Protokół nr XIV/ 2007
z Sesji Rady Miejskiej
w
Ząbkowicach Śląskich
odbytej
w dniu 24 sierpnia
2007 roku oraz 14 września 2007 roku
w
Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w
Ząbkowicach Śląskich
Godzina
rozpoczęcia sesji 14 00
Nieobecni
radni to :
Jolanta Mitręga nieobecna
usprawiedliwiona
W sesji udział wzięli:
Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Krzysztof Kotowicz Burmistrz Ząbkowic Śląskich
Ireneusz Woźniakowski Zastępca Burmistrza
Iwona Aibin Sekretarz Gminy
Bożena Kurczyna Skarbnik
Gminy
Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8
marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik - o t w o r z y ł XIV
Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji,
stwierdzając ze uczestniczy w niej 20
radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować i
podejmować prawomocne uchwały .
Poinformował, że protokół obrad sesji
prowadzić będzie Elżbieta Maciejewska - inspektor ds.
obsługi Rady Miejskiej.
Następnie przedstawił porządek posiedzenia
:
1.
Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
2.
Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od
ostatniej sesji.
3.
Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od
ostatniej sesji.
4.
Informacja Burmistrza Ząbkowic Śląskich z
realizacji uchwały Nr IV/13/2006 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 15
grudnia 2006 roku w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza
Ząbkowic Śląskich za okres II kwartału
2007 roku
5.
Informacja dotycząca przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2007 / 2008
6.
Rozpatrzenie wniosku PWiK DELFIN w Ząbkowicach
Śląskich o zatwierdzenie taryf dla
zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków
.
7.
Podjęcie
projektów uchwał:
.
W
sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta
Ząbkowice Śląskie
.
W sprawie miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego części terenu górniczego złoża gabra
BRASZOWICE II w granicach Gminy Ząbkowice Śląskie
.
w
sprawie zmiany do uchwały nr VII/51/2007 Rady Miejskiej z dnia 28 czerwca 2007
roku w sprawie zaciągnięcia
w 2007 roku długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie
termomodernizacji
.
w
sprawie zmiany do uchwały nr VII/49/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 28
czerwca 2007 roku w sprawie wprowadzenia
zmiany w budżecie miasta i gminy na 2007
roku
.
w sprawie powołania
zespołu opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników do sądu Okręgowego w
Świdnicy oraz Sadu Rejonowego w Ząbkowicach Śląskich.
.
w
sprawie zmiany uchwały Nr VII/41/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 28 czerwca 2007
roku w sprawie ustanowienia tytułu "
Honorowy Obywatel Ząbkowic Śląskich " oraz określenia zasad i trybu nadawania
tytułu
8.
Rozpatrzenie
skargi na działalność Pani Danuty Tkaczonek - Dyrektora Ząbkowickiego Ośrodka
Kultury w Ząbkowicach Śląskich
9.
Interpelacje i zapytania Radnych.
10.
Sprawy różne.
11. Zakończenie obrad.
Przewodniczący
Rady Andrzej Dominik zgłosił wniosek o wycofanie z porządku obrad wniosku PWiK
DELFIN w Ząbkowicach Śląskich o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia
w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Wniosek umotywował tym, że do chwili
obecnej nie wpłynął do Rady Miejskiej projekt uchwały, który to jest konieczny.
Ponadto Rada Miejska nie otrzymała szczegółowej analizy kosztów, o którą
zwrócił się do Pana Burmistrza w dniu 11 lipca 2007 roku.
Poddał
wniosek pod głosowanie, w wyniku, którego 13 głosami za wniosek został wycofany.
Więcej
uwag do porządku obrad nie wniesiono w związku, z czym został on przyjęty.
Następnie Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik podziękował za długoletnią pracę jak i również
współpracę Pani Krystynie Drożdż Radczyni prawnej .Wręczył
kwiaty i podziękowanie .Podkreślił że współpraca z Radą układała się
bardzo dobrze .
Przystąpiono
do realizacji porządku obrad.
Ad. pkt
1
Protokoły z poprzednich Sesji Rady Miejskiej tj. 28
czerwca 2007 roku oraz
5 lipca 2007 zostały
przyjęte bez uwag.
Ad. pkt.2
Sprawozdanie z pracy od ostatniej sesji przedstawił
Andrzej Dominik, Przewodniczący Rady Miejskiej.
Poinformował, że od 15 lipca do 15 sierpnia Rada
Miejska miała przerwę wakacyjna. W tym czasie przyjmował interesantów
. Uczestniczył w Mszy Świętej we wsi Bobolice, skad wyruszała kolejna Pielgrzymka Diecezji
Świdnickiej, której przewodniczył Ksiądz Biskup Dec.
Przeprowadził
rozmowę z Panią Skarbnik w sprawie wniosku złożonego przez sołtysów i przewodniczących rad osiedli w
sprawie podwyżki diet za udział w pracach . Dodał, że Rada Miejska nie
odrzuca tego wniosku, ale odkłada go do realizacji do momentu, kiedy będzie sprawozdanie
za pierwsze półrocze. Po spotkaniu ustalono, że na najbliższej Sesji Rady
Miejskiej we wrześniu powróci się do tej sprawy.
Z Wiceprzewodniczącym Ryszardem
Barańskim, pożegnał Księdza Adama Słowińskiego. Wraz
z Panem Burmistrzem i z dwoma Radnymi był gościem Burmistrza ze Sławna..
Wystąpił z pismem do Konserwatora Zabytków o
wyrażenie zgody na przeprowadzenie renowacji grobowca fundatora tutejszego
Szpitala Miejskiego. Renowacja ta będzie polegała na piaskowaniu tego grobowca,
którą wykona Radny Henryk Zięba.
Brał również udział w posiedzeniu dwóch komisji Rady
Miejskiej.
Ad.
pkt 3
Informacja
z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji. Informację przedstawił
Burmistrz Krzysztof Kotowicz. Sprawozdanie obejmuje okres pomiędzy 28 czerwca - 23 sierpnia 2007 r.
28.06.2007
. udział w sesji Rady
Miejskiej,
29.06.2007
.
Udział w roboczym spotkaniu zespołu ds. inwestycji termomodernizacyjnych Ząbkowickiego Ośrodka Kultury.
.
Udział
w otwarciu kąpieliska miejskiego.
.
Udział
w konferencji "SZLAK KRÓLEWNY MARIANNY ORAŃSKIEJ -program współpracy transgranicznej w Euroregionie Glacensis" - Pałac Królewny Marianny Orańskiej w Kamieńcu Ząbkowickim.
.
Powitanie
delegacji z partnerskiego miasta Uchte - piknik pod Halą "Słoneczna".
30.06.
2007
.
Zwiedzanie
Ziemi Ząbkowickiej wraz z gośćmi z partnerskiego miasta Uchte -Srebrna Góra,
Kamieniec Ząbkowicki, Henryków.
.
Udział w otwarciu imprezy FOLKovaFIESTA.
.
Uroczysta
kolacja z gośćmi z partnerskiego miasta Uchte - świetlica wiejska we wsi
Stolec.
01.07. 2007
.
Zwiedzanie
Ząbkowic Śląskich wraz z gośćmi z Uchte w tym spotkanie pod dębem przyjaźni
przy Domu Kauffunga.
.
Msza
Święta w kościele parafialnym pw. Św. Anny gdzie w języku niemieckim powitano
gości z Uchte.
.
Obiad
pożegnalny i odjazd gości z partnerskiego miasta Uchte.
02.07.2007
.
Spotkanie z panem Adamem Prokopem
przedstawicielem firmy "Artco".
.
Udział
w spotkaniu przedstawicieli gmin i powiatów leżących przy drodze krajowej nr 8
na odcinku Wrocław-Kudowa Zdrój na
temat wniosku o modernizację tej drogi (spotkanie zorganizowane przez
Stowarzyszenie Gmin Ziemi Kłodzkiej).
.
Narada robocza z udziałem przedstawicieli
Ząbkowickiego Ośrodka Kultury i Zarządu Gospodarki Komunalnej w związku ze
stwierdzonymi nieporządkami na terenie Rynku.
.
Udział w przyjęciu z okazji 231 Rocznicy
Niepodległości Sanów Zjednoczonych - Muzeum Miejskie Wrocławia. Rozmowa
bezpośrednia z ambasadorem USA w Polsce Victorem
Ashe.
03.07. 2007
.
Spotkanie
z Zarządem Osiedla XX na temat ładu estetycznego tej dzielnicy Ząbkowic
Śląskich.
.
Spotkanie z gospodarzami ogrodów letnich oraz
przedstawicielami Straży Miejskiej, Policji w sprawie skarg na działalność tych
ogrodów.
.
Spotkanie z panią Danutą Wojtaczką
przewodniczącą Społecznej Komisji Mieszkaniowej w sprawie planów działań
komisji w 2007 r.
.
Udział w posiedzeniu Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej.
