Protokół  nr XV/ 2007

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 28  września 2007 roku

w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich

 

 

Godzina rozpoczęcia sesji 14 00

 

Nieobecni radni to :

Jolanta  Mitręga             nieobecna usprawiedliwiona

 

W sesji udział wzięli:

 

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

Krzysztof  Kotowicz                  Burmistrz   Ząbkowic Śląskich

Ireneusz Woźniakowski             Zastępca Burmistrza

Iwona Aibin                    Sekretarz  Gminy          

Bożena Kurczyna            Skarbnik Gminy

 

Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:

 

         Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej                          Andrzej  Dominik  - o t w o r z y ł  XIV  Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich  V kadencji, stwierdzając ze uczestniczy                    w niej 20  radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować i podejmować  prawomocne  uchwały .

 

                      Poinformował, że protokół obrad sesji prowadzić będzie Elżbieta Maciejewska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.

 

Następnie przedstawił porządek posiedzenia :

1.           Przyjęcie porządku obrad. 

2.           Przyjęcie protokołu z poprzedniej  sesji.

3.           Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej  od ostatniej sesji.

4.           Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji.

5.           Sprawy różne , wolne wnioski i zapytania . 

6.           Informacja  dotycząca przygotowania placówek oświatowych  do roku szkolnego 2007 / 2008

7.           Informacja z  wykonania budżetu Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie za I półrocze 2007 roku

8.           Podjęcie uchwał :

.         W sprawie zmiany uchwały Nr VII/51/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich  w sprawie zaciągnięcia  w roku  2007 długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie termomodernizacji .

.         W sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2007 rok.

.         W sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży dla przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych gminy Ząbkowice Śląskie (sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli) oraz dla przewodniczących rad sołeckich.

.         W sprawie nadania honorowej odznaki " Zasłużony dla Ząbkowic Śląskich"

.         W sprawie nadania tytułu "Honorowy Obywatel Ząbkowic Śląskich"

.           W sprawie przystąpienia do projektu " Evita- intern@ktywne Gminy"

9.           Przyjęcie planów pracy Komisji stałych Rady Miejskiej oraz Rady Miejskiej na II półrocze 2007 roku

10.       Interpelacje i zapytania Radnych.

11.       Zakończenie obrad.

 

 

Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej Ryszard Barański  wniósł do porządku obrad projekt uchwały w  sprawie odwołania radnego Mariana Tokarczyka z funkcji Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej oraz członka  tej komisji .

Jako uzasadnienie  podał fakt iż zgodnie  z art. 24 który mówi że ' Radni nie mogą podejmować dodatkowych zajęć ani otrzymywać darowizn mogących podważyć zaufanie  wyborców do wykonywania  mandatu zgodnie z art.23 . Z informacji jakie napłynęły do Rady Miejskiej wynika że Pan  radny Tokarczyk od  23  czerwca był powołany na prokurenta  spółki gminnej przez okres 5 dni . Podkreślił że z pisma burmistrza wynika że pan Tokarczyk nie podejmował żadnych czynności na rzecz i w imieniu spółki, co jest nieprawdą. W posiadaniu ma dokumenty świadczące o tym że pan Tokarczyk przez dłuższy okres pełnił funkcję prokurenta i w imieniu spółki podejmował czynności prawne. Następne uzasadnienie to, to, że pan Marian Tokarczyk był desygnowany przez komitet wyborczy " Przyjazne Ząbkowice. W chwili obecnej nie jest on już w tym komitecie i to jest drugie uzasadnienie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał wniosek Ryszarda Barańskiego pod głosowanie.

 

Głosowanie 12 głosów za , 5 głosów przeciw i 1 głos wstrzymujący się  

 

Wniosek radnego został przyjęty.

 

Następnie przystąpiono do realizacji porządku obrad .

 

Ad.pkt.3

 

Protokół z XIV Sesji Rady Miejskiej odbytej w dniu 14 września 2007 roku został przyjęty bez uwag .

 

Ad. pkt. 4

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w swoim sprawozdaniu z pracy od ostatniej sesji poinformował o :spotkaniu z przewodniczącymi stałych komisji Rady Miejskiej  na której ustalono plan pracy rady miejskiej na II półrocze. Na spotkaniu dyskutowano na temat pracy stałych komisji , wnioski zostały przekazane burmistrzowi. Poproszono aby w każdej komisji uczestniczył burmistrz. Następny wniosek dotyczył aby burmistrz w czasie składania sprawozdania z pracy ograniczył to sprawozdanie jeśli chodzi o czas  i zwrócił szczególną uwagę na realizacje uchwał podjętych przez radę miejską . Brał udział w dożynkach Gminno- Powiatowych które odbyły się w Tarnowie .

Odbyło się również spotkanie z szefami klubów jak również z panem burmistrzem , jego zastępcami  , panią sekretarz i panią skarbnik gdzie głównym tematem  była współpraca i praca z Radą Miejską .Wyjaśnione zostały również kwestie, jakie miały miejsce na ostatniej sesji Rady Miejskiej.

Uczestniczył również w pracach stałych komisji Rady Miejskiej jak również przyjmował interesantów.

 

Po sprawozdaniu Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, złożył oświadczenie następującej treści:

 

Oświadczam że ustalając termin kontynuacji sesji Rady Miejskiej z dnia  24  sierpnia a był to piątek 7 września , kiedy ustalałem już trzeci  termin kontynuacji tej sesji nie miałam żadnej informacji ze na dzień 14 września  zostało zaplanowane oddanie do użytku lądowiska oraz ćwiczenia zespołu zarządzania kryzysowego .

