Załącznik Nr 1
do zarządzenia Nr 186/X/ORG-08
Burmistrza Ząbkowic Śląskich
z dnia 21 października 2008 r.
REGULAMIN
ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIEJSKIEGO
W ZĄBKOWICACH ŚLĄSKICH
Spis treści
Rozdział I.
Postanowienia ogólne
......................................................................................... 3
Rozdział II. Zadania
Urzędu .................................................................................................. 4
Rozdział III. Organizacja Urzędu
........................................................................................... 5
Rozdział IV. Zasady funkcjonowania Urzędu
........................................................................ 8
Rozdział V. Zakres działania, uprawnienia i odpowiedzialność kierownictwa Urzędu ........ 10
Rozdział VI. Akty prawne
Rozdział VII. Zasady ogólne podpisywania dokumentów i
korespondencji Urzędu...............13
Rozdział VIII. Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków ............................................... 14
Rozdział IX. Organizacja
działalności kontrolnej ................................................................. 14
Rozdział X. Zasady udzielania informacji dziennikarzom ................................................... 15
Rozdział XI. Postanowienia
końcowe ................................................................................... 15
Wykaz załączników
Załącznik nr 1 Zakresy działania komórek organizacyjnych i
stanowisk w Urzędzie ........ 16
Załącznik nr 2 Wykaz
zastępstw kierowników ...................................................................
42
Załącznik nr 3 Schemat
organizacyjny Urzędu ...................................................................
43
Załącznik nr 4 Wykaz gminnych jednostek organizacyjnych .............................................
44
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny Urzędu
Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich określa:
1.
Zadania,
2.
Wewnętrzną strukturę,
3.
Zasady funkcjonowania,
4.
Zakresy działania
Gminy,
5.
Zakresy działania komórek organizacyjnych i
stanowisk samodzielnych - załącznik nr 1,
6.
Wykaz zastępstw kierowników - załącznik nr 2,
7.
Schemat organizacyjny - załącznik nr 3,
8.
Wykaz gminnych jednostek organizacyjnych - załącznik nr
4.
§ 2
Ilekroć w regulaminie
organizacyjnym jest mowa o:
6.
§ 3
4. Siedziba Urzędu mieści się przy
ul. 1 Maja 15 w Ząbkowicach Śląskich.
ROZDZIAŁ II
Zadania
Urzędu
§ 4
1)
własne, wynikające z ustaw, statutu i uchwał Rady,
2)
zlecone z zakresu administracji rządowej na mocy ustaw,
3)
przejęte w drodze porozumień zawartych z organami
administracji rządowej,
4)
powierzone na podstawie porozumień zawartych z
jednostkami samorządu terytorialnego.
§ 5
1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu
ich zadań i kompetencji.
2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
1) przygotowywanie
materiałów, decyzji, postanowień projektów uchwał i innych
aktów z zakresu administracji
publicznej,
2) wykonywanie
- na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych
wchodzących w zakres zadań Gminy,
3) zapewnienie
możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg
i wniosków,
4) przygotowywanie
dokumentów w celu uchwalenia budżetu oraz jego wykonania,
5) realizacja
innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa
oraz uchwał i zarządzeń,
6) prowadzenie
dostępnego do powszechnego wglądu zbioru przepisów gminnych,
7) stosowanie
instrukcji kancelaryjnej w zakresie przyjmowania, ewidencjowania,
wysyłania korespondencji, a także w
zakresie przechowywania i przekazywania
akt do archiwum.
§ 6
1. W Urzędzie funkcjonują: wydziały, biura, zespoły oraz jednoosobowe stanowiska pracy, które przy znakowaniu akt posługują się symbolami określonymi w regulaminie.
2.
W Urzędzie tworzy się następujące wydziały:
1)
Urząd Stanu Cywilnego - USC,
2)
Straż Miejska - SMI,
3)
Wydział
Organizacyjny - ORG
4)
Wydział
Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości - SOP
5)
Wydział
Finansów i Planowania - WFP,
6)
Wydział Infrastruktury Komunalnej - WIK,
7)
Wydział
Gospodarki Przestrzennej - WGP,
8)
Wydział
Edukacji - EDU,
9)
Wydział Rozwoju Lokalnego i Promocji -
RLP,
3.
W Urzędzie tworzy się następujące biura i zespoły:
1)
Biuro
Rady Miejskiej - BRM,
2)
Biuro
Obsługi Petenta - ORG,
4. W Urzędzie tworzy się następujące
samodzielne stanowiska:
1) Stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego - SAW,
2) Stanowisko ds. Zamówień Publicznych - SZP
5. Powołuje się następujących pełnomocników:
1)
Pełnomocnik
ds. Zarządzania Kryzysowego -PZK.
2)
Pełnomocnik
ds. Ochrony Informacji Niejawnych - PIN
§ 7
1. Kierownictwo Urzędu stanowią:
1) Burmistrz - B,
2)
Zastępca Burmistrza pierwszy - ZB1,
3) Zastępca
Burmistrza drugi - ZB2
4) Sekretarz - SG,
5) Skarbnik - SK.
2.
W Urzędzie ustala się następujące stanowiska kierownicze:
1) Kierownik
Urzędu Stanu Cywilnego,
2) Komendant Straży Miejskiej,
3) Kierownik
Wydziału Rozwoju Lokalnego i Promocji,
4) Kierownik
Wydziału Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości,
5) Kierownik
Wydziału Infrastruktury Komunalnej,
7) Kierownik Wydziału Gospodarki Przestrzennej,
8) Kierownik Wydziału Edukacji.
3. Ustala
się następującą strukturę wewnętrzną wydziałów i komórek organizacyjnych:
3.1.
Pion
1. Urząd Stanu Cywilnego - USC:
1) kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - 1 etat,
2) z-ca
kierownika Urzędu Stanu Cywilnego - 1 etat,
3)
stanowisko ds. rejestracji stanu cywilnego - 1 etat.
2.
Wydział Rozwoju Lokalnego i Promocji - RLP:
1) kierownik wydziału - 1 etat,
2) stanowisko ds. aktywizacji gospodarczej
- 1 etat,
3) stanowisko ds. funduszy europejskich i
krajowych - 1 etat,
4) stanowisko ds. promocji, turystyki i kultury - 1 etat.
5) stanowisko ds. kontaktów zagranicznych - ½ etatu.
6) stanowisko ds. obsługi i promocji izby pamiątek regionalnych i Krzywej Wieży - 2 etaty.
3. Straż Miejska - SMI:
1) komendant Straży Miejskiej - 1 etat,
2) strażnik
miejski - 6 etatów.
4. Pion Ochrony
Informacji Niejawnych tworzą:
1) pełnomocnik
ds. Ochrony Informacji Niejawnych - PIN, powoływany przez
2) kierownik Kancelarii Tajnej
(funkcja wyznaczona pracownikowi wskazanemu
przez w/w
Pełnomocnika),
3) stanowisko
ds. obsługi Kancelarii Tajnej, (funkcja wyznaczona pracownikowi
wskazanemu przez
Pełnomocnika);
5. Stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego - SAW,
6. Pełnomocnik ds. Zarządzania Kryzysowego - PZK,
7. Stanowisko ds. Zamówień Publicznych - SZP.
3.2. Pion Zastępcy
1. Wydział
Infrastruktury Komunalnej - WIK:
1)
kierownik wydziału - 1 etat,
2) stanowisko ds. zarządu drogami - 1 etat,
3)
stanowisko ds. infrastruktury komunalnej - 3 etaty,
2. Wydział
Gospodarki Przestrzennej - WGP:
1) kierownik wydziału
- 1 etat,
2) stanowisko ds. ochrony środowiska
- 1 etat,
3) stanowisko ds. gospodarki
przestrzennej - 1 etat,
4) stanowisko ds. gospodarki
lokalowej i mieszkaniowej - 1 etat,
5) stanowisko ds. sprzedaży nieruchomości, podziałów
i ewidencji mienia
- 1 etat,
6) stanowisko ds. rolnych, sprzedaży
i obrotu nieruchomościami - 1 etat,
7) stanowisko ds. sprzedaży lokali i
wieczystego użytkowania - 1 etat,
8) stanowisko ds. lokalowych - 1 etat.
