UCHWAŁA
NR IV/13/2010
RADY
MIEJSKIEJ ZĄBKOWIC ŚLĄSKICH
z dnia 30
grudnia 2010 r.
w sprawie
Regulaminu ustalającego tryb udzielania i rozliczania dotacji z budżetu
Gminy Ząbkowice Śląskie dla szkół,
przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie
miasta i gminy Ząbkowice Śląskie przez inne niż Gmina Ząbkowice Śląskie osoby
prawne i osoby fizyczne a także trybu i
zakresu kontroli prawidłowości jej wykorzystania
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 - z
późn. zm.) i art. 80 ust. 4 oraz 90 ust.
4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 - z późn. zm.),
RADA MIEJSKA
u c h w a l a co następuje:
§
1. Wprowadza się Regulamin ustalający
tryb udzielania i rozliczania dotacji dla szkół, przedszkoli i innych form
wychowania przedszkolnego, o których mowa w przepisach wydanych na
podstawie art. 14a ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
prowadzonych na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie przez inne niż Gmina
Ząbkowice Śląskie osoby prawne lub osoby fizyczne a także tryb i zakres
kontroli prawidłowości
jej wykorzystania
§
2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1.
Ustawie - należy
przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z
2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
2.
Szkołach - należy
przez to rozumieć prowadzone na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie, przez
osoby prawne i osoby fizyczne, szkoły podstawowe, w tym integracyjne, z
oddziałami integracyjnymi i sportowymi, sportowe i mistrzostwa sportowego,
gimnazja, w tym integracyjne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi,
sportowymi i przysposabiającymi do pracy zawodowej, sportowe i mistrzostwa
sportowego
3.
Przedszkolach -
należy przez to rozumieć prowadzone na terenie miasta i gminy Ząbkowice
Śląskie, przez osoby prawne i fizyczne, przedszkola, w tym z oddziałami
integracyjnymi oraz przedszkola specjalne, oddziały przedszkolne przy szkołach
podstawowych
4.
Innych formach
wychowania przedszkolnego - należy przez to rozumieć prowadzone na terenie
miasta i gminy Ząbkowice Śląskie inne formy wychowania przedszkolnego, o
których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy, o
której mowa w § 1.
5.
Uczniach - należy
przez to rozumieć także wychowanków
6.
Uczniach
niepełnosprawnych - należy przez to rozumieć uczniów posiadających orzeczenie o
potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art.71b ust. 3 ustawy, o której mowa w § 1
7.
Gminie - należy
przez to rozumieć Gminę Ząbkowice Śląskie
8.
Burmistrzu -
należy przez to rozumieć Burmistrza Ząbkowic Śląskich
9.
Organie
prowadzącym - należy przez to rozumieć inne niż Gmina Ząbkowice Śląskie osoby
prawne i osoby fizyczne prowadzące na terenie miasta i gminy szkoły,
przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w pkt. 2 -
4.
§
3.1. Dotacji udziela się na okres roku budżetowego na wniosek organu
prowadzącego,
przedłożony Burmistrzowi nie później
niż 30 września roku poprzedzającego rok
udzielania dotacji - wzór wniosku
stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Podstawą obliczenia stawki dotacji na
dany rok budżetowy, w przeliczeniu na jednego
ucznia, który jest mieszkańcem Gminy
(zameldowanym na jej terenie) jest:
a)
Informacja o
sposobie wyliczenia części oświatowej subwencji ogólnej dla Gminy otrzymana
przez Gminę od ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania
b)
Uchwała budżetowa
Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich
3. Dotacja przysługuje:
a)
niepublicznym
szkołom o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek
szkolny lub nauki, w przeliczeniu na każdego ucznia, w wysokości równiej kwocie
przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części
oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,
b)
niepublicznym
szkołom o uprawnieniach szkół publicznych nie wymienionych w pkt. 3 lit. a),
dla każdego ucznia w wysokości równej50% wydatków bieżących ponoszonych w
szkołach publicznych tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę,
c)
niepublicznym
przedszkolom, na każdego ucznia, od miesiąca w którym kończy 3 lata, w
wysokości 75% ustalonych w budżecie wydatków bieżących ponoszonych w
przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę w przeliczeniu na jednego
ucznia, z tym, że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota
przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej
subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,
d)
organom
