Uchwała Nr VII/ 23  /2010

Rady Miejskiej  Ząbkowic Śląskich

z dnia 2 lipca 2010 roku

 

 

w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

Na podstawie, art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. 1. W celu opracowania projektu budżetu, Burmistrz   w terminie do 15 września   wydaje zarządzenie w sprawie opracowania materiałów planistycznych na kolejny rok budże­towy uwzględniając w nim między innymi:

1)      ustalenia przyjęte w Wieloletniej Prognozie Finansowej,

2)      prognozowaną stopę inflacji,

3)      prognozowany wzrost przeciętnego wynagrodzenia w sferze budżetowej,

4)      planowany wzrost zatrudnienia,

5)      planowane zmiany organizacyjne oraz koszty utrzymania obiektów i urządzeń.

 

§ 2. 1. Projekt uchwały budżetowej wraz z załącznikami sporządza się szczegółowości określonej przepisami ustawy o finansach publicznych.

2. Załącznik do projektu uchwały budżetowej o dochodach sporządza się w szczegółowości do działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej.

3. Załącznik do projektu uchwały budżetowej o wydatkach sporządza się z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe, w szczegółowości określonej przepisami art. 236 ust. 1 do 4 ustawy o finansach .

4. Wszystkie pozostałe załączniki do projektu uchwały budżetowej sporządza się w szczegółowości określonej w ust. 2 i 3, jeśli inne przepisy nie stanowią inaczej.

 

§ 3. Burmistrz  na podstawie dokumentów o których mowa w § 1 oraz przedstawionych przez właściwe organy informacjach o wysokości planowanych kwot subwencji, dotacji oraz udziałów w podatkach opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu.

 

§ 4. 1. Projekt budżetu  sporządza się wraz z uzasadnieniem  zawierającym  w szczególności:

1)      w zakresie dochodów  - omówienie poszczególnych źródeł dochodów,

2)      w zakresie wydatków  - omówienie poszczególnych rodzajów wydatków, z wyodrębnieniem wydatków majątkowych,

3)      w zakresie przychodów i rozchodów - omówienie źródeł  przychodów oraz planowanych do spłaty zobowiązań z lat poprzednich .

 

 

§ 5. 1. Projekt uchwały budżetowej wraz objaśnieniami oraz materiałami informacyjnymi Burmistrz  przedkłada Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej zgodnie z art. 238 ustawy o finansach publicznych.

 

§ 6. 1. Przewodniczący Rady Miejskiej nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu budżetu, przesyła go wraz z objaśnieniami oraz mate­riałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym komisjom Rady Miejskiej.

2. . Komisje Rady Miejskiej  w terminie 21 dni od otrzymania projektu budżetu,  odbywają posiedzenia, na których formułują opinie o projekcie budżetu.

3. Przewodniczący Rady Miejskiej po otrzymaniu opinii komisji przekazuje  je Burmistrzowi.

 

§ 7. 1. Burmistrz może z własnej inicjatywy oraz na podstawie wniosków zawartych w opiniach komisji Rady Miejskiej wnieść poprawki do przedłożonego Radzie projektu uchwały budżetowej.

2. W przypadku nieuwzględnienia przez Burmistrza wniosków zawartych w opiniach komisji, Burmistrz zobowiązany jest przedstawić stanowisko w sprawie nieuwzględnionych wniosków.

 

§ 8. Podjęcie uchwały w sprawie budżetu winno zostać poprzedzone:

1)   przedstawieniem projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,

2) przedstawieniem opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej, 

3) przedstawieniem  opinii komisji stałych Rady Miejskiej  przez jej przewodniczących lub wyznaczonych człon­ków komisji,

4)  przedstawieniem ewentualnych poprawek do projektu,

5)  dyskusją nad projektem budżetu,

 

§ 9. Podjęcie uchwały budżetowej odbywa się zgodnie z art.. 239 ustawy o finansach publicznych, a do czasu jej podjęcia ma zastosowanie art. 240 jako podstawa gospodarki finansowej Gminy.

§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.

§ 11. Traci moc uchwała Nr IX/49/2003 Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich z dnia 28 listopada 2003 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu miasta i gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

                                                                                              Przewodniczący Rady

                                                                                              (-) Andrzej Dominik