UCHWAŁA Nr III/7/2008
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

z dnia 27 lutego 2008 roku

 

w sprawie: budżetu miasta i gminy na 2008 rok

 

 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit "d" i lit. "i" ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art. 165, art. 166, art. 173, art. 184, art. 188 ust 2, art. 195 ust. 2 ustawy z 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) Rada Miejska uchwala co następuje:

§1.

1. Dochody budżetu w wysokości 42 186 656  zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,

    w tym:

1) Dochody bieżące w wysokości 41 044 682 zł, w tym:

a) dochody własne w wysokości                                                                  24 082 599 zł,

b) subwencję ogólną w wysokości                                                                 9 809 631 zł,

c) dotacje celowe w wysokości                                                                     7 152 452

 

2) Dochody majątkowe w wysokości 1 141 974 zł, w tym:

    a) dochody własne w wysokości  1 141 974 zł

 

2. Wydatki budżetu w wysokości  49 227 549 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i nr 3,   

z tego:

1) Wydatki bieżące w wysokości 40 722 549 zł, w tym:

    a) wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 20 576 230 zł,

    b) dotacje z budżetu w wysokości                                                      1 907 000 zł,

    c) wydatki na obsługę długu gminy w wysokości                                    388 408 zł,

    d) wydatki z tytułu spłaty  poręczeń w wysokości                                   988 000 zł,

 

2) Wydatki majątkowe w wysokości 8 505 000 zł, w tym:

a) wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne  6 865 000 zł.

3. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi deficyt budżetu Miasta i Gminy w    kwocie 7 040 893 zł.

§2.

1. Ustala się:

    1) przychody budżetu na kwotę 8 299 604 zł

    2) rozchody budżetu na kwotę 1 258 711 zł,  zgodniezałącznikiem nr 4.

 

2. Źródło pokrycia deficytu budżetu stanowić będą przychody pochodzące z:

  - zaciągnięcia kredytów  na kwotę  7 040 893 zł,

 

3. Przypadające do spłaty w roku budżetowym zobowiązania finansowe z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek  finansowane będą:

  - z  kredytu, jaki zostanie zaciągnięty na spłatę zobowiązań w wysokości

     1 258 711 zł.

 

4. Prognozę kwoty długu gminy na koniec roku budżetowego określa załącznik nr 5.

§ 3.

1.  Tworzy się ogólną rezerwę budżetową w wysokości 150 000 zł.

2. Tworzy się rezerwy celowe w wysokości 891 694 zł z przeznaczeniem na   

    finansowanie wydatków bieżących:

    a) fundusz zdrowotny dla nauczycieli                                                 26 000 zł

    b) remonty placówek oświatowo-wychowawczych               50 000

    c) odprawy emerytalne i rentowe dla pracowników oświaty            141 901 zł

    d) podwyżki płac dla nauczycieli (w tym awans zawodowy)       423 793zł

    e) podwyżki płac dla obsługi i administracji w placówkach

        oświatowych                                                                              200 000 zł

    f) zarządzanie kryzysowe                                                                   50 000 zł

§ 4.

Określa się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości  6 122 876 zł oraz dochody związane z realizacją tych zadań, podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości  84 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, określa załącznik nr  6a.

§ 5.

1.     Ustala się  przychody i wydatki zakładów budżetowych:

- przychody    w wysokości 3 200 000 zł, w tym dotacja z budżetu  w wysokości  

   405 000 zł,

    -  wydatki w wysokości 3 218 408 zł, w tym wynagrodzenia 962 800 zł  zgodnie z  

       załącznikiem nr 7.

 

2. Ustala się dotację przedmiotową dla Zarządu Budynków Komunalnych  w wysokości 405 000 zł  z przeznaczeniem na dofinansowanie kosztów remontów, zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 6.

Ustala się dochody własne jednostek budżetowych, w tym:

- dochody w wysokości 948 147 zł

- wydatki  w wysokości 948 224 zł

 zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 7.

Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, określony w załączniku nr 10.

§ 8.

1. Ustala się kwotę dotacji podmiotowych w wysokości  1 120 000 zł

    w tym:

-  dla samorządowych instytucji kultury w wysokości 1 120 000 zł,

zgodnie załącznikiem nr 11.

2. Ustala się kwotę dotacji celowych w wysokości 922 000 zł, w tym:

a) na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, których realizacja może być

    zlecona  podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych

    i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku w kwocie 320 000 zł , zgodnie

    z załącznikiem nr 12.

     b)  na sfinansowanie wykonania bramy dla Komendy Powiatowej

   Państwowej Straży Pożarnej w Ząbkowicach Śląskich w wysokości 10 000 zł,

     c)  na dofinansowanie zakupu samochodu dla Komendy Powiatowej

         Policji w Ząbkowicach Śląskich w wysokości   37 000 zł,

     d)  na dofinansowanie remontu chodnika w Bobolicach w wysokości 15 000 zł,

      e) na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej łącznika między drogami   

   wojewódzkimi   nr 382 i nr 385, a krajową nr 8 w wysokości 500 000 zł

  zgodnie z załącznikiem nr 13.

f) na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach

    wpisanych do rejestru zabytków w wysokości 40 000 zł,

§ 9.

Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych  w wysokości 360 000 zł i wydatki na realizacje zadań określonych w Gminnym Programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

 

§ 10.

1.Ustala się wykaz wydatków związanych z realizacją rocznych zadań inwestycyjnych,        

   zgodnie z  załącznikiem nr 14..

 

2.Ustala się limity wydatków związanych z realizacją wieloletnich programów inwestycyjnych, zgodnie z załącznikiem nr 15.

 

§ 11.

Ustala się limity zobowiązań  z tytułu  kredytów  zaciąganych w roku budżetowym na:

a)      pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000 zł,

b)      finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości  7 040 893   , spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 1 258 711 zł  

 

§ 12.

1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:

1) z tytułu kredytów   na pokrycie występującego w ciągu roku  przejściowego deficytu

    budżetu do wysokości ustalonego limitu,

2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia

   ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym do wysokości  

    nieprzekraczającej 15 % wydatków budżetu na 2008 rok,

3) na finansowanie wydatków związanych z realizacją wieloletnich programów

    inwestycyjnych

 

2. Upoważnia się Burmistrza do:

1)  dokonywania przeniesień w planie wydatków pomiędzy  rozdziałami i paragrafami  

      klasyfikacji budżetowej w ramach tego samego działu, z wyłączeniem zmian  

      dotyczących wydatków na realizację wieloletnich programów inwestycyjnych,

2)  przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania

      przeniesień w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,

3)  lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.

 

§ 13.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 14.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od  1 stycznia 2008 roku  i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

 

                                                                                                                                                                                    Przewodniczący Rady

                                                                                                                                                                                    (-) Andrzej Dominik

 

 

 

Objaśnienie planu dochodów

 

Objaśnienie planu wydatków 

 

Załączniki 1-15