Protokół nr LXIV/2010

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 23 września 2010 roku

w sali Konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich

 

 

W sesji udział wzięli:

 

1) Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

 

- nieobecni

.                    Zdzisław Burnat

.                    Bogdan Rembisz

 

2) Krzysztof  Kotowicz                    Burmistrz  Ząbkowic Śl.                  

3) Iwona Aibin                                  Sekretarz Gminy

4) Bożena Kurczyna                         Skarbnik Gminy

5) Paweł Polewski                           Radca Prawny        

 

oraz goście zaproszeni i osoby przybyłe

 

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz na podstawie Statutu Ząbkowic Śląskich  §  36 pkt. 1  Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  -  o t w o r z y ł  LXIV Sesję Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich V kadencji, stwierdzając, że uczestniczy w niej 18 radnych,              co stanowi odpowiednie quorum, przy którym rada może obradować i podejmować prawomocne decyzje.

 

Poinformował, że protokół z obrad prowadzić będzie Pani Monika Gwóźdź 

 

Następnie przedstawił porządek obrad 

 

1.      Przyjęcie porządku obrad.

2.        Podjęcie uchwał:

- w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2010 rok.

- w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Ząbkowicach Śląskich za rok 2009.

- w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Ząbkowickiego Ośrodka Kultury w Ząbkowicach Śląskich za rok 2009.

3.      Interpelacje i zapytania.

4.      Sprawy różne. 

5.      Zakończenie obrad.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, prosi wysoką Radę o wprowadzenie  do porządku obrad projekt uchwały, oraz poddał ją pod głosowanie.

 

1) uchwała w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania.  

( projekt stanowi załącznik do protokołu)

 

W wyniku przeprowadzonego głosowania wysoka Rada jednogłośnie przyjęła zaprezentowany projekt uchwały.

 

Wpłynął wniosek komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego, aby na posiedzeniu dzisiejszej sesji do porządku obrad wprowadzić punkt o następującej treści:

 

.      Zapoznanie radnych z protokołem kontroli NIK- Delegatura we Wrocławiu, która miała miejsce w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich w dniach 09.06.2010- 09.08.2010           a dot. kontroli gospodarowania środkami publicznymi i gruntami Gminy Ząbkowice Śląskie oraz respektowanie przepisów o dostępie do informacji publicznej.

( wniosek stanowi załącznik do protokołu)

 

Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Anna Józefowicz, uważa i zaproponowała, że z protokołem należałoby się zapoznać w biurze rady. Nie można wyciągać pochopnych wniosków ani dyskusji, należy poczekać na wnioski, jakie będą pokontrolne, jak również zaczekać na wystąpienie pokontrolne i wówczas można się tym zająć.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie zaprezentowany powyższy wniosek, aby do porządku obrad wprowadzić ten punkt.

 

Głosowanie: 6 głosów za, 8 głosów przeciwnych, 3 głosy wstrzymujące

 

Wniosek nie przeszedł

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zapytał, czy ktoś jeszcze chciałby  wnieść coś do porządku obrad?

 

Radny Ryszard Barański, prosi Radę o wprowadzenie dwóch projektów uchwał:

 

1)   uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnej Danuty Wojtaczki

( projekt stanowi załącznik do protokołu)

 

oraz przedstawił projekt uchwały wraz z uzasadnieniem

           

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przerwał Panu Radnemu Ryszardowi Barańskiemu, gdyż miał przedstawić projekt uchwały, natomiast, co jest zawarte w protokole, każdy może się z tym zapoznać. Natomiast nie jest tutaj jakąś tajemnicą, że Radna Wojtaczka zawarła z Gminą umowę dzierżawy tak samo jak radny Dominik miał takowe dzierżawy z Gminą Ząbkowice. To już jest od zawsze znane i nie musi Pan tego przytaczać. Zgłasza Pan dwa projekty uchwał, proszę tytuł tej uchwały i Wysoka Rada zadecyduje czy wprowadzamy do porządku obrad czy nie, bo powtarzamy się tu z pewnymi faktami.

