UCHWAŁA Nr XII /86 /2005

Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

 z dnia 30 grudnia 2005 roku

 

w sprawie  budżetu miasta i gminy na 2006 rok

 

 

Na podstawie art. 18 ust.2, pkt 4 i 6, pkt 9 lit.c, d i e oraz pkt.10 ustawy z dnia    

8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591

z późniejszymi zmianami), art. 403  i art. 406 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku - Prawo ochrony środowiska   (  Dz. U. Nr 62, poz.627 z późniejszymi zmianami )  oraz art. 109, 110 ust 1 i 2, art. 124, art. 128 ust.2, art. 134 ust 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zmianami )  Rada Miejska - po wysłuchaniu opinii Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu - uchwala, co następuje :

 

 

§ 1

 

1. Dochody budżetu miasta i gminy w wysokości                                                          36 810 485 zł

z tego :                                                                                                                                              

1) dochody z podatków i opłat                                                                                            9 571 000 zł

2) udziały w podatkach stanowiących dochód

    budżetu państwa                                                                                                              8 542 502 zł

3) dochody z majątku miasta i gminy                                                                                    1 377 000 zł

4) wpływy za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu                                                           300 000 zł

5) pozostałe dochody                                                                                                          1 226 710 zł

6) dotacje celowe na zadania zlecone i realizowane na podstawie

    porozumień                                                                                                                      6 698 567 zł

7) dotacje otrzymane z funduszy celowych                                                                                97 000 zł

8) subwencja ogólna z budżetu państwa                                                                               8 997 706

     w tym:

     - część oświatowa subwencji ogólnej                                                                              8 567 765 zł

     - część  równoważąca subwencji ogólnej                                                                           429 941 zł

                                                                                                                                                             

Szczegółowy podział dochodów według działów i źródeł przedstawia załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

2. Ustala się wydatki z budżetu miasta i gminy

w wysokości                                                                                                                40 921 524 zł

w tym :

1) wydatki bieżące budżetu,

   z tego:                                                                                                                        35 809 524 zł

- wynagrodzenia  i pochodne od wynagrodzeń                                                               18 534 539 zł

    - dotacje dla jednostek gospodarki pozabudżetowej                                                           630 800 zł

- dotacje dla innych jednostek organizacyjnych                                                                1 150 000 zł

 

- dotacje dla podmiotów nie zaliczonych do sektora

  finansów publicznych                                                                                                        190 400 zł

- wydatki na obsługę długu gminy                                                                                       699 600 zł

 w tym: odsetki od zaciągniętych kredytów                                                                         316 600 zł

             poręczenia i gwarancje                                                                                          383 000 zł

2) wydatki majątkowe                                                                                                    5 112 000 zł

    3)  pozostałe wydatki                                                                                                     14 604 185 zł

 

Podział wydatków w układzie działów klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik Nr 2

do uchwały.        

 

3. Dochody i wydatki budżetu miasta i gminy w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.                                                                                                                           

 

§ 2

 

 

1.      Deficyt budżetu miasta i gminy wynosi 4 111 039  zł.

 

2.      Źródłem finansowania wydatków nie znajdujących pokrycia w dochodach jest  kredyt bankowy w kwocie  5 099 923 zł.

 

3.      Spłata kredytów inwestycyjnych  zaciągniętych w latach 2002 - 2005 wynosi 988 884 zł.

 

4.      Przychody i wydatki związane z finansowaniem niedoboru budżetu w roku 2006 przedstawia załącznik Nr 4 do niniejszej uchwały.

 

 

§ 3

 

 

Ustala się plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych

w następujących kwotach:

 

1) przychody ogółem                                                                                                          3 180 000 zł.

    w tym dotacja z budżetu miasta i gminy                                                                             630 800 zł.

 

2) wydatki ogółem                                                                                                             2 997 175 zł.

    w tym wynagrodzenia                                                                                                         816 750 zł.

 

zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.

 

 

§ 4

 

Ustala się plany przychodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych

w następujących kwotach:

1) przychody ogółem                                                                                                             874 703 zł

2) wydatki ogółem                                                                                                                 881 709 zł

zgodnie z załącznikiem nr 6 do uchwały.

 

§ 5

 

Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w  2006 roku  zgodnie

z załącznikiem Nr 7 do uchwały oraz limity wydatków na realizację zadań objętych Wieloletnim Programem Inwestycyjnym  przewidzianych do wykonania w latach 2006-2008 ujętych

w załączniku nr 8.

 

 

§ 6

 

 

Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2006 rok, zgodnie z załącznikiem Nr 9  do uchwały.

 

 

§ 7

 

 

Ustala się plan finansowania z budżetu miasta i gminy innych jednostek organizacyjnych stanowiący załącznik Nr 10 do uchwały.

 

 

 

§ 8

 

 

Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją  w roku 2006 zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz realizowanych na podstawie porozumień, zgodnie z załącznikiem Nr 12 do uchwały.

 

 

 

§ 9

 

 

Ustala się prognozę długu publicznego i jego spłaty w roku 2006 i latach 2007 - 2011, stanowiącą załącznik Nr 13 do uchwały.

 

 

§ 10

 

 

Ustala się rezerwy budżetowe w wysokości ogółem                                                                400 000 zł

z tego :

1) rezerwę ogólną na nieprzewidziane wydatki

    (0,2 % wydatków ogółem)                                                                                                 100 000 zł

 

2) rezerwę celową                                                                                                                  300 000 zł

    w tym: - fundusz socjalny dla nauczycieli emerytów i rencistów                                            132 240 zł

                - odprawy emerytalne i rentowe                                                                                60 000 zł

                - fundusz zdrowotny dla nauczycieli                                                                           22 224 zł

                - podwyżki płac związane z awansem zawodowym                                                   55 536 zł

                - remonty obiektów szkolno - przedszkolnych                                                           30 000 zł

 

 

§ 11

 

1)      Upoważnia się Burmistrza Ząbkowic Śląskich do zaciągania  pożyczek i kredytów krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu w kwocie 

      1 000 000 zł.

      Zaciągnięty kredyt powinien być spłacony do dnia 31 grudnia roku budżetowego.

 

2)      Upoważnia się Burmistrza Ząbkowic Śląskich  do spłaty   zobowiązań  zaciągniętych w latach ubiegłych.

 

 

§ 12

 

Upoważnia się Burmistrza Ząbkowic Śląskich do :

 

1)      dokonywania przeniesień wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach  

danego działu    za wyjątkiem  zadań ujętych w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym.

 

 

§ 13

 

Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi  Ząbkowic Śląskich.

 

 

§ 14

 

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

 

§ 15

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2006 roku.