Protokół nr
XXVII/2008
z Sesji
Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniu 30 maja 2008 roku
w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich
Godzina rozpoczęcia sesji 11 00
W sesji udział wzięli:
Radni Rady
Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Krzysztof Kotowicz
Burmistrz Ząbkowic Sl.
Ireneusz
Woźniakowski Zastępca Burmistrza
Waldemar
Markiewicz Zastępca Burmistrza
Iwona Aibin
Sekretarz Gminy
Bożena
Kurczyna Skarbnik Gminy
Paweł
Polewski Radca
Prawny
Nieobecni radni to :
Burnat Zdzisław - nieobecny
Oraz goście
zaproszeni wg list obecności .
Na
podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik - o t
w o r z y ł XXVII Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji, stwierdzając że uczestniczy w
niej 20 radnych, co stanowi odpowiednie
quorum przy którym rada może obradować i podejmować
prawomocne uchwały .
Poinformował, że protokół obrad sesji
prowadzić będzie Elżbieta Maciejewska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.
Następnie przedstawił porządek obrad w niżej
podanym brzmieniu :
1.
Przyjęcie porządku obrad.
2.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
3.
Informacja z pracy Przewodniczącego Rady
Miejskiej od ostatniej sesji
4.
Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od
ostatniej sesji
5. Sprawy różne.
6 Sprawozdanie z realizacji
Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych oraz
Przeciwdziałania Narkomanii w 2007 roku.
7. Sprawozdania z prac komisji
resorowych Rady Miejskiej za 2007 rok
8 Podjęcie uchwał w sprawie :
.
w sprawie
powołania Komisji dyscyplinarnej I i II stopnia do orzekania w sprawach
dyscyplinarnych mianowanych pracowników
samorządowych Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich.
.
wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy w 2008
roku.
.
Zmiany uchwały nr III/6/ 2008 Rady Miejskiej w
Ząbkowicach Śląskich z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie Wieloletniego
Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice
Śląskie na lata 2008 - 2010.
.
Wyrażenia zgody na
sprzedaż nieruchomości położonych
w Ząbkowicach Śląskich przy ul. Ziębickiej .
.
Ustanowienia kierunków działania Burmistrza
Ząbkowic Śląskich na 2008 rok
.
Ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego I kategorii
zaszeregowania określone w tabeli miesięcznych stawek wynagradzania
zasadniczego i wartości jednego punktu w zł. dla Zarządu Budynków Komunalnych w
Ząbkowicach Śląskich.
9. Interpelacje i zapytania
Radnych.
10 .Zakończenie obrad .
Chciałbym prosić Wysoką Radę, jeśli będzie to możliwe abyśmy wprowadzili
do dzisiejszego porządku obrad rozpatrzenie
skargi pana Jerzego Organiściaka -
na działalność Burmistrza
Ząbkowic .
Pan Jerzy Organiściak wysłał skargę do pana Wojewody Dolnośląskiego ,
natomiast pan Wojewoda wrócił tą skargę wedle kompetencji aby ta skargę
rozpatrzyła Rada Miejska.
Państwo otrzymaliście treść tej skargi , Ja również zwróciłem się do pana Burmistrza o
to że wpłynęła taka skarga i prosiłem o ustosunkowanie się do skargi i przygotowanie odpowiedzi w formie pisemnej ,
gdyż będę ją proponował państwu
wprowadzić do porządku dzisiejszej sesji.
Ta skarga wpłynęła 2 dni temu ,
mamy 30 dni na rozpatrzenie tej skargi .
Mam pytanie do pana Burmistrza ?
Czy panie burmistrzu będzie dzisiaj możliwa odpowiedź na tą skargę .
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz
Panie Przewodniczący, Wysoka Rado , wnoszę aby zgodnie z pańskim życzeniem odpowiedź pisemna na skargę o której pan był uprzejmy wspomnieć , była przedmiotem
analizy Rady Miejskiej w innym terminie aniżeli dzisiaj.
Termin dwóch czy trzech dni jak pan wspomniał uniemożliwia udzielenie pełnej precyzyjnej fachowej odpowiedzi,
to oczywiście oznacza że chce takie
odpowiedzi pełnej , fachowej ,
kompetentnej udzielić w terminie -możliwie najszybszym. Natomiast nie jest to
możliwe w ciągu dwóch dni - to po pierwsze i jeśli wolno a jestem przy głosie a
ponieważ mowa jest o porządku dziennym
sesji Rady Miejskiej - chciałabym
prosić Radę Miejską o zmianę
kolejności rozpatrywania
poszczególnych uchwał i sposobu ich procedowania .
Otóż , chciałabym prosić aby uchwała w sprawie zmian w Wieloletnim
Programie Inwestycyjnym Gminy Ząbkowice Śląskie a następnie uchwała w sprawie zmian w budżecie miasta i
gminy na rok 2008 była rozpatrzona bezpośrednio po przyjęciu porządku obrad Rady.
Uzasadniam to następująco, otóż z treści przedstawionych na Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu zmian w budżecie tegorocznym , wynikać może , jeśli
Rada Miejska oczywiści taką uchwałę przyjmie, bardzo istotna decyzja dotycząca
udziału naszej gminy w programie ORLIK 2012.
Dzisiaj za godzinę mniej więcej ,
upływa termin zgłoszenia akcesu naszej Gminy do tego projektu w Ministerstwie
Sportu, jeżeli Rada Miejska przyjmie
proponowane przeze mnie i wczoraj
zaopiniowane pozytywnie przez Komisję Gospodarczą wnioski dotyczące zmian w budżecie - chciałbym możliwie
dzisiaj złożyć oświadczenie wraz z panią Skarbnik o
gotowości naszej gminy do udziału w tym projekcie. Spóźnienie nasze oznaczałoby
eliminację Gminy Ząbkowice z tego
projektu w tym roku i być może w przyszłym również . Dziękuję bardzo .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
Czy są jeszcze jakieś inne propozycje do zmiany porządku dzisiejszych obrad.
Nie widzę , w związku z tym nie będę Wysokiej Radzie proponował wprowadzenia tej skargi do
porządku obrad - rozpatrzymy ją na najbliższej sesji w związku z tym że nie
jest przygotowana tutaj odpowiedź pana burmistrza w tym temacie i myślę że będę
musiał sesje zrobić w terminie krótszym niż 30 dni abyśmy tą skargę mogli rozpatrzyć ponieważ na to mamy 30 dni .
Wysoka Rado, w związku z tym poddaję Wysokiej Radzie pod głosowanie kto
z pań i panów radnych jest za tym aby po przyjęciu porządku dzisiejszych obrad rozpatrzyć
dwa projekty uchwał zaproponowane przez pana burmistrza .
Jeśli Rada wyrazi zgodę na dokonanie takiej zmiany to będziemy kontynuować program sesji wg porządku obrad jaki
Radzie przedstawiłem.
Głosowanie : 20 głosów .
Stwierdzam, że Rada wyraziła zgodę na zmianę porządku.
W związku z tym że nie ma żadnych uwag do porządku to przystępujemy do realizacji tego porządku
obrad .
Wysoka Rado , Szanowni Państwo , pozwólcie ,
że chcielibyśmy tutaj w imieniu własnym jak i Rady Miejskiej podziękować pracownikom Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich , ponieważ
pan Kierownik Marcin Orzeszek od 1 czerwca nie będzie już pracownikiem Urzędu
Miejskiego będzie pracował w
Urzędzie Marszałkowskim jak i również pan Wiceburmistrz Waldemar Markieiwcz również
kończy w dniu dzisiejszym pracę z
nami jako burmistrz Ząbkowic Śląskich jak i również pani główna księgowa Barbara Majchrzak .
Odczytał podziękowania za pracę .
Zastępca Burmistrza Waldemar
Markiewicz
Ja bardzo serdecznie chciałem państwu podziękować za tą współpracę , dużo mnie ona nauczyła i myślę
ze przyniesie ona spodziewane efekty dla
całego miasta i całej naszej Gminy. Jednocześnie
chciałem podziękować naszym sołtysom za
szczere serce i tą współpracę jak
się między nami nawiązała .
Marcin Orzeszek, Kierownik Wydziału
Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości
Panie Przewodniczący
Panie Burmistrzu , Wysoka Rado , szanowni państwo odchodzę w III kadencji, ponieważ przyszedłem
w roku 2001 , więc to jest trzecia kadencja
Rady Miejskiej z którą mam zaszczyt
współpracować .
Dziękuję Panu przewodniczącemu oraz wszystkim radnym Rady Miejskiej , panu burmistrzowi i
zastępca jego oraz wszystkim sołtysom ,
przewodniczącym rad osiedli za współpracę .
Dziękuje serdecznie .
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik
przystępujemy do porządku obrad.
Bardzo proszę o zaprezentowanie projektu uchwały w sprawie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego .
Ad.
Danuta Wyskwarska inspektor
Wydziału Rozwoju Lokalnego i Zamówień Publicznych przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany
uchwały nr III/6/ 2008 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 27 lutego
2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2008 - 2010.
( uchwała w załączeniu )
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik,
Bardzo proszę panią
przewodniczącą Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu o opinię o komisji
.
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa
Figzał
komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu pozytywnie
przegłosowała tą uchwałę , za było 2 głosy , przeciw 1 , 3 głosy wstrzymujące
się .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
dziękuje , otwieram
dyskusje nad projektem uchwały .
Radny Stanisław Nędza
Ja mam pytanie czy
w WPI jest wpisany ten ORLIK ?
Danuta Wyskwarska
Nie jest
wpisane bo jest to zadanie jednoroczne .
Radny Franciszek
Gawęda
Panowie
burmistrzowie , panie i panowie radni , bardzo niepokoi mnie fakt że tak w
krótkim czasie od zatwierdzenia budżetu w nim samym i w planie WPI , następują tak duże zmiany .O ile
w jakiejś mierze są one dla mnie uzasadnione to uważam jednak że nie wszystkie.
Dlatego też wnioskuję by z proponowanej uchwały w
sprawie zmiany uchwały nr III/6/ 2008 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z
dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2008 - 2010
wycofać pkt. 9 nr 33 w par. 1 remont wraz z modernizacją budynku Urzędu
Miejskiego .
