Protokół nr XIII/ 2007
z Sesji Rady Miejskiej
w
Ząbkowicach Śląskich
odbytej
w dniu 5 lipca 2007
roku
w
Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w
Ząbkowicach Śląskich
Godzina
rozpoczęcia sesji 14 00
Godzina zakończenia 18 25
Nieobecni
radni to :
Janusz Labok nieobecny usprawiedliwiony
W sesji udział wzięli:
Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Krzysztof Kotowicz Burmistrz Ząbkowic Śląskich
Ireneusz Woźniakowski Zastępca Burmistrza
Iwona Aibin Sekretarz Gminy
Bożena Kurczyna Skarbnik
Gminy
Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8
marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik - o t w o r z y ł XIII
Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji,
stwierdzając ze uczestniczy w
niej 20 radnych, co stanowi odpowiednie
quorum przy którym rada może obradować i podejmować prawomocne
uchwały .
Poinformował, że protokół obrad sesji
prowadzić będzie Elżbieta Maciejewska - inspektor ds.
obsługi Rady Miejskiej.
Następnie przedstawił porządek posiedzenia
:
1.
Przyjęcie porządku obrad.
2.
Podjęcie uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na przejęcie prawa użytkowania wieczystego działki
nr 10/2 o pow. 0.0395 ha AM-2 (droga) położonej w Ząbkowicach Śląskich przy ul. Traugutta na rzecz Gminy Ząbkowice
Śląskie na cel publiczny od Przedsiębiorstwa Budowlanego
" DOM" Spółka z o.o w Likwidacji w Ząbkowicach Śląskich .
3.
Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego
planu zagospodarowania
przestrzennego miejscowości
Jaworek w granicach obrębu geodezyjnego .
4.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia strefy
płatnego parkowania ustalenia wysokości stawek opłaty za parkowanie pojazdów
samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania,
wprowadzenia opłaty abonamentowej i zerowej stawki opłaty dla niektórych
użytkowników drogi, sposobu pobierania tych opłat i określenia wysokości opłaty
dodatkowej
5.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży dla przewodniczących organów wykonawczych
jednostek pomocniczych gminy Ząbkowice
Śląskie
6.
Interpelacje i zapytania radnych
7.
Sprawy różne.
8.
Zakończenie obrad .
Przewodniczący Rady Andrzej
Dominik wniósł
o wprowadzenie do porządku obrad 2 projektów uchwał ;
.
Uchwałę w sprawie zmiany uchwały nr III/25/2007 Rady
Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007 roku w sprawie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego
Ząbkowice Śląskie na lata 2007-2009 .
.
Uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie
miasta i gminy na 2007 rok Ząbkowice Śląskie
Poddał pod głosowanie propozycje wprowadzenia do
porządku obrad
Głosowanie: 20 głosów za
Propozycja przewodniczącego została przyjęta.
Następnie zaproponował
wycofanie z obrad punktu dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie ustalenia diet
oraz zwrotu kosztów podróży dla przewodniczących organów wykonawczych jednostek
pomocniczych Gminy Ząbkowice Śląskie.
Przewodnicząca
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała że dwa razy przystępowano do
analizy tej uchwały , niemniej jednak nie doszło do konsensusu z tego
względu ze nie ma zabezpieczenia środków na tą chwilę w budżecie na ten cel .
Komisja ustaliła że nie zamyka prac nad tym projektem uchwały do czasu uzyskania informacji od pani
skarbnik o możliwości zabezpieczania środków finansowych .
Informacja taka będzie znana po zamknięciu i
zbilansowaniu I półrocza budżetu miasta i gminy na 20007 rok
.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik
, poddał pod głosowanie wycofanie z porządku obrad
w/w projektu uchwały .
Głosowanie 19 głosów za i 1 głos wstrzymujący się .
Ad.
pkt. 1
Porządek obrad został przyjęty przez radnych .
Ad.pkt. 2
Monika Oleksyszyn - kierownik wydziału Rozwoju Lokalnego i Zamówień Publicznych
przedstawiła projekt uchwały w
sprawie zmiany uchwały nr III/25/2007
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007 roku w sprawie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Ząbkowice
Śląskie na lata 2007-2009 .