3.3. Pion Zastępcy
1. Wydział Edukacji - EDU:
1) kierownik wydziału - 1 etat,
2) stanowisko ds. finansowo -
administracyjnych - 1 etat,
3) stanowisko ds.
administracyjno - opiekuńczych - 1 etat,
4) stanowisko
ds. koordynacji profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych i narkomanii -
1 etat.
3.4. Pion
1. Wydział Organizacyjny - ORG:
1) kierownik wydziału - 1 etat,
2) stanowisko ds. kadr - 1etat,
3) stanowisko ds. gospodarczych - 1 etat,
4) stanowiska pomocnicze i obsługa (1 etat konserwator - dozorca,
2 etaty
sprzątaczek),
5) stanowisko ds.
bezpieczeństwa i higieny pracy - 1/3 etatu,
6) stanowisko ds. obsługi
informatycznej Urzędu - 2 etaty,
7) stanowisko ds. administracyjno-prawnych
- 1 etat
2.
Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości - SOP:
1) kierownik wydziału - 1
etat,
2) stanowisko ds.
ewidencji ludności i bezpośredniej obsługi petentów - 1 etat,
3) stanowisko ds. dowodów
osobistych i bezpośredniej obsługi petentów - 2 etaty,
4) stanowisko ds. inicjatyw gospodarczych - 1
etat.
3. Biuro
Rady Miejskiej - BRM:
1) stanowisko ds. obsługi
Rady Miejskiej i jednostek pomocniczych -
2 etaty,
4. Biuro Obsługi Petenta - BOP:
1) stanowiska ds. obsługi petentów Urzędu - 2 etaty,
2) stanowisko ds. archiwizacji dokumentów - 1
etat,
3)
stanowiska doręczycieli przesyłek
- 2 etaty.
5. Sekretariat
- SEK
1) stanowisko ds. obsługi sekretarskiej Burmistrza i Zastępców Burmistrza - 1 etat,
2) asystent Burmistrza - 1 etat.
3.5. Pion
Skarbnika Gminy - SK:
1. Wydział
Finansów i Planowania (funkcję kierownika wydziału pełni główny księgowy):
1) główny księgowy - 1
etat,
2) stanowisko ds. podatku
i opłat lokalnych - 2 etaty,
3) stanowisko ds. księgowości - 4 etaty,
4) stanowisko ds. wymiaru podatku - 3 etaty,
5) stanowisko ds. pomocy publicznej - 1 etat.
§ 8
1. Zadania merytoryczne
poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu określa
załącznik Nr 1 do regulaminu.
2. Podział zadań w komórkach
organizacyjnych na poszczególne stanowiska pracy
określają zakresy czynności na
stanowiskach pracy zatwierdzane przez Burmistrza,
na wniosek kierowników wydziałów i
referatów lub koordynatorów w uzgodnieniu
z
3. Wielkość zatrudnienia w Urzędzie w ramach
przyznanych środków na wynagrodzenia
określa Burmistrz.
4. W
uzasadnionych przypadkach w Urzędzie mogą być tworzone i likwidowane
stanowiska pracy.
5. W Urzędzie
może być świadczona praca na podstawie umowy zlecenia lub umowy
o dzieło.
6. W Urzędzie
mogą funkcjonować zespoły doradcze, komisje, ciała opiniodawcze
i wykonawcze do realizacji
projektów, przedsięwzięć i zadań. Skład osobowy, zakres
działania i tryb pracy zespołów
określa Burmistrz w dokumencie o ich powołaniu, o ile
nie wynika to z odrębnych
przepisów.
