Protokół nr XVI/2011
z sesji Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniu 26 sierpnia
2011 roku
w Sali Konferencyjnej
Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich
W sesji
udział wzięli:
Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Radni
nieobecni:
Marek Ciapka Radny
Ponadto
uczestniczyli:
Marcin Orzeszek Burmistrz
Ząbkowic Śląskich
Ewa Figzał Wiceburmistrz
Ząbkowic Śląskich
Bożena Kurczyna Skarbnik
Maria Pater Kierownik
Wydziału Edukacji
Wojciech Jankowski Kierownik
wydziału IGP
Dariusz Małozięć Kierownik
Wydziału FZ
Edyta Balicka Kierownik
Wydziału OR
Dyrektorzy i Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy
Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli
Na podstawie
art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz
na podstawie Statutu
Ząbkowic Śląskich § 36 pkt. 1 Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik - o t w o r z y ł XVI
Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich VI kadencji, stwierdzając, że
uczestniczy w niej 19 radnych, co stanowi odpowiednie quorum, przy którym rada
może obradować i podejmować prawomocne decyzje.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poinformował,
że protokół z obrad prowadzić będzie Pani Monika Gwóźdź.
Następnie przedstawił
porządek obrad.
Porządek posiedzenia:
1.
Przyjęcie
porządku obrad.
2.
Przyjęcie
protokołu z dnia 30.06.2011.
3.
Informacja
z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej sesji.
4.
Informacja
z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji.
5.
Informacja
z przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2011/2012
6.
Podjęcie
uchwał:
·
w
sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy na rok 2011
·
w
sprawie zmiany załącznika graficznego do uchwały Nr XI/37/2010 Rady Miejskiej
Ząbkowic Śląskich z dnia 6 października 2010 zmieniającej uchwałę
nr IV/31/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 30 marca 2007 r.
w sprawie przystąpienia do sporządzenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości: Kluczowa,
Brodziszów, Sulisławice, Szklary, Zwrócona, Bobolice – Gminy Ząbkowice Śląskie.
·
w
sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego części miasta Ząbkowice Śląskie.
·
w
sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich
7.
Rozpatrzenie
skargi Pani Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa
Zarządu NZ „Powiernik”.
8.
Rozpatrzenie
postulatu Pana Ryszarda Barańskiego.
9.
Interpelacje
i zapytania Radnych.
10.
Sprawy różne.
11.
Zakończenie obrad.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił wysoką Radę aby do porządku
obrad wprowadzić trzy projekty uchwał oraz odczytał pismo z Krajowego biura
Wyborczego dotyczące podjęcia uchwały w sprawie wstąpienia kandydata w miejsce
Radnego, którego mandat wygasł (pismo stanowi załącznik do protokołu).
·
w sprawie wstąpienia kandydata w miejsce Radnego,
którego mandat wygasł.
·
w sprawie wstąpienia kandydata w miejsce Radnego,
którego mandat wygasł.
·
w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik kto z Pań i Panów Radnych jest za
wprowadzeniem projektu uchwały w sprawie
wstąpienia
kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł dwa projekty uchwał
dotyczące Pani Jadwigi Dziewa i Pani Danuty Tkaczonek.
Głosowanie:
19 głosów
za
0 głos
wstrzymany
0 głosów
przeciwnych
Projekty uchwały zostały przyjęte do
protokołu.
Ad. 1. Przyjęcie porządku obrad.
Porządek obrad został przyjęty.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik przedstawił projekt uchwały w sprawie
wstąpienia kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł (projekt uchwały
stanowi załącznik do protokołu). Poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały
w
sprawie wstąpienia kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł. Projekt uchwały został przyjęty
jednogłośnie.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik przedstawił projekt uchwały w sprawie
wstąpienia kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł (projekt uchwały
stanowi załącznik do protokołu). Poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały
w
sprawie wstąpienia kandydata w miejsce Radnego, którego mandat wygasł. Projekt uchwały został przyjęty
jednogłośnie.
Następnie poprosił wszystkich o powstanie, gdyż Panie
Radne Jadwiga Dziewa i Danuta Tkaczonek złożą ślubowanie i odczytał rotę
ślubowania o następującej treści:
" Wierny konstytucji i prawu
Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuje uroczyście obowiązki radnego sprawować
godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej
mieszkańców „
Radna Jadwiga Dziewa, złożyła ślubowanie, wypowiedziała
słowa:
„ślubuję”
Radna Danuta Tkaczonek, złożyła ślubowanie, wypowiedziała
słowa:
„ślubuję”
Ad.
2 Przyjęcie protokołu z dnia 30.06.2011 roku.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
Wysoka Rada przyjęła przez aklamację protokół z dnia
30.06.2011 roku.
Ad. 3. Informacja z pracy Przewodniczącego Rady
Miejskiej od ostatniej sesji.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik przedstawił informację ze swojej
pracy od ostatniej sesji ( informację stanowi załącznik do protokołu).
Ad. 4. Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich
od ostatniej sesji.
Burmistrz Marcin Orzeszek przedstawił informację ze swojej
pracy od ostatniej sesji ( informację stanowi załącznik do protokołu).
Ryszard Barański Panie Burmistrzu 30 maja na sesji zadałem panu pytanie,
że 100 metrów od siedziby Burmistrza jest ulica i Kościół Bonifratów, że tam są
dziury i jak napada deszcz to ludziom ciężko jest dostać się do Kościoła a Pan
powiedział , że światła są zrobione i że te dziury też zostaną zrobione tą
kostką. W imieniu mieszkańców chciałbym podziękować Panu za szybką reakcję z
tym, ze prosiłbym aby wykorzystywał Pan stara kostkę i żeby robotnicy
przyśpieszyli te prace, ponieważ tam codziennie jest msza. Ogłosił Pan przetarg
na sprzedaż dawnego młyna. Pytałem czy lepiej byłoby nie sprzedawać tego młyna
z tego tytułu, że Gmin przeznaczyła 30 tysięcy na remont dachu a młyn byłby
sprzężony starą ścieżką historyczną łączącą stare mury. Odpowiedzią mi Pan, że
przemyśli to. Chciałbym się dowiedzieć co pan zamierza w tym temacie zrobić.
