Protokół nr VI/2011
z Sesji Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniu 31 stycznia 2011 roku
w sali Konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich
W sesji udział wzięli:
1) Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich
- nieobecny
·
Kazimierz Figzał
2) Marcin Orzeszek Burmistrz Ząbkowic
Śląskich
3) Piotr Miernik Zastępca
Burmistrza Ząbkowic Śląskich
4) Iwona Aibin
Sekretarz Gminy
5) Bożena Kurczyna Skarbnik Gminy
oraz
dyrektorzy, kierownicy jednostek organizacyjnych Urzędu Miejskiego, sołtysi,
przewodniczący zarządu osiedli oraz osoby przybyłe na sesję.
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia
8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz na podstawie Statutu Ząbkowic Śląskich § 36 pkt. 1 Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik - o t w o r z y ł VI
Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich VI kadencji, stwierdzając, że
uczestniczy w niej 20 radnych, co stanowi odpowiednie quorum, przy którym rada
może obradować i podejmować prawomocne decyzje.
Poinformował,
że protokół z obrad prowadzić będzie Pani Monika Gwóźdź.
W
związku z wygaśnięciem mandatu Radnej Rady Miejskiej Pani Ewy Figzał, zwrócił
się do Pana Komisarza Wyborczego z powyższą informacją i otrzymał informację,
że kolejną osobą z listy, która obejmie mandat jest Pani Jadwiga Dziewa.
Następnie poprosił wszystkich o powstanie, gdyż Pani Radna
złoży ślubowanie i odczytał rotę ślubowania o następującej treści:
"
Wierny konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuje uroczyście
obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie
dobro mojej gminy i jej mieszkańców „
Radna Jadwiga
Dziewa, złożyła ślubowanie, wypowiedziała słowa:
„ślubuję, Tak mi dopomóż Bóg”
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, pogratulował Radnej oraz przedstawił
porządek obrad:
Porządek posiedzenia:
1.
Przyjęcie porządku obrad.
2.
Przyjęcie protokołów nr IV z dnia 30.12.2010 roku i nr V z dnia 12.01.2011
roku.
3.
Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej sesji.
4.
Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej
sesji.
5.
Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej za rok 2010.
6.
Informacja o organizacji ferii zimowych.
7.
Podjęcie uchwał:
·
w sprawie Uchwalenia Gminnej Strategii
Rozwiązywania Problemów Społecznych
w Gminie Ząbkowice Śląskie na lata 2011- 2014
·
w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miejskiej
Ząbkowic Śląskich
·
w sprawie
wygaśnięcia mandatu Radnego Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich
·
w sprawie zmian w składach osobowych Stałych
Komisji Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich
8. Interpelacje i zapytania
Radnych.
9. Sprawy różne.
10. Zakończenie obrad.
Ad. Pkt. 1
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, poprosił Wysoką Radę, aby do porządku
obrad wprowadzić następujący projekt uchwały:
·
w sprawie
wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na rok 2011
Poinformował
również, że powyższa uchwała była przedmiotem obrad Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu i uzyskał pozytywną opinię oraz Państwo otrzymaliście
ten projekt uchwały.
Zapytał, czy ktoś jeszcze chciałby wnieść
coś do porządku obrad?
Brak uwag do przedstawionego porządku
obrad.
W związku z
powyższym poddał pod głosowanie, aby do porządku obrad wprowadzić
zaprezentowany powyższy projekt uchwały.
Wysoka Rada
jednogłośnie przyjęła do porządku obrad zaprezentowany projekt uchwały.
Porządek obrad został przyjęty.
Ad. Pkt. 2
W związku z brakiem uwag do protokołów,
Wysoka Rada przez aklamację przyjęła protokoły.
Ad. Pkt. 3
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, poinformował, że
w okresie między sesyjnym wraz z Burmistrzem Panem Marcinem Orzeszkiem oraz z
Radnym Panem Januszem Labokiem i sołtysem wsi Bobolice odwiedzili rodziców jak
i również dzieci- trojaczków, zostały złożone gratulacje jak i skromne
prezenty. Uczestniczył w spotkaniu z przedsiębiorcami gminy Ząbkowice Śląskie,
którego organizatorem był Burmistrz Ząbkowic Śląskich, spotkanie odbyło się w
Ząbkowickim Ośrodku Kultury. Również z Panem Burmistrzem uczestniczył w
spotkaniu w Powiatowym Urzędzie Pracy z Panią Dyrektor Ireną Balikowską. Miał
również przyjemność uczestniczyć z Panem Burmistrzem, z Panią Radną Grażyną
Sobór w Domu Pomocy Społecznej, gdzie mieszkanka tego domu obchodziła 101
urodziny. Uczestniczył w szkoleniu Radnych, które było zorganizowane tut.
Urzędzie Miejskim jak i również, brał udział w zebraniach wyborczych w
sołectwach oraz przyjmował interesantów.
Ad. Pkt. 4
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, poinformował, że
sprawozdanie z
pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji znajduje się do wglądu w
Biurze Rady Miejskiej.
Burmistrz Ząbkowic Śląskich Marcin Orzeszek,
poinformował, że 25 tycznia br.
odbyło się nadzwyczajne walne zgromadzenie wspólników Przedsiębiorstwa
Wodociągów i Kanalizacji „Delfin” z siedzibą w Ząbkowicach Śląskich, podczas
którego odwołał członków rady Nadzorczej i powołał nową Radę Nadzorczą.
19 stycznia br.
spotkał się z przedstawicielami Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej,
celem spotkania było omówienie projektu partnerstwa na rzecz Rozwoju
realizowanego przez Dolnośląską Agencję Współpracy Gospodarczej oraz Agencję
Rozwoju Innowacji.
W ramach
Promocji Turystycznej naszej Gminy nawiązał współpracę z Polską Organizacją
Turystyczną, początek współpracy jest dosyć pozytywny m.in. w portalu Polska
Travel ukazały się informacje, dot. naszego sztandarowego obiektu Krzywej
Wieży.
