Protokół  nr XLVII

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniach 29 maja  2009  roku

w sali  konferencyjnej Starostwa Powiatowego

w Ząbkowicach Śląskich

 

  

 

Radni Rady Miejskiej         w Ząbkowicach Śląskich

Zastępca Burmistrza          Ireneusz Woźniakowski

Iwona Aibin                        Sekretarz  Gminy                

Paweł Polewski                   Radca Prawny

 

Oraz goście zaproszeni wg list obecności .

 

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku   o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  -           o t w o r z y ł XLVII  Sesję Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich  V kadencji, stwierdzając że uczestniczy w niej 21 radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować   i podejmować  prawomocne  uchwały.

 

 

Minutą ciszy obecni uczcili pamięć zmarłego Antoniego Ganowskiego - sołtysa wsi Zwrócona .

 

 

Następnie przewodniczący przedstawił porządek posiedzenia:   

 

1.    Przyjęcie porządku obrad. 

 

2.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

 

3.    Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej  od ostatniej sesji.

 

4.    Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji.

 

5.    Analiza działalności:

.        Ząbkowickiego Ośrodka Kultury

.        Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy im. Księgi Henrykowskiej w Ząbkowicach Śląskich.

.        Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ząbkowicach Śląskich

6.    Podjęcie uchwał:

- w sprawie: zmiany Uchwały Nr I/1/2009 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich  z dnia 23 stycznia 2009 r. w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy  Ząbkowice Śląskie na lata 2009 - 2011.

-    w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2009 rok.

- w sprawie: zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na

   sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego przez gminę Ząbkowice

   Śląskie w 2009 roku.

- w sprawie: zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy

   Ząbkowice Śląskie.

- w sprawie: zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Koziniec.

- w prawie: powołania Komisji Statutowej Rady Miejskiej w Ząbkowicach

    Śląskich.

 

7.      Rozpatrzenie skargi Pana Andrzeja Kurandy na działalność Burmistrza Ząbkowic Śląskich.

8.      Sprawy różne

 

9.      Interpelacje i zapytania radnych .

 

10.  Zakończenie obrad .

 

Radny  Franciszek Gawęda , stwierdził ze dotychczas zawsze w pkt. 5 Sprawy różne był punkt sprawy różne , wystąpił z zapytaniem dlaczego sprawy różne są w punkcie 8 na samym porządku obrad? .

Postawił wniosek o zmianę .

 

Przewodniczący Andrzej Dominik, udzielił odpowiedzi ze zdarzało się tak , że po wysłuchaniu spraw różnych nie było quorum wymaganego przy podejmowaniu uchwał na sali .

 

Następnie poddał pod głosowanie  wniosek radnego Franciszka Gawędy .

 

Głosowanie 6 głosów za  12 głosów przeciw

Wniosek   nie przeszedł.  

 

Przewodniczący Rady Miejskiej zaproponował ze raz na kwartał może się odbywać posiedzenie Rady  stricte  dotyczące spraw różnych .

 

Zaproponował zmianę w porządku obrad dotycząca zmiany punktu 5  , aby jako pierwszy  dyrektor  Ośrodka Sportu i Rekreacji  złożył sprawozdanie z działalności .  

Rada wyraziła zgodę .

 

Ad. Pkt. 2

Rada przyjęła protokół z poprzedniej sesji bez uwag .

 

Ad. pkt. 3  

Przewodniczący Andrzej Dominik złożył sprawozdanie z pracy od ostatniej sesji . 

 

Nie wniesiono żadnych uwag .

 

Ad. pkt. 4

 

Sprawozdanie z pracy  Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji  znajduje się do wglądu w biurze rady miejskiej .  

( sprawozdanie stanowi załącznik   do protokołu) .

 

Ad. pkt 5

1.       

Dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ząbkowicach Śląskich Henryk Saryczew przedstawił   sprawozdanie z pracy placówki za 2008 rok .

( pisemne  sprawozdanie stanowi załącznik   do protokołu) .

 

Przewodniczący Andrzej Dominik , otworzył dyskusję nad sprawozdaniem.

 

Przewodnicząca Komisji Oświaty , Kultury , Sportu , Turystyki i Promocji  Gminy Irena Szewczyk, poinformowała że na ostatnim posiedzeniu Komisja analizowała pracę Ośrodka Sportu i Rekreacji ze szczególnym uwzględnieniem  działalności  Hali Sportowej . Podkreśliła ze  od  trzech lat hala zarabia na siebie .  

Należy zastanowić się nad tym i ustalić jakie są koszty funkcjonowania hali sportowej w godzinach udostępniania hali dla dzieci szkolnych czyli od 8-15-ej.

 

Podziękowała panu dyrektorowi Henrykowi Saryczew za organizacje imprez miedzy innymi na rzecz Stowarzyszenia " Integracja" . Po czym zaprosiła na organizowaną w dniu 1 czerwca XII Olimpiadę Integracyjną .

 

Przewodnicząca Zarządu osiedla  Słonecznego Halina Narwojsz , podziękowała również  za pomoc w organizacji imprez odbywających się na Osiedlu Słonecznym.

