Protokół nr XV/ 2007
z Sesji Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniu 28 września 2007 roku
w Sali konferencyjnej Urzędu
Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich
Godzina rozpoczęcia sesji 14
00
Nieobecni radni to :
Jolanta Mitręga nieobecna
usprawiedliwiona
W sesji udział wzięli:
Radni Rady
Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Krzysztof Kotowicz Burmistrz Ząbkowic Śląskich
Ireneusz Woźniakowski Zastępca Burmistrza
Iwona Aibin Sekretarz Gminy
Bożena Kurczyna Skarbnik Gminy
Oraz goście
zaproszeni wg listy obecności:
Na
podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik - o t w o r z y ł XIV
Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji, stwierdzając ze uczestniczy w niej 20 radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy
którym rada może obradować i podejmować
prawomocne uchwały .
Poinformował, że protokół obrad
sesji prowadzić będzie Elżbieta Maciejewska -
inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.
Następnie
przedstawił porządek posiedzenia :
1.
Przyjęcie porządku obrad.
2.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
3.
Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od
ostatniej sesji.
4.
Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od
ostatniej sesji.
5.
Sprawy różne , wolne wnioski i zapytania
.
6.
Informacja dotycząca przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2007 / 2008
7.
Informacja z wykonania budżetu
Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie za I półrocze 2007 roku
8.
Podjęcie
uchwał :
.
W
sprawie zmiany uchwały Nr VII/51/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich w sprawie
zaciągnięcia w roku 2007 długoterminowego kredytu bankowego na
sfinansowanie termomodernizacji .
.
W
sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2007 rok.
.
W
sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży dla przewodniczących organów
wykonawczych jednostek pomocniczych gminy Ząbkowice Śląskie (sołtysi i
przewodniczący zarządów osiedli) oraz dla przewodniczących rad sołeckich.
.
W
sprawie nadania honorowej odznaki " Zasłużony dla Ząbkowic Śląskich"
.
W
sprawie nadania tytułu "Honorowy Obywatel Ząbkowic Śląskich"
.
W sprawie przystąpienia do projektu " Evita- intern@ktywne Gminy"
9.
Przyjęcie planów pracy Komisji stałych Rady
Miejskiej oraz Rady Miejskiej na II półrocze 2007 roku
10.
Interpelacje i zapytania Radnych.
11.
Zakończenie obrad.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański wniósł do porządku obrad projekt uchwały
w sprawie odwołania radnego Mariana Tokarczyka z funkcji Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej
oraz członka tej komisji .
Jako uzasadnienie podał
fakt iż zgodnie z art. 24 który mówi że
' Radni nie mogą podejmować dodatkowych zajęć ani otrzymywać darowizn mogących podważyć
zaufanie wyborców do wykonywania mandatu zgodnie z art.23 . Z informacji jakie
napłynęły do Rady Miejskiej wynika że Pan
radny Tokarczyk od 23 czerwca był powołany na prokurenta spółki gminnej przez okres 5 dni . Podkreślił że z pisma burmistrza wynika że pan Tokarczyk nie
podejmował żadnych czynności na rzecz i w imieniu spółki, co jest nieprawdą. W
posiadaniu ma dokumenty świadczące o tym że pan
Tokarczyk przez dłuższy okres pełnił funkcję prokurenta i w imieniu spółki podejmował
czynności prawne. Następne uzasadnienie to, to, że pan Marian
Tokarczyk był desygnowany przez komitet wyborczy " Przyjazne Ząbkowice. W
chwili obecnej nie jest on już w tym komitecie i to jest drugie uzasadnienie.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, poddał wniosek Ryszarda Barańskiego
pod głosowanie.
Głosowanie 12
głosów za , 5 głosów przeciw i 1 głos wstrzymujący się
Wniosek radnego został przyjęty.
Następnie przystąpiono do realizacji porządku obrad .
Ad.pkt.3
Protokół z XIV Sesji Rady Miejskiej odbytej w
dniu 14 września 2007 roku został przyjęty bez uwag .
Ad. pkt. 4
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik,
w swoim sprawozdaniu z pracy od ostatniej sesji poinformował o :spotkaniu z
przewodniczącymi stałych komisji Rady Miejskiej na której ustalono plan pracy rady
miejskiej na II półrocze. Na spotkaniu dyskutowano na temat pracy stałych komisji , wnioski zostały przekazane burmistrzowi. Poproszono aby w każdej komisji uczestniczył burmistrz.
Następny wniosek dotyczył aby burmistrz w czasie składania sprawozdania z pracy
ograniczył to sprawozdanie jeśli chodzi o czas i zwrócił szczególną uwagę na
realizacje uchwał podjętych przez radę miejską . Brał udział w dożynkach
Gminno- Powiatowych które odbyły się w Tarnowie .
Odbyło się również spotkanie z szefami klubów
jak również z panem burmistrzem , jego zastępcami , panią sekretarz i panią skarbnik
gdzie głównym tematem była współpraca i
praca z Radą Miejską .Wyjaśnione zostały również kwestie, jakie miały miejsce
na ostatniej sesji Rady Miejskiej.
Uczestniczył również w pracach stałych komisji
Rady Miejskiej jak również przyjmował interesantów.
Po sprawozdaniu Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik, złożył oświadczenie następującej treści:
Oświadczam
że ustalając termin kontynuacji sesji Rady Miejskiej z dnia 24
sierpnia a był to piątek 7 września , kiedy ustalałem już
trzeci termin kontynuacji tej sesji nie
miałam żadnej informacji ze na dzień 14 września zostało zaplanowane oddanie do użytku
lądowiska oraz ćwiczenia zespołu zarządzania kryzysowego .
