Protokół nr X/ 2007
z Sesji Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniu 30
kwietnia 2007 roku
w Sali konferencyjnej
Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich
W sesji udział wzięli:
Radni
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Krzysztof Kotowicz
Burmistrz Ząbkowic Śląskich
Ireneusz
Woźniakowski Zastępca Burmistrza
Iwona
Aibin Sekretarz Gminy
Bożena
Kurczyna Skarbnik Gminy
Oraz
goście zaproszeni wg listy obecności:
Na
podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik - o t w o r z y ł X
Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji, stwierdzając ze uczestniczy w niej 21 radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym
rada może obradować i podejmować
prawomocne uchwały .
Poinformował,
że protokół obrad sesji prowadzić będzie Elżbieta Maciejewska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.
Następnie
przedstawił porządek posiedzenia:
1.
Przyjęcie porządku obrad.
2.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
3.
Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od
ostatniej sesji
4.
Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od
ostatniej sesji.
5.
Informacja z wykonania budżetu Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie za 2006 rok
6.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia bądź nie
udzielenia absolutorium
Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich
7.
Podjęcie
uchwały w sprawie zatwierdzenia
Planu Odnowy wsi Koziniec.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie uzupełniających wyborów
ławników do Sądu Rejonowego w Ząbkowicach Śląskich do II Wydziału Karnego.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady
Miejskiej nr V/27/2003 z
dnia 4 lipca 2003 roku w sprawie zasad
gospodarowania nieruchomościami
stanowiącymi własność Gminy Ząbkowice Śląskie .
10.
Interpelacje i zapytania Radnych.
11.
Sprawy różne.
12.
Zakończenie obrad.
Zaproponował
wprowadzenie dodatkowych punktów do porządku:
.
Uchwała w sprawie zmiany uchwały nr III/25/2007 Rady Miejskiej w
Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007
roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2007 - 2009
.
Uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego Rady Miejskiej W Ząbkowicach Śląskich.
Radni wyrazili zgodę na wprowadzenia tych dwóch projektów uchwał przy
1 głosie wstrzymującym się.
Ad. pkt. 1
Rada
Miejska przyjęła porządek obrad.
Ad. pkt. 2
Rada
Miejska przyjęła protokół z IX sesji Rady Miejskiej z dnia 30 marca 2007 roku.
Ad. pkt. 3
Sprawozdanie
z pracy Przewodniczącego od ostatniej sesji Rady Miejskiej przedstawił Andrzej
Dominik.
W
okresie międzysesyjnym brał udział w:
Poinformował
również, że w okresie międzysesyjnym odbyło się 7 posiedzeń stałych komisji
Rady Miejskiej, w których również brał udział.
Ad. pkt. 4
Sprawozdanie z
pracy od ostatniej sesji złożył burmistrz Krzysztof Kotowicz .
I tak:
30 marca 2007
roku
31 marca 2007
roku
1 kwietnia
2007
2 kwietnia
2007
3
kwietnia 2007
.
przyjmowanie
interesantów
4 kwietnia
2007 roku
.
wizyta
pana Jerzego Liszki - komendanta Dolnośląskiego Ochotniczych Hufców Pracy i
rozmowa o współdziałaniu Gminy z OHP w sprawach obsługi ruchu turystycznego
.
narada
robocza z udziałem przedstawicieli Firmy Energia Pro dotycząca wdrożenia
programu oszczędnościowego w zakresie zużycia energii świetlnej na terenie
Gminy
5 kwietnia
2007 roku
.
spotkanie
z panem Ryszardem Nowakiem - starostą
Ząbkowickim dotycząca procesu rekultywacji byłej Cegielni przy ulicy Głowackiego
.
spotkanie
świąteczne z kierownikami wydziałów w Urzędzie Miejskim
6 kwietnia
2007 roku
10 kwietnia
2007 roku
11 kwietnia
2007 roku
12 kwietnia
2007 roku
13 kwietnia
2007 roku
.
udział
w sesji organów pomocniczych samorządu
gminnego, omówienie uszczegółowionego budżetu gminy na rok 2007 w zakresie prac
zaplanowanych w poszczególnych sołectwach i osiedlach miejskich .