 

Radny Ryszard Barański, zapytał Radcę Prawnego, czy to jest zgodne z prawem, jeżeli ja nie przeczytam uzasadnienia tej uchwały?

 

Radca Paweł Polewski, odpowiedział, że powinno się przedstawić cały projekt uchwały łącznie z uzasadnieniem. Natomiast to uzasadnienie jest obszerne. Można je skrócić i potem ewentualnie odczytać je przy merytorycznym rozstrzygnięciu.

 

Radny Ryszard Barański, uwzględnił prośbę Radcy Prawnego i przeszedł do meritum sprawy.

 

2)   uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego Andrzeja Dominika

( projekt stanowi załącznik do protokołu)

 

oraz przedstawił projekt uchwały wraz z uzasadnieniem

 

Radny Ryszard Barański, proszę państwa pozostawiam to państwa sumieniu, czy chcecie żeby w naszej gminie, właściwie już niedługo są wybory, ale przez te dwa miesiące panował układ koleżeńsko- rodzinny, nepotyzm, czy chcecie żeby wkroczyć w tą nową przyszłość ze zdrowymi zasadami, że wszyscy wobec prawa powinni być równi, jednakowo traktowani, i żeby w końcu prawo było w naszej gminie przestrzegane. Jeżeli państwo nie wypełnią dyspozycji zawartej w art. 190 to Pan Wojewoda Dolnośląski wezwie radę do wygaśnięcia mandatu. Ale macie okazje, jako rada pokazać, że możecie stanąć na wysokości zadania i ukrócić bezprawne działania osób bardzo wysoko postawionych, bo nie może być tak, żeby przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej, która ma kontrolować wydatkowanie pieniędzy publicznych wykorzystuje swoje stanowisko do osiągnięcia korzyści majątkowych dla siebie i swojej rodziny. Nie może być tak, żeby Przewodniczący Rady, który ślubował, że będzie wszystko robił, żeby ta Gmina się rozwijała dla przyszłości naszych pokoleń, robił tylko to, żeby on miał dobrze, jego rodzina, a ile jest biedy u nas, a ile jest ludzi potrzebujących, a te pieniądze spływały tylko do określonych osób. Jeszcze raz apeluję proszę Państwa, macie okazję niepowtarzalną, żeby stanąć przed wyborcami i popatrzyć im w oczy, tak ta Rada potrafiła stanąć na wysokości zadania.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie zaprezentowane powyższe projekty uchwał, aby do porządku obrad wprowadzić ten punkt.

 

1)      uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnej Danuty Wojtaczki

 

Głosowanie: 3 głosy za, 10 głosów przeciwnych, 4 głosy wstrzymujące

 

Projekt uchwały nie przeszedł

 

2)      uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego Andrzeja Dominika

 

Głosowanie: 3 głosy za, 10 głosów przeciwnych, 4 głosy wstrzymujące

 

Projekt uchwały nie przeszedł

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, prosi o ujęcie w porządku obrad jej rezygnację z prac w Komisji Rewizyjnej.

 

Radna Stanisława Mika, również złożyła rezygnację z prac w Komisji Rewizyjnej.

 

Ad. Pkt. 1

Przedstawiony porządek obrad został przyjęty.

 

Realizacja porządku obrad.

 

Ad. Pkt. 2

 

1.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2010 rok.

 

Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem został zaprezentowany przez Panią Bożenę Kurczynę Skarbnika Gminy.

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu) 

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła pozytywną opinię komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusję.

 

Radna Irena Szewczyk, zapytała o losy budowy dachu przy szkole podstawowej nr 1?, bo na podstawie tego dzisiejszego projektu z tego zadania ściągamy nie kwotę 170 tys zł, czyli można domniemać, że to zadanie w tym roku nie będzie realizowane, jeżeli nie to prosi o jakieś wyjaśnienie w tej sprawie.

