Ząbkowice Śląskie, dnia 2 sierpnia 2011 roku

IGP.7013.       .2011.AW

 

 

Wszyscy zainteresowani

 

 

            Niniejszym zwracam się z prośbą o złożenie w terminie do 8 sierpnia 2011 roku oferty na pełnienie funkcji inwestora zastępczego przy realizacji inwestycji pod nazwą: „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez remont strategicznej komunikacyjnie drogi gminnej nr 118345 D – ul. Dalekiej w Ząbkowicach Śląskich łączącej drogę krajową nr 8 z drogą wojewódzką nr 385””. Wartość zadania po przetargu wynosi 1.047.672,35 netto (słownie: jeden milion czterdzieści siedem tysięcy sześćset siedemdziesiąt dwa zł 35/100 gr).

Przewidziany termin zakończenia robót określa się na dzień 15 listopada 2011 roku, natomiast całość pełnienia funkcji inwestora zastępczego przy realizacji powyższego zadania określa się wraz z ujęciem wszelkich odbiorów oraz rozliczeniem inwestycji.

Wartość oferty należy określić procentowo w stosunku do wartości zadania netto oraz osobno podać należny podatek VAT. Całość dokumentacji projektowej jest dostępna na stronie internetowej www.zabkowiceslaskie.pl/BIP/ w zakładce Zamówienia Publiczne lub w tutejszym Urzędzie w pokoju nr 18.

 Jednocześnie w załączeniu przedkładam wykaz obowiązków inwestora zastępczego przy realizacji zadania.

 

 

 

 

 

Z poważaniem

 

 

 

 

 

 

Otrzymują:

1.      Adresat

2.      a/a

 

 


 

Załącznik do pisma IGP.7013.     .2011.AW z dnia 2 sierpnia 2011 roku.

 

1.      Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje nałożenie na inwestora zastępczego następujących obowiązków: 

a) Zawiadamianie organu nadzoru budowlanego:

a.            o zamiarze rozpoczęcia robót wraz z przekazaniem niezbędnych dokumentów w tym zakresie,

b.            o zakresie zmian powstałych w trakcie realizacji inwestycji.

b)            Sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie określonym w obowiązujących przepisach oraz organizowanie niezbędnych konsultacji technicznych w celu wprowadzania zmian projektowych w ramach pełnionego przez projektanta nadzoru autorskiego.

c)            Zabezpieczenie obsługi branżowych inspektorów nadzoru, zgodnie z „Prawem budowlanym”,

d)           Współpracowanie z Biurem Projektów, którego projekt stanowi podstawę realizacji
 i inwestycji, wnioskowanie do Zamawiającego o zlecanie dodatkowych projektów, projektów zamiennych, kosztorysów i kalkulacji oraz o bieżące przeszacowywanie kosztorysów,

e)            Prowadzenie narad roboczych przy udziale Zamawiającego, sporządzanie protokołów, opracowywanie i analizowanie harmonogramów oraz współpraca
z koordynatorem BHP na budowie - co najmniej raz na 2 tygodnie.

f)             Reprezentowanie Zamawiającego na budowie, przez sprawowanie kontroli realizacji zgodności wykonania z projektem, pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej – sztuką budowlaną.

g)            Sprawdzanie, jakości wykonanych robót, zastosowanych materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowaniu materiałów i wyrobów wadliwych oraz niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, sprawdzanie
i gromadzenie atestów, świadectw jakości i innych certyfikatów.

h)           Kompleksowe prowadzenie spraw finansowo-księgowych, w szczególności:

a)        prowadzenie rachunkowości inwestycyjnej zadania,

b)        prowadzenie wymaganej sprawozdawczości finansowej,

c)        sporządzanie dowodów przekazania środków trwałych na majątek użytkownika
(zgodnie z aktualnymi przepisami),

d)       końcowe rozliczenie inwestycji,

e)        rozliczanie inwestycji zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 3 lipca 2006r. (Dz. U. Nr 120, poz. 831 z 2006r.).

i)              Sprawdzanie składanych przez generalnego wykonawcę faktur pod względem merytorycznym i formalno – rachunkowym w oparciu o kosztorysy ofertowe przyjęte
w przetargu lub umowy zawarte przez Zamawiającego.

j)              Prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie realizowanej inwestycji z równoczesnym obowiązkiem uzgadniania z Zamawiającym poniesionych nakładów – uzgodnienia, co najmniej raz na miesiąc.

k)            Opracowywanie dla Zamawiającego dokumentów koniecznych do planowania i finansowania inwestycji w oparciu o Preliminarz Kosztów.

l)              Utrzymanie dyscypliny finansowej w zakresie zatwierdzonego planu rzeczowo finansowego w każdym roku i całym okresie realizacji inwestycji.

m)         Wnioskowanie o dochodzenie należnych odszkodowań lub kar umownych za nienależyte lub nieterminowe wykonanie zobowiązań umownych wynikających z umowy z generalnym wykonawcą oraz odsetek za opóźnienie ustalonych terminów usunięcia usterek i wad w okresie gwarancji lub rękojmi.

