Ząbkowice Śląskie, 2008-09-04

ZP. 341-15/2008 / odpowiedzi na zapytania nr 1

 

Wszyscy, którzy wykupili SIWZ

Wg rozdzielnika

 

Dotyczy: Postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na : Udzielenie kredytu długoterminowego złotowego w wysokości 5 705 000,00 zł na finansowanie planowanych wydatków inwestycyjnych  w budżecie Gminy Ząbkowice Śląskie na rok 2008.

 

Zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych ( Dz. U. z 2007r., Nr 223, poz. 1655 ze zmianami) informuję, że do Zamawiającego  wpłynęły zapytania . Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje poniżej:

 

  1. Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON, NIP.
    W załączniku nr 5 do SIWZ.

 

  1. Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego i ZUS o nie zaleganiu z opłatą podatku i składek ubezpieczeniowych.
    W załączniku nr 5 do SIWZ.

 

 

  1. Dokumenty o wyborze Burmistrza i powołaniu Skarbnika.
    W załączniku nr 5 do SIWZ.

 

  1. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006 r. i za 2007 r. oraz za I półrocze 2008 r. ( Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N, Rb-27S oraz ze sprawozdania Rb-28S informacje o wysokości odsetek na obsługę długu).
    W załączniku nr 5 do SIWZ.

 

 

  1. Opinia RIO dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu za 2006 r. i 2007 r. oraz za I półrocze 2008 r.  
    W
    załączniku nr 5 do SIWZ.  Informacja za I półrocze 2008 - załącznik nr 6.

 

  1. Uchwała budżetu na rok bieżący wraz z załącznikami oraz prognozą łącznej kwoty długu i opinią RIO dotyczącą możliwości sfinansowania deficytu budżetowego oraz prawidłowości prognoz kwoty długu.
    Załącznik nr 7

 

  1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu, wskazująca także źródło spłaty oraz zabezpieczenie kredytu.

W załączniku nr 5 do SIWZ.

 

  1. Opinia RIO o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu.
    W załączniku nr 5 do SIWZ.

 

  1. Wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z Gminą ( z uwzględnieniem nazwy, numeru REGON, NIP)

Informujemy, że ww. dokumenty zostaną przedłożone po wyborze Wykonawcy, temu Wykonawcy z którym Gmina będzie podpisywała umowę kredytową.

 

 

  1. Wykaz instytucji, w których Gmina korzysta z kredytu, pożyczek ( nazwa, kwota pozostająca do spłaty, miesięczne obciążenia, data udzielenia i ostateczny termin spłat, przeznaczenie).
    Informujemy, że ww. dokumenty zostaną przedłożone po wyborze Wykonawcy, temu Wykonawcy z którym Gmina będzie podpisywała umowę kredytową.

 

  1. Opinie banków prowadzących rachunki oraz banków i innych instytucji finansowych, finansowych, w których Gmina korzysta z kredytów lub innych zobowiązań.
    Informujemy, że ww. dokument zostanie przedłożony po wyborze Wykonawcy, temu Wykonawcy z którym Gmina będzie podpisywała umowę kredytową.

 

 

  1. Informacje o zobowiązaniach wg tytułów dłużnych oraz udzielonych poręczeniach i gwarancjach.
    Informujemy, że ww. dokumenty zostaną przedłożone po wyborze Wykonawcy, temu Wykonawcy z którym Gmina będzie podpisywała umowę kredytową

 

  1. Opis wskazujący na sposób wykorzystania przedmiotowego kredytu ( jakie inwestycje będą finansowane kredytem, harmonogram rzeczowo-finansowy kredytowanych przedsięwzięć, stopień zaawansowania realizowanych inwestycji).
    Inwestycje zaplanowane w budżecie miasta i gminy na 2008 rok (załącznik do budżetu na 2008 rok)

 

  1. Prosimy o informacje:
    - jaką datę uruchomienia kredytu należy przyjąć przy obliczaniu kosztu kredytu,
    06 października 2008 r.
    - czy spłata kredytu nastąpi w terminach i wysokościach podanych w załączniku nr 4 do SIWZ, czy też w okresach kwartalnych na ostatni dzień miesiąca, należy zwrócić uwagę, że dni 28.01.2011 i 30.10.2012 nie są ostatnimi dniami miesiąca w kwartale.