prowadzącym niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego, w przeliczeniu
na każdego ucznia objętego tą formą wychowania przedszkolnego, od miesiąca w
którym kończy 3 lata, w wysokości 40% wydatków bieżących ponoszonych w
przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę w przeliczeniu na jednego
ucznia, z tym, że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota
przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej
otrzymywanej przez Gminę,
e)
publicznym
szkołom prowadzonym przez inne niż Gmina osoby prawne i osoby fizyczne, w
wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia, odpowiednio
w publicznych szkołach tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę, nie
niższej niż kwota przewidziana na jednego ucznia szkoły danego typu i rodzaju w
części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez Gminę
f)
publicznym przedszkolom
prowadzonym przez inne niż Gmina osoby prawne i osoby fizyczne, na każdego
ucznia, od miesiąca w którym kończy 3 lata, w wysokości równej wydatkom
bieżącym przewidzianym na jednego ucznia,
odpowiednio w publicznych przedszkolach prowadzonych przez Gminę, z tym,
że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana
na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części
oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,
g)
organom
prowadzącym publiczne inne formy wychowania przedszkolnego, na każdego ucznia
objętego inną formą wychowania przedszkolnego, od miesiąca w którym kończy 3
lata, w wysokości równej 50% wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach
publicznych prowadzonych przez Gminę w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym,
że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana
na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części
oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,
4.
Organ prowadzący
placówkę, o której mowa w ust. 3 przekazuje Burmistrzowi w terminie do 5 dnia każdego miesiąca informację o planowanej
( nie większej niż podana liczba we wniosku o przyznanie dotacji) liczbie
uczniów uczęszczających do placówki, (załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały)
5.
Dotacja
przekazywana jest w 12 ratach miesięcznych na rachunek wskazany we wniosku o
dotację, w terminie do 20 dnia każdego miesiąca, w oparciu o informację, o
której mowa w ust.4
6.
Warunkiem
otrzymania kolejnej raty dotacji jest złożenie przez placówkę, o której mowa w
ust. 3 do Burmistrza rozliczenia dotacji za miesiąc poprzedni zgodnie z
zapisami § 4.
7.
Dotacja nie
podlega przekazaniu w sytuacji gdy:
a)
Stracił
ważność wpis do ewidencji prowadzonej
przez gminę na podstawie art.82 ust.1 ustawy
b)
Stracił
aktualność wpis do rejestru wydanych zezwoleń na założenie szkoły publicznej
prowadzony przez gminę na podstawie § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji
narodowej i Sportu z dnia 4 marca 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków
udzielania i cofania zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej
przez osobę prawna lub osobę fizyczną (Dz. U. z 2004 r. Nr 46, poz. 438)
do dnia aktualizacji wpisu.
8.
W przypadku
zwiększenia części oświatowej subwencji ogólnej dla gminy z tytułu realizacji
ściśle określonych zadań przez szkoły, o których mowa w ust. 3 lit. a) i b) lub
otrzymania przez gminę dotacji celowej na realizację ściśle określonych zadań
przez te szkoły, wysokość dotacji dla poszczególnych szkół realizujących zadania
może zostać podwyższona o kwoty otrzymanej dodatkowo części oświatowej
subwencji ogólnej lub dotacji celowej.
9.
Szkoły
podstawowe, przedszkola, które zgodnie z art. 71b ust. 2a ustawy prowadzą
wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, otrzymują dotację na każde dziecko objęte
wczesnym wspomaganiem rozwoju w wysokości równej kwocie przewidzianej na
jedno dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części
oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,
10.
Gmina informuje
organy prowadzące szkoły, przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego o
wysokości miesięcznej stawki dotacji w przeliczeniu na jednego ucznia
§
4. 1. Rozliczenie udzielonej dotacji szkołom, przedszkolom, organom prowadzącym
inne formy wychowania przedszkolnego następuje formie pisemnej:
a)
do 10 dnia
każdego miesiąca z otrzymanej dotacji za miesiąc ubiegły (załącznik Nr 3 do
niniejszej uchwały)
b)
za okres roczny,
ostateczne rozliczenie, w terminie do 10 stycznia roku następnego (załącznik Nr
4 do niniejszej uchwały)
2.
