Protokół nr
XLVII
z Sesji
Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniach 29 maja 2009
roku
w sali
konferencyjnej Starostwa Powiatowego
w Ząbkowicach Śląskich
Radni Rady
Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Zastępca
Burmistrza Ireneusz Woźniakowski
Iwona Aibin Sekretarz Gminy
Paweł Polewski Radca Prawny
Oraz goście
zaproszeni wg list obecności .
Na
podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik - o t w o r z y ł XLVII Sesję Rady
Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji, stwierdzając że uczestniczy w
niej 21 radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może
obradować i podejmować prawomocne
uchwały.
Minutą
ciszy obecni uczcili pamięć zmarłego Antoniego Ganowskiego - sołtysa wsi
Zwrócona .
Następnie
przewodniczący przedstawił porządek posiedzenia:
1.
Przyjęcie porządku obrad.
2.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
3.
Informacja z pracy Przewodniczącego Rady
Miejskiej od ostatniej sesji.
4.
Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od
ostatniej sesji.
5.
Analiza działalności:
.
Ząbkowickiego Ośrodka Kultury
.
Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy im. Księgi
Henrykowskiej w Ząbkowicach Śląskich.
.
Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ząbkowicach Śląskich
6.
Podjęcie uchwał:
- w sprawie:
zmiany Uchwały Nr I/1/2009 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 23 stycznia 2009 r. w sprawie
Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy
Ząbkowice Śląskie na lata 2009 - 2011.
- w
sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2009 rok.
- w sprawie:
zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na
sfinansowanie planowanego deficytu
budżetowego przez gminę Ząbkowice
Śląskie w 2009 roku.
- w sprawie:
zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy
Ząbkowice Śląskie.
- w sprawie:
zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Koziniec.
- w prawie:
powołania Komisji Statutowej Rady Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich.
7.
Rozpatrzenie skargi Pana Andrzeja Kurandy na
działalność Burmistrza Ząbkowic Śląskich.
8.
Sprawy różne
9.
Interpelacje i zapytania radnych .
10.
Zakończenie obrad .
Radny Franciszek Gawęda , stwierdził ze
dotychczas zawsze w pkt. 5 Sprawy różne był punkt sprawy różne , wystąpił z
zapytaniem dlaczego sprawy różne są w punkcie 8 na samym porządku obrad? .
Postawił wniosek o zmianę .
Przewodniczący
Andrzej Dominik, udzielił odpowiedzi ze zdarzało się tak , że po wysłuchaniu spraw
różnych nie było quorum wymaganego przy podejmowaniu uchwał na sali .
Następnie poddał pod głosowanie wniosek radnego Franciszka Gawędy .
Głosowanie 6 głosów za 12 głosów przeciw
Wniosek nie przeszedł.
Przewodniczący Rady Miejskiej zaproponował ze raz
na kwartał może się odbywać posiedzenie Rady
stricte dotyczące spraw różnych .
Zaproponował zmianę w porządku obrad dotycząca
zmiany punktu 5 , aby jako pierwszy dyrektor
Ośrodka Sportu i Rekreacji złożył
sprawozdanie z działalności .
Rada wyraziła zgodę .
Ad.
Pkt. 2
Rada przyjęła protokół z poprzedniej sesji bez uwag
.
Ad.
pkt. 3
Przewodniczący Andrzej Dominik złożył sprawozdanie
z pracy od ostatniej sesji .
Nie wniesiono żadnych uwag .
Ad.
pkt. 4
Sprawozdanie z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej
sesji znajduje się do wglądu w biurze
rady miejskiej .
( sprawozdanie stanowi
załącznik do protokołu) .
Ad.
pkt 5
1.
Dyrektor
Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ząbkowicach Śląskich Henryk Saryczew przedstawił sprawozdanie z pracy placówki za 2008 rok .
( pisemne sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu) .
Przewodniczący
Andrzej Dominik , otworzył dyskusję nad sprawozdaniem.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty , Kultury , Sportu , Turystyki i Promocji Gminy Irena Szewczyk, poinformowała że
na ostatnim posiedzeniu Komisja analizowała pracę Ośrodka Sportu i Rekreacji ze
szczególnym uwzględnieniem działalności
Hali Sportowej . Podkreśliła ze od trzech lat hala zarabia na siebie .
Należy zastanowić się nad tym i ustalić jakie są
koszty funkcjonowania hali sportowej w godzinach udostępniania hali dla dzieci
szkolnych czyli od 8-15-ej.
Podziękowała panu dyrektorowi Henrykowi Saryczew za organizacje imprez miedzy
innymi na rzecz Stowarzyszenia " Integracja" . Po czym zaprosiła na
organizowaną w dniu 1 czerwca XII Olimpiadę Integracyjną .