 

2.

Dyrektor Ząbkowickiego Ośrodka Kultury Justyna Kaczorowska, przedstawiła sprawozdanie z działalności  Ośrodka za 2008 rok   

( sprawozdanie  stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodniczący Andrzej Dominik , otworzył dyskusje nad sprawozdaniem .

 

Jan Stelmach sołtys wsi Braszowice,  podziękował pani dyrektor za współpracę ze społecznością lokalną jego wsi przy organizacji  wszystkich imprez.

Zwrócił się z prośbą w imieniu  zespołu "Braszowiczanki"  o zabezpieczenie finansów na wypłatę  dla instruktora .

 

Dyrektor Justyna Kaczorowska, odpowiedziała ze jeśli okaże się ze są środki finansowe zostaną one przekazane.

 

Radna Ewa Figzał, wypowiedziała się odnośnie ZOK-u w  kontekście dokonanej analizy przez Komisję Gospodarczą. Poinformował że po komisji Gospodarczej wystosowała pismo do pana Burmistrza w którym  jednym z punków była prośba o przedstawienie planu działalności za 2008 rok . Planu takiego  komisja nie otrzymała.

Ponadto przypomniała, że komisja otrzymała pismo od radnego Ryszarda Barańskiego w ślad za którym na komisji padł wniosek o zobowiązanie przewodniczącego Rady Miejskiej o skierowanie zawiadomienia do prokuratury w sprawie możliwości  przestępstwa  przy realizacji prezentacji ORLIKA .

Odczytała uzasadnienie pisma  z dnia 2 kwietnia 2009 roku

 

Justyna Kaczorowska  dyrektor ZOK , stwierdziła że plan działalności   ZOK został złożony do Biura Rady . Podkreśliła ,że  zakończyła się kontrola w ZOK- która to  rozwieje wszystkie wątpliwości .

 

Radna Ewa Figzał, adwocem ,  mam plan działania na 2009 rok a nie na 2008 o jaki prosiłam.

 

Zastępca Burmistrza  Ireneusz Woźniakowski, odniósł się do wypowiedzi radnej Ewy Figzał, stwierdził że wniosek który był postawiony również na komisji gospodarczej o zawiadomienie do prokuratury był zaopiniowany negatywnie na komisji. Wyraził swoje oburzenie w tym temacie.

 

Radny Marek Ciapka, zawnioskował aby temat działalności Ząbkowickiego Ośrodka Kultury zamknąć do czasu ogłoszenia wyników kontroli, która jest przeprowadzana i zamknąć dyskusję .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , ogłosił 10 minut przerwy.

 

Po przerwie przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, uznał że rada powinna skupić się nad sprawami istotnymi i tylko na tych dokumentach które posiadamy.

 

Radny Marek Ciapka , ponowił swój wniosek aby nie kontynuować dyskusji i do czasu otrzymania   protokołu kontroli z  ZOK nie  zajmować się tym tematem .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, stwierdził ze  wniosek przyjmuje ale niestety nie może go poddać pod głosowanie ponieważ ma zapisanych 4 radnych  do udzielenia im głosu.  Chyba ze   zrezygnują oni z prawa głosu?.  

 

Radna Ewa Figzał, wniosła o kontynuowanie dyskusji , dlatego ze sprawa powinna być  zakończona.

 

Paweł Polewski ,   radca prawny stwierdził ze wniosek może być głosowany .

 

 

Radna Ewa Figzał, poprosiła o kontynuowanie dyskusji

 

Radny Ryszard Barański, zapytał   co przewodniczący Komisji Przestrzegania Prawa ma zrobić kiedy znajdzie w dokumentach jakieś nieprawidłowości ?  stwierdził ze kiedy powiadomił  organy do tego powołane zrobiło się  wielkie larum.   Kiedy znalazłem  nieprawidłowości na imprezę  za kwotę 17 tys. , zł.  na prezentację ORLIKA , w dokumentach zawiadomił odpowiednie komisje i wówczas    powiedziano mi jak śmiem    powiadamiać .Zapytał panią dyrektor na co poszło 40 tys. zł.  które były przeznaczone na  ogrzewanie w ZOK-U ?

 

Justyna Kaczorowska, poinformowała ze zakończyła się kontrola w dniu wczorajszym w placówce i oczekujemy na protokół .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,   poddał pod głosowanie wniosek radnego Marka  Ciapki w temacie zamknięcia dyskusji nad    Ząbkowickim Ośrodkiem  Kultury .  

 

Głosowanie  9 głosów za , 10 głosów przeciw i 1 głos wstrzymujący się 

 

Stwierdził, że  rada   będzie kontynuowała dyskusję  .

 

Radny Franciszek Gawęda , w związku z tym  ze  sprawa była skierowana do Komisji Rewizyjnej ,do Komisji Budżetowej , komisji Oświaty oraz Komisji Przestrzegania Prawa  proszę o przedstawienie przez   przewodniczącą Komisji  Rewizyjnej jakie poczyniła kroki w tym temacie .

