Protokół nr XVI/2011

z sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 26 sierpnia 2011 roku

w Sali Konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich

 

 

 

W sesji udział wzięli:

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

 

Radni nieobecni:

Marek Ciapka                                             Radny

 

Ponadto uczestniczyli:

Marcin Orzeszek                                        Burmistrz Ząbkowic Śląskich

Ewa Figzał                                                   Wiceburmistrz Ząbkowic Śląskich

Bożena Kurczyna                                       Skarbnik

Maria Pater                                                  Kierownik Wydziału Edukacji

Wojciech Jankowski                                   Kierownik wydziału IGP

Dariusz Małozięć                                       Kierownik Wydziału FZ

Edyta Balicka                                              Kierownik Wydziału OR

Dyrektorzy i Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy

Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli

 

 

 

 

 

 

 

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz na podstawie Statutu Ząbkowic Śląskich § 36 pkt. 1 Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  -  o t w o r z y ł  XVI Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich VI kadencji, stwierdzając, że uczestniczy w niej 19 radnych, co stanowi odpowiednie quorum, przy którym rada może obradować i podejmować prawomocne decyzje.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  poinformował, że protokół z obrad prowadzić będzie Pani Monika Gwóźdź. 

 

Następnie przedstawił porządek obrad.

 

Porządek posiedzenia:

1.      Przyjęcie porządku obrad.

2.      Przyjęcie protokołu z dnia 30.06.2011.

3.      Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej sesji.

4.      Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji.   

5.      Informacja z przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2011/2012

6.      Podjęcie uchwał:

·        w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy na rok 2011

·        w sprawie zmiany załącznika graficznego do uchwały Nr XI/37/2010 Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich z dnia 6 października 2010 zmieniającej uchwałę
nr IV/31/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 30 marca 2007 r.

w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości: Kluczowa, Brodziszów, Sulisławice, Szklary, Zwrócona, Bobolice – Gminy Ząbkowice Śląskie.

·        w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Ząbkowice Śląskie.

·        w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich

7.      Rozpatrzenie skargi Pani Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa Zarządu NZ „Powiernik”.

8.      Rozpatrzenie postulatu Pana Ryszarda Barańskiego.

9.      Interpelacje i zapytania Radnych.

10.  Sprawy różne.

11.  Zakończenie obrad.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  poprosił wysoką Radę aby do porządku obrad wprowadzić trzy projekty uchwał oraz odczytał pismo z Krajowego biura Wyborczego dotyczące podjęcia uchwały w sprawie wstąpienia kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł (pismo stanowi załącznik do protokołu).                                  

 

·        w sprawie wstąpienia kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł.

·        w sprawie wstąpienia kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł.

·        w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik kto z Pań i Panów Radnych jest za wprowadzeniem projektu uchwały w sprawie  wstąpienia kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł dwa projekty uchwał dotyczące Pani Jadwigi Dziewa i Pani Danuty Tkaczonek.

Głosowanie:

19 głosów za

0 głos wstrzymany

0 głosów przeciwnych

 

Projekty uchwały zostały przyjęte do protokołu.

Ad. 1. Przyjęcie porządku obrad.

 

Porządek obrad został przyjęty.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik przedstawił projekt uchwały w sprawie wstąpienia kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu). Poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie wstąpienia kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik przedstawił projekt uchwały w sprawie wstąpienia kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu). Poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie wstąpienia kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Następnie poprosił wszystkich o powstanie, gdyż Panie Radne Jadwiga Dziewa i Danuta Tkaczonek złożą ślubowanie i odczytał rotę ślubowania o następującej treści:

" Wierny konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuje uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców „

 Radna Jadwiga Dziewa, złożyła ślubowanie, wypowiedziała słowa:

ślubuję

Radna Danuta Tkaczonek, złożyła ślubowanie, wypowiedziała słowa:

ślubuję”

Ad. 2 Przyjęcie protokołu z dnia 30.06.2011 roku.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik

Wysoka Rada przyjęła przez aklamację protokół z dnia 30.06.2011 roku.

 

 

Ad. 3. Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej sesji.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik przedstawił informację ze swojej pracy od ostatniej sesji ( informację stanowi załącznik do protokołu).

 

 

Ad. 4. Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji.  

 

Burmistrz Marcin Orzeszek przedstawił informację ze swojej pracy od ostatniej sesji ( informację stanowi załącznik do protokołu).

 

Ryszard Barański Panie Burmistrzu 30 maja na sesji zadałem panu pytanie, że 100 metrów od siedziby Burmistrza jest ulica i Kościół Bonifratów, że tam są dziury i jak napada deszcz to ludziom ciężko jest dostać się do Kościoła a Pan powiedział , że światła są zrobione i że te dziury też zostaną zrobione tą kostką. W imieniu mieszkańców chciałbym podziękować Panu za szybką reakcję z tym, ze prosiłbym aby wykorzystywał Pan stara kostkę i żeby robotnicy przyśpieszyli te prace, ponieważ tam codziennie jest msza. Ogłosił Pan przetarg na sprzedaż dawnego młyna. Pytałem czy lepiej byłoby nie sprzedawać tego młyna z tego tytułu, że Gmin przeznaczyła 30 tysięcy na remont dachu a młyn byłby sprzężony starą ścieżką historyczną łączącą stare mury. Odpowiedzią mi Pan, że przemyśli to. Chciałbym się dowiedzieć co pan zamierza w tym temacie zrobić.     

