Protokół  nr XII/ 2007

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 28 czerwca 2007 roku

w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich

 

 

Godzina rozpoczęcia sesji 14 00

Godzina zakończenia        19 50 

 

W sesji udział wzięli:

 

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

Krzysztof  Kotowicz                Burmistrz   Ząbkowic Śląskich

Ireneusz Woźniakowski                    Zastępca Burmistrza

Iwona Aibin                            Sekretarz  Gminy                  

Bożena Kurczyna                   Skarbnik Gminy

 

Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:

 

 

         Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  - o t w o r z y ł  XII  Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich  V kadencji,  stwierdzając ze uczestniczy  w niej 21  radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować                                i podejmować  prawomocne  uchwały .

 

Poinformował, że protokół obrad sesji prowadzić będzie Elżbieta Maciejewska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.

 

Przedstawił porządek posiedzenia:

1.           Przyjęcie porządku obrad. 

2.           Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

3.           Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej  od ostatniej sesji.

4.           Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji. 

5.           Informacja Burmistrza Ząbkowic Śląskich z realizacji uchwały         Nr IV/13/2006 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich  z dnia        15 grudnia 2006 roku w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich za okres  I kwartału 2007 roku 

6.           Informacja z działalności Zarządu Budynków Komunalnych               w Ząbkowicach Śląskich.

7.           Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki                 i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Alkoholizmowi  oraz Przeciwdziałania Narkomanii w 2006 roku na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie

8.           Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XV/70/2004 Rady Miejskiej z dnia 28 grudnia 2004 roku w sprawie ustanowienia honorowej odznaki " Zasłużony dla Gminy Ząbkowice Śląskie             " ustalenia jej wzoru, zasad i trybu nadawania .

9.           Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia tytułu " Honorowy Obywatel Ząbkowic Śląskich " oraz określenia zasad i trybu nadawania tytułu.

10.      Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu zmian aglomeracji Ząbkowic Śląskich

11.      Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Pawłowice.

12.      Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Braszowice.

13.      Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zasad wnoszenia , cofania i zbywania udziałów i akcji spółek handlowych przez Burmistrza Ząbkowic Śląskich

14.      Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia zasadniczego     i kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia  zasadniczego  i wartości jednego punktu dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich.

15.      Podjęcie uchwały w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Ząbkowice Śląskie.

16.      Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr III/25/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2007-2009

17.      Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2007 rok

18.      Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu przez gminę Ząbkowice Śląskie w 2007 roku.

19.      Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia w roku 2007 długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowania termomodernizacji .

20.      Podjęcie uchwały w sprawie uzupełniania składu osobowego komisji stałych   Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

21.      Rozpatrzenie skargi Radnego Ryszarda Barańskiego na działalność Burmistrza Ząbkowic Śląskich    

22.      Interpelacje i zapytania Radnych.

23.      Sprawy różne.

24.      Zakończenie obrad.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zaproponował aby ująć w porządku obrad po informacji z pracy Burmistrza punkt dotyczący przyjęcia oświadczenie  w sprawie poparcia stanowiska Rady Rodziców przy Szkole Podstawowej nr  2 oraz Zarządu Osiedla nr 2  w sprawie przekazania sali gimnastycznej wraz z boiskiem szkolnym należącym obecnie do Liceum Ogólnokształcącego -szkole podstawowej nr 2 .

 

Rada wyraziła zgodę na propozycję przewodniczącego w głosowaniu  jednogłośnym za .

 

Ad.pkt. 1

Rada przyjęła porządek obrad  w głosowaniu jednogłośnym za .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, stwierdził że  w związku z tym ze w dniu dzisiejszym Rada przyjmować będzie  uchwałę w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na rok 2007 jak również zmianę w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym  udzieli głosu Panu Prezesowi Związku celowego w Kłodzku Michałowi Punda aby zapoznał rade  ze sprawą rekultywacji  wysypiska w związku z wątpliwościami w tym temacie .

 

Michał Punda - Prezes Międzygminnego Związku Celowego w Kłodzku, wypowiedział się w sprawie rekultywacji wysypiska w Braszowicach.

Podkreślił, że jest to wysypisko przyjęte do planu realizacji rekultywacji wszystkich wysypisk w Związku, których jest 14.

Wszystkie wysypiska będą rekultywowane w takim czasie, w jakim będą przygotowane do rekultywacji. Na dzień dzisiejszy wysypisko w Braszowicach jest najbardziej przygotowane do tego, aby przystąpić do prac związanych z rekultywacją. Stwierdził że nie potrafi złożyć jakiejkolwiek deklaracji na dzień dzisiejszy ze na pewno zacznie się od Braszowice, bo byłoby to nieprawdą , bo inne gminy również starają się o to aby te prace u niech się rozpoczęły. Program działania inwestycyjnego Związku na rzecz wybudowania Scianwki   i rekultywacji wszystkich wysypisk jest przewidziany na okres nie dłuższy jak 2,5 roku, w związku z tym od momentu, kiedy rozpoczniemy te prace nie będą trwały dłużej niż 2 lata.