 

Radna  Danuta Wojtaczka , oświadczyła ze po raz  kolejny  w dniu 3 czerwca odbędzie się Komisja Rewizyjna w  temacie rozliczenia wydatkowania środków na inwestycję pn. ORLIK 2012. Poinformowała, że  dostała   pismo od Przewodniczącego Prawa i Porządku Publicznego , które było przedmiotem komisji , na której Burmistrz Krzysztof Kotowicz , zobowiązał się ze do miesiąca przygotuje dla komisji rozliczenie finansowania kosztów . Niestety  nie został termin  dotrzymany.

Dwa dni temu rozpisałam  posiedzenie komisji na dzień 3 czerwca ,  podjęłam   rozmowy z panią Skarbnik  i panią dyrektor Ząbkowickiego Ośrodka Kultury .

Pani Skarbnik oświadczyła że przedłoży w dniu komisji protokół kontroli przeprowadzonej przez biuro z Leszna .

Jeśli   wystąpią  dowody jakichkolwiek nieprawidłowości to wówczas wystąpi  do odpowiednich  organów .

Ponadto radna  oświadczyła, że nie podpisze się pod wnioskiem pana  Barańskiego o skierowanie sprawy do Prokuratury Rejonowej .

 

Przewodnicząca Komisji Irena Szewczyk , poinformowała ze na posiedzeniu komisji Oświaty podjęta została  decyzja ze komisja   nie będzie debatować nad tym pismem   gdyż tematem zajmować się będzie komisja  Rewizyjna  .

 

Radna  Ewa Figzał, stwierdziła ze komisja Gospodarcza zajmowała się tematem w kwietniu pojawiały  się hasła, problem jest do dziś nie wyjaśniony.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik , zanim zaczniemy głosować ten wniosek , na ten moment wiemy ze  niezależna spółka przeprowadziła kontrole w ZOK . Zapytał  panią dyrektor  , czy   kontrola również obejmuje otwarcie ORLIKA ?

 

Dyrektor Ząbkowickiego Ośrodka Kultury Justyna Kaczorowska   , udzieliła  odpowiedzi  że tak .  

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik , komisja zakończyła prace i w najbliższych dniach będzie protokół   , również w dniu 3 czerwca Komisja Rewizyjna zajmie się tematem po raz kolejny  .  

     

Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowskie, wracając   do sprawy  Ząbkowickiego Ośrodka Kultury i również   do  kompromitującego wniosku to od 2, 5 roku mamy do czynienia z działaniem takim ze  składa się wnioski do Prokuratury o popełnieniu przestępstwa . Tutaj mamy  kolejna odsłonę manipulacji Rady Miejskiej .

Podkreślił ze jest  mu przykro ze daję się Komisja   wciągać   w gry  polityczne . Jeśli ktoś ma informację o popełnieniu przestępstwa powinien to zgłosić do odpowiednich organów.  

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik , stwierdził , że w czasie obrad sesji każdy radny ma prawo zabierać głos .

 

Radna Ewa Figzał , stwierdziła  ze w piśmie były zawarte  pytania , problem narodził się dlatego ze nie było odpowiedzi na te pytania . Od dwóch miesięcy nie możemy  formalnie zasięgnąć informacji  na postawione pytania .

Brak informacji zrodził   takie działanie  .

 

Radny Franciszek Gawęda ,   zadał pytanie pani skarbnik czy komisja zależna będzie badała pod względem działalności  i gospodarności 

 

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna  ,kontrola  finansowa dotyczy tylko finansów i sprawdzania dokumentów księgowych . Ocena celowości , gospodarności i działalności   należy do wyłącznej kompetencji  Rady Miejskiej .  

 

Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski , podkreślił ze pani dyrektor Kaczorowska, odpowiedziała ze nie ma żadnych przestępstw oraz oszustw związanych z tą inwestycją .

Komisja Rewizyjna ma prawo  jeśli podejmuje kontrole , wyznaczyć skład   radnych do kontroli do danej instytucji  i  wówczas bada dokumenty .

 

Radny Ryszard Barański , odniósł się do Zastępcy Burmistrza że skoro jest tak dobrze w Ząbkowickim Ośrodku Kultury to dlaczego jest strata?

Stwierdził ze jako Przewodniczący Komisji Przestrzegania Prawa widząc nieprawidłowości  skierował pisma do Komisji Rewizyjnej i Komisji Oświaty , o skontrolowanie wszystkiego . uznałem takie działanie za  zasadne.         

Od 3-ch miesięcy   radni nie umiejąc się dowiedzieć  jak zostało  wydatkowane  17 tys. zł.

Odniósł się również do  wypowiedzi radnego Marka Ciapki aby  nie robił sobie wycieczek personalnych wobec swoje osoby.

Uważa  , ze    skoro jest funkcjonariuszem publicznym  widząc nieprawidłowości  uznał ze obowiązkiem było powiadomienie  odpowiednich  organów  rady .