.
spotkanie
z panem Lechem Poprawskim w sprawie konsultacji
wstępnego studium gospodarki wodociągowo -kanalizacyjnej przygotowanej
przez Międzygminny Związek Celowy w Kłodzku dla Gminy Ząbkowice Śląskie .
.
uczestnictwo
w zebraniu sprawozdawczym Gminnego Związku ochotniczych Straży Pożarnych w
Braszowicach .
14 kwietnia
2007 roku
.
udział
w forum wójtów i burmistrzów Powiatu
Ząbkowickiego dotyczącym organizacji Roku Cysterskiego i związanych z tym
imprez promocyjnych na terenie naszego Powiatu oraz spotkanie z księdzem
kardynałem Henrykiem Gulbinowiczem
.
uczestnictwo
w Biesiadzie Wielkanocnej w Tarnowie .
16 kwietnia
2007 roku
17
kwietnia 2007 roku
18
kwietnia 2007 roku
19
kwietnia 2007 roku
20
kwietnia 2007 roku
21
kwietnia 2007 roku
22
kwietnia 2007 roku
23
kwietnia 2007 roku
24
kwietnia 2007 roku
25
kwietnia 2007 roku
26
kwietnia 2007 roku
.
Nadzwyczajne
walne Zgromadzenie Wspólników Zakładu
Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. - zmiana składu Rady Nadzorczej
.
Udział
w posiedzeniu nowej rady Nadzorczej
.
Narada
kierowników wydziałów w Urzędzie Miejskim w sprawie konsultacji projektu nowego
schematu organizacyjnego UM.
.
Uczestnictwo
wraz z panem Andrzejem Dominikiem -przewodniczącym
Rady Miejskiej oraz panią Ireną Szewczyk
- przewodniczącą komisji w koncercie z okazji jubileuszu 20
lecia Zespołu Estradowego ' ZŁOCIENIE" w
Ząbkowickim Ośrodku Kultury
27
kwietnia 2007 roku
28
kwietnia 2007 roku
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusję nad sprawozdaniem.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański, zawrócił się z zapytaniem do burmistrza w sprawie wystosowanego
pisemnego zapytania na które nie uzyskał odpowiedzi . Ponowił zapytanie w
formie ustnej :
" W Pana blogu
internetowym ukazała się informacja na temat wynajęcia samochodu przez Pana za
3450 zl. będącego do Pana dyspozycji - proszę poinformować radę co zadecydowało
o takiej decyzji ? , ile kosztowało
wynajęcie tego samochodu od momentu zawarcia umowy do chwili obecnej ? ,
Dlaczego urząd nie użytkował danego samochodu do celów służbowych zgodnie z
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 19 .10.2000 roku z dnia 3
listopada 2000 roku .
Drugie pytanie - panie
Burmistrzu proszę udzielić mi informacji na takie pytanie - W urzędzie był
przeprowadzony remont gabinetów burmistrza , jego zastępców , sekretarza i
biura Rady Miejskiej - czy została zachowana procedura zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych ? , jakie firmy
złożyły oferty i na jaka kwotę ? i czy to prawda, że rodzina Pana zastępcy Burmistrza Pana Woźniakowskiego otrzymała
zlecenie .
Burmistrz Krzysztof Kotowicz,
panie przewodniczący , Wysoka Rado pytania pana radnego Ryszarda Barańskiego
dotarły do mnie w formie pisemnej - również w formie pisemnej udzieliłem informacji,
o trybie w jakim mogę tego wyjaśnienia udzielić Panu radnemu. Nie ma żadnych
tajemnic zwłaszcza ze pana radny przywołuje moje zapiski internetowe ,a więc nie chodzi o żadne tajemnice, chodzi o
zachowanie procedury - ta procedura będzie przeze mnie zachowana jeżeli chodzi
o wszystkie informacje które pana radny zapytał . Informacja zostanie złożona w
stosownym trybie .
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Ryszard Barański, panie burmistrzu , pan łamie ustawę o
samorządzie gminnym - Ja złożyłem na Pana skargę i mam nadzieję, że Rada to
wkrótce będzie rozpatrywała - dlatego nie chciałabym komentować tego
wszystkiego .
Chciałem zadać jeszcze
panu następne pytania:
- zbliża się 1- 3 maja,
dlaczego nie są pomalowane pasy na przejściach ?