Pozycja - zwiększa
się środki własne i ogółem w 2008 roku o
kwotę 114.500 zł. zmniejsza się środki własne i ogółem w 2009
roku o kwotę 114.500 zł. i pozostawić go w pierwotnym zapisie i w terminie realizacji budżetu i WPI na 2009 rok.
Uważam Panie
burmistrzu, że pan i podległe służby powinny wykazać więcej skutecznej pracy dla wykonania zadań
inwestycyjnych powszechnie przez
mieszkańców oczekiwanych , ulice,
place, drogi , Ratusz , Ośrodek Kultury aniżeli budynek Urzędu Miejskiego.
Burmistrz Krzysztof Kotowicz
Wysoka Rado , panie
przewodniczący , panie radny uważam pański wniosek za wyraz troski oczywiście o
poziom inwestowania i o zakres
inwestycji i szanuje pańskie stanowisko , natomiast się z nim nie zgadzam .
Otóż budynek Urzędu Miejskiego jest miejscem w którym pracuje się dla 23 tys.
mieszkańców Gminy Ząbkowice Śląskie w którym się obsługuje
również osoby fizyczne i prawne które mają swoją siedzibę lub miejsca pobytu
poza nasza gminą i powinien być wizytówka Ząbkowic Śląskich i naszego
samorządu. Jest to również budynek w którym pracuje kilkadziesiąt osób w którym codziennie przebywa kilkaset osób ,
jest to budynek który w związku
z tym iż codziennie funkcjonuje przez około 10 godzin średnio , generuje pewne
koszty i właśnie ten ostatni czynnik jest szczególnie ważny.
Otóż po uchwaleniu
przez państwa budżetu została zlecona już szczegółowa analiza i celem prac
remontowych ma być kompletna całkowita
wymian okien - całej stolarki
okiennej w tym budynku jak i również stolarki drzwiowej na zewnętrznych
połaciach obiektu .
Dzisiaj mamy do
czynienia z sytuacją w której w tej chwili państwo odczuwacie temperaturę ,
taką jaką odczuwamy wszyscy tylko dlatego że jest otwarte na przestarzał to pomieszczenie , natomiast w momencie
kiedy jest zimno to ilość energii cieplnej którą musimy wygenerować aby ten
budynek ogrzać jest zdecydowanie poza wszelką normą .
Okna to są nie
tylko okna na świat , nie tylko wizytówką ale są to również miejsca w których
ucieka ciepło . Za to ciepło płacą
podatnicy .
Chciałbym Pana
twarz zobaczyć panie radny i w momencie
kiedy by pan przyszedł rano do Urzędu , do swojego miejsca pracy i zastałby pan na biurku śnieg albo deszcz .
Tak wyglądają okna
od strony dziedzińca w pomieszczeniach
biurowych.Chciałbym żeby pan przy całej swojej odwadze zaryzykował oprzeć się o
któreś z okien na półpiętrach tego
budynku od strony dziedzińca . Chciałbym
żeby pan zobaczył , zapraszam nawet za chwilę
okna w najbardziej sławnym
gabinecie tego budynku. Oczywiście tym
sławnym gabinetem z racji wielu enuncjacji
prasowych i dochodzeń równych służb jest gabinet burmistrza
Ząbkowic Śląskich.
Chce państwu powiedzieć
że wymiana okien w tym budynku jest nieodzowna i przepraszam bardzo za
kolokwializm, kaparzenie z tym zadaniem
jest nieekonomiczne. Jeśli mówimy o ekonomii to właśnie dlatego należy
to zadanie wykonać w całości w jednym czasie w sezonie przed następną zimą .
Obliczone przez nas
na podstawie kosztorysów koszt, jest większy niż przewidywaliśmy , natomiast
nie wiemy jaki będzie wynik przetargu.
Jeśli państwo
dzisiaj zgodzicie się na moją prośbę na tą zmianę , przetarg będzie ogłoszony
niezwłocznie i nie wykluczam że to nie będzie kosztowało tyle , ale nie mogę
tego przewidzieć. Kosztorys mówi coś innego. I w związku z tym bardzo proszę,
aby Rada Miejska pozostawiła wnoszone przeze mnie zapisy bez zmian .
Dziękuję bardzo .
Radny Franciszek
Gawęda , advcem i z miejsca jeśli pan przewodniczący o panie burmistrzu , Ja
również chciałbym zobaczyć pana - pana
twarz o godzinie 8 rano kiedy przychodzą pracownicy Ratusza , Biblioteki
Miejskiej , czy też pracownicy Ząbkowickiego Ośrodka Kultury do swoich miejsc pracy , o wiele dłużej ci ludzie pracują , pracują od 8 do późnych godzin wieczornych. Tak
ZOK jak i również Biblioteka , także
tutaj chybiony i niecelny strzał w moim kierunku .
Uważam , że o wiele
więcej osób w ciągu dnia przebywa w
instytucjach o których mówiłem niż np. w Urzędzie Miejskim .
Proszę państwa
przypominam państwu również że to nie chodzi o to że te zadania- zdejmujemy tylko zmianę która jest zaproponowana w WPI na 2009 rok , a więc zostało nam raptem 6-7
miesięcy czasu i do tych zadań przystępujemy .
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz
Z prostych powodów
ponawiam moją prośbę aby tego zapisu nie zmieniać , jeżeli świadomie ograniczymy sobie środki na ten cel
nie jest możliwe ogłoszenie przetargu na to zadanie , a więc nie będzie możliwa
jego realizacja w tym roku . A to
oznacza że energia cieplna , a w związku z tym i ekonomiczne że tak powiem podłoże całej sprawy będzie dokładnie
przewrócone. Wnoszę o zostawienie tych zapisów.
Radna Jolanta Mitręga
Panie
przewodniczący , panie Burmistrzu , ja jeszcze nawiążę do tych okien. Nie mogę
się zgodzić z panem , że w całym budynku jest zimno , ponieważ
wielokrotnie przebywałam na tej sali i zawsze jest tutaj bardzo gorąco , natomiast nie ma
możliwości regulowania kaloryferów.
Uważam że w pierwszym zadaniem powinno być założenie wcześniej regulatorów na
grzejniki , ponieważ podejrzewam że
przyszły sezon grzewczy to będzie jedno wielkie wietrzenie tego budynku i
wielokrotnie zwracaliśmy do pana przewodniczącego aby w trakcie sesji to
ogrzewanie wyłączyć, to słyszeliśmy że nie ma takiej możliwości - była taka
odpowiedź .
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz
Panie przewodniczący
, Wysoka rado ,pani radna - 1 czerwca
1996 roku stałem w ty samym miejscu gdzie teraz i obejmowałem stanowisko
Sekretarza Gminy Ząbkowice Śląskie - 12 lat temu i 12 lat temu również ówczesny
pan burmistrz wnosił o idące daleko inwestycje w ten budynek , służący całej społeczności Gminy ulegający stopniowej dekapitalizacji i budzący
wątpliwości służb Inspekcji Pracy. Wniosek czeka 12 lat na realizację.
Oczywiście może to zabrzmi jak demagogia natomiast obiektywnie patrząc przez
okna na świat widzimy je takie jakie one są - to po pierwsze .
Po drugie - nie ma
mowy o wymianie urządzeń sterujących grzejnikami w tej obecnej instalacji . Nie ma takiej technicznej możliwości
.
Natomiast wymiana
instalacji powinna być wtórna po wymianie okien , tak się robi zawsze . Ktoś budował dom to pewnie wie , po
drugie wymiana instalacji grzewczej w
tym budynku jest przedsięwzięciem znacznie droższym mówiąc bardzo ostrożnie niż
wymiana okien . Dziękuję bardzo.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
Dziękuję bardzo ,
czy jeszcze ktoś z radnych ?
Wojciech Jankowski
- Kierownik Wydziału Infrastruktury Komunalnej - w Ratuszu okna były poddawane
renowacji . Konserwator zabytków nie wyraża zgody na inne okna które są - one są osadzone w piaskowcu . Szpary są na
palec o czym wiemy ale nie ma tam możliwości wymiany na inne szczelne okna .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , czy są
jeszcze głosy w dyskusji odnośnie
Wieloletniego Programu Inwestycyjnego ?
Radna Ewa Figzał
Szanowni państwo , panie przewodniczący , panie burmistrzu .
Czytając tą uchwałę
dotyczącą Wieloletniego Programu
Inwestycyjnego , chciałam podkreślić że
zaproponowana uchwała
proponuje nam zmianę praktycznie bardzo
wielu zapisów w wskaźniku przynajmniej
1/3 zapisów. Czytając tą uchwałę , tym
faktem jestem przerażona , dlatego że mamy już miesiąc maj , obowiązuje
określona procedura i struktura działań , natomiast te działania są w
czasie zmieniane . Nie przeczę , że
Wieloletni Plan Inwestycyjny może być zmieniany , ale incydentalnie w
poszczególnych pojedynczych punktach. Natomiast , chcę tutaj podkreślić że
uchwała praktycznie przewraca budżet inwestycyjny w tej Gminie.
Program ma
swoją systematykę, jak widzicie państwo
jest to zbiór poszczególnych działań projektów
i realizacja tych projektów ma na celu osiągnięcie określonego celu. Jest to
plan wieloletni , jak mówi sama nazwa.
Panie burmistrzu
pan obejmując funkcję burmistrza
dokonał diagnozy tzn. oceny
wyjściowej i po tej ocenie mniemałam , że będzie pan wprowadzał do realizacji wg określonego kierunku który
pan ujął w tamtym okresie, określone
konkretne działania a nie zmieniał je tak często i tak ustawicznie. Program
potrzebuje stabilizacji , program potrzebuje
określenia tak jak już mówiłam najpierw diagnozy, którą pan wykonał . Cele -
zapoznał nas pan z tymi celami , sposób
wdrożenia - nie akceptuje Ja osobiście takiego trybu wdrażania tego WPI kiedy non stop , jest on zmieniany .
WPI - to haromonogram
rozciągnięty w czasie ale ten harmonogram
trzeba realizować i to właśnie od pana zależy jako od władzy wykonawczej
struktura zarządzania , wdrażaniem tego programu .
Czyli - która z instytucji będzie odpowiedzialna za wdrożenie tego programu ?,
Które z
instytucji będą realizowały poszczególne
działania , kto będzie zarządzał
poszczególnymi projektami itd.?
Natomiast oczywiście ważny jest monitoring i ewaluacja ,
czyli śledzenie zmian , które w czasie
następują , ale te zamiany są tak olbrzymie , dwa miesiące po uchwaleniu budżetu
że ja osobiście jestem przerażona .
Przypomina mi to z
Wesela Wyspiańskiego Taniec Chocholi ,
gdzie tancerze obijają się od ściany do ściany i praktycznie nie ma tego jednego który znalazłby ten
złoty róg i dał na opamiętanie obecnym . Dziękuję bardzo .
Prowadzenie obrad przejął Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański.
Wiceprzewodniczący Ryszard Barański , pan burmistrz ma głos .
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz
Panie Przewodniczący
, Wysoka Rado , Pani radna .
Od uchwalenie
budżetu 27 lutego 2008 roku minęło więcej niż dwa miesiące , jest to pierwsza
wnoszona przeze mnie do WPI , więc proszę nie mówić o wieli zmianach
w Wieloletnim Planie , który siłą rzeczy
będzie wielokrotnie zmieniany . Natomiast
nie chcąc wchodzić w szczegółową polemikę
, Ja szanuję Pani poglądu i wiem że pani reprezentuje stanowisko iż tych zmian jest za dużo, za często i zbyt
ryzykowne, Ja to wszystko szanuje i rozumiem .
Natomiast chcę
powiedzieć , że Ja jestem człowiekiem który ma świadomość iż i tak sobie w
moim słowniku pojęciowym to się to
ułożyło , brak zmian oznacza stagnację i
jeżeli mam świadomość iż jadę autostradą - Przepraszam że takie
obrazowe może porównanie żeby pokazać , jak Ja to odczuwam , jak Ja to
przeżywam. Jeżeli jadę autostradą i nastawiam się na jazdę dozwoloną prędkością
a u nas się jeździ 130 /h i nagle zobaczę zwężenie drogi , to nie będę dalej jechał
130 tylko musze dostosować się , nawet na autostradzie . Tu jest tak samo! Mamy
szereg informacji , szereg sytuacji
które sprawiają że nasza
koncepcja zmienia się czasami w ciągu godzin .
Wczoraj na komisji referowałem dlaczego w ciągu dwóch
godzin musieliśmy dokonać korekty do
naszej korekty do WPI i do budżetu i być
może okoliczności zewnętrzne sprawią że będziemy musieli dokonać częściej niż
byśmy chcieli . To wolałbym bezpiecznie
jechać prostą drogą . Niestety to nie
jest realne w tych czasach . Dziękuję .
Radna Ewa Figzał, Panie
burmistrzu , jeszcze raz chciałam
podkreślić WPI to jest plan który określa
kierunek działania Gminy i ten kierunek ustaliliśmy pracując wiele miesięcy nad budżetem. Zmiany
jednostkowe w WPI, zrobiliśmy na poprzedniej sesji co jest faktem , Natomiast
nie podoba mi się , niewinem czy pan zwrócił uwagę ja nie zajmowałam się poszczególnymi punktami
w tej uchwale - dlatego że jeżeli na Komisji
Gospodarczej mówiliśmy o strategii
rozwoju Gminy np. w obszarze rozwoju zabytków i kultury ? , jeżeli robimy ulice Wojciecha , Krzywą , uważam
że należy zrobić elewację na Izbie
Pamięci i zakończyć ten temat w tej enklawie .Uważam ,
że jest to ważniejsza inicjatywa była
wpisana do budżetu , która była przemyślana , niż np. wymiana okien w Urzędzie
, które na pewno też należy wymienić ,
ale nie teraz ani nie w tej chwili .
Nie powiem panu marnego
słowa , jeżeli pan dokona zmian
jednostkowych w tym WPI , ale tu się zmienia prawie 1/3 WPI i proszę
mnie nie przekonywać że jest to przemyślane rozwiązanie i zaplanowane .Wiele
rzeczy które tutaj są ujęte mógł pan
przewidzieć w momencie kiedy składał pan
budżet 15 listopada 2007 roku .
Uważam , że jest to chaos , że jest to bałagan niestety .
Dziękuję .
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz,
Proszę państwa padł
zarzut chaosu i nieprzemyślanych działań . Chce zapewnić państwa radnych i państwa obecnych i za państwa
pośrednictwem wszystkich Zabkowiczan , że podpisując dokumenty wiem co robię ! Dziękuję.
Radna Jolanta Mitręga
Panie
przewodniczący , Panie Burmistrzu , Ja również musze zaprotestować w imieniu mieszkańców i właścicieli
garaży przy ulicy Głowackiego , którym
to odbiera się w tym roku 50 tys. zł. z
remontu tych dróg dojazdowych do garaży . Ludzie ci są po raz kolejny
oszukani , czują się oszukani i zawiedzeni i wyrazili to
bardzo wyraźnie przychodząc na nasze spotkania na Osiedlu XX- lecia.
Także w imieniu
tych mieszkańców protestuje i uważam że jest to naprawdę zrobienie im
brzydkiego kawału .
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard
Barański , kto jeszcze chce zabrać głos .
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski, panie burmistrzu, panie
wiceprzewodniczący , Wysoka Rado ,
Wieloletni Plan
Inwestycyjny jest to taki twór który
planuje tak jak pani tu powiedziała - pani radna , naszą pracę na wiele lat , ale jest też trochę takim
koncertem życzeń i proszę państwa , jest tego Wieloletniego Planu
Inwestycyjnego o którym dzisiaj
dyskutujemy nie możemy rozpatrywać w
oderwaniu od uchwały budżetowej .
Szanowni państwo gro
dzisiejszych zmian , to tak naprawdę są to zmiany budżetowe, w budżecie na rok
2008 i to są najważniejsze zmiany , bo
tak naprawdę te zmiany urealniają
stawki na konkretne zadania
inwestycyjne , które chcemy wykonać w tym roku .Ja lubię bardzo takie rozmowy na
wysokim tonie gdzie padają ,
bardzo mądre słowa takie jak ; strategia , obszar , ale wolę mówić prosto !
Proszę państwa -
zmiana w WPI i zmiana budżetu i to w
jaki sposób państwo będziecie dzisiaj podnosić
ręce - to tak naprawdę głosujecie za tym
czy my w budynku urzędu miejskiego
wymienimy okna , czy nie wymienimy tych okien .
Głosowanie dzisiaj
nad zmianami w budżecie i zmianami w WPI
, to jest tak naprawdę głosowanie za tym
czy my w tym roku zrobimy tą ulice Krzywą czy nie zrobimy tej ulicy .
Głosowanie nad
zmianami w WPI i w budżecie to tak naprawdę głosowanie za tym czy my w tym roku
zrobimy kompleks boisk w ramach programu ORLIK 2012 i pozyskamy 666 tys. z Urzędu
Marszałkowskiego i z Ministerstwa Sportu czy ich nie pozyskamy ? to również
będziecie państwo głosować ? , Czy w tym roku
dokończymy niedokończoną
inwestycję jaka było
wodociągowanie, kanalizacja wsi Bobolice, którą należy niezwłocznie podłączyć
do całej aglomeracji Ząbkowic Śląskich , bo tak naprawdę to wodociągowanie
zostało zrobione tylko połowicznie i należy skończyć tą inwestycję i podłączyć Bobolice do całej
aglomeracji Ząbkowice Śląskie .
Opowiadanie o chaosie ? , o nieprzemyślanych działaniach - uważam za zwykłą demagogię .
Dziękuję bardzo .
Radna Ewa Figzał
Ja tylko advocem do
tej wypowiedzi - nie wyobrażam sobie stwierdzenia że WPI jest koncertem życzeń . Niestety , poprostu zarządzanie opiera się na konkretnych zasadach. Tutaj potrzebny jest pragmatyzm , potrzebny
jest cel i etapowanie dochodzenia do tego celu , Ja tego w panu - panie
burmistrzu w działaniach nie widzę i dlatego artykułuje to co mówiłam na
wstępie.
Dziękuje ! - a
jeszcze apropos tego ORLIKA , jak komisja przygotowywała informację i w uchwale
ORLIK , miał się znaleźć była mowa o tym 333 tys. - Urząd Marszałkowski , 1/3
Ministerstwo Sportu i 1/3 my jako Gmina
Ząbkowice Śląskie .
Mówiliśmy o kwocie
333 tys. zł. , wczoraj , ja proszę państwo pisze projekty uchwał które
otrzymuje o konkretnej godzinie - wczoraj na komisji - pan burmistrz przyszedł
, ja nigdy nie mówię nie - że nie przyjmuję jakiejś tam uchwały i napisałam -
otrzymałam godzina 16.30 , otrzymałam informacje że na ORLIKA przewidziane musi
być w budżecie 1,400 tys. Musimy wszystko zapłacić i po rozliczeniu otrzymamy
te kwotę o której mówimy .
Ja tutaj tylko
mówię o ORLIKU w tym kontekście że na
wejściu mamy inną informację
,taką że wiemy że może gmina będzie w stanie to udźwignąć , no a później mamy informację jaka
mamy . Dlatego nie będę się do tego ze
tak powiem odwoływała , Tylko daję
swoje stanowisko .
Zrobić konkretne
zadania i w czasie je realizować , zmiana 1/3
i nie mówiąc tutaj o pewnych tutaj rzeczach które akurat o garażach na
osiedlu XX lecia np. gdzie zostało zabrane, no pan podjął taka decyzje ma pan
do tego prawo . Jak rada przegłosuje będzie to do realizacji , ale na tej sesji
chciałam właśnie wyrazić swoją odrębną opinię w tym względzie , ponieważ
widzę chaos i tutaj bałagan .
Dziękuję bardzo .
Radna Jolanta Mitręga,
Panie
przewodniczący, Ja jeszcze odnośnie tego
ORLIKA - czytając pana wypowiedz chyba sprzed trzech dni zauważyłam również że miał pan wiele
wątpliwości , niejasności . Czy na chwilę obecną na dzień dzisiejszy
jest pan w 100 % przekonany że inwestycja ta
zakończy się w kwocie 1... tysięcy ? , Czy w miedzy czasie nie wynikną
też inne sytuacje , czy naprawdę z czystym sumieniem
może pan powiedzieć ze jest to pewna
inwestycja ? .
Zastępca Przewodniczącego Ryszard Barański
Dziękuję .
