Protokół nr XV/2011

z sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 30 czerwiec 2011 roku

w Sali Konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich

 

 

 

W sesji udział wzięli:

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

 

Radni nieobecni:

Janusz Labok                                               Radny

Stanisław Susz                                            Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

 

Ponadto uczestniczyli:

Marcin Orzeszek                                        Burmistrz Ząbkowic Śląskich

Wiceburmistrz                                            Piotr Miernik

Ewa Figzał                                                   Wiceburmistrz Ząbkowic Śląskich

Iwona Aibin                                                 Sekretarz

Bożena Kurczyna                                       Skarbnik

Maria Borucka                                            Księgowa

Maria Pater                                                  Kierownik Wydziału Edukacji

Jadwiga Mielnik                                         Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami

Danuta Wyskwarska                                  Inspektor ds. funduszy zewnętrznych

Wojciech Jankowski                                   Kierownik wydziału IGP

Dyrektorzy i Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy

Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz na podstawie Statutu Ząbkowic Śląskich § 36 pkt. 1 Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  -  o t w o r z y ł  XV Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich VI kadencji, stwierdzając, że uczestniczy w niej 19 radnych, co stanowi odpowiednie quorum, przy którym rada może obradować i podejmować prawomocne decyzje.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  poinformował, że protokół z obrad prowadzić będzie Pani Monika Gwóźdź. 

 

Następnie przedstawił porządek obrad.

 

Porządek posiedzenia:

1.      Przyjęcie porządku obrad.

2.      Przyjęcie protokołów z dnia 30.05.2011, 10.06.2011.

3.      Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej sesji.

4.      Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji.  

5.      Informacja na temat stanu przygotowania do wypoczynku letniego dzieci i młodzieży.

6.      Podjęcie uchwał:

·       w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy na rok 2011

·       w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego

na zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony oznaczonego geodezyjnie  działką nr 90/2 i nr  2/2 AM- 13 Obręb Sadlno o łącznej powierzchni 0.3500 ha  stanowiącego własność Gminy Ząbkowice Śląskie położonego  w Ząbkowicach Śląskich przy ul. Kamienieckiej.

·       w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego

na zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony komórki wraz z gruntem na  działce nr 69/41, AM- 12 Obręb Centrum  o powierzchni 8,51 m2  stanowiącego własność Gminy Ząbkowice Śląskie położonej  w Ząbkowicach Śląskich przy ul. Armii Krajowej 7/3.

·       w sprawie zmiany uchwały nr VI/22/2010 z dnia 02 czerwca 2010 roku w sprawie  zasad gospodarowania nieruchomościami wchodzącymi w skład gminnego zasobu nieruchomości.

·       w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników sądowych na lata 2012- 2015

7.      Rozpatrzenie skargi Pani Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa Zarządu NZ „Powiernik”

8.      Interpelacje i zapytania Radnych.

9.      Sprawy różne.

10.  Zakończenie obrad.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  poprosił wysoką Radę, aby do porządku obrad wprowadzić następujące projekty uchwał:

 

·        w sprawie wprowadzenia zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2011-2025.

·        w sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Jaworek

·        w sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Stolec

 

Radna Danuta Tkaczonek chciałabym złożyć wniosek formalny aby z obrad posiedzenia dzisiejszej sesji zdjąć punkt 7 rozpatrzenie skargi Pani Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa Zarządu NZ „Powiernik” i tym samym na podstawie przedmiotu działania Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego uchwalonego uchwałą Rady Miejskiej w 2009 roku wnioskuję o skierowanie przedmiotowej skargi najpierw do wstępnego rozpatrzenia i rozsłuchania przez Komisje Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego.

 

 

Radny Krzysztof Kotowicz podpisuję się pod głosem pani Radnej Tkaczonek. Z osobistych doświadczeń wiem jak często i bardzo łatwo jest oceniać działania Burmistrza bez dogłębnego sprawdzenia danej sprawy. Uważam, że Komisja Rady, którą powołaliśmy jest właściwym organem w Radzie Miejskiej aby zweryfikować zadość tej skargi i zaproponować Radzie Miejskiej stanowisko w tej sprawie.       

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik kto z Pań i Panów Radnych jest za wprowadzeniem projektu uchwały w sprawie  wprowadzenia zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2011-2025.

Głosowanie:

18 głosów za

1 głos wstrzymany

0 głosów przeciwnych

 

Projekt uchwały został przyjęty do protokołu.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik kto z Pań i Panów Radnych jest za wprowadzeniem projektu uchwały w sprawie  w sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Jaworek.

