Plan pracy
Komisji Przestrzegania Prawa
i Porządku Publicznego
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
na 2010 rok
Styczeń 2010
Luty 2010
1.
Informacja
Komisji do spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ze swej działalności.
2.
Sprawozdanie
z realizacji zadań zawartych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku
publicznego na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie.
3.
Przeprowadzenie
kontroli w zakresie udzielonych umorzeń podatkowych za 2009 r.
4.
Sprawy
różne.
Marzec 2010
1. Przegląd gminnych obiektów
budowlanych: szkół, ZOK-u, świetlic Gminy, pod względem ochrony
przeciwpożarowej i bezpieczeństwa.
2. Sprawy różne.
Kwiecień 2010
1. Ocena
czystości i porządku w mieście połączona z wizją lokalną:
.
ulice, place, chodniki,
.
skwery, nieużytki, parki,
.
korytarze, klatki schodowe, elewacje budynków.
2. Ocena
stanu czystości i porządku na terenach wiejskich połączona z wizją lokalną.
3. Przegląd
oznakowania drogowego ulic i placów.
4. Sprawy
różne.
Maj 2010
1.
Zorganizowanie
spotkania z Komendantem Powiatowej Policji, Komendantem Powiatowej Straży
Pożarnej, Komendantem Straży Miejskiej, Prokuratorem Rejonowym.
. Wysłuchanie informacji:
- Prokuratora Rejonowego o
stanie przestępczości i jej zwalczaniu w Mieście i Gminie Ząbkowice Śląskie (na
podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. o prokuraturze art. 9 pkt 2),
- Komendanta Powiatowej Policji
na temat: inicjowania i organizowania działań
mających na celu
zapobieganie popełniania przestępstw
i wykroczeń oraz zjawiskom
kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi,
samorządowymi i organizacjami społecznymi oraz wyników kontroli przestrzegania
przepisów porządkowych i administracyjnych, związanych z działalnością
publiczną lub obowiązujących w miejscach publicznych (na podstawie ustawy z
dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji Dz.U. z 10 maja
1990 roku),
- Komendanta Państwowej Straży
Pożarnej o stanie ochrony przeciwpożarowej w Mieście i Gminie Ząbkowice
Śląskie na podstawie ustawy o ochronie przeciwpożarowej,
- Komendanta Straży Miejskiej ze swojej
działalności.
2.
Spotkanie z
sołtysami i radami
sołeckimi oraz zarządami
osiedli
z terenu Gminy Ząbkowice Śląskie i
omówienie problemów z zakresu przestrzegania prawa i porządku publicznego na
taranach wiejskich.
3.
Sprawy różne.
Czerwiec 2010
1.
Badanie
prawidłowości sprzedaży mienia komunalnego (nieruchomości gruntowych, obiektów
budowlanych, lokali użytkowych).
2.
Sprawy
różne.
Lipiec 2010
Przerwa wakacyjna.
Sierpień 2010
1.
Ocena
stanu bezpieczeństwa placów zabaw dla dzieci w otoczeniu szkół i przedszkoli
połączona z wizją lokalną.
2.
Sprawy
różne.
Wrzesień 2010
1. Wyrywkowa
kontrola przydziału mieszkań komunalnych.
2. Sprawy
różne.
Październik 2010
1. Przygotowanie
służb, jednostek organizacyjnych do tzw. "Akcji Zima".
2. Sprawy
różne.
Listopad 2010
1.
Badanie
prawidłowości wyłonienia wykonawców na inwestycje gminne.
2.
Podsumowanie
pracy Komisji za 2010 rok.
3.
Sprawy
różne.
Przewodniczący Komisji
Ryszard
Barański