    Raty płatne w okresach kwartalnych na ostatni dzień miesiąca, począwszy od
    30.01.2009 do 31.10.2007.
    Należy przyjąć daty: 31.01.2011 oraz 31.10.2012.
    - czy w ofercie- załącznik nr 1 - w dziale V odnośnie ceny kredytu w punkcie b należy dodać ".....zł".
    Nie. W dziale V  pkt. b nie należy wstawiać ...... . Zamawiającemu nie chodzi o kwotę w zł, lecz o marże banku podaną w %. 

 

  1. Prosimy o potwierdzenie:

- do celów ofertowych należy wyliczyć cenę udzielonego kredytu w oparciu o stawkę WIBOR 3M z dnia 04.08.2008 r. wynoszącą 6,55%, natomiast w okresie kredytowania oprocentowanie kredytu powinno oparte być o średnią stawkę WIBOR 3M za okres od 1 do 10 dnia kalendarzowego miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który będą naliczone odsetki.
Zamawiający potwierdza, że tak należy rozumieć wyżej przytoczony zapis.


- spłata rat kredytu w okresach kwartalnych począwszy od 30.01.2009 ( gdyż 31.01.2009 jest dniem wolnym od pracy), karencja w spłacie kredytu do 29.01.2009 r.
Zamawiający potwierdza, że spłata rat kredytu w okresach kwartalnych począwszy od 30.01.2009 oraz karencja w spłacie kredytu do 29.01.2009r.

- spłata odsetek odbywać się będzie w okresach miesięcznych na koniec każdego miesiąca, bezpośrednio po uruchomieniu kredytu- bez okresu karencji.
Zamawiający potwierdza, że spłata odsetek odbywać się będzie w okresach miesięcznych na ostatni dzień miesiąca. Nie ma karencji na spłatę odsetek.

 

  1. Uchwała Rady Gminy w sprawie zaciągnięcia przedmiotowego kredytu,
    W załączniku nr 5 do SIWZ.

 

  1. Informacja o stanie mienia komunalnego.

Załącznik do budżetu na 2008 rok.

 

  1. Opinie RIO w sprawie wykonania budżetu za 2006r., 2007 r. oraz w sprawie budżetu na 2008 rok i sfinansowania ewentualnego deficytu,
    W załączniku nr 5 i 7  do SIWZ.

 

  1. Sprawozdania finansowe Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N, za 2007  r. i II kw. 2008r.
    W załączniku nr 5 do SIWZ.

 

  1. Pismo zawierające zobowiązanie Gminy do przedłożenia dokumentów i informacji wymienionych poniżej, w przypadku wyboru oferty naszego Banku:
    a) zaangażowanie kredytowe Gminy w stosunku do instytucji finansowych:

Lp.

Nazwa instytucji

( banku, funduszu

, itp.)

Liczba produktów

Kwota zobowiązania w tys. PLN

Termin ważności

Oprocentowanie

Zabezpieczenie

 

 

 

 

 

 

 

       

b) informacje o powiązaniach Gminy z innymi podmiotami:

Lp.

Nazwa, siedziba i forma prawna podmiotu powiązanego

EKD/PKD

REGON / PESEL

Powiązanie kapitałowe
( %kapitału /

% głosów / stanowiska i funkcje / osoby)

Powiązania organizacyjne
( stopień pokrewieństwa/ rodzaj poręczenia/ zależności handlowe)

 

 

 

 

 

 

c) Opinii z RIO w sprawie zaciągnięcia przedmiotowego kredytu i możliwości jego spłaty,
d) Zaświadczenia ZUS i US o niezaleganiu z opłatą podatku i składek ubezpieczeniowych przez Gminę,
e) opinie z banków i innych instytucji finansowych o prowadzonych rachunkach i obsługiwanych kredytach,
f) dokumentacji dotyczącej kredytowanej inwestycji ( umowy z wykonawcami, faktury, protokoły zakończenia inwestycji itp.)
Zobowiązujemy się, że ww. dokumenty zostaną przedłożone po wyborze Wykonawcy, temu Wykonawcy z którym Gmina będzie podpisywała umowę kredytową.