( projekt
stanowi załącznik do protokołu )
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,
poinformowała że projekt uchwały otrzymał pozytywna opinię komisji .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , otworzył
dyskusję nad projektem uchwały .
W związku z
brakiem głosów w dyskusji poddał projekt uchwały pod głosowanie
.
Głosowanie : 20 głosów za
Uchwała nr VIII/54/2007 w sprawie zmiany uchwały nr III/25/2007 Rady
Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007 roku w sprawie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Ząbkowice
Śląskie na lata 2007-2009 została przyjęta .
Ad. pkt. 3
Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna przedstawiła projekt
uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na rok 2007 .
( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu
Ewa Figzał, poinformowała, że projekt uchwały otrzymał pozytywna opinię komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył
dyskusję nad projektem uchwały.
W związku z
brakiem głosów w dyskusji poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Głosowanie:
20 głosów za
Uchwała nr VIII/55/2007 w sprawie wprowadzenia
zmian w budżecie miasta i gminy na 2007 rok została przyjęta .
Ad. pkt. 4
Grażyna Grzeszczak - kierownik Wydziału Gospodarki
Przestrzennej przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przejecie
prawa użytkowania wieczystego działki nr
10/2 o powierzchni 0.0395 ha AM -2 drogi położonej w Ząbkowicach Śląskich przy ulicy Traugutta na rzecz Gminy Ząbkowice
Śląskie na cel publiczny od Przedsiębiorstwa Budowlanego DOM Spółka z o.o. w likwidacji w Ząbkowicach
Śląskich .
( projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu Ewa Figzał, poinformowała, że projekt uchwały otrzymał
pozytywna opinię komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył
dyskusję nad projektem uchwały.
W związku z
brakiem głosów w dyskusji poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Głosowanie:
20 głosów za
Uchwała nr VIII/56/2007 w sprawie wyrażenia zgody
na przejęcie prawa użytkowania wieczystego działki nr 10/2 o pow. 0.0395 ha
AM-2 /droga położonej w Ząbkowicach Śląskich przy ulicy Traugutta na rzecz
Gminy Ząbkowice Śląskie na cel publiczny od Przedsiębiorstwa Budowlanego DOM
Spółka z o.o. w likwidacji w
Ząbkowicach Śląskich została przyjęta.
Ad. pkt. 5
Grażyna Grzeszczak - Kierownik Wydziału Gospodarki
Przestrzennej przedstawiła projekt uchwały w sprawie
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Jaworek w
granicach obrębu geodezyjnego.
(projekt stanowi załącznik do
niniejszego protokołu)
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu Ewa Figzał, poinformowała, że projekt uchwały otrzymał
pozytywna opinię komisji.
Radna Jolanta Mitręga, poprosiła
o wskazanie na mapie ewentualnej tzw. małej obwodnicy.
Agnieszka Kwaśniak architekt
Pracowni Urbanistyczno- Architektonicznej ART.-BIS, stwierdziła
ze to nie jest obwodnica tylko droga zbiorcza do obsługi mieszkańców zarówno
miasta Ząbkowice jak i wsi Jaworek.
Pani Piskorska mieszkanka wsi Jaworek - właścicielka działki nr 159 w Jaworku - zapytała dlaczego na jej
działce ma być usytuowany placyk manewrowy ?
Agnieszka Kwaśniał -
architekt pracowni Urbanistyczno- Planistycznej , wyjaśniła sprawę dotyczącą
działki nr 159, stwierdziła że droga ma długości około 125 metrów i jest zakończona
placykiem manewrowym około 15 m szerokości na krótkim odcinku. Pozostały teren
jest do wykorzystania w całości. Podkreśliła, że drogi wewnętrzne nie są
drogami publicznymi a należą one wyłącznie do tych, którzy
nimi władają.
Jeśli pani Piskorska nie wyrazi zgodę na sprzedaż , na kupno lub
jakiekolwiek zmiany władania to tak się nie stanie , to reguluje kodeks cywilny.
Sołtys wsi Strąkowa Jadwiga Zięba, wyraziła
ubolewania ze sołtysi nie dostali projektu tej uchwały w celu zapoznania się z nim.
