Protokół  nr XIV/ 2007

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 24 sierpnia   2007 roku oraz 14 września 2007 roku

w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich

 

 

Godzina rozpoczęcia sesji 14 00

 

Nieobecni radni to :

Jolanta  Mitręga          nieobecna usprawiedliwiona

 

W sesji udział wzięli:

 

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

Krzysztof  Kotowicz                Burmistrz   Ząbkowic Śląskich

Ireneusz Woźniakowski                    Zastępca Burmistrza

Iwona Aibin                            Sekretarz  Gminy                  

Bożena Kurczyna                   Skarbnik Gminy

 

Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:

 

         Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  - o t w o r z y ł  XIV  Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich  V kadencji,  stwierdzając ze uczestniczy w niej 20  radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować i podejmować  prawomocne  uchwały .

 

            Poinformował, że protokół obrad sesji prowadzić będzie Elżbieta Maciejewska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.

Następnie przedstawił porządek posiedzenia :

1.           Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.

2.           Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej  od ostatniej sesji.

3.           Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji. 

4.           Informacja Burmistrza Ząbkowic Śląskich z realizacji uchwały Nr IV/13/2006 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich  z dnia 15 grudnia 2006 roku w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich za okres   II kwartału 2007 roku 

5.          Informacja  dotycząca przygotowania placówek oświatowych  do roku szkolnego 2007 / 2008

6.           Rozpatrzenie  wniosku PWiK DELFIN w Ząbkowicach Śląskich o zatwierdzenie taryf  dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków  . 

7.           Podjęcie  projektów uchwał:

.        W sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Ząbkowice Śląskie

.          W sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenu górniczego złoża gabra BRASZOWICE II w granicach Gminy Ząbkowice Śląskie

.        w sprawie zmiany do uchwały nr VII/51/2007 Rady Miejskiej z dnia 28 czerwca 2007 roku w sprawie zaciągnięcia  w 2007 roku długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie termomodernizacji

.        w sprawie zmiany do uchwały nr VII/49/2007 Rady Miejskiej          w Ząbkowicach Śląskich z dnia 28 czerwca  2007 roku w sprawie wprowadzenia zmiany  w budżecie miasta i gminy na 2007 roku

.        w sprawie  powołania zespołu opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników do sądu Okręgowego w Świdnicy oraz Sadu Rejonowego w Ząbkowicach Śląskich.

.        w sprawie zmiany uchwały Nr VII/41/2007 Rady Miejskiej              w  Ząbkowicach Śląskich z dnia 28 czerwca 2007 roku w sprawie  ustanowienia tytułu " Honorowy Obywatel Ząbkowic Śląskich " oraz określenia zasad i trybu nadawania tytułu

8.           Rozpatrzenie skargi na działalność Pani Danuty Tkaczonek - Dyrektora Ząbkowickiego Ośrodka Kultury w Ząbkowicach Śląskich

9.           Interpelacje i zapytania Radnych.

10.      Sprawy różne.

11.      Zakończenie obrad.

 

Przewodniczący Rady Andrzej Dominik zgłosił wniosek o wycofanie z porządku obrad wniosku PWiK DELFIN w Ząbkowicach Śląskich o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Wniosek umotywował tym, że do chwili obecnej nie wpłynął do Rady Miejskiej projekt uchwały, który to jest konieczny. Ponadto Rada Miejska nie otrzymała szczegółowej analizy kosztów, o którą zwrócił się do Pana Burmistrza w dniu 11 lipca 2007 roku.

 

Poddał wniosek pod głosowanie, w wyniku, którego 13 głosami za wniosek został wycofany.

 

Więcej uwag do porządku obrad nie wniesiono w związku, z czym został on przyjęty.

 

Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik podziękował za długoletnią pracę jak i również współpracę Pani Krystynie Drożdż Radczyni prawnej .Wręczył kwiaty i podziękowanie .Podkreślił że współpraca z Radą  układała się bardzo dobrze . 

 

Przystąpiono do realizacji porządku obrad.

 

Ad. pkt 1   

Protokoły z poprzednich Sesji Rady Miejskiej tj. 28 czerwca 2007 roku oraz    5 lipca 2007 zostały przyjęte bez uwag.

 

 

 Ad. pkt.2

 

Sprawozdanie z pracy od ostatniej sesji przedstawił Andrzej Dominik, Przewodniczący Rady Miejskiej.

Poinformował, że od 15 lipca do 15 sierpnia Rada Miejska miała przerwę wakacyjna. W tym czasie przyjmował interesantów . Uczestniczył w Mszy Świętej we wsi Bobolice, skad  wyruszała kolejna Pielgrzymka Diecezji Świdnickiej, której przewodniczył Ksiądz Biskup Dec.

 Przeprowadził rozmowę z Panią Skarbnik w sprawie wniosku złożonego przez sołtysów  i przewodniczących rad osiedli w sprawie  podwyżki diet  za  udział w pracach . Dodał, że Rada Miejska nie odrzuca tego wniosku, ale odkłada go do realizacji do momentu, kiedy będzie sprawozdanie za pierwsze półrocze. Po spotkaniu ustalono, że na najbliższej Sesji Rady Miejskiej we wrześniu powróci się do tej sprawy.

Z Wiceprzewodniczącym Ryszardem Barańskim, pożegnał Księdza Adama Słowińskiego. Wraz z Panem Burmistrzem i z dwoma Radnymi był gościem  Burmistrza ze Sławna..

Wystąpił z pismem do Konserwatora Zabytków o wyrażenie zgody na przeprowadzenie renowacji grobowca fundatora tutejszego Szpitala Miejskiego. Renowacja ta będzie polegała na piaskowaniu tego grobowca, którą wykona Radny Henryk Zięba.

Brał również udział w posiedzeniu dwóch komisji Rady Miejskiej.

 

Ad. pkt 3

Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji. Informację przedstawił Burmistrz Krzysztof Kotowicz. Sprawozdanie obejmuje okres pomiędzy 28 czerwca  - 23 sierpnia 2007 r.

 

28.06.2007

.  udział w sesji Rady Miejskiej,  

 

29.06.2007

.        Udział w roboczym spotkaniu zespołu ds. inwestycji termomodernizacyjnych Ząbkowickiego Ośrodka Kultury.

.        Udział w otwarciu kąpieliska miejskiego.

.        Udział w konferencji "SZLAK KRÓLEWNY MARIANNY ORAŃSKIEJ -program współpracy transgranicznej w Euroregionie Glacensis" - Pałac Królewny Marianny Orańskiej w Kamieńcu Ząbkowickim.

.        Powitanie delegacji z partnerskiego miasta Uchte - piknik pod Halą "Słoneczna".

 

30.06. 2007 

.        Zwiedzanie Ziemi Ząbkowickiej wraz z gośćmi z partnerskiego miasta Uchte -Srebrna Góra, Kamieniec Ząbkowicki, Henryków.

.        Udział w otwarciu imprezy FOLKovaFIESTA.

.        Uroczysta kolacja z gośćmi z partnerskiego miasta Uchte - świetlica wiejska we wsi Stolec.

01.07. 2007

.        Zwiedzanie Ząbkowic Śląskich wraz z gośćmi z Uchte w tym spotkanie pod dębem przyjaźni przy Domu Kauffunga.

.        Msza Święta w kościele parafialnym pw. Św. Anny gdzie w języku niemieckim powitano gości z Uchte.

.        Obiad pożegnalny i odjazd gości z partnerskiego miasta Uchte.

 

02.07.2007

.        Spotkanie z panem Adamem Prokopem przedstawicielem firmy "Artco".

.        Udział w spotkaniu przedstawicieli gmin i powiatów leżących przy drodze krajowej nr 8 na odcinku Wrocław-Kudowa Zdrój na temat wniosku o modernizację tej drogi (spotkanie zorganizowane przez Stowarzyszenie Gmin Ziemi Kłodzkiej).

.        Narada robocza z udziałem przedstawicieli Ząbkowickiego Ośrodka Kultury i Zarządu Gospodarki Komunalnej w związku ze stwierdzonymi nieporządkami na terenie Rynku.

.        Udział w przyjęciu  z okazji 231 Rocznicy Niepodległości Sanów Zjednoczonych - Muzeum Miejskie Wrocławia. Rozmowa
  bezpośrednia z ambasadorem USA w Polsce Victorem Ashe.

03.07. 2007

.         Spotkanie z Zarządem Osiedla XX na temat ładu estetycznego tej dzielnicy Ząbkowic Śląskich.

.        Spotkanie z gospodarzami ogrodów letnich oraz przedstawicielami Straży Miejskiej, Policji w sprawie skarg na działalność tych ogrodów.