Zasady
funkcjonowania Urzędu
§ 9
Urząd działa w
oparciu o następujące zasady:
1)
praworządności,
2)
służebności wobec społeczności lokalnej,
3)
racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
4)
jednoosobowego kierownictwa,
5)
kontroli wewnętrznej,
6)
podziału kompetencji,
7)
wzajemnego współdziałania,
8)
racjonalnego doboru kadry pracowniczej,
9)
podnoszenia jakości świadczonych usług.
§ 10
Pracownicy
Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań kierują się celami wyznaczonymi
w polityce jakości Urzędu.
§ 11
1. Gospodarowanie
środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z
uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
2. Pracą Urzędu
kieruje Burmistrz przy pomocy Zastępców,
§ 12
1. Jednoosobowe kierownictwo
wyraża się tym, że każdy pracownik podlega tylko jednemu
przełożonemu, od którego otrzymuje
wytyczne oraz przed którym jest odpowiedzialny
za wykonanie zadań służbowych.
2. Kierownicy
poszczególnych komórek organizacyjnych są bezpośrednimi przełożonymi
podległych im pracowników, sprawują
nadzór nad nimi oraz mogą wydawać im decyzje
i polecenia.
3. Przy wydawaniu
pleceń obowiązuje przestrzeganie drogi służbowej. Pracownik może
otrzymać polecenie od zwierzchnika
swojego bezpośredniego przełożonego, ale o fakcie
tym powinien powiadomić swojego
przełożonego.
4. W razie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego
obowiązki przejmują
osoby zaproponowane przez kierownika i
zaakceptowane przez Burmistrza zgodnie
z zał. nr 2 do regulaminu.
5. Zasady
wynagradzania i przyznawania dodatków funkcyjnych określa Rozporządzenie
Rady Ministrów w sprawie zasad
wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych
pracowników samorządowych zatrudnionych
w urzędach gmin, starostwach
powiatowych i urzędach marszałkowskich.
§ 13
1. Dobór kadry
pracowniczej odbywa się w drodze konkursu , który ma na celu wyłonienie
najlepszej kandydatury spośród złożonych ofert.
2.
Decyzję o zatrudnieniu kandydata na określone stanowiska pracy podejmuje Burmistrz.
§ 14
1. W celu realizacji zadań o istotnym znaczeniu dla Gminy, Burmistrz
może powołać
pismem okólnym Pełnomocnika
działającego w jego imieniu.
2. Powołanie Pełnomocnika, w trybie określonym w ust. 1, nie wymaga
zmiany regulaminu.
ROZDZIAŁ V
Zakresy
działania, uprawnienia i odpowiedzialność kierownictwa Urzędu
§ 15
Do zakresu zadań Burmistrza należy:
1)
formułowanie i realizacja polityki i strategii miasta,
2) koordynowanie spraw dotyczących gospodarki finansowej miasta,
3)
kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie
jej na zewnątrz,
4)
składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z
bieżącym funkcjonowaniem miasta i udzielanie upoważnień w tym zakresie,
5)
wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza
przez przepisy prawa, regulamin oraz uchwały Rady.
6)
wydawanie zarządzeń dotyczących przepisów porządkowych
w sprawach związanych z bezpośrednim zagrożeniem bezpieczeństwa publicznego,
które podlegają zatwierdzeniu przez Radę na najbliższym posiedzeniu,
7)
upoważnianie Zastępcy Burmistrza i pracowników
Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych
sprawach z zakresu administracji publicznej,
8)
udzielanie pełnomocnictw procesowych,
9)
wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w
stosunku do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych,
10) koordynowanie działalności komórek i jednostek organizacyjnych oraz organizowanie ich współpracy,
11)
rozstrzyganie
sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami i jednostkami organizacyjnymi, w
szczególności dotyczącymi podziału zadań,
12)
zatwierdzanie
zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników Urzędu oraz prowadzenie
oceny kadry kierowniczej Urzędu,
13)
przyjmowanie
ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
14)
udzielanie
odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
15)
składanie
sprawozdań z wykonywania uchwał Rady,
16) określanie standardów jakości usług świadczonych przez Urząd,
17)
monitorowanie
usług świadczonych przez Urząd,
18)
nadzór
i realizacja celów dotyczących BHP,
§ 16
Do zadań Zastępców
1)
Zastępca Burmistrza pierwszy podejmuje czynności kierownika Urzędu w czasie
nieobecności Burmistrza lub niemożności
pełnienia obowiązków przez Burmistrza
z
innych przyczyn.
