Uchwała Nr V/22/2009

Rady Miejskiej  w Ząbkowicach  Śląskich

z dnia 24 kwietnia 2009 roku

 

 

 

 

w sprawie:    udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich za 2008 rok.

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr. 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 199 ust. 3 ustawy   z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych  (Dz. U. Nr. 249, poz. 2104 z późn. zm.)  Rada Miejska - uchwala co następuje:

 

 

 

§ 1.

Po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2008 rok przedłożonego przez Burmistrza Ząbkowic Śląskich, stanowiącego załącznik do uchwały oraz po zapoznaniu się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej                    w Ząbkowicach Śląskich dotyczącym udzielenia absolutorium Ząbkowic Śląskich, opiniami Regionalnej  Izby Obrachunkowej w sprawie przedłożonego przez Burmistrza sprawozdania i o wniosku w/w Komisji - udziela się absolutorium   Burmistrzowi  Ząbkowic Śląskich za 2008 rok.

 

 

§ 2.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń  Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich oraz w Biuletynie Informacji Publicznych na stronie  www. zabkowiceslaskie.pl

 

 

 

                                                                                                                                                                     Przewodniczący Rady

                                                                                                                                                                     (-) Andrzej Dominik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie                                                                                                                   

 

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej sprawozdanie z wykonania budżetu miasta i gminy za  rok poprzedni. Sprawozdanie to podlega zaopiniowaniu przez Komisję Rewizyjna  Rady Miejskiej oraz Regionalną Izbę Obrachunkową.

           Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej po zapoznaniu się ze sprawozdaniem zaopiniowała pozytywnie wykonanie budżetu i zwróciła się z wnioskiem do Rady Miejskiej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich za wykonanie budżetu w 2008 roku. Wniosek ten został także  przekazany do Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu.

            Biorąc powyższe pod uwagę, przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich za realizację budżetu miasta i gminy w 2008 roku jest uzasadnione.