Panie Burmistrzu
może pan odpowie później jak będziemy
ten temat omawiać ?
Jeżeli pan chce to
bardzo proszę .
Burmistrz Krzysztof Kotowicz ,
Panie
przewodniczący , wysoka rado . pani radna Ja jestem bardzo wdzięczny za tą
precyzję godzinową , rzeczywiście tak
jest .
Powiem państwu
jeszcze inaczej , że gdyby się
okazało ze dzisiaj radno dostałbym
kolejne inne informacje też prosiłbym o uwzględnienie tej informacji .
To jest tylko tak a
propos godzin , natomiast przyznaje że
jeśli chodzi o program ORLIK 2012 , jesteśmy wszyscy jak tu jesteśmy
obecni i mówię tu o państwu radnych i o
mnie beneficjentami deklaracji złożonej dwukrotnie przez Premiera Polskiego Rządu - pana Donalda Tuska , który ogłosił
publicznie wszem i wobec iż w każdej
Gminie w jego kadencji powstanie kompleks boisk wielofunkcyjnych i w ramach uszczegółowień informowano nas systematycznie iż to będzie
koszt rzędu miliona złotych które będzie
podzielone pomiędzy Gminę , samorząd
Wojewódzki oraz Ministerstwo Sportu po
1/3 .
16 maja okazało się
iż kwota miliona złotych jest
prawdopodobnie kwotą netto - netto ! ,a dotacja
Ministerstwa Sportu oraz Urzędu Marszałkowskiego jest oczywiście kwota makro , czyli całą kwota przekazywaną i w związku z tym dzisiaj wiemy na pewno iż
udział Samorządu Wojewódzkiego i
Ministerstwa Sportu i tu odpowiadam na pytanie radnej Mitręgi będzie nie mniejszy jak 666 tys. zł . łącznie
- bo na taką kwotę opiewać będą zawierane
porozumienia . Jedno już jest zawarte z Zarządem Województwa
na podstawie uchwały Sejmiku , która
łączyła Gminę Ząbkowice Śląskie jako
jedna z 57 gmin na Dolnym Śląsku do tego projektu w tym roku . Natomiast jeżeli
dzisiaj złożymy akces do Ministerstwa Sportu niezwłocznie
obligatoryjnie zostanie zawarte analogiczne porozumienie z Ministrem
Sportu .
Z wszystkich danych
, bo kosztorysy projektowo -
kosztorysowe kompleksu tych boisk są
wystandaryzowane przez Ministerstwo
Sportu .
To nie jest nasza jakąś tam koncepcja lokalna ? , to jest
standard przyjęty, z kosztorysów jasno wynika iż jest to kwota brutto 1.400 tys. zł. i z tego
powodu tak gwałtowny przyrost kosztów.
Natomiast musze przyznać
że jeszcze jest pewna niewiadoma , ale
tylko i plus- otóż do w dokumentacjach dostępnych zresztą publicznie projektu ORLIK 2012 , mówi
się iż dofinansowanie Ministerstwa Sportu
oraz Urzędu Marszałkowskiego i Gmin
może być większe , jeżeli realnie
zadanie będzie kosztowało więcej niż mowa
w projekcie kosztorysowym . Więc nie
można wykluczyć iż wskażemy kwotę 1,400 tys.
rzeczywiście i nasz udział większy niż 1/3 to ten nasz udział będzie mógłbyś również
ekwiwalentnie równoważony przez
obu partnerów tego
przedsięwzięcia . To jest jedna rzecz in
plus i druga rzecz in plus może się, okazać
ze w wyniku przetargu koszt nie
będzie tak wysoki i teraz uwaga po 16 maja było bardzo dużo rozmów i jak państwo
zauważyliście ja to publicznie ogłaszałem
że jest naprawdę szum informacyjny. Byłem osobiście pytany przez urzędnika
Ministerstwa Sportu poprzez telefon czy wybieram opcje przetargu
centralnego sterowanego co najmniej
z Wrocławia jeśli nie z Warszawy
czy też wybieram opcje przetargu lokalnego , który Gmina przeprowadzi
na własny że tak powiem życzenia na
podstawie własnych procedur .
Bez wahania , mając
świadomość że rozmawiam z obowiązującą przez
telefon , powiedziałem Gmina przeprowadzi przetarg .
Dlaczego tak
postanowiłem ? - otóż dlatego iż , po pierwsze
Ja mogę tym przetargiem
sterować w tym sensie ze mogę go ogłosić
niezwłocznie , jak będę miał procedury zamknięte , nie będę czekał na rozstrzygnięcie urzędnika wrocławskiego
czy warszawskiego- nawias ( nawet jeśli urzędnikiem będzie Pan
Marcin Orzeszek , bo wiemy ze to on będzie
właśnie się tym zajmował we Wrocławiu ) zdradzam jego tajemnice , ale myślę
ze to nie jest tajemnicą tak naprawdę i
jeżeli wziąć pod uwagę fakt ze w
przetargu nie stanie żadna firma z Białego Stoku , ze Szczecina tylko prawdopodobnie nasz lokalne firmy i
dzięki temu uzysk tych firm zostanie na miejscu .
Dziękuję bardzo .
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , czy ktoś jeszcze chce zabrać głos , proszę panie wiceburmistrzu .
Wiceburmistrz
Ireneusz Woźniakowski
Proszę państwa , no
po raz kolejny padają na tej sali słowa takie jak chaos , bałagan a Ja uważam inaczej - pan
mówi że chaos a Ja mówię zdrowy rozsądek , pani mówi bałagan - a Ja mówię elastyczność.
Proszę państwa ja śmiem twierdzić że przez ostatnie 16 lat , a pani jest radną różnych samorządów
od 16 lat , właśnie tego zabrakło . Zabrakło elastyczności i innowacyjnego
podejścia do tematu , bo śmiem twierdzić
że gdyby w poprzednich latach
równie elastycznie reagowano na zmiany w WPI , a przede
wszystkim na zmiany budżetowe to dzisiaj nie musielibyśmy się po raz kolejny zajmować ulicą Krzywą, nie musielibyśmy po raz kolejny
odkładać ulicy Ziębickiej , nie
musielibyśmy podłączać Bobolic do całej kanalizacji a być może nie musielibyśmy
nawet zastanawiać nad tym czy należy skanalizować Tarnów a być może dzisiaj
debatowalibyśmy nad czymś innym , nad
zmianami np. jeżeli chodzi o budowę w
Zabkowicach krytej pływalni .
Proszę państwa ,
mówi się o tym że jest chaos , ze jest bałagan i ze nic się w tej gminie nie
dzieje , ze nie wykorzystuje się - padało wiele
razy na sesji absolutoryjnej ze nie wykorzystuje się środków
inwestycyjnych a dzisiaj padają słowa
bardzo skrzętnie i ładnie sformułowane i
śmiem twierdzić , bo nie wieżę w szczere
chęci , padają słowa żeby państwa
wystraszyć przed tymi
konkretnymi zmianami w budżecie i w WPI , bo za wykonanie tych
zadań to bierze odpowiedzialność przede
wszystkim mój szef pan Burmistrz Krzysztof Kotowicz , bo on odpowiada za to w
jaki sposób , bo to ze w jaki sposób dzisiaj przegłosujemy te zmiany
to jest dopiero malutki kroczek do tego
aby zrealizować to o czy mówiliśmy. Jeżeli
państwo nie podejmiecie tych zmian , no to znowu odwleka się te zadania w czasie a Ja spokojnie będę mógł pracować
na wakacjach.
Dziękuje bardzo
Radna Ewa Figzał
Ja króciutko tylko
do pana burmistrza . Panie burmistrzu
jak ktoś nie ma argumentów to
zadaje pytanie - Co pani robiła ?
Pan też - Co Pan robił w poprzedniej kadencji w tej sprawie ? To jest jedna sprawa ,
Państwu radnym chce
powiedzieć że nikogo nie miałam zamiaru wystraszyć a jeżeli ktoś się czuje wystraszony to w tym
momencie przepraszam . Dziękuję
Radna Irena Szewczyk
Panie przewodniczący składam wniosek aby zamknąć dyskusję .
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , zamykam dyskusję .
Proszę państwa , pan
Radny Gawęda zgłosił poprawkę będziemy
głosowali nad tą poprawką w pkt. 9 w poz. nr 33 - pan Gawęda zaproponował
żeby wykreślić remont wraz z modernizacją budynku Urzędu Miejskiego na
kwotę 114 .500 zł. .
Głosowanie : 6
głosów za , 8 przeciw i 4 wstrzymujące się
Następnie poddał
pod glosowanie całą uchwał
Głosowanie 10 głosów za , 5 głosów przeciwnych , 5 osób
wstrzymujących się
Radna Irena Szewczyk , panie przewodniczący na sali siedzi 19 osób a podczas głosowania wyszło 20
radnych .
Zastępca
Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański , bardzo dobrze proszę państwa że śledzicie i pilnujecie każdy się
może pomylić.
Ponownie
przeprowadzono głosowanie ;
Podano pod
głosowanie wniosek radnego Franciszka
Gawędę ;
Głosowanie : 5 głosów za , 9 głosów przeciw i 5
głosów wstrzymujących się .
Następnie poddano
pod głosowanie cały projekt uchwały
Głosowanie 10 głosów za , 5 głosów przeciwnych
i 4 głosy wstrzymujące się
Uchwała nr VI/29/2008 w sprawie uchwały
w sprawie zmiany uchwały nr III/6/ 2008 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z
dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2008 - 2010 została przyjęta .
Ad. Pkt,
Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna przedstawiła projekt
uchwały w sprawie wprowadzenia
zmian w budżecie miasta i gminy na rok 2008 .
( projekt uchwały
stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański , dziękuję bardzo otwieram dyskusję w tym temacie
- proszę !
Radna Jolanta Mitręga
Panie
przewodniczący! , Pani Skarbnik - ja mam takie pytanie , nie rozumiem tutaj
jednej rzeczy - w dziale 926 kultura fizyczna i sport zwiększa się wydatki inwestycyjne w budżecie o kwotę 100 tys. zł. - czy to są te
pieniądze które są na modernizację boiska ? , czy to są te pieniądze które są na ORLIK ?
