Protokół
nr XLVIII
z Sesji Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniach 28 sierpnia 2009 roku
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich
Radni Rady
Miejskiej Ząbkowic Śląskich 19
Nieobecni radni
to :
Zdzisław Burnat nieobecny
usprawiedliwiony
Józef Horowski nieobecny
usprawiedliwiony
Ponadto udział
wzięli :
Zastępca
Burmistrza Ireneusz Woźniakowski
Paweł Polewski Radca Prawny
Marcin Gwóźdź Prezes PWiK DELFIN w Ząbkowicach Śląskich
Ewa Iwaszkiewicz
Głowna księgowa PWiK DELFIN
Ponadto goście
zaproszeni wg list obecności.
Na
podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik - o
t w o r z y ł XLVIII Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V
kadencji, stwierdzając że uczestniczy w niej 19 radnych, co stanowi
odpowiednie quorum przy którym rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił porządek obrad
1.
Przyjęcie porządku obrad.
2.
Analiza wniosku o zatwierdzenie taryf dla
zbiorowego zaopatrzenia
w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków na terenie Miasta i Gminy Zabkowice Śląskie na okres od 1
października 2009 roku do dnia 30 września 2010 roku.
3.
Zapoznanie się ze stanowiskiem Burmistrza Ząbkowic
Śląskich w sprawie wniosku o
zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę
i zbiorowego odprowadzenia ścieków na terenie miasta i Gminy Zabkowice
Śląskie na okres od 1 października 2009 roku do dnia 30 września 2010 roku
4.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie
zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe
odprowadzenia ścieków Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji DELFIN
spółka z o.o. w Ząbkowicach Śląskich dla odbiorców usług w granicach
administracyjnych gminy Ząbkowic Śląskie.
5.
Zakończenie obrad
Następnie poinformował, że dzisiejsza sesja została
zwołana na wniosek grupy radnych 9 i z takim samym porządkiem obrad jest on do wglądu w biurze Rady.
Zwrócił
się z zapytaniem czy ktoś z radnych chciałby coś wnieść do porządku
obrad.
Radni
nie wnieśli uwag.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował ze taryfy podlegają zatwierdzeniu
w drodze uchwały przez radę Gminy.
W
dniu 17 lipca Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji DELFIN złożyło
wniosek do Rady Miejskiej, oraz do Burmistrza. W dniu 21 lipca przekazał
burmistrzowi prośbę o przeprowadzenie analizy ekonomicznej zgodnie z przepisami
z dnia 7 czerwca 2001 roku.
Do
wniosku o zatwierdzenie taryf przedsiębiorstwo dołączyło szczegółową kalkulację
cen i stawek opłat oraz aktualny plan.
Rada
Gminy podejmuje uchwałę o zatwierdzeniu taryf w ciału 45 dni od złożenia
wniosku.
Poprosił
prezesa o przedstawienie wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego
odprowadzenia ścieków na terenie Miasta i Gminy Zabkowice Śląskie na okres
od 1 października 2009 roku do dnia 30 września 2010 roku.
Marcin Gwóźdź, prezes Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji
DELFIN w Ząbkowicach Śląskich przedstawił wniosek taryfowy.
(
wniosek stanowi załącznik do protokołu )
Wniosek
został opracowany na podstawie rozporządzenia Ministra Budownictwa z dnia
28 czerwca 2006 roku, oraz na podstawie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i odprowadzenia ścieków.
Zaproponowane
nowe taryfy są wyższe o 9 %. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Budownictwa
z dnia 28 czerwca 2006 roku przy ustaleniu opłat spółka uzgodniła koszty eksploatacji
utrzymania, amortyzacje, podatki i opłaty niezależne od przedsiębiorstwa, opłaty
za korzystanie ze środowiska. Spłatę odsetek od zaciągniętej pożyczki z Narodowego
Funduszu Ochrony Środowiska oraz należności nieregularne.
Koszty
eksploatacji i utrzymania zaplanowano na podstawie kosztów poniesionych
w roku obrachunkowym poprzedzającym wprowadzenia nowych taryf ustalonych
na podstawie ewidencji księgowej kosztów. Rok obrachunkowy obejmuje dane od 1
czerwca 2008 rok 31 maja 2009 roku.
Do
uzasadnia tych taryf dodał, że ten rok był rokiem trudnym dla wszystkich
przedsiębiorców z tego względu iż ceny energii elektrycznej wzrosły o
około 40%jest to bardzo duże obciążenie, ponieważ koszty energii eklektycznej są
w granicach 0, 5 mln zł i ten wzrost jest naprawdę odczuwalny.
Dzięki
inwestycją, na które mogliśmy pozwolić sobie w roku poprzednim, wymieniliśmy
agregaty pompowe na energooszczędne. Dzięki temu za energię nie płacimy 40 % więcej
tylko kilkanaście procent więcej. Kolejnym czynnikiem był wzrost kursu euro, który
miał bezpośrednie przełożenie na koszty, które przedsiębiorstwo poniosło.
Wieloletni
Plan Inwestycyjny jest to bardzo inwestycyjny plan, do taryfy przyjmujemy część
kosztów stałych, o których teraz rozmawiamy plus pewna część kosztów inwestycyjnych
na odtworzenie urządzeń.
Plan
jest bardzo proinwestycyjny, ale jeśli mamy mieć pieni adze na te inwestycje to
niestety w nowych taryfach musimy te pieniądze zabezpieczyć.
Pozostawił w ocenia radnym działalność przedsiębiorstwa
jak i wysokość zaproponowanych przez przedsiębiorstwo nowych taryf.
Zastępca
Burmistrza Ireneusz Woźniakowski, poinformował ze podtrzymuje zawarte w piśmie
stanowisko Burmistrza odnoście zatwierdzenia
taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w i zbiorowe odprowadzenia ścieków na
terenie miasta i Gminy Zabkowice Śląskie na okres od 1 października 2009
roku do dnia 30 września 2010 roku
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
otworzył dyskusję.
Radna Ewa Figzał, przekazała informacje z komisji
Gospodarczej, która to analizowała powyższy wniosek. Komisja Gospodarcza zajęła
się tematem zatwierdzenia taryf zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego
odprowadzenia ścieków w Ząbkowicach Śląskich. Pracowała komisja zgodnie ze
swoim harmonogramem. Podkreśliła , że decyzja o rozpisaniu komisji podjęta
została 10 sierpnia 2009 roku. 12
sierpnia za pośrednictwem przewodniczącego rady wystąpiłam do prezesa spółki
DELFIN z prośba o udostępnię do Biura rady ekspertyzy hydrogeologicznej i hydro geologicznej
dot. systemu krążenia wód i zagrożeń
jakości wód podziemnych.
