Protokół  nr X/ 2007

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 30 kwietnia 2007 roku

w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich

 

 

W sesji udział wzięli:

 

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

Krzysztof  Kotowicz                Burmistrz   Ząbkowic Śląskich

Ireneusz Woźniakowski                    Zastępca Burmistrza

Iwona Aibin                            Sekretarz  Gminy                  

Bożena Kurczyna                   Skarbnik Gminy

 

Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:

 

 

 

         Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  - o t w o r z y ł  X  Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji,  stwierdzając ze uczestniczy  w niej 21  radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować                                i podejmować  prawomocne  uchwały .

 

Poinformował, że protokół obrad sesji prowadzić będzie Elżbieta Maciejewska  - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.

 

Następnie przedstawił porządek posiedzenia:

1.           Przyjęcie porządku obrad. 

2.           Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

3.           Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej sesji

4.           Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji. 

5.           Informacja z wykonania  budżetu Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie  za 2006 rok

6.           Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia bądź nie udzielenia  absolutorium Burmistrzowi   Ząbkowic Śląskich

 

7.           Podjęcie  uchwały w sprawie   zatwierdzenia Planu Odnowy wsi   Koziniec.

8.           Podjęcie uchwały w sprawie uzupełniających wyborów ławników  do Sądu Rejonowego  w Ząbkowicach Śląskich do II  Wydziału Karnego.  

9.           Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej             nr V/27/2003 z dnia  4 lipca 2003 roku w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami   stanowiącymi własność Gminy Ząbkowice Śląskie .  

10.      Interpelacje i zapytania Radnych.

11.      Sprawy różne.

12.      Zakończenie obrad.                      

 

Zaproponował wprowadzenie dodatkowych punktów do porządku:

.        Uchwała w sprawie zmiany uchwały nr III/25/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich  z dnia 6 marca 2007 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy  Ząbkowice Śląskie na lata 2007 - 2009

.        Uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego Rady Miejskiej  W Ząbkowicach Śląskich.

 

Radni wyrazili zgodę na wprowadzenia tych dwóch projektów uchwał przy 1 głosie wstrzymującym się.

 

Ad. pkt. 1

Rada Miejska przyjęła porządek obrad.

 

Ad. pkt. 2

Rada Miejska przyjęła protokół z IX sesji Rady Miejskiej z dnia 30 marca 2007  roku.

 

Ad. pkt. 3

Sprawozdanie z pracy Przewodniczącego od ostatniej sesji Rady Miejskiej przedstawił Andrzej Dominik.

W okresie międzysesyjnym brał udział w: 

 

Poinformował również, że w okresie międzysesyjnym odbyło się 7 posiedzeń stałych komisji Rady Miejskiej, w których również brał udział.  

 

Ad. pkt. 4

Sprawozdanie z pracy od ostatniej sesji złożył burmistrz Krzysztof  Kotowicz .

I tak:

 

30 marca 2007 roku

31 marca 2007 roku

1 kwietnia 2007

2 kwietnia 2007

3 kwietnia  2007

.        przyjmowanie interesantów

4 kwietnia 2007 roku

.        wizyta pana Jerzego Liszki - komendanta Dolnośląskiego Ochotniczych Hufców Pracy i rozmowa o współdziałaniu Gminy z OHP w sprawach obsługi ruchu turystycznego

.        narada robocza z udziałem przedstawicieli Firmy Energia Pro dotycząca wdrożenia programu oszczędnościowego w zakresie zużycia energii świetlnej na terenie Gminy

5 kwietnia 2007 roku

.        spotkanie z panem Ryszardem  Nowakiem - starostą Ząbkowickim dotycząca procesu rekultywacji byłej Cegielni  przy ulicy Głowackiego

.        spotkanie świąteczne z kierownikami wydziałów w Urzędzie Miejskim

6 kwietnia 2007 roku

 

10 kwietnia 2007 roku

11 kwietnia 2007 roku

12 kwietnia 2007 roku

13 kwietnia 2007 roku

.        udział w sesji organów pomocniczych  samorządu gminnego, omówienie uszczegółowionego budżetu gminy na rok 2007 w zakresie prac zaplanowanych w poszczególnych sołectwach i osiedlach miejskich .

