Protokół  nr XIII/ 2007

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 5 lipca  2007 roku

w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich

 

 

Godzina rozpoczęcia sesji 14 00

Godzina zakończenia        18 25 

 

Nieobecni radni to :

Janusz Labok                nieobecny usprawiedliwiony

 

W sesji udział wzięli:

 

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

Krzysztof  Kotowicz                Burmistrz   Ząbkowic Śląskich

Ireneusz Woźniakowski                    Zastępca Burmistrza

Iwona Aibin                            Sekretarz  Gminy                  

Bożena Kurczyna                   Skarbnik Gminy

 

 

Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:

 

 

         Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  - o t w o r z y ł  XIII  Sesję Rady Miejskiej                  w Ząbkowicach Śląskich  V kadencji,  stwierdzając ze uczestniczy  w niej 20  radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować i podejmować  prawomocne  uchwały .

 

                      Poinformował, że protokół obrad sesji prowadzić będzie Elżbieta Maciejewska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.

Następnie przedstawił porządek posiedzenia :

 

1.           Przyjęcie porządku obrad. 

2.           Podjęcie uchwały  w sprawie  wyrażenia zgody na przejęcie  prawa użytkowania wieczystego  działki  nr 10/2 o pow. 0.0395 ha AM-2 (droga) położonej w  Ząbkowicach Śląskich  przy ul. Traugutta na rzecz Gminy Ząbkowice Śląskie  na  cel publiczny od Przedsiębiorstwa Budowlanego " DOM" Spółka z o.o w Likwidacji w  Ząbkowicach Śląskich .

3.           Podjęcie uchwały w sprawie  miejscowego planu zagospodarowania  przestrzennego  miejscowości Jaworek w granicach obrębu geodezyjnego .

4.           Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania ustalenia wysokości stawek opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych  w strefie płatnego parkowania, wprowadzenia opłaty abonamentowej i zerowej stawki opłaty dla niektórych użytkowników drogi, sposobu pobierania tych opłat i określenia wysokości opłaty dodatkowej

5.           Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia  diet oraz zwrotu kosztów podróży  dla przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych  gminy Ząbkowice Śląskie

6.           Interpelacje i zapytania radnych 

7.           Sprawy różne.

8.           Zakończenie   obrad .

 

Przewodniczący Rady Andrzej Dominik  wniósł o wprowadzenie do porządku obrad 2 projektów  uchwał ;

.        Uchwałę w sprawie zmiany uchwały nr III/25/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007 roku w sprawie  Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Ząbkowice Śląskie na lata 2007-2009 .

.        Uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2007 rok Ząbkowice Śląskie

 

Poddał pod głosowanie propozycje wprowadzenia do porządku obrad

Głosowanie: 20 głosów za

 

Propozycja przewodniczącego została przyjęta.

 

Następnie zaproponował wycofanie z obrad punktu dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży dla przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy Ząbkowice Śląskie.

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa  Figzał,  poinformowała że dwa razy przystępowano do analizy tej uchwały , niemniej jednak nie doszło do konsensusu z tego względu  ze nie ma  zabezpieczenia środków na tą chwilę  w budżecie na ten cel .

Komisja ustaliła że nie zamyka  prac nad tym projektem uchwały  do czasu uzyskania informacji od pani skarbnik o  możliwości  zabezpieczania środków finansowych .

Informacja taka będzie znana po zamknięciu i zbilansowaniu I półrocza budżetu miasta i gminy na 20007 rok .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poddał pod głosowanie wycofanie z porządku obrad w/w projektu uchwały .

 

Głosowanie 19 głosów za i 1 głos wstrzymujący się .

 

Ad. pkt. 1

Porządek obrad został przyjęty przez radnych .

 

 

Ad.pkt. 2

 

Monika   Oleksyszyn - kierownik wydziału Rozwoju  Lokalnego i Zamówień Publicznych przedstawiła  projekt uchwały w sprawie  zmiany uchwały nr III/25/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia         6 marca 2007 roku w sprawie  Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Ząbkowice Śląskie na lata 2007-2009 .