Nadpłaty lub
niedopłaty dotacji wykazane w rozliczeniu miesięcznym będą korygowane przy
przekazaniu kolejnej raty dotacji
3.
Dotacje
wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane w nadmiernej wysokości lub
nienależnie podlegają zwrotowi wraz z odsetkami, liczonymi jak od zaległości
podatkowych. Odsetki nalicza się od dnia:
a). przekazania z budżetu Gminy dotacji wykorzystanych
niezgodnie z przeznaczeniem
b). stwierdzenia nieprawidłowego naliczenia lub
nienależnego pobrania dotacji
§
5.1. Burmistrz ma prawo kontroli wykorzystania dotacji.
1.
Kontrole
prawidłowości wykorzystania dotacji przeprowadza się na podstawie wydanego
przez Burmistrza imiennego upoważnienia zawierającego:
a)
Numer
upoważnienia
b)
Imię i nazwisko
kontrolującego
c)
Nazwę i adres
kontrolowanego
d)
Temat kontroli
e)
Termin ważności
upoważnienia
Upoważnienie załącza się do akt kontroli
po jej zakończeniu.
2.
Kontrolę, o
której mowa w ust.1:
a)
Poprzedza się
przygotowaniem polegającym na zapoznaniu się przez kontrolujących z:
.
Przepisami
dotyczącymi zakresu przedmiotowej kontroli
.
Ustaleniami z
poprzednich kontroli
.
Dokumentacją
zgromadzoną w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich dotyczącą przedmiotu
kontroli
.
Dokumentacją
sprawozdawczą
b)
przeprowadza się
w siedzibie placówki, która otrzymała dotację. Kontrola obejmuje:
.
Sprawdzenie
zgodności ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazanych w informacjach, o
których mowa w § 3 ust. 4
.
Sprawdzenie
prawidłowości wykorzystania dotacji zgodnie z zasadami określonymi w art.80
ust. 3d oraz art.90 ust. 3d ustawy.
3.
Kontrola ma na
celu ustalenie stanu faktycznego w zakresie objętym kontrolą.
§
6. Wyniki przeprowadzonej kontroli kontrolujący przedstawia w protokole
kontroli.
1.
Protokół kontroli
zawiera:
a). Pełną nazwę i adres kontrolowanego, nazwę i adres
jego organu prowadzącego,
imię i nazwisko
osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania
kontrolowanego.
b). Datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli
c). Imiona i nazwiska kontrolujących
d).
Określenie przedmiotu kontroli i okresu objętego kontrola
e). Opis
stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli, w tym ustalonych
nieprawidłowości, z uwzględnieniem zakresu i skutków nieprawidłowości
f). Opis
załączników do protokołu
g).
Informację o zapoznaniu kontrolowanego o prawie do zgłaszania zastrzeżeń
i
składania wyjaśnień do protokołu
h).
Podpisy kontrolujących i osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania
kontrolowanego, datę i miejsce podpisania protokołu
i). Parafy
kontrolujących i osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania
kontrolowanego, na każdej stronie protokołu.
2.
Protokół
podpisuje kontrolujący i kontrolowany, w terminie 14 dni od daty jego
potrzymania lub niezwłocznie po jego uzupełnieniu lub zmianie
3.
Kontrolowany ma
prawo zgłoszenia na piśmie, przed podpisaniem protokołu z przeprowadzonej
kontroli, zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole kontroli, w terminie 14
dni od dnia jego otrzymania.
4.
Kontrolujący jest
zobowiązany przyjąć zgłoszone zastrzeżenia i po ich analizie:
a). podjąć dodatkowe czynności kontrolne
b). zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu
kontroli
5.
W przypadku nie
uwzględnienia zastrzeżeń, w całości lub części, kontrolujący przekazuje na
piśmie swoje stanowisko zgłaszającemu zastrzeżenia, który podpisuje protokół w
terminie 7 dni od dnia otrzymania stanowiska kontrolującego.
6.
Kontrolowany może
odmówić podpisania protokołu, składając, w terminie właściwym do jego
podpisania, wyjaśnienie odmowy.
7.
Kontrolujący
wnosi uwagę do protokołu o odmowie podpisania protokołu kontroli przez
kontrolowanego.