.        spotkanie z panem Lechem Poprawskim w sprawie konsultacji  wstępnego studium gospodarki wodociągowo -kanalizacyjnej przygotowanej przez Międzygminny Związek Celowy w Kłodzku dla Gminy Ząbkowice Śląskie .

.        uczestnictwo w zebraniu sprawozdawczym Gminnego Związku ochotniczych Straży Pożarnych w Braszowicach .

14 kwietnia 2007 roku

.        udział w forum wójtów i burmistrzów  Powiatu Ząbkowickiego dotyczącym organizacji Roku Cysterskiego i związanych z tym imprez promocyjnych na terenie naszego Powiatu oraz spotkanie z księdzem kardynałem Henrykiem Gulbinowiczem

.        uczestnictwo w Biesiadzie Wielkanocnej w Tarnowie .

16 kwietnia 2007 roku

17 kwietnia 2007 roku

18 kwietnia 2007 roku

19 kwietnia 2007 roku

20 kwietnia 2007 roku

21 kwietnia 2007 roku

22 kwietnia 2007 roku

23 kwietnia  2007 roku

24 kwietnia 2007 roku

25 kwietnia 2007 roku

26 kwietnia 2007 roku

.        Nadzwyczajne walne  Zgromadzenie Wspólników Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. - zmiana składu Rady Nadzorczej

.        Udział w posiedzeniu nowej rady Nadzorczej

.        Narada kierowników wydziałów w Urzędzie Miejskim w sprawie konsultacji projektu nowego schematu organizacyjnego UM.

.        Uczestnictwo wraz z panem Andrzejem Dominikiem  -przewodniczącym Rady Miejskiej  oraz panią Ireną Szewczyk  - przewodniczącą  komisji w koncercie z okazji jubileuszu 20 lecia Zespołu Estradowego ' ZŁOCIENIE"  w Ząbkowickim Ośrodku Kultury

27 kwietnia  2007 roku

28 kwietnia 2007 roku

 

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusję nad sprawozdaniem.

 

Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej Ryszard  Barański, zawrócił się z zapytaniem  do burmistrza w sprawie wystosowanego pisemnego zapytania na które nie uzyskał odpowiedzi . Ponowił zapytanie w formie ustnej :

" W Pana blogu internetowym ukazała się informacja na temat wynajęcia samochodu przez Pana za 3450 zl. będącego do Pana dyspozycji - proszę poinformować radę co zadecydowało o takiej decyzji ? , ile kosztowało  wynajęcie tego samochodu od momentu zawarcia umowy do chwili obecnej ? , Dlaczego urząd nie użytkował danego samochodu do celów służbowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 19 .10.2000 roku z dnia 3 listopada 2000 roku .

Drugie pytanie - panie Burmistrzu proszę udzielić mi informacji na takie pytanie - W urzędzie był przeprowadzony remont gabinetów burmistrza , jego zastępców , sekretarza i biura Rady Miejskiej - czy została zachowana procedura zgodnie z ustawą  o zamówieniach publicznych ? , jakie firmy złożyły oferty i na jaka kwotę ? i czy to prawda, że rodzina Pana  zastępcy Burmistrza Pana Woźniakowskiego otrzymała zlecenie  .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, panie przewodniczący , Wysoka Rado pytania pana radnego Ryszarda Barańskiego dotarły do mnie w formie pisemnej - również w formie pisemnej udzieliłem informacji, o trybie w jakim mogę tego wyjaśnienia udzielić Panu radnemu. Nie ma żadnych tajemnic zwłaszcza ze pana radny przywołuje moje zapiski internetowe ,a więc  nie chodzi o żadne tajemnice, chodzi o zachowanie procedury - ta procedura będzie przeze mnie zachowana jeżeli chodzi o wszystkie informacje które pana radny zapytał . Informacja zostanie złożona w stosownym  trybie .

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański, panie burmistrzu , pan łamie ustawę o samorządzie gminnym - Ja złożyłem na Pana skargę i mam nadzieję, że Rada to wkrótce będzie rozpatrywała - dlatego nie chciałabym komentować tego wszystkiego .

