Ząbkowice Śląskie: Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Pawłowice na
terenie Gminy Ząbkowice Śląskie
Numer ogłoszenia: 22920 - 2012; data zamieszczenia: 24.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ząbkowice Śląskie ,
ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, tel. 74 151 881 do
885 wew. 123, faks 74 8155445.
- Adres strony internetowej zamawiającego:
www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT
ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Pawłowice
na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego
zamówienia jest wykonanie robót budowlanych przez Wykonawcę wyłonionego w
niniejszym postępowaniu przetargowym dla zadania: Przebudowa świetlicy
wiejskiej w miejscowości Pawłowice na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie 2.1
Zakres robót obejmuje: a) roboty rozbiórkowe, b) wymianę pokrycia dachowego, c)
wymianę obróbek blacharskich, d) konserwację i remont więźby dachowej, e)
wykonanie ścianek działowych f) remoncie i konserwacji stropów drewnianych, g)
wykonanie nowych podłóg i posadzek, h) roboty wykończeniowe pomieszczeń, i)
wykonanie nowych tynków wewnętrznych, j) wymianie stolarki okiennej, k)
wymianie stolarki drzwiowej zewnętrznej, l) wymianie stolarki drzwiowej
wewnętrznej, m) wykonanie nowych instalacji: - ogrzewania budynku, - instalacji
elektrycznej, - instalacji wod-kan wewnętrznej, - wentylacji istniejąca
grawitacyjna, n) wykonanie ogrodzenia terenu, o) utwardzenie placu. 2.2 Opis
obiektu: Budynek w zabudowie wolnostojącej częściowo podpiwniczony
dwukondygnacyjny murowany z dachem drewnianym dwuspadowym kryty dachówką
zakładkową..
II.1.4) Czy przewiduje się
udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówień uzupełniających
- do 10% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.10.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się
złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się
złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium:
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą Ofertę wadium w wysokości: 14
000,00 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych 00/100).
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek
na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Oświadczenie o
posiadaniu uprawnień niezbędnych do wykonywania działalności w zakresie
odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, wg wzoru formularza nr 2. W
przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia
przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie musi być przedmiotowe
oświadczenie złożone (podpisane) przez Pełnomocnika Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia lub oświadczenia złożone
(podpisane) przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną).
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca musi
wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu ( zakończeniu) w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie robót w zakresie
remontu świetlic o kubaturze min. 1 000 m2 na łączną wartość min. 600 000
zł brutto.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania
zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca musi
wykazać się osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
legitymującymi się doświadczeniem odpowiednim do funkcji, jakie zostaną
im powierzone. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osoby, na funkcje
wymienione poniżej, które spełniają poniższe wymagania: 1. kierownik
budowy posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania
robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz co najmniej
7-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie.
2. kierownik robót - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania
robotami w branży instalacji sanitarnych oraz co najmniej 5-letnie
doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie. 3.
kierownik robót - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania
robotami w branży instalacji elektrycznych oraz co najmniej 5-letnie
doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- 1. Opłacona polisa,
a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności wykonywania robót budowlanych o wartości nie mniejszej niż
600 000,00 zł; 2. Informacja banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek,
potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
Wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 300 000,00 zł, wystawiona nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania
przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz
oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy
przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania
warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i
miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla
wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności,
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w
których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych
środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument
potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia
- Wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność
finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej
kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności
finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą
wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego
zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia
w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w
stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub
zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i
społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału
w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w
realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego
podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
III.5) INFORMACJA O
DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY
BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia,
że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym
wymaganiom należy przedłożyć:
1 Pełnomocnictwa w
przypadku składania oferty wspólnej. 2 Pełnomocnictwo w przypadku gdy ofertę
podpisuje osoba nie wyznaczona w dokumentach do reprezentowania wykonawcy. 3
Parafowany projekt umowy wg wzoru . 4. Kosztorys ofertowy wraz z czynnikami
cenotwórczymi ( R-g, Np, Zysk).
III.7) Czy ogranicza się
możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których
ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia
zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona
będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne
zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje
możliwość dokonania następujących zmian w zawartej umowie w sprawie niniejszego
zamówienia publicznego, określając jednocześnie warunki ich wprowadzenia: 1)
Zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego: a) Wykonawca może
dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie, jedynie za
uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego
specjalistę, b) Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany kluczowego
specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z
Umowy lub z obowiązujących przepisów. 2) Zmiany podwykonawców. 3) Ustawowej
zmiany wysokości podatku VAT. 4) Wystąpienia w nadzorowanych robotach
budowlanych robót dodatkowych, od wykonania których uzależnione jest wykonanie
zamówienia podstawowego z tym, iż art. 67 ust. 1 pkt. 5 Prawa budowlanego stosuje
się odpowiednio. 5) Wystąpienia przestojów spowodowanych koniecznością usuwania
nieumyślnych uszkodzeń istniejących urządzeń podziemnych, nieoznaczonych w
dokumentacji projektowej. 6) Wstrzymania robót przez uprawnione organy, z
przyczyn nie wynikających z winy Stron Umowy. 7) Wystąpienia konieczności
ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy. 8) Wystąpienia siły wyższej
uniemożliwiającej zrealizowanie inwestycji lub powodującej konieczność
przesunięcia terminu jej realizacji. 9) Wykonawca może wnioskować o
przedłużenie terminu wykonania przedmiotu Umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie
opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu Umowy w
przypadku: a) zawieszenia robót przez Zamawiającego, b) wykopalisk
uniemożliwiających wykonywanie robót, c) klęsk żywiołowych, d) zmian
dokumentacji projektowej, mających wpływ na prowadzenie robót zgodnie z
Harmonogramem.
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. 1 maja 15 57-200 Ząbkowice Śl..
IV.4.4) Termin składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.02.2012 godzina 10:00,
miejsce: Urząd Miejski ul. 1 maja 15 57-200 Ząbkowice Śl. BOI parter.
IV.4.5) Termin związania
ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje
się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie