Protokół  nr XLIII

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniach 27 lutego 2009 roku

w sali  konferencyjnej Starostwa Powiatowego

w Ząbkowicach Śląskich

 

   

Godzina rozpoczęcia sesji 14 00

 

W sesji udział wzięli:

Radni Rady Miejskiej            w Ząbkowicach Śląskich

Burmistrz                                 Krzysztof  Kotowicz 

Zastępca Burmistrza           Ireneusz Woźniakowski

Iwona Aibin                         Sekretarz  Gminy               

Paweł Polewski                   Radca Prawny

 

Radni nieobecni :

Zdzisław   Burnat               nieobecny usprawiedliwiony

Marek Ciapka                      nieobecny usprawiedliwiony

 

Oraz goście zaproszeni wg list obecności .

 

                                Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku  o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  -    o t w o r z y ł  XXXXI   Sesję Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich  V kadencji, stwierdzając że uczestniczy w niej 19 radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować  i podejmować  prawomocne  uchwały .

Następnie przedstawił porządek  posiedzenia :

1.                        Przyjęcie porządku obrad.

2.                        Przyjęcie  protokołu z poprzedniej Sesji.

3.                        Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia  Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Ząbkowice Śląskie .

4.                        Sprawozdanie z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej Sesji .

5.                        Sprawozdanie z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej  sesji.

6.                        Sprawozdanie z działalności stałych Komisji Rady Miejskiej .

7.                        Informacja o przebiegu ferii zimowych.

8.                        Analiza działalności Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji " DELFIN"    w Ząbkowicach Śląskich oraz plan  inwestycji na rok  2009.  

9.                        Sprawy różne.

10.                     Podjęcie uchwał:

.                    W sprawie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Ząbkowice Śląskie.

.                    W sprawie wyznaczenia podmiotu, w którym jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca  społecznie użyteczna .

.                    W sprawie zmiany uchwały nr XIII/84/2007 z dnia 26 listopada 2007 roku       w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Tarnów.

.                    W sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich na 2009 rok.

.                    W sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie  na 2009 rok.

11.                    Rozpatrzenie skarg wpływających do Rady Miejskiej:

.                    Skarga pana Piotra Kuliga

.                    Skarga pana Jerzego Brzezińskiego dotycząca problemu drogi dojazdowej i chodnika  do osiedla  garażowego "Wschód".

.                    Skarga mieszkańców posesji  przy ulicy Legnickiej 4 i 4 a w Ząbkowicach Śląskich  na działalność Burmistrza  Ząbkowic Śląskich 

12.                    Rozpatrzenie wniosku o odwołanie Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich.

13. Interpelacje i zapytania Radnych.

14.  Zakończenie obrad.    

 

Przewodniczący Andrzej Dominik, zwrócił się do radnych czy są pytanie odnośnie porządku obrad.

 

Radna Ewa Figzał,

wniosła o przesunięcie pkt. 12 porządku obrad - wniosku o odwołanie wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Ryszarda Barańskiego na punkt 2.

Uzasadniła to tym, że pan wiceprzewodniczący siedzi przy stole prezydialnym i nie wie czy będzie wiceprzewodniczącym czy też nie. Proszę o przegłosowanie tego wniosku.

 

Przewodniczący Andrzej Dominik, zapytała czy ktoś jeszcze chce zabrać głos w tym temacie.

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz,

stwierdził, że nie kwestionuje wniosku radnej Ewy Figzał, ale chciałby by Lokalny Program Rewitalizacji pozostał jako 3 punkt.

 

Radna Ewa  Figzał,

podtrzymała swój wniosek i poprosiła o jego przegłosowanie.

 

Radny Józef Horowski ,

W związku z sytuacją jaka się wytworzyła uznał, że jest to polityczne wykorzystywanie tego punktu, ponieważ nie ma w tej chwili dwóch radnych i zmiana porządku obrad mieć może wpływ na wyniki głosowania.

 

Przewodniczący Andrzej Dominik,

 Poinformował, że radny Zdzisław Burnat przed sesja zgłosił swoją nieobecność na sesji a radny Marek Ciapka poinformował przed trzema dniami że się spóźni na obrady sesji.

 

W związku z brakiem uwag do porządku obrad, Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnej Ewy Figzał,

 

Głosowanie: 11 głosów za, 8 głosów przeciwnych

 

Wniosek radnej przeszedł i przystąpiono do kontynuacji porządku obrad.

 

Ad. 2

 

Rozpatrzenie wniosku o odwołanie Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Ryszarda Barańskiego.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poinformował że w związku z tym że głosowanie nad wnioskiem odbędzie się  głosowaniu  tajnym w celu tym  należy powołać komisję Skrutacyjną  .

Poprosił o zgłaszanie kandydatur do komisji.

Radny Józef Horowski zgłosił radnego Marian Tokarczyka

Radny Ryszard Barański zgłosił radnego Franciszka Gawędę

Radna Jolanta Mitręga zgłosiła radnego Tomasza Stępnia .

 

Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na pracę w komisji. W wyniki głosowanie 19 głosami " za" skład komisji Skrutacyjnej został przyjęty przez radę.

 

Następnie Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy.

W miedzy czasie Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował że jest przygotowanych 21 kart do głosowania oraz objaśnił zasadę głosowania. Odczytał również treść wniosku zgłoszonego.

 

Członkowie komisji wybrali ze swojego grona przewodniczącego Komisji, którym został Marian Tokarczyk .

Komisja rozdała karty go głosowania i przeprowadzono głosowanie.

 

Radny Franciszek Gawęda, zgłosił wniosek aby przed zebraniem kart przeprowadzić dyskusję.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał wniosek pod głosowanie 

 

Głosowanie : 14 głosów za , 3  głosy przeciwne  ,1 głos wstrzymujący .

Wniosek  przeszedł.

 

Jako pierwszy głos zabrał radny  Franciszek Gawęda ,

 

Panie Przewodniczący! Panie i Panowie Radni!

Przedstawiony do rozpatrzenie przez Radę Miejską wniosek jest pewną "zasłoną dymną" tych sześciu radnych, którzy swoją bezsilność w sprawowaniu mandatu, wynikającą z uwikłania się w swoistą koterię, pragną przerzucić jak na razie na osobę wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Ryszarda Barańskiego. I chyba się nie pomylę - aczkolwiek chciałbym - to w okresie późniejszym tą swoją niemoc będą próbować, w takiej lub innej formie, ukierunkowywać również i na inne osoby, które nie postrzegają spraw tak jak powinni - czyli tak jak to widzą  i postrzegają to oni, przeświadczeni o swojej nieomylności.

Dotychczas niektórzy z tych sześciu radnych próbowało umniejszać i dezawuować rolę innych radnych, różnymi, w tym poza prawnymi sposobami i metodami. Jak na razie to tylko ze szkodą dla naszego miasta i gminy, Rady Miejskiej oraz własnej.

Wniosek w naszej, Ząbkowickiej  rzeczywistości, nie mający racjonalnego uzasadnienia,  jest rozpatrywany ze szkodą dla wizerunku  pozostałych radnych Rady Miejskiej.