.        Spotkanie z panią Danutą Wojtaczką przewodniczącą Społecznej Komisji Mieszkaniowej w sprawie planów działań komisji w 2007 r.

.         Udział w posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej.

04.07.2007

.        Spotkanie z Zarządem Gospodarki Komunalnej dotycząca bieżącego utrzymania czystości.

.        Narada kierownictwa Urzędu Miejskiego w sprawie bieżącej realizacji inwestycji na terenie Gminy.

.        Konferencja prasowa z udziałem Zarządu Gospodarki Komunalnej w sprawie zastrzeżeń wokół organizowanych imprez weekendowych w Ząbkowicach Śląskich.

.        Spotkanie w Urzędzie Miejskim z mieszkańcami Ząbkowic Śląskich z udziałem przedstawicieli Policji, Straży Miejskiej i Zarządu Gospodarki Komunalnej oraz radnych dotyczące funkcjonowania ogródków letnich w Rynku.

05.07.2007

.        Udział w Sesji Rady Miejskiej.

06.07.2007

.         Narada przedstawicieli samorządów leżących wzdłuż drogi krajowej Nr 8  w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego z udziałem członka zarządu województwa pana Patryka Wilda.

.        Spotkanie robocze z wicedyrektorem Oddziału Terenowego Agencji Nieruchomości Rolnych panem Ryszardem Filińskim oraz rozmowa z dyrektorem z panem Januszem Abramowiczem dyrektorem Oddziału. Oba spotkania dotyczyły pozyskiwania terenów    na cele publiczne na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie.

08.07.2007

.        Udział w XII Wojewódzkim Festiwalu Zespołów Artystycznych Kół Gospodyń Wiejskich we wsi Stolec.

 09.07.2007

.        Spotkanie z panem Robertem Działakiem szefem drogówki Komendy Powiatowej Policji w Ząbkowicach Śl. w sprawie współpracy Gminy i Policji  w zakresie poprawy bezpieczeństwa na drogach publicznych na terenie Gminy.

.        Spotkanie z panem Leszkiem Szlachtą -prezesem Spółdzielni Mieszkaniowej w Ząbkowicach Śl. oraz panią Agnieszką Stachurek    przedstawicielem Fortum DZT S.A. w sprawie modernizacji instalacji ciepłowniczych  w Ząbkowicach Śl.

.        Spotkanie z pastorem   Kościoła Zielonoświątkowego Jonem  Flick oraz Jego małżonką. Spotkanie dotyczyło realizacji projektu English Sumer Workshops 2007 gdzie 6-osobowa grupa amerykańskich studentów pod kierunkiem pastora J. Flick'a prowadziła   interdyscyplinarne zajęcia z młodzieżą w Gimnazjum Publicznym nr 2.

.        Spotkanie z panem Henrykiem Saryczewem w sprawie organizacji Ośrodka Sportu i Rekreacji w okresie wakacji i nowym roku szkolnym oraz przygotowań do modernizacji stadionu miejskiego.

10.07.2007

.         Wizyta pana Johannesa Waltzika wraz z małżonką -lidera osób, które mieszkały w Ząbkowicach Śl. do okresu po II wojnie Światowej. Rozmowa dotyczyła zainteresowania mieszkańcami Ząbkowic Śl. mieszkających obecnie na terenie Niemiec oraz sprawami naszego miasta i jego rozwoju.  W spotkaniu uczestniczył pan Dariusz Miernik.

11.07.2007

.        Spotkanie z przewodniczącymi zarządów osiedli miejskich na temat planów inwestycyjnych na rok 2008 i lata następne.

.        Udział w meczu unihokeja na Hali Sportowej "Słoneczna".

13.07.2007

.        Udział w posiedzeniu grupy "Ludzie Ósemki" - w Starostwie Powiatowym w Kłodzku.

.        Wręczenie nominacji panu  Andrzejowi Popławskiemu - nowemu dyrektorowi Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki.

.        Udział w spotkaniu  koordynacyjnym związanym z organizacją Dożynek 2007

16.07.2007

.        Udział w posiedzenie Zarządu Międzygminnego Związku Celowego w Kłodzku dotyczącym projektów wodno-kanalizayjnych.

.        Narada kierowników wydziałów Urzędu Miejskiego dotycząca inwestycji gminnych.

.        Nadzwyczajne walne zgromadzenie wspólników Zakładu Gospodarki Komunalnej związane z koniecznością ustabilizowania sytuacji zarządczej w Spółce.

 

 

17.07.2007

.        Udział w szkoleniu BHP

.        Spotkanie z panią Elżbietą Mostowy opiekunką zespołu tanecznego "Bad Girls"

18.07.2007

24.07.2007

 

19.07.2007 -26.07.2007

27.07.2007

30.07.2007

 

31.07.2007

 

01.08.2007

 

02.08.2007

 

03.08.2007

 

06.08.2007

 

07.08.2007

08.08.2007

09.08.2007

 

10.08.2007

 

11.08.2007

 

12.08.2007

 

13.08.2007

 

16.08.2007

 

17.08.2007

 

18.08.2007-19.08.2007

 

20.08.2007

21.08.2007

 

22.08.2007

 

23.08.2007

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik dziękuję Panu Burmistrzowi i otwieram dyskusję. Zwrócił się do Radnych czy ktoś chciałaby zabrać głos ?

 

W związku z tym, że nikt z Radnych nie zabrał głosu Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik oddał głos Panu Marianowi Patela- Przewodniczącemu Zarządu Osiedla "Stare Miasto".

 

Marian Patela Przewodniczący Osiedla Stare Miasto poinformował Radę Miejską, iż Rada Osiedla Stare Miasto wystąpiła z wnioskiem, aby na następnej Sesji Rady Miejskiej znalazł się punkt dot. Starego Miasta. Mieszkańcy tego Osiedla uważają, że mają prawo porozmawiać w swoich problemach na Sesji. Zwrócił się z następującymi pytaniami do Burmistrza Krzysztofa Kotowicza:

- czy objazd w Rynku jest na stałe ?

- jak będą połączone drogi o numerach 282 oraz 285, w jaki sposób odciążą one Ząbkowice od tranzytowych przejazdów ?

- czy Gmina wystąpi zwrot środków związanych z odpadami

       pogalwanicznymi ?  oraz czy został już powiadomiony prokurator ?

Przytoczył również problemy remontów ulic oraz placu zabaw na ul. Sienkiewicza.

Podkreślił, że warto rozwinąć trasy kolejowe z Ząbkowic.

Jeżeli chodzi o problemy Rynku to jednym z nich jest złe oznakowanie do toalety publicznej, ponieważ wskazuje ono drogę przez płotki.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej podziękował za wypowiedź, nadmienił aby w tej części obrad Rady Miejskiej skupić się tylko na sprawozdaniu Burmistrza. Natomiast resztę pytań niezwiązanych z sprawozdaniem zadawać w sprawach różnych.

 

Kazimierz  Dyda Sołtys Wsi Jaworek zaproponował, aby zadawać tylko krótkie i konkretne pytania.

 

Agnieszka Kijak Sołtys Wsi Olbrachcice odniosła się do wypowiedzi Pana Burmistrza odnośnie kontroli inwestycyjnych na terenie Gminy. Inwestycja związana z remontem mostu w Olbrachcicach, jej termin kończy się w przyszłym tygodniu a nie jest jeszcze ukończona. Dodała, że już kilkakrotnie interweniowała do Urzędu w tej sprawie. Do tej pory nie otrzymała odpowiedzi na pismo złożone 28 maja.

         Nie został dokończony zjazd z mostu do posesji prywatnej, chodnik jest po innej stronie.

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański w nawiązaniu do pytania Pani Sołtys poinformował, że temat ten był omawiany na Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego. Pan Wiceburmistrz Ireneusz Woźniakowski zobowiązał się, że do końca sierpnia inwestycja będzie zakończona. Chcielibyśmy, aby Pan udzielił informacji w tym temacie Radzie Miejskiej.

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz : jeżeli chodzi o objazd Rynku, na skutek skłonności do łamania prawa przez kierowców od kilku dni została Pierzeja Południowa zastawiona klombami z kwiatami. Jedyny dostęp jaki powinien mieć tam miejsce to jest dostęp dla wozów ratowniczych, ewentualnie dla dostawców sklepów, dla nikogo więcej. Byliśmy świadkami jak niektórzy w sposób wręcz interpynencki komentowali tę sytuację zapominając, że jeszcze kilka miesięcy wcześniej byłem krytykowany i mój poprzednik również za to, że nie dba o stan Ratusza, że sypią się z Ratusza elementy konstrukcyjne. Otóż nikomu nie przeszkadzało przez kilka lat ta sytuacja, nikomu nie przeszkadzało przez kilka miesięcy biało-czerwone taśmy, które miały izolować obręb Ratusza od osób pieszych. Natomiast strasznie dużo kontrowersji budzą płotki wokół Ratusza, przez które gdy ktoś przechodzi to oznacza, że ryzykuje własnym życiem. Jak na niego coś spadnie, ja za niego nie odpowiadam. Płotki pozostaną tak długo, jak długo Ratusz będzie w takim stanie technicznym w jakim jest.

Na biurku Pani Minister Rozwoju Regionalnego czeka umowa na dofinansowanie z funduszu SPOR częściowego remontu konserwatorskiego Ratusza, na kwotę niespełna 400 tys. zł. A remont konserwatorski Ratusza w całości na pewno nie będzie tańszy  jak remont Krzywej Wieży. Tak więc objazd będzie tak długo, jak długo Ratusz będzie w takim, a nie innym stanie technicznym. Moim zdaniem Pierzeja Poludniowa powinna być pasażem pieszym, ewentualnie dostępnym tylko dla wozów ratowniczych. Natomiast ustawienie znaku nakazu jazdy prosto, zakazu skrętu w lewo, zakazu ruchu było ignorowane. Ludzie tłumaczyli się, że nie widzą znaku lub jadą na pamięć. Nadmienił, że wszystkie mandaty, które wystawiła Straż Miejska nie były umarzane. Otóż objazd rynku obecnie jest przez ulicę Kłodzką, to utrudnienie zostało zgłoszone w formie wniosku do Starostwa o objazd ul. Ciasną, aby skrócić objazd rynku o 2 przecznice. Jeżeli chodzi o ulicę Św. Wojciecha to parkowanie, czy zatrzymywanie się pojazdów przy tej ulicy jest dla mieszkańców tej ulicy lub osób prowadzących tam działalność jest skuteczne, ale w pewien sposób ograniczony, ponieważ zezwoleń jest więcej niż mieszkańców. Ta ulica powinna być również pasażem pieszym, z dostępnością dla samochodów dostawczych- wokół Krzywej Wieży nie powinno być samochodów.

Następnie omówił kwestię "małej obwodnicy" Ząbkowic Śląskich (drogi 382 i 385). Próba skomponowania z istniejącego układu komunikacyjnego obwodnicy Ząbkowic Śląskich kończy się konfliktem społecznym. Budowa obwodnicy jest najlepszym rozwiązaniem.

         Jeżeli chodzi o odzyskanie środków, które Gmina poniosła na wywóz odpadów pogalwanicznych, to są one do odzyskania. Ma nadzieję, że Prokurator nie będzie zaangażowany w tą sprawę. Nawiązując do naprawy dróg w mieście zaznaczył, iż zarówno ul. Poprzeczna, Bolesława Chrobrego, Ziębicka są na etapie zleconej dokumentacji technicznej oraz projektowo kosztorysowej kompleksowej wymiany infrastruktury i nawierzchni tych ulic. W roku następnym, gdy Rada Miejska na to pozwoli rozpoczęłaby się ich naprawa.

Na temat mostu wypowie się Pan Burmistrz Ireneusz Woźniakowski lub Pan Wojciech Jankowski Kierownik Wydziału Infrastruktury Komunalnej.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik: Czy ktoś z Państwa ma jeszcze pytania do Pana Burmistrza ?

 

Agnieszka Kijak Sołtys Wsi Olbrachcice: poprosiła o organizowanie spotkań z mieszkańcami wsi, gdy na ich terenie będą odbywać się duże inwestycje np. kanalizacja we wsi Olbrachcice.

 

Ireneusz Woźniakowski Zastępca Burmistrza Ząbkowic Śląskich: poinformował, że jeżeli chodzi o most w Olbrachcicach, to podpisana jest umowa do 31 sierpnia. Gdy inwestycja nie zostanie ukończona do odbioru, to firma będzie płacić kary umowne. Natomiast odnośnie spotkań poprosił Panią Sołtys do siebie na rozmowę.

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza "czy to prawda, że nie otrzymamy pieniędzy na remont konserwatorki Krzywej Wieży, jeżeli jest to prawdą to dlaczego tak się stało ?"

 

Burmistrz Ząbkowic Śląskich Krzysztof Kotowicz odniósł się do pytania Wiceprzewodniczącego. Wyjaśnił, że wniosek złożony przez Gminę w przepisowym terminie, przed 10 kwietnia (drugim terminie naboru) na kwotę ponad 1 400 000,00 zł równocześnie z wypowiedzeniem umowy za SPOR-em na kwotę ok. 197 tys. zł. Gmina stanęła przed sytuacją, w której Gmina cieszyła się kwotą ok. 200 tys. zł mając świadomość, że remont będzie kosztował 300 tys. zł. Z czasem okazało się na skutek szczegółowych analiz        i badań, że wartość tej inwestycji nie będzie niższa jak 1 500 000 zł. Był to pierwszy przetarg ogłoszony przez mojego poprzednika a przeze mnie unieważniony, ponieważ jedyna oferta jaka wpłynęła opiewała na kwotę wyższą niż zapewniona w budżecie- było to w styczniu tego roku. Innym powodem takiego posunięcia jest to, iż w regulaminie SPOR-u jest zapis, że w ciągu 5 lat po zamknięciu rozliczeń nie wolno sięgać po żadne inne środki zewnętrzne z Unii Europejskiej na to samo zadanie. A pieniądze ze sporu nie pozwoliłyby na remont tylko na konserwację.

Aplikacja została oceniona prawidłowo, zabrakło tylko punktów preferencyjnych, które udziela minister, aby zabytek dostał dotację. W przeszłym tygodniu zostanie ogłoszony III nabór, dokumentacja zostanie zaktualizowana i znowu zostanie złożona aplikacja.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął dyskusje odnośnie sprawozdania Burmistrza. Oddał glos Panu Stanisławowi Jurcewiczowi - Przewodniczącemu Sejmiku Dolnośląskiego.

 

Stanisław Jurcewicz Przewodniczący Sejmiku Dolnośląskiego Panie Przewodniczący, Panie Burmistrzu, Panie i Panowie Radni, Szanowni Państwo ja króciutko tylko o tym ci będzie tematem najbliższej sesji, która odbędzie 31 sierpnia. Otóż zdecydowanie tematami wiodącymi będą tematy związane ze służbą zdrowia, zmianą struktur niektórych szpitali, gdyż nasze działania zmierzają do tego, aby szpitale, które mają bardzo trudną sytuację połączyć z innymi, aby ta sieć szpitali odpowiadała podstawowym potrzebom i zapewniła bezpieczeństwo zdrowotne mieszkańców.

         Odniósł się do kwestii, które zostały poruszone na sesji- połączenie kolejowe. Dodał, że czuje niedosyt pod tym wzglądem, że Powiat Ząbkowicki ani Ząbkowicki nie włączyły się pod porozumienie na temat połączeń regionalnych. Otóż Gminy Powiatu Dzierżoniowskiego, Świdnickiego i część Powiatu Wrocławskiego podpisało porozumienie, które dotyczy współpracy w przejmowaniu nieczynnych torów kolejowych i dworców. Ruch ten przynosi już skutki, w niektórych częściach województwa zostaną przywrócone połączenia regionalne.

         Zachęcił, aby Gmina Ząbkowice w formie aneksu włączyła się w to porozumienie. Jeżeli proces przejmowanie infrastruktury kolei będzie przebiegał szybko to pewne działania są możliwe w tym roku np. zakup szynobysów. Zarząd Województwa zastanawia się nad powołaniem spółki, która będzie niezależna od PKP- będzie dysponowała szynobusami. Natomiast jeżeli chodzi o połączenia drogowe to robimy wszystko, aby drogi przebiegające przez Powiat Ząbkowicki były remontowane.

         Zadeklarował, że wystąpi do Ministra, dlaczego drugi zabytek w Europie (Krzywa Wieża) nie otrzymał dotacji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ogłosił 5 minut przerwy.

 

Po przerwie przerwano Sesję Rady Miejskiej ze względu na stan techniczny urządzenia rejestrującego dźwięk.

 

 

 

 

 

II CZĘŚĆ SESJI RADY MIEJSKIEJ

14 WRZEŚNIA 2007 ROKU.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik wznowił obrady Sesji Rady Miejskiej, przerwanej w dniu 24 sierpnia 2007. Przeprosił wszystkich za kilkakrotną zmianę daty i godziny dzisiejszej Sesji.

 

         Poinformował, że Burmistrz Krzysztof Kotowicz wycofał z przyjętego już porządku obrad 2 projekty  uchwał:

 

 

Na podstawie art. 56 pkt.5 Statutu Gminy Ząbkowice Śląskie Pan Burmistrz wnosi do Wysokiej Rady o zaopiniowanie i przyjęcie projektu uchwały w sprawie utworzenie odrębnego obwodu głosowania dla przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej. Dodał, że byłby to pierwszy projekt uchwały, nad którym debatowała Wysoka Rada.