- co zadecydowało, że
Radę Nadzorczą w DELFINIE obsadził pan ludźmi z zewnątrz ?, Czy u nas nie ma
już jakiś mądrych , inteligentnych ludzi
z Ząbkowic , aby obsadzić takie stanowiska . ? Mówię dlaczego - i zadaje to
pytanie, bo te osoby pobierają oczywiście jakieś wynagrodzenie i dobrze byłoby aby to
wynagrodzenie pobierali ludzie z naszej
Gminy .
Ja jestem patriotą,
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz, w sprawie dotyczącej składu Rady Nadzorczej,
korzystam ze swoich uprawnień jako Walne
Zgromadzenie Wspólników, to po pierwsze
, po drugie w składzie Rady DELFIN jest mieszkaniec Gminy Ząbkowic, po trzecie dotychczasowy
skład Rady Nadzorczej właśnie był z
Ząbkowic Śląskich i nie jest chyba tajemnicą, że do działalności tej spółki
jest bardzo wiele zastrzeżeń. Po czwarte wynagrodzenia członków Rady Nadzorczej
nie wzrosną.
Radna Irena Szewczyk, zwróciła się z zapytaniem do burmistrza
odnośnie jakie będą efekty spotkania ze Starostą w sprawie rekultywacji Cegielni w Ząbkowicach Śląskich.
Następne pytanie dotyczyło zmian
organizacyjnych w Urzędzie ? w jakim zakresie one będą ?
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz ,
poinformował że jeśli chodzi o rekultywacje byłej cegielni jest spór prawny pomiędzy
nim a Starostwem, z wiedzy burmistrza wynika iż to zadanie leży w gestii
Starostwa .
W
momencie wywiezienia odpadów pogalwanicznych Gmina poinformowała Zarząd Powiatu
Ząbkowickiego o tym fakcie, w tym okresie miała miejsce zmiana władz powiatu, w
związku z tym założono pewien margines błędu i czasowego poślizgu. Starosta
poinformował, że istnieją przesłanki, których pewien zakres kompetencji leży po
stronie Urzędu Wojewódzkiego.
W
maju ma się odbyć wyburzenie komina na terenie Cegielni i dopiero ta czynność
da podstawę do podjęcia innego rodzaju prac budowlanych czy też rekultywacyjnych na tym terenie. Burmistrz
zakłada, że jeżeli te terminy majowe będą dotrzymane to już nie będzie żadnych
przeszkód aby w ramach swoich kompetencji Starostwo Powiatowe i Urząd
Wojewódzki prowadziły dalej proces rekultywacji.
Odnośnie
schematu organizacyjnego Urzędu uznał, że jest on wynikiem analizy protokołu
audytu wewnętrznego Urzędu Miejskiego, który się odbywał.
Na
początku dyskusja toczyła się w ścisłym gronie kierownictwa urzędu, po czym
odbyła się konsultacja z kierownikami Wydziałów. Konsultacja ta odbyła się w
minionym tygodniu i wniosła bardzo wiele uwag i wątpliwości sprawiło to, że ten
schemat zostanie podpisany po długi weekendzie. Schemat ma uprościć relacje pomiędzy poszczególnymi wydziałami tak, aby nie było wątpliwości, że są wydziały które
realizują usługi wyłącznie dla mieszkańców na zewnątrz urzędu a są
niektóre wydziały które realizują te usługi dla jednostek organizacyjnych Gminy.
Mamy również na myśli zmniejszenie liczby w pionie infrastruktury technicznej
Gminy. Miałyby powstać dwa wydziały jeden bardziej roboczy, drugi bardziej
studialny tak aby również potencjał pracowników ich możliwości, i wykształcenie
było lepiej wykorzystywane.
Nie
ma w tej strukturze zaplanowanego drastycznego zredukowania zatrudniania. Są pracownicy,
którzy rozważają przejście na emeryturę i to jest jedyny czynnik, który być
może istotnie wpłynie na ograniczenie zatrudnienia w Urzędzie.
Radna Ewa Figzał, zapytała burmistrza - jakie efekty
gospodarcze wynikają ze spotkań o których wspomniał burmistrz w sprawozdaniu
dla Gminy Ząbkowice Śląskie.