W międzyczasie nie mogłam dowiedzieć się kto
zapłacił za ta ekspertyzę ?, również nie mogłam zasięgnąć tej informacji
i za pośrednictwem przewodniczącego rady który nie uzyskał takowej informacji od
skarbnika gminy. na komisji 24 sierpnia 2009 roku, posiadając dokumenty z analizy
budżetu za 2008 rok wykazałam ze Gmina Zabkowice Śl. 7500 zł. zapłaciła za ta
ekspertyzę.
Wracając do całej procedury przygotowania komisji
gospodarczej w piątek 21 sierpnia o godz. 12-tej otrzymałam pismo od prezesa Delfina ze
ekspertyza nie będzie dostarczona do biura rady. Niezwłocznie wystosowałam
pismo do burmistrza o udostępnienie wyżej
wspomnianej ekspertyzy. w poniedziałek był termin zwołania komisji.
Komisja Gospodarcza miała dokumenty, które pan
prezes przedłożył radzie, czyli wniosek, który państwo posiadają oraz sprawozdanie
finansowe za okres 2008 roku
Jednocześnie oświadczam ze komisja Gospodarcza
w poniedziałek 24 sierpnia dalej nie otrzymała wspomnianej ekspertyzy, za
którą Gmina zapłaciła 7500 zł. w 2008 roku a prezes DELFINA czytał
dane z kolejnego dokumentu, którego radni nie posiadali w momencie
analizy, i który dopiero po prezentacji rozdano radnym.
Dodatkowo dopiero na komisji radni otrzymali pismo burmistrza,
o którym przewodniczący przed chwilą wspomniał dotyczące naszego wniosku o
takie pismo prosiłam rozpisując komisje 10 sierpnia. Na komisji radni otrzymali
również projekt uchwały dotyczący podwyżek. Dodatkowo stwierdzam braki w dokumentacji
dotyczące:
- Wieloletniego Planu Modernizacji i Rozwoju
Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych na lata 2009-2011
- uchwały Rady Nadzorczej DELFINA z dnia 28
lipca 2009 roku w sprawie opinii wniosku o zatwierdzenie taryf.
W posiedzeniu komisji 24 sierpnia wzięli udział członkowie
komisji Zdrowia, którzy również zajmowali się sprawą Ząbkowickiej wody, dokładnie,
jakością wody, o której mowa w uzasadnieniu.
W obliczu zaistniałej sytuacji dyskusję przerwała przerwa,
po której grupa radnych podjęła wniosek o rozpisaniu sesji nadzwyczajnej
w sprawie wniosku o zatwierdzenie taryf zbiorowego zaopatrzenia w wodę
i zbiorowego odprowadzenia ścieków.
Na
komisji Gospodarczej dowiedzieliśmy się również ze sesja planowana jest na 11
września i dlatego zaproponowana podwyżka z automatu weszłaby w życie
wg planu gdyby rada nie zebrała się dzisiaj.
Radna
Danuta, Wojtaczka, wnioskodawca dzisiejszej sesji jestem Ja. Byłam osobą, która,
rozpoczęła potrzebę zwołania sesji nadzwyczajnej i rzeczywiście dzięki
obradom komisji budżetowej była taka możliwość żeby komisja budżetowa wystąpiła
z tym wnioskiem i członkowie komisji budżetowej podpisali się pod tym.
To
Ja zwróciłam uwagę podczas komisji budżetowej na to ze niestety możliwości rady
mijają 31 sierpnia.
Tak
jak powiedziała przewodnicząca komisji budżetowej ze na obradach komisji rozwoju
gospodarczego łącznie z komisją zdrowia rozpoczęliśmy to od analizy wody,
która rzekomo ma wpływ na cenę taryfy wody. Moim zdaniem, rzeczywiście jest to
ważny czynnik, jaka nasza woda jest. Myślę ze informacje, które przedstawiał w tym
temacie pan prezes szły w kierunku żeby udowodnić, że jest zdrowa woda, że
nie ma żadnego niebezpieczeństwa, co potwierdził pan prezes na komisji Rozwoju Gospodarczego.
Natomiast
głównym czynnikiem na wzrost taryfy niestety jest analiza kosztów
przedsiębiorstwa i uważałam, że tym tematem należało się zająć, ponieważ
to niestety wpływa na obciążenie kieszeni naszych mieszkańców i nas
obywateli Ząbkowic. Ciągle fundujemy podwyżki, które w zasadzie nie są na
miarę możliwości kieszeni naszych mieszkańców.
Kiedy
się zorientowałam, stwierdziłam ze dokonujemy różnych opinii, ekspertyz niestety
nie zajęliśmy się ważnym tematem, jakim jest analiza kosztów ustalenia nowej
taryfy wody?
Jeśli
chodzi o DELFIN, pracowałam nad tymi dokumentami bardzo długo i chciałam
powiedzieć swoje zdanie do końca. Rzeczywiście trzeba tu, powiedzieć , że Rada obdarzyła
potężnym zaufaniem osobę która zasługiwała na to zaufanie- czyli prezesa. To
rada zleciała nie komuś innemu tylko panu prezesowi dwie duże inwestycje kosztowne,
jaką była kanalizacja Bobolic oraz uzbrojenie terenów pod strefę, co jest
dowodem na to, że przez te trzy lata - pan prezes wykazał się rzeczywiście, że
potrafi panować nad inwestycją oraz płynność finansową.
Kondycja
finansowa jest dobra, co nam potwierdza coroczna analiza. Spółka działa na
rzecz mieszkańców a dowodem tego jest wymiana potężnych długości sieci kanalizacyjnych,
zwodomierzowanie i wiele innych czynników, które oceniają pozytywnie pana
pracę.
Cieszę
się ze pan przewodniczący powiedział ze wystąpił w określonym terminie do
pana burmistrza o dokonanie analizy. Patrząc na tą analizę jestem załamana, bo
jest to powtórzenie analizy, którą przeprowadził pan, nie wynika z niej
nic. z analizy burmistrza chciała się dowiedzieć, dlaczego wersja propozycji,
która wynika z kosztów, propozycja burmistrza 9 % wody i 23 %
abonament jest utrzymana w analizie burmistrza?. A dlaczego to
fachowcy z gminy nie przedstawili na ręce burmistrza analizy,
z której wynika ze podwyżka może być od 3 do 4 %?
