Ząbkowice Śląskie: "Remont chodników i nawierzchni ulic: Armii
Krajowej, Kłodzkiej i Dolnośląskiej w Ząbkowicach Śląskich łączących lokalną
strefę aktywności gospodarczej z drogą krajową nr 8 " - opracowanie
dokumentacji projektowo - kosztorysowej na wymianę sieci. Numer ogłoszenia: 359466 - 2009; data
zamieszczenia: 14.10.2009
Ząbkowice Śląskie, 2009-11-02
ZP. 341 - 20/2009
Komunikat w sprawie
zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., Nr 223,
poz. 1655 z późn. zm) zmienia się treść specyfikacji istotnych warunków
zamówienia:
W rozdziale XVIII Umowa § 1,2 otrzymuje następujące
brzmienie:
"1.Warunki
umowy zostały szczegółowo określone we wzorze
umowy stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji. W jej treści, która nie podlega zmianie, podano
wszelkie istotne dla Zamawiającego warunki realizacji zamówienia.
2. Zamawiający zgodnie
z art. 144 ust.1 przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej umowy
określając warunki takiej zmiany:
I. Zmiana terminu przewidzianego na
zakończenie robót:
1. zmiany
spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
a)
klęski żywiołowe;
b)
warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie
robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
2) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi
w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w
szczególności: niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne;
3) odmienne od przyjętych w
dokumentacji projektowej warunki geologiczne;
4) odmienne od przyjętych w
dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie nie
zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych;
5) zmiany będące następstwem
okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności:
a)
wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
b)
konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej
lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót;
c)
odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji,
zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, w tym odmowa
udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;
II. Zmiana sposobu spełnienia
świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności
następującymi okolicznościami:
1) niedostępność na rynku
materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji
technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub
wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;
2) pojawienie się na rynku
materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie
kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego
przedmiotu umowy;
3) pojawienie się nowszej
technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie
czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów
eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
4) konieczność zrealizowania
projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż
wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i
odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło
niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
III. Pozostałe
rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:
1)
siła
wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
2)
zmiana
obowiązującej stawki VAT;
3)
zmiana
sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na
skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub
wytycznych dotyczących realizacji projektu".
W związku z powyższym zmianie ulega § 10 "Zmiany w
umowie" załącznika nr 6 do SIWZ.
Burmistrz
Ząbkowic Śląskich
- Krzysztof
Kotowicz-