04.07.2007
.
Spotkanie z Zarządem Gospodarki Komunalnej dotycząca
bieżącego utrzymania czystości.
.
Narada kierownictwa Urzędu Miejskiego w sprawie
bieżącej realizacji inwestycji na terenie Gminy.
.
Konferencja prasowa z udziałem Zarządu Gospodarki
Komunalnej w sprawie zastrzeżeń wokół organizowanych imprez weekendowych w
Ząbkowicach Śląskich.
.
Spotkanie w Urzędzie Miejskim z mieszkańcami Ząbkowic
Śląskich z udziałem przedstawicieli Policji, Straży Miejskiej i Zarządu
Gospodarki Komunalnej oraz radnych dotyczące funkcjonowania ogródków letnich w
Rynku.
05.07.2007
.
Udział w Sesji Rady Miejskiej.
06.07.2007
.
Narada przedstawicieli samorządów leżących wzdłuż
drogi krajowej Nr 8 w
Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego z udziałem członka zarządu
województwa pana Patryka Wilda.
.
Spotkanie robocze z wicedyrektorem Oddziału
Terenowego Agencji Nieruchomości Rolnych panem Ryszardem
Filińskim oraz rozmowa z dyrektorem z panem Januszem
Abramowiczem dyrektorem Oddziału. Oba spotkania
dotyczyły pozyskiwania terenów na cele publiczne na terenie Gminy
Ząbkowice Śląskie.
08.07.2007
.
Udział
w XII Wojewódzkim Festiwalu Zespołów Artystycznych Kół Gospodyń Wiejskich we
wsi Stolec.
09.07.2007
.
Spotkanie
z panem Robertem Działakiem szefem drogówki Komendy
Powiatowej Policji w Ząbkowicach Śl. w
sprawie współpracy Gminy i Policji w zakresie poprawy bezpieczeństwa na
drogach publicznych na terenie Gminy.
.
Spotkanie z panem Leszkiem Szlachtą -prezesem
Spółdzielni Mieszkaniowej w Ząbkowicach Śl. oraz panią Agnieszką Stachurek przedstawicielem Fortum
DZT S.A. w sprawie modernizacji instalacji ciepłowniczych w Ząbkowicach Śl.
.
Spotkanie
z pastorem Kościoła Zielonoświątkowego Jonem Flick oraz Jego małżonką. Spotkanie dotyczyło realizacji
projektu English Sumer Workshops 2007
gdzie 6-osobowa grupa amerykańskich studentów pod kierunkiem pastora J. Flick'a prowadziła interdyscyplinarne
zajęcia z młodzieżą w Gimnazjum Publicznym nr 2.
.
Spotkanie z panem Henrykiem Saryczewem
w sprawie organizacji Ośrodka Sportu i Rekreacji w okresie wakacji i nowym roku
szkolnym oraz przygotowań do modernizacji stadionu miejskiego.
10.07.2007
.
Wizyta
pana Johannesa Waltzika
wraz z małżonką -lidera osób, które mieszkały w Ząbkowicach Śl. do okresu po II
wojnie Światowej. Rozmowa dotyczyła
zainteresowania
mieszkańcami Ząbkowic Śl. mieszkających obecnie na terenie Niemiec oraz
sprawami naszego miasta i
jego rozwoju. W
spotkaniu uczestniczył pan Dariusz Miernik.
11.07.2007
.
Spotkanie z przewodniczącymi zarządów osiedli
miejskich na temat planów inwestycyjnych na rok 2008 i lata następne.
.
Udział w meczu unihokeja
na Hali Sportowej "Słoneczna".
13.07.2007
.
Udział w posiedzeniu grupy "Ludzie Ósemki" - w
Starostwie Powiatowym w Kłodzku.
.
Wręczenie nominacji panu
Andrzejowi Popławskiemu
- nowemu dyrektorowi Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki.
.
Udział w spotkaniu
koordynacyjnym związanym z organizacją Dożynek 2007
16.07.2007
.
Udział w posiedzenie Zarządu Międzygminnego
Związku Celowego w Kłodzku dotyczącym projektów wodno-kanalizayjnych.
.
Narada kierowników wydziałów Urzędu Miejskiego
dotycząca inwestycji gminnych.
.
Nadzwyczajne walne zgromadzenie wspólników Zakładu
Gospodarki Komunalnej związane z koniecznością ustabilizowania sytuacji
zarządczej w Spółce.
17.07.2007
.
Udział w szkoleniu BHP
.
Spotkanie z panią Elżbietą Mostowy opiekunką zespołu
tanecznego "Bad Girls"
18.07.2007
24.07.2007
19.07.2007 -26.07.2007
27.07.2007
30.07.2007
31.07.2007
01.08.2007
02.08.2007
03.08.2007
06.08.2007
07.08.2007
08.08.2007
09.08.2007
10.08.2007
11.08.2007
12.08.2007
13.08.2007
16.08.2007
17.08.2007
18.08.2007-19.08.2007
20.08.2007
21.08.2007
22.08.2007
23.08.2007
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik dziękuję Panu Burmistrzowi i otwieram dyskusję.
Zwrócił się do Radnych czy ktoś chciałaby zabrać głos ?
W związku z tym, że nikt z Radnych nie
zabrał głosu Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik oddał głos Panu
Marianowi Patela- Przewodniczącemu Zarządu Osiedla "Stare Miasto".
Marian Patela Przewodniczący Osiedla
Stare Miasto poinformował Radę Miejską, iż Rada Osiedla Stare
Miasto wystąpiła z wnioskiem, aby na następnej Sesji Rady Miejskiej znalazł się
punkt dot. Starego Miasta. Mieszkańcy tego Osiedla uważają, że mają prawo
porozmawiać w swoich problemach na Sesji. Zwrócił się z następującymi pytaniami
do Burmistrza Krzysztofa Kotowicza:
- czy objazd w Rynku jest na stałe ?
- jak będą połączone drogi o numerach
282 oraz 285, w jaki sposób odciążą one Ząbkowice od tranzytowych przejazdów ?
- czy Gmina wystąpi zwrot środków
związanych z odpadami
pogalwanicznymi ? oraz czy został
już powiadomiony prokurator ?
Przytoczył również problemy remontów
ulic oraz placu zabaw na ul. Sienkiewicza.
Podkreślił, że warto rozwinąć trasy
kolejowe z Ząbkowic.
Jeżeli chodzi o problemy Rynku to
jednym z nich jest złe oznakowanie do toalety publicznej, ponieważ wskazuje ono
drogę przez płotki.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej podziękował za wypowiedź, nadmienił aby w tej
części obrad Rady Miejskiej skupić się tylko na sprawozdaniu Burmistrza.
Natomiast resztę pytań niezwiązanych z sprawozdaniem zadawać w sprawach
różnych.
Kazimierz Dyda Sołtys Wsi Jaworek zaproponował, aby zadawać tylko krótkie i konkretne pytania.
Agnieszka Kijak
Sołtys Wsi Olbrachcice odniosła się do wypowiedzi Pana
Burmistrza odnośnie kontroli inwestycyjnych na terenie Gminy. Inwestycja
związana z remontem mostu w Olbrachcicach, jej termin
kończy się w przyszłym tygodniu a nie jest jeszcze ukończona. Dodała, że już
kilkakrotnie interweniowała do Urzędu w tej sprawie. Do tej pory nie otrzymała
odpowiedzi na pismo złożone 28 maja.
Nie
został dokończony zjazd z mostu do posesji prywatnej, chodnik jest po innej
stronie.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Ryszard Barański w nawiązaniu do pytania Pani Sołtys
poinformował, że temat ten był omawiany na Komisji Przestrzegania Prawa i
Porządku Publicznego. Pan Wiceburmistrz Ireneusz
Woźniakowski zobowiązał się, że do końca sierpnia inwestycja będzie zakończona.
Chcielibyśmy, aby Pan udzielił informacji w tym temacie Radzie Miejskiej.
Burmistrz Krzysztof Kotowicz : jeżeli chodzi o objazd Rynku, na skutek skłonności do łamania prawa przez
kierowców od kilku dni została Pierzeja Południowa zastawiona klombami z
kwiatami. Jedyny dostęp jaki powinien mieć tam miejsce
to jest dostęp dla wozów ratowniczych, ewentualnie dla dostawców sklepów, dla
nikogo więcej. Byliśmy świadkami jak niektórzy w sposób wręcz interpynencki komentowali tę sytuację zapominając, że
jeszcze kilka miesięcy wcześniej byłem krytykowany i mój poprzednik również za
to, że nie dba o stan Ratusza, że sypią się z Ratusza elementy konstrukcyjne.
Otóż nikomu nie przeszkadzało przez kilka lat ta sytuacja, nikomu nie przeszkadzało
przez kilka miesięcy biało-czerwone taśmy, które miały izolować obręb Ratusza
od osób pieszych. Natomiast strasznie dużo kontrowersji budzą płotki wokół
Ratusza, przez które gdy ktoś przechodzi to oznacza, że ryzykuje własnym
życiem. Jak na niego coś spadnie, ja za niego nie odpowiadam.