W
związku z tym w dniu 7 września poleciłem powiadomienie wszystkich radnych jak
również sołtysów jak również burmistrza , panią
sekretarz ze ustalam termin kontynuacji sesji na 14 września na godzinę 12. W tym dniu nie miałem żadnej informacji ani do dnia rozpoczęcia sesji,
że pani Pater i pani Grzeszczak są na urlopie w dniu, kiedy zaplano0wałem tą sesję.
O
oddaniu do użytkowaniu lądowiska jak i również przeprowadzenia tych ćwiczeń
zarządzania kryzysowego dowiedziałem się we wtorek 9 września
. Po zasięgnięciu informacji jaki czas może trwać otwarcie lądowiska - uzyskałem taką
odpowiedź ze około godziny 14-tej zakończy się to wszystko . W związku z tym w środę
przesunąłem godzinę rozpoczęcia sesji na godzinę 14 -tą .
Chciałbym
tutaj zaznaczyć również że jest to dla mnie bulwersujące jeżeli w prasie lokalnej , pisz e się ze sesję rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich są
spektaklem artystycznym ,
reżyserowanym przez jej przewodniczącego Andrzeja Dominika.
Chciałbym
tu oświadczyć ze Nigdy ja nie miałem takich ambicji żeby zostać reżyserem ,
natomiast ci państwo
którzy tu zawsze uczestniczą nie wiem ,czy tak odbierają że sesje
rady są zawsze spektaklem artystycznym .
To nie
ja przyczyniłem się do tego sesyjnego chaosu o jakim było napisane w gazecie w
dniu 14 września .
Proszę
więc o obiektywne opisywanie tych wszystkich rzeczy - te słowa kieruję do MIKIEGO , niewiem kto to jest - może się domyślam kto , ale tak to
było podpisane w prasie .
Ad. pkt.
Informację z pracy od ostatniej sesji przedstawił
Burmistrz Krzysztof Kotowicz , Sprawozdanie
obejmowało okres od 24 sierpnia do dnia
28 września br.
24.08.2007
25.08.2007
26.08. 2007
27.08. 2007
28.08.2007
29.08. 2007
.
Udział w spotkaniu podsumowującym przebieg tegorocznych Dożynek w
Tarnowie z udziałem pani Izabeli Tkaczyk i pana
Józefa Horowskiego, przedstawiciela Starostwa
Powiatowego pana Andrzeja Nowińskiego i pani Danuty Tkaczonek - dyrektorem Ząbkowickiego Ośrodka Kultury
.
Narada z Zarządem Klubu Sportowego "Orzeł"
.
Spotkanie z Markiem Drożdżem
prezesem Towarzystwa Budownictwa i przedstawicielem BGK
w sprawie odbytego przeglądu ząbkowickiego osiedla
TBS przez przedstawicieli Banku Gospodarki Krajowej oraz w sprawie współfinansowania przez BGK programu budownictwa
socjalnego.
.
Udział w spotkaniu z mieszkańcami ul. Kamienieckiej w Urzędzie Miejskim wraz z udziałem
zaproszonych gości pana Patryka Wilda - członka
Zarządu Województwa Dolnośląskiego i Stanisława Jurcewicza-
wiceprzewodniczący Sejmiku Dolnośląskiego.
.
Odbiór inwestycji pn: " Modernizacja Sali
gimnastycznej przy szkole Podstawowej Nr3" . Wartość zadania: 206 684,62
zł + 7 200 zł
=213 884,62 zł
30.08.2007
31.08.2007 - 03.09.2007
04.09.2007
05.09.2007
06.09.2007 - 09.09.2007
10.09.2007
11.09.2007 - 12.09.2007
13.09.2007
14.09.2007
15.09.2007
17.09.2007
18.09.2007
19.09.2007
20.09.2007
21.09.2007
22.09.2007
23.09.2007
24.09.2007
25.09.2007
Przebudowa oraz
remont wraz z termomoderniozacją budynku Ząbkowickiego Ośrodka Kultury w Ząbkowicach
Śląskich - Etap I. Nastąpiło otwarcie ofert 25 września wpłynęła 1 oferta Nie
rozstrzygnięto jeszcze przetargu
26.09.2007
27.09.2007
28.09.2007
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik wystąpił
z zapytaniem czy ktoś chce zabrać głos w
tej sprawie .
Radna Irena Szewczyk, wystąpiła z zapytaniem jaką podjął burmistrz decyzję w sprawie dodatkowych
środków finansowych dla Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz Biblioteki Miejskiej ?
Burmistrz Krzysztof Kotowicz, odpowiedział, że obie prośby wpłynęły do niego formalnie w dniu
wczorajszym. Omawiając ten temat z panem burmistrzem Markiewiczem , wstępna ocena
jest taka iż dopiero analiza budżetu czyniona przez radnych da pewne światło
czy zwiększenie dotacji będzie możliwe . W przekonaniu burmistrza zwiększenie
dotacji na ten rok dla obu instytucji jest niemożliwe.
Marian Patela - Przewodniczący
Zarządu Osiedla Stare Miasto, zapytał czy jest możliwość,
aby w krótkim czasie Ząbkowicki Ośrodek Kultury mógł
służyć społeczności lokalnej Ząbkowickiej. Drugie pytanie dotyczyło dokumentacji
Zarządu Osiedla Nr, 1 który posiada pisma Dolnośląskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, z
których wynika ze rozpoczną oni działalność budowy na rzecz budowy obwodnicy na
rzecz Ząbkowic Śląskich w pierwszej
połowie tego roku .
Kiedy praca nad obwodnicą
się rozpocznie,?