2)
Zastępcy Burmistrza wykonują zadania w zakresie upoważnień i poleceń służbowych
wydawanych przez Burmistrza oraz
nadzorują i są odpowiedzialni za sprawy
realizowane przez komórki
organizacyjne, przyporządkowane dla tych stanowisk
w strukturze organizacyjnej
Urzędu - załącznik Nr 1 do regulaminu.
3)Zastępcy
Burmistrza nadzorują pracę podporządkowanych im jednostek
organizacyjnych wymienionych
w załączniku Nr 4 do regulaminu.
4)
Zastępcy Burmistrza realizują zadania wynikające z zarządzeń Burmistrza.
§ 17
Do zadań
Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu,
a w szczególności:
1)
nadzór nad organizacją pracy Urzędu,
2)
przygotowywanie projektów oraz zmian regulaminów,
zarządzeń i innych aktów wewnętrznych,
3)
prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadry,
4)
przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących
usprawnienia pracy
w Urzędzie,
5)
nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
6)
wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec
pracowników i komórek organizacyjnych bezpośrednio podległych,
7)
nadzór nad gospodarką mieniem Urzędu i nad środkami
budżetowymi przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania, zakupy,
wyposażenie, remonty i inwestycje,
8)
nadzorowanie przestrzegania rzetelnego i
terminowego załatwiania interpelacji skarg i wniosków,
9)
pełnienie funkcji kierownika Urzędu w razie
nieobecności Burmistrza i Zastępców Burmistrza,
10)
wykonywanie
innych zadań z upoważnienia lub na polecenie Burmistrza.
§ 18
Do zadań
Skarbnika należy:
1)
nadzorowanie wykonywania obowiązków i sprawowanie
odpowiedzialności w zakresie prowadzenia rachunkowości i obsługi
księgowej budżetu Gminy,
2)
przygotowywanie projektu budżetu Gminy,
3)
nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu, polegająca
na wstępnej kontroli legalności dokumentów oraz bieżącej i następnej kontroli
operacji gospodarczych będących przedmiotem księgowań,
4)
kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących
powstanie zobowiązań pieniężnych (ewentualnie udzielanie upoważnień dla innych
osób do dokonywania kontrasygnaty),
5)
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
6)
nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej,
7)
przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i
bieżących informacji o sytuacji finansowej Gminy,
8)
opiniowanie projektów uchwał organów Gminy wywołujących
skutki finansowe
dla Gminy,
9)
pełnienie organu kontroli finansowej i obiegu
dokumentów finansowych w zakresie kompletności i rzetelności sporządzanych
dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
10)
wykonywanie
innych zadań zleconych przez Burmistrza.
§ 19
Do zakresu zadań kierowników komórek
organizacyjnych należy:
1)
kierowanie pracą podległych im komórek organizacyjnych
Urzędu,
2)
nadzorowanie terminowego i zgodnego z prawem
załatwiania spraw należących
do komórek organizacyjnych,
3)
kontrolowanie jakości wykonanej pracy przez podległych
pracowników, dokonywanie oceny pracowników i występowanie z wnioskami w ich
sprawie (nagrody, kary, awanse),
4)
koordynowanie racjonalnego wykorzystania czasu pracy
pracowników,
5)
nadzorowanie przestrzegania przepisów o ochronie danych
osobowych, tajemnicy państwowej i służbowej, instrukcji kancelaryjnej oraz
przepisów bhp i ppoż.,
6)
dbałość o powierzone mienie Urzędu,
7)
przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń
Burmistrza oraz aktów własnych Urzędu,
8)
opracowywanie projektów budżetu w części dotyczącej
zakresu działania komórek i nadzór nad ich realizacją,
9)
opracowywanie prognoz, analiz oraz sprawozdań z prowadzonych
działań i spraw,
10) współdziałanie
z innymi komórkami Urzędu z jednostkami organizacyjnymi, instytucjami, organami
administracji i organizacjami społecznymi,
11) wydawanie decyzji administracyjnych w ramach uzyskanych
upoważnień,
12) przygotowywanie
odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz udzielanie wyjaśnień na
skargi i wnioski interesantów, w trybie przewidzianym procedurą,
13) wykonywanie
na polecenie Burmistrza innych zadań w sprawach nie objętych zakresem
działania,
14) organizowanie
narad wydziałowych i przekazywanie informacji dotyczących spraw miasta i
Urzędu.