 

Radny Krzysztof Gnach, uzupełnił pytanie wcześniej zadane przez Panią Irenę Szewczyk, nadmienił, że w kwestii tego dachu jest nakaz powiatowego inspektora nadzoru budowlanego, kiedy on zostanie wykonany?

Zadał również pytanie odnośnie pkt. 4 w uzasadnieniu, mowa jest o opracowaniu dokumentacji na zadanie pod nazwą "Przebudowa chodników i nawierzchni ulic: Armii Krajowej, Kłodzkiej i Dolnośląskiej w Ząbkowicach Śląskich, łączących lokalna strefę aktywności gospodarczej z drogą krajową n 8" o jaką dokładnie dokumentację chodzi?

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, ustosunkował się do pytań związanych z remontem dachu. Wiadomo już na pewno, bo jest już pismo z Ministerstwa Edukacji Narodowej, o tym,        iż odmówiono nam przyznania dotacji z rezerwy 06 na remont dachu. W związku z tym, nie ma możliwości podjęcia tego zadania w takim zakresie, jak mówiliśmy pierwotnie, rozważamy możliwość dokonania punktowych zabezpieczeń w obrębie tego dachu, tak, aby uzyskać od Nadzoru Budowlanego przesunięcia w czasie tego nakazu, który został nam wydany. W tej chwili stan techniczny budynku nie jest, aby zagrażał on bezpieczeństwu dzieci i pracowników szkoły.  Natomiast ze względu na trwałość budynku należy te czynności przeprowadzić. Dzisiaj, jeżeli ta uchwała zostanie przyjęta, zajmiemy się tymi punktowymi zabezpieczeniami, po to aby Nadzór Budowlany widział po naszej stronie czynności najniezbędniejsze. Będziemy zabiegali o przesunięcie w czasie tego nakazu.

Kierownik Wydziału Infrastruktury Komunalnej Wojciech Jankowski, odniósł się do dokumentacji na zespół ulic Armii Krajowej, Dolnośląska i Kłodzka, była wykonywana     w dwóch oddzielnych zadaniach. Pierwsze zadanie obejmowało jezdnie, kanalizację deszczową i oświetlenie, to było odrębne zlecenie, miało być finansowane z dotacji zewnętrznych. Natomiast odrębnym działaniem projektowym, było zaprojektowanie instalacji kanalizacyjnej, co nie było objęte dotacją. To zadanie projektowe miało być zakończone do 30 kwietnia, ale w wyniku nie uzyskania ze strony urzędu, tzn. nie uzyskania przez projektantów decyzji środowiskowej oraz decyzji celu publicznego, do tego okresu musieliśmy aneksować zakończenie i uzyskanie pozwolenia na budowę, co spowodowało wygaśnięcie tych środków niewygasających i ponowne wprowadzenie tego zadania z  załącznika 12a do załącznika 12, czyli do inwestycji bieżących. Czyli musieliśmy te zabezpieczone 34 tys przyjąć na dochody, żeby z kolei wprowadzając zadanie zapłacić projektantowi za wykonaną dokumentację instalacji kanalizacyjnej.

Przewodniczący rady Miejskiej Andrzej Dominika, w związku z brakiem dyskusji w przedmiotowej sprawie, poddał projekt uchwały pod głosowanie.

 

Głosowanie: 17 głosów za, 1 głos wstrzymujący

 

Uchwała została przyjęta.

 

2.        Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Ząbkowicach Śląskich za rok 2009.

Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem został zaprezentowany przez Pana Daniela Dymurskiego.

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu) 

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła pozytywną opinię komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z brakiem dyskusji, poddał pod głosowanie zaprezentowany projekt uchwały.

 

W wyniku przeprowadzonego głosowania wysoka Rada jednogłośnie przyjęła zaprezentowany projekt uchwały.

 

3.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego

   Ząbkowickiego Ośrodka Kultury w Ząbkowicach Śląskich za rok 2009.