Szkoda tylko, proszę państwa, że energia i uwaga wnioskujących radnych tak bardzo ukierunkowana jest wyłącznie na urzędową koterię.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej - Pan Ryszard Barański swoją działalnością oraz podejmowanymi decyzjami  uwiarygodnił, że radny to nie tylko  "radny bezradny",  ale osoba, na którą można liczyć i zwrócić się o pomoc choćby w załatwianiu codziennych i zwykłych życiowych spraw. Świadczyć o tym może chociażby ilość osób zwracających się o pomoc do Ryszarda Barańskiego. Jak się częstokroć  okazuje mieszkańcy powierzają mu swoje sprawy bo przede wszystkim , w odróżnieniu od innych odpowiedzialnych za sprawowanie urzędu osób:

1) Wywiązuje się ze zobowiązań, których  podejmuje się na komisjach, sesjach i wobec   mieszkańców naszego miasta i gminy

2)  Reaguje bez zbędnej zwłoki  na pojawiające się nieprawidłowości.

3)  Podejmuje tematy związane z przejrzystością władzy lokalnej - chociażby poprzez promowanie dostępu do informacji  publicznej. Wyjaśnia zapytania i wątpliwości wyborców.

4) Przeciwstawia się nieodpowiednim zachowaniom urzędników wysokiego szczebla  zarządzania naszym miastem i gminą, nie mających nic wspólnego z kulturą obsługi, zachowaniem podczas sesji i komisji Rady Miejskiej spowodowanych chęcią odwracania uwagi od meritum  rozpatrywanych spraw i temu podobnych działań mających się nijak do demokracji samorządowej.

5) Potrafi swobodnie poruszać się zgodnie z przypisaną mu rolą samorządowca i zgodnie z uprawnieniami jakie posiada  bezwzględnie z tego korzysta w sprawowaniu mandatu radnego.

6)   W odróżnieniu od wielu z nas radnych nie jest konformistą. Gdy ma odmienne zdanie niż większość rady po prostu nie boi się tego mówić.

 

Ponieważ wniosek o odwołanie Ryszarda Barańskiego z funkcji v-ce przewodniczącego Rady Miejskiej, aczkolwiek zgodny z ustawą o samorządzie gminnym - w naszej rzeczywistości nie ma racjonalnego uzasadnienia i jest rozpatrywany ze szkodą dla miasta, gminy i wizerunku Rady Miejskiej, rozpatrywany będzie na zasadzie głosowania tajnego,  mam nadzieję, że radni bez obaw wyrażą swoją opinię i podejmą decyzję zgodną ze swoim sumieniem i odpowiedzialnością za sprawowany mandat.

 

 

 

Radna Ewa Figzał, 

Panie przewodniczący, szanowni zebrani. Chciałem przedstawić stanowisko   radnych Klubu Ząbkowickiego Forum Samorządowego Centroprawicy .

Jako Klub radnych Ząbkowickiego Forum Samorządowego  Centroprawicy jesteśmy przeciwni odwołaniu  pana  Ryszarda Barańskiego z funkcji wiceprzewodniczącego  Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich.

Uważamy , że pan Ryszard Barański ;

1.      Wykazuje dbałość  o poszczególne  sprawy naszych mieszkańców oraz Gminy Ząbkowice Śląskie jako całości.   

2.      Jest zdeterminowany w działaniu na rzecz w tworzeniu dobrej jakości  prawa ustawodawczego nie budzącego wątpliwości .

3.      Dba skutecznie o jakość życia ząbkowickiego  samorządu oraz cechuje go skrupulatność  i dokładność w wykonywaniu   obowiązków radnego  .

W związku z powyższym  jesteśmy przeciwni odwołaniu w/w  radnego z pełnionej przez niego funkcji Wiceprzewodniczącego Rady .

Wnoszą; Ewa Figzał Przewodnicząca oraz członkowie; Stanisława Mika , Jolanta Mitręga, Andrzej Dominik ,  Janusz Labok , Stanisław Nędza , Władysław  Raba , Tomasz Stępień .

 

Radny Józef Horowski  ,

Panie przewodniczący , szanowni radni , drodzy goście .

Po takiej laudacji osoby pana Ryszarda Barańskiego, radnego , wiceprzewodniczącego  Rady  , w imieniu wnioskodawców , chciałaby powiedzieć   tylko tyle ; myśmy specjalnie nie uzasadniali wniosku o odwołanie , jest to zgodne z regulaminem - jest to pierwsza sprawa . Druga sprawa zasadnicza była taka , żeby nie rozkręcać tutaj burzy , działalność pana Ryszarda jako wiceprzewodniczącego jest doskonale wszystkim radnym i gością znana. Dlatego uzasadnienie opuszczę , ono będzie bardzo krótkie. Po prostu  w naszym imieniu pan wiceprzewodniczący Ryszard Barański , nie jest godny - jeszcze raz powtarzam - nie jest godny sprawować  tej funkcji .

 

W związku  z brakiem głosów w dyskusji , powrócono do aktu głosowania .

 

Po przeprowadzonym głosowaniu  komisja zebrała kart do głosowania  i  udała się w celu liczenia głosów.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Marian Tokarczyk odczytał protokół  z  głosowania  nad odwołanie wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Ryszarda Barańskiego  z którego wynikło iż na 19 radnych uczestniczących w sesji radnych  - za odwołanie było 5 osób , przeciw odwołaniu  14 w związku z czym pana Ryszard Barański nie został odwołany .

 

( protokół + kart do głosowania stanowią załącznik do protokołu ) 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik , podziękował  komisji i oddał głos panu Ryszardowi Barańskiemu .

 

Ryszard Barański ,

Proszę państwa dwa lata, przeszło temu  kiedy zostałem wybrany przewodniczącym rady   , przepraszam wiceprzewodniczącym rady  powiedziałem i cytuje z pamięci - ' Ze póki Ja będę wiceprzewodniczącym  nie będzie w tym mieście układów , kolesiostwa , Korupcji i byle jakości " i chciałem to tym razem powtórzyć . Nie będzie w tym mieście  układów , korupcji, kolesiostwa i byle jakości  .

Chciałem wszystkim podziękować tym , którzy głosowali przeciwko mojemu odwołaniu a tym którzy głosowali  za odwołaniem , mam nadzieję , że  moje dalsze postępowanie pozwoli  zmienić zdanie .

Dziękuję uprzejmie .   

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,   przeszedł do pkt. 3  porządku obrad .

 

Ad . pkt. 3

Rozpatrzenie  projektu  uchwały w sprawie przyjęcia  Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Ząbkowice Śląskie .

 

Danuta Wyskwarska - inspektor Wydziału Promocji i Rozwoju Lokalnego przedstawiła  projekt uchwały w sprawie Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Ząbkowice Śląskie. (projekt stanowi załącznik do protokołu)

 

Przemysław Wojcieszak -reprezentant Firmy Dolnośląskiej Izby Rozwoju Lokalnego    przybliżył  radnych jak wyglądały prace nad Lokalnym Programem Rewitalizacji , który to stanowi załącznik do niniejszego protokołu. .

 

Burmistrz   Krzysztof  Kotowicz ,

 mówiąc   o Programie Rewitalizacji  mamy do czynienia nie tylko  i nie przede wszystkim; z   naprawianiem!  z  remontowaniem , z odbudowywaniem tego co jest materialne.

Nie myślimy przede wszystkim o tym aby   upiększać obiektu , urządzenia  , uzupełnić to co brakuje lub nawet przywracać to coś  co dzisiaj wygląda czasami   bardzo źle  do stanu który dzisiaj był imponującym pięknem  .

