Projekt
UCHWAŁA Nr / /2010
Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich
z dnia ……………………….. 2010 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie na 2011 rok
Na
podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit „d” oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca
1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.
1591 ze zmianami) ustawy z dnia 27
sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych ( Dz.
U. Nr 157, poz. 1241 ze zmianami) oraz art. 211, art. 212 ust 1, art. 214, art.
215, art. 222, art. 235-237, art. 239,art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27
sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1240) ustawy z
dnia 27 sierpnia 2009 roku – Rada
Miejska w Ząbkowicach Śląskich uchwala co następuje:
§1. Ustala
się łączną kwotę planowanych dochodów
budżetu w wysokości 52 751 055 zł,
z
tego :
1) dochodów
bieżących w wysokości 44 782 887
zł
2) dochodów
majątkowych w wysokości 7 968 168 zł zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2.
Ustala się łączną kwotę planowanych
wydatków budżetu w wysokości 52 607 446 zł,
z
tego :
1) wydatków
bieżących w wysokości 44 611 660 zł
2) wydatków
majątkowych w wysokości 7 995 786 zł zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3.
§ 3. Różnica między dochodami a wydatkami stanowi planowaną
nadwyżkę budżetu na kwotę 143 609 z przeznaczeniem na wskazaną w rozchodach
spłatę kredytów.
§ 4.
Ustala się przychody budżetu w wysokości 8 149 891 zł z tytułu:
1) pożyczki
w kwocie 2 588 278 zł
2) kredytu
w kwocie 5 418 004 zł
3) nadwyżka budżetowa w wysokości 143 609 zł.
§ 5. Ustala się rozchody budżetu w wysokości
8 293 500 zł z przeznaczeniem na:
1) spłatę pożyczki w wysokości 3 150 820 zł na
wyprzedzające finansowanie,
2) spłatę kredytów w
wysokości 5 142 680 zł.
§ 6. Ustala się rezerwę ogólną i rezerwy celowe w
wysokości 1 008 819 zł,
w tym:
1) rezerwę ogólną w wysokości 200 000 zł,
2) rezerwę celową na wydatki bieżące w kwocie 808
819 zł,
z tego:
a)
fundusz zdrowotny dla
nauczycieli 30 000 zł
b)
remonty placówek oświatowo-wychowawczych 50 000 zł
c)
odprawy dla pracowników
oświaty (w tym odprawy emerytalne) 198 819 zł
d)
podwyżki płac dla nauczycieli
(w tym awans zawodowy, jednorazowe
wyrównanie płac dla nauczycieli) 500 000 zł
e) zarządzanie
kryzysowe 30 000 zł
§ 7. Ustala się kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym
roku budżetowym, zgodnie z zawarta umową, z tytułu poręczeń i gwarancji
udzielonych przez Gminę w kwocie 926 000 zł.
§ 8. Ustala
się dochody i wydatki związane z
realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych
gminie ustawami w wysokości 5 752
747 zł oraz dochody związane z realizacją tych zadań, podlegające przekazaniu
do budżetu państwa w wysokości 65 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 9. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań
wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, określa
załącznik nr 6
§ 10. Ustala
się plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych:
-
dochody 1 142 902 zł
-
wydatki 1 142 902 zł zgodnie z załącznikiem
nr 7.
§
11. Ustala się kwotę dotacji podmiotowych dla samorządowych instytucji kultury
w
kwocie 1 200 000 zł, zgodnie załącznikiem nr 8.
§ 12. Ustala się kwotę dotacji celowych w wysokości 1 733
954 zł, w tym:
a) podmiotom niezaliczanym do sektora finansów
publicznych i niedziałających w
celu osiągnięcia zysku w kwocie 237 000 zł , zgodnie z załącznikiem
nr 9,
b) dla przedszkola niepublicznego w kwocie
147 024 zł, zgodnie z załącznikiem
nr 10,
b) dotacja na podstawie porozumień na realizację zadania pn. „Budowa obejścia ul.
Kamienieckiej w miejscowości Ząbkowice Śląskie w ciągu drogi wojewódzkiej nr
382”
w
kwocie 1 319 930 zł, zgodnie z
załącznikiem nr 11,
c) na prace
konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach
wpisanych do
rejestru zabytków w wysokości 30 000 zł.
§ 13.
Ustala się plan wydatków w wysokości 214 170 zł ramach funduszu sołeckiego,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 14. Ustala się dochody z tytułu wydawania
zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
w wysokości 434 000 zł i wydatki na realizacje zadań określonych w
Gminnym Programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 15. Ustala się plan zadań inwestycyjnych i zakupów
inwestycyjnych zgodnie z załącznikiem nr 13
§ 16. Ustala się limity wydatków na
projekty planowane do realizacji w ramach poszczególnych programów operacyjnych
ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem nr 14.
§ 17. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciąganych w roku budżetowym na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu
budżetu w wysokości 1 500 000 zł,
2) pożyczkę i kredyty, w tym na:
a) wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków
pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2 588 278 zł,
b) finansowanie wydatków na inwestycje z udziałem środków z Unii
Europejskiej w kwocie 3 066 983 zł,
c) finansowanie wydatków na inwestycje w kwocie
1 000 000 zł, spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w wysokości 1 351 021 zł.
§ 18. Upoważnia się
Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
1) z tytułu kredytów i pożyczki do wysokości poszczególnych
limitów zobowiązań, określonych w § 17 Uchwały.
2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest
niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa
w roku następnym do wysokości
nieprzekraczającej 10 % wydatków
budżetu na 2011 rok,
§ 19. Upoważnia się Burmistrza:
1) do dokonywania zmian
budżetu w granicach działu wydatków budżetu polegających na przesunięciach w
wydatkach bieżących obejmujących zaplanowanie pod
rozdziałem nowych wydatków na uposażenia i
wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz zwiększenie zaplanowanych w rozdziale
wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze
stosunku pracy w wyniku zmniejszenia innych
wydatków bieżących,
2) przekazania kierownikom
jednostek oświatowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie dochodów i wydatków nimi finansowanych o których mowa
w art. 223 ust. 1
ustawy o finansach publicznych,
3) przekazania dyrektorom
instytucji kultury uprawnień do dokonywania przeniesień w planie finansowym
jednostki organizacyjnej.
§ 20. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ząbkowic
Śląskich.
§ 21. Uchwała wchodzi w życie z dniem
podjęcia z mocą obowiązującą od 1
stycznia 2011 roku i podlega publikacji
w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Załączniki do projektu budżetu