Burmistrz Marcin Orzeszek jeżeli
chodzi o kwestie związana z młynem tak jak Pan wspomniał to jest bardzo istotny
element dotyczący turystyki i ścieżki turystycznej w Ząbkowicach, która w
pierwszym zarysie została przygotowana. Problem polega na ty7m, ze to o czym
pan mówił musi być związane z dofinansowaniem zewnętrznym. Gmina Ząbkowice nie
jest w stanie przygotować muzeum czy izby dotyczącej tego młyna. To jest bardzo
potężna inwestycja. Jeżeli nie udałoby się tego sprzedać to myślę, że w
perspektywie finansowania następnej czyli 2014-2020, ponieważ na kulturę w tej
chwili środki w ramach regionalnego programu 2007- 2013 są w większości
wykorzystane w latach 2008-2010. Jeżeli pojawiłyby się takie środki to uważam,
ze dla Gminy Ząbkowice byłby to na pewno pożyteczny dodatkowy punkt
turystyczny.
Radna Danuta Tkaczonek Panie Burmistrzu w miesiącu lipcu wydał Pan zarządzenie dotyczące
pobierania opłat za ksero w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich. Cennik ten ma również zastosowanie w
przypadku gdy Urząd Miejski ma ponosić dodatkowe koszty związane ze wskazanym
we wniosku sposobem udostępnienia informacji publicznej. Fakt faktem, że
artykuł 15 ustawy o dostępnie do informacji publicznej dopuszcza takie
pobieranie opłat. Jednakże, że organ jest zobowiązany każdorazowo ocenić kiedy te dodatkowe koszty
powinien ponieść są tak duże, że powinno się pobierać opłatę. Występując do
Pana z prośbą o udostępnienie informacji publicznej w formie kserokopii
zostałam zobligowana do opłaty 4 zł 80 gr., jak się później okazało był to
koszt kserokopii stąd zainteresowanie moje tym tematem. Pnie Burmistrzu nie
wydaje mi się żeby skserowanie 15 stron było powalającą kwotą dla budżetu Gminy
i że trzeba pobierać opłaty za drobne koszty, które są kosztami własnymi Urzędu
bo jakby nie było Organ Gminy zobowiązany jest do tak owej dotacji. Gdybym
zwróciła się z prośba o kserokopię i ta kserokopia wynosiłaby 100 stron to się
zgodzę ale 10, 15 stron to jest przesada. Koszt ksera wynosi 30 gr., z całym
szacunkiem tyle samo wynosi koszt w agencjach prywatnych w instytucjach, które
posiadają podatek wat, mają wyższe koszty niż utrzymanie Urzędu i prosiłabym
skoro Pan już się zdecydował, że podatnik, który zwraca się z prośbą o
udostępnienie informacji publicznej i ma płacić za skserowaną kartkę papieru
proszę oszacować koszt takiej kartki zgodny z rzeczywistej kosztem, to nie jest
usługa komercyjna to jest Pana obowiązek. Jeśli jest to obowiązek to proszę aby
był proporcjonalny do kosztów rzeczywistych.
Burmistrz Marcin
Orzeszek nadzór nad tym zarządzeniem sprawuje Sekretarz Pani
Iwona Aibin i wszystkie uwag proszę kierować do Pani Sekretarz, ja osobiście w tej sprawie porozmawiam z Panią
Sekretarz po powrocie z jej urlopu.
Ad.
5. Informacja z przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2011/2012.
Kierownik
Wydziału EKS Maria Pater przedstawiła
informację z przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2011/2012
(informację stanowi załącznik do protokołu).
Radna Grażyna Sobór jeżeli chodzi o przedłużenie czasu pracy w przedszkolach czy można
pomyśleć nad przedłużeniem tego czasu pracy w przedszkolach. Niektórzy rodzice
pracują do 18.00, 19.00 i dobrze byłoby jakby ten Czas pracy przedszkola był
przedłużony do godziny 17.00,18.00.
Kierownik Wydziału Edukacji Maria Pater nauczyciele wiedząc, że są na
niepełnym zatrudnieniu w tej chwili łącza się w jakieś grupy, stowarzyszenia,
założą działalność gospodarczą, będą oferować swoje usługi w obiektach
oświatowych za niewielka odpłatnością dotyczy to świetlic do godziny 19.00 w
przypadku przedszkoli do godziny 18.00, 19.00 a sobotę i w niedzielę jak
rodzice będą potrzebować zrobić zakupy a nie będą mieli co z dzieckiem zrobić.
Myślę, że ten problem się wyjaśni i w najbliższym czasie powiem Państwu jak to
będzie wyglądało.
Radny
Jacek Górowski ja mam
pytanie dotyczące sali w Braszowicach czy ta sala będzie ogrzewana. Jaki to będzie czas, bo nasze dzieci z
naszej szkoły już drugi rok będą bez zajęć na sali.
Burmistrz Marcin Orzeszek dzieci w Braszowicach będą miały ogrzewanie i nie
będą marzły.
Przewodniczący zarządu Osiedla Nr 1 „Stare Miasto” ja chciałbym się dowiedzieć ile
młodzieży kończących szkołę średnia musi wyjeżdżać za granicę szukać pracy.
Kierownik Wydziału Edukacji Maria Pater Gmina zajmuje się dziećmi, które
realizują obowiązek szkolny do 18 roku życia czyli do zakończeni Gimnazjum.
Natomiast szkołami średnimi zajmuje się Starostwo Powiatowe i te pytania proszę
skierować do Starostwa.