( projekt stanowi załącznik do protokołu )

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu  Ewa Figzał, poinformowała że projekt uchwały otrzymał pozytywna opinię komisji .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , otworzył dyskusję nad projektem uchwały .

 

W związku z brakiem głosów w dyskusji poddał projekt uchwały pod głosowanie .

 

 

Głosowanie :  20 głosów za

 

Uchwała nr VIII/54/2007 w sprawie  zmiany uchwały nr III/25/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 6 marca 2007 roku w sprawie  Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Ząbkowice Śląskie na lata 2007-2009 została przyjęta .

 

Ad. pkt. 3

 

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna przedstawiła  projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy na rok 2007 .

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała, że projekt uchwały otrzymał pozytywna opinię komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusję nad projektem uchwały.

 

W związku z brakiem głosów w dyskusji poddał projekt uchwały pod głosowanie.

 

Głosowanie: 20 głosów za

 

Uchwała nr VIII/55/2007 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2007 rok  została przyjęta .

 

 

 

 

Ad. pkt. 4

 

Grażyna Grzeszczak - kierownik Wydziału Gospodarki Przestrzennej przedstawiła projekt uchwały  w sprawie wyrażenia zgody na przejecie prawa użytkowania  wieczystego działki nr 10/2 o powierzchni 0.0395 ha AM -2 drogi  położonej  w Ząbkowicach Śląskich  przy ulicy Traugutta na rzecz Gminy Ząbkowice Śląskie na cel publiczny od Przedsiębiorstwa Budowlanego DOM Spółka z o.o. w likwidacji w Ząbkowicach Śląskich .

( projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała, że projekt uchwały otrzymał pozytywna opinię komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusję nad projektem uchwały.

 

W związku z brakiem głosów w dyskusji poddał projekt uchwały pod głosowanie.

 

Głosowanie: 20 głosów za

 

Uchwała nr VIII/56/2007 w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie prawa użytkowania wieczystego działki nr 10/2 o pow. 0.0395 ha AM-2 /droga położonej w Ząbkowicach Śląskich przy ulicy Traugutta na rzecz Gminy Ząbkowice Śląskie na cel publiczny od Przedsiębiorstwa Budowlanego DOM Spółka z o.o. w likwidacji w Ząbkowicach Śląskich została przyjęta.

 

Ad. pkt. 5

 

Grażyna Grzeszczak - Kierownik Wydziału Gospodarki Przestrzennej przedstawiła projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Jaworek w granicach obrębu geodezyjnego.

(projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, poinformowała, że projekt uchwały otrzymał pozytywna opinię komisji.

 

Radna Jolanta Mitręga, poprosiła o wskazanie na mapie ewentualnej tzw. małej obwodnicy.

 

Agnieszka Kwaśniak architekt Pracowni Urbanistyczno- Architektonicznej ART.-BIS, stwierdziła ze to nie jest obwodnica tylko droga zbiorcza do obsługi mieszkańców zarówno miasta Ząbkowice jak i wsi Jaworek.

 

Pani  Piskorska mieszkanka wsi Jaworek  - właścicielka działki nr  159 w Jaworku - zapytała dlaczego na jej działce ma być usytuowany placyk manewrowy ?   

 

Agnieszka Kwaśniał - architekt pracowni Urbanistyczno- Planistycznej , wyjaśniła sprawę dotyczącą działki nr 159, stwierdziła że droga ma długości około 125 metrów i jest  zakończona placykiem manewrowym około 15 m szerokości na krótkim odcinku. Pozostały teren jest do wykorzystania w całości. Podkreśliła, że drogi wewnętrzne nie są drogami publicznymi a  należą one wyłącznie do tych, którzy nimi władają.

Jeśli pani Piskorska nie wyrazi  zgodę na sprzedaż , na kupno lub jakiekolwiek zmiany władania to tak się nie stanie , to  reguluje kodeks cywilny.

 

Sołtys wsi Strąkowa Jadwiga Zięba, wyraziła ubolewania ze sołtysi nie dostali projektu tej uchwały w celu zapoznania się z nim.