Burmistrz Krzysztof Kotowicz, odpowiedział że jeśli chodzi o przywrócenie użyteczności
funkcjonalności budynku Ząbkowickiego Ośrodka Kultury to niezależnie od tego czy
inwestycja zaczęłaby się zaraz po uchwaleniu budżetu 7 marca , czy zaczęłaby się
choćby nawet dziś przewrócenie pełnej funkcjonalności tego budynku w tym roku
nie jest możliwe . Nie jest możliwe, ponieważ dopiero dwa dni mogliśmy
rozstrzygnąć przetarg na I etap, który jest zapisany w budżecie. Wpłynęła jedna
oferta, co, do której wiarygodności nie mamy pewności. Nawet gdyby dziś zostało
podpisane rozstrzygnięcie przetargowe to i tak nie jest możliwe, aby proces
inwestycyjny zakończył się w tym roku.Gdyby dziś
wykonawca wszedł można mówić o jakimś etapie wykonania dachu i niczym więcej.
Podkreślił że
niezależnie od tego jakie będą rozstrzygnięcia dotyczące siedziby instytucji
kultury jaką jest ZOK, to niewątpliwie wykonanie remontu dachu pozwoli wrócić
do tego budynku , jeżeli nawet nie miałby on
przyszłościowo , docelowo siedzibą ZOK-u. Remont
dachu jest niezbędny.
Odnośnie obwodnicy,
stwierdził, że jeżeli Rada Miejska przyjmie wniosek burmistrza dotyczący
wydatkowania w przyszłym roku kwoty rzędu pół miliona złotych, na dokumentację
projektowo-kosztorysową małej, czy średniej obwodnicy Ząbkowic Śląskich to w
drodze procedury będzie wybrany wykonawca dokumentacji. Wykonanie takiej
dokumentacji tj. rząd 3,5 miesięcy, więc jeżeli samorząd województwa wcześniej
podpisze porozumienie z Gminą Ząbkowice Śląskie na takie wspólne przedsięwzięcie
bo , nie jest sztuka wydać pieniądze na dokumentację
nie mając pewności czy samorząd zechce tą dokumentację wziąć . Musi być tego pewność .W dniu uchwalenia budżetu można mówić o tym że
takie porozumienie można podpisywać , bo budżet jest gwarancją finansową dla
samorządu wojewódzkiego , dokumentacja zostanie wykonana więc jest to
perspektywa mniej więcej pół roku aby można było tą dokumentację przekazać
samorządowi wojewódzkiemu i jeśli on podejmie inicjatywę w roku przyszłym budowa
obwodnicy będzie mogła być przyspieszona o rok.
Ad. Sprawy różne
1.
Burmistrz Krzysztof Kotowicz , poinformował
ze Kapituła Konkursu Gmina Fair Pley przyznała Gminie
Ząbkowice Śląskie tytuł i certyfikat Gmina Fair Pley
w edycji 2007.
Niezależny audytor
zewnętrzny ocenił, że samorząd Ząbkowic Śląskich otworzył się w tym roku na
inwestorów i przedsiębiorców a reorganizowane w ocenie audytora zewnętrznego
struktury urzędu miejskiego i podległych jemu jednostek organizacyjnych tworzą
obecnie korzystne sprzyjające i przyjazne warunki dla powstawania i rozwoju biznesu.
Udział naszej Gminy w tym właśnie konkursie to nie tylko prestiżowy sukces
Ząbkowic Śląskich ale bardzo ważna formuła promocji
Gminy a także wzmocnienia każdej oferty inwestycyjnej Ząbkowic Sl. Najmniejszy zewnętrzny sygnał Gminy Ząbkowice Śląskie
do jakichkolwiek inwestorów w obojętnie jakim obszarze na którym jest logo Fair
Pley - oznacza wiarygodności takiej oferty o wiele
silniejszą niż gdyby to była oferta odpisana przez wszystkich mieszkańców
Ząbkowic Śląskich. Taka jest formuła , taka jest ocena
pozycji tego konkursu w skali Polski. Uroczystości związane z przekazaniem
certyfikatu odbędą się w Warszawie za tydzień , podziękował
osobom które swoją pracą i zaangażowaniem i inicjatywa przyczyniły się do tego
iż Gmina Ząbkowice Śląskie ten certyfikat otrzymała . Podziękował Pani Iwonie Aibin , Sekretarzowi
Gminy oraz osobom które potrafiła wokół siebie skupić , zaangażować , włączyć i
zaplanować wspólną pracę . Jest to Pani Grażyna Grzeszczak- kierownik Wydziału
Gospodarki Przestrzennej , Pani Maria Borucka - inspektor w Wydziale Finansów i Planowania , Pani
Danuta Wyskwarska - inspektor w wydziale Rozwoju Lokalnego i zamówień
Publicznych oraz Wojciech Jankowski - Kierownik Wydziału Infrastruktury Komunalnej
, Pan Marcin Orzeszek - Kierownik Wydziału Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości
oraz Pan Leon Małozięć Inspektor Wydziału
Infrastruktury Komunalnej. Duży wsparciem tego zespołu była Pani Bożena
Kurczyna -Skarbnik Gminy Ząbkowice Śląskie oraz Monika Oleksyszyn
- Kierownik Wydziału Rozwoju Lokalnego.
Podkreślił, że
jesteśmy Gminą, która po raz pierwszy uczestniczyła w tym konkursie, jesteśmy
jedna z nielicznych Gmin, które przy pierwszym podejściu ten certyfikat otrzymała.
Radna Jolanta Mitręga, wystąpiła do burmistrza z zapytaniem - co zrobiła Gmina, aby zatrzymać
jeden z podmiotów gospodarczych zatrudniających ponad 120 osób Firmę ARTCO, która
to w przyszłym roku z Ząbkowic wyjedzie? Jakie działania zostały podjęte?
Burmistrz Krzysztof Kotowicz , stwierdził
że pozwoli sobie odpowiedzieć pytaniem na pytanie radnej - Co samorząd Ząbkowic
zrobił w latach ubiegłych aby inwestorzy mieli przygotowane teren do inwestowania?