Ryszard Barański ja mam pytanie dotyczące Sali gimnastycznej przy ulicy
Piastowskiej jak temat jest załatwiony do tej pory i czy Gmina rozpatruje
sprawę takiego rodzaju, żeby w szkole, która jest na ulicy Piastowskiej wraz z
Przedszkolem wrócić do starego tematu aby było tam tylko Przedszkole. Jaką Pan
inicjatywę Pan podjął.
Burmistrz Marcin Orzeszek jeżeli chodzi o salę gimnastyczną w tej chwili jest
etap podziału geodezyjnego w Urzędzie Miejskim. Wszystkie procedury są przygotowywane.
Wiem również, że jest przygotowywana uchwała Rady Powiatu o przekazaniu tej
części, wyodrębnionej nieruchomości na rzecz Gminy Ząbkowice Śląskie. Jeżeli
Rada Miejska podejmie taką samą uchwałę staniemy się właścicielami tej części.
Jeżeli chodzi o kwestię związana z Ogólniakiem na taką jaką ja posiadam wiedzę
ta część nieruchomości została, zostanie sprzedana czy postawiona do przetargu
przez Zarząd Powiatu Ząbkowickiego. Nie mam takiej wiedzy, żeby była potrzebna
tak duża szkoła dla tamtego obszaru miasta. Ząbkowice Śląskie rozwijają się w
kierunku Stolca, Ziębic, Jaworka i to jest ten główny obszar. Na dzień dzisiejszy ta szkoła, która
funkcjonuje, Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami przedszkolnymi dla tego
obszaru za obwodnicą jest na dzień dzisiejszy z moich informacji wystarczająca.
Ad.
6. Podjęcie uchwał.
Skarbnik
Bożena Kurczyna przedstawiła uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian
w budżecie Miasta i Gminy na rok 2011 (projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu).
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały
pozytywnie.
Radny Franciszek Gawęda Panie Burmistrzu rzadko kiedy
zwracam się z jakąkolwiek prośbą ale tym razem uchwała, która została
przedstawiona upoważnia mnie do tego aby zwrócić się z prośbą do Pana aby w tym
momencie złożył Pan autopoprawkę do tej uchwały dotyczącej kwoty przeznaczenia
5 tysięcy złotych na remont pomieszczenia przeznaczonego na działalność punktu
konsultacyjnego. Może Pan nie wiem ale ten remont dotyczy integralnej części
kawiarni ZOK jest tzw. trzecia sala. Kilka dni temu została wyłoniona nowa Pani
Dyrektor, tym sposobem daje my kłodę na sam początek jej startu w nową pracę
ZOK. Ta trzecia sala przynosiła wymierne efekty finansowe, które wspomagały
mizerię finansową ZOK. Proszę dać tej Pani szansę aby on przyszła i
zdecydowała. Pomieszczeń w ZOK nie wykorzystanych jest multum. To nie oznacza,
że jestem przeciwny remontowi jakiejkolwiek sal ZOK wręcz odwrotnie ale jeżeli
ta sala mogłaby w przyszłości przy tej mizerii finansowej ZOK wspomóc działania
nowej Pani Dyrektor myślę, że on powinna mieć te świadomość. Ona tej
świadomości nie ma, za kilka dni obejmie funkcjonowanie i tę kwotę, którą
zafundowała Pani p.o. Dyrektor Maria Pater jest kłodą pod wstępne rozpoczęcie
pracy Pani dyrektor. Zwracam się do Pana z prośba aby złożył pan tą
autopoprawkę.
Burmistrz Marcin Orzeszek prezentowany przez Pana
wniosek dotyczący wycofania, ponieważ może nastąpić inna koncepcja pracy przez
Panią Dyrektor uważam, że jest niezasadny. Przeznaczamy pieniądze na remont
pomieszczenia, jeżeli nowa Pani Dyrektor uzna, że ta sala trzecia jest
potrzebna do realizacji innego zadania w jej koncepcji to Stowarzyszenie, które
do końca roku będzie udzielało bezpłatnych porad, pomocy w pisaniu wniosków dla
Organizacji Pozarządowych może przeniesie na inna salę. W tym momencie środki
zostały przygotowane i zostały przeznaczone to dajmy je na remont a jeżeli Pani
Dyrektor uzna, że ta sala będzie jej potrzebna do innych zadań a dla
Stowarzyszenia przekaże inne pomieszczenie to sala zostanie wyremontowana i
pozostanie dla ZOK.
Radny Franciszek Gawęda jestem skłonny przychylić
się do Pana zdania. Jeżeli Pani Dyrektor podejmie decyzje o innym pomieszczenie
to rozumiem, że Rada Miejska przeznaczy kolejne pieniążki na remont kolejnego
pomieszczenia, bo niestety jak Pan wie te kolejne pomieszczenia, które można
wykorzystać również wymagają remontu
Radna Danuta Tkaczonek Panie Przewodniczący
chciałabym zabrać głos ale po przegłosowaniu wniosku Pana Franciszka Gawędy.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
Rady
Franciszek Gawęda zwracał się z prośbą do Pana Burmistrza, to nie był wniosek.
