Protokół nr XV/2011
z sesji Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniu 30 czerwiec
2011 roku
w Sali Konferencyjnej
Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich
W sesji
udział wzięli:
Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Radni
nieobecni:
Janusz Labok Radny
Stanisław Susz Wiceprzewodniczący
Rady Miejskiej
Ponadto
uczestniczyli:
Marcin Orzeszek Burmistrz
Ząbkowic Śląskich
Wiceburmistrz Piotr
Miernik
Ewa Figzał Wiceburmistrz
Ząbkowic Śląskich
Iwona Aibin Sekretarz
Bożena Kurczyna Skarbnik
Maria Borucka Księgowa
Maria Pater Kierownik
Wydziału Edukacji
Jadwiga Mielnik Inspektor
ds. gospodarki nieruchomościami
Danuta Wyskwarska Inspektor
ds. funduszy zewnętrznych
Wojciech Jankowski Kierownik
wydziału IGP
Dyrektorzy i Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy
Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia
8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz na podstawie Statutu Ząbkowic Śląskich § 36 pkt. 1 Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik - o t w o r z y ł XV
Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich VI kadencji, stwierdzając, że
uczestniczy w niej 19 radnych, co stanowi odpowiednie quorum, przy którym rada
może obradować i podejmować prawomocne decyzje.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik poinformował,
że protokół z obrad prowadzić będzie Pani Monika Gwóźdź.
Następnie przedstawił porządek obrad.
Porządek
posiedzenia:
1.
Przyjęcie porządku obrad.
2.
Przyjęcie protokołów z dnia
30.05.2011, 10.06.2011.
3.
Informacja z pracy
Przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej sesji.
4.
Informacja z pracy
Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji.
5.
Informacja na temat stanu
przygotowania do wypoczynku letniego dzieci i młodzieży.
6.
Podjęcie uchwał:
·
w sprawie wprowadzenia
zmian w budżecie Miasta i Gminy na rok 2011
·
w sprawie wyrażenia zgody
na odstąpienie od obowiązku przetargowego
na zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony
oznaczonego geodezyjnie działką nr 90/2 i nr 2/2 AM- 13 Obręb
Sadlno o łącznej powierzchni 0.3500 ha stanowiącego własność Gminy
Ząbkowice Śląskie położonego w Ząbkowicach Śląskich przy ul. Kamienieckiej.
·
w sprawie wyrażenia zgody
na odstąpienie od obowiązku przetargowego
na zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony
komórki wraz z gruntem na działce nr 69/41, AM- 12 Obręb Centrum o
powierzchni 8,51 m2 stanowiącego własność Gminy Ząbkowice Śląskie
położonej w Ząbkowicach Śląskich przy ul. Armii Krajowej 7/3.
·
w sprawie zmiany uchwały nr
VI/22/2010 z dnia 02 czerwca 2010 roku w sprawie zasad gospodarowania
nieruchomościami wchodzącymi w skład gminnego zasobu nieruchomości.
·
w sprawie powołania zespołu
opiniującego kandydatów na ławników sądowych na lata 2012- 2015
7.
Rozpatrzenie skargi Pani
Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa Zarządu NZ
„Powiernik”
8.
Interpelacje i zapytania
Radnych.
9.
Sprawy różne.
10.
Zakończenie obrad.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił wysoką
Radę, aby do porządku obrad wprowadzić następujące projekty uchwał:
·
w sprawie wprowadzenia zmian w wieloletniej
prognozie finansowej Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2011-2025.
·
w sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi
Jaworek
·
w sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi
Stolec
Radna
Danuta Tkaczonek chciałabym złożyć wniosek formalny aby z obrad
posiedzenia dzisiejszej sesji zdjąć punkt 7 rozpatrzenie
skargi Pani Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa
Zarządu NZ „Powiernik” i tym samym na podstawie przedmiotu działania
Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego uchwalonego uchwałą Rady
Miejskiej w 2009 roku wnioskuję o skierowanie przedmiotowej skargi najpierw do
wstępnego rozpatrzenia i rozsłuchania przez Komisje Przestrzegania Prawa i
Porządku Publicznego.