Skarbnik Gminy
Bożena Kurczyna
W pierwotnej wersji
było wpisane modernizacja boisk sportowych , ale proszę państwa - w związku z tym modernizacja boisk
sportowych musi być jako wydzielona jako
oddzielne zadanie inwestycyjne , w związku z tym nie zwiększamy zadania
modernizacji boisk sportowych przy OSiR , tylko
wyodrębniamy jako oddzielne zdanie i państwo w załączniku który zaktualizowałam tj.
załączniki nr 14 na 3 stronie pod poz.
34 to zadanie jest wyodrębnione jako
zupełnie nowe zadanie .
Radna Jolanta
Mitręga , czyli nie dajemy żadnych 100 tys. już oprócz
tego na modernizacje ? ,
Skarbnik Gminy
Bożena Kurczyna , wręcz odwrotnie zmniejszamy o
220 tys.
Zastępca Przewodniczącego Ryszard
Barański ,
Zacznę od dygresji
- w PRL były takie obowiązkowe dostawy i przyjechał sekretarz rolny żeby
zmobilizować chłopów żeby zwiększyli dostawę zboża i obiecał im
że wybuduje się most w tej miejscowości . Wstaje taki stary rolnik i
mówi towarzyszu sekretarzu ale u nas rzeki nie ma ?
Dlaczego o tym mówię , - bo pan burmistrz chce wprowadzić
tutaj żebyśmy wydali tutaj 1.400 tys. zł. na boisko które musimy się
zastanowić tak naprawdę czy jest nam
potrzebne , kiedy modernizujemy główny
stadion i wydaliśmy już 1mln zł.
Program rządowy przewiduje żeby w takich małych miejscowościach budować
właśnie takie boiska gdzie nie ma w Gminie tych boisk i ten program
jest tak ukierunkowany żeby rozwijać
sport tam gdzie tych boisk nie ma. Dlatego idą dotacje
za tym . My takie
boisko mamy i uważam że to jest niepotrzebny pomysł na budowanie obok obiektu
sportowego gdzie jest boiska dodatkowe
boisko. Tym bardziej że mamy wydatkować
1.400 tys. i tak jak tamci rolnicy
mieliby mieć most bez rzeki , to my będziemy mieć boisko bez dróg , bez Ośrodka
Kultury , bez rewitalizacji Starego Miasta
, bez wodociągowania wsi . A
będziemy mieć boisko !!
Dlatego będę
się sprzeciwiał i będę głosował
przeciwko takim zmianą w budżecie , bo uważam że powinniśmy mieć strategiczne cele ,
ważniejsze od tego boiska. Proszę państwa , dziękuję to był mój głos w dyskusji
.
Burmistrz Krzysztof Kotowicz
Panie
przewodniczący jestem panu wdzięczny za
wprowadzenie takiego optymistycznego powiedziałbym i nieco pogodnego klimatu na sesji , Ja odwdzięczę się tym samym .
W czasach
PRL wiele budowano , między innymi bloki , hale
fabryczne i inne ciekawe rzeczy , stadiony też i na jednej z budów jeden
robotnik ciężko biega z taczkami , tam i spowrotem. Biega i biega całe osiem
godzin , ciężko spocony , spracowany w
momencie kiedy ktoś go pyta - Panie ale pan te taczki masz puste - nie zdarzyłem
załadować .
Otóż,
Ja też nie chciałbym biegać z pustymi taczkami
, tylko chciałbym coś przeprowadzić i w tym przypadku taczki będą pełne pieniędzy - jeśli to zadanie przeprowadzimy. Będzie naprawdę kompleks
boisk dodatkowych, który służyć będzie bezpłatnie , podkreślam bo takie są
warunki umowy , co najmniej przez 5 lat, bezpłatność jest zawarowana dzieciom , młodzieży czy dorosłym , będzie to
nowoczesny kompleks boisk . Oświetlony ,
utrzymywany naprawdę nowoczesny ,
będzie to niewątpliwie doposażenie bazy
sportowo - rekreacyjnej Ząbkowic Śląskich, bo dzisiaj są korki mówiąc tak obrazowo w hali sportowej i
bywa często ze murawa i głównej płyty i płyty treningowej na obecnym
stadionie jest też zarezerwowana na
długi czas na przód . Zalecam w tym względzie dobry nastrój , dobry humor ale
myślę ze taczki powinny być pełne .
Dziękuję bardzo .
Przewodniczący zarządu
Osiedla Stare Miasto Marian
Patela .....( zapis na taśmie zupełnie
niesłyszalny ) czas 1,18.
Burmistrz Krzysztof Kotowicz
Projekt
uchwały Rady Miejskiej który obecnie rozpatrujemy jak i wszystkie pozostałe projekt uchwał zawsze są poprzedzone moim pismem przewodnim w którym wyraźnie artykułuje tytuł uchwały i przedmiot uchwały. Jest to pismo zawsze
kierowane na ręce pana przewodniczącego Rady Miejskiej , bywa rzeczywiście że Ja
tych projektów bezpośrednio nie sygnuje
swoim podpisem. Sygnuje to mój uprawniony zastępca lub pani skarbnik lub oboje
jeśli jest taka potrzeba w
sytuacjach finansowych .
Zawsze
jest pismo przewodnie do każdej uchwały
i to jest dokument , świadectwo mojej
świadomości mego aktu. Natomiast chcę
powiedzieć jeszcze iż byłoby chyb dobrym
pomysłem państwo być może możecie też to
przemyśleć tez na gorąco , pod wpływem
pańskiej sugestii panie marianie , żeby wziąć dobry wzór , nie zły , tylko dobry z Sejmu i wszystkie dokumenty które Rada Miejska
proceduje numerować . Druk nr X - i wtedy nie będzie wątpliwości że
jak ja przysyłam do Biura Rady Miejskiej druk nr X to wtedy
też nie będę miał wątpliwości żadnych że
to jest ta a nie inna materia którą się
zajmuje rada miejska .Ale to jest tylko taki pomysł na gorąco . Dziękuję bardzo .
Sołtys wsi
Braszowice Jan Stelmach
Ja mam takie
pytanie , Śródki które są w gminie , czy my na wsi będziemy mogli
skorzystać z tych środków ?..........
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz,
Przyznaje
lokalizacja kompleksu boisk ORLIK 2012
znajduje się na terenie Ząbkowic Śląskich na terenie miasta Ząbkowice Śląskie konkretnie koło stadionu Zabkowickiego
. Myśmy analizowali różne warianty położenia
i na terenie miasta i również poza ,
jest elementem niezbędnym wskaźnik
efektywności i ze względu na liczbę osób która będzie miała łatwy
dostęp do obiektu a tam jest kompleks szkół w pobliżu między innymi a to jest głównie adresowane do dzieci
i młodzieży. Preferowane rozwiązanie to które myśmy przedstawili było
zaakceptowane przez Urząd Marszałkowski , bo to sejmik wojewódzki analizował każdy wniosek . Wczoraj na komisji
Gospodarczej była mowa - pan przewodniczący Barański taka sugestię wyrażał ze np. dobrze byłoby zbudować taki
kompleks w miejscowości Stolec bo tam jest aktywna drużyna sportowa , pewnie
równie aktywna jest w Tarnowie i jeszcze
nie mniej aktywna znalazłaby się w Braszowicach. Natomiast ze względu na ten
wskaźnik efektywności to musza być Ząbkowice
Śląskie i na terenie Ząbkowic Śląskich ta lokalizacja uzyskała akceptację .
Dziękuję bardzo .
Zastępca Przewodniczącego
Rady Ryszard Barański
Czy ktoś chciałby zabrać
głos w tej sprawie ? , nie widzę w
związku z tym zamykam dyskusję i przystępujemy do głosowania
uchwały w sprawie wprowadzenia
zmian w budżecie miasta i gminy.
Głosowanie 10 głosów za , 4 głosy przeciw , 4 wstrzymujące się .
Radna Irena Szewczyk , panie przewodniczący
znowu ktoś nie brał udziału w głosowaniu ?
Zastępca
Przewodniczącego Rady Ryszard Barański , proszę państwa przepraszam proszę obsługę rady o przeliczanie głosów dokonamy ponownego przeliczenia głosów.
Głosowanie : 11 głosów
za ,4 głosy przeciw , 4 głosów wstrzymujące się .
Uchwała
nr VI/ 30 / 2008 w sprawie
wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy została przyjęta .
Zastępca Przewodniczącego Rady Ryszard
Barański , dziękuję ogłaszam 5 minut przerwy .
Przed przerwa głos
zabrał -
Burmistrz Krzysztof Kotowicz
Pragnę serdecznie podziękować panią i panom radnym
którzy zaakceptowali wnoszone przeze mnie zmiany w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym jak i w budżecie
tegorocznym . Zapewniam państwa że to zaufanie
spożytkuję niezwłocznie i w związku z tym prośba o usprawiedliwienie mojej dłuższej
nieobecności i pani Skarbnik , ponieważ musimy złożyć to oświadczenie o którym państwu mówiłem , w związku z tym państwo możecie
oczywiście procedować na temat ,
natomiast prośba o naszą nieobecność abyśmy byli usprawiedliwieni . Bardzo
dziękuję.
Radna Irena Szewczyk
Panie
Przewodniczący , Wysoka Rado w imieniu
Stowarzyszenia Integracja , w imieniu Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz Urzędu Miejskiego chciałam wszystkich państwa
zaprosić na kolejną XI Olimpiadę Integracyjną , która odbędzie się 2 czerwca w poniedziałek o godzinie
10-tej tradycyjnie w Hali
Słonecznej , ale mam taką prośbę do państwa kto rzeczywiście dysponuje czasem
proszę przyjść i nas nie zawieść z jednego bardzo ważnego powodu - po raz
pierwszy na tej olimpiadzie spróbujemy proszę państwa sprzedać prace plastyczne a dokładnie mówiąc rysunki jakie przygotowały nasze dzieci
ze Stowarzyszenia i nasza młodzież pod kierunkiem nauczycieli ze szkoły Podstawowej nr 3 . Prace są ciekawe - cześć tych prac została
zrobiona przez dzieci i młodzież a później
panie nam pomogły te prace wykończyć .
Przed wejściem na halę będzie
zorganizowana ta wystawa tych prac , będzie puszka zalakowana
i naprawdę bardzo proszę , kto z państwa będzie miał czas i dysponował
tym czasem zapraszamy przyjść i zobaczyć
te prace i dzieci też potrafią coś
zrobić . Dziękuję i czekam na państwa 2 czerwca o godzinie 10 -tej .
