UCHWAŁA Nr  III /27 /2007
Rady
Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

z dnia 06 marca.2007 r.

w sprawie: budżetu miasta i gminy na 2007 rok

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit "d" i lit. "i" ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art. 165, art. 166, art. 173, art. 184, art. 195 ust. 2 ustawy z 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) Rada Miejska uchwala co następuje:

§1.

1. Dochody budżetu w wysokości 39 660 399 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,

    w tym:

- dochody własne w wysokości                                                                    22 415 212 zł,

- subwencję ogólną w wysokości                                                                   8 994 768 zł,

- dotacje celowe w wysokości                                                                       8 250 419 zł.

2. Wydatki budżetu w wysokości 46 370 760 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i nr 3,  

z tego:

a) wydatki bieżące w wysokości 37 672 368 zł, w tym:

- wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 19 401 716 zł,

- dotacje z budżetu w wysokości                                                      1 757 700 zł,

- wydatki na obsługę długu gminy w wysokości                                    367 000 zł,

 - wydatki z tytułu spłaty  poręczeń w wysokości                                   308 000 zł,

b)      wydatki majątkowe w wysokości 8 698 392 zł, w tym:

  -   wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne 8 198 392 zł.

3. Deficyt budżetu w wysokości 6 710 361 zł.

§2.

1. Przychody budżetu na kwotę 7 916 509 zł i rozchody budżetu miasta i gminy na kwotę 1 206 148 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

2. Źródło pokrycia deficytu budżetu stanowić będą przychody pochodzące z:

  - zaciągnięcia kredytów i pożyczek na kwotę 6 710 361 zł,

3. Przypadające do spłaty w roku budżetowym zobowiązania finansowe z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek  finansowane będą:

  - z  kredytu, jaki zostanie zaciągnięty na spłatę zobowiązań w wysokości

     1 197 512 zł.

4. Prognozę kwoty długu gminy na koniec roku budżetowego określa załącznik nr 5.

§ 3.

1.  Tworzy się ogólną rezerwę budżetową w wysokości 100 000 zł.

2. Tworzy się rezerwy celowe w wysokości 244 665 zł z przeznaczeniem na   

    finansowanie wydatków bieżących:

    - fundusz zdrowotny dla nauczycieli                                       24 665 zł

    - remonty placówek oświatowo-wychowawczych                 50 000

    - odprawy emerytalno - rentowe                                                    100 000 zł

    - podwyżki płac związane z awansem zawodowym nauczycieli   70 000 zł

§ 4.

Określa się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości        7 233 415 zł oraz dochody związane z realizacją tych zadań, podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości 125 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, określa załącznik nr  6a.

§ 5.

1.     Ustala się  przychody i wydatki zakładów budżetowych:

- przychody    w wysokości 2 670 100 zł, w tym dotacja z budżetu  w wysokości  

  400 000 zł,

    -  wydatki w wysokości 2 673 553 zł,   zgodnie z załącznikiem nr 7.

2. Ustala się dotację przedmiotową dla Zarządu Budynków Komunalnych  w wysokości 400 000 zł  z przeznaczeniem na dofinansowanie kosztów remontów, zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 6.

Ustala się dochody własne jednostek budżetowych, w tym:

- dochody w wysokości                      898 828 zł

- wydatki  w wysokości                       963 803 zł

zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 7.

Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, określony w załączniku nr 10.

§ 8.

1. Ustala się kwotę dotacji podmiotowych w wysokości  1 082 200 zł

    w tym:

-  dla samorządowych instytucji kultury w wysokości 1 082 200 zł,

zgodnie załącznikiem nr 11.

2. Ustala się kwotę dotacji celowych w wysokości 275 500 zł, w tym:

- na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, których realizacja może być

 zlecona  podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych

 i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, zgodnie z załącznikiem nr 12..

§ 9.

Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych  w wysokości 320 000 zł i wydatki na realizacje zadań określonych w Gminnym Programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 10.

1.Ustala się wykaz wydatków związanych z realizacją rocznych zadań inwestycyjnych,        

   zgodnie z  załącznikiem nr 13.

2.Ustala się limity wydatków związanych z realizacją wieloletnich programów inwestycyjnych, zgodnie z załącznikiem nr 14.

1.Ustala się wydatki na programy i projekty, realizowane z udziałem  środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz z innych niepodlegających zwrotowi środków pomocy zagranicznej, zgodnie z załącznikiem nr 15.

§ 11.

Ustala się limity zobowiązań  z tytułu  kredytów i pożyczek zaciąganych w roku budżetowym na:

a)      pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000 zł,

b)      finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 6 710 361 zł,

c)      spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 1 197 512 zł. 

§ 12.

1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:

- z tytułu kredytów i pożyczek  na pokrycie występującego w ciągu roku

  przejściowego deficytu budżetu do wysokości ustalonego limitu,

- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia

  ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

- na finansowanie wydatków związanych z realizacją wieloletnich programów

  inwestycyjnych oraz na programy i projekty realizowane z udziałem środków

  pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych niepodlegających zwrotowi   

  środków pomocy zagranicznej do wysokości limitów wydatków ustalonych

  w załącznikach nr 14 i 15.

2. Upoważnia się Burmistrza do:

- dokonywania przeniesień w planie wydatków pomiędzy  rozdziałami i paragrafami  

   klasyfikacji budżetowej.

§ 13.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 14.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od  1 stycznia 2007 roku  i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

                                                                                              Przewodniczący Rady

                                                                                              (-) Andrzej Dominik

Objaśnienie planu dochodów

Objaśnienie plany wydatków

Budżet 2007 - Załączniki