Radny
Krzysztof Kotowicz podpisuję się pod głosem pani Radnej Tkaczonek. Z
osobistych doświadczeń wiem jak często i bardzo łatwo jest oceniać działania
Burmistrza bez dogłębnego sprawdzenia danej sprawy. Uważam, że Komisja Rady,
którą powołaliśmy jest właściwym organem w Radzie Miejskiej aby zweryfikować
zadość tej skargi i zaproponować Radzie Miejskiej stanowisko w tej sprawie.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik kto z Pań i Panów Radnych jest za wprowadzeniem
projektu uchwały w sprawie wprowadzenia
zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Ząbkowice Śląskie na lata
2011-2025.
Głosowanie:
18 głosów za
1 głos wstrzymany
0 głosów przeciwnych
Projekt
uchwały został przyjęty do protokołu.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik kto z Pań i Panów Radnych jest za wprowadzeniem
projektu uchwały w sprawie w sprawie
zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Jaworek.
Głosowanie:
18 głosów za
1 głos wstrzymany
0 głosów przeciwnych
Projekt
uchwały został przyjęty do protokołu.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik kto z Pań i Panów Radnych jest za wprowadzeniem
projektu uchwały w sprawie w sprawie
zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Jaworek.
Głosowanie:
18 głosów za
1 głos wstrzymany
0 głosów przeciwnych
Projekt
uchwały został przyjęty do protokołu.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik kto
z Pań i Panów Radnych jest za wnioskiem pani Radnej Danuty Tkaczonek aby z
porządku dzisiejszych zdjąć punkt 7 rozpatrzenie skargi Pani
Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa Zarządu NZ
„Powiernik” i skierować skargę do wstępnego rozpatrzenia przez Komisje
Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego.
Głosowanie:
15 głosów za
4 głosy wstrzymane
0 głosów przeciwnych
Ad. 1. Przyjęcie porządku obrad.
Porządek obrad został przyjęty.
Ad. 2 Przyjęcie protokołów z dnia 30.05.2011, 10.06.2011.
Wysoka Rada przyjęła przez
aklamację protokoły z dnia 30.05.2011, 10.06.2011.
Ad. 3. Informacja z
pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej sesji.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik przedstawił
informację ze swojej pracy od ostatniej sesji ( informację stanowi załącznik do
protokołu).
Ad. 4. Informacja z
pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji.
Burmistrz Marcin Orzeszek przedstawił
informację ze swojej pracy od ostatniej sesji ( informację stanowi załącznik do
protokołu).
Ad. 5. Informacja na
temat stanu przygotowania do wypoczynku letniego dzieci
i młodzieży.
Kierownik wydziału EKS
Maria Pater przedstawiła informację n
temat stanu przygotowania do wypoczynku letniego dzieci i młodzieży (informacje
stanowi załącznik do protokołu).
Ad. 6. Podjęcie
uchwał.
Skarbnik Bożena
Kurczyna przedstawiła projekt uchwały w sprawie
wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy na rok 2011 (projekt uchwały
stanowi załącznik do protokołu).
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu o opinię.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Radny
Franciszek Gawęda z jakiego powodu obniżona jest kwota 100 tysięcy złotych na rekultywację
składowiska odpadów inne niż niebezpieczne ujęte w Braszowicach.
Burmistrz
Marcin Orzeszek wszystkie zmniejszenia, które Państwo macie wynikają z postępowań
przetargowych
Radna
Danuta Tkaczonek ja chciałabym podziękować panu Burmistrzowi za umieszczenie w zadaniach
dwóch punktów, które dotyczyły wcześniejszych prac Komisji Przestrzegania Prawa
i Porządku Publicznego, chodzi o kotłownie Gimnazjum Publicznego nr 2 i
przyspieszenie remontu dachu przy Szkole Podstawowej nr 1. Jakiś czas temu
Komisja zapoznała się ze stanem technicznym i bezpieczeństwa obiektów
publicznych w tym szkół i przedszkoli i wnioskowała aby te prace znalazły się
w pierwszej kolejności.