Tak jak
wcześniej wspomniał Pan Przewodniczący z myślą o rozwoju miasta i gminy
Ząbkowice oraz poprawie warunków funkcjonowanie lokalnych przedsiębiorców w
Ząbkowickim Ośrodku Kultury odbyło się spotkanie lokalnych przedsiębiorców, na
którym zaproponował m.in. powstanie Ząbkowickiej Rady Biznesu.
Uchwałą z dnia
28 stycznia 2011 roku Rada Nadzorcza Zakładu Gospodarki Komunalnej odwołała z
funkcji członka prezesa zarządu spółki Pana Dawida Tomczaka i w jego miejsce
powołała Pana Piotra Szymańskiego Prezesa TBS-u
28 stycznia br.
wspólnie z Panią Skarbnik Gminy podpisał w siedzibie Narodowego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie aneks do umowy w sprawie
rekultywacji wysypiska śmieci w Braszowicach.
W związku z
podjętą 12 stycznia br. roku uchwałą Rady Miejskiej w sprawie wyboru sołtysów i
przewodniczących zarządów osiedli w jednostkach pomocniczych gminy, przedstawił
jak dotychczas wyglądają wyniki wyborów.
- ulica
Kamieniecka: Sołtys Jerzy Rzepka, Przewodniczący Rady Sołeckiej Józef Tokarczyk
- Grochowiska:
Sołtys Przemysław Pińczuk, Przewodniczącą Rady Sołeckiej Barbara Paw
- Pawłowice:
Sołtys Wanda Biernacka, Przewodniczącą Rady Sołeckiej Magdalena Tuła
- Strąkowa:
Sołtys Jadwiga Zięba, Przewodniczącą Rady Sołeckiej Dorota Łógowy
- Braszowice:
Sołtys Anna Gnutek, Przewodniczący Rady Sołeckiej Rafał Tant
- Jaworek:
Sołtys Kazimierz Wojtaczka, Przewodniczący Rady Sołeckiej Janusz Dyda
- Kluczowa:
Sołtys Agnieszka Badecka, Przewodniczący Rady Sołeckiej Robert Kinasz
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, zapytał, czy są
jakieś pytania odnośnie sprawozdania do Pana Burmistrza?
W związku z
brakiem pytań, przystąpiono do realizacji kolejnych punktów porządku obrad.
Ad. Pkt. 5
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Pani
Izabela Lisowska, przedstawiła sprawozdanie z działalności
Ośrodka Pomocy Społecznej za rok 2010.
(sprawozdanie stanowi załącznik do
protokołu)
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył
dyskusję nad złożonym sprawozdaniem.
Radna
Jolanta Mitręga, poinformowała, że Komisja Zdrowia,
Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska bardzo wnikliwie pracowała nad tym
dokumentem, i członkowie komisji wyrazili tutaj swoje zaniepokojenie
drastycznym spadkiem nakładów na dożywianie dzieci w szkole. Przypomniała, że w
ubiegłym roku była to kwota 100 tys zł, w tym roku gmina mogła tylko zabezpieczyć
tylko 15 tys zł. Ma do Pana Burmistrza i do wszelkich służb w urzędzie gorącą
prośbę, że jeżeli znajdą się jakieś pieniądze, o skierowanie tych pieniędzy na
dożywianie tych dzieci, ponieważ jeżeli będziemy mieli w gminie głodne dzieci
to nie będzie można innych potrzeb tych dzieci rozwijać, jeżeli one będą
głodne.
Burmistrz
Ząbkowic Śląskich Marcin Orzeszek, poinformował,
że na pewno dzieci w Gminie Ząbkowice Śląskie nie będą głodne.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w informacji z
wykorzystania środków, Pani budżet został zrealizowany w 99, 91 % natomiast
jest to kwota dosyć znacząca z budżetu państwa, dotacja niewykorzystana 68 tys
jak i również zwrot do budżetu gminy 5.800, co było tego przyczyną?
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej Pani Izabela Lisowska, odpowiedziała, że jeżeli chodzi o środki
finansowe pozyskane z budżetu państwa, tutaj ustawy regulują jednoznacznie, nie
można przeznaczyć tych środków na zadanie takie, które stanowią w ustawie, więc
jeżeli ktoś się nie ubiegał lub się nie kwalifikował, niestety środki muszą
wrócić do budżetu państwa. Było mniejsze zapotrzebowanie. Kryteria nie podnoszą
się od wielu lat, są to bardzo niskie kryteria, tutaj nie jest nawet mowa o
minimum socjalnym, ale raczej o ubóstwie.
Radny Franciszek Gawęda, zwrócił się do Pani Kierownik, w ostatniej części swojej
wypowiedzi mówiła Pani o potrzebie zakresie pomocy społecznej wynikającej z
codziennej pracy placówki w tym poprzez utworzenie noclegowni, placówki opieki
całodobowej czy też Domu Pomocy Społecznej dziennego pobytu.
Czy mamy rozeznanie, jako Ząbkowice Śląskie, ile osób chciałoby z
takiej noclegowni czy ze schroniska dla osób bezdomnych korzystać?
Ile osób ewentualnie maiłoby chęć uczestnictwa i korzystania z
Domu Pomocy Dziennego Pobytu?
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej Pani Izabela Lisowska, odpowiedziała, że jeżeli chodzi o Dom Pomocy
Dziennego Pobytu, tutaj regulują przepisy, chodzi o osoby z chorobami z
zaburzeniami psychicznymi. Wojewoda tutaj, co prawda daje na to, pokrywa koszty
i te osoby, które mamy w swoim rozeznaniu, które korzystają z usług
opiekuńczych, jest to liczba ok. 16 osób w tej chwili.