Radna Danuta Tkaczonek to w takim razie chciałam
złożyć wniosek aby w punkcie 4 uzasadnienia do projektu przedmiotowej uchwały
brzmiący „Z rezerwy ogólnej przeznacza się kwotę 5 tysięcy złotych na zwiększenie dotacji dla ZOK na remont
pomieszczenia przeznaczonego na działalność Punktu Konsultacyjnego Doradczego
prowadzonego przez Stowarzyszenie – Centrum ds. Katastrof i Klęsk Żywiołowych
„Tratwa” otrzymał następujące brzmienie „Z rezerwy ogólnej przeznacza się kwotę
5 tysięcy złotych na zwiększenie dotacji dla ZOK na remont pomieszczenia
przeznaczonego na działalność statutową i zgodnie z & 8 Statutu ZOK w celu
wielokierunkowego współdziałania z instytucji kultury, oświaty instytucjami
artystycznymi, impresariatami, organizacjami, fundacjami i stowarzyszeniami
społeczno-kulturowymi oraz innymi instytucjami i organizacjami krajowymi i
zagranicznymi”. Mój zapis jest zgodny ze statutem ZOK i daje możliwość
użytkowania Sali przez wszystkie organizacje oświatowe, kulturalne, które również
mogłyby korzystać z tego pomieszczenia, którego remont wynosi 10 tysięcy
złotych. Zobowiązania ZOK nie są zobowiązaniami organu założycielskiego i w
zasadzie ta kwota 5 tysięcy złotych ni powinna obchodzić Rady Miejskiej, bo
p.o. Dyrektora podjęła takie decyzje finansowo gospodarcze i to jest problem
Dyrektora żeby to rozwiązał. Do końca roku jest 5 miesięcy i można wypracować
te 5 tysięcy ale skoro tak się stało i Pan Burmistrz dąży docelowo aby te
pieniądze zasiliły ZOK wnioskuję jeżeli już ma być uzasadnienie do tej uchwały
żeby było zgodne z treścią & 8 statutu ZOK, bo działalność ZOK kształtuje
Statut tak jest w każdej Organizacji. Organizacja może prowadzić działalność w
zakresie działalności statutowej. Zok nie ma w swoim statucie dofinansowania
stowarzyszeń zewnętrznych w formie remontu w wysokości 10 tysięcy złotych.
Dlatego proponuję taki zapis w uchwale aby nie było uwag i nieporozumień
dlaczego Stowarzyszenie „Tratwa” z Wrocławia otrzymało dofinansowanie w kwocie
10 tysięcy złotych i jest to pomieszczenie tylko i wyłącznie na to
Stowarzyszenie a chociażby Zarząd Osiedla „Stare Miasto”, Zarząd Uniwersytetu
II wieku inne Organizacje nie mają tak owych pomieszczeń.
Burmistrz Marcin Orzeszek po wniosku Pani Radnej
Danuty Tkaczonek pro Z rezerwy ogólnej przeznacza się kwotę 5 tysięcy złotych
na zwiększenie dotacji dla ZOK na remont pomieszczenia przeznaczonego na
działalność statutową i zgodnie z & 8 Statutu ZOK w celu wielokierunkowego
współdziałania z instytucji kultury, oświaty instytucjami artystycznymi,
impresariatami, organizacjami, fundacjami i stowarzyszeniami
społeczno-kulturowymi oraz innymi instytucjami i organizacjami krajowymi i
zagranicznymi”. Wnoszę o wprowadzenie autopoprawki w brzemieniu „Z rezerwy
ogólnej przeznacza się kwotę 5 tysięcy złotych na zwiększenie dotacji dla ZOK na
remont pomieszczeń”.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
Pani
Radna złożyła wniosek aby punkt 4 uzasadnienia brzmiał „Z rezerwy ogólnej
przeznacza się kwotę 5 tysięcy złotych na zwiększenie dotacji dla ZOK na remont
pomieszczenia przeznaczonego na działalność statutową i zgodnie z & 8
Statutu ZOK w celu wielokierunkowego współdziałania z instytucji kultury,
oświaty instytucjami artystycznymi, impresariatami, organizacjami, fundacjami i
stowarzyszeniami społeczno-kulturowymi oraz innymi instytucjami i organizacjami
krajowymi i zagranicznymi”. Natomiast Pan Burmistrz proponuje, aby ten zapis
brzmiał następująco „Z rezerwy ogólnej przeznacza się kwotę 5 tysięcy złotych
na zwiększenie dotacji dla ZOK na remont pomieszczeń”.
Radna Danuta Tkaczonek Panie Burmistrzu
rozumiem, że Pana deklaracje i Pani Marii Pater na Komisjach są wiążące i inne
organizacje wymienione w& 8 Statutu ZOK bezproblemowo będą mogły korzystać
z tego pomieszczenia.
Burmistrz Marcin Orzeszek to będzie dla wszystkich
przyszłościowe pomieszczenie do użytkowania ja nie widzę żadnego problemu ale o
tym wszystkim będzie decydować Dyrektor ZOK my się nie wtrącamy w te rzeczy.
Radna Danuta Tkaczonek czy ZOK jest związany z
konkretną umową ze Stowarzyszeniem, że to pomieszczenie musi być wyremontowane
w tej i już chwili i dlaczego na taką kwotę 10 tysięcy złotych. Czy były
przeprowadzone zapytania ofertowe. Doprowadziła Pani do sytuacji, że jest
remont pomieszczenia jakiejś klatki, który wynosi 10 tysięcy złotych, które nie
leży na chodniku. Czy mamy wystarczająco pieniędzy dla żłobków, przedszkoli,
oświaty. To jest istotne, ponieważ jeżeli to pomieszczenie jest remontowane
specjalnie dla tego Stowarzyszenia to robimy podarunek w kwocie 10 tysięcy
złotych.
Kierownik Wydziału EKS Maria Pater zanim pojawiło
się Stowarzyszenie „Tratwa” planowany był i tak remont tego pomieszczenia
właśnie dla Zarządu Osiedla „Stare Miasto” i dla stowarzyszeń, które
potrzebowałyby spotkać się w taki sposób, że nie będzie kolidowało to z
normalnym funkcjonowaniem ZOK. Stąd pomysł był na to aby wydzielić tę część
pomieszczenia powodując wejście do tej części od ul. Poprzecznej. W chwili
kiedy rozpoczął się remont tego pomieszczenia pojawiła się sytuacja z „Tratwą”
i umieszczeniem na dzisiaj do końca tego roku stowarzyszenia, które jest
stowarzyszeniem pomocowym dla naszych stowarzyszeń. Żeby pomieszczenie to
funkcjonowało powinno być wyposażone w sieć lam i wifi itp.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
proszę
Państwa doskonale o tym wszyscy wiemy jak wyglądał ZOK i jak wygląda w tym
momencie i ile trzeba jeszcze tam pieniążków włożyć aby naprawdę wyglądał tak
abyśmy się nie wstydzili. Kwota 10 tysięcy złotych to nie jest bardzo duża
kwota. Panie Kierowniku czy ten zakres robót jaki jest przewidziany na to
pomieszczenie to jest jakaś astronomiczna kwota.