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz, udzielając
odpowiedzi stwierdził, że rozmowa z Wójtem Janikowskim służyła wyjaśnieniu
kwestii związanych z projektowaną
przez poprzedni samorząd i poprzednią radę miejską inicjatywę dotyczącą
wspólnego inwestowania wspólnego sieć kanalizacyjna na terenie Gminy Stoszowice
i Gminy Ząbkowice Śląskie.
W
tej chwili mamy sytuację konfliktu interesów, ponieważ przynależność Gminy
Ząbkowice Śląskie do Międzygminnego Związku Celowego stawia pod znakiem
zapytania , nie tylko racjonalność
ekonomiczna i techniczną , ale również prawo naszej Gminy do konstruowania mikroprojektów
na styku naszej gminy z gminą
która nie należy do tego Związku Celowego .
Wspólnie
staraliśmy się wyjaśnić, że to nie jest z naszej strony niechęć do wspólnego
projektu, natomiast chcemy mieć pewność czy wspólna realizacja projektu nie stoi
na przeszkodzie w naszym funkcjonowaniu w MZC.
Jeżeli
Międzygminny Związek celowy jasno postawi kryterium, że nie można kooperować z
inną Gminą będziemy musieli się z tego porozumienia z Gminą Stoszowice wycofać.
Radna Ewa Figzał, podkreśliła, że Gmina jest w
Międzygminny Związku Celowym bardzo długo. Z Gminą Stoszowice od
pierwszego spotkania było mówione, że w tym obszarze trzeba
podjąć decyzję, albo zerwać umowę ale
przede wszystkim Gmina Ząbkowice musi wiedzieć na czym stoi.
Mija
pięć miesięcy funkcjonowania a decyzji gospodarczych nie widać - stwierdziła
radna.
Sołtys wsi Jaworek
Kazimierz Dyda,
powrócił do wypowiedzi z sesji sołtysów, że zanim rozpocznie się proces
rekultywacji cegielni zająć hipotekę
Cegielni. Odpady zostały wywiezione z pieniędzy podatników.
Ad. pkt. 5
Burmistrz Krzysztof Kotowicz, przedstawił informację w wykonania
budżetu miasta i gminy za 2006 rok.
(
szczegółowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
Wiceprzewodniczący Rady
Miejskiej Zdzisław Burnat,
odczytał Uchwałę nr IV/52/2007 składu Orzekającego Regionalnej Izby
Obrachunkowej z dnia 4 kwietnia 2007
roku w sprawie opinii o przedłożonym
przez Burmistrza Ząbkowic Śl.
sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta i Gminy za 2006 rok .
(
pisemna opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Przewodniczący Komisji
Rewizyjnej Rady Miejskiej Marian Tokarczyk, odczytał protokół komisji z dnia 4 kwietnia 2007 roku
oraz wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium dla Burmistrza
Ząbkowic Śląskich.
(
pisma stanowią załącznik do niniejszego protokołu)
Wiceprzewodniczący Rady
Miejskiej Zdzisław Burnat, odczytał
Uchwałę nr IV/73/2007 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we
Wrocławiu z dnia 11 kwietnia 2007 roku o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie
udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.
(
pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, stwierdziła, że komisja nie wniosła uwag do wniosku
Komisji Rewizyjnej i wnioskuje do
Rady Miejskiej od udzielenie absolutorium.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik otworzył dyskusje nad sprawozdaniem z wykonania
budżetu .
W
związku z brakiem pytań - przewodniczący zamknął dyskusję po czym przedstawił projekt uchwały
w sprawie udzielenia absolutorium
Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich
W
wyniku głosowania 20 głosami za i 1
głosie przeciwnym uchwała została przyjęta .
Uchwała nr V/33/2007 w
sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Ząbkowic Śląskie została przyjęta.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, ogłosił 15 minut przerwy .
Po
przerwie wznowiono obrady.
Ad. pkt. 6
Marcin Orzeszek , kierownik Wydziału Rozwoju
Lokalnego przedstawił
projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia
Planu Odnowy wsi Koziniec .
( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego Ewa Figzał,
poinformowała że projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał projekt uchwały pod głosowanie
w wyniku którego 20 głosami za i 1 głosie wstrzymującym się został on przyjęty
.