Ale przede wszystkim myślimy o tym iż w tych obszarach  które poddajemy tej odnowie tej przemianie  mieszkają konkretni ludzie . Mieszkańcy Gminy Ząbkowice Śląskie  .

Wiec podstawowym celem jest to aby człowiek zakotwiczony swoją  biografią , swoim miejscem urodzenia,  tym gdzie mieszka , gdzie pracuje  znajdował to miejsce,  które codziennie ogląda , które codziennie mija  jako miejsce   które jest jego miejscem . Które jest cząstką jego życia  a nie tylko rzeczywistością , którą  ktoś wybudował , ktoś  o nią dbał . W jakimś momencie przestał o nią dbać  a teraz nagle znowu zaczyna dba .

720 letnia historia Ząbkowic Śląskich , bo mówimy o rewitalizacji miasta jest idealnym dowodem na to , że mamy do czynienia  z miastem które swoim kształtem,  może inaczej położeniem?  , kształtem , sposobem zabudowy i wszystkim  co nas otacza  może stanowić  perłę niejedną w Polsce .Niejedną w Europie . Ale program czy wizja unii europejskiej   mówi o tym iż staramy się  człowieka  wkomponować w rzeczywistość kontynentu albo określić żeby czuł swoją tożsamość lokalną .

Ta tożsamość lokalna to jest również lokalny patriotyzm. Trudno być kimś  zakotwiczonym w jakimś miejscu i trudno jest być lokalnym patriotą , jeżeli człowiek czuje  wokół siebie przestrzeń której nie akceptuje . W której się po prostu źle czuje .

Jeżeli człowiek ma się poczuć na swoim  miejscu  to musi  odnaleźć  się w  miejscu wokół siebie coś, co mu się po prostu podoba i z czym się utożsamia.

W związku z tym należałoby tak potocznie mówiąc  zrobić wszystko aby mieszkańcy Ząbkowic Śl. codzienni budzili się w innym świeci. Coraz piękniejszym  , coraz bardziej ładniejszym. Czystym , zadbanym , atrakcyjnym -  ale to jest niemożliwe .

Lokalny Program Rewitalizacji nie jest deklaracją cudów, Ja nie jestem zwolennikiem cudów- akurat mówimy o sferze gospodarczej. Tym bardziej nie jestem zwolennikiem  cudów.  Natomiast jest deklaracją - programem działań  które mają  zmienić naszą rzeczywistość na tą którą będziemy czuli  .Więc musi ona służyć konkretnym ludziom  .W  związku z tym Lokalny Program Rewitalizacji  nie może być działaniem jednostronnym . Musi docierać do człowieka   w każdym wymiarze jego życia i tym zewnętrznym tym które jest jego częścią osobistą  , życiem prywatnym i rodzinnym nawet też .

Z tego powodu , nie sposób włożyć w ten dokument , w ten program wszystkiego co chcielibyśmy , co jest naszą ambicją.

Druga bariera , która nas ogranicza  ,oczywista dla wszystkich tu obecnych osób to jest bariera finansowa . Ponieważ  każde działanie kosztuje , a koszty  ponosi podatnik. Trzecia barierą , czy ograniczeniem - jest konieczność  zdefiniowania do kogo konkretnie ma trafić ten program i te działania. Ten program  musi mieć  swoją, jak to się mówi językiem marketingu  grupę docelową i nie można mówić że wszystkich to będzie dotyczyło .

Chciałabym, żebyśmy się nie skoncentrowali wyłącznie na aspektach infrastrukturalnych , na aspektach , tych które  będziemy za chwileczkę tu  obserwować  już na obrazkach , bo one są tylko wycinkiem ambicji .

 

Następnie przystąpiono do prezentacji multimedialnej Lokalnego Programu Rewitalizacji .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , otworzył dyskusję nad   przedstawionym Programem

  

Radny Franciszek Gawęda , w swoim wystąpieniu  podkreślił, że jest pod dużym wrażeniem  tego co pokazał  pokaz multimedialny . Tym pokazem burmistrz udowodnił, że warto  jest z panem burmistrzem walczyć , a to dlatego że  , jak pamiętamy dwa lata temu pan burmistrz  przeciwstawił się  mojej  ocenie Ząbkowickiego Ośrodka Kultury. Nie wyobrażałem sobie żeby   instytucja kultury mogła się wynieść poza  miasto w kierunku Jaworka i wówczas   też proponowałem -  panie burmistrzu trzeba się  zastanowić?  . Miałem wtedy odpowiedzi takie jak państwo pamiętacie .

 

Zadał pytanie czy są jakieś zagrożenia?  , obawy?  czy jeśli się znajdą firmy albo osoby które będą przyznawać te pieniądze unijne na ten cel . Czy mogą znaleźć jakieś  zastrzeżenia  do tego planu ?

 

Przemysław Wojcieszak , udzielając odpowiedzi  stwierdził że nie ma żadnych zagrożeń.

 

Radny Janusz Labok ,

podkreślił iż LPR ma być zatwierdzany przez Urząd Marszałkowski i powinien być zgodny ze stanem faktycznym . Zgłosił zmiany do  planu na stronie 20  dot. kościała w Bobolicach uważa że  należy   wpisać-że jest to sanktuarium  w dalszym ciągu . strona 29  Zespół szkół ponadgimnazjalnych  i str. 31 Poradnia ul. Mickiewicza oraz strona 75 . wykaz szkół winien być  aktualny .

 

Burmistrz   Krzysztof Kotowicz , stwierdził , że  poprawki zostaną   uzupełnione .

 

Radny Ryszard Barański  zadał pytanie  -jakie kryteria  decydowały o tym że powstała lista rezerwowa ? i  następne pytanie dotyczyło ile jest  dokumentacji na dane obiekty ,?  Dlaczego lista rezerwowa jest taka a nie inna ? , Dlaczego  ul. Krzywa  jest na liście rezerwowej  a będzie ona załatwiona  kompleksowo? .Dlaczego na liście  tej budynek mieszkalny  przy ul Konopnickiej  , a jest tam ponoć cała dokumentacja techniczna ?

Odniósł się do wypowiedzi  burmistrza dotyczącej cmentarza , cmentarz przyszpitalny jest objęty rewitalizacją ? a co z zespołem klasztornym Ojców Bonifratrów ? zapytał . Nie można rozdzielić  tego zespołu który  jest w  rejestrze zabytków .

Pytanie   - dlaczego pozwolono  żeby  na zespole zabytkowym Ojców  Bonifratrów  wybudowano   Biedronkę i dlaczego burmistrz na to pozwolił , skoro Konserwator zabytków  wyrażanie  sugerował żeby zawiesić decyzje w tym temacie gdyż Gmina przystąpiła do opracowywania planu zagospodarowania przestrzennego a zgodnie z ustawą o zabytkach  można zabezpieczyć ochronę konserwatorską  poprzez wpisanie  do planu zagospodarowania  strefy ochronnej .      

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , odpowiedział iż  na podobnej treści pytanie  udzielane były odpowiedzi na komisji Gospodarczej.

 

Przewodniczący Zarządu Osiedla Stare Miasto Marian Patela , stwierdził że będzie   dobrze jeśli  ten plan zostanie zrealizowany.

Zapytał czy Plan Rewitalizacji był poddany konsultacją społecznym ?