Podkreśliła,
że przed większością sołtysów stoi problem opracowania takiego projektu uchwały
i chcieliby przede wszystkim uświadomić mieszkańcom swoich wsi jak istotną w
życiu wsi i na przyszłość jest taka procedura.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, wyjaśnił,
że ustalono wcześniej z sołtysami, że nie przesyła się im projektów uchwał i że
wszystkie materiały są do wglądu w Biurze Rady Miejskiej. Jedynie Pan Marian
Patela wyraził wolę, aby przesyłać mu projekty uchwał i jest to czynione .
Pani Piskorska mieszkanka
wsi Jaworek , zapytała czy jeżeli to będzie droga wewnętrzna czy będzie można coś postawić na tym kawałku ?
Agnieszka Kwaśniak , odpowiedziała
że na tym kawałku nie , jest on wyłączony z zabudowy .
Pani Piskorska mieszkanka
Jaworka, wystąpiła z
zapytaniem czy Gmina może ten kawałek wykupić ?
Agnieszka Kwaśniak , jest to
droga wewnętrzna więc nie może wykupić ,ale może odrębną uchwałą zaliczyć ta
drogę do dróg publicznych natomiast wymaga to odrębnej procedury .
W uzupełnieniu
stwierdziła że działka nr 159 jest dużą działką, placyk
manewrowy jest około 15 ma 15 metrów.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, wystąpił z
zapytaniem czy są jeszcze pytania odnośnie projektu uchwały?
W związku z
brakiem pytań zamknął dyskusję nad projektem uchwały i poddał pod głosowanie
projekt
Pani Idzi mieszkanka wsi
Jaworek , poprosiła o głos w sprawie uchwały
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , odpowiedział iż dyskusja w temacie uchwały
została zamknięta , po
czym przeprowadził głosowanie
Glosowanie : 18 głosów za
Uchwała nr
VIII/57/2007 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
miejscowości Jaworek w granicach obrębu geodezyjnego została przyjęta.
Ad. pkt. 6
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania ustalenia
wysokości stawek opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach
publicznych w strefie płatnego parkowania, wprowadzenia opłaty abonamentowej i
zerowej stawki opłat i określenia wysokości opłaty dodatkowej.
( projekt uchwały
stanowi załącznik do protokołu)
Adam Oleksyszyn inspektor
Wydziału Infrastruktury Komunalnej poinformował że na wniosek Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu - burmistrz wprowadził 2 autopoprawki
.
Pierwszą polegającą na dodaniu w § 4 pkt. 6 i
drugą polegającą na zmianie § 7 , zmiana na jest wymuszona
wprowadzeniem 1 autopoprawki. Treść autopoprawek będzie przedstawiona w projekcie uchwały którą przedstawił w całości .
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego Ewa Figzał , stwierdziła
ze komisja nie jednogłośnie przyjęła projekt tej uchwały , za uchwała było 5
osób a 2 osoby wstrzymały się . W momencie głosowania na komisji
, najdalej idącym wnioskiem był wniosek o kwotę 1,20 zł.
Jeśli
chodzi o inne elementy dotyczące tej uchwały podkreśliła że otrzymała kalkulacje dla strefy płatnego
parkowania oraz koszty strefy płatnego parkowania , gdzie te koszty zostały przedstawione .
Przedstawione zostały również koszty
regenerowanych parkomatów , jest to kwota 340.400 zł. oraz opcja dla nowych parkomatów
459 tys. zł. Problemy poruszane przy omawianiu tej uchwały to miedzy innymi;
nowe miejsca parkowania dla autobusów , zwolnienia z
opłat innych instytucji , które są jednostkami gminy nie objętymi ta uchwałą .
Ponadto jeśli chodzi o parkomaty , dyskusja opierała się wokół tego jak będą funkcjonowały
ewentualnie parkomaty - czy gmina ma obowiązek zajęcia
się parkomatami, czy tez przejmie to podmiot
zewnętrzny.
Po
przedyskutowaniu paragrafów ujętych w tej uchwale - komisja przyjęła całą
uchwałę która została przyjęta 5 głosami za i 2 głosami wstrzymującymi się .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , zwrócił
się z zapytaniem czy burmistrz jako projektodawca tego projektu uchwały zgodził
się na sugestie
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu jeśli chodzi o zmniejszenie tych stawek
za opłaty do kwoty 1,20 zł.