Przy okazji tej wypowiedzi odniósł się do finansowanie tego przedsięwzięcia. Podkreślił że przedsięwzięcie związane z gospodarką odpadami będzie finansowane w dużej części z Funduszy Spójności Unii Europejskiej, jeśli wykorzystywane są pieniądze tego funduszu zadanie realizowane z tych środków musi podlegać pełnej uczciwej konkurencji. Nie mogą być to zadania realizowane przy pomocy środków Gminy, bo cóż to by była za konkurencja. Dlatego też Związek na dzień dzisiejszy posiada u siebie w dokumentach deklaracje Banku Ochrony Środowiska Oddział Wrocław, jest to jedyna deklaracja w formie pisemnej, co nie znaczy ze ustnych nie brakuje. Ponadto Związek nie wypracował jeszcze decyzji skąd weźmie pieniądze brakujące do tych, które otrzyma z Unii Europejskiej.

Jest deklaracja BOŚ który udzieli niezbędnej pomocy finansowej w całości a zabezpieczeniem dla tegoż banku na rzecz udzielenia tejże pomocy finansowej będzie majątek, który to majątek stworzy Związek, czyli wybudujemy Zakład utylizacji odpadów dla wszystkich Ścinawce.

Nadmienił  wg symulacji związku na dzień dzisiejszy od 1 osoby płacone byłoby za śmieci po zrealizowaniu tego zadania około 3,50 zl. , dziś płacimy średnio około 4 zł.. w tych 4   jest około 50 groszy opłaty środowiskowej, opłaty za składowanie. Opłata  z dniem 1 stycznia przyszłego roku ma wzrosnąć 5 krotnie , związku z tym nie będzie to 50 gr. tylko 2,50 . Z tego należy zdawać sobie sprawę.

Podkreślił że jeśli chodzi o pieniądze pozyskane na realizację całego zadania w tym na rekultywacje wysypiska w Braszowicach , będą to pieniądze o które będzie się ubiegał Związek, które na swoją odpowiedzialność bierze Związek a nie Gmina . W związku  z czym nie ograniczamy wydatków Gminy.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, podziękował za przedstawione wyjaśnienia.

 

 

Ad. pkt.2

Protokół nr XI / 2007 z obrad  sesji odbytej w dniu 6 czerwca  2007 roku został przyjęty bez uwag.

 

Ad. pkt. 3

 

Sprawozdanie z pracy od dnia 30 kwietnia 2007 roku złożył Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik w którym poinformował że :

W dniu 3 maja brał udział w obchodach  Święta Konstytucji po którym była prezentacja loga Ząbkowic Śląskich. Uczestniczył  w sesji Rady Powiatu Ząbkowickiego  .

9 maja wraz z Burmistrzem i  Panią sekretarz na zaproszenie burmistrza Cervenego Kostelca odwiedził  Starostwo  tego miasta jak i okolice .

18-20 maja również z burmistrzem jak i panem Kierownikiem Wojciechem Jankowski  był z wizyta w mieście partnerskim Uchte, gdzie spotkali się z delegacja z miasta francuskiego Surde Wa.

Brał udział w pracach Powiatowej Rady Zatrudnienia.

W dniu 25 odbywały się konsultacje społeczne  w sołectwach jak również w szkołach w sprawie przyszłości  Ząbkowickiego ośrodka Kultury .

Wraz z komisją Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego uczestniczył w Starostwie w posiedzeniu komisji Bezpieczeństwa gdzie głównym tematem było bezpieczeństwo na terenie Powiatu Ząbkowickiego. Komisja Przestrzegania Prawa zgłosiła szereg wniosków, które zostały skierowane do realizacji.

4 czerwca odbyło się spotkanie Komitetu organizacyjnego odnośnie odchodów 720 lecia Ząbkowic Śląskich na których powołano grupy tematyczne.

Udział brał w posiedzeniu komisji Ekologii Rady Powiatu gdzie głównym tematem była informacja o funkcjonowaniu składowisk w każdej gminie.

8 czerwca udział w podsumowaniu warsztatów partnerstwa lokalnego, jak również w walnym Zgromadzeniu Dolnośląskiej Izby Rolniczej.

Brał udział w pracach stałych komisji Rady miejskiej, których odbyło się 16

 

Ad. pkt. 4

Sprawozdanie z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich w okresie od 30 kwietnia do 27 czerwca 2007.

 

 

30 kwietnia 2007 roku

.        Udział w przekazaniu OSiR przez odchodzącego dyrektora pana Zdzisława Organiściak, pełniącemu obowiązki dyrektora panu Henrykowi Saryczewowi.

 

2 maja 2007 roku

 

3 maja 2007 roku

 

4 maja 2007 roku

 

7 maja 2007 roku

.        Spotkanie z panem Wiktorem Lubienieckiem -przewodniczącym Rady Powiatu Ząbkowickiego  dotyczące współpracy naszej Gminy z Powiatem Ząbkowickiem w  dziedzinie ochrony  środowiska.

