Protokół  nr XXVII/2008

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 30 maja   2008 roku

w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich

 

 

Godzina rozpoczęcia sesji 11 00

 

W sesji udział wzięli:

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

Krzysztof   Kotowicz               Burmistrz   Ząbkowic Sl.

Ireneusz Woźniakowski         Zastępca Burmistrza

Waldemar Markiewicz            Zastępca  Burmistrza

Iwona Aibin                            Sekretarz  Gminy                  

Bożena Kurczyna                   Skarbnik Gminy

Paweł Polewski                       Radca Prawny

 

Nieobecni radni to :

Burnat  Zdzisław             - nieobecny  

 

Oraz goście zaproszeni wg list obecności .

 

                  Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku    o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  -  o t w o r z y ł  XXVII   Sesję Rady Miejskiej   w Ząbkowicach Śląskich  V kadencji, stwierdzając że uczestniczy w niej 20  radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować              i podejmować  prawomocne  uchwały .

 

             Poinformował, że protokół obrad sesji prowadzić będzie Elżbieta Maciejewska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.

 

Następnie przedstawił porządek obrad w niżej podanym brzmieniu :

 

1.           Przyjęcie porządku obrad. 

2.           Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

3.           Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej  od ostatniej sesji

4.           Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji 

5.    Sprawy różne.

6    Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania

      Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w 2007 roku.   

7.   Sprawozdania z prac komisji resorowych  Rady Miejskiej za 2007 rok

8    Podjęcie  uchwał w sprawie :

.         w sprawie  powołania Komisji dyscyplinarnej I i II stopnia do orzekania w sprawach dyscyplinarnych  mianowanych pracowników samorządowych Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich.  

.         wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy w 2008 roku.

.         Zmiany uchwały nr III/6/ 2008 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego  Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2008 - 2010.

.         Wyrażenia zgody na  sprzedaż  nieruchomości położonych w Ząbkowicach Śląskich  przy  ul. Ziębickiej . 

.         Ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich na 2008 rok

.        Ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego I kategorii zaszeregowania określone w tabeli miesięcznych stawek wynagradzania zasadniczego i wartości jednego punktu w zł. dla Zarządu Budynków Komunalnych w Ząbkowicach Śląskich.

9.   Interpelacje i zapytania Radnych.

10 .Zakończenie obrad .

 

Chciałbym prosić Wysoką Radę, jeśli będzie to możliwe abyśmy wprowadzili do dzisiejszego porządku obrad rozpatrzenie  skargi  pana Jerzego Organiściaka -  na działalność  Burmistrza  Ząbkowic .

Pan Jerzy Organiściak wysłał skargę do pana Wojewody Dolnośląskiego , natomiast pan Wojewoda wrócił tą skargę wedle kompetencji aby ta skargę rozpatrzyła Rada Miejska.

Państwo otrzymaliście treść tej skargi ,  Ja również zwróciłem się do pana Burmistrza o to że wpłynęła taka skarga i prosiłem o ustosunkowanie się do  skargi  i przygotowanie odpowiedzi w formie pisemnej , gdyż będę ją  proponował państwu wprowadzić do porządku dzisiejszej sesji.

Ta skarga wpłynęła  2 dni temu , mamy 30 dni na rozpatrzenie tej skargi .

Mam pytanie  do pana Burmistrza ? Czy panie burmistrzu będzie dzisiaj możliwa odpowiedź na tą skargę .

 

Burmistrz  Krzysztof  Kotowicz

Panie Przewodniczący, Wysoka Rado , wnoszę aby  zgodnie z pańskim życzeniem  odpowiedź pisemna na skargę o której pan  był uprzejmy wspomnieć , była przedmiotem analizy Rady Miejskiej w innym terminie aniżeli dzisiaj.

Termin dwóch czy trzech dni jak pan wspomniał uniemożliwia  udzielenie pełnej precyzyjnej fachowej odpowiedzi, to oczywiście oznacza  że chce takie odpowiedzi  pełnej , fachowej , kompetentnej udzielić w terminie -możliwie najszybszym. Natomiast nie jest to możliwe w ciągu dwóch dni - to po pierwsze i jeśli wolno a jestem przy głosie a ponieważ mowa jest o porządku dziennym  sesji Rady Miejskiej -  chciałabym prosić Radę Miejską o zmianę  kolejności  rozpatrywania poszczególnych uchwał i sposobu ich procedowania .

Otóż , chciałabym prosić aby uchwała w sprawie zmian w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym Gminy Ząbkowice Śląskie a następnie  uchwała w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na rok 2008 była rozpatrzona bezpośrednio po przyjęciu  porządku obrad Rady.

Uzasadniam to następująco, otóż z treści przedstawionych na Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu zmian w budżecie tegorocznym , wynikać może , jeśli Rada Miejska oczywiści taką uchwałę przyjmie, bardzo istotna decyzja dotycząca udziału naszej gminy w programie ORLIK 2012.

Dzisiaj  za godzinę mniej więcej , upływa termin zgłoszenia akcesu naszej Gminy do tego projektu w Ministerstwie Sportu, jeżeli Rada Miejska przyjmie  proponowane przeze mnie i wczoraj  zaopiniowane pozytywnie przez Komisję Gospodarczą  wnioski dotyczące  zmian w budżecie - chciałbym możliwie dzisiaj  złożyć  oświadczenie wraz z panią Skarbnik o gotowości naszej gminy do udziału w tym projekcie. Spóźnienie nasze oznaczałoby  eliminację Gminy Ząbkowice z tego projektu  w tym roku i być może w  przyszłym również . Dziękuję bardzo .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik

Czy są jeszcze jakieś inne propozycje do zmiany porządku dzisiejszych obrad. Nie widzę , w związku z tym nie będę Wysokiej Radzie  proponował wprowadzenia tej skargi do porządku obrad - rozpatrzymy ją na najbliższej sesji w związku z tym że nie jest przygotowana tutaj odpowiedź pana burmistrza w tym temacie i myślę że będę musiał sesje zrobić w terminie krótszym niż 30 dni abyśmy tą skargę mogli  rozpatrzyć ponieważ  na to mamy 30 dni .

 

Wysoka Rado, w związku z tym poddaję Wysokiej Radzie pod głosowanie kto z pań i panów radnych jest za tym aby po przyjęciu porządku dzisiejszych obrad rozpatrzyć dwa projekty uchwał zaproponowane przez pana burmistrza .

Jeśli Rada wyrazi zgodę na dokonanie takiej zmiany to  będziemy kontynuować program  sesji wg porządku obrad  jaki  Radzie przedstawiłem.

 

Głosowanie : 20 głosów .

 

Stwierdzam, że Rada wyraziła zgodę na zmianę porządku.

 

W związku z tym że nie ma żadnych uwag do porządku  to przystępujemy do realizacji tego porządku obrad .

 

Wysoka Rado , Szanowni Państwo , pozwólcie , że  chcielibyśmy tutaj  w imieniu własnym  jak i Rady Miejskiej podziękować pracownikom Urzędu  Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich , ponieważ pan Kierownik Marcin Orzeszek  od 1  czerwca nie będzie już pracownikiem  Urzędu  Miejskiego  będzie pracował w Urzędzie Marszałkowskim jak i również pan Wiceburmistrz  Waldemar Markieiwcz  również  kończy w dniu dzisiejszym  pracę z nami jako burmistrz Ząbkowic Śląskich jak i również pani  główna księgowa   Barbara Majchrzak .

 

Odczytał podziękowania za pracę .

 

Zastępca Burmistrza  Waldemar Markiewicz

Ja bardzo serdecznie chciałem państwu podziękować za tą  współpracę , dużo mnie ona nauczyła i myślę ze przyniesie ona spodziewane  efekty dla całego miasta i całej naszej Gminy.  Jednocześnie chciałem podziękować naszym sołtysom za  szczere  serce i tą współpracę jak się między nami nawiązała .

 

Marcin Orzeszek, Kierownik Wydziału  Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości

Panie Przewodniczący

Panie Burmistrzu , Wysoka Rado , szanowni państwo  odchodzę w III kadencji, ponieważ przyszedłem w roku 2001 , więc to jest trzecia kadencja  Rady Miejskiej z którą mam zaszczyt  współpracować .

Dziękuję Panu przewodniczącemu oraz wszystkim  radnym Rady Miejskiej , panu burmistrzowi i zastępca  jego oraz wszystkim sołtysom , przewodniczącym rad osiedli za współpracę .

Dziękuje serdecznie .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik

przystępujemy do porządku  obrad.

Bardzo proszę o zaprezentowanie projektu uchwały w sprawie  Wieloletniego Planu Inwestycyjnego .

Ad.

Danuta Wyskwarska  inspektor Wydziału Rozwoju Lokalnego i Zamówień Publicznych  przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr III/6/ 2008 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego  Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2008 - 2010.

     ( uchwała w załączeniu )

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej  Dominik,

Bardzo proszę panią przewodniczącą  Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o opinię  o komisji .

 

Przewodnicząca  Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał

komisja  Rozwoju Gospodarczego i Budżetu pozytywnie przegłosowała tą uchwałę , za było 2 głosy , przeciw 1 , 3 głosy wstrzymujące się .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej  Dominik

dziękuje , otwieram dyskusje nad projektem uchwały .

 

Radny Stanisław Nędza

Ja mam pytanie czy w WPI jest wpisany ten ORLIK ?

 

Danuta Wyskwarska

Nie jest wpisane  bo jest to zadanie jednoroczne .

 

Radny Franciszek Gawęda

Panowie burmistrzowie , panie i panowie radni , bardzo niepokoi mnie fakt że tak w krótkim czasie od zatwierdzenia budżetu w nim samym i w  planie WPI , następują tak duże zmiany .O ile w jakiejś mierze są one dla mnie uzasadnione to uważam jednak że nie wszystkie.

Dlatego  też wnioskuję by z proponowanej uchwały w sprawie zmiany uchwały nr III/6/ 2008 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego  Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2008 - 2010 wycofać  pkt. 9 nr 33 w par. 1  remont wraz z modernizacją budynku Urzędu Miejskiego .

Pozycja - zwiększa się  środki własne i ogółem w 2008 roku o kwotę  114.500 zł.  zmniejsza się środki własne i ogółem w 2009 roku o kwotę 114.500 zł. i pozostawić go w pierwotnym zapisie  i w terminie realizacji  budżetu i WPI na 2009 rok.

