UCHWAŁA Nr I / 2/2010
Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich
z dnia 20 stycznia 2010 roku
w sprawie: budżetu miasta i gminy na
2010 rok
Na
podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit "d" ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o
samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze
zmianami) oraz art. 166, art. 166a, art. 184 ust 1 pkt 10 ustawy z 30 czerwca
2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) oraz art. 211,
art. 212 ust 1, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 239, art. 258
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. nr 157,
poz. 1240) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku - Przepisy
wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1241) Rada
Miejska w Ząbkowicach Śląskich uchwala co następuje:
§1. Ustala
się łączną kwotę planowanych dochodów
budżetu w wysokości 51 441 495 zł,
z
tego :
1) dochodów
bieżących w wysokości 44 842 215
zł
2) dochodów
majątkowych w wysokości 6 599 280 zł
zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2.
Ustala się łączną kwotę planowanych
wydatków budżetu w wysokości 68 446 786 zł,
z
tego :
1) wydatków
bieżących w wysokości 49 015 508zł
2) wydatków
majątkowych w wysokości 19 431 278 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3.
§ 3.
Różnica między dochodami i wydatkami stanowi deficyt budżetu Miasta i Gminy w
kwocie 17 005 291 zł.
§ 4.
Ustala się rozchody budżetu w wysokości 1 495 417 zł z przeznaczeniem na:
1) spłatę pożyczki w wysokości
77 040 zł
2) spłatę kredytów w wysokości 1 418 377 zł
§
5. Deficyt budżetowy w kwocie 17 005 291 zł oraz rozchody budżetu w kwocie
1 495
417 zł zostaną pokryte przychodami w wysokości 18 500 708 zł pochodzącymi z zaciągnięcia kredytu, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§
6. Prognozę kwoty długu Miasta i Gminy na koniec roku budżetowego określa załącznik nr 5.
§ 7. Ustala się rezerwę ogólną i rezerwy celowe w
wysokości 10 287 055 zł,
w tym:
1) rezerwę ogólną w wysokości 200 000 zł,
2) rezerwę celową na wydatki bieżące w kwocie 861
721 zł,
z tego:
a)
fundusz zdrowotny dla
nauczycieli 30 000 zł
b)
remonty placówek
oświatowo-wychowawczych 50 000 zł
c)
odprawy emerytalne i rentowe
dla pracowników oświaty 100 000 zł
d)
podwyżki płac dla nauczycieli
(w tym awans zawodowy, jednorazowe
wyrównanie płac dla nauczycieli) 651 721 zł
e) zarządzanie
kryzysowe 30 000 zł
3) rezerwę celową na zadania inwestycyjne związane z realizacją
programów finansowanych z udziałem środków z UE w wysokości
9 225 334 zł
§ 8. Ustala
się dochody i wydatki związane z
realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych
gminie ustawami w wysokości 5 904
533 zł oraz dochody związane z realizacją tych zadań, podlegające przekazaniu
do budżetu państwa w wysokości 104 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 9. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań
wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, określa
załącznik nr 6a.
§ 10. Ustala
się plan dochodów i wydatków dochodów
własnych jednostek budżetowych,
w
tym:
-
dochody w wysokości 1 197 158 zł
-
wydatki w wysokości 1 191 208
zł zgodnie z załącznikiem nr 7.
§
11. Ustala się kwotę dotacji podmiotowych w wysokości 1 340 000 zł
w tym:
- dla
samorządowych instytucji kultury w wysokości 1 340 000 zł,
zgodnie załącznikiem
nr 8.
§ 12. Ustala się kwotę dotacji celowych w
wysokości 1 730 444 zł, w tym:
a) podmiotom niezaliczanym do sektora finansów
publicznych i niedziałających w
celu
osiągnięcia
zysku w kwocie 320 000 zł , zgodnie z załącznikiem nr 9,
b) dotacja na podstawie porozumień na realizację zadania pn. "Budowa obejścia
ul.
Kamienieckiej w miejscowości Ząbkowice
Śląskie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382"
w
kwocie 1 310 444 zł, zgodnie z
załącznikiem nr 10,
c) na prace
konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach
wpisanych do
rejestru zabytków w wysokości 100 000 zł.
§ 13.
Ustala się plan wydatków w wysokości 208 746 zł ramach funduszu sołeckiego,
zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 14. Ustala się dochody z tytułu wydawania
zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
w wysokości 400 000 zł i wydatki na realizacje zadań
określonych w Gminnym Programie profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych.
§ 15. Ustala się plan zadań inwestycyjnych i zakupów
inwestycyjnych zgodnie z załącznikiem nr 12 i 12 a.
§ 16. Ustala się limity
wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne określone w załączniku nr 13.
§ 17. Ustala się limity wydatków na projekty
planowane do realizacji w ramach poszczególnych programów operacyjnych ze
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem nr 14 i 14a.
§
18. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciąganych w roku budżetowym na:
a)
pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 500 000 zł,
b)
finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 17 005 291 zł,
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i
kredytów w wysokości 1 495 417 zł.
§
19. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania
zobowiązań:
1) z
tytułu kredytu na pokrycie występującego
w ciągu roku przejściowego deficytu
budżetu do wysokości ustalonego limitu,
2)
z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla
zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku
następnym do wysokości nieprzekraczającej 10 % wydatków budżetu na 2010 rok,
3) na
finansowanie wydatków związanych z realizacją wieloletnich programów inwestycyjnych do wysokości kwot
wynikających z ustalonych limitów określonych w załączniku nr 13.
§
20. Upoważnia się Burmistrza:
1) do dokonywania zmian budżetu w granicach
działu wydatków budżetu:
a)
polegających na przesunięciach w wydatkach bieżących obejmujących zaplanowanie
pod rozdziałem nowych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy
oraz zwiększenie zaplanowanych w rozdziale wydatków na uposażenia i
wynagrodzenia ze stosunku pracy w wyniku zmniejszenia innych wydatków
bieżących,
b) polegających na dokonywaniu
przeniesień w planie wydatków pomiędzy rozdziałami
i paragrafami klasyfikacji budżetowej z wyłączeniem zmian dotyczących wydatków na realizację
wieloletnich programów inwestycyjnych,
2) przekazania kierownikom jednostek budżetowych
uprawnień do dokonywania przeniesień w planie dochodów własnych i wydatków nimi
finansowanych,
3) przekazania dyrektorom instytucji kultury
uprawnień do dokonywania przeniesień w planie finansowym jednostki
organizacyjnej.
§ 21. Wykonanie
uchwały powierza się Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.
§ 22. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą
od 1 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym
Województwa Dolnośląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodniczący
Rady
(-)
Andrzej Dominik