Protokół nr XII/ 2007
z Sesji Rady Miejskiej
w
Ząbkowicach Śląskich
odbytej
w dniu 28 czerwca 2007 roku
w
Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w
Ząbkowicach Śląskich
Godzina rozpoczęcia sesji
14 00
Godzina zakończenia 19 50
W sesji udział wzięli:
Radni
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Krzysztof Kotowicz Burmistrz Ząbkowic Śląskich
Ireneusz
Woźniakowski Zastępca Burmistrza
Iwona
Aibin Sekretarz Gminy
Bożena
Kurczyna Skarbnik Gminy
Oraz
goście zaproszeni wg listy obecności:
Na
podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik - o t w o r z y ł XII
Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji,
stwierdzając ze uczestniczy w
niej 21 radnych, co stanowi odpowiednie
quorum przy którym rada może obradować i
podejmować prawomocne uchwały .
Poinformował,
że protokół obrad sesji prowadzić będzie Elżbieta Maciejewska
- inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.
Przedstawił
porządek posiedzenia:
1.
Przyjęcie porządku obrad.
2.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
3.
Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od
ostatniej sesji.
4.
Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od
ostatniej sesji.
5.
Informacja Burmistrza Ząbkowic Śląskich z
realizacji uchwały
Nr IV/13/2006 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 15 grudnia 2006 roku w sprawie
ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich za okres I kwartału 2007 roku
6.
Informacja
z działalności Zarządu Budynków Komunalnych w Ząbkowicach Śląskich.
7.
Sprawozdanie
z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Alkoholizmowi oraz Przeciwdziałania Narkomanii w 2006 roku
na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie
8.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr
XV/70/2004 Rady Miejskiej z dnia 28 grudnia 2004 roku w sprawie ustanowienia
honorowej odznaki " Zasłużony dla Gminy Ząbkowice Śląskie " ustalenia jej wzoru, zasad i trybu
nadawania .
9.
Podjęcie
uchwały w sprawie ustanowienia tytułu " Honorowy Obywatel Ząbkowic Śląskich "
oraz określenia zasad i trybu nadawania tytułu.
10.
Podjęcie
uchwały w sprawie zaopiniowania projektu zmian aglomeracji Ząbkowic Śląskich
11.
Podjęcie
uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Pawłowice.
12.
Podjęcie
uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego części wsi Braszowice.
13.
Podjęcie
uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zasad wnoszenia
, cofania i zbywania udziałów i akcji spółek handlowych przez Burmistrza
Ząbkowic Śląskich
14.
Podjęcie
uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia zasadniczego i kategorii zaszeregowania w tabeli
miesięcznych stawek wynagrodzenia
zasadniczego i wartości jednego
punktu dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich.
15. Podjęcie uchwały w sprawie
gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Ząbkowice Śląskie.
16. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany
Uchwały nr III/25/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca
2007 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice
Śląskie na lata 2007-2009
17. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia
zmian w budżecie miasta i gminy na 2007 rok
18. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia
długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu
budżetu przez gminę Ząbkowice Śląskie w 2007 roku.
19. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia
w roku 2007 długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowania termomodernizacji .
20. Podjęcie uchwały w sprawie uzupełniania
składu osobowego komisji stałych Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
21. Rozpatrzenie skargi Radnego Ryszarda
Barańskiego na działalność Burmistrza Ząbkowic Śląskich
22.
Interpelacje i zapytania Radnych.
23.
Sprawy różne.
24. Zakończenie obrad.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik zaproponował aby ująć w porządku obrad po
informacji z pracy Burmistrza punkt dotyczący przyjęcia oświadczenie w sprawie poparcia stanowiska Rady
Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 2
oraz Zarządu Osiedla nr 2 w sprawie
przekazania sali gimnastycznej wraz z boiskiem szkolnym należącym obecnie do
Liceum Ogólnokształcącego -szkole podstawowej nr 2 .
Rada wyraziła zgodę na propozycję przewodniczącego w
głosowaniu
jednogłośnym za .
Ad.pkt. 1
Rada przyjęła porządek obrad w głosowaniu jednogłośnym za .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, stwierdził że w związku z tym ze w dniu dzisiejszym
Rada przyjmować będzie uchwałę w sprawie
zmian w budżecie miasta i gminy na rok 2007 jak również zmianę w Wieloletnim
Planie Inwestycyjnym udzieli głosu Panu
Prezesowi Związku celowego w Kłodzku Michałowi Punda
aby zapoznał rade ze sprawą
rekultywacji wysypiska w związku z
wątpliwościami w tym temacie .
Michał
Punda - Prezes Międzygminnego Związku Celowego w Kłodzku,
wypowiedział się w sprawie rekultywacji wysypiska w Braszowicach.
Podkreślił, że jest to wysypisko przyjęte do planu
realizacji rekultywacji wszystkich wysypisk w Związku, których jest 14.