 

Radna Danuta Wojtaczka , zgłosiła wniosek o zamknięcie dyskusji nad projektem uchwały i przegłosowanie jej .  

  

Zastępca Burmistrza  Ireneusz Woźniakowski , powiedział , że  większość odpowiedzi na zadawane pytania już padło .

Ogranicza  nas suma  na ten cel jest 6 mln , w tej sumie chcieliśmy włączyć konkretne zadania . W oparciu o konsultacje społeczne burmistrz powołał zespół koordynujący.

Dlaczego te zadania a nie inne zadania ?. Rewitalizacja czyli udostępnienie Ząbkowic  również turystom ,  czyli pobudzenie  gospodarcze Ząbkowic .

 

Zbigniew Biernacki , Prezes Spółki Powiernik , odpowiadając na pytanie ile jest dokumentacji , stwierdził ze są pełne dwie dokumentacje . Wykonana  została w 2004 roku w chwili obecnej  jest ona aktualizowana .   

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, stwierdziła że projekt uchwały otrzymał pozytywna opinię komisji .

 

Przewodniczący Andrzej Dominik , zamknął dyskusję i poddał wysokiej radzie pod głosowanie projekt uchwały .

 

Głosowanie   19 głosów za  

 

Uchwała nr II/9/2009 w sprawie Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Ząbkowice Śląskie została przyjęta .

 

Burmistrz  Krzysztof Kotowicz , panie przewodniczący , wysoka rado , te poprawki czysto merytorycznie   zgłoszone będą uzupełnione  zanim zostanie przekazana do Urzędu Marszałkowskiego . Chce podziękować wysokiej radzie , że uchwalony Plan  Rewitalizacji   jest to bardzo ważny strategicznie  plan dla Ząbkowic Śląskich .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,  ogłosił 10 minut przerwy .

 

Po przerwie wznowiono obrady .

 

Ad.pkt.4 

Sprawozdanie z pracy za okres międzysesyjnym  złożył Przewodniczący Rady  Miejskiej  Andrzej Dominik .

 

Ad. pkt. 5

 

Sprawozdanie pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich  za okres międzysesyjny  stanowi załącznik do niniejszego protokołu .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , poinformował że zostały podpisane dokumenty aplikacyjne dotyczące  wykonanie remontów świetlicy wiejskiej w Kozińcu  w ramach rozwoju obszarów wiejskich. W okresie międzysesyjnym wydał 11 zarządzeń . Odnośnie  realizacji uchwał podjętych  23 stycznia  stwierdził ze  one w trakcie realizacji .

Poinformował, że w zakresie organizacyjnym przystąpiono do realizacji szeregu zadań związanych  miedzy innymi ze szkoleniami   pracowników samorządowych ,  są to szkolenia z zakresu prawa samorządowego , tworzenia prawa lokalnego oraz innych czynności legislacyjnych .  Nawiązał do prowadzonego  remontu w budynku Urzędu Miejskiego .

Poinformował że w związku z nowelizacją  ustawy  z dniem 6 lutego br.  pani  Iwona Aibin ma wszelkie pełnomocnictwa do kierowania Urzędem Miejskim. Upoważnienie dotyczy  dokonywania w imieniu Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Sl. jako pracodawcy czynności w zakresie prawa pracy wobec pracowników  za  wyjątkiem nawiązywania i rozwiązywania  stosunku pracy.

     Na koniec stwierdził że ogłoszony  został  po raz kolejny nabór na urzędnicze stanowisko ds.  zarządu drogami  w Wydziale Infrastruktury . Trudno jest pozyskać   pracownika na to stanowisko .

Ponadto w dniu 6 lutego ogłoszony został nabór   stanowisko kierownika  Wydziału Rozwoju Lokalnego i Promocji .

 

Radny Ryszard Barański , zapytał jaki jest stosunek burmistrza do planu przeniesienia Starostwa Powiatowego do budynku po byłym Liceum Ogólnokształcącym .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zaproponował aby tą sprawę  wyjaśnić  w punkcie sprawy różne .

 

Radna Ewa Figzał,

Zwróciła uwagę że od listopada jest remontowana sala konferencyjna Urzędu Miejskiego - zapytała kiedy zakończy się jej remont? .

 

Wojciech Jankowski , Kierownik Wydziału Infrastruktury Technicznej  odpowiedział ,że ponieważ weszliśmy w kwotę wydatków  która wymaga zamówienia publicznego , są małe przesunięcia  .Planowane zakończenie remontu  jest to koniec kwietnia  .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , koniec kwietnia jest terminem , który zakładamy ze powinniśmy wszystkie prace  wykonać .  Przypomniał ze remont dotyczy nie tylko sali konferencyjnej . 

 

Radna Ewa Figzał,

Stwierdziła, że nie  uzyskała  konkretnej odpowiedzi w tym ważnym  dla radnych i nie tylko dla radnych temacie .  Zwróciła się do burmistrza że jest on zobowiązany do tego  statutem i nie tylko aby radnym zapewnić  godne warunki pracy . Rada gościnnie korzysta z sali konferencyjnej Starostwa  mając swoją salę w której to remont trwa od miesiąca listopada ubiegłego roku .

Radna uważa,  że  remont nie wymaga technologii kosmicznej  aby go zakończyć . Uznała, że jako Przewodnicząca komisji Statutowej i komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu  nie ma godnych warunków  do pracy. Z chwilą  kiedy zaczął się remont - przewodniczący Rady Miejskiej pytał o termin zakończenia tych prac  , była mowa o styczniu , Minął styczeń , luty też się kończy i dalej sprawa jest   nie załatwiona .

Robiliśmy ten remont jeszcze w ubiegłym roku , są działania niewygasające  , stwierdzam jeszcze raz jako przewodnicząca komisji Statutowej i jako przewodnicząca komisji Gospodarczej  nie mam warunków pracy i jako radna .

 

Burmistrz   Krzysztof Kotowicz ,

Prace które rozpoczęły się w listopadzie  dotyczyły wymiany okien. Wiec nie możemy tego łączyć , bo wymiana dotyczyła  całości budynku. Budżet miasta  został uchwalony w terminie 23 stycznia, w tym budżecie znalazła się gwarancja  finansowa na remonty w tym siedziby Urzędu Miejskiego. Przygotowanie postępowań przetargowych  trwało jak najszybciej. Ogłoszony został przetarg na to zadanie 23 lutego.  Staramy się aby sala konferencyjna spełniała wszelkie normy pracy  radnych i nie tylko radnym.  

Jeśli mówimy o godnych warunkach , to Ja współczuję   kolejnym 4 kadencjom rady ze pracowała  w godnych warunkach . Ona  dopiero teraz będą godne .

Przypomnę również , że  tuż  kiedy zostałem burmistrzem zostało przygotowane nowe pomieszczenie, wyposażone , umeblowane dla Rady Miejskiej . Jest ono bezpośrednio przy sali konferencyjnej . Poprzednio  rada pracowała w zupełnie innych warunkach . Śmiem twierdzić , że to nie były warunki godne pracy radnych Ząbkowic Śląskich . Postępowanie przetargowe określa terminy , poniżej których zejść nie można .