Jeżeli chodzi o noclegownie lub schroniska w tej
chwili umieszczone w schronisku mamy 4 osoby, ale sezonowo, gdy temperatura
atmosferyczna spada, ta liczba się zwiększa, czasami bywa tak, że codziennie są
zgłoszenia, są te osoby dowożone, tych osób może być, około 10, które
przebywałyby przez okres zimowy w noclegowni lub w schronisku z terenu naszej
gminy.
Jeżeli chodzi o schroniska, osoby są kierowane do
innych gmin, powiatów.
Również tworząc taka placówkę u nas, można byłoby
partycypować w kosztach ich utrzymania z pozostałymi gminami, na zasadnie
porozumienia.
Radny Franciszek Gawęda, czy Pani ma problemy z umieszczeniem tych osób, o których Pani
wspomniała w innych placówkach poza na ten czas. Ja rozumiem Pani ideę, że
dobrze było by stworzyć taki Ośrodek Pomocy dla osób, o których Pani wspomniała
na terenie Powiatu, tak, aby objąć cały Powiat, natomiast sytuacja finansowa
jest taka, jaka jest i nie ukrywam, że dobrze, że Pani o tym wspomina, dobrze,
że Ci ludzie mają opiekę i oparcie z Pani strony, natomiast, nie wierze, żeby
nam się w trakcie tej kadencji stworzyć taki dom. Pytanie zmierzające do tego
pozwoli mi na podjęcie pewnych decyzji, jak Pani wie również są środki dla różnych fundacji, które umożliwiają powołania
powodujące opiekę ok. 40 osób dziennego pobytu, jedynym warunkiem uczestnictwa
gminy czy tez opieki społecznej byłoby zapewnienie lokalu, który notabene byłby
opłacany przez środki z tych fundacji. Jeżeli jest taka potrzeba, że tych osób,
Pani zdaniem z terenu powiatu byłoby ok. 40, myślę, że warto, aby do tego
tematu wrócić, jeżeli natomiast nie ma Pani takich problemów z umieszczeniem
tych osób w innych placówkach, to myślę, że na razie możemy od tego tematu
odejść.
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej Pani Izabela Lisowska, na dzień dzisiejszy nie mamy problemu z
umieszczaniem. Schroniska, noclegownie mają obowiązek przyjmować osoby
wymagające takiej pomocy, opieki. Jedyny problem, jaki to stanowi to transport
tych osób, zazwyczaj zdarza się to, że osoby te są znajdowane bądź same się
zgłaszają wieczorem na komendę, przewozem, transportem, tych osób do placówek,
musimy korzystać i prosić o pomoc jednostki służb o przewiezienie takich osób,
czy to Straż Miejską, Policję, a nawet Pogotowie. Jednostka, która wyjedzie z
taką osobą transportując ją do schroniska, noclegowni, jest to teren dosyć
odległy. Zabieram z terenu gminy, powiatu służbę, która w tym momencie nie może
akurat czynić swoich zadań i obowiązków. Patrolować miasta.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z
brakiem dyskusji nad sprawozdaniem, zamknął ten punkt obrad.
Ad. Pkt. 6
Kierownik Wydziału Edukacji
Maria Pater, przedstawiła informację o organizacji ferii zimowych.
(informacja stanowi załącznik do
protokołu)
Środki zaplanowane na całe ferie
to 24.680 zł.
Członek Zarządu Osiedla nr 3
Pani Raus, stwierdziła, że to, co zostało przygotowane o
feriach to tj. mizeria, bo wie właściwie jak to będzie wyglądać, dzieci będą
biegały po osiedlu, zaczepiały, no i będą robiły, co chciały. Wie, że to jest
trudno zorganizować, coś dla dzieci, gdyż są wymagające. W związku z powyższym
zadała pytanie dot. ZOK-u, bo będzie tam tylko jeden dzień balowy i co dalej?
Kierownik Wydziału Edukacji
Maria Pater, odpowiedziała, że przykro jej słyszeć, że padło
takie twierdzenie, gdyż zazwyczaj dzieci są bardzo zadowolone z programów,
które przygotowują nasze placówki, i jeśli chodzi o OSiR i Bibliotekę, to
dzieci z osiedla XX- lecia, bardzo chętnie przychodzą do fili bibliotecznej.
Natomiast, jeżeli chodzi o ZOK to sytuacja jest o tyle trudniejsza w tym
momencie, gdyż Dyrektor ZOK-u przebywa na długotrwałym zwolnieniu lekarskim, i
całą ta informację dot. organizacji na okres ferii przygotował Dyrektor po. W
zastępstwie. Sądzi, że i tak działalność podstawowa ZOK-u w lutym będzie
pozwalała dzieciom na inny jeszcze udział w zajęciach, które nie są ujęte na
plakacie.
Dyrektor Publicznej Biblioteki
Helena Wolnik- Kliber, zajęcia są tak zrobione, że
w miejscowościach Strąkowa, Olbrachcice, Kozieniec, Brodziszów, Pawłowice są
również dyskoteki, które będą w świetlicach. Cieszą się one dużym powodzeniem,
przychodzi bardzo dużo dzieci, pracownicy Ośrodka Kultury wyjeżdżają do tych
miejscowości. Nie można przeznaczyć więcej środków. Zajęcia klubowe są w
bibliotece, i wszystkie dzieci, które są chętne, drzwi są otwarte, zarówno na
osiedlu, jak i do biblioteki gdzie mają do dyspozycji i komputery i gry i
zajęcia plastyczne. Każde dziecko, które chce skorzystać, ma taką możliwość.
