UCHWAŁA Nr  I / 2/2010
Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich

z dnia 20 stycznia 2010  roku

 

w sprawie: budżetu miasta i gminy na 2010 rok

 

 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit "d" ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 166, art. 166a, art. 184 ust 1 pkt 10 ustawy z 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U.  Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) oraz art. 211, art. 212 ust 1, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 239, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1240) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1241) Rada Miejska w Ząbkowicach Śląskich uchwala co następuje:

 

§1. Ustala się łączną kwotę planowanych  dochodów budżetu w wysokości 51 441 495 zł,

z tego :

1) dochodów bieżących w wysokości     44 842 215 zł

2) dochodów majątkowych w wysokości 6 599 280 zł  zgodnie z załącznikiem nr 1.

 

§ 2. Ustala się łączną kwotę planowanych  wydatków budżetu w wysokości 68 446 786 zł,

z tego :

1) wydatków bieżących w wysokości 49 015 508zł

2) wydatków majątkowych w wysokości 19 431 278 zł  zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3.

§ 3. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi deficyt budżetu Miasta i Gminy w kwocie 17 005 291 zł.

§ 4. Ustala się rozchody budżetu w wysokości 1 495 417 zł z przeznaczeniem na:

1) spłatę pożyczki w wysokości 77 040 zł

2) spłatę  kredytów w wysokości 1 418 377 zł

 

§ 5. Deficyt budżetowy w kwocie 17 005 291 zł oraz rozchody budżetu w kwocie

1 495 417 zł zostaną pokryte przychodami w wysokości  18 500 708 zł pochodzącymi  z zaciągnięcia kredytu, zgodnie z załącznikiem nr 4.

 

§ 6. Prognozę kwoty długu Miasta i Gminy  na koniec roku budżetowego określa załącznik nr 5.

 

§ 7. Ustala się rezerwę ogólną i rezerwy celowe w wysokości 10 287 055 zł,

w tym:

1) rezerwę ogólną w wysokości 200 000 zł,

2) rezerwę celową na wydatki bieżące w kwocie 861 721 zł,

z tego:

a)      fundusz zdrowotny dla nauczycieli    30 000 zł

b)      remonty placówek oświatowo-wychowawczych  50 000 zł

c)      odprawy emerytalne i rentowe dla pracowników oświaty  100 000 zł

d)      podwyżki płac dla nauczycieli (w tym awans zawodowy, jednorazowe

wyrównanie płac dla nauczycieli) 651 721 zł

e)   zarządzanie kryzysowe  30 000 zł

3) rezerwę celową na zadania inwestycyjne związane z realizacją

programów finansowanych z udziałem środków z UE w wysokości 9 225 334 zł

 

§ 8. Ustala się dochody i wydatki  związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości  5 904 533 zł oraz dochody związane z realizacją tych zadań, podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości  104 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 9. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, określa załącznik nr  6a.

 

§ 10. Ustala się plan dochodów i wydatków  dochodów własnych  jednostek budżetowych,

w tym:

- dochody w wysokości 1 197 158 zł

- wydatki  w wysokości 1 191 208 zł  zgodnie z załącznikiem nr 7.

 

§ 11. Ustala się kwotę dotacji podmiotowych w wysokości  1 340 000 zł

    w tym:

-  dla samorządowych instytucji kultury w wysokości 1 340 000 zł,

zgodnie załącznikiem nr 8.

 

§ 12. Ustala się kwotę dotacji celowych w wysokości  1 730 444 zł, w tym:

a) podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych   i niedziałających w celu

    osiągnięcia zysku w kwocie 320 000 zł , zgodnie  z załącznikiem nr 9,

     b) dotacja na podstawie porozumień  na realizację zadania pn. "Budowa obejścia ul. 

        Kamienieckiej w miejscowości Ząbkowice Śląskie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382"

        w  kwocie 1 310 444 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10,

     c) na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach

    wpisanych do rejestru zabytków w wysokości 100 000 zł.

 

§ 13. Ustala się plan wydatków w wysokości 208 746 zł ramach funduszu sołeckiego, zgodnie z załącznikiem nr 11.

§  14. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych  w wysokości 400 000 zł i wydatki na realizacje zadań określonych w Gminnym Programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 15. Ustala się plan zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych  zgodnie z załącznikiem nr 12 i 12 a.

 

§ 16. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne określone w załączniku nr 13.

§ 17. Ustala się limity wydatków na projekty planowane do realizacji w ramach poszczególnych programów operacyjnych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem nr 14 i 14a.

 

§ 18. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów  zaciąganych w roku budżetowym na:

a) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości    1 500 000 zł,

b) finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 17 005 291 zł, spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 1 495 417 zł.

 

§ 19.  Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:

1) z tytułu kredytu  na pokrycie występującego w ciągu roku  przejściowego deficytu budżetu do wysokości ustalonego limitu,

2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym do wysokości nieprzekraczającej 10 % wydatków budżetu na 2010 rok,

3) na finansowanie wydatków związanych z realizacją wieloletnich  programów inwestycyjnych do wysokości kwot wynikających z ustalonych limitów określonych w załączniku nr 13.

 

§ 20. Upoważnia się Burmistrza:

1)  do dokonywania zmian budżetu w granicach działu wydatków budżetu:

a) polegających na przesunięciach w wydatkach bieżących obejmujących zaplanowanie pod rozdziałem nowych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz zwiększenie zaplanowanych w rozdziale wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w wyniku zmniejszenia innych wydatków bieżących,

b) polegających na dokonywaniu przeniesień w planie wydatków pomiędzy  rozdziałami i paragrafami    klasyfikacji   budżetowej  z wyłączeniem zmian  dotyczących wydatków na realizację wieloletnich programów inwestycyjnych,

2)  przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,

3)  przekazania dyrektorom instytucji kultury uprawnień do dokonywania przeniesień w planie finansowym jednostki organizacyjnej.

§ 21. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.

 

§ 22. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od  1 stycznia 2010 roku  i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

 

 

 

                                                                                  Przewodniczący Rady

                                                                                  (-) Andrzej Dominik

Uzasadnienie planu dochodów

Uzasadnienie planu wydatków

Załączniki Nr 1-4, 6, 6a, 7-14

Załącznik nr 5

Załącznik Nr 14

Załącznik Nr 14a