 

Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem został zaprezentowany przez Pana Daniela Dymurskiego.

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu) 

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła pozytywną opinię komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusję.

 

Radna Ewa Figzał, zapytała Panią Dyrektor odnośnie protokołu pokontrolnym, w którym jest mowa o wystąpieniu do poprzedniej firmy zajmującej się obsługą rachunkową                o dokumenty. Czy pismem, którym wystąpiła Pani dnia 5 sierpnia 2010 roku, otrzymała Pani dokumenty, o które Pani występowała i to pytanie zadaje w kontekście takim, że myśmy swojego czasu zatwierdzali sprawozdanie z 2008 roku, i jak czytam protokół z NIK-u, to brakowało odpowiednich dokumentów. W związku z tym, pytam, czy na rok 2009 ma już Pani te dokumenty, czy nie, ewentualnie, w czym był tutaj problem? Proszę o wyjaśnienie.

 

Dyrektor Ząbkowickiego Ośrodka Kultury Justyna Kaczorowska, poinformowała, że wszystkie dokumenty znajdują się już w ZOK-u. Te dokumenty, o których jest mowa w protokole, zostały przekazane przez biuro rachunkowe, które te dokumenty posiadało, wszystkie wydruki znajdują się w biurze pani głównej księgowej w siedzibie ZOK-u.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zamknął dyskusję, i poddał pod głosowanie zaprezentowany projekt uchwały.

 

Głosowanie: 15 głosów za, 1 głos przeciw, 2 głosy wstrzymujące

 

Uchwała została przyjęta.

4.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania.

 

Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem został zaprezentowany przez Pana Wojciecha Jankowskiego.

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu) 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z brakiem dyskusji, poddał pod głosowanie zaprezentowany projekt uchwały.

 

W wyniku przeprowadzonego głosowania wysoka Rada jednogłośnie przyjęła zaprezentowany projekt uchwały.

 

Ad. Pkt. 3

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, czy ktoś chciałby złożyć interpelacje lub zapytanie?

 

Radny Stanisław Nędza, zapytał Pana Burmistrza, o place zabaw w zadaniach inwestycyjnych "radosna szkoła", jak się ma sytuacja na dzień dzisiejszy?

 

Radny Ryszard Barański, zadał pytanie pod względem ujęcia wody w Bobolicach, Sanepid przekazał informację, że istnieje niebezpieczeństwo, że to ujęcie zostanie zamknięte. Jakie Pan podjął kroki, żeby tak się nie stało? Zostało wykazane, że woda przekracza swoje normy jakościowe.

Zadał również pytanie związane z protokołem NIK-u. Czy jako burmistrz miasta uważa Pan, że dzierżawa gruntów gminy przez rodzinę radnych tej rady bez przeprowadzenia postępowania przetargowego jest zasadna? Kto faktycznie uprawa te grunty?

 

Radna Jolanta Mitręga, na jakim etapie jest inwestycja pt." Rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w Braszowicach"?

 

Radna Stanisława Mika, czy będą przycięte drzewa przy ulicy Powstańców Warszawy, przy skrzyżowaniu Kusocińskiego i Staszica? Gdyż tam wiszą suche gałęzie, tamtędy chodzą dzieci do szkoły. Przed samym wiaduktem od strony Ziębickiej, gdzie jest właściwie jeden chodnik, którym chodzą dzieci, pokrzywy wylewają się na ten chodnik, także dzieci muszą schodzić na jezdnię, żeby się nie poparzyć.

Radny Ryszard Barański, jak się ma sprawa muru oporowego, a właściwie skarpy przy ulicy Bat. Chłopskich, na jakim etapie jest sprawa?, w końcu tam jest zamknięty przejazd z jednej strony.