.        Robocza narada z panią Marią Pater w sprawie  projektów organizacyjnych placówek  oświatowych  Gminy Ząbkowice Śląskie - dokończenie  ich zatwierdzania

 

8 maja 2007 roku

 

9 maja 2007 roku

 

15 maja 2007 roku

 

18- 20 maja  2007 roku

 

22 maja 2007 roku

23 maja 2007 roku

 

24 maja 2007 roku

 

28 maja 2007 roku

 

29 maja 2007 roku

.        Udział w spotkaniu z okazji obchodów 10 rocznicy powstania Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej  INVEST-PARK w Wałbrzychu .

 

30 maja 2007 roku

.        Udział w debacie  Horyzont Gospodarczy - Dolny Śląsk Regiony Polski 2007 we Wrocławiu .

 

31 maja 2007 roku

.        Udział w Forum Burmistrzów i Wójtów Powiatu Ząbkowickiego z udziałem przedstawicieli kopalni  oraz mieszkańców ul. Kamienieckiej w sprawie inwestycji drogowych .

.        Spotkanie z Zarządem Osiedla Słonecznego.

 

1 czerwca 2007 roku

 

4 czerwca 2007 roku

.        Udział w nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Zarządu Gospodarki Komunalnej

 

5       czerwca 2007 roku

.     Udział w Sudeckim Konwencie Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów- Zamek Książ Wałbrzych.

 

6       czerwca 2007 roku

 

8 czerwca 2007 roku

 

9 czerwca 2007 roku

.        Udział w spotkaniu  osób i instytucji wspierających KS ORZEŁ w związku z awansem do III ligi.

 

12 czerwca 2007 roku

 

14 czerwca 2007 roku

 

16 czerwca 2007 roku

 

17 czerwca 2007 roku

 

18 czerwca 2007 roku

.        Wizyta w szkole podstawowej nr 3 w Ząbkowicach Śląskich  przekazanie sali gimnastycznej wykonawcy

.        Udział w roboczym posiedzeniu koordynatorów Komitetu Organizacyjnego 720- lecia Ząbkowic Śląskich

.        Walne Zgromadzenie TBS - analiza projektu organizacji budownictwa socjalnego

 

19 czerwca 2007 roku

 

20 czerwca 2007 roku

 

23 czerwca 2007 roku

 

25 czerwca 2007 roku

.        Udział i wystąpienie w konferencji inauguracyjnej kampanii społecznej na rzecz aktywizacji osób niepełnosprawnych "DOLNY ŚLĄSK BEZ BARIER"- Zgorzelec

 

26 czerwca 2007 roku

.        Udział w roboczym spotkaniu zespołu ds. modernizacji stadionu.

.        Dokończenie walnego zgromadzenia wspólników Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji "Delfin". Nie udzielono absolutorium za 2006 rok byłemu prezesowi panu Markowi Szymańskiemu.

.        Rozstrzygnięcie przetargu na wymianę wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania w budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 w Ząbkowicach Śląskich.

 

27 czerwca 2007 roku

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, podziękował za przedstawione sprawozdanie i otworzył dyskusję.

 

Przewodniczący Zarządu Osiedla Stare Miasto Marian Patela, zgłosił problem uciążliwości ogródka piwnego.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował, że sprawą ogródków piwnych zajęła się Komisja Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego.

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, udzielając odpowiedzi stwierdził, że odbyło się spotkanie w dniu 1 czerwca z właścicielami ogródków w obecności przedstawiciela policji, straży miejskiej, burmistrza Woźniakowskiego gdzie poruszone zostały te problemy. Wówczas okazało się że problemem nie jest hałas tylko problemem jest brak toalety z której korzystali

 

Sołtys wsi Jaworek Kazimierz Dyda, zapytał burmistrza czy będą wykonywane jakieś inwestycje na terenach wiejskich w tej kadencji ?,

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , nie zgodził się że nic niej jest wykonywane na terenie wiejskim podkreślił że wykonywany jest plan przestrzennego zagospodarowania dla wsi Jaworek, wykonany został plan  zagospodarowania dla wsi Zwrócona i  Bobolice , trwają prace nad  kanalizacją sanitarna wsi Tarnów .

 

Ad. pkt. 5

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański odczytał oświadczenie w sprawie stanowiska przekazania sali gimnastycznej wraz z boiskiem szkolnym należącym obecnie do Liceum Ogólnokształcącego szkole podstawowej nr 2 w Ząbkowicach Śląskich.

( stanowisko stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Irena Szewczyk, odczytała stanowisko w tej sprawie wypracowane przez Komisje Oświaty na ostatnim swoim posiedzeniu. Podkreśliła, że treść tego stanowiska jest bardziej dokładniejsza od poprzedniego.

 

Radny Franciszek Gawęda zwrócił się do Radnych, aby zobligować Burmistrza do szybkiej interwencji w sprawie u Starosty i w jak najszybszym terminie spotkać się ze starostą powiatu Ząbkowickiego.

 

         Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik poddał pod głosowanie oświadczenie w którym jest zawarte stanowisko Rady.