W związku z tym w dniu 7 września poleciłem powiadomienie wszystkich radnych jak również sołtysów jak również burmistrza , panią sekretarz ze ustalam termin kontynuacji sesji na 14 września na godzinę 12. W tym dniu nie miałem żadnej informacji ani do dnia rozpoczęcia sesji, że pani Pater i pani Grzeszczak są na urlopie w dniu, kiedy zaplano0wałem tą sesję.

O oddaniu do użytkowaniu lądowiska jak i również przeprowadzenia tych ćwiczeń zarządzania kryzysowego dowiedziałem się we wtorek 9 września . Po zasięgnięciu informacji jaki czas może trwać  otwarcie lądowiska - uzyskałem taką odpowiedź ze około godziny 14-tej zakończy się to wszystko . W związku z tym w środę przesunąłem godzinę rozpoczęcia sesji na godzinę 14 -tą .

Chciałbym tutaj zaznaczyć również że jest to dla mnie bulwersujące  jeżeli w prasie lokalnej , pisz e  się ze sesję rady Miejskiej  Ząbkowic Śląskich    spektaklem artystycznym  , reżyserowanym przez jej przewodniczącego Andrzeja   Dominika.

Chciałbym tu oświadczyć ze Nigdy ja nie miałem takich ambicji żeby zostać reżyserem , natomiast ci państwo  którzy tu zawsze uczestniczą nie wiem ,czy tak odbierają że sesje rady są zawsze spektaklem artystycznym .

To nie ja przyczyniłem się do tego sesyjnego chaosu o jakim było napisane w gazecie w dniu 14 września  .

Proszę więc o obiektywne opisywanie tych wszystkich rzeczy - te słowa  kieruję do MIKIEGO , niewiem kto to jest - może się domyślam kto , ale tak to było podpisane w prasie .

 

Ad. pkt. 

 

Informację  z pracy od ostatniej sesji przedstawił Burmistrz  Krzysztof Kotowicz , Sprawozdanie obejmowało okres od 24  sierpnia do dnia 28 września br.

 

24.08.2007

 

25.08.2007

26.08. 2007 

27.08. 2007

 

28.08.2007

 

29.08. 2007

.          Udział w spotkaniu podsumowującym przebieg tegorocznych Dożynek                    w Tarnowie z udziałem pani Izabeli Tkaczyk i pana Józefa Horowskiego, przedstawiciela Starostwa Powiatowego pana Andrzeja Nowińskiego i pani Danuty Tkaczonek - dyrektorem Ząbkowickiego Ośrodka Kultury

.         Narada z Zarządem Klubu Sportowego "Orzeł"

.         Spotkanie z Markiem Drożdżem prezesem Towarzystwa Budownictwa                  i przedstawicielem BGK w sprawie odbytego przeglądu ząbkowickiego osiedla TBS przez przedstawicieli Banku Gospodarki Krajowej oraz w sprawie współfinansowania przez BGK programu budownictwa socjalnego.

.         Udział w spotkaniu z mieszkańcami ul. Kamienieckiej w Urzędzie Miejskim wraz z udziałem zaproszonych gości pana Patryka Wilda - członka Zarządu Województwa Dolnośląskiego i Stanisława Jurcewicza- wiceprzewodniczący Sejmiku Dolnośląskiego.

.         Odbiór inwestycji pn: " Modernizacja Sali gimnastycznej przy szkole Podstawowej Nr3" . Wartość zadania: 206 684,62 zł + 7 200   =213 884,62 zł

 

30.08.2007

 

31.08.2007 - 03.09.2007

 

04.09.2007

 

05.09.2007

 06.09.2007 - 09.09.2007

 

 

10.09.2007

 

11.09.2007 - 12.09.2007

 

13.09.2007

 

14.09.2007

 

15.09.2007

 

17.09.2007

18.09.2007

 

19.09.2007

 

20.09.2007

21.09.2007

 

22.09.2007

23.09.2007

24.09.2007

25.09.2007

 

Przebudowa oraz remont wraz z termomoderniozacją budynku Ząbkowickiego Ośrodka Kultury  w Ząbkowicach Śląskich - Etap I. Nastąpiło otwarcie ofert 25 września wpłynęła 1 oferta Nie rozstrzygnięto jeszcze przetargu

26.09.2007

27.09.2007

28.09.2007

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik  wystąpił  z zapytaniem czy ktoś chce zabrać głos w tej sprawie .

 

Radna Irena Szewczyk, wystąpiła z zapytaniem jaką podjął burmistrz decyzję w sprawie dodatkowych środków finansowych dla Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz Biblioteki Miejskiej ?

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, odpowiedział, że obie prośby wpłynęły do niego formalnie w dniu wczorajszym. Omawiając ten temat z panem burmistrzem Markiewiczem , wstępna ocena jest taka iż dopiero analiza budżetu czyniona przez radnych da pewne światło czy zwiększenie dotacji będzie możliwe . W przekonaniu burmistrza zwiększenie dotacji na ten rok dla obu instytucji jest niemożliwe.

 

Marian Patela - Przewodniczący Zarządu Osiedla Stare Miasto, zapytał czy jest możliwość, aby w krótkim czasie Ząbkowicki Ośrodek Kultury mógł służyć społeczności lokalnej Ząbkowickiej. Drugie pytanie dotyczyło dokumentacji Zarządu Osiedla Nr, 1 który posiada pisma Dolnośląskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich,       z których wynika ze rozpoczną oni działalność budowy na rzecz budowy obwodnicy na rzecz Ząbkowic Śląskich  w pierwszej połowie  tego roku .