 

 

Burmistrz Marcin Orzeszek jeżeli chodzi o kwestie związana z młynem tak jak Pan wspomniał to jest bardzo istotny element dotyczący turystyki i ścieżki turystycznej w Ząbkowicach, która w pierwszym zarysie została przygotowana. Problem polega na ty7m, ze to o czym pan mówił musi być związane z dofinansowaniem zewnętrznym. Gmina Ząbkowice nie jest w stanie przygotować muzeum czy izby dotyczącej tego młyna. To jest bardzo potężna inwestycja. Jeżeli nie udałoby się tego sprzedać to myślę, że w perspektywie finansowania następnej czyli 2014-2020, ponieważ na kulturę w tej chwili środki w ramach regionalnego programu 2007- 2013 są w większości wykorzystane w latach 2008-2010. Jeżeli pojawiłyby się takie środki to uważam, ze dla Gminy Ząbkowice byłby to na pewno pożyteczny dodatkowy punkt turystyczny.      

 

Radna Danuta Tkaczonek Panie Burmistrzu w miesiącu lipcu wydał Pan zarządzenie dotyczące pobierania opłat za ksero w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich. Cennik ten ma również zastosowanie w przypadku gdy Urząd Miejski ma ponosić dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia informacji publicznej. Fakt faktem, że artykuł 15 ustawy o dostępnie do informacji publicznej dopuszcza takie pobieranie opłat. Jednakże, że organ jest zobowiązany  każdorazowo ocenić kiedy te dodatkowe koszty powinien ponieść są tak duże, że powinno się pobierać opłatę. Występując do Pana z prośbą o udostępnienie informacji publicznej w formie kserokopii zostałam zobligowana do opłaty 4 zł 80 gr., jak się później okazało był to koszt kserokopii stąd zainteresowanie moje tym tematem. Pnie Burmistrzu nie wydaje mi się żeby skserowanie 15 stron było powalającą kwotą dla budżetu Gminy i że trzeba pobierać opłaty za drobne koszty, które są kosztami własnymi Urzędu bo jakby nie było Organ Gminy zobowiązany jest do tak owej dotacji. Gdybym zwróciła się z prośba o kserokopię i ta kserokopia wynosiłaby 100 stron to się zgodzę ale 10, 15 stron to jest przesada. Koszt ksera wynosi 30 gr., z całym szacunkiem tyle samo wynosi koszt w agencjach prywatnych w instytucjach, które posiadają podatek wat, mają wyższe koszty niż utrzymanie Urzędu i prosiłabym skoro Pan już się zdecydował, że podatnik, który zwraca się z prośbą o udostępnienie informacji publicznej i ma płacić za skserowaną kartkę papieru proszę oszacować koszt takiej kartki zgodny z rzeczywistej kosztem, to nie jest usługa komercyjna to jest Pana obowiązek. Jeśli jest to obowiązek to proszę aby był proporcjonalny do kosztów rzeczywistych.             

 

Burmistrz Marcin Orzeszek nadzór nad tym zarządzeniem sprawuje Sekretarz Pani Iwona Aibin i wszystkie uwag proszę kierować do Pani Sekretarz, ja  osobiście w tej sprawie porozmawiam z Panią Sekretarz po powrocie z jej urlopu.

 

Ad. 5. Informacja z przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2011/2012.

 

Kierownik Wydziału EKS Maria Pater przedstawiła informację z przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2011/2012 (informację stanowi załącznik do protokołu).

 

 

Radna Grażyna Sobór jeżeli chodzi o przedłużenie czasu pracy w przedszkolach czy można pomyśleć nad przedłużeniem tego czasu pracy w przedszkolach. Niektórzy rodzice pracują do 18.00, 19.00 i dobrze byłoby jakby ten Czas pracy przedszkola był przedłużony do godziny 17.00,18.00.   

 

Kierownik Wydziału Edukacji Maria Pater nauczyciele wiedząc, że są na niepełnym zatrudnieniu w tej chwili łącza się w jakieś grupy, stowarzyszenia, założą działalność gospodarczą, będą oferować swoje usługi w obiektach oświatowych za niewielka odpłatnością dotyczy to świetlic do godziny 19.00 w przypadku przedszkoli do godziny 18.00, 19.00 a sobotę i w niedzielę jak rodzice będą potrzebować zrobić zakupy a nie będą mieli co z dzieckiem zrobić. Myślę, że ten problem się wyjaśni i w najbliższym czasie powiem Państwu jak to będzie wyglądało.     

 

Radny Jacek Górowski ja mam pytanie dotyczące sali w Braszowicach czy ta sala będzie ogrzewana. Jaki to będzie czas, bo nasze dzieci z naszej szkoły już drugi rok będą bez zajęć na sali.

Burmistrz Marcin Orzeszek dzieci w Braszowicach będą miały ogrzewanie i nie będą marzły.

 

Przewodniczący zarządu Osiedla Nr 1 „Stare Miasto” ja chciałbym się dowiedzieć ile młodzieży kończących szkołę średnia musi wyjeżdżać za granicę szukać pracy.

 

Kierownik Wydziału Edukacji Maria Pater Gmina zajmuje się dziećmi, które realizują obowiązek szkolny do 18 roku życia czyli do zakończeni Gimnazjum. Natomiast szkołami średnimi zajmuje się Starostwo Powiatowe i te pytania proszę skierować do Starostwa.  

 

Ryszard Barański ja mam pytanie dotyczące Sali gimnastycznej przy ulicy Piastowskiej jak temat jest załatwiony do tej pory i czy Gmina rozpatruje sprawę takiego rodzaju, żeby w szkole, która jest na ulicy Piastowskiej wraz z Przedszkolem wrócić do starego tematu aby było tam tylko Przedszkole. Jaką Pan inicjatywę Pan podjął.