 

Przystąpiono do realizacji przerwanego porządku obrad.

 

 

Ad. pkt 4

Informacja Burmistrza Ząbkowic Śląskich z realizacji uchwały                     Nr IV/13/2006 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich  z dnia                          15 grudnia 2006 roku w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich za okres II kwartału 2007 roku (informacja w formie pisemnej stanowi załącznik do protokołu)

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik powitał nowego Wiceburmistrza Pana Waldemara Markiewicza, po czym poprosił o przedstawienie Informacji Burmistrza Ząbkowic Śląskich z realizacji uchwały Nr IV/13/2006 w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich za okres II kwartału 2007 roku. (informacja w formie pisemnej stanowi załącznik do protokołu)

         W związku z tym, iż Radni otrzymali ten dokument Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił o streszczenie dokumentu. 

 

Zastępca Burmistrza Ząbkowic Śląskich Waldemar Markiewicz odczytał główne punkty zawarte w informacji:

1.Opracowanie kompleksowo Planu Zagospodarowania Przestrzennego Gminy.

2. Wyznaczenie i uzbrojenie terenu pod strefę Ząbkowice - Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna INVEST- PARK

3. Opracowanie dokumentacji związanej z rewitalizacją starówki.

4. Reorganizowanie Urzędu Miejskiego oraz jednostek z nim związanych.

5. Opracowanie kompleksowego rozwiązania gospodarki odpadami komunalnymi oraz opracowanie kompleksowego rozwiązania gospodarki  wodno- ściekowej Gminy Ząbkowice Śląskie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik: Dziękuje bardzo czy są pytania Pań, Panów Radnych ?

 

Radny Ryszard Barański: zwrócił się pytaniami do Pana Burmistrza odnośnie przedstawionej informacji:

- ile odbyło się spotkań grupy rewitalizacyjnej ? jakie podjęło kroki w temacie rozwiązania tego problemu, co z Elsinem, Starym Młynem, Fosą Murami Obronnymi, Zabytkami Sakralnymi, rewitalizacją Pierzei, Ratusza, Krzywej Wieży a przede wszystkim co z rynkiem.

         Dodał, że nie można się skupić tylko na pomalowaniu kamieniczek w Rynku. Przytoczył przykład Srebrnej Góry, gdzie Wójt zaprosił studentów architektury, którzy opracowali strategię rozwoju Srebrnej Góry.

         Zaciekawił się również co z parkingami i rozwiązaniem komunikacyjnym. Według niego oraz mieszkańców Ząbkowic w sprawie rewitalizacji jesteśmy daleko w tyle. Jest informacja ze strony Burmistrza, że w grudniu będą opracowane i realizowane wnioski. Jest ciekawy jaka jest wizja rewitalizacji staromiejskiego obrębu miasta tzn. co planujemy tam zrobić, bo do tej pory nie ma takiej strategii a od tego powinno się wyjść.

         Poruszył również temat Krzywej Wieży. Jesteśmy chyba jedynym miastem na Dolnym Śląsku, które taki zabytek remontuje za własne pieniądze. Uważa, że powinno się podjąć wszystkie środki, aby pozyskać pieniądze na remont Krzywej Wieży. Podkreślił, że jest to najważniejsze zadanie podobnie jak strefa ekonomiczna. Obecnie wyznaczony teren nie spełnia oczekiwać, poza tym jest tak zły dojazd. Trzecią rzeczą, którą dostał Burmistrz do realizacji jest kwestia pozyskiwania funduszy z Unii. Poprosił o przedstawienie co jest w zamyśle do pozyskania. Gmina nie może remontować zabytków światowych za własne pieniądze. Inne miasta już realizują program rewitalizacji. Jeżeli Burmistrz nie jest w stanie przedstawić tego od razu poprosił o odpowiedź pisemną.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik oddał głos Panu Burmistrzowi Ireneuszowi Woźniakowskiemu.

 

Ireneusz Woźniakowski Zastępca Burmistrza: Panie Przewodniczący Barański ładne przemówienie, przypominam, że ten punkt obrad Rady Miejskiej brzmi: sprawozdanie burmistrza za kwartał II. Natomiast w październiku dostaniecie już Państwo pełną  informację za kwartał III. Pan Wiceburmistrz Markiewicz wszedł już mocno w temat rewitalizacji, także na pewno otrzymacie Państwo to wyjaśnienie. Odniosę się tylko do jednej kwestii: Pan mówi gdzie będą parkingi, przecież nie dawno na tej Sali Pan głosował gdzie będą strefy płatnego parkowania.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił o nie komentowanie wypowiedzi Radnych, ponieważ mają oni prawo do wypowiedzi i zadawania pytań. Podkreślił, że na niektóre istotne pytania Burmistrz powinien odpowiedzieć, ponieważ jest szefem zespołu, jeżeli chodzi o rewitalizację zabytków. Poprosił o odpowiedź pisemną na następną sesje na pytania zadane przez Radnego.

 

Zastępca Burmistrza Waldemar Markiewicz uzupełnił wypowiedź Pana Burmistrza Woźniakowskiego. Jeżeli chodzi o rewitalizację to odbyło się jedno posiedzenie Komisji ds. rewitalizacji. Dodał, że wpłynęło już 96 fiszek.

         Powrócił jeszcze do tematu Srebrnej Góry. Studencki, którzy tam gościli byli na koszt Gminy. W ciągu dwóch tygodni wykonywali taką rzecz jak gospodarowanie twierdzy. Natomiast sam plan rewitalizacyjny został wykonany przy udziale odpowiednich ludzi, którzy zajmują się zawodowo rewitalizacją zabytków.

         Dodał, że zapoznał się już z częścią dokumentów związanych z rewitalizacją. Mamy już opracowanie koncepcji zagospodarowania częściowej Zamku jako ruiny trwałej. Z tej koncepcji wynika tyle, że była tam funkcja usługowa. Na dzień dzisiejszy żeby zacząć myśleć o rewitalizacji tego obiektu to trzeba się zastanowić jak zabezpieczyć go w celu funkcjonowania, a kolejnym krokiem będzie szukanie pomysłu na zagospodarowanie. Odbył już spotkanie z firmą zajmującą się rewitalizacją. Problem jest to, że nie mamy inwentaryzacji. Nie da się wszystkiego zrobić w ciągu 3 miesięcy.

         Zaznaczył, że na Komisjach będzie chciał przedstawić propozycję dot. rewitalizacji. Jeśli chodzi o ZOK to nie ma dokładnych obliczeń ile potrzeba pieniędzy, aby wyremontować budynek w środku.

 

Radny Ryszard Barański podkreślił, że Plan Rewitalizacji został przyjęty warunkowo. Zapewnił, że Rada Miejska na pewno pomoże w pracach w ramach rewitalizacji. Według niego powinni zająć się tym również fachowcy.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zwrócił się do Radnych z pytaniem czy chcieliby jeszcze zabrać głos w tym temacie. Nie słysząc pytań z ich strony oddał głos Panu Marianowi Pateli.  

 

Marian Patela Przewodniczący Osiedla "Stare Miasto" zaciekawił się, jakie sygnały idą do Dolnośląskiego Zarządu Dróg odnośnie "małej obwodnicy"

Poruszył również problem równouprawnienia w zakresie przestanków. Zaproponował, aby przystanek taksówek i autobusów znajdował się przy dworcu. Poprosił również o informację odnośnie doskonalenia osób niepełnosprawnych.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił o zadawanie pytań odnośnie realizacji uchwały, natomiast resztę pytań w sprawach różnych, aby nie burzyć porządku obrad Sesji Rady Miejskiej.

 

Radna Danuta Wojtaczka nawiązując do wypowiedzi Przewodniczącego Rady Miejskiej zauważyła, że Sołtysi i Przewodniczący Zarządu Osiedli muszą poruszać wszystkie tematy na Sesji Rady Miejskiej, ponieważ do tej pory odbyła się tylko jedno Sesja Sołtysów, a sołtysi mają mnóstwo spraw i problemów.

 

Ireneusz Woźniakowski Zastępca Burmistrza odnosząc się do wypowiedzi Radnej Danuty Wojtaczki stwierdził, że Sesje Sołtysów można zwołać w każdym momencie, ale to Sołtysi muszą też wyjść z inicjatywą  .

 

Radna Ewa Figzał zażądała, aby powaga spotkania była zachowana. Zwróciła się do Burmistrza z prośba o nie obrażanie Radnych i zakłócania ich wypowiedzi.

