Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację
Istotnych Warunków Zamówienia:
www.zabkowiceslaskie.pl
Ząbkowice Śląskie: Zakup
materiałów i pomocy dydaktycznych w ramach projektu indywidualizacja procesu
nauczania i wychowania uczniów klas I- III szkół podstawowych w Gminie
Ząbkowice Śląskie, w ramach: Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji
w regionach; Działanie 9.1 - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie
wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty;
Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym
dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych
Numer ogłoszenia: 119733 - 2012; data zamieszczenia: 30.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ząbkowice
Śląskie , ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, tel. 74
151 881 do 885 wew. 123, faks 74 8155445.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup materiałów i pomocy dydaktycznych w ramach projektu indywidualizacja
procesu nauczania i wychowania uczniów klas I- III szkół podstawowych w Gminie
Ząbkowice Śląskie, w ramach: Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji
w regionach; Działanie 9.1 - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie
wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty;
Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym
dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie
dostawy przez Wykonawcę wyłonionego w niniejszym postępowaniu przetargowym dla
zadania: Zakup materiałów i pomocy dydaktycznych w ramach projektu ,, Indywidualizacja
procesów nauczania i wychowania uczniów klas od I-III szkół podstawowych w
Gminie Ząbkowice Śląskie. Dopuszcza się składanie ofert częściowych na każdą z
części zamówienia. Wykonawca może złożyć ofertę na wybrane przez siebie części
lub na całość zamówienia. Oferta na każdą z części musi obejmować całość
zamówienia z danej części. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na części,
których szczegółowy opis znajduje się w wykazie do SIWZ. Dostawa pomocy odbywać
się ma do niżej wymienionych szkół: Część I) Zespołu Przedszkolno- Szkolnego w
Stolcu. Część II) Szkoły Podstawowej z Odziałem Przedszkolnym w Zwróconej..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.00-6.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.06.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS
SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań. W celu
wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku Zamawiający żąda załączenia
do oferty oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp. -
załącznik nr 2 do oferty. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków
udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego
oświadczenia, według formuły: spełnia/nie spełnia.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu w
przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw
lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i
doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym
okresie, z podaniem ich wartości , przedmiotu, dat wykonania i odbiorców,
wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (referencje,
protokoły odbioru) wg załącznika nr 3 Zamawiający w tym zakresie
precyzuje warunek: Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w
wykonaniu ( zakończeniu) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to
w tym okresie dostaw o łącznej wartości 100 000 zł brutto polegających na
wykonaniu dostawie materiałów, pomocy dydaktycznych z podaniem ich
rodzaju, wartości, daty i miejsca dostawy oraz załączeniem dokumentów
potwierdzających, że dostawy zostały prawidłowo ukończone ( referencje,
protokoły odbioru). Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu
będzie dokonana na podstawie wymaganego oświadczenia, według formuły:
spełnia/nie spełnia.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań. W celu wykazania
spełnienia przez Wykonawcę warunku Zamawiający żąda załączenia do oferty
oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp. - załącznik nr 2 do
oferty. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu
będzie dokonana na podstawie wymaganego oświadczenia, według formuły:
spełnia/nie spełnia.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań. W celu
wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku Zamawiający żąda załączenia
do oferty oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp. -
załącznik nr 2 do oferty. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków
udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego
oświadczenia, według formuły: spełnia/nie spełnia.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań. W celu
wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku Zamawiający żąda załączenia
do oferty oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp. -
załącznik nr 2 do oferty. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków
udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego
oświadczenia, według formuły: spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH,
JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.
1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o
których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie
niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w
okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich
wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem
dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub
są wykonywane należycie
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie
art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w
zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika
urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek
na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego
w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego
w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu
spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów,
które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także
dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy,
określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
przedkłada:
III.4.3.1) dokument
wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat,
składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o
zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
- III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu
sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania
osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone
przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca
zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego
zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt
III.5)
a) Pełnomocnictwa w przypadku składania oferty
wspólnej. b) Pełnomocnictwo w przypadku gdy ofertę podpisuje osoba nie
wyznaczona w dokumentach do reprezentowania wykonawcy. c) Parafowany projekt
umowy wg wzoru - załącznik nr 7. d) Specyfikacja techniczna oferowanych
urządzeń
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie
publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby
niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja
elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania
następujących zmian w zawartej umowie w sprawie niniejszego zamówienia
publicznego, określając jednocześnie warunki ich wprowadzenia: 1) zmiany w
kolejności i terminach wykonywania dostawy wymuszone okolicznościami
niedającymi się wcześniej przewidzieć; 2)zmiany spowodowane przez Siłę wyższą a
zwłaszcza te dotyczące terminu dostawy. Za Siłę wyższą będzie się uważać
okoliczności o charakterze wyjątkowym, których Strony w trakcie zawierania
Umowy nie były w stanie przewidzieć, ani im zapobiec, w szczególności
katastrofy spowodowane przez siły przyrody takie jak: huragany, intensywne
opady deszczu, opady śniegu, powodzie, trzęsienia ziemi, skażenia radioaktywne
i inne oraz zaburzenia życia zbiorowego, jak: strajk powszechny lub strajki
branżowe, rozruchy, wojna i inne, które zaistniały po podpisaniu niniejszej
Umowy; 3) Zamawiający dopuszcza, za swoją uprzednią zgodą, dostawę innego
wyposażenia niż wskazanego w ofercie, jeżeli zaproponowany sprzęt posiadać
będzie lepsze parametry techniczne aniżeli te, które były w ofercie i nie
spowoduje to zmiany ceny ani terminu dostawy. 4) możliwość dokonania zmiana
terminu dostawy w przypadku zmiany harmonogramu płatności Instytucji
Pośredniczącej.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich,57-200 Ząbkowice Śląskie, ul. 1 Maja 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert: 08.06.2012 godzina
09:00, miejsce: Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich, 57-200 Ząbkowice Śląskie,
ul. 1 Maja 15, BOI parter.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania
o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy
udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części
zamówienia: nie