Przyznanie 5
grudnia ubiegłego roku na samym początku obecnej kadencji Gminie -
rozporządzeniem Rady Ministrów terenu pod strefę ekonomiczną, strefy INVEST
PARK nie oznaczało magicznego ruchu pod nazwą teren przygotowany, uzbrojony, gotowy
na przyjęcie inwestorów.
Ponadto nie jest
tajemnicą ze teren wskazany w tym rozporządzeniu, który był wynikiem propozycji
złożonej przez samorząd Ząbkowic Śląskich i poprzednika - nie jest terenem,
którego uzbrojenie byłoby proste i tanie.Mamy swiadomość że uzbrojenie terenu położonego w okolicach
ulicy Cukrowniczej może kosztować Gminę rząd 4 - 5 mln
zl. . Takie
propozycji przy budżecie nie składał świadomie , ponieważ
uważa ze byłoby to najdroższe uzbrojenie .Stąd intensywne zabiegi i prace oraz
starania aby pozyskać inną lokalizacje a jednocześnie rozmawiać z inwestorami
którzy wskażą właściwy teren ich zdaniem .
Firma ARTCO - a
właściwie jej przedstawiciele w rozmowie z nami mieli równoległą propozycje
innej podstrefy już przygotowana od kilku lat.Oczekiwanie od Gminy Ząbkowice Śląskie, aby przygotować
dla nich teren, uzbroić go w miesiąc lub dwa było oczekiwaniem rzeczy niemożliwej.
Nie tylko ze względów finansowych, ale tez od strony formalno-prawnej. Ucieczka
tego podmiotu z Ząbkowic Śląskich już nastąpiła, ponieważ właściciele tej formy
wiedzą ze jeszcze w tym względzie nie jesteśmy przygotowani i oni mają świadomość,
że inna propozycja jest już do wzięcia od zaraz .Kształt
budżetu jest wypadkową możliwości tej gminy, mogliśmy środki inwestycyjne
lokować inaczej niż to się stało w uchwale budżetowej .
2.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, odczytał pismo Radnego Marka Ciapki - wezwanie do usunięcia naruszenia
prawa w uchwale nr VII/53/2007z dnia 28 czerwca 2007 roku w sprawie
rozpatrzenia skargi Ryszarda Barańskiego na
działalność Burmistrza ( pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Po odczytaniu pisma
poinformował Radnych, że powyższa uchwała nie została zakwestionowana przez
Nadzór Prawny.
Odczytał wyciąg z protokołu Sesji Rady Miejskiej
z dnia 28 czerwca 2007 roku, podczas której była rozpatrywana skarga Radnego
Ryszarda Barańskiego oraz wyciąg z posiedzenia Komisji
Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego z dnia 9 maja 2007 gdzie skarga
była przedmiotem obrad komisji (wyciągi stanowią załącznik do niniejszego
protokołu).
3.
Radna Jolanta Mitręga, wyraziła podziękowanie dla Zarządu Mieszkańców Osiedla XX - lecia za zorganizowanie w dniu 22 września 2007 roku
imprezy - festynu rodzinnego pn. Żegnaj Lato na Rok.
4.
Ryszard Kacperkiewicz
mieszkaniec Ząbkowic Śląskich, poruszył sprawę
podwyżki cen za wodę i ścieki, jaka ma obowiązywać od dnia 1 października. Wyraził
oburzenie w tej sprawie. Uchwała w sprawie podwyżki cen przez Radę Miejską nie
została podjęta, ponieważ nie została ona przygotowana przez Burmistrza, tym
samym bez zgody Rady wchodzą w życie z mocy ustawy.
Zadał pytanie dlaczego burmistrz nie złożył takiego projektu
uchwały i tym samym uniemożliwił wykonywanie podstawowych kompetencji.
Radna Ewa Figzał poinformowała wszystkich, iż Komisja Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu pochyliła się nad problemem podwyżki cen wody i
ścieków. Komisja oczekiwała, iż będzie procedować nie
tylko pod wnioskiem o podwyżkę wody, ale również nad trzema dokumentami.
Komisja nie otrzymała:
- opinii Burmistrza dot. oceny tych danych,
które zostały przedstawione przez Spółkę "Delfin"
- opinii Rady Nadzorczej w tej kwestii
- uchwały w sprawie podwyżki cen wody
Burmistrz
Ireneusz Woźniakowski odnosząc się do
wypowiedzi Radnej Ewy Figzał stwierdził, iż wszyscy wiedzą jak wygląda
procedura uchwalania podwyżek cen wody. Na początku tego roku kiedy Rada
Miejska zapoznawała się z pracą Spółki "Delfin" a jej prezesem był Pan Szymański na moje wyraźne pytanie "jakie przewiduje
podwyżki wody w tym roku ze względu na działalność w poprzednim roku" ? Pan Szymański mówił o 40
%, nowy prezes zaproponował 15 % na ścieki. Jeżeli chodzi o Radę Miejską to
wyraża ona swoją opinię jeżeli chodzi o stawki. Bez
względu na to jaka będzie to opinia, pozytywna bądź
negatywna; w formie uchwały lub nie stawki po 40 dniach wchodzą.
Dodał,
iż na komisji Gospodarczej w imieniu burmistrza wyraził zdanie na temat
podwyżek, że są one uzasadnione i wniosek "Delfina" został sformułowany w
sposób właściwy. Natomiast, jeżeli chodzi o przygotowanie uchwały to nigdzie
nie jest napisane, że przygotowanie uchwały dla Rady Miejskiej leży w
kompetencji Burmistrza. Rada Miejska posiada do obsługi dwóch pracowników, jest
21 radnych także myślę, że przygotowanie uchwały mogło nastąpić również przez
Radę Miejską.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik nadmienił, że do Biura Rady Miejskiej wniosek
z "Delfina" wpłynął 11 lipca 2007 roku. Następnego dnia zostało skierowane
pismo do Burmistrza z prośbą o przeprowadzenie analizy ekonomicznej i
zasadności tych podwyżek.