W wyniku głosowania jednogłośnie za Rada przyjęła stanowisko przedstawione przez Wiceprzewodniczącego rady, które zostanie skierowane do Starostwa Powiatowego.

  

Ad. pkt.6

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz przedstawił informację z realizacji uchwały nr IV/13/2006 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 15 grudnia 2006 roku w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza za okres I kwartału 2007 roku.

( pisemna informacja stanowi          załącznik do protokołu)

 

Radny Franciszek Gawęda, zwrócił uwagę  aby  przyjrzeć się firmie która prowadzi   selekcję odpadów komunalnych ,worki są niesystematycznie odbierane przez nich .Jest bardzo dużo negatywnych uwag ze strony mieszkańców wsi .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, podziękował ze spostrzeżenie w tym temacie które to jest zgodne również ze spostrzeżeniem  burmistrza . W okresie ostatniego miesiąca wraz z zastępcą burmistrza stwierdził to samo, przy ocenie spółki . Są bardzo poważne zastrzeżenia, co do funkcjonowania spółki Zakładu Gospodarki Komunalnej. W chwili obecnej kiedy pan Prezes Żurakowski poszedł na zwolnienie lekarskie , okazało się iż uregulowania prawne które te spółką stanowią wytworzyły pat organizacyjny - nie ma osoby zarządzającej spółką , stąd zostało zorganizowane nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Wspólników podczas którego doszło do zmian personalnych - pan prezes Żurakowski , został zawieszony w czynnościach ze względu na długotrwałą chorobę a funkcje członka zarządu powierzyłem pani głównej księgowej Ewie Trojak .

 

Wiceprzewodniczący Rady Ryszard Barański, zwrócił się do burmistrza twierdząc iż Rada Miejska nie przez przypadek dała zadania do wykonania. W uchwale zalecono, aby informacja składana była raz na kwartał, na dziś widać ze termin nie został dotrzymany.

Odnośnie sprawozdania stwierdził ze są mierne wyniki dotyczące specjalnej strefy ekonomicznej jest tam 6,38 ha gdzie mowa była o działaniu w temacie 135 ha, które są od CPN w stronę Szklar. Prawdopodobnie Pan  Lizurej już w chwili obecnej stara się o wykup tej ziemi , dlaczego Gmina w tym kierunku nic nie robi aby pozyskiwać te tereny?

 

W temacie rewitalizacji, podkreślił, że nie ma żadnego zaangażowania w tej sprawie i nic się nie robi ?

W tych dwóch tematach Urząd powinien podjąć zdecydowane działania.

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , wyjaśnił że sprawozdania mają być składane za kwartał , 18 kwietnia sprawozdanie złożone zostało w Biurze Rady Miejskiej , po czym dokument ten był uzupełniany . W miesiącu maju nie było sesji, zaś sesja czerwcowa była nadzwyczajną gdzie porządek nie miał tego sprawozdania. Dokument ten czekał na sesję, na której mógł być zreferowany i w dniu dzisiejszym to nastąpiło. Nieprawdą jest ze w obu sprawach nic się nie robi.

 

Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski, wyjaśnił, że, jeśli chodzi o specjalną strefę ekonomiczną to zastaliśmy pewną rzeczywistość, jest ustanowiona strefa przez Radę Ministrów na 6 ha przy ulicy Kamienieckiej. Zdaniem burmistrza nie jest to dobra lokalizacja podstrefy, dlatego też robione jest wszystko, aby zmienić tą lokalizację.

W dniu 3 lipca jest umówione spotkanie z dyrektorem Agencji Nieruchomości Rolnych w sprawie gruntów. Gmina jest w trakcie opracowywania Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla tego terenu, już zastrzegliśmy Agencji Nieruchomości ze chcemy teren ten przekształcić na teren przemysłowy i planujemy również rozszerzyć granice miasta.

Jeśli chodzi o program rewitalizacji poinformował że  odbyło się jedno spotkanie zespołu, ponadto Urząd szykuje się do zmiany Lokalnego Programu Rewitalizacji z uwzględnieniem wszystkich postulatów zgłoszonych.

 

Ad. Pkt. 7

 

Kierownik Zarządu Budynków Komunalnych Marek Drożdż przedstawił informację z działalności.

         Zarząd Budynków Komunalnych powstał w 1997 roku na podstawie uchwały Rady Miejskiej, jest kontynuatorem działalności Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej , który został skomunalizowany na początku lat 90-tych i kontynuatorem działalności  Zakładu Użyteczności Publicznej z którego został w 1997 roku wydzielony Zakład Gospodarki Komunalnej oraz Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji .Podstawowym statutowym tematem działalności jest administrowanie wydzielonym mieniem komunalnym Gminy Ząbkowice Śląskie na który składa się  27 ha terenów na terenie Ząbkowic zabudowanych różnego rodzaju budynkami .