Chciałem zadać jeszcze panu następne pytania:

- zbliża się 1- 3 maja, dlaczego nie są pomalowane pasy na przejściach ?

- co zadecydowało, że Radę Nadzorczą w DELFINIE obsadził pan ludźmi z zewnątrz ?, Czy u nas nie ma już  jakiś mądrych , inteligentnych ludzi z Ząbkowic , aby obsadzić takie stanowiska . ? Mówię dlaczego - i zadaje to pytanie, bo te osoby pobierają oczywiście jakieś  wynagrodzenie i dobrze byłoby  aby  to wynagrodzenie pobierali ludzie  z naszej Gminy .

Ja jestem patriotą,

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, w sprawie dotyczącej składu Rady Nadzorczej, korzystam ze swoich uprawnień  jako Walne Zgromadzenie  Wspólników, to po pierwsze , po drugie w składzie Rady DELFIN jest mieszkaniec Gminy Ząbkowic, po trzecie dotychczasowy skład Rady Nadzorczej  właśnie był z Ząbkowic Śląskich i nie jest chyba tajemnicą, że do działalności tej spółki jest bardzo wiele zastrzeżeń. Po czwarte wynagrodzenia członków Rady Nadzorczej nie wzrosną.

 

Radna Irena Szewczyk, zwróciła się z zapytaniem do burmistrza odnośnie   jakie będą efekty  spotkania ze Starostą w sprawie  rekultywacji Cegielni w Ząbkowicach Śląskich. Następne pytanie  dotyczyło zmian organizacyjnych w Urzędzie ? w jakim zakresie one będą ?

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , poinformował że jeśli chodzi o rekultywacje byłej cegielni jest spór prawny pomiędzy nim a Starostwem, z wiedzy burmistrza wynika iż to zadanie leży w gestii Starostwa .

W momencie wywiezienia odpadów pogalwanicznych Gmina poinformowała Zarząd Powiatu Ząbkowickiego o tym fakcie, w tym okresie miała miejsce zmiana władz powiatu, w związku z tym założono pewien margines błędu i czasowego poślizgu. Starosta poinformował, że istnieją przesłanki, których pewien zakres kompetencji leży po stronie Urzędu Wojewódzkiego.

W maju ma się odbyć wyburzenie komina na terenie Cegielni i dopiero ta czynność da podstawę do podjęcia innego rodzaju prac budowlanych czy też  rekultywacyjnych na tym terenie. Burmistrz zakłada, że jeżeli te terminy majowe będą dotrzymane to już nie będzie żadnych przeszkód aby w ramach swoich kompetencji Starostwo Powiatowe i Urząd Wojewódzki prowadziły dalej  proces  rekultywacji.

 

Odnośnie schematu organizacyjnego Urzędu uznał, że jest on wynikiem analizy protokołu audytu wewnętrznego Urzędu Miejskiego, który się odbywał.

Na początku dyskusja toczyła się w ścisłym gronie kierownictwa urzędu, po czym odbyła się konsultacja z kierownikami Wydziałów. Konsultacja ta odbyła się w minionym tygodniu i wniosła bardzo wiele uwag i wątpliwości sprawiło to, że ten schemat zostanie podpisany po długi weekendzie. Schemat ma uprościć relacje pomiędzy poszczególnymi wydziałami tak,  aby nie było wątpliwości, że są wydziały które realizują usługi  wyłącznie  dla mieszkańców na zewnątrz urzędu a są niektóre wydziały które realizują te usługi dla jednostek organizacyjnych Gminy. Mamy również na myśli zmniejszenie liczby w pionie infrastruktury technicznej Gminy. Miałyby powstać dwa wydziały jeden bardziej roboczy, drugi bardziej studialny tak aby również potencjał pracowników ich możliwości, i wykształcenie było lepiej wykorzystywane.

Nie ma w tej strukturze zaplanowanego drastycznego zredukowania zatrudniania. Są pracownicy, którzy rozważają przejście na emeryturę i to jest jedyny czynnik, który być może istotnie wpłynie na ograniczenie zatrudnienia w Urzędzie.

 

Radna Ewa Figzał, zapytała burmistrza - jakie efekty gospodarcze wynikają ze spotkań o których wspomniał burmistrz w sprawozdaniu dla Gminy Ząbkowice Śląskie.

