Od 1 lipca 2013 roku w Gminie Ząbkowice Śląskie zacznie obowiązywać nowy system odbioru i zagospodarowywania odpadów komunalnych. Odpady komunalne od mieszkańców odbierać będzie firma wybrana przez Gminę na podstawie przeprowadzonego przetargu.
Mieszkańcy, w zamian za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, będą wnosić opłatę do Urzędu Miejskiego - zadeklarowaną w złożonej deklaracji.
Obowiązki właścicieli:
- zabudowa jednorodzinna (domki jednorodzinne):
wyposażyć nieruchomość w pojemniki do zbiórki odpadów zmieszanych, w przypadku segregacji wybrana w przetargu firma dostarczy worki za darmo;
- zabudowa wielorodzinna (bloki, duże wspólnoty):
zarząd wspólnoty/właściciel nieruchomości wyposaża nieruchomość w pojemniki do zbiórki odpadów zmieszanych, w przypadku segregacji również należy wyposażyć nieruchomość w pojemniki na odpady segregowane;
- utrzymywać pojemniki w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;
- umożliwić firmie wywozowej odbiór odpadów z posesji i udostępnić pojemniki i worki z odpadami w terminach ich odbioru;
- złożyć do Urzędu deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami;
- uiszczać opłatę za gospodarowanie odpadami do 10 każdego miesiąca następującegonpo miesiącu, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy.
Pierwszą opłatę za odpady komunalne należy wnieść do dnia: 10 sierpnia 2013 r. na konto Banku Spółdzielczego w Ząbkowicach Śląskich. Nr rachunku:
90 9533 0004 2001 0013 1733 0007
Informacji udzielają:
- w sprawie deklaracji i opłat - pracownik Wydziału Finansów i Planowania tel.74-8165-362; e-mail: marta.ewertowska@zabkowiceslaskie.pl;
- w pozostałych sprawach: pracownicy Wydziału Infrastruktury i Gospodarki Przestrzennej pod numerami telefonów: 74-8165-364, 74-8165-358, e-mail: anna.majorczyk@zabkowiceslaskie.pl, katarzyna.szady@zabkowiceslaskie.pl.
Z poważaniem:
Piotr Miernik
Zastępca Burmistrza
Ząbkowic Śląskich