Kiedy praca nad obwodnicą się rozpocznie,?

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, odpowiedział że jeśli chodzi o przywrócenie użyteczności funkcjonalności budynku Ząbkowickiego Ośrodka Kultury to niezależnie od tego czy inwestycja zaczęłaby się zaraz po uchwaleniu budżetu            7 marca , czy zaczęłaby się choćby nawet dziś przewrócenie pełnej funkcjonalności tego budynku w tym roku nie jest możliwe . Nie jest możliwe, ponieważ dopiero dwa dni mogliśmy rozstrzygnąć przetarg na I etap, który jest zapisany w budżecie. Wpłynęła jedna oferta, co, do której wiarygodności nie mamy pewności. Nawet gdyby dziś zostało podpisane rozstrzygnięcie przetargowe to i tak nie jest możliwe, aby proces inwestycyjny zakończył się w tym roku.Gdyby dziś wykonawca wszedł można mówić o jakimś etapie wykonania dachu i niczym więcej.

Podkreślił że niezależnie od tego jakie będą rozstrzygnięcia dotyczące siedziby instytucji kultury jaką jest ZOK, to niewątpliwie wykonanie remontu dachu pozwoli wrócić do tego budynku , jeżeli nawet nie miałby on przyszłościowo , docelowo siedzibą ZOK-u. Remont dachu jest niezbędny.

Odnośnie obwodnicy, stwierdził, że jeżeli Rada Miejska przyjmie wniosek burmistrza dotyczący wydatkowania w przyszłym roku kwoty rzędu pół miliona złotych, na dokumentację projektowo-kosztorysową małej, czy średniej obwodnicy Ząbkowic Śląskich to w drodze procedury będzie wybrany wykonawca dokumentacji. Wykonanie takiej dokumentacji tj. rząd 3,5 miesięcy, więc jeżeli samorząd województwa wcześniej podpisze porozumienie z Gminą Ząbkowice Śląskie na takie wspólne przedsięwzięcie bo , nie jest sztuka wydać pieniądze na dokumentację nie mając pewności czy samorząd zechce tą dokumentację wziąć . Musi być tego pewność .W dniu uchwalenia budżetu można mówić o tym że takie porozumienie można podpisywać , bo budżet jest gwarancją finansową dla samorządu wojewódzkiego , dokumentacja zostanie wykonana więc jest to perspektywa mniej więcej pół roku aby można było tą dokumentację przekazać samorządowi wojewódzkiemu i jeśli on podejmie inicjatywę w roku przyszłym  budowa obwodnicy będzie mogła być przyspieszona o rok.

 

    

 

Ad. Sprawy różne

 

1.

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , poinformował ze Kapituła Konkursu Gmina Fair Pley przyznała Gminie Ząbkowice Śląskie tytuł i certyfikat Gmina Fair Pley w edycji 2007.

Niezależny audytor zewnętrzny ocenił, że samorząd Ząbkowic Śląskich otworzył się w tym roku na inwestorów i przedsiębiorców a reorganizowane w ocenie audytora zewnętrznego struktury urzędu miejskiego i podległych jemu jednostek organizacyjnych tworzą obecnie korzystne sprzyjające i przyjazne warunki dla powstawania i rozwoju biznesu. Udział naszej Gminy w tym właśnie konkursie to nie tylko prestiżowy sukces Ząbkowic Śląskich ale bardzo ważna formuła promocji Gminy a także wzmocnienia każdej oferty inwestycyjnej Ząbkowic Sl. Najmniejszy zewnętrzny sygnał Gminy Ząbkowice Śląskie do jakichkolwiek inwestorów w obojętnie  jakim obszarze na którym jest logo Fair Pley - oznacza wiarygodności takiej oferty o wiele silniejszą niż gdyby to była oferta odpisana przez wszystkich mieszkańców Ząbkowic Śląskich. Taka jest formuła , taka jest ocena pozycji tego konkursu w skali Polski. Uroczystości związane z przekazaniem certyfikatu odbędą się w Warszawie za tydzień , podziękował osobom które swoją pracą i zaangażowaniem i inicjatywa przyczyniły się do tego iż Gmina Ząbkowice Śląskie ten certyfikat otrzymała . Podziękował Pani Iwonie Aibin , Sekretarzowi Gminy oraz osobom które potrafiła wokół siebie skupić , zaangażować , włączyć i zaplanować wspólną pracę . Jest to Pani Grażyna Grzeszczak- kierownik Wydziału Gospodarki Przestrzennej , Pani Maria Borucka - inspektor w Wydziale Finansów i Planowania , Pani Danuta Wyskwarska - inspektor w wydziale Rozwoju Lokalnego i zamówień Publicznych oraz Wojciech Jankowski - Kierownik Wydziału Infrastruktury Komunalnej , Pan Marcin Orzeszek - Kierownik Wydziału Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości oraz Pan Leon Małozięć Inspektor Wydziału Infrastruktury Komunalnej. Duży wsparciem tego zespołu była Pani Bożena Kurczyna -Skarbnik Gminy Ząbkowice Śląskie oraz Monika Oleksyszyn - Kierownik Wydziału Rozwoju Lokalnego.

Podkreślił, że jesteśmy Gminą, która po raz pierwszy uczestniczyła w tym konkursie, jesteśmy jedna z nielicznych Gmin, które przy pierwszym podejściu ten certyfikat otrzymała.

 

Radna Jolanta Mitręga, wystąpiła do burmistrza z zapytaniem - co zrobiła Gmina, aby zatrzymać jeden z podmiotów gospodarczych zatrudniających ponad 120 osób Firmę ARTCO, która to w przyszłym roku z Ząbkowic wyjedzie? Jakie działania zostały podjęte?