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, udzielając odpowiedzi stwierdził, że rozmowa z Wójtem Janikowskim służyła wyjaśnieniu kwestii związanych       z projektowaną przez poprzedni samorząd i poprzednią radę miejską inicjatywę dotyczącą wspólnego inwestowania wspólnego sieć kanalizacyjna na terenie Gminy Stoszowice i Gminy Ząbkowice Śląskie.

W tej chwili mamy sytuację konfliktu interesów, ponieważ przynależność Gminy Ząbkowice Śląskie do Międzygminnego Związku Celowego stawia pod znakiem zapytania , nie tylko  racjonalność ekonomiczna i techniczną , ale również prawo naszej Gminy do konstruowania  mikroprojektów  na styku naszej gminy z gminą  która nie należy do tego Związku Celowego .

Wspólnie staraliśmy się wyjaśnić, że to nie jest z naszej strony niechęć do wspólnego projektu, natomiast chcemy mieć pewność czy wspólna realizacja projektu  nie  stoi na przeszkodzie w naszym funkcjonowaniu w MZC.

Jeżeli Międzygminny Związek celowy jasno postawi kryterium, że nie można kooperować z inną Gminą będziemy musieli się z tego porozumienia z Gminą Stoszowice wycofać.

 

Radna Ewa Figzał, podkreśliła, że Gmina jest w Międzygminny Związku Celowym bardzo długo. Z Gminą Stoszowice od pierwszego  spotkania  było mówione, że w tym obszarze trzeba podjąć  decyzję, albo zerwać umowę ale przede wszystkim Gmina Ząbkowice musi wiedzieć na czym stoi.

Mija pięć miesięcy funkcjonowania a decyzji gospodarczych nie widać - stwierdziła radna.

 

Sołtys wsi Jaworek Kazimierz Dyda, powrócił do wypowiedzi z sesji sołtysów, że zanim rozpocznie się proces rekultywacji cegielni zająć hipotekę  Cegielni. Odpady zostały wywiezione z pieniędzy podatników.  

 

Ad. pkt. 5

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, przedstawił informację w wykonania budżetu miasta i gminy  za  2006 rok.

( szczegółowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Zdzisław Burnat, odczytał Uchwałę     nr IV/52/2007  składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia      4 kwietnia 2007 roku w  sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Ząbkowic Śl.  sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta i Gminy za 2006 rok .

( pisemna opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Marian Tokarczyk, odczytał protokół komisji z dnia 4 kwietnia 2007 roku oraz wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium dla Burmistrza Ząbkowic Śląskich.

( pisma stanowią załącznik do niniejszego protokołu)

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Zdzisław Burnat, odczytał Uchwałę nr IV/73/2007 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 11 kwietnia 2007 roku o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.

( pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, stwierdziła, że komisja nie wniosła uwag do wniosku Komisji Rewizyjnej         i wnioskuje do Rady Miejskiej od udzielenie absolutorium.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik otworzył  dyskusje nad sprawozdaniem z wykonania budżetu .

 

W związku z brakiem  pytań  - przewodniczący zamknął  dyskusję po czym przedstawił projekt uchwały w sprawie  udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich

 

W wyniku głosowania  20 głosami za i 1 głosie przeciwnym uchwała została przyjęta .

 

Uchwała nr V/33/2007 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic Śląskie została przyjęta.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, ogłosił 15 minut przerwy .

 

Po przerwie  wznowiono obrady.     

 

Ad. pkt. 6

 

Marcin   Orzeszek , kierownik Wydziału Rozwoju Lokalnego przedstawił projekt uchwały w sprawie  zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Koziniec .

( projekt uchwały  stanowi załącznik  do protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego Ewa Figzał, poinformowała że projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię komisji.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał projekt uchwały pod głosowanie w wyniku którego 20 głosami za i 1 głosie wstrzymującym się został on przyjęty .

 

Uchwała nr V/34/2007 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Koziniec została przyjęta.