Wszystkie wysypiska będą rekultywowane w takim czasie,
w jakim będą przygotowane do rekultywacji. Na dzień dzisiejszy wysypisko w
Braszowicach jest najbardziej przygotowane do tego, aby przystąpić do prac
związanych z rekultywacją. Stwierdził że nie potrafi złożyć jakiejkolwiek
deklaracji na dzień dzisiejszy ze na pewno zacznie się od Braszowice, bo byłoby
to nieprawdą , bo inne gminy również starają się o to
aby te prace u niech się rozpoczęły. Program działania inwestycyjnego Związku
na rzecz wybudowania Scianwki i rekultywacji
wszystkich wysypisk jest przewidziany na okres nie dłuższy jak 2,5 roku, w
związku z tym od momentu, kiedy rozpoczniemy te prace nie będą trwały dłużej
niż 2 lata.
Przy okazji tej wypowiedzi odniósł się do
finansowanie tego przedsięwzięcia. Podkreślił że przedsięwzięcie
związane z gospodarką odpadami będzie finansowane w dużej części z Funduszy
Spójności Unii Europejskiej, jeśli wykorzystywane są pieniądze tego funduszu
zadanie realizowane z tych środków musi podlegać pełnej uczciwej konkurencji. Nie
mogą być to zadania realizowane przy pomocy środków Gminy, bo cóż to by była za
konkurencja. Dlatego też Związek na dzień dzisiejszy posiada u siebie w
dokumentach deklaracje Banku Ochrony Środowiska Oddział Wrocław, jest to jedyna
deklaracja w formie pisemnej, co nie znaczy ze ustnych nie brakuje. Ponadto
Związek nie wypracował jeszcze decyzji skąd weźmie pieniądze brakujące do tych,
które otrzyma z Unii Europejskiej.
Jest deklaracja BOŚ który udzieli
niezbędnej pomocy finansowej w całości a zabezpieczeniem dla tegoż banku na
rzecz udzielenia tejże pomocy finansowej będzie majątek, który to majątek
stworzy Związek, czyli wybudujemy Zakład utylizacji odpadów dla wszystkich
Ścinawce.
Nadmienił iż wg symulacji związku na dzień
dzisiejszy od 1 osoby płacone byłoby za śmieci po zrealizowaniu tego zadania około
3,50 zl. , dziś płacimy
średnio około 4 zł.. w tych 4 zł jest około 50 groszy opłaty
środowiskowej, opłaty za składowanie. Opłata z dniem 1 stycznia przyszłego roku ma
wzrosnąć 5 krotnie , związku z tym nie będzie to 50 gr.
tylko 2,50 . Z tego należy zdawać sobie sprawę.
Podkreślił że jeśli chodzi o pieniądze pozyskane na
realizację całego zadania w tym na rekultywacje wysypiska w Braszowicach
, będą to pieniądze o które będzie się ubiegał Związek, które na swoją
odpowiedzialność bierze Związek a nie Gmina . W związku z czym nie ograniczamy wydatków Gminy.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, podziękował za przedstawione wyjaśnienia.
Ad.
pkt.2
Protokół nr XI / 2007 z obrad sesji odbytej w dniu 6 czerwca 2007 roku został przyjęty bez uwag.
Ad.
pkt. 3
Sprawozdanie z pracy od dnia 30 kwietnia 2007 roku złożył
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik w którym poinformował że :
W dniu 3 maja brał udział w obchodach Święta Konstytucji po którym była
prezentacja loga Ząbkowic Śląskich. Uczestniczył w sesji
Rady Powiatu Ząbkowickiego .
9 maja wraz z Burmistrzem i Panią sekretarz na zaproszenie
burmistrza Cervenego Kostelca
odwiedził Starostwo tego miasta jak i okolice .
18-20 maja również z burmistrzem jak i panem
Kierownikiem Wojciechem Jankowski był z wizyta w mieście partnerskim
Uchte, gdzie spotkali się z delegacja z miasta francuskiego Surde
Wa.
Brał udział w pracach Powiatowej Rady Zatrudnienia.
W dniu 25 odbywały się konsultacje społeczne w
sołectwach jak również w szkołach w sprawie przyszłości Ząbkowickiego ośrodka Kultury .
Wraz z komisją Przestrzegania Prawa i Porządku
Publicznego uczestniczył w Starostwie w posiedzeniu
komisji Bezpieczeństwa gdzie głównym tematem było bezpieczeństwo na terenie
Powiatu Ząbkowickiego. Komisja Przestrzegania Prawa zgłosiła szereg wniosków,
które zostały skierowane do realizacji.
4 czerwca odbyło się spotkanie Komitetu
organizacyjnego odnośnie odchodów 720 lecia Ząbkowic Śląskich
na których powołano grupy tematyczne.
Udział brał w posiedzeniu komisji
Ekologii Rady Powiatu gdzie głównym tematem była informacja o funkcjonowaniu
składowisk w każdej gminie.
8 czerwca udział w podsumowaniu
warsztatów partnerstwa lokalnego, jak również w walnym Zgromadzeniu
Dolnośląskiej Izby Rolniczej.
Brał udział w pracach stałych komisji
Rady miejskiej, których odbyło się 16
Ad. pkt. 4
Sprawozdanie z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich w okresie od 30
kwietnia do 27 czerwca 2007.
30 kwietnia 2007 roku
.
Udział w przekazaniu OSiR przez odchodzącego dyrektora
pana Zdzisława Organiściak, pełniącemu obowiązki dyrektora panu Henrykowi Saryczewowi.