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , stwierdził że pozwoli sobie odpowiedzieć pytaniem na pytanie radnej - Co samorząd Ząbkowic zrobił w latach ubiegłych aby inwestorzy mieli przygotowane teren do inwestowania?

Przyznanie 5 grudnia ubiegłego roku na samym początku obecnej kadencji Gminie - rozporządzeniem Rady Ministrów terenu pod strefę ekonomiczną, strefy INVEST PARK nie oznaczało magicznego ruchu pod nazwą teren przygotowany, uzbrojony, gotowy na przyjęcie inwestorów.

Ponadto nie jest tajemnicą ze teren wskazany w tym rozporządzeniu, który był wynikiem propozycji złożonej przez samorząd Ząbkowic Śląskich i poprzednika - nie jest terenem, którego uzbrojenie byłoby proste i tanie.Mamy swiadomość że uzbrojenie terenu położonego w okolicach ulicy Cukrowniczej może kosztować Gminę rząd 4 - 5 mln zl. . Takie propozycji przy budżecie nie składał świadomie , ponieważ uważa ze byłoby to najdroższe uzbrojenie .Stąd   intensywne zabiegi i prace oraz starania aby pozyskać inną lokalizacje a jednocześnie rozmawiać z inwestorami którzy wskażą właściwy teren ich zdaniem .

Firma ARTCO - a właściwie jej przedstawiciele w rozmowie z nami mieli równoległą propozycje innej podstrefy już przygotowana od kilku lat.Oczekiwanie od Gminy Ząbkowice Śląskie, aby przygotować dla nich teren, uzbroić go w miesiąc lub dwa było oczekiwaniem rzeczy niemożliwej. Nie tylko ze względów finansowych, ale tez od strony formalno-prawnej. Ucieczka tego podmiotu z Ząbkowic Śląskich już nastąpiła, ponieważ właściciele tej formy wiedzą ze jeszcze w tym względzie nie jesteśmy przygotowani i oni mają świadomość, że inna propozycja jest już do wzięcia od zaraz .Kształt budżetu jest wypadkową możliwości tej gminy, mogliśmy środki inwestycyjne lokować inaczej niż to się stało w uchwale budżetowej .

 

2.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, odczytał pismo Radnego Marka Ciapki - wezwanie do usunięcia naruszenia prawa w uchwale nr VII/53/2007z dnia 28 czerwca 2007 roku w sprawie rozpatrzenia skargi Ryszarda Barańskiego na działalność Burmistrza ( pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Po odczytaniu pisma poinformował Radnych, że powyższa uchwała nie została zakwestionowana przez Nadzór Prawny.

         Odczytał wyciąg z protokołu Sesji Rady Miejskiej z dnia 28 czerwca 2007 roku, podczas której była rozpatrywana skarga Radnego Ryszarda Barańskiego oraz wyciąg z posiedzenia Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego z dnia 9 maja 2007 gdzie skarga była przedmiotem obrad komisji (wyciągi stanowią załącznik do niniejszego protokołu).

 

 

3.

Radna Jolanta Mitręga, wyraziła podziękowanie dla Zarządu Mieszkańców Osiedla XX - lecia za zorganizowanie w dniu 22 września 2007 roku imprezy - festynu rodzinnego pn. Żegnaj Lato na Rok.

 

4.

Ryszard Kacperkiewicz mieszkaniec Ząbkowic Śląskich, poruszył sprawę podwyżki cen za wodę i ścieki, jaka ma obowiązywać od dnia 1 października. Wyraził oburzenie w tej sprawie. Uchwała w sprawie podwyżki cen przez Radę Miejską nie została podjęta, ponieważ nie została ona przygotowana przez Burmistrza, tym samym bez zgody Rady wchodzą w życie z mocy ustawy.

Zadał pytanie dlaczego burmistrz nie złożył takiego projektu uchwały i tym samym uniemożliwił wykonywanie podstawowych kompetencji.

 

Radna Ewa Figzał poinformowała wszystkich, iż Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu pochyliła się nad problemem podwyżki cen wody i ścieków. Komisja oczekiwała, iż będzie procedować nie tylko pod wnioskiem o podwyżkę wody, ale również nad trzema dokumentami. Komisja nie otrzymała:

- opinii Burmistrza dot. oceny tych danych, które zostały przedstawione przez Spółkę "Delfin"

- opinii Rady Nadzorczej w tej kwestii

- uchwały w sprawie podwyżki cen wody

 

Burmistrz Ireneusz Woźniakowski odnosząc się do wypowiedzi Radnej Ewy Figzał stwierdził, iż wszyscy wiedzą jak wygląda procedura uchwalania podwyżek cen wody. Na początku tego roku kiedy Rada Miejska zapoznawała się z pracą Spółki "Delfin" a jej prezesem był Pan Szymański na moje wyraźne pytanie "jakie przewiduje podwyżki wody w tym roku ze względu na działalność w poprzednim roku" ? Pan Szymański mówił o 40 %, nowy prezes zaproponował 15 % na ścieki. Jeżeli chodzi o Radę Miejską to wyraża ona swoją opinię jeżeli chodzi o stawki. Bez względu na to jaka będzie to opinia, pozytywna bądź negatywna; w formie uchwały lub nie stawki po 40 dniach wchodzą.