Sołtys wsi Strąkowa Jadwiga
Zięba, słyszała, że w programie ferii ma być wyjazd na
lodowisko do Świdnicy. Czy nie można było by rozważyć możliwości zorganizowania
lodowiska w naszym dużym powiatowym mieście Ząbkowice? Żeby np. te osoby, które
organizują ogródki na rynku ząbkowickim, może mogliby w rewanżu w zimie
organizować tam lodowisko, w wielu miastach są organizowane lodowiska na rynku,
jest to centrum życia kulturalnego każdego miasta i małe lodowisko
przyciągnęłoby dzieci.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z
brakiem pytań dot. przedstawionej informacji zamknął ten punkt obrad.
Ad. Pkt. 7
I.
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie Uchwalenia Gminnej
Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Ząbkowice Śląskie na
lata 2011- 2014
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Pani
Izabela Lisowska, przedstawiła i omówiła
powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem
( projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu)
Poinformowała, że Pani Przewodnicząca Komisji Jolanta Mitręga,
zauważyła w słabych stronach, które były przedstawione na komisji, i które
również zostały dodane: 3 punkty: brak placówek leczenia paliatywnego, brak
bariery architektonicznej występujące tutaj w naszych placówkach publicznych,
niedostateczna liczba środków komunikacji miejskiej, z której mogłyby korzystać
osoby starsze, niepełnosprawne.
Radny Krzysztof Kotowicz, podczas posiedzenia Komisji pozwolił zwrócić sobie uwagę na
pewien element, istotny, kiedy rozpatrujemy istotne problemy społeczne Ząbkowic
Śląskich, nie wnoszę dzisiaj formalnie, aby ten dokument uzupełniać, chciałby,
aby w przyszłości abyśmy nie zapomnieli, że poza bezrobotnymi, osobami
niepełnosprawnymi, seniorami i poza tą częścią społeczności lokalnej, jaka
ulega różnego rodzaju patologią jest również bardzo istotna grupa społeczna,
jaką jest młodzież. Chciałbym, abyśmy mieli świadomość, że nie można dopuszczać
do wykluczania młodych ludzi z życia społecznego. Strategia rozwiązywania
problemów społecznych, tj. również dokument i pewna filozofia działania
samorządu, która zmierza do tego, aby młodzież była włączona w życie społeczne,
była chroniona przed zjawiskami, które ogólnie nazywamy problemami społecznymi. Przy analizie ewaluacji tego dokumentu, przy ocenie
jego skuteczności, aby dokonać przy ewaluacji również ewolucji, żeby ten
dokument uzupełnić o rozdział o paragraf, o jakiś elementarny akcent, dot.
młodego pokolenia.
Przewodniczący Zarządu Osiedla
nr 1 Marian Patela, zadał pytanie, dlaczego w tych
materiałach nie ma organizacji społecznych, UTW. To jest stowarzyszenie, które
podjęło szeroką działalność na wielu płaszczyznach.
Na czym polega współdziałanie z organizacjami senioralnymi i
społecznymi. Co się pod tym zdaniem kryje?
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej Pani Izabela Lisowska, odpowiedziała, że jeżeli chodzi o brak organizacji,
która jest dosyć istotną i znaczącą, która powstała dosyć niedawno na terenie
naszej gminy, to faktycznie nie została ujęta, jeżeli chodzi o Uniwersytet
Trzeciego Wieku. Współpraca, jeżeli chodzi o te stowarzyszenia, tak jak było do
tej pory, np. z „Caritasem” czy organizacją „Integracja” czy Krajowy Związek
Emerytów, Rencistów i Inwalidów, jeżeli zwracają się państwo do nas o jakieś
konkretne informacje, istotne, jeżeli chodzi o przygotowanie jakiegoś wniosku
współpracujemy tutaj na zasadzie- Ośrodek Pomocy udziela informacji, czy jeżeli
pozyskuje jakieś informacje niezbędne dla tych stowarzyszeń.
Sołtys
wsi Strąkowa Jadwiga Zięba, zapytała o
Terenowego Opiekuna Społecznego, funkcję, którą kiedyś pełnili sołtysi
społecznie, czy w dzisiejszych czasach mogłaby jeszcze funkcjonować?
Od bardzo wielu lat pełni funkcję sołtysa i na samym
początku taka forma funkcjonowała.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, odpowiedział, że
sama rola sołtysa skłania się do tego, że jednak sołtys zna swoich mieszkańców,
wie, komu dzieje się jakaś krzywda, czy występuje jakaś patologia. I rolą
sołtysów jest zgłaszanie takich sytuacji do Ośrodka Pomocy Społecznej.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poprosił o
opinię Komisji.
Przewodnicząca
Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska Jolanta Mitręga przedstawiła pozytywną opinię powyższej Komisji jak
i Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu również pozytywnie zaopiniowała
powyższy projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z
powyższym poddał pod głosowanie zaprezentowany projekt uchwały.
Głosowanie
W
wyniku głosowania Wysoka Rada jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
II. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie
wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na rok 2011.
Skarbnik Gminy
Bożena Kurczyna, zaprezentowała projekt uchwały wraz z uzasadnieniem.
( projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu)
Przewodniczący Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu Bogdan Tkaczyński, poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała
projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik w związku z brakiem dyskusji w
przedmiotowej sprawie, poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Głosowanie
W
wyniku głosowania Wysoka Rada jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
III. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie
powołania Młodzieżowej Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich.
Burmistrz Ząbkowic Śląskich Marcin
Orzeszek, zabrał głos,
informując, że zgodnie z zapisem art. 5b ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o
samorządzie gminnym, zapis ten pozwala na podejmowaniu działań na rzecz
wspierania i upowszechniania idei samorządowej wśród mieszkańców gminy
zwłaszcza wśród młodzieży. Przyjęcie uchwały o powołaniu Młodzieżowej Rady
Miasta pozwoli na zwiększenie zaangażowania się młodych mieszkańców miasta i
gminy Ząbkowice Śląskie w bieżące sprawy. Umożliwi konsultacje w wielu sprawach
dot. środowiska młodzieżowego i jednocześnie zapewni aktywne uczestnictwo w
życiu publicznym. Daje również sygnał dorosłym, że zdanie młodzieży w wielu
kwestiach jest ważne, i należy je wysłuchać. Statut określa sferę dziedzin
życia, które będą rozpatrywane przez Młodzieżową Radę Miejską w Ząbkowicach Śląskich.