Płotki pozostaną tak długo, jak długo Ratusz będzie w takim stanie technicznym w jakim jest.
Na biurku Pani Minister Rozwoju
Regionalnego czeka umowa na dofinansowanie z funduszu SPOR częściowego remontu
konserwatorskiego Ratusza, na kwotę niespełna 400 tys. zł. A remont konserwatorski
Ratusza w całości na pewno nie będzie tańszy jak remont Krzywej Wieży. Tak więc objazd będzie tak długo, jak długo Ratusz będzie w
takim, a nie innym stanie technicznym. Moim zdaniem Pierzeja Poludniowa powinna być pasażem pieszym, ewentualnie
dostępnym tylko dla wozów ratowniczych. Natomiast ustawienie znaku nakazu jazdy
prosto, zakazu skrętu w lewo, zakazu ruchu było ignorowane. Ludzie tłumaczyli
się, że nie widzą znaku lub jadą na pamięć. Nadmienił, że wszystkie mandaty,
które wystawiła Straż Miejska nie były umarzane. Otóż objazd rynku obecnie jest
przez ulicę Kłodzką, to utrudnienie zostało zgłoszone w formie wniosku do
Starostwa o objazd ul. Ciasną, aby skrócić objazd rynku o 2 przecznice. Jeżeli
chodzi o ulicę Św. Wojciecha to parkowanie, czy zatrzymywanie się pojazdów przy
tej ulicy jest dla mieszkańców tej ulicy lub osób prowadzących tam działalność
jest skuteczne, ale w pewien sposób ograniczony, ponieważ zezwoleń jest więcej niż
mieszkańców. Ta ulica powinna być również pasażem pieszym, z dostępnością dla
samochodów dostawczych- wokół Krzywej Wieży nie powinno być samochodów.
Następnie omówił kwestię "małej
obwodnicy" Ząbkowic Śląskich (drogi 382 i 385). Próba skomponowania z
istniejącego układu komunikacyjnego obwodnicy Ząbkowic Śląskich kończy się
konfliktem społecznym. Budowa obwodnicy jest najlepszym rozwiązaniem.
Jeżeli
chodzi o odzyskanie środków, które Gmina poniosła na wywóz odpadów pogalwanicznych, to są one do odzyskania. Ma nadzieję, że
Prokurator nie będzie zaangażowany w tą sprawę. Nawiązując do naprawy dróg w
mieście zaznaczył, iż zarówno ul. Poprzeczna, Bolesława Chrobrego, Ziębicka są
na etapie zleconej dokumentacji technicznej oraz projektowo kosztorysowej kompleksowej
wymiany infrastruktury i nawierzchni tych ulic. W roku następnym, gdy Rada
Miejska na to pozwoli rozpoczęłaby się ich naprawa.
Na temat mostu wypowie się Pan
Burmistrz Ireneusz Woźniakowski lub Pan Wojciech Jankowski Kierownik Wydziału
Infrastruktury Komunalnej.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik: Czy ktoś z Państwa ma jeszcze pytania do Pana Burmistrza ?
Agnieszka Kijak
Sołtys Wsi Olbrachcice: poprosiła o organizowanie spotkań z
mieszkańcami wsi, gdy na ich terenie będą odbywać się duże inwestycje np.
kanalizacja we wsi Olbrachcice.
Ireneusz Woźniakowski Zastępca
Burmistrza Ząbkowic Śląskich: poinformował, że jeżeli
chodzi o most w Olbrachcicach, to podpisana jest
umowa do 31 sierpnia. Gdy inwestycja nie zostanie ukończona do odbioru, to
firma będzie płacić kary umowne. Natomiast odnośnie spotkań poprosił Panią
Sołtys do siebie na rozmowę.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Ryszard Barański zwrócił się z pytaniem do Pana
Burmistrza "czy to prawda, że nie otrzymamy pieniędzy na remont konserwatorki
Krzywej Wieży, jeżeli jest to prawdą to dlaczego tak się stało
?"
Burmistrz Ząbkowic Śląskich Krzysztof
Kotowicz odniósł się do pytania Wiceprzewodniczącego.
Wyjaśnił, że wniosek złożony przez Gminę w przepisowym terminie, przed 10
kwietnia (drugim terminie naboru) na kwotę ponad 1 400 000,00 zł
równocześnie z wypowiedzeniem umowy za SPOR-em na
kwotę ok. 197 tys. zł. Gmina stanęła przed sytuacją, w której Gmina cieszyła
się kwotą ok. 200 tys. zł mając świadomość, że remont będzie kosztował 300 tys.
zł. Z czasem okazało się na skutek szczegółowych analiz i
badań, że wartość tej inwestycji nie będzie niższa jak 1 500 000 zł.
Był to pierwszy przetarg ogłoszony przez mojego poprzednika a przeze mnie
unieważniony, ponieważ jedyna oferta jaka wpłynęła
opiewała na kwotę wyższą niż zapewniona w budżecie- było to w styczniu tego
roku. Innym powodem takiego posunięcia jest to, iż w regulaminie SPOR-u jest zapis, że w ciągu 5 lat po zamknięciu rozliczeń
nie wolno sięgać po żadne inne środki zewnętrzne z Unii Europejskiej na to samo
zadanie. A pieniądze ze sporu nie pozwoliłyby na remont tylko na konserwację.
Aplikacja została oceniona
prawidłowo, zabrakło tylko punktów preferencyjnych, które udziela minister, aby
zabytek dostał dotację. W przeszłym tygodniu zostanie ogłoszony III nabór,
dokumentacja zostanie zaktualizowana i znowu zostanie złożona aplikacja.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik zamknął dyskusje odnośnie sprawozdania Burmistrza.
Oddał glos Panu Stanisławowi Jurcewiczowi -
Przewodniczącemu Sejmiku Dolnośląskiego.
Stanisław Jurcewicz Przewodniczący
Sejmiku Dolnośląskiego Panie Przewodniczący, Panie
Burmistrzu, Panie i Panowie Radni, Szanowni Państwo ja króciutko tylko o tym ci
będzie tematem najbliższej sesji, która odbędzie 31 sierpnia. Otóż zdecydowanie
tematami wiodącymi będą tematy związane ze służbą zdrowia, zmianą struktur
niektórych szpitali, gdyż nasze działania zmierzają do tego, aby szpitale,
które mają bardzo trudną sytuację połączyć z innymi, aby ta sieć szpitali
odpowiadała podstawowym potrzebom i zapewniła bezpieczeństwo zdrowotne
mieszkańców.
Odniósł
się do kwestii, które zostały poruszone na sesji- połączenie kolejowe. Dodał,
że czuje niedosyt pod tym wzglądem, że Powiat Ząbkowicki ani Ząbkowicki nie włączyły
się pod porozumienie na temat połączeń regionalnych. Otóż Gminy Powiatu
Dzierżoniowskiego, Świdnickiego i część Powiatu Wrocławskiego podpisało
porozumienie, które dotyczy współpracy w przejmowaniu nieczynnych torów
kolejowych i dworców. Ruch ten przynosi już skutki, w niektórych częściach
województwa zostaną przywrócone połączenia regionalne.
Zachęcił,
aby Gmina Ząbkowice w formie aneksu włączyła się w to porozumienie. Jeżeli
proces przejmowanie infrastruktury kolei będzie przebiegał szybko to pewne
działania są możliwe w tym roku np. zakup szynobysów.
Zarząd Województwa zastanawia się nad powołaniem spółki, która będzie
niezależna od PKP- będzie dysponowała szynobusami. Natomiast jeżeli chodzi o połączenia drogowe to robimy
wszystko, aby drogi przebiegające przez Powiat Ząbkowicki były remontowane.
Zadeklarował,
że wystąpi do Ministra, dlaczego drugi zabytek w Europie (Krzywa Wieża) nie
otrzymał dotacji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik ogłosił 5 minut przerwy.
Po przerwie przerwano Sesję Rady
Miejskiej ze względu na stan techniczny urządzenia rejestrującego dźwięk.
II CZĘŚĆ SESJI RADY MIEJSKIEJ
14 WRZEŚNIA 2007 ROKU.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik wznowił obrady Sesji Rady Miejskiej, przerwanej w
dniu 24 sierpnia 2007. Przeprosił wszystkich za kilkakrotną zmianę daty i
godziny dzisiejszej Sesji.
Poinformował,
że Burmistrz Krzysztof Kotowicz wycofał z przyjętego już porządku obrad 2 projekty uchwał:
Na podstawie art. 56 pkt.5 Statutu
Gminy Ząbkowice Śląskie Pan Burmistrz wnosi do Wysokiej Rady o zaopiniowanie i
przyjęcie projektu uchwały w sprawie utworzenie odrębnego obwodu głosowania dla
przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej. Dodał, że
byłby to pierwszy projekt uchwały, nad którym debatowała Wysoka Rada.