         Dodał, iż na komisji Gospodarczej w imieniu burmistrza wyraził zdanie na temat podwyżek, że są one uzasadnione i wniosek "Delfina" został sformułowany w sposób właściwy. Natomiast, jeżeli chodzi o przygotowanie uchwały to nigdzie nie jest napisane, że przygotowanie uchwały dla Rady Miejskiej leży w kompetencji Burmistrza. Rada Miejska posiada do obsługi dwóch pracowników, jest 21 radnych także myślę, że przygotowanie uchwały mogło nastąpić również przez Radę Miejską.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik nadmienił, że do Biura Rady Miejskiej wniosek z "Delfina" wpłynął 11 lipca 2007 roku. Następnego dnia zostało skierowane pismo do Burmistrza z prośbą o przeprowadzenie analizy ekonomicznej i zasadności tych podwyżek.

         Poprosił, aby nie obarczać Rady Miejskiej o nieprzygotowanie projektu uchwały, jeżeli chodzi o temat podwyżek wody.

 

Pan Ryszard Kacperkiewicz zwrócił się do Burmistrza Ireneusza Woźniakowskiego, poinformował iż dysponuje ustawą o zbiorowym zaopatrzenie w wodę i odprowadzaniu ścieków. Zgodnie z nią Rada podejmuje uchwałę o zatwierdzeniu taryf w terminie 45 dni od dnia złożenia wniosku albo o odmowie zatwierdzenia taryf . Rada nie opiniuje, tylko zatwierdza. W ustawie jest również zapis, iż Burmistrz sprawdza czy plan i taryfy zostały opracowane zgodnie z przepisami ustawy. Weryfikuje koszty pod względem cenowości ich ponoszenie, w związku z tym to Burmistrz powinien przygotować projekt uchwały.

         Dodał, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym to do zadań burmistrza należy przygotowanie uchwał.

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański odnosząc się do tematu podwyżki wody poinformował, że Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu była przeciwko podwyżkom cen wody.

         Dodał, iż Radni przyszli do Rady z hasłami, że są przeciwko wszelakim podwyżkom. Wszystkie opracowania jakie trafiły do Radnych były przygotowane przez Pana Szymańskiego. Pan Szymański miał za zadanie opracować plan wyjścia z kryzysowej sytuacji zakładu. Jak również miał przedstawić wizję obniżenia kosztów zakładu, aby  w tym roku nie było podwyżek cen wody i ścieków.

         Nowy Prezes spółki na posiedzeniu Komisji poinformował Radnych, iż opiera wszystko na tych samych wytycznych, które przedstawiał Pan Szymański.

        

Burmistrz Krzysztof Kotowicz odnosząc się do wypowiedzi poprzednika stwierdził, iż łatwo jest szermować wygodnymi dla siebie hasłami, iż jest przeciw podwyżkom, a podwyżek dokonywać. Dodał, iż to racjonalność ekonomiczna przekonała go o podwyżce cen wody i ścieków.

 

Marian Patela Przewodniczący Osiedla Stare Miasto wypowiadając się w temacie podwyżek zauważył, że ludzie mogą mieć problemy z opłatą za wodę.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ogłosił 10 minut przerwy.

 

Po przerwie wznowiono obrady Sesji.

 

Ad. pkt 6

Informacja z przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2007/2008.

 

Helena Wolnik- Kliber Inspektor w Wydziale Edukacji Kultury i Sportu poinformowała, iż informacje, które zostały przygotowane dla Radnych z Komisji Oświaty uległy zmianie. Te przedstawiane na dzisiejszej Sesji są przygotowane na dzień 10 września 2007. (informacja w formie pisemnej stanowi załącznik do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik otworzył dyskusje odnośnie przedstawionej informacji.

 

Radna Irena Szewczyk zwróciła się z pytaniem do Pani Inspektor, do kiedy jest termin składania wniosków na stypendia socjalne ?

 

Helena Wolnik- Kliber Inspektor w Wydziale Edukacji Kultury i Sportu poinformowała, iż do 15 IX 2007  chyba, że sytuacja danej rodziny zmieni się drastycznie.

 

Radna Jolanta Mitręgo poruszyła temat przewozu uczniów do szkół, a przedewszystkim bezpieczeństwa dowozu dzieci do szkół.

 

Radny Janusz Labok uzupełniając wypowiedź poprzedniczki dodał, iż doszły do niego sygnały, że na skrzyżowaniu ulic Powstańców Warszawy i Kusocińskiego. Autobusy zatrzymują się po drugiej stronie skrzyżowania i w chwili kiedy Strażnik Miejski jest na miejscu dzieci przechodzą prawidłowo, w chwili kiedy ten strażnik jest nieobecny wszyscy przechodzą w poprzech skrzyżowania. W chwili obecnej, kiedy jest jesień lustro jest zaparowane i kierowcy bardzo szybko uciekają ze skrzyżowania, co stanowi duże zagrożenie dla dzieci, które przechodzą.

         Zaproponował, aby autobusy zatrzymywały się za skrzyżowaniem na terenie parkingu za szkołą, za gimnazjum.

 

Burmistrz Waldemar Markiewicz poinformował, że ustalając sieć dowozu z Panią Pater uzyskał informację, że przystanek dla tych autobusów będzie zlokalizowany w tej części, którą zaproponował radny. Obiecał zająć się tą sprawą.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zwrócił się pytaniem do dyrektora Gimnazjum Nr 1 czy została już wyjaśniona sprawa dowozu dzieci do szkoły ze Stolca, które bardzo często spóźniały się na pierwszą lekcję.