Radny
Krzysztof Kotowicz mam pytanie dotyczące zmniejszeni wydatków na modernizację Ratusza
Miejskiego. Ja wiem, że są to kwestie rozstrzygnięć przetargowych, mi się
wydaje, że Ratusz jest to „worek bez dna”. Czy nie ma innej kwestii aby można
byłoby tę kwotę w Ratuszu zabezpieczyć, bo z tego co nam wiadomo to Ratusz
wymaga wiele prac nawet tych drobnych.
Burmistrz
Marcin Orzeszek te 50 tysięcy złotych został podjęte z Ratusza, ponieważ to były
pieniądze na wykonanie remontu sali otwartej po tym remoncie, który został
dokonany jeszcze w poprzedniej kadencji. W związku z pismem konserwatora
zabytków, który postawił dosyć wysokie wymagania dotyczące tego remontu nie
jesteśmy w stanie tą kwotą przeprowadzić tego postępowania. Na dzień dzisiejszy
nie ma możliwości zwiększenia do takich wymagań jakie konserwator stawia
warunki. W związku z powyższym przesunęliśmy te 50 tysięcy złotych, bo nie
będzie wykorzystane. A w przypadku znalezienia środków finansowych
najprawdopodobniej na 2012 rok, bo w tym roku już nic nie uda się załatwić
przeznaczyć większą kwotę na remont Ratusza.
Radny
Marek Ciapka moje pytanie dotyczy pozycji zwiększenia wydatków o kwotę 263 tysiące 900
złotych na zadania wymiana pokrycie dachowego wraz z więźbą dachową Szkoła
Podstawowa nr 1. Rozumiem, że tam mamy już całą dokumentację ona obowiązuje od
kilku lat, czy jest to zwiększenie na fizyczne prace remontowe.
Burmistrz
Marcin Orzeszek Wysoka Rada zabezpieczyła w budżecie kwotę 100 tysięcy złotych w tej
chwili jeżeli Wysoka Rada podejmie decyzję dołoży pozostałą kwotę i zostanie
przeprowadzone postępowanie. Są wszystkie dokumenty do ogłoszenia przetargu na
wykonanie dachu w Szkole Podstawowej nr 1.
Przewodniczący
Zarządu Osiedla nr 1 „Stare Miasto” Marian Patela czy zadanie w zakresie przebudowy
ulicy Kościuszki, Grunwaldzkiej i Placu Jana Pawła II będą zrealizowane w tym
roku.
Burmistrz
Marcin Orzeszek dokumentacja na te zadania będzie w tym roku wykonana. Na pewno będzie
ogłoszony przetarg na dokumentację. Przetarg na dokumentacje nie został jeszcze
ogłoszony, dlatego, że musieliśmy najpierw ogłosić te przetargi, o których
mówiłem i w tej chwili przystąpimy do ogłoszenia przetargu na dokumentacje na
te trzy zadania, które zostały przez pana wymienione.
Radny
Marek Ciapka mam pytanie dotyczące oświetlenia ulic Bonifratów, Makowej i
Melioracyjnej. Mówimy o budowie instalacji tradycyjnej czy o tych instalacjach
fotosolarycznych, o których Burmistrz kiedyś wspominał.
Burmistrz
Marcin Orzeszek to jest połączenie zadania, dlatego, że musimy ogłosić przetarg, w
związku z tym nie ma sensu aby ogłaszać
czy osobne przetargi, ponieważ zadanie zostało zliczone oświetlenie jako łączne
w całym roku i przekroczyło 14 tysięcy euro i będzie to oświetlenie solarowe.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały
w
sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy na rok
2011. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.
Skarbnik Bożena
Kurczyna przedstawiła projekt uchwały w sprawie
wprowadzenia zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Ząbkowice Śląskie
na lata 2011-2025 (projekt uchwały
stanowi załącznik do protokołu).
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu o opinię.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2011-2025. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.
Inspektor ds.
gospodarki nieruchomościami Jadwiga Mielnik przedstawiła
projekt uchwały w sprawie wyrażenia
zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego na zawarcie umowy dzierżawy na
czas nieoznaczony oznaczonego geodezyjnie działką nr 90/2 i nr 2/2
AM- 13 Obręb Sadlno o łącznej powierzchni 0.3500 ha stanowiącego własność
Gminy Ząbkowice Śląskie położonego w Ząbkowicach Śląskich przy ul. Kamienieckiej
(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego
i Budżetu o opinię.