Przystąpiono do realizacji
przerwanego porządku obrad.
Ad. pkt 4
Informacja Burmistrza Ząbkowic
Śląskich z realizacji uchwały Nr IV/13/2006 Rady Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich z dnia 15 grudnia 2006 roku
w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich za
okres II kwartału 2007 roku (informacja
w formie pisemnej stanowi załącznik do protokołu)
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik powitał nowego Wiceburmistrza
Pana Waldemara Markiewicza, po czym poprosił o
przedstawienie Informacji Burmistrza Ząbkowic Śląskich z realizacji uchwały Nr
IV/13/2006 w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic
Śląskich za okres II kwartału 2007 roku. (informacja w
formie pisemnej stanowi załącznik do protokołu)
W
związku z tym, iż Radni otrzymali ten dokument Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik poprosił o streszczenie dokumentu.
Zastępca Burmistrza Ząbkowic Śląskich
Waldemar Markiewicz odczytał główne
punkty zawarte w informacji:
1.Opracowanie kompleksowo Planu
Zagospodarowania Przestrzennego Gminy.
2. Wyznaczenie i uzbrojenie terenu
pod strefę Ząbkowice - Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna INVEST- PARK
3. Opracowanie dokumentacji związanej
z rewitalizacją starówki.
4. Reorganizowanie Urzędu Miejskiego
oraz jednostek z nim związanych.
5. Opracowanie kompleksowego
rozwiązania gospodarki odpadami komunalnymi oraz opracowanie kompleksowego
rozwiązania gospodarki
wodno- ściekowej Gminy Ząbkowice Śląskie.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik: Dziękuje bardzo czy są pytania Pań, Panów Radnych ?
Radny Ryszard Barański: zwrócił się pytaniami do Pana Burmistrza odnośnie przedstawionej
informacji:
- ile odbyło się spotkań grupy rewitalizacyjnej
? jakie podjęło kroki w temacie rozwiązania tego problemu, co z Elsinem, Starym Młynem, Fosą Murami Obronnymi, Zabytkami
Sakralnymi, rewitalizacją Pierzei, Ratusza, Krzywej Wieży a przede wszystkim co
z rynkiem.
Dodał,
że nie można się skupić tylko na pomalowaniu kamieniczek w Rynku. Przytoczył
przykład Srebrnej Góry, gdzie Wójt zaprosił studentów architektury, którzy
opracowali strategię rozwoju Srebrnej Góry.
Zaciekawił
się również co z parkingami i rozwiązaniem
komunikacyjnym. Według niego oraz mieszkańców Ząbkowic w sprawie rewitalizacji
jesteśmy daleko w tyle. Jest informacja ze strony Burmistrza, że w grudniu będą
opracowane i realizowane wnioski. Jest ciekawy jaka
jest wizja rewitalizacji staromiejskiego obrębu miasta tzn. co planujemy tam
zrobić, bo do tej pory nie ma takiej strategii a od tego powinno się wyjść.
Poruszył
również temat Krzywej Wieży. Jesteśmy chyba jedynym miastem na Dolnym Śląsku,
które taki zabytek remontuje za własne pieniądze. Uważa, że powinno się podjąć
wszystkie środki, aby pozyskać pieniądze na remont Krzywej Wieży. Podkreślił,
że jest to najważniejsze zadanie podobnie jak strefa ekonomiczna. Obecnie
wyznaczony teren nie spełnia oczekiwać, poza tym jest tak zły dojazd. Trzecią
rzeczą, którą dostał Burmistrz do realizacji jest kwestia pozyskiwania funduszy
z Unii. Poprosił o przedstawienie co jest w zamyśle do
pozyskania. Gmina nie może remontować zabytków światowych za własne pieniądze.
Inne miasta już realizują program rewitalizacji. Jeżeli Burmistrz nie jest w
stanie przedstawić tego od razu poprosił o odpowiedź pisemną.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik oddał głos Panu Burmistrzowi Ireneuszowi Woźniakowskiemu.
Ireneusz Woźniakowski Zastępca
Burmistrza: Panie
Przewodniczący Barański ładne przemówienie, przypominam, że ten punkt obrad
Rady Miejskiej brzmi: sprawozdanie burmistrza za kwartał II. Natomiast w
październiku dostaniecie już Państwo pełną informację za kwartał III. Pan Wiceburmistrz Markiewicz wszedł
już mocno w temat rewitalizacji, także na pewno otrzymacie Państwo to
wyjaśnienie. Odniosę się tylko do jednej kwestii: Pan mówi gdzie będą parkingi,
przecież nie dawno na tej Sali Pan głosował gdzie będą strefy płatnego
parkowania.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik poprosił o nie komentowanie wypowiedzi Radnych,
ponieważ mają oni prawo do wypowiedzi i zadawania pytań. Podkreślił, że na
niektóre istotne pytania Burmistrz powinien odpowiedzieć, ponieważ jest szefem
zespołu, jeżeli chodzi o rewitalizację zabytków. Poprosił o odpowiedź pisemną
na następną sesje na pytania zadane przez Radnego.
Zastępca Burmistrza Waldemar Markiewicz uzupełnił wypowiedź Pana
Burmistrza Woźniakowskiego. Jeżeli chodzi o
rewitalizację to odbyło się jedno posiedzenie Komisji ds. rewitalizacji. Dodał,
że wpłynęło już 96 fiszek.
Powrócił
jeszcze do tematu Srebrnej Góry. Studencki, którzy tam gościli byli na koszt
Gminy. W ciągu dwóch tygodni wykonywali taką rzecz jak gospodarowanie twierdzy.
Natomiast sam plan rewitalizacyjny został wykonany
przy udziale odpowiednich ludzi, którzy zajmują się zawodowo rewitalizacją
zabytków.
Dodał,
że zapoznał się już z częścią dokumentów związanych z rewitalizacją. Mamy już
opracowanie koncepcji zagospodarowania częściowej Zamku jako ruiny trwałej. Z
tej koncepcji wynika tyle, że była tam funkcja usługowa. Na dzień dzisiejszy
żeby zacząć myśleć o rewitalizacji tego obiektu to trzeba się zastanowić jak
zabezpieczyć go w celu funkcjonowania, a kolejnym krokiem będzie szukanie
pomysłu na zagospodarowanie. Odbył już spotkanie z firmą zajmującą się
rewitalizacją. Problem jest to, że nie mamy inwentaryzacji. Nie da się
wszystkiego zrobić w ciągu 3 miesięcy.
Zaznaczył,
że na Komisjach będzie chciał przedstawić propozycję dot. rewitalizacji. Jeśli
chodzi o ZOK to nie ma dokładnych obliczeń ile potrzeba pieniędzy, aby
wyremontować budynek w środku.
Radny Ryszard Barański podkreślił, że Plan Rewitalizacji został przyjęty warunkowo. Zapewnił,
że Rada Miejska na pewno pomoże w pracach w ramach rewitalizacji. Według niego
powinni zająć się tym również fachowcy.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik zwrócił się do Radnych z pytaniem czy chcieliby
jeszcze zabrać głos w tym temacie. Nie słysząc pytań z ich strony oddał głos
Panu Marianowi Pateli.
Marian Patela Przewodniczący Osiedla
"Stare Miasto" zaciekawił się, jakie sygnały idą
do Dolnośląskiego Zarządu Dróg odnośnie "małej obwodnicy"
Poruszył również problem
równouprawnienia w zakresie przestanków. Zaproponował, aby przystanek taksówek
i autobusów znajdował się przy dworcu. Poprosił również o informację odnośnie
doskonalenia osób niepełnosprawnych.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik poprosił o zadawanie pytań odnośnie realizacji
uchwały, natomiast resztę pytań w sprawach różnych, aby nie burzyć porządku
obrad Sesji Rady Miejskiej.
Radna Danuta Wojtaczka nawiązując do wypowiedzi Przewodniczącego Rady Miejskiej zauważyła, że
Sołtysi i Przewodniczący Zarządu Osiedli muszą poruszać wszystkie tematy na
Sesji Rady Miejskiej, ponieważ do tej pory odbyła się tylko jedno Sesja
Sołtysów, a sołtysi mają mnóstwo spraw i problemów.
Ireneusz Woźniakowski Zastępca
Burmistrza odnosząc się do wypowiedzi Radnej Danuty Wojtaczki stwierdził, że Sesje Sołtysów można zwołać w
każdym momencie, ale to Sołtysi muszą też wyjść z inicjatywą .
Radna Ewa Figzał zażądała, aby powaga spotkania była zachowana. Zwróciła się do
Burmistrza z prośba o nie obrażanie Radnych i zakłócania ich wypowiedzi.