 

Włodzimierz Raba Dyrektor Gimnazjum Nr 1 odpowiadając na pytania Radnego podkreślił, iż autobusy dowożące dzieci do Gimnazjum zatrzymują się na jego terenie. Jeżeli chodzi o dojazd dzieci ze Stolca to sprawa została wyjaśniona. Dodał, że jest na bieżąco z Panem Aibinem oraz Dyrektorem PKS z Dzierżoniowa.

         Podziękował za przejście na ul. Kusocińskiego.

 

Radny Stanisław Nędza zasygnalizował problem związany z suchymi drzewami na boisku w Braszowicach, na którym bawią się dzieci. Drzewa te powinny zostać przycięte. Podobny problem jest przy Szkole Podstawowej na ul. Piastowskiej.

 

Radna Ewa Figzał zwróciła się z pytaniem do Pani Inspektor czy istnieją zapytania dyrektorów o trudnościach kadrowych w szkołach ?

 

Helena Wolnik- Kliber Inspektor w Wydziale Edukacji Kultury i Sportu odpowiadając na to pytanie stwierdziła, iż ona nie ma wiadomości na ten temat.

 

Kazimierz Dyda Sołtys Wsi Jaworek poruszył problem przepełnionych autobusów dowożących dzieci do szkoły. Zaciekawił się czy pracownicy z urzędu robili kontrolę autobusów dowożących dzieci?

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz zaznaczył, że jeżeli chodzi o takie przypadki to reakcja będzie natychmiastowa, bo bezpieczeństwo dzieci jest najważniejsze. Dodał, że sam kiedyś kontrolował takie zgłoszenie. Gdy takie zgłoszenie się sprawdzi będzie wyciągnięta kara finansowa.

 

Jadwiga Zięba Sołtys wsi Strąkowa przedstawiła problem w jej wsi. Dzieci oczekujące na autobus muszą stać pod gołym niebem. Poprosiła o skontrolowanie miejsc, w których dzieci oczekują na autobus.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej zamknął dyskusje w  tym temacie. Przystąpiono do realizacji następnego punktu posiedzenia.

 

Ad. pkt 7

Informacja z wykonania budżetu Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie za I półrocze 2007 roku.

 

Bożena Kurczyna Skarbnik Gminy stwierdziła, że okres I półrocza była dla Gminy bardzo dobry pod względem finansowym. Wynikało to ze ściągnięcia dochodów, a zwłaszcza dochodów własnych wskaźnikiem 53,4 % . Do tej pory (tzn. za okres od kiedy jest Skarbnikiem Gminy) takiego wskaźnika praktycznie Gmina nie uzyskała. Dzięki takiemu wskaźnikowi Gmina miała możliwość od co najmniej 3 lat pokryć wydatki bieżące bez kredytu. Gmina ma dobrą płynność finansową, I półrocze zamknęło się nadwyżką budżetową powyżej 2 mln zł. Transze dla poszczególnych jednostek oświatowych są otrzymywane w pierwszych dniach danego miesiąca w pełnej wysokości.

         Podkreśliła, że trudno przewidzieć, jakie będzie wykonanie za okres całego roku budżetowego. Dodała, iż analizuje szczegółowo każdy miesiąc, robi harmonogram dochodów i wydatków w każdym miesiącu, aby zachować płynność finansową. Gmina obraca coraz większymi środkami, to są już miliony.

Odczytała sprawozdanie z wykonania budżetu ( sprawozdanie w formie pisemnej stanowi załącznik do protokołu)

         Podsumowując dodała, że jeżeli chodzi o zadania inwestycyjne to faktury wpływają dopiero teraz. Remont Izby Pamiątek Regionalnych został ukończony i zapłacony. Obecnie trwa inwestycja pod nazwą "Remont Krzywej Wieży". Do dnia dzisiejszego gmina nie korzystała z kredytu inwestycyjnego, obecnie jest przetarg i niedługo zostanie ukończony- zostanie wybrany bank. Trudno jest określić, jakie będą do końca roku dochody i ile rzeczywiście Gmina będzie musiała zaciągnąć kredytu. Jeżeli wykonanie dochodów będzie wskaźnikowo podobne do wykonania w I półroczu to być może nie zajdzie potrzeba zaciągnięcia kredytu w wysokości 3 mln. 675 tys. zł.

         Jeżeli chodzi o gospodarkę poza budżetową to są zadania realizowane poprzez jednostki oświatowe jak również jednostkę budżetową OSiR, które są realizowane w ramach gospodarki pozabudżetowej tzn. że otrzymały one możliwość zbierania dochodów o wydatkowania ich na cele określone w uchwale Rady Miejskiej.  Stanowi to dość pokaźną kwotę ponieważ w ramach gospodarki budżetowej funkcjonują wszystkie stołówki szkolne, finansowana jest Hala Sportowa, funkcjonuje zakład budżetowy ZBK, funkcjonuje Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jak również zadania własne Gminy.

 

Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu przedstawiła opinię komisji odnośnie wykonania budżetu.

         Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu na swoim posiedzeniu w dniu 21 września 2007 roku przyjęła informację z wykonania budżetu miasta i gminy Ząbkowice Śląskie za I półrocze 2007 roku. Komisja stwierdza i zwraca uwagę na niski wskaźnik wykonania zadań inwestycyjnych, dokładnie wydatków inwestycyjnych na poziomie 2, 1 %. Komisja również wnosi uwagę o braku informacji merytorycznej i finansowo - rzeczowej na komisji. Brakujące informację zostały uzupełnione na dzisiejszym posiedzeniu komisji.