8.
Odmowa podpisania
protokołu, przez kontrolowanego, nie stanowi przeszkody do realizacji ustaleń
kontroli.
9.
Kontrolujący
sporządza wystąpienie pokontrolne, w terminie 14 dni od podpisania lub odmowy
podpisania protokołu kontroli, przekazując je do kontrolowanego i jego organu
prowadzącego z oceną kontrolowanej działalności i ewentualnymi zaleceniami
pokontrolnymi.
10.
Kontrolowany jest
zobowiązany, w terminie określonym w wystąpieniu pokontrolnym, zawiadomić
kontrolującego o sposobie realizacji zaleceń pokontrolnych.
§ 7. Placówki, o których mowa w § 3 ust.3 są
zobowiązane do prowadzenia rozliczenia dotacji na podstawie ewidencji księgowej
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się burmistrzowi
Ząbkowic Śląskich
§ 9. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym
Województwa Dolnośląskiego
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od
ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego .
Przewodniczący Rady Miejskiej
(-) Andrzej Dominik
DO UCHWAŁY NR IV/13/2010
RADY MIEJSKIEJ ZĄBKOWIC ŚLĄSKICH
z dnia 30 grudnia 2010 r.
w sprawie Regulaminu
ustalającego tryb udzielania i rozliczania dotacji z budżetu
Gminy Ząbkowice Śląskie dla szkół,
przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie
miasta i gminy Ząbkowice Śląskie przez inne niż Gmina Ząbkowice Śląskie osoby
prawne i osoby fizyczne a także trybu i
zakresu kontroli prawidłowości jej wykorzystania
Art. 80 ust. 4 oraz 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004
r. Nr 256, poz. 2572 - z późn. zm.), nakłada na organ stanowiący jednostki
samorządu terytorialnego ustalenie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz
tryb i zakres kontroli prawidłowości ich wykorzystywania, uwzględniając w
szczególności podstawy obliczania dotacji, zakres danych, które powinny być
zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, oraz
termin i sposób rozliczenia dotacji stąd
konieczność podjęcia stosownej uchwały.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr IV/13/2010
z dnia 30 grudnia 2010 r.
WNIOSEK O PRZYZNANIE DOTACJI
NA ROK ........
Formularz
przeznaczony jest dla innych niż Gmina Ząbkowice Śląskie osób prawnych i osób
fizycznych, prowadzących na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie szkół,
przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego.
Podstawa
prawna - art.80 i art.90 ustawy z dnia 07.września 1991 r. o systemie oświaty
(Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
Termin
składania - do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
Miejsce
składania - Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich przy ul. 1 Maja 15
I. DANE O ORGANIE PROWADZĄCYM:
Wnioskodawca
Osoba prawna Osoba
fizyczna
Nazwa
osoby prawnej lub nazwisko i imiona osoby fizycznej
....................................................
1. SIEDZIBA OSOBY PRAWNEJ/ ADRES OSOBY FIZYCZNEJ
Kod
pocztowy Miejscowość Ulica Nr domu Nr lokalu
....................................................
2. DANE O OSOBIE (OSOBACH)
REPREZENTUJĄCEJ(YCH) ORGAN PROWADZĄCY
Nazwisko
i imię
....................................................
Tytuł
prawny (należy dołączyć do wniosku)
....................................................
II .DANE O SZKOLE, PRZEDSZKOLU, INNEJ FORMIE WYCHOWANIA
PRZEDSZKOLNEGO
1. Pełna
nazwa
....................................................
2.
Numer NIP REGON
....................................................
Niepubliczna Publiczna
3. Data
i Nr wpisu do ewidencji prowadzonej przez Data i Nr wpisu do ewidencji
prowadzonej przez
Gminę Ząbkowice Śląskie (kserokopia w
załączeniu)
Gminę Ząbkowice Śląskie (kserokopia w załączeniu)
.................... .......................
4. Typ
(szkoła podstawowa, gimnazjum,
przedszkole, inne formy wychowania przedszkolnego - zespół przedszkolny,
punkt przedszkolny)
....................................................
5.