Nawiązała
do uchwalenia budżetu, który został przyjęty prawie w takiej postaci jak
przedstawił go Pan Burmistrza Krzysztof Kotowicza,
zaznaczyła, że Rada Miejska jest od oceny organu wykonawczego. Po sprawozdaniu
Radny wyraził ocenę, że nie zadowala go jakość pracy, więc Burmistrz powinien
to przyjąć jako uwagę i nie obrażać Radnych. Na Sesji Budżetowej Burmistrz
Krzysztof Kotowicz obiecał zatrudnić fachowców, którzy zajmą się realizacją
kierunków wskazanych w uchwale Nr IV/13/2006.
Zaznaczyła,
że Radni mają prawo zadawać pytania i powinni otrzymywać na nie odpowiedzi.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik Wysoka Rado Szanowni Państwo ja zaproponuje na
spotkaniu z Przewodniczącymi stałych komisji Rady Miejskiej, aby zmienić
porządek obrad. Po sprawozdaniu Burmistrza będą zapytanie i wolne wnioski.
Jadwiga Zięba Sołtys Wsi Strąkowa poparła przedstawioną propozycję przez Przewodniczącego Rady Miejskiej,
aby zmienić porządek obrad.
Zastępca Burmistrza Waldemar Markiewicz poinformował, że spotkanie z
sołtysami odbędzie za tydzień w piątek.
Ireneusz Woźniakowski Zastępca
Burmistrza podkreślił, że nie miał zamiaru nikogo obrazić i że
według niego nie zaniża poziomu dyskusji. Jeżeli próbuje się udowadniać, że
Burmistrz Krzysztof Kotowicz nic nie robi, jeżeli Radny Barański wyraża jakieś
dla mnie kompletnie absurdalne, dziwne opinie ? . Jeżeli
Pani Radna zgłasza
pretensją, że nie są organizowane spotkania z sołtysami ? , a sama nie jest sołtysem . Dodał, że nie słyszał od Sołtysów
takiego postulatu aby zrobić takie zebranie, dlatego
jest bardzo zaskoczony postulatem Radnej aby zwołać sesje sołtysów. Ponadto
stwierdził że sam spotyka się na co dzień z sołtysami
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik zamknął dyskusję w tym temacie. Zwrócił się z
pytaniem do Pań i Panów Sołtysów czy jest potrzeba zwołania Sesji Sołtysów ?
Sołtysi stwierdzili, że jest taka
potrzeba.
Ad. pkt 5
Informacja dotycząca
przygotowania placówek oświatowych do
roku szkolnego 2007 / 2008
Przewodniczący Rady Miejskiej oddał
głos Panu Waldemarowi Markiewiczowi Zastępcy
Burmistrza Ząbkowic Śląskich.
Waldemar Markiewicz
Zastępca Burmistrza Ząbkowic Śląskich przedstawił
informację: rozpoczęcie Roku już za nami, przygotowania do rozpoczęcia roku
miały miejsce w każdej szkole. Większe działania były w Gimnazjum Nr 2 a przede
wszystkim w Szkole Podstawowej Nr 3
Zaznaczył,
że jeżeli Radni mają jakieś pytania to przygotuje odpowiedź na następną Sesję.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik wyraził swoje zdziwienie tym, iż wiodący punkt w
porządku obrad Rady Miejskiej nie został przygotowany. Tym bardziej, że Komisja
Oświaty zajmowała się tym tematem.
Radna Irena Szewczyk podkreśliła, że Radni powinni wiedzieć, jak zostały wykorzystane
pieniądze z budżetu, przygotowanie placówek oświatowych to nie tylko sprawa
remontów.
Zaznaczyła,
że punkt, który ma być realizowany na sesji powinien być przedstawiony,
niedopuszczalne jest takie traktowanie Radnych.
Radna Ewa Figzał wyraziła swoje zdanie odnośnie nie przygotowania tego punktu na Sesję.
Jest to punkt główny w porządku obrad. Takie nie przygotowanie świadczy o
niewłaściwej pracy Urzędu.
Ireneusz Woźniakowski Zastępca
Burmistrza zaznaczył, że nie zgadza się z opinią dot. pracy
Urzędu. Według niego Urząd pracuje dobrze. Podkreślił, że budżet jest dobrze
realizowany, jeżeli chodzi o oświatę. Jedynym problemem jest tylko dowóz dzieci
do szkół, bo firma jest monopolistą.
Problem,
że punkt nie jest przygotowany wynika ze względu, na to że proszono Pana
Przewodniczącego, aby Sesja odbyła się w innym terminie z wielu obiektywnych powodów. Jednak
Pan Przewodniczący stwierdził, że ta Sesja nie może się odbyć w innym terminie
i dlatego nie jesteśmy przygotowani.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik porosił o nie sugerowanie, że nie zgodził się na
przesunięcie Sesji, ponieważ była ona już przekładana 4 razy. W pierwszym
terminie zakładano, że odbędzie się ona 24 sierpnia i przyjęto porządek obrad.
Dlatego jest zdania, że wszystkie projekty uchwał i informacje były
przygotowane już na to posiedzenie.
Ireneusz Woźniakowski Zastępca
Burmistrza dodał, że Kierownik Wydziału EKS Pani Pater jest w
dniu dzisiejszym na urlopie.
Radna Irena Szewczyk zaproponowała, aby ten punkt przenieść na następną Sesję. Zauważyła, że
problem dojazdu dzieci do Szkoły jest poważnym problemem.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik wyjaśnił, że w porządku obrad Sesji na 28 września
na pewno znajdzie się ten punkt. Następnie zamknął dyskusję odnośnie
przygotowania placówek oświatowych i przystąpiono do podjęcia uchwał.
Ad.pkt 6
Podjęcie projektów uchwał:
1. W sprawie utworzenie odrębnego
obwodu głosowania dla przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej
Polskiej. (uchwała stanowi załącznik
do protokołu)
Iwona Albin Sekretarz Gminy odczytała uchwałę w sprawie utworzenie odrębnego obwodu głosowania dla
przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej (uchwała
stanowi załącznik do protokołu)
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik zwrócił się z pytaniem czy ktoś z Pań Panów Radnych
chciałby zabrać głos odnośnie przedstawionej uchwały.
Radna Danuta Wojtaczka zwróciła się z pytaniem czy szpital też będzie miał obwód do głosowania.
Iwona Albin Sekretarz Gminy wyjaśniła, że jest po rozmowie z Dyrektorem Szpitala ze w dniu wyborów
nie będzie w Szpitalu 50 osób nie jest to konieczne.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik czy ktoś z Pań Panów Radnych ma jeszcze pytanie
odnośnie przedstawionej uchwały ?
W związku z brakiem pytań poddał pod
głosowanie projekt uchwały w sprawie utworzenie odrębnego obwodu głosowania dla
przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej.
Głosowanie
19 głosów "za"
Uchwała Nr IX/59/2007 w sprawie
utworzenie odrębnego obwodu głosowania dla przeprowadzenia wyborów do Sejmu i
Senatu Rzeczpospolitej Polskiej została przyjęta przez Radnych.
2. Uchwała w sprawie miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Ząbkowice Śląskie. (uchwała stanowi załącznik do protokołu)
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik poprosił o przedstawienie wyżej wymienionej uchwały
jak również o nie czytanie całej uchwały tylko uzasadnienia.
W związku z brakiem osoby
odpowiedzialnej za przedstawienie uchwały ogłosił 5 minut przerwy.
Po przerwie Wysoka Rada wznowiła
obrady.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik oddał głos Panu Burmistrzowi Waldemarowi Markiewiczowi.
Waldemar Markiewicz
Zastępca Burmistrza odczytał uzasadnienie do uchwały w
sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta
Ząbkowice Śląskie.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik poprosił Przewodniczącą Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu o przedstawieni opinii Komisji odnośnie uchwały.
Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu zaznaczyła, że uchwała ta
była omawiana na Komisji Gospodarczej. Komisja dobrze przyjrzała się informacją
zawartym w tej uchwale zwłaszcza załącznikowi nr 2 - rozstrzygnięcia o sposobie
rozstrzygnięcia uwag wniesionych do projektu. Dodała, że uwagi nr 4 i 5 w
drodze głosowania zostały uznane za zasadne. Chodzi o uwagę Pani Chłoń i
Stowarzyszenia Kupców i Przedsiębiorców Ziemi Ząbkowickiej.
Zgodnie
z art. 19. pkt 1 mówi, że jeżeli Rada Gminy stwierdzi konieczność zmian w
przedstawionym do uchwalenia projekcie planu miejscowego, w tym także uwag do
projektu planu czynnością, o których mowa w art. 17 ponawia się w zakresie
niezbędnym do dokonania zmian.
Zaproponowała,
aby procesować dalej i zmianą jednostkową do tego obszaru zastosować na
osiedlu. Chodzi o to, żeby obszar sporny powrócił do stanu poprzedniego -
budownictwo wysokie.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik otworzył dyskusję odnośnie przedstawionej uchwały.