Podkreśliła, że przed większością sołtysów stoi problem opracowania takiego projektu uchwały i chcieliby przede wszystkim uświadomić mieszkańcom swoich wsi jak istotną w życiu wsi i na przyszłość jest taka procedura.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, wyjaśnił, że ustalono wcześniej z sołtysami, że nie przesyła się im projektów uchwał i że wszystkie materiały są do wglądu w Biurze Rady Miejskiej. Jedynie Pan Marian Patela wyraził wolę, aby przesyłać mu projekty uchwał i jest to czynione .

 

Pani  Piskorska     mieszkanka  wsi Jaworek , zapytała czy jeżeli to będzie droga wewnętrzna  czy będzie można coś postawić  na tym kawałku ?   

 

Agnieszka Kwaśniak , odpowiedziała że na tym kawałku nie , jest on  wyłączony z zabudowy .

 

Pani Piskorska mieszkanka Jaworka,  wystąpiła z zapytaniem czy Gmina może ten kawałek wykupić ?

 

Agnieszka Kwaśniak , jest to droga wewnętrzna więc nie może wykupić ,ale może odrębną uchwałą zaliczyć ta drogę do dróg publicznych natomiast  wymaga to odrębnej procedury .

W uzupełnieniu stwierdziła że działka nr 159 jest dużą działką, placyk manewrowy jest około 15 ma 15 metrów.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, wystąpił z zapytaniem czy są jeszcze pytania odnośnie projektu uchwały?

W związku z brakiem pytań zamknął dyskusję nad projektem uchwały i poddał pod głosowanie projekt

 

Pani Idzi mieszkanka   wsi Jaworek ,   poprosiła o głos  w sprawie uchwały

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , odpowiedział iż dyskusja w temacie uchwały została zamknięta ,   po czym przeprowadził głosowanie

 

Glosowanie :   18 głosów za  

 

Uchwała nr VIII/57/2007 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Jaworek w granicach obrębu geodezyjnego została przyjęta.

 

 

Ad. pkt. 6

 

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania ustalenia wysokości stawek opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania, wprowadzenia opłaty abonamentowej i zerowej stawki opłat i określenia wysokości opłaty dodatkowej.

 ( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Adam Oleksyszyn inspektor Wydziału Infrastruktury Komunalnej poinformował że na wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu - burmistrz wprowadził 2  autopoprawki .

         Pierwszą polegającą na dodaniu w § 4 pkt. 6 i drugą polegającą na zmianie § 7 , zmiana na jest wymuszona wprowadzeniem 1 autopoprawki. Treść autopoprawek będzie  przedstawiona w projekcie uchwały którą  przedstawił w całości  .

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego Ewa Figzał , stwierdziła ze komisja nie jednogłośnie przyjęła projekt tej uchwały , za uchwała było 5 osób a 2 osoby wstrzymały się . W momencie głosowania na komisji , najdalej idącym wnioskiem był wniosek o kwotę 1,20 zł.

Jeśli chodzi o inne elementy dotyczące tej uchwały podkreśliła że otrzymała  kalkulacje dla strefy płatnego parkowania oraz koszty strefy płatnego parkowania , gdzie te koszty zostały  przedstawione .

        Przedstawione zostały również koszty regenerowanych parkomatów , jest to kwota  340.400 zł. oraz opcja dla nowych parkomatów 459 tys. zł. Problemy poruszane przy omawianiu tej uchwały to miedzy innymi; nowe miejsca parkowania dla autobusów , zwolnienia z opłat innych instytucji , które są jednostkami gminy nie objętymi ta uchwałą . Ponadto jeśli chodzi o parkomaty , dyskusja opierała się wokół tego jak będą funkcjonowały ewentualnie parkomaty - czy gmina ma obowiązek zajęcia się parkomatami, czy tez przejmie to podmiot zewnętrzny.

Po przedyskutowaniu paragrafów ujętych w tej uchwale - komisja przyjęła całą uchwałę która została przyjęta 5 głosami za i 2 głosami  wstrzymującymi się .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , zwrócił się z zapytaniem czy burmistrz jako projektodawca tego projektu uchwały zgodził się na  sugestie Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu jeśli chodzi o zmniejszenie tych stawek za opłaty do kwoty 1,20 zł.  