Oceniając
bardzo pozytywnie działalność prezesa spółki. Niestety, jeśli dajemy pieniądze to
nie dziwię się ze on inwestuje a z inwestycji wynikają wyższe koszty.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przypomniał, że na początku powiedział Rada
zatwierdza taryfy - to nie jest nowość.
Jeżeli
Rada by chciała zaingerować ten projekt uchwały ta uchwała z mocy prawa
będzie nieważna. Tak ustawodawca skonstruował, że praktycznie rada każdej gminy
czy miasta nie ma wpływu bezpośredniego na uchwalenie tych taryf. Rada zatwierdza
bądź nie zatwierdza. Prezes przygotowuje wniosek, burmistrz, wójt na początku
analizuje ten wniosek czy taryfy i plan zostały opracowane zgodnie z przepisami
ustawy i weryfikuje koszty, o których mowa w art. 20 ust4 pod
względem celowości ich ponoszenia.
Do
biura rady nie wpłynęły dokumenty abym jako przewodniczący, mógł zwołać tą sesje
na 7 dni, natomiast wpłynęły na komisję i radni chcieli jednak zając się
tą sprawą.
Radna
Ewa Figzał, stwierdziła ze doprecyzuje wrażenia poprzedniczki, która się wypowiadała.
Odniosłam wrażenie ze jest sugestia ze komisja gospodarcza obradowała nie na temat.
Pan
Prezes przyszedł z ofertą sprzedaży wody, oczywiście nie rozpoczęliśmy
dyskusji od kupienia koparki czy rury czy innych zakupów inwestycyjnych, ale jednym
z kosztów, który jest wykazany we wniosku to wzrost o 24 % ceny środków
chemicznych. Proste pytanie, dlaczego? W jakim celu?
W
trakcie dyskusji wyszło ze studnia nr 4 jest zamknięta a są uwagi do
studni nr 3.
Dziwna
sytuacja, kiedy nie udostępnia się ekspertyzy, kiedy na posiedzenie komisji
członkowie komisji uzyskują dokument burmistrza, gdzie de facto nie ma
sprecyzowanego tak wszystkie koszty sa zasadne, proszę glosować za ta podwyżka,
lub nie podważam koszt pozycji tej lub tej.
Żaden
z radnych na podstawie posiadanych dokumentów nie jest w stanie
cyframi wykazać albo podważyć koszty, które zostały nam przedstawione. Abstrahuje
od tego, o czym mówi pan przewodniczący ze status prawny jest taki, jaki jest.
Uznała
ze, aby nie było pomówienia ze rada boi się lub nie chce brać udziału w sprawie
podwyżek cen wody, dlatego żeśmy się tutaj zebrali.
Z
dokumentów wynika ze inwestycje nie sa cenotwórcze, a więc pan prezes
dostaje od rady pieniądze, czego nie miła poprzedni prezes na wykonanie określonych
inwestycji i je realizuje bezpośrednio lub pośrednio.
Prezes
przyszedł z oferta sprzedaży wody i nie mamy możliwości wyboru tylko
jesteśmy przymuszeni do kupienia tej wody. Oczekiwaliśmy rzetelnych informacji od
burmistrza w sprawie oceny kosztów. Nie uzyskaliśmy tego formalnie w jednoznacznej
opinii. Potwierdzam to, co mówiła moja poprzedniczka, że pismo jest
streszczeniem wniosku prezesa.
Paweł
Polewski, radca prawny, poinformował, że 14 stycznia 2002 roku - rady Gmin nie
są uprawnione do ustalanie cen taryf. Takie rozstrzygnięcia wielokrotnie
zapadały. Jakakolwiek ingerencja, złożony wniosek przez przedsiębiorstwo, przez
państwa będzie rodziła skutek nieważności.
Państwo
możecie zatwierdzić bądź odmówić zatwierdzenia tych taryf, a skutki są
określone w art. 24 tej ustawy.
Dyskusja
jest bardzo cenna natomiast konsekwencja tej dyskusji może być tylko jedna - albo
zatwierdzić albo nie zatwierdzić przedłożone taryfy.
Skutek
jest taki ze te taryfy wejdą w życie.
Radny
Ryszard Barański, zwrócił się do prezesa Gwoździa, w analizie przedstawił
pan podatek od nieruchomości na poziomie stawki roku bieżącego, - Jaki pan
podatek od nieruchomości płacił w zeszłym roku?
Ewa Iwaszkiewicz, główna księgowa przedsiębiorstwa
DELFIN odpowiedziała ze podatek od nieruchomości jest jednym z kosztów
rodzajowych a skutek podatkowy jest to, co innego.
Radny Ryszard
Barański, ile zapłaciliście podatku?
Ewa Iwaszkiewicz,
nie zapłaciliśmy.
Radny Ryszard Barański,
analiza nie została oparta na prawdziwych faktach, a ten podatek jest niepłacony.
Należy przedstawić ze pan jest zawsze zwalniany z podatku i pan tego
podatku nie płaci, więc kosztów będzie pan mieć mniej.
Kolejna sprawą jest
przedstawienie przez pana zasadniczą rzecz o której mówiłem, jeśli pan
podwyższy wysoko stawki za wodę i ścieki, z analizy, znaczny wzrost wymusza na odbiorcach
wodomierzy własnych mieszkań oszczędności.
Wiec znaczny
wzrost cen to nie tylko wymusza oszczędności, ale to ze ludzi nie stać się już
myć, bo nie stać ich na pobieranie wody. Ludzie do spuszczania w toaletach
zbierają wodę deszczową, a cena za wodę powinna być realna. Dostosowana do
warunków danych jakie panują na terenie.
Top widać po
pana spadku sprzedaży. pan powinien być zainteresowany żeby sprzedawać jak
najwięcej wody.
Następna kwestia
jest taka ze pan burmistrz, ma przedstawić celowość ich ponoszenia?, Gdzie mamy
ze pan burmistrz analizuje celowość ponoszenia tych kosztów? Pan burmistrz tylko
stwierdza ze zweryfikował koszty pod względem celowości, ale nigdzie ich nie
uzasadnił.