Uważam Panie burmistrzu, że pan i podległe służby powinny wykazać  więcej skutecznej pracy dla wykonania zadań inwestycyjnych powszechnie przez  mieszkańców oczekiwanych ,  ulice, place, drogi , Ratusz , Ośrodek Kultury aniżeli budynek Urzędu   Miejskiego.

 

Burmistrz  Krzysztof Kotowicz

Wysoka Rado , panie przewodniczący , panie radny uważam pański wniosek za wyraz troski oczywiście o poziom inwestowania  i o zakres inwestycji i szanuje pańskie stanowisko , natomiast się z nim nie zgadzam . Otóż budynek Urzędu Miejskiego jest miejscem w którym pracuje się dla 23 tys. mieszkańców   Gminy Ząbkowice Śląskie w którym się obsługuje również osoby fizyczne i prawne które mają swoją siedzibę lub miejsca pobytu poza nasza gminą i powinien być wizytówka Ząbkowic Śląskich i naszego samorządu. Jest to również budynek w którym pracuje kilkadziesiąt osób  w którym codziennie przebywa kilkaset osób , jest to budynek który  w   związku z tym iż codziennie funkcjonuje przez około 10 godzin średnio , generuje pewne koszty i właśnie ten ostatni czynnik jest szczególnie  ważny.

Otóż po uchwaleniu przez państwa budżetu została zlecona już szczegółowa analiza i celem prac remontowych ma być kompletna całkowita  wymian okien - całej  stolarki okiennej w tym budynku jak i również stolarki drzwiowej na zewnętrznych połaciach obiektu .

Dzisiaj mamy do czynienia z sytuacją w której w tej chwili państwo odczuwacie temperaturę , taką jaką odczuwamy wszyscy tylko dlatego że jest otwarte na  przestarzał to pomieszczenie , natomiast w momencie kiedy jest zimno to ilość energii cieplnej którą musimy wygenerować aby ten budynek ogrzać jest zdecydowanie poza wszelką normą .

Okna to są nie tylko okna na świat , nie tylko wizytówką ale są to również miejsca w których ucieka  ciepło . Za to ciepło płacą podatnicy .

Chciałbym Pana twarz zobaczyć  panie radny i w momencie kiedy by pan przyszedł rano do Urzędu , do swojego miejsca pracy i  zastałby pan na biurku śnieg albo deszcz .

Tak wyglądają okna od strony dziedzińca  w pomieszczeniach biurowych.Chciałbym żeby pan przy całej swojej odwadze zaryzykował oprzeć się o któreś z okien  na półpiętrach tego budynku od strony  dziedzińca . Chciałbym żeby pan zobaczył , zapraszam nawet za chwilę  okna w najbardziej  sławnym gabinecie tego budynku. Oczywiście  tym sławnym gabinetem  z racji wielu enuncjacji prasowych  i dochodzeń  równych służb jest gabinet burmistrza Ząbkowic  Śląskich.

Chce państwu powiedzieć że wymiana okien w tym budynku jest nieodzowna i przepraszam bardzo za kolokwializm, kaparzenie z tym zadaniem  jest nieekonomiczne. Jeśli mówimy o ekonomii to właśnie dlatego należy to zadanie  wykonać  w całości w jednym czasie  w sezonie przed następną zimą .

Obliczone przez nas na podstawie kosztorysów koszt, jest większy niż przewidywaliśmy , natomiast nie wiemy jaki będzie wynik przetargu.

Jeśli państwo dzisiaj zgodzicie się na  moją prośbę  na tą zmianę , przetarg będzie ogłoszony niezwłocznie i nie wykluczam że to nie będzie kosztowało tyle , ale nie mogę tego przewidzieć. Kosztorys mówi coś innego. I w związku z tym bardzo proszę, aby Rada Miejska pozostawiła wnoszone przeze mnie  zapisy bez zmian .

Dziękuję bardzo .

 

Radny Franciszek Gawęda , advcem i z miejsca jeśli pan przewodniczący o panie burmistrzu , Ja również chciałbym zobaczyć pana -  pana twarz o godzinie 8 rano kiedy przychodzą pracownicy Ratusza , Biblioteki Miejskiej , czy też pracownicy Ząbkowickiego Ośrodka Kultury  do swoich miejsc pracy , o wiele dłużej  ci ludzie pracują , pracują  od 8 do późnych godzin wieczornych. Tak ZOK  jak i również Biblioteka , także tutaj chybiony i niecelny strzał w moim kierunku .

Uważam , że o wiele więcej osób  w ciągu dnia przebywa w instytucjach o których mówiłem niż np. w Urzędzie Miejskim .

Proszę państwa przypominam państwu również że to nie chodzi o to że te  zadania- zdejmujemy tylko zmianę  która jest zaproponowana w WPI na  2009 rok , a więc zostało nam raptem 6-7 miesięcy czasu i do tych zadań przystępujemy .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz

Z prostych powodów ponawiam moją prośbę aby tego zapisu nie zmieniać , jeżeli  świadomie ograniczymy sobie środki na ten cel nie jest możliwe ogłoszenie przetargu na to zadanie , a więc nie będzie możliwa jego realizacja  w tym roku . A to oznacza że energia cieplna , a w związku z tym i ekonomiczne że tak powiem  podłoże całej sprawy będzie dokładnie przewrócone. Wnoszę o zostawienie tych zapisów.

 

Radna Jolanta Mitręga

Panie przewodniczący , panie Burmistrzu , ja jeszcze nawiążę do tych okien. Nie mogę się zgodzić z panem  , że  w całym budynku jest zimno , ponieważ wielokrotnie przebywałam na tej sali i zawsze  jest tutaj bardzo gorąco , natomiast nie ma możliwości  regulowania kaloryferów. Uważam że w pierwszym zadaniem powinno być założenie wcześniej regulatorów na grzejniki , ponieważ podejrzewam  że przyszły sezon grzewczy to będzie jedno wielkie wietrzenie tego budynku i wielokrotnie zwracaliśmy do pana przewodniczącego aby w trakcie sesji to ogrzewanie wyłączyć, to słyszeliśmy że nie ma takiej możliwości - była taka odpowiedź .

 

Burmistrz  Krzysztof  Kotowicz

Panie przewodniczący , Wysoka rado ,pani radna -  1 czerwca 1996 roku stałem w ty samym miejscu gdzie teraz i obejmowałem stanowisko Sekretarza Gminy Ząbkowice Śląskie - 12 lat temu i 12 lat temu również ówczesny pan burmistrz wnosił o idące daleko inwestycje w ten  budynek , służący  całej społeczności  Gminy ulegający stopniowej  dekapitalizacji  i budzący  wątpliwości służb Inspekcji Pracy. Wniosek czeka 12 lat na realizację. Oczywiście może to zabrzmi jak demagogia natomiast obiektywnie patrząc przez okna na świat widzimy je takie jakie one są -  to po pierwsze .

Po drugie - nie ma mowy o wymianie urządzeń sterujących grzejnikami w tej obecnej  instalacji . Nie ma takiej technicznej możliwości .

Natomiast wymiana instalacji powinna być wtórna po wymianie okien , tak  się robi zawsze  . Ktoś budował dom to pewnie wie , po drugie  wymiana instalacji grzewczej w tym budynku jest przedsięwzięciem znacznie droższym mówiąc bardzo ostrożnie niż wymiana okien . Dziękuję bardzo.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik

Dziękuję bardzo , czy jeszcze ktoś   z radnych ?

 

Wojciech Jankowski - Kierownik Wydziału Infrastruktury Komunalnej - w Ratuszu okna były poddawane renowacji . Konserwator zabytków nie wyraża zgody na  inne okna które są -  one są osadzone w piaskowcu . Szpary są na palec o czym wiemy ale nie ma tam możliwości wymiany na inne szczelne okna .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik , czy są jeszcze głosy w dyskusji odnośnie  Wieloletniego Programu Inwestycyjnego  ?  

 

Radna Ewa Figzał

Szanowni państwo  , panie przewodniczący  , panie burmistrzu .

Czytając tą uchwałę dotyczącą Wieloletniego  Programu Inwestycyjnego , chciałam podkreślić że  zaproponowana  uchwała proponuje  nam zmianę praktycznie bardzo wielu  zapisów w wskaźniku przynajmniej 1/3 zapisów. Czytając tą  uchwałę , tym faktem jestem przerażona , dlatego że mamy już miesiąc maj , obowiązuje określona procedura i struktura działań , natomiast te działania są  w  czasie  zmieniane . Nie przeczę , że  Wieloletni Plan Inwestycyjny  może być zmieniany , ale incydentalnie w poszczególnych pojedynczych punktach. Natomiast , chcę tutaj podkreślić że uchwała praktycznie przewraca  budżet   inwestycyjny  w tej Gminie.

Program ma swoją  systematykę, jak widzicie państwo jest to zbiór  poszczególnych działań projektów i realizacja tych projektów ma na celu osiągnięcie określonego celu. Jest to plan  wieloletni , jak mówi sama nazwa.

Panie burmistrzu pan  obejmując funkcję  burmistrza  dokonał diagnozy  tzn. oceny wyjściowej i po tej ocenie mniemałam , że będzie pan wprowadzał  do realizacji wg określonego kierunku który pan ujął  w tamtym okresie, określone konkretne działania a nie zmieniał je tak często i tak ustawicznie. Program potrzebuje  stabilizacji , program potrzebuje określenia  tak jak już mówiłam  najpierw diagnozy, którą pan wykonał . Cele - zapoznał  nas pan z tymi celami , sposób wdrożenia - nie akceptuje Ja osobiście takiego trybu wdrażania  tego WPI kiedy non stop  , jest on zmieniany .

WPI - to haromonogram rozciągnięty w  czasie ale ten harmonogram trzeba realizować i to właśnie od pana zależy jako od władzy wykonawczej struktura zarządzania , wdrażaniem tego programu .

Czyli -  która z instytucji będzie odpowiedzialna  za wdrożenie tego programu ?,

Które z instytucji  będą realizowały poszczególne działania , kto będzie zarządzał  poszczególnymi projektami itd.?  

Natomiast  oczywiście ważny jest monitoring i ewaluacja ,  czyli śledzenie zmian , które w czasie następują , ale te zamiany są tak olbrzymie , dwa miesiące po uchwaleniu budżetu że ja osobiście jestem przerażona .

Przypomina mi to z Wesela Wyspiańskiego Taniec Chocholi  , gdzie tancerze obijają się od ściany do ściany i praktycznie nie ma  tego jednego który  znalazłby ten  złoty róg i dał na opamiętanie obecnym . Dziękuję bardzo .

 

Prowadzenie obrad przejął Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej Ryszard  Barański.