15) przygotowywanie,
dostarczanie oraz merytoryczny nadzór i
aktualizacja BIP
w ramach kompetencji wydziału.
§ 20
Merytoryczny
nadzór nad pracą Biura Rady Miejskiej sprawuje Przewodniczący Rady.
ROZDZIAŁ VI
Akty prawne
Burmistrza
§ 21
Burmistrz
wydaje:
1)
zarządzenia - wydawane na podstawie delegacji zawartych
w aktach prawnych oraz zarządzenia będące przepisami porządkowymi w sprawach
nie cierpiących zwłoki, które podlegają zatwierdzeniu przez Radę na najbliższej
sesji,
2)
decyzje i postanowienia - w rozumieniu przepisów
postępowania administracyjnego,
3)
pisma okólne - porządkujące wewnętrzne sprawy
organizacyjne Urzędu,
4)
polecenia - dotyczące wyznaczania operacyjnych działań
komórkom organizacyjnym i jednostkom organizacyjnym Gminy.
ROZDZIAŁ VII
Zasady ogólne
podpisywania
dokumentów i
korespondencji Urzędu
§ 22
1. Odpowiedzi na wnioski i
interpelacje radnych podpisuje
2. Do podpisu Burmistrza
zastrzega się także następujące pisma i dokumenty:
1) zarządzenia,
pisma okólne i polecenia,
2)
decyzje i postanowienia z zakresu administracji
publicznej, do wydawania których
nie zostali upoważnieni inni pracownicy,
3)
kierowane do naczelnych organów władzy państwowej oraz
naczelnych
i centralnych organów administracji,
4)
kierowane do NIK, RIO, PIP, Izby Skarbowej i innych
instytucji - w związku z prowadzonymi przez nie
postępowaniami,
5)
związane ze współpracą zagraniczną,
6)
zawierające wnioski o nadanie odznaczeń państwowych i
regionalnych,
7)
związane ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych
i kierowników jednostek
organizacyjnych,
8)
listy gratulacyjne,
9)
upoważnienia i pełnomocnictwa.
3. Dokumenty i
pisma inne podpisują:
1) zastępcy
nadzorowanych, zgodnie z ustalonym
podziałem zadań, jeżeli nie są zastrzeżone
do podpisu
2) kierownicy wydziałów w
sprawach należących do ich zakresu działania, nie
zastrzeżone do podpisu przez inne
osoby,
3) kierownicy wydziałów określają
rodzaje pism, do podpisywania których są
upoważnieni zastępca lub inni pracownicy, zakres
udzielonych uprawnień.
4. Dokumenty przedkładane do podpisu muszą być parafowane i
opatrzone pieczęcią na
jednej z kopii przez osobę
sporządzającą lub kierownika komórki organizacyjnej oraz
w uzasadnionych przypadkach przez
radcę prawnego, jako nie budzące zastrzeżeń pod
względem prawnym.
5. Zasady podpisywania dokumentów finansowo - księgowych
określa instrukcja obiegu
dokumentów księgowych - opracowana
przez Skarbnika.
6. Obieg, rejestracja, znakowanie, przechowywanie i archiwizowanie
dokumentów
odbywa się na zasadach określonych w
instrukcji kancelaryjnej.