Uchwała nr V/34/2007 w
sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Koziniec została przyjęta.
Ad. pkt. 7
Marcin Orzeszek,
kierownik Wydziału Rozwoju Lokalnego przedstawił
projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały
nr III/25/2007 Rady Miejskiej w
Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007
roku w sprawie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata
2007- 2009
(
projekt stanowi załącznik do protokołu )
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego Ewa Figzał,
poinformowała, że projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał pod głosowanie projekt uchwały w wyniku którego 21 głosami za został
on przyjęty
Uchwała nr V/35/2007 w
sprawie zmiany uchwały nr III/25/2007
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007 roku w sprawie Wieloletniego Planu
Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie
na lata 2007- 2009 została
przyjęta .
Ad. pkt. 8
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie uzupełniających wyborów ławników do Sądu
Rejonowego w Ząbkowicach Śląskich do II Wydziału Karnego .
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik,
poinformował o tym, że wybory ławników muszą być przeprowadzone w głosowaniu
tajnym. W związku z powyższym
należy powołać do tego celu komisję
Skrutacyjną która to przeprowadzi wybory .
Do
składu Komisji Skrutacyjnej zostały zgłoszone
następujące osoby :
Marin
Gwóźdź , Jolanta Mitręga oraz Danuta
Wojtaczka. Osoby te wyraziły zgodę na
pracę w komisji.
Komisja
przystąpiła do pracy nad przeprowadzeniem wyborów , rozdała karty do
głosowania radnym .
Po
przeprowadzonym głosowaniu Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Marcin Gwóźdź odczytał
protokół, który stanowi załącznik .
Następnie
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik odczytał projekt uchwały w sprawie uzupełniających wyborów ławników do Sądu Rejonowego w Ząbkowicach
Śląskich do II Wydziału Karnego .
Uchwała nr V/36/2007 w
sprawie uzupełniających wyborów ławników do Sądu Rejonowego w Ząbkowicach Śląskich
do II Wydziału Karnego została przyjęta
.
Ad. pkt. 9
Kierownik Wydziału
Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami Wojciech Jankowski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej nr V/27/2003 z dnia 4
lipca 2003 roku w sprawie zasad gospodarowania
nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Ząbkowice Śląskie (
projekt stanowi załącznik do protokołu ).
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, stwierdziła, że komisja podtrzymuje swoje wcześniejsze
stanowisko, określone na poprzedniej sesji Rady Miejskiej i potwierdzone na ostatnim
posiedzeniu komisji. Członkowie komisji uważają, że dla dobra mieszkańcowi
należy stworzyć kompleksową uchwałę obejmującą mienie komunalne w postaci lokali
mieszkalnych a jest ich 961, lokali użytkowych 58 , garaży 88 , komórek 10 oraz
budynków użyteczności publicznej jeżeli taka potrzeba będzie.
Jednocześnie komisja stwierdza, że nie przyjęcie
tej niedoskonałej uchwały, jako lokalnego aktu prawnego nie hamuje działań
burmistrza w zakresie przypisanym kompetencjom burmistrza. Burmistrz nadal może korzystać ze swoich uprawnień w tym zakresie. Komisja
stwierdza również, że Rada Miejska jak wypowiedział
się burmistrz na swoim blogu nie zmusza
burmistrza do podwyżki czynszów
na komunalne lokale mieszkalne. Uznała, że to burmistrz zadeklarował podwyżki co 6 miesięcy aby
wcielić w życie program gospodarowania zasobem mienia komunalnego na rok 2007. Z sondażu przeprowadzonego wśród posiadaczy
mienia komunalnego widać niepokój o
dalszy ich los i dlatego członkowie
komisji uważają, że tą sprawę należy
załatwić kompleksowo.
Rada
chcąc pomóc burmistrzowi, przygotowała do dyskusji uchwałę. Przygotował ją Wiceprzewodniczący
Rady Pan Barański, niestety burmistrz nie ustosunkował się do niej.
Jednocześnie
nie zgadzamy się z rozciągnięciem w czasie
podjęcia decyzji w sprawie mienia komunalnego. Uważamy, że decyzja powinna być
jedna, natomiast jej wykonanie może być etapowe. Nie zgadzamy się na
symulacyjne działania, nie wypada burmistrzowie zasłaniać się radą miejską w przypadku własnej decyzyjności.