Ilość  budynków komunalnych będących w zarządzie ZBK wg stanu na dzień 31 maja wynosi 329 , w tym znajdują się budynki mieszkalne  będące własnością gminy w licznie 43 .Powierzchnia zarządzana wynosi 74 tys. m 2 , w tym  powierzchnia stanowiąca w całości własność gminy 41 tys. .m  . Powierzchnia  lokali komunalnych będących  w budynkach zarządzanych przez samych właścicieli bądź zarządzanych przez komercyjnych zarządców nieruchomości wynosi 7030 m 2 .

Liczba mieszkań wg stanu na dzień 31 maja  br. wynosi 938 .

Liczba lokali użytkowych  131 , z czego 47 są to lokale komercyjne ( sklepy , hurtownie ) pozostałe są to garaże i komórki .

Dane finansowe na 2007 rok ,  roczny plan przychodów  wynosi 2.670 tys. zł, natomiast wykonanie za 6 miesięcy 1.318 tys.co stanowi 48 % przychodów , w tym dotacja wynosi 400 tys. zł. , wykonanie dotacji  193 tys. zł.

 

Koszty ogółem wydatków :   wynagrodzenie z pochodnymi wynosiło  382.900 . , energia i woda wydano 287 tys. zl. , usługi remontowe zlecone  wykonano 107.800 zl. podatek od nieruchomości - 116 tys. zł. , wwóz nieczystości - 107 tys. zl. , usługi kominiarskie 13.000 . , sprzątanie posesji 14 tys. zl. , utrzymanie chodników 13.tys zl. , i koszty zarządu nieruchomością wspólną - 79 tys. zł.

         Odnośnie remontów które do wykonania są w tym roku planuje się wykonać: robót dekarskich na około 70 tys zl. , robot zduńskich na około     25 tys. zl. , wymiana stolarki okiennej ok. 25 tys. zl. , zalecenia kominiarskie na 35 tys. zł , przystosowanie lokali do zamieszkania około 45 tys. roboty wodno -kanalizacyjne na około 20 tys. zł. , elektryczne 15 tys. zł. , ocieplenie budynku 26 tys. pozostałe na około 40 tys.,   Jest to kwota 300 tys. zł. .

 Pozostałe roboty remontowe  wykonujemy w systemie własnym i one są szacowane na około  70 tys. zł., na pozostałe 70 tys. zł. remontów składają się wkłady  do  wspólnot mieszkaniowych tam gdzie wspólnoty realizują roboty remontowe . Zarząd Budynków Komunalnych płaci fundusze remontowe , dopłaca się do remontów tych wspólnot mieszkaniowych gdzie gmina posiada swoje udziały.

 

Podstawowymi trudnościami z jakimi boryka się  ZBK to : duże niedofinansowanie  w zakresie remontowym. Przeliczam 46.450 tys. zł. na prawie 300 budynków daje to kwotę średnio na budynek 1580 zł. . to stan techniczny żadnej nieruchomości nie ulegnie żadnej  poprawie , a wprost przeciwnie  dalszej  dekapitalizacji . Podkreślił iż bez wsparcia z zewnątrz a taką szansą jest dziś program rewitalizacyjny , nie ma żadnych szans na lepsze utrzymanie swoich nieruchomości i zasobów .

      Następnym problemem są bardzo duże należności z tytułu płacenia czynszów  opłat za wodę , wywóz nieczystości i  różnych innych opłat . Społeczeństwo zalega  ponad 1 mln zł. , jest to liczone w systemie 3 letnim . Zobowiązania powtarzalne ulegają umorzeniu po 3 latach , w związku z tym  aby zapobiec przedawnieniu pewnych należności w stosunku do ZBK , kierowane są bardzo szybko sprawy do sadu . Rocznie wysyłane jest blisko     2000, wezwań do zapłaty. W sądzie jest około 200 spraw , otrzymujemy bardzo wiele umorzeń od komornika  które nie są , respektowane , mając nadzieję ze sytuacja w rodzinie się poprawi i rodziny spłaca należności .      Do tematu należności powinno się wrócić w II półroczu br. i zastanowić się co dalej. Przed nami jest jedna z najgroźniejszych operacji, tj. umorzenie pewnej ilości kwot z tytułu należności czynszowych.

Trzeci problem, to problem wykonawczy, brak jest siły roboczej. Wartość robót budowlanych i materiałów budowlanych poszła bardzo w górę  tak że wiele przetargów w TBS w ościennych skończyło się niepowodzeniem, ponieważ przewidywane koszty i przewidywane wydatki zostały nieoszacowane w stosunku do tego, co się dzieje.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik podziękował za sprawozdania, po czym ogłosił 15 minut przerwy.

 

Po przewie wznowiono obrady.

 

Ad. pkt 8

 

Anna Marcinków - Inspektor wydziału Organizacyjnego , przedstawiła sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki                      i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałania  Narkomanii w 2006 roku .

( sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)

 

ad. pkt. 9

 

Danuta Wyskwarska - inspektor  Wydziału Rozwoju Lokalnego   przedstawiła projekt uchwały  w sprawie zmiany Uchwały Nr XV/70/2004 Rady Miejskiej  z dnia 28 grudnia 2004 roku w sprawie ustanowienia honorowej odznaki " Zasłużony dla Gminy Ząbkowice Śląskie " ustalenia jej wzoru, zasad i trybu nadawania .

