Ząbkowice
Śląskie, 2012-01-16
ZP.271.1.2012.BC.ZO.
Odp. Nr 2
Wszyscy
zainteresowani
Zamawiający udostępnia treść
zapytań wraz z wyjaśnieniami.
1)
W pkt 8 – czy dostawca
oprogramowania ma zaprojektować nową strukturę organizacyjną Urzędu – czy tylko
dostosować oprogramowanie do istniejącej struktury?
Odpowiedź:
dostosować oprogramowanie SEOD z kontrolę Zarządczą do istniejącej
struktury urzędu.
2)
W pkt 9 – na czym ma polegać
zapewnienie pomocy na stanowiskach użytkowników i zapewnienie gotowości do
rozwiązywania problemów związanych z eksploatacją systemu. I na czym ma polegać zapewnienie
nadzoru merytorycznego nad pracą systemu?
Odpowiedź:
oprogramowanie SEOD z kontrolę Zarządczą musi być
objęte wparciem technicznym i aktualizacją przez 12 miesięcy od chwili
wdrożenia
3)
W pkt 13 – co oznacza i jakich ruchów dotyczy możliwość śledzenia
tych czynności przez system i późniejsze ich raportowanie?
Odpowiedź: SEOD
musi umożliwiać odtworzenie historii każdego dokumentu. Wszelkie zmiany i
ścieżki obiegu dokumentu powinny zostać przedstawione w formie raportu.
Użytkownik w każdej chwili musi posiadać możliwość podglądu.
4)
W pkt 14 –
jakie są aspekty bezpieczeństwa, o których myślą Państwo pisząc „we
wszystkich”?
Odpowiedź:
System powinien posiadać mechanizm weryfikacji sum kontrolnych, zapewniając
wykrycie nie autoryzowanej podmiany plików. Wszelkie dokumenty (pliki) tworzone
i przetwarzane przez SEOD muszą ze względów bezpieczeństwa umożliwiać
przechowywanie ich w bazie (repozytorium) odrębnej w stosunku do bazy
przechowującej rdzenne dane dla SEOD. System musi umożliwiać komunikację z pomocą bezpiecznego
połączenia SSL, szyfrowanego certyfikatem SSL systemu. System musi również
dawać możliwość wprowadzania polityki bezpieczeństwa haseł (możliwość zdefiniowania min.
długości, znaków specjalnych, wielkości liter)
5)
W pkt 15 – czym jest „Kontrola Zarządcza” i jakie obszary
ma obejmować integracja?
Odpowiedź:
Kontrola Zarządcza – jest systemem
informatycznym wspomagającym zarządzanie jednostką administracji samorządowej
w zapewnieniu kontroli zarządczej
we wszystkich pięciu obszarach:
·
środowisko wewnętrzne,
·
cele i zarządzanie
ryzykiem,
·
mechanizmy kontroli,
·
informacja i komunikacja,
·
monitorowanie oraz ocena.
Umożliwia dokumentowanie funkcjonowania
jednostki w zakresie realizacji celów zarządzania i zapewnienia wewnętrznego
ładu organizacyjnego. Ułatwia formułowanie celów i zadań dla jednostki, określenie
uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych komórek organizacyjnych,
przydzielanie zadań oraz prowadzenie kontroli. Wspiera proces zarządzania
ryzykiem związanym i realizacją zaplanowanych celów i zadań.
Integracja ma
obejmować strukturę organizacyjną, użytkowników oraz ich uprawnienia.
6)
W pkt 16 - czym jest
„Elektroniczna Skrzynka Podawcza” i jakie obszary ma obejmować
integracja?
Odpowiedź:
Spełnienie tego zapisu Zamawiający chce uzyskać poprzez dostarczenie takiego
Systemu Elektronicznego Obiegu dokumentów zintegrowanego z platformą ePUAP (między innymi w zakresie korzystania z ESP)
7.
Co rozumie się przez analiza przedwdrożeniową infrastruktury informatycznej? W jakiej
formie? Audyt? Testy sieci, komputerów? Oprogramowania?
Odpowiedź: W formie ankiety tylko w celu
instalacji w istniejącej infrastrukturze, dedykowanego serwera pod SEOD
8.
Czy punkt 2 paragraf 9 oznacza instruktaż
przy stanowiskach, jeśli tak to ile godzin?
Odpowiedź:
NIE
9.
czy
pomoc zdalna w ramach asysty technicznej?
Odpowiedź: TAK
10.
Zamawiający używa pojęcia „licencje
równoczesne”. Czy zamawiającemu chodzi o udzielenie 30 licencji jednoczesnych
na SEOD, umożliwiających jednoczesną pracę na SEOD nie więcej niż 30
użytkownikom?