Radny
Franciszek Gawęda w umowie jest na pewno zapis mówiący również o okresie wypowiedzenia
umowy w jakim brzmieniu on jest zapisany.
Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami Jadwiga
Mielnik mówimy o umowie dotychczasowej.
Radny
Franciszek Gawęda z chwilą kiedy Rada Miejska decyduje o bezterminowej dzierżawie.
Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami Jadwiga
Mielnik jest 3 miesięczne wypowiedzenie.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały
w
sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku
przetargowego na zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony oznaczonego
geodezyjnie działką nr 90/2 i nr 2/2 AM- 13 Obręb Sadlno o łącznej
powierzchni 0.3500 ha stanowiącego własność Gminy Ząbkowice Śląskie
położonego w Ząbkowicach Śląskich przy ul. Kamienieckiej. Projekt uchwały
został przyjęty jednogłośnie.
Inspektor ds.
gospodarki nieruchomościami Jadwiga Mielnik przedstawiła
projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego
na zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony komórki wraz z gruntem
na działce nr 69/41, AM- 12 Obręb Centrum o powierzchni 8,51
m2 stanowiącego własność Gminy Ząbkowice Śląskie położonej w
Ząbkowicach Śląskich przy ul. Armii Krajowej 7/3 (projekt uchwały stanowi
załącznik do protokołu).
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu o opinię.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały
w
sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku
przetargowego na zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony komórki wraz z
gruntem na działce nr 69/41, AM- 12 Obręb Centrum o powierzchni
8,51 m2 stanowiącego własność Gminy Ząbkowice Śląskie położonej w
Ząbkowicach Śląskich przy ul. Armii Krajowej 7/3. Projekt uchwały został
przyjęty jednogłośnie.
Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami Jadwiga Mielnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VI/22/2010 z dnia 02 czerwca 2010 roku w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami wchodzącymi w skład gminnego zasobu nieruchomości (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu o opinię.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały
w
sprawie zmiany uchwały nr VI/22/2010 z dnia 02 czerwca 2010
roku w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami wchodzącymi w skład
gminnego zasobu nieruchomości. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego
kandydatów na ławników sądowych na lata 2012- 2015 (projekt uchwały stanowi
załącznik do protokołu).
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu o opinię.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Radny
Franciszek Gawęda te trzy osoby znamy ale proszę mi przybliżyć kim jest pani Marii Stanek.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik pani Maria Stanek jest oddelegowana przez Sąd
Rejonowy w Ząbkowicach Śląskich. Jest taki obowiązek aby w skład tej komisji
wszedł przedstawiciel Sądu.
Radna
Danuta Tkaczonek składam wniosek aby zespół opiniujący kandydatów sądowych na kadencję
2011-2015 został powiększony o przewodniczącego Komisji Przestrzegania Prawa i
Porządku Publicznego Krzysztofa Gnacha. Przedmiot działania Komisji
Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego odpowiada merytorycznemu zadaniu
jakie ma do wykonania zespół opiniujący kandydatów na ławników stąd uważam, że
obecność przewodniczącego Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego jest
zasadna również w tej Komisji.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik Komisja jeśli będzie powołana nie może być parzysta.
Jeżeli dołączymy pana Gnacha to musimy jeszcze jedną osobę żeby było
nieparzyście i skład wtedy będzie 5 osobowy.
Radna
Danuta Tkaczonek proponuję aby dołączyć również pana Jacka Górowskiego, który również
zasiada w Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddaje pod głosowanie wniosek pani Radnej Danuty
Tkaczonek aby zespół opiniujący kandydatów sądowych na kadencję 2011-2015
został powiększony o 5 osób.
Głosowanie:
5 głosów za
3 głosy wstrzymane
11 głosów przeciwnych
Wniosek ni przeszedł.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały
w
sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników
sądowych na lata 2012- 2015. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.
