Załącznik nr 5 SIWZ

Sprawa: ZP.341-16/2009

 

UMOWA Nr ...../2009/

(wzór umowy)

 

zawarta w dniu: .................2009r. pomiędzy:

Gminą Ząbkowice Śląskie z siedzibą: 57-200 Ząbkowice Śląskie ul. 1 Maja 15, zwaną w dalszej części umowy "Zamawiającym"

którą reprezentują:

 

Krzysztof Kotowicz     - Burmistrz Ząbkowic Śl.

przy kontrasygnacie:

Skarbnika Gminy - Bożeny Kurczyny

 

a

 

.......................... z siedzibą przy ul. ........................................................., wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr ....................................., NIP: ..............................................., zwanym

dalej Wykonawcą, reprezentowanym przez:

...............................................................

...............................................................

W wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr ; ZP.341-10/2009 zgodnie z Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz.1655 ze zmianami Dz. U. z 2008 r. Nr 171 poz. 1058) zawarta została umowa następującej treści:

§ 1

1. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje sie do wykonania zamówienia pn.: "Budowa remizy strażackiej w Tarnowie"- zaprojektowanie i budowa remizy strażackiej z zapleczem socjalno - biurowym i niezbędną infrastrukturą techniczną we wsi Tarnów gmina Ząbkowice Śląskie - zaprojektuj i wybuduj.

2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie zamierzenia inwestycyjnego w zakresie:

W ramach przedmiotu zamówienia należy:

3. Wykonawca wykona wszystkie roboty na podstawie Programu Funkcjonalno - Użytkowego, stanowiącego integralną część niniejszej umowy jako załącznik nr 1.

4. Wykonawca wykona: 4 egz. dokumentacji projektowej i 4 egz. Szczegółowych Specyfikacji Technicznych.

5. Sporządzoną dokumentacja projektowa wymaga akceptacji Zamawiającego.

6. Zamawiający ma prawo zapoznania sie z przebiegiem i postępem prac projektowych.

7. Wykonawca jest zobowiązany do konsultowania rozwiązań projektowych z Zamawiającym.

8. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w realizacji dokumentacji projektowej zaleceń Zamawiającego.

9. Wykonawca dołączy do dokumentacji projektowej oświadczenie, że jest ona wykonana zgodnie z umowa, obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi, normami i wytycznymi, warunkami określonymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym oraz, że została wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.

10. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszystkich niezbędnych opinii, uzgodnień, decyzji administracyjnych i sprawozdań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, do uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę.

11. Wykonawca po przekazaniu Zamawiającemu 1 kompletu dokumentacji projektowej wraz z prawomocnym pozwoleniem na budowę  w terminie do 7 dni sporządzi i uzgodni z Zamawiającym Harmonogram rzeczowo - finansowy robót budowlanych, który stanowić będzie zał. nr 4 niniejszej umowy.

§ 2

1. Termin realizacji całości przedmiotu umowy: do 30.06.2010r.

2. Przekazanie terenu budowy nastąpi w terminie 7 dni od daty protokołu odbioru dokumentacji projektowej.

3. Wykonawca przedmiot umowy będzie realizował samodzielnie lub przy pomocy Podwykonawcy (podwykonawców), w zakresie ............................................................................

4. Do zawarcia umowy z Podwykonawca w zakresie określonym w ust. 3 wymagana jest zgoda Zamawiającego.

5. Zatrudnienie przez Wykonawcę innego Podwykonawcy niż wskazanego w ofercie wymaga zgody Zamawiającego.

6. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu umowy lub projektu umowy dotyczącego wykonania robót określonych w tej umowie lub projekcie zawartej z Podwykonawcą  Jeżeli Zamawiający w ciągu 14 dni od daty przedstawienia tych materiałów nie zgłosi sprzeciwu lub zastrzeżeń uważa sie, że wyraził zgodę na zawarcie umowy z Podwykonawcą.

7. Zapis ust. 5 obowiązuje także w przypadku zawarcia umowy przez Podwykonawcę z dalszym Podwykonawca, przy czym w takim wypadku wymagana jest również zgoda Zamawiającego.

8. Wykonawca odpowiada za roboty wykonane przez Podwykonawcę, co do zakresu rzeczowego jak i jakości jak za działania i zaniechania własne.

9. Wykonawca ma obowiązek dostarczenia Zamawiającemu 1 egz. umowy zawartej z każdym Podwykonawcą w terminie 14 dni od daty jej zawarcia.

10.Zamawiajacy dokona odbioru robót wykonywanych w podwykonawstwie poprzez spisanie protokołu, przy udziale  przedstawicieli: Zamawiającego, Wykonawcy, Podwykonawcy (ów).