Stwierdził, że
prezes powinien zejść z kosztów miedzy innymi - Zatrudniał pan 1
kierownika na oczyszczalni ścieków, a jest to wydzielony zakład. Teraz ma
pan dwie osoby, zastępcę kierownika, kierownika i jeszcze jednego
pracownika. Zwiększa pan koszty administracyjne, niepotrzebnie. Tylko przez to
jest zastępca kierownika, bo jest radnym i przez to dostał posadę na Zastępcę
kierownika.
Te osoby, które
tam pracują powiększają to ze ludzie maja płacić więcej za wodę, a ten pan
został przyjęty na pracownika fizycznego, na kierowcę, nagle awansował i my
mu musimy płacić po 3 tys. miesięcznie, a ta osoba jest zbędna. To jest
koszt nienależny.
Koszty? - Dlaczego
panu tak silniki wysiadają i ma pan takie duże koszty na oczyszczalni ścieków?
Powiem panu,
dlaczego? Brak nadzoru! Kierownictwo się nie zna proszę pana, bo jest z przypadku,
był kierownik, który był 25 lat, wyrzuciliście go i mógł do emerytury dopracować,
jako sam. Nie było zarzutu do jego pracy.
Zła obsługa, bo
ludzie się nie znają, kierownicy nie nadzorują, bo nie maja kompetencji i tam
są koszty.
Polimer!, Który
jest dodawany 12 do 18 zł? za 1 kg. Kiedyś dawało się 6-7 litrów zgodnie
z technologia? Teraz dodaje się 12 do 13 litrów. Nie zachowuje się reżimu technologicznego,
Tam są koszty.
Marcin Gwóźdź, prezes
przedsiębiorstwa, panie radny Barański, Ja się bardzo cieszę, że pan jest
zaangażowany, ale obawiam się niestety pana wiedza na temat funkcjonowania
i oczyszczalni i przedsiębiorstwa jest znikoma.
Jeśli chodzi o
aspekt społeczny, proszę państwa Ja naprawdę ubolewam - Ja tak samo te rachunki
płace i nie chciałbym nadmiernie obciążać społeczeństwa.
Ale jeżeli
chcemy inwestować nie doprowadzić do zapaści przedsiębiorstwa, musimy cały czas
inwestować oczywiście Ja tu zwracam tez uwagę i przypominam państwu, że,
jeżeli uznacie ze taryfy są zbyt wysokie możecie podjąć uchwałę o dopłatach
z budżetu gminy. Jest taka możliwości.
Jeśli chodzi o
podatek? zgodnie z rozporządzeniem Ministra Budownictwa z dnia 28
czerwca 2006 roku Przedsiębiorstwo ustala niezbędne przychody dla potrzeb obliczenia
taryfowych cen i stawek opłat planowanych na rok obowiązywania taryf, uwzględniając
w szczególności; koszty eksploatacji utrzymania, w tym amortyzacja, podatki
i opłaty niezależne od przedsiębiorstwa. A czy podatek od
nieruchomości jest zależny od przedsiębiorstwa?
Jeśli chodzi o zatrudnienie?,
W tej chwili zatrudniamy 29 osób na 23 tys. mieszkańców Gminy jest to o 5
osób mniej niż 3 lata temu.
Panie radny
Barański, proszę zostawić mnie ocenę kompetencji moich pracowników a nie
panu. Jeżeli pan chciałaby pracować na oczyszczalni czy pracować w przedsiębiorstwie
to proszę złożyć podanie i wtedy będziemy je rozpatrywać.
A teraz Ja
jestem za przedsiębiorstwo odpowiedzialny i za swoich pracowników i swoich
pracowników będę bronił.
Radny Ryszard
Barański, adwocem, nie zamierzam pracować w wodzie, bo jest to śliska sprawa.
Proszę pana skoro
pan ładuje w koszty podatek od nieruchomości, którego pan nie płaci, to
pan robi analizę niezgodnie z tymi wytycznymi, pan zawyża koszty, których
pan nie ma.
Druga kwestia, Ja
mam prawo oceniać i pana i pana załogę, bo pan jest naszą spółką gminną
a organem założycielskim jest gmina a pana spółka to jest nie tylko
spółka w sensie handlowym, ale ona ma służyć czemuś, do czego została
powołana, do ważnych celów społecznych jak zaopatrzenie w wodę mieszkańca.
My, jako radni mówimy, wręcz mamy obowiązek kontrolować
pańskie działanie. Ja dałem wycinkowy przykład i mówiłem wyrażeni ze może
pan o niektórych sprawach nie wie.
Ewa Iwaszkiewicz,
Głowna księgowa, podatek od nieruchomości jest elementem kosztów a wydatek,
czyli to, co my płacimy to jest rozrachunek. Koszt może być kosztem, ale nie
koniecznie wydatkiem, bo jeżeli my go nie zapłacimy nie będzie naszym
zobowiązaniem. Ale w wyniku finansowym on będzie elementem kosztowym.
Firma jedynie
mogłaby nie ująć w taryfach tego podatku od nieruchomości gdybyśmy mieli
decyzję Rady Miejskiej, że jesteśmy na dany rok zwolnieni z podatku. My
takiej decyzji nie mamy, więc my musimy go ujmować.
Marcin Gwóźdź, jeśli
chodzi o moją osobę to ja z pokora się oddaje pod ocenę radnych, rady
nadzorczej pod ocenę mojej działalności. Jeśli chodzi, jako prezesa spółki
komunalnej. Ale bardzo proszę, jeśli rozmawiamy o kompetencjach moich
pracowników to proszę od takich komentarzy się powstrzymywać.
Radny Marek
Ciapka, dyskusja jak widać, choć nie miałem wątpliwości ze nie będzie burzliwa,
ale powinniśmy skupić się nad ekonomicznymi aspektami funkcjonowania przedsiębiorstwa
i dokonaniu rzetelnej analizy. Nie oceniać czy prezes dobrze zatrudnia odpowiednia
ilość pracowników - bo to nie o to chodzi.
Nie jestem
w stanie zgodzić się ze stwierdzeniem, że burmistrz Kotowicz, czy jaki by
to nie był inny burmistrz, w nawiązaniu do tego pisma, które zostało
przekazane do Rady Miejskiej dnia 24 sierpnia 2009 roku kompletnie nie odniósł się
do aspektów ekonomicznych oraz do uchwały do planu taryfowego przedstawionego
przez pana prezesa. Bo to w przed ostatnim akapicie tego dokumentu jest
napisane - radny zacytował wyrywek z wniosku o zatwierdzenie).