2 maja 2007 roku
3 maja 2007 roku
4 maja 2007 roku
7 maja 2007 roku
.
Spotkanie z panem Wiktorem Lubienieckiem
-przewodniczącym Rady Powiatu Ząbkowickiego dotyczące współpracy naszej Gminy z
Powiatem Ząbkowickiem w dziedzinie ochrony środowiska.
.
Robocza narada z panią Marią Pater w sprawie projektów
organizacyjnych placówek
oświatowych Gminy Ząbkowice Śląskie
- dokończenie ich zatwierdzania
8 maja 2007 roku
9 maja 2007 roku
15 maja 2007 roku
18- 20 maja 2007 roku
22 maja 2007 roku
23 maja 2007 roku
24 maja 2007 roku
28 maja 2007 roku
29 maja 2007 roku
.
Udział w spotkaniu z okazji obchodów 10 rocznicy powstania
Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej INVEST-PARK w Wałbrzychu .
30 maja 2007 roku
.
Udział w debacie Horyzont Gospodarczy - Dolny Śląsk Regiony
Polski 2007 we Wrocławiu .
31 maja 2007 roku
.
Udział w Forum Burmistrzów i Wójtów Powiatu Ząbkowickiego
z udziałem przedstawicieli kopalni oraz mieszkańców ul. Kamienieckiej w
sprawie inwestycji drogowych .
.
Spotkanie z Zarządem Osiedla Słonecznego.
1 czerwca 2007 roku
4 czerwca 2007 roku
.
Udział w nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Zarządu
Gospodarki Komunalnej
5
czerwca 2007 roku
. Udział w
Sudeckim Konwencie Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów- Zamek Książ Wałbrzych.
6
czerwca 2007 roku
8 czerwca 2007 roku
9 czerwca 2007 roku
.
Udział w spotkaniu osób i instytucji wspierających KS
ORZEŁ w związku z awansem do III ligi.
12 czerwca 2007 roku
14 czerwca 2007 roku
16 czerwca 2007 roku
17 czerwca 2007 roku
18 czerwca 2007 roku
.
Wizyta w szkole podstawowej nr 3 w Ząbkowicach Śląskich przekazanie
sali gimnastycznej wykonawcy
.
Udział w roboczym posiedzeniu koordynatorów Komitetu
Organizacyjnego 720- lecia Ząbkowic Śląskich
.
Walne Zgromadzenie TBS - analiza projektu
organizacji budownictwa socjalnego
19 czerwca 2007 roku
20 czerwca 2007 roku
23 czerwca 2007 roku
25 czerwca 2007 roku
.
Udział i wystąpienie w konferencji inauguracyjnej
kampanii społecznej na rzecz aktywizacji osób niepełnosprawnych "DOLNY ŚLĄSK
BEZ BARIER"- Zgorzelec
26 czerwca 2007 roku
.
Udział w roboczym spotkaniu zespołu ds.
modernizacji stadionu.
.
Dokończenie walnego zgromadzenia wspólników
Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji "Delfin". Nie udzielono absolutorium
za 2006 rok byłemu prezesowi panu Markowi Szymańskiemu.
.
Rozstrzygnięcie przetargu na wymianę wewnętrznej
instalacji centralnego ogrzewania w budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 w
Ząbkowicach Śląskich.
27 czerwca 2007 roku
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, podziękował
za przedstawione sprawozdanie i otworzył dyskusję.
Przewodniczący
Zarządu Osiedla Stare Miasto Marian Patela, zgłosił problem uciążliwości
ogródka piwnego.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował, że sprawą ogródków piwnych zajęła się
Komisja Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego.
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz, udzielając odpowiedzi stwierdził, że odbyło się
spotkanie w dniu 1 czerwca z właścicielami ogródków w obecności przedstawiciela
policji, straży miejskiej, burmistrza Woźniakowskiego
gdzie poruszone zostały te problemy. Wówczas okazało się że
problemem nie jest hałas tylko problemem jest brak toalety z której korzystali
Sołtys
wsi Jaworek Kazimierz Dyda, zapytał burmistrza czy będą wykonywane jakieś
inwestycje na terenach wiejskich w tej kadencji ?,
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz , nie zgodził się że nic niej jest wykonywane na
terenie wiejskim podkreślił że wykonywany jest plan przestrzennego
zagospodarowania dla wsi Jaworek, wykonany został plan zagospodarowania dla wsi Zwrócona
i Bobolice , trwają prace nad kanalizacją sanitarna wsi Tarnów .
Ad.
pkt. 5
Wiceprzewodniczący
Rady Miejskiej Ryszard Barański odczytał oświadczenie w sprawie stanowiska
przekazania sali gimnastycznej wraz z boiskiem szkolnym należącym obecnie do
Liceum Ogólnokształcącego szkole podstawowej nr 2 w Ząbkowicach Śląskich.
( stanowisko stanowi załącznik do protokołu)
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Irena Szewczyk, odczytała
stanowisko w tej sprawie wypracowane przez Komisje Oświaty na ostatnim swoim posiedzeniu.
Podkreśliła, że treść tego stanowiska jest bardziej dokładniejsza od
poprzedniego.
