Uchwała Nr
V/22/2009
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
z dnia 24 kwietnia 2009 roku
w
sprawie: udzielenia
absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich za 2008 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt
4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z
2001r. Nr. 142, poz. 1591 z późn.
zm.) oraz art. 199 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach
publicznych (Dz. U. Nr.
249, poz. 2104 z późn. zm.) Rada Miejska - uchwala co następuje:
§ 1.
Po
rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2008 rok przedłożonego
przez Burmistrza Ząbkowic Śląskich, stanowiącego załącznik do uchwały oraz po
zapoznaniu się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich dotyczącym udzielenia absolutorium Ząbkowic Śląskich, opiniami
Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie
przedłożonego przez Burmistrza sprawozdania i o wniosku w/w Komisji - udziela się absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich za 2008 rok.
§ 2.
Uchwała
wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu
Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich oraz w Biuletynie Informacji Publicznych na
stronie www. zabkowiceslaskie.pl
Przewodniczący Rady
(-)
Andrzej Dominik
Uzasadnienie
Zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej
sprawozdanie z wykonania budżetu miasta i gminy za rok poprzedni. Sprawozdanie to podlega
zaopiniowaniu przez Komisję Rewizyjna Rady Miejskiej oraz Regionalną Izbę
Obrachunkową.
Komisja Rewizyjna Rady
Miejskiej po zapoznaniu się ze sprawozdaniem zaopiniowała pozytywnie wykonanie
budżetu i zwróciła się z wnioskiem do Rady Miejskiej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi
Ząbkowic Śląskich za wykonanie budżetu w 2008 roku. Wniosek ten został także przekazany do
Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu.
Biorąc powyższe pod uwagę,
przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic
Śląskich za realizację budżetu miasta i gminy w 2008 roku jest uzasadnione.