 

Wiceburmistrz Ireneusz Woźniakowski , odpowiedział ze burmistrz optuje za stawką 1,60 zł. .

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, zgłosiła wniosek o przegłosowanie stawki 1,20 zł. .

 

Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej Zdzisław Burnat , poinformował że na komisji budżetowej w imieniu Klubu Radnych SLD  zgłosił 3 wnioski ;

Dwa  z nich zostały ujęte przez burmistrza w formie  autopoprawki , trzeci dotyczył zastosowania  stawki średniej z proponowanych . Zaproponowano ze za 1 godzinę parkowania  w strefie płatnego parkowania  będzie kwota 1.40 . oraz  wprowadzeniu możliwości wykupu biletu parkingowego na okres 0.5 godziny czego do tej pory nie było.  W tej chwili przy zastosowaniu tych stawek 30 minutowych , dla mieszkańców uważa że jest to możliwość obniżenia  kosztów . Dla tych którzy korzystają z czasu postoju w obrębie strefy dłużej niż godzinę - będzie to podwyżka ale w przypadku osób jednostkowych jest to podwyżka znikoma .

Uznał że podwyżki jakiekolwiek by nie były nie są popularne i bardzo populistyczne jest głoszenie haseł aby ich nie było , ale odpowiedzialność wiąże się z tym ze trzeba podejmować bardzo trudne decyzje również i te które mówią o pieniądzach . Zaapelował do  radnych o duży rozsądek i o to aby nie kłócić się o 40 gr .

 

Złożył wniosek o ustalenie stawki opłaty za parkowanie w wysokości 1 godziny parkowania 1,40 , druga godzina 1.60  i trzecia 1,80 .

 

Radna Jolanta Mitręga , zapytała czy uchwalając uchwałę automatycznie przejmuję się załącznik nr 1 ?

 

Inspektor Adam Oleksyszyn ,  odpowiedział że załącznik jest integralną częścią uchwały .

 

Radna Jolanta Mitręga, złożyła wniosek aby wyłączyć z załącznika graficznego niektóre ulice; są to ulice Krzywa, Aliantów, Ciasna, Strażacka, Długa, Poprzeczna .

 

Radny Marek Ciapka, stwierdził, że w uzupełnieniu wysokości stawek opłat jako klub Radnych Ziemi Ząbkowickiej popierają oni stanowisko Klubu SLD.

 

Radny Stanisław Nędza, przypomniał ze na komisji Gospodarczej mówione było ze  parkingi ma prowadzić firma zewnętrzna. Według Radnego projekt przedstawiony przez burmistrza z kwotą 1,60 i zwiększeniu miejsc będzie dobrą kartą przetargowa dla firmy. Ponadto komisja została poinformowana że na dzień dzisiejszy  Gmina mogłaby mieć 37 %  dochodu z tego . Zaproponował aby rozważyć  aby Gmina sama prowadziła  te parkingi i czerpała  z tego korzyści .

 

Zastępca burmistrza Ireneusz Woźniakowski, odpowiedział, że kto będzie zarządzał strefa parkowania to jest sprawa drugorzędna, natomiast intencją jest żeby zmienić dotychczasowy sposób obsługiwania tej strefy.

To czy ma być to podmiot zewnętrzny czy ma być to spółka dotychczasowa nasza która będzie obsługiwać parkomaty  to jest kwestia dyskusyjna .  

Inspektor Adam Oleksyszyn , udzielił dodatkowych wyjaśnień odnośnie załącznika graficznego . Załącznik graficzny nie  przedstawia konkretnych miejsc parkingowych . Załącznik ten określa tylko obszar, do którego odniósł się zarządzający ruchem drogowym. W dniu 21 czerwca  Starosta wydał postanowienie opiniujące projekt uchwały oraz wydał zastrzeżenie -     " że w obrębie stref płatnego parkowania zostaną wyznaczone miejsca przeznaczone na parkowanie oznaczonych pojazdów konstrukcyjnie przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych o obniżonej sprawności ruchowej lub pojazdów zaopatrzonych w kartę  parkingową i punkt drugi -    " wyznaczenie stref płatnego parkowania nie pogorszy bezpieczeństwa oraz spójności w ruchu drogowym na obszarze planowanych stref .  

        Zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym obszarze już w projekcie organizacji ruchu zostaną zakreślone miejsca parkingowe i ten projekt musi mieć opinię Policji i musi być zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem, jakim jest Starostwo.

        Odniósł się do uwag radnej Jolanty Mitręgi w sprawie wyłączenia ze strefy parkowania ulic, zauważył, że strefa płatnego parkowania została tak rozszerzona, aby był to jeden twór, dlatego że ze wstępnych analiz przeprowadzonych wynika, że strefa parkowania musi być tworem jednolitym . Dzielenie strefy na obszary spowoduje ze w momencie wyznaczenia konkretnych miejsc parkingowych i uruchomienia tej strefy kierujący pojazdami będą unikać miejsc płatnych a będą blokować miejsca   i uliczki wąskie i nieprzejezdne, co spowoduje paraliż ruchu drogowego.

 

Radny  Marian Tokarczyk , zapytał  jaki będzie koszt zakupu jednego    parkomatu  ?

 

Inspektor Adam Oleksyszyn , odpowiedział że zakup 1 nowego  parkomatu  to kwota 13,200 zł. , ponadto jest jeszcze opcja ze można zakupić parkomaty regenerowane które są sprawne , są po kapitalnym remoncie i ich cena to 6600 zł. . Mnożąc to przez liczbę parkomatów a zakłada się, że będzie ich 18 to suma parkomatów nowych wyniesie 237.600 . , a używanych 119.000 tys. zł.

 

Radna Ewa Figzał, odniosła się do wniosku radnej Jolanty Mitręgi dotyczącego wydzielenia ulic, który to był podyktowany dobrem funkcjonowania instytucji, które bezpośrednio leżą w zasięgu tych ulic.

Celem uchwalenia tej uchwały jest lepsze finansowanie sportu Ząbkowickiego.

W opcji I przedstawionej - roczny zysk wynosi 388 tys. zl. , jeżeli w opcji II wykupimy abonament to 381 tys.. Jeżeli będą ;  abonament , bilety i koperty to będzie 535 tys. zł. .

Podkreśliła, że w relacji z pracy komisji podała, że koszty dla parkomatów regenerowanych, obsługi itd.- rocznie wyniosą 340 tys.zł, dla nowych parkomatów 450 tys. zł.  można albo zacisnąć pasa w pierwszym roku i w drugim roku to będzie znaczny zysk z tego tytułu . Tu należy się zastanowić stwierdziła.

Uważa ze nie należy brać opcji zewnętrznej na obsługę, nikt z rady nie każe urzędowi prowadzić działalności gospodarczej, ale są jednostki, czy spółki czy też instytucje, które funkcjonują, które mają swoje koszty i mogą te koszty obniżyć gdyby podjęły się takiego a nie innego działania.

Poprosiła radnych o rozwagę.

 

Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski, podstawowym celem wprowadzenia tej uchwały jest to, aby w budżecie było więcej pieniędzy i nie koniecznie tylko na sport.

 

Radny Henryk Zięba, zgłosił wniosek, aby nie przyjmować tej uchwały w dniu dzisiejszym i raz jeszcze poddać ją pod obrady Klubów Radnych

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , przyjął wniosek do realizacji , podkreślił że kluby wypowiadały się w tej sprawie i wyrażuił swoje stanowiska .

Stwierdził że zanim podda wniosek radnego pod głosowanie ogłasza 10 minut przerwy .

 

Po przerwie wznowiono obrady.

 

Radny Henryk Zięba , wycofał wniosek wcześniej złożony

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej  Andrzej Dominik zamknął  dyskusję nad projektem uchwały i poddał pod głosowanie  zgłoszone poprawki . Wyjaśnił, że są trzy stawki 1.20 . , 1,40  i 1.60 . uzupełnił ze każdy radny głosuje tylko raz  w głosowaniu   

 

Po czym przystąpiono do  głosowania poprawek

 

1 wniosek

" kto jest aby  kwota bazowa  wynosiła 1.20 ."