Szanowni Państwo, osobiście mam ogromną satysfakcję
i zadowolenie przedstawiając i rekomendować Wysokiej Radzie projekt uchwały o
powołaniu Młodzieżowej Rady Miejskiej w Ząbkowicach. Za pozytywną decyzję
Wysokiej Rady z góry serdecznie dziękuję.
Kierownik Wydziału Edukacji Maria Pater, poprosiła o dokonanie zmiany zapisu w § 14 ust. 3 pkt. 6, przy zapisie Zasadnicza Szkoła Zawodowa Cechu
Rzemiosł Różnych i Małej Przedsiębiorczości podany adres dot. byłego adresu,
ale jest z pieczątki pisma, które aktualnie wpłynęło do wydziału, a zapis
powinien wyglądać w ten sposób: ul. Powstańców Warszawy 8 b, c.
Jeżeli
chodzi o ilość mandatów, propozycja jest taka:
-
Publiczne Gimnazjum nr 1- 5 -
Publiczne Gimnazjum nr 2- 3
Przedstawiła
również uzasadnienie do projektu uchwały.
Przewodniczący Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu Bogdan Tkaczyński, poinformował o pozytywnej opinii Komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, otworzył
dyskusję w przedmiotowej sprawie.
Radna Jolanta Mitręga, zadała pytanie, czy ktoś przeliczał to, ile będzie
to kosztowało Gminę, powołanie takiej rady, ponieważ znamy naszą sytuację, czy
na to nas porostu stać?
Burmistrz Ząbkowic Śląskich Marcin
Orzeszek, odpowiedział, że
posiedzenia Młodzieżowej Rady Miasta oczywiście nie będą tak częste jak Rady
Miejskiej, i zapewnia, że w ramach budżetu, który posiadamy zapewni się
funkcjonowanie jej.
Radna Jolanta Mitręga, odnośnie § 11, czy
na te cele będziemy musieli zabezpieczyć jakąś kwotę w budżecie?
Burmistrz
Ząbkowic Śląskich Marcin Orzeszek, odpowiedział, że
ta uchwała daje cały obszar działania, będzie się sukcesywnie wprowadzać zapisy
tej uchwały, oczywiście na samym początku wszystkiego nie jest się wstanie
umieścić, ale na rok 2012 w budżet, jeżeli będzie taka możliwość, to zadania
będą wpisywane.
Radny
Franciszek Gawęda, popierając całości tą inicjatywę
Pana Burmistrza, zwrócił uwagę oraz chciał prosić, aby w rozdziale 2 § 11 ” Rada realizuje swoje cele poprzez …” dopisać:
współpracę z samorządem gminnym przy jednoczesnej współpracy z komisjami
problemowymi Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich. Po przeanalizowaniu Statutu
Młodzieżowej Rady Miejskiej w wielu punktach on jest jak gdyby opiniotwórczy
wspomagający działanie Rady Miejskiej, w związku z powyższym taki zapis umożliwiałby
również współpracę odwrotną nie tylko Rady Młodzieżowej z Radą Miejską, ale
również i odwrotnie zasięgając bezpośrednio opinii poprzez poszczególne komisje
problemowe właśnie Rady Młodzieżowej.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poprosił o
dopisanie w/w propozycji i
§ 11 będzie brzmiał następująco:
”
Rada realizuje swoje cele poprzez współpracę z samorządem gminnym”
Członek Zarządu Osiedla nr 3
Pani Raus, powiedziała, że bardzo jej się podoba ten pomysł
zorganizowania Młodzieżowej Rady Miejskiej, ale jeżeli może podpowiedzieć,
to bardzo prosiłaby, aby ta Rada
Młodzieżowa przede wszystkim współpracowała z samorządami miejskimi m.in.
środowiskowymi, będą na wsi będą w mieście. Wyraziła swoją pozytywną opinię w
tej sprawie.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, uważa, że w tej
Młodzieżowej Radzie Miejskiej będą przedstawiciele wszystkich środowisk, czy
tej młodzieży z osiedla, czy młodzieży wiejskiej, ponieważ do gimnazjum chodzą
dzieci i z miasta i z gminy, to oni wybiorą swoich reprezentantów, natomiast
nic nie będzie stało na przeszkodzie. Ta współpraca z samorządem jest szeroko
rozumiana.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik w związku z brakiem głosów w
przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego
i Budżetu Bogdan Tkaczyński,
poinformował o pozytywnej opinii Komisji.
W związku z powyższym poddał pod głosowanie
zaprezentowany projekt uchwały wraz z naniesioną poprawką.
Głosowanie
W
wyniku głosowania Wysoka Rada jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
IV.
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego Rady Miejskiej
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił
powyższy projekt uchwały.
(projekt
uchwały stanowi załącznik do protokołu)
W związku z brakiem pytań dot. przedstawionego
projektu uchwały, poddał go pod głosowanie.
Głosowanie
W
wyniku głosowania Wysoka Rada jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
V. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w składach osobowych Stałych Komisji
Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił
powyższy projekt uchwały.
(projekt
uchwały stanowi załącznik do protokołu)
W związku z brakiem dyskusji dot. przedstawionego
projektu uchwały, poddał go pod głosowanie.
Głosowanie
W
wyniku głosowania Wysoka Rada jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
Ogłoszono 10 min przerwy.