 

Radny Krzysztof Gnach, zwrócił uwagę na nowo wyremontowany odcinek ulicy Wojciecha  i skrzyżowanie z ulicą Boh. Getta, że ta kostka, która jest położona w sposób znaczący. Spójna została wypłukana i ta kostka w każdej chwili grozi tym, że zostanie naruszona, czy ktoś z podległych Panu zna ten problem, jeśli tak to czy zostało to przekazane wykonawcy, który robił tą pracę?

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, odniósł się do "radosnej szkoły", czyli programu rządowego, na którym opierając się chcieliśmy i chcemy wybudować w tym roku trzy place zabaw, przy szkole podstawowej nr 1, przy szkole podstawowej nr 2 oraz przy zespole szkolno-przedszkolnym w Braszowicach. Na skutek rozstrzygnięcia przetargowego otrzymaliśmy ofertę na trzy place zabaw niemal dwukrotnie wyższą od wartości kosztorysowej, od wartości, którą mieliśmy zabezpieczoną w budżecie. To oznaczało, że jako burmistrz, decydent w tej sprawie musiałem przetarg unieważnić. W związku z tym podjąłem decyzję, że będą ogłoszone trzy przetargi na poszczególne pojedyncze place zabaw, które może będą miały podobne wartości lub niewiele niższe, oby nie wyższe. Czynnikiem kosztogennym jest nawierzchnia na placu zabaw, która jest nietypowa, a bezpieczna dla dzieci. Jest trwała i bardzo droga. Jeżeli jeszcze raz sytuacja będzie podobna do pierwszej         to rozpiszemy jeszcze raz go wiosną.

 

Radny Stanisław Nędza, czy są jakieś wymogi do tych placów zabaw? Czy te wymiary placów zabaw są takie same czy inne? Czy te urządzenia, które mają być tam w środku mają być specjalistyczne?

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, rządowy program zakładał dwa warianty tzw. małe i duże place zabaw. Jest przyjęty pewien standard powierzchni one mogą być różne, bardziej kwadratowe lub podłużne, ale powierzchnia musi być zestandaryzowana, ponieważ ileś urządzeń musi się na tej powierzchni małej lub dużej zmieścić. Ta powierzchnia musi mieścić się w obrębie wyznaczonym na taki plac zabaw. W przypadku Braszowic skutkował tym, że ten plac zabaw był przydzielony, jako mały. Taką aplikację Pan Dyrektor złożył i uzyskał pozytywną ocenę. Wszystkie szkoły gminne złożyły wnioski na place zabaw, ale tylko te trzy zostały pozytywnie ocenione. Przyznane zostały środki.

 

Jeśli chodzi o pytania w sprawie ujęcia wody w Bobolicach oraz w sprawie skarpy na Bat. Chłopskich odpowie pisemnie. Pan Wojciech Jankowski odpowie w sprawie skarpy.

 