Zgodnie z rozporządzeniem
z 2002 roku 14 stycznia w § 6 jest zapis ze Rada Gminy może odstąpić dla
wybranej grupy lub wszystkich grup odbiorczych o dopłatę z budżetu gminy -
tylko musimy się zastanowić, komu zbierzemy i cz nie pójdą to w drugie
podatki lokalne pośrednio.
Dlatego
prosiłbym się skupi na wartości oceny merytorycznej w oparciu o wskaźniki
przekazane przez pana prezesa spółki gminnej.
Radny Stanisław
Nędza, zadał pytanie radcy prawnemu - czy w tym piśmie, które przedstawił
burmistrz swój wniosek o akceptacji tych taryf mamy, że burmistrz weryfikował -
czy burmistrz może robić weryfikacje swojej spółki weryfikować?
Następne pytanie
do burmistrza - pan po swojej weryfikacji tak to dobrze zweryfikował a w uzasadnieniu
uchwałę, w której czytamy - wprowadzenie
nowych taryf daje gwarancje na realizacje przyjętych zadań, utrzymania, jakości
dostarczonych usług na wyższym poziomie.
Albo pan panie
burmistrzu pan utrzymuje to, co jest w tej chwili, albo podwyżka jest po
to żeby był wyższy poziom.
Paweł Polewski, radca
prawny, wójt analizuje, weryfikuje te koszty pod względem celowości ich
ponoszenia. Jak to robi i kim się posługuje, jakimi metodami jest to jego wyłączna
kompetencja? Czy korzysta z firm zewnętrznych czy tez posiłkuje się swoimi
pracownikami i ocena analizy przedłożona przez przedsiębiorstwo?
Radna Jolanta Mitręga,
Komisja Zdrowia miała swoje posiedzenie również, też wystosowałam pismo o
udostępnienie ekspertyz wody. Niestety dostaliśmy tylko w poniedziałek cząstkowe
ekspertyzy, są w nich przekroczenia pewnych norm np. manganu.
Jestem również niezadowolona
z tego tytułu ze komisja zbiera się dwie komisje i nie mamy pełnego
kompletu dokumentów.
Na początku
przedstawiając całą analizę kosztów powiedział pan ze zastosował agregaty energooszczędne
i wzrost energii elektrycznej wystąpił kilkanaście.
Procent, wiec
jest to nieścisłość. Ile w pana przedsiębiorstwie nastąpił wzrost?
Ewa Iwaszkiewicz
główna księgowa ,w uzasadnieniu mamy energie elektryczna o 24 % podniesioną, zgodnie z prognozami
GUS tj. paliwo o 10 %, prognozy GUS odnośnie energii to jest w granicach 30 -40 %. Prezes wspomniał o zainstalowaniu
urządzeń, które przyniosły wymierne oszczędności. Ta oszczędność to jest
właśnie ze nie zastosowano podwyżki o 40 % tylko o 24 %.
Koszty zarządu to
są koszty związane z ogólnym funkcjonowaniem firmy, czyli są to koszty
stałe administracji, energii elektrycznej, i między innymi wynagrodzeń.
Marcin Gwóźdź, odnośnie
tej ekspertyzy, ja w formie pisemnej odpowiedziałem na pismo pani przewodniczącej
komisji Gospodarczej i to nie jest prawdą ze nie chcieliśmy udostępnić kompletnej
ekspertyzy. Nie są to dokumenty tajne, każden z radnych bez zadanego problemu
ma wgląd do tej dokumentacji. Minął tydzień i pani przewodnicząca nie
zainteresowała się tą ekspertyzą.
Radna Danuta
Wojtaczka, powróciła do analizy kosztów i zwróciła się do burmistrza twierdząc,
że nie zgadza się z tym, że pan prezes dokonał analizy, zrobił bilans
i w zupełności 100 % można się zgodzić z tym. W 100 %
odniósł się pan popierając analizę zaakceptował to, co zrobił pan prezes.
Ja domagam się tego,
jakie mamy możliwości w tej chwili, aby rozwiązać problem poważny.
Zadała pytania
prezesowi - dokonując tej analizy, patrząc na koszty - czy przewidział pan takie
wyjście jak minimalny wzrost i maksymalny wzrost?
Marcin Gwóźdź, na
tym etapie nie ma takie możliwości są to koszty stałe, które musimy ponieść,
aby funkcjonować. Możemy w połowie roku na etapie WPI nowego rozmawiać,
w które inwestycje idziemy a które z tego WPI usuwamy. To ma
bezpośrednie przełożenie na wzrost taryf.
Radna Danuta
Wojtaczka, stwierdziła ze jest to martwiąca odpowiedź, kredytem zaufania Rady
Miejskiej było przekazanie panu dużych inwestycji.
Bardzo dużo
ludzi na zalęgłości w opłatach za wodę i ścieki i tych ludzie
będzie przybywało. W XXI wieku ludzie są zmuszeni do oszczędzania wody. Jak
procentowo kształtują się zadłużenia mieszkańców?
Ewa Iwaszkiewicz,
w stosunku do wartości posiadanych należności odbiorcy indywidualni
stanowią 10 %, duże zadłużenia mamy z Zarządu Budynków Komunalnych tam
jest około 300 tys. zł.. Zakład ten spłaca.
Radny Ryszard
Barański, powrócił do przepisów prawa, które mówią zatwierdzaniu taryf - w żadnym
dokumencie, który przedstawił burmistrz nie ma konkretnej analizy ich celowości?
Następna istotna
rzecz to prezes Delfina do zaopiniowania do rady przesłał wniosek 17 lipca
a burmistrz przesyła do rady 24 sierpnia wniosek opiniujący te taryfy. Uważam
ze jest to kolejne stawianie rady pod ścianą i tworzenie takiej sytuacji
żeby te taryfy weszły z automatu. Gdyby nie inicjatywa radnej Danuty
Wojtaczki byłoby po wszystkim.
W imieniu
mieszkańców stwierdził, że podwyżka wody jest nieuzasadniona, bo jest kryzys, wyliczenia
są niedokładne a to, co jest wyliczone jest to tylko na podwyżki dla
pracowników.
Będą głosował
i namawiał radnych, aby nie głosowali za stawkami.