Radny
Franciszek Gawęda zwrócił się do Radnych, aby zobligować Burmistrza
do szybkiej interwencji w sprawie u Starosty i w jak najszybszym terminie spotkać
się ze starostą powiatu Ząbkowickiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik poddał pod
głosowanie oświadczenie w którym jest zawarte stanowisko Rady.
W wyniku głosowania jednogłośnie za Rada przyjęła stanowisko
przedstawione przez Wiceprzewodniczącego rady, które zostanie skierowane do
Starostwa Powiatowego.
Ad.
pkt.6
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz przedstawił informację z realizacji uchwały nr
IV/13/2006 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 15 grudnia 2006 roku w
sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza za okres I kwartału 2007
roku.
(
pisemna informacja stanowi załącznik
do protokołu)
Radny
Franciszek Gawęda, zwrócił uwagę aby
przyjrzeć się firmie która prowadzi selekcję odpadów komunalnych ,worki są
niesystematycznie odbierane przez nich .Jest bardzo dużo negatywnych uwag ze
strony mieszkańców wsi .
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz, podziękował ze spostrzeżenie w tym temacie które
to jest zgodne również ze spostrzeżeniem burmistrza . W okresie ostatniego
miesiąca wraz z zastępcą burmistrza stwierdził to samo, przy ocenie spółki . Są bardzo poważne zastrzeżenia, co do
funkcjonowania spółki Zakładu Gospodarki Komunalnej. W chwili obecnej kiedy pan
Prezes Żurakowski poszedł na zwolnienie lekarskie , okazało
się iż uregulowania prawne które te spółką stanowią wytworzyły pat
organizacyjny - nie ma osoby zarządzającej spółką , stąd zostało zorganizowane nadzwyczajne
Walne Zgromadzenie Wspólników podczas którego doszło do zmian personalnych -
pan prezes Żurakowski , został zawieszony w czynnościach ze względu na
długotrwałą chorobę a funkcje członka zarządu powierzyłem pani głównej
księgowej Ewie Trojak .
Wiceprzewodniczący
Rady Ryszard Barański, zwrócił
się do burmistrza twierdząc iż Rada Miejska nie przez przypadek dała zadania do
wykonania. W uchwale zalecono, aby informacja składana była raz na kwartał, na
dziś widać ze termin nie został dotrzymany.
Odnośnie sprawozdania stwierdził ze są mierne
wyniki dotyczące specjalnej strefy ekonomicznej jest tam 6,38 ha gdzie mowa
była o działaniu w temacie 135 ha, które są od CPN w stronę Szklar.
Prawdopodobnie Pan Lizurej już w chwili obecnej stara się o wykup tej
ziemi , dlaczego Gmina w tym kierunku nic nie robi aby pozyskiwać te tereny?
W temacie rewitalizacji, podkreślił, że nie ma
żadnego zaangażowania w tej sprawie i nic się nie robi ?
W tych dwóch tematach Urząd powinien podjąć
zdecydowane działania.
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz , wyjaśnił że
sprawozdania mają być składane za kwartał , 18 kwietnia sprawozdanie złożone
zostało w Biurze Rady Miejskiej , po czym dokument ten był uzupełniany . W
miesiącu maju nie było sesji, zaś sesja czerwcowa była nadzwyczajną gdzie
porządek nie miał tego sprawozdania. Dokument ten czekał na sesję, na której
mógł być zreferowany i w dniu dzisiejszym to nastąpiło. Nieprawdą jest ze w obu
sprawach nic się nie robi.
Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski,
wyjaśnił, że, jeśli chodzi o specjalną strefę ekonomiczną to zastaliśmy pewną rzeczywistość,
jest ustanowiona strefa przez Radę Ministrów na 6 ha przy ulicy Kamienieckiej. Zdaniem
burmistrza nie jest to dobra lokalizacja podstrefy,
dlatego też robione jest wszystko, aby zmienić tą lokalizację.
W dniu 3 lipca jest umówione spotkanie
z dyrektorem Agencji Nieruchomości Rolnych w sprawie gruntów. Gmina jest w
trakcie opracowywania Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla tego terenu, już
zastrzegliśmy Agencji Nieruchomości ze chcemy teren ten przekształcić na teren
przemysłowy i planujemy również rozszerzyć granice miasta.
Jeśli chodzi o program rewitalizacji poinformował
że odbyło się
jedno spotkanie zespołu, ponadto Urząd szykuje się do zmiany Lokalnego Programu
Rewitalizacji z uwzględnieniem wszystkich postulatów zgłoszonych.
Ad. Pkt. 7
Kierownik Zarządu Budynków Komunalnych Marek Drożdż przedstawił
informację z działalności.
Zarząd
Budynków Komunalnych powstał w 1997 roku na podstawie uchwały Rady Miejskiej,
jest kontynuatorem działalności Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
, który został skomunalizowany na początku lat 90-tych i kontynuatorem działalności Zakładu
Użyteczności Publicznej z którego został w 1997 roku wydzielony Zakład
Gospodarki Komunalnej oraz Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji .Podstawowym
statutowym tematem działalności jest administrowanie wydzielonym mieniem
komunalnym Gminy Ząbkowice Śląskie na który składa się 27 ha terenów na terenie Ząbkowic
zabudowanych różnego rodzaju budynkami .