Poprosił,
aby nie obarczać Rady Miejskiej o nieprzygotowanie
projektu uchwały, jeżeli chodzi o temat podwyżek wody.
Pan
Ryszard Kacperkiewicz zwrócił się do
Burmistrza Ireneusza Woźniakowskiego, poinformował iż dysponuje ustawą o zbiorowym zaopatrzenie w
wodę i odprowadzaniu ścieków. Zgodnie z nią Rada podejmuje uchwałę o
zatwierdzeniu taryf w terminie 45 dni od dnia złożenia wniosku albo o odmowie
zatwierdzenia taryf . Rada nie opiniuje, tylko
zatwierdza. W ustawie jest również zapis, iż Burmistrz sprawdza czy plan i
taryfy zostały opracowane zgodnie z przepisami ustawy. Weryfikuje koszty pod
względem cenowości ich ponoszenie, w związku z tym to
Burmistrz powinien przygotować projekt uchwały.
Dodał,
że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym to do zadań burmistrza należy
przygotowanie uchwał.
Wiceprzewodniczący
Rady Miejskiej Ryszard Barański odnosząc się do
tematu podwyżki wody poinformował, że Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu
była przeciwko podwyżkom cen wody.
Dodał,
iż Radni przyszli do Rady z hasłami, że są przeciwko wszelakim podwyżkom.
Wszystkie opracowania jakie trafiły do Radnych były
przygotowane przez Pana Szymańskiego. Pan Szymański miał za zadanie opracować plan wyjścia z
kryzysowej sytuacji zakładu. Jak również miał przedstawić wizję obniżenia
kosztów zakładu, aby w
tym roku nie było podwyżek cen wody i ścieków.
Nowy
Prezes spółki na posiedzeniu Komisji poinformował Radnych, iż opiera wszystko
na tych samych wytycznych, które przedstawiał Pan Szymański.
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz
odnosząc się do wypowiedzi poprzednika stwierdził, iż łatwo jest szermować
wygodnymi dla siebie hasłami, iż jest przeciw podwyżkom, a podwyżek dokonywać.
Dodał, iż to racjonalność ekonomiczna przekonała go o podwyżce cen wody i
ścieków.
Marian Patela Przewodniczący Osiedla Stare Miasto wypowiadając się w
temacie podwyżek zauważył, że ludzie mogą mieć problemy z opłatą za wodę.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
ogłosił 10 minut przerwy.
Po przerwie wznowiono obrady Sesji.
Ad. pkt 6
Informacja
z przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2007/2008.
Helena Wolnik- Kliber Inspektor w Wydziale Edukacji Kultury i Sportu
poinformowała, iż informacje, które zostały przygotowane dla Radnych z Komisji
Oświaty uległy zmianie. Te przedstawiane na dzisiejszej Sesji są przygotowane
na dzień 10 września 2007. (informacja w formie
pisemnej stanowi załącznik do protokołu).
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
otworzył dyskusje odnośnie przedstawionej informacji.
Radna Irena Szewczyk zwróciła się z pytaniem
do Pani Inspektor, do kiedy jest termin składania wniosków na stypendia socjalne ?
Helena Wolnik- Kliber Inspektor w Wydziale Edukacji Kultury i Sportu
poinformowała, iż do 15 IX 2007 chyba, że sytuacja danej rodziny
zmieni się drastycznie.
Radna Jolanta Mitręgo poruszyła temat przewozu
uczniów do szkół, a przedewszystkim bezpieczeństwa
dowozu dzieci do szkół.
Radny Janusz Labok
uzupełniając wypowiedź poprzedniczki dodał, iż doszły do niego sygnały, że na
skrzyżowaniu ulic Powstańców Warszawy i Kusocińskiego.
Autobusy zatrzymują się po drugiej stronie skrzyżowania i w chwili
kiedy Strażnik Miejski jest na miejscu dzieci przechodzą prawidłowo, w
chwili kiedy ten strażnik jest nieobecny wszyscy przechodzą w poprzech skrzyżowania. W chwili obecnej, kiedy jest jesień
lustro jest zaparowane i kierowcy bardzo szybko uciekają ze skrzyżowania, co
stanowi duże zagrożenie dla dzieci, które przechodzą.
Zaproponował,
aby autobusy zatrzymywały się za skrzyżowaniem na terenie parkingu za szkołą,
za gimnazjum.
Burmistrz Waldemar Markiewicz
poinformował, że ustalając sieć dowozu z Panią Pater uzyskał informację, że
przystanek dla tych autobusów będzie zlokalizowany w tej części, którą zaproponował
radny. Obiecał zająć się tą sprawą.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
zwrócił się pytaniem do dyrektora Gimnazjum Nr 1 czy została już wyjaśniona
sprawa dowozu dzieci do szkoły ze Stolca, które bardzo często spóźniały się na
pierwszą lekcję.
Włodzimierz Raba Dyrektor Gimnazjum Nr 1
odpowiadając na pytania Radnego podkreślił, iż autobusy dowożące dzieci do
Gimnazjum zatrzymują się na jego terenie. Jeżeli chodzi o dojazd dzieci ze
Stolca to sprawa została wyjaśniona. Dodał, że jest na bieżąco z Panem Aibinem oraz Dyrektorem PKS z Dzierżoniowa.
Podziękował
za przejście na ul. Kusocińskiego.
Radny Stanisław Nędza zasygnalizował problem
związany z suchymi drzewami na boisku w Braszowicach, na którym bawią się
dzieci. Drzewa te powinny zostać przycięte. Podobny problem jest przy Szkole
Podstawowej na ul. Piastowskiej.