 

Burmistrz Marcin Orzeszek jeżeli chodzi o salę gimnastyczną w tej chwili jest etap podziału geodezyjnego w Urzędzie Miejskim. Wszystkie procedury są przygotowywane. Wiem również, że jest przygotowywana uchwała Rady Powiatu o przekazaniu tej części, wyodrębnionej nieruchomości na rzecz Gminy Ząbkowice Śląskie. Jeżeli Rada Miejska podejmie taką samą uchwałę staniemy się właścicielami tej części. Jeżeli chodzi o kwestię związana z Ogólniakiem na taką jaką ja posiadam wiedzę ta część nieruchomości została, zostanie sprzedana czy postawiona do przetargu przez Zarząd Powiatu Ząbkowickiego. Nie mam takiej wiedzy, żeby była potrzebna tak duża szkoła dla tamtego obszaru miasta. Ząbkowice Śląskie rozwijają się w kierunku Stolca, Ziębic, Jaworka i to jest ten główny obszar.  Na dzień dzisiejszy ta szkoła, która funkcjonuje, Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami przedszkolnymi dla tego obszaru za obwodnicą jest na dzień dzisiejszy z moich informacji wystarczająca.

 

 

 

 

Ad. 6. Podjęcie uchwał.

 

Skarbnik Bożena Kurczyna przedstawiła uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy na rok 2011 (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Radny Franciszek Gawęda Panie Burmistrzu rzadko kiedy zwracam się z jakąkolwiek prośbą ale tym razem uchwała, która została przedstawiona upoważnia mnie do tego aby zwrócić się z prośbą do Pana aby w tym momencie złożył Pan autopoprawkę do tej uchwały dotyczącej kwoty przeznaczenia 5 tysięcy złotych na remont pomieszczenia przeznaczonego na działalność punktu konsultacyjnego. Może Pan nie wiem ale ten remont dotyczy integralnej części kawiarni ZOK jest tzw. trzecia sala. Kilka dni temu została wyłoniona nowa Pani Dyrektor, tym sposobem daje my kłodę na sam początek jej startu w nową pracę ZOK. Ta trzecia sala przynosiła wymierne efekty finansowe, które wspomagały mizerię finansową ZOK. Proszę dać tej Pani szansę aby on przyszła i zdecydowała. Pomieszczeń w ZOK nie wykorzystanych jest multum. To nie oznacza, że jestem przeciwny remontowi jakiejkolwiek sal ZOK wręcz odwrotnie ale jeżeli ta sala mogłaby w przyszłości przy tej mizerii finansowej ZOK wspomóc działania nowej Pani Dyrektor myślę, że on powinna mieć te świadomość. Ona tej świadomości nie ma, za kilka dni obejmie funkcjonowanie i tę kwotę, którą zafundowała Pani p.o. Dyrektor Maria Pater jest kłodą pod wstępne rozpoczęcie pracy Pani dyrektor. Zwracam się do Pana z prośba aby złożył pan tą autopoprawkę.        

Burmistrz Marcin Orzeszek prezentowany przez Pana wniosek dotyczący wycofania, ponieważ może nastąpić inna koncepcja pracy przez Panią Dyrektor uważam, że jest niezasadny. Przeznaczamy pieniądze na remont pomieszczenia, jeżeli nowa Pani Dyrektor uzna, że ta sala trzecia jest potrzebna do realizacji innego zadania w jej koncepcji to Stowarzyszenie, które do końca roku będzie udzielało bezpłatnych porad, pomocy w pisaniu wniosków dla Organizacji Pozarządowych może przeniesie na inna salę. W tym momencie środki zostały przygotowane i zostały przeznaczone to dajmy je na remont a jeżeli Pani Dyrektor uzna, że ta sala będzie jej potrzebna do innych zadań a dla Stowarzyszenia przekaże inne pomieszczenie to sala zostanie wyremontowana i pozostanie dla ZOK.        

 

Radny Franciszek Gawęda jestem skłonny przychylić się do Pana zdania. Jeżeli Pani Dyrektor podejmie decyzje o innym pomieszczenie to rozumiem, że Rada Miejska przeznaczy kolejne pieniążki na remont kolejnego pomieszczenia, bo niestety jak Pan wie te kolejne pomieszczenia, które można wykorzystać również wymagają remontu  

 

Radna Danuta Tkaczonek Panie Przewodniczący chciałabym zabrać głos ale po przegłosowaniu wniosku Pana Franciszka Gawędy.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik Rady Franciszek Gawęda zwracał się z prośbą do Pana Burmistrza, to nie był wniosek. 

 

 