Ilość budynków komunalnych będących w
zarządzie ZBK wg stanu na dzień 31 maja wynosi 329 , w tym znajdują się budynki
mieszkalne będące własnością gminy w
licznie 43 .Powierzchnia zarządzana wynosi 74 tys. m 2 , w tym powierzchnia stanowiąca
w całości własność gminy 41 tys. .m .
Powierzchnia lokali komunalnych będących
w budynkach zarządzanych przez samych
właścicieli bądź zarządzanych przez komercyjnych zarządców nieruchomości wynosi
7030 m 2 .
Liczba mieszkań wg stanu na dzień 31 maja br. wynosi 938 .
Liczba lokali użytkowych 131 , z czego 47 są to lokale
komercyjne ( sklepy , hurtownie ) pozostałe są to garaże i komórki .
Dane finansowe na 2007 rok , roczny plan przychodów wynosi 2.670 tys. zł,
natomiast wykonanie za 6 miesięcy 1.318 tys.co
stanowi 48 % przychodów , w tym dotacja wynosi 400 tys. zł. , wykonanie dotacji 193 tys. zł.
Koszty ogółem wydatków : wynagrodzenie z pochodnymi
wynosiło 382.900 zł.
, energia i woda wydano 287 tys. zl.
, usługi remontowe zlecone wykonano 107.800 zl. podatek od nieruchomości
- 116 tys. zł. , wwóz nieczystości - 107 tys. zl. , usługi kominiarskie 13.000 zł. , sprzątanie posesji 14 tys. zl. , utrzymanie chodników 13.tys zl. , i
koszty zarządu nieruchomością wspólną - 79 tys. zł.
Odnośnie
remontów które do wykonania są w tym roku planuje się wykonać: robót dekarskich
na około 70 tys zl. , robot zduńskich na około 25 tys. zl.
, wymiana stolarki okiennej ok. 25 tys. zl. , zalecenia kominiarskie na 35
tys. zł , przystosowanie lokali do zamieszkania około 45 tys. roboty wodno -kanalizacyjne
na około 20 tys. zł. , elektryczne 15 tys. zł. ,
ocieplenie budynku 26 tys. pozostałe na około 40 tys., zł Jest to kwota 300 tys. zł. .
Pozostałe
roboty remontowe
wykonujemy w systemie własnym i one są szacowane na około 70 tys. zł., na
pozostałe 70 tys. zł. remontów składają się wkłady do
wspólnot mieszkaniowych tam gdzie wspólnoty realizują roboty remontowe .
Zarząd Budynków Komunalnych płaci fundusze remontowe , dopłaca
się do remontów tych wspólnot mieszkaniowych gdzie gmina posiada swoje udziały.
Podstawowymi trudnościami z jakimi boryka się ZBK to : duże niedofinansowanie w
zakresie remontowym. Przeliczam 46.450 tys. zł. na prawie 300 budynków daje to kwotę średnio na budynek 1580
zł. . to stan techniczny żadnej nieruchomości nie ulegnie żadnej poprawie , a wprost przeciwnie dalszej
dekapitalizacji . Podkreślił iż bez wsparcia z zewnątrz a taką szansą
jest dziś program rewitalizacyjny , nie ma żadnych szans na lepsze utrzymanie swoich
nieruchomości i zasobów .
Następnym
problemem są bardzo duże należności z tytułu płacenia czynszów opłat za wodę , wywóz nieczystości
i różnych innych opłat . Społeczeństwo zalega ponad 1 mln zł. , jest to liczone w
systemie 3 letnim . Zobowiązania powtarzalne ulegają umorzeniu po 3 latach , w
związku z tym aby
zapobiec przedawnieniu pewnych należności w stosunku do ZBK , kierowane są bardzo szybko sprawy do sadu . Rocznie
wysyłane jest blisko 2000, wezwań do zapłaty. W sądzie
jest około 200 spraw , otrzymujemy bardzo wiele umorzeń od komornika które nie są , respektowane , mając
nadzieję ze sytuacja w rodzinie się poprawi i rodziny spłaca należności . Do tematu należności powinno się wrócić w
II półroczu br. i zastanowić się co dalej. Przed nami jest
jedna z najgroźniejszych operacji, tj. umorzenie pewnej ilości kwot z tytułu
należności czynszowych.
Trzeci problem, to problem wykonawczy, brak jest
siły roboczej. Wartość robót budowlanych i materiałów budowlanych poszła bardzo
w górę tak że
wiele przetargów w TBS w ościennych skończyło się niepowodzeniem, ponieważ
przewidywane koszty i przewidywane wydatki zostały nieoszacowane w stosunku do tego,
co się dzieje.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik podziękował za sprawozdania, po czym ogłosił 15
minut przerwy.
Po przewie wznowiono obrady.
Ad.
pkt 8
Anna
Marcinków - Inspektor wydziału Organizacyjnego , przedstawiła sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz
przeciwdziałania Narkomanii w 2006 roku
.
(
sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)
ad.
pkt. 9
Danuta
Wyskwarska - inspektor Wydziału Rozwoju Lokalnego przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XV/70/2004 Rady Miejskiej z dnia 28 grudnia 2004 roku w sprawie
ustanowienia honorowej odznaki " Zasłużony dla Gminy Ząbkowice Śląskie "
ustalenia jej wzoru, zasad i trybu nadawania .
