Plan pracy

Komisji Przestrzegania Prawa

i Porządku Publicznego

Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

na 2010 rok

Styczeń   2010

  1. Opracowanie sprawozdania z działalności Komisji za 2009 rok.
  2. Opracowanie planu pracy Komisji na 2010 rok.
  3. Zaopiniowanie budżetu Miasta i Gminy na rok 2010.

 

Luty   2010

1.      Informacja Komisji do spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ze swej działalności.

2.      Sprawozdanie z realizacji zadań zawartych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku publicznego na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie.

3.      Przeprowadzenie kontroli w zakresie udzielonych umorzeń podatkowych za 2009 r.

4.      Sprawy różne. 

 

Marzec 2010

1.      Przegląd gminnych obiektów budowlanych: szkół, ZOK-u, świetlic Gminy, pod względem ochrony przeciwpożarowej i bezpieczeństwa.

2.      Sprawy różne.

 

Kwiecień  2010

1.     Ocena czystości i porządku w mieście połączona z wizją lokalną:

. ulice, place, chodniki,

. skwery, nieużytki, parki,

. korytarze, klatki schodowe, elewacje budynków.

2.     Ocena stanu czystości i porządku na terenach wiejskich połączona z wizją lokalną.

3.     Przegląd oznakowania drogowego ulic i placów.

4.     Sprawy różne.

 

Maj  2010 

1.      Zorganizowanie spotkania z Komendantem Powiatowej Policji, Komendantem Powiatowej Straży Pożarnej, Komendantem Straży Miejskiej, Prokuratorem Rejonowym.

. Wysłuchanie informacji:

 

- Prokuratora Rejonowego o stanie przestępczości i jej zwalczaniu w Mieście i Gminie Ząbkowice Śląskie (na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. o prokuraturze art. 9 pkt 2),

- Komendanta Powiatowej Policji na temat: inicjowania i organizowania działań   mających   na  celu    zapobieganie   popełniania  przestępstw

i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi oraz wyników kontroli przestrzegania przepisów porządkowych i administracyjnych, związanych z działalnością publiczną lub obowiązujących w miejscach publicznych (na podstawie ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji Dz.U. z 10 maja 1990 roku),

- Komendanta Państwowej Straży Pożarnej o stanie ochrony przeciwpożarowej w Mieście i Gminie Ząbkowice Śląskie na podstawie ustawy o ochronie przeciwpożarowej,

-  Komendanta Straży Miejskiej ze swojej działalności.

2.      Spotkanie  z  sołtysami   i  radami  sołeckimi   oraz  zarządami   osiedli

z terenu Gminy Ząbkowice Śląskie i omówienie problemów z zakresu przestrzegania prawa i porządku publicznego na taranach wiejskich.

3.       Sprawy różne.

 

Czerwiec  2010

1.      Badanie prawidłowości sprzedaży mienia komunalnego (nieruchomości gruntowych, obiektów budowlanych, lokali użytkowych).

2.      Sprawy różne.

 Lipiec 2010

     Przerwa wakacyjna.

Sierpień  2010

1.      Ocena stanu bezpieczeństwa placów zabaw dla dzieci w otoczeniu szkół i przedszkoli połączona z wizją lokalną.

2.      Sprawy różne.

 

Wrzesień 2010

1.      Wyrywkowa kontrola przydziału mieszkań komunalnych.

2.      Sprawy różne.

 

Październik  2010

1.      Przygotowanie służb, jednostek organizacyjnych do tzw. "Akcji Zima".

2.      Sprawy różne.

 

Listopad 2010

1.      Badanie prawidłowości wyłonienia wykonawców na inwestycje gminne.

2.      Podsumowanie pracy Komisji za 2010 rok.

3.      Sprawy różne.

                                                                                                            Przewodniczący Komisji

                                                                                                                  Ryszard Barański