Przewodnicząca
Zarządu osiedla Słonecznego Halina
Narwojsz , podziękowała również za pomoc
w organizacji imprez odbywających się na Osiedlu Słonecznym.
2.
Dyrektor
Ząbkowickiego Ośrodka Kultury Justyna Kaczorowska, przedstawiła
sprawozdanie z działalności Ośrodka za
2008 rok
( sprawozdanie
stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Przewodniczący
Andrzej Dominik , otworzył dyskusje nad sprawozdaniem .
Jan
Stelmach sołtys wsi Braszowice, podziękował pani
dyrektor za współpracę ze społecznością lokalną jego wsi przy organizacji wszystkich imprez.
Zwrócił się z prośbą w imieniu zespołu "Braszowiczanki" o zabezpieczenie finansów na wypłatę dla instruktora .
Dyrektor
Justyna Kaczorowska, odpowiedziała ze jeśli okaże się ze są środki
finansowe zostaną one przekazane.
Radna
Ewa Figzał, wypowiedziała się odnośnie ZOK-u w
kontekście dokonanej analizy przez Komisję Gospodarczą. Poinformował że
po komisji Gospodarczej wystosowała pismo do pana Burmistrza w którym jednym z punków była prośba o przedstawienie
planu działalności za 2008 rok . Planu takiego komisja nie otrzymała.
Ponadto przypomniała, że komisja otrzymała pismo
od radnego Ryszarda Barańskiego w ślad za którym na komisji padł wniosek o zobowiązanie
przewodniczącego Rady Miejskiej o skierowanie zawiadomienia do prokuratury w
sprawie możliwości przestępstwa przy realizacji prezentacji ORLIKA .
Odczytała uzasadnienie pisma z dnia 2 kwietnia 2009 roku
Justyna
Kaczorowska dyrektor ZOK , stwierdziła
że plan działalności ZOK został złożony
do Biura Rady . Podkreśliła ,że
zakończyła się kontrola w ZOK- która to
rozwieje wszystkie wątpliwości .
Radna
Ewa Figzał, adwocem , mam plan działania
na 2009 rok a nie na 2008 o jaki prosiłam.
Zastępca
Burmistrza Ireneusz Woźniakowski, odniósł się do
wypowiedzi radnej Ewy Figzał, stwierdził że wniosek który był postawiony
również na komisji gospodarczej o zawiadomienie do prokuratury był zaopiniowany
negatywnie na komisji. Wyraził swoje oburzenie w tym temacie.
Radny
Marek Ciapka, zawnioskował aby temat działalności Ząbkowickiego Ośrodka Kultury zamknąć
do czasu ogłoszenia wyników kontroli, która jest przeprowadzana i zamknąć
dyskusję .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
ogłosił 10 minut przerwy.
Po przerwie przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, uznał że rada powinna skupić się nad sprawami istotnymi i tylko na
tych dokumentach które posiadamy.
Radny
Marek Ciapka , ponowił swój wniosek aby nie kontynuować dyskusji i do czasu
otrzymania protokołu kontroli z ZOK nie zajmować się tym tematem .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, stwierdził ze
wniosek przyjmuje ale niestety nie może go poddać pod głosowanie ponieważ
ma zapisanych 4 radnych do udzielenia im
głosu. Chyba ze zrezygnują oni z prawa głosu?.
Radna
Ewa Figzał, wniosła o kontynuowanie dyskusji , dlatego ze sprawa powinna być zakończona.
Paweł Polewski ,
radca prawny stwierdził ze wniosek może być głosowany .
Radna Ewa Figzał, poprosiła o kontynuowanie
dyskusji
Radny
Ryszard Barański, zapytał co przewodniczący
Komisji Przestrzegania Prawa ma zrobić kiedy znajdzie w dokumentach jakieś
nieprawidłowości ? stwierdził ze kiedy
powiadomił organy do tego powołane zrobiło
się wielkie larum. Kiedy znalazłem nieprawidłowości na imprezę za kwotę 17 tys. , zł. na prezentację ORLIKA , w dokumentach
zawiadomił odpowiednie komisje i wówczas
powiedziano mi jak śmiem
powiadamiać .Zapytał panią dyrektor na co poszło 40 tys. zł. które były przeznaczone na ogrzewanie w ZOK-U ?
Justyna Kaczorowska, poinformowała ze zakończyła
się kontrola w dniu wczorajszym w placówce i oczekujemy na protokół .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
, poddał pod głosowanie wniosek radnego
Marka Ciapki w temacie zamknięcia
dyskusji nad Ząbkowickim Ośrodkiem Kultury .
Głosowanie
9 głosów za , 10 głosów przeciw i 1 głos wstrzymujący się
Stwierdził, że
rada będzie kontynuowała
dyskusję .