(
projekt uchwały
stanowi załącznik do protokołu ) .
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła pozytywną opinię
komisji dotyczącą projektu uchwały .
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały .
Głosowanie : 21 głosów za
Uchwała nr VII/40/
2007 w sprawie zmiany Uchwały Nr XV/70/2004 Rady Miejskiej z dnia 28 grudnia 2004 roku w sprawie
ustanowienia honorowej odznaki " Zasłużony dla Gminy Ząbkowice Śląskie "
ustalenia jej wzoru, zasad i trybu nadawania została przyjęta
ad. pkt. 10
Danuta Wyskwarska - inspektor Wydziału Rozwoju Lokalnego przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustanowienia tytułu
" Honorowy Obywatel Ząbkowic Śląskich " oraz określenia zasad i trybu nadawania
tytułu.
(
projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,
przedstawiła pozytywną opinię komisji dotyczącą projektu
uchwały .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały
.
Głosowanie : 21 głosów za
Uchwała nr VII/41 /
2007 w sprawie w sprawie ustanowienia tytułu " Honorowy Obywatel Ząbkowic
Śląskich " oraz określenia zasad i trybu nadawania tytułu została przyjęta
Ad. pkt.
11
Grażyna Grzeszczak -
kierownik Wydziału Gospodarki Przestrzennej przedstawiła projekt uchwały w sprawie
zaopiniowania projektu zmian aglomeracji Ząbkowic Śląskich
(
projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła pozytywną opinię
komisji dotyczącą projektu uchwały .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały
.
Głosowanie : 21 głosów za
Uchwała nr VII/42 /
2007 w sprawie zaopiniowania projektu zmian aglomeracji Ząbkowice Śląskie
został przyjęta
Ad pkt. 12
Danuta Wyskwarska - inspektor Wydziału Rozwoju Lokalnego przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy
Wsi Pawłowice .
(
projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła pozytywną opinię komisji
dotyczącą projektu uchwały.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Głosowanie:
21 głosów za
Uchwała nr VII/43/ 2007 w
sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Pawłowice została przyjęta .
Ad. pkt.
13
Grażyna
Grzeszczak
przedstawiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Braszowice.
( projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu)
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, stwierdził, że jest to bardzo ważna uchwała,
nad którą komisja debatował wielokrotnie. Członkowie komisji byli również na
wizji lokalnej na tym obszarze, który przedmiotem jest tej dzisiejszej decyzji.
Projekt
uchwały uzyskał pozytywna opinie z argumentacja taką, iż komisja nie chce
wstrzymywać rozwoju gospodarczego na terenie Gminy. Członkowie komisji byli
również na zebraniu mieszkańców we wsi Braszowice.
Uchwala
ta nie przesądza o formie i zwrotu tych terenów dla dawnego darczyńcy, który
przekazał ten teren pod budowę wysypiska.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały
Głosowanie
21 głosów za
Uchwała
nr VII/44/ 2007 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego części wsi Braszowice została przyjęta .
Ad.pkt. 14
Monika Oleksyszyn - kierownik Wydziału Rozwoju Lokalnego
przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zasad wnoszenia
cofania i zbywania udziałów i akcji spółek handlowych przez Burmistrza Ząbkowic
Śląskich
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przekazała, że opinia komisji odnośnie
projektu uchwały jest pozytywna.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał pod głosowanie projekt uchwały
Głosowanie
21 głosów za
Uchwała nr VII/45/2007 zmieniająca
uchwałę w sprawie określenia zasad wnoszenia
cofania i zbywania udziałów i
akcji spółek handlowych przez Burmistrza Ząbkowic Śląskich została przyjęta .
Ad. pkt.
15
Izabela Lisowska -
kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła projekt uchwały w sprawie
ustalenia wynagrodzenia zasadniczego i kategorii zaszeregowania w tabeli
miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego i
wartości jednego punktu dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich.
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała, że opinia komisji
odnośnie projektu uchwały jest pozytywna.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik
poddał pod głosowanie projekt uchwały
Głosowanie
21 głosów za
Uchwała nr VII/45/2007
w sprawie ustalenia wynagrodzenia zasadniczego i kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego i wartości
jednego punktu dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich .
Ad. pkt.
16
Wojciech Jankowski
Kierownik Wydziału Rolnictwa przedstawił projekt uchwały w sprawie
gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Ząbkowice Śląskie.
(
projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, stwierdziła że komisja bardzo wnikliwie była
analizowana i zaopiniowana pozytywnie ze zmianami wniesionymi przez radnego Barańskiego w § 6
pkt. 1 i pkt. 2 .
Radna Irena Szewczyk , wniosła uwagę
dotyczącą rozdziału 2 który mówi o zasadach zbywania nieruchomości , prawa użytkowania
wieczystego do gminnego zasobu nieruchomości - gdzie wszystkie kompetencje scedowane są na organ burmistrza
- zapytała czy nie byłoby zasadne aby przez przystąpieniem do kupna , burmistrz
nie powinien uzyskać opinii komisji Rozwoju Gospodarczego .
