Projekt 

UCHWAŁA Nr    /  /2010
Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich

z dnia ……………………….. 2010  roku

 

w sprawie uchwalenia budżetu  Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie na 2011 rok

 

 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit „d” oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) ustawy  z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1241 ze zmianami) oraz art. 211, art. 212 ust 1, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 239,art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1240) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku –  Rada Miejska w Ząbkowicach Śląskich uchwala co następuje:

 

§1. Ustala się łączną kwotę planowanych  dochodów budżetu w wysokości 52 751 055 zł,

z tego :

1) dochodów bieżących w wysokości     44 782 887 zł

2) dochodów majątkowych w wysokości 7 968 168 zł  zgodnie z załącznikiem nr 1.

 

§ 2. Ustala się łączną kwotę planowanych  wydatków budżetu w wysokości 52 607 446 zł,

z tego :

1) wydatków bieżących w wysokości 44 611 660 zł

2) wydatków majątkowych w wysokości 7 995 786 zł  zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3.

 

§ 3. Różnica między dochodami a wydatkami stanowi planowaną nadwyżkę budżetu na kwotę 143 609 z przeznaczeniem na wskazaną w rozchodach spłatę kredytów.

§ 4. Ustala się przychody budżetu w wysokości 8 149 891 zł z tytułu:

1) pożyczki w kwocie 2 588 278 zł

2) kredytu w kwocie 5 418 004 zł

3)  nadwyżka budżetowa  w wysokości 143 609 zł.

 § 5. Ustala się rozchody budżetu w wysokości 8 293 500 zł z przeznaczeniem na:

1) spłatę pożyczki w wysokości 3 150 820 zł   na wyprzedzające finansowanie,

2) spłatę  kredytów w wysokości 5 142 680 zł.

 

§ 6. Ustala się rezerwę ogólną i rezerwy celowe w wysokości 1 008 819 zł,

w tym:

1) rezerwę ogólną w wysokości 200 000 zł,

2) rezerwę celową na wydatki bieżące w kwocie 808 819 zł,

z tego:

a)      fundusz zdrowotny dla nauczycieli    30 000 zł

b)      remonty placówek oświatowo-wychowawczych  50 000 zł

c)      odprawy dla pracowników oświaty (w tym odprawy emerytalne) 198 819 zł

d)      podwyżki płac dla nauczycieli (w tym awans zawodowy, jednorazowe

wyrównanie płac dla nauczycieli) 500 000 zł

e)   zarządzanie kryzysowe  30 000 zł

 

§ 7. Ustala się kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawarta umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę w kwocie 926 000 zł.

 

§ 8. Ustala się dochody i wydatki  związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości  5 752 747 zł oraz dochody związane z realizacją tych zadań, podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości  65 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 9. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, określa załącznik nr  6

 

§ 10. Ustala się plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów  oświatowych jednostek budżetowych:

- dochody  1 142 902 zł

- wydatki   1 142 902 zł  zgodnie z załącznikiem nr 7.

 

§ 11. Ustala się kwotę dotacji podmiotowych dla samorządowych instytucji kultury

w kwocie  1 200 000 zł, zgodnie załącznikiem nr 8.

 

§ 12. Ustala się kwotę dotacji celowych w wysokości 1 733 954  zł, w tym:

a) podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych   i niedziałających w celu osiągnięcia zysku w kwocie 237 000 zł , zgodnie  z załącznikiem nr 9,

b) dla przedszkola niepublicznego w kwocie 147 024 zł, zgodnie z załącznikiem

    nr 10,

     b) dotacja na podstawie porozumień  na realizację zadania pn. „Budowa obejścia ul. Kamienieckiej w miejscowości Ząbkowice Śląskie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382”

        w  kwocie 1 319 930 zł, zgodnie z załącznikiem nr 11,

     c) na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach

    wpisanych do rejestru zabytków w wysokości 30 000 zł.

 

§ 13. Ustala się plan wydatków w wysokości 214 170 zł ramach funduszu sołeckiego, zgodnie z załącznikiem nr 12.

§  14. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych  w wysokości 434 000 zł i wydatki na realizacje zadań określonych w Gminnym Programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 15. Ustala się plan zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych  zgodnie z załącznikiem nr 13

§ 16. Ustala się limity wydatków na projekty planowane do realizacji w ramach poszczególnych programów operacyjnych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem nr 14.

 

§ 17. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów  zaciąganych w roku budżetowym na:

1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 500 000 zł,

2) pożyczkę i kredyty, w tym na:

a) wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2 588 278 zł,

b) finansowanie wydatków na inwestycje z udziałem środków z Unii Europejskiej w kwocie 3 066 983 zł,

c) finansowanie wydatków na inwestycje w kwocie 1 000 000 zł, spłatę wcześniej zaciągniętych  kredytów w wysokości  1 351 021 zł.

 

§ 18.  Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:

 

1) z tytułu kredytów i pożyczki do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 17 Uchwały.

 

2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym do wysokości  

    nieprzekraczającej 10 % wydatków budżetu na 2011 rok,

 

§ 19. Upoważnia się Burmistrza:

1)  do dokonywania zmian budżetu w granicach działu wydatków budżetu polegających na przesunięciach w wydatkach bieżących obejmujących zaplanowanie pod

     rozdziałem nowych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz zwiększenie zaplanowanych w rozdziale wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze

    stosunku pracy w wyniku zmniejszenia innych wydatków bieżących,

2)  przekazania kierownikom jednostek oświatowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie dochodów  i wydatków nimi finansowanych o których mowa

     w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych,

3)  przekazania dyrektorom instytucji kultury uprawnień do dokonywania przeniesień w planie finansowym jednostki organizacyjnej.

§ 20. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.

 

§ 21. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od  1 stycznia 2011 roku  i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

 

Uzasadnienie

 

Załączniki do projektu budżetu

 

Załącznik nr 14