Radny Franciszek Gawęda , w związku z tym ze
sprawa była skierowana do Komisji Rewizyjnej ,do Komisji Budżetowej ,
komisji Oświaty oraz Komisji Przestrzegania Prawa proszę o przedstawienie przez przewodniczącą Komisji Rewizyjnej jakie poczyniła kroki w tym temacie
.
Radna
Danuta Wojtaczka , oświadczyła ze po raz
kolejny w dniu 3 czerwca odbędzie
się Komisja Rewizyjna w temacie
rozliczenia wydatkowania środków na inwestycję pn. ORLIK 2012. Poinformowała, że dostała
pismo od Przewodniczącego Prawa i Porządku Publicznego , które było przedmiotem
komisji , na której Burmistrz Krzysztof Kotowicz , zobowiązał się ze do
miesiąca przygotuje dla komisji rozliczenie finansowania kosztów .
Niestety nie został termin dotrzymany.
Dwa dni temu rozpisałam posiedzenie komisji na dzień 3 czerwca , podjęłam
rozmowy z panią Skarbnik i panią dyrektor
Ząbkowickiego Ośrodka Kultury .
Pani Skarbnik oświadczyła że przedłoży w dniu
komisji protokół kontroli przeprowadzonej przez biuro z Leszna .
Jeśli
wystąpią dowody jakichkolwiek
nieprawidłowości to wówczas wystąpi do
odpowiednich organów .
Ponadto radna
oświadczyła, że nie podpisze się pod wnioskiem pana Barańskiego o skierowanie sprawy do
Prokuratury Rejonowej .
Przewodnicząca Komisji Irena Szewczyk , poinformowała
ze na posiedzeniu komisji Oświaty podjęta została decyzja ze komisja nie będzie debatować nad tym pismem gdyż tematem zajmować się będzie
komisja Rewizyjna .
Radna Ewa
Figzał, stwierdziła ze komisja Gospodarcza zajmowała się tematem w kwietniu pojawiały się hasła, problem jest do dziś nie wyjaśniony.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , zanim zaczniemy głosować
ten wniosek , na ten moment wiemy ze
niezależna spółka przeprowadziła kontrole w ZOK . Zapytał panią dyrektor , czy
kontrola również obejmuje otwarcie ORLIKA ?
Dyrektor Ząbkowickiego Ośrodka Kultury Justyna
Kaczorowska , udzieliła odpowiedzi
że tak .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , komisja zakończyła prace i w
najbliższych dniach będzie protokół ,
również w dniu 3 czerwca Komisja Rewizyjna zajmie się tematem po raz
kolejny .
Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowskie, wracając do sprawy
Ząbkowickiego Ośrodka Kultury i również
do kompromitującego wniosku to od
2, 5 roku mamy do czynienia z działaniem takim ze składa się wnioski do Prokuratury o
popełnieniu przestępstwa . Tutaj mamy kolejna
odsłonę manipulacji Rady Miejskiej .
Podkreślił ze jest
mu przykro ze daję się Komisja
wciągać w gry polityczne . Jeśli ktoś ma informację o
popełnieniu przestępstwa powinien to zgłosić do odpowiednich organów.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , stwierdził , że w czasie obrad sesji
każdy radny ma prawo zabierać głos .
Radna Ewa Figzał , stwierdziła ze w piśmie były zawarte pytania , problem narodził się dlatego ze nie
było odpowiedzi na te pytania . Od dwóch miesięcy nie możemy formalnie zasięgnąć informacji na postawione pytania .
Brak informacji zrodził takie działanie .
Radny Franciszek Gawęda , zadał pytanie pani skarbnik czy komisja
zależna będzie badała pod względem działalności
i gospodarności
Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna ,kontrola
finansowa dotyczy tylko finansów i sprawdzania dokumentów księgowych .
Ocena celowości , gospodarności i działalności
należy do wyłącznej kompetencji
Rady Miejskiej .
Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski , podkreślił
ze pani dyrektor Kaczorowska, odpowiedziała ze nie ma żadnych przestępstw oraz
oszustw związanych z tą inwestycją .
Komisja Rewizyjna ma prawo jeśli podejmuje kontrole , wyznaczyć
skład radnych do kontroli do danej
instytucji i wówczas bada dokumenty .
Radny Ryszard Barański , odniósł się do Zastępcy
Burmistrza że skoro jest tak dobrze w Ząbkowickim Ośrodku Kultury to dlaczego
jest strata?
Stwierdził ze jako Przewodniczący Komisji
Przestrzegania Prawa widząc nieprawidłowości
skierował pisma do Komisji Rewizyjnej i Komisji Oświaty , o
skontrolowanie wszystkiego . uznałem takie działanie za zasadne.
Od 3-ch miesięcy
radni nie umiejąc się dowiedzieć
jak zostało wydatkowane 17 tys. zł.
Odniósł się również do wypowiedzi radnego Marka Ciapki aby nie robił sobie wycieczek personalnych wobec
swoje osoby.