         Wyraziła swoje zaniepokojenie agresywną medialną krytyką ze strony Pana Burmistrza pracy komisji, krytyką modelu, czasu, jakości pracy, składu osób zaproszonych. Poinformowała Pana Burmistrza, że takie działanie uznaje za próbę zdyscyplinowania i ośmieszenia radnych, członków komisji rozwoju gospodarczego i budżetu, a tym samym Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich. Uważa, że rzetelna i merytoryczna praca radnych zasługuje na wyróżnienie a nie na ośmieszenie w różnych mediach. Podziękowała tym radnym, którzy rzetelnie pracowali na posiedzenie komisji rozwoju gospodarczego i budżetu.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik otworzył dyskusje odnośnie przedstawionej informacji. W wyniku braku pytań przyjęto informację z wykonania budżetu.

 

Ogłosił 10 minut przerwy.

 

 

Po przerwie wznowiono obrady Sesji.

 

Ad. pkt 8

Bożena Kurczyna Skarbnik Gminy odczytała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały           Nr VII/57/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich w sprawie zaciągnięcia w roku 2007 długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie termomodernizacji. (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu poinformowała, iż uchwała otrzymała pozytywną opinię komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/57/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich w sprawie zaciągnięcia w roku 2007 długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie termomodernizacji. 

 

Głosowanie

18 głosów "za"

 

 

Bożena Kurczyna Skarbnik Gminy odczytała projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na rok 2007 (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu). Dodała, iż dopiero w dniu dzisiejszym w uzasadnieniu może podać aktualny plan dochodów i wydatków.

 

 Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu poinformowała, iż uchwała otrzymała pozytywną opinię komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik otworzył dyskusje odnośnie przedstawionego projektu uchwały.

 

Radna Irena Szewczyk zwróciła się z pytaniem odnośnie zmniejszenia wydatków na pomoc społeczną o 24 700 zł.

 

Radna Jolanta Mitręga zaciekawiła się kto będzie organizował piknik ekologiczny ?

 

Burmistrz Waldemar Markiewicz poinformował, że piknik będzie organizowany przez Urząd przy pomocy OSiR-u . Odbędzie się on 20 X w godz.10- 16

         W ramach tego pikniku zaplanowana jest m.in. prezentacja klubów sportowych, piłkarzy z klubu "Orła". Piknik poprowadzi Marcin Dworak z Radia Eski.

 

Radny Franciszek Gawęda podziękował za docenienie roli reklamy i marketingu. Wypowiadając się odnośnie ceny tego przedsięwzięcia zauważył, iż w tygodni poprzednim zarówno OSiR jak i Biblioteka składały pismo o dofinansowanie, pieniądze pozwoliły by im na przetrwanie do końca roku. Uzyskały one odpowiedź, że nie ma możliwości ich dofinansowania w tym roku.

         Wyraził swoją obawę, że gmina może zostać posądzona o to, iż lekką ręką wydaje 15 tys. na piknik a nie stać jej na wspomożenie innych instytucji. Jego obawy budzi również fakt, że zarówno w mediach i w blogu burmistrza słyszał wypowiedź, że za całość kultury masowej w Ząbkowicach Śląskich odpowiada Ząbkowicki Ośrodek Kultury. Skąd taka zmiana ?

 

Burmistrz Waldemar Markiewicz poinformował, że zaczęto szukać sponsorów, bo zdano sobie sprawę, iż w budżecie nie ma pieniędzy. Bank Spółdzielczy obiecał przekazać 5 tys. zł, czekamy jeszcze na informacje z ZUS-u odnośnie dotacji w wysokości 7 tys. zł.

         Ma nadzieję, że przy takim wykonaniu budżetu znajdą się pieniądze dla biblioteki i OSiR-u.

 

Radny Ryszard Barański zaciekawił się ile pieniędzy na obchody 720 - lecia Ząbkowic Śląskich otrzymamy z Brukseli ?

 

 Burmistrz Waldemar Markiewicz poinformował, że z Brukseli otrzymani 2 400 euro. Są to pieniądze na delegacje częściowe z miast partnerskich.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął dyskusję i oddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na rok 2007.

 

Głosowanie

16 głosów "za"

1 głos "przeciw"

 

Iwona Aibin Sekretarz Gminy odczytała projekt uchwały w sprawie  ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży dla przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych gminy Ząbkowice Śląskie (sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli) oraz dla przewodniczących rad sołeckich. (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

 

 Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu poinformowała, iż uchwała otrzymała pozytywną opinię komisji.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik otworzył dyskusję odnośnie przedstawionego projektu uchwały.

 

Radna Irena Szewczyk zwróciła się z pytaniem czy diety te będą wypłacane co miesiąc podobnie jak  radnym.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik wytłumaczył, iż diety te będą wypłacane tylko za udział w posiedzeniach nie jest to ryczałt miesięczny.

 

Zamknął dyskusje i oddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie  ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży dla przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych gminy Ząbkowice Śląskie (sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli) oraz dla przewodniczących rad sołeckich. (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Głosowanie

16 głosów "za"

 

Danuta Wyskwarska Inspektor w Wydziale Rozwoju Lokalnego i Zamówień Publicznych odczytała projekt uchwały w sprawie nadania honorowej odznaki "Zasłużony dla Ząbkowic Śląskich"(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.

 

Głosowanie

16 głosów "za"

 

Radna Irena Szewczyk podziękowała za odznakę, nadmieniła że jest to odznaka dla całego Stowarzyszenia a nie tylko dla niej. 

 

 Danuta Wyskwarska Inspektor w Wydziale Rozwoju Lokalnego i Zamówień Publicznych odczytała projekt uchwały w sprawie nadania tytułu honorowego Obywatela Ząbkowic Śląskich

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.