Przewodnicząca komisji
Ewa Figzał,
udzieliła odpowiedzi w tej sprawie twierdząc że
komisja również miała wątpliwości co do tej sprawy, w odpowiedzi na to burmistrz,
stwierdził że nie może nic kupić bez zmian w budżecie miasta i gminy. W związku
z czym jest to uwarunkowane przeniesieniami w budżecie .
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, poddał projekt uchwały pod głosowanie
,
Glosowanie
:21 głosów
za
Uchwała nr VII/46/2007
w sprawie
gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy została
przyjęta .
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, ogłosił 10 minut przerwy .
Po
przerwie przystąpiono do kontynuacji porządku obrad.
Ad. pkt.
17
Danuta Wyskwarska - inspektor
Wydziału Rozwoju Lokalnego
przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr III/25/2007 Rady
Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007 roku w sprawie
Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2007-2009
( projekt stanowi załącznik do protokołu).
Grzegorz Kulaczenko - inspektor Wydziału Infrastruktury Komunalnej przedstawił prezentację multimedialną
Ząbkowickiego Stadionu Miejskiego.
Przewodnicząca Komisji
Ewa Figzał,
przedstawiła pozytywna opinię komisji w sprawie projektu uchwały, w której to
mowa jest o modernizacji Ząbkowickiego Ośrodka Kultury oraz Ośrodka Sportu i Rekreacji.
Zmiany
w WPI i zmniejszenie wydatków na pozycji 20 - rekultywacja składowiska odpadów
komunalnych w Braszowicach budziła pewne kontrowersje , na dzień dzisiejszy
zostały one rozwiane w pewnym
zakresie , mianowicie stwierdzenie pana prezesa
Międzygminnego Związku Celowego w
Kłodzku że środki na ten cel zostaną pozyskane z zewnątrz w pewnym sensie
uspokoiło radnych ze zadanie to będzie kontynuowane w roku bieżącym i roku
następnym.
Podkreśliła
ze zmiana tej uchwały będzie pociągała za sobą zmiany w uchwale budżetowej,
która będzie prezentowana na sesji.
Sołtys wsi Braszowice Jan Stelmach , przypomniał radnym ze mieszkańcy wsi
Braszowice występowali do Urzędu o obniżenie
stawki do 3 zł. za wywóz odpadów komunalnych .
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik
, podkreślił że nie
ma takiej możliwości prawnej aby Rada podjęła uchwałę o obniżeniu stawki do kwoty 3 zł. , gdyż
taka uchwala byłaby zakwestionowana .
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz , mówiąc o
kwocie która przesuwamy w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym z Braszowic na stadion należy zaznaczyć że to nie jest zabranie tych
pieniędzy Braszowicom lecz przesunięcie wydatkowania
tych środków w nie zmienionej kwocie w
czasie .
Odnośnie
obniżenia stawki za wywóz śmieci , podkreślił iż intencją jest aby te opłaty
były jak najniższe nie tylko w Braszowicach ale w całej gminie
. Pierwszym krokiem do tego jest
selekcja śmieci , bo
dzięki jej wprowadzeniu można wprowadzać
zniżki opłat , na co obecne prawo pozwala .
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, poddał projekt uchwały pod głosowanie
,
Głosowanie
:16 głosów
za , 2 głosy wstrzymujące
Uchwała
nr VII/47/2007 w sprawie zmiany uchwały nr III/25/2007 Rady Miejskiej w
Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007 roku w
sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata
2007-2009 został przyjęta .
Ad. pkt.
18
Skarbnik Gminy Bożena
Kurczyna ,
przedstawiła projekt
uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy
na 2007 rok
( projekt uchwały stanowi załącznik do
niniejszego protokołu)
Przewodnicząca Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,
poinformowała ze projekt uchwały otrzymał pozytywną opinię komisji .
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik,
poddał projekt uchwały pod głosowanie
Głosowanie;
16 głosów za 2 głosy wstrzymujące się
Uchwała nr VII/48/2007 w
sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2007 rok została przyjęta.
Ad. pkt.
19
Skarbnik Gminy Bożena
Kurczyna przedstawiła
projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na
sfinansowanie planowanego deficytu budżetu przez gminę Ząbkowice Śląskie w 2007
roku.
( uchwała
stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Poinformowała
również o zadaniach, jakie będą finansowane z tego kredytu.
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała ze projekt uchwały otrzymał pozytywną
opinię komisji.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Głosowanie:
18 głosów za
Uchwała nr VII/49/2007 w
sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie
planowanego deficytu budżetu przez Gminę Ząbkowice Śląskie w 2007 roku.
Ad. pkt.
20
Podjęcie
uchwały w sprawie zaciągnięcia w roku 2007 długoterminowego kredytu bankowego
na sfinansowania termomodernizacji.
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała ze projekt uchwały otrzymał pozytywną
opinię komisji.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik,
poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Głosowanie:
15 głosów za i 2 głosy wstrzymujące się
Uchwała nr VII/50/2007 w
sprawie zaciągnięcia w 2007 roku długoterminowego kredytu bankowego na
sfinansowanie termomodernizacji.
Ad. pkt.
21
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik
odczytał pismo Klubu Radnych Ziemi Ząbkowickiej w sprawie zmian osobowych w
składach komisji stałych Rady Miejskiej.
