Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację
Istotnych Warunków Zamówienia:
Ząbkowice Śląskie: Przebudowa ulicy Kościuszki w
Ząbkowicach Śląskich
Numer ogłoszenia: 185815 - 2012; data zamieszczenia: 28.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ząbkowice Śląskie ,
ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, tel. 74 151 881 do
885 wew. 123, faks 74 8155445.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa ulicy Kościuszki w Ząbkowicach Śląskich.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie
robót budowlanych przez Wykonawcę wyłonionego w niniejszym postępowaniu
przetargowym dla zadania pn.: Przebudowa ulicy Kościuszki w Ząbkowicach
Śląskich. 2. Zakres zamówienia obejmuje: a) wykonanie kanalizacji deszczowej
wraz z przykanalikami do podrynników, b) wykonanie nawierzchni drogi i
chodników, c) oświetlenie uliczne ulicy. 3. Kontrakt na roboty budowlane
wymieniony w pkt. 2 podlega realizacji według przepisów ustawy Prawo zamówień
publicznych, przepisów Prawa budowlanego oraz przepisów Kodeksu Cywilnego. 4.
Zakres obowiązków Wykonawcy określa wzór umowy, który jako załącznik stanowi
integralną część SIWZ. 5. Wymagany okres gwarancji jakości oraz rękojmi dla
elementów przedmiotu zamówienia na wykonane roboty (materiały i robociznę)
wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i
podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 6. Szczegółowy zakres przedmiotu
zamówienia (opisu) wynika z: a) Projekt budowlany - cześć oświetleniowa, b)
Szczegółowa Specyfikacja Techniczna - część oświetleniowa, c) Przedmiar - część
oświetleniowa, d) Projekt budowlany - cześć drogowa, e) Szczegółowa
Specyfikacja Techniczna - część drogowa, f) Przedmiar- część drogowa, g)
Projekt budowlany wraz z projektem zagospodarowania terenu - kanalizacja
deszczowa, h) Projekt wykonawczy - kanalizacja drogowa, i) Szczegółowa
Specyfikacja Techniczna - kanalizacja deszczowa , j) Przedmiar - kanalizacja
deszczowa, k) Szczegółowa Specyfikacja Techniczna - odtworzenie nawierzchni
Całość dokumentacji została podwieszona na stronie www.zabkowiceslaskie.pl 7.
Dopuszcza się zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie
gorszych niż projektowane. Wykonawca, który zastosuje rozwiązania równoważne do
opisanych w dokumentacji projektowej i w specyfikacjach technicznych, jest
obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane
spełniają wymagania określone przez Zamawiającego ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.32.20-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 14.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.
Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą Ofertę
wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2.
Forma wadium. 2.1 Wadium może być wniesione w następujących formach: a)
pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e)
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. 2007 r. Nr 42 poz. 275). 2.2 W przypadku
składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument
powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać
następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy),beneficjenta
gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji
udzielających gwarancji poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie
wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją poręczeniem, c) kwotę
gwarancji poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) zobowiązanie
gwaranta/poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji poręczenia na pierwsze
pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego
Ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych we ofercie,
lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy
stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; w odpowiedzi na
wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył wymaganych
dokumentów lub oświadczeń, pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z
przyczyn nie leżących po jego stronie. f) gwarancja/poręczenie winno być
nieodwołalne i bezwarunkowe; g) gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. h) wszelkie spory dotyczące
gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczpospolitej
Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego. 3.
Miejsce i sposób wniesienia wadium. 3.1 Wadium w formach innych niż pieniądz,
musi być wystawione na: Gminę Ząbkowice Śląskie, 57-200 Ząbkowice Śląskie, ul.
1 Maja 15. Wadium wnoszone w innych formach niż pieniądz , należy złożyć w
formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku
wadium w formie innej niż pieniądzu, niedopuszczalnym jest aby dokument
wadialny zawierał jakiekolwiek zapisy ograniczające zakres odpowiedzialności
gwaranta. 3.2 Wadium w formie pieniądza musi być wniesione przelewem - na
rachunek Zamawiającego: w BS Ząbkowice Śląskie nr 04 9533 0004 2001 0009 8645
0005 z dopiskiem:wadium Wykonawca Przebudowa ulicy Kościuszki w Ząbkowicach
Śląskich. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w
wymaganym terminie decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. Do
Oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu lub jego kserokopię
potwierdzoną za zgodność z oryginałem - przez osoby upoważnione do
reprezentowania Wykonawcy. W wymienionym przypadku dołączenie do Oferty kopii
polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem nie
wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia
wadium przez Wykonawcę. 4. Inne wymagania dotyczące wnoszenia wadium. Złożone
poręczenie bankowe, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa i poręczenie
udzielone przez podmioty, o których mowa w ustawie o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości poręczenie bankowe lub gwarancja bankowa -
musi zawierać zobowiązanie, zgodne z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień
publicznych. 5. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami,
jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) w odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust.3. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których
mowa w art. 25.ust.1 lub pełnomocnictw, chyba ze udowodni że wynika to z
przyczyn nieleżących po jego stronie ,z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4 a) b)
odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało
się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. d) 6. Zwrot wadium.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46
u.p.z.p..
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS
SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH,
JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.
1 USTAWY
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt
III.5)
a) Pełnomocnictwa w przypadku składania oferty
wspólnej. b) Pełnomocnictwo w przypadku gdy ofertę podpisuje osoba nie
wyznaczona w dokumentach do reprezentowania wykonawcy. c) Dowód wniesienia
wadium. d) Parafowany projekt umowy wg wzoru - załącznik nr 7. e) Uproszczone
kosztorysy ofertowe sporządzone na podstawie załączonych przedmiarów robót.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o
zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników
stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg
nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja
elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
1) Zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub
Zamawiającego: a) Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów,
przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego,
akceptującego nowego kluczowego specjalistę, pod warunkiem ,że Wykonawca złoży
oświadczenie, iż osoba która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiada
uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności
konstrukcyjno - budowlanej oraz posiada udokumentowaną co najmniej 2 letnią
praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru
zabytków oraz posiada aktualny wpis na listę członków właściwej izby. 2)
Terminu wykonania przedmiotu umowy: a) Wstrzymania robót przez uprawnione
organy, z przyczyn nie wynikających z winy Stron Umowy, b) wystąpienia siły
wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenia nieprzewidywalne i poza kontrolą stron
niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość
wywiązania się stron z umowy w jej obecnym brzmieniu, c) wystąpienia warunków
atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy -
utrzymujących się co najmniej 7 dni. W takim wypadku termin wykonania umowy
może ulec przedłużeniu odpowiednio o ilość dni, w których wystąpiły warunki
atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy. d)
wystąpienia zamówień dodatkowych wynikających z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy
Prawo Zamówień Publicznych. 3) Zmiany stawki podatku VAT, na skutek zmian w
przepisach prawnych, urzędowa zmiana podatku VAT, w takim wypadku zmianie ulegnie
cena brutto, zaś cena netto pozostanie bez zmian. 4) Wystąpienia w
nadzorowanych robotach budowlanych robót dodatkowych, od wykonania których
uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego. 5) Wystąpienia zmiany
zakresu rzeczowego polegającego na zwiększeniu lub zmniejszeniu przedmiotu
zamówienia lub zmiany ilości zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śląskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert: 12.09.2012 godzina 12:00, miejsce:
Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich, 57-200 Ząbkowice Śląskie, ul. 1 Maja 15,
BOI parter.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w
dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania
o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy
udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części
zamówienia: nie