 

§ 3

1. Strony ustalają, że wynagrodzenie za przedmiot umowy będzie ryczałtowe, wynikające z oferty stanowiącej załącznik nr  2 do niniejszej umowy. Wynagrodzenie nie może przekroczyć kwoty określonej w ofercie: netto: ....... zł. i brutto (wraz z podatkiem VAT) ................. zł., słownie: ..................................................... zł.

2. Wynagrodzenie ryczałtowe jest stałe i obejmuje wszystkie czynności i koszty związane z wykonaniem przedmiotu umowy. W razie wątpliwości poczytuje się, iż Wykonawca podjął sie wszystkich robót, prac i czynności objętych Programem Funkcjonalno - Użytkowym stanowiącym cześć składowa niniejszej umowy.

3. Wynagrodzenie netto nie ulegnie zmianie przez cały okres trwania umowy. Wynagrodzenie brutto może sie zmienić tylko w przypadku zmiany stawki VAT określonej przepisami ustawy o podatku VAT.

 

§ 4

1. Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny przedstawionej w ofercie co stanowi kwotę: ..................... zł., w formie .....................................

2. Zamawiający zwróci Wykonawcy część złożonego zabezpieczenia w ciągu 30 dni od dnia odbioru końcowego robót, w kwocie nie przekraczającej łącznie 70% wniesionego zabezpieczenia.

3. Pozostała cześć złożonego zabezpieczenia w wysokości 30% służąca do pokrycia roszczeń za wady z tytułu rękojmi i gwarancji zostanie zwrócona Wykonawcy nie później niż w ciągu 15 dni po upływie okresu rękojmi i gwarancji.

4. W przypadku nienależytego wykonania umowy zabezpieczenie wraz z powstałymi odsetkami staje sie własnością Zamawiającego i będzie wykorzystane do zgodnego z umowa wykonania robót i pokrycia roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji za wykonane roboty.

 

§ 5

1. Wykonawca zapewnia zabezpieczenie, oznakowanie placu budowy i robót oraz warunki bezpieczeństwa i higieny pracy.

2. Po zakończeniu robót Wykonawca w terminie dwóch tygodni winien usunąć poza teren budowy wszelkie urządzenia, tymczasowe zaplecze, resztki materiałów, wszelkiego rodzaju gruz i śmieci.

3. Wykonawca winien chronić przed uszkodzeniem wykonane przez siebie roboty, aż do momentu odbioru końcowego.

4. Wykonawca musi zapewnić Inspektorowi Nadzoru pełna dostępność do robót. Wykonawca jest zobowiązany informować Inspektora Nadzoru, kiedy roboty zanikające oraz ulęgające zakryciu będą gotowe do zbadania i odbioru.

5. Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów zgodnie z art. 10 Ustawy "Prawo Budowlane" oraz zgodnie z Polskimi Normami i Normami Branżowymi oraz wymaganiami określonymi w dokumentacji projektowej i Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych.

6. Wykonawca zobowiązuje sie do wykonania w ramach wynagrodzenia określonego niniejsza umowa: opracowania projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z bieżącym jego utrzymaniem i demontażem.

7. W przypadku konieczności kierowania ruchem w trakcie realizacji robót Wykonawca musi dysponować pracownikami przeszkolonymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 września 2003r. (Dz.U. nr 182 poz.1784 z dnia 27.10.2003r. ze zmianami) w sprawie kierowania ruchem drogowym, którzy na podstawie art.

6 ust.1 pkt. 5 Ustawy z dnia 20.06.1997r. - Prawo o ruchu drogowym - (tekst jednolity Dz. U. nr 108 z 2005r. poz. 908), będą mogli dawać sygnały uczestnikom ruchu lub innym osobom znajdującym sie na drodze w czasie prowadzenia robót.

8. Rodzaj materiałów i urządzeń proponowanych przez Wykonawcę podlega przed wbudowaniem wcześniejszej akceptacji przez Zamawiającego.

9. Do odbioru końcowego robót Wykonawca przedłoży Zamawiającemu operat kolaudacyjny w dwóch egzemplarzach, zawierający dokumenty: spis treści, sprawozdanie techniczne, kopie umowy, protokół przekazania placu budowy, dokument przebiegu robót wraz z protokołem odbioru, książkę obmiarów, aprobaty techniczne, świadectwa jakości wbudowanych materiałów, wyniki badań laboratoryjnych i pomiarów oraz rozliczenie finansowe zadania, zawiadomienie

o zakończeniu robót, projekt powykonawczy, operat geodezyjny powykonawczy z naniesieniem do zasobów geodezyjnych i inne dokumenty określone przez Inspektora Nadzoru.