Inspektor
ds. funduszy zewnętrznych Danuta Wyskwarska przedstawiła projekt
uchwały w sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Jaworek (projekt
uchwały stanowi załącznik do protokołu).
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu o opinię.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały
w
sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Jaworek. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.
Inspektor
ds. funduszy zewnętrznych Danuta Wyskwarska przedstawiła projekt
uchwały w sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Stolec (projekt uchwały
stanowi załącznik do protokołu).
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu o opinię.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały
w
sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Stolec. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 8. Interpelacje i zapytania Radnych.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik w okresie międzysesyjnym pani Radna Danuta Tkaczonek
złożyła zapytanie do pana Burmistrza w kwestii pomieszczenia dla Zarządu
Osiedla nr 1 „Stare Miasto”.
Radna
Danuta Tkaczonek czy informacje publiczną typu
umorzenie zaległości podatkowych i oddalenia spłat tak owego podatku zamieści
pan na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego. Jest to informacja
ogólnodostępna. Wczoraj na zebraniu Zarządu Osiedla nr 1 „Stare Miasto” jeden
mieszkańców przedstawił tak ową informację, którą otrzymał od pana. Jest to
informacja ogólnodostępna, więc dobrze byłoby aby pozostali mieszkańcy naszej
gminy mieli wiedze i świadomość, które osoby fizyczne, prawne mają umarzane
podatki i w jakiej wysokości. Jest to nasze wspólne dobro. Czy tak ową czynność
pan wykona.
Burmistrz
Marcin Orzeszek taka informacja zostanie przygotowana i wywieszona.
Radny
Zdzisław Burnat kiedy zostanie przywrócone stare oznakowanie w rejonach ulicy Chrobrego
Parkowej. Na czas remontu ulicy Chrobrego zostało wprowadzone tymczasowe
oznakowanie na tych ulicach. Remont skończył się już 2 lata temu i do tej pory
nie można doprosić się starego oznakowania. Chodzi mi o znak zakazu między
łącznikiem ulica Parkową i ulicą Chrobrego od strony ulicy Parkowej jest zakaz
wjazdu i w związku z tym mam prośbę aby przywrócić stary porządek. Urząd
deklarował remont ulicy Parkowej w związku z objazdem, który został wprowadzony
podczas remontu ulicy Chrobrego chodziło o uzupełnienie tych dziur, które
powstały w wyniku tego objazdu, przypomnę, że tak kierowany był również sprzęt
ciężki i to ten, który brał udział w remoncie ulicy Chrobrego. W związku z tym
powstały duże dziury i do dzisiaj ten remont nie został wykonany. Przypomnę, że
cała powierzchnia ulicy Parkowej została wykonana za prywatne pieniądze mieszkańców
tej ulicy.
Kierownik
Wydziału IGP Wojciech Jankowski oznakowanie zostanie przywrócone, natomiast żadnego
remontu jak na razie nie będzie.
Radna
Grażyna Sobór ja mam pytanie dotyczące tego łącznika ulicy Kamienieckiej i ulicy Chrobrego to już trwa pół roku od
złożonego przeze mnie wniosku troszkę za długo.
Kierownik
Wydziału IGP Wojciech Jankowski wniosek został złożony z początkiem tego roku i przeszedł on
wszelkie możliwe zaopiniowania , ponieważ część mieszkańców jest za a część
przeciw. Dopiero po działu Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego
Zastępca Burmistrza i Burmistrz podjęli decyzję o przystąpieniu do sporządzenia
projektu o zmianie oznakowania.
Ad. 9. Sprawy różne.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik informuję, że pan Ryszard Barański złożył skargę na
bezczynność Burmistrza w przedmiocie nieudostępnienia informacji publicznej.
Powyższą skargę przesłałem do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który jest
władny rozpatrzyć tę skargę i o czym chciałem Wysoką Radę poinformować.
Radny
Bogdan Tkaczyński w imieniu mieszkańców Osiedla XX-lecia chciałem podziękować panu
Wiceburmistrzowi Miernikowi za szybka reakcję na prośbę moją i mieszkańców
dotycząc chirurgii drzew alei lipowej.