         Nawiązała do uchwalenia budżetu, który został przyjęty prawie w takiej postaci jak przedstawił go Pan Burmistrza Krzysztof Kotowicza, zaznaczyła, że Rada Miejska jest od oceny organu wykonawczego. Po sprawozdaniu Radny wyraził ocenę, że nie zadowala go jakość pracy, więc Burmistrz powinien to przyjąć jako uwagę i nie obrażać Radnych. Na Sesji Budżetowej Burmistrz Krzysztof Kotowicz obiecał zatrudnić fachowców, którzy zajmą się realizacją kierunków wskazanych w uchwale Nr IV/13/2006.

         Zaznaczyła, że Radni mają prawo zadawać pytania i powinni otrzymywać na nie odpowiedzi.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik Wysoka Rado Szanowni Państwo ja zaproponuje na spotkaniu z Przewodniczącymi stałych komisji Rady Miejskiej, aby zmienić porządek obrad. Po sprawozdaniu Burmistrza będą zapytanie i wolne wnioski.

 

Jadwiga Zięba Sołtys Wsi Strąkowa poparła przedstawioną propozycję przez Przewodniczącego Rady Miejskiej, aby zmienić porządek obrad.

 

Zastępca Burmistrza Waldemar Markiewicz poinformował, że spotkanie z sołtysami odbędzie za tydzień w piątek.

 

Ireneusz Woźniakowski Zastępca Burmistrza podkreślił, że nie miał zamiaru nikogo obrazić i że według niego nie zaniża poziomu dyskusji. Jeżeli próbuje się udowadniać, że Burmistrz Krzysztof Kotowicz nic nie robi, jeżeli Radny Barański wyraża jakieś dla mnie kompletnie absurdalne, dziwne opinie ? . Jeżeli Pani Radna zgłasza  pretensją, że nie są organizowane spotkania z sołtysami ? , a sama nie jest sołtysem . Dodał, że nie słyszał od Sołtysów takiego postulatu aby zrobić takie zebranie, dlatego jest bardzo zaskoczony postulatem Radnej aby zwołać sesje sołtysów. Ponadto stwierdził że sam spotyka się na co dzień z sołtysami   

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął dyskusję w tym temacie. Zwrócił się z pytaniem do Pań i Panów Sołtysów czy jest potrzeba zwołania Sesji Sołtysów ?

 

Sołtysi stwierdzili, że jest taka potrzeba.

 

 

 

Ad. pkt 5

Informacja  dotycząca przygotowania placówek oświatowych  do roku szkolnego 2007 / 2008

 

Przewodniczący Rady Miejskiej oddał głos Panu Waldemarowi Markiewiczowi Zastępcy Burmistrza Ząbkowic Śląskich.

 

Waldemar Markiewicz Zastępca Burmistrza Ząbkowic Śląskich przedstawił informację: rozpoczęcie Roku już za nami, przygotowania do rozpoczęcia roku miały miejsce w każdej szkole. Większe działania były w Gimnazjum Nr 2 a przede wszystkim w Szkole Podstawowej Nr 3

         Zaznaczył, że jeżeli Radni mają jakieś pytania to przygotuje odpowiedź na następną Sesję.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik wyraził swoje zdziwienie tym, iż wiodący punkt w porządku obrad Rady Miejskiej nie został przygotowany. Tym bardziej, że Komisja Oświaty zajmowała się tym tematem.

 

Radna Irena Szewczyk podkreśliła, że Radni powinni wiedzieć, jak zostały wykorzystane pieniądze z budżetu, przygotowanie placówek oświatowych to nie tylko sprawa remontów.

         Zaznaczyła, że punkt, który ma być realizowany na sesji powinien być przedstawiony, niedopuszczalne jest takie traktowanie Radnych.

 

Radna Ewa Figzał wyraziła swoje zdanie odnośnie nie przygotowania tego punktu na Sesję. Jest to punkt główny w porządku obrad. Takie nie przygotowanie świadczy o niewłaściwej pracy Urzędu.

 

Ireneusz Woźniakowski Zastępca Burmistrza zaznaczył, że nie zgadza się z opinią dot. pracy Urzędu. Według niego Urząd pracuje dobrze. Podkreślił, że budżet jest dobrze realizowany, jeżeli chodzi o oświatę. Jedynym problemem jest tylko dowóz dzieci do szkół, bo firma jest monopolistą.

         Problem, że punkt nie jest przygotowany wynika ze względu, na to że proszono Pana Przewodniczącego, aby Sesja odbyła się w innym terminie  z wielu obiektywnych powodów. Jednak Pan Przewodniczący stwierdził, że ta Sesja nie może się odbyć w innym terminie i dlatego nie jesteśmy przygotowani.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik porosił o nie sugerowanie, że nie zgodził się na przesunięcie Sesji, ponieważ była ona już przekładana 4 razy. W pierwszym terminie zakładano, że odbędzie się ona 24 sierpnia i przyjęto porządek obrad. Dlatego jest zdania, że wszystkie projekty uchwał i informacje były przygotowane już na to posiedzenie.

 

Ireneusz Woźniakowski Zastępca Burmistrza dodał, że Kierownik Wydziału EKS Pani Pater jest w dniu dzisiejszym na urlopie.

Radna Irena Szewczyk zaproponowała, aby ten punkt przenieść na następną Sesję. Zauważyła, że problem dojazdu dzieci do Szkoły jest poważnym problemem.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik wyjaśnił, że w porządku obrad Sesji na 28 września na pewno znajdzie się ten punkt. Następnie zamknął dyskusję odnośnie przygotowania placówek oświatowych i przystąpiono do podjęcia uchwał.

 

Ad.pkt 6

Podjęcie  projektów uchwał:

 

1. W sprawie utworzenie odrębnego obwodu głosowania dla przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej. (uchwała stanowi załącznik do protokołu)

 

Iwona Albin Sekretarz Gminy odczytała uchwałę w sprawie utworzenie odrębnego obwodu głosowania dla przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej (uchwała stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zwrócił się z pytaniem czy ktoś z Pań Panów Radnych chciałby zabrać głos odnośnie przedstawionej uchwały.

 

Radna Danuta Wojtaczka zwróciła się z pytaniem czy szpital też będzie miał obwód do głosowania.

 

Iwona Albin Sekretarz Gminy wyjaśniła, że jest po rozmowie z Dyrektorem Szpitala ze w dniu wyborów nie będzie w Szpitalu 50 osób nie jest to konieczne.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik czy ktoś z Pań Panów Radnych ma jeszcze pytanie odnośnie przedstawionej uchwały ?

W związku z brakiem pytań poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie utworzenie odrębnego obwodu głosowania dla przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej.

Głosowanie

19 głosów "za"

 

Uchwała Nr IX/59/2007 w sprawie utworzenie odrębnego obwodu głosowania dla przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej została przyjęta przez Radnych.

 

 

2. Uchwała w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Ząbkowice Śląskie. (uchwała stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił o przedstawienie wyżej wymienionej uchwały jak również o nie czytanie całej uchwały tylko uzasadnienia.

 

W związku z brakiem osoby odpowiedzialnej za przedstawienie uchwały ogłosił 5 minut przerwy.

 

Po przerwie Wysoka Rada wznowiła obrady.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik oddał głos Panu Burmistrzowi Waldemarowi Markiewiczowi.

 

Waldemar Markiewicz Zastępca Burmistrza odczytał uzasadnienie do uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Ząbkowice Śląskie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił Przewodniczącą Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o przedstawieni opinii Komisji odnośnie uchwały.

 

Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu zaznaczyła, że uchwała ta była omawiana na Komisji Gospodarczej. Komisja dobrze przyjrzała się informacją zawartym w tej uchwale zwłaszcza załącznikowi nr 2 - rozstrzygnięcia o sposobie rozstrzygnięcia uwag wniesionych do projektu. Dodała, że uwagi nr 4 i 5 w drodze głosowania zostały uznane za zasadne. Chodzi o uwagę Pani Chłoń i Stowarzyszenia Kupców i Przedsiębiorców Ziemi Ząbkowickiej.

         Zgodnie z art. 19. pkt 1 mówi, że jeżeli Rada Gminy stwierdzi konieczność zmian w przedstawionym do uchwalenia projekcie planu miejscowego, w tym także uwag do projektu planu czynnością, o których mowa w art. 17 ponawia się w zakresie niezbędnym do dokonania zmian.

         Zaproponowała, aby procesować dalej i zmianą jednostkową do tego obszaru zastosować na osiedlu. Chodzi o to, żeby obszar sporny powrócił do stanu poprzedniego - budownictwo wysokie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik otworzył dyskusję odnośnie przedstawionej uchwały.