Uważa ,
ze skoro jest funkcjonariuszem
publicznym widząc nieprawidłowości uznał ze obowiązkiem było powiadomienie odpowiednich
organów rady .
Radny Marek Ciapka , nawiązał do wypowiedzi radnej Figzał , twierdząc ze na komisji Gospodarczej w dniu
27 maja pani dyrektor Kaczorowska
przekazała informację o którą prosili .
Radna Danuta Wojtaczka , skierowała zapytanie do pani dyrektor
Kaczorowskiej czy prawdą jest ze
zatrudnia ona w Ząbkowickim Ośrodku Kultury menagera ds. kulturalnych ?
Justyna Kaczorowska , odpowiedziała ze tak jest to
prawdą .
Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna ,stwierdziła ze w
związku z tym ze wokół Ząbkowickiego Ośrodka Kultury narosła tak dużo spraw finansowych , - zleciała kontrolę
tzw. problemową , która zleca kontrolowanie poszczególnych zagadnień a zagadnienia są następujące :
.
Sprawdzenie bilansu - czy dane są zgodne
.
Badanie
sprawozdań - czy sprawozdania są zgodne z ewidencja faktur i stanem faktycznym .
.
Rozliczenie dotacji na
otwarcie ORLIK-a
.
Rozliczenia imprez
.
Zbadanie sprawozdań z dotacji
Gminy cz są zgodne .
Stwierdziła , że z chwilą kiedy otrzyma
protokół zostanie on przedstawiony
radzie miejskiej. Jeśli w protokole zostaną zapisane jakieś
nieprawidłowości zostaną wyciągnięte
konsekwencje .
Zwróciła się do
przewodniczącej Komisji Rewizyjnej ze jeśli będzie sygnał o jakichkolwiek nieprawidłowościach w
danej placówce to udostępni protokół z kontroli przeprowadzanej .
W chwili obecnej
oczekuje na protokół kontroli w Ząbkowickim Ośrodku Kultury.
Podkreśliła ze
finanse publiczne są finansami
jawnymi .
Radna Ewa Figzał,
skierowała pytanie do pani Skarbnik jaka jest sytuacja w Ząbkowickim
Ośrodku Kultury po I kwartale ?
Kolejne pytanie czy zlecona kontrola obejmuje gospodarność
i celowość wydatkowania środków.
Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna , za I kwarta sprawozdania
RP-B były kontrolowane , były
przekroczenia w wysokości 35 tys.
zł. odbyłam rozmowę z panią dyrektor oraz wystosowałam do niej
pismo .
Kontrola finansowa nie ocenia i nie wyciąga wniosków. Ocena gospodarności i celowości należy do wyłącznej
kompetencji Rady Miejskiej .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , zamknął
dyskusję nad sprawozdaniem Ząbkowickiego
Ośrodka Kultury i poddał wniosek
pod głosowanie aby przewodniczący rady miejskiej zgłosił do prokuratury podejrzenie przestępstwa w rozliczeniu organizacji ORLIKA 2012 .
Głosowanie :
7 głosów za , 10 głosów
przeciw i 3 głosy wstrzymujące
się .
Wniosek
nie przeszedł .
Helena
Wolnik - Kliber dyrektor Biblioteki
Publicznej w Ząbkowicach Śląskich przedstawiła
sprawozdanie z działalności za
2008 rok .
( sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu )
Przewodnicząca Komisji Oświaty
Irena Szewczyk , poinformowała ze
w miesiącu kwietniu komisja analizowała
działalność Biblioteki. Członkowie
komisji ocenili pracę jako bardzo
dobrą .
Radna Jolanta Mitręga,zadała pytanie burmistrzowi
na jakim etapie jest prowadzony remont Ratusza
Miejskiego .
Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski , odpowiedział ,
że w ubiegłym roku Inspektor Nadzoru
Budowlanego zaangażował się w
sprawę Ratusza Miejskiego ,
przekazał całość dokumentów do Wojewódzkiego Konserwatora Budynków który to zobowiązał Urząd Miejski
do opracowania planu ratowania
zabytków.
Prace remontowe trwają , II etap remontu to zmiany w oświetleniu Ratusza oraz prace
projektowe.
Radna Jolanta Mitręga , stwierdziła ze sprawa jest bardzo pilna
ponieważ przy większych opadach pomieszczenia są zalewane . Zaapelowała o
przyspieszenie prac.
Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski poinformował ze problem zalewania pomieszczeń
Groty został rozwiązany .
Ad.
Pkt. 6 Podjęcie uchwał Rady
Miejskiej
1,
Danuta Wyskwarska inspektor w Wydziale Rozwoju
Lokalnego przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr I/1/2009 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z
dnia 23 stycznia 2009 r. w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego
Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2009 -
2011.
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu , poinformowała ze projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusję nad
projektem uchwały .