Kierownik Wydziału IGP Wojciech Jankowski nie to nie jest duża kwota.
Radny Franciszek Gawęda Panie Przewodniczący
mówimy o trzeciej Sali i w związku z powyższym wniosek Pana Burmistrza jest
bardzo zasadny i słuszny. Uważam, że zakończenie punktu czwartego na remoncie
pomieszczeń daje możliwość podjęcia również przez nową Panią Dyrektor decyzji o
tym, że wykorzysta to do pomieszczenia innego.
Radny Stanisław Susz wstawiam wniosek o
zamknięcie dyskusji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
czy
Pani Radna Danuta Tkaczonek podczytuje swój wniosek czy wycofuje.
Radna Danuta Tkaczonek wycofała swój wniosek w
pierwotnym kształcie i wyraziła zgodę na autopoprawkę Burmistrza, która
uwzględniała jej postulat.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie
projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy na rok 2011.
Kto z Pań i Panów Radnych jest za
przyjęciem zaprezentowanego projektu uchwały. Projekt uchwały został przyjęty
jednogłośnie.
Kierownik
Wydziału IGP Wojciech Jankowski przedstawił
projekt uchwały w sprawie zmiany załącznika graficznego do uchwały Nr
XI/37/2010 Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich z dnia 6 października 2010
zmieniającej uchwałę nr IV/31/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia
30 marca 2007 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości: Kluczowa, Brodziszów,
Sulisławice, Szklary, Zwrócona, Bobolice – Gminy Ząbkowice Śląskie (projekt
uchwały stanowi załącznik do protokołu).
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały
pozytywnie.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie
projekt uchwały w sprawie zmiany załącznika graficznego do uchwały
Nr XI/37/2010 Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich z dnia 6 października 2010
zmieniającej uchwałę nr IV/31/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia
30 marca 2007 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości: Kluczowa, Brodziszów,
Sulisławice, Szklary, Zwrócona, Bobolice – Gminy Ząbkowice Śląskie.
Kto z Pań i Panów Radnych jest za
przyjęciem zaprezentowanego projektu uchwały. Projekt uchwały został przyjęty
jednogłośnie.
Kierownik Wydziału IGP Wojciech Jankowski przedstawił
projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego części miasta Ząbkowice Śląskie (projekt
uchwały stanowi załącznik do protokołu).
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały
pozytywnie.
Radny Franciszek Gawęda w uzasadnieniu jest oznaczenie terenu o oznaczeniu
U3/h czy to jest ten cały obszar objęty między ulicą Powstańców Warszawy,
Ziębicką w kierunku Stolca.
Kierownik Wydziału IGP Wojciech Jankowski tak to ten
obszar.
Radny Franciszek Gawęda wówczas te
studium sporządzone w czasach ubiegłej kadencji dopuszcza do lokalizacji
obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tysięcy m2.
Kierownik Wydziału IGP Wojciech Jankowski studium
zostało uchwalone w grudniu ubiegłego roku jest to nowe studium i wytyczne,
które były wcześniej są nieaktualne. Na dzień dzisiejszy jest inna uchwała to
nie jest prawo miejscowe, plan miejscowy nie może być sprzeczny ze studium.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie
projekt uchwały sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Ząbkowice Śląskie.
Kto z Pań i Panów Radnych jest za
przyjęciem zaprezentowanego projektu uchwały. Projekt uchwały został przyjęty
jednogłośnie.
Kierownik Wydziału OR Edyta Balicka przedstawiła projekt uchwały w
sprawie
utworzenia odrębnych obwodów głosowania (projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu).
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały
pozytywnie.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddaję pod głosowani Wysokiej Radzie
projekt uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania.
Kto z Pań i Panów Radnych jest za
przyjęciem zaprezentowanego projektu uchwały. Projekt uchwały został przyjęty
jednogłośnie.
Przedstawię projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu
Radnego Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich (projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu).
Kto z Pań i Panów Radnych jest za
przyjęciem zaprezentowanego projektu uchwały. Projekt uchwały został przyjęty
jednogłośnie.
Ad.
7. Rozpatrzenie skargi Pani Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich
oraz na Prezesa Zarządu NZ „Powiernik”.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik czy ktoś z Państwa chciałby zabrać
głos w sprawie skargi Pani
Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa Zarządu NZ
„Powiernik”.
Radna Danuta Tkaczonek Panie Przewodniczący zapoznałam się z treścią
stanowiska Komisji przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego i do protokołu
sesji dołączyć swoje zdanie odrębne i wyjaśnię na czym polegało moje zdanie
odrębne podczas posiedzenia Komisji (zdanie odrębne stanowi załącznik do
protokołu).
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik przedstawił uchwałę w sprawie w sprawie rozpatrzenia Skargi Pani Kazimiery
Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa Zarządu NZ „Powiernik”
i poddał pod
głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały.
Kto z Pań i Panów Radnych jest za
przyjęciem zaprezentowanego projektu uchwały. Projekt uchwały został przyjęty
jednogłośnie.
Głosowanie:
18 głosy za
1 głos przeciwny
0 głosów wstrzymanych
Ad.
8. Rozpatrzenie postulatu Pana Ryszarda Barańskiego.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Stanisław
Susz na moje ręce jako Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej wpłynął
postulat od Pana Ryszarda Barańskiego. Chciałbym przeprosić Pana Ryszarda
Barańskiego jako obywatela naszego miasta, któremu na sercu leży oczywiście
dobro i przestrzeganie prawa. Moja odpowiedź była niesatysfakcjonująca,
oczywiście pomijam te wszystkie akapity związane z podejrzeniem o wasalizm itd.
uważam, że są to sprawy nieistotne Inie warte zwrócenia uwagi. Stawiam wniosek
o przekazanie sprawy i rozpatrzenie postulatu Pana Ryszarda Barańskiego do
Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego.