 

Radny Marek Ciapka zaznaczył, że nie wszyscy członkowie Komisji byli "za". Trzy osoby głosowały przeciw, dla tych osób uchwała jest kompleksowa i bez zastrzeżeń. Poprosił, aby nie patrzeć na sporną działkę przez pryzmat supermarketu. Zauważył, że właściciel terenu może żądać odszkodowania.

         Zaproponował, aby przy głosowaniu nad uchwałą był zapis, jak kto głosował, ponieważ Klub Ziemia Ząbkowicka jest przeciwny przedstawionej zmianie.

 

Radna Ewa Figzał w ramach wyjaśnień odczytała informację: z pouczenia z decyzji Burmistrza Ząbkowic Śląskich z 18 marca 2005 roku "Decyzja o warunkach zabudowy nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich. Burmistrz w drodze decyzji stwierdza wygaśnięcie decyzji, jeżeli inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę lub dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż wydanej decyzji. Wnioskodawcy, który nie uzyskał prawa do terenu nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją o warunkach zabudowy".

         Podkreśliła, że Rada podejmuje decyzję w ramach mieszkańców, więc mamy swobodę w podejmowaniu takich decyzji w oparciu o wiedzę, którą posiadamy. Jako Radna uważa, że wniosek jest zasadny.

 

Radny Ryszard Barański przedstawił wniosek formalny odnośnie przedstawionej uchwały. (wniosek w formie pisemnej stanowi załącznik do protokołu).

         Zaprezentował również plik dokumentów popierających przedstawiony  wniosek (pisma stanowią załącznik do protokołu).

         Nadmienił, że Prokurator sprawdza, czy Gmina sprzedała działkę zgodnie z prawem. Istnieje duże prawdopodobieństwo domniemanie, że działka ta została sprzedana wbrew prawu, z tego tytułu, że Gmina straciła ponad milion zł. Spółdzielnia sprzedała użytkowanie wieczyste. W chwili, gdy Spółdzielnia wystąpiła z wnioskiem o podział działki Gmina powinna wypowiedzieć umowę wieczystego użytkowania. Działki były na budownictwo mieszkaniowe. Teren ten został uzbrojony przez Gminę. Podkreślił, że nie jest przeciwnikiem sklepów, powinny być one budowane na obrzeżach miasta.

         W związku z tym, że prokuratora bada sprawę działki zaapelował o nie sankcjonowanie prawdopodobnych bezprawnych działań. Radni mogą zostać pociągnięci do odpowiedzialności prawnej ze względu na toczące się sprawy w tym temacie.

 

Agnieszka Kwaśniak  Kierownik Pracowni Urbanistyczno - Architektonicznej URB- BIS sc z/s w Dzierżoniowie odniosła się do wypowiedzi Radnego Ryszard Barańskiego.  Jeśli chodzi o odpowiedź na uzasadnienie wniosku dot. zmiany tego planu, chcę powiedzieć że w aktualnym stanie prawnym nie ma mowy o kontynuacji planistycznej. Jeśli plan ogólny bo a takim mowa utracił swoją moc w 1993 roku i następnie nie było na ten teren planu, to nie można mówić, że kontynuuje się rozstrzygnięcia zawarte w starym planie, dlatego, że tego planu nie było. To jest zupełnie nowy plan nie ma mowy o kontynuacji. Jeśli chodzi o zgodność ze studium to ta zgodność jest w pełni, dlatego, że studium jest innym dokumentem. Nie jest to plan miejscowy, nie jest to prawo miejscowe. Jest to narzędzie kształtujące kierunki działania na terenie Gminy. Nie ma mowy tam o szczegółach, jeśli robi się takie opracowanie w skali 1: 10 000 to w żadnym takim opracowaniu, nie występują elementy wydzielone, które nie wymagają takiego wydzielenia. Jeśli są to tereny mieszkaniowe a są to tereny mieszkaniowe  wraz z usługami, które dla tych terenów stanowią jego uzupełnienie, one stanowią dla mieszkańców sposób zaopatrzenia. I plan, który jest opracowywany na podstawie studium uszczegóławia to w zupełnie innej skali.

         Odnośnie decyzji o warunkach zabudowy wydana dla tego obiektu jest decyzją prawomocną, wydaną w oparciu o tzw. raport oddziaływania inwestycji na środowisko. Raport był sporządzany przez biegłego w tej dziedzinie i z tego raportu wynikające wszystkie wnioski mają zamknąć się w obrębie terenu, którego inwestor ma tytuł prawny.

Zgodnie z konstytucją każdy ma prawo do zagospodarowania swojego terenu. Dodała, że zgodnie z ustawą należy mieć zgodę Gminy na budowę sklepu.

         Podkreśliła, że argument dot. dojazdu do terenu jest niezasadny, ponieważ ma być on od ul. Ziębickiej. Zauważyła, że projekt był wykładany dwukrotnie, na drugim wyłożeniu nie było nikogo oraz, że zgodnie z ustawą właściciel może żądać od Gminy odszkodowania.

 

Radny Henryk Zięba zaproponował, aby w tym temacie wypowiedziała się Radczyni Prawna z Urzędu Miejskiego.

 

Lilla Gruntkowska Radca Prawna Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śl. wypowiadając się w tym temacie zauważyła, że Radny ma prawo wnieść uwagi do projektu uchwały. Poinformowała, że widział projekt zmian przedstawiony przez Radnego Ryszarda Barańskiego i jest on zgodny z prawem. Jeżeli przedstawiony przez niego wniosek zostanie przyjęty to należy znowu rozpocząć procedurę od początku w zakresie zmian, które zostały uchwalone.

         Odnośnie decyzji z 2005 roku to jest ona prawomocna, ale prawo przewiduje wzruszanie prawomocnych decyzji. W jej ocenie prawnej decyzja ta budzi pewne wątpliwości prawne.

Dodała, że kwestie odszkodowawcze mogą mieć w tej sytuacji miejsce. Trzeba przy podejmowaniu decyzji wziąć to pod uwagę. 

 

Radny Marek Ciapka powtórzył swój wniosek o zapis w protokole jak kto głosował "za".

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zwrócił się do Rady, że musi mieć ona świadomość, że gdyby został przyjęty zgłoszony to Plan i tak jeszcze nie jest uchwalony. Po wyłożeniu planu można wrócić do przyjęcia podobnego projektu uchwały.

 

Radny Ryszard Barański nawiązał do toczącej się sprawy w prokuraturze odnośnie unieważnienia decyzji z 2005 roku. Jeżeli Prokurator stwierdzi, że zostało popełnione przestępstwo przy podejmowaniu tej decyzji to jak będzie wyglądała Rada Miejska.

 

Radna Irena Szewczyk zwróciła się z pytaniem do Pani Agnieszki Kwaśniak kto będzie podejmował ostateczną decyzję o budowie hipermarketu, gdyby projekt uchwały został przyjęty pozytywnie.

Czy Rada Miejska, czy Burmistrz ?

 

Agnieszka Kwaśniak  Kierownik Pracowni Urbanistyczno - Architektonicznej URB- BIS sc z/s w Dzierżoniowie wyjaśniła, że gdyby plan został przyjęty to inwestor ma obowiązek uzyskania tzw. zezwolenia na utworzenie sklepu powierzchniowego. I jak wynika z ustawy musi uzyskać opinię Rady Gminy, Rada Gminy uchwala opinię a decyzję o utworzeniu wydaje Starosta.

 

Radna Ewa Figzał słuchając wypowiedzi Pani architekt odniosła wrażenie, że zabiera ona Radzie Miejskiej prawo podejmowania decyzji.

 

Agnieszka Kwaśniak  Kierownik Pracowni Urbanistyczno - Architektonicznej URB- BIS sc z/s w Dzierżoniowie wytłumaczyła, że źle zostało to zrozumiane przez Panią Radną.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zwrócił się do Radnych z pytaniem czy ktoś z nich chciałby jeszcze zgłosić jakiś wniosek. W wyniku braku wniosków ze strony Radnych oddał głos Pani Halinie Narwojsz Przewodniczącej Osiedla Nr 4

 

Halina Narwojsz Przewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 4 poinformowała, że zarząd złożył swoje propozycję odnośnie planu zagospodarowania. Dopiero dzisiaj uzyskała odpowiedź od Radnego Ryszard Barańskiego. Podkreśliła, że nie miała pojęcia o spotkani w czerwcu. Mieszkańcy nie chcą w obrębie mieszkalnym zieleni parkowej ponieważ, przy domkach jednorodzinnych są ogródki. Zwróciła się z pytaniem dlaczego działka U2 - przeznaczenie socjalne nie została uwzględniona ? Postuluje aby przedstawiona zmiana przez nią została przyjęta i uwzględniona.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik wytłumaczył, że dzisiaj tylko Radni mogą składać wnioski. Mieszkańcy mogli to robić gdy był wykładany plan.