Radna Danuta Tkaczonek to w takim razie chciałam złożyć wniosek aby w punkcie 4 uzasadnienia do projektu przedmiotowej uchwały brzmiący „Z rezerwy ogólnej przeznacza się kwotę 5 tysięcy złotych  na zwiększenie dotacji dla ZOK na remont pomieszczenia przeznaczonego na działalność Punktu Konsultacyjnego Doradczego prowadzonego przez Stowarzyszenie – Centrum ds. Katastrof i Klęsk Żywiołowych „Tratwa” otrzymał następujące brzmienie „Z rezerwy ogólnej przeznacza się kwotę 5 tysięcy złotych na zwiększenie dotacji dla ZOK na remont pomieszczenia przeznaczonego na działalność statutową i zgodnie z & 8 Statutu ZOK w celu wielokierunkowego współdziałania z instytucji kultury, oświaty instytucjami artystycznymi, impresariatami, organizacjami, fundacjami i stowarzyszeniami społeczno-kulturowymi oraz innymi instytucjami i organizacjami krajowymi i zagranicznymi”. Mój zapis jest zgodny ze statutem ZOK i daje możliwość użytkowania Sali przez wszystkie organizacje oświatowe, kulturalne, które również mogłyby korzystać z tego pomieszczenia, którego remont wynosi 10 tysięcy złotych. Zobowiązania ZOK nie są zobowiązaniami organu założycielskiego i w zasadzie ta kwota 5 tysięcy złotych ni powinna obchodzić Rady Miejskiej, bo p.o. Dyrektora podjęła takie decyzje finansowo gospodarcze i to jest problem Dyrektora żeby to rozwiązał. Do końca roku jest 5 miesięcy i można wypracować te 5 tysięcy ale skoro tak się stało i Pan Burmistrz dąży docelowo aby te pieniądze zasiliły ZOK wnioskuję jeżeli już ma być uzasadnienie do tej uchwały żeby było zgodne z treścią & 8 statutu ZOK, bo działalność ZOK kształtuje Statut tak jest w każdej Organizacji. Organizacja może prowadzić działalność w zakresie działalności statutowej. Zok nie ma w swoim statucie dofinansowania stowarzyszeń zewnętrznych w formie remontu w wysokości 10 tysięcy złotych. Dlatego proponuję taki zapis w uchwale aby nie było uwag i nieporozumień dlaczego Stowarzyszenie „Tratwa” z Wrocławia otrzymało dofinansowanie w kwocie 10 tysięcy złotych i jest to pomieszczenie tylko i wyłącznie na to Stowarzyszenie a chociażby Zarząd Osiedla „Stare Miasto”, Zarząd Uniwersytetu II wieku inne Organizacje nie mają tak owych pomieszczeń.     

 

 

Burmistrz Marcin Orzeszek po wniosku Pani Radnej Danuty Tkaczonek pro Z rezerwy ogólnej przeznacza się kwotę 5 tysięcy złotych na zwiększenie dotacji dla ZOK na remont pomieszczenia przeznaczonego na działalność statutową i zgodnie z & 8 Statutu ZOK w celu wielokierunkowego współdziałania z instytucji kultury, oświaty instytucjami artystycznymi, impresariatami, organizacjami, fundacjami i stowarzyszeniami społeczno-kulturowymi oraz innymi instytucjami i organizacjami krajowymi i zagranicznymi”. Wnoszę o wprowadzenie autopoprawki w brzemieniu „Z rezerwy ogólnej przeznacza się kwotę 5 tysięcy złotych na zwiększenie dotacji dla ZOK na remont pomieszczeń”.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik Pani Radna złożyła wniosek aby punkt 4 uzasadnienia brzmiał „Z rezerwy ogólnej przeznacza się kwotę 5 tysięcy złotych na zwiększenie dotacji dla ZOK na remont pomieszczenia przeznaczonego na działalność statutową i zgodnie z & 8 Statutu ZOK w celu wielokierunkowego współdziałania z instytucji kultury, oświaty instytucjami artystycznymi, impresariatami, organizacjami, fundacjami i stowarzyszeniami społeczno-kulturowymi oraz innymi instytucjami i organizacjami krajowymi i zagranicznymi”. Natomiast Pan Burmistrz proponuje, aby ten zapis brzmiał następująco „Z rezerwy ogólnej przeznacza się kwotę 5 tysięcy złotych na zwiększenie dotacji dla ZOK na remont pomieszczeń”.

 

Radna Danuta Tkaczonek Panie Burmistrzu rozumiem, że Pana deklaracje i Pani Marii Pater na Komisjach są wiążące i inne organizacje wymienione w& 8 Statutu ZOK bezproblemowo będą mogły korzystać z tego pomieszczenia.

 

Burmistrz Marcin Orzeszek to będzie dla wszystkich przyszłościowe pomieszczenie do użytkowania ja nie widzę żadnego problemu ale o tym wszystkim będzie decydować Dyrektor ZOK my się nie wtrącamy w te rzeczy.

Radna Danuta Tkaczonek czy ZOK jest związany z konkretną umową ze Stowarzyszeniem, że to pomieszczenie musi być wyremontowane w tej i już chwili i dlaczego na taką kwotę 10 tysięcy złotych. Czy były przeprowadzone zapytania ofertowe. Doprowadziła Pani do sytuacji, że jest remont pomieszczenia jakiejś klatki, który wynosi 10 tysięcy złotych, które nie leży na chodniku. Czy mamy wystarczająco pieniędzy dla żłobków, przedszkoli, oświaty. To jest istotne, ponieważ jeżeli to pomieszczenie jest remontowane specjalnie dla tego Stowarzyszenia to robimy podarunek w kwocie 10 tysięcy złotych.

 

Kierownik Wydziału EKS Maria Pater zanim pojawiło się Stowarzyszenie „Tratwa” planowany był i tak remont tego pomieszczenia właśnie dla Zarządu Osiedla „Stare Miasto” i dla stowarzyszeń, które potrzebowałyby spotkać się w taki sposób, że nie będzie kolidowało to z normalnym funkcjonowaniem ZOK. Stąd pomysł był na to aby wydzielić tę część pomieszczenia powodując wejście do tej części od ul. Poprzecznej. W chwili kiedy rozpoczął się remont tego pomieszczenia pojawiła się sytuacja z „Tratwą” i umieszczeniem na dzisiaj do końca tego roku stowarzyszenia, które jest stowarzyszeniem pomocowym dla naszych stowarzyszeń. Żeby pomieszczenie to funkcjonowało powinno być wyposażone w sieć lam i wifi itp.   