Odpowiedź: 30
jednocześnie zalogowanych użytkowników
11.
Treść opisu przedmiotu zamówienia pkt. 2.10 jakie
„narzędzia” chodzi zamawiającemu?.
Odpowiedź:
Uprawnienia użytkowników zgodne ze strukturą organizacyjną, dostęp do procedur
i dokumentów.
12.
Treść opisu przedmiotu zamówienia pkt. 2.13 Kto
ma śledzić ruchy? Kto lub co będzie się poruszać oraz
będzie śledzone? W jaki sposób ma odbywać się raportowanie?
Odpowiedź: SEOD musi umożliwiać
odtworzenie historii każdego dokumentu. Wszelkie zmiany i ścieżki obiegu
dokumentu powinny zostać przedstawione w formie raportu. Użytkownik w każdej
chwili musi posiadać możliwość podglądu.
13.
Treść opisu przedmiotu zamówienia pkt. 12.15 Czy przez pojęcie Kontroli Zarządczej
zamawiający rozumie inne niż SEOD oprogramowanie, które posiada, czy
funkcjonalności wewnątrz SEOD?
Odpowiedź:
Jeżeli SEOD posiada funkcjonalności Kontroli Zarządczej,
może to być jedno oprogramowanie.
14.
Jeżeli „kontrola Zarządcza” oznacza
oprogramowanie posiadane przez zamawiającego to wnosimy o opisanie, w jaki
sposób SEOD ma być zintegrowany z Kontrolą Zarządczą oraz o opisanie zakresu
integracji.
Odpowiedź:
Kontrola Zarządcza nie oznacza oprogramowania posiadanego przez Zamawiającego
15.
Czy klient oczekuje zdefiniowania procesów czy tylko
przeprowadzenia szkolenia w zakresie ich tworzenia?
Odpowiedź:
Odtworzenia istniejących procesów w SEOD i przeszkolenia w zakresie ich
tworzenia.
16.
Jeśli Wykonawca ma podjąć się zdefiniowania procesów to, jaka
ma być ich złożoność (algorytm) oraz dokładna ilość?
Odpowiedź:
Wykonawca nie podejmuje się definiowania procesów.
17.
W punkcie 2 podpunkt 5 zapytania ofertowego Zamawiający
określił, że szkoleniem objętych będzie 77 pracowników. Czy Zamawiający określa
minimalną ilość godzin szkolenia dla każdej grupy oraz maksymalną liczbę osób w
ramach danej grupy? Jeżeli tak to prosimy o podanie tych informacji.
Odpowiedź:
minimalny czas szkolenia jednej grupy to 5 godzin, szkolenia w maksymalnie
10-cio osobowych grupach.
18.
Czy szkolenia mają być przeprowadzone w formie wykładów
czy w formie warsztatów? Jeżeli szkolenia mają być w formie warsztatów to czy
Zamawiający zapewnia sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia?
Odpowiedź:
Szkolenia w formie warsztatów, sprzęt po stronie Wykonawcy
19.
W punkcie 2 podpunkt 6 zapytania ofertowego Zamawiający
określił: „Dostarczenie dokumentacji użytkownika, instrukcji użytkownika- w
języku polskim”. Czy Zamawiający wymaga minimalnej ilości dokumentacji
użytkownika, instrukcji użytkownika. Jeżeli tak, to
prosimy o podanie ilości.
Odpowiedź: Tak,
3 egzmplarze.
20.
W aspekcie zapisu zawartego w formularzu ofertowym w
punkcie 2 o brzmieniu „W przypadku udzielenia nam zmówienia
zobowiązujemy się do zawarcia umowy w miejscu i terminie wskazanym przez
Zamawiającego” prosimy o przekazanie projektu umowy lub też istotnych
postanowień umowy zawierających elementy kluczowe z punktu widzenia
przygotowania oferty.
Odpowiedź:
Warunki projektu umowy zostaną przedłożone temu wykonawcy, którego oferta będzie
najkorzystniejsza.
21.
W celu rzetelnego wdrożenia systemu prosimy o wydłużenie
okresu wdrożenia z 30 dni do 60 dni, który będzie liczony od daty zawarcia
umowy?
Odpowiedź: Okres
wdrożenia 30 dni od daty podpisania umowy.
22.
Czy w punkcie 4 podpunkt 2 zapytania ofertowego chodzi o
otwarcie ofert, które ma odbyć się w dniu 18/01/2012 r. o godz.