 

Kazimierz Dyda Sołtys wsi Jaworek wypowiadając się w temacie planu podkreślił, że do dnia dzisiejszego nie dostał odpowiedzi na złożone przez siebie uwagi. Nie otrzymał również informacji o wyłożeniu  planu, chociaż zawsze sołtys wsi zawsze otrzymywał taką informację. Wnioskował o przesuniecie tzw. "małej obwodnicy" oraz "zmniejszenie strefy ochronnej dla gazociągu średniego ciśnienia".

         Dodał, że słyszał tylko od innych, że wniosek przez niego złożony nie został uwzględniony. Z informacji uzyskanych przez siebie dowiedział się, ze może ubiegać się od Gminy o rekompensatę za działkę, przez którą jest stratny w 100 % Budowa obwodnicy dla mieszkańców jest bardzo niebezpieczna, stwarza duże zagrożenie dla życia mieszkańców. Ponad 80 mieszkańców złożyło podpisy o wykreślenie małej obwodnicy.

 

Agnieszka Kwaśniał Kierownik Pracowni Urbanistyczno - Architektonicznej URB- BIS sc z/s w Dzierżoniowie wyjaśniła, że uwaga wniesiona przez Państwa Dydów jest nie zgodna ze studium i nie może zostać uwzględniona.

 

Radna Irena Szewczyk ze względu na pojawiającą się kilkakrotnie na Sesji informację o braku wiadomości o wyłożeniu planu zaciekawiła się jaka jest procedura z tym związana.

Agnieszka Kwaśniał Kierownik Pracowni Urbanistyczno - Architektonicznej URB- BIS sc z/s w Dzierżoniowie wytłumaczyła, że powinno być to w prasie i na tablicach ogłoszeń w sposób zwyczajowo przyjęty. Dodała, że nie wie, na których tablicach ma być powieszona informacja.

 

Ireneusz Woźniakowski Zastępca Burmistrza dodał, że o wyłożeniu planu informował na spotkaniach wyborczych.

         W imieniu Burmistrza Krzysztofa Kotowicza zaapelował do Burmistrza o przyjęcie planu, ponieważ pozwoli to na rozwój miasta. Osiedle Słoneczne stanie się drugim centrum miasta.  Dodał, że sam mieszkał na Osiedlu i wie, że ludzie chcą, aby tam był supermarket. Dla mieszkańców ważne jest, aby plan został przyjęty w takiej formie bez zmiany. Nie przyjmując planu odsunąć się mogą od nas inwestorzy.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zwrócił się do Burmistrz, że Rada Miejska nie odrzuca planu tylko nad nim pracuje.

 

Radny Stanisław Nędza zaproponował, aby wyłączyć plan do następnych obrad Sesji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął dyskusje i następnie poddała pod głosowanie poprawkę zgłoszoną przez Komisje Rozwoju Gospodarczego i Budżetu oraz przez Radnego Ryszarda Barańskiego (wniosek stanowi załącznik do protokołu.)

 Kto z Pań Panów Radnych jest za przyjęciem proponowanej zmiany ?

 

Głosowanie

14 głosów "za"

5 głosów "przeciw"

 

Stwierdził, że Wysoka Rada uwzględniła złożony wniosek, w związku z tym na dzisiejszej Sesji Rady Miejskiej nie będzie uchwalany plan.

 

Oddał głos Pani Agnieszce Kwaśniak.

 

Agnieszka Kwaśniak - Kierownik Pracowni Urbanistyczno - Architektonicznej URB- BIS sc z/s w Dzierżoniowie-  wytłumaczyła,  że przyjęcie wniosku oznacza oddelegowanie Burmistrza do wprowadzenia tej zmiany, przeprowadzenia reszty procedury formalno - prawnej i następnie do ponownego przedłożenia do uchwalenia. Dodała, że może to potrwać ok. 3 miesiące.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ogłosił 10 minut przerwy.

 

Po przerwie wznowiono obrady Komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik nawiązując do wniosku Radnego Ciapki wytłumaczył, że nie ma możliwości, aby zarządził głosowanie imienne. Ustawa dopuszcza taką możliwość przy wybieraniu bądź odwoływaniu Przewodniczącego i Zastępców. Natomiast każdy Radny ma prawo wnieść do protokołu jak głosował.

         Pan Przewodniczący Klubu Ziemia Ząbkowicka prosi o zapis w protokole, że Radni Ziemi Ząbkowickiej głosowali przeciwko wnioskowi do  uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Ząbkowice Śląskie.

 

Radni głosujący przeciwko wnioskowi:

1. Władysław Witkowski

2. Radny Józef Horowski

3. Radny Marek Ciapka

4. Radny Bogdan Rembisz

5. Radny Marian Tokarczyk

 

 

3. W sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenu górniczego złoża gabra BRASZOWICE II w granicach Gminy Ząbkowice Śląskie (uchwała stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił o przedstawieni w/w uchwały.

 

Waldemar Markiewicz Zastępca Burmistrza wyjaśnił, iż z związku z brakiem Kierownika Wydziału tj. Pani Grażyny Grzeszczak to odczyta uzasadnienie do uchwały.

 

Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu poinformowała, że opinia Komisji jest pozytywna niemniej jednak podczas dyskusją nad uchwałą wyniknął problem z pasem zieleni. Dlatego zwróciła się do Burmistrza z pytaniem czy zostały już podjęte działania odnośnie poszerzenia pasa zieleni ? Rozmowa na Komisji w tej sprawie toczyła się w obecności Pani Kierownik Grażyny Grzeszczak i Pana Burmistrza Woźniakowskego.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił o odpowiedź na to pytanie.

W wyniku braku odpowiedzi sam zabrał głos.

 

         Złożył oświadczenie, iż Radni podczas przerwy prosili go o przerwanie Sesji. Wyraził swoje oburzenie tym, iż przechodząc do następnych punktów porządku obrad nie ma kto referować projektu uchwały, nie ma kto udzielać odpowiedzi. Uważa, że Radni zostali potraktowani jak przedszkolaki przez Burmistrza. Rada Miejska przyszła pracować. Podkreślił, że Burmistrz Krzysztof Kotowicz poinformował go, że to Pan Ireneusz Woźniakowskiego  będzie przedstawił projekty uchwał, jeżeli chodzi o plan zagospodarowania przestrzennego. 

 

Radna Ewa Figzał poprosiła o przegłosowanie uchwały nie bacząc na pracę Urzędu, która jest nie do przyjęcia.

 

Radna Irena Szewczyk odnosząc się do wypowiedzi Przewodniczącego Rady Miejskiej zawnioskowała o przerwanie Sesji. Dodała, że czuła się idiotycznie gdy podchodzili do niej ludzie i mówili, że Pani Pater wychodzi z Urzędu, tymczasem dostaliśmy informację, że Pani Pater jest na urlopie stwierdziła .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ze względu na Panią Agnieszką Kwaśniak poprosił o dalszą prace Radnych.

         Oddał głos Radnemu Stanisławowi Nędzy.

 

Radny Stanisław Nędza poinformował, że wystąpiono z wnioskiem o poszerzenie pasa zieleni. Zaapelował o przegłosowanie planu zagospodarowania przestrzennego, ponieważ pozwoli to inwestorowi na budowę bezpieczniejszej drogi. Zwrócił się do Burmistrza, że jest to ostatni plan, w który Radni uchwalają stan obecny a nie przyszły.  

 

Agnieszka Kwaśniak - Kierownik Pracowni Urbanistyczno - Architektonicznej URB- BIS sc z/s w Dzierżoniowie odnośnie wniosku Radnego Nędzy należy sporządzić nową uchwałę. Zgodziła się z Radnym, iż plan jest potrzebny ze względu na inwestora.

 

Radny Ryszard Barański podkreślił, że przyjęcie uchwały nie oznacza oddanie terenów Panu Pieżdze .

 

Ireneusz Woźniakowski Zastępca Burmistrza dodał, że Plan został opracowany zgodnie z procedurą. Prośba o uchwalenie planu została wniesiona przez prywatnego inwestora.

         Poprosił o nie zrzucanie winy i zarzucanie Burmistrzowi cokolwiek oraz obwinianiem go winą za wszystko.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik odnosząc się do wypowiedzi Burmistrza Woźniakowskiego stwierdził, że nie odbiera tego tak jak on.

Natomiast jego wypowiedzi w stosunku do Radnych odbiera jako pouczenia. Każdy ma prawo się wypowiadać i nikt z Radnych ciągle nie zarzuca nic Burmistrzowi.