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik proszę Państwa doskonale o tym wszyscy wiemy jak wyglądał ZOK i jak wygląda w tym momencie i ile trzeba jeszcze tam pieniążków włożyć aby naprawdę wyglądał tak abyśmy się nie wstydzili. Kwota 10 tysięcy złotych to nie jest bardzo duża kwota. Panie Kierowniku czy ten zakres robót jaki jest przewidziany na to pomieszczenie to jest jakaś astronomiczna kwota. 

 

Kierownik Wydziału IGP Wojciech Jankowski nie to nie jest duża kwota.

 

Radny Franciszek Gawęda Panie Przewodniczący mówimy o trzeciej Sali i w związku z powyższym wniosek Pana Burmistrza jest bardzo zasadny i słuszny. Uważam, że zakończenie punktu czwartego na remoncie pomieszczeń daje możliwość podjęcia również przez nową Panią Dyrektor decyzji o tym, że wykorzysta to do pomieszczenia innego.    

 

Radny Stanisław Susz wstawiam wniosek o zamknięcie dyskusji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik czy Pani Radna Danuta Tkaczonek podczytuje swój wniosek czy wycofuje. 

 

Radna Danuta Tkaczonek wycofała swój wniosek w pierwotnym kształcie i wyraziła zgodę na autopoprawkę Burmistrza, która uwzględniała jej postulat.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta     i Gminy na rok 2011.  

Kto z Pań i Panów Radnych jest za przyjęciem zaprezentowanego projektu uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Kierownik Wydziału IGP Wojciech Jankowski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany załącznika graficznego do uchwały Nr XI/37/2010 Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich z dnia 6 października 2010 zmieniającej uchwałę nr IV/31/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 30 marca 2007 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości: Kluczowa, Brodziszów, Sulisławice, Szklary, Zwrócona, Bobolice – Gminy Ząbkowice Śląskie (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie zmiany załącznika graficznego do uchwały Nr XI/37/2010 Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich z dnia 6 października 2010 zmieniającej uchwałę nr IV/31/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 30 marca 2007 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości: Kluczowa, Brodziszów, Sulisławice, Szklary, Zwrócona, Bobolice – Gminy Ząbkowice Śląskie.

Kto z Pań i Panów Radnych jest za przyjęciem zaprezentowanego projektu uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Kierownik Wydziału IGP Wojciech Jankowski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Ząbkowice Śląskie (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Radny Franciszek Gawęda w uzasadnieniu jest oznaczenie terenu o oznaczeniu U3/h czy to jest ten cały obszar objęty między ulicą Powstańców Warszawy, Ziębicką w kierunku Stolca.

 

Kierownik Wydziału IGP Wojciech Jankowski tak to ten obszar.

 

Radny Franciszek Gawęda wówczas te studium sporządzone w czasach ubiegłej kadencji dopuszcza do lokalizacji obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tysięcy m2.

 

Kierownik Wydziału IGP Wojciech Jankowski studium zostało uchwalone w grudniu ubiegłego roku jest to nowe studium i wytyczne, które były wcześniej są nieaktualne. Na dzień dzisiejszy jest inna uchwała to nie jest prawo miejscowe, plan miejscowy nie może być sprzeczny ze studium.  

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Ząbkowice Śląskie.

Kto z Pań i Panów Radnych jest za przyjęciem zaprezentowanego projektu uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Kierownik Wydziału OR Edyta Balicka przedstawiła projekt uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddaję pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania.

Kto z Pań i Panów Radnych jest za przyjęciem zaprezentowanego projektu uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

Przedstawię  projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

Kto z Pań i Panów Radnych jest za przyjęciem zaprezentowanego projektu uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 7. Rozpatrzenie skargi Pani Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa Zarządu NZ „Powiernik”.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik czy ktoś z Państwa chciałby zabrać głos w sprawie skargi Pani Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa Zarządu NZ „Powiernik”.

Radna Danuta Tkaczonek Panie Przewodniczący zapoznałam się z treścią stanowiska Komisji przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego i do protokołu sesji dołączyć swoje zdanie odrębne i wyjaśnię na czym polegało moje zdanie odrębne podczas posiedzenia Komisji (zdanie odrębne stanowi załącznik do protokołu).

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik przedstawił uchwałę w sprawie w sprawie rozpatrzenia Skargi Pani Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa Zarządu NZ „Powiernik” i poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały.

 

Kto z Pań i Panów Radnych jest za przyjęciem zaprezentowanego projektu uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

Głosowanie:

18 głosy za

1 głos przeciwny

0 głosów wstrzymanych

 

 

Ad. 8. Rozpatrzenie postulatu Pana Ryszarda Barańskiego.

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Stanisław Susz na moje ręce jako Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej wpłynął postulat od Pana Ryszarda Barańskiego. Chciałbym przeprosić Pana Ryszarda Barańskiego jako obywatela naszego miasta, któremu na sercu leży oczywiście dobro i przestrzeganie prawa. Moja odpowiedź była niesatysfakcjonująca, oczywiście pomijam te wszystkie akapity związane z podejrzeniem o wasalizm itd. uważam, że są to sprawy nieistotne Inie warte zwrócenia uwagi. Stawiam wniosek o przekazanie sprawy i rozpatrzenie postulatu Pana Ryszarda Barańskiego do Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego.

