UCHWAŁA Nr III /27 /2007
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
z dnia 06 marca.2007 r.
w sprawie: budżetu miasta i gminy na 2007 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit "d" i lit. "i" ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art. 165, art. 166, art. 173, art. 184, art. 195 ust. 2 ustawy z 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) Rada Miejska uchwala co następuje:
§1.
1. Dochody budżetu w wysokości 39 660 399 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
w tym:
- dochody własne w wysokości 22 415 212 zł,
- subwencję ogólną w wysokości 8 994 768 zł,
- dotacje celowe w wysokości 8 250 419 zł.
2. Wydatki budżetu w wysokości 46 370 760 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i nr 3,
z tego:
a) wydatki bieżące w wysokości 37 672 368 zł, w tym:
- wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 19 401 716 zł,
- dotacje z budżetu w wysokości 1 757 700 zł,
- wydatki na obsługę długu gminy w wysokości 367 000 zł,
- wydatki z tytułu spłaty poręczeń w wysokości 308 000 zł,
b) wydatki majątkowe w wysokości 8 698 392 zł, w tym:
- wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne 8 198 392 zł.
3. Deficyt budżetu w wysokości 6 710 361 zł.
§2.
1. Przychody budżetu na kwotę 7 916 509 zł i rozchody budżetu miasta i gminy na kwotę 1 206 148 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
2. Źródło pokrycia deficytu budżetu stanowić będą przychody pochodzące z:
- zaciągnięcia kredytów i pożyczek na kwotę 6 710 361 zł,
3. Przypadające do spłaty w roku budżetowym zobowiązania finansowe z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek finansowane będą:
- z kredytu, jaki zostanie zaciągnięty na spłatę zobowiązań w wysokości
1 197 512 zł.
4. Prognozę kwoty długu gminy na koniec roku budżetowego określa załącznik nr 5.
§ 3.
1. Tworzy się ogólną rezerwę budżetową w wysokości 100 000 zł.
2. Tworzy się rezerwy celowe w wysokości 244 665 zł z przeznaczeniem na
finansowanie wydatków bieżących:
- fundusz zdrowotny dla nauczycieli 24 665 zł
- remonty placówek oświatowo-wychowawczych 50 000 zł
- odprawy emerytalno - rentowe 100 000 zł
- podwyżki płac związane z awansem zawodowym nauczycieli 70 000 zł
§ 4.
Określa się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 7 233 415 zł oraz dochody związane z realizacją tych zadań, podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości 125 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, określa załącznik nr 6a.
§ 5.
1. Ustala się przychody i wydatki zakładów budżetowych:
- przychody w wysokości 2 670 100 zł, w tym dotacja z budżetu w wysokości
400 000 zł,
- wydatki w wysokości 2 673 553 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
2. Ustala się dotację przedmiotową dla Zarządu Budynków Komunalnych w wysokości 400 000 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie kosztów remontów, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 6.
Ustala się dochody własne jednostek budżetowych, w tym:
- dochody w wysokości 898 828 zł
- wydatki w wysokości 963 803 zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 7.
Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, określony w załączniku nr 10.
§ 8.
1. Ustala się kwotę dotacji podmiotowych w wysokości 1 082 200 zł
w tym:
- dla samorządowych instytucji kultury w wysokości 1 082 200 zł,
zgodnie załącznikiem nr 11.
2. Ustala się kwotę dotacji celowych w wysokości 275 500 zł, w tym:
- na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, których realizacja może być
zlecona podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych
i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, zgodnie z załącznikiem nr 12..
§ 9.
Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 320 000 zł i wydatki na realizacje zadań określonych w Gminnym Programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 10.
1.Ustala się wykaz wydatków związanych z realizacją rocznych zadań inwestycyjnych,
zgodnie z załącznikiem nr 13.
2.Ustala się limity wydatków związanych z realizacją wieloletnich programów inwestycyjnych, zgodnie z załącznikiem nr 14.
1.Ustala się wydatki na programy i projekty, realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz z innych niepodlegających zwrotowi środków pomocy zagranicznej, zgodnie z załącznikiem nr 15.
§ 11.
Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w roku budżetowym na:
a) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000 zł,
b) finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 6 710 361 zł,
c) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 1 197 512 zł.
§ 12.
1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
- z tytułu kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku
przejściowego deficytu budżetu do wysokości ustalonego limitu,
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia
ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
- na finansowanie wydatków związanych z realizacją wieloletnich programów
inwestycyjnych oraz na programy i projekty realizowane z udziałem środków
pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych niepodlegających zwrotowi
środków pomocy zagranicznej do wysokości limitów wydatków ustalonych
w załącznikach nr 14 i 15.
2. Upoważnia się Burmistrza do:
- dokonywania przeniesień w planie wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami
klasyfikacji budżetowej.
§ 13.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 14.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodniczący Rady
(-) Andrzej Dominik