Ząbkowice Śl. 2006-10-20

 

PN9/2006

 

Wg rozdzielnika

 

Dotyczy: postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na„Udzielenie kredytu długoterminowego złotowego w wysokości 2 893 000 (dwa miliony osiemset dziewięćdziesiąt trzy tysiące) na finansowanie wydatków inwestycyjnych i remontowych zaplanowanych w budżecie Gminy Ząbkowice Śl. na rok 2006.”

 

Zgodnie z art. 38 ust 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. nr 19 poz. 177 z 2004r. ze zmianami) informuję, że do Zamawiającego wpłynęły zapytania następującej treści:

 

1. Pytanie:

opinii RIO o możliwości spłaty kredytu będącego przedmiotem zamówienia publicznego

Odpowiedź

Zastanie przedłożone wykonawcy przed podpisaniem umowy

 

2. Pytanie:

Opinii RIO z wykonania budżetu za I półrocze 2006r.

Odpowiedź

Załącznik nr 1

 

3. Pytanie:

Uchwały Rady w sprawie absolutorium dla organu wykonawczego za 2005r.

Odpowiedź

Załącznik nr 2

 

4. Pytanie:

informacji wg załączonych wzorów

- podstawowych informacji o JST

- prognozy finansowej JST do roku 2017 włącznie

-informacji o zaciągniętych pożyczkach i kredytach

-informacji o zobowiązaniach z tytułu wyemitowanych papierów wartościawych

Odpowiedź

Załącznik nr 3

 

5. Pytanie:

Opinii RIO z wykonania budżetu za 2004r.

Odpowiedź

Załącznik nr 4

 

6. Pytanie:

Opinii RIO w sprawie projektu budżetu na 2006r. wraz z informacją o stanie mienia JST

Odpowiedź

Patrz odpowiedź w pytaniu 1

 

 

 

                                                                                           

7. Pytanie:

Opinie z innych banków i instytucji finansujacych/kredytujacych działalność Gminy n/ terminowości obsługi zadłużenia

Odpowiedź

Załącznik nr 5

 

8. Pytanie:

Uchwały Rady Miejskiej w sprawie zaciągnięcia kredytu, którego dotyczy postępowanie przetargowe

Odpowiedź

Załącznik nr 6

 

9. Pytanie:

Dokumenty powołania Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Skarbnika Gminy

Odpowiedź

Załącznik nr 7

 

10. Pytanie:

Prognoza budżetu Gminy na okres kredytowania tj. lata 2006-2017 uwzględniająca w szczególności następujące pozycje:

- dochody ogółem, w tym: dochody własne, subwencje i dotacje (w tym: dotacje na inwestycje),

- wydatki bieżące,

-wydatki majątkowe,

-odsetki od kredytów i pożyczek

-zobowiązania potencjalne- np. udzielone poręczenia

-przychody zwrotne (w tym kredyty i pożyczki tzw. Unijne)

-przychody bezzwrotne

-rozchody(w tym kredyty i pożyczki tzw. Unijne)

zadłużenie ogółem(w tym kredyty i pożyczki tzw. Unijne)

Odpowiedź

Patrz odpowiedź w pytaniu 4

 

11.

Informacje n/t inwestycji planowanych do sfinansowania przedmiotowym kredytem w szczególności:

-harmonogram i zakres realizacji prac dotyczących inwestycji (termin rozpoczęcia, kolejne etapy realizacji, uruchomienie)

-zaktualizowany załącznik do budżetu na 2006r. dotyczących wykazu zadań inwestycyjnych

-wartość zrealizowanych już robót w ramach inwestycji przewidziana do refinansowania przedmiotowym kredytem wraz z kopiami faktur

-informacja n/t umów z wykonawcami, czy Gmina posiada wymagane prawem pozwolenia, dokumentację techniczną itp. I czy Zamawiający może mieć wgląd w ww. dokumenty

-źródła finansowania całej inwestycji (jeśli są przewidziane inne niż przedmiotowy kredyt)

Odpowiedź

Informujemy, że ww dokumenty zostaną przedłożone po wyborze Wykonawcy, temu Wykonawcy z którym Gmina Będzie podpisywała umowę kredytową

 

 

 

 

 

12.

informację o stanie mienia komunalnego Gminy tzn. wartość kwotowa gruntów, budynków i budowli, majątek całkowity, ogólnie lub aktualny bilans Gminy

Odpowiedź

Załącznik nr 8

 

13

pismo zawierające zobowiązanie Gminy do przedłożenia dokumentów i informacji wymienionych poniżej, w przypadku wyboru naszego Banku:

-opinii RIO w sprawie zaciągnięcia przedmiotowego kredytu i możliwości jego spłaty