 

 

Radna Danuta Tkaczonek z mojej strony wpływa do Rady Miejskiej wniosek aby tę część posiedzenia Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia postulatu Pana Ryszarda Barańskiej obrady poprowadziła Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Pani Jolanta Mitręga, ponieważ Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Pan Stanisław Susz w sposób niedopuszczalny załatwił sprawę przedmiotowej skargi. Polegało to na tym, że nie przestawił Radzie Miejskiej otrzymanego postulatu do rozpatrzenia przed zajęciem się tą skargą przez Radę Miejską Ząbkowic Śląskich. Przedstawił skarżącemu stanowisko Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich działając bez upoważnienia Rady Miejskiej do powiadomienia  skarżącego o sposobie rozpatrzenia skargi. Takie samo stanowisko zajął Wojewoda Dolnośląski uznając skargę Pana Ryszarda Barańskiego w tej kwestii za zasadną i wezwał Radę do przestrzegania przepisów KPA i prawidłowego i terminowego załatwiania spraw. Dlatego też uważam, że tę część posiedzenia Rady Miejskiej powinien poprowadzić Wiceprzewodniczący, który wykaże się obiektywnością i przestrzeganiem przepisów prawa administracyjnego.         

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik ja jako Przewodniczący Rady Miejskiej decyduję o tym kto z moich Wiceprzewodniczących będzie prowadził obrady i w tym punkcie przekazałem prowadzenie obrad Panu Przewodniczącemu    i Pan Przewodniczący zgłosił wniosek, proszę o kontynuacje. 

 

Ryszard Barański ja ten postulat skierowałem do Pana ale równocześnie 31 maja 2011 roku skierowałem na ręce Przewodniczącego Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku publicznego Pana Krzysztofa Gnacha i jest tutaj podpis. Pan Gnach miał 3 miesiące i mam nadzieję, że przedstawi teraz stanowisko Komisji w tej kwestii.   

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Stanisław Susz myślę, ze już jest najwyższy czas abyśmy zaczęli działać zgodnie z prawem i życzeniem obywatela Ryszarda Barańskiego. Kto z Pań i Panów Radnych jest za skierowanie wniosku postulatu do Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego.

Głosowanie:

17 głosów za

1 głos przeciwny

0 głosów wstrzymanych

 

Radny Krzysztof Gnach to prawda 31 maja złożył Pan na moje ręce postulat, o którym mowa nie 3 miesiące tak jak Pan to obliczył tylko dwa czerwiec i lipiec, przypominam, że był okres urlopowy, spotykamy się tu pierwszy raz po urlopie. Pragnę zapewnić Państwa i Pana, że Komisja Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego w pierwszej dekadzie września zajmie się postulatem, który złożył Pan na moje ręce.  

 

Ad. 9. Interpelacje i zapytania Radnych.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik w okresie międzysesyjnym Pani Radna Danuta Tkaczonek złożyła 8 interpelacji, które dotyczyły zapytania w sprawie Osiedla nr 1 „Stare Miasto”, wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. działalności ZOK, wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. wystąpienia pokontrolnego NIK, wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. postanowień wydanych przez prokuraturę, wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. umorzenia podatków, interpelacja w sprawie blachy z dachu Ratusza, w sprawie umorzenia przez prokuraturę śledztw, zapytanie dot. stanu przygotowań do nowego roku szkolnego 2011-2012, interpelacja ponowna w sprawie blachy z dachu Ratusza.

 

 

Ad. 10. Sprawy Różne.

 

Wiceburmistrz Ewa Figzał przedstawiła prezentację multimedialną dotyczącą dokonanych remontów w Ząbkowickim Ośrodku Kultury od lutego do sierpnia 2011 roku.

 

Radna Danuta Tkaczonek ja chciałabym kontynuować temat, który zaprezentowała Pani Wiceburmistrz Figzał dotyczący wniosku. Skoro został ten temat wywołany chciałabym uzyskać odpowiedzi na wniosek postawiony przez Komisje Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego i wniosek skierowany do Burmistrza brzmiał następująco „Wniosek w sprawie powziętej od Pani Marii Pater informacji iż przyjmując obowiązki p. o. Dyrektora ZOK zastała budynek ZOK zdegradowany, w którym 70 procent mebli ZOK została zniszczona w trakcie ostatniego remontu”. Komisja kieruje do Burmistrza Ząbkowic Śląskich pytania czy w związku ze stwierdzeniem p. o. Dyrektora ZOK j. w. przeprowadzono w ZOK inwentaryzację jeżeli tak czy dokumentacja ZOK jest zgodna ze stanem rzeczywistym jego mienia jeżeli dokumentacja ZOK nie jest zgodna ze stanem rzeczywistym jego mienia, to którego mienia i o jakiej wartości co się stało ze starą siecią centralnego ogrzewania kaloryfery i rury w budynku ZOK oraz czy i w jaki sposób nastąpiło rozliczenie osób materialnie odpowiedzialnych za powierzone im mienie. Ponieważ informacja jaką udzieliła Pani Maria Pater Komisji mówiąca  o tym, że 70 procent mebli została zniszczona jest informacją dosyć istotną. Jeżeli to nie jest prawdą po przeprowadzeniu inwentaryzacji to wypadałoby przeprosić Panią Dyrektor Justynę Kaczorowską, że mówi się do Komisji publicznie takie rzeczy, że 70 procent mebli zostało zniszczonych. Bardzo proszę Panie Burmistrzu o ustosunkowanie się do tej kwestii.              

 

 

Burmistrz Marcin Orzeszek ja muszę przypomnieć sobie tę sprawę, nie posiadam teraz wiedzy dotyczącej tej sprawy. Pani dysponuje dokumentem i odczytuje mi. Ja wydałem do tej pory 210 zarządzeń, podpisuję setek podpisów dziennie i nie pamiętam na bieżąco każdej sprawy. Odpowiem Pani na to pytanie pisemnie.