 

Wiceprzewodniczący  Ryszard Barański , pan burmistrz ma głos .

 

Burmistrz  Krzysztof  Kotowicz

Panie Przewodniczący , Wysoka Rado , Pani radna .

Od uchwalenie budżetu 27 lutego 2008 roku minęło więcej niż dwa miesiące , jest to pierwsza wnoszona przeze mnie do WPI , więc proszę nie mówić o wieli  zmianach  w Wieloletnim Planie , który siłą rzeczy  będzie   wielokrotnie zmieniany . Natomiast nie chcąc wchodzić w  szczegółową polemikę , Ja szanuję Pani poglądu i wiem że pani reprezentuje stanowisko  iż tych zmian jest za dużo, za często i zbyt ryzykowne, Ja to wszystko szanuje i rozumiem .

Natomiast chcę powiedzieć , że Ja jestem człowiekiem który ma świadomość iż i tak sobie w moim  słowniku pojęciowym to się to ułożyło , brak zmian oznacza stagnację  i jeżeli mam  świadomość iż  jadę autostradą - Przepraszam że takie obrazowe może porównanie żeby pokazać , jak Ja to odczuwam , jak Ja to przeżywam. Jeżeli jadę autostradą i nastawiam się na jazdę dozwoloną prędkością a u nas się jeździ 130 /h  i nagle zobaczę  zwężenie drogi , to nie będę dalej jechał 130  tylko musze dostosować się , nawet  na autostradzie . Tu jest tak samo! Mamy szereg informacji , szereg sytuacji  które sprawiają że  nasza koncepcja  zmienia  się czasami w ciągu godzin .

Wczoraj  na komisji referowałem dlaczego w ciągu dwóch godzin musieliśmy dokonać  korekty do naszej  korekty do WPI i do budżetu i być może okoliczności zewnętrzne sprawią że będziemy musieli dokonać częściej niż byśmy chcieli . To wolałbym  bezpiecznie jechać  prostą drogą . Niestety to nie jest realne w tych czasach . Dziękuję .

 

Radna Ewa Figzał, Panie burmistrzu , jeszcze  raz chciałam podkreślić WPI  to jest plan który określa kierunek działania Gminy i ten kierunek ustaliliśmy  pracując wiele miesięcy nad budżetem. Zmiany jednostkowe w WPI, zrobiliśmy na poprzedniej sesji co jest faktem , Natomiast nie podoba mi się , niewinem czy pan zwrócił uwagę  ja nie zajmowałam się poszczególnymi punktami w tej  uchwale - dlatego że jeżeli na Komisji Gospodarczej mówiliśmy o strategii  rozwoju Gminy np. w obszarze rozwoju zabytków i kultury ?  , jeżeli robimy ulice Wojciecha , Krzywą , uważam że należy zrobić elewację na  Izbie Pamięci   i zakończyć ten temat w tej enklawie .Uważam ,  że jest to ważniejsza inicjatywa była wpisana do budżetu , która była przemyślana , niż np. wymiana okien w Urzędzie , które na pewno też należy  wymienić , ale nie teraz ani   nie w tej chwili .

Nie powiem panu marnego słowa , jeżeli pan dokona zmian  jednostkowych w tym WPI , ale tu się zmienia prawie 1/3 WPI i proszę mnie nie przekonywać że jest to przemyślane rozwiązanie i zaplanowane .Wiele rzeczy które tutaj są   ujęte mógł pan przewidzieć  w momencie kiedy składał pan budżet  15 listopada 2007 roku .

Uważam , że  jest to chaos , że jest to bałagan niestety . Dziękuję .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz,

Proszę państwa padł zarzut chaosu   i nieprzemyślanych  działań . Chce zapewnić państwa  radnych i państwa obecnych i za państwa pośrednictwem  wszystkich  Zabkowiczan , że podpisując dokumenty  wiem co robię ! Dziękuję.

 

Radna  Jolanta Mitręga

Panie przewodniczący , Panie Burmistrzu , Ja również musze zaprotestować  w imieniu mieszkańców i właścicieli garaży  przy ulicy Głowackiego , którym to odbiera się w tym roku 50 tys. zł. z  remontu tych dróg dojazdowych do garaży . Ludzie ci są po raz kolejny oszukani  , czują  się oszukani i zawiedzeni i wyrazili to bardzo wyraźnie przychodząc na nasze spotkania na Osiedlu XX- lecia.

Także w imieniu tych mieszkańców protestuje i uważam że jest to naprawdę zrobienie im brzydkiego kawału .

 

Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej  Ryszard    Barański , kto jeszcze chce zabrać głos .

 

Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski, panie burmistrzu, panie  wiceprzewodniczący , Wysoka Rado ,

Wieloletni Plan Inwestycyjny jest to taki twór  który planuje tak jak pani tu powiedziała - pani radna , naszą pracę na  wiele lat , ale jest też trochę takim koncertem życzeń i proszę państwa , jest tego Wieloletniego Planu Inwestycyjnego  o którym dzisiaj dyskutujemy nie możemy rozpatrywać  w oderwaniu od uchwały budżetowej .

Szanowni państwo gro dzisiejszych zmian , to tak naprawdę są to zmiany budżetowe, w budżecie na rok 2008 i to są najważniejsze  zmiany , bo tak naprawdę te zmiany urealniają  stawki  na konkretne zadania inwestycyjne , które chcemy wykonać w tym roku .Ja lubię bardzo takie  rozmowy na  wysokim  tonie gdzie padają , bardzo mądre słowa takie jak ; strategia , obszar , ale wolę mówić prosto !

Proszę państwa - zmiana w  WPI i zmiana budżetu i to w jaki sposób państwo będziecie dzisiaj podnosić  ręce - to tak naprawdę głosujecie za tym  czy my w budynku urzędu miejskiego   wymienimy okna , czy nie wymienimy tych okien .

Głosowanie dzisiaj nad zmianami w budżecie i  zmianami w WPI , to jest tak naprawdę  głosowanie za tym czy my w tym roku zrobimy tą ulice Krzywą czy nie zrobimy tej ulicy .

Głosowanie nad zmianami w WPI i w budżecie to tak naprawdę głosowanie za tym czy my w tym roku zrobimy kompleks boisk w ramach programu  ORLIK 2012          i pozyskamy 666 tys. z Urzędu Marszałkowskiego i z Ministerstwa Sportu czy ich nie pozyskamy ? to również będziecie państwo głosować ? , Czy w tym roku  dokończymy niedokończoną  inwestycję  jaka było wodociągowanie, kanalizacja wsi Bobolice, którą należy niezwłocznie podłączyć do całej aglomeracji Ząbkowic Śląskich , bo tak naprawdę to wodociągowanie zostało  zrobione tylko połowicznie      i należy skończyć tą inwestycję  i podłączyć Bobolice do całej aglomeracji  Ząbkowice Śląskie .

Opowiadanie o  chaosie ? , o nieprzemyślanych  działaniach - uważam za zwykłą demagogię . Dziękuję bardzo .

 

 

Radna Ewa Figzał

Ja tylko advocem do tej wypowiedzi - nie wyobrażam sobie stwierdzenia  że WPI jest koncertem  życzeń . Niestety , poprostu zarządzanie  opiera się na konkretnych zasadach.  Tutaj potrzebny jest pragmatyzm , potrzebny jest cel i etapowanie dochodzenia do tego celu , Ja tego w panu - panie burmistrzu w działaniach nie widzę i dlatego artykułuje to co mówiłam na wstępie.

Dziękuje ! - a jeszcze apropos tego ORLIKA , jak komisja przygotowywała informację i w uchwale ORLIK , miał się znaleźć była mowa o tym 333 tys. - Urząd Marszałkowski , 1/3 Ministerstwo Sportu i 1/3 my jako Gmina  Ząbkowice Śląskie .

Mówiliśmy o kwocie 333 tys. zł. , wczoraj , ja proszę państwo pisze projekty uchwał które otrzymuje o konkretnej godzinie - wczoraj na komisji - pan burmistrz przyszedł , ja nigdy nie mówię nie - że nie przyjmuję jakiejś tam uchwały i napisałam - otrzymałam godzina 16.30 , otrzymałam informacje że na ORLIKA przewidziane musi być w budżecie 1,400 tys. Musimy wszystko zapłacić i po rozliczeniu otrzymamy te kwotę o której mówimy .

Ja tutaj tylko mówię o ORLIKU w tym kontekście że na  wejściu mamy inną informację  ,taką że wiemy że może gmina będzie w stanie to  udźwignąć , no a później mamy informację jaka mamy . Dlatego  nie będę się do tego ze tak powiem odwoływała , Tylko daję  swoje  stanowisko .

Zrobić konkretne zadania i w czasie je realizować , zmiana 1/3  i nie mówiąc tutaj o pewnych tutaj rzeczach które akurat o garażach na osiedlu XX lecia np. gdzie zostało zabrane, no pan podjął taka decyzje ma pan do tego prawo . Jak rada przegłosuje będzie to do realizacji , ale  na tej sesji  chciałam właśnie wyrazić swoją odrębną opinię w tym względzie , ponieważ widzę chaos i tutaj  bałagan .

Dziękuję bardzo .

 

Radna Jolanta Mitręga,  

Panie przewodniczący,  Ja jeszcze odnośnie tego ORLIKA - czytając pana wypowiedz chyba sprzed trzech  dni zauważyłam również  że  miał pan wiele  wątpliwości , niejasności . Czy na chwilę obecną na dzień dzisiejszy jest pan w 100 % przekonany że inwestycja ta  zakończy się w kwocie 1... tysięcy ? , Czy w miedzy czasie nie wynikną też  inne   sytuacje , czy naprawdę z czystym sumieniem może pan powiedzieć ze jest to pewna  inwestycja  ? .

 

Zastępca   Przewodniczącego Ryszard   Barański

Dziękuję  .

Panie Burmistrzu może  pan odpowie później jak będziemy ten temat  omawiać ?    

Jeżeli pan chce to bardzo proszę .

 

Burmistrz   Krzysztof Kotowicz ,

Panie przewodniczący , wysoka rado . pani radna Ja jestem bardzo wdzięczny za tą precyzję  godzinową , rzeczywiście tak jest .

Powiem państwu jeszcze inaczej  , że gdyby się okazało  ze dzisiaj radno dostałbym kolejne inne informacje też prosiłbym o uwzględnienie  tej informacji .