-uchwały w sprawie wyboru Burmistrza i Skarbnika

-Zaświadczenia z ZUS i US o nie zaleganiu z opłatą podatku i składek ubezpieczeniowych,

opinie z banków o prowadzonych rachunkach i obsługiwanych kredytach

-harmonogram rzeczowo-finansowy do wnioskowanego kredytu

-zaangażowania kredytowego Gminy w stosunku do instytucji finansujących

Odpowiedź

Informujemy, że ww dokumenty zostaną przedłożone po wyborze Wykonawcy, temu Wykonawcy z którym Gmina Będzie podpisywała umowę kredytową

 

14

Uchwały budżetowej na rok bieżący oraz dwóch ostatnich lat obrachunkowych

Odpowiedź

Załącznik nr 9

Załącznik nr 10

 

15

Informacji na temat zobowiązań finansowych wobec banków i innych instytucji finansowych wg stanu na dzień 30.09.2006r. zawierające dane:

-nazwa instytucji kredytującej

-kwota przyznanego kredytu/pożyczki

-data udzielenia i ostatecznej spłaty kredytu

-kwota pozostająca do spłaty

-przeznaczenie kredytu

-wniesione zabezpieczenie

Odpowiedź

Patrz odpowiedź w pytaniu 4

 

16

Przedstawienie prognozy w informacji o sytuacji finansowej Gminy Ząbkowic Śląskich na cały okres kredytowania. Uzupełnienie przedstawionej informacji o wskazanie źródeł sfinansowania deficytu budżetowego w latach 2007-2012 i latach kolejnych (ponieważ przy braku tych źródeł gmina generuje ujemne przepływy gotówki netto oraz ujemny skumulowany stan gotówki na koniec okresu)

Odpowiedź

Patrz odpowiedź w pytaniu 4

 

17

Opis wskazujący na sposób wykorzystania przedmiotowego kredytu (jakie inwestycje będą sfinansowane kredytem, struktura finansowania, udział środków własnych)

Odpowiedź

Inwestycje i remonty zaplanowane w budżecie miasta i gminy na 2006r. (patrz załącznik nr 7 do budżetu na 2006r.)

18

Komentarz do zobowiązań wymagalnych w kwocie 357 612,64 oraz należności wymagalnych w kwocie 4 110 164,78 na dzień 30.06.2006r.

Odpowiedź

357 612,64zł zobowiązania zakładu budżetowego – Zarządu Budynków Komunalnych

4 110 164,78zł należności z tytułu dochodów budżetowych

 

19

Czy Gmina posiada rating wg uznanej firmy ratingowej

Odpowiedź

Nie

 

20

na jakim etapie zaawansowania (w odniesieniu do harmonogramu rzeczowo- finansowego jest realizowana inwestycja)

Odpowiedź

Informujemy, że ww dokumenty zostaną przedłożone po wyborze Wykonawcy, temu Wykonawcy z którym Gmina Będzie podpisywała umowę kredytową

 

21.

czy zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji

Odpowiedź

zabezpieczeniem kredytu jest weksel in blanco z deklaracją wekslową, Zamawiający nie widzi potrzeby składania dodatkowego oświadczeni o poddaniu się egzekucji

 

22

w jaki sposób zamawiający udokumentuje prawidłowość wydatkowania środków z kredytu. Czy będzie przedstawiał faktury bądź inne dokumenty akceptowane przez bank przed uruchomieniem kredytu, czy dokona rozliczenia kredytu dokumentując wydatki fakturami po realizacji inwestycji do dnia określonego w umowie kredytowej.

Odpowiedź

Na podstawie faktur przedłożonych przez Wykonawcę realizującego dane zadanie inwestycyjne lub remontowe

 

23

informacji o wysokości wskaźnika bezrobocia w gminie i liczbie mieszkańców w latach 2004-2006.r.

Odpowiedź

Wskaźnik bezrobocia stan na VI2006r. 27,8%

Liczba mieszkańców w gminie stan na X 2006r. - 23415

 

24

ustalenie terminu uruchomienia kredytu(DD.MM.RR) w celu porównania ofert

Odpowiedź

20.11.2006r. cała kwota kredytu

 

25

Określenie terminu rozpoczęcia spłaty odsetek  (DD.MM.RR) oraz podanie konkretnego dnia w miesiącu na który ma przypadać każda kolejna spłata

Odpowiedź

31.01.2007r.

 

26

Wyjaśnienie zapisu SIWZ rozdz. „Opis Przedmiotu zamówienia pkt 1 ppkt c: Jak należy rozumieć zapis, że stawka WIBOR 3M ma być obowiązującą w ostatnim dniu okresu obrachunkowego? Co wg Zamawiającego będzie okresem obrachunkowym?