Radna Danuta Wojtaczka , zadała pytanie
odnośnie kiedy zostanie rozpoczęta inwestycja kanalizacji wsi Tarnów i czy
są przygotowane projekty ?
Tomasz
Zygadło kierownik wydziału Rozwoju Lokalnego , odpowiedział ,
że jeśli otrzymamy wsparcie z programu Jedność to przetarg ogłosimy jeszcze w tym roku .
Gmina posiada pełną dokumentację techniczną wraz z pozwoleniem na budowę wraz
ze wszystkimi uzgodnieniami w zakresie
technicznym . Gmina ubiega się o dofinansowanie w kwocie 3.100 tys. zł.
Jeśli
pójdzie wszystko z planem umowę podpiszemy z Programem Rozwojów
Wiejskich i wówczas będzie możliwe ogłoszenie przetargu.
Radny
Ryszard Barański uznał ze wprowadzamy do
Wieloletniego Programu Inwestycyjnego
nowe zadania , zapominając o ulicy Kolejowej.
Temat jest bardzo ważny , od wielu lat jest on niezałatwiony .
Jeden z największych przedsiębiorców działających na tej ulicy
chce wyprowadzić swoją firmę w inne miejsce . Powodem tego miedzy innymi
jest fakt iż dojazd do jego hurtowni
jest utrudniony .
Radny złożył formalny wniosek aby do tych ulic które znajdując się w WPI dopisana
została ulica Kolejowa.
Radna
Jolanta Mitręga , stwierdziła ze nie jest
przeciwna remontowi ulicy Armii
Krajowej czy tez ulicy Dolnośląskiej ale
niepokoi ja fakt ze nie będzie wykonany remont chodnika na ulicy Dalekiej - dojście do targowiska miejskiego .
Radny Stanisław Nędza , stwierdził ze inwestycja w Tarnowie zapisana
jest na 3 lata wynosi 5.200 - dlaczego nie robimy trzech wiosek , Co z
innymi wioskami . Zwrócił się do burmistrza jaką na
wizje kanalizacji Gminy .
Zastępca
Burmistrza Ireneusz Woźniakowski , wszystkie inwestycje które były przyjęte w budżecie one są realizowane .
W tym tygodniu burmistrz Kotowicz podpisał ostatnią
umowę na ulice Św. Wojciecha. Ulica Poprzeczna pozostało tam do wykonania oświetlenie,
ulica Chrobrego jest w trakcie realizacji
. W miesiącu sierpniu rozpoczęty zostanie
remont ulicy Ziębickiej. Nie ma żadnego zagrożenia do wykonywania tych
inwestycji .
Jeśli
chodzi o wniosek pana Barańskiego
o ulicę Kolejową , są tam trzy hurtownie,
które to nie są priorytetem. Priorytetem są te ulice którymi przemieszczają się mieszkańcy .
Przypomniał
ze jeden z przedsiębiorców mających siedzibę przy ulicy Kolejowej jest również właścicielem budynków przy ulic
Legnickiej oraz budynku po szkole nr 4 . Budynki te, stan techniczny ich urąga
przyzwoitości .
Radna
Ewa Figzał, stwierdzała ze na komisji Rozwoju
Gospodarczego uchwała wywołała
dyskusję w związku z tym że następują zmiany . Nie ma zapisanych w tej uchwale innych miejscowości dot.. wykonania kanalizacji . Jakie trzeba mieć i spełniać warunki do Funduszu Spójności ?
Sołtys wsi Jaworek Kazimierz Dyda zgłosił potrzebę wykonania
drogi dojazdowej do pana Tracza w Braszowicach ,które to korzysta bardzo dużo
rolników .
Zastępca
Burmistrza Ireneusz Woźniakowski ,stwierdził ze każdy ma
priorytety . Większość dróg jest do
remontu .
W Wieloletnim Planie Inwestycyjnym znalazły się
ulice Dolnośląska , Armii Krajowej oraz
Kłodzka ,apeluje do radnych o przyjęcie WPI.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przypomniał ze ulica Kłodzka jest wpisana w budżecie , zaś radnemu
Barańskiemu chodziło o wpisanie ulicy Kłodzkiej w pkt. 4 Wieloletniego Planu Inwestycyjnego , aby
pozyskać środki na jej remont .
Radny Franciszek Gawęda ,zgłosił potrzebę
wykonania remontu ulic Szpitalnej, gdzie
znajduje się Dom Pomocy Społecznej
,która to ulicą uczęszczają ludzie
chorzy i niepełnosprawni .
Przewodnicząca
Zarządu Osiedla Słonecznego
Halina Narwojsz ,przypomniała ze jakiś czas temu radni na sesji
mieli okazję wysłuchać prośby pani Kwiecińskiej z ulicy Partyzantów która prosiła o
postawienie na tej ulicy chociaż jednej lampy . Pani przewodnicząca ponowiła
prośbę.