Szkoła prowadzi (wymień jakie):
1.
oddziały
integracyjne, sportowe, mistrzostwa sportowego, dwujęzyczne, przysposabiające
do pracy
2.
klasy
terapeutyczne i wyrównawcze
3.
oddziały
przedszkolne przy szkole podstawowej
.......................................................
6.
System kształcenia:
....................................................
7. Adres przedszkola/szkoły/miejsce
prowadzenia innej formy wychowania przedszkolnego
Kod
pocztowy Miejscowość
........ .........................
Ulica Nr
domu Nr
lokalu
.................. ......... ...................
8. Rachunek bankowy przedszkola/szkoły
(nie może to być rachunek osoby prowadzącej) lub rachunek bankowy osoby
fizycznej/ osoby prawnej prowadzącej inne formy wychowania
przedszkolnego
Nazwa
rachunku bankowego Nr
rachunku bankowego
...................
.................................
III. DANE O PLANOWANEJ LICZBIE UCZNIÓW W ROKU ............
PLANOWANA LICZBA UCZNIÓW W OKRESIE
STYCZEŃ - SIERPIEŃ
Dotyczy
szkół podstawowych (bez oddziałów przedszkolnych), gimnazjów
Ogółem (bez uczniów oddziałów przedszkolnych przy szkole
podstawowej) |
W tym uczniów z orzeczeniami do
kształcenia specjalnego, o których mowa w
art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) |
||||||||||||
Upośledzeni
umysłowo w stopniu lekkim |
Niedostosowani
społecznie |
Z
zaburzeniami zachowania |
Zagrożeni
niedostosowaniem społecznym |
Niedowidzący
|
Słabo
widzący |
Z
niepełnosprawnością ruchową |
Z
zaburzeniami psychicznymi |
Niesłyszący |
Słabo
słyszący |
Z
niepełnosprawnością sprężoną |
Z
autyzmem |
||
W klasie ogólnodostępnej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale integracyjnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale dwujęzycznym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W klasie terapeutycznej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W klasie wyrównawczej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale sportowym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dotyczy
przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, innych form
wychowania przedszkolnego (zespoły wychowania przedszkolnego, punkty
przedszkolne)
Ogółem |
W tym uczniów z orzeczeniami do
kształcenia specjalnego, o których mowa w
art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) |
||||||||||||
Upośledzeni
umysłowo w stopniu lekkim |
Niedostosowani
społecznie |
Z
zaburzeniami zachowania |
Zagrożeni
niedostosowaniem społecznym |
Niedowidzący
|
Słabo
widzący |
Z
niepełnosprawnością ruchową |
Z
zaburzeniami psychicznymi |
Niesłyszący |
Słabo
słyszący |
Z
niepełnosprawnością sprężoną |
Z
autyzmem |
||
W oddziale ogólnodostępnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale integracyjnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dane
o liczbie uczniów przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach
podstawowych lub innych form wychowania przedszkolnego w poszczególnych
rocznikach wiekowych z wykazaniem uczniów zamieszkałych na terenie innych gmin
Rocznik wiekowy (rok urodzenia uczniów) |
Liczba uczniów z danego rocznika wiekowego |
W tym liczba uczniów zamieszkałych na terenie innych
gmin |
Należy wymienić gminy i podać liczbę uczniów z każdej
z nich |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PLANOWANA LICZBA UCZNIÓW W OKRESIE
WRZESIEŃ - GRUDZIEŃ
Dotyczy
szkół podstawowych (bez oddziałów przedszkolnych), gimnazjów
Ogółem (bez uczniów oddziałów przedszkolnych przy szkole
podstawowej) |
W tym uczniów z orzeczeniami do
kształcenia specjalnego, o których mowa w
art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) |
||||||||||||
Upośledzeni
umysłowo w stopniu lekkim |
Niedostosowani
społecznie |
Z
zaburzeniami zachowania |
Zagrożeni
niedostosowaniem społecznym |
Niedowidzący
|
Słabo
widzący |
Z
niepełnosprawnością ruchową |
Z
zaburzeniami psychicznymi |
Niesłyszący |
Słabo
słyszący |
Z
niepełnosprawnością sprężoną |
Z
autyzmem |
||