ROZDZIAŁ VIII
Przyjmowanie
i załatwianie skarg i wniosków
§ 23
1. Skargi i wnioski wpływające do
Urzędu rozpatrują i załatwiają:
1) Rada - w
sprawach dotyczących Burmistrza i kierowników jednostek organizacyjnych,
2)
2. Skargi i wnioski przyjmuje
Burmistrz lub wyznaczony przez Burmistrza Zastępca.
3.
§ 24
Interesanci w sprawach skarg i wniosków przyjmowani
są:
1. We
wtorki - od 1000 do 1500 przez Burmistrza lub zastępców
Burmistrza,
2. We
wtorki - od 900 do 1500 przez kierowników komórek
organizacyjnych.
§ 25
1. O
tym, czy pismo otrzymane przez Urząd jest skargą, czy wnioskiem określa
2. Skargi
i wnioski rejestrowane są w rejestrze prowadzonym przez Wydział Organizacyjny.
3. Po
zarejestrowaniu skargę (wniosek) przekazuje się do wyjaśnienia właściwym
komórkom lub jednostkom. Po uzyskaniu informacji i wyjaśnień, Wydział
Organizacyjny przedstawia
4. Obsługę
organizacyjną przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków zapewnia Wydział
Organizacyjny.
5. Jeżeli
skarga dotyczy spraw prowadzonych przez kilka komórek, Burmistrz wyznacza
jednostkę koordynującą załatwienie sprawy.
ROZDZIAŁ IX
Organizacja
działalności kontrolnej
§ 26
1. System
kontroli obejmuje:
1) kontrolę
zewnętrzną, którą wykonują uprawnione instytucje zewnętrzne: Prezes Rady
Ministrów, Wojewoda, RIO, NIK, PIP, PIS i inne,
2) kontrolę
wewnętrzną w formie nadzoru sprawowanego przez Radę oraz przez Komisję
Rewizyjną,
3) kontrolę
funkcjonalną sprawowaną przez osoby pełniące funkcje związane
z wypełnianiem czynności kierowniczych rozumiane jako bieżące
kontrolowanie prawidłowości realizacji wyznaczonych zadań i wykonywanie poleceń
służbowych,
4) kontrolę
finansową pełnioną przez Burmistrza i Skarbnika,
5) kontrolę
instytucjonalną wykonywaną przez audytora wewnętrznego.
2.
Informacji o działalności Urzędu dziennikarzom krajowym i zagranicznym
udzielają:
1) Burmistrz i Zastępcy
Burmistrza,
2) osoby wskazane przez
3. Obsługa informacyjna środków masowego
przekazu odbywa się na zasadach określonych
w ustawie Prawo prasowe oraz zgodnie z
ustawą o dostępie do informacji publicznej oraz innymi ustawami właściwymi dla
zakresu udzielanej informacji.
ROZDZIAŁ X
Zasady udzielania informacji dziennikarzom
§ 27
1. Kierownicy
komórek organizacyjnych Urzędu są zobowiązani przygotować
2. Wydział
Rozwoju Lokalnego i Promocji zapewnia obsługę prasową
1) przygotowuje
do publikacji informacje o przedsięwzięciach i decyzjach Burmistrza,
2) na
bieżąco przekazuje Burmistrzowi informacje i publikacje prasowe dotyczące Gminy
i Urzędu,
3) gromadzi
dokumentację z materiałów prasowych,
4) czynnie
uczestniczy w redagowaniu materiałów i publikacji prasowych.
ROZDZIAŁ XI
Postanowienia
końcowe
§ 28
1. Przy
zmianach personalnych pracowników Urzędu oraz jednostek organizacyjnych Gminy
obowiązuje protokolarne przekazywanie zakresu zadań i obowiązków.
2. Poza
zadaniami wymienionymi w zakresie zadań wydziałów i komórek organizacyjnych,
3. Zmiany
w regulaminie mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego uchwalenia.
4. Prawa
i obowiązki pracowników Urzędu, zasady dyscypliny pracy oraz inne sprawy
związane z wewnętrznym porządkiem pracy określa Regulamin Pracy Urzędu zatwierdzony w drodze zarządzenia przez
5.