Ad. Pkt. 8
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, odczytał
odpowiedź na interpelację Pani Grażyny Sobór w sprawie otwarcia łącznika ulicy
Kamienieckiej z Chrobrego dla pojazdów do 3,5 ton
(odpowiedź stanowi załącznik do protokołu)
Poinformował, że 24 stycznia br. wpłynęła interpelacja Radnego
Franciszka Gawędy w sprawie udostępnienia w formie kserokopii audytu, który miał
zostać przeprowadzony przez wewnętrznego audytora Urzędu Miejskiego po I
półroczu 2010 roku.
(interpelacja stanowi załącznik do protokołu)
Odczytał odpowiedź na powyższą interpelację, która stanowi
załącznik do protokołu.
Poinformował również, że w dniu dzisiejszym wpłynęła kolejna
interpelacja Radnego Franciszka Gawędy. Odczytał tą interpelację.
Interpelacja ponowna w sprawie udostępnienia w formie kserokopii
audytu, która stanowi załącznik do protokołu.
Radny Bogdan Tkaczyński, powiedział, że na zjeździe 10-lecia istnienia sal wykładowych
Akademii Ekonomicznej przy ulicy Wrocławskiej padł wniosek, aby uhonorować Pana
Prof. Adama Nowickiego Honorowym Obywatelem Miasta Ząbkowice Śląskie, gorąco
poparł ten wniosek były burmistrz a obecnie Radny Krzysztof Kotowicz.
Wobec powyższego wnosi wniosek, aby nadać Panu Prof. Adamowi
Nowickiemu Honorowe Obywatelstwo Naszego Miasta, przypomniał jednocześnie, że
jest to człowiek, który urodził się w Ząbkowicach, chodził do szkoły
podstawowej, do szkoły średniej, a za wkład, jaki włożył w pracę ze studentami,
proponuje, aby takie obywatelstwo zostało Panu Profesorowi nadane.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował,
że jest forma tutaj w kwestii wpływu takiego wniosku celem rozpatrzenia i taki
wniosek może być zgłoszony tzw. wniosek obywatelski, który musi być poparty
ilością podpisami obywateli. Jest to odrębna uchwała. Stosowny wniosek, który
zostanie złożony, zostanie rozpatrzony.
Sekretarz
Gminy Iwona Aibin, poinformowała, że jest odrębna
uchwała, która reguluje te kwestie, czyli nadania tytułu Honorowego Obywatela,
jak i zasłużonego dla miasta Ząbkowice Śląskie, jest tam formalnie określony
wniosek i najprawdopodobniej jest potrzebna grupa 50 mieszkańców Ząbkowic
Śląskich, aby taki wniosek mógłby być rozpatrywany przez organ stanowiący,
jakim jest Rada Miejska.
Radny
Krzysztof Kotowicz, poinformował,
że trwa procedura zbierania podpisów pod kandydaturą na propozycję Honorowego
Obywatela Ząbkowic Śląskich dla świętej pamięci Pana Mariana Morawskiego, który
był działaczem NSZ Solidarność, taki wniosek zostanie sformułowany i trafi do
Rady Miejskiej w stosownym terminie, tak, aby mógłby być rozpatrzony.
Poprosił również, aby Rada Miejska przywróciła dobry
zwyczaj pełnienia przez Radnych dyżurów. W imieniu Klubu Radnych Ziemia Ząbkowicka
XXI wnosi, aby takie dyżury przywrócić, aby zapewnić Radnym odpowiedni
harmonogram, terminarz, warunki organizacyjno- techniczne. Jest to ważny
kontakt w mieszkańcami z wyborcami.
Przypomniał również, że był dobry zwyczaj, iż
sprawozdanie Pana Burmistrza było publikowane przed sesją, czy w dniu sesji w
serwisie internetowym miasta.
Również przypomniał, że był taki obyczaj, aby
publikować interpelacje i odpowiedzi Pana Burmistrza, aby opinia publiczna
mogła zapoznać się z tym, co Radni w formie interpelacji zgłaszają jak i z
odpowiedziami Pana Burmistrza.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował,
że w kwestii dyżurów Radnych przygotowywany jest harmonogram i na pewno takie
dyżury już będą od miesiąca lutego.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik w związku z
brakiem głosów w interpelacji i zapytań, zamknął ten punkt obrad.
Ad. Pkt. 9
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, poinformował, że
w dniu 28 stycznia br. na jego ręce wpłynął wniosek w imieniu Oddziału PTTK w
Ząbkowicach Śląskich o nadanie Panu Morawskiemu pośmiertnie tytułu Honorowego
Obywatela Ząbkowic Śląskich.
Radny Krzysztof Gnach, w ramach oszczędności, zgłasza wniosek, aby
materiały na sesję przesyłać mu w formie elektronicznej.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował, że
zwracał się na ostatniej sesji do Panów i Pań, jeżeli ktoś taką akceptację
zgłosi będzie to tak realizowane.
Radny
Krzysztof Kotowicz, wszyscy Radni
mogą mieć swoje adresy e-mailowe w domenie zabkowiceslaskie.pl, ponieważ taka
praktyka była w poprzedniej kadencji.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował, że
przyjmuje ten wniosek.
Mieszkaniec
wsi Braszowice Jacek Szeremt, zadał pytanie
do Radnego Krzysztofa Kotowicza, tytułem wstępu powiedział, że jest to sprawa
związana z przebudową skrzyżowania w Braszowicach drogi krajowej z drogą
powiatową, tam ma to polegać na zwiększeniu bezpieczeństwa poprzez zamontowanie
świateł. Została przygotowana cała dokumentacja bardzo obszerna. Poinformował, że
ma mapę zatwierdzoną już przez wszelkie organy w 2009 roku i na zebraniu
wiejskim w Braszowicach dowiedzieli się od Pana Burmistrza Miernika, że sprawa
odwleka się w czasie, a w związku z tym, że kawałek ziemi gminnej o powierzchni
2 ary 194 m, czyli wielkości tej sali, został 10 lipca sprzedany prywatnemu
inwestorowi, właścicielowi. Odwleka to od razu w czasie zapewne te wszystkie
sprawy związane z inwestycją. Braszowiczanie byli mocno zdziwieni, nie wiedział
o tej sytuacji ani sołtys minionej kadencji, nie wiedział nic radny Stanisław
Nędza. Poinformował, że został upoważniony, żeby zapytać dzisiaj, dlaczego taka
sytuacja miała miejsce, że 2 ary ziemi zostało sprzedane, jeżeli na przetargu
to się jeszcze okaże, ale jeżeli bez przetargu to jest to kolejna sprawa
bulwersująca nas o gospodarowaniu działką gminną, co znowu narazi na koszty, bo
nowi właściciele bez zwiększenia kosztów na pewno się nie zgodzą na jakąś tam
kontynuację prac na już ich ternie.
