Pracownicy Wydziału Spraw Obywatelskich
Imię i nazwisko |
Zakres obowiązków |
Nr telefonu |
Sylwia Sobala |
Kierownik |
74 8165333 |
Jadwiga Ziętka |
Dowody osobiste |
74 8165334 |
Jolanta Laprus |
Ewidencja ludności |
74 8165332 |
Rafał Kozak |
Zarządzanie kryzysowe, sprawy wojskowe |
74 8165344 |
I.
Do Wydziału Spraw Obywatelskich należą zadania z zakresu administracji
rządowej, a w szczególności :
1) prowadzenie
rejestru mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy w formie teleinformatycznej,
bieżąca aktualizacja na podstawie zmian danych osobowo-adresowych, ewidencji
komputerowej i ich aktualizacja na podstawie zgłoszeń meldunkowych,
2) wydawanie dowodów osobistych:
a) przyjmowanie
wniosków o wydanie dowodu osobistego,
b) odbiór
dowo0dów osobistych z Komendy Rejonowej Policji w Ząbkowicach Śląskich,
3) Unieważnianie
dowodów osobistych:
a) przyjmowanie
zgłoszeń o utracie dowodu osobistego,
b) wydawanie
zaświadczeń o unieważnieniu dowodu osobistego,
4) udostępnianie danych
osobowych ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i unieważnionych
dowodów osobistych,
5) udzielanie
informacji adresowej zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
6) przyjmowanie
zgłoszeń o zameldowaniu na pobyt stały i czasowy oraz prowadzenie ewidencji w
tym zakresie,
7) prowadzenie
postępowań administracyjnych w sprawie wymeldowania lub zameldowania osób,
8) współpraca
z organami Policji i Strażą Miejską w zakresie prowadzenia kontroli dyscypliny
meldunkowej mieszkańców,
9) potwierdzanie
wniosków: o przydział dodatku mieszkaniowego, o wskazanie lokalu mieszkalnego,
o zamianę mieszkania
10) współpraca
z USC i innymi organami w zakresie aktualizacji zapisów w dokumentach ewidencyjnych
ludności,
11) przyjmowanie
zgłoszeń zameldowania i wymeldowania na
pobyt stały i czasowy cudzoziemców,
12) wydawanie
zaświadczeń o prawie do głosowania.
13) przygotowywanie
i aktualizacja spisu wyborców,
14) bieżąca
aktualizacja rejestru wyborców,
15) przekazywanie w wersji
elektronicznej do Departamentu Rozwoju Informatyki i Obsługi Dolnośląskiego
Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu bazy zgłoszeń meldunkowych, zawiadomień o
zmianie stanu cywilnego, zmianie imion i nazwisk oraz o zmianie obywatelstwa,
16) przekazywanie
do MSWiA bazy noworodków, celem nadania numeru
ewidencyjnego,
17) wydawanie
poświadczeń zameldowania na żądanie stron zgodnie z obowiązującymi przepisami,
18) sporządzanie
wykazów dzieci dla potrzeb Szkół Podstawowych i Gimnazjum,
19) prowadzenie
sprawozdawczości statystycznej dotyczącej ruchu ludności,
20) wydawanie
decyzji na przeprowadzenie zbiórek publicznych na obszarze miasta lub jego części,
21) wydawanie
decyzji o zakazie zgromadzenia publicznego jeżeli jego cel lub odbycie sprzeciwiają
się niniejszej ustawie lub naruszają przepisy ustaw karnych, lub odbycie
zgromadzenia może zagrażać życiu lub
zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach.