Radny Marek Ciapka zaznaczył, że nie wszyscy członkowie Komisji byli "za". Trzy osoby
głosowały przeciw, dla tych osób uchwała jest kompleksowa i bez zastrzeżeń.
Poprosił, aby nie patrzeć na sporną działkę przez pryzmat supermarketu.
Zauważył, że właściciel terenu może żądać odszkodowania.
Zaproponował,
aby przy głosowaniu nad uchwałą był zapis, jak kto głosował, ponieważ Klub
Ziemia Ząbkowicka jest przeciwny przedstawionej
zmianie.
Radna Ewa Figzał w ramach wyjaśnień odczytała informację: z pouczenia z decyzji
Burmistrza Ząbkowic Śląskich z 18 marca 2005 roku "Decyzja o warunkach zabudowy
nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa
własności i uprawnień osób trzecich. Burmistrz w drodze decyzji stwierdza
wygaśnięcie decyzji, jeżeli inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę lub
dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż wydanej
decyzji. Wnioskodawcy, który nie uzyskał prawa do terenu nie przysługuje
roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją o
warunkach zabudowy".
Podkreśliła,
że Rada podejmuje decyzję w ramach mieszkańców, więc mamy swobodę w
podejmowaniu takich decyzji w oparciu o wiedzę, którą posiadamy. Jako Radna uważa,
że wniosek jest zasadny.
Radny Ryszard Barański przedstawił wniosek formalny odnośnie przedstawionej uchwały. (wniosek w formie pisemnej stanowi załącznik do protokołu).
Zaprezentował
również plik dokumentów popierających przedstawiony wniosek (pisma stanowią załącznik do protokołu).
Nadmienił,
że Prokurator sprawdza, czy Gmina sprzedała działkę zgodnie z prawem. Istnieje
duże prawdopodobieństwo domniemanie, że działka ta została sprzedana wbrew prawu,
z tego tytułu, że Gmina straciła ponad milion zł. Spółdzielnia sprzedała
użytkowanie wieczyste. W chwili, gdy Spółdzielnia wystąpiła z wnioskiem o
podział działki Gmina powinna wypowiedzieć umowę wieczystego użytkowania.
Działki były na budownictwo mieszkaniowe. Teren ten został uzbrojony przez
Gminę. Podkreślił, że nie jest przeciwnikiem sklepów, powinny być one budowane
na obrzeżach miasta.
W
związku z tym, że prokuratora bada sprawę działki zaapelował o nie sankcjonowanie
prawdopodobnych bezprawnych działań. Radni mogą zostać pociągnięci do
odpowiedzialności prawnej ze względu na toczące się sprawy w tym temacie.
Agnieszka Kwaśniak Kierownik Pracowni Urbanistyczno -
Architektonicznej URB- BIS sc z/s w Dzierżoniowie odniosła się do wypowiedzi Radnego Ryszard Barańskiego. Jeśli chodzi o odpowiedź na uzasadnienie
wniosku dot. zmiany tego planu, chcę powiedzieć że w
aktualnym stanie prawnym nie ma mowy o kontynuacji planistycznej. Jeśli plan ogólny bo a takim mowa utracił swoją moc w 1993 roku i
następnie nie było na ten teren planu, to nie można mówić, że kontynuuje się
rozstrzygnięcia zawarte w starym planie, dlatego, że tego planu nie było. To
jest zupełnie nowy plan nie ma mowy o kontynuacji. Jeśli chodzi o zgodność ze
studium to ta zgodność jest w pełni, dlatego, że studium jest innym dokumentem.
Nie jest to plan miejscowy, nie jest to prawo miejscowe. Jest to narzędzie
kształtujące kierunki działania na terenie Gminy. Nie ma mowy tam o
szczegółach, jeśli robi się takie opracowanie w skali 1: 10 000 to w
żadnym takim opracowaniu, nie występują elementy wydzielone, które nie wymagają
takiego wydzielenia. Jeśli są to tereny mieszkaniowe a są to tereny mieszkaniowe wraz z
usługami, które dla tych terenów stanowią jego uzupełnienie, one stanowią dla
mieszkańców sposób zaopatrzenia. I plan, który jest opracowywany na podstawie
studium uszczegóławia to w zupełnie innej skali.
Odnośnie
decyzji o warunkach zabudowy wydana dla tego obiektu jest decyzją prawomocną,
wydaną w oparciu o tzw. raport oddziaływania inwestycji na środowisko. Raport
był sporządzany przez biegłego w tej dziedzinie i z tego raportu wynikające
wszystkie wnioski mają zamknąć się w obrębie terenu, którego inwestor ma tytuł
prawny.
Zgodnie z konstytucją każdy ma prawo
do zagospodarowania swojego terenu. Dodała, że zgodnie z ustawą należy mieć
zgodę Gminy na budowę sklepu.
Podkreśliła,
że argument dot. dojazdu do terenu jest niezasadny, ponieważ ma być on od ul.
Ziębickiej. Zauważyła, że projekt był wykładany dwukrotnie, na drugim wyłożeniu
nie było nikogo oraz, że zgodnie z ustawą właściciel może żądać od Gminy
odszkodowania.
Radny Henryk Zięba zaproponował, aby w tym temacie wypowiedziała się Radczyni Prawna z
Urzędu Miejskiego.
Lilla Gruntkowska Radca Prawna Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach
Śl. wypowiadając się w tym temacie zauważyła, że Radny
ma prawo wnieść uwagi do projektu uchwały. Poinformowała, że widział projekt
zmian przedstawiony przez Radnego Ryszarda Barańskiego i jest on zgodny z
prawem. Jeżeli przedstawiony przez niego wniosek zostanie przyjęty to należy
znowu rozpocząć procedurę od początku w zakresie zmian, które zostały
uchwalone.
Odnośnie
decyzji z 2005 roku to jest ona prawomocna, ale prawo przewiduje wzruszanie
prawomocnych decyzji. W jej ocenie prawnej decyzja ta budzi pewne wątpliwości
prawne.
Dodała, że kwestie odszkodowawcze
mogą mieć w tej sytuacji miejsce. Trzeba przy podejmowaniu decyzji wziąć to pod
uwagę.
Radny Marek Ciapka powtórzył swój wniosek o zapis w protokole jak kto
głosował "za".
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik zwrócił się do Rady, że musi mieć ona świadomość, że
gdyby został przyjęty zgłoszony to Plan i tak jeszcze nie jest uchwalony. Po
wyłożeniu planu można wrócić do przyjęcia podobnego projektu uchwały.
Radny Ryszard Barański nawiązał do toczącej się sprawy w prokuraturze odnośnie unieważnienia
decyzji z 2005 roku. Jeżeli Prokurator stwierdzi, że zostało popełnione
przestępstwo przy podejmowaniu tej decyzji to jak będzie wyglądała Rada
Miejska.
Radna Irena Szewczyk zwróciła się z pytaniem do Pani Agnieszki Kwaśniak kto będzie podejmował ostateczną decyzję o
budowie hipermarketu, gdyby projekt uchwały został
przyjęty pozytywnie.
Czy Rada Miejska, czy Burmistrz ?
Agnieszka Kwaśniak Kierownik Pracowni Urbanistyczno -
Architektonicznej URB- BIS sc z/s w Dzierżoniowie wyjaśniła, że gdyby plan został przyjęty to inwestor ma obowiązek
uzyskania tzw. zezwolenia na utworzenie sklepu powierzchniowego. I jak wynika z
ustawy musi uzyskać opinię Rady Gminy, Rada Gminy uchwala opinię a decyzję o
utworzeniu wydaje Starosta.
Radna Ewa Figzał słuchając wypowiedzi Pani architekt odniosła wrażenie, że zabiera ona
Radzie Miejskiej prawo podejmowania decyzji.
Agnieszka Kwaśniak Kierownik Pracowni Urbanistyczno -
Architektonicznej URB- BIS sc z/s w Dzierżoniowie wytłumaczyła, że źle zostało to zrozumiane przez Panią Radną.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik zwrócił się do Radnych z pytaniem czy ktoś z nich
chciałby jeszcze zgłosić jakiś wniosek. W wyniku braku wniosków ze strony
Radnych oddał głos Pani Halinie Narwojsz
Przewodniczącej Osiedla Nr 4
Halina Narwojsz
Przewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 4 poinformowała, że
zarząd złożył swoje propozycję odnośnie planu zagospodarowania. Dopiero dzisiaj
uzyskała odpowiedź od Radnego Ryszard Barańskiego. Podkreśliła, że nie miała
pojęcia o spotkani w czerwcu. Mieszkańcy nie chcą w obrębie mieszkalnym zieleni
parkowej ponieważ, przy domkach jednorodzinnych są
ogródki. Zwróciła się z pytaniem dlaczego działka U2 - przeznaczenie socjalne
nie została uwzględniona ? Postuluje aby przedstawiona
zmiana przez nią została przyjęta i uwzględniona.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik wytłumaczył, że dzisiaj tylko Radni mogą składać
wnioski. Mieszkańcy mogli to robić gdy był wykładany
plan.