 

Radny Marek Ciapka ,   nawiązał do wypowiedzi   radnej Figzał  , twierdząc ze na komisji Gospodarczej w dniu 27 maja pani dyrektor   Kaczorowska przekazała informację o którą prosili  .

 

Radna Danuta Wojtaczka ,   skierowała zapytanie do pani dyrektor Kaczorowskiej  czy prawdą jest ze zatrudnia ona w Ząbkowickim Ośrodku Kultury menagera ds.  kulturalnych ?

 

Justyna Kaczorowska , odpowiedziała ze tak jest to prawdą .

 

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna ,stwierdziła ze w związku z tym ze wokół Ząbkowickiego Ośrodka Kultury narosła tak  dużo spraw finansowych , - zleciała kontrolę tzw. problemową  , która zleca  kontrolowanie poszczególnych zagadnień  a zagadnienia są następujące :

.        Sprawdzenie bilansu  - czy dane są zgodne

.        Badanie   sprawozdań - czy sprawozdania są zgodne z ewidencja   faktur i stanem faktycznym .

.        Rozliczenie dotacji  na  otwarcie ORLIK-a 

.        Rozliczenia imprez

.        Zbadanie sprawozdań  z dotacji  Gminy cz są zgodne .

 

Stwierdziła , że z chwilą kiedy otrzyma protokół  zostanie on przedstawiony radzie miejskiej. Jeśli w protokole zostaną zapisane jakieś nieprawidłowości  zostaną wyciągnięte konsekwencje .

Zwróciła się do   przewodniczącej Komisji  Rewizyjnej ze jeśli będzie  sygnał o jakichkolwiek nieprawidłowościach w danej placówce to udostępni protokół z kontroli przeprowadzanej .

 

W chwili obecnej  oczekuje  na protokół   kontroli w Ząbkowickim Ośrodku  Kultury.

Podkreśliła ze  finanse publiczne   są finansami jawnymi .

 

Radna Ewa Figzał,  skierowała  pytanie do pani  Skarbnik jaka jest sytuacja w Ząbkowickim Ośrodku Kultury po  I kwartale  ?

Kolejne pytanie czy zlecona kontrola obejmuje gospodarność i celowość wydatkowania   środków.

 

Skarbnik Gminy  Bożena Kurczyna , za I kwarta sprawozdania RP-B były kontrolowane , były   przekroczenia w  wysokości 35 tys. zł.  odbyłam rozmowę z  panią dyrektor oraz wystosowałam do niej pismo .

 

Kontrola finansowa nie  ocenia i nie wyciąga wniosków.  Ocena gospodarności i celowości należy  do wyłącznej  kompetencji Rady Miejskiej .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , zamknął dyskusję  nad sprawozdaniem Ząbkowickiego Ośrodka Kultury  i poddał   wniosek  pod głosowanie aby przewodniczący rady miejskiej zgłosił  do prokuratury podejrzenie przestępstwa   w rozliczeniu organizacji ORLIKA   2012 .

 

Głosowanie :  7 głosów   za ,  10 głosów   przeciw i 3 głosy   wstrzymujące się  .

 

Wniosek nie przeszedł .

 

Helena Wolnik - Kliber dyrektor   Biblioteki Publicznej   w Ząbkowicach Śląskich  przedstawiła  sprawozdanie z działalności   za 2008 rok .

( sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu )

 

Przewodnicząca Komisji  Oświaty  Irena Szewczyk , poinformowała  ze w miesiącu kwietniu  komisja analizowała działalność   Biblioteki. Członkowie komisji ocenili pracę  jako bardzo dobrą  .

 

Radna Jolanta Mitręga,zadała pytanie burmistrzowi na jakim etapie jest prowadzony remont Ratusza   Miejskiego .

 

Zastępca Burmistrza  Ireneusz Woźniakowski , odpowiedział , że  w ubiegłym roku Inspektor Nadzoru Budowlanego  zaangażował  się   w sprawę   Ratusza Miejskiego , przekazał  całość dokumentów  do Wojewódzkiego Konserwatora Budynków  który to zobowiązał  Urząd Miejski  do opracowania planu  ratowania zabytków.

Prace remontowe trwają , II etap remontu to  zmiany w oświetleniu Ratusza oraz prace projektowe.

 

Radna Jolanta Mitręga ,  stwierdziła ze sprawa jest bardzo pilna ponieważ  przy  większych opadach  pomieszczenia są zalewane . Zaapelowała o przyspieszenie prac.

 

Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski  poinformował ze problem zalewania pomieszczeń Groty został  rozwiązany  .            

 

 

Ad. Pkt. 6   Podjęcie uchwał Rady Miejskiej    

 

 

1,

Danuta Wyskwarska inspektor w Wydziale Rozwoju Lokalnego   przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr I/1/2009 Rady Miejskiej                     w Ząbkowicach Śląskich z dnia 23 stycznia 2009 r. w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy  Ząbkowice Śląskie na lata 2009 - 2011.

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu  , poinformowała ze  projekt uchwały  został zaopiniowany pozytywnie .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik, otworzył dyskusję nad projektem uchwały .