To jest tylko tak a propos  godzin , natomiast  przyznaje że  jeśli chodzi o program ORLIK 2012 , jesteśmy wszyscy jak tu jesteśmy obecni i mówię tu o  państwu radnych i o mnie  beneficjentami deklaracji   złożonej dwukrotnie przez Premiera  Polskiego Rządu - pana Donalda Tuska , który ogłosił publicznie wszem  i wobec iż w każdej Gminie  w jego kadencji  powstanie kompleks  boisk wielofunkcyjnych i w ramach uszczegółowień   informowano nas systematycznie iż to będzie koszt rzędu  miliona złotych które będzie podzielone pomiędzy  Gminę , samorząd Wojewódzki oraz  Ministerstwo Sportu po 1/3 .

16 maja  okazało się  iż kwota miliona złotych  jest prawdopodobnie kwotą netto - netto ! ,a dotacja  Ministerstwa Sportu oraz Urzędu Marszałkowskiego jest  oczywiście kwota makro , czyli całą  kwota przekazywaną  i w związku z tym dzisiaj wiemy na pewno iż udział  Samorządu Wojewódzkiego i Ministerstwa Sportu i tu odpowiadam na pytanie radnej Mitręgi  będzie nie mniejszy jak 666 tys. zł . łącznie  -  bo na taką kwotę opiewać będą zawierane porozumienia . Jedno już jest zawarte z Zarządem  Województwa  na podstawie uchwały Sejmiku , która  łączyła Gminę Ząbkowice Śląskie  jako jedna z 57 gmin na Dolnym Śląsku do tego projektu w tym roku . Natomiast jeżeli dzisiaj złożymy  akces  do Ministerstwa Sportu niezwłocznie obligatoryjnie  zostanie zawarte  analogiczne porozumienie z Ministrem Sportu  .

Z wszystkich danych , bo kosztorysy  projektowo - kosztorysowe kompleksu tych boisk  są wystandaryzowane przez  Ministerstwo Sportu .

To nie jest  nasza jakąś tam koncepcja lokalna ? , to jest standard przyjęty,  z kosztorysów  jasno wynika iż  jest to kwota brutto 1.400 tys. zł. i z tego powodu tak  gwałtowny przyrost  kosztów.

Natomiast musze przyznać że jeszcze jest pewna  niewiadoma , ale tylko i plus- otóż do w dokumentacjach dostępnych  zresztą publicznie projektu ORLIK 2012 , mówi się iż dofinansowanie Ministerstwa Sportu  oraz  Urzędu Marszałkowskiego  i Gmin  może być  większe , jeżeli realnie zadanie będzie kosztowało  więcej niż mowa w  projekcie kosztorysowym . Więc nie można wykluczyć iż wskażemy  kwotę 1,400 tys. rzeczywiście i nasz udział większy niż 1/3 to ten nasz udział będzie mógłbyś  również  ekwiwalentnie równoważony przez  obu partnerów  tego przedsięwzięcia . To jest jedna  rzecz in plus i druga rzecz in plus może  się, okazać ze w wyniku  przetargu koszt nie będzie  tak  wysoki i  teraz uwaga po 16 maja  było bardzo dużo rozmów i jak państwo zauważyliście ja to publicznie ogłaszałem  że jest naprawdę szum informacyjny. Byłem osobiście pytany przez urzędnika Ministerstwa Sportu poprzez telefon czy wybieram opcje przetargu centralnego  sterowanego  co najmniej  z Wrocławia  jeśli nie z Warszawy czy też  wybieram opcje  przetargu lokalnego , który Gmina przeprowadzi na  własny że tak powiem życzenia na podstawie własnych procedur .

Bez wahania , mając świadomość że rozmawiam z obowiązującą przez  telefon , powiedziałem  Gmina  przeprowadzi przetarg .

Dlaczego tak postanowiłem ? - otóż dlatego iż , po pierwsze  Ja  mogę tym przetargiem sterować  w tym sensie ze mogę go ogłosić niezwłocznie , jak będę miał procedury zamknięte , nie będę czekał na  rozstrzygnięcie urzędnika wrocławskiego czy  warszawskiego-  nawias ( nawet jeśli urzędnikiem będzie Pan Marcin Orzeszek , bo wiemy ze to on będzie  właśnie się tym zajmował we Wrocławiu ) zdradzam jego tajemnice , ale myślę ze to  nie jest tajemnicą tak naprawdę i jeżeli wziąć pod uwagę  fakt ze w przetargu nie stanie żadna firma z Białego Stoku , ze Szczecina  tylko prawdopodobnie nasz lokalne firmy i dzięki temu  uzysk tych firm  zostanie na miejscu .

Dziękuję bardzo .

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej  Ryszard Barański , czy ktoś jeszcze chce zabrać głos ,  proszę panie wiceburmistrzu .    

 

Wiceburmistrz  Ireneusz Woźniakowski

Proszę państwa , no po raz kolejny padają na tej sali słowa takie jak  chaos , bałagan a Ja uważam inaczej - pan mówi że chaos a Ja mówię zdrowy rozsądek , pani mówi  bałagan - a Ja mówię  elastyczność.

Proszę państwa  ja śmiem twierdzić że przez ostatnie  16 lat , a pani jest radną różnych samorządów od 16 lat , właśnie tego zabrakło . Zabrakło elastyczności i innowacyjnego podejścia do tematu , bo śmiem twierdzić  że gdyby  w poprzednich latach równie  elastycznie  reagowano na zmiany w WPI , a przede wszystkim na zmiany budżetowe to dzisiaj nie musielibyśmy się  po raz kolejny zajmować  ulicą Krzywą, nie musielibyśmy po raz kolejny odkładać  ulicy Ziębickiej , nie musielibyśmy podłączać Bobolic do całej kanalizacji a być może nie musielibyśmy nawet zastanawiać nad tym czy należy skanalizować Tarnów a być może dzisiaj debatowalibyśmy nad czymś innym ,  nad zmianami np. jeżeli chodzi o budowę  w Zabkowicach krytej pływalni .

Proszę państwa , mówi się o tym że jest chaos , ze jest bałagan i ze nic się w tej gminie nie dzieje , ze nie wykorzystuje się - padało wiele  razy na sesji absolutoryjnej ze nie wykorzystuje się środków inwestycyjnych  a dzisiaj padają słowa bardzo skrzętnie i ładnie  sformułowane i śmiem twierdzić , bo nie wieżę w szczere  chęci , padają słowa żeby państwa  wystraszyć przed  tymi konkretnymi  zmianami  w budżecie i w WPI , bo za wykonanie tych zadań  to bierze odpowiedzialność przede wszystkim  mój szef pan Burmistrz  Krzysztof Kotowicz , bo on odpowiada za to w jaki sposób  , bo to ze  w jaki sposób dzisiaj przegłosujemy te zmiany to jest dopiero malutki kroczek  do tego aby zrealizować to o czy mówiliśmy. Jeżeli  państwo nie podejmiecie tych zmian , no to znowu odwleka się te  zadania w czasie a Ja spokojnie będę mógł pracować na wakacjach.

Dziękuje bardzo

 

Radna Ewa Figzał

Ja króciutko tylko do pana burmistrza . Panie burmistrzu  jak ktoś nie ma argumentów  to zadaje pytanie - Co pani robiła ?

Pan też  - Co Pan robił w  poprzedniej kadencji w tej sprawie  ?  To jest   jedna sprawa ,

Państwu radnym chce powiedzieć że nikogo nie miałam zamiaru wystraszyć  a jeżeli ktoś się czuje wystraszony to w tym momencie przepraszam . Dziękuję

 

Radna Irena Szewczyk

Panie przewodniczący  składam wniosek aby zamknąć dyskusję .     

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej  Ryszard Barański , zamykam dyskusję .

Proszę państwa , pan Radny Gawęda zgłosił poprawkę  będziemy głosowali nad tą poprawką w pkt. 9 w poz. nr 33 - pan Gawęda  zaproponował  żeby wykreślić remont wraz z modernizacją budynku Urzędu Miejskiego na kwotę  114 .500 zł.  .

 

Głosowanie : 6 głosów za , 8 przeciw i 4 wstrzymujące się

 

Następnie poddał pod glosowanie całą uchwał

 

Głosowanie   10 głosów za , 5 głosów przeciwnych , 5 osób wstrzymujących się

 

Radna Irena Szewczyk  , panie przewodniczący  na sali siedzi  19 osób a podczas głosowania wyszło 20 radnych .

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej  Ryszard Barański , bardzo dobrze proszę państwa że śledzicie i pilnujecie każdy się może pomylić.

 

Ponownie przeprowadzono głosowanie ;

 

Podano pod głosowanie wniosek radnego Franciszka  Gawędę ;

 

Głosowanie  : 5 głosów za , 9 głosów przeciw  i 5  głosów    wstrzymujących się .

 

Następnie poddano pod głosowanie  cały projekt uchwały

 

Głosowanie  10 głosów za , 5 głosów  przeciwnych  i 4 głosy wstrzymujące się

 

 

Uchwała nr  VI/29/2008  w sprawie   uchwały w sprawie zmiany uchwały nr III/6/ 2008 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego  Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2008 - 2010  została przyjęta  .

 

Ad. Pkt, 

 

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna przedstawiła  projekt uchwały  w sprawie  wprowadzenia  zmian w budżecie miasta i gminy na rok 2008 .

( projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , dziękuję bardzo otwieram dyskusję w tym temacie - proszę !

 

Radna Jolanta Mitręga

Panie przewodniczący! ,  Pani Skarbnik  - ja mam takie pytanie , nie rozumiem tutaj jednej rzeczy - w dziale 926 kultura fizyczna i sport zwiększa się  wydatki inwestycyjne  w budżecie o kwotę 100 tys. zł. - czy to są te pieniądze które są na modernizację boiska ? , czy to są  te pieniądze które są na ORLIK ?

 

Skarbnik Gminy  Bożena Kurczyna

W pierwotnej wersji było wpisane modernizacja boisk sportowych , ale proszę państwa  - w związku z tym modernizacja boisk sportowych musi być jako wydzielona  jako oddzielne zadanie inwestycyjne , w związku z tym nie zwiększamy zadania modernizacji boisk sportowych przy OSiR , tylko  wyodrębniamy jako oddzielne zdanie i państwo  w załączniku który zaktualizowałam tj. załączniki nr 14  na 3 stronie pod poz. 34 to zadanie jest wyodrębnione  jako zupełnie nowe zadanie .

 

Radna Jolanta  Mitręga , czyli nie dajemy żadnych 100 tys. już oprócz tego na modernizacje ? ,

 

Skarbnik Gminy  Bożena  Kurczyna ,  wręcz odwrotnie zmniejszamy o 220 tys.