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski ,
poinformował ze na terenie gminy
jest dokonywana wymiana oświetlenia , a ponadto urząd zbiera zapotrzebowanie na wykonanie lub zmianę oświetlenia .
Kierownik Wydziału Rozwoju Lokalnego Tomasz Żygadło,
stwierdził ze z chwilą kiedy przyjmował się do pracy w tut. . Urzędzie
jego celem będzie pozyskiwanie jak
największej ilości środków
pozabudżetowych ,
Zwrócił się do Rady o przyjęcie jednogłośnie
projektu uchwały ,która to pozwoli na zrealizowanie zadań i pozyskanie środków
.
Ulice Kolejową oraz ulicę Szpitalną można wpisać do
Planu Inwestycyjnego ale nie do tej uchwały która została radnym dziś
przedstawiona .
Ponownie zwrócił się do radnych o przyjęcie
projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,zamknął dyskusje i poddał pod głosowanie zgłoszone
w dyskusji wnioski:
1. wniosek
radnego Ryszarda Barańskiego aby w pkt.4
dopisać remont ulicy Kolejowej .
Głosowanie :
4 głosy za , 12 głosów przeciw
i 3 glosy wstrzymujące się .
2. wniosek radnego
Franciszka Gawędy o dopisanie do projektu uchwały remontu ulicy Szpitalnej
Głosowanie : 6 głosów za , 1 głosów przeciw i 4 głosy wstrzymujące się .
Następnie poddał pod glosowanie cały projekt uchwały
Głosowanie
19 głosów za ,2 glosy
wstrzymujące się .
Uchwala została przyjęta.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
,ogłosił 10 minut przerwy .
Po przerwie
obrady zostały wznowione .
3,
Skarbnik
Gminy Bożena Kurczyna, przedstawiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia
zmian budżecie miasta i gminy na 2009 rok
( projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu )
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu Ewa Figzał, poinformowała ze
uchwała otrzymała pozytywna opinie
komisji .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
poddał projekt uchwały od głosowanie ;
Głosowanie: 15 głosów za,1 głos przeciw i 1 głos
wstrzymujący się .
Uchwała została przyjęta.
4,
Skarbnik
Gminy Bożena Kurczyna ,przedstawiła
projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia
długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu
budżetowego przez gminę Ząbkowice Śląskie w 2009 roku.
( projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu )
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu Ewa Figzał, poinformowała ze uchwała otrzymała pozytywna opinie
komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik,
poddał projekt uchwały od głosowanie;
Głosowanie: 16 głosów za,1 głos przeciw
Uchwała została przyjęta.
5,
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił projekt uchwały w sprawie w
sprawie: zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy
Ząbkowice Śląskie.
( projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu)
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu Ewa Figzał, poinformowała ze uchwała otrzymała pozytywna opinie
komisji.
Przewodniczący Andrzej Dominik, zgłosił
autopoprawkę aby w pkt. 4 dopisać Przewodniczący Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich .
Radna Ewa
Figzał, zgłosiła aby w § 13 pkt. 3 -
był zapis nie później niż 7 dni .
Radna
Irena Szewczyk ,zapytała
skąd wyszła liczba
określająca 50 mieszkańców ?
Radny
Ryszard Barański , poinformowała ze komisja długo debatowała i uznała ze
1 osoba składa wniosek w imieniu 50 osób.
Sołtys wsi Strąkowa ,Jadwiga Zięba , wyraziła
oburzenie i zwróciła uwagę ze ten projekt uchwały powinien być
konsultowany i zaopiniowany przez
sołtysów i przewodniczących rad
sołeckich , Powinniśmy mieć ten projekt uchwały aby się z nim zaznajomić i ewentualnie wnieść jakieś poprawki
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, odpowiedział że ten projekt
uchwały zosta przygotowany po to aby umożliwić wszystkim, lokalnej społeczności aby brała udział w podejmowaniu ważnych spraw
dla Gminy oraz właśnie spraw sołeckich .
Sołtys Jadwiga Zięba , stwierdziła za miała bardzo mało czasu na zaznajomienie
się z treścią tej uchwały i uznała ze
uchwala ta powinna być wycofana z porządku
sesji .
Radny Ryszard
Barański m przypomniał ze na komisji Statutowej gdzie brali udział
również sołtysi treść tej uchwały była
bardzo szeroko omawiana .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poddał pod głosowanie aby w § 6 pkt. 2 zmienić liczbę mieszkańców na 25
Głosowanie ;
15 głosów za
Sołtys Jadwiga Zięba , zapytała jakie są konsekwencje prawne podjęcia tej uchwały?