 

Radna Ewa Figzał,

Jesteśmy na tych samych spotkaniach , a pan mówi o czymś czego Ja  nie rozumiem . Nie zależy mi na siedzeniu na złotym krześle, ale zależy mi na tym aby jeżeli komisja robi spotkania, miała klucz do pomieszczenia do którego może wejść  , usiąść przy stole i obradować na temat który ma  w swoim planie pracy . Tylko i wyłącznie tyle .

Natomiast dalej podtrzymuje, że czas trwania tego remontu jest  wydłużany i dezorganizuje pracę moją jako osoby która pełni funkcję radnego .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,

Uznał że jeszcze te dwa miesiące radni wytrzymają i miejmy nadzieję że  znajdzie się wykonawca a  burmistrz i kierownik  dopilnują  aby do końca kwietnia  sala była w pełni funkcjonalna .  

 

Ad. 6

Sprawozdania z działalności stałych Komisji Rady Miejskiej .

 

.         Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, złożyła sprawozdanie z działalności komisji . ( sprawozdanie  stanowi załącznik do protokołu )

 

.         Przewodnicząca Komisji Zdrowia , Opieki Społecznej i ochrony Środowiska  Jolanta Mitręga złożyła sprawozdanie z działalności komisji . ( sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu )

.         Przewodnicząca Komisji Oświaty , Kultury , Sportu , Turystyki i Promocji Gminy Irena Szewczyk złożyła sprawozdanie z działalności komisji .                  ( sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu )

.         Przewodniczący Komisji  Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Henryk Zięba złożył sprawozdanie z działalności Komisji ( sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)

 

.         Przewodniczący Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego Ryszard Barański złożył sprawozdanie z działalności Komisji ( sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,

dziękuję serdecznie panią i panom przewodniczącym Komisji za organizację  pracy i pracę komisji , jak również wszystkim członkom  poszczególnych komisji .

Następnie otworzył  dyskusje nad sprawozdaniami .

 

Sołtys wsi Jaworek Dyda Kazimierz, zapytał Przewodniczącego Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku kiedy zostanie uporządkowany teren przynależny do działek budowlanych , które gmina sprzedała od ul. Powstańców  Warszawy w stronę Jaworka .

 

Przewodniczący Komisji Ryszard Barański , odpowiedział że komisja  zajmowała się tym tematem .Była wizja lokalna. Komisja zobowiązała poszczególne  jednostki Urzędu do modyfikacji uchwały dotyczącej utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy. Prace w tym temacie trwają .

 

Ad. Pkt .7

Informacja o przebiegu ferii zimowych . 

 

Maria Pater, kierownik Wydziału Edukacji , Kultury i Sportu przedstawiła informację      o przebiegu  ferii zimowych   .

W dniach 19- 31 stycznia były ferie dla Województwa Dolnośląskiego i naszej Gminy. Jak co roku zależy nam  aby objąć  jak największą liczbę dzieci  opieką i zaproponować im ciekawe zajęcia, całą organizację  tego wzięła na siebie pani Dyrektor Biblioteki Helena Wolnik - Kliber przy współpracy z Ząbkowickim Ośrodkiem Kultury i Ośrodkiem Sportu  i Rekreacji .  Ponadto zajęliśmy się również sprawą dożywiania dzieci w okresie ferii . Dzieci pochodziły z rodzin  niepełnych wychowawczo i z  uzależnieniami. Zajęcia dla dzieci organizowane były w Ratuszu oraz w oddziałach wiejskich . Zajęciami objęte było 625 dzieci i one były prowadzone pod hasłem   programów profilaktycznych przygotowanych  przez bibliotekę .

 Były to zajęcia w oparciu o równego rodzaju działania  detektywistyczne , bo takie hasło przyjęła sobie w tym roku biblioteka. Również obejmowały one bezpieczny Internet . Zajęcia internetowe i zagrożenia wynikające z tego tytułu.

Były zabawy, bal karnawałowy, zajęcia plastyczne. Spotkania i prelekcje z różnymi  osobami .

Jeśli chodzi o ZOK - były projekcje filmowe , zespoły taneczne  dla dzieci . Poza tym były zajęcia  taneczne dla dzieci na wsiach .  Objęły one 490 dzieci ,  natomiast OSiR przygotował 29 bardzo atrakcyjnych imprez , które objęły ponad 1000 dzieci .

W tym również wyjazdy na basen do Bielawy, Lodowisko w Świdnicy , zajęcia na hali sportowej.

Jeśli chodzi o koszty, były one zabezpieczone  w Gminnym Programie  Rozwiązywania Problemów  Alkoholowych i na tą działalność przeznaczonych zostało 11.850 zł. Wykorzystano środki w całości  . Zostały również  objęte opieką dzieci które są w Domu Dziecka w Bardo , dla 6 dzieci współfinansowaliśmy ferie za kwotę 600 zł.

Dla 100 dzieci szkoły podstawowej nr 1  w pierwszym tygodniu  i w Gimnazjum nr  2 i 1 i przedszkolu w Szklarach Huta , przez cały okres dwóch tygodni  były przygotowywane  posiłki , z tym ze z tej 100 dzieci 30 było dofinansowywane  z innego programu a pozostałe dofinansowane były przez Ośrodek Pomocy Społecznej.  

Gimnazjum nr 2 w drugim tygodniu obejmowało  żywieniem , 20 obiadów  dofinansowanych było z Programu i Przedszkolu Szklary Huta  50 dzieci było objętych dożywianiem z tego 25 z programu alkoholowego . Cały koszt żywienia dzieci  1904 zł. a pozostałe środki  były przyznane przez OPS .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , podziękował i przeszedł do omawiania kolejnego  punktu .

 

Ad. Pkt. 8

 

Analiza działalności Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji " DELFIN"              w Ząbkowicach Śląskich oraz plan  inwestycji na rok  2009 . 

 

Prezes  Przedsiębiorstwa  Wodociągów i Kanalizacji  Spółka Delfin  Marcin Gwóźdź - przedstawił  sprawozdanie z działalności  za 2008 rok i plan inwestycyjny na rok 2009 .

( pisemne sprawozdanie i plan inwestycyjny  stanowią  załącznik do protokołu )

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , podziękował i otworzył dyskusję nad sprawozdaniem .

 

Radny Franciszek Gawęda, pogratulował  prezesowi  dobrego wyniku finansowego. 

Zapytał czy spółka będzie korzystała z pomocy ze środków unijnych lub pomocowych .

 

Marcin Gwóźdź , nie ma możliwości. Jeśli chcemy inwitować i uczestniczyć w jakich kolwiek programach pomocowych, należy mieć wkład własny. My mamy zaciągnięty  kredyt  i nie otrzymamy  drugiego.

 

Radna Ewa Figzał.

Zapytała, czy zainwestowanie odpisów z Narodowego Funduszu Ochrony  Środowiska  na realizację oczyszczalni ścieków wymusza podwyższanie  kapitału założycielskiego    w firmie  Delfin ?   

 

Marcin Gwóźdź ,  stwierdził że nie rozumie pytania ?

 

Radna Ewa Figzał,  

Powiem tak mamy odpis z Narodowego Funduszu za inwestycję pn. modernizacja oczyszczalni ścieków  - Dokonaliśmy podwyższania kapitału założycielskiego w firmie , w związku z tym że miała być przeprowadzona określona  inwestycja na ...