 

Zastępca  Przewodniczącego  Ryszard  Barański ,

Zacznę od dygresji - w PRL były takie obowiązkowe dostawy i przyjechał sekretarz rolny żeby zmobilizować  chłopów  żeby zwiększyli dostawę zboża  i obiecał im  że wybuduje się most w tej miejscowości . Wstaje taki stary rolnik i mówi towarzyszu sekretarzu ale u nas rzeki nie ma ?

Dlaczego o tym mówię , - bo pan burmistrz  chce  wprowadzić tutaj żebyśmy wydali tutaj 1.400 tys. zł. na boisko które musimy się zastanowić  tak naprawdę czy jest nam potrzebne , kiedy modernizujemy główny  stadion i wydaliśmy już  1mln zł. Program rządowy przewiduje żeby w takich małych miejscowościach  budować  właśnie takie boiska gdzie nie ma w Gminie tych boisk i ten program jest  tak ukierunkowany żeby rozwijać sport tam gdzie tych boisk nie ma. Dlatego idą dotacje         

za tym . My takie boisko mamy i uważam że to jest niepotrzebny pomysł na budowanie obok obiektu sportowego  gdzie jest boiska dodatkowe boisko. Tym bardziej że mamy  wydatkować 1.400 tys. i tak jak tamci  rolnicy mieliby mieć most bez rzeki , to my będziemy mieć boisko bez dróg , bez Ośrodka Kultury , bez rewitalizacji Starego Miasta  , bez  wodociągowania wsi . A będziemy mieć boisko !!

Dlatego będę się  sprzeciwiał i będę głosował przeciwko takim zmianą w budżecie , bo uważam że  powinniśmy mieć strategiczne cele , ważniejsze od tego boiska. Proszę państwa , dziękuję to był mój głos w dyskusji .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz

Panie przewodniczący  jestem panu wdzięczny za wprowadzenie takiego optymistycznego powiedziałbym  i nieco pogodnego klimatu na sesji  , Ja odwdzięczę  się tym samym .

W  czasach  PRL   wiele budowano , między innymi bloki , hale fabryczne i inne ciekawe rzeczy , stadiony też i na jednej z budów jeden robotnik ciężko biega z taczkami , tam i spowrotem. Biega i biega całe osiem godzin , ciężko spocony , spracowany  w momencie kiedy ktoś go pyta - Panie ale pan te taczki masz puste - nie zdarzyłem załadować .

Otóż,

 Ja też nie chciałbym biegać z pustymi taczkami , tylko chciałbym coś przeprowadzić i w tym przypadku taczki będą pełne  pieniędzy - jeśli to zadanie  przeprowadzimy. Będzie naprawdę kompleks boisk dodatkowych, który służyć będzie bezpłatnie , podkreślam bo takie są warunki umowy , co najmniej przez 5 lat, bezpłatność jest zawarowana  dzieciom , młodzieży czy dorosłym , będzie to nowoczesny kompleks boisk  . Oświetlony , utrzymywany naprawdę   nowoczesny , będzie to niewątpliwie doposażenie bazy  sportowo - rekreacyjnej Ząbkowic Śląskich, bo dzisiaj są  korki mówiąc tak obrazowo w hali sportowej i bywa często ze murawa i głównej płyty i płyty treningowej na obecnym stadionie  jest też zarezerwowana na długi czas na przód . Zalecam w tym względzie dobry nastrój , dobry humor ale myślę ze taczki powinny być pełne .

Dziękuję bardzo .

 

Przewodniczący   zarządu  Osiedla  Stare Miasto Marian Patela   .....( zapis na taśmie zupełnie niesłyszalny ) czas  1,18.

 

Burmistrz  Krzysztof Kotowicz

Projekt uchwały Rady Miejskiej który obecnie rozpatrujemy  jak i wszystkie pozostałe projekt uchwał  zawsze są poprzedzone moim  pismem przewodnim w którym wyraźnie  artykułuje tytuł uchwały i  przedmiot uchwały. Jest to pismo zawsze kierowane na ręce pana przewodniczącego Rady Miejskiej , bywa rzeczywiście że Ja tych projektów bezpośrednio nie  sygnuje swoim podpisem. Sygnuje to mój uprawniony zastępca lub pani skarbnik lub oboje jeśli jest taka  potrzeba  w  sytuacjach  finansowych .

Zawsze jest pismo przewodnie do  każdej uchwały i to jest  dokument , świadectwo mojej świadomości  mego aktu. Natomiast chcę powiedzieć  jeszcze iż byłoby chyb dobrym pomysłem państwo być może  możecie też to przemyśleć  tez na gorąco , pod wpływem pańskiej sugestii panie marianie , żeby wziąć dobry wzór  , nie zły , tylko dobry z Sejmu i  wszystkie dokumenty które  Rada Miejska  proceduje  numerować  . Druk nr X - i wtedy nie będzie wątpliwości że jak ja  przysyłam  do Biura Rady Miejskiej druk nr X to wtedy też nie będę miał wątpliwości  żadnych że to jest ta a nie inna materia  którą się zajmuje rada miejska .Ale to jest tylko taki pomysł  na gorąco . Dziękuję bardzo .

 

Sołtys wsi  Braszowice   Jan Stelmach

Ja mam takie pytanie , Śródki które są w gminie , czy my na wsi będziemy mogli skorzystać   z tych środków ?..........

 

 

 

Burmistrz  Krzysztof  Kotowicz,  

Przyznaje lokalizacja  kompleksu boisk ORLIK 2012 znajduje się na terenie Ząbkowic Śląskich na terenie miasta  Ząbkowice Śląskie konkretnie koło stadionu Zabkowickiego  . Myśmy analizowali różne warianty położenia i na terenie miasta i również poza  , jest elementem niezbędnym wskaźnik  efektywności i ze względu na liczbę osób która będzie miała łatwy dostęp  do obiektu a tam  jest kompleks szkół w pobliżu między   innymi a to jest głównie adresowane do dzieci i młodzieży. Preferowane rozwiązanie to które myśmy przedstawili było zaakceptowane przez Urząd Marszałkowski , bo to sejmik wojewódzki  analizował każdy wniosek . Wczoraj na komisji Gospodarczej była mowa - pan przewodniczący Barański taka sugestię wyrażał  ze np. dobrze byłoby zbudować taki kompleks  w miejscowości Stolec  bo tam jest aktywna drużyna sportowa , pewnie równie aktywna  jest w Tarnowie i jeszcze nie mniej aktywna znalazłaby się w Braszowicach. Natomiast ze względu na ten wskaźnik efektywności  to musza być Ząbkowice Śląskie  i na terenie Ząbkowic Śląskich  ta lokalizacja uzyskała akceptację .

Dziękuję  bardzo .

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Ryszard Barański

Czy ktoś chciałby zabrać głos w tej sprawie ? , nie widzę  w związku z tym zamykam dyskusję i przystępujemy  do głosowania  uchwały w sprawie  wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy.

 

Głosowanie  10 głosów za , 4 głosy  przeciw , 4 wstrzymujące się .

 

Radna  Irena Szewczyk , panie przewodniczący znowu  ktoś nie brał udziału   w głosowaniu ?     

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Ryszard Barański , proszę państwa  przepraszam proszę obsługę rady  o przeliczanie głosów  dokonamy ponownego przeliczenia głosów.

 

Głosowanie :  11  głosów  za ,4 głosy   przeciw ,  4  głosów wstrzymujące się .

 

Uchwała  nr  VI/ 30 / 2008 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy została przyjęta .

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Ryszard Barański , dziękuję ogłaszam 5 minut przerwy .

 

Przed przerwa głos zabrał  -

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz

Pragnę  serdecznie podziękować panią i panom radnym którzy zaakceptowali wnoszone przeze mnie zmiany w Wieloletnim  Programie Inwestycyjnym jak i w budżecie tegorocznym . Zapewniam państwa że to zaufanie  spożytkuję  niezwłocznie i  w związku z tym prośba  o usprawiedliwienie mojej dłuższej nieobecności i pani Skarbnik , ponieważ musimy złożyć to  oświadczenie o którym państwu  mówiłem , w związku z tym państwo możecie oczywiście procedować na temat  , natomiast prośba o naszą nieobecność abyśmy byli usprawiedliwieni . Bardzo dziękuję.

 

Radna Irena Szewczyk

Panie Przewodniczący , Wysoka Rado   w imieniu Stowarzyszenia Integracja , w imieniu Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz  Urzędu Miejskiego chciałam wszystkich państwa zaprosić  na kolejną XI Olimpiadę  Integracyjną , która odbędzie się            2 czerwca w poniedziałek o godzinie 10-tej  tradycyjnie w Hali Słonecznej  , ale  mam taką prośbę  do państwa kto rzeczywiście dysponuje czasem proszę przyjść i nas nie zawieść z jednego bardzo ważnego powodu - po raz pierwszy na tej olimpiadzie  spróbujemy  proszę państwa sprzedać  prace plastyczne  a dokładnie mówiąc rysunki jakie przygotowały  nasze dzieci  ze Stowarzyszenia i nasza młodzież pod kierunkiem  nauczycieli ze szkoły Podstawowej nr 3  . Prace są ciekawe - cześć tych prac została zrobiona  przez dzieci i młodzież a później panie  nam pomogły te prace wykończyć . Przed  wejściem na halę będzie zorganizowana  ta wystawa tych  prac , będzie puszka  zalakowana  i naprawdę bardzo proszę , kto z państwa będzie miał czas i dysponował tym czasem  zapraszamy przyjść i zobaczyć te prace i  dzieci też potrafią coś zrobić . Dziękuję i czekam na państwa 2 czerwca o godzinie 10 -tej .

 

Zastępca Przewodniczącego  Ryszard  Barański , ogłaszam 5 minut przerwy .

 

Po przerwie wznowiono obrady sesji .

 

Ad. Pkt.

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański proszę państwa otwieram posiedzenie -przechodzimy do następnego punktu który brzmi , przyjęcie  protokołu  z poprzedniej sesji .

Jeżeli nie usłyszę  sprzeciwu to znaczy państwo  przyjęli ten protokół .

Sprzeciwu nie słyszę  protokół został przyjęty z poprzedniej sesji poprzez aklamację.

 

 

Ad. Pkt.

Informacja z pracy Burmistrza  od ostatniej sesji Ząbkowic Śląskie .

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański ,  nie ma pana burmistrza  , kto będzie składał   sprawozdanie ?