Głosowanie    : 11 głosów za

 

Wniosek został przyjęty

 

2 wniosek

 ' aby wyłączyć ze strefy płatnego parkowania ulicę Krzywą , Ciasna , Aliantów , Strażacką , Długą i Poprzeczną  "

 

Głosowanie :12 głosów za 6 głosów przeciw i 1 głos wstrzymujący się

 

Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały z naniesionymi  poprawkami

 

Głosowanie :12 głosów za , 7 głosów przeciwnych i 1 glos wstrzymujący się 

 

Uchwała nr VIII/58/2007 w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania , ustalenia wysokości stawek opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych  na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania wprowadzenia opłat abonamentowych  i zerowej stawki opłaty dla niektórych  użytkowników drogi, sposobu pobierania tych opłat i określenia wysokości opłaty dodatkowej  została przyjęta .

 

Ad, pkt. 7

Interpelacje i zapytania .

 

1.     Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował, że w okresie miedzysesyjnym wpłynęła jedna interpelacja, jak również odpowiedz na interpelację zgłoszona przez radnego Henryka Ziębę.

   

.        Odczytał interpelację radnego Franciszka Gawędy w sprawie czystości miasta ( dodał ze interpelacja zostanie przekazana burmistrzowi do rozpatrzenia)

.        Odczytał również odpowiedz na interpelację radnego Henryka Zięby w sprawie remontu świetlicy w Kozińcu

 

Ad. pkt. 8 Sprawy rożne

 

1.

Przewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański, przedstawił zdjęcia z wizji lokalnej przeprowadzonej na terenie miasta. Zdjęcia przedstawiały stan czystości i porządku na terenie miasta.

Po prezentacji zdjęć złożył rezygnację z przewodniczącego Komisji, która przygotowuje miasto do obchodów 720 lecia Ząbkowic Śląskich.

 

Zastępca Burmistrz Ireneusz Woźniakowski, podziękował panu Barańskiemu za to że przybliżył radnym wygląd miasta, po 17 latach samorządu. Podkreślił, że w mieście potrzebne są ogromne pieniądze na utrzymanie czystości i porządku.

 

2.

Sołtys wsi Strakowa  Jadwiga Zięba , zwróciła uwagę na fakt zdjęcia z porządku obrad sesji  rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży dla sołtysów . Przypomniała ze radni na początek kadencji podnieśli sobie diety , zaś sołtysi wstrzymali się z podwyżką do czasu kiedy odbędą się zebrania wyborcze na wsiach i wybrani zostaną nowi sołtysi na nową kadencję .

Stwierdziła ze diety o które zabiegają sołtysi nie   przeznaczane na nic ponad to co jest potrzebne we wsi , podkreśliła że swoją dietą wspiera porządek w swojej wsi . Diety potrzebne są po to aby od czasu do czasu kupić paliwo i wykosić boisko wiejskie , obkosić przystanki PKS i skrzyżowania .

Wyraziła ubolewanie co do podejścia radnych do tej sprawy .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , stwierdził że nie jest tak ze Rada Miejska nie chce i tej uchwały nie odrzuciła tylko  wycofała ją z porządku obrad , ponieważ każda uchwała która niesie za sobą skutki finansowe musi mieć pokrycie w budżecie i musi  mieć  wskazanie skąd wziąć pieniądze na te rzeczy .

Wniosek sołtysów wpłynął do Biura Rady Miejskiej około 2 tygodni temu, przygotowany został projekt uchwały, który został skierowany do radców prawnych, został zaopiniowany.

W rozmowie z panią skarbnik i panią sekretarz okazało się że nie ma w chwili obecnej środków finansowych na pokrycie diet .

Pani Skarbnik obiecała że po zamknięciu półrocza 2007 roku poinformuje  radnych o możliwości sfinansowania  podwyżki diet .  

 

3.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poinformował że do dnia 15 sierpnia 2007 roku Rada Miejska  będzie miała przerwę wakacyjną .

 

 

Po wyczerpaniu porządku obrad XIII Sesji Rady Miejskiej zamknął obrady Rady Miejskiej .

 

 

Protokołowała

Elżbieta Maciejewska

 

                                                                  Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                           Andrzej Dominik