UCHWAŁA Nr I / 2/2009
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
z dnia 23 stycznia 2009 roku
w sprawie:
budżetu miasta i gminy na 2009 rok
Na
podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt
9 lit "d" i lit. "i" ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
(tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze
zmianami), art. 165, art. 166, art. 173, art. 184, art. 188 ust 2, art. 195
ust. 2 ustawy z 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) Rada Miejska
uchwala co następuje:
§1.
1. Dochody budżetu w wysokości
49 030 303 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
w tym:
1)
Dochody bieżące w wysokości 44 398 329 zł, w tym:
a) dochody własne w wysokości 26 394 975 zł,
b) subwencję
ogólną w wysokości 10 404 956 zł,
c) dotacje celowe w wysokości 7 598 398 zł
2)
Dochody majątkowe w wysokości
4 631 974 zł, w tym:
a) dochody własne w wysokości 4 631 974 zł
2. Wydatki
budżetu w wysokości 61 536
469 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i nr 3,
z tego:
1)
Wydatki bieżące w wysokości 45 090 469 zł, w tym:
a) wydatki na
wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 23 283 137 zł,
b) dotacje z budżetu w wysokości
2 570
000 zł,
c) wydatki na obsługę długu gminy w wysokości 616
580 zł,
d) wydatki z tytułu spłaty poręczeń w wysokości 926
000 zł,
2)
Wydatki majątkowe w wysokości 16 446 000 zł, w tym:
a) wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne
14 546 000 zł.
3. Różnica
między dochodami i wydatkami stanowi deficyt budżetu Miasta i Gminy w kwocie
12 506 166 zł.
§2.
1. Ustala się:
1) przychody budżetu na kwotę 13 749 027 zł
2) rozchody budżetu na kwotę 1 242 861 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
2.
Źródło pokrycia deficytu budżetu stanowić będą przychody pochodzące z:
- zaciągnięcia
kredytów na
kwotę 12 506 166 zł,
3. Przypadające do spłaty w roku
budżetowym zobowiązania finansowe z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczki finansowane
będą:
- z kredytu, jaki zostanie zaciągnięty na spłatę
zobowiązań w wysokości 1 242 861 zł.
4.
Prognozę kwoty długu gminy na koniec roku budżetowego określa załącznik nr 5.
§ 3.
1. Tworzy się ogólną rezerwę budżetową w wysokości 200 000 zł.
2. Tworzy się rezerwy celowe w wysokości
660 000 zł z przeznaczeniem na
finansowanie wydatków bieżących:
a) fundusz zdrowotny dla nauczycieli 30 000 zł
b)
remonty placówek oświatowo-wychowawczych 80 000 zł
c) odprawy emerytalne i rentowe dla pracowników oświaty 100 000 zł
d)
podwyżki płac dla nauczycieli (w tym awans zawodowy) 400 000zł
e) zarządzanie kryzysowe 50 000 zł
§ 4.
Określa się dochody i wydatki budżetu związane z
realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych
gminie ustawami w wysokości
6 679 788 zł oraz dochody związane z realizacją tych zadań,
podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości 86 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań
wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, określa
załącznik nr 6a.
§ 5.
Ustala
się dochody własne jednostek budżetowych, w tym:
-
dochody w wysokości 957 137 zł
- wydatki w wysokości
981 291 zł zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6.
Zatwierdza
się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej, określony w załączniku nr 8.
§ 7.
1.
Ustala się kwotę dotacji podmiotowych w wysokości 1 340 000 zł
w tym:
-
dla samorządowych
instytucji kultury w wysokości 1 340 000 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.
2. Ustala się kwotę dotacji celowych w wysokości 1 230
000 zł, w tym:
a) na cele publiczne związane z realizacją zadań
gminy, których realizacja może być zlecona podmiotom niezaliczanym
do sektora finansów publicznych
i niedziałających w celu osiągnięcia zysku w kwocie 330 000 zł , zgodnie z załącznikiem nr 10.
b) na wykonanie dokumentacji
projektowo-kosztorysowej łącznika między drogami wojewódzkimi nr 382 i nr 385, a krajową nr 8 w wysokości
400 000 zł
c) dotacja dla Powiatu na współfinansowanie remontów dróg i chodników 400 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11.
d) na prace
konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych
do rejestru zabytków w wysokości 100 000 zł,
§ 8.
Ustala
się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 390 000 zł i
wydatki na realizacje zadań określonych w Gminnym Programie profilaktyki i
rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 9.
1.Ustala się wykaz wydatków związanych z realizacją
rocznych zadań inwestycyjnych,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
2.Ustala
się limity wydatków związanych z realizacją wieloletnich programów
inwestycyjnych, zgodnie z załącznikiem nr
13.
§ 10.
Ustala
się limity zobowiązań
z tytułu kredytów zaciąganych w roku budżetowym na:
a)
pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu
budżetu w wysokości 1 000 000 zł,
b)
finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 12 506 166
zł, spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych
pożyczek i kredytów w wysokości 1 242 861 zł.
§ 11.
1.
Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
1) z tytułu kredytów na pokrycie występującego w ciągu
roku przejściowego deficytu budżetu do
wysokości ustalonego limitu,
2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym
jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty
upływa w roku następnym do wysokości nieprzekraczającej
15 % wydatków budżetu na 2009 rok,
3) na finansowanie wydatków związanych z realizacją wieloletnich programów
inwestycyjnych do wysokości kwot wynikających z ustalonych limitów określonych w
załączniku nr 13 do uchwały budżetowej.
2.
Upoważnia się Burmistrza do:
1)
dokonywania przeniesień w
planie wydatków pomiędzy rozdziałami
i paragrafami klasyfikacji budżetowej w ramach tego samego działu, z
wyłączeniem zmian dotyczących wydatków na realizację wieloletnich programów
inwestycyjnych,
2)
przekazania kierownikom
jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie dochodów
własnych i wydatków nimi finansowanych.
§ 12.
Wykonanie
uchwały powierza się Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.
§ 13.
Uchwała wchodzi w życie z
dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym
Województwa Dolnośląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodniczący
Rady
(-) Andrzej Dominik