 

Ad. pkt. 7

 

Marcin Orzeszek, kierownik Wydziału Rozwoju Lokalnego przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany  uchwały nr III/25/2007 Rady Miejskiej   w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca  2007 roku w sprawie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie  na lata  2007- 2009

( projekt stanowi załącznik do protokołu )

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego Ewa Figzał, poinformowała, że projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię komisji.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej  Dominik, poddał pod głosowanie projekt uchwały  w wyniku którego 21 głosami za   został  on przyjęty  

 

Uchwała nr V/35/2007 w sprawie zmiany  uchwały nr III/25/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca  2007 roku w sprawie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie  na lata  2007- 2009 została przyjęta .

 

Ad. pkt. 8

 

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uzupełniających wyborów ławników do Sądu Rejonowego  w Ząbkowicach Śląskich  do II Wydziału Karnego .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował o tym, że wybory ławników muszą być przeprowadzone w głosowaniu tajnym.            W związku z powyższym należy powołać  do tego celu komisję Skrutacyjną  która to przeprowadzi  wybory .

 

Do składu Komisji Skrutacyjnej  zostały zgłoszone następujące osoby :

Marin Gwóźdź ,  Jolanta Mitręga oraz Danuta Wojtaczka. Osoby te wyraziły  zgodę na pracę w komisji.

 

Komisja przystąpiła do pracy nad przeprowadzeniem wyborów , rozdała karty do głosowania  radnym .

Po przeprowadzonym głosowaniu Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Marcin Gwóźdź odczytał protokół, który  stanowi załącznik .

 

Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik odczytał projekt  uchwały w sprawie uzupełniających  wyborów ławników do Sądu Rejonowego w Ząbkowicach Śląskich do II Wydziału Karnego . 

Uchwała nr V/36/2007 w sprawie uzupełniających wyborów ławników do Sądu Rejonowego w Ząbkowicach Śląskich do II Wydziału Karnego została  przyjęta .

  

 

Ad. pkt. 9

 

Kierownik Wydziału Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami Wojciech Jankowski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany  uchwały Rady Miejskiej nr V/27/2003 z dnia 4 lipca 2003 roku w sprawie zasad gospodarowania  nieruchomościami  stanowiącymi  własność Gminy Ząbkowice Śląskie ( projekt  stanowi załącznik  do protokołu ).

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, stwierdziła, że komisja podtrzymuje swoje wcześniejsze stanowisko, określone na poprzedniej sesji Rady Miejskiej i potwierdzone na ostatnim posiedzeniu komisji. Członkowie komisji uważają, że dla dobra mieszkańcowi należy stworzyć kompleksową uchwałę obejmującą mienie komunalne w postaci lokali mieszkalnych a jest ich 961, lokali użytkowych 58 , garaży 88 , komórek 10 oraz budynków użyteczności publicznej jeżeli taka potrzeba będzie.

 Jednocześnie komisja stwierdza, że nie przyjęcie tej niedoskonałej uchwały, jako lokalnego aktu prawnego nie hamuje działań burmistrza w zakresie przypisanym kompetencjom burmistrza.  Burmistrz nadal może korzystać  ze swoich uprawnień w tym zakresie. Komisja stwierdza również, że Rada  Miejska jak wypowiedział się burmistrz na swoim blogu nie zmusza  burmistrza  do podwyżki czynszów na komunalne lokale mieszkalne. Uznała, że to burmistrz  zadeklarował podwyżki co 6 miesięcy aby wcielić w życie program gospodarowania zasobem mienia komunalnego na rok 2007.  Z sondażu przeprowadzonego wśród posiadaczy mienia komunalnego widać niepokój  o dalszy ich los i dlatego  członkowie komisji uważają, że tą sprawę  należy załatwić  kompleksowo.

Rada chcąc pomóc burmistrzowi, przygotowała do dyskusji uchwałę. Przygotował ją Wiceprzewodniczący Rady Pan Barański, niestety burmistrz nie ustosunkował się do niej.

Jednocześnie nie  zgadzamy się z rozciągnięciem w czasie podjęcia decyzji w sprawie mienia komunalnego. Uważamy, że decyzja powinna być jedna, natomiast jej wykonanie może być etapowe. Nie zgadzamy się na symulacyjne działania, nie wypada burmistrzowie zasłaniać się radą  miejską w przypadku własnej decyzyjności.