Kazimierz Dyda Sołtys wsi Jaworek wypowiadając się w temacie planu podkreślił, że do dnia dzisiejszego nie
dostał odpowiedzi na złożone przez siebie uwagi. Nie otrzymał również informacji
o wyłożeniu planu,
chociaż zawsze sołtys wsi zawsze otrzymywał taką informację. Wnioskował o
przesuniecie tzw. "małej obwodnicy" oraz "zmniejszenie strefy ochronnej dla
gazociągu średniego ciśnienia".
Dodał,
że słyszał tylko od innych, że wniosek przez niego złożony nie został
uwzględniony. Z informacji uzyskanych przez siebie dowiedział się, ze może
ubiegać się od Gminy o rekompensatę za działkę, przez którą jest stratny w 100
% Budowa obwodnicy dla mieszkańców jest bardzo niebezpieczna, stwarza duże
zagrożenie dla życia mieszkańców. Ponad 80 mieszkańców złożyło podpisy o
wykreślenie małej obwodnicy.
Agnieszka Kwaśniał Kierownik Pracowni
Urbanistyczno - Architektonicznej URB- BIS sc z/s w
Dzierżoniowie wyjaśniła, że uwaga wniesiona przez
Państwa Dydów jest nie zgodna ze studium i nie może
zostać uwzględniona.
Radna Irena Szewczyk ze względu na pojawiającą się kilkakrotnie na Sesji informację o braku wiadomości
o wyłożeniu planu zaciekawiła się jaka jest procedura
z tym związana.
Agnieszka Kwaśniał Kierownik Pracowni
Urbanistyczno - Architektonicznej URB- BIS sc z/s w
Dzierżoniowie wytłumaczyła, że powinno być to w
prasie i na tablicach ogłoszeń w sposób zwyczajowo przyjęty. Dodała, że nie
wie, na których tablicach ma być powieszona informacja.
Ireneusz Woźniakowski Zastępca
Burmistrza dodał, że o wyłożeniu planu informował na
spotkaniach wyborczych.
W
imieniu Burmistrza Krzysztofa Kotowicza zaapelował do
Burmistrza o przyjęcie planu, ponieważ pozwoli to na rozwój miasta. Osiedle
Słoneczne stanie się drugim centrum miasta. Dodał, że sam mieszkał na Osiedlu i
wie, że ludzie chcą, aby tam był supermarket. Dla mieszkańców ważne jest, aby
plan został przyjęty w takiej formie bez zmiany. Nie przyjmując planu odsunąć
się mogą od nas inwestorzy.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik zwrócił się do Burmistrz, że Rada Miejska nie
odrzuca planu tylko nad nim pracuje.
Radny Stanisław Nędza zaproponował, aby wyłączyć plan do następnych obrad Sesji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik zamknął dyskusje i następnie poddała pod głosowanie
poprawkę zgłoszoną przez Komisje Rozwoju Gospodarczego i Budżetu oraz przez
Radnego Ryszarda Barańskiego (wniosek stanowi załącznik do protokołu.)
Kto z Pań Panów Radnych jest za przyjęciem
proponowanej zmiany ?
Głosowanie
14 głosów "za"
5 głosów "przeciw"
Stwierdził, że Wysoka Rada
uwzględniła złożony wniosek, w związku z tym na dzisiejszej Sesji Rady Miejskiej
nie będzie uchwalany plan.
Oddał głos Pani
Agnieszce Kwaśniak.
Agnieszka Kwaśniak
- Kierownik Pracowni Urbanistyczno - Architektonicznej URB- BIS sc z/s w Dzierżoniowie-
wytłumaczyła, że przyjęcie wniosku oznacza oddelegowanie
Burmistrza do wprowadzenia tej zmiany, przeprowadzenia reszty procedury
formalno - prawnej i następnie do ponownego przedłożenia do uchwalenia. Dodała,
że może to potrwać ok. 3 miesiące.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik ogłosił 10 minut przerwy.
Po przerwie wznowiono obrady Komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik nawiązując do wniosku Radnego Ciapki wytłumaczył, że
nie ma możliwości, aby zarządził głosowanie imienne. Ustawa dopuszcza taką
możliwość przy wybieraniu bądź odwoływaniu Przewodniczącego i Zastępców.
Natomiast każdy Radny ma prawo wnieść do protokołu jak głosował.
Pan
Przewodniczący Klubu Ziemia Ząbkowicka prosi o zapis
w protokole, że Radni Ziemi Ząbkowickiej głosowali przeciwko wnioskowi do uchwały w sprawie
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Ząbkowice
Śląskie.
Radni głosujący przeciwko wnioskowi:
1. Władysław Witkowski
2. Radny Józef Horowski
3. Radny Marek Ciapka
4. Radny Bogdan Rembisz
5. Radny Marian Tokarczyk
3. W sprawie miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego części terenu górniczego złoża gabra BRASZOWICE II w granicach Gminy Ząbkowice Śląskie (uchwała stanowi załącznik do protokołu)
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik poprosił o przedstawieni w/w uchwały.
Waldemar Markiewicz
Zastępca Burmistrza wyjaśnił, iż z związku z brakiem
Kierownika Wydziału tj. Pani Grażyny Grzeszczak to odczyta uzasadnienie do
uchwały.
Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu poinformowała, że opinia
Komisji jest pozytywna niemniej jednak podczas dyskusją nad uchwałą wyniknął
problem z pasem zieleni. Dlatego zwróciła się do Burmistrza z pytaniem czy
zostały już podjęte działania odnośnie poszerzenia pasa zieleni
? Rozmowa na Komisji w tej sprawie toczyła się w obecności Pani
Kierownik Grażyny Grzeszczak i Pana Burmistrza Woźniakowskego.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik poprosił o odpowiedź na to pytanie.
W wyniku braku odpowiedzi sam zabrał
głos.
Złożył
oświadczenie, iż Radni podczas przerwy prosili go o przerwanie Sesji. Wyraził
swoje oburzenie tym, iż przechodząc do następnych punktów porządku obrad nie ma kto referować projektu uchwały, nie ma kto udzielać
odpowiedzi. Uważa, że Radni zostali potraktowani jak przedszkolaki przez
Burmistrza. Rada Miejska przyszła pracować. Podkreślił, że Burmistrz Krzysztof
Kotowicz poinformował go, że to Pan Ireneusz Woźniakowskiego będzie przedstawił projekty uchwał,
jeżeli chodzi o plan zagospodarowania przestrzennego.
Radna Ewa Figzał poprosiła o przegłosowanie uchwały nie bacząc na pracę Urzędu, która
jest nie do przyjęcia.
Radna Irena Szewczyk odnosząc się do wypowiedzi Przewodniczącego Rady Miejskiej zawnioskowała
o przerwanie Sesji. Dodała, że czuła się idiotycznie gdy podchodzili do niej
ludzie i mówili, że Pani Pater wychodzi z Urzędu, tymczasem dostaliśmy
informację, że Pani Pater jest na urlopie stwierdziła .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik ze względu na Panią Agnieszką Kwaśniak
poprosił o dalszą prace Radnych.
Oddał
głos Radnemu Stanisławowi Nędzy.
Radny Stanisław Nędza poinformował, że wystąpiono z wnioskiem o poszerzenie pasa zieleni.
Zaapelował o przegłosowanie planu zagospodarowania przestrzennego, ponieważ
pozwoli to inwestorowi na budowę bezpieczniejszej drogi. Zwrócił się do
Burmistrza, że jest to ostatni plan, w który Radni uchwalają stan obecny a nie przyszły.
Agnieszka Kwaśniak
- Kierownik Pracowni Urbanistyczno - Architektonicznej URB- BIS sc z/s w Dzierżoniowie odnośnie wniosku
Radnego Nędzy należy sporządzić nową uchwałę. Zgodziła się z Radnym, iż plan
jest potrzebny ze względu na inwestora.
Radny Ryszard Barański podkreślił, że przyjęcie uchwały nie oznacza oddanie terenów Panu Pieżdze .
Ireneusz Woźniakowski Zastępca
Burmistrza dodał, że Plan został opracowany zgodnie z
procedurą. Prośba o uchwalenie planu została wniesiona przez prywatnego
inwestora.
Poprosił
o nie zrzucanie winy i zarzucanie Burmistrzowi cokolwiek oraz obwinianiem go
winą za wszystko.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik odnosząc się do wypowiedzi Burmistrza Woźniakowskiego stwierdził, że nie odbiera tego tak jak on.
Natomiast jego wypowiedzi w stosunku
do Radnych odbiera jako pouczenia. Każdy ma prawo się wypowiadać i nikt z
Radnych ciągle nie zarzuca nic Burmistrzowi.