 

Radna  Danuta Wojtaczka , zadała pytanie odnośnie  kiedy zostanie rozpoczęta   inwestycja kanalizacji wsi Tarnów i czy są  przygotowane  projekty ?

 

Tomasz Zygadło kierownik  wydziału   Rozwoju Lokalnego , odpowiedział , że jeśli otrzymamy wsparcie z programu Jedność  to przetarg ogłosimy jeszcze w tym roku . Gmina posiada pełną dokumentację techniczną wraz z pozwoleniem na budowę wraz ze wszystkimi uzgodnieniami w zakresie   technicznym . Gmina ubiega się o dofinansowanie w kwocie 3.100 tys. zł.

Jeśli  pójdzie wszystko z planem umowę podpiszemy z Programem Rozwojów Wiejskich i wówczas będzie możliwe ogłoszenie przetargu.

 

Radny Ryszard Barański uznał  ze wprowadzamy do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego  nowe  zadania , zapominając   o ulicy Kolejowej.

Temat jest bardzo ważny , od wielu lat jest  on niezałatwiony .

Jeden z największych przedsiębiorców   działających na  tej ulicy  chce wyprowadzić swoją firmę w inne miejsce . Powodem tego miedzy innymi jest fakt iż   dojazd do jego hurtowni jest  utrudniony .  

Radny złożył formalny wniosek aby do tych ulic  które znajdując się w  WPI dopisana  została ulica  Kolejowa.

 

Radna Jolanta Mitręga ,  stwierdziła ze nie jest przeciwna remontowi ulicy   Armii Krajowej czy tez  ulicy Dolnośląskiej ale niepokoi ja fakt  ze  nie będzie wykonany remont  chodnika na ulicy Dalekiej   - dojście do targowiska  miejskiego .

 

Radny   Stanisław Nędza ,  stwierdził ze inwestycja w Tarnowie zapisana jest na  3 lata wynosi 5.200  - dlaczego nie robimy trzech wiosek  , Co z   innymi wioskami . Zwrócił się do burmistrza  jaką na  wizje  kanalizacji   Gminy .

 

Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski , wszystkie inwestycje które były przyjęte w  budżecie one są realizowane .

W tym tygodniu burmistrz Kotowicz podpisał ostatnią umowę na ulice Św. Wojciecha. Ulica Poprzeczna pozostało tam do wykonania oświetlenie, ulica Chrobrego jest w trakcie  realizacji . W miesiącu sierpniu  rozpoczęty zostanie remont ulicy Ziębickiej.   Nie ma żadnego zagrożenia do wykonywania tych inwestycji .

Jeśli   chodzi o wniosek pana  Barańskiego o ulicę Kolejową , są tam trzy  hurtownie, które to nie są priorytetem. Priorytetem są te ulice  którymi przemieszczają się mieszkańcy . 

Przypomniał  ze   jeden z przedsiębiorców mających  siedzibę przy ulicy Kolejowej  jest również właścicielem budynków przy ulic Legnickiej  oraz   budynku po szkole nr 4   . Budynki te, stan techniczny ich  urąga  przyzwoitości .

 

Radna Ewa  Figzał,  stwierdzała ze na komisji Rozwoju Gospodarczego uchwała    wywołała dyskusję w związku z tym że następują zmiany . Nie ma zapisanych  w tej uchwale innych miejscowości   dot.. wykonania   kanalizacji . Jakie trzeba mieć  i spełniać warunki do Funduszu Spójności ?

 

Sołtys wsi Jaworek  Kazimierz Dyda zgłosił potrzebę wykonania drogi dojazdowej do pana Tracza w Braszowicach ,które to korzysta bardzo dużo rolników .

 

Zastępca  Burmistrza  Ireneusz  Woźniakowski ,stwierdził ze każdy ma priorytety . Większość   dróg jest do remontu .

W Wieloletnim Planie Inwestycyjnym znalazły się ulice Dolnośląska , Armii Krajowej  oraz Kłodzka ,apeluje do radnych o przyjęcie WPI.

 

Przewodniczący   Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przypomniał ze ulica  Kłodzka jest wpisana w budżecie , zaś radnemu Barańskiemu chodziło o wpisanie ulicy Kłodzkiej w pkt. 4  Wieloletniego Planu Inwestycyjnego , aby pozyskać środki na jej  remont .

 

Radny Franciszek Gawęda ,zgłosił potrzebę wykonania  remontu ulic Szpitalnej, gdzie znajduje się  Dom Pomocy Społecznej ,która  to ulicą uczęszczają ludzie chorzy  i niepełnosprawni .

 

Przewodnicząca   Zarządu  Osiedla Słonecznego Halina Narwojsz ,przypomniała ze jakiś czas temu radni  na sesji  mieli okazję wysłuchać prośby pani Kwiecińskiej  z ulicy Partyzantów która  prosiła o  postawienie na tej ulicy chociaż jednej lampy . Pani przewodnicząca ponowiła prośbę.  

 

Zastępca Burmistrza  Ireneusz Woźniakowski ,  poinformował ze  na terenie gminy jest dokonywana wymiana oświetlenia , a ponadto urząd  zbiera zapotrzebowanie na  wykonanie lub zmianę   oświetlenia .