Jednocześnie Rada Miejska deklaruje współpracę w kwestiach merytorycznych dla dobra mieszkańców i gospodarki naszego miasta . Radna poprosiła aby to wystąpienie potraktowane zostało jako oświadczenie, które to również skierowane zostanie do prasy.

 

Burmistrz Krzysztof   Kotowicz,  zwrócił po raz kolejny  do radnych o uchwalenie uchwały dotyczącej zakreślenia czasu obowiązywania bonifikaty na sprzedaż lokali mieszkalnych na rzecz najemców .  Nawiązał do statystyki podanej przez radną Figzał, przypomniał, że uchwała podjęta w roku 2003 skutkowała wyraźnie wzrostem sprzedaży mieszkań przy wykorzystaniu  tejże  bonifikaty. W roku 2004 było tych mieszkań sprzedanych  104 , w roku 2005 - 42 w roku 2006 - 36 , więc ta bonifikata  w pewnym momencie wyczerpała swój skutek motywujący do nabycia mieszkań .

Powołał się na znany już Radzie Miejskiej i przedstawiany  Radzie  program gospodarowania zasobem mienia komunalnego w którym w części opisowej  jak również doręczonej radnym  wersji tabelarycznej wyraźnie. Powtórzył informację o planowanych działaniach w zakresie realizacji tego programu.

Na miesiąc marzec ten program zakładał przyjęcie uchwały dotyczącej ograniczenia bonifikaty, na miesiąc kwiecień zakładał, opracowanie programu  gospodarowania mieniem komunalnym. Oba te punkty zostały zrealizowane - Rada Miejska otrzymała projekt uchwały w sprawie ograniczenia bonifikaty, a w kwietniu program  gospodarowania mieniem.

Jednocześnie został wyznaczony miesiąc maj jako termin podpisania zarządzenia  w sprawie zmiany stawek czynszu za najem lokali mieszkalnych, taka decyzja zostanie podjęta w maju bez względu na to czy jest to kwestia wygodna czy niewygodna dla Burmistrza . Taka decyzja chyba nie była wygodna dla poprzednika bo przez kilka lat nie podejmował jej .Mamy doczynienia z kilkuletnim czasem nie podejmowania żadnych kroków w tym względzie. Chcąc pozyskać opinię publiczną powinienem  kontynuować działania poprzednika, którą to tolerował postępujący proces degradacji mienia którego nie można było utrzymywać na wskutek tego nierynkowego podejścia -stwierdził burmistrz .

Poinformował również, że kilka dni temu wpłynął wniosek kierownik Zarządu Budynków Komunalnych określające poziom proponowanej stawki bazowej czynszu za m 2 -na poziomie 2,30 zł., jest to istotna różnica i zapowiedział, że  wniosek zostanie w pełni skonsumowany.

Następny krok nastąpi za 6 miesięcy zgodnie z prawem, takie podwyżki mogą być czynione.

W konsekwencji również w maju będzie przedstawiony projekt uchwały kompleksowej, której zadaniem będzie uregulowanie procesów sprzedaży lokali mieszkalnych, lokali użytkowych i nie jest tajemnicą publiczną, że wątek sprzedaży lokali użytkowych -to nie jest sprawa oczywista dla wszystkich, są co najmniej dwa poglądy na ten temat. Nie sprzedawać i sprzedawać. A jeśli sprzedawać to kolejne, na warunkach rynkowych w drodze przetargu bądź na warunkach preferencyjnych a więc na rzecz najemców - najemców jeśli na rzecz najemców  to również można ustalić warunki płatności tak krótkie bądź tak długie aby efekt takiej operacji finansowej był możliwie korzystny dla Gminy . Jeśli mówimy o rzeczywistości rozstrzygnięcia w tym względzie to myślę, że tej oczywistości nie ma w moim odczuciu. Nie ma wiodącego jednolitego stanowiska większości opinii, które zdołał ostatnio usłyszeć.

Temat ten będzie na pewno wymagał publicznej otwartej dyskusji i państwo radni podejmując uchwałę w tym względzie staną wobec tych pytań o których mówię - powiedział burmistrz.