 

27

Prosimy o skorygowanie SIWZ. W rozdziale Opis przedmiotu Zamówienia w p 2a przyjęto błędną liczbę rat kredytu, a co za tym idzie błędną wysokość raty lub zbyt długi okres kredytowania (do 2017)

Odpowiedź

Rozpoczęcie spłaty od lutego 2007r. w kwocie 76 132zł – 36 rat;

zakończenie spłaty w maju 2016r. w kwocie 76 116 zł – 37 rata

 

28

sprecyzowanie pkt 2 ppkt a i b SIWZ dotyczącego terminu spłaty pierwszej raty kredytu, okresu karencji w spłacie kredytu i wysokości rat kredytu.

Wg pkt 2a – spłata kredytu nastąpi w 38 ratach kwartalnych po 76 132,00zł, stąd wynika, ze pierwsza rata kredytu winna być płatna 30.11.2007r./uwzględniając ostateczny termin spłaty kredytu do dnia 27.02.2017/

Zapis 2b mówi o karencji w spłacie kredytu do dnia 27.02.2007r. stąd wynika że spłata kredytu nastąpi w 41 ratach kwartalnych w innych wysokościach niż określone w pkr 2a począwszy od dnia 28.02.2007r./uwzględniając ostateczny termin spłaty kredytu do dnia 27.02.2017/

Odpowiedź

Patrz odpowiedź w pytaniu 27

 

29

wyjaśnienie 2 c SIWZ

czy oprocentowanie  kredytu podlegało będzie zmianie:

a)      kwartalnie w oparciu o WIBOR 3M wg notowań stawki przypadającej w ostatnim dniu roboczym miesiąca , w którym przypada termin płatności rat kredytu

b)      kwartalnie w oparciu o WIBOR 3M wg notowań stawki przypadającej w ostatnim dniu roboczym kwartału kalendarzowego

c)      miesięcznie w oparciu o WIBOR 3M wg notowań stawki przypadającej w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca ,

Odpowiedź

Patrz odpowiedź w pytaniu 34

 

30

Czy płatność odsetek następować będzie:

a) w okresach miesięcznych w 14 dniu po upływie miesiąca i w dniu terminu spłaty raty kredytu

b) w okresach kwartalnych w 14 dniu po upływie kwartału, w którym przypada termin spłaty kredytu i w dniu terminu spłaty kredytu

Odpowiedź

W okresach miesięcznych

 

31

określenie terminów i kwot uruchomienia kredytu, które niezbędne są do wyliczenia ceny ofertowej

Odpowiedź

Patrz odpowiedź w pytaniu 24

 

 

32

uściślenie kiedy Zamawiający przewiduje podpisanie umowy kredytowej (miesiąc i rok ) – jest to potrzebne dla ustalenia długości trwania całego okresu kredytowania

Odpowiedź

XI 2006r.

 

33

Prosimy o uściślenie w jakich transzach (terminy i kwoty Zamawiający będzie wykorzystywał kredyt i jednocześnie czy podane przez Zamawiającego transze i terminy ich uruchomienia należy przyjąć do celów obliczenia ceny ofertowej (czy też dla celów obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć jednorazową wypłatę kredytu we wskazanym przez Zamawiającego terminie

Odpowiedź

Patrz odpowiedź w pytaniu 24

 

34

W zakresie opisu przedmiotu zamówienia w pkt 2c – prosimy o zmianę dotychczasowej treści ww punktu na następującą:

„ spłata odsetek od kredytu dokonywana będzie w pierwszym dniu po upływie terminu spłaty kredytu w złotych wg zmiennej stopy procentowej ustalonej wg stawki WIBOR 3M dla 3 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych  wg notowań stawki obowiązującego na dwa dni poprzedzające rozpoczęcie trzymiesięcznego okresu obrachunkowego, za jaki należne odsetki od kredytu są naliczone i spłacone, powiększone o marżę banku”

Odpowiedź

Oprocentowanie kredytu będzie naliczone wg stawki WIBOR 3M za okres od 1 do 10 dnia kalendarzowego miesiąca poprzedzającego miesiąc za który będą naliczone odsetki + marża banku

 

35

W zakresie pkt XII SIWZ – Wymagania dotyczące należytego wykonania umowy – czy oferent może złożyć zabezpieczenie należytego wykonania umowy w postaci weksla na wymaganą przez Zamawiającego kwotę wraz z deklaracją wekslową

Odpowiedź

tak

 

36

Prosimy o wyjaśnienie niezgodności w zakresie kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy w pkt XII1-2 SIWZ jest kwota 15000PLN, natomiast w formularzu ofertowym pkt 3 jest kwota 5000PLN

Odpowiedź

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w kwocie 5 000zł

 

Załącznik nr. 1

Załącznik nr. 2