Radny
Krzysztof Kotowicz, odpowiedział,
że nie mając pełnych dokumentów w tej chwili nie odpowie na to pytanie,
zwłaszcza, że dot. to zdarzenia rzekomego sprzed paru miesięcy. Z całą
pewnością sprzedaż, jeżeli się odbyła, odbyła się zgodnie z procedurą
przewidziana prawem za te czynności odpowiadają również pracownicy merytoryczni
Urzędu Miejskiego, myśli, że Pan Burmistrz może upoważnić, aby takie dokumenty
zostały upublicznione w granicach prawa.
Członek Zarządu Osiedla nr 3
Pani Raus, poruszyła sprawę przywrócenia komunikacji
wewnętrznej miejskiej. Autobusy tylko kursują w dniu 1 listopada. Trzeba
przywrócić przynajmniej jeden kurs codziennie. Plac autobusowy wygląda
tragiczne.
Poruszyła również temat ZOK-u, wydaje jej się, że on nie istnieje,
ponieważ w ZOK-u mało się dzieje. Powinna być sala gastronomiczna, uczciwa,
powinno się kulturalnie napić się kawy, zjeść obiad. W mieście brakuje takich
miejsc. Prośba jest taka, aby ZOK wznowił swoją działalność.
Burmistrz
Ząbkowic Śląskich Marcin Orzeszek, odpowiedział, że
jeżeli chodzi o komunikację miejską i wygląd PKS-u, to odbył już pierwsze
spotkanie z władzami PKS-u, w tej chwili są w trakcie przekształceń i nie
wiadomo, czy wejdzie inwestor, czy po prostu pozostaną spółką ze 100 % udziałem
skarbu państwa, trwają tam ciągle jakieś restrukturyzacje, procedury, zmiany.
Nie jest to łatwy partner do rozmowy, nie mniej jednak na tym spotkaniu
rozmawiali o komunikacji miejskiej. Kwestia jest związana z pieniędzmi i
partycypacji samorządu gminy w tym przedsięwzięciu.
Jeżeli chodzi o kwestię ZOK-u, mamy świadomość, że
chcielibyśmy, żeby było tam po prostu lepiej.
Ryszard
Barański, zadał pytanie do Pana Burmistrza. Z
informacji prasowej dowiedzieliśmy się wszyscy, że Pan Starosta rozważa
możliwość zagospodarowania budynku po ogólniaku, a właściwie o jego prawdopodobnej
sprzedaży, chociaż ma to jeszcze rozstrzygnąć prawdopodobniej Rada Powiatu. Czy
nie uważa Pan, że powinien Pan się włączyć do tego tematu, dlatego, że w
poprzedniej Radzie ten problem był stawiany wielokrotnie na sesjach, było także
stanowisko Rady Miejskiej w tym temacie, chodziło o salę gimnastyczną, ale ten
problem wiąże się z całym obiektem. Czy nie uważa Pan, że my, jako miasto
powinniśmy przyjąć ten obiekt i zagospodarować go w tym temacie chociażby, że w
tej chwili 100 dzieci nie otrzymało miejsca w przedszkolach, mamy także problem
ze żłobkami, a poza tym jest problem tej sali. Ja mam takie wątpliwości, w związku,
z czym mam pytanie: Jak Pan chce do tego tematu podejść, jak Pan chce go
rozwiązać?
Drugi temat tj. sprawa zagospodarowania naszych
odpadów. Z tym problemem borykamy się od kilku lat. Czy nie wypadałoby, żeby
ten problem rozwiązać na forum powiatu, tym bardziej, że jest sprzyjająca
sytuacja polityczna, że Pan ma przełożenie także na Radnych, jako Platforma
Obywatelska, żeby ten problem rozwiązać kompleksowo. Czy nie trzeba było zastanowić
się nad budową spalarni, która załatwiłaby problem śmieci w powiecie. Czy też w
całym regionie naszym. A to są pieniądze z Unii Europejskiej. Aby ten temat
rozwiązać globalnie.
Burmistrz
Ząbkowic Śląskich Marcin Orzeszek, odpowiadając na
pierwszy temat, to stanowisko dot. sprawy sali gimnastycznej, to zostało to
przedłożone Panu Staroście, stanowisko jest takie same jak był Radnym
Powiatowym, poprosił Pana Starostę o rozważenie, aby nie przenosić tam siedziby
Starostwa, a salę przekazać dla gminy, dla szkoły podstawowej nr 2. Takie jest
jego stanowisko. Z tego, co interpretuje słowa Pana Starosty, jego zdanie jest
podobne.
Jeżeli chodzi o kwestie odpadów, odbyło się spotkanie pierwsze u
pana Starosty z wszystkimi wójtami, burmistrzami, m.in. był ten temat
poruszony, ale ten temat był tylko zasygnalizowany, ponieważ rozmowy toczyły
się w głównej mierze o drogach, ponieważ był to okres zimowy i to był temat
podstawowy, ale umówieni są i Pan Starosta zorganizuje spotkanie, ponieważ
kończą się wszystkie decyzje dot. sprawy śmieciowej.
Radny Franciszek Gawęda, wrócił do tematu PKS-u.