Kończąc stwierdził, że nie chciałaby podchodzić do tej uchwały w sposób doraźny - ma to być uchwała, która ma ostatecznie zamknąć proces prywatyzacji lokali użytkowych, obojętne w jakiej byśmy wersji tego programu nie realizowali. Zaznaczył, że w jego programie  zawarty jest zapis o zarządzeniu burmistrza w sprawie zmiany  - czytaj podwyżek stawek czynszu lokali użytkowych w czerwcu tego roku.

Ostatecznym krokiem będzie ustanowienie a wcześniej ustalenie zasad zarządzania mieniem komunalnym a w ślad za tym zarządcy tego mienia odbędzie się to w okresie wakacyjnym tak aby od stycznia ktoś kto obejmie zarząd mieniem komunalnym  wcześniej dowiedział się czym ma zarządzać i na jakich zasadach. Burmistrz zapewnił, że program ten będzie konsekwentnie inspirowany.

Zwrócił się do radnych o dokonanie korekty w projekcie uchwały dotyczącej określenia daty 31 XII 2007 roku jako daty obowiązywania tej ulgi.

 

Następna sprawą poruszoną przez burmistrza było to iż został popełniony błąd sprzedając nieruchomości po tzw. obrysie. Zasugerował aby w projekcie uchwały kompleksowej podjąć ten problem, będzie on bardzo złożony ponieważ całych kamienic w ręku Gminy jest już bardzo mało . Kamienicą tym można byłoby przypisać konieczność sprzedania nie tylko po obrysie , ale pozostaje problem z tymi które są częściowo już sprzedane .

Złożoność projektowanej uchwały wymaga tez pewnego czasu bo nie może to być decyzja nieprzemyślana i nie skalkulowana . Ponowił  prośbę zgłoszoną w marcu o przyjęcie terminu majowego , jako terminu rozpatrzenia uchwały kompleksowej i poprosił radnych o przyjęcie uchwały w sprawie ograniczenia czasu bonifikaty na dzień 31 XII 2007 roku - bonifikaty 99 % .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, uznał że jest to autopoprawka burmistrza do projektu uchwały aby zmianie tutaj z 30 września na 31 grudnia.

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , potwierdził  ze jest to autopoprawka .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , zwrócił się do obecnych z  zapytaniem czy są  pytania odnośnie projektu uchwały -

 

W związku z brakiem pytań poddał projekt uchwały pod głosowanie , w wyniku którego 6 głosami za ,  14 głosami przeciw  projekt uchwały nie został on przyjęty  .

 

 

Ad. pkt. 10

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik,  odczytał projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego Rady Miejskiej                 w Ząbkowicach Śląskich Pana Marcina Gwóźdź .

 

Radny Marcin Gwóźdź , podziękował za bezkonfliktowa prace i działalność     w Radzie . Poprosił o przyjęcie uchwały .

 

Przewodniczący Rady Andrzej Dominik, poddał projekt uchwały pod głosowanie w wyniku którego 19  głosami za i 1 głosie wstrzymującym się  został on przyjęty .

 

Uchwała nr V/37/2007 w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich została przyjęta .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, podziękował za współpracę radnemu w imieniu Rady Miejskiej .

 

Ad. pkt. 11

Interpelacje i zapytania Radnych

 

Nie zgłoszono żadnych interpelacji

 

Ad. pkt. 12 Sprawy rożne

 

1.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił pismo  PPH ROMAR w Ząbkowicach Śląskich w sprawie wypowiedzenia w trybie  pilnym warunków dzierżawy działki nr 2/3 drogi dojazdowej do posesji na ulicy Powstańców Warszawy  ( pismo stanowi załącznik do protokołu )

 

Podkreślił że wypowiedzenie umowy nie należy do kompetencji Rady Miejskiej.  Zwrócił się z zapytaniem do burmistrza - jaka jest decyzja w sprawie wypowiedzenia umowy .

