Ząbkowice Śl.
PN9/2006
Wg rozdzielnika
Dotyczy:
postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na„Udzielenie kredytu
długoterminowego złotowego w wysokości 2 893 000 (dwa miliony osiemset
dziewięćdziesiąt trzy tysiące) na finansowanie wydatków inwestycyjnych i
remontowych zaplanowanych w budżecie Gminy Ząbkowice Śl. na rok 2006.”
Zgodnie
z art. 38 ust 1 i 2 ustawy z dnia
1.
Pytanie:
opinii
RIO o możliwości spłaty kredytu będącego przedmiotem zamówienia publicznego
Odpowiedź
Zastanie
przedłożone wykonawcy przed podpisaniem umowy
2.
Pytanie:
Opinii
RIO z wykonania budżetu za I półrocze 2006r.
Odpowiedź
Załącznik
nr 1
3.
Pytanie:
Uchwały
Rady w sprawie absolutorium dla organu wykonawczego za 2005r.
Odpowiedź
Załącznik
nr 2
4.
Pytanie:
informacji
wg załączonych wzorów
-
podstawowych informacji o JST
-
prognozy finansowej JST do roku 2017 włącznie
-informacji
o zaciągniętych pożyczkach i kredytach
-informacji
o zobowiązaniach z tytułu wyemitowanych papierów wartościawych
Odpowiedź
Załącznik
nr 3
5.
Pytanie:
Opinii RIO
z wykonania budżetu za 2004r.
Odpowiedź
Załącznik
nr 4
6.
Pytanie:
Opinii RIO w sprawie projektu budżetu na 2006r. wraz z
informacją o stanie mienia JST
Odpowiedź
Patrz odpowiedź w pytaniu 1
7.
Pytanie:
Opinie
z innych banków i instytucji finansujacych/kredytujacych działalność Gminy n/
terminowości obsługi zadłużenia
Odpowiedź
Załącznik
nr 5
8.
Pytanie:
Uchwały
Rady Miejskiej w sprawie zaciągnięcia kredytu, którego dotyczy postępowanie
przetargowe
Odpowiedź
Załącznik
nr 6
9.
Pytanie:
Dokumenty
powołania Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Skarbnika Gminy
Odpowiedź
Załącznik
nr 7
10.
Pytanie:
Prognoza
budżetu Gminy na okres kredytowania tj. lata 2006-2017 uwzględniająca w
szczególności następujące pozycje:
-
dochody ogółem, w tym: dochody własne, subwencje i dotacje (w tym: dotacje na
inwestycje),
-
wydatki bieżące,
-wydatki
majątkowe,
-odsetki
od kredytów i pożyczek
-zobowiązania
potencjalne- np. udzielone poręczenia
-przychody
zwrotne (w tym kredyty i pożyczki tzw. Unijne)
-przychody
bezzwrotne
-rozchody(w
tym kredyty i pożyczki tzw. Unijne)
zadłużenie
ogółem(w tym kredyty i pożyczki tzw. Unijne)
Odpowiedź
Patrz odpowiedź w pytaniu 4
11.
Informacje
n/t inwestycji planowanych do sfinansowania przedmiotowym kredytem w
szczególności:
-harmonogram
i zakres realizacji prac dotyczących inwestycji (termin rozpoczęcia, kolejne
etapy realizacji, uruchomienie)
-zaktualizowany
załącznik do budżetu na 2006r. dotyczących wykazu zadań inwestycyjnych
-wartość
zrealizowanych już robót w ramach inwestycji przewidziana do refinansowania
przedmiotowym kredytem wraz z kopiami faktur
-informacja
n/t umów z wykonawcami, czy Gmina posiada wymagane prawem pozwolenia,
dokumentację techniczną itp. I czy Zamawiający może mieć wgląd w ww. dokumenty
-źródła
finansowania całej inwestycji (jeśli są przewidziane inne niż przedmiotowy
kredyt)
Odpowiedź
Informujemy,
że ww dokumenty zostaną przedłożone po wyborze Wykonawcy, temu Wykonawcy z
którym Gmina Będzie podpisywała umowę kredytową
12.