W klasie ogólnodostępnej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale integracyjnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale dwujęzycznym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W klasie terapeutycznej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W klasie wyrównawczej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale sportowym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dotyczy
przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, innych form
wychowania przedszkolnego (zespoły wychowania przedszkolnego, punkty
przedszkolne)
Ogółem |
W tym uczniów z orzeczeniami do
kształcenia specjalnego, o których mowa w
art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) |
||||||||||||
Upośledzeni
umysłowo w stopniu lekkim |
Niedostosowani
społecznie |
Z
zaburzeniami zachowania |
Zagrożeni
niedostosowaniem społecznym |
Niedowidzący
|
Słabo
widzący |
Z
niepełnosprawnością ruchową |
Z
zaburzeniami psychicznymi |
Niesłyszący |
Słabo
słyszący |
Z
niepełnosprawnością sprężoną |
Z
autyzmem |
||
W oddziale ogólnodostępnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale integracyjnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dane
o liczbie uczniów przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach
podstawowych lub innych form wychowania przedszkolnego w poszczególnych
rocznikach wiekowych z wykazaniem uczniów zamieszkałych na terenie innych gmin
Rocznik wiekowy (rok urodzenia uczniów) |
Liczba uczniów z danego rocznika wiekowego |
W tym liczba uczniów zamieszkałych na terenie innych
gmin |
Należy wymienić gminy i podać liczbę uczniów z każdej
z nich |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV. OŚWIADCZENIA I PODPISY OSOBY
(OSÓB) REPREZENTUJĄCEJ(YCH) ORGAN PROWADZĄCY
Oświadczam,
że wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne z rzeczywistością.
Oświadczam,
że znane są mi przepisy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów
publicznych, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności
za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. nr 14, poz.
114)
Oświadczam,
że w szkole/przedszkolu/innej formie wychowania przedszkolnego zostały
zapewnione bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki, o których
mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty i przepisach
wykonawczych do tej ustawy.
....................
.........................
pieczątka placówki
pieczątka i czytelny podpis osoby reprezentującej organ prowadzący
Miejscowość,
data ............................................
Wypełnia
Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich
Sprawdzono
zgodność wniosku:
1.
Z wpisem do
ewidencji prowadzonej przez Gminę Ząbkowice Śląskie
2.
Z zezwoleniem, o
którym mowa w art.58 ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
(tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
Data,
podpis i pieczątka imienna Kierownika Wydziału Edukacji
...........................
Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr IV./13/2010
z dnia 30 grudnia 2010 r.
INFORMACJA O LICZBIE UCZNIÓW UCZĘSZCZAJĄCYCH DO PLACÓWKI
W miesiącu ..........roku..........
Formularz
przeznaczony jest dla innych niż Gmina Ząbkowice Śląskie osób prawnych i osób
fizycznych, prowadzących na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie szkół,
przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego.
Podstawa
prawna - art.80 i art.90 ustawy z dnia 07.września 1991 r. o systemie oświaty
(Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
Termin składania - do 5 dnia każdego
miesiąca
Miejsce
składania - Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich przy ul. 1 Maja 15
1.
Nazwa placówki ............................................
2.
Organ prowadzący ............................................
3.
Adres organu prowadzącego .........................................
4.
Nr identyfikacji REGON oraz NIP......................................
5.
Liczba uczniów w miesiącu
...............................roku.........................