Radny Franciszek
Gawęda, uznał, że wszyscy radni zebrali się mając na względzie to, co dotyczy mieszkańców
miasta, każdy zdaje sobie sprawę ze społeczeństwo ubożeje. W związku
z powyższym naszym celem jest jak najmniejsze obciążanie społeczności Ząbkowickiej
opłatami, które powodują ich codzienny byt i egzystencje.
Jeśli państwo
radni podwyższyliście kwotę wynagrodzenia pana burmistrza o 2 tys. zł., Jeżeli
państwo radni podwyższają środki na nic niedające żadnych efektów wyjazdy
zagraniczne to również państwo radni musicie wziąć na siebie obowiązek taki ze
musimy cos zrobić dla społeczeństwa.
Czy na
dzisiejszej sesji nie powinniśmy się zastanowić nad tym czy nie powinniśmy
dopłacić z budżetu państwa dla tej społeczności?
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski, odniósł się do głosu radnego Gawędy uznając ze jest to głos
pod publiczkę i jest to populizm. Na czym polega populizm, damy
społeczeństwu, społeczeństwo jest biedne. Dopłaćmy z budżetu to są piękne hasełka,
ale istnieje twarda rzeczywistość i proszę państwa, jeżeli rada
zdecydowałaby się na dopłaty do wody to proszę państwa to być może popełniam błąd,
ale pani radna Wojtaczka najlepiej wie ile ludzi ubogich jest w naszym
mieście. Proszę państwa jak zaczniemy dopłacać do wody to my będziemy dopłacać
również do tych 80 % pozostałych obywateli.
To nie w ten
sposób powinniśmy pomagać biednym ludziom dopłacając również bogatym do wody, tylko
ewentualnie robiąc zmiany w budżecie lub planując wydatki na pomoc
społeczną. Ta Rada podjęła dobrą decyzje, bo uchwaliła dobry budżet, około 10
mln zl. Idzie z tego budżetu na pomoc społeczną.
Stoimy przed wyborem
- czy chcemy modernizować przestarzałą siec w naszym mieście? Czy chcemy prowadzić
inwestycje na kanalizacji?, Czy chcemy?
Albo pan prezes
będzie realizował inwestycje, które od trzech lat Ida naprawdę bardzo dobrze, a nie
było takich inwestycji w poprzednich latach. Nowy wodociąg na ulicy
Krzywej, Poprzecznej, Chrobrego. Rozpoczyna się remont na ulicy Św. Wojciecha. Jakość
wody - studnie zostały wyremontowane i dobrze zabezpieczone monitoringiem elektronicznym?
Ludzi, którzy nadzorowali te studnie prezes przeniósł do brygad remontowych.
Nie zgodzę się
ze analiza, którą przedstawiliśmy ma jakieś braki. Wniosek jest dobrym
wnioskiem.
Zgłosił wniosek
formalny - pan radny Nędza zwrócił słuszna uwagę, co do jednego z radnych,
aby wprowadzić autopoprawkę w uzasadnieniu.
Dopisać - na wysokim poziomie.
Radny Franciszek
Gawęda, przypomniał ze kiedyś zgłosił wniosek dotyczący głosowania imiennego
radnych w ważnych sprawach dla społeczeństwa i w związku z tym
ze wniosek ten nie został zrealizowany przez wysoką radę.
Przeciwny byłem
na podwyżkę dla burmistrza, przeciwny jestem również do marnotrawienia pieniędzy
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, ogłosił 10 minut przerwy.
Po przerwie
kontynuowano obrady.
Radna Danuta
Wojtaczka, jeśli mówimy o analizie którą w 100 % poprał burmistrz nie
wnosząc żadnych zastrzeżeń. Proszę określić, o jakiej kwocie po wprowadzeniu proponowanych
stawek przez pana, czyli 9 % i 23 w roku, o jakiej kwocie mówimy?
Ewa Iwaszkiewicz,
jeżeli podniesiemy o 10 % wodę i ścieki to przychody roczne przychody
wzrosną nam 5. 769 tys. zł. z tego z wody 2.628 tys., ścieki 3.496 tys.
zł.
Łącznie z opłatą
abonamentową.
Radna Danuta
Wojtaczka , ile będzie przychodu?
Ewa Iwaszkiewicz,
jest to wzrost 308 tys. zł`.
Radna Danuta
Wojtaczka, jeśli nie zgodzimy się to 308
tys. zł. będzie to kwota do wprowadzenia do budżetu? Chyba, że udowodnimy
inaczej.
Nie uchronimy
się od tego ze zapłacimy drożej za wodę i ścieki i abonament, ponieważ
nie udowodniliśmy merytorycznie zawyżenia kosztów.
Nie jesteśmy
w stanie zgodzić się z tym żeby zafundować mieszkańcom taka podwyżkę,
mimo ze jesteśmy świadomi ze ustalenie przez nas innej jest niemożliwej.
Przewodniczący Zarządu
Osiedla Stare Miasto Marian Patela, stwierdził ze szkoda, że na sesji nie ma
głosu Rady Nadzorczej PWiK DELFIN
Nadmienił ze
ogólna bieda społeczności wymusza oszczędności na mieszkańcach. Zadłużenia
ludzi rosną.
Radna Ewa Figzał,
zapytała, jaka jest równica, jako przychód na 2009 rok i obliczymy różnice
która da ta podwyżka.
Marcin
Gwóźdź, rozmawiamy o przychodach a przychody przedsiębiorstwa składają się
przychodów operacyjnych stricte z dostawy wody i odbioru ścieków, ale
również z działalności dodatkowej. W zeszłym roku mieliśmy blisko pół miliona
z tej działalności i to jest ta różnica.
Radna
Ewa Figzał, proszę podać planowany przychód na rok 2009 uwzględniający te podwyżki?
Ewa
Iwaszkiewicz, przychód jest planowany w granicach 5mln. 400 zł.
Radna
Ewa Figzał, czyli rozumiem ze przychody do firmy szacujecie pomimo podwyżki,
jako przychody mniejsze od przychodów wykazanych tutaj w tej tabeli?
Ewa
Iwaszkiewicz, w tej tabeli są wykazane przychody od października na
kolejne 12 miesięcy. Przychód bilansowy to jest rok obrachunkowy od stycznia do
grudnia a przychody do taryf są liczone w okresie 12 miesięcy
poprzedzających wprowadzenie taryf nie dłużej niż dwa miesiące. Czyli nasz
okres jest od 1 czerwca do 31 maja.