informację
o stanie mienia komunalnego Gminy tzn. wartość kwotowa gruntów, budynków i
budowli, majątek całkowity, ogólnie lub aktualny bilans Gminy
Odpowiedź
Załącznik
nr 8
13
pismo
zawierające zobowiązanie Gminy do przedłożenia dokumentów i informacji
wymienionych poniżej, w przypadku wyboru naszego Banku:
-opinii
RIO w sprawie zaciągnięcia przedmiotowego kredytu i możliwości jego spłaty
-uchwały
w sprawie wyboru Burmistrza i Skarbnika
-Zaświadczenia
z ZUS i US o nie zaleganiu z opłatą podatku i składek ubezpieczeniowych,
opinie
z banków o prowadzonych rachunkach i obsługiwanych kredytach
-harmonogram
rzeczowo-finansowy do wnioskowanego kredytu
-zaangażowania
kredytowego Gminy w stosunku do instytucji finansujących
Odpowiedź
Informujemy,
że ww dokumenty zostaną przedłożone po wyborze Wykonawcy, temu Wykonawcy z
którym Gmina Będzie podpisywała umowę kredytową
14
Uchwały
budżetowej na rok bieżący oraz dwóch ostatnich lat obrachunkowych
Odpowiedź
Załącznik
nr 9
Załącznik
nr 10
15
Informacji
na temat zobowiązań finansowych wobec banków i innych instytucji finansowych wg
stanu na dzień 30.09.2006r. zawierające dane:
-nazwa
instytucji kredytującej
-kwota
przyznanego kredytu/pożyczki
-data
udzielenia i ostatecznej spłaty kredytu
-kwota
pozostająca do spłaty
-przeznaczenie
kredytu
-wniesione
zabezpieczenie
Odpowiedź
Patrz odpowiedź w pytaniu 4
16
Przedstawienie
prognozy w informacji o sytuacji finansowej Gminy Ząbkowic Śląskich na cały
okres kredytowania. Uzupełnienie przedstawionej informacji o wskazanie źródeł
sfinansowania deficytu budżetowego w latach 2007-2012 i latach kolejnych
(ponieważ przy braku tych źródeł gmina generuje ujemne przepływy gotówki netto
oraz ujemny skumulowany stan gotówki na koniec okresu)
Odpowiedź
Patrz odpowiedź w pytaniu 4
17
Opis
wskazujący na sposób wykorzystania przedmiotowego kredytu (jakie inwestycje
będą sfinansowane kredytem, struktura finansowania, udział środków własnych)
Odpowiedź
Inwestycje
i remonty zaplanowane w budżecie miasta i gminy na 2006r. (patrz załącznik nr 7
do budżetu na 2006r.)
18
Komentarz
do zobowiązań wymagalnych w kwocie 357 612,64 oraz należności wymagalnych
w kwocie 4 110 164,78 na dzień 30.06.2006r.
Odpowiedź
357 612,64zł
zobowiązania zakładu budżetowego – Zarządu Budynków Komunalnych
4 110 164,78zł
należności z tytułu dochodów budżetowych
19
Czy
Gmina posiada rating wg uznanej firmy ratingowej
Odpowiedź
Nie
20
na
jakim etapie zaawansowania (w odniesieniu do harmonogramu rzeczowo- finansowego
jest realizowana inwestycja)
Odpowiedź
Informujemy,
że ww dokumenty zostaną przedłożone po wyborze Wykonawcy, temu Wykonawcy z
którym Gmina Będzie podpisywała umowę kredytową
21.
czy
zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji
Odpowiedź
zabezpieczeniem
kredytu jest weksel in blanco z deklaracją wekslową, Zamawiający nie widzi
potrzeby składania dodatkowego oświadczeni o poddaniu się egzekucji
22
w jaki
sposób zamawiający udokumentuje prawidłowość wydatkowania środków z kredytu.
Czy będzie przedstawiał faktury bądź inne dokumenty akceptowane przez bank
przed uruchomieniem kredytu, czy dokona rozliczenia kredytu dokumentując
wydatki fakturami po realizacji inwestycji do dnia określonego w umowie
kredytowej.
Odpowiedź
Na
podstawie faktur przedłożonych przez Wykonawcę realizującego dane zadanie
inwestycyjne lub remontowe
23
informacji
o wysokości wskaźnika bezrobocia w gminie i liczbie mieszkańców w latach
2004-2006.r.
Odpowiedź
Wskaźnik
bezrobocia stan na VI2006r. 27,8%
Liczba
mieszkańców w gminie stan na X 2006r. - 23415
24
ustalenie
terminu uruchomienia kredytu(DD.MM.RR) w celu porównania ofert
Odpowiedź
20.11.2006r.
cała kwota kredytu
25
Określenie
terminu rozpoczęcia spłaty odsetek
(DD.MM.RR) oraz podanie konkretnego dnia w miesiącu na który ma
przypadać każda kolejna spłata
Odpowiedź
31.01.2007r.
26
Wyjaśnienie
zapisu SIWZ rozdz. „Opis Przedmiotu zamówienia pkt 1 ppkt c: Jak należy
rozumieć zapis, że stawka WIBOR 3M ma być obowiązującą w ostatnim dniu okresu
obrachunkowego? Co wg Zamawiającego będzie okresem obrachunkowym?