Jednocześnie
Rada Miejska deklaruje współpracę w kwestiach merytorycznych dla dobra
mieszkańców i gospodarki naszego miasta . Radna poprosiła aby to wystąpienie
potraktowane zostało jako oświadczenie, które to również skierowane zostanie do
prasy.
Burmistrz Krzysztof Kotowicz, zwrócił po raz
kolejny do radnych o uchwalenie uchwały
dotyczącej zakreślenia czasu obowiązywania bonifikaty na sprzedaż lokali
mieszkalnych na rzecz najemców . Nawiązał
do statystyki podanej przez radną Figzał, przypomniał, że uchwała podjęta w
roku 2003 skutkowała wyraźnie wzrostem sprzedaży mieszkań przy wykorzystaniu tejże
bonifikaty. W roku 2004 było tych mieszkań sprzedanych 104 , w roku 2005 - 42 w roku 2006 - 36 ,
więc ta bonifikata w pewnym momencie
wyczerpała swój skutek motywujący do nabycia mieszkań .
Powołał
się na znany już Radzie Miejskiej i przedstawiany Radzie
program gospodarowania zasobem mienia komunalnego w którym w części
opisowej jak również doręczonej
radnym wersji tabelarycznej wyraźnie. Powtórzył
informację o planowanych działaniach w zakresie realizacji tego programu.
Na
miesiąc marzec ten program zakładał przyjęcie uchwały dotyczącej ograniczenia
bonifikaty, na miesiąc kwiecień zakładał, opracowanie programu gospodarowania mieniem komunalnym. Oba te
punkty zostały zrealizowane - Rada Miejska otrzymała projekt uchwały w sprawie
ograniczenia bonifikaty, a w kwietniu program
gospodarowania mieniem.
Jednocześnie
został wyznaczony miesiąc maj jako termin podpisania zarządzenia w sprawie zmiany stawek czynszu za najem
lokali mieszkalnych, taka decyzja zostanie podjęta w maju bez względu na to czy
jest to kwestia wygodna czy niewygodna dla Burmistrza . Taka decyzja chyba nie
była wygodna dla poprzednika bo przez kilka lat nie podejmował jej .Mamy
doczynienia z kilkuletnim czasem nie podejmowania żadnych kroków w tym
względzie. Chcąc pozyskać opinię publiczną powinienem kontynuować działania poprzednika, którą to
tolerował postępujący proces degradacji mienia którego nie można było
utrzymywać na wskutek tego nierynkowego podejścia -stwierdził burmistrz .
Poinformował
również, że kilka dni temu wpłynął wniosek kierownik Zarządu Budynków
Komunalnych określające poziom proponowanej stawki bazowej czynszu za m 2 -na
poziomie 2,30 zł., jest to istotna różnica i zapowiedział, że wniosek zostanie w pełni skonsumowany.
Następny
krok nastąpi za 6 miesięcy zgodnie z prawem, takie podwyżki mogą być czynione.
W
konsekwencji również w maju będzie przedstawiony projekt uchwały kompleksowej,
której zadaniem będzie uregulowanie procesów sprzedaży lokali mieszkalnych,
lokali użytkowych i nie jest tajemnicą publiczną, że wątek sprzedaży lokali
użytkowych -to nie jest sprawa oczywista dla wszystkich, są co najmniej dwa
poglądy na ten temat. Nie sprzedawać i sprzedawać. A jeśli sprzedawać to
kolejne, na warunkach rynkowych w drodze przetargu bądź na warunkach
preferencyjnych a więc na rzecz najemców - najemców jeśli na rzecz
najemców to również można ustalić
warunki płatności tak krótkie bądź tak długie aby efekt takiej operacji
finansowej był możliwie korzystny dla Gminy . Jeśli mówimy o rzeczywistości rozstrzygnięcia
w tym względzie to myślę, że tej oczywistości nie ma w moim odczuciu. Nie ma
wiodącego jednolitego stanowiska większości opinii, które zdołał ostatnio
usłyszeć.
Temat
ten będzie na pewno wymagał publicznej otwartej dyskusji i państwo radni
podejmując uchwałę w tym względzie staną wobec tych pytań o których mówię -
powiedział burmistrz.