 

Burmistrz   Krzysztof Kotowicz , odpowiedział ze odbyło się spotkanie z mieszkańcami  domu wielorodzinnego , który  to graniczy z posesją Pana Romaniuka , spotkanie to miało charakter  mediacji i miało na celu wyeliminowanie natychmiastowego zerwania  umowy . Stwierdził również ze umowa może być zerwana  w każdej chwili  , jej ważność,  wygasa na przełomie października bądź  listopada i warto  poczekać do jej samoistnego wygaśnięcia , poza  tym mieszkańcy na działce mają uprawy , które chcieliby podtrzymać .

Burmistrz zaproponował  ze jeśli  Pan Romaniuk wyrazi wolę spotkanie może zostać powtórzone .

 

2.

Radny Ryszard Barański , nawiązał do artykułu który ukazał się w Panoramie Ząbkowickiej odnośnie że  burmistrz Kotowicz będzie karmił koty z inicjatywy radnego .

         Wyjaśnił ze temat ten był poruszany na posiedzeniu komisji Przestrzegania Prawa na wskutek złożonego wniosku przez Samorząd Mieszkańców Starego Miasta który zwrócił się o pomoc w tej  sprawie .

Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek, który następnie skierowała do Burmistrza.

Wystąpił do Burmistrza o dokonanie sprostowania w tej gazecie a jeśli takie się nie ukaże to złoży wniosek do sądu o naruszenie dóbr osobistych swoje osoby oraz członków komisji.

 

3.

Radna Jolanta Mitręga , zgłosiła swoje uwagi odnośnie utrzymania porządku i czystości  na terenie Gminy .

Wszelkie uwagi przedstawiła w pokazie multimedialnym.

 

4.

Przewodnicząca Zarządu Osiedla SŁONECZNEGO  Halina Narwojsz , wystąpiła z zapytaniem czy jest opracowany harmonogram prac remontowych ulicy  Kwiatowej ?  

Następną sprawą poruszoną była sprzedaż przez Spółdzielnie Mieszkaniową działki przy ulicy Jasnej gdzie ma powstać pawilon handlowy. Na posiedzeniu Zarządu Osiedla postawiony został postulat aby zminimalizować pewne niedogodności  dla mieszkańców osiedla i mieszkańcy zaproponowali aby działkę  sąsiednia będąca własnością Gminy była przez Gminę utrzymana i aby ruch kołowy przy ulicy Jasnej ograniczyć przez to a dostawa i dojazdy do tego obiektu który ma powstać odbywały się  ulicą Ziębicka od Stolca . Czy taki plan jest możliwy do zrealizowania ?

 

Zastępca Burmistrza  Ireneusz Woźniakowski , udzielił odpowiedzi w tej sprawie , jeśli chodzi o budowę  marketu na Osiedlu Słonecznym sprawa wygląda tak że jesteśmy w trakcie opracowywania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu . Działka która została kupiona przez BUDREM jest przewidziana jako działka usługowa, również działka Gminy jest przewidziana jako działka usługowa.

Zarząd Osiedla zwrócił się o zabezpieczenie terenu pod budowę świątyni - Burmistrz przychyla się do propozycji Rady Osiedla. Działka ta zostanie w projekcie planu również przekwalifikowana na działkę usługową .  

Dojazd do obu działek będzie z tyłu ,  jest  tam zabezpieczona droga na planie zagospodarowania przestrzennego , także ulica Jasna na pewno nie będzie dojazdem  do tych działek .

         Odnośnie Osiedla Kwiatowego - uważa ze jeśli chodzi o kanalizację burzową powinna  za nią  odpowiadać  spółka DELFIN.  Urząd jest na etapie  opracowywania uzgodnień wodno -prawnych i chce przekazać  w zarząd Spółce  całą kanalizacje burzową .

 

5.

Jan Stelmach , sołtys wsi Braszowice skierował zapytanie do Burmistrza jakie jest przeznaczenie terenu który wcześniej został przeznaczony na wysypisko w Braszowicach ? W chwili obecnej wywożone tam są różne rzeczy, gruz , szkło , ponadto ludzie bez pozwolenia wywożą  stamtąd  kamień . 

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, stwierdził że udzieli pisemnej odpowiedzi na ten temat sołtysowi .    

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik  zamknął obrady  

 

 

Protokołowała

Elżbieta Maciejewska

 

 

 

                                                        Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                  Andrzej Dominik