27
Prosimy
o skorygowanie SIWZ. W rozdziale Opis przedmiotu Zamówienia w p 2a przyjęto
błędną liczbę rat kredytu, a co za tym idzie błędną wysokość raty lub zbyt
długi okres kredytowania (do 2017)
Odpowiedź
Rozpoczęcie
spłaty od lutego 2007r. w kwocie 76 132zł – 36 rat;
zakończenie
spłaty w maju 2016r. w kwocie 76 116 zł – 37 rata
28
sprecyzowanie
pkt 2 ppkt a i b SIWZ dotyczącego terminu spłaty pierwszej raty kredytu, okresu
karencji w spłacie kredytu i wysokości rat kredytu.
Wg pkt
2a – spłata kredytu nastąpi w 38 ratach kwartalnych po 76 132,00zł, stąd
wynika, ze pierwsza rata kredytu winna być płatna 30.11.2007r./uwzględniając
ostateczny termin spłaty kredytu do dnia 27.02.2017/
Zapis
2b mówi o karencji w spłacie kredytu do dnia 27.02.2007r. stąd wynika że spłata
kredytu nastąpi w 41 ratach kwartalnych w innych wysokościach niż określone w
pkr 2a począwszy od dnia 28.02.2007r./uwzględniając ostateczny termin spłaty
kredytu do dnia 27.02.2017/
Odpowiedź
Patrz odpowiedź w pytaniu 27
29
wyjaśnienie
2 c SIWZ
czy
oprocentowanie kredytu podlegało będzie
zmianie:
a) kwartalnie w oparciu o WIBOR 3M wg
notowań stawki przypadającej w ostatnim dniu roboczym miesiąca , w którym
przypada termin płatności rat kredytu
b) kwartalnie w oparciu o WIBOR 3M wg
notowań stawki przypadającej w ostatnim dniu roboczym kwartału kalendarzowego
c) miesięcznie w oparciu o WIBOR 3M wg
notowań stawki przypadającej w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca ,
Odpowiedź
Patrz odpowiedź w pytaniu 34
30
Czy
płatność odsetek następować będzie:
a) w
okresach miesięcznych w 14 dniu po upływie miesiąca i w dniu terminu spłaty
raty kredytu
b) w
okresach kwartalnych w 14 dniu po upływie kwartału, w którym przypada termin
spłaty kredytu i w dniu terminu spłaty kredytu
Odpowiedź
W
okresach miesięcznych
31
określenie
terminów i kwot uruchomienia kredytu, które niezbędne są do wyliczenia ceny
ofertowej
Odpowiedź
Patrz odpowiedź w pytaniu 24
32
uściślenie
kiedy Zamawiający przewiduje podpisanie umowy kredytowej (miesiąc i rok ) –
jest to potrzebne dla ustalenia długości trwania całego okresu kredytowania
Odpowiedź
XI
2006r.
33
Prosimy
o uściślenie w jakich transzach (terminy i kwoty Zamawiający będzie
wykorzystywał kredyt i jednocześnie czy podane przez Zamawiającego transze i
terminy ich uruchomienia należy przyjąć do celów obliczenia ceny ofertowej (czy
też dla celów obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć jednorazową wypłatę
kredytu we wskazanym przez Zamawiającego terminie
Odpowiedź
Patrz odpowiedź w pytaniu 24
34
W
zakresie opisu przedmiotu zamówienia w pkt 2c – prosimy o zmianę dotychczasowej
treści ww punktu na następującą:
„
spłata odsetek od kredytu dokonywana będzie w pierwszym dniu po upływie terminu
spłaty kredytu w złotych wg zmiennej stopy procentowej ustalonej wg stawki
WIBOR 3M dla 3 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych wg notowań stawki obowiązującego na dwa dni
poprzedzające rozpoczęcie trzymiesięcznego okresu obrachunkowego, za jaki
należne odsetki od kredytu są naliczone i spłacone, powiększone o marżę banku”
Odpowiedź
Oprocentowanie
kredytu będzie naliczone wg stawki WIBOR 3M za okres od 1 do 10 dnia
kalendarzowego miesiąca poprzedzającego miesiąc za który będą naliczone odsetki
+ marża banku
35
W
zakresie pkt XII SIWZ – Wymagania dotyczące należytego wykonania umowy – czy
oferent może złożyć zabezpieczenie należytego wykonania umowy w postaci weksla
na wymaganą przez Zamawiającego kwotę wraz z deklaracją wekslową
Odpowiedź
tak
36
Prosimy
o wyjaśnienie niezgodności w zakresie kwoty zabezpieczenia należytego wykonania
umowy w pkt XII1-2 SIWZ jest kwota 15000PLN, natomiast w formularzu ofertowym
pkt 3 jest kwota 5000PLN
Odpowiedź
Zabezpieczenie
należytego wykonania umowy w kwocie 5 000zł