 

Kierownik Wydziału EKS Maria Pater omówiła stan ZOK z chwilą kiedy objęła obowiązki Dyrektora ZOK (dokonany remont, wyposażenie).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik ja powiem państwu taką własną dygresję. Myślałem kiedyś nad tymi żałuję, że tego kiedyś nie zrobiłem żeby na tym forum zgłosić aby rozwiązać ZOK i powołać nowa jednostkę, ponieważ podejrzewam, że na każdej sesji będziemy mieli tylko temat ZOK i współczuje nowej Pani Dyrektor. Proponuję abyśmy zrobili debatę w tym temacie i nie powracali na każdej sesji do tego tematu.   

 

Radna Danuta Tkaczonek chciałabym nawiązać do Pana postulatu na przyszłość. Panie Przewodniczący uważam, że każda sfera naszego życia, naszej Gminy czy to będzie kultura, oświata, gospodarka czy transport powinniśmy rozmawiać do tego momentu i przy takich problemach, które będą się pojawiać. Jak pracuje Rada i jaka jest jakość pracy Rady to widać po dzisiejszej Sesji i po uwagach Organu Nadzoru Wojewody Dolnośląskiego. Proszę nie wyciągać pochopnych wniosków, ze to jest czepianie się, złośliwość to jest dbałość o środki publiczne i interes społeczny.    

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik ja wcale się nie czepiam, Państwo tyle razy zabieracie głos ja staram się nie zabierać głosu ale też mam prawo na tej Sesji zabrać głos.

Radna Grażyna Sobór ja chciałabym podziękować Burmistrzowi, Wiceburmistrzowi i Kierownikowi Wydziału IGP za szybką reakcje w sprawie remontu mostu na ulicy Ogrodowej.  Chciałam powiedzieć, że byłam z dziećmi na naszym basenie Ząbkowickim i zauważyłam pena rzecz jeżeli chodzi o toalety. Nie wiem kto zajmuje się czystością tych toalet ale jak to jest wizytówka naszego basenu OSiR to nie dobrze to wygląda. Chciałabym zwrócić uwagę aby było tam czysto.

 

Radny Ryszard Barański w nawiązaniu do mojego postulatu chciałem powiedzieć, że nie został on napisany po to aby robić zamieszanie w Gminie. Zwróciłem się do nowego Wiceprzewodniczącego z tego tytułu, że Przewodniczący Andrzej Dominik jest stroną tego postępowania i sądziłem, że Wiceprzewodniczący Pan Susz podejdzie do tego tematu bardzo poważnie, bo to są sprawy bardzo poważne, prawne. Przyjmuje Pana przeprosiny ale jestem zdegustowany Pana stanowiskiem, bo Pan napisał właściwie do mnie prywatny list. Ja odpowiedziałem z całym szacunkiem do Pana jako do Wiceprzewodniczącego Rady i ten prywatny list uznałem jako prywatny i dlatego nie będę się do niego odnosił. Panie Przewodniczący Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego może pan nie zdąży rozstrzygnąć tego postulatu, bo Prokuratura Okręgowa w Świdnicy wszczęła postępowanie administracyjne w kwestii wygaśnięcia mandatu Radnego Andrzeja Dominika pełniącego funkcję Przewodniczącego Rady. 8 lipca dostałem pismo od Pana Wojewody, który także wszczął postępowanie w sprawie wygaśnięcia mandatu ze względu na to, że Przewodniczący Rady prowadził działalność gospodarczą na mieniu gminy, zresztą przyznał się w postępowaniu karnym i zacytuję „z analiz  materiału dowodowego w sprawie wynika jednoznacznie, że Andrzej Dominik faktycznie władał nieruchomościami gruntowymi w szczególności działkami nr 250 i ocz trzymywał opłaty. Na końcu jest sugestia Prokuratora, że Wojewoda powinien wystąpić o wygaszenie mandatu Pana Przewodniczącego na podstawie art. 190 tym bardziej, że taką działalność prowadzi dalej. Jeżeli Pan zdąży Panie Przewodniczący to przekażę Panu te dokumenty aby miał Pan do archiwum.

Mam pytanie do Pani Wiceburmistrz. Chciałbym się dowiedzieć od źródła tj. od osoby, która pełniła funkcję szefowej Komisji Konkursowej, która zaopiniowała kandydaturę na funkcje Dyrektora ZOK. Chciałbym ty6m pytaniem zdemontować plotki jakie krążą w mieście odnośnie tego tematu, bo nie chce mi się wierzyć co ludziska gadają, że Pani była zdecydowanie przeciwna i dała Pani temu wyraz w głosowaniu aby Dyrektorem ZOK nie został nasz jedyny kandydat ząbkowicki. W poprzedniej kadencji Rady Miejskiej Pani Burmistrz wielokrotnie artykułowała na Komisji Gospodarczej, na której byłem członkiem, na forum Rady czy w prywatnych rozmowach, że jest Pani przeciwna polityce kadrowej ówczesnego Burmistrza Krzysztofa Kotowicza, która w owym czasie polegała na zatrudnianiu w Spółkach Gminnych czy też w ZOK ludzi z poza Ząbkowic Śląskich, którzy po niedługim czasie okazywali się osobami mało kompetentny6mi aby kierować tymi firmami a sprawa Prezesa ZGK skończyła się w Prokuraturze. Wielokrotnie jak już wspominałem występowała Pani przeciwko zatrudnianiu „swojaków” tak pięknie to Pani lubiła określać, ludzi z układu politycznego, ludzi z poza Ząbkowic Śląskich. Deklarowała Pani, że jest lojalną patriotką i nigdy Pani nie zgodziłaby się gdyby to od Pani zależało na zatrudnienie ludzi z poza Ząbkowic Śląskich. Uważała Pani, że jest u nas dużo osób mądrych, wykształconych a do tego uczciwych i dbających o dobro publicznych. Pozwolę sobie zacytować Pani wypowiedź z tego okresu „przykład sprawy Franciszka Gawędy to kolejny przykład złych standardów, wzorców wypracowanych, wdrożonych w ząbkowickich instytucjach gminnych i powiatowych...                 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik przerwał wypowiedź Ryszarda Barańskiego z prośbą o zadanie konkretnego pytania.