Natomiast, co do protokołu NIK, po pierwsze państwo dzisiaj roztrzygneliście swoje stanowisko w sprawie analizowania tego dokumentu i nie chciałbym wybiegać przed szereg w tej sprawie. Jeżeli będzie taka debata prowadzona to ja się do tego ustosunkuje, ponieważ ja nie zmieniłem zdania w stosunku do tego, co powiedziałem Pani Inspektor Najwyższej Izby Kontroli w czasie, kiedy była uprzejma mnie słuchać w tej sprawie. Nie zmieniłem zdania. Mogę tylko najogólniej powiedzieć w ten sposób, na pewno procedury należy czynić jak najbardziej przejrzystymi, jak najbardziej transparentnymi. Czym innym jest moje przeświadczenie budowane na podstawie przepisów prawa, które traktuje działalność rolniczą w sposób specyficzny, szczególny i to nie tylko w obszarze działalności osób publicznych, ale również w sferze podatkowej i wielu innych obszarach. I z tego powodu wychodzę z założenia, iż ta konsekwencja w działaniach powinna być również na poziomie samorządu. Taka postawę przyjąłem. Często używa się argumentu, że Najwyższy Sąd Administracyjny coś orzekł w tej sprawie. W Polsce źródłem prawa nie są wyroki sądów. One być może są motywem do tworzenia prawa, ale w sensie formalnym nie są źródłem prawa. To nie jest tak jak w Anglii, że wyrok sądu jest automatycznie formułą prawną. W związku z tym, podkreślam jeszcze raz, na pewno należy podejmować działania, aby te procedury bardziej utransparentnić, czy kierować się bardziej obiektywnymi czynnikami. Natomiast neguję zasadę, czy taką postawę, w której traktowana szczególnie w polskim systemie prawnym działalność rolnicza byłaby tutaj traktowana identycznie wbrew logice  polskiemu systemu prawnego. Na pewno Pani Radna Danuta Wojtaczka i Pan Radny Andrzej Dominik prowadząc działalność rolniczą i kandydując do Rady Miejskiej mieli świadomość tej komplikacji, tego sporu prawnego. Natomiast nie ma żadnego przypisu prawnego, na podstawie, którego można byłoby wyciągać z niego wniosek, iż nie mogą prowadzić działalności rolniczej w takiej postaci jak prowadzili ją, oczywiście zakładając, że w pewnym momencie muszą się określić jako osoby publiczne, czy dalej tą działalność prowadzą na tym mieniu. To jest inna historia zupełnie. Podkreślam jeszcze raz, na koniec tej sprawy. Pewnie gdybym miał doświadczenie minionych czterech lat, podejmowałbym działania jeszcze bardziej przejrzyście, jeszcze bardziej publicznie w tej sprawie niż to się stało cztery lata temu, ale w tym samym kierunku.

 

Odnośnie rekultywacji składowiska odpadów komunalnych w Braszowicach, w tym tygodniu będzie wydane zlecenie na aktualizację dokumentacji, mamy już uzgodnienie,        ze  w przypadku, kiedy będziemy mieli aktualną dokumentację na tą rekultywację, ogłosimy przetarg. To ogłoszenie nastąpi w październiku i rozstrzygnięcie tego przetargu przesądzi       o tym, że to zadanie będzie wykonywane w tym roku. Mamy też nadzieje z obserwacji procedur w innych gminach, iż ta cena rynkowa tej operacji nie powinna przekroczyć wartości kosztorysowej, jaką mamy w budżecie.

 

Jeśli chodzi o pytanie związane z pokrzywami to będą one usunięte niezwłocznie, natomiast z przycinką drzew to są procedury, nie wiem, czy wpłynął taki wniosek do odpowiedniego wydziału w Starostwie. Skoro jest to droga gminna, sprawdzę, czy taki wniosek wpłynął do Starostwa.

 

Jeśli chodzi o skrzyżowanie słowackiego i Boh. Getta, to mamy 3 letnią gwarancję, na jakość tej pracy. Sprawdzimy tą uwagę najpóźniej jutro i zweryfikujemy, jeśli rzeczywiście jest taka sytuacja, o której pan mówi to w ramach tej gwarancji wykonawca będzie musiał tą czynność wykonać, która spowoduje utrwalenie stanu tej nawierzchni.

 

Kierownik Wydziału Infrastruktury Komunalnej Wojciech Jankowski, wypowiedział sie na zadane pytanie w sprawie skarpy, na teren przylegający do jezdni przy ulicy bat. Chłopskich i ulicy młynarskiej teren ten jest własnością prywatną, została wydana decyzja przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego nakazująca właścicielom budynku tego na dole i tej skarpy, żeby doprowadzili teren przylegający do skarpy do stanu zgodne z przepisami, gdyż oni rozpoczęli roboty budowlane bez pozwolenia i tym samym w pewnym sensie narazili naszą jezdnie na pewne negatywne skutki działania. Jesteśmy ujęci w tej decyzji, jako wtórny podmiot, polegający na tym, że w momencie, kiedy Ci właściciele tego terenu doprowadzą ten teren do stanu zgodnego z prawem, czyli zasypią te wykopy, wzmocnią, zrobią odwodnienie. To my wtedy, jako gmina zobowiązaliśmy się w porozumieniu z nimi, że kostką z odzysku brukową, zabrukujemy ten teren, aby szybciej odprowadzać wodę powierzchniowo, żeby nie wsiąkała w tą skarpę. Jest to powierzchnia gdzieś ok. 8-9 m2. Do chwili, kiedy ten pierwszy podmiot, ten właściel nie wykona tych robót i nadzór budowlany nie odbierze tego, my nie możemy przystąpić do utwardzenia tej powierzchni i ten znak musi tam stać.