 

Radny Franciszek Gawęda

W kwestii formalnej , ponieważ jak wiemy pan burmistrz jest mocno zajęty w związku z dopełnianiem formalności. Proponuje rozważyć czy aby w dniu  dzisiejszym przy akceptacji Rady nie zrezygnować z odczytania . Zapoznać się  w formie pisemnej .

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański

Panie sekretarz , możne się pani wypowiedzieć w tym temacie ? .

 

Sekretarz Gminy  Iwona Aibin

Sprawozdania macie państwo do wzglądu , jeżeli  państwo macie jakieś pytania to proszę . 

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański -  tzn. jeżeli nie  będę   widział sprzeciwu to  zgadzamy się na to 

 Proszę  państwa w takim razie , skoro pani sekretarz nam dostarczy sprawozdanie to każdy radny sobie je przeczyta i uważam ze  jeśli nie usłyszę sprzeciwu  to ze państwo zgadzacie się na taką propozycje pana .

Nie słyszę sprzeciwu wobec powyższego informacja z pracy Burmistrza  będzie przyjęta poprzez przeczytanie przez każdego  radnego .

 

Przechodzimy do następnego punktu ,  

 

Ad. Pkt.  Sprawy różne

 

1.

Radny  Franciszek Gawęda

Nie ma pana burmistrza to może pani skarbnik przekaże , od kilkunastu dni na ulicy Sienkiewicza  jednej z wzorcowych ulic w naszym mieście są zniszczone , zdezelowane ławki , są połamane . Jest to ważna alteria naszego miasta spacerowo -wypoczynkowa .

 

Zastępca  Przewodniczącego  Rady Miejskiej Ryszard  Barański , czy ktoś jeszcze chce zabrać   głos .

 

Przewodniczący Zarządu Osiedla Stare Miasta Marian Patela , panie burmistrzu,  właściwie  powiedział  już Gawęda , na Sienkiewicza są połamane ławki. I druga uwaga tez taka  - pan burmistrz obiecał ze  ogródek dziecięcy będzie czynny na 1 czerwca  ( dalszy zapis niesłyszalny ) czas 4,50

 

Zastępca  Burmistrz Ireneusz Woźniakowski

Pan burmistrz wcale niczego nie obiecywał , pan  burmistrz nie ma w zwyczaju obiecywać , natomiast powiedział pan że zorientuje się kiedy najszybciej można ten ogródek postawić. Bo to będzie ten sam  ogródek , on będzie wyremontowany, bo na coś większego potrzeba więcej w budżecie a na przeniesienie ogródka niestety musimy posiadać  dokumentację . Także wróci ogródek stary , zabezpieczony i odnowiony jak najszybciej , z wykonawca rozmawialiśmy już  do dwóch tygodni będzie .A druga  kwestię ja sobie zapiszę i przekażę .

 

Przewodnicząca  Osiedla  Słonecznego Halina Narwojsz,  

Panie przewodniczący , panie burmistrzu , szanowni państwo , 3 Maja -  niestety w te dni nasze miasto wyglądało no , w sposób dla mnie przynajmniej  jako miasto w którym gospodarze  zapomnieli o dekorowaniu ulic.

Przy ulicy 1 Maja - głównej ulicy zostało rozwieszonych dosłownie kilka flag i taka sama sytuacja była również w innych częściach miasta  ... Więc ja uważam że jest to niedociągnięcie ........... (czas)-  7,11 jest to jeden z przykładów lekceważenia - ostre słowo lekceważenia jednak  naszego pięknego święta.

Druga sprawa która z tym się łączy  a mianowicie nie wiem jak to jest regulowane ale flagi te które  były , a była ich niewielka ilość wisiały  aż do rana 13 maja - czy 13 maja jest jakaś ustaloną granicą  i datą kiedy flagi maja być zdjęte.     

Następna sprawa , otóż na Osiedlu Słonecznym do niedawna  były dwa telefony wolnostojące. Kilka tygodni temu Telekomunikacja zlikwidowała je i mieszkańcy proszą o pomoc aby interweniować w Telekomunikacji celem ponownego ich zamontowania , jeżeli byłoby to możliwe to w i mieniu mieszkańców proszę  o taką interwencję.

 

 

Radna  Ewa  Figzał

 Ja mam pytanie do pana burmistrza w TBS -ach zostały wypowiedziane umowy czynszów z dniem 1 czerwca 2008 roku - z czynszu  za1 m2 , 6.90 na 8 zł nowa stawka ma obowiązywać od 1 września 2008 roku . Dlaczego

wzrosła tak stawka ? . Proszę o odpowiedź na moje ręce  na piśmie ? .   

 

Radny  Józef  Horowski

Dzień dobry państwu  ja przepraszam za nieobecność  naszej pani sołtys  , musiała biedna iść się męczyć  egzaminy zdaje .

Mamy jako mieszkańcy Tarnowa , dwie tutaj sprawy  takie; do omówienia i  do zaakcentowania . Jedna sprawa  dobra , druga zła .

Zaczniemy może od dobrej , Ja bym bardzo prosił tutaj  panią Marie Pater .  Proszę państwa , chciałem powiedzieć  ze w imieniu mieszkańców  wsi Tarnów chcieliśmy serdecznie Pani Marii Pater podziękować za to ze jak się okazało we wtorek , jak państwo wiecie Nasz kościół się wali  . jest po części zamknięty pani Maria pater była autorką  projektu na który dostaliśmy  500 tys. zł. na odbudowe   tego kościoła. W imieniu mieszkańców  chcę podziękować za wykonanie tego projektu.

 

 

Maria Pater Kierownik Wydziału Edukacji , Kultury i Sportu

Jestem zaskoczona   , jeśli pan przewodniczący pozwoli odpowiem  na to . Ja też mam na względzie jako mieszkaniec  i ludność napływowa do wsi Tarnów chęć  wyremontowania i uporządkowania tej miejscowości żeby wyglądała tak jak powinna wyglądać . rzeczywiście sytuacja kościoła jest tragiczna i  zaangażowało się  bardzo wiele osób  - pan Przewodniczący Rady Sołeckiej   nie mówi   o wszystkich  i w działania  sam jest zamieszany i wielu,  wielu  mieszkańców i gdyby nie Wasza wspólna pomoc mnie  i księdza to pewnie by się to nie udało . Natomiast  przy najbliższym spotkaniu będziemy również zaczynać sam remont i Ja wszystkim państwu bardzo dziękuję .

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański ,  w imieniu  wszystkich radnych  również chciałam Pani serdecznie podziękować  .

 

Radny   Józef Horowski

Ja chciałem udzielić swoim imieniu głosu Naczelnikowi OSP Tarnów .

 

Prezes Ochotniczej  Straży Pożarnej  Tarnów Piotr Białokryty

Sprawa jest następująca . Posiadamy samochód pożarowy  ciężki  - Jelcz , a nie mamy gdzie go trzymać . Od dzisiaj tej samochód garażuje pod gołym niebem , ponieważ   została nam wypowiedziana umowa dzierżawy pomieszczenia w którym on był . Przypominam że Tarnów nie ma remizy prawdziwej od wojny -   Mamy garaż   w którym się mieści jedynie ŻUK - Żukami już nie jeździmy ! ,

Jeździmy do pożarów sprzętem ciężkim , w tym roku juz byliśmy 9 razy w akcji , czyli wychodzi  to 1,8 raza w miesiącu . Jesteśmy  cały czas mobilni , wyjeżdżamy o każdej porze dnia i nocy . Nie odmówiliśmy żadnego wyjazdu , chociaż  jesteśmy ochotnikami  i mamy prawo odmówić , ponieważ pracujemy jeszcze , oprócz tego ze jeździmy do pożaru.

Mamy w jakimś sensie  już krótkie porozumienie na nowy tymczasowy garaż pod samochód . natomiast trzeba go zabezpieczyć  ponieważ jest to opuszczona stodoła , która nie ma bramy , jest ogólnie dostępna dla złodziei przede wszystkim . Dopóki tego nie zabezpieczymy będziemy stać pod gołym niebem ,  a jeżeli samochód specjalistyczny stoi pod gołym niebem , każdy ma do niego dostęp i to co na nim stoi  warte dziesiątki tysięcy złotych jest  narażone na  kradzież .

To jest jedna sprawa !

Druga sprawa ze  celem docelowym jest budowa  remizy w Tarnowie . Działka już jest przez Gminę  przekazana , my ten teren już przygotowujemy czy  rekultywujemy i przygotowujemy pod budowę i w tym roku miała nastąpić finalizacja projektu i pozwolenie na budowę  , co się bardzo przeciąga i mamy przez to ogromna prośbę   - do  Wysokiej Rady o to żeby ta sprawę potraktować bardzo poważnie dlatego ze w Gminie jest tylko 4 Straże  Ochotnicze , które wyjeżdżają do pożarów , przy coraz bardziej okrojonym składzie  liczebnym Państwowej Straży przy zabezpieczeniu przez cały powiat , My jesteśmy w niektórych momentach jedynym zabezpieczeniem  miasta na wypadek zdarzenia jesteśmy najbliżej  . Stałe jednostki są w terenie i my przyjeżdżamy  tutaj do Remizy , kolega może potwierdzić, stoimy i czekamy na kolejny sygnał i wtedy my wyjeżdżamy .

Jeżeli nie  będzie nas , a my mamy wielka wolę i chęć działać społecznie, zarażamy tym młodych ludzi których  mamy dwa zespoły  - chłopców już prawie dorosłych  16 letnich  cały zespół  , dziewczęta tez już cały zespół . Mamy zaplecze na przyszłość , a jeżeli  nie  zabezpieczymy tego majątku który mamy , nie zabezpieczymy siebie i Gminę na przyszłość to wszystko  legnie w gruzach .

Bardzo proszę i zwracam się do Wysokiej Rady  o jak najszybsze działanie i pomoc w tej sprawie . Dziękuję  bardzo .    

 

Zastępca  Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański

Dziękuje .

Zanim oddam głos chciałem powiedzieć w imieniu radnych że , jesteśmy zainteresowani żeby Straż się rozwijała . Ja jako przewodniczący Komisji Przestrzegania  Prawa i Porządku Publicznego osobiście zajmę  się tą sprawą  z reszta  to zostało zaprotokołowane  że wolą radnych jest  żeby te tematy były  załatwione  .