Radna
Ewa Figzał w 2008 roku Gmina przekazała
550 tys. zł. na udziały, w związku z przekazaniem do realizacji przez
przedsiębiorstwo zadania pn. kanalizacja sanitarna dla miejscowości Bobolice
Ile
kosztowała ta inwestycja?
Marcin
Gwóźdź, 380 tys. netto, = 22 % VAT.
Radna
Ewa Figzał, kolejne 600 tys. uzbrojenie inwestparku. Ile ta inwestycja kosztuje?
Marcin
Gwóźdź, tu inwestycja jest w trakcie i jeszcze nie jest zakończona. Jest
to wykonywane własnymi siłami nie ma tu przetargu. Koszty szacowane są na około
600 tys. zł., ale koszt faktyczny może odbiegać od tej kwoty.
Radna
Ewa Figzał, czy w związku z tymi uwagami jest prezes w stanie dokonać
autopoprawki wysokości taryf na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków?
Marcin
Gwóźdź, podtrzymuję ten wniosek, który został złożony
Radna
Ewa Figzał, cenotwórczym kosztem jest energia i paliwa. Paliwa mają wzrosną o
10 % energia o 24 jak pan zamierza ograniczyć te koszty?
Marcin
Gwóźdź, koszty zostały już znacząco ograniczone, mamy na ujęciach nowe
urządzenia energooszczędne. Zużycie paliw wynika z tego ze prowadzimy więcej
inwestycji i pracują trzy ekipy.
Radna
Ewa Figzał, na komisji dowiedzieliśmy się że w dalszym ciągu nie funkcjonuje
studnia nr 3, jakie działania od ubiegłego roku podjął pan, aby udrożnić ta
studnię
Marcin
Gwóźdź, był prowadzony monitoring, stężenie w studni systematycznie spada i w
tym tygodniu zostały rozpoczęte prace, jeśli chodzi o remont tej studni. Oczyszczenie
i efekt będziemy znali w przeciągu miesiąca.
Radna Ewa Figzał, dlaczego jest tak wysoki
wzrost kosztów zakupu środków chemicznych?
Marcin
Gwóźdź, rozporządzenie odnośnie restrykcyjnych uwarunkowań, jaki musi spełniać,
dlatego musimy więcej stosować polimeru i innych środków do prasowania osadu.
Radna
Ewa Figzał, we wniosku jest wzrost o 23 % opłaty abonamentowej , proszę podać kalkulacje tego wzrostu ?
Ewa
Iwaszkiewicz, w tabeli E znajduje się sposób wyliczenia opłaty abonamentowej. Na
opłatę tą przypadają, cześć kosztów stałych utrzymania w gotowości wodociągów i
kanalizacji, oplata za odczyt, opata za rozliczenie.
To
dzielone przez ilość odbiorców daje 4 zl.
Radna
Ewa Figzał, pytanie do burmistrza, zgodnie z obowiązującym prawem w art. 24 pkt.
4 wójt weryfikuje koszty pod względem ich ponoszenia. Czy z wniosku, który
został sporządzony przez spółkę burmistrz zakwestionował jakiś koszt, jako
niezasadny?.
Zastępca
Burmistrza Ireneusz Woźniakowski, odpowiedział, że pani radna ma stanowisko
burmistrza na piśmie więcej nic nie mam do dodania.
Radna
Ewa Figzał, stwierdziła ze taka formę odpowiedzi uznaje za uchylanie się od
odpowiedzi. Odpowiedz uznaje ze pan burmistrz nie zakwestionował żadnego
wniosku.
Sołtys
wsi Jadwiga Zięba, uznała ze dużo się powiedziało, ale do końca nie wiadomo, o
co chodzi. Po pierwsze nie znamy kwoty, która wyniknie z podwyżek?
Drugie
z bilansu firmy DELFIN wynika ze firma na tyle się rozrosła ze działa dwutorowo.
Z jednej strony jest dostawcą wody, więc, jej producentem i w związku z tym
ponosi koszty. Z drugiej strony odbiera ścieki i ponosi koszty. Ale z trzeciej
firma prowadzi działalności gospodarczą. Przy analizach dotyczących
potencjalnego wzrostu kosztów produkcji wody i odbiorów ścieków te sprawy
powinny być od siebie oddzielone. Każdy rodzaj działalności nie powinien
wpływać na ustalenia taryfy. Zadała
pytanie prezesowi - Ile zyska na podwyżce, 9 % jeśli chodzi wodę i ścieki
i 23 jeśli chodzi o abonament?
Powinno
się przeanalizować koszt produkcji wody i ścieków, jako osobna działkę DELFINA
a resztę działalności należy wyodrębnić.
Marcin
Gwóźdź, stwierdził ze kalkulowane taryfy są na podstawie działalności
podstawowej tylko dostawa wody, odbiór ścieków i ta działalności jest
deficytowa i dlatego jest
przygotowany wniosek zgodnie z ustawa, aby przychody pokryły działalności deficytową.
Radna
Ewa Figzał, odnośnie Bobolic przypomniała ze 550 tys. zł. Gmina dała na udziały,
380 tys kosztowała inwestycja + 22 % VAT, razem inwestycja kosztowała 463.600
zł. Pozostało 86.400 zł. Jak
wykorzystano te środki?
Marcin
Gwóźdź, środki te w bilansie są na aktywach finansowych i zostały przeznaczone
na inwestycje zgodnie z WPI.
Radna
Ewa Figzał, mamy tu przykład, kiedy mieliśmy podjąć decyzje, że firma ma
prowadzić inwestycje to padały głosy, aby organizować przetarg i niech to firma
robi, niewiadomo, za jaką cenę. Rada dała środki, te środki w zawyżonej kwocie
zostały przeznaczone. Firma wydatkowała mniej i zużyła na inne cele związane z dostarczaniem wody. Firma jest do
dostarczania wody i odbierania ścieków do świadczenia usług. Jeżeli prowadzi
inwestycje to mają one przynieść wysoki zysk, który ma mieć wpływ na wnioski,
które spółka składa.
Zastępca
Burmistrza Ireneusz Woźniakowski, zwrócił uwagę ze pan Burmistrz stawia przez
firmami komunalnymi jedno zadanie, żeby dobrze świadczyły swoje usługi i przede
wszystkim one nie są nastawione na zysk. Jeśli firma przynosi zysk to znaczy ze
zarabia na naszych mieszkańcach.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, ogłosił przerwę w trakcie, której odbędzie się
posiedzenie Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu celem zaopiniowania
projektu uchwały w sprawie
zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe
odprowadzenia ścieków Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji DELFIN
spółka z o.o. w Ząbkowicach Śląskich dla odbiorców usług w granicach
administracyjnych gminy Ząbkowic Śląskie.