10.Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność cywilna za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy (kontraktowa) oraz za wszelkie szkody na osobach i rzeczach (deliktowa) powstałe w związku z wykonaniem przedmiotu umowy.

11 .Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy ubezpieczenia, która stanowi integralna

cześć umowy. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania w mocy umowy ubezpieczenia przez cały okres trwania niniejszej umowy.

12.Wykonawca w terminie 7 dni od zawarcia niniejszej umowy przedstawi Zamawiającemu polisy ubezpieczeniowe, których kopie stanowić będą załącznik do niniejszej umowy.

 

§ 6

1. Zamawiający ma prawo do sprawdzania robót i powiadamiania Wykonawcy o  wykrytych wadach. Sprawdzanie jakości robót przez Zmawiającego nie ma wpływu na odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu ujawnionych w późniejszym terminie wad. O wykrytych wadach w robotach Zamawiający powiadamia Wykonawcę na piśmie w terminie do 7 dni od

daty ich ujawnienia.

2. Zgłoszone wady winny być niezwłocznie usunięte przez Wykonawcę w terminie wskazanym przez Zamawiającego.

 

§ 7

1. Przewiduje się następujące rodzaje odbioru robót:

a) odbiór dokumentacji projektowej,

b) odbiór końcowy robót budowlanych, polegający na ostatecznym sprawdzeniu ilości i jakości wykonanych robót zgodnie z umowa,

c) odbiór gwarancyjny, przed upływem okresu gwarancyjnego dla wykonanych robót.

2. Wykonawca przekaże Zamawiającemu do odbioru końcowego przedmiot zamówienia wykonany w całości zgodnie z obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi, w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Jeżeli całość robót zostanie zakończona i przejdzie wszystkie badania, Wykonawca na piśmie najpóźniej w terminie 14 dni przed upływem terminu określonego w § 1 ust. 3 zgłosi gotowość

dokonania odbioru końcowego wykonanych robót. Zamawiający zobowiązuje sie najdalej w ciągu 14 dni roboczych od daty otrzymania zawiadomienia o zakończeniu robót zakończyć czynności odbioru robót.

3. Usterki i wady stwierdzone przy odbiorze powodują nie dokonanie odbioru, a Wykonawca zobowiązany jest usunąć je na własny koszt w terminie ustalonym i ponownie dokonać zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru.

W takim przypadku Zamawiający zobowiązuje się dokonać odbioru w ciągu 14 dni roboczych od daty otrzymania zawiadomienia.

4. Strony ustalają, że terminem wykonania przedmiotu umowy jest dzień określony protokołem końcowym odbioru robót bez wad i usterek.

 

§ 8

1. Wynagrodzenie za przedmiot umowy płatne będzie fakturami w następujący sposób:

a) dokumentacja projektowa - faktura częściowa na podstawie protokołu odbioru dokumentacji z prawomocnym pozwoleniem na budowę.

b) roboty budowlane - faktura końcowa wystawiona na podstawie protokołu odbioru końcowego robót.

2. Faktury płatne będą w ciągu 30 dni od daty otrzymania na rachunek Wykonawcy.

3. Jako termin dokonania zapłaty wynagrodzenia uważany będzie dzień złożenia przez Zamawiającego w banku polecenia przelewu.

4. Zamawiający dopuszcza płatność fakturami częściowymi :

- w 2009 roku do 280 000 zł brutto.

- w 2010 roku pozostała kwota.

 

 

§ 9

1. Wykonawca gwarantuje wykonanie robót jakościowo dobrze, zgodnie ze sztuka budowlana, normami technicznymi i innymi warunkami umowy oraz, że nie posiadają one wad, które pomniejszają wartość robót lub czynią obiekt nieprzydatnym do użytkowania zgodnie z jego przeznaczeniem.

2. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne robót objętych umową, stwierdzone w toku czynności odbioru końcowego i powstałe w okresie trwania rękojmi i gwarancji.

3. Wykonawca udziela 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na przedmiot umowy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.

4. Zamawiający może wykonać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

5. Uprawnienia Zamawiającego z tytułu rękojmi i gwarancji za wady fizyczne robót wygasają po upływie 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.

 

§ 10

1. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy, jeżeli Wykonawca opóźnia sie z rozpoczęciem lub realizacja umowy tak dalece, że nie gwarantuje to zakończenia prac w umownym terminie.

2. Zamawiający zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku niewykonywania lub nienależytego wykonywania przedmiotu umowy. W przypadku odstąpienia lub rozwiązania umowy Zamawiający zapłaci jedynie za wykonane roboty potwierdzone protokołem.