Radna Ewa Figzał zwróciła się z pytaniem do
Pani Inspektor czy istnieją zapytania dyrektorów o trudnościach kadrowych w szkołach ?
Helena Wolnik- Kliber Inspektor w Wydziale Edukacji Kultury i Sportu
odpowiadając na to pytanie stwierdziła, iż ona nie ma wiadomości na ten temat.
Kazimierz Dyda
Sołtys Wsi Jaworek poruszył problem przepełnionych autobusów dowożących dzieci
do szkoły. Zaciekawił się czy pracownicy z urzędu robili kontrolę autobusów
dowożących dzieci?
Burmistrz Krzysztof Kotowicz zaznaczył, że
jeżeli chodzi o takie przypadki to reakcja będzie natychmiastowa, bo
bezpieczeństwo dzieci jest najważniejsze. Dodał, że sam kiedyś kontrolował
takie zgłoszenie. Gdy takie zgłoszenie się sprawdzi będzie wyciągnięta kara
finansowa.
Jadwiga Zięba Sołtys wsi Strąkowa przedstawiła
problem w jej wsi. Dzieci oczekujące na autobus muszą stać pod gołym niebem.
Poprosiła o skontrolowanie miejsc, w których dzieci oczekują na autobus.
Przewodniczący Rady Miejskiej zamknął dyskusje
w tym temacie.
Przystąpiono do realizacji następnego punktu posiedzenia.
Ad. pkt 7
Informacja z wykonania budżetu Miasta i Gminy
Ząbkowice Śląskie za I półrocze 2007 roku.
Bożena Kurczyna Skarbnik Gminy stwierdziła, że
okres I półrocza była dla Gminy bardzo dobry pod względem finansowym. Wynikało
to ze ściągnięcia dochodów, a zwłaszcza dochodów własnych wskaźnikiem
53,4 % . Do tej pory (tzn. za okres od kiedy
jest Skarbnikiem Gminy) takiego wskaźnika praktycznie Gmina nie uzyskała.
Dzięki takiemu wskaźnikowi Gmina miała możliwość od co
najmniej 3 lat pokryć wydatki bieżące bez kredytu. Gmina ma dobrą płynność
finansową, I półrocze zamknęło się nadwyżką budżetową powyżej 2 mln zł. Transze dla poszczególnych
jednostek oświatowych są otrzymywane w pierwszych dniach danego miesiąca w
pełnej wysokości.
Podkreśliła,
że trudno przewidzieć, jakie będzie wykonanie za okres całego roku budżetowego.
Dodała, iż analizuje szczegółowo każdy miesiąc, robi harmonogram dochodów i
wydatków w każdym miesiącu, aby zachować płynność finansową. Gmina obraca coraz
większymi środkami, to są już miliony.
Odczytała sprawozdanie z wykonania budżetu (
sprawozdanie w formie pisemnej stanowi załącznik do protokołu)
Podsumowując
dodała, że jeżeli chodzi o zadania inwestycyjne to faktury wpływają dopiero
teraz. Remont Izby Pamiątek Regionalnych został ukończony i zapłacony. Obecnie
trwa inwestycja pod nazwą "Remont Krzywej Wieży". Do dnia dzisiejszego gmina
nie korzystała z kredytu inwestycyjnego, obecnie jest przetarg i niedługo
zostanie ukończony- zostanie wybrany bank. Trudno jest określić, jakie będą do
końca roku dochody i ile rzeczywiście Gmina będzie musiała zaciągnąć kredytu.
Jeżeli wykonanie dochodów będzie wskaźnikowo podobne do wykonania w I półroczu
to być może nie zajdzie potrzeba zaciągnięcia kredytu w wysokości 3 mln. 675 tys. zł.
Jeżeli
chodzi o gospodarkę poza budżetową to są zadania realizowane poprzez jednostki
oświatowe jak również jednostkę budżetową OSiR, które są realizowane w ramach
gospodarki pozabudżetowej tzn. że otrzymały one możliwość zbierania dochodów o
wydatkowania ich na cele określone w uchwale Rady Miejskiej. Stanowi to dość pokaźną kwotę ponieważ w ramach gospodarki budżetowej funkcjonują
wszystkie stołówki szkolne, finansowana jest Hala Sportowa, funkcjonuje zakład
budżetowy ZBK, funkcjonuje Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej jak również zadania własne Gminy.
Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu przedstawiła opinię komisji odnośnie wykonania budżetu.
Komisja
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu na swoim posiedzeniu w dniu 21 września 2007
roku przyjęła informację z wykonania budżetu miasta i gminy Ząbkowice Śląskie
za I półrocze 2007 roku. Komisja stwierdza i zwraca uwagę na niski wskaźnik
wykonania zadań inwestycyjnych, dokładnie wydatków inwestycyjnych na poziomie
2, 1 %. Komisja również wnosi uwagę o braku informacji merytorycznej i
finansowo - rzeczowej na komisji. Brakujące informację zostały uzupełnione na
dzisiejszym posiedzeniu komisji.
Wyraziła
swoje zaniepokojenie agresywną medialną krytyką ze strony Pana Burmistrza pracy
komisji, krytyką modelu, czasu, jakości pracy, składu
osób zaproszonych. Poinformowała Pana Burmistrza, że takie działanie uznaje za
próbę zdyscyplinowania i ośmieszenia radnych, członków komisji rozwoju
gospodarczego i budżetu, a tym samym Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich.
Uważa, że rzetelna i merytoryczna praca radnych zasługuje na wyróżnienie a nie
na ośmieszenie w różnych mediach. Podziękowała tym radnym, którzy rzetelnie
pracowali na posiedzenie komisji rozwoju gospodarczego i budżetu.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
otworzył dyskusje odnośnie przedstawionej informacji. W wyniku braku pytań
przyjęto informację z wykonania budżetu.