( projekt  uchwały stanowi załącznik do protokołu ) .

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,  przedstawiła pozytywną opinię komisji dotyczącą projektu uchwały .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały .

 

Głosowanie : 21 głosów za

 

Uchwała   nr VII/40/ 2007 w sprawie zmiany Uchwały Nr XV/70/2004 Rady Miejskiej  z dnia 28 grudnia 2004 roku w sprawie ustanowienia honorowej odznaki " Zasłużony dla Gminy Ząbkowice Śląskie " ustalenia jej wzoru, zasad i trybu nadawania została przyjęta

 

ad. pkt. 10

 

Danuta  Wyskwarska - inspektor  Wydziału Rozwoju Lokalnego   przedstawiła  projekt uchwały w sprawie ustanowienia tytułu " Honorowy Obywatel Ząbkowic Śląskich " oraz określenia zasad i trybu nadawania tytułu.

( projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,   przedstawiła pozytywną opinię komisji dotyczącą projektu uchwały .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały .

 

Głosowanie : 21 głosów za

 

Uchwała nr VII/41 / 2007 w sprawie w sprawie ustanowienia tytułu " Honorowy Obywatel Ząbkowic Śląskich " oraz określenia zasad i trybu nadawania tytułu została przyjęta

 

 

 

 

Ad. pkt. 11

 

Grażyna Grzeszczak - kierownik Wydziału Gospodarki Przestrzennej przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektu zmian aglomeracji  Ząbkowic Śląskich

( projekt stanowi załącznik do niniejszego  protokołu )

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,  przedstawiła pozytywną opinię komisji dotyczącą projektu uchwały .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały .

Głosowanie : 21 głosów za

 

Uchwała nr VII/42 / 2007 w sprawie zaopiniowania projektu zmian aglomeracji Ząbkowice Śląskie został przyjęta

 

Ad pkt. 12

Danuta  Wyskwarska - inspektor  Wydziału Rozwoju Lokalnego   przedstawiła projekt  uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Pawłowice .

( projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła pozytywną opinię komisji dotyczącą projektu uchwały.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Głosowanie: 21 głosów za

 

Uchwała nr VII/43/ 2007  w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Pawłowice została przyjęta . 

 

Ad. pkt. 13

Grażyna Grzeszczak przedstawiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Braszowice.

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, stwierdził, że jest to bardzo ważna uchwała, nad którą komisja debatował wielokrotnie. Członkowie komisji byli również na wizji lokalnej na tym obszarze, który przedmiotem jest tej dzisiejszej decyzji.

Projekt uchwały uzyskał pozytywna opinie z argumentacja taką, iż komisja nie chce wstrzymywać rozwoju gospodarczego na terenie Gminy. Członkowie komisji byli również na zebraniu mieszkańców we wsi Braszowice.

Uchwala ta nie przesądza o formie i zwrotu tych terenów dla dawnego darczyńcy, który przekazał ten teren pod budowę wysypiska.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały

 

Głosowanie 21 głosów za

 

Uchwała nr VII/44/ 2007 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Braszowice została przyjęta .

 

Ad.pkt. 14

 

Monika Oleksyszyn - kierownik Wydziału Rozwoju Lokalnego przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zasad wnoszenia cofania i zbywania udziałów i akcji spółek handlowych przez Burmistrza Ząbkowic Śląskich

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przekazała, że opinia komisji odnośnie projektu uchwały jest pozytywna.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały

 

Głosowanie 21 głosów za

 

Uchwała nr VII/45/2007  zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zasad wnoszenia  cofania i zbywania  udziałów i akcji spółek handlowych przez Burmistrza Ząbkowic Śląskich została przyjęta .

 

Ad. pkt. 15

 

Izabela Lisowska - kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia zasadniczego i kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego    i wartości jednego punktu dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich.

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała, że opinia komisji odnośnie projektu uchwały jest pozytywna.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały

Głosowanie 21 głosów za

 

Uchwała nr VII/45/2007 w sprawie ustalenia wynagrodzenia zasadniczego  i kategorii zaszeregowania  w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego  i wartości  jednego punktu dla Ośrodka Pomocy Społecznej w  Ząbkowicach Śląskich .

 

 

Ad. pkt. 16

 

Wojciech Jankowski Kierownik Wydziału Rolnictwa przedstawił projekt uchwały w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Ząbkowice Śląskie.

( projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, stwierdziła że komisja bardzo wnikliwie  była analizowana i zaopiniowana pozytywnie ze zmianami   wniesionymi przez radnego Barańskiego w § 6 pkt. 1 i pkt. 2 .

 

Radna Irena Szewczyk , wniosła uwagę dotyczącą rozdziału 2 który mówi o zasadach zbywania nieruchomości , prawa użytkowania wieczystego do gminnego zasobu nieruchomości -  gdzie wszystkie  kompetencje scedowane są na organ burmistrza - zapytała czy nie byłoby zasadne aby przez przystąpieniem do kupna , burmistrz nie powinien uzyskać opinii komisji Rozwoju Gospodarczego .