3. Za niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do zapłacenia kar umownych z tytułu:

a) opóźnienia w wykonaniu robót - w wysokości 0,3% wynagrodzenia umownego brutto za każdy kalendarzowy dzień opóźnienia, licząc od upływu określonego przez strony terminu zakończenia robót, o którym mowa w § 1 ust.3

b) opóźnienia, w usunięciu wad robót - w wysokości 0,1% wynagrodzenia umownego brutto za każdy kalendarzowy dzień opóznienia, licząc od ustalonego przez strony terminu na usuniecie wad, a w przypadku braku jego ustalenia z upływem terminu określonego w ust. 5 .Za wadę uznaje sie w szczególności niespełnienie wymagań zawartych w ST.

c) opóznienia w dostarczeniu umowy zawartej z Podwykonawcą o której mowa w § 2 ust.9

w wysokości 0,1% ceny wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień kalendarzowy opóznienia,

d) odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę - w wysokości 30% wynagrodzenia umownego brutto.

4. Wykonawca wyraża zgodę na potracenie z wynagrodzenia naliczonych kar określonych niniejsza umową.

5. W przypadku stwierdzenia nienależytego wykonania przedmiotu umowy Wykonawca jest zobowiązany do nieodpłatnego usunięcia wad w terminie do 14 dni od daty powiadomienia Wykonawcy.

6. Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.

7. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,  Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy, bez prawa dochodzenia kar umownych.

 

§ 11

1. Wykonawca gwarantuje i zapewnia pełnienie nadzoru autorskiego na żądanie Zamawiającego przez poszczególnych autorów opracowań w zakresie określonym ustawą - Prawo budowlane art. 20 ust. 1 pkt 4 nad realizacja robót określonych umową przez cały okres jej trwania, aż do odbioru końcowego robót.

2. Wynagrodzenie za sprawowanie nadzoru autorskiego, o którym mowa w ust. 1 zawarte jest w cenie.

3. Łącznie z przekazana dokumentacja, Wykonawca przenosi na rzecz Zamawiającego prawa autorskie majątkowe do przedmiotu zamówienia bez dodatkowego wynagrodzenia.

4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do korzystania z przedmiotowych opracowań na następujących polach eksploatacji:

a) wielokrotnego powielania w formie pisemnej oraz elektronicznej w tym techniką drukarską, reprograficzną zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,

b) utrwalania ,w tym w formie elektronicznej,

c) zamieszczania w dokumentacji przetargowej oraz umieszczania na własnej stronie internetowej.

5. Wykonawca w ramach wynagrodzenia wyraża zgodę na aktualizacje i dokonywanie przeróbek opracowań oraz wykorzystywanie ich w przyszłości na polach eksploatacji określonych powyżej.

 

§ 12

1. Inspektorem Nadzoru z ramienia Zamawiającego jest Pan(i) .............................. posiadający(a) uprawnienia budowlane nr ..................................... z dnia ............................... wydane .................................., telefon ..............................................

2. Kierownikiem budowy z ramienia Wykonawcy jest Pan(i) ............................... posiadajacy(a) uprawnienia budowlane nr....................................... z dnia wydane przez ................................................... telefon ...................................................

 

§ 13

Spory wynikłe przy realizacji niniejszej umowy rozstrzygać będzie Sąd właściwy miejscowo dla Zamawiającego.

 

§ 14

1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnie pod rygorem nieważności.

2. Zakazuje sie zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.

3. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust.1  przewiduje możliwość dokonania  zmiany zawartej umowy określając warunki takiej zmiany:

I. Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót w przypadku:

1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:

a) klęski żywiołowe;

b) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;

2) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: niewypały i niewybuchy; wykopaliska archeologiczne;

3) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne;

4) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych;

5) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego szczególności:

a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego;

b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót;

c) odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;

II. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami:

1) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowanych zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;

2) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na

zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego

przedmiotu umowy;

3) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;

4) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań

technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji

technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,

III. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:

1) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;

2) zmiana obowiązującej stawki VAT;

3) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.

 

§ 15

W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej umowy będą miały zastosowanie przepisy Ustawy -Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. oraz Kodeksu Cywilnego.

 

§ 16

Umowę sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach po dwa dla każdej ze stron.

 

Integralna częścią umowy są:

Zał. nr 1 - Program Funkcjonalno - Ubytkowy

Zał. nr 2 - Kopia oferty wraz z tabela elementów rozliczeniowych

Zał. nr 3 - Kopia polisy ubezpieczenia OC

Zał. nr 4 - Harmonogram rzeczowo - finansowy.

 

 

 

Zamawiający:                                                                                                Wykonawca: