Protokół nr LXIV/2010
z Sesji Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniu 23 września 2010 roku
w sali Konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich
W sesji udział wzięli:
1) Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich
- nieobecni
.
Zdzisław Burnat
.
Bogdan Rembisz
2) Krzysztof Kotowicz Burmistrz Ząbkowic
Śl.
3) Iwona Aibin
Sekretarz Gminy
4) Bożena Kurczyna Skarbnik Gminy
5)
Paweł Polewski Radca
Prawny
oraz
goście zaproszeni i osoby przybyłe
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia
8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz na podstawie Statutu Ząbkowic Śląskich
§ 36 pkt. 1 Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik - o t w o r z y ł LXIV Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji,
stwierdzając, że uczestniczy w niej 18 radnych, co stanowi odpowiednie quorum,
przy którym rada może obradować i podejmować prawomocne decyzje.
Poinformował,
że protokół z obrad prowadzić będzie Pani Monika Gwóźdź
Następnie przedstawił porządek obrad
1.
Przyjęcie
porządku obrad.
2.
Podjęcie uchwał:
- w sprawie
wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2010 rok.
- w sprawie
zatwierdzenia sprawozdania finansowego Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w
Ząbkowicach Śląskich za rok 2009.
-
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Ząbkowickiego Ośrodka Kultury
w Ząbkowicach Śląskich za rok 2009.
3.
Interpelacje i
zapytania.
4.
Sprawy
różne.
5.
Zakończenie
obrad.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, prosi wysoką Radę o wprowadzenie do porządku obrad projekt uchwały, oraz poddał
ją pod głosowanie.
1) uchwała w sprawie utworzenia odrębnych
obwodów głosowania.
( projekt stanowi załącznik do
protokołu)
W wyniku przeprowadzonego głosowania
wysoka Rada jednogłośnie przyjęła zaprezentowany projekt uchwały.
Wpłynął wniosek komisji Przestrzegania
Prawa i Porządku Publicznego, aby na posiedzeniu dzisiejszej sesji do porządku
obrad wprowadzić punkt o następującej treści:
.
Zapoznanie
radnych z protokołem kontroli NIK- Delegatura we Wrocławiu, która miała miejsce
w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich w dniach 09.06.2010- 09.08.2010 a dot. kontroli gospodarowania
środkami publicznymi i gruntami Gminy Ząbkowice Śląskie oraz respektowanie
przepisów o dostępie do informacji publicznej.
(
wniosek stanowi załącznik do protokołu)
Wiceprzewodnicząca
Rady Miejskiej Anna Józefowicz, uważa i zaproponowała,
że z protokołem należałoby się zapoznać w biurze rady. Nie można wyciągać
pochopnych wniosków ani dyskusji, należy poczekać na wnioski, jakie będą
pokontrolne, jak również zaczekać na wystąpienie pokontrolne i wówczas można
się tym zająć.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik poddał pod głosowanie zaprezentowany
powyższy wniosek, aby do porządku obrad wprowadzić ten punkt.
Głosowanie: 6 głosów za, 8 głosów
przeciwnych, 3 głosy wstrzymujące
Wniosek nie przeszedł
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, zapytał, czy ktoś jeszcze chciałby wnieść coś do porządku obrad?
Radny
Ryszard Barański, prosi Radę o wprowadzenie dwóch projektów
uchwał:
1)
uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu
Radnej Danuty Wojtaczki
( projekt stanowi załącznik do
protokołu)
oraz przedstawił projekt uchwały wraz z
uzasadnieniem
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, przerwał Panu
Radnemu Ryszardowi Barańskiemu, gdyż miał przedstawić projekt uchwały, natomiast,
co jest zawarte w protokole, każdy może się z tym zapoznać. Natomiast nie jest
tutaj jakąś tajemnicą, że Radna Wojtaczka zawarła z Gminą umowę dzierżawy tak
samo jak radny Dominik miał takowe dzierżawy z Gminą Ząbkowice. To już jest od
zawsze znane i nie musi Pan tego przytaczać. Zgłasza Pan dwa projekty uchwał,
proszę tytuł tej uchwały i Wysoka Rada zadecyduje czy wprowadzamy do porządku
obrad czy nie, bo powtarzamy się tu z pewnymi faktami.
Radny
Ryszard Barański, zapytał Radcę Prawnego, czy to jest zgodne
z prawem, jeżeli ja nie przeczytam uzasadnienia tej uchwały?
Radca
Paweł Polewski, odpowiedział, że powinno się przedstawić
cały projekt uchwały łącznie z uzasadnieniem. Natomiast to uzasadnienie jest
obszerne. Można je skrócić i potem ewentualnie odczytać je przy merytorycznym rozstrzygnięciu.
Radny
Ryszard Barański, uwzględnił prośbę Radcy Prawnego i
przeszedł do meritum sprawy.
2)
uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu
Radnego Andrzeja Dominika
( projekt stanowi załącznik do
protokołu)
oraz przedstawił projekt uchwały wraz z
uzasadnieniem
Radny
Ryszard Barański, proszę państwa pozostawiam to państwa
sumieniu, czy chcecie żeby w naszej gminie, właściwie już niedługo są wybory,
ale przez te dwa miesiące panował układ koleżeńsko- rodzinny, nepotyzm, czy
chcecie żeby wkroczyć w tą nową przyszłość ze zdrowymi zasadami, że wszyscy
wobec prawa powinni być równi, jednakowo traktowani, i żeby w końcu prawo było
w naszej gminie przestrzegane. Jeżeli państwo nie wypełnią dyspozycji zawartej
w art. 190 to Pan Wojewoda Dolnośląski wezwie radę do wygaśnięcia mandatu. Ale
macie okazje, jako rada pokazać, że możecie stanąć na wysokości zadania i ukrócić
bezprawne działania osób bardzo wysoko postawionych, bo nie może być tak, żeby
przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej, która ma kontrolować
wydatkowanie pieniędzy publicznych wykorzystuje swoje stanowisko do osiągnięcia
korzyści majątkowych dla siebie i swojej rodziny. Nie może być tak, żeby
Przewodniczący Rady, który ślubował, że będzie wszystko robił, żeby ta Gmina
się rozwijała dla przyszłości naszych pokoleń, robił tylko to, żeby on miał
dobrze, jego rodzina, a ile jest biedy u nas, a ile jest ludzi potrzebujących,
a te pieniądze spływały tylko do określonych osób. Jeszcze raz apeluję proszę
Państwa, macie okazję niepowtarzalną, żeby stanąć przed wyborcami i popatrzyć
im w oczy, tak ta Rada potrafiła stanąć na wysokości zadania.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik poddał pod głosowanie zaprezentowane
powyższe projekty uchwał, aby do porządku obrad wprowadzić ten punkt.
1)
uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu
Radnej Danuty Wojtaczki
Głosowanie: 3 głosy za, 10 głosów
przeciwnych, 4 głosy wstrzymujące
Projekt uchwały nie przeszedł
2)
uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu
Radnego Andrzeja Dominika
Głosowanie: 3 głosy za, 10 głosów
przeciwnych, 4 głosy wstrzymujące
Projekt uchwały nie przeszedł
Przewodnicząca Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, prosi o ujęcie w porządku obrad jej rezygnację z prac w Komisji
Rewizyjnej.
Radna Stanisława Mika, również złożyła rezygnację z prac w Komisji
Rewizyjnej.
Ad. Pkt. 1
Przedstawiony porządek obrad został
przyjęty.
Realizacja porządku obrad.
Ad. Pkt. 2
1.
Rozpatrzenie projektu
uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2010 rok.
Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem
został zaprezentowany przez Panią Bożenę Kurczynę Skarbnika Gminy.
( projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu)
Przewodnicząca Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła
pozytywną opinię komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, otworzył dyskusję.
Radna
Irena Szewczyk, zapytała o losy budowy dachu przy szkole
podstawowej nr 1?, bo na podstawie tego dzisiejszego projektu z tego zadania
ściągamy nie kwotę 170 tys zł, czyli można domniemać, że to zadanie w tym roku
nie będzie realizowane, jeżeli nie to prosi o jakieś wyjaśnienie w tej sprawie.
Radny
Krzysztof Gnach, uzupełnił pytanie wcześniej zadane przez
Panią Irenę Szewczyk, nadmienił, że w kwestii tego dachu jest nakaz powiatowego
inspektora nadzoru budowlanego, kiedy on zostanie wykonany?
Zadał również pytanie odnośnie pkt. 4 w
uzasadnieniu, mowa jest o opracowaniu dokumentacji na zadanie pod nazwą
"Przebudowa chodników i nawierzchni ulic: Armii Krajowej, Kłodzkiej i
Dolnośląskiej w Ząbkowicach Śląskich, łączących lokalna strefę aktywności
gospodarczej z drogą krajową n 8" o jaką dokładnie dokumentację chodzi?
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz, ustosunkował się do pytań związanych z remontem dachu. Wiadomo już na
pewno, bo jest już pismo z Ministerstwa Edukacji Narodowej, o tym, iż odmówiono nam przyznania dotacji z
rezerwy 06 na remont dachu. W związku z tym, nie ma możliwości podjęcia tego
zadania w takim zakresie, jak mówiliśmy pierwotnie, rozważamy możliwość
dokonania punktowych zabezpieczeń w obrębie tego dachu, tak, aby uzyskać od
Nadzoru Budowlanego przesunięcia w czasie tego nakazu, który został nam wydany.
W tej chwili stan techniczny budynku nie jest, aby zagrażał on bezpieczeństwu
dzieci i pracowników szkoły. Natomiast
ze względu na trwałość budynku należy te czynności przeprowadzić. Dzisiaj,
jeżeli ta uchwała zostanie przyjęta, zajmiemy się tymi punktowymi
zabezpieczeniami, po to aby Nadzór Budowlany widział po naszej stronie
czynności najniezbędniejsze. Będziemy zabiegali o przesunięcie w czasie tego
nakazu.
Kierownik
Wydziału Infrastruktury Komunalnej Wojciech Jankowski, odniósł się do dokumentacji na
zespół ulic Armii Krajowej, Dolnośląska i Kłodzka, była wykonywana w dwóch oddzielnych zadaniach. Pierwsze
zadanie obejmowało jezdnie, kanalizację deszczową i oświetlenie, to było
odrębne zlecenie, miało być finansowane z dotacji zewnętrznych. Natomiast
odrębnym działaniem projektowym, było zaprojektowanie instalacji
kanalizacyjnej, co nie było objęte dotacją. To zadanie projektowe miało być
zakończone do 30 kwietnia, ale w wyniku nie uzyskania ze strony urzędu, tzn.
nie uzyskania przez projektantów decyzji środowiskowej oraz decyzji celu publicznego,
do tego okresu musieliśmy aneksować zakończenie i uzyskanie pozwolenia na
budowę, co spowodowało wygaśnięcie tych środków niewygasających i ponowne
wprowadzenie tego zadania z załącznika
12a do załącznika 12, czyli do inwestycji bieżących. Czyli musieliśmy te
zabezpieczone 34 tys przyjąć na dochody, żeby z kolei wprowadzając zadanie
zapłacić projektantowi za wykonaną dokumentację instalacji kanalizacyjnej.
Przewodniczący rady Miejskiej Andrzej
Dominika, w
związku z brakiem dyskusji w przedmiotowej sprawie, poddał projekt uchwały pod
głosowanie.
Głosowanie: 17 głosów za, 1 głos
wstrzymujący
Uchwała została przyjęta.
2.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie
zatwierdzenia sprawozdania finansowego Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w
Ząbkowicach Śląskich za rok 2009.
Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem
został zaprezentowany przez Pana Daniela Dymurskiego.
( projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu)
Przewodnicząca Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła
pozytywną opinię komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, w związku z brakiem dyskusji, poddał pod
głosowanie zaprezentowany projekt uchwały.
W wyniku przeprowadzonego głosowania
wysoka Rada jednogłośnie przyjęła zaprezentowany projekt uchwały.
3.
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania
finansowego
Ząbkowickiego Ośrodka Kultury w Ząbkowicach
Śląskich za rok 2009.
Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem
został zaprezentowany przez Pana Daniela Dymurskiego.
( projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu)
Przewodnicząca Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła
pozytywną opinię komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, otworzył dyskusję.
Radna Ewa Figzał, zapytała Panią Dyrektor odnośnie
protokołu pokontrolnym, w którym jest mowa o wystąpieniu do poprzedniej firmy
zajmującej się obsługą rachunkową o dokumenty. Czy pismem, którym
wystąpiła Pani dnia 5 sierpnia 2010 roku, otrzymała Pani dokumenty, o które
Pani występowała i to pytanie zadaje w kontekście takim, że myśmy swojego czasu
zatwierdzali sprawozdanie z 2008 roku, i jak czytam protokół z NIK-u, to
brakowało odpowiednich dokumentów. W związku z tym, pytam, czy na rok 2009 ma
już Pani te dokumenty, czy nie, ewentualnie, w czym był tutaj problem? Proszę o
wyjaśnienie.
Dyrektor Ząbkowickiego Ośrodka Kultury Justyna
Kaczorowska, poinformowała, że wszystkie dokumenty znajdują się już w ZOK-u. Te
dokumenty, o których jest mowa w protokole, zostały przekazane przez biuro
rachunkowe, które te dokumenty posiadało, wszystkie wydruki znajdują się w
biurze pani głównej księgowej w siedzibie ZOK-u.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, zamknął dyskusję, i poddał pod
głosowanie zaprezentowany projekt uchwały.
Głosowanie: 15 głosów za, 1 głos przeciw,
2 głosy wstrzymujące
Uchwała została przyjęta.
4.
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów
głosowania.
Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem
został zaprezentowany przez Pana Wojciecha Jankowskiego.
( projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu)
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, w związku z brakiem dyskusji, poddał pod
głosowanie zaprezentowany projekt uchwały.
W wyniku przeprowadzonego głosowania
wysoka Rada jednogłośnie przyjęła zaprezentowany projekt uchwały.
Ad. Pkt. 3
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, czy ktoś chciałby
złożyć interpelacje lub zapytanie?
Radny
Stanisław Nędza, zapytał Pana Burmistrza, o place
zabaw w zadaniach inwestycyjnych "radosna szkoła", jak się ma sytuacja na dzień
dzisiejszy?
Radny
Ryszard Barański, zadał pytanie pod względem ujęcia
wody w Bobolicach, Sanepid przekazał informację, że istnieje niebezpieczeństwo,
że to ujęcie zostanie zamknięte. Jakie Pan podjął kroki, żeby tak się nie
stało? Zostało wykazane, że woda przekracza swoje normy jakościowe.
Zadał również pytanie związane z protokołem NIK-u.
Czy jako burmistrz miasta uważa Pan, że dzierżawa gruntów gminy przez rodzinę
radnych tej rady bez przeprowadzenia postępowania przetargowego jest zasadna?
Kto faktycznie uprawa te grunty?
Radna
Jolanta Mitręga, na jakim etapie jest inwestycja pt."
Rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w Braszowicach"?
Radna
Stanisława Mika, czy będą przycięte drzewa przy
ulicy Powstańców Warszawy, przy skrzyżowaniu Kusocińskiego i Staszica? Gdyż tam
wiszą suche gałęzie, tamtędy chodzą dzieci do szkoły. Przed samym wiaduktem od
strony Ziębickiej, gdzie jest właściwie jeden chodnik, którym chodzą dzieci,
pokrzywy wylewają się na ten chodnik, także dzieci muszą schodzić na jezdnię,
żeby się nie poparzyć.
Radny
Ryszard Barański, jak się ma sprawa muru oporowego, a
właściwie skarpy przy ulicy Bat. Chłopskich, na jakim etapie jest sprawa?, w
końcu tam jest zamknięty przejazd z jednej strony.
Radny
Krzysztof Gnach, zwrócił uwagę na nowo wyremontowany
odcinek ulicy Wojciecha i skrzyżowanie z
ulicą Boh. Getta, że ta kostka, która jest położona w sposób znaczący. Spójna została
wypłukana i ta kostka w każdej chwili grozi tym, że zostanie naruszona, czy
ktoś z podległych Panu zna ten problem, jeśli tak to czy zostało to przekazane
wykonawcy, który robił tą pracę?
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz, odniósł się do
"radosnej szkoły", czyli programu rządowego, na którym opierając się chcieliśmy
i chcemy wybudować w tym roku trzy place zabaw, przy szkole podstawowej nr 1,
przy szkole podstawowej nr 2 oraz przy zespole szkolno-przedszkolnym w
Braszowicach. Na skutek rozstrzygnięcia przetargowego otrzymaliśmy ofertę na
trzy place zabaw niemal dwukrotnie wyższą od wartości kosztorysowej, od
wartości, którą mieliśmy zabezpieczoną w budżecie. To oznaczało, że jako
burmistrz, decydent w tej sprawie musiałem przetarg unieważnić. W związku z tym
podjąłem decyzję, że będą ogłoszone trzy przetargi na poszczególne pojedyncze
place zabaw, które może będą miały podobne wartości lub niewiele niższe, oby
nie wyższe. Czynnikiem kosztogennym jest nawierzchnia na placu zabaw, która
jest nietypowa, a bezpieczna dla dzieci. Jest trwała i bardzo droga. Jeżeli
jeszcze raz sytuacja będzie podobna do pierwszej to rozpiszemy jeszcze raz go wiosną.
Radny
Stanisław Nędza, czy są jakieś wymogi do tych placów
zabaw? Czy te wymiary placów zabaw są takie same czy inne? Czy te urządzenia,
które mają być tam w środku mają być specjalistyczne?
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz, rządowy
program zakładał dwa warianty tzw. małe i duże place zabaw. Jest przyjęty
pewien standard powierzchni one mogą być różne, bardziej kwadratowe lub
podłużne, ale powierzchnia musi być zestandaryzowana, ponieważ ileś urządzeń
musi się na tej powierzchni małej lub dużej zmieścić. Ta powierzchnia musi
mieścić się w obrębie wyznaczonym na taki plac zabaw. W przypadku Braszowic
skutkował tym, że ten plac zabaw był przydzielony, jako mały. Taką aplikację
Pan Dyrektor złożył i uzyskał pozytywną ocenę. Wszystkie szkoły gminne złożyły
wnioski na place zabaw, ale tylko te trzy zostały pozytywnie ocenione.
Przyznane zostały środki.
Jeśli chodzi o pytania w sprawie ujęcia wody w
Bobolicach oraz w sprawie skarpy na Bat. Chłopskich odpowie pisemnie. Pan
Wojciech Jankowski odpowie w sprawie skarpy.
Natomiast, co do protokołu NIK, po pierwsze państwo
dzisiaj roztrzygneliście swoje stanowisko w sprawie analizowania tego dokumentu
i nie chciałbym wybiegać przed szereg w tej sprawie. Jeżeli będzie taka debata
prowadzona to ja się do tego ustosunkuje, ponieważ ja nie zmieniłem zdania w
stosunku do tego, co powiedziałem Pani Inspektor Najwyższej Izby Kontroli w
czasie, kiedy była uprzejma mnie słuchać w tej sprawie. Nie zmieniłem zdania.
Mogę tylko najogólniej powiedzieć w ten sposób, na pewno procedury należy
czynić jak najbardziej przejrzystymi, jak najbardziej transparentnymi. Czym
innym jest moje przeświadczenie budowane na podstawie przepisów prawa, które
traktuje działalność rolniczą w sposób specyficzny, szczególny i to nie tylko w
obszarze działalności osób publicznych, ale również w sferze podatkowej i wielu
innych obszarach. I z tego powodu wychodzę z założenia, iż ta konsekwencja w
działaniach powinna być również na poziomie samorządu. Taka postawę przyjąłem.