n)           Ponoszenie pełnej odpowiedzialności materialnej, pod rygorem zwrotu nieprawidłowo zatwierdzonych przez Wykonawcę wydatków, w zakresie nadzorowanym przez wykonawcę, sprawdzanie jakości i ilości robót, dokonywanie odbiorów wszystkich robót budowlanych i specjalistycznych, w tym robót ulegających zakryciu lub zanikowych, uczestniczenie w próbach i odbiorach instalacji i urządzeń technicznych, przewodów kominowych itp. wraz ze spowodowaniem bieżącego nanoszenia przez generalnego wykonawcę zmian w dokumentacji powstałej w trakcie wykonawstwa.

o)            Powoływanie komisji odbiorowych w zakresie odbioru wszystkich robót wchodzących w zakres zadania inwestycyjnego.

p)           Kontrolowanie terminowości wykonania robót, w stosunku do zatwierdzonego harmonogramu wykonawcy generalnego, w celu dotrzymania terminów określonych w Harmonogramie Realizacji Inwestycji oraz bieżąca aktualizacja, bez zmiany terminu końcowego, Harmonogramu.

q)            Planowanie i koordynowanie robót, dla zapewnienia ciągłości technologicznej w trakcie realizacji inwestycji.

r)             Opracowywanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe – nieprzewidziane i nieuwzględnione w dokumentacji projektowej i przekazanie ich do zatwierdzenia Zamawiającemu.

s)             Sprawdzanie kosztorysów ofertowych pod względem merytorycznym, formalno rachunkowym dla robót dodatkowych oraz nieprzewidzianych.

t)                   Na bieżąco kontrolowanie prawidłowości prowadzenia Dziennika Budowy i przekazanie go po odbiorze końcowym Zamawiającemu.

u)                 Spowodowanie naniesienia zmian w projektach wykonawczych powstałych w trakcie wykonawstwa i przekazanie Zamawiającemu pełnego kompletu projektów w ramach dokumentacji powykonawczej.

v)                  Nadzorowanie poprawności sporządzania przez generalnego wykonawcę dokumentacji powykonawczej i przedłożenie jej w pełnym obowiązującym zakresie Zamawiającemu.

w)               Zawiadamianie generalnego wykonawcy o stwierdzonych wadach w wykonanych robotach w okresie gwarancji i rękojmi, wynikających z umowy z generalnym wykonawcą z obowiązkiem ich usunięcia, a w przypadku nie usunięcia wad przez generalnego wykonawcę spowodowanie zastępczego usunięcia w w/w okresach na koszt wykonawców.

x)                  Opracowywanie opinii, dotyczących wad wykonania przedmiotu umowy uznanych za nienadające się do usunięcia, a nie przeszkadzających w użytkowaniu oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia generalnego wykonawcy z określeniem utraty wartości robót i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty.

y)                  Potwierdzanie, przez inspektorów nadzoru, gotowości wykonawcy robót budowlanych do odbioru robót oraz odbioru końcowego, z pisemnym zawiadomieniem Zamawiającego.

z)                  Zgłoszenie obiektu do użytkowania zgodnie z przepisami ustawy – Prawo budowlane, z obowiązkiem uzyskania pozwolenia na jego użytkowanie.

aa)              Dokonywanie czynności odbioru końcowego lub jej części oraz odbioru ostatecznego, w szczególności:

a.        sprawdzenie kalkulacji, kosztów powykonawczych, obmiarów robót i faktur wykonawców,

b.        stwierdzenie gotowości do odbioru,

c.         zorganizowanie odbioru i przekazanie zadania lub jego etapów,

d.        przekazanie inwestorowi protokołów odbioru oraz dokumentacji powykonawczej,

e.         dokonanie ostatecznego odbioru po upływie terminu gwarancji ustalonego
w umowie z wykonawcą,

f.          uzyskanie pozwolenia na użytkowanie zrealizowanej inwestycji.

bb)              Sporządzenie pełnego rozliczenia finansowego zrealizowanego zadania.

cc)               Dochodzenie oraz egzekwowanie od wykonawców należnych kar umownych za nienależyte wykonanie lub nie wykonanie umowy.

dd)             Wykonywanie całości czynności odnoszących się do realizacji uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi.

ee)               Przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych wynikających z umowy z wykonawcą robót budowlanych oraz sporządzanie stosownych protokołów; dbałość o interesy Zamawiającego, a w szczególności zapewnienie przewidywanej w dokumentacji jakości i funkcjonalności obiektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.

ff)                 Wykonawca jest zobowiązany do zagwarantowania Zamawiającemu możliwości kontroli postępu prac na budowie w/w obiektu.

gg)              Wykonywanie wszystkich innych czynności niż wymienione w niniejszej umowie, niezbędnych do prawidłowego prowadzenia, zakończenia inwestycji oraz przekazania do użytkowania wykonanych obiektów.