Podjęliśmy niedawno również  decyzję o podwyższeniu kapitału założycielskiego , Na komisji gospodarczej  powiedział pan że , musi być pan pośrednikiem  ponieważ  można ten odpis uzyskać  kiedy pan podpisze przetarg i procedura będzie wdrożona.  Pytam się , bo są to środki które będą sukcesywnie narastały dla firmy         i dlatego pytam czy jedyna drogą wykorzystywania tych środków będzie podwyższanie kapitału założycielskiego firmy ? , czy są inne możliwości ?

 

Marcin Gwóźdź , wtedy jak rozmawiałem o budowie łącznika pomiędzy Jaworkiem a Bobolicach tłumaczyłem , że będziemy próbowali sprawę rozwiązać dwutorowo . Mieliśmy dwie alternatywy , jeżeli  wpisujemy we wniosek to zadanie bo musiało być to zadanie związane z budowa kanalizacji , dlatego wspominałem że ujmujemy  we wniosku Narodowego Funduszu . jeżeli otrzymamy to umorzenie wtedy musimy na drodze zamówień publicznych to zadanie realizować  tylko w ten sposób jest to możliwe żeby uzyskać środki , a jeżeli nie otrzymamy decyzji wtedy będziemy realizowali to zadanie własnymi środkami i  jako przedsiębiorstwo tą inwestycję będziemy realizowali.

Plan który złożony jest z funduszu będziemy realizować z własnych  środków, które pozostaną nam dzięki umorzeniu rat kapitałowych  .

 

Jerzy Brzeziński , mieszkaniec ulicy Jasnej

Poruszył sprawę zalewania budynku przy ul. Jasnej 1 c . Od  30 lat następuje  zalewania budynku nieczystościami . Rożne  ekspertyzy   były prowadzone w tym  zakresie .  Zapytał kiedy to utrudnienia się skończą dla mieszkańców . ?

 

Marcin Gwóźdź ,

Ustosunkował się do sprawy. W poprzednim roku przedsiębiorstwo zajęło się tym problemem.  W trakcie  wykonywania prac okazało się że są tam inne problemy natury technicznej i aby rozwiązać ten problem docelowo , musieliśmy to zadanie podzielić na dwa etapy . 100 metrów nowej kanalizacji zostało już  wybudowane będzie ona  służyła dla Osiedla Kwiatowego . A w tym roku rozepniemy Osiedle Jasne i po drugiej stronie będzie wybudowany  drugi odcinek kanalizacji , który będzie włączony  do ulicy Działkowca .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , w związku z brakiem pytań  zamknął  dyskusję i ogłosił przerwę .

 

Po przerwie wznowiono obrad.

Obrady prowadził  Wiceprzewodniczący  Rady  Miejskiej Ryszard Barański .

 

Ad. Pkt. 9   Sprawy różne  

 

1.      Ryszard Barański , przedstawił pismo  jakie wpłynęło do Rady  od Zarządcy nieruchomości "SEZAM"  dotyczące niedrożnej kanalizacji . Zwrócił się do prezesa o stanowisko w tej sprawie .  

 

Prezes Delfina  Marcin Gwóźdź ,  w mojej ocenie sprawa jest jasna  . Umowa  została podpisana ze wspólnotą która wszystko określa pkt.4.

Stanowiska swojego nie zmienię - przedsiębiorstwo tej awarii nie usunie . Proponuje takie rozwiązanie - jeżeli wspólnota czuje się pokrzywdzona a problem istnieje, wspólnota może usunąć na własny koszt tą awarię ale ewentualne roszczenie dochodzić  na innej drodze .

Moje stanowisko jest zawarte w piśmie   skierowanym do wspólnoty i to stanowisko podtrzymuję .

 

Ryszard Barański , zapytał czy burmistrz  nie uważa ze trzeba pomóc tej wspólnocie  rozwiązać tą sprawę ? .

 

Prezes Delfina Marcin Gwóźdź , z punktu widzenia ludzkiego jestem za tym aby  wszystkim wspólnotą w obrębie Starego Miasta pomóc. Tylko musze być konsekwentny i jeżeli umowa stanowi i wskazuje punkt odbioru ścieków, jest to dla mnie jasny kierunek a podkreślam, że jesteśmy spółką prawa handlowego i  zawieramy umowy na świadczenie konkretnych usług.

 

Ryszard Barański , zaproponował aby sprawę tą przekazać do komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu w celu jej rozpatrzenia .

 

2

Radna Danuta Wojtaczka , zgłosiła problem występujący na ulicy Kamienieckiej  a dotyczy regulacji rzeczki Budzówki . Należy sprawą się zająć  jak najszybciej przed wiosennymi roztopami .

 

3.

Radny Stanisław Nędza ,    złożył dwa oświadczenie :

- pierwsze dotyczyło pomówienia przez pana Wiceburmistrza Ireneusza Woźniakowskiego o to, że był on przeciwny remontowaniu dachu na szkole podstawowej w Braszowicach .  Oświadczył, że nigdy nie był przeciwny   remontowi tego dachu.

Jestem przeciwny adaptacji strychu na pomieszczenia lekcyjne. Może tam być biblioteka , może tam być gabinet dyrektora lub sekretariat ale nie pomieszczenia lekcyjne . Wracam do swojego pomysłu , że musimy pójść   w kierunku  przybudowy tzw. łącznika do sali gimnastycznej. W tym łączniku rozwiązać problem sal lekcyjnych , czy też oddziału przedszkolnego . Uważam, że jeżeli mamy adaptować strych  tak jak wiceburmistrz Woźniakowski powiedział na komisji Gospodarczej , będzie musiała być szkoła zamknięta , bo są to wymogi budowlane i wozić dzieci przez pół roku gdzie indziej to myślę , że rozwiązanie budowy łącznika wyjdzie taniej i wyjdzie lepiej . Jeśli chodzi o przedszkola to uważam , że jeżeli od września ma być dwie grupy a pani kierownik  Pater wspomniała na ostatniej komisji że jest 40 dzieci chętnych do oddziału II , rzeczą niemożliwa jest aby dyrektor szkoły zrobił miejsce na dwa oddziały. Panie Burmistrzu ja nigdy nie byłem przeciwny że te  pieniądze  zostały w Braszowicach na dachu .

Drugie oświadczenie dotyczy uchwały Braszowickiej , 

Oświadczenie stanowi załącznik do niniejszego protokołu .

 

4.                   

Radna Irena Szewczyk, poinformowała że odbyło się posiedzenie komisji Oświaty , której głównym tematem było wyjaśnienie sprawy oddziału Przedszkolnego , który to od  września jest pod opieką Szkoły Podstawowej w Braszowicach .

Komisja przeszła do tego budynku i uważamy że bezwzględnie od 1 września 2009 roku oddział przedszkolny nie ma racji bytu w tym miejscu w którym się znajduje .

Zwróciła się do radnego Nędzy , że  komisja długo rozmawiała z dyrektorem szkoły, który stwierdził, że jest on w stanie od 1 września 1 oddział  przedszkolny umieścić         w  szkole i jest w stanie na strychu adoptować  pomieszczenie  na inne zadanie a nie sale lekcyjne .   

Uważam , że nie ma najmniejszego sensu ,pompować duże pieniądze  w remont tej części , w której znajduje się to przedszkole.

 

Sołtys wsi Jan Stelmach , zwrócił się do radnego Nędzy aby pozwolił on aby za szkołę i przedszkole decydował dyrektor szkoły.

