Ząbkowice Śląskie: Modernizacja- przebudowa ul. Ziębickiej, Poprzecznej
i B. Chrobrego, Krzywej, Słowackiego i Św. Wojciecha w celu dostosowania do
obsługi ruchu turystycznego.
Numer ogłoszenia: 296693 - 2008; data zamieszczenia: 03.11.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA
I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy , ul. 1-go Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj.
dolnośląskie, tel. 074 151 881 do 885 wew. 123, faks 074 8155445.
.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA
II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja- przebudowa ul.
Ziębickiej, Poprzecznej i B. Chrobrego, Krzywej, Słowackiego i Św. Wojciecha w
celu dostosowania do obsługi ruchu turystycznego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest
przebudowa nawierzchni wraz z odwodnieniem ul. Ziębickiej, ul. Poprzecznej i
ul. Chrobrego wraz z przyległymi chodnikami. Całość zadania obejmuje przebudowę
istniejącego układu komunikacyjnego, wymianę zniszczonej nawierzchni ulic i
chodników, wymianę krawężników, odbudowa elementów małej architektury wykonanej
z kamienia i innych materiałów ( wsypy piwniczne, schody, poręcze ochronne),
wykonanie nowej kanalizacji deszczowej wraz z przyłączami do rynien, nowych
wpustów ulicznych z przykanalikami oraz wymiana oświetlenia ulicznego. I.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Roboty drogowe ul. Ziębicka, ul.
Chrobrego i Poprzeczna. 2) Wykonanie nowej kanalizacji deszczowej wraz z
przyłączami do rynien, nowych wpustów ulicznych z przykanalikami. 3) Wykonanie
wymiany oświetlenia ulicznego. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja
projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,
projekt budowlany linii oświetlenia ulicznego oraz przedmiary robót stanowiące
załączniki do SIWZ. Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej wizji
lokalnej placu budowy celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do
przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z Wykonawców ponosi pełną
odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji
zamówienia i stanu placu budowy. A. Oferta winna obejmować całość zamówienia,
nie dopuszcza się składania ofert wariantowych, równoważnych, bądź częściowych.
B. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających i dodatkowych w
wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1
pkt 5, 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00-8.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2010.
SEKCJA
III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców
wniesienia wadium. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę
wadium w wysokości: 10 000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych) 1)Do oferty należy
dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez wykonawcę tzn.:
a)oryginał, potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polecenia przelewu lub
inny dokument sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz. U. z
1997 r. Nr 140, poz. 939 z późn. zm.) potwierdzający przelew kwoty wadium na
konto Zamawiającego (warunek konieczny, ale niewystarczający do stwierdzenia
przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium za pomocą przelewu
bankowego); 2.Forma wadium. Wadium należy wnieść w jednej z następujących form:
1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn.zm.). 3.Miejsce i sposób
wniesienia wadium. Wadium należy wpłacić na następujący rachunek bankowy
Zamawiającego: Gmina Ząbkowice Śląskie ul. 1 Maja 15; 57-200 Ząbkowice Śląskie
Bank Spółdzielczy nr konta 04 9533 0004 2001 0009 8645 0005 - z zaznaczeniem
wadium przetargowe na: Modernizacja- przebudowa ul. Ziębickiej, Poprzecznej i
B. Chrobrego, Krzywej, Słowackiego i Św. Wojciecha w celu dostosowania do
obsługi ruchu turystycznego. 4.Termin wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść
przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu
za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko
wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał
taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 2) W wymienionym przypadku
dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu lub innego dokumentu
sporządzonego na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe, wystawionego przez
wykonawcę, jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia
przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 5. Zwrot
wadium. 1) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, jeżeli: a) upłynął termin
związania ofertą, b) zawarto umowę w sprawie niniejszego zamówienia i wniesiono
zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, c) Zamawiający unieważnił
postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia, a protesty zostały
ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 2) Na pisemny
wniosek wykonawcy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, z zastrzeżeniem art.
46 ust. 4a jeżeli: a) wykonawca wycofał swoją ofertę przed upływem terminu
składania ofert, b) wykonawca został wykluczony z postępowania, c) jego oferta
została odrzucona. 6. Utrata wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z
odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26
ust.3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 lub
pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego
stronie: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia
należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego
stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
.
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1 ) posiadają
uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2 ) posiadają niezbędną wiedzę
i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do
udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24
ust. 1 i 2 prawa zamówień publicznych. V.3 Opis dokonywania oceny spełnienia
warunków udziału w postępowaniu: V.3.1. Ocena spełniania w/w warunków dokonana
zostanie na podstawie oświadczeń lub dokumentów załączonych w ofercie, w
oparciu o punkty zawarte w rozdziale VI niniejszej SIWZ. V.3.2 Niespełnienie
warunku udziału w przetargu stanowi podstawę do wykluczenia Wykonawcy i
odrzucenia oferty. Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z
formułą spełnia nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub
oświadczeniach wyszczególnionych w ofercie. Z treści załączonych dokumentów
musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Uzupełnienie
wymaganych dokumentów nie jest możliwe po upływie terminu składania ofert
chyba, że nieuzupełnienie skutkowałoby unieważnieniem postępowania.
Niespełnienie chociażby jednego z warunków skutkować będzie wykluczeniem
Wykonawcy z postępowania..
.
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Spełnienie warunków udziału w
postępowaniu określonych w rozdziale V ust. 1 Zamawiający określi na podstawie
wymaganych dokumentów wymienionych poniżej : W celu potwierdzenia, że wykonawca
posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz
nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
- Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą zamawiający żąda
następujących dokumentów: 1) Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo
aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji
działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert; 1) Aktualne zaświadczenie
właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) Aktualnych
zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert; 3) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru
Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4- 8 ustawy, wystawionej nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert; 4) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 5) Oświadczenie
Wykonawcy w trybie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, sporządzone wg Załącznika nr 3 do
SIWZ; W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania
przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz, że dysponują
potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub
przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału
technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda: 1)
Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem
wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej jednego zamówienia
odpowiadającego swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym, których
przedmiotem było układanie kostki kamiennej o łącznej nawierzchni min. 10 000
m2 z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączenia
dokumentu (referencje lub protokół odbioru), potwierdzających, że roboty te
zostały wykonane należycie; 2) Stwierdzających, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli
ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień- Uprawnień budowlanych
kierownika budowy oraz zaświadczenia o wpisie na listę członków Okręgowej Izby
Inżynierów Budownictwa aktualne na dzień składania ofert. W celu potwierdzenia
opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w
sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
zamawiający może żądać następujących dokumentów: 1) sprawozdania finansowego
albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie
z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym
sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do
sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty
oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata
obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres -
Dokumenty wskazane w poprzednim zdaniu muszą potwierdzać w każdym z ostatnich 3
lat obrotowych obroty w kwocie minimum 1.500.000 zł.
SEKCJA
IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres
strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śląskie.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 26.11.2008 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57-200
Ząbkowice Śląskie pok. 15 sekretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami
od nr 1 do nr 6
Zał. Nr 8 Projekt
budowlany oświetlenia drogowego - branża elektryczna
Zał. Nr 9 STWiOR -
branża drogowa wraz z odwodnieniem
Zał. Nr 10 STWiOR - branża elektryczna
Zał. Nr 11 Dokumentacja geotechniczna warunków gruntowo-wodnych
Zał. Nr 12 Przedmiar robót - branża drogowa
Zał. Nr 13 Przedmiar robót - kanalizacja burzowa
Zał. Nr 14 Przedmiar robót - przyłącza kanalizacji
deszczowej do budynków
Zał. Nr 15 Przedmiar robót - oświetlenie drogowe