 

Kierownik Wydziału Rozwoju Lokalnego Tomasz  Żygadło,  stwierdził ze z chwilą kiedy przyjmował się do pracy w tut. . Urzędzie jego celem będzie  pozyskiwanie jak największej ilości środków   pozabudżetowych ,

Zwrócił się do Rady o przyjęcie jednogłośnie projektu uchwały ,która to pozwoli na zrealizowanie zadań i pozyskanie środków .

Ulice Kolejową oraz ulicę Szpitalną można wpisać do Planu  Inwestycyjnego ale   nie do tej uchwały która została radnym dziś przedstawiona  .

Ponownie zwrócił się do radnych o przyjęcie projektu uchwały.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,zamknął   dyskusje i poddał pod głosowanie  zgłoszone  w dyskusji wnioski:

 

1. wniosek  radnego Ryszarda  Barańskiego  aby w pkt.4  dopisać remont ulicy   Kolejowej .

 

Głosowanie  : 4 głosy za  , 12 głosów  przeciw   i 3 glosy wstrzymujące się .

 

2.      wniosek radnego Franciszka  Gawędy  o dopisanie do projektu uchwały  remontu ulicy Szpitalnej

 

Głosowanie : 6 głosów  za , 1 głosów przeciw  i 4 głosy wstrzymujące się .

 

Następnie poddał pod glosowanie cały projekt uchwały 

 

Głosowanie   19 głosów  za ,2 glosy wstrzymujące się  .

 

Uchwala została przyjęta.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,ogłosił  10 minut przerwy .

 

Po przerwie   obrady zostały wznowione .

 

3,

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna, przedstawiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian budżecie miasta i gminy na 2009 rok

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu ) 

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,   poinformowała ze uchwała otrzymała   pozytywna opinie komisji .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poddał projekt uchwały od głosowanie ;

Głosowanie: 15 głosów za,1 głos przeciw i 1 głos wstrzymujący się .

 

Uchwała została przyjęta. 

 

4,

Skarbnik Gminy  Bożena Kurczyna ,przedstawiła projekt uchwały w sprawie  zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego przez gminę Ząbkowice Śląskie w 2009 roku.  

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu )

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała ze uchwała otrzymała pozytywna opinie komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał projekt uchwały od głosowanie;

Głosowanie: 16 głosów za,1 głos przeciw

 

Uchwała została przyjęta.

 

5,

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił projekt uchwały w sprawie w sprawie: zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Ząbkowice Śląskie.

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała ze uchwała otrzymała pozytywna opinie komisji.

 

Przewodniczący Andrzej Dominik, zgłosił autopoprawkę aby w pkt. 4  dopisać  Przewodniczący    Rady Miejskiej  Ząbkowic Śląskich .   

 

Radna  Ewa Figzał, zgłosiła aby   w § 13 pkt. 3 - był zapis nie później niż  7 dni .

 

 

Radna  Irena  Szewczyk ,zapytała skąd  wyszła  liczba  określająca 50 mieszkańców ?

 

Radny   Ryszard   Barański ,  poinformowała ze komisja  długo debatowała  i uznała ze   1 osoba  składa wniosek w imieniu 50 osób.

 

Sołtys wsi Strąkowa ,Jadwiga Zięba , wyraziła oburzenie i   zwróciła uwagę ze  ten projekt uchwały powinien być konsultowany  i zaopiniowany przez sołtysów i przewodniczących rad   sołeckich , Powinniśmy mieć ten projekt uchwały aby się  z nim zaznajomić i  ewentualnie wnieść jakieś poprawki

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik, odpowiedział że ten projekt uchwały zosta przygotowany po to aby umożliwić  wszystkim, lokalnej społeczności  aby brała udział w podejmowaniu ważnych  spraw  dla Gminy   oraz właśnie  spraw sołeckich .

 

Sołtys Jadwiga Zięba , stwierdziła  za miała bardzo mało czasu na zaznajomienie się z treścią tej uchwały   i uznała ze uchwala ta powinna  być wycofana  z porządku   sesji .

 

Radny Ryszard   Barański m przypomniał  ze   na komisji Statutowej gdzie brali udział również sołtysi    treść tej uchwały była bardzo szeroko omawiana .

 

Przewodniczący   Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poddał pod głosowanie   aby w § 6 pkt. 2 zmienić liczbę  mieszkańców na 25 

 

Głosowanie ;  15 głosów za

 

Sołtys Jadwiga Zięba , zapytała   jakie są konsekwencje prawne  podjęcia tej uchwały?

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik,, odpowiedział , że jeśli   będzie jakiś problem dotyczący danej miejscowości to wówczas grupa mieszkańców w liczbie 25 osób złoży wniosek o konsultacje społeczne , które się musza odbyć.   Konsultacje jednak maja  tylko   charakter  opiniodawczy .

 

Następnie poddał pod glosowanie  projekt uchwały :

 

Głosowanie :   14 głosów za ,2 glosy wstrzymujące się.  