 

Radny   Józef Horowski

Chodzi o to  żeby znaleźć w budżecie na ten rok 2008 kwotę około 20 tys. zł. na dokumentację, dlatego ze dokumentacja jest niezbędną częścią ruszenia z remontem remizą . projekt remizy już  nasi  strażacy maja , ten projekt  leży tutaj w gminie , Ja przypomnę ze budowa remizy w Tarnowie to nie jest  temat ostatniego roku , dwóch  . temat się ciągnie już od lat i pryz pomne tez  ze  były w tej gminie budowane remizy , które zostały później po samoistnym rozwiązaniu się straży , nie będę  wymieniał miejscowości , bo to nie o to chodzi . Nowa remiza została sprzedana  w ręce prywatne, natomiast  tam gdzie strażacy cos robią  , gdzie  szkoła  młodzież  , gdzie młodzież kiedyś będzie ich zastępować ,  nie ma  gdzie sprzętu  schować , bo na dzień dzisiejszy jak prezes wspomniał została umowa dzierżawna  pod ten garaż wypowiedziana .

Dziękuję   bardzo.

 

Zastępca  Przewodniczącego  Ryszard Barański

Panie radny , myśmy przed chwila zmienili budżet , nie można to było wcześniej do nas tego zgłosić - to tak na marginesie . Tym tematem się zajmiemy i na pewno będziemy próbowali ten problem  załatwić  . Mam nadzieję że może pan burmistrz ma już jakiś pomysł , bo się zgłasza.

 

Zastępca Burmistrza  Ireneusz Woźniakowski

Szanowni państwo , sytuacja   jest o tyle dramatyczna że strażacy w tym momencie szukają nowej lokalizacji . W tym momencie będziemy szukać nowych rozwiązań . Jeśli będzie  tak wola wysokiej rady a jest to naprawdę bardzo pilna potrzeba i poważna kwestia  do wykonania na pewno w  najbliższym roku . Jeśli jest taka wola, będziemy szukać  środków aby zabezpieczyć środki na przygotowanie projektu  ale to będzie  zależało od państwa  .

 

 

Radna Jolanta Mitręga

Proszę państwo,  skoro jesteśmy już przy wsi Tarnów dostałam taka informację , Niewinem dlaczego ja ponieważ mieszkańcy maja swojego radnego ale  bardzo się z tego cieszę - ale tez nie wiem czy jest to informacja sprawdzona , także od razu jeśli nie będzie to prawdą to  myślę ze państwo mnie tu poprawicie że w miejscowości Tarnów wyłączane  jest światło od godziny 22 do   rana ? , Czy jest to prawda i dlaczego ?      

Zastępca Burmistrza  Ireneusz Woźniakowski

Proszę państwa,  no zmiana czasu wzorem poprzednich lat , chcąc  zaoszczędzić na energii , poszły w górę opłaty , są wyłączane światła we wszystkich miejscowościach. Ja wiem ze to jest bardzo niepopularne ale w tamtym roku naprawdę  nie musieliśmy zwiększać kwoty na opłaty za oświetlenie i w tym roku również chcieliśmy się zmieścić w obecnej kwocie.

Ja tylko powiem tyle ze  miejscowości Uchte i z tego co się   zorientowałem u naszych partnerów z Niemiec  również wyłącza się w tych późnych godzinach nocnych energię .

 

Burmistrz   Krzysztof Kotowicz

Chciałbym państwu zakomunikować ze w trakcie mojej nieobecności podpisałem wraz z panią skarbnik oświadczenie dotyczące zgłoszenie naszej gminy  w Ministerstwie Sportu do programu ORLIK 2012 i zwrotnie otrzymałem już wiadomość iż do 5 czerwca  mam ogłosić przetarg na realizacje tego zadania . To tak tytułem uzupełnienia informacji . dziękuję .

 

Zastępca  Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański

Zamykam dyskusję w sprawach równych i przechodzimy do następnego punktu  porządku obrad  - tym punktem jest sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych  oraz Przeciwdziałania Narkomanii w 2007 roku .

 

Anna  Marcinków  inspektor Urzędu Miejskiego ,

Panie Przewodniczący , Wysoka Rado  , Panie Burmistrzu . Przedstawiam  sprawozdanie  z realizacji Gminnego Programu  Profilaktyki i Rozwiązywania   Problemów   Alkoholowych  oraz Przeciwdziałania  Narkomanii w  2007 roku na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie .

( program   stanowi załącznik  do protokołu )

Mam  pytanie do pana  Przewodniczącego czy czytać całe  sprawozdanie ? Czy   je streścić ? ,

 

Zastępca Przewodniczącego  Rady Miejskiej Ryszard Barański,

Wszyscy państwo czytali to w  domu , jeśli  tak to czy państwo się zgadzają  na to żebyśmy przyjęli ten program ? bez czytania jego , jeżeli nie usłyszę sprzeciwu to taka propozycja  została  przyjęta .

Nie słyszę ,  dziękuję bardzo. Może jak będą pytania  to pani  odpowie ?

Czy ktoś odnośnie programu chciałby zabrać głos ? , żądać pytanie ?

 

Radna Jolanta Mitręga,

Panie przewodniczący , szanowni państwo , to sprawozdanie z realizacji tego Gminnego Programu było wczoraj tematem obrad Komisji Zdrowia , Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska .  Komisja Pozytywnie zaopiniowała ten wniosek , jednakże mamy taka jedna uwagę , ponieważ problem narkomanii narasta w naszym społeczeństwie  uważamy że powinniśmy  zwiększyć  ilość   środków na przeciwdziałania również  narkomanii - może poprzez jakieś pogadanki ? , jakieś  programy  terapeutyczne w szkołach?  . Taka jest sugestia   komisji , aby zwiększyć  ilość pieniędzy na przeciwdziałanie problemowi narkomanii .  

 

Zastępca Przewodniczącego  Rady Miejskiej Ryszard Barański , czy ktoś z państwa chciałby zabrać   głos ?

Nie widzę  , wobec powyższego Pan Patela

 

Marian   Patela  Przewodniczący  Zarządu  Osiedla Stare Miasto  ,   czas 50,16    wypowiedz  niesłyszalna

 

Anna  Marcinków , wypowiedz  niesłyszalna

 

Zastępca Przewodniczącego  Rady Miejskiej Ryszard Barański  , zamykam ten punkt porządku obrad ,

 

 

Zastępca Przewodniczącego  Rady Miejskiej Ryszard Barański , przechodzimy do następnego punktu ,

Sprawozdanie z prac komisji resortowych Rady Miejskiej z tym że podła  tu propozycja  ze względu na napięty czas aby ten punkt przenieść na następne posiedzenie Rady . Jeśli nie  usłyszę sprzeciwu  , przeniesiemy  sprawozdanie z prac Komisji resortowych na następną sesję .

 

Radny Franciszek Gawęda ,

Proszę państwa  , ja składam wniosek następującej treści - abyśmy te sprawozdania

Dołączyli do protokołu . Każdy z nas ma prawo przyjść do Rady Miejskiej i skorzystać z materiałów piśmiennych.

 

Radca  Prawny Sebastian Kujacz  uznał ze jest to możliwe ,

 

Zastępca Przewodniczącego  Rady Miejskiej Ryszard Barański.

Dziękuję panie mecenasie , wobec powyższego  , jeśli nie usłyszę sprzeciwu , to ten wniosek został przyjęty .

Nie słyszę sprzeciwu - wniosek  pana radnego został przyjęty.

   

Proszę państwa przechodzimy do następnego punktu - podjęcie uchwał w sprawie powołania  Komisji dyscyplinarnej  I i II stopnia do orzekania w sprawach dyscyplinarnych mianowanych pracowników samorządowych Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich.

 

Bożena Gwóźdź , inspektor Wydziału Organizacyjnego przedstawiła projekt uchwały w sprawie powołania  Komisji dyscyplinarnej  I i II stopnia do orzekania w sprawach dyscyplinarnych mianowanych pracowników samorządowych Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich.

 

Komisja w składzie  Iwona Aibin , Bożena Gwóźdź , Jadwiga Mielnik, Danuta  Wyskwarska .

 

Proszę żeby radni składali propozycję do II instancji

 

Radna Danuta Wojtaczka  , panie przewodniczący Ja mam taka prosbę . ponieważ na komisji Gospodarczej padł wniosek żeby w skład komisji II instancji wszedł przedstawiciel klubu radnych  , żeby każdy klub wyasygnował jednego członka.

Jeśli mogę to zgłaszam z Mojego Klubu Panią Anie Józefowicz .

 

Radna Anna Józefowicz , wyraziła zgodę . 

 

Radny Marek Ciapka , Ziemia Zabkowicka - zgłaszam  Józef Horowski .

 

Radny Józef Horowski, wyraził zgodę .

 

Radna Jolanta  Mitrega ,  Ząbkowicki Forum Samorządowe , desygnuje pania Ewę Figzał.

 

Radna Ewa Figzał , wyraziła zgodę .

 

Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej  Ryszard Barański , ja chciałem desygnować pana  Franciszka Gawędę .

 

Radny Franciszek Gawęda  , wyraził zgodę .

 

 Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej  Ryszard Barański, chciałabym zamknąć listę , będzie  4 osoby i to jest wystarczające .

Jeśli nie usłyszę sprzeciwu to , uznam ze lista  została zamknięta.

Nie słyszę wobec powyższego - jest propozycja żeby w II instancji były następujące osoby ,

Pani Józefowicz , Pan Horowski , Pani Figzał, Pan Gawęda .

 

Poddaję   pod głosowanie uchwałę w sprawie powołania komisji dyscyplinarnej i i II stopnia mianowanych pracowników samorządowych Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich.

 

Głosowanie :  15 głosów za ,    1 głos wstrzymujący się .

 

Uchwała  nr VI / 31 /2008    w sprawie powołania komisji dyscyplinarnej i i II stopnia mianowanych pracowników samorządowych Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich  została przyjęta .

 

 

2.

Jadwiga Mielnik - inspektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej przedstawiła projekt uchwały w sprawie   wyrażenia zgody na sprzedaż  nieruchomości  położonych w  Ząbkowicach Śląskich  przy ulicy Ziębickiej

( projekt stanowi załącznik  do niniejszego   protokołu )

    

 Zastępca Przewodniczącego  Rady Miejskiej Ryszard Barański , dziękuję otwieram dyskusję  .

 

Przewodnicząca  Komisji Rozwoju Gospodarczego i  Budżetu Ewa  Figzał, , komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu podjęła pozytywna opinię w sprawie  tej uchwały za 2  głosy , przeciw 1 , 2 wstrzymały się.   

 

Zastępca Przewodniczącego  Rady Miejskiej Ryszard Barański , dziękuję  , słucham państwa  radnych ?