Ogłosił 10 minut przerwy.
Po przerwie wznowiono obrady Sesji.
Ad. pkt 8
Bożena Kurczyna Skarbnik Gminy odczytała
projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/57/2007 Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich w sprawie zaciągnięcia w roku 2007 długoterminowego
kredytu bankowego na sfinansowanie termomodernizacji. (projekt
uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu poinformowała, iż uchwała otrzymała pozytywną opinię
komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie projekt uchwały w
sprawie zmiany uchwały Nr VII/57/2007 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich w
sprawie zaciągnięcia w roku 2007 długoterminowego kredytu bankowego na
sfinansowanie termomodernizacji.
Głosowanie
18 głosów "za"
Bożena Kurczyna Skarbnik Gminy odczytała
projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na rok
2007 (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu). Dodała, iż dopiero w
dniu dzisiejszym w uzasadnieniu może podać aktualny plan dochodów i wydatków.
Ewa
Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu poinformowała, iż
uchwała otrzymała pozytywną opinię komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
otworzył dyskusje odnośnie przedstawionego projektu uchwały.
Radna Irena Szewczyk zwróciła się z pytaniem
odnośnie zmniejszenia wydatków na pomoc społeczną o 24 700 zł.
Radna Jolanta Mitręga zaciekawiła się kto
będzie organizował piknik ekologiczny ?
Burmistrz Waldemar Markiewicz
poinformował, że piknik będzie organizowany przez Urząd przy pomocy OSiR-u . Odbędzie się on 20 X w godz.10- 16
W
ramach tego pikniku zaplanowana jest m.in. prezentacja klubów sportowych,
piłkarzy z klubu "Orła". Piknik poprowadzi Marcin Dworak z Radia Eski.
Radny Franciszek Gawęda podziękował za
docenienie roli reklamy i marketingu. Wypowiadając się odnośnie ceny tego
przedsięwzięcia zauważył, iż w tygodni poprzednim zarówno OSiR jak i Biblioteka
składały pismo o dofinansowanie, pieniądze pozwoliły by
im na przetrwanie do końca roku. Uzyskały one odpowiedź, że nie ma możliwości
ich dofinansowania w tym roku.
Wyraził
swoją obawę, że gmina może zostać posądzona o to, iż lekką ręką wydaje 15 tys.
na piknik a nie stać jej na wspomożenie innych instytucji. Jego obawy budzi
również fakt, że zarówno w mediach i w blogu
burmistrza słyszał wypowiedź, że za całość kultury masowej w Ząbkowicach
Śląskich odpowiada Ząbkowicki Ośrodek Kultury. Skąd
taka zmiana ?
Burmistrz Waldemar Markiewicz
poinformował, że zaczęto szukać sponsorów, bo zdano sobie sprawę, iż w budżecie
nie ma pieniędzy. Bank Spółdzielczy obiecał przekazać 5 tys. zł, czekamy
jeszcze na informacje z ZUS-u odnośnie dotacji w wysokości 7 tys. zł.
Ma
nadzieję, że przy takim wykonaniu budżetu znajdą się pieniądze dla biblioteki i
OSiR-u.
Radny Ryszard Barański
zaciekawił się ile pieniędzy na obchody 720 - lecia
Ząbkowic Śląskich otrzymamy z Brukseli ?
Burmistrz Waldemar Markiewicz
poinformował, że z Brukseli otrzymani 2 400 euro.
Są to pieniądze na delegacje częściowe z miast partnerskich.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
zamknął dyskusję i oddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wprowadzenia
zmian w budżecie miasta i gminy na rok 2007.
Głosowanie
16 głosów "za"
1 głos "przeciw"
Iwona Aibin
Sekretarz Gminy odczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów
podróży dla przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych gminy
Ząbkowice Śląskie (sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli) oraz dla
przewodniczących rad sołeckich. (projekt uchwały
stanowi załącznik do protokołu)
Ewa
Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu poinformowała, iż
uchwała otrzymała pozytywną opinię komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
otworzył dyskusję odnośnie przedstawionego projektu uchwały.
Radna Irena Szewczyk zwróciła się z pytaniem
czy diety te będą wypłacane co miesiąc podobnie jak radnym.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
wytłumaczył, iż diety te będą wypłacane tylko za udział w posiedzeniach nie
jest to ryczałt miesięczny.
Zamknął dyskusje i oddał pod głosowanie
projekt uchwały w sprawie
ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży dla przewodniczących
organów wykonawczych jednostek pomocniczych gminy Ząbkowice Śląskie (sołtysi i
przewodniczący zarządów osiedli) oraz dla przewodniczących rad sołeckich. (projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Głosowanie
16 głosów "za"
Danuta Wyskwarska Inspektor w Wydziale Rozwoju
Lokalnego i Zamówień Publicznych odczytała projekt uchwały w sprawie nadania
honorowej odznaki "Zasłużony dla Ząbkowic Śląskich"(projekt uchwały stanowi
załącznik do protokołu)
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie projekt w/w
uchwały.
Głosowanie
16 głosów "za"
Radna Irena Szewczyk podziękowała za odznakę,
nadmieniła że jest to odznaka dla całego Stowarzyszenia a nie tylko dla niej.
Danuta
Wyskwarska Inspektor w Wydziale Rozwoju Lokalnego i Zamówień Publicznych
odczytała projekt uchwały w sprawie nadania tytułu honorowego Obywatela
Ząbkowic Śląskich
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie projekt w/w
uchwały.
Głosowanie
16 głosów "za"
Burmistrz Waldemar Markiewicz
odczytał projekt uchwały w sprawie przystąpienia do projektu "Evita- inter@ktywne
Gminy"(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).