Zgodził się z radną Szewczyk, że rzeczywiście szkoda jest łożyć środki finansowe na budynek przedszkolny, który jest w stanie bardzo złym.

 

Radny Stanisław Nędza, adwocem pana sołtysa uznał że był on dwie poprzednie kadencje radnym i nic nie zrobił . Nie wytykajmy sobie równych rzeczy ,  stwierdził.  

 

Radna Ewa  Figzał,   radny Nędza zawsze  aktywnie działał w tym kierunku aby dach został naprawiony i wyremontowany . Dziwi mnie tutaj takie stwierdzenie że obarcza się pana Nędzę negatywnymi rzeczami , jeżeli chodzi o remont , czy dbałości o Braszowice  jako miejsca swojego zamieszkania .

Jeśli chodzi o kwestie uchwały Braszowickiej to jest to jedyna uchwała która przysporzyła nam tyle pracy na  komisjach i gdyby praca  była  prowadzona zgodnie z prawem i zgodnie z obowiązującą procedurą  nie mielibyśmy problemu że ta uchwała  jest teraz zła .

W związku z tym Ja chciałam się wypowiedzieć w tej kwestii w imieniu Klubu radnych Ząbkowickiego Forum Samorządowego  , któren w dalszym ciągu popiera radnego Nędze i wystąpienie które było wygłoszone  w kwestii uchwały Braszowickiej  wyraża głęboką dezaprobatę dla  działań które towarzyszyły w podjęciu  tej uchwały Braszowickiej , efektem czego  jest to że jest ta uchwała w rozstrzygnięciu .

Złożyli podpisy : przewodnicząca Ewa  Figzał, członkowie  Stanisława Mika ,Jolanta Mitręga , Andrzej Dominik,  Janusz Labok , Stanisław Nędza , Władysław Raba  .

Sugestia pana Nędzy była tak niech odpowiednie organy rozstrzygną to ,natomiast niech przy uchwalaniu studium - zmian studium  uwarunkowań i kierunków  zagospodarowania przestrzennego  my Jako Rada uchronimy się przed tymi złymi rzeczami które były przy uchwalaniu uchwały Braszowickiej .

Jeżeli chodzi o tą zmianę która dzisiaj została zdjęta z porządku obrad , chciałam zaprosić  wszystkich przewodniczących rad osiedla, sołtysów na 11 marca na godz. 14-tą w sprawie przedyskutowania zmian studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego.

 

5.

Radna Danuta Wojtaczka, odniosła się do wcześniejszej wypowiedzi sołtysa  wsi Braszowice ,który to miał uwagi  do radnego Nędzy . Podkreśliła, że radny Nędza zawsze działał  na korzyść swojej wsi i dla jej dobra .

6.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, odczytał odpowiedz Burmistrz na wniosek radnych w sprawie odwołania Wiceburmistrza Ireneusza Woźniakowskiego. ( odpowiedź stanowi załącznik do protokołu)

 

Radny Ryszard Barański, odniósł się do odpowiedzi pana burmistrza  z gazety , który napisał - dlaczego Barański nie powinien być wiceprzewodniczącym Rady  Miejskiej .

 

7.

Radny Józef Horowski ,

Od dłuższego czasu  słyszy się o sprawie Braszowickiej , sołtys poinformował że ma się tam odbyć zebranie wiejskie . Mam taką propozycje - , demokracja  ma to do tego że  wywodzi   się od słowa sprawowanie  władzy przez ludzi i tutaj rozmawiamy między sobą. Mamy prawo podnosić ręce za i przeciw  , spróbujmy skończyć wreście taczki na linii pan sołtys Braszowic - pan radny Braszowic reprezentujący mieszkańców . Mam propozycję dla radnych udajmy się   dziś na zebranie wiejskie mieszkańców i wyjaśnijmy sprawę .

 

8.

Radny Franciszek Gawęda .  

Panie przewodniczący , panie i panowie radny , panie burmistrzu Krzysztofie Kotowiczu.

Proszę państwa  już wyłamują się ze swojej tradycji ale już dzisiaj po raz drugi , proszę zwrócić na to uwagę  ,będę chciał podziękować panu burmistrzowi Krzysztofowi Kotowiczowie. Dziękuję panu że zechciał pan się pochylić nad naszym  wnioskiem a raczej prośbą  . Po krotce na pana ......   obrazowo , odpowiem tak.  Nie ulega  wątpliwości iż to pan pełniąc  funkcję burmistrza Ząbkowic Śląskich jest w szczególny sposób zobowiązany do przestrzegania prawa i praworządności          i dołożenia szczególnych  staranności by obsługa mieszkańców a co za tym idzie poprawą warunków ich życia  była jak najlepsza . Temu ma  również służyć profesjonalna i etyczna praca podległych mu urzędników. Ze znanych tylko sobie powodów  nie chce pan przyjąć nawet do wiadomości zawartych we wniosku  rzeczowych i etycznych wątpliwości co do urzędniczej postawy pana  Ireneusza Woźniakowskiego . Pana wola i pana odpowiedzialność .

I kończąc  ten temat chciałabym posłużyć się taką refleksją - pan Burmistrz bardzo ładnie posługuje się refleksjami wobec czego chciałabym  skorzystać z jego umiejętności i zastosować to w swoim przypadku .

Walery Tarket - sekretarz Związku Zawodowego Sędziów Trybunału  Administracyjnego we Francji , mówi  Administracja jest jak  fortepian koncertowy . Wymiana samych klawiszy niczym nie narusza ładu całego instrumentu .

Panu panie burmistrzu ... dała się coś wyjątkowego  . Wymieniając  klawisze na inne o dyskusyjnej jakości  naruszył pan jeszcze połączenie  klawiatury z mechanizmem  fortepianu oraz ....   . Nie dość  ze fortepian się rozroił  to jego struny  są wciąż szarpane zamiast strojone. A jak fortepian brzmi każdy widzi i słyszy.

 

Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski , 

Panie Przewodniczący , Wysoka Rado , szanowni goście .

Chciałabym się odnieść do tego wszystkiego co tutaj  dzisiaj padło . Ja mam tylko jeden apel do państwa radnych . Jest pewne forum publicznej dyskusji i odbywa się ona na łamach prasy i każdy ma do niego prawo  proszę państwa . Zarówno państwo , jak i Ja ,   zarówno wszyscy jak tu jesteśmy na tej sali.

Proszę państwa Ja mam taki apel tj. posiedzenie  Rady Miejskiej , Ja bym prosił żeby nie wykorzystywać tej mównicy żeby analizować artykuły , żeby analizować to co kto powiedział , o kim ? , Jest godzina wpół do czwartej a tak naprawdę nie przegłosowaliśmy  ani jedną ważną  uchwałę . Ja rozumiem , państwa że państwo się  denerwujecie , bo mam wrażenie że też nie potraficie  przyjąć krytyki .