Wydaje mi się, że jest na tyle istotny, poniekąd zajmowałem się tą
sprawą, również rozmawiając z Urzędem Skarbu Państwa, który to zawiaduje
całością PKS-u dzierżoniowskiego i wiem, że ten proces, o którym była mowa już
się rozpoczął, ale być może będzie całe przedsiębiorstwo PKS Dzierżoniów
sprzedawane. Teren PKS-u ząbkowickiego jest własnością gminy, chyba dzierżawa
wieczysta, nie do końca znam tą sprawę, i wówczas, nie wiem czy było by
zasadnym, aby rozważyć możliwości przejęcia z powrotem tego terenu pod kątem
ewentualnie założenia własnej komunikacji, być może znajdzie się inwestor,
który chciałby zbudować, czy rozwinąć własną firmę, powodującą to, że
komunikacja będzie gminna, powiatowa, między miastowa, czy dalsze kierunki.
Radny Krzysztof Kotowicz, na terenie bazy PKS przy ulicy legnickiej znajduje się punkt
przodunkowy odpadów komunalnych Gminy Ząbkowice Śląskie, od kwietnia 2006 roku,
kiedy Pan burmistrz Józef Marcinków wynegocjował tą lokalizację, ona od tego
czasu spełnia swoją funkcję i w przypadku gdyby, słowa Pana Radnego się
spełniły i doszło do ruchów właścicielskich, taki punkt może stać się kartą
przetargową albo balastem i dla sprzedawcy i dla inwestora. Warunki umowy na punkt,
przodunkowy były negocjonowane przez byłego prezesa ZGK i one dają pewien bufor
bezpieczeństwa w czasie, ale ten bufor nie jest tak długi, aby nie można i
nienależało już w takim razie przedsięwziąć kroków, które zabezpieczałyby
skuteczny transport odpadów komunalnych, a co bez Puntu przodunkowego jest
krawędzią ekonomii.
Sołtys wsi Strąkowa Jadwiga
Zięba, wyraziła swoje zadziwienie, w jakim znaleźli się
mieszkańcy Braszowic, w związku z dziwnym sprzedaniem 2 arów ziemi stanowiących
własność gminy, o której nikt we wsi nie wiedział. Przedstawiła pokrótce procedury,
które obowiązują przy sprzedaży ziemi stanowiącej własność skarbu państwa,
który może być małym wzorem do zastosowania na naszym małym gminnym terenie.
Radny Franciszek Gawęda, w sprawie sprzedaży działek, uważa, że ważniejszą sprawą jest
to, co na tej działce będzie konieczne do zrobienia, m.in. sprawa odprowadzania
wód gruntowych, które podchodzą pod to skrzyżowanie. Tam będzie ciągnięty
kolektor, który właśnie będzie przechodził przez tamtą działkę, i obawa jest
druga dot. czy dodatkowo gmina nie poniesie z tego tytułu kosztów wynikających
z tego, że ktoś może nie udzielić zezwolenia na przeprowadzenie tego kolektora
i próba obejścia będzie dużo więcej kosztowało bądź też próby pozyskania z tego
tytułu odpowiedniej gratyfikacji finansowej.
Mieszkaniec
wsi Braszowice Jacek Szeremt, również
dodatkowo wypowiedział się na ten temat.
Burmistrz
Ząbkowic Śląskich Marcin Orzeszek, poinformował,
skąd ten temat wyszedł, że otrzymał telefon od Pani Dyrektor Ofman Zastępcy
Dyrektora GDDKiA w celu pomocy w negocjacjach. Odbyło się spotkanie pomiędzy
właścicielem Panem Burmistrzem Miernikiem a GDDKiA w celu uzyskania jakiegoś
porozumienia wynikającego z tej sprawy.
Zastępca
Burmistrza Piotr Miernik, w tej sprawie
w 2009 roku GDDKiA wystosowała pismo do Urzędu Miejskiego z prośbą o opinię na
temat projektu tego zjazdu, w marcu 2009 została wydana opinia pozytywna jak
również zgoda na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane, czyli jak gdyby
gmina, jako właściciel tej działki wydała zgodę pełnomocnikom na to, żeby mogli
tam wszelkie jakieś prowadzić prace związane z przebudową tego skrzyżowania. Od
tamtego czasu w między czasie działka została sprzedana, pojawił się inwestor,
który jak gdyby wystąpił z wnioskiem o sprzedaż nieruchomości w drodze
poszerzenia posesji, polepszenia stanu swojej posesji, stąd też została
wykonana procedura sprzedaży tej działki, i działka została sprzedana. Na
chwilę obecną, ponieważ ten projekt przebudowy zjazdu został zatwierdzony i na
dzień dzisiejszy jak gdyby nic już nie stało na przeszkodzie, żeby rozpocząć tą
inwestycję. Tylko, że pojawił się problem, że ta działka została sprzedana i
tak jak Pan Radny wspomniał i Pan Szeremet, przebiega tam kanalizacja
burzowa. Pod koniec roku zostało
wystosowane pismo osoby, która tę działkę nabyła do GDDKiA z informacją, że nie
wyrażają zgody na tą inwestycję. Na dzień dzisiejszy odbyło się spotkanie z tą
osobą w celu wynegocjowania jakiś warunków odpowiednich dla gminy.
Radny
Krzysztof Kotowicz, poinformował,
że bez dostępu bez dokumentów, które znajdują się u Pana Burmistrza, nie może
się wypowiedzieć, co do rzetelności, samej procedury jak i jej zasadności.
Nabywcą tego terenu jest mieszkaniec Braszowic, i to bardzo istotny szczegół.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zamknął ten punkt obrad oraz w związku wyczerpaniem
porządku obrad VI Sesji Rady Miejskiej zamknął obrady.
Protokołowała Przewodniczący
Rady Miejskiej
Monika Gwóźdź (-)
Andrzej Dominik