II. W zakresie zarządzania
i reagowania kryzysowego:
a) Organizacja system wykrywania zagrożeń
oraz ostrzegania w mieście i gminie.
b) Organizacja i zapewnienie sprawności
systemu łączności dla potrzeb Burmistrza i Gminnego Zespołu Reagowania w
sytuacjach nadzwyczajnych zdarzeń.
c) Nadzór i zapewnienie stałego funkcjonowania systemu HNS na administrowanym terenie.
d) Współpraca z właściwymi organami w
zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony p. poż.,
oraz instytucjami realizującymi stały monitoring środowiska.
e) Gromadzenie danych i aktualizacja
program użytkowy WZK DUW pod nazwą „Baza
Sił i Środków Województwa Dolnośląskiego”.
f)
Opracowanie, wykonanie i aktualizacja planów: Reagowania kryzysowego,
Ochrony przed powodzią, Operacyjny, Ewakuacji ludności, Zaopatrzenia i
zabezpieczenia w wodę, Ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury na wypadek
zagrożenia państwa i wojny. W razie wystąpienia zdarzeń noszących znamiona
kryzysu na terenie miasta i Gminy, na bazie grup roboczych o charakterze stałym
i czasowym tworzy się Gminny Zespół
Reagowania;
h)
Współpraca z Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Dolnośląskiego,
Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego KP PSP, KP Policją.
III. W zakresie Obronności
– obrony powszechnej:
a) Opracowanie i aktualizacja następujących dokumentów:
- Regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego
na czas „W”,
- Dokumentacja stanowiska kierowania,
- Plan realizacji zamierzeń obronnych i
dokumentacji akcji kurierskiej,
- Dokumentacja „Bazy danych HNS”,
- Zabezpieczenie medyczne miasta i Gminy,
- Program mobilizacji gospodarki miasta i
Gminy,
b) Realizacja treningu akcji kurierskiej,
(co najmniej 2 razy w roku) z administracją wojskową i starostwem powiatowym,
c) Prowadzenie szkoleń obronnych,
d) Kontrolowanie realizacji zadań obronnych poprzez
instytucje i podmioty gospodarcze realizujące zadania obronne na rzecz sił
zbrojnych,
e) Współpraca z administracją Wojskowej Komendy Uzupełnień oraz
Wojskowym Sztabem Wojskowym we Wrocławiu,
IV. W zakresie Obrony Cywilnej:
a) dokonywanie
oceny stanu przygotowań obrony cywilnej.
b) organizowanie i koordynowanie
szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej.
c) zorganizowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania
i alarmowania oraz
systemów wczesnego ostrzegania o zagrożeniach.
d) tworzenie i przygotowanie do
działań jednostek obrony cywilnej:
- organizowanie ewakuacji ludności na
wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia, który wystąpił na obszarze
miasta lub Gminy,
-
ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i
pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
-
ochrony oraz
ewakuacji dóbr kultury i mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
- zapewnienie dostaw wody pitnej dla
ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego.
e) wyznaczanie Zakładów Opieki
Zdrowotnej zobowiązanych do udzielania pomocy medycznej poszkodowanym w wyniku
masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowania przygotowania
tych zakładów do niesienia pomocy.
f) zaopatrywanie organów formacji obrony cywilnej w
sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do realizacji zadań obrony
cywilnej.
g) integrowanie
sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tych sanitarno- epidemiologicznych i
społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz
likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska.
h) współpraca z terenowymi organami
administracji wojskowej i publicznej.
i) wykonywanie
zadań planistycznych: Gminnego Planu Obrony Cywilnej, dokumentacji systemu wykrywania
i alarmowania, Planu działania obrony cywilnej w procesie osiągania wyższych stanów
gotowości obronnej (OWSGO), zestawienia formacji obrony cywilnej oraz
zestawienia sprzętu znajdującego się w Gminnym i zakładowych magazynach.
V. W zakresie Powszechnego Obowiązku Obrony:
Prowadzenie
czynności związanych z kwalifikacją wojskową na terenie miasta i gminy.
VI. W zakresie Ochotniczych Straży
Pożarnych:
a) opracowanie wniosków do planu budżetu Gminy celem
zapewnienia środków finansowych na potrzeby funkcjonowania OSP.
b) prowadzenie spraw dotyczących współdziałania i nadzoru nad
jednostkami OSP.