Głosowanie:

18 głosów za

1 głos wstrzymany

0 głosów przeciwnych

 

Projekt uchwały został przyjęty do protokołu.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik kto z Pań i Panów Radnych jest za wprowadzeniem projektu uchwały w sprawie  w sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Jaworek.

Głosowanie:

18 głosów za

1 głos wstrzymany

0 głosów przeciwnych

 

Projekt uchwały został przyjęty do protokołu.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik kto z Pań i Panów Radnych jest za wnioskiem pani Radnej Danuty Tkaczonek aby z porządku dzisiejszych zdjąć punkt 7 rozpatrzenie skargi Pani Kazimiery Tomczyk na Burmistrza Ząbkowic Śląskich oraz na Prezesa Zarządu NZ „Powiernik” i skierować skargę do wstępnego rozpatrzenia przez Komisje Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego.

 

Głosowanie:

 

15 głosów za

4 głosy wstrzymane

0 głosów przeciwnych

 

Ad. 1. Przyjęcie porządku obrad.

 

Porządek obrad został przyjęty.

 

Ad. 2 Przyjęcie protokołów z dnia 30.05.2011, 10.06.2011.

 

Wysoka Rada przyjęła przez aklamację protokoły z dnia 30.05.2011, 10.06.2011.

 

 

 

Ad. 3. Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej sesji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik przedstawił informację ze swojej pracy od ostatniej sesji ( informację stanowi załącznik do protokołu).

Ad. 4. Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji.  

 

Burmistrz Marcin Orzeszek przedstawił informację ze swojej pracy od ostatniej sesji ( informację stanowi załącznik do protokołu).

 

Ad. 5. Informacja na temat stanu przygotowania do wypoczynku letniego dzieci
i młodzieży.

 

Kierownik wydziału EKS Maria Pater przedstawiła informację n temat stanu przygotowania do wypoczynku letniego dzieci i młodzieży (informacje stanowi załącznik do protokołu).

 

Ad. 6. Podjęcie uchwał.

 

Skarbnik Bożena Kurczyna przedstawiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy na rok 2011 (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Radny Franciszek Gawęda z jakiego powodu obniżona jest kwota 100 tysięcy złotych na rekultywację składowiska odpadów inne niż niebezpieczne ujęte w Braszowicach.

 

Burmistrz Marcin Orzeszek wszystkie zmniejszenia, które Państwo macie wynikają z postępowań przetargowych

 

Radna Danuta Tkaczonek ja chciałabym podziękować panu Burmistrzowi za umieszczenie w zadaniach dwóch punktów, które dotyczyły wcześniejszych prac Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego, chodzi o kotłownie Gimnazjum Publicznego nr 2 i przyspieszenie remontu dachu przy Szkole Podstawowej nr 1. Jakiś czas temu Komisja zapoznała się ze stanem technicznym i bezpieczeństwa obiektów publicznych w tym szkół i przedszkoli i wnioskowała aby te prace znalazły się w  pierwszej kolejności.

 

Radny Krzysztof Kotowicz mam pytanie dotyczące zmniejszeni wydatków na modernizację Ratusza Miejskiego. Ja wiem, że są to kwestie rozstrzygnięć przetargowych, mi się wydaje, że Ratusz jest to „worek bez dna”. Czy nie ma innej kwestii aby można byłoby tę kwotę w Ratuszu zabezpieczyć, bo z tego co nam wiadomo to Ratusz wymaga wiele prac nawet tych drobnych. 

 

Burmistrz Marcin Orzeszek te 50 tysięcy złotych został podjęte z Ratusza, ponieważ to były pieniądze na wykonanie remontu sali otwartej po tym remoncie, który został dokonany jeszcze w poprzedniej kadencji. W związku z pismem konserwatora zabytków, który postawił dosyć wysokie wymagania dotyczące tego remontu nie jesteśmy w stanie tą kwotą przeprowadzić tego postępowania. Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości zwiększenia do takich wymagań jakie konserwator stawia warunki. W związku z powyższym przesunęliśmy te 50 tysięcy złotych, bo nie będzie wykorzystane. A w przypadku znalezienia środków finansowych najprawdopodobniej na 2012 rok, bo w tym roku już nic nie uda się załatwić przeznaczyć większą kwotę na remont Ratusza.

 

Radny Marek Ciapka moje pytanie dotyczy pozycji zwiększenia wydatków o kwotę 263 tysiące 900 złotych na zadania wymiana pokrycie dachowego wraz z więźbą dachową Szkoła Podstawowa nr 1. Rozumiem, że tam mamy już całą dokumentację ona obowiązuje od kilku lat, czy jest to zwiększenie na fizyczne prace remontowe.    