Kończąc
stwierdził, że nie chciałaby podchodzić do tej uchwały w sposób doraźny - ma to
być uchwała, która ma ostatecznie zamknąć proces prywatyzacji lokali użytkowych,
obojętne w jakiej byśmy wersji tego programu nie realizowali. Zaznaczył, że w
jego programie zawarty jest zapis o zarządzeniu
burmistrza w sprawie zmiany - czytaj
podwyżek stawek czynszu lokali użytkowych w czerwcu tego roku.
Ostatecznym
krokiem będzie ustanowienie a wcześniej ustalenie zasad zarządzania mieniem
komunalnym a w ślad za tym zarządcy tego mienia odbędzie się to w okresie
wakacyjnym tak aby od stycznia ktoś kto obejmie zarząd mieniem komunalnym wcześniej dowiedział się czym ma zarządzać i
na jakich zasadach. Burmistrz zapewnił, że program ten będzie konsekwentnie inspirowany.
Zwrócił
się do radnych o dokonanie korekty w projekcie uchwały dotyczącej określenia
daty 31 XII 2007 roku jako daty obowiązywania tej ulgi.
Następna
sprawą poruszoną przez burmistrza było to iż został popełniony błąd sprzedając nieruchomości
po tzw. obrysie. Zasugerował aby w
projekcie uchwały kompleksowej podjąć ten problem, będzie on bardzo złożony ponieważ
całych kamienic w ręku Gminy jest już bardzo mało . Kamienicą tym można byłoby
przypisać konieczność sprzedania nie tylko po obrysie , ale pozostaje problem z
tymi które są częściowo już sprzedane .
Złożoność
projektowanej uchwały wymaga tez pewnego czasu bo nie może to być decyzja
nieprzemyślana i nie skalkulowana . Ponowił
prośbę zgłoszoną w marcu o przyjęcie terminu majowego , jako terminu
rozpatrzenia uchwały kompleksowej i poprosił radnych o przyjęcie uchwały w
sprawie ograniczenia czasu bonifikaty na dzień 31 XII 2007 roku - bonifikaty 99
% .
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik,
uznał że jest to autopoprawka burmistrza do projektu uchwały aby zmianie tutaj
z 30 września na 31 grudnia.
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz ,
potwierdził ze jest to autopoprawka .
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik
, zwrócił się do obecnych z zapytaniem
czy są pytania odnośnie projektu uchwały
-
W związku z brakiem
pytań poddał projekt uchwały pod głosowanie , w wyniku którego 6 głosami za , 14 głosami przeciw projekt uchwały nie został on przyjęty .
Ad. pkt. 10
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik,
odczytał projekt uchwały w sprawie
wygaśnięcia mandatu Radnego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich Pana
Marcina Gwóźdź .
Radny Marcin Gwóźdź , podziękował za bezkonfliktowa prace
i działalność w Radzie . Poprosił o
przyjęcie uchwały .
Przewodniczący Rady
Andrzej Dominik,
poddał projekt uchwały pod głosowanie w wyniku którego 19 głosami za i 1 głosie wstrzymującym się został on przyjęty .
Uchwała nr V/37/2007 w
sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
została przyjęta .
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik,
podziękował za współpracę radnemu w imieniu Rady Miejskiej .
Ad. pkt. 11
Interpelacje i zapytania
Radnych
Nie
zgłoszono żadnych interpelacji
Ad. pkt. 12 Sprawy rożne
1.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik,
przedstawił pismo PPH ROMAR w
Ząbkowicach Śląskich w sprawie wypowiedzenia w trybie pilnym warunków dzierżawy działki nr 2/3 drogi
dojazdowej do posesji na ulicy Powstańców Warszawy ( pismo stanowi załącznik do protokołu )
Podkreślił
że wypowiedzenie umowy nie należy do kompetencji Rady Miejskiej. Zwrócił się z zapytaniem do burmistrza - jaka
jest decyzja w sprawie wypowiedzenia umowy .