Wiceburmistrz Ireneusz Woźniakowski , odpowiedział ze burmistrz
optuje za stawką 1,60 zł. .
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu Ewa Figzał, zgłosiła wniosek o przegłosowanie stawki 1,20 zł. .
Wiceprzewodniczący Rady
Miejskiej Zdzisław Burnat , poinformował że na komisji budżetowej w imieniu
Klubu Radnych SLD zgłosił 3 wnioski ;
Dwa z nich
zostały ujęte przez burmistrza w formie autopoprawki , trzeci dotyczył zastosowania stawki średniej z proponowanych . Zaproponowano
ze za 1 godzinę parkowania
w strefie płatnego parkowania
będzie kwota 1.40 zł. oraz wprowadzeniu możliwości wykupu biletu
parkingowego na okres 0.5 godziny czego do tej pory nie było.
W tej chwili przy zastosowaniu
tych stawek 30 minutowych , dla mieszkańców uważa że jest to możliwość obniżenia kosztów .
Dla tych którzy korzystają z czasu postoju w obrębie strefy dłużej niż godzinę
- będzie to podwyżka ale w przypadku osób jednostkowych jest to podwyżka znikoma .
Uznał że
podwyżki jakiekolwiek by nie były nie są popularne i bardzo populistyczne jest
głoszenie haseł aby ich nie było , ale
odpowiedzialność wiąże się z tym ze trzeba podejmować bardzo trudne decyzje również
i te które mówią o pieniądzach . Zaapelował do radnych o duży rozsądek i o to aby nie
kłócić się o 40 gr .
Złożył
wniosek o ustalenie stawki opłaty za parkowanie w wysokości 1 godziny
parkowania 1,40 , druga godzina 1.60 i
trzecia 1,80 .
Radna Jolanta Mitręga , zapytała czy uchwalając
uchwałę automatycznie przejmuję się załącznik nr 1 ?
Inspektor Adam Oleksyszyn , odpowiedział że
załącznik jest integralną częścią uchwały .
Radna Jolanta Mitręga, złożyła
wniosek aby wyłączyć z załącznika graficznego niektóre ulice; są to ulice Krzywa,
Aliantów, Ciasna, Strażacka, Długa, Poprzeczna .
Radny Marek Ciapka,
stwierdził, że w uzupełnieniu wysokości stawek opłat jako klub Radnych Ziemi
Ząbkowickiej popierają oni stanowisko Klubu SLD.
Radny Stanisław Nędza,
przypomniał ze na komisji Gospodarczej mówione było ze parkingi ma prowadzić firma zewnętrzna.
Według Radnego projekt przedstawiony przez burmistrza z kwotą 1,60 i zwiększeniu
miejsc będzie dobrą kartą przetargowa dla firmy. Ponadto komisja została poinformowana
że na dzień dzisiejszy
Gmina mogłaby mieć 37 % dochodu z tego . Zaproponował aby rozważyć aby Gmina
sama prowadziła te parkingi i
czerpała z tego korzyści .
Zastępca burmistrza Ireneusz Woźniakowski, odpowiedział,
że kto będzie zarządzał strefa parkowania to jest sprawa drugorzędna, natomiast
intencją jest żeby zmienić dotychczasowy sposób obsługiwania tej strefy.
To czy ma
być to podmiot zewnętrzny czy ma być to spółka dotychczasowa nasza która będzie
obsługiwać parkomaty to jest kwestia
dyskusyjna .
Inspektor Adam Oleksyszyn , udzielił
dodatkowych wyjaśnień odnośnie załącznika graficznego . Załącznik graficzny nie przedstawia
konkretnych miejsc parkingowych . Załącznik ten określa tylko obszar, do
którego odniósł się zarządzający ruchem drogowym. W dniu 21 czerwca Starosta wydał postanowienie
opiniujące projekt uchwały oraz wydał zastrzeżenie - " że
w obrębie stref płatnego parkowania zostaną wyznaczone miejsca przeznaczone na
parkowanie oznaczonych pojazdów konstrukcyjnie przeznaczonych dla osób
niepełnosprawnych o obniżonej sprawności ruchowej lub pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową i punkt drugi - " wyznaczenie stref płatnego parkowania nie
pogorszy bezpieczeństwa oraz spójności w ruchu drogowym na obszarze planowanych
stref .