Poprosił
o dopisanie § 3 "upoważnia się Burmistrza
do podpisania porozumienia w sprawie wspólnej realizacji projektu pod nazwą Evita- inter@ktywne Gminy"
Przedstawił
prezentację multimedialną odnośnie programu "Evita -
interaktywne Gminy"
Dodał,
iż aby przystąpić do projektu należy mieć 4 tys. z budżetu Gminy, 4 tys.
otrzymujemy z Fundacji Wspomagania Figzał Rozwoju Wsi. Gmina Ząbkowice jest za
małym partnerem i nie byłaby w stanie wystąpić do Urzędu Marszałkowskiego o
pozyskiwanie środków. Gmina przystąpiłaby do porozumienia z Gminą, która jest
wiodącym partnerem i starałaby się o pozyskanie środków dla projektu, byłby to
Dzierżoniów. Wkład własny Gminy wynosiłby 15 % wartości projektu.
Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu poinformowała, iż uchwała otrzymała pozytywną opinię
komisji, bez § 3 zwróciła się z pytaniem dlaczego na dzisiejszym posiedzeniu
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu nie został on dopisany
?
Skąd 4 tys. z budżetu Gminy Ząbkowice
?
Burmistrz Waldemar Markiewicz
poinformował, że o konieczności dopisania tego paragrafu dowiedział się po
komisji, podczas rozmowy z Wójtem Gminy Stoszowice.
Natomiast jeżeli chodzi o 4 tys. zł to pochodzą one z
rezerwy ogólnej burmistrza.
Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu zwróciła się z pytaniem czy wpisanie § 3 rodzi jakieś
skutki finansowe ?
Lilla Gruntkowska Radca Prawny w Urzędzie Miejskim
wytłumaczyła, że na ten moment nie, ale sytuacja może się zmienić kiedy
zostanie podpisane porozumienie.
Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu przypomniała o analizie SWOT , którą
Burmistrz obiecał przygotować.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
zamknął dyskusje oddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia
do projektu "Evita- inter@ktywne
Gminy"
Głosowanie
16 głosów "za"
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
odczytał projekt uchwały w sprawie odwołania Radnego Mariana Tokarczyka z funkcji Przewodniczącego Komisji
Rewizyjnej oraz z członka Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich. (projekt uchwały stanowi załącznik do
protokołu)
Otworzył dyskusje odnośnie przedstawionej
uchwały.
Radny Józef Horowski
zwrócił się z pytaniem do Radnego Ryszarda Barańskiego
czy odwołanie Radnego Mariana Tokarczyk wynika z zemsty, czy z przedstawionych
na początku sesji paragrafów.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
zamknął dyskusje i oddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie odwołania
Radnego Mariana Tokarczyka z funkcji Przewodniczącego Komisji
Rewizyjnej oraz z członka Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich.
Głosowanie
12 głosów "za'
3 głosy przeciw
1 głos wstrzymujący.
Ad. pkt 9
Irena
Szewczyk Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury , Sportu
, Turystyki
i Promocji Gminy
odczytała plan pracy komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie przedstawiony plan.
Głosowanie
16 głosów "za"
Jolanta
Mitręga Przewodnicząca Komisji Komisji Zdrowia,
Opieki Społecznej
i Ochrony Środowiska
odczytała plan pracy komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie przedstawiony plan.
Głosowanie
16 głosów "za"
Ewa Figzał Przewodnicząca Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu przedstawiła plan pracy na II półrocze.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie przedstawiony plan.
Głosowanie
16 głosów "za"
Józef Horowski
Zastępca Przewodniczącego Komisji Rolnej i Gospodarowania Nieruchomościami
przedstawił plan pracy na II półrocze.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie przedstawiony plan.
Głosowanie
16 głosów "za"
Ryszard Barański
Przewodniczący Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego
przedstawił plan pracy na II
półrocze.
Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył
dyskusję nad przedstawionym planem.
Radny Józef Horowski
zauważył, że w planie nie ma podziału na miesiące.
Ryszard Barański
Przewodniczący Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego wyjaśnił, iż
za realizacje planu odpowiada on. Dodał, iż niektóre są już realizowane.
Radna Irena Szewczyk odnosząc się do planu
zauważyła, że kontrolując przydział mieszkań komunalnych wchodzi się w
kompetencje komisji mieszkaniowej
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
oddał pod głosowanie przedstawiony plan.
Głosowanie
13 głosów "za"
3 głosy wstrzymujące
Ewa Figzał Zastępca Przewodniczącego Komisji
Rewizyjnej przedstawiła plan pracy komisji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
w wyniku braku pytań ze strony Radnych oddał pod głosowanie przedstawiony plan.
Głosowanie
16 głosów "za"
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
przedstawił plan pracy Rady Miejskiej na II półrocze 2007 roku.
W wyniku braku pytań oddał pod głosowanie plan
pracy Rady Miejskiej.
Głosowanie
16 głosów "za"
Ad. pkt 10
Interpelacje i zapytania radnych
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
odczytał interpelacje Radnego Franciszka Gawędy w sprawie delegacji służbowych
oraz odpowiedź Burmistrza w tej sprawie (pisma stanowią załącznik do
protokołu).
Radny Franciszek Gawęda odczytał oświadczenie
dot. odpowiedzi na interpelację.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
poinformował Wysoką Radę, że Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu zajmowała
pismem skierowanym do Rady Miejskiej dot. przeniesienia przystanków dla
przewoźników w jedno miejsce. Komisja jest za utrzymaniem dotychczasowych
przystanków.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad
zamknął obrad XV
sesji Rady Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich .
Protokołowała Przewodniczący
Rady
Magdalena Grzeszczak (-)Andrzej Dominik