Radna Danuta Tkaczonek z mojej
strony wpływa do Rady Miejskiej wniosek aby tę część posiedzenia Rady Miejskiej
w sprawie rozpatrzenia postulatu Pana Ryszarda Barańskiej obrady poprowadziła
Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Pani Jolanta Mitręga, ponieważ Wiceprzewodniczący
Rady Miejskiej Pan Stanisław Susz w sposób niedopuszczalny załatwił sprawę
przedmiotowej skargi. Polegało to na tym, że nie przestawił Radzie Miejskiej
otrzymanego postulatu do rozpatrzenia przed zajęciem się tą skargą przez Radę
Miejską Ząbkowic Śląskich. Przedstawił skarżącemu stanowisko Rady Miejskiej
Ząbkowic Śląskich działając bez upoważnienia Rady Miejskiej do
powiadomienia skarżącego o sposobie
rozpatrzenia skargi. Takie samo stanowisko zajął Wojewoda Dolnośląski uznając
skargę Pana Ryszarda Barańskiego w tej kwestii za zasadną i wezwał Radę do
przestrzegania przepisów KPA i prawidłowego i terminowego załatwiania spraw.
Dlatego też uważam, że tę część posiedzenia Rady Miejskiej powinien poprowadzić
Wiceprzewodniczący, który wykaże się obiektywnością i przestrzeganiem przepisów
prawa administracyjnego.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ja jako Przewodniczący Rady Miejskiej
decyduję o tym kto z moich Wiceprzewodniczących będzie prowadził obrady i w tym
punkcie przekazałem prowadzenie obrad Panu Przewodniczącemu i Pan Przewodniczący zgłosił wniosek,
proszę o kontynuacje.
Ryszard Barański ja ten
postulat skierowałem do Pana ale równocześnie 31 maja 2011 roku skierowałem na
ręce Przewodniczącego Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku publicznego Pana
Krzysztofa Gnacha i jest tutaj podpis. Pan Gnach miał 3 miesiące i mam
nadzieję, że przedstawi teraz stanowisko Komisji w tej kwestii.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Stanisław
Susz myślę, ze już jest najwyższy czas abyśmy zaczęli działać
zgodnie z prawem i życzeniem obywatela Ryszarda Barańskiego. Kto z Pań i Panów
Radnych jest za skierowanie wniosku postulatu do Komisji Przestrzegania Prawa i
Porządku Publicznego.
Głosowanie:
17 głosów
za
1 głos
przeciwny
0 głosów
wstrzymanych
Radny Krzysztof Gnach to prawda
31 maja złożył Pan na moje ręce postulat, o którym mowa nie 3 miesiące tak jak
Pan to obliczył tylko dwa czerwiec i lipiec, przypominam, że był okres
urlopowy, spotykamy się tu pierwszy raz po urlopie. Pragnę zapewnić Państwa i
Pana, że Komisja Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego w pierwszej
dekadzie września zajmie się postulatem, który złożył Pan na moje ręce.
Ad.
9. Interpelacje i zapytania Radnych.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik w okresie międzysesyjnym Pani Radna Danuta
Tkaczonek złożyła 8 interpelacji, które dotyczyły zapytania w sprawie Osiedla
nr 1 „Stare Miasto”, wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot.
działalności ZOK, wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot.
wystąpienia pokontrolnego NIK, wniosek o udostępnienie informacji publicznej
dot. postanowień wydanych przez prokuraturę, wniosek o udostępnienie informacji
publicznej dot. umorzenia podatków, interpelacja w sprawie blachy z dachu
Ratusza, w sprawie umorzenia przez prokuraturę śledztw, zapytanie dot. stanu
przygotowań do nowego roku szkolnego 2011-2012, interpelacja ponowna w sprawie
blachy z dachu Ratusza.
Ad.
10. Sprawy Różne.
Wiceburmistrz Ewa Figzał przedstawiła
prezentację multimedialną dotyczącą dokonanych remontów w Ząbkowickim Ośrodku
Kultury od lutego do sierpnia 2011 roku.
Radna Danuta Tkaczonek ja
chciałabym kontynuować temat, który zaprezentowała Pani Wiceburmistrz Figzał
dotyczący wniosku. Skoro został ten temat wywołany chciałabym uzyskać
odpowiedzi na wniosek postawiony przez Komisje Przestrzegania Prawa i Porządku
Publicznego i wniosek skierowany do Burmistrza brzmiał następująco „Wniosek w
sprawie powziętej od Pani Marii Pater informacji iż przyjmując obowiązki p. o.
Dyrektora ZOK zastała budynek ZOK zdegradowany, w którym 70 procent mebli ZOK
została zniszczona w trakcie ostatniego remontu”. Komisja kieruje do Burmistrza
Ząbkowic Śląskich pytania czy w związku ze stwierdzeniem p. o. Dyrektora ZOK j.
w. przeprowadzono w ZOK inwentaryzację jeżeli tak czy dokumentacja ZOK jest
zgodna ze stanem rzeczywistym jego mienia jeżeli dokumentacja ZOK nie jest
zgodna ze stanem rzeczywistym jego mienia, to którego mienia i o jakiej
wartości co się stało ze starą siecią centralnego ogrzewania kaloryfery i rury
w budynku ZOK oraz czy i w jaki sposób nastąpiło rozliczenie osób materialnie
odpowiedzialnych za powierzone im mienie. Ponieważ informacja jaką udzieliła
Pani Maria Pater Komisji mówiąca o tym,
że 70 procent mebli została zniszczona jest informacją dosyć istotną. Jeżeli to
nie jest prawdą po przeprowadzeniu inwentaryzacji to wypadałoby przeprosić
Panią Dyrektor Justynę Kaczorowską, że mówi się do Komisji publicznie takie
rzeczy, że 70 procent mebli zostało zniszczonych. Bardzo proszę Panie
Burmistrzu o ustosunkowanie się do tej kwestii.