Zgodnie z obowiązującymi przepisami w
tym obszarze już w projekcie organizacji ruchu zostaną zakreślone miejsca parkingowe
i ten projekt musi mieć opinię Policji i musi być zatwierdzony przez organ
zarządzający ruchem, jakim jest Starostwo.
Odniósł się do uwag radnej Jolanty
Mitręgi w sprawie wyłączenia ze strefy parkowania ulic, zauważył, że strefa
płatnego parkowania została tak rozszerzona, aby był to jeden twór, dlatego że
ze wstępnych analiz przeprowadzonych wynika, że strefa parkowania musi być
tworem jednolitym . Dzielenie strefy na obszary
spowoduje ze w momencie wyznaczenia konkretnych miejsc parkingowych i
uruchomienia tej strefy kierujący pojazdami będą unikać miejsc płatnych a będą
blokować miejsca i
uliczki wąskie i nieprzejezdne, co spowoduje paraliż ruchu drogowego.
Radny Marian
Tokarczyk , zapytał jaki będzie koszt
zakupu jednego parkomatu
?
Inspektor Adam Oleksyszyn , odpowiedział
że zakup 1 nowego parkomatu to
kwota 13,200 zł. , ponadto jest jeszcze opcja ze można
zakupić parkomaty regenerowane które są sprawne , są
po kapitalnym remoncie i ich cena to 6600 zł. . Mnożąc to przez liczbę parkomatów a zakłada się, że będzie ich 18 to suma parkomatów nowych wyniesie 237.600 zł.
, a używanych 119.000 tys. zł.
Radna Ewa Figzał, odniosła się do wniosku
radnej Jolanty Mitręgi dotyczącego wydzielenia ulic, który to był podyktowany
dobrem funkcjonowania instytucji, które bezpośrednio leżą w zasięgu tych ulic.
Celem
uchwalenia tej uchwały jest lepsze finansowanie sportu Ząbkowickiego.
W opcji I przedstawionej
- roczny zysk wynosi 388 tys. zl. , jeżeli w opcji II wykupimy abonament to 381 tys.. Jeżeli
będą ; abonament
, bilety i koperty to będzie 535 tys. zł. .
Podkreśliła,
że w relacji z pracy komisji podała, że koszty dla parkomatów
regenerowanych, obsługi itd.- rocznie wyniosą 340 tys.zł,
dla nowych parkomatów 450 tys. zł. można albo zacisnąć pasa w pierwszym
roku i w drugim roku to będzie znaczny zysk z tego tytułu . Tu należy się zastanowić
stwierdziła.
Uważa ze
nie należy brać opcji zewnętrznej na obsługę, nikt z rady nie każe urzędowi
prowadzić działalności gospodarczej, ale są jednostki, czy spółki czy też instytucje,
które funkcjonują, które mają swoje koszty i mogą te koszty obniżyć gdyby
podjęły się takiego a nie innego działania.
Poprosiła
radnych o rozwagę.
Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski, podstawowym
celem wprowadzenia tej uchwały jest to, aby w budżecie było więcej pieniędzy i
nie koniecznie tylko na sport.
Radny Henryk Zięba, zgłosił wniosek,
aby nie przyjmować tej uchwały w dniu dzisiejszym i raz jeszcze poddać ją pod
obrady Klubów Radnych
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , przyjął
wniosek do realizacji , podkreślił że kluby wypowiadały się w tej sprawie i wyrażuił swoje stanowiska .
Stwierdził
że zanim podda wniosek radnego pod głosowanie ogłasza 10 minut przerwy .
Po przerwie
wznowiono obrady.
Radny Henryk Zięba , wycofał wniosek wcześniej
złożony
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik
zamknął dyskusję nad projektem uchwały i
poddał pod głosowanie zgłoszone poprawki
. Wyjaśnił, że są trzy stawki 1.20 zł. , 1,40zł i 1.60 zł. uzupełnił ze każdy radny głosuje tylko raz w głosowaniu
Po czym
przystąpiono do
głosowania poprawek
1 wniosek
" kto jest aby kwota bazowa wynosiła 1.20 zł."