Radna
Danuta Tkaczonek oznajmiam, że z dniem dzisiejszym występuję z klubu radnych ząbkowickiego
forum samorządowego a tym samym z forum. Nie będę dłużej trwać w strukturze
organizacji, która jak się okazało istnieje tylko z nazwy jest reaktywowana
jedynie na cele polityczno-wyborcze i która tylko pozornie deklaruje swój
stosunek do ludzi autonomicznych.
Radny
Krzysztof Kotowicz dostaliśmy przed sesją plakat reklamujący nadchodzące imprezy. Zawsze
przyklaskiwałem jak Burmistrz mówił o tym, że Krzywa Wieża to eksponat Ząbkowic
Śląskich. Jednak uważam, że to co nam pokazano nie służy promocji Ząbkowic Śląskich.
Radny
Franciszek Gawęda panie Radny Kotowicz proszę o podanie maila i wyślę panu projekt, który
ja stworzyłem. Niestety nie został zaaprobowany przez panią pełniąca obowiązki
Dyrektora ZOK. Dobrze byłoby abym poznał opinie pana na temat mojego projektu.
Kierownik
wydziału EKS Maria Pater problem jest tego rodzaju panie Radny, że pierwotne założenia aby cała
organizacja tych imprez odbyła się na ulicy Wojciecha a scena stała pleckami do
Krzywej Wieży. Niestety ze względu na bezpieczeństwo i możliwości organizacyjne
przy założeniu, że będzie to duża impreza ustawienia tam sceny. Pomysł jest
takiego rodzaju. Rozpoczynamy wszystko w tej starej części miasta z
zaznaczeniem tego, ze ta Krzywa Wieża jest najważniejsza tutaj. A ze względu na
to, że sponsor, który zabezpiecza scenę, światło. Chciałby ustawić tę scenę na
zamku w jednym miejscu abyśmy się nierozdrabniani.
Radny
Krzysztof Kotowicz uważam, że ten plakat jest nieczytelny. Umieszczony jest na niej herb a
nie ma zapisu, ze są to Ząbkowice Śląskie.
Radny
Marek Ciapka w jednym z tygodników lokalnych przeczytałem, że Gmina podjęła jakieś
działania zmierzające do przejęcia bądź odkupienia od właściciela baszty
gołębiej. Jeżeli jest to prawda to jakie są działania. Nawiązując do wypowiedzi
pana Radnego Bogdana Tkaczyńskiego
prosiłbym pana Wiceburmistrza o taką sama priorytetową wycinkę drzew przy Parku
Sybiraków głównie ulica Sinkiewicza.
Burmistrz
Marcin Orzeszek odbyło się jedno spotkanie z właścicielem baszty. Myślę, że będziemy
kontynuować te rozmowy tak jak powiedziałem, nie chce zdradzać. Ten pan jest
przychylny do rozwiązania tego problemu.
Przewodniczący
Zarządu Osiedla nr 1 „Stare Miasto” Marian Patela prosił Radę o przybycie na „Stare
Miasto” i doglądnięcie jak inne części starego Miasta wyglądają pomimo tego, że
niektóre Kamienice zostały odremontowane.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik ja nie mogę zmusić radnych do tego aby przyszli
zobaczyć. Proszę zaprosić radnych ze swojego okręgu tak jak to zrobił
Przewodniczący Zarządu nr 4 Osiedla ”Słoneczne”.
Radna
Grażyna Sobór mam pytanie dotyczące dróg śródpolnych. Chodzi o budowę obejścia ulicy
Kamienieckiej. Firma, która w tej chwili buduje to obejście bardzo niszczy te
drogi śródpolne. Czy była reakcja ze strony gminy.
Burmistrz Marcin Orzeszek po pani interwencji zostanie
zorganizowane spotkanie z zastępcą dyrektora Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei
w tej sprawie.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik chciałbym państwa zaprosić na odpust jak i festyn
odpustowy, który odbędzie się 2 lipca w Zwróconej oraz 10 lipca do Stolca na
XVI Wojewódzki Festiwal Kół Gospodyń Wiejskich. W związku z wyczerpaniem
porządku obrad XV sesji Rady Miejskiej zamykam sesję.
Protokołowała
Sylwia Mielnik
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Andrzej Dominik