 

Radna Ewa Figzał, w związku z decyzją o wyjściu z Komisji Rewizyjnej, złożyła krótkie oświadczenie o następującej treści " Ze względu na to, że przewodnicząca Komisji Rewizyjnej utraciła zaufanie społeczne, na co wskazują fakty ujęte w protokole NIK, rezygnuje z członkowstwa z Komisji Rewizyjnej. Uważam, że praworządność, czyste sumienie i szeroko rozumiana etyka samorządowa, to wartości, które powinny znaleźć swoje pierwszoplanowe miejsce w pracach rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich. Swoją rezygnację z członkowstwa w Komisji Rewizyjnej składam w obliczu odrzucenia przez Radę Miejską wniosku o zapoznanie się Rady Miejskiej z protokołem kontroli Urzędu Miasta przeprowadzonego przez Najwyższą Izbę Kontroli, gdzie przedstawiono liczne fakty o nieprawidłowościach. O tych faktach mówiłam na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej, o tych faktach pisałam również w zdaniu odrębnym, bez echa. Stąd moja rezygnacja z pracy w tej Komisji".

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zwrócił się z pytanie do Radnej Ewy Figzał, dlaczego Pani jako Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu, Pan Barański zwrócił się do komisji, uczestniczyłem w tej komisji, prosił, aby zapoznać komisję z tym protokołem, to Pani miała odmienne zdanie. Powiedziała Pani, że można z tym protokołem zapoznać w biurze rady, natomiast, jeżeli rada również miała takie samo zdanie, to Pani ma odrębne zdanie, ale to jest Pani zdanie. Trzeba je uszanować, ja je również szanuje.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z brakiem interpelacji i zapytań radnych zamknął ten punkt obrad.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, podziękował wszystkim paniom i panom sołtysom za wspaniała piękną akcję zbiórki zboża, która przeprowadziliśmy na terenie naszej gminy. Zebraliśmy 400 worków pszenicy, jęczmienia. Worki i miały wagę i 70 kg, 50 kg, 60 kg. Również 12 worków wysłotek prasowanych. Ale ludzie dalej czekaja  na pomoc.

 

 

 

 

 

 

Ad. Pkt. 4

Przewodniczący Zarządu Osiedla nr 1 Pan Marian Patela, skierował pytanie do Pana Burmistrza, czy będzie ogrodzony ogródek dziecięcy na Sienkiewicza?

 

Przewodnicząca Zarządu Osiedla nr 2 Jadwiga Dziewa, zapytała w kwestii komunikacji miejskiej, były przeprowadzane rozmowy z zainteresowanym przedsiębiorstwa, jaki jest ciąg dalszy tej kwestii?

 

Radny Ryszard Barański, zadał pytanie w związku z uchwałą Rady Miejskiej w sprawie przeznaczenia 10 tys na pomoc dla dzieci, które miały mieć wakacje u nas w gminie?

Nawiązał ponownie również do protokołu z NIK-u.

 

Sołtys Agnieszka Kijak, nawiązała do dróg, stan jest fatalny, dziury mają już po półtora metra, czy można coś z tym zrobić?

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zamknął ten punkt obrad oraz w związku wyczerpaniem porządku obrad zamknął obrady.

 

 

 

Protokołowała

Monika Gwóźdź

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                                                                                                                            (-) Andrzej Dominik