 

Uchwała została  przyjęta .

 

6.

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej   Dominik, poprosił o zmianę porządku obrad i o ujęcie w porządku projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały o powołaniu Komisji  Statutowej.

Komisja Statutowa która została   powołana   miała zapis w  uchwale że  jest powołana do opracowania statutu gminy. Brak było zapisu o pracy nad   statutami jednostek pomocniczych gminy .W związku z powyższym   podjęcie takiej uchwały jest konieczne .

 

 

 § 2 uchwały otrzymuje brzmienie : Komisja przygotowuje    projekt  zmian  Statutu  Gminy  Ząbkowice oraz projekt zmian  statutów jednostek pomocniczych .

 

Radny  Franciszek   Gawęda ,  poprosił o wyłącznie go z pracy komisji  Statutowej  w związku z pismem jakie  otrzymał od dyrektora   Ząbkowickiego Ośrodka Kultury Pani Justyny Kaczorowskiej zakazującym wyjść   w godzinach pracy .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik, zapytał na jakiej podstawie otrzymał takie pismo skoro ustawa  o samorządzie gminnym wyraźnie mówi  ze pracodawca  powinien zwalniać radnego .

Ponadto stwierdził ze radny ma prawo zrezygnować z  pracy w komisji .

 

Następnie  Przewodniczący poddał  po głosowanie zmianę w porządku obrad   i rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania komisji  statutowej.

 

Głosowało : 16   głosów za.

 

Dokonano zmiany w porządku .

 

Ad. 

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie  zatwierdzenia  Planu   Odnowy Wsi Kozieniec. ( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Projekt uchwały przedstawiła   Danuta  Wyskwarska ,  inspektor  Wydziału Lokalnego .

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu  Ewa Figzał,  poinformowała ze  projekt uchwały uzyskał pozytywna opinię komisji .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,   poddał  projekt uchwały  pod głosowanie .

Głosowanie   : 16 głosów za   

 

Uchwała została  przyjęta .  

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik odczytał   projekt uchwały zmieniający  uchwałę w sprawie powołania komisji statutowej

 

Stwierdził ze  skoro pan Franciszek   Gawęda ,  złożył rezygnacje na sesji z członkowstwa  w komisji statutowej to proponuję aby  pkt. 1 brzmiał :

Odwołuje się z  komisji   statutowej Rady Miejskiej  pana  Franciszka  Gawędę.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,   poddał  projekt uchwały  pod głosowanie .

Głosowanie   : 16 głosów za  

 

Uchwała została  przyjęta . 

 

Radny Ryszard   Barański ,  przed  chwilą  dowiedzieliśmy się  ze uniemożliwia się wykonywania funkcji radnego , uznał   ze jest to poważny problem . Poprosił   o wyjaśnienie tej kwestii.  

Stwierdził ze sprzeciwia się takiemu działaniu i oznajmił ze radni z opcji pana Burmistrza  przesiadują   ciągle w jego gabinecie .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej , stwierdził ze on zaproponował zmianę  w porządku obrad . Radny Gawęda podtrzymał  swoją rezygnacje .

Sprawa pisma wystosowane przez panią  Dyrektor Kaczorowską  , do radnego Franciszka Gawędy zostanie wyjaśniona  przeze mnie .

 

Zastępca Burmistrza  Ireneusz  Woźniakowski , odniósł się  do  wypowiedzi radnego Ryszarda Barańskiego .

 

Radny Franciszek   Gawęda, podkreślił ze pismo pani dyrektor jest jednoznaczne , zabraniające do wyjść   z pracy .

Poinformował  radnych   ze dotychczas każde jego wyjście   było   odnotowywane i odpracowywane   .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,   poddał  projekt uchwały  pod głosowanie .

Głosowanie   : 10  głosów   za , 5 głosów    wstrzymujących się

 

Uchwała została  przyjęta

 

 

Rozpatrzenie skargi pana Andrzeja Kurandy , zamieszkałego w Ząbkowicach Śląskich ul.   Piastowska 1 c  na działalność  Burmistrza .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik , stwierdził ze radni otrzymali skargę pana Andrzeja Kurandy oraz odpowiedź  burmistrza  , w związku z czym   otworzył dyskusję w tym temacie .

 

Andrzej Kuranda ,  w swej wypowiedzi zaznaczył ze jego problem   rozpoczęła się      6 września  2008 roku , gdy wystąpił  z wnioskiem do Urzędu Miejskiego o pomoc w związku z tym  ze pan Ryszard Kołodziej  wywiózł ziemię i  odpady  kamieniarskie  na teren jego i częściowo teren gminny.

Przybliżył  całą  sprawę  oraz nadmienił że pan Kołodziej pomimo kar nadal  wywozi  odpady.

 

Radna Danuta  Wojtaczka ,  stwierdziła ze sprawa wywozu tych śmieci  na drogę gminną   ciągnie się od   bardzo długiego czasu . Radna   była  na miejscu i widziała stan faktyczny . Jest  niezrozumiałe ze  Urząd   nie reaguje   na takie coś . 