 

21. Proszę o wyjaśnienie nst kwestii:

a) jaki termin (DD.MM.RR) uruchomienia kredytu należy przyjąć do wyliczenia ceny oferty?
06 października 2008 r.

 

b) jaki termin (DD.MM.RR) rozpoczęcia spłaty odsetek należy przyjąć do wyliczenia ceny oferty  i czy spłata odsetek będzie następować na ostatni dzień miesiąca?
Zamawiający potwierdza, że spłata odsetek odbywać się będzie w okresach miesięcznych na ostatni dzień miesiąca. Nie ma karencji na spłatę odsetek.

 

c) czy zapis pkt. VI.3 SIWZ należy rozumieć, że wykonawca ma dołączyć do oferty pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę potwierdzone za zgodność przez notariusza?
Tak. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

 

d) Skoro zamawiający nie żąda od wykonawców zabezpieczenia należytego wykonania umowy to dlaczego zwrot lub utrata wadium jest uzależniona od wniesienia tegoż zabezpieczenia?
Zapisy wynikają bezpośrednio z art. 46 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy Zamawiający nie żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy nie stosuje się powyższych ppkt.

 

e) Prosimy o zmianę treści pkt. IV formularza ofertowego, do SIWZ nie został załączony projekt umowy więc wykonawca się nie mógł z nim zapoznać, a zgodnie z rozdz. XVIII SIWZ to Wykonawca ma załączyć swój wzór umowy.
Zamawiający koryguje pkt. IV formularza ofertowego na:
IV. Nazwa i adres Wykonawcy:

nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym, a także po zapoznaniu się z :

§         Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia

niżej podpisani, reprezentujący :
..................................

.................................

..................................

NIP .... .....................

Regon .......................

Nr telefonu/ fax. ....................

Adres strony internetowej ..................

Adres poczty elektronicznej ...............

oświadczamy że :

1. Uzyskaliśmy informacje konieczne do przygotowania i złożenia oferty.

2. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia przyjmujemy bez zastrzeżeń i oferujemy gotowość zrealizowania przedmiotu zamówienia, zgodnie z wymogami określonymi w SIWZ.

 

f) W jaki sposób miałaby nastąpić zmiana harmonogramu spłat rat kapitałowych spowodowana wykorzystaniem niższej kwoty kredytu; czy ulegnie skróceniu okres spłaty a kwoty rat kapitałowych pozostaną bez zmian czy też okres spłaty pozostanie bez zmian natomiast wysokość rat kapitałowych ulegnie odpowiednio zmniejszeniu?
Okres spłaty ulegnie skróceniu. 

 

g) jak wynika z zapisów SIWZ stawka WIBOR 3M z dnia 04.08.2008 roku wynosząca 6.55% ma być wykorzystana wyłącznie do wyliczenia ceny ofertowej, prosimy więc o zmianę zapisu pkt. 6 w załączniku nr 4 do SIWZ na następującą: oprocentowanie kredytu będzie wyliczane jako średnia arytmetyczna stawki WIBOR 3M za okres od 1 do 10 dnia kalendarzowego miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który będą naliczane odsetki plus marża banku.

Pkt. 6 załącznika nr 4  do SIWZ ulega zmianie na:

Oprocentowanie kredytu będzie wyliczane jako średnia arytmetyczna stawki WIBOR 3M za okres od 1 do 10 dnia kalendarzowego miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który będą naliczane odsetki plus marża banku.

 

Ponadto informujemy, że w związku z nieobecnością Skarbnika Gminy do dnia 10 września 2008 roku na poniższe pytania nie jesteśmy w stanie udzielić odpowiedzi. Odpowiedzi zostaną udzielone 11 września 2008 roku.

 

1.      Czy zamawiający wyraża zgodę na zaokrąglenie kwot rat kapitału do pełnych złotych tj. pierwsza rata w wysokości 150.116,- zł a kolejne 37 rat w wysokości 150.132,- każda.

2.      Czy zamawiający wyraża zgodę aby w treści umowy kredytowej przedmiotem zamówienia było udzielenie kredytu obrotowego przeznaczonego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy w 2008 r. - na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych zaplanowanych w budżecie Gminy na 2008 rok?

 

 

BUDŻET na 2008 rok

 Załącznik Nr 6