Zastępca Przewodniczącego Ryszard
Barański , ogłaszam 5 minut przerwy .
Po przerwie
wznowiono obrady sesji .
Ad. Pkt.
Zastępca
Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański proszę państwa otwieram
posiedzenie -przechodzimy do następnego punktu który brzmi , przyjęcie protokołu
z poprzedniej sesji .
Jeżeli nie
usłyszę sprzeciwu to znaczy państwo przyjęli ten protokół .
Sprzeciwu nie
słyszę protokół został przyjęty z
poprzedniej sesji poprzez aklamację.
Ad. Pkt.
Informacja z pracy Burmistrza od ostatniej sesji Ząbkowic Śląskie .
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański , nie ma
pana burmistrza , kto będzie
składał sprawozdanie ?
Radny Franciszek Gawęda
W kwestii formalnej
, ponieważ jak wiemy pan burmistrz jest mocno zajęty w związku z dopełnianiem
formalności. Proponuje rozważyć czy aby w dniu
dzisiejszym przy akceptacji Rady nie zrezygnować z odczytania . Zapoznać
się w formie pisemnej .
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański
Panie sekretarz , możne
się pani wypowiedzieć w tym temacie ? .
Sekretarz Gminy
Iwona Aibin
Sprawozdania macie
państwo do wzglądu , jeżeli państwo
macie jakieś pytania to proszę .
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański - tzn.
jeżeli nie będę widział sprzeciwu to zgadzamy się na to
Proszę
państwa w takim razie , skoro pani sekretarz nam dostarczy sprawozdanie
to każdy radny sobie je przeczyta i uważam ze
jeśli nie usłyszę sprzeciwu to ze
państwo zgadzacie się na taką propozycje pana .
Nie słyszę
sprzeciwu wobec powyższego informacja z pracy Burmistrza będzie przyjęta poprzez przeczytanie przez
każdego radnego .
Przechodzimy do
następnego punktu ,
Ad. Pkt.
Sprawy różne
1.
Radny Franciszek
Gawęda
Nie ma pana
burmistrza to może pani skarbnik przekaże , od kilkunastu dni na ulicy
Sienkiewicza jednej z wzorcowych ulic w
naszym mieście są zniszczone , zdezelowane ławki , są połamane . Jest to ważna alteria
naszego miasta spacerowo -wypoczynkowa .
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , czy ktoś
jeszcze chce zabrać głos .
Przewodniczący Zarządu Osiedla Stare Miasta Marian
Patela , panie burmistrzu, właściwie
powiedział już Gawęda , na
Sienkiewicza są połamane ławki. I druga uwaga tez taka - pan burmistrz obiecał ze ogródek dziecięcy będzie czynny na 1
czerwca ( dalszy
zapis niesłyszalny ) czas 4,50
Zastępca
Burmistrz Ireneusz Woźniakowski
Pan burmistrz wcale
niczego nie obiecywał , pan burmistrz nie
ma w zwyczaju obiecywać , natomiast powiedział pan że zorientuje się kiedy
najszybciej można ten ogródek postawić. Bo to będzie ten sam ogródek , on będzie wyremontowany, bo na coś
większego potrzeba więcej w budżecie a na przeniesienie ogródka niestety musimy
posiadać dokumentację . Także wróci
ogródek stary , zabezpieczony i odnowiony jak najszybciej , z wykonawca
rozmawialiśmy już do dwóch tygodni będzie
.A druga kwestię ja sobie zapiszę i
przekażę .
Przewodnicząca
Osiedla Słonecznego Halina
Narwojsz,
Panie
przewodniczący , panie burmistrzu , szanowni państwo , 3 Maja - niestety w te dni nasze miasto wyglądało no ,
w sposób dla mnie przynajmniej jako
miasto w którym gospodarze zapomnieli o
dekorowaniu ulic.
Przy ulicy 1 Maja -
głównej ulicy zostało rozwieszonych dosłownie kilka flag i taka sama sytuacja
była również w innych częściach miasta ...
Więc ja uważam że jest to niedociągnięcie ........... (czas)- 7,11 jest to jeden z przykładów lekceważenia
- ostre słowo lekceważenia jednak naszego pięknego święta.
Druga sprawa która z tym się łączy
a mianowicie nie wiem jak to jest regulowane ale flagi te które były , a była ich niewielka ilość
wisiały aż do rana 13 maja - czy 13 maja
jest jakaś ustaloną granicą i datą kiedy
flagi maja być zdjęte.
Następna sprawa , otóż na Osiedlu Słonecznym do niedawna były dwa telefony wolnostojące. Kilka tygodni
temu Telekomunikacja zlikwidowała je i mieszkańcy proszą o pomoc aby interweniować
w Telekomunikacji celem ponownego ich zamontowania , jeżeli byłoby to możliwe to
w i mieniu mieszkańców proszę o taką
interwencję.
Radna
Ewa Figzał
Ja mam pytanie do pana burmistrza w TBS -ach
zostały wypowiedziane umowy czynszów z dniem 1 czerwca 2008 roku - z
czynszu za1 m2 , 6.90 na 8 zł
nowa stawka ma obowiązywać od 1 września 2008 roku . Dlaczego
wzrosła tak stawka ?
. Proszę o odpowiedź na moje ręce na piśmie
? .
Radny
Józef Horowski
Dzień dobry
państwu ja przepraszam za nieobecność naszej pani sołtys , musiała biedna iść się męczyć egzaminy zdaje .
Mamy jako
mieszkańcy Tarnowa , dwie tutaj sprawy
takie; do omówienia i do
zaakcentowania . Jedna sprawa dobra ,
druga zła .
Zaczniemy może od
dobrej , Ja bym bardzo prosił tutaj
panią Marie Pater . Proszę
państwa , chciałem powiedzieć ze w
imieniu mieszkańców wsi Tarnów
chcieliśmy serdecznie Pani Marii Pater podziękować za to ze jak się okazało we
wtorek , jak państwo wiecie Nasz kościół się wali . jest po części zamknięty pani Maria pater
była autorką projektu na który
dostaliśmy 500 tys. zł. na odbudowe tego kościoła. W imieniu mieszkańców chcę podziękować za wykonanie tego projektu.
Maria Pater Kierownik Wydziału Edukacji , Kultury i
Sportu
Jestem
zaskoczona , jeśli pan przewodniczący
pozwoli odpowiem na to . Ja też mam na
względzie jako mieszkaniec i ludność
napływowa do wsi Tarnów chęć
wyremontowania i uporządkowania tej miejscowości żeby wyglądała tak jak
powinna wyglądać . rzeczywiście sytuacja kościoła jest tragiczna i zaangażowało się bardzo wiele osób - pan Przewodniczący Rady Sołeckiej nie mówi o
wszystkich i w działania sam jest zamieszany i wielu, wielu
mieszkańców i gdyby nie Wasza wspólna pomoc mnie i księdza to pewnie by się to nie udało .
Natomiast przy najbliższym spotkaniu
będziemy również zaczynać sam remont i Ja wszystkim państwu bardzo dziękuję .
Zastępca
Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , w imieniu
wszystkich radnych również
chciałam Pani serdecznie podziękować .
Radny Józef
Horowski
Ja chciałem
udzielić swoim imieniu głosu Naczelnikowi OSP Tarnów .
Prezes Ochotniczej
Straży Pożarnej Tarnów Piotr
Białokryty
Sprawa jest
następująca . Posiadamy samochód pożarowy
ciężki - Jelcz , a nie mamy gdzie
go trzymać . Od dzisiaj tej samochód garażuje pod gołym niebem , ponieważ została nam wypowiedziana umowa dzierżawy
pomieszczenia w którym on był . Przypominam że Tarnów nie ma remizy prawdziwej
od wojny - Mamy garaż w którym się mieści jedynie ŻUK - Żukami już
nie jeździmy ! ,
Jeździmy do pożarów
sprzętem ciężkim , w tym roku juz byliśmy 9 razy w akcji , czyli wychodzi to 1,8 raza w miesiącu . Jesteśmy cały czas mobilni , wyjeżdżamy o każdej porze
dnia i nocy . Nie odmówiliśmy żadnego wyjazdu , chociaż jesteśmy ochotnikami i mamy prawo odmówić , ponieważ pracujemy
jeszcze , oprócz tego ze jeździmy do pożaru.
Mamy w jakimś
sensie już krótkie porozumienie na nowy
tymczasowy garaż pod samochód . natomiast trzeba go zabezpieczyć ponieważ jest to opuszczona stodoła , która
nie ma bramy , jest ogólnie dostępna dla złodziei przede wszystkim . Dopóki
tego nie zabezpieczymy będziemy stać pod gołym niebem , a jeżeli samochód specjalistyczny stoi pod
gołym niebem , każdy ma do niego dostęp i to co na nim stoi warte dziesiątki tysięcy złotych jest narażone na
kradzież .
To jest jedna
sprawa !
Druga sprawa
ze celem docelowym jest budowa remizy w Tarnowie . Działka już jest przez
Gminę przekazana , my ten teren już
przygotowujemy czy rekultywujemy i
przygotowujemy pod budowę i w tym roku miała nastąpić finalizacja projektu i
pozwolenie na budowę , co się bardzo
przeciąga i mamy przez to ogromna prośbę
- do Wysokiej Rady o to żeby ta
sprawę potraktować bardzo poważnie dlatego ze w Gminie jest tylko 4 Straże Ochotnicze , które wyjeżdżają do pożarów ,
przy coraz bardziej okrojonym składzie
liczebnym Państwowej Straży przy zabezpieczeniu przez cały powiat , My
jesteśmy w niektórych momentach jedynym zabezpieczeniem miasta na wypadek zdarzenia jesteśmy
najbliżej . Stałe jednostki są w terenie
i my przyjeżdżamy tutaj do Remizy ,
kolega może potwierdzić, stoimy i czekamy na kolejny sygnał i wtedy my
wyjeżdżamy .
Jeżeli nie będzie nas , a my mamy wielka wolę i chęć
działać społecznie, zarażamy tym młodych ludzi których mamy dwa zespoły - chłopców już prawie dorosłych 16 letnich
cały zespół , dziewczęta tez już
cały zespół . Mamy zaplecze na przyszłość , a jeżeli nie
zabezpieczymy tego majątku który mamy , nie zabezpieczymy siebie i Gminę
na przyszłość to wszystko legnie w
gruzach .