W wyniku braku pytań oddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie 

miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenu górniczego złoża gabra BRASZOWICE II w granicach Gminy Ząbkowice Śląskie

 

Głosowanie

17 głosów "za"

 

Uchwała Nr IX/60/2007  w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenu górniczego złoża gabra BRASZOWICE II w granicach Gminy Ząbkowice Śląskie została przyjęta przez Radnych.

 

4.Uchwała w sprawie powołania zespołu opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników do sądu Okręgowego w Świdnicy oraz Sadu Rejonowego w Ząbkowicach Śląskich.

 

Iwona Aibin Sekretarz Gminy odczytała projekt w/w uchwały ( uchwała stanowi załącznik do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił o wskazanie osób do zespołu opiniującego.

 

Radna Ewa Figzał wskazała następujące osoby

1.      Annę Józefowicz

2.      Danutę Wojtaczkę

3.      Józefę Raus

 

Wszystkie osoby wyraziły zgodę na udział w pracach zespołu.

 

Przewodniczący Rady Miejskie Andrzej Dominik w wyniku braku pytań oddał pod głosowanie projekt uchwały.

 

Głosowanie

14 głosów "za"

2 głosy "przeciw"

1 głos "wstrzymujący"

 

 

Uchwala Nr IX/ 61/ 2007 w sprawie powołania zespołu opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników do sądu Okręgowego w Świdnicy oraz Sadu Rejonowego w Ząbkowicach Śląskich.

 

Ad.pkt 7

Rozpatrzenie skargi na działalność Pani Danuty Tkaczonek - Dyrektora Ząbkowickiego Ośrodka Kultury w Ząbkowicach Śląskich

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zwrócił się do Radnych czy odczytać skargę i odpowiedź na skargę.

 

Radni postanowili o nie czytaniu przedstawionych materiałów.

 

W związku z powyższym otworzył dyskusję.

 

Irena Szewczyk Przewodnicząca Komisji Oświaty poinformowała, że skarga była przedmiotem analizy Komisji i uznano ją za bezzasadną.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zwrócił się z pytaniem czy ktoś z Radnych chciałby zabrać głos ?

 

Pan Wolf Członek Zarządu Stowarzyszenia  chciał zabrać głos w sprawie skargi.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zwrócił się z pytaniem do Pana Wolfa, czy ma upoważnienie pisemne Pani Józefy Grzęda do występowania jako strona. W związku z brakiem takiego upoważnienia pozwolił tylko na zabranie głosu.

 

Pan Wolf zwrócił się z pytaniem dlaczego nie została przestrzegana decyzja Rady Miejskiej i Burmistrza odnośnie dotacji ?

 

Danuta Tkaczonek Dyrektor Ząbkowickiego Ośrodka Kultury wyjaśniła, że złożyła odpowiedź pisemna odnośnie skargi. Natomiast jeżeli chodzi o pytanie  Pana Wolfa to dotacja była dla Stowarzyszenie Twórców Sztuki a nie dla Teatru Miejskiego.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik w związku brakiem pytań zamknął dyskusje odnośnie skargi.

 

Odczytał projekt uchwały w sprawie skargi na działalność Pani Danuty Tkaczonek - Dyrektora Ząbkowickiego Ośrodka Kultury w Ząbkowicach Śląskich.(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

Oddał pod głosowanie projekt w/w uchwały

Głosowanie nad projekt uchwały - skarga bezzasadna

13 głosów "za"

3 głosów "za"

 

Stwierdził, że Wysoka Rada uznała, że skarga na   działalność Pani Danuty Tkaczonek - Dyrektora Ząbkowickiego Ośrodka Kultury w Ząbkowicach jest bezzasadna.

 

Uchwała Nr IX/62/2007  w sprawie skargi na działalność Pani Danuty Tkaczonek - Dyrektora Ząbkowickiego Ośrodka Kultury w Ząbkowicach Śląskich została przyjęta przez Radnych.

 

8.Interpelacje i zapytania Radnych.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik przedstawił interpelację, które wpłynęły do Rady Miejskiej:

 

1.Interpelacja Radnych Ryszarda Barańkiego oraz Franciszka Gawędy w sprawie "modernizacji świetlicy w Kozińcu" .

(interpelacja i odpowiedź Burmistrza stanowią załącznik do protokołu)

 

2. Interpelacja Radnego Franciszka Gawędy w sprawie "czystości w mieście"

(interpelacja i odpowiedź Burmistrza stanowią załącznik do protokołu)

Otworzył dyskusje w temacie przedstawionych interpelacji:

 

Radny Henryk Zięba podziękował Radnym za złożona interpelację. Oświadczył, że nigdy nie był zmuszany do przejścia na druga stronę.

 

Radny Ryszard Barański poinformował, że wszystkie nurtujące go pytania złoży do Burmistrza Kotowicza w formie pisemnej. Zwrócił się tylko z pytanie czy Gmina występowała o dotację na remonty substancji mieszkaniowej poniemieckiej ?

 

Waldemar Markiewicz Zastępca Burmistrza zobowiązał się przygotować odpowiedź na następna sesję.

 

Radna Jolanta Mitręga zaciekawiła się co z dłuższą pracą kasy w Urzędzie. Dodała, że taki wniosek złożyła w maju.

 

Waldemar Markiewicz Zastępca Burmistrza poinformował, że ma nadzieję że do końca roku uda się to zrobić, ponieważ są małe problemy z przechowywaniem pieniędzy.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął dyskusję.

 

Ad.pkt 9 Sprawy różne

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik przedstawił pisma jakie wpłynęły do Biura Rady Miejskiej:

  1. Pismo odnośnie rozbudowy "Biedronki"
  2. Pismo dot. przejęcia Sali Gimnastycznej po Liceum Ogólnokształcącym

 

(pisma stanowią załącznik do protokołu)

 

Radna Irena Szewczyk zawnioskowała, aby w trybie natychmiastowym zorganizować spotkanie wszystkich Przewodniczących Komisji, Zastępców Przewodniczącego Rady Miejskiej i na to spotkanie zaprosić Pana Burmistrza i Zastępców aby wyjaśnić pewne sprawy.

 

Poruszyła również problem ogłoszeń. Zaproponowała, aby oprócz tablic przed Urzędem dołączyć te tereny, których dotyczą dane ogłoszenia.

 

Radny Franciszek Gawęda zaproponował, aby informować również Sołtysów i Przewodniczących Osiedli. Przedstawił również sprawę braku parkingowych w Ząbkowicach.

 

Radny Józef Horowski podziękował za pomoc przy organizowaniu Dożynek Gminno - Powiatowych.

 

Marian Patela Przewodniczący Osiedla Stare Miasto  zaproponował, aby rozwijać ruch społeczny na rzecz zarejestrowania oddziału powypadkowego.

 

Iwona Albin Sekretarz Gminy nawiązał do wypowiedzi Pana Pateli odnośnie doskonalenia niepełnosprawnych. Na ten cel Gmina uzyskała 59 tys. zł. Całe przedsięwzięcie rozpocznie się od 1 stycznia 2008.

 

Radna Jolanta Mitręga Przewodnicząca Komisji Zdrowia i Ochrony Środowiska poinformowała, że Komisja Zdrowia na pewno zajmie się sprawą oddziału ratunkowego.

 

Halina Narwojsz zaciekawiła się co zaproponowaną przez nią zmianą ulicy.

 

Radny Ryszard Barański poinformował, że przy sporządzaniu budżetu zajmie się tą sprawą.

 

Mieszkaniec Ząbkowic przedstawił następujące problemy:

-  naprawa ul. Orkana,

- nie opróżnianie pojemników na śmieci przez ZGK   

- toaleta na cmentarzu

 

Agnieszka Kijak Sołtys wsi Olbrachcice poprosiła o dopilnowanie Sesji Sołtysów oraz o zmobilizowanie Burmistrza do organizowanie spotkań mieszkańcami wsi podczas, gdy będą odbywały się większe inwestycje np. kanalizacja wsi.

 

Jadwiga Zięba Sołtys Wsi Strąkowa zaapelowała o przewrócenie Sesji Sołtysów oraz o zmianę porządku obrad sesji aby po sprawozdaniu Burmistrza  były sprawy różne.

 

Radna Irena Szewczyk poinformowała, że w dniu dzisiejszym odbyło się burzenie kominów na cegielni.

 

Waldemar Markiewicz Zastępca Burmistrza podziękował za daną szansę wykazania się mimo takiego przebiegu Sesji. Zobowiązał się do organizowania spotkań z Sołtysami. 

 

W związku w wyczerpaniem porządku obrad - Przewodniczący   Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął  obrady XIV Sesji Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich.

 

 

Protokołowała

Magdalena Grzeszczak

Elżbieta Maciejewska

 

 

 

                                                                  Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                           Andrzej Dominik