 

Radna Ewa Figzał, mam tutaj pytanie do pana burmistrza  Woźniakowskiego aby ustosunkował się tutaj do swojego stwierdzenia następującej treści : czytam z protokołu z dnia 20 maja  " mamy  wycenę   ale uważamy ze te działki z punktu widzenia gospodarczego są warte o wiele więcej, teraz chcemy je po prostu sprzedać . "  proszę o ustosunkowanie się .

 

 

Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski , szanowni państwo moje ustosunkowanie jest - sprzedać te działki  za jak największą cenę , w związku z tym ze te drugie działki są to działki usługowe na których można będzie budować   markety , my spodziewamy się bardzo dużej ceny.

W związku z tym że te działki budziły wcześniej  kontrowersje niektórych radnych , Burmistrz zdecydował się przedstawić  państwu projekt konkretnych uchwał    aby państwo  wyrazili zgodę żeby nie było potem jakiś dziwnych domysłów  i posądzeń . Po sprzedaży  tych dwóch  działek na pewno , jeśli komisja Gospodarcza czy komisja rewizyjna , czy jakakolwiek komisja zażyczy  sobie  skontrolowanie wszystkich dokumentów  związanych z przeprowadzenie  całej procedury                  i dokumenty państwu przedstawimy . chcemy sprzedać je za jak najwyższa  cenę .

 

Zastępca   Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański

Czy ktoś z gości chciałaby zabrać  głos , nie widze ! , wobec powyższego  pozwolą państwo  ze ja się odniosę do tego tematu .

 

Te działki są  sąsiednimi działkami tam gdzie  ma powstać ten pawilon  na 900 m 2 , okazuje się ze to już mam być super market o powierzchni 2000 m2 , z tym ze Prokuratura Rejonowa z Dzierżoniowa wystąpiła  do pana burmistrza żeby uchylił decyzję odnośnie pawilonu  który tam miał powstać , niewiem jaka jest decyzja pana burmistrza czy uchylił już ta decyzję ?

Druga sprawa mieszkańcy  osiedla  Słonecznego  - część mieszkańców najbardziej zainteresowanych  którzy mieszkają w pobliżu tych działek  zaskarżyła plan zagospodarowania  przestrzennego  gdzie rada   wyraziła zgodę na budowę  marketu do Naczelnego Sadu Administracyjnego także jeszcze nie wiadomo jakie będzie rozstrzygnięcie tego problemu  w związku z powyższym uważam że Rada powinna się wstrzymać  do czasu wyjaśnienia  tych wszystkich kwestii i nie spieszy się ze sprzedażą tych spornych   działek bo to wywołuje społeczny niepokój mieszkańców i jeżeli będzie np.,  decyzja Naczelnego Sądu Administracyjnego która uzna ze mieszkańcy mieli rację i nie będzie można budować tam  supermarketu bo to jest za blisko  zabudowań to co wtedy będzie ?

Ja będę głosował przeciwko  tej uchwale  ale  jestem w obowiązku  uważałem żeby państwa  poinformować że to jest problem szeroki , społeczny i nawet prokurator się tym  tematem zajął nakazując , czy wzywając   pana burmistrza do uchylenia decyzji zezwalającej  na budowę  pawilonu na  900 m 2 . To jest moja taka uwaga do tego problemu .

 

Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski

Szanowni państwo , ja tylko chciałabym zwrócić uwagę że ta działka o której mówi  pan przewodniczący to jest  tyko sąsiednią działką i już wiele razy pan przewodniczący kruszył tutaj kopię , Ja uważam  tylko jedno i pan burmistrz Kotowicz również ze w tym mieście  powinny powstawać duże sklepy , bo jest to z korzyścią przede wszystkim dla naszych mieszkańców .  A jeżeli jest możliwość , abyśmy jako Gmina  sprzedając swoje  działki zarobili i mieli pieniądze na kolejne inwestycje to należy iść w tym kierunku . Ja rozumiem ze pan przewodniczący  Barański reprezentuje pewne lobby które kupieckie , które ja też uważam  ze tylko bardzo drobną jego cześć i Ja rozumiem również  mieszkańców którzy odwołują  się , którzy nie chcą w tym miejscu sklepu wielko powierzchniowych , jednak przytłaczająca większość mieszkańców tych marketów chce , bo tak naprawdę dzisiaj płacimy bardzo  duże ceny  a brakuje tych  wielko powierzchniowych sklepów . Dziękuję bardzo .

 

Zastępca Przewodniczącego Ryszard Barański

Ja tylko chciałem odpowiedzieć  panu burmistrzowi  ze nie reprezentuje żadne lobby, reprezentuje Radę Miejską i uważałem  w obowiązku  radnych poinformować na jakim etapie jest ta sprawa, aby radni mieli rozeznanie  sytuacji i o to mi tylko chodziło.

Proszę przystępujemy do głosowania  ,

 

Głosowanie : 11 głosów za , 1 głos przeciw  ,  4 głosy wstrzymujące się  

 

 

Uchwała nr  VI/ 31 / 2008 w sprawie wyrażenia zgody na  sprzedaż  nieruchomości położonych w Ząbkowicach Śląskich  przy  ul. Ziębickiej została podjęta . 

 

 

Ad. pkt.

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , przedstawił projekt uchwały w sprawie ustanowienia kierunków  działania  Burmistrza Ząbkowic Śląskich na 2008 rok ( uchwała stanowi załącznik do protokołu)

 

Radna Ewa Figzał,  bardzo proszę aby państwo otworzyli sobie  ten projekt uchwały na  stronie   pierwszej tej uchwały , ponieważ komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu przyjęła ta uchwałę  ale  ze zmianami  w par 2 - Burmistrz składa  informacje Radzie Miejskiej  z realizacji tych zobowiązań  w nieprzekraczalnym terminie  a/ do 15 lipca za I okres , B/ do 15 października  za II okres , c/ do

15 stycznia  2009 za III okres .

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , czy ktoś jeszcze ma jakieś uwagi ,

 

Burmistrz  Krzysztof  Kotowicz

Panie przewodniczący , Wysoka Rado Ja nie śmiem polemizować ze sformułowaniami tej uchwały , co więcej widzę w nich bardzo ważne kierunki , Ja podkreślam  jeszcze raz nie polemizuję z treścią uchwały . Chciałbym być dobrze odebrany .

Natomiast  mam prośbę formalną , ponieważ dokument który Ja mam przed sobą chciałbym wierzyć że państwo macie  ten sam , nie ma  aprobaty prawnej i nie ma podpisu osoby  aprobującej  uzasadnienie do projektu uchwały . To jest formalność

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , mamy  podpis .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , ok , zareagowałem świadom tego ze mam przed sobą dokument niepodpisany . A uzasadnienie ? -   czyli rozumiem ze państwo dzisiaj powinniście zdefiniować kto podpisał uzasadnienie - to jest formalność .

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , panie radco mam pytanie do pana , czy w taki m stanie możemy  procedować nad ta uchwałą  ?

 

Radca Prawny Sebastian Kujacz , odpowiem w taki sposób , jeżeli jest taka wola radnych  to można - można procedować nad tym  ponieważ przepisy waszego statutu mówią o tym że nie mają elementy niezbędne do tego aby dany dokument nazwać projektem uchwały i te elementy niezbędne  występują  .W kolejnym punkcie  uchwaliliście państwo to że potrzebne jest uzasadnienie do każdego projektu uchwały jakoby że jest to część ważna , istotna,  ale nie jest    częścią samej uchwały tylko jakby załącznikiem do uchwały .

To nie jest błąd formalny  ale myślę że w tym zakresie  to jest mniejszy problem niż sama treść tego uzasadniania  to Państwo podejmujecie decyzję czy przyjąć tą uchwałę czy nie ? , jeśli państwo uważacie ze to uzasadnienie was przekonuje i na podstawie tego uzasadnienia jesteście w stanie podjąć decyzję  .

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański

Dziękuję  , w takim razie jeżeli nie usłyszę  sprzeciwu ze strony radnych  , uzasadnienie też przyjmujemy w takim stanie jakim jest .

Poddaję Radzie pod głosowanie projekt uchwały z poprawkami naniesionymi przez Komisję .

 

Głosowanie :  12 głosów za ,  4 głosy  wstrzymujące się .

 

Uchwała nr VI/32/2008 w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich na 2008 rok została podjęta .

 

Ad. Pkt. 

 

Zbigniew Biernacki Kierownik Zarządu Budynków Komunalnych przedstawił projekt uchwały w  sprawie  ustalenia najniższego  wynagrodzenia zasadniczego I kategorii  zaszeregowania  określone z tabeli miesięcznych stawek  wynagrodzenia zasadniczego i wartości jednego punktu w zł. dla Zarządu Budynków Komunalnych  w Ząbkowicach Śląskich

( projekt stanowi załącznik do protokołu )

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu   Ewa Figzał-  Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu pozytywnie zaopiniowała  projekt  uchwały.

Radna Danuta Wojtaczka , panie kierowniku Ja mam pytanie  proszę powiedzieć ile średnio pracownik zyska na podwyżce ?

 

Zbigniew Biernacki , to będzie wzrost około 9 - 10 % liczbowo , jeżeli średnia  jest w granicach 1800zł. to będzie około 180 zł.

 

Zastępca  Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard  Barański poddaję  Wysokiej Radzie pod głosowanie   projekt uchwały 

 

 

Głosowanie :   16 głosów  za .

 

Uchwała nr VI / 33 / 2008 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego I kategorii zaszeregowania określone w tabeli miesięcznych stawek wynagradzania zasadniczego i wartości jednego punktu w zł. dla Zarządu Budynków Komunalnych w Ząbkowicach Śląskich  została podjęta.

 

Ad.pkt. Interpelacje i zapytania radnych  

 

 

Radny Franciszek Gawęda ,   panie przewodniczący składam wniosek aby  punkt interpelacje i  zapytania radnych   przenieść na kolejną sesję  , jak pan przewodniczący sam zauważył  dzisiejsza sesja była owocna , przesilenie materiałów  następuje z każdą minutą .

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszard Barański , proszę państwa jest wniosek formalny . W takim razie poddaję go pod głosowanie

 

Głosowanie : 14 głosów za , 1 głos przeciw , 1 głos wstrzymujące .

 

Wniosek   został przyjęty .

 

Zastępca Przewodniczącego Rady  Ryszard Barański ,  uroczyście zakańczam obrady sesji ,dziękuje

 

 

Protokołowała

E. Maciejewska

 

 

 

                                                                  Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                           Andrzej Dominik