Bardzo proszę i
zwracam się do Wysokiej Rady o jak
najszybsze działanie i pomoc w tej sprawie . Dziękuję bardzo .
Zastępca
Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański
Dziękuje .
Zanim oddam głos
chciałem powiedzieć w imieniu radnych że , jesteśmy zainteresowani żeby Straż
się rozwijała . Ja jako przewodniczący Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego osobiście zajmę się tą sprawą
z reszta to zostało
zaprotokołowane że wolą radnych
jest żeby te tematy były załatwione
.
Radny Józef
Horowski
Chodzi o to żeby znaleźć w budżecie na ten rok 2008 kwotę
około 20 tys. zł. na dokumentację, dlatego ze dokumentacja jest niezbędną
częścią ruszenia z remontem remizą . projekt remizy już nasi
strażacy maja , ten projekt leży
tutaj w gminie , Ja przypomnę ze budowa remizy w Tarnowie to nie jest temat ostatniego roku , dwóch . temat się ciągnie już od lat i pryz pomne
tez ze
były w tej gminie budowane remizy , które zostały później po samoistnym
rozwiązaniu się straży , nie będę
wymieniał miejscowości , bo to nie o to chodzi . Nowa remiza została
sprzedana w ręce prywatne,
natomiast tam gdzie strażacy cos
robią , gdzie szkoła
młodzież , gdzie młodzież kiedyś
będzie ich zastępować , nie ma gdzie sprzętu
schować , bo na dzień dzisiejszy jak prezes wspomniał została umowa dzierżawna pod ten garaż wypowiedziana .
Dziękuję bardzo.
Zastępca
Przewodniczącego Ryszard Barański
Panie radny , myśmy
przed chwila zmienili budżet , nie można to było wcześniej do nas tego zgłosić
- to tak na marginesie . Tym tematem się zajmiemy i na pewno będziemy próbowali
ten problem załatwić . Mam nadzieję że może pan burmistrz ma już jakiś
pomysł , bo się zgłasza.
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski
Szanowni państwo ,
sytuacja jest o tyle dramatyczna że strażacy
w tym momencie szukają nowej lokalizacji . W tym momencie będziemy szukać
nowych rozwiązań . Jeśli będzie tak wola
wysokiej rady a jest to naprawdę bardzo pilna potrzeba i poważna kwestia do wykonania na pewno w najbliższym roku . Jeśli jest taka wola, będziemy
szukać środków aby zabezpieczyć środki
na przygotowanie projektu ale to
będzie zależało od państwa .
Radna Jolanta Mitręga
Proszę państwo, skoro jesteśmy już przy wsi Tarnów dostałam
taka informację , Niewinem dlaczego ja ponieważ mieszkańcy maja swojego radnego
ale bardzo się z tego cieszę - ale tez
nie wiem czy jest to informacja sprawdzona , także od razu jeśli nie będzie to
prawdą to myślę ze państwo mnie tu
poprawicie że w miejscowości Tarnów wyłączane
jest światło od godziny 22 do
rana ? , Czy jest to prawda i dlaczego ?
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski
Proszę państwa, no zmiana czasu wzorem poprzednich lat ,
chcąc zaoszczędzić na energii , poszły w
górę opłaty , są wyłączane światła we wszystkich miejscowościach. Ja wiem ze to
jest bardzo niepopularne ale w tamtym roku naprawdę nie musieliśmy zwiększać kwoty na opłaty za
oświetlenie i w tym roku również chcieliśmy się zmieścić w obecnej kwocie.
Ja tylko powiem
tyle ze miejscowości Uchte i z tego co
się zorientowałem u naszych partnerów z
Niemiec również wyłącza się w tych późnych
godzinach nocnych energię .
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz
Chciałbym państwu
zakomunikować ze w trakcie mojej nieobecności podpisałem wraz z panią skarbnik oświadczenie
dotyczące zgłoszenie naszej gminy w Ministerstwie
Sportu do programu ORLIK 2012 i zwrotnie otrzymałem już wiadomość iż do 5
czerwca mam ogłosić przetarg na
realizacje tego zadania . To tak tytułem uzupełnienia informacji . dziękuję .
Zastępca
Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański
Zamykam dyskusję w
sprawach równych i przechodzimy do następnego punktu porządku obrad
- tym punktem jest sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w 2007 roku .
Anna
Marcinków inspektor Urzędu
Miejskiego ,
Panie
Przewodniczący , Wysoka Rado , Panie
Burmistrzu . Przedstawiam sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych oraz
Przeciwdziałania Narkomanii w 2007 roku na terenie miasta i gminy Ząbkowice
Śląskie .
( program stanowi załącznik do protokołu )
Mam pytanie do pana Przewodniczącego czy czytać całe sprawozdanie ? Czy je streścić ? ,
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański,
Wszyscy państwo
czytali to w domu , jeśli tak to czy państwo się zgadzają na to żebyśmy przyjęli ten program ? bez
czytania jego , jeżeli nie usłyszę sprzeciwu to taka propozycja została
przyjęta .
Nie słyszę , dziękuję bardzo. Może jak będą pytania to pani
odpowie ?
Czy ktoś odnośnie
programu chciałby zabrać głos ? , żądać pytanie ?
Radna Jolanta Mitręga,
Panie przewodniczący
, szanowni państwo , to sprawozdanie z realizacji tego Gminnego Programu było
wczoraj tematem obrad Komisji Zdrowia , Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska
. Komisja Pozytywnie zaopiniowała ten
wniosek , jednakże mamy taka jedna uwagę , ponieważ problem narkomanii narasta
w naszym społeczeństwie uważamy że powinniśmy zwiększyć
ilość środków na
przeciwdziałania również narkomanii -
może poprzez jakieś pogadanki ? , jakieś
programy terapeutyczne w szkołach?
. Taka jest sugestia komisji , aby zwiększyć ilość pieniędzy na przeciwdziałanie
problemowi narkomanii .
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , czy ktoś z państwa chciałby zabrać
głos ?
Nie
widzę , wobec powyższego Pan Patela
Marian
Patela Przewodniczący Zarządu
Osiedla Stare Miasto , czas
50,16 wypowiedz niesłyszalna
Anna Marcinków , wypowiedz niesłyszalna
Zastępca
Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański , zamykam ten punkt porządku
obrad ,
Zastępca
Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański , przechodzimy do następnego punktu ,
Sprawozdanie
z prac komisji resortowych Rady Miejskiej z tym że podła tu propozycja
ze względu na napięty czas aby ten punkt przenieść na następne
posiedzenie Rady . Jeśli nie usłyszę
sprzeciwu , przeniesiemy sprawozdanie z prac Komisji resortowych na
następną sesję .
Radny Franciszek
Gawęda ,
Proszę państwa , ja składam wniosek następującej treści - abyśmy
te sprawozdania
Dołączyli do
protokołu . Każdy z nas ma prawo przyjść do Rady Miejskiej i skorzystać z
materiałów piśmiennych.
Radca Prawny Sebastian Kujacz uznał ze jest to możliwe ,
Zastępca
Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański.
Dziękuję
panie mecenasie , wobec powyższego ,
jeśli nie usłyszę sprzeciwu , to ten wniosek został przyjęty .
Nie
słyszę sprzeciwu - wniosek pana radnego
został przyjęty.
Proszę
państwa przechodzimy do następnego punktu - podjęcie uchwał w sprawie powołania Komisji dyscyplinarnej I i II stopnia do orzekania w sprawach
dyscyplinarnych mianowanych pracowników samorządowych Urzędu Miejskiego w
Ząbkowicach Śląskich.
Bożena Gwóźdź ,
inspektor Wydziału Organizacyjnego przedstawiła projekt uchwały w sprawie powołania
Komisji dyscyplinarnej I i II
stopnia do orzekania w sprawach dyscyplinarnych mianowanych pracowników
samorządowych Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich.
Komisja w
składzie Iwona Aibin , Bożena Gwóźdź ,
Jadwiga Mielnik, Danuta Wyskwarska .
Proszę żeby radni
składali propozycję do II instancji
Radna Danuta
Wojtaczka , panie przewodniczący Ja mam
taka prosbę . ponieważ na komisji Gospodarczej padł wniosek żeby w skład
komisji II instancji wszedł przedstawiciel klubu radnych , żeby każdy klub wyasygnował jednego
członka.
Jeśli mogę to
zgłaszam z Mojego Klubu Panią Anie Józefowicz .
Radna Anna
Józefowicz , wyraziła zgodę .
Radny Marek Ciapka
, Ziemia Zabkowicka - zgłaszam Józef
Horowski .
Radny Józef
Horowski, wyraził zgodę .
Radna Jolanta Mitrega ,
Ząbkowicki Forum Samorządowe , desygnuje pania Ewę Figzał.
Radna Ewa Figzał ,
wyraziła zgodę .
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański , ja chciałem desygnować
pana Franciszka Gawędę .
Radny Franciszek
Gawęda , wyraził zgodę .
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański, chciałabym zamknąć listę ,
będzie 4 osoby i to jest wystarczające .
Jeśli nie usłyszę
sprzeciwu to , uznam ze lista została zamknięta.
Nie słyszę wobec
powyższego - jest propozycja żeby w II instancji były następujące osoby ,
Pani Józefowicz ,
Pan Horowski , Pani Figzał, Pan Gawęda .
Poddaję pod głosowanie uchwałę w sprawie powołania
komisji dyscyplinarnej i i II stopnia mianowanych
pracowników samorządowych Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich.
Głosowanie : 15 głosów za , 1 głos wstrzymujący się .
Uchwała nr VI / 31 /2008 w sprawie powołania komisji
dyscyplinarnej i i II stopnia mianowanych pracowników
samorządowych Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich została przyjęta .
2.
Jadwiga Mielnik -
inspektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej przedstawiła projekt uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na
sprzedaż nieruchomości położonych w
Ząbkowicach Śląskich przy ulicy
Ziębickiej
( projekt stanowi
załącznik do niniejszego protokołu )
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , dziękuję
otwieram dyskusję .