( pismo
stanowi załącznik do
protokołu )
Następnie
przedstawił projekt uchwały w sprawie uzupełniania składu osobowego komisji stałych Rady
Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
( pismo
stanowi załącznik do
protokołu )
Głosowanie: 15 głosów
za , 2 głosy wstrzymujące się .
Uchwała nr VII/51/2007 w
sprawie uzupełnienia składu osobowego komisji stałych Rady Miejskiej w
Ząbkowicach Śląskich .
ad.
pkt. 22
Rozpatrzenie skargi Radnego Ryszarda
Barańskiego na działalność Burmistrza Ząbkowic Śląskich
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik:
Szanowni Radni otrzymaliście tą skargę jak i również otrzymaliście odpowiedź
Pana Burmistrza. Czy jest taka wola Wysokiej Rady, aby odczytać tą skargę i
odpowiedź Pana Burmistrza?
Radny Władysław Witkowski: zaproponował aby nie czytać skargi
oraz odpowiedzi, ponieważ
każdy zna ten temat.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik:
czy ktoś chciałby zabrać głos w temacie?
Nie widzę.
W
związku z tym chciałbym oddać pod głosowanie Wysokiej Radzie projekt uchwały w
sprawie rozpatrzenia skargi Radnego Ryszarda Barańskiego na działalność
Burmistrza Ząbkowic Śląskich. Odczytał projekt uchwał:
"Na
podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 Ustawy z 8 marca 1990 roku o Samorządzie
Gminnym (tekst jednolity Dz. U.142 poz. 1591 z 2001
roku ze zmianami) i art. 229 ust. 3 Kodeksu Postępowania Administracyjnego Rada
Miejska w Ząbkowicach Śląskich uchwala, co następuje:
§1 Po rozpatrzeniu skargi
Ryszarda Barańskiego,
w tym miejscu dodał, że jeżeli Wysoka Rada po rozpatrzeniu skargi, większość
będzie "za" to skarga będzie zasadna. Jeżeli będzie inny wynik to skarga będzie
bezzasadna.
§2 Uchwała wchodzi w
życie w dzień podjęcia
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik poinformował, że skarga ta była
przedmiotem obrad Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego. W wyniku
głosowania był pat.
Poddał
pod głosowanie Wysokiej Radzie uchwałę w sprawie rozpatrzenia skargi Ryszarda
Barańskiego na działalność Burmistrza Ząbkowic Śląskich: "kto z Pań, Panów Radnych jest za przyjęciem prezentowanego projektu
uchwały, gdzie uważa się skargę za zasadną proszę o podniesienie ręki"
Głosowanie:
8 głosów "za" ,7 głosów "przeciw" ,3 głosy
wstrzymujące
Przewodniczący Rady
Miejskiej stwierdził, że Wysoka Rada uznała skargę za zasadną.
Uchwała
nr VII/52/2007
w sprawie rozpatrzenia skargi Ryszarda
Barańskiego na działalność
burmistrz została przyjęta .
Ad. pkt.
23
Interpelacje
i zapytania Radnych.
1.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
odczytał interpelację radnego Henryka Zięby w sprawie remontu świetlicy w Kozińcu . Poinformował również ze
interpelacja została skierowana do burmistrza.
2.
Przewodniczący Andrzej Dominik odczytał odpowiedz na
interpelację radnej Ewy Figzał zgłoszoną
na posiedzeniu komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu w sprawie nieczynnego
składowiska odpadów komunalnych w Braszowicach
( pismo stanowi załącznik do protokołu )
Ad.
pkt. 24 Sprawy różne
1.
Radna
Irena Szewczyk zgłosiła aby stanowisko które to zostało przyjęte
przez Radę na początku sesji w sprawie możliwości przekazania sali i boisk skierowane
zostało do Starosty Ząbkowickiego, Rady Powiatu Ząbkowickiego, Zarządu Rady Powiatu
oraz wszystkich gazet lokalnych .
2.
Sołtys
wsi Olbrachcice Agnieszka Kijak , zgłosiła
uwagi odnośnie remontu mostu oraz remontu oświetlenia w świetlicy .
3.
Sołtys
wsi Braszowice Jan Stelmach , zwrócił się z prośba o ustawienie fotoradaru na skrzyżowaniu we wsi Braszowice .
4.
Radna
Jolanta Mitrega , złożyła wniosek o wydłużenie urzędowania kasy w Urzędzie przynajmniej raz w tygodniu .Uzasadniła to tym iż osoby które pracują w godzinach od
6 do 14/tej nie mają możliwości wpłat w kasie .
5.
Wiceprzewodniczący
Rady Miejskiej
Zdzisław Burnat zgłosił wniosek organizacyjny aby na przyszłość
organizować sesję w godzinach
wcześniejszych szczególnie przy dużym
porządku obrad.
7.
Sołtys
wsi Olbrachcice Agnieszka
Kijak , zgłosiła sprawę dewastacji przystanków
autobusowych przez osoby niepełnoletnie . Zaproponowała aby policja zwiększyła
swoje patrole w okolicach
tych przystanków .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamknął
obrady XII Sesji Rady Miejskiej
.
Protokołowała
Elżbieta Maciejewska
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej
Dominik
.