Często używa się argumentu, że Najwyższy Sąd Administracyjny coś orzekł w tej
sprawie. W Polsce źródłem prawa nie są wyroki sądów. One być może są motywem do
tworzenia prawa, ale w sensie formalnym nie są źródłem prawa. To nie jest tak
jak w Anglii, że wyrok sądu jest automatycznie formułą prawną. W związku z tym,
podkreślam jeszcze raz, na pewno należy podejmować działania, aby te procedury
bardziej utransparentnić, czy kierować się bardziej obiektywnymi czynnikami.
Natomiast neguję zasadę, czy taką postawę, w której traktowana szczególnie w
polskim systemie prawnym działalność rolnicza byłaby tutaj traktowana
identycznie wbrew logice polskiemu
systemu prawnego. Na pewno Pani Radna Danuta Wojtaczka i Pan Radny Andrzej
Dominik prowadząc działalność rolniczą i kandydując do Rady Miejskiej mieli
świadomość tej komplikacji, tego sporu prawnego. Natomiast nie ma żadnego
przypisu prawnego, na podstawie, którego można byłoby wyciągać z niego wniosek,
iż nie mogą prowadzić działalności rolniczej w takiej postaci jak prowadzili
ją, oczywiście zakładając, że w pewnym momencie muszą się określić jako osoby
publiczne, czy dalej tą działalność prowadzą na tym mieniu. To jest inna
historia zupełnie. Podkreślam jeszcze raz, na koniec tej sprawy. Pewnie gdybym
miał doświadczenie minionych czterech lat, podejmowałbym działania jeszcze
bardziej przejrzyście, jeszcze bardziej publicznie w tej sprawie niż to się
stało cztery lata temu, ale w tym samym kierunku.
Odnośnie rekultywacji składowiska odpadów
komunalnych w Braszowicach, w tym tygodniu będzie wydane zlecenie na aktualizację
dokumentacji, mamy już uzgodnienie, ze w przypadku, kiedy będziemy mieli aktualną
dokumentację na tą rekultywację, ogłosimy przetarg. To ogłoszenie nastąpi w
październiku i rozstrzygnięcie tego przetargu przesądzi o tym, że to zadanie będzie wykonywane w
tym roku. Mamy też nadzieje z obserwacji procedur w innych gminach, iż ta cena
rynkowa tej operacji nie powinna przekroczyć wartości kosztorysowej, jaką mamy
w budżecie.
Jeśli chodzi o pytanie związane z pokrzywami to będą
one usunięte niezwłocznie, natomiast z przycinką drzew to są procedury, nie
wiem, czy wpłynął taki wniosek do odpowiedniego wydziału w Starostwie. Skoro
jest to droga gminna, sprawdzę, czy taki wniosek wpłynął do Starostwa.
Jeśli chodzi o skrzyżowanie słowackiego i Boh.
Getta, to mamy 3 letnią gwarancję, na jakość tej pracy. Sprawdzimy tą uwagę
najpóźniej jutro i zweryfikujemy, jeśli rzeczywiście jest taka sytuacja, o
której pan mówi to w ramach tej gwarancji wykonawca będzie musiał tą czynność
wykonać, która spowoduje utrwalenie stanu tej nawierzchni.
Kierownik
Wydziału Infrastruktury Komunalnej Wojciech Jankowski, wypowiedział sie na zadane pytanie w sprawie skarpy,
na teren przylegający do jezdni przy ulicy bat. Chłopskich i ulicy młynarskiej teren
ten jest własnością prywatną, została wydana decyzja przez Powiatowego
Inspektora Nadzoru Budowlanego nakazująca właścicielom budynku tego na dole i
tej skarpy, żeby doprowadzili teren przylegający do skarpy do stanu zgodne z
przepisami, gdyż oni rozpoczęli roboty budowlane bez pozwolenia i tym samym w
pewnym sensie narazili naszą jezdnie na pewne negatywne skutki działania.