 

 

 

Radny Ryszard Barański Pani Burmistrz czy Pani zmieniła poglądy. Czy ta Pani, która została wybrana na Dyrektora ZOK była najlepszym kandydatem ze wszystkich. Jakie ma kwalifikacje do tego aby prowadzić ZOK i czy jest lepsza od tych wszystkich kandydatów. 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik kandydata nie wybierała Pani Wiceburmistrz tylko Komisja powołana przez Pana Burmistrza i nie wiem skąd Pan ma takie informacje kto jak głosował i uważam, że to jest tajne. 

   

Radny Ryszard Barański Panie Przewodniczący popieram Pana wniosek aby ZOK przenieść do Stolca.

 

Radny Bogdan Tkaczyński Pnie Przewodniczący ja bardzo proszę aby dyskusja jaką Pan Barański rozpoczął przebiegała w sposób kulturalny, rzeczowy i merytoryczny. Pan naprawdę sieje tutaj zamęt. Pan nie ma nic do roboty. W związku z tym proszę szanować nasz czas skoro nie szanuje Pan swojego czasu.     

 

Radny Ryszard Barański proszę Pana ja zostałem tutaj poproszony na tę Sesję i poprosiłem o głos. Czy ja kogoś obraziłem. Ja chciałem zacytować wypowiedź Pani Przewodniczącej.  

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik ale pan już kilkakrotnie powtarzał te słowa.

 

Radny Krzysztof Gnach ja rozumiem Panie Ryszardzie, że ma Pan prywatne pytanie do Pani Burmistrz. 

Radny Ryszard Barański to nie jest prywatne pytanie, to jest publiczne pytanie.

 

Radny Krzysztof Gnach to proszę w sposób zwyczajowo przyjęty złożyć publiczne pytanie do Pani Burmistrz, bo podejrzewam, że pozostałych Radnych nie interesuje Pana pytanie. Pani Burmistrz jest organem uchwałodawczym a my jesteśmy uchwałodawczym i proszę kierować pytanie bezpośrednio do Pani Burmistrz.

 

Radny Ryszard Barański Panie Burmistrzu na sesji 30 czerwca zadałem pytanie o kondycję finansową ZGK nie odpowiadał Pan ale odpowiadał Pan Prezes, który powiedział, że będzie wkrótce posiedzenie w tym temacie, bo sytuacja była trudna. Czy zasadnym było zatrudniać nowych ludzi skoro taka sytuacja jest trudna, która groziła bankructwem i czy to prawda, że został zatrudniony Pan Grzegorz Marcinków syn byłego Burmistrza i czy był konkurs na ten temat przeprowadzony. Czy Rafał Kik syn Pana redaktora też jest zatrudniony w tej firmie i czy był przeprowadzony konkurs w tym temacie.

 

Burmistrz Marcin Orzeszek odpowiadając na pytania dotyczące spółki ZGK pragnę poinformować, że Prezes Zarządu Pan Waldemar Markiewicz przygotował plan naprawczy w przyszłym tygodniu odbędzie się walne zgromadzenie wspólników i ten program przyjmę. Jeżeli chodzi o kwestię zatrudnienia nie mam takiej wiedzy czy tam takie osoby pracują czy zostały zatrudnione z przetargu czy z kontroli czy z konkursu. Ja nazywam się Marcin Orzeszek i proszę mi uwierzyć nie steruję z tylniego siedzenia zewnętrznymi i pełnoprawnymi wybranymi Prezesami Spółek, Dyrektorami Jednostek Podległych, odpowiadam za tych Prezesów i za Urząd Miejski nie te osoby, które pracują w środku.

 

 

Burmistrz Ewa Figzał nie byłam przygotowana na tego typu wystąpienie miałam inne wystąpienie, które miało na celu ukazać rozmiar potrzeb instytucji, która mi bezpośrednio podlega. Dobrze, że jest tutaj prasa, która może napisać jedną podstawową rzecz fundamentem działania tej Rady jest rozwój Ząbkowic Śląskich, mówię tej Rady, która chce współpracować w projekcie Burmistrza Marcina Orzeszka, który wybrał wybory samorządowe jako lider Platformy Obywatelskiej. Ząbkowickie Forum Samorządowe realizuję ten projekt wspólnie z Burmistrzem Marcinem Orzeszkiem. Wyszliśmy z założenia, że zgoda buduje a niezgoda rujnuje. Mówię kategorycznie nie dla wszelkich form burzenia spokoju, spokojnej efektywnej pracy jako Ewa Figzał. Ja się tego nie boję, nie obawiam. Szanuje każde odrębne zdanie i chcę tutaj oświadczyć i nie mam wroga w żadnej osobie, która próbuje negatywnie mnie postrzegać. Wysłucham każdą osobę jeżeli coś ze słów adwersarza można wykorzystać dla rozwoju tego miasta, na pewno będę czyniła wszelkie kroki żeby ten rozwój nastąpił a muszę Państwu powiedzieć, że współpraca z Burmistrzem Marcinem Orzeszkiem układa się wzorcowo                     

 

 

 

 

 

Protokołowała

Sylwia Mielnik

 

 

 

 

 

 

                                                                                      Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                     Andrzej Dominik