 

Burmistrz Marcin Orzeszek Wysoka Rada zabezpieczyła w budżecie kwotę 100 tysięcy złotych w tej chwili jeżeli Wysoka Rada podejmie decyzję dołoży pozostałą kwotę i zostanie przeprowadzone postępowanie. Są wszystkie dokumenty do ogłoszenia przetargu na wykonanie dachu w Szkole Podstawowej nr 1.  

 

Przewodniczący Zarządu Osiedla nr 1 „Stare Miasto” Marian Patela czy zadanie w zakresie przebudowy ulicy Kościuszki, Grunwaldzkiej i Placu Jana Pawła II będą zrealizowane w tym roku.

 

Burmistrz Marcin Orzeszek dokumentacja na te zadania będzie w tym roku wykonana. Na pewno będzie ogłoszony przetarg na dokumentację. Przetarg na dokumentacje nie został jeszcze ogłoszony, dlatego, że musieliśmy najpierw ogłosić te przetargi, o których mówiłem i w tej chwili przystąpimy do ogłoszenia przetargu na dokumentacje na te trzy zadania, które zostały przez pana wymienione.   

 

Radny Marek Ciapka mam pytanie dotyczące oświetlenia ulic Bonifratów, Makowej i Melioracyjnej. Mówimy o budowie instalacji tradycyjnej czy o tych instalacjach fotosolarycznych, o których Burmistrz kiedyś wspominał.

 

Burmistrz Marcin Orzeszek to jest połączenie zadania, dlatego, że musimy ogłosić przetarg, w związku z tym  nie ma sensu aby ogłaszać czy osobne przetargi, ponieważ zadanie zostało zliczone oświetlenie jako łączne w całym roku i przekroczyło 14 tysięcy euro i będzie to oświetlenie solarowe.    

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy na rok 2011. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Skarbnik Bożena Kurczyna przedstawiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Ząbkowice Śląskie na lata      2011-2025 (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2011-2025. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami Jadwiga Mielnik przedstawiła projekt uchwały  w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego na zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony oznaczonego geodezyjnie  działką nr 90/2 i nr  2/2 AM- 13 Obręb Sadlno o łącznej powierzchni 0.3500 ha  stanowiącego własność Gminy Ząbkowice Śląskie położonego  w Ząbkowicach Śląskich przy ul. Kamienieckiej (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.

 

Radny Franciszek Gawęda w umowie jest na pewno zapis mówiący również o okresie wypowiedzenia umowy w jakim brzmieniu on jest zapisany.

 

Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami Jadwiga Mielnik mówimy o umowie dotychczasowej.

 

Radny Franciszek Gawęda z chwilą kiedy Rada Miejska decyduje o bezterminowej dzierżawie.

 

Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami Jadwiga Mielnik jest 3 miesięczne wypowiedzenie.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego na zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony oznaczonego geodezyjnie  działką nr 90/2 i nr  2/2 AM- 13 Obręb Sadlno o łącznej powierzchni 0.3500 ha  stanowiącego własność Gminy Ząbkowice Śląskie położonego  w Ząbkowicach Śląskich przy ul. Kamienieckiej. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami Jadwiga Mielnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego na zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony komórki wraz z gruntem na  działce nr 69/41, AM- 12 Obręb Centrum  o powierzchni 8,51 m2  stanowiącego własność Gminy Ząbkowice Śląskie położonej  w Ząbkowicach Śląskich przy ul. Armii Krajowej 7/3 (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego na zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony komórki wraz z gruntem na  działce nr 69/41, AM- 12 Obręb Centrum  o powierzchni 8,51 m2  stanowiącego własność Gminy Ząbkowice Śląskie położonej  w Ząbkowicach Śląskich przy ul. Armii Krajowej 7/3. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami Jadwiga Mielnik przedstawiła projekt uchwały  w sprawie zmiany uchwały nr VI/22/2010 z dnia 02 czerwca 2010 roku w sprawie  zasad gospodarowania nieruchomościami wchodzącymi w skład gminnego zasobu nieruchomości (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VI/22/2010 z dnia 02 czerwca 2010 roku w sprawie  zasad gospodarowania nieruchomościami wchodzącymi w skład gminnego zasobu nieruchomości. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników sądowych na lata 2012- 2015 (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Radny Franciszek Gawęda te trzy osoby znamy ale proszę mi przybliżyć kim jest pani Marii Stanek.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik pani Maria Stanek jest oddelegowana przez Sąd Rejonowy w Ząbkowicach Śląskich. Jest taki obowiązek aby w skład tej komisji wszedł przedstawiciel Sądu. 