Głosowanie : 11 głosów za
Wniosek
został przyjęty
2 wniosek
' aby wyłączyć ze strefy płatnego parkowania
ulicę Krzywą , Ciasna , Aliantów , Strażacką , Długą i Poprzeczną "
Głosowanie :12 głosów za 6 głosów przeciw i 1 głos wstrzymujący
się
Następnie
poddał pod głosowanie projekt uchwały z naniesionymi poprawkami
Głosowanie
:12 głosów za , 7 głosów przeciwnych i 1 glos wstrzymujący się
Uchwała nr VIII/58/2007 w sprawie ustalenia strefy
płatnego parkowania , ustalenia wysokości stawek opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na
drogach publicznych w strefie płatnego parkowania wprowadzenia opłat
abonamentowych i zerowej stawki opłaty
dla niektórych użytkowników drogi, sposobu
pobierania tych opłat i określenia wysokości opłaty dodatkowej została przyjęta .
Ad, pkt. 7
Interpelacje i zapytania .
1.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował, że w okresie miedzysesyjnym
wpłynęła jedna interpelacja, jak również odpowiedz na interpelację zgłoszona przez
radnego Henryka Ziębę.
.
Odczytał interpelację radnego Franciszka Gawędy w
sprawie czystości miasta ( dodał ze interpelacja zostanie przekazana
burmistrzowi do rozpatrzenia)
.
Odczytał również odpowiedz na interpelację radnego
Henryka Zięby w sprawie remontu świetlicy w Kozińcu
Ad.
pkt. 8 Sprawy
rożne
1.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Ryszard Barański, przedstawił zdjęcia z wizji lokalnej
przeprowadzonej na terenie miasta. Zdjęcia przedstawiały stan czystości i
porządku na terenie miasta.
Po prezentacji zdjęć złożył rezygnację z
przewodniczącego Komisji, która przygotowuje miasto do obchodów 720 lecia
Ząbkowic Śląskich.
Zastępca
Burmistrz Ireneusz Woźniakowski, podziękował panu Barańskiemu
za to że przybliżył radnym wygląd miasta, po 17 latach
samorządu. Podkreślił, że w mieście potrzebne są ogromne pieniądze na
utrzymanie czystości i porządku.
2.
Sołtys
wsi Strakowa Jadwiga Zięba , zwróciła
uwagę na fakt zdjęcia z porządku obrad sesji
rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów
podróży dla sołtysów . Przypomniała ze radni na początek kadencji podnieśli
sobie diety , zaś sołtysi wstrzymali się z podwyżką do
czasu kiedy odbędą się zebrania wyborcze na wsiach i wybrani zostaną nowi
sołtysi na nową kadencję .
Stwierdziła ze diety o które zabiegają sołtysi nie
są przeznaczane
na nic ponad to co jest potrzebne we wsi , podkreśliła że swoją dietą wspiera
porządek w swojej wsi . Diety potrzebne są po to aby od czasu do czasu kupić
paliwo i wykosić boisko wiejskie , obkosić przystanki
PKS i skrzyżowania .
Wyraziła ubolewanie co do podejścia radnych do tej
sprawy .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , stwierdził że nie jest tak ze Rada Miejska nie
chce i tej uchwały nie odrzuciła tylko wycofała ją z porządku obrad ,
ponieważ każda uchwała która niesie za sobą skutki finansowe musi mieć pokrycie
w budżecie i musi mieć wskazanie skąd wziąć pieniądze na te rzeczy .
Wniosek sołtysów wpłynął do Biura Rady Miejskiej
około 2 tygodni temu, przygotowany został projekt uchwały, który został
skierowany do radców prawnych, został zaopiniowany.
W rozmowie z panią skarbnik i panią sekretarz
okazało się że nie ma w chwili obecnej środków finansowych na pokrycie diet .
Pani Skarbnik obiecała że po zamknięciu półrocza 2007
roku poinformuje radnych o możliwości sfinansowania podwyżki diet .
3.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poinformował że do dnia 15 sierpnia 2007 roku
Rada Miejska będzie
miała przerwę wakacyjną .
Po
wyczerpaniu porządku obrad XIII Sesji Rady Miejskiej zamknął obrady Rady Miejskiej .
Protokołowała
Elżbieta Maciejewska
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej
Dominik