 

Głosowanie

16 głosów "za"

 

Burmistrz Waldemar Markiewicz odczytał projekt uchwały w sprawie przystąpienia do projektu "Evita- inter@ktywne Gminy"(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).

         Poprosił o dopisanie § 3 "upoważnia się Burmistrza do podpisania porozumienia w sprawie wspólnej realizacji projektu pod nazwą Evita- inter@ktywne Gminy"

 

         Przedstawił prezentację multimedialną odnośnie programu "Evita - interaktywne Gminy"

         Dodał, iż aby przystąpić do projektu należy mieć 4 tys. z budżetu Gminy, 4 tys. otrzymujemy z Fundacji Wspomagania Figzał Rozwoju Wsi. Gmina Ząbkowice jest za małym partnerem i nie byłaby w stanie wystąpić do Urzędu Marszałkowskiego o pozyskiwanie środków. Gmina przystąpiłaby do porozumienia z Gminą, która jest wiodącym partnerem i starałaby się o pozyskanie środków dla projektu, byłby to Dzierżoniów. Wkład własny Gminy wynosiłby 15 % wartości projektu.  

 

Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu poinformowała, iż uchwała otrzymała pozytywną opinię komisji, bez § 3 zwróciła się z pytaniem dlaczego na dzisiejszym posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu nie został on dopisany ?

Skąd 4 tys. z budżetu Gminy Ząbkowice ?

 

Burmistrz Waldemar Markiewicz poinformował, że o konieczności dopisania tego paragrafu dowiedział się po komisji, podczas rozmowy z Wójtem Gminy Stoszowice.

         Natomiast jeżeli chodzi o 4 tys. zł to pochodzą one z rezerwy ogólnej burmistrza.

 

Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu zwróciła się z pytaniem czy wpisanie § 3 rodzi jakieś skutki finansowe ?

 

Lilla Gruntkowska Radca Prawny w Urzędzie Miejskim wytłumaczyła, że na ten moment nie, ale sytuacja może się zmienić kiedy zostanie podpisane porozumienie.

 

 

Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu przypomniała o analizie SWOT , którą Burmistrz obiecał przygotować.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął dyskusje oddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do projektu "Evita- inter@ktywne Gminy"

 

Głosowanie

16 głosów "za"

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik odczytał projekt uchwały w sprawie odwołania Radnego Mariana Tokarczyka z  funkcji Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej oraz z członka Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich. (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Otworzył dyskusje odnośnie przedstawionej uchwały.

 

Radny Józef Horowski zwrócił się z pytaniem do Radnego Ryszarda Barańskiego czy odwołanie Radnego Mariana Tokarczyk wynika z zemsty, czy z przedstawionych na początku sesji paragrafów.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął dyskusje i oddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odwołania Radnego Mariana Tokarczyka z  funkcji Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej oraz z członka Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich.

 

Głosowanie

12 głosów "za'

3 głosy przeciw

1 głos wstrzymujący.

 

Ad. pkt 9

Irena Szewczyk Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury , Sportu , Turystyki

i Promocji Gminy odczytała plan pracy komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie przedstawiony plan.

 

Głosowanie

16 głosów "za"

 

Jolanta Mitręga Przewodnicząca Komisji Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej

i Ochrony Środowiska odczytała plan pracy komisji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie przedstawiony plan.

 

Głosowanie

16 głosów "za"

 

Ewa Figzał  Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu przedstawiła plan pracy na II półrocze.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie przedstawiony plan.

 

Głosowanie

16 głosów "za"

 

Józef Horowski Zastępca Przewodniczącego Komisji Rolnej i Gospodarowania Nieruchomościami przedstawił plan pracy na II półrocze.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie przedstawiony plan.

 

Głosowanie

16 głosów "za"

 

Ryszard Barański Przewodniczący Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego

przedstawił plan pracy na II półrocze.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył dyskusję nad przedstawionym planem.

 

Radny Józef Horowski zauważył, że w planie nie ma podziału na miesiące.

 

Ryszard Barański Przewodniczący Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego wyjaśnił, iż za realizacje planu odpowiada on. Dodał, iż niektóre są już realizowane.

 

Radna Irena Szewczyk odnosząc się do planu zauważyła, że kontrolując przydział mieszkań komunalnych wchodzi się w kompetencje komisji mieszkaniowej

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik oddał pod głosowanie przedstawiony plan.

 

Głosowanie

13 głosów "za"

3 głosy wstrzymujące

 

Ewa Figzał Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej przedstawiła plan pracy komisji.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie przedstawiony plan.

 

Głosowanie

16 głosów "za"

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik przedstawił plan pracy Rady Miejskiej na II półrocze 2007 roku.

 

W wyniku braku pytań oddał pod głosowanie plan pracy Rady Miejskiej.

 

Głosowanie

16 głosów "za"

Ad. pkt 10

Interpelacje i zapytania radnych

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik odczytał interpelacje Radnego Franciszka Gawędy w sprawie delegacji służbowych oraz odpowiedź Burmistrza w tej sprawie (pisma stanowią załącznik do protokołu).

 

Radny Franciszek Gawęda odczytał oświadczenie dot. odpowiedzi na interpelację.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poinformował Wysoką Radę, że Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu zajmowała pismem skierowanym do Rady Miejskiej dot. przeniesienia przystanków dla przewoźników w jedno miejsce. Komisja jest za utrzymaniem dotychczasowych przystanków.

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad zamknął obrad  XV sesji Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich .

 

 

Protokołowała                                                       Przewodniczący Rady

Magdalena Grzeszczak                                         (-)Andrzej Dominik