Po
przerwie kontynuowano obrady :
Przewodnicząca
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła opinie komisji
w sprawie uchwały.
Komisja
przeanalizowała uchwałę i wniosła pewne zmiany do uzasadnienia, w którym jest
fragment;
Do wniosku
przedłożono
1.
Szczegółowe
uzasadnienie wprowadzenia nowych taryf
2.
Sprawozdanie
za rok obrotowy od 1 stycznia 2008 do 31 grudnia 2008
3.
Wieloletni
Plan Rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych na lata 2009 -
2011 do wniosku nie został dołączony w związku z tym proponujemy wykreślenie
4.
4. Uchwała Rada Nadzorczej komisja wpisała autopoprawkę
burmistrza dotyczącą przed ostatniego punktu. Utrzymanie, jakości dostarczanych
usług na wysokim poziomie.
Te
zmiany przegłosowaliśmy - 6 głosów za, 1 głos przeciw i 1 głos wstrzymujący się.
Natomiast cała uchwała została przegłosowana 2 osoby za, 6 osób przeciw.
Grażyna
Grzeszczak, kierownik Wydziału Planowania Przestrzennego, stwierdziła ze jest zobowiązana
poinformować ze zgodnie z ustawą Przedsiębiorstwo Wodociągów jest zobowiązane przedłożyć
wniosek i przedsiębiorstwo niezależnie ze państwu złożyło wniosek odrębny
wniosek złożyło do burmistrza. Plan Inwestycyjny był integralna częścią wniosku.
Przewodnicząca
Komisji Ewa Figzał , przyjęłam ta informację za fakt i chciałam się do tego
ustosunkować . Nie dość ze mamy podstawę
prawna, co do możliwości działania Rady w kwestii podwyżek cen wody czy
podwyżek cen za odbierania ścieków to jeszcze rada nie otrzymała tego dokumentu
z wnioskiem. Jest to kolejny przykład blokowania informacji albo wybiórczego dostarczania
poszczególnych dokumentów do radnych.
Rada
pracowała nad dokumentami typu wniosek i sprawozdanie finansowe za rok 2008, innych
dokumentów rada nie miała.
Grażyna
Grzeszczak, w tym roku w lutym przedsiębiorstwo złożyło nowy plan inwestycyjny
na lata 2009-2011, rada nie zajęła stanowiska, co do tego planu.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zgłosił uwagę. Projekt uchwały przygotował
burmistrz i burmistrz przedłożył ten projekt uchwały i burmistrz napisał to uzasadnienie.
Pani kierownik stwierdza, że wraz z wnioskiem burmistrz otrzymał również
Wieloletni Plan Modernizacyjny, panie mecenasie proszę o wyjaśnienie?
Paweł
Polewski, radca prawny, rozumiem ze jest to uzasadnienie pana burmistrza, które
stwierdził ze jemu do wniosku przedłożono. Tylko tak mogę to interpretować.
Radna
Ewa Figzał , proszę o uzupełnienie informacji , Rada Miejska ma prawo pracować
na wszystkich dostępnych dokumentach w sprawie , a nie otrzymaliśmy
Wieloletniego Planu oraz uchwały Rady Nadzorczej .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, Wieloletni Plan był przedłożony w lutym Radzie
i było to tematem obrad sesji. Plan nie uległ zmianie.
Komisja
na swoim posiedzeniu, kiedy opiniowała ten projekt uchwały przegłosowała, aby
wykreślić w uzasadnieniu pkt. 3 i 4
Radny
Krzysztof Gnach , zapytał jaka jest dalsza procedura w momencie kiedy rada
miejska nie podejmie uchwały o zatwierdzeniu tych taryf ?
Paweł
Polewski, zgodnie z ust 8 art., 24 jeśli rada gminy nie podejmie uchwały o
zatwierdzeniu to takie taryfy sa zweryfikowane przez wójta wchodzą w życie po
upływie 70 dni od złożenia wniosku.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie
1-
Poprawki w uzasadnieniu
Głosowanie:
9 głosów za, 5 głosów przeciw i 3 głosy wstrzymujące się
Wniosek
przeszedł.
Następnie
poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie
zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe
odprowadzenia ścieków Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji DELFIN
spółka z o.o. w Ząbkowicach Śląskich dla odbiorców usług w granicach
administracyjnych gminy Ząbkowic Śląskie
Głosowanie:
4
głosy za, 11 przeciw i 2 głosy wstrzymujące się
Projekt uchwały nie został
przyjęty w związku z czym Rada Miejska nie podjęła uchwały .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , zwrócił
się do Rady Miejskiej z prośba
ze w związku z tym ze kolejna sesja planowana jest na 11 , poinformował Rade
ze pan wojewoda za pośrednictwem Rady skarży do Wojewódzkiego Sadu
Administracyjnego uchwałę Rady Miejskiej
z dnia 28 kwietnia 2006 roku o utrzymaniu porządku i czystości , Stwierdza uchybienia w powyższej uchwale . Natomiast
wojewoda nie sprawdził faktu, ponieważ kiedy rada podjęła uchwałę w 2006 roku, pan
wojewoda odniósł się do tego i stwierdził ze są tam uchybienia i Rada na
najbliższej sesji poprawiła te uchybienia.
Jest
to bardzo dziwny fakt, ponieważ pan wojewoda ma określony czas na
zakwestionowanie. Mija trzy lata i pan wojewoda wraca ponownie do tego projektu
uchwały.
Poinformował
ze ma przygotowaną odpowiedz w tej sprawie którą odczytał i chciałby wysłać pismo do wojewody i chciałby
uzyskać zgodę rady w tym temacie.
Radna
Danuta Wojtczaka, stwierdziła ze było mówione ze nie ma spraw różnych.
Przewodniczący
Rady Miejskiej, stwierdził ze sprawa jest pilna, Rada Miejska ma 30 dni na odpowiedź.
Uznał
zła ze chciał radnych zapoznać z pismem. W związku z powyższym wrócimy do
tematy na najbliższej sesji.
W
związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik zamknął obrady sesji.
Protokołowała
Elżbieta Maciejewska
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej
Dominik