będzie
wynosić:
Dotyczy
szkół podstawowych (bez oddziałów przedszkolnych), gimnazjów
Ogółem (bez uczniów oddziałów przedszkolnych przy szkole
podstawowej) |
W tym uczniów z orzeczeniami do
kształcenia specjalnego, o których mowa w
art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) |
||||||||||||
Upośledzeni
umysłowo w stopniu lekkim |
Niedostosowani
społecznie |
Z
zaburzeniami zachowania |
Zagrożeni
niedostosowaniem społecznym |
Niedowidzący
|
Słabo
widzący |
Z
niepełnosprawnością ruchową |
Z
zaburzeniami psychicznymi |
Niesłyszący |
Słabo
słyszący |
Z
niepełnosprawnością sprężoną |
Z
autyzmem |
||
W klasie ogólnodostępnej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale integracyjnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale dwujęzycznym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W klasie terapeutycznej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W klasie wyrównawczej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale sportowym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dotyczy
przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, innych form
wychowania przedszkolnego (zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne)
Ogółem |
W tym uczniów z orzeczeniami do
kształcenia specjalnego, o których mowa w
art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) |
||||||||||||
Upośledzeni
umysłowo w stopniu lekkim |
Niedostosowani
społecznie |
Z
zaburzeniami zachowania |
Zagrożeni
niedostosowaniem społecznym |
Niedowidzący
|
Słabo
widzący |
Z
niepełnosprawnością ruchową |
Z
zaburzeniami psychicznymi |
Niesłyszący |
Słabo
słyszący |
Z
niepełnosprawnością sprężoną |
Z
autyzmem |
||
W oddziale ogólnodostępnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale integracyjnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dane
o liczbie uczniów przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach
podstawowych lub innych form wychowania przedszkolnego w poszczególnych
rocznikach wiekowych z wykazaniem uczniów zamieszkałych na terenie innych gmin
Rocznik wiekowy (rok urodzenia uczniów) |
Liczba uczniów z danego rocznika wiekowego |
W tym liczba uczniów zamieszkałych na terenie innych
gmin |
Należy wymienić gminy i podać liczbę uczniów z każdej
z nich |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
Na podstawie art.
233 § 1 Kodeksu karnego oświadczam, że powyższe dane są zgodne ze stanem
faktycznym
....................
.........................
pieczątka placówki
pieczątka i czytelny podpis osoby reprezentującej organ prowadzący
Miejscowość, data
............................................
Wypełnia
Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich
Sprawdzono
zgodność wniosku:
1.
z wpisem do ewidencji prowadzonej przez Gminę Ząbkowice Śląskie
2.
z zezwoleniem, o którym mowa w art.58 ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o
systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U.
z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
3.
ze złożonym wnioskiem o przyznanie dotacji
Data,
podpis i pieczątka imienna Kierownika Wydziału Edukacji
...........................
Załącznik Nr 3
do Uchwały Nr IV/13/2010
z dnia 30 grudnia 2010 r.
ROZLICZENIE RZECZOWE I FINANSOWE WYDATKOWANIA DOTACJI UDZIELONEJ PRZEZ
GMINĘ ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE SZKOŁOM, PRZEDSZKOLOM, ORGANOM PROWADZĄCYM INNE FORMY
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO ZA MIESIĄC .........ROKU.........
Formularz
przeznaczony jest dla innych niż Gmina Ząbkowice Śląskie osób prawnych i osób
fizycznych, prowadzących na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie szkół,
przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego.
Podstawa
prawna - art.80 i art.90 ustawy z dnia 07.września 1991 r. o systemie oświaty
(Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
Termin składania - do 10 dnia każdego
miesiąca z otrzymanej dotacji za ubiegły miesiąc.
Miejsce
składania - Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich przy ul. 1 Maja 15
1.
Nazwa placówki ............................................
2.
Organ prowadzący ............................................
3.
Adres organu prowadzącego .........................................
4.
Nr identyfikacji REGON oraz NIP......................................
5.
Nazwa i numer rachunku bankowego, na który ma być przekazana dotacja
.....................
....................................................
6.1.
Dane ilościowe. Faktyczna liczba uczniów w miesiącu sprawozdawczym:
Dotyczy
szkół podstawowych (bez oddziałów przedszkolnych), gimnazjów
Ogółem (bez uczniów oddziałów przedszkolnych przy szkole
podstawowej) |
W tym uczniów z orzeczeniami do
kształcenia specjalnego, o których mowa w
art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) |
||||||||||||
Upośledzeni
umysłowo w stopniu lekkim |
Niedostosowani
społecznie |
Z
zaburzeniami zachowania |
Zagrożeni
niedostosowaniem społecznym |
Niedowidzący
|
Słabo
widzący |
Z
niepełnosprawnością ruchową |
Z
zaburzeniami psychicznymi |
Niesłyszący |
Słabo
słyszący |
Z
niepełnosprawnością sprężoną |
Z
autyzmem |
||
W klasie ogólnodostępnej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale integracyjnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale dwujęzycznym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W klasie terapeutycznej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W klasie wyrównawczej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale sportowym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.1.
Dane finansowe:
1).kwota
otrzymanej dotacji........................................
2).
Wydatkowano ogółem:
...............................................................................................................................
