UCHWAŁA Nr IV /9  /2010
Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich

z dnia 30 grudnia  2010  roku

 

w sprawie uchwalenia budżetu  Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie na 2011 rok

 

 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit „d” oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) ustawy  z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1241 ze zmianami) oraz art. 211, art. 212 ust 1, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 239,art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1240) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku –  Rada Miejska w Ząbkowicach Śląskich uchwala co następuje:

 

§1. Ustala się łączną kwotę planowanych  dochodów budżetu w wysokości 56 568 057 zł,

z tego :

1) dochodów bieżących w wysokości     46 949 889 zł

2) dochodów majątkowych w wysokości 9 618 168 zł  zgodnie z załącznikiem nr 1.

 

§ 2. Ustala się łączną kwotę planowanych  wydatków budżetu w wysokości 56 424 448 zł,

z tego :

1) wydatków bieżących w wysokości 46 778 662 zł

2) wydatków majątkowych w wysokości 9 645 786 zł  zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3.

 

§ 3. Różnica między dochodami a wydatkami stanowi planowaną nadwyżkę budżetu na kwotę 143 609 z przeznaczeniem na wskazaną w rozchodach spłatę kredytów.

§ 4. Ustala się przychody budżetu w wysokości 5 561 613 zł z tytułu:

1) kredytu w kwocie 5 561 613 zł

§ 5. Ustala się rozchody budżetu w wysokości 5 705 222 zł z przeznaczeniem na:

1) spłatę pożyczki w wysokości 562 542 zł   

2) spłatę  kredytów w wysokości 5 142 680 zł.

 

§ 6. Ustala się rezerwę ogólną i rezerwy celowe w wysokości 1 008 819 zł,

w tym:

1) rezerwę ogólną w wysokości 200 000 zł,

2) rezerwę celową na wydatki bieżące w kwocie 808 819 zł,

z tego:

a)      fundusz zdrowotny dla nauczycieli    30 000 zł

b)      remonty placówek oświatowo-wychowawczych  50 000 zł

c)      odprawy dla pracowników oświaty (w tym odprawy emerytalne) 188 819 zł

d)      podwyżki płac dla nauczycieli (w tym awans zawodowy, jednorazowe

wyrównanie płac dla nauczycieli) 435 000 zł

e)   zarządzanie kryzysowe  105 000 zł

 

§ 7. Ustala się kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawarta umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę w kwocie 926 000 zł.

 

§ 8. Ustala się dochody i wydatki  związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości  5 752 747 zł oraz dochody związane z realizacją tych zadań, podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości  65 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 9. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, określa załącznik nr  6

 

§ 10. Ustala się kwotę dotacji podmiotowych dla samorządowych instytucji kultury

w kwocie  1 200 000 zł, zgodnie załącznikiem nr 7.

 

§ 11. Ustala się kwotę dotacji celowych w wysokości 1 233 954  zł, w tym:

a) podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych   i niedziałających w celu

    osiągnięcia zysku w kwocie 237 000 zł , zgodnie  z załącznikiem nr 8,

b) dla przedszkola niepublicznego w kwocie 147 024 zł, zgodnie z załącznikiem

    nr 9,

     c) dotacja na podstawie porozumień  na realizację zadania pn. „Budowa obejścia ul. 

        Kamienieckiej w miejscowości Ząbkowice Śląskie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382”

        w  kwocie 819 930 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10,

     d) na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach

    wpisanych do rejestru zabytków w wysokości 30 000 zł.

 

§ 12. Ustala się plan wydatków w wysokości 214 170 zł ramach funduszu sołeckiego, zgodnie z załącznikiem nr 11.

§  13. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych  w wysokości 434 000 zł i wydatki na realizacje zadań określonych w Gminnym Programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 14. Ustala się plan zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych  zgodnie z załącznikiem nr 12

§ 15. Ustala się limity wydatków na projekty planowane do realizacji w ramach poszczególnych programów operacyjnych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem nr 13.

 

§ 16. Ustala się limity zobowiązań z tytułu  pożyczki i kredytów zaciąganych w roku budżetowym na:

1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości

   1 500 000 zł,

2) pożyczki z Banku Gospodarstwa Krajowego na wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu  Unii Europejskiej w kwocie 2 588 278 zł,

3) kredytu na sfinansowanie wcześniej zaciągniętych kredytów w wysokości 5 561 613 zł

 

§ 17.  Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:

1) z tytułu kredytów i pożyczki do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 16 Uchwały.

 

§ 18. Upoważnia się Burmistrza:

1)  do dokonywania zmian budżetu w granicach działu wydatków budżetu polegających

     na przesunięciach w wydatkach bieżących obejmujących zaplanowanie pod

     rozdziałem nowych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz

    zwiększenie zaplanowanych w rozdziale wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze

    stosunku pracy w wyniku zmniejszenia innych wydatków bieżących,

2)  przekazania dyrektorom instytucji kultury uprawnień do dokonywania przeniesień w

     planie finansowym jednostki organizacyjnej.

§ 19. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.

 

§ 20. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od  1 stycznia 2011 roku  i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

                                                                                                                                             Przewodniczący Rady

                                                                                                                                             (-) Andrzej Dominik

 

Uzasadnienie

 

Załączniki 1-12

 

Załącznik Nr 13