Burmistrz Marcin Orzeszek ja muszę przypomnieć
sobie tę sprawę, nie posiadam teraz wiedzy dotyczącej tej sprawy. Pani
dysponuje dokumentem i odczytuje mi. Ja wydałem do tej pory 210 zarządzeń,
podpisuję setek podpisów dziennie i nie pamiętam na bieżąco każdej sprawy.
Odpowiem Pani na to pytanie pisemnie.
Kierownik Wydziału EKS Maria Pater omówiła
stan ZOK z chwilą kiedy objęła obowiązki Dyrektora ZOK (dokonany remont,
wyposażenie).
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ja powiem państwu taką własną
dygresję. Myślałem kiedyś nad tymi żałuję, że tego kiedyś nie zrobiłem żeby na
tym forum zgłosić aby rozwiązać ZOK i powołać nowa jednostkę, ponieważ
podejrzewam, że na każdej sesji będziemy mieli tylko temat ZOK i współczuje
nowej Pani Dyrektor. Proponuję abyśmy zrobili debatę w tym temacie i nie
powracali na każdej sesji do tego tematu.
Radna Danuta Tkaczonek chciałabym nawiązać do Pana postulatu na przyszłość.
Panie Przewodniczący uważam, że każda sfera naszego życia, naszej Gminy czy to
będzie kultura, oświata, gospodarka czy transport powinniśmy rozmawiać do tego
momentu i przy takich problemach, które będą się pojawiać. Jak pracuje Rada i
jaka jest jakość pracy Rady to widać po dzisiejszej Sesji i po uwagach Organu
Nadzoru Wojewody Dolnośląskiego. Proszę nie wyciągać pochopnych wniosków, ze to
jest czepianie się, złośliwość to jest dbałość o środki publiczne i interes
społeczny.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ja wcale się nie czepiam, Państwo
tyle razy zabieracie głos ja staram się nie zabierać głosu ale też mam prawo na
tej Sesji zabrać głos.
Radna Grażyna Sobór ja chciałabym podziękować Burmistrzowi,
Wiceburmistrzowi i Kierownikowi Wydziału IGP za szybką reakcje w sprawie
remontu mostu na ulicy Ogrodowej. Chciałam
powiedzieć, że byłam z dziećmi na naszym basenie Ząbkowickim i zauważyłam pena
rzecz jeżeli chodzi o toalety. Nie wiem kto zajmuje się czystością tych toalet
ale jak to jest wizytówka naszego basenu OSiR to nie dobrze to wygląda.
Chciałabym zwrócić uwagę aby było tam czysto.
Radny Ryszard Barański w nawiązaniu do mojego postulatu chciałem
powiedzieć, że nie został on napisany po to aby robić zamieszanie w Gminie.
Zwróciłem się do nowego Wiceprzewodniczącego z tego tytułu, że Przewodniczący
Andrzej Dominik jest stroną tego postępowania i sądziłem, że Wiceprzewodniczący
Pan Susz podejdzie do tego tematu bardzo poważnie, bo to są sprawy bardzo
poważne, prawne. Przyjmuje Pana przeprosiny ale jestem zdegustowany Pana
stanowiskiem, bo Pan napisał właściwie do mnie prywatny list. Ja odpowiedziałem
z całym szacunkiem do Pana jako do Wiceprzewodniczącego Rady i ten prywatny
list uznałem jako prywatny i dlatego nie będę się do niego odnosił. Panie Przewodniczący
Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego może pan nie zdąży
rozstrzygnąć tego postulatu, bo Prokuratura Okręgowa w Świdnicy wszczęła
postępowanie administracyjne w kwestii wygaśnięcia mandatu Radnego Andrzeja
Dominika pełniącego funkcję Przewodniczącego Rady. 8 lipca dostałem pismo od
Pana Wojewody, który także wszczął postępowanie w sprawie wygaśnięcia mandatu
ze względu na to, że Przewodniczący Rady prowadził działalność gospodarczą na
mieniu gminy, zresztą przyznał się w postępowaniu karnym i zacytuję „z
analiz materiału dowodowego w sprawie
wynika jednoznacznie, że Andrzej Dominik faktycznie władał nieruchomościami
gruntowymi w szczególności działkami nr 250 i ocz trzymywał opłaty. Na końcu
jest sugestia Prokuratora, że Wojewoda powinien wystąpić o wygaszenie mandatu
Pana Przewodniczącego na podstawie art. 190 tym bardziej, że taką działalność
prowadzi dalej. Jeżeli Pan zdąży Panie Przewodniczący to przekażę Panu te
dokumenty aby miał Pan do archiwum.
Mam pytanie do Pani Wiceburmistrz.
Chciałbym się dowiedzieć od źródła tj. od osoby, która pełniła funkcję szefowej
Komisji Konkursowej, która zaopiniowała kandydaturę na funkcje Dyrektora ZOK.
Chciałbym ty6m pytaniem zdemontować plotki jakie krążą w mieście odnośnie tego
tematu, bo nie chce mi się wierzyć co ludziska gadają, że Pani była
zdecydowanie przeciwna i dała Pani temu wyraz w głosowaniu aby Dyrektorem ZOK
nie został nasz jedyny kandydat ząbkowicki. W poprzedniej kadencji Rady
Miejskiej Pani Burmistrz wielokrotnie artykułowała na Komisji Gospodarczej, na
której byłem członkiem, na forum Rady czy w prywatnych rozmowach, że jest Pani
przeciwna polityce kadrowej ówczesnego Burmistrza Krzysztofa Kotowicza, która w
owym czasie polegała na zatrudnianiu w Spółkach Gminnych czy też w ZOK ludzi z
poza Ząbkowic Śląskich, którzy po niedługim czasie okazywali się osobami mało
kompetentny6mi aby kierować tymi firmami a sprawa Prezesa ZGK skończyła się w
Prokuraturze. Wielokrotnie jak już wspominałem występowała Pani przeciwko
zatrudnianiu „swojaków” tak pięknie to Pani lubiła określać, ludzi z układu
politycznego, ludzi z poza Ząbkowic Śląskich. Deklarowała Pani, że jest lojalną
patriotką i nigdy Pani nie zgodziłaby się gdyby to od Pani zależało na
zatrudnienie ludzi z poza Ząbkowic Śląskich. Uważała Pani, że jest u nas dużo
osób mądrych, wykształconych a do tego uczciwych i dbających o dobro
publicznych. Pozwolę sobie zacytować Pani wypowiedź z tego okresu „przykład
sprawy Franciszka Gawędy to kolejny przykład złych standardów, wzorców wypracowanych,
wdrożonych w ząbkowickich instytucjach gminnych i powiatowych...