Ø Wynagrodzenia osobowe
.....................................
Ø Pochodne od
wynagrodzeń...............................................................................................
Ø Inne (wymienić
jakie).......................................
6.2.
Dane ilościowe. Faktyczna liczba uczniów w miesiącu sprawozdawczym:
Dotyczy
przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, innych form
wychowania przedszkolnego
Ogółem |
W tym uczniów z orzeczeniami do
kształcenia specjalnego, o których mowa w
art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) |
||||||||||||
Upośledzeni
umysłowo w stopniu lekkim |
Niedostosowani
społecznie |
Z
zaburzeniami zachowania |
Zagrożeni
niedostosowaniem społecznym |
Niedowidzący
|
Słabo
widzący |
Z
niepełnosprawnością ruchową |
Z
zaburzeniami psychicznymi |
Niesłyszący |
Słabo
słyszący |
Z
niepełnosprawnością sprężoną |
Z
autyzmem |
||
W oddziale ogólnodostępnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W oddziale integracyjnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.2.
Dane finansowe:
1).kwota
otrzymanej dotacji........................................
2).
Wydatkowano ogółem:
...............................................................................................................................
Ø Wynagrodzenia osobowe
.....................................
Ø Pochodne od
wynagrodzeń................................................................................................
Ø Inne (wymienić
jakie).......................................
6.3.
Dane ilościowe. Faktyczna liczba uczniów w miesiącu sprawozdawczym:
Dane
o liczbie uczniów przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach
podstawowych lub innych form wychowania przedszkolnego w poszczególnych
rocznikach wiekowych z wykazaniem uczniów zamieszkałych na terenie innych gmin
Rocznik wiekowy (rok urodzenia uczniów) |
Liczba uczniów z danego rocznika wiekowego |
W tym liczba uczniów zamieszkałych na terenie innych
gmin |
Należy wymienić gminy i podać liczbę uczniów z każdej
z nich |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.3.
Dane finansowe:
1).kwota
otrzymanej dotacji........................................
2).
Wydatkowano ogółem:
...............................................................................................................................
Ø Wynagrodzenia osobowe
.....................................
Ø Pochodne od
wynagrodzeń................................................................................................
Ø Inne (wymienić
jakie).......................................
....................
.........................
pieczątka placówki
pieczątka i czytelny podpis osoby reprezentującej organ prowadzący
Miejscowość,
data ............................................
Załącznik Nr 4
do Uchwały Nr IV/13/2010
z dnia 30 grudnia 2010 r.
ROZLICZENIE RZECZOWE I FINANSOWE WYDATKOWANIA DOTACJI UDZIELONEJ PRZEZ
GMINĘ ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE SZKOŁOM, PRZEDSZKOLOM, ORGANOM PROWADZĄCYM INNE FORMY
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO ZA ROK.........
Formularz
przeznaczony jest dla innych niż Gmina Ząbkowice Śląskie osób prawnych i osób
fizycznych, prowadzących na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie szkół,
przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego.
Podstawa
prawna - art.80 i art.90 ustawy z dnia 07.września 1991 r. o systemie oświaty
(Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
Termin składania - do 10 stycznia każdego
następnego roku po otrzymaniu dotacji.
Miejsce
składania - Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich przy ul. 1 Maja 15
1.
Nazwa placówki ............................................
2.
Organ prowadzący ............................................
3.
Adres organu prowadzącego .........................................
4.
Nr identyfikacji REGON oraz NIP......................................
5.
Nazwa i numer rachunku bankowego placówki
.................................
....................................................
6.
Kwota otrzymanej dotacji w roku........................................
7.
Kwota niewykorzystanej dotacji w roku .....................................
Sprawozdanie o wydatkach
Wydatki
za rok ............. - łącznie .................... zł, w tym:
Ø Wynagrodzenia
osobowe........................................................................
Ø Pochodne od wynagrodzeń........................................
Ø Pomoce
naukowe...........................................
Ø Materiały i
wyposażenie.........................................
Ø Zakup
energii..............................................
Ø Usługi pozostałe............................................
Ø Inne.................................................
....................
.........................
pieczątka placówki
pieczątka i czytelny podpis osoby reprezentującej organ prowadzący
Miejscowość,
data ............................................