 

Radna Danuta Tkaczonek składam wniosek aby zespół opiniujący kandydatów sądowych na kadencję 2011-2015 został powiększony o przewodniczącego Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego Krzysztofa Gnacha. Przedmiot działania Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego odpowiada merytorycznemu zadaniu jakie ma do wykonania zespół opiniujący kandydatów na ławników stąd uważam, że obecność przewodniczącego Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego jest zasadna również w tej Komisji. 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik Komisja jeśli będzie powołana nie może być parzysta. Jeżeli dołączymy pana Gnacha to musimy jeszcze jedną osobę żeby było nieparzyście i skład wtedy będzie 5 osobowy.    

 

Radna Danuta Tkaczonek proponuję aby dołączyć również pana Jacka Górowskiego, który również zasiada w Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego. 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddaje pod głosowanie wniosek pani Radnej Danuty Tkaczonek aby zespół opiniujący kandydatów sądowych na kadencję 2011-2015 został powiększony o 5 osób.

Głosowanie:

5 głosów za

 3 głosy wstrzymane

11 głosów przeciwnych

Wniosek ni przeszedł.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników sądowych na lata 2012- 2015. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Inspektor ds. funduszy zewnętrznych Danuta Wyskwarska przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Jaworek (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Jaworek. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Inspektor ds. funduszy zewnętrznych Danuta Wyskwarska przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Stolec (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik poddał pod głosowani Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Wsi Stolec. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 8. Interpelacje i zapytania Radnych.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik w okresie międzysesyjnym pani Radna Danuta Tkaczonek złożyła zapytanie do pana Burmistrza w kwestii pomieszczenia dla Zarządu Osiedla nr 1 „Stare Miasto”.

 

Radna Danuta Tkaczonek  czy informacje publiczną typu umorzenie zaległości podatkowych i oddalenia spłat tak owego podatku zamieści pan na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego. Jest to informacja ogólnodostępna. Wczoraj na zebraniu Zarządu Osiedla nr 1 „Stare Miasto” jeden mieszkańców przedstawił tak ową informację, którą otrzymał od pana. Jest to informacja ogólnodostępna, więc dobrze byłoby aby pozostali mieszkańcy naszej gminy mieli wiedze i świadomość, które osoby fizyczne, prawne mają umarzane podatki i w jakiej wysokości. Jest to nasze wspólne dobro. Czy tak ową czynność pan wykona.

 

Burmistrz Marcin Orzeszek taka informacja zostanie przygotowana i wywieszona.

 

Radny Zdzisław Burnat kiedy zostanie przywrócone stare oznakowanie w rejonach ulicy Chrobrego Parkowej. Na czas remontu ulicy Chrobrego zostało wprowadzone tymczasowe oznakowanie na tych ulicach. Remont skończył się już 2 lata temu i do tej pory nie można doprosić się starego oznakowania. Chodzi mi o znak zakazu między łącznikiem ulica Parkową i ulicą Chrobrego od strony ulicy Parkowej jest zakaz wjazdu i w związku z tym mam prośbę aby przywrócić stary porządek. Urząd deklarował remont ulicy Parkowej w związku z objazdem, który został wprowadzony podczas remontu ulicy Chrobrego chodziło o uzupełnienie tych dziur, które powstały w wyniku tego objazdu, przypomnę, że tak kierowany był również sprzęt ciężki i to ten, który brał udział w remoncie ulicy Chrobrego. W związku z tym powstały duże dziury i do dzisiaj ten remont nie został wykonany. Przypomnę, że cała powierzchnia ulicy Parkowej została wykonana za prywatne pieniądze mieszkańców tej ulicy.

 

Kierownik Wydziału IGP Wojciech Jankowski oznakowanie zostanie przywrócone, natomiast żadnego remontu jak na razie nie będzie. 

 

Radna Grażyna Sobór ja mam pytanie dotyczące tego łącznika ulicy Kamienieckiej   i ulicy Chrobrego to już trwa pół roku od złożonego przeze mnie wniosku troszkę za długo.      

Kierownik Wydziału IGP Wojciech Jankowski wniosek został złożony  z początkiem tego roku i przeszedł on wszelkie możliwe zaopiniowania , ponieważ część mieszkańców jest za a część przeciw. Dopiero po działu Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego Zastępca Burmistrza i Burmistrz podjęli decyzję o przystąpieniu do sporządzenia projektu o zmianie oznakowania.

 

Ad. 9. Sprawy różne.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik informuję, że pan Ryszard Barański złożył skargę na bezczynność Burmistrza w przedmiocie nieudostępnienia informacji publicznej. Powyższą skargę przesłałem do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który jest władny rozpatrzyć tę skargę i o czym chciałem Wysoką Radę poinformować.

