UCHWAŁA Nr  I / 2/2009
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

z dnia 23 stycznia 2009 roku

 

w sprawie: budżetu miasta i gminy na 2009 rok

 

 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit "d" i lit. "i" ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art. 165, art. 166, art. 173, art. 184, art. 188 ust 2, art. 195 ust. 2 ustawy z 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) Rada Miejska uchwala co następuje:

§1.

1. Dochody budżetu w wysokości 49 030 303  zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,

    w tym:

1) Dochody bieżące w wysokości 44 398 329 zł, w tym:

a) dochody własne w wysokości                                                                  26 394 975 zł,

b) subwencję ogólną w wysokości                                                   10 404 956 zł,

c) dotacje celowe w wysokości                                                                     7 598 398

 

2) Dochody majątkowe w wysokości  4 631 974 zł, w tym:

    a) dochody własne w wysokości  4 631 974 zł

 

2. Wydatki budżetu w wysokości  61 536 469 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i nr 3,   

z tego:

1) Wydatki bieżące w wysokości 45 090 469 zł, w tym:

    a) wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 23 283 137 zł,

    b) dotacje z budżetu w wysokości                                                      2 570 000 zł,

    c) wydatki na obsługę długu gminy w wysokości                                    616 580 zł,

    d) wydatki z tytułu spłaty  poręczeń w wysokości                                   926 000 zł,

 

2) Wydatki majątkowe w wysokości 16 446 000 zł, w tym:

a) wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne  14 546 000 zł.

3. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi deficyt budżetu Miasta i Gminy w    kwocie 12 506 166 zł.

§2.

1. Ustala się:

    1) przychody budżetu na kwotę 13 749 027  

    2) rozchody budżetu na kwotę      1 242 861 zł,  zgodnie z załącznikiem nr 4.

 

2. Źródło pokrycia deficytu budżetu stanowić będą przychody pochodzące z:

  - zaciągnięcia kredytów  na kwotę  12 506 166 zł,

 

3. Przypadające do spłaty w roku budżetowym zobowiązania finansowe z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczki  finansowane będą:

  - z  kredytu, jaki zostanie zaciągnięty na spłatę zobowiązań w wysokości 1 242 861 zł.

 

4. Prognozę kwoty długu gminy na koniec roku budżetowego określa załącznik nr 5.

§ 3.

1.  Tworzy się ogólną rezerwę budżetową w wysokości 200 000 zł.

2. Tworzy się rezerwy celowe w wysokości 660 000 zł z przeznaczeniem na   

    finansowanie wydatków bieżących:

    a) fundusz zdrowotny dla nauczycieli                                                 30 000 zł

    b) remonty placówek oświatowo-wychowawczych               80 000

    c) odprawy emerytalne i rentowe dla pracowników oświaty            100 000 zł

    d) podwyżki płac dla nauczycieli (w tym awans zawodowy)       400 000zł

    e) zarządzanie kryzysowe                                                                 50 000 zł

§ 4.

Określa się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości  6 679 788 zł oraz dochody związane z realizacją tych zadań, podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości  86 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, określa załącznik nr  6a.

§ 5.

Ustala się dochody własne jednostek budżetowych, w tym:

- dochody w wysokości 957 137 zł

- wydatki  w wysokości 981 291 zł  zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 6.

Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, określony w załączniku nr 8.

§ 7.

1. Ustala się kwotę dotacji podmiotowych w wysokości  1 340 000 zł

    w tym:

-  dla samorządowych instytucji kultury w wysokości 1 340 000 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.

2. Ustala się kwotę dotacji celowych w wysokości 1 230 000 zł, w tym:

a) na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, których realizacja może być zlecona  podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych

    i niedziałających w celu osiągnięcia zysku w kwocie 330 000 zł , zgodnie  z załącznikiem nr 10.

    b) na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej łącznika między drogami  wojewódzkimi   nr 382 i nr 385, a krajową nr 8 w wysokości 400 000 zł

    c) dotacja dla Powiatu na współfinansowanie remontów dróg i chodników 400 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 11.

    d) na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków w wysokości 100 000 zł,

 

 

 

§ 8.

Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych  w wysokości 390 000 zł i wydatki na realizacje zadań określonych w Gminnym Programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 9.

1.Ustala się wykaz wydatków związanych z realizacją rocznych zadań inwestycyjnych,       

   zgodnie z  załącznikiem nr 12.

 

2.Ustala się limity wydatków związanych z realizacją wieloletnich programów inwestycyjnych, zgodnie z załącznikiem nr 13.

§ 10.

Ustala się limity zobowiązań  z tytułu  kredytów  zaciąganych w roku budżetowym na:

a)      pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000 zł,

b)      finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości  12 506 166 zł, spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 1 242 861 zł.

 

§ 11.

1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:

1) z tytułu kredytów   na pokrycie występującego w ciągu roku  przejściowego deficytu budżetu do wysokości ustalonego limitu,

2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym do wysokości nieprzekraczającej 15 % wydatków budżetu na 2009 rok,

3) na finansowanie wydatków związanych z realizacją wieloletnich  programów inwestycyjnych do wysokości kwot wynikających z ustalonych limitów określonych w załączniku nr 13 do uchwały budżetowej.

 

2. Upoważnia się Burmistrza do:

1)  dokonywania przeniesień w planie wydatków pomiędzy  rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej w ramach tego samego działu, z wyłączeniem zmian dotyczących wydatków na realizację wieloletnich programów inwestycyjnych,

2)  przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych.

§ 12.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.

 

§ 13.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od  1 stycznia 2009 roku  i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

 

 

                                                                                                                                             Przewodniczący Rady

                                                                                                                                             (-) Andrzej Dominik

 

Objaśnienie - Plan Dochodów

Objaśnienie - Plan Wydatków

Załączniki od nr 1 do nr 13