W wyniku braku pytań oddał pod
głosowanie projekt uchwały w sprawie
miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego części terenu górniczego złoża gabra BRASZOWICE II w granicach Gminy Ząbkowice Śląskie
Głosowanie
17 głosów "za"
Uchwała Nr IX/60/2007 w sprawie miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego części terenu górniczego złoża gabra BRASZOWICE II w granicach Gminy Ząbkowice Śląskie
została przyjęta przez Radnych.
4.Uchwała w sprawie powołania zespołu
opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników do sądu Okręgowego w Świdnicy
oraz Sadu Rejonowego w Ząbkowicach Śląskich.
Iwona Aibin
Sekretarz Gminy odczytała projekt w/w uchwały ( uchwała
stanowi załącznik do protokołu).
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik poprosił o wskazanie osób do zespołu opiniującego.
Radna Ewa Figzał wskazała następujące
osoby
1.
Annę Józefowicz
2.
Danutę Wojtaczkę
3.
Józefę Raus
Wszystkie osoby wyraziły zgodę na
udział w pracach zespołu.
Przewodniczący Rady Miejskie Andrzej
Dominik w wyniku braku pytań oddał pod głosowanie projekt
uchwały.
Głosowanie
14 głosów "za"
2 głosy "przeciw"
1 głos "wstrzymujący"
Uchwala Nr IX/ 61/ 2007 w sprawie
powołania zespołu opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników do sądu
Okręgowego w Świdnicy oraz Sadu Rejonowego w Ząbkowicach Śląskich.
Ad.pkt 7
Rozpatrzenie skargi na działalność
Pani Danuty Tkaczonek - Dyrektora Ząbkowickiego Ośrodka Kultury w Ząbkowicach
Śląskich
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik zwrócił się do Radnych czy odczytać skargę i odpowiedź
na skargę.
Radni postanowili o nie czytaniu
przedstawionych materiałów.
W związku z powyższym otworzył
dyskusję.
Irena Szewczyk Przewodnicząca Komisji
Oświaty poinformowała, że skarga była przedmiotem analizy
Komisji i uznano ją za bezzasadną.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik zwrócił się z pytaniem czy ktoś z Radnych chciałby
zabrać głos ?
Pan Wolf
Członek Zarządu Stowarzyszenia chciał zabrać głos w sprawie skargi.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik zwrócił się z pytaniem do Pana Wolfa,
czy ma upoważnienie pisemne Pani Józefy Grzęda do występowania jako strona. W związku
z brakiem takiego upoważnienia pozwolił tylko na zabranie głosu.
Pan Wolf zwrócił się z pytaniem dlaczego nie została przestrzegana decyzja Rady Miejskiej
i Burmistrza odnośnie dotacji ?
Danuta Tkaczonek Dyrektor
Ząbkowickiego Ośrodka Kultury wyjaśniła, że złożyła
odpowiedź pisemna odnośnie skargi. Natomiast jeżeli chodzi o pytanie Pana Wolfa
to dotacja była dla Stowarzyszenie Twórców Sztuki a nie dla Teatru Miejskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik w związku brakiem pytań zamknął dyskusje odnośnie
skargi.
Odczytał projekt uchwały w sprawie skargi na działalność Pani Danuty Tkaczonek - Dyrektora Ząbkowickiego
Ośrodka Kultury w Ząbkowicach Śląskich.(projekt
uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Oddał pod głosowanie projekt w/w
uchwały
Głosowanie nad projekt uchwały -
skarga bezzasadna
13 głosów "za"
3 głosów "za"
Stwierdził, że Wysoka Rada uznała, że
skarga na działalność
Pani Danuty Tkaczonek - Dyrektora Ząbkowickiego Ośrodka Kultury w Ząbkowicach
jest bezzasadna.
Uchwała Nr IX/62/2007 w sprawie skargi na działalność Pani Danuty Tkaczonek -
Dyrektora Ząbkowickiego Ośrodka Kultury w Ząbkowicach Śląskich została przyjęta
przez Radnych.
8.Interpelacje i zapytania Radnych.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik przedstawił interpelację, które wpłynęły do Rady Miejskiej:
1.Interpelacja Radnych Ryszarda Barańkiego oraz Franciszka Gawędy w sprawie "modernizacji
świetlicy w Kozińcu" .
(interpelacja i odpowiedź Burmistrza
stanowią załącznik do protokołu)
2. Interpelacja Radnego Franciszka
Gawędy w sprawie "czystości w mieście"
(interpelacja i odpowiedź Burmistrza
stanowią załącznik do protokołu)
Otworzył dyskusje w temacie
przedstawionych interpelacji:
Radny Henryk Zięba podziękował Radnym za złożona interpelację. Oświadczył, że nigdy nie był
zmuszany do przejścia na druga stronę.
Radny Ryszard Barański poinformował, że wszystkie nurtujące go pytania złoży do Burmistrza Kotowicza w formie pisemnej. Zwrócił się tylko z pytanie
czy Gmina występowała o dotację na remonty substancji mieszkaniowej poniemieckiej ?
Waldemar Markiewicz
Zastępca Burmistrza zobowiązał się przygotować odpowiedź
na następna sesję.
Radna Jolanta Mitręga zaciekawiła się co z dłuższą pracą kasy w
Urzędzie. Dodała, że taki wniosek złożyła w maju.
Waldemar Markiewicz
Zastępca Burmistrza poinformował, że ma nadzieję że do końca roku uda się to zrobić, ponieważ są
małe problemy z przechowywaniem pieniędzy.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik zamknął dyskusję.
Ad.pkt 9 Sprawy różne
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik przedstawił pisma jakie
wpłynęły do Biura Rady Miejskiej:
- Pismo
odnośnie rozbudowy "Biedronki"
- Pismo
dot. przejęcia Sali Gimnastycznej po Liceum Ogólnokształcącym
(pisma stanowią załącznik do
protokołu)
Radna Irena Szewczyk zawnioskowała, aby w trybie natychmiastowym zorganizować spotkanie
wszystkich Przewodniczących Komisji, Zastępców Przewodniczącego Rady Miejskiej
i na to spotkanie zaprosić Pana Burmistrza i Zastępców aby
wyjaśnić pewne sprawy.
Poruszyła również problem ogłoszeń.
Zaproponowała, aby oprócz tablic przed Urzędem dołączyć te tereny, których
dotyczą dane ogłoszenia.
Radny Franciszek Gawęda zaproponował, aby informować również Sołtysów i Przewodniczących
Osiedli. Przedstawił również sprawę braku parkingowych w Ząbkowicach.
Radny Józef Horowski podziękował za pomoc przy organizowaniu Dożynek Gminno - Powiatowych.
Marian Patela Przewodniczący Osiedla
Stare Miasto zaproponował, aby rozwijać ruch społeczny na rzecz zarejestrowania oddziału
powypadkowego.
Iwona Albin Sekretarz Gminy nawiązał do wypowiedzi Pana Pateli odnośnie
doskonalenia niepełnosprawnych. Na ten cel Gmina uzyskała 59 tys. zł. Całe
przedsięwzięcie rozpocznie się od 1 stycznia 2008.
Radna Jolanta Mitręga Przewodnicząca
Komisji Zdrowia i Ochrony Środowiska poinformowała, że
Komisja Zdrowia na pewno zajmie się sprawą oddziału ratunkowego.
Halina Narwojsz zaciekawiła się co zaproponowaną przez nią
zmianą ulicy.
Radny Ryszard Barański poinformował, że przy sporządzaniu budżetu zajmie się tą sprawą.
Mieszkaniec Ząbkowic przedstawił następujące problemy:
- naprawa ul. Orkana,
- nie opróżnianie pojemników na
śmieci przez ZGK
- toaleta na cmentarzu
Agnieszka Kijak
Sołtys wsi Olbrachcice poprosiła o dopilnowanie Sesji
Sołtysów oraz o zmobilizowanie Burmistrza do organizowanie spotkań mieszkańcami
wsi podczas, gdy będą odbywały się większe inwestycje
np. kanalizacja wsi.
Jadwiga Zięba Sołtys Wsi Strąkowa zaapelowała o przewrócenie Sesji Sołtysów oraz o zmianę porządku obrad
sesji aby po sprawozdaniu Burmistrza były sprawy różne.
Radna Irena Szewczyk poinformowała, że w dniu dzisiejszym odbyło się burzenie kominów na
cegielni.
Waldemar Markiewicz
Zastępca Burmistrza podziękował za daną szansę wykazania
się mimo takiego przebiegu Sesji. Zobowiązał się do organizowania spotkań z Sołtysami.
W związku w wyczerpaniem porządku
obrad - Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął obrady XIV Sesji Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich.
Protokołowała
Magdalena Grzeszczak
Elżbieta Maciejewska
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Andrzej
Dominik