12.15? jakim systemie mówi zamawiający posługując się pojęciem
"Kontrola zarządcza" i jaka jest nazwa/producent tego sytemu?
Odpowiedź: Tak chodzi o otwarcie ofert .System Kontroli Zarządczej, zostanie zakupiony w
ramach tego postępowania.
23.
Czy zamawiający posiada opis interfejsu integracji
systemu ESOD z systemem kontroli zarządczej i może go udostępnić
wykonawcy?
Odpowiedź:
System Kontroli Zarządczej, zostanie zakupiony w ramach tego postępowania.
24.
W jakim zakresie system ESOD ma być zintegrowany z
"Kontrolą zarządczą"?
Odpowiedź:
Integracja ma obejmować strukturę organizacyjną, użytkowników oraz ich
uprawnienia.
25.
Czy zamawiający mówiąc o "Elektronicznej Skrzynce Podawczej"
oczekuje jej dostarczenia w ramach zamówienia czy też już użytkuje którąś z
dostępnych na rynku. Jeżeli użytkuje, to prosimy o
podanie dostawcy tej usługi.
Odpowiedź:
Spełnienie tego zapisu Zamawiający chce uzyskać poprzez dostarczenie takiego Systemu
Elektronicznego Obiegu dokumentów zintegrowanego z platformą ePUAP (między innymi w zakresie korzystania z ESP)
26.
Czy zamawiający mówiąc o elektronicznej archiwizacji
(moduł archiwum) ma na myśli oprogramowanie spełniające wymogi instrukcji
kancelaryjnej i archiwalnej zgodnej z "Rozporządzeniem Prezesa Rady
Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej,
jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i
zakresu działania archiwów zakładowych" (Dz.U. 2011 nr 14 poz. 67)?
Odpowiedź:
TAK
27.
Co zamawiający rozumie mówiąc "Umożliwiać śledzenie
wszystkich ruchów oraz umożliwiać raportowanie tych ruchów"? Prosimy o
podanie przykładów.
Odpowiedź: SEOD musi umożliwiać
odtworzenie historii każdego dokumentu. Wszelkie zmiany i ścieżki obiegu
dokumentu powinny zostać przedstawione w formie raportu. Użytkownik w każdej
chwili musi posiadać możliwość podglądu.
28.
Co rozumieją Państwo po przez zwrot „INTEGRACJA
Z KONTROLĄ ZARZĄDCZĄ”?
Odpowiedź:
Integracja ma obejmować strukturę organizacyjną, użytkowników oraz ich
uprawnienia.
29.
pkt 8 „Wykonawca zobowiązany jest zaprojektować i wprowadzić
strukturę organizacyjną, ustalić uprawnienia użytkowników oraz wprowadzić i
uaktualnić słownik systemu” – Co jest rozumiane pod pojęciem „słownik systemu”?
W jakim celu ma być wykorzystywana struktura organizacyjna? Czy miały to by być
grupy użytkowników z dostępem do określonych części archiwum?
Odpowiedź: Uprawnienia użytkowników zgodne ze
strukturą organizacyjną, dostęp do procedur i dokumentów.
30.
pkt 10 „W ramach projektu muszą zostać wdrożone i odpowiednio
skonfigurowane narzędzia systemu umożliwiające wykonywanie czynności związanych
z obowiązkami użytkowników.” Prosilibyśmy o rozwinięcie. O jakiego rodzaju
obowiązki chodzi
Odpowiedź: Uprawnienia użytkowników zgodne ze strukturą organizacyjną,
dostęp do procedur i dokumentów.
31.
pkt 15 „System ma być zintegrowany z Kontrolą Zarządczą” - Jakie są
dostępne interfejsy do Kontroli Zarządczej i jaki zakres danych ma być
wymieniany.
Odpowiedź:
System Kontroli Zarządczej, zostanie zakupiony w ramach tego postępowania.
Integracja ma obejmować strukturę organizacyjną, użytkowników oraz ich
uprawnienia.
32.
pkt 16 „Uwzględniać integrację z Elektroniczną Skrzynką Podawczą” -
Jakie są dostępne interfejsy do Elektronicznej Skrzynką Podawczą i jaki zakres
danych ma być wymieniany.
Odpowiedź:
Spełnienie
tego zapisu Zamawiający chce uzyskać poprzez dostarczenie takiego Systemu
Elektronicznego Obiegu dokumentów zintegrowanego z platformą ePUAP (między innymi w zakresie korzystania z ESP)
33.
Dotyczy: pkt. 15 - opis
przedmiotu zamówienia
Zamawiający w opisie przedmiotu
zamówienia odnosząc się do „kontroli zarządczej” używa pojęć:
„system obiegu dokumentów wraz
z kontrolą zarządczą”, „system ma być zintegrowany z Kontrolą Zarządczą”
oraz „współpraca z Kontrolą Zarządczą”.