Jesteśmy ujęci w tej decyzji, jako wtórny podmiot, polegający na tym, że w momencie,
kiedy Ci właściciele tego terenu doprowadzą ten teren do stanu zgodnego z
prawem, czyli zasypią te wykopy, wzmocnią, zrobią odwodnienie. To my wtedy,
jako gmina zobowiązaliśmy się w porozumieniu z nimi, że kostką z odzysku
brukową, zabrukujemy ten teren, aby szybciej odprowadzać wodę powierzchniowo,
żeby nie wsiąkała w tą skarpę. Jest to powierzchnia gdzieś ok. 8-9 m2. Do chwili,
kiedy ten pierwszy podmiot, ten właściel nie wykona tych robót i nadzór
budowlany nie odbierze tego, my nie możemy przystąpić do utwardzenia tej
powierzchni i ten znak musi tam stać.
Radna
Ewa Figzał, w związku z decyzją o wyjściu z
Komisji Rewizyjnej, złożyła krótkie oświadczenie o następującej treści " Ze
względu na to, że przewodnicząca Komisji Rewizyjnej utraciła zaufanie
społeczne, na co wskazują fakty ujęte w protokole NIK, rezygnuje z członkowstwa
z Komisji Rewizyjnej. Uważam, że praworządność, czyste sumienie i szeroko
rozumiana etyka samorządowa, to wartości, które powinny znaleźć swoje
pierwszoplanowe miejsce w pracach rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich. Swoją
rezygnację z członkowstwa w Komisji Rewizyjnej składam w obliczu odrzucenia
przez Radę Miejską wniosku o zapoznanie się Rady Miejskiej z protokołem
kontroli Urzędu Miasta przeprowadzonego przez Najwyższą Izbę Kontroli, gdzie
przedstawiono liczne fakty o nieprawidłowościach. O tych faktach mówiłam na
posiedzeniu Komisji Rewizyjnej, o tych faktach pisałam również w zdaniu
odrębnym, bez echa. Stąd moja rezygnacja z pracy w tej Komisji".
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zwrócił się z
pytanie do Radnej Ewy Figzał, dlaczego Pani jako Przewodnicząca Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu, Pan Barański zwrócił się do komisji, uczestniczyłem w
tej komisji, prosił, aby zapoznać komisję z tym protokołem, to Pani miała
odmienne zdanie. Powiedziała Pani, że można z tym protokołem zapoznać w biurze
rady, natomiast, jeżeli rada również miała takie samo zdanie, to Pani ma
odrębne zdanie, ale to jest Pani zdanie. Trzeba je uszanować, ja je również
szanuje.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z
brakiem interpelacji i zapytań radnych zamknął ten punkt obrad.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, podziękował
wszystkim paniom i panom sołtysom za wspaniała piękną akcję zbiórki zboża,
która przeprowadziliśmy na terenie naszej gminy. Zebraliśmy 400 worków
pszenicy, jęczmienia. Worki i miały wagę i 70 kg, 50 kg, 60 kg. Również 12
worków wysłotek prasowanych. Ale ludzie dalej czekaja na pomoc.
Ad. Pkt. 4
Przewodniczący
Zarządu Osiedla nr 1 Pan Marian Patela, skierował
pytanie do Pana Burmistrza, czy będzie ogrodzony ogródek dziecięcy na
Sienkiewicza?
Przewodnicząca
Zarządu Osiedla nr 2 Jadwiga Dziewa, zapytała w
kwestii komunikacji miejskiej, były przeprowadzane rozmowy z zainteresowanym przedsiębiorstwa,
jaki jest ciąg dalszy tej kwestii?
Radny
Ryszard Barański, zadał pytanie w związku z uchwałą
Rady Miejskiej w sprawie przeznaczenia 10 tys na pomoc dla dzieci, które miały
mieć wakacje u nas w gminie?
Nawiązał ponownie również do protokołu z NIK-u.
Sołtys
Agnieszka Kijak, nawiązała do dróg, stan jest
fatalny, dziury mają już po półtora metra, czy można coś z tym zrobić?
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zamknął ten
punkt obrad oraz w związku wyczerpaniem porządku obrad zamknął obrady.
Protokołowała
Monika Gwóźdź
Przewodniczący
Rady Miejskiej
(-) Andrzej Dominik