 

Radny Ryszard Barański , zwrócił się z zapytaniem do pana Kurandy czy podtrzymuje on  złożona skargę?    

 

Andrzej Kuranda ,  odpowiedział ze podtrzymuje skargę .

 

Radny Ryszard Barański, oznajmił ze komisja Przestrzegania  Prawa i Porządku Publicznego zajmie się  sprawą .    

 

Zastępca Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski ,  zgodził się z wypowiedzią ze to właśnie pan   Ryszard Kołodziej powinien wywieść ta ziemię i odpady .

Uznała ze sa działania  sądowe  , które to powinny   rozwiązać tą sprawę .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej , stwierdził,   jeśli wiemy my jako Gmina  ze ktoś  wywozi odpady i nie reaguje  , gmina nakłada mandat w wysokości 100 zł.  to ta osoba   dalej będzie   wywozić te odpady.

 

Uznał ze należy podjąć radykalne kroki w celu  rozwiązania   sprawy.

 

Radny Józef Horowski ,  w swojej wypowiedzi uznał ze  kodeks  postępowania cywilnego pozwala na to aby  zastosować  środek zastępczy , czyli aby Gmina wywiozła ta ziemię  na koszt  pana  Ryszarda Kołodzieja .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik , uznał ze  dano już gmina powinna tak postąpić i wywieść to na jego koszt.

 

Sołtys wsi   Strąkową , Jadwiga Zięba , z oburzeniem  stwierdziła ze gmina która ma  tak przykre doświadczenie z odpadami przewiezionymi na swój teren ,  akceptuje  taką   sytuacje po raz kolejny.

 

W dalszej części obrad  doszło  do wymiany zdań pomiędzy panią sołtys Ziębą  a panem zastępca  Burmistrza   Ireneuszem Woźniakowskim .

Gdzie to pan Zastępca Burmistrza   opuścił   salę posiedzeń .

 

Radna Ewa Figzał,   wniosła o  zamknięcie dyskusji

 

W związku z tym że   prowadzenie obrad  przewodniczący Dominik przekazał na chwile panu Zastępcy Ryszardowi Brańskiemu , Zastępca Przewodniczącego Rady Ryszard Barański zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie projekt uchwały :

 

Głosowanie  12 głosów  za , 1 głos przeciw i 1 głos   wstrzymujący  się

 

Rada Miejska uznała skargę za zasadną .

 

Na  salę  powrócił  przewodniczący    rady Andrzej Dominik

 

Ad. Pkt. Sprawy rożne .  

 

1.      Radny  Janisz Labok , zapytał jakie kroki  zostały podjęte w sprawie   lokalu na przedszkole we wsi Bobolice ?

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poinformował  ze Agnacja  przedłużyła   umowę  na użyczenie  przedszkola .

 

2.      Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik ,odczytał pismo radnego Marka  Ciapki , w którym to piśmie radny przeprasza radnego Franciszka Gawędę .

 

3.      Przewodniczący Rady  odczytał  wniosek radnych Klubu PSL  dotyczący ujęcia   w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym  w trybie pilnym  inwestycji  pn. budowa hali sportowej przy  szkole nr 2  ul. Piastowska w Ząbkowicach Śląskich .

 

4.      Odczytał  wyrok Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu w sprawie uchwały z dnia  29 sierpnia 2008 roku w sprawie miejscowego  planu zagospodarowania części wsi  Braszowice ( pismo w  załączeniu )

 

5.       Odczytał   pismo  Fundacji .... W sprawie bezpłatnego punktu obsługi  prawnej  we wsi Sulisławice .

 

6.      Radna  Danuta Wojtaczka , poinformowała ze w dniu 19 maja 2009 roku  pan radny Ryszard  Barański , napisał  pismo do  pani   dyrektor Ośrodka  Pomocy Społecznej  Izabeli Lisowskiej odnośnie jej osoby . Radna nie zgodziła się  z  zawartymi  w treści sformułowaniami . Odczytała również   odpowiedź   pani Dyrektor OPS.  Radna   Danuta Wojtaczka  złożyła  oświadczenie  w powyższej sprawie .        

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik , uznał ze  takie rzeczy   jakie mają miejsce dziś na sesji  pomiędzy radnymi nie powinny mieć miejsca  .

 

7.      Radna Ewa Figzał ,   zapytała   kiedy Rada Miejska będzie mogła już prowadzić obrady w Sali Urzędu Miejskiego .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej   Andrzej Dominik,   odpowiedział ze  remont został  zakończony i w środę odbył się odbiór . w chwili obecnej oczekujemy    tylko na   to aby  pomieszczenia zostały umeblowane  .

 

 

W związku z  wyczerpaniem porządku obrad  posiedzenie Rady  zamknął    Przewodniczący Andrzej Dominik .

 

 

Protokołowała

Elżbieta   Maciejewska

 

                                                                                              Przewodniczący  Rady

                                                                                                          Miejskiej

                                                                                                 Andrzej Dominik