Burmistrz Krzysztof Kotowicz , odpowiedział ze odbyło się spotkanie
z mieszkańcami domu wielorodzinnego ,
który to graniczy z posesją Pana
Romaniuka , spotkanie to miało charakter
mediacji i miało na celu wyeliminowanie natychmiastowego zerwania umowy . Stwierdził również ze umowa może być
zerwana w każdej chwili , jej ważność, wygasa na przełomie października bądź listopada i warto poczekać do jej samoistnego wygaśnięcia ,
poza tym mieszkańcy na działce mają
uprawy , które chcieliby podtrzymać .
Burmistrz
zaproponował ze jeśli Pan Romaniuk wyrazi wolę spotkanie może zostać
powtórzone .
2.
Radny Ryszard Barański , nawiązał do artykułu który ukazał
się w Panoramie Ząbkowickiej odnośnie że
burmistrz Kotowicz będzie karmił koty z inicjatywy radnego .
Wyjaśnił ze temat ten był poruszany na
posiedzeniu komisji Przestrzegania Prawa na wskutek złożonego wniosku przez
Samorząd Mieszkańców Starego Miasta który zwrócił się o pomoc w tej sprawie .
Komisja
pozytywnie zaopiniowała wniosek, który następnie skierowała do Burmistrza.
Wystąpił
do Burmistrza o dokonanie sprostowania w tej gazecie a jeśli takie się nie
ukaże to złoży wniosek do sądu o naruszenie dóbr osobistych swoje osoby oraz
członków komisji.
3.
Radna Jolanta Mitręga , zgłosiła swoje uwagi odnośnie utrzymania
porządku i czystości na terenie Gminy .
Wszelkie
uwagi przedstawiła w pokazie multimedialnym.
4.
Przewodnicząca Zarządu
Osiedla SŁONECZNEGO Halina Narwojsz , wystąpiła z zapytaniem czy jest
opracowany harmonogram prac remontowych ulicy Kwiatowej ?
Następną
sprawą poruszoną była sprzedaż przez Spółdzielnie Mieszkaniową działki przy
ulicy Jasnej gdzie ma powstać pawilon handlowy. Na posiedzeniu Zarządu Osiedla
postawiony został postulat aby zminimalizować pewne niedogodności dla mieszkańców osiedla i mieszkańcy
zaproponowali aby działkę sąsiednia będąca
własnością Gminy była przez Gminę utrzymana i aby ruch kołowy przy ulicy Jasnej
ograniczyć przez to a dostawa i dojazdy do tego obiektu który ma powstać
odbywały się ulicą Ziębicka od Stolca . Czy
taki plan jest możliwy do zrealizowania ?
Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski , udzielił odpowiedzi w tej sprawie ,
jeśli chodzi o budowę marketu na Osiedlu
Słonecznym sprawa wygląda tak że jesteśmy w trakcie opracowywania miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu . Działka która została
kupiona przez BUDREM jest przewidziana jako działka usługowa, również działka
Gminy jest przewidziana jako działka usługowa.
Zarząd
Osiedla zwrócił się o zabezpieczenie terenu pod budowę świątyni - Burmistrz
przychyla się do propozycji Rady Osiedla. Działka ta zostanie w projekcie planu
również przekwalifikowana na działkę usługową .
Dojazd
do obu działek będzie z tyłu , jest tam zabezpieczona droga na planie
zagospodarowania przestrzennego , także ulica Jasna na pewno nie będzie
dojazdem do tych działek .
Odnośnie Osiedla Kwiatowego - uważa ze
jeśli chodzi o kanalizację burzową powinna
za nią odpowiadać spółka DELFIN. Urząd jest na etapie opracowywania uzgodnień wodno -prawnych i
chce przekazać w zarząd Spółce całą kanalizacje burzową .
5.
Jan Stelmach , sołtys wsi
Braszowice skierował
zapytanie do Burmistrza jakie jest przeznaczenie terenu który wcześniej został
przeznaczony na wysypisko w Braszowicach ? W chwili obecnej wywożone tam są
różne rzeczy, gruz , szkło , ponadto ludzie bez pozwolenia wywożą stamtąd
kamień .
Burmistrz Krzysztof Kotowicz, stwierdził że udzieli pisemnej
odpowiedzi na ten temat sołtysowi .
W związku z wyczerpaniem
porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął obrady
Protokołowała
Elżbieta Maciejewska
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Andrzej
Dominik