Prosimy o potwierdzenie, iż przez pojęcie „Kontrola Zarządcza”
Zamawiający ma na myśli moduł będący elementem dostarczanego systemu
elektronicznego obiegu dokumentów służący kadrze zarządzającej, który umożliwia
sporządzanie raportów/podsumowań pracy w systemie m.in. wskazujący np. ilość
zarejestrowanych, bądź przeterminowanych pism/ spraw w podziale na
poszczególnych pracowników itp.
Odpowiedź: Kontrola Zarządcza – jest systemem informatycznym wspomagającym zarządzanie
jednostką administracji samorządowej w zapewnieniu kontroli
zarządczej we wszystkich pięciu obszarach:
·
środowisko wewnętrzne,
·
cele i zarządzanie
ryzykiem,
·
mechanizmy kontroli,
·
informacja i komunikacja,
·
monitorowanie oraz ocena.
Umożliwia
dokumentowanie funkcjonowania jednostki w zakresie realizacji celów zarządzania
i zapewnienia wewnętrznego ładu organizacyjnego. Ułatwia formułowanie celów i
zadań dla jednostki, określenie uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych
komórek organizacyjnych, przydzielanie zadań oraz prowadzenie kontroli. Wspiera
proces zarządzania ryzykiem związanym i realizacją zaplanowanych celów i zadań.
34.
Dotyczy: pkt. 5 - opisu
przedmiotu zamówienia
Zamawiający w opisie przedmiotu
zamówienia pisze o konieczności przeszkolenia 77 użytkowników systemu obiegu
dokumentów a jednocześnie stawia warunek sposobu licencjonowania: 30
licencji jednoczesnym dostępem do elektronicznego obiegu dokumentów.
W związku z tym prosimy o
określenie czy powyższy zapis dotyczący licencjonowania należy rozumieć jako
licencję na maksimum 30 jednocześnie zalogowanych
użytkowników czy też minimum 30 jednocześnie zalogowanych
użytkowników?
Odpowiedź: 30
jednocześnie zalogowanych użytkowników
35.
Dotyczy: Formularz ofertowy
We wzorze załącznika do formularza ofertowego Zamawiający
stawia pytanie: Na jaki okres użytkowania
udzielona jest gwarancja na system oraz urządzenia?
Prosimy o określenie czy, w
odniesieniu do systemu obiegu dokumentów, pod pojęciem gwarancji Zamawiający
rozumie „opiekę autorską nad systemem obiegu dokumentów, której koszt należy
uwzględnić w ofercie na cały okres zaoferowanej gwarancji” czy też jako
zapewnienie Wykonawcy, że system będzie pracował zgodnie z zapisami opisu
przedmiotu zamówienia przez zadeklarowany w ofercie okres a opieka autorska
jest osobną usługą i podlega rocznej zryczałtowanej opłacie za każdy rok
użytkowania systemu obiegu dokumentów?
Odpowiedź: Zamawiający rozumie „opiekę autorską nad
systemem obiegu dokumentów, której koszt należy uwzględnić w ofercie na cały
okres zaoferowanej gwarancji.
36.
Dotyczy: pkt. 16 - opis
przedmiotu zamówienia
W opisie przedmiotu zamówienia
Zamawiający wymaga „uwzględnienia integracji
z Elektroniczną
Skrzynką Podawczą”.
Prosimy
o potwierdzenie iż Zmawiający spełnienie tego zapisu chce uzyskać poprzez
dostarczenie takiego Systemu Elektronicznego Obiegu dokumentów zintegrowanego
z platformą ePUAP (między innymi w
zakresie korzystania z ESP)? W innym wypadku prosimy o informacją
z jaką ESP Zamawiający oczekuje dokonania integracji tj. nazwa
producenta oraz czy Zamawiający posiada autorskie prawa majątkowe do ESP lub
posiada dokumentację i zapewni współpracę producenta ESP w zakresie integracji
z dostarczanym SEOD?
Odpowiedź:
Tak, spełnienie tego zapisu Zamawiający chce uzyskać poprzez dostarczenie
takiego Systemu Elektronicznego Obiegu dokumentów zintegrowanego z platformą ePUAP (między innymi w zakresie korzystania z ESP)
Jednocześnie
Zamawiający informuje, że
przedłużamy termin składnia ofert.
Termin składania ofert : 23/01/2012r. o godz. 12:00.
Burmistrz
(-)
Marcin Orzeszek