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik,, odpowiedział , że
jeśli będzie jakiś problem dotyczący
danej miejscowości to wówczas grupa mieszkańców w liczbie 25 osób złoży wniosek
o konsultacje społeczne , które się musza odbyć. Konsultacje jednak maja tylko
charakter opiniodawczy .
Następnie poddał pod glosowanie projekt uchwały :
Głosowanie :
14 głosów za ,2 glosy wstrzymujące się.
Uchwała została
przyjęta .
6.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik,
poprosił o zmianę porządku obrad i o ujęcie w porządku projektu uchwały w
sprawie zmiany uchwały o powołaniu Komisji
Statutowej.
Komisja Statutowa która została powołana
miała zapis w uchwale że jest powołana do opracowania statutu gminy.
Brak było zapisu o pracy nad statutami
jednostek pomocniczych gminy .W związku z powyższym podjęcie takiej uchwały jest konieczne .
§ 2 uchwały otrzymuje brzmienie : Komisja
przygotowuje projekt
zmian Statutu Gminy
Ząbkowice oraz projekt zmian
statutów jednostek pomocniczych .
Radny Franciszek Gawęda ,
poprosił o wyłącznie go z pracy komisji
Statutowej w związku z pismem
jakie otrzymał od dyrektora Ząbkowickiego Ośrodka Kultury Pani Justyny
Kaczorowskiej zakazującym wyjść w godzinach pracy .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zapytał na jakiej podstawie
otrzymał takie pismo skoro ustawa o
samorządzie gminnym wyraźnie mówi ze
pracodawca powinien zwalniać radnego .
Ponadto stwierdził ze radny ma prawo zrezygnować
z pracy w komisji .
Następnie
Przewodniczący poddał po głosowanie
zmianę w porządku obrad i rozpatrzenie
projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania komisji statutowej.
Głosowało : 16
głosów za.
Dokonano zmiany w porządku .
Ad.
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie
zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Kozieniec. ( projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu)
Projekt uchwały przedstawiła Danuta
Wyskwarska , inspektor Wydziału Lokalnego .
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu Ewa Figzał, poinformowała ze projekt uchwały uzyskał pozytywna opinię
komisji .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
poddał projekt uchwały pod głosowanie .
Głosowanie
: 16 głosów za
Uchwała została
przyjęta .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik odczytał
projekt uchwały zmieniający
uchwałę w sprawie powołania komisji statutowej
Stwierdził ze
skoro pan Franciszek Gawęda
, złożył rezygnacje na sesji z
członkowstwa w komisji statutowej to
proponuję aby pkt. 1 brzmiał :
Odwołuje
się z komisji statutowej Rady Miejskiej pana
Franciszka Gawędę.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
poddał projekt uchwały pod głosowanie .
Głosowanie
: 16 głosów za
Uchwała została
przyjęta .
Radny Ryszard
Barański , przed chwilą
dowiedzieliśmy się ze
uniemożliwia się wykonywania funkcji radnego , uznał ze jest to poważny problem . Poprosił o wyjaśnienie tej kwestii.
Stwierdził ze sprzeciwia się takiemu działaniu i
oznajmił ze radni z opcji pana Burmistrza
przesiadują ciągle w jego
gabinecie .
Przewodniczący Rady Miejskiej , stwierdził ze on
zaproponował zmianę w porządku obrad .
Radny Gawęda podtrzymał swoją rezygnacje
.
Sprawa pisma wystosowane przez panią Dyrektor Kaczorowską , do radnego Franciszka Gawędy zostanie
wyjaśniona przeze mnie .
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski , odniósł
się do
wypowiedzi radnego Ryszarda Barańskiego .
Radny Franciszek
Gawęda, podkreślił ze pismo pani dyrektor jest jednoznaczne ,
zabraniające do wyjść z pracy .
Poinformował
radnych ze dotychczas każde jego
wyjście było odnotowywane i odpracowywane .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
poddał projekt uchwały pod głosowanie .
Głosowanie
: 10 głosów za , 5 głosów wstrzymujących się
Uchwała została
przyjęta
Rozpatrzenie
skargi pana Andrzeja Kurandy , zamieszkałego w Ząbkowicach Śląskich ul. Piastowska 1 c na działalność Burmistrza .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , stwierdził ze radni otrzymali skargę
pana Andrzeja Kurandy oraz odpowiedź
burmistrza , w związku z
czym otworzył dyskusję w tym temacie .
Andrzej Kuranda ,
w swej wypowiedzi zaznaczył ze jego problem rozpoczęła się 6 września 2008 roku , gdy wystąpił z wnioskiem do Urzędu Miejskiego o pomoc w związku
z tym ze pan Ryszard Kołodziej wywiózł ziemię i odpady
kamieniarskie na teren jego i
częściowo teren gminny.
Przybliżył całą sprawę
oraz nadmienił że pan Kołodziej pomimo kar nadal wywozi
odpady.