 

Przewodnicząca komisji Ewa Figzał, udzieliła odpowiedzi w tej sprawie twierdząc że komisja również miała wątpliwości co do tej sprawy, w odpowiedzi na to burmistrz, stwierdził że nie może nic kupić bez zmian w budżecie miasta i gminy. W związku z czym jest to uwarunkowane przeniesieniami  w budżecie . 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał projekt uchwały pod głosowanie ,

 

Glosowanie   :21 głosów za

 

Uchwała nr VII/46/2007 w sprawie  gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność  Gminy została  przyjęta . 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, ogłosił 10 minut przerwy .

 

Po przerwie przystąpiono do kontynuacji porządku obrad.

 

Ad. pkt. 17

 

Danuta Wyskwarska - inspektor Wydziału Rozwoju Lokalnego przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr III/25/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2007-2009 ( projekt stanowi załącznik do protokołu).

 

Grzegorz Kulaczenko - inspektor Wydziału Infrastruktury Komunalnej przedstawił prezentację multimedialną Ząbkowickiego Stadionu Miejskiego.

 

Przewodnicząca Komisji Ewa Figzał, przedstawiła pozytywna opinię komisji w sprawie projektu uchwały, w której to mowa jest o modernizacji Ząbkowickiego Ośrodka Kultury oraz Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Zmiany w WPI i zmniejszenie wydatków na pozycji 20 - rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w Braszowicach budziła pewne kontrowersje , na dzień dzisiejszy zostały one rozwiane w pewnym  zakresie , mianowicie stwierdzenie pana prezesa Międzygminnego  Związku Celowego w Kłodzku że środki na  ten cel  zostaną pozyskane z zewnątrz w pewnym sensie uspokoiło radnych ze zadanie to będzie kontynuowane w roku bieżącym i roku następnym.

Podkreśliła ze zmiana tej uchwały będzie pociągała za sobą zmiany w uchwale budżetowej, która będzie prezentowana na sesji.

 

Sołtys wsi  Braszowice Jan Stelmach , przypomniał radnym ze mieszkańcy wsi Braszowice występowali do Urzędu o obniżenie  stawki do 3 zł. za wywóz odpadów komunalnych .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , podkreślił że  nie ma takiej możliwości prawnej aby Rada podjęła uchwałę o obniżeniu stawki  do kwoty 3 zł. , gdyż taka uchwala byłaby zakwestionowana .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , mówiąc o kwocie która przesuwamy w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym z Braszowic  na stadion  należy zaznaczyć że to nie jest zabranie tych pieniędzy Braszowicom lecz przesunięcie wydatkowania tych środków w nie zmienionej kwocie  w czasie .

Odnośnie obniżenia stawki za wywóz śmieci , podkreślił iż intencją jest aby te opłaty były jak najniższe nie tylko w Braszowicach ale w całej gminie .  Pierwszym krokiem do tego jest selekcja śmieci  , bo dzięki jej wprowadzeniu można wprowadzać  zniżki opłat , na co obecne prawo pozwala . 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał projekt uchwały pod głosowanie ,

 

Głosowanie   :16 głosów za  , 2 głosy wstrzymujące 

 

Uchwała nr VII/47/2007 w sprawie zmiany uchwały nr III/25/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007 roku       w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2007-2009 został przyjęta .

 

Ad. pkt. 18

 

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna , przedstawiła projekt  uchwały w sprawie   wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2007 rok

( projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji  Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała ze projekt uchwały otrzymał pozytywną  opinię komisji .   

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał projekt uchwały pod głosowanie

 

Głosowanie; 16 głosów za 2 głosy wstrzymujące się

 

Uchwała nr VII/48/2007 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2007 rok została przyjęta.

 

Ad. pkt. 19

 

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu przez gminę Ząbkowice Śląskie w 2007 roku.

( uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Poinformowała również o zadaniach, jakie będą finansowane z tego kredytu.

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała ze projekt uchwały otrzymał pozytywną opinię komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał projekt uchwały pod głosowanie.

 

Głosowanie: 18 głosów za

 

Uchwała nr VII/49/2007 w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu przez Gminę Ząbkowice Śląskie w 2007 roku.

 

 

Ad. pkt. 20

Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia w roku 2007 długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowania termomodernizacji.

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała ze projekt uchwały otrzymał pozytywną opinię komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał projekt uchwały pod głosowanie.

 

Głosowanie: 15 głosów za i 2 głosy wstrzymujące się

 

Uchwała nr VII/50/2007 w sprawie zaciągnięcia w 2007 roku długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie termomodernizacji.  

 

 

 

 

 

Ad. pkt. 21

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik odczytał pismo Klubu Radnych Ziemi Ząbkowickiej w sprawie zmian osobowych w składach komisji stałych Rady Miejskiej.