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik przerwał wypowiedź Ryszarda Barańskiego z prośbą o
zadanie konkretnego pytania.
Radny Ryszard Barański Pani Burmistrz czy Pani zmieniła poglądy. Czy ta
Pani, która została wybrana na Dyrektora ZOK była najlepszym kandydatem ze
wszystkich. Jakie ma kwalifikacje do tego aby prowadzić ZOK i czy jest lepsza
od tych wszystkich kandydatów.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik kandydata nie wybierała Pani
Wiceburmistrz tylko Komisja powołana przez Pana Burmistrza i nie wiem skąd Pan
ma takie informacje kto jak głosował i uważam, że to jest tajne.
Radny
Ryszard Barański Panie Przewodniczący popieram Pana wniosek aby ZOK przenieść do Stolca.
Radny Bogdan Tkaczyński Pnie Przewodniczący ja bardzo proszę aby dyskusja
jaką Pan Barański rozpoczął przebiegała w sposób kulturalny, rzeczowy i
merytoryczny. Pan naprawdę sieje tutaj zamęt. Pan nie ma nic do roboty. W związku
z tym proszę szanować nasz czas skoro nie szanuje Pan swojego czasu.
Radny Ryszard Barański proszę Pana ja zostałem tutaj poproszony na tę Sesję
i poprosiłem o głos. Czy ja kogoś obraziłem. Ja chciałem zacytować wypowiedź
Pani Przewodniczącej.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ale pan już kilkakrotnie powtarzał te
słowa.
Radny Krzysztof Gnach ja rozumiem Panie Ryszardzie, że ma Pan prywatne
pytanie do Pani Burmistrz.
Radny Ryszard Barański to nie jest prywatne pytanie, to jest publiczne
pytanie.
Radny Krzysztof Gnach to proszę w sposób zwyczajowo przyjęty złożyć
publiczne pytanie do Pani Burmistrz, bo podejrzewam, że pozostałych Radnych nie
interesuje Pana pytanie. Pani Burmistrz jest organem uchwałodawczym a my
jesteśmy uchwałodawczym i proszę kierować pytanie bezpośrednio do Pani
Burmistrz.
Radny Ryszard Barański Panie Burmistrzu na sesji 30 czerwca zadałem pytanie
o kondycję finansową ZGK nie odpowiadał Pan ale odpowiadał Pan Prezes, który
powiedział, że będzie wkrótce posiedzenie w tym temacie, bo sytuacja była
trudna. Czy zasadnym było zatrudniać nowych ludzi skoro taka sytuacja jest
trudna, która groziła bankructwem i czy to prawda, że został zatrudniony Pan
Grzegorz Marcinków syn byłego Burmistrza i czy był konkurs na ten temat
przeprowadzony. Czy Rafał Kik syn Pana redaktora też jest zatrudniony w tej
firmie i czy był przeprowadzony konkurs w tym temacie.
Burmistrz Marcin Orzeszek odpowiadając na pytania dotyczące spółki ZGK pragnę
poinformować, że Prezes Zarządu Pan Waldemar Markiewicz przygotował plan
naprawczy w przyszłym tygodniu odbędzie się walne zgromadzenie wspólników i ten
program przyjmę. Jeżeli chodzi o kwestię zatrudnienia nie mam takiej wiedzy czy
tam takie osoby pracują czy zostały zatrudnione z przetargu czy z kontroli czy
z konkursu. Ja nazywam się Marcin Orzeszek i proszę mi uwierzyć nie steruję z
tylniego siedzenia zewnętrznymi i pełnoprawnymi wybranymi Prezesami Spółek,
Dyrektorami Jednostek Podległych, odpowiadam za tych Prezesów i za Urząd
Miejski nie te osoby, które pracują w środku.
Burmistrz Ewa Figzał nie byłam przygotowana na tego typu wystąpienie
miałam inne wystąpienie, które miało na celu ukazać rozmiar potrzeb instytucji,
która mi bezpośrednio podlega. Dobrze, że jest tutaj prasa, która może napisać
jedną podstawową rzecz fundamentem działania tej Rady jest rozwój Ząbkowic
Śląskich, mówię tej Rady, która chce współpracować w projekcie Burmistrza
Marcina Orzeszka, który wybrał wybory samorządowe jako lider Platformy
Obywatelskiej. Ząbkowickie Forum Samorządowe realizuję ten projekt wspólnie z
Burmistrzem Marcinem Orzeszkiem. Wyszliśmy z założenia, że zgoda buduje a
niezgoda rujnuje. Mówię kategorycznie nie dla wszelkich form burzenia spokoju,
spokojnej efektywnej pracy jako Ewa Figzał. Ja się tego nie boję, nie obawiam.
Szanuje każde odrębne zdanie i chcę tutaj oświadczyć i nie mam wroga w żadnej
osobie, która próbuje negatywnie mnie postrzegać. Wysłucham każdą osobę jeżeli
coś ze słów adwersarza można wykorzystać dla rozwoju tego miasta, na pewno będę
czyniła wszelkie kroki żeby ten rozwój nastąpił a muszę Państwu powiedzieć, że
współpraca z Burmistrzem Marcinem Orzeszkiem układa się wzorcowo
Protokołowała
Sylwia
Mielnik
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Andrzej Dominik