Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy , ul. 1-go Maja 15, 57-200
Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, tel. 074 151 881 do 885 wew. 123, faks
074 8155445.
- Adres strony
internetowej zamawiającego: www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont dachu
Szkoły Podstawowej wraz z przebudową i rozbudową obiektu z przeznaczeniem na
pomieszczenia użytkowe szkoły i przedszkola wiejskiego w miejscowości
Braszowice..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem inwestycji przebudowa wraz z rozbudową obiektu z przeznaczeniem na
pomieszczenia użytkowe szkoły i przedszkola wiejskiego w miejscowości
Braszowice. I. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a. Roboty przygotowawcze,
b. Roboty rozbiórkowe, c. Roboty ogólnobudowlane, d. Roboty instalacyjne -
kanalizacja sanitarna, co., woda, e. Roboty elektryczne, f. Roboty
odtworzeniowe. Szczegółowy zakres rzeczowy określony jest w załączonych przedmiarach
robót oraz kosztorysach ślepych szczegółowych, zawierającym podstawę wyceny,
ilości i normy robocizny, materiałów i sprzętu. Zaleca się Wykonawcom
przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej placu budowy celem uzyskania
wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy.
Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego
rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu placu budowy. A. Oferta
winna obejmować całość zamówienia, nie dopuszcza się składania ofert
wariantowych, równoważnych, bądź częściowych. B. Zamawiający przewiduje
udzielenia zamówień uzupełniających i dodatkowych w wysokości 50% wartości
zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5, 6 ustawy -
Prawo zamówień publicznych..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.10.00-4.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
30.09.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od
Wykonawców wniesienia wadium. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą
ofertę wadium w wysokości: 13 500,00 zł (trzynaście tysięcy pięćset złotych)
1)Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez
wykonawcę tzn.: a)oryginał, potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię
polecenia przelewu lub inny dokument sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy
Prawo Bankowe (Dz. U. z 1997 r. Nr 140, poz. 939 z późn. zm.) potwierdzający
przelew kwoty wadium na konto Zamawiającego (warunek konieczny, ale
niewystarczający do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia
wadium za pomocą przelewu bankowego); 2.Forma wadium. Wadium należy wnieść w
jednej z następujących form: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o
których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.
1158, z późn. zm.)). 3.Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium należy
wpłacić na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Ząbkowice Śląskie
ul. 1 Maja 15; 57-200 Ząbkowice Śląskie Bank Spółdzielczy nr konta 04 9533 0004
2001 0009 8645 0005 - z zaznaczeniem wadium przetargowe na: Remont Szkoły w
Braszowicach 4.Termin wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem
terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą
przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy
bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew
przed upływem terminu składania ofert. 2) W wymienionym przypadku dołączenie do
oferty kopii polecenia przelewu lub innego dokumentu sporządzonego na podstawie
art. 7 Ustawy Prawo Bankowe, wystawionego przez wykonawcę, jest warunkiem
koniecznym ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego
wniesienia wadium przez wykonawcę. 5. Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwróci
niezwłocznie wadium, jeżeli: a) upłynął termin związania ofertą, b) zawarto
umowę w sprawie niniejszego zamówienia i wniesiono zabezpieczenie należytego
wykonania tej umowy, c) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie
niniejszego zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub
upłynął termin do ich wnoszenia. 2) Na pisemny wniosek wykonawcy Zamawiający
zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: a) wykonawca wycofał swoją ofertę przed
upływem terminu składania ofert, b) wykonawca został wykluczony z postępowania,
c) jego oferta została odrzucona. 6. Utrata wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje
wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił
podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w
ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w
postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1 ) posiadają uprawnienia
do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2 ) posiadają niezbędną
wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie
innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych
do wykonania zamówienia. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają
wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 prawa zamówień
publicznych. V.3 Opis dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w
postępowaniu: V.3.1. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie na
podstawie oświadczeń lub dokumentów załączonych w ofercie, w oparciu o
punkty zawarte w rozdziale VI niniejszej SIWZ. V.3.2 Niespełnienie warunku
udziału w przetargu stanowi podstawę do wykluczenia Wykonawcy i odrzucenia
oferty..
- Informacja o
oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Spełnienie
warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale V ust. 1
Zamawiający określi na podstawie wymaganych dokumentów wymienionych
poniżej: W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do
wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega
wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo
zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą zamawiający żąda następujących
dokumentów: 1) Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia
o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności
gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert; 2) Aktualne zaświadczenie
właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 3)
Aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz
właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie
zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert; 4) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4- 8 ustawy, wystawionej nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert; 5) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert; 6) Oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 24 ust. 1 i 2
ustawy, sporządzone wg Załącznika nr 3 do SIWZ; W celu potwierdzenia
opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę
niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz, że dysponują potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią
pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału
technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda: 1)
Stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień- Uprawnień budowlanych kierownika
budowy oraz zaświadczenia o wpisie na listę członków Okręgowej Izby
Inżynierów Budownictwa aktualne na dzień składania ofert. W celu
potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez
wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) sprawozdania
finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego
rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią
odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku
wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego
innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za
okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres - Dokumenty wskazane
w poprzednim zdaniu muszą potwierdzać w każdym z ostatnich 3 lat
obrotowych obroty w kwocie minimum 1.000.000,00 zł. Zawartość oferty:
oświadczenia Wykonawcy, określone w art. 22 ust. 1 oraz w art. 24 ust. 1-2
ustawy Prawo zamówień publicznych, formularz ofertowy, dokumenty wskazane
w rozdziale 6 SIWZ, kosztorysy ofertowe szczegółowe ( wyceny pozycji wraz
z poszczególnymi cenami jednostkowymi poszczególnych pozycji, w oparciu o
przekazany wraz ze specyfikacją kosztorys ślepy) sporządzony na podstawie
przedmiaru robót stanowiący załączniki do SIWZ, projekt umowy
zaakceptowany podpisem Wykonawcy, dowód wniesienia wadium. Każda strona
kosztorysów ma być podpisana przez Wykonawcę. 2. Ocena spełnienia ww.
warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w
oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach
wyszczególnionych w ofercie. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać
jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. UWAGA: Ww. dokumenty
muszą być złożone w formie oryginału opatrzone pieczątką Wykonawcy lub
kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę
(opatrzone czytelnym podpisem z pieczątką Wykonawcy lub podpisem
nieczytelnym opatrzonym imienną pieczęcią Wykonawcy). Wszystkie strony
(kartki) należy kolejno ponumerować oraz opatrzyć czytelnym podpisem z
pieczątką Wykonawcy lub podpisem nieczytelnym opatrzonym imienną pieczątką
Wykonawcy. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w
rozdziale V.1 ust. 1 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio,
że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 2) nie
orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 3) nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu. 4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje
się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śl. pok. nr 16.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 30.04.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski
ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śl. pok. nr 15.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
wraz z załącznikami od nr 1 do 4
Załącznik Nr 5
Załącznik Nr 6
Załącznik Nr 7
Załącznik Nr 8