 

Radny Bogdan Tkaczyński w imieniu mieszkańców Osiedla XX-lecia chciałem podziękować panu Wiceburmistrzowi Miernikowi za szybka reakcję na prośbę moją i mieszkańców dotycząc chirurgii drzew alei lipowej.

 

Radna Danuta Tkaczonek oznajmiam, że z dniem dzisiejszym występuję z klubu radnych ząbkowickiego forum samorządowego a tym samym z forum. Nie będę dłużej trwać w strukturze organizacji, która jak się okazało istnieje tylko z nazwy jest reaktywowana jedynie na cele polityczno-wyborcze i która tylko pozornie deklaruje swój stosunek do ludzi autonomicznych.

 

Radny Krzysztof Kotowicz dostaliśmy przed sesją plakat reklamujący nadchodzące imprezy. Zawsze przyklaskiwałem jak Burmistrz mówił o tym, że Krzywa Wieża to eksponat Ząbkowic Śląskich. Jednak uważam, że to co nam pokazano nie służy promocji Ząbkowic Śląskich.

 

Radny Franciszek Gawęda panie Radny Kotowicz proszę o podanie maila i wyślę panu projekt, który ja stworzyłem. Niestety nie został zaaprobowany przez panią pełniąca obowiązki Dyrektora ZOK. Dobrze byłoby abym poznał opinie pana na temat mojego projektu.

 

Kierownik wydziału EKS Maria Pater problem jest tego rodzaju panie Radny, że pierwotne założenia aby cała organizacja tych imprez odbyła się na ulicy Wojciecha a scena stała pleckami do Krzywej Wieży. Niestety ze względu na bezpieczeństwo i możliwości organizacyjne przy założeniu, że będzie to duża impreza ustawienia tam sceny. Pomysł jest takiego rodzaju. Rozpoczynamy wszystko w tej starej części miasta z zaznaczeniem tego, ze ta Krzywa Wieża jest najważniejsza tutaj. A ze względu na to, że sponsor, który zabezpiecza scenę, światło. Chciałby ustawić tę scenę na zamku w jednym miejscu abyśmy się nierozdrabniani.

 

Radny Krzysztof Kotowicz uważam, że ten plakat jest nieczytelny. Umieszczony jest na niej herb a nie ma zapisu, ze są to Ząbkowice Śląskie.

 

Radny Marek Ciapka w jednym z tygodników lokalnych przeczytałem, że Gmina podjęła jakieś działania zmierzające do przejęcia bądź odkupienia od właściciela baszty gołębiej. Jeżeli jest to prawda to jakie są działania. Nawiązując do wypowiedzi pana  Radnego Bogdana Tkaczyńskiego prosiłbym pana Wiceburmistrza o taką sama priorytetową wycinkę drzew przy Parku Sybiraków głównie ulica Sinkiewicza.

 

Burmistrz Marcin Orzeszek odbyło się jedno spotkanie z właścicielem baszty. Myślę, że będziemy kontynuować te rozmowy tak jak powiedziałem, nie chce zdradzać. Ten pan jest przychylny do rozwiązania tego problemu.

 

Przewodniczący Zarządu Osiedla nr 1 „Stare Miasto” Marian Patela prosił Radę o przybycie na „Stare Miasto” i doglądnięcie jak inne części starego Miasta wyglądają pomimo tego, że niektóre Kamienice zostały odremontowane.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik ja nie mogę zmusić radnych do tego aby przyszli zobaczyć. Proszę zaprosić radnych ze swojego okręgu tak jak to zrobił Przewodniczący Zarządu nr 4 Osiedla ”Słoneczne”.  

 

Radna Grażyna Sobór mam pytanie dotyczące dróg śródpolnych. Chodzi o budowę obejścia ulicy Kamienieckiej. Firma, która w tej chwili buduje to obejście bardzo niszczy te drogi śródpolne. Czy była reakcja ze strony gminy.

Burmistrz Marcin Orzeszek po pani interwencji zostanie zorganizowane spotkanie z zastępcą dyrektora Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei w tej sprawie.  

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  chciałbym państwa zaprosić na odpust jak i festyn odpustowy, który odbędzie się 2 lipca w Zwróconej oraz 10 lipca do Stolca na XVI Wojewódzki Festiwal Kół Gospodyń Wiejskich. W związku z wyczerpaniem porządku obrad XV sesji Rady Miejskiej zamykam sesję.

 

 

 

 

 

 

 

 

Protokołowała

Sylwia Mielnik

 

 

                                                                                      Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                     Andrzej Dominik