Uchwała Nr V
/13
/2010
Rady Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich
z dnia
28 kwietnia 2010 roku
w
sprawie: udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich
za
2009 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt
4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z
2001r. Nr. 142, poz. 1591 z późn.
zm.) oraz art. 199 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach
publicznych (Dz. U. Nr.
249, poz. 2104 z późn. zm.) Rada Miejska - uchwala co następuje:
§
1.Po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu miasta i gminy za 2009 rok
przedłożonego przez Burmistrza Ząbkowic Śląskich, stanowiącego załącznik do
uchwały oraz po zapoznaniu się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w
Ząbkowicach Śląskich dotyczącym udzielenia absolutorium Ząbkowic Śląskich, oraz
opiniami Regionalnej
Izby Obrachunkowej w sprawie przedłożonego przez Burmistrza
sprawozdania i o wniosku w/w Komisji –
udziela się absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich za 2009 rok.
§ 2.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu
na tablicy ogłoszeń
Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich oraz w Biuletynie
Informacji Publicznych na stronie www. zabkowiceslaskie.pl
Przewodniczący
Rady
(-)
Andrzej Dominik
Uzasadnienie
Zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej
sprawozdanie z wykonania budżetu miasta i gminy za rok poprzedni. Sprawozdanie to podlega
zaopiniowaniu przez Komisję Rewizyjna Rady Miejskiej oraz Regionalną Izbę
Obrachunkową.
Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej po
zapoznaniu się ze sprawozdaniem zaopiniowała pozytywnie wykonanie budżetu i
zwróciła się z wnioskiem do Rady Miejskiej o udzielenie absolutorium
Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich za wykonanie budżetu w 2009 roku. Wniosek ten
został także
przekazany do Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu.
Biorąc powyższe pod uwagę,
przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic
Śląskich za realizację budżetu miasta i gminy w 2009 roku jest uzasadnione.