( pismo stanowi załącznik   do protokołu )

 

Następnie przedstawił projekt uchwały w sprawie uzupełniania składu osobowego komisji stałych   Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

( pismo stanowi załącznik   do protokołu )

 

 

Głosowanie:  15 głosów za , 2  głosy wstrzymujące się .   

 

Uchwała nr VII/51/2007 w sprawie uzupełnienia składu osobowego komisji stałych Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich . 

 

ad. pkt. 22

 

Rozpatrzenie skargi Radnego Ryszarda Barańskiego na działalność Burmistrza Ząbkowic Śląskich

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik: Szanowni Radni otrzymaliście tą skargę jak i również otrzymaliście odpowiedź Pana Burmistrza. Czy jest taka wola Wysokiej Rady, aby odczytać tą skargę i odpowiedź Pana Burmistrza?

 

Radny Władysław Witkowski: zaproponował aby nie czytać skargi oraz odpowiedzi, ponieważ  każdy zna ten temat.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik: czy ktoś chciałby zabrać głos w temacie? Nie widzę.

 W związku z tym chciałbym oddać pod głosowanie Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Radnego Ryszarda Barańskiego na działalność Burmistrza Ząbkowic Śląskich. Odczytał projekt uchwał:

 

"Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 Ustawy z 8 marca 1990 roku o Samorządzie Gminnym (tekst jednolity Dz. U.142 poz. 1591 z 2001 roku ze zmianami) i art. 229 ust. 3 Kodeksu Postępowania Administracyjnego Rada Miejska w Ząbkowicach Śląskich uchwala, co następuje:

§1 Po rozpatrzeniu skargi Ryszarda Barańskiego, w tym miejscu dodał, że jeżeli Wysoka Rada po rozpatrzeniu skargi, większość będzie "za" to skarga będzie zasadna. Jeżeli będzie inny wynik to skarga będzie bezzasadna.

§2 Uchwała wchodzi w życie w dzień podjęcia

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poinformował, że skarga ta była przedmiotem obrad Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego. W wyniku głosowania był pat.

 

Poddał pod głosowanie Wysokiej Radzie uchwałę w sprawie rozpatrzenia skargi Ryszarda Barańskiego na działalność Burmistrza Ząbkowic Śląskich: "kto z Pań, Panów Radnych jest za przyjęciem prezentowanego projektu uchwały, gdzie uważa się skargę za zasadną proszę o podniesienie ręki"

 

Głosowanie: 8 głosów "za" ,7 głosów "przeciw" ,3 głosy wstrzymujące

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że Wysoka Rada uznała skargę za zasadną.   

 

Uchwała  nr VII/52/2007 w sprawie rozpatrzenia skargi  Ryszarda Barańskiego  na działalność burmistrz  została przyjęta .

 

Ad. pkt. 23

Interpelacje i zapytania Radnych.

 

1.

 Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik odczytał interpelację radnego Henryka  Zięby w sprawie remontu świetlicy  w Kozińcu . Poinformował również ze interpelacja została skierowana do burmistrza.

2.

Przewodniczący  Andrzej Dominik odczytał odpowiedz na interpelację radnej Ewy Figzał  zgłoszoną na posiedzeniu komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu w sprawie nieczynnego składowiska odpadów komunalnych w Braszowicach

( pismo stanowi załącznik do protokołu )

 

Ad. pkt. 24 Sprawy różne

 

1.

Radna Irena  Szewczyk  zgłosiła aby stanowisko które to zostało przyjęte przez Radę na początku sesji w sprawie możliwości przekazania sali i boisk skierowane zostało do Starosty Ząbkowickiego, Rady Powiatu Ząbkowickiego, Zarządu Rady Powiatu oraz wszystkich gazet lokalnych .

 

2.

Sołtys wsi Olbrachcice Agnieszka Kijak , zgłosiła uwagi odnośnie remontu mostu oraz  remontu oświetlenia w świetlicy .

 

3.

Sołtys wsi Braszowice Jan Stelmach , zwrócił się z prośba o ustawienie  fotoradaru  na skrzyżowaniu we wsi Braszowice .

 

4.  

Radna  Jolanta Mitrega , złożyła wniosek o wydłużenie  urzędowania kasy  w Urzędzie przynajmniej raz w tygodniu  .Uzasadniła to tym iż osoby które pracują  w godzinach od 6 do 14/tej nie mają możliwości wpłat w kasie .

 

 

 

5.

Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej Zdzisław Burnat zgłosił wniosek organizacyjny aby na przyszłość organizować sesję  w godzinach wcześniejszych szczególnie  przy dużym porządku obrad.

 

7.

Sołtys wsi Olbrachcice  Agnieszka Kijak , zgłosiła sprawę dewastacji przystanków autobusowych przez osoby niepełnoletnie . Zaproponowała aby policja zwiększyła swoje patrole w okolicach  tych przystanków .

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamknął obrady XII Sesji Rady  Miejskiej .

 

Protokołowała

Elżbieta Maciejewska

 

 

 

                                                                  Przewodniczący  Rady Miejskiej

                                                                           Andrzej Dominik  

 

 

 

.