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa
Figzał, , komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu podjęła pozytywna
opinię w sprawie tej uchwały za 2 głosy , przeciw 1 , 2 wstrzymały się.
Zastępca
Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański , dziękuję , słucham
państwa radnych ?
Radna Ewa Figzał, mam
tutaj pytanie do pana burmistrza
Woźniakowskiego aby ustosunkował się tutaj do swojego stwierdzenia
następującej treści : czytam z protokołu z dnia 20 maja " mamy
wycenę ale uważamy ze te działki
z punktu widzenia gospodarczego są warte o wiele więcej, teraz chcemy je po
prostu sprzedać . " proszę o
ustosunkowanie się .
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski , szanowni państwo moje ustosunkowanie jest - sprzedać te
działki za jak największą cenę , w związku
z tym ze te drugie działki są to działki usługowe na których można będzie
budować markety , my spodziewamy się bardzo dużej
ceny.
W związku z tym że te
działki budziły wcześniej kontrowersje niektórych
radnych , Burmistrz zdecydował się przedstawić państwu projekt konkretnych uchwał aby państwo
wyrazili zgodę żeby nie było potem jakiś dziwnych domysłów i posądzeń . Po sprzedaży tych dwóch działek na pewno , jeśli komisja Gospodarcza
czy komisja rewizyjna , czy jakakolwiek komisja zażyczy sobie
skontrolowanie wszystkich dokumentów związanych z przeprowadzenie całej procedury i dokumenty państwu
przedstawimy . chcemy sprzedać je za jak najwyższa cenę .
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański
Czy ktoś z gości
chciałaby zabrać głos , nie widze ! ,
wobec powyższego pozwolą państwo ze ja się odniosę do tego tematu .
Te działki są sąsiednimi działkami tam gdzie ma powstać ten pawilon na 900 m 2 , okazuje się ze to już
mam być super market o powierzchni 2000 m2 , z tym ze Prokuratura
Rejonowa z Dzierżoniowa wystąpiła do
pana burmistrza żeby uchylił decyzję odnośnie pawilonu który tam miał powstać , niewiem jaka jest
decyzja pana burmistrza czy uchylił już ta decyzję ?
Druga sprawa
mieszkańcy osiedla Słonecznego - część mieszkańców najbardziej
zainteresowanych którzy mieszkają w
pobliżu tych działek zaskarżyła plan
zagospodarowania przestrzennego gdzie rada
wyraziła zgodę na budowę marketu
do Naczelnego Sadu Administracyjnego także jeszcze nie wiadomo jakie będzie
rozstrzygnięcie tego problemu w związku
z powyższym uważam że Rada powinna się wstrzymać do czasu wyjaśnienia tych wszystkich kwestii i nie spieszy się ze
sprzedażą tych spornych działek bo to
wywołuje społeczny niepokój mieszkańców i jeżeli będzie np., decyzja Naczelnego Sądu Administracyjnego
która uzna ze mieszkańcy mieli rację i nie będzie można budować tam supermarketu bo to jest za blisko zabudowań to co wtedy będzie ?
Ja będę głosował
przeciwko tej uchwale ale
jestem w obowiązku uważałem żeby
państwa poinformować że to jest problem szeroki
, społeczny i nawet prokurator się tym
tematem zajął nakazując , czy wzywając
pana burmistrza do uchylenia decyzji zezwalającej na budowę
pawilonu na 900 m 2 . To jest
moja taka uwaga do tego problemu .
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski
Szanowni państwo , ja
tylko chciałabym zwrócić uwagę że ta działka o której mówi pan przewodniczący to jest tyko sąsiednią działką i już wiele razy pan
przewodniczący kruszył tutaj kopię , Ja uważam
tylko jedno i pan burmistrz Kotowicz również ze w tym mieście powinny powstawać duże sklepy , bo jest to z
korzyścią przede wszystkim dla naszych mieszkańców . A jeżeli jest możliwość , abyśmy jako
Gmina sprzedając swoje działki zarobili i mieli pieniądze na kolejne
inwestycje to należy iść w tym kierunku . Ja rozumiem ze pan
przewodniczący Barański reprezentuje
pewne lobby które kupieckie , które ja też uważam ze tylko bardzo drobną jego cześć i Ja
rozumiem również mieszkańców którzy
odwołują się , którzy nie chcą w tym
miejscu sklepu wielko powierzchniowych , jednak przytłaczająca większość
mieszkańców tych marketów chce , bo tak naprawdę dzisiaj płacimy bardzo duże ceny
a brakuje tych wielko
powierzchniowych sklepów . Dziękuję bardzo .
Zastępca Przewodniczącego
Ryszard Barański
Ja tylko chciałem
odpowiedzieć panu burmistrzowi ze nie reprezentuje żadne lobby, reprezentuje
Radę Miejską i uważałem w obowiązku radnych poinformować na jakim etapie jest ta
sprawa, aby radni mieli rozeznanie
sytuacji i o to mi tylko chodziło.
Proszę przystępujemy
do głosowania ,
Głosowanie : 11
głosów za , 1 głos przeciw , 4 głosy wstrzymujące się
Uchwała nr VI/ 31 / 2008 w sprawie wyrażenia zgody
na sprzedaż nieruchomości położonych w Ząbkowicach
Śląskich przy ul. Ziębickiej została podjęta .
Ad. pkt.
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański , przedstawił projekt uchwały w sprawie ustanowienia
kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich na 2008 rok ( uchwała stanowi załącznik do protokołu)
Radna Ewa Figzał, bardzo proszę aby państwo otworzyli
sobie ten projekt uchwały na stronie
pierwszej tej uchwały , ponieważ komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu
przyjęła ta uchwałę ale ze zmianami
w par 2 - Burmistrz składa
informacje Radzie Miejskiej z
realizacji tych zobowiązań w
nieprzekraczalnym terminie a/ do 15
lipca za I okres , B/ do 15 października
za II okres , c/ do
15 stycznia 2009 za III okres .
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański , czy ktoś jeszcze ma jakieś uwagi ,
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz
Panie
przewodniczący , Wysoka Rado Ja nie śmiem polemizować ze sformułowaniami tej
uchwały , co więcej widzę w nich bardzo ważne kierunki , Ja podkreślam jeszcze raz nie polemizuję z treścią uchwały .
Chciałbym być dobrze odebrany .
Natomiast mam prośbę formalną , ponieważ dokument który
Ja mam przed sobą chciałbym wierzyć że państwo macie ten sam , nie ma aprobaty prawnej i nie ma podpisu osoby aprobującej uzasadnienie do projektu uchwały . To jest
formalność
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański , mamy
podpis .
Burmistrz Krzysztof Kotowicz , ok , zareagowałem świadom tego ze mam przed sobą dokument niepodpisany
. A uzasadnienie ? - czyli rozumiem ze
państwo dzisiaj powinniście zdefiniować kto podpisał uzasadnienie - to jest
formalność .
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański , panie radco mam pytanie do pana , czy w taki m
stanie możemy procedować nad ta
uchwałą ?
Radca Prawny Sebastian Kujacz , odpowiem w taki sposób , jeżeli jest taka wola radnych to można - można procedować nad tym ponieważ przepisy waszego statutu mówią o tym
że nie mają elementy niezbędne do tego aby dany dokument nazwać projektem
uchwały i te elementy niezbędne
występują .W kolejnym punkcie uchwaliliście państwo to że potrzebne jest
uzasadnienie do każdego projektu uchwały jakoby że jest to część ważna ,
istotna, ale nie jest tą
częścią samej uchwały tylko jakby załącznikiem do uchwały .
To nie jest błąd formalny
ale myślę że w tym zakresie to jest mniejszy problem niż sama treść tego
uzasadniania to Państwo podejmujecie
decyzję czy przyjąć tą uchwałę czy nie ? , jeśli państwo uważacie ze to
uzasadnienie was przekonuje i na podstawie tego uzasadnienia jesteście w stanie
podjąć decyzję .
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard
Barański
Dziękuję , w takim razie jeżeli nie usłyszę sprzeciwu ze strony radnych , uzasadnienie też przyjmujemy w takim stanie
jakim jest .
Poddaję Radzie pod
głosowanie projekt uchwały z poprawkami naniesionymi przez Komisję .
Głosowanie : 12 głosów za , 4 głosy
wstrzymujące się .
Uchwała nr
VI/32/2008 w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic
Śląskich na 2008 rok została podjęta .
Ad. Pkt.
Zbigniew Biernacki
Kierownik Zarządu Budynków Komunalnych przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego I kategorii zaszeregowania określone z tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego i wartości jednego
punktu w zł. dla Zarządu Budynków Komunalnych w Ząbkowicach Śląskich
( projekt stanowi
załącznik do protokołu )
Przewodnicząca
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu
Ewa Figzał- Komisja Rozwoju Gospodarczego
i Budżetu pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radna Danuta
Wojtaczka , panie kierowniku Ja mam pytanie
proszę powiedzieć ile średnio pracownik zyska na podwyżce ?
Zbigniew Biernacki
, to będzie wzrost około 9 - 10 % liczbowo , jeżeli średnia jest w granicach 1800zł. to będzie około 180
zł.
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański poddaję Wysokiej Radzie pod głosowanie projekt uchwały
Głosowanie : 16 głosów
za .
Uchwała nr VI / 33 / 2008 w sprawie ustalenia najniższego
wynagrodzenia zasadniczego I kategorii zaszeregowania określone w tabeli
miesięcznych stawek wynagradzania zasadniczego i wartości jednego punktu w zł.
dla Zarządu Budynków Komunalnych w Ząbkowicach Śląskich została podjęta.
Ad.pkt. Interpelacje i zapytania radnych
Radny Franciszek Gawęda ,
panie przewodniczący składam wniosek aby
punkt interpelacje i zapytania
radnych przenieść na kolejną sesję , jak pan przewodniczący sam zauważył dzisiejsza sesja była owocna , przesilenie
materiałów następuje z każdą minutą .
Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , proszę
państwa jest wniosek formalny . W takim razie poddaję go pod głosowanie
Głosowanie : 14 głosów za , 1 głos przeciw , 1 głos wstrzymujące .
Wniosek został przyjęty .
Zastępca Przewodniczącego Rady Ryszard Barański , uroczyście zakańczam obrady sesji ,dziękuje
Protokołowała
E. Maciejewska
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Andrzej
Dominik