Radna Danuta
Wojtaczka , stwierdziła ze sprawa
wywozu tych śmieci na drogę gminną ciągnie się od bardzo długiego czasu . Radna była
na miejscu i widziała stan faktyczny . Jest niezrozumiałe ze Urząd
nie reaguje na takie coś .
Radny Ryszard Barański , zwrócił się z zapytaniem
do pana Kurandy czy podtrzymuje on złożona
skargę?
Andrzej Kuranda ,
odpowiedział ze podtrzymuje skargę .
Radny Ryszard Barański, oznajmił ze komisja
Przestrzegania Prawa i Porządku
Publicznego zajmie się sprawą .
Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski , zgodził się z wypowiedzią ze to właśnie
pan Ryszard Kołodziej powinien wywieść ta
ziemię i odpady .
Uznała ze sa działania sądowe
, które to powinny rozwiązać tą
sprawę .
Przewodniczący
Rady Miejskiej , stwierdził, jeśli wiemy my jako Gmina ze ktoś wywozi odpady i nie reaguje , gmina nakłada mandat w wysokości 100 zł. to ta osoba
dalej będzie wywozić te odpady.
Uznał ze należy podjąć radykalne kroki w celu rozwiązania
sprawy.
Radny Józef Horowski , w swojej wypowiedzi uznał ze kodeks
postępowania cywilnego pozwala na to aby zastosować
środek zastępczy , czyli aby Gmina wywiozła ta ziemię na koszt
pana Ryszarda Kołodzieja .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , uznał ze dano już gmina powinna tak postąpić i wywieść
to na jego koszt.
Sołtys wsi Strąkową
, Jadwiga Zięba , z oburzeniem
stwierdziła ze gmina która ma tak
przykre doświadczenie z odpadami przewiezionymi na swój teren , akceptuje
taką sytuacje po raz kolejny.
W dalszej części obrad doszło do wymiany zdań pomiędzy panią sołtys
Ziębą a panem zastępca Burmistrza
Ireneuszem Woźniakowskim .
Gdzie to pan Zastępca Burmistrza opuścił
salę posiedzeń .
Radna Ewa Figzał,
wniosła o zamknięcie dyskusji
W związku z tym że
prowadzenie obrad przewodniczący
Dominik przekazał na chwile panu Zastępcy Ryszardowi Brańskiemu , Zastępca
Przewodniczącego Rady Ryszard Barański zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie
projekt uchwały :
Głosowanie
12 głosów za , 1 głos przeciw i 1
głos wstrzymujący się
Rada Miejska uznała skargę za zasadną .
Na salę powrócił
przewodniczący rady Andrzej
Dominik
Ad.
Pkt. Sprawy rożne .
1. Radny Janisz Labok , zapytał jakie kroki zostały podjęte w sprawie lokalu na przedszkole we wsi Bobolice ?
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
poinformował ze Agnacja przedłużyła
umowę na użyczenie przedszkola .
2. Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,odczytał
pismo radnego Marka Ciapki , w którym to
piśmie radny przeprasza radnego Franciszka Gawędę .
3. Przewodniczący
Rady odczytał wniosek radnych Klubu PSL dotyczący ujęcia w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym w trybie pilnym inwestycji
pn. budowa hali sportowej przy
szkole nr 2 ul. Piastowska w
Ząbkowicach Śląskich .
4. Odczytał wyrok Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu w
sprawie uchwały z dnia 29 sierpnia 2008
roku w sprawie miejscowego planu
zagospodarowania części wsi Braszowice (
pismo w załączeniu )
5. Odczytał
pismo Fundacji .... W sprawie
bezpłatnego punktu obsługi prawnej we wsi Sulisławice .
6. Radna Danuta Wojtaczka , poinformowała ze w dniu 19
maja 2009 roku pan radny Ryszard Barański , napisał pismo do
pani dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Izabeli Lisowskiej odnośnie jej osoby . Radna
nie zgodziła się z zawartymi w treści sformułowaniami . Odczytała
również odpowiedź pani Dyrektor OPS. Radna
Danuta Wojtaczka złożyła oświadczenie
w powyższej sprawie .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , uznał ze takie rzeczy
jakie mają miejsce dziś na sesji
pomiędzy radnymi nie powinny mieć miejsca .
7. Radna Ewa Figzał
, zapytała kiedy Rada Miejska będzie mogła już
prowadzić obrady w Sali Urzędu Miejskiego .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, odpowiedział ze remont został
zakończony i w środę odbył się odbiór . w chwili obecnej oczekujemy tylko na
to aby pomieszczenia zostały
umeblowane .
W związku z
wyczerpaniem porządku obrad
posiedzenie Rady zamknął Przewodniczący Andrzej Dominik .
Protokołowała
Elżbieta Maciejewska
Przewodniczący Rady
Miejskiej
Andrzej Dominik