Ja przyjmuję krytykę  z pokorą proszę państwa . A ostatnio   krytyki na mój temat jest bardzo dużo. Proszę państwa  jeden fakt siedzimy tu od 10-tej  przegłosowaliśmy strategiczną uchwałę dla naszej gminy , i tak naprawdę czekają kolejne uchwały . Komentujemy artykuły - nie rozumiem tego , Ja  apeluję żebyśmy na sesjach rady miejskiej naprawdę skupiajmy się na rzeczach pryncypialnych - najważniejszych   dla naszych mieszkańców , bo to oni  nas wybierają . Oni nas oceniają i oni czekają na nasze decyzje. Nie czekają na to że my jeden drugiemu będziemy udowadniać kto jest niedobry , do tego są łamy pracy . Tutaj   skupiajmy   się na najważniejszych sprawach .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , panie burmistrzu - mamy czas. Jesteśmy powołani przez naszych mieszkańców. Są sprawy różne , wobec tego mówimy o  wszystkich nurtujących sprawach . Jedni lubią pisać artykuły ? , inni lubią czytać . W tym punkcie są sprawy różne i rozmawiamy na wszystkie tematy . Ja myślę  ci którzy mieli obowiązki już wyszli . Pracujemy w tym momencie .      

 

9.

Radna Jolanta Mitręga  zadała  pytania do burmistrza  dotyczące :

- w czasie remontu pod wiaduktem na ulicy Wrocławskiej  , zostały zdjęte osłony      chroniące  osoby przed  ochlapaniem . Mieszkańcy proszą o ich  ponowne zamontowanie.

- 5 lutego na zebraniu Zarządu Osiedla XX-lecia mieszkańcy  poprosili o  zainteresowanie Gminy   lokalem   po byłym sklepie PLUS-a .Mieszkańcy  proponują aby w tym miejscu powstał punkt gastronomiczny .

- mieszkańcy ulicy Wrocławskiej i Osiedla XX - lecia  zwracają się do zarządu osiedla  dotyczącym terenu przy Zespole szkół Ponadgimnazjalnym przy ul Wrocławskiej , który jest terenem Starostwa wystawionym na sprzedaż . Proszą o  ewentualne wykupienie przez Gminę tego terenu  na  stworzenie tam parkingu. 

-  Dlaczego w bieżącym roku oraz ubiegłym Zakład Gospodarki Komunalnej nie odśnieżał głównych ulic Ząbkowic Śląskich .  

 

10.

 Radny Krzysztof Gnach ,  

Zwrócił się w imieniu mieszkańców Ulicy Partyzantów o oświetlenie tej ulicy. Mieszkańcy  kierują pisma w tej sprawie od lat i nic się w tym temacie nie robi ani również nie otrzymali   żadnej odpowiedzi w tej sprawie .

 

11.

Radny Ryszard Barański , ponowił swoje pytanie odnośnie sali  gimnastycznej na Osiedlu Pallotyńskim . Jakie pan podjął działania  aby ta sala wróciła do  szkoły , zapytał burmistrza ?

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz ,

Udzielił  odpowiedzi na zapytania radnych i tak :

- pytanie radnego Nędzy  w sprawie  rekultywacji wysypiska w Braszowicach . Stan formalny , finansowy tego przedsięwzięcia które było lub  miało być realizowane        w ramach Międzygminnego Związku Celowego w Kłodzku , temat był państwu referowany. Wszyscy wiemy, że okoliczności się zmieniały jak w kalejdoskopie. Obecnie  mamy przysądzoną kwotę w budżecie na ten rok i nie ma powodów że po raz kolejny będę wycofywał się z tego zadania  , zasłaniając się Międzygminnym Związkiem Celowym w Kłodzku . Natomiast jest faktem iż Międzygminny Związek Celowy w Kłodzku, jeszcze kontynuuje swoją  działalność w kierunku objęcia  wspólnym projektem kilku byłych  wysypisk  odpadów komunalnych na terenie działania Związku. Myślę , że równoległe z czynnościami  które podejmuje aparat urzędników podległych mi  trwają czynności które realizuje  Międzygminny Związek Celowy w Kłodzku  i jeżeli te czynności     i działania MZC , nie zaskutkują podpisaniem stosownej umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska do końca czerwca tego roku to nasze działania które by szły  równolegle doprowadzą do tego samego finału . Rozpoczęcia rekultywacji w tym roku.

Ja nie cofnę się przed tym z kilku powodów , ale jeden jest najważniejszy . Mieszkańcom Braszowic   nie wolno po raz kolejny  deklarować  czegoś  i nie zrobić tego wysypiska.  Za wiele deklaracji samorząd Ząbkowic Śląskich  różnym mieszkańcom i różnym grupą społecznym składał  w poprzednich kadencjach  i należy z tych obietnic się wywiązać .

            W sprawie osłon pod wiaduktem na ulicy Wrocławskiej  - Urząd zwróci  się  do zarządcy drogi .

Odnośnie wykupienia przez gminę lub koordynowania takiej operacji lokalu po sklepie PLUS , trudno jest cokolwiek mówić . Mogę się zwrócić do firmy z zapytaniem jaki  będą ich działania w tym zakresie .  Wykup  tego lokalu czy też wykup  terenu przy ulicy Wrocławskiej  koło szkoły pod parking, wchodzi  wtedy w grę gdy państwo zdecydujecie że chcecie  ująć środki  .

Pytanie dotyczące sali gimnastycznej dla szkoły nr 2 . Nie mogłem uczestniczyć  w dyskusji , która była prowadzona na  Osiedlu Pallotyńskim  , dowiedziałem się o niej  z prasy lokalnej . Na pewno pan dyrektor i pan Przyszlak potwierdzą , że Ja się nie uchylam od spotkań . Nieprawdą jest, że nic nie zrobiłem w sprawie  tej sali i jeszcze  większą nieprawdą jest to że sala jest użytkowana bez umownie. Jest zgoda pana starosty na użytkowanie tej sali  do końca tego roku szkolnego.

Wielokrotnie publicznie deklarowałem sprzeciw temu . To jest obiekt który jest  własnością Starostwa.

Odśnieżanie ulic - tak się składa że ZGK  już od kilku dni wywozi masy pośnieżne i błota z ulic. Kolejne ulice są oczyszczane. Systematycznie na moje  polecenie były utrzymywane wszystkie  studzienki kanalizacji burzowej  na terenie miasta tak aby uniknąć  zablokowania w razie roztopów  . W tej  chwili są wywożone masy tego błota.

Ja odpowiadam za ulic gminne a szereg dróg to drogi powiatowe  .

 

 

Ad. Pkt. 10  Podjęcie uchwał:

 

1.      Rozpatrzenie uchwały w sprawie  wyznaczenia podmiotu , w którym jest wykonywana kara ograniczenia wolności  oraz praca społecznie użyteczne  .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik odczytał projekt uchwały .

( uchwała stanowi załącznik  do protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła pozytywną opinię w sprawie uchwały .

 

Przewodniczący Rady Andrzej Dominik ,  owarzył   dyskusję. W wyniku  braku uwag poddał pod głosowanie projekt uchwały .

 

Głosowanie : 16 głosów za

 

Uchwała  nr II/10/2009 w sprawie  wyznaczenia podmiotu, w którym jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca  społecznie użyteczna .

 

2.      Danuta  Wyskwarska  inspektor Wydziału Rozwoju Lokalnego i Promocji przedstawiła  projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIII/84/2007 z dnia 26 listopada 2007 roku w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Tarnów.

  ( uchwała stanowi załącznik   do niniejszego protokołu )

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła pozytywną opinię w sprawie uchwały .

 

Przewodniczący Rady Andrzej Dominik ,  otworzył   dyskusję.

 

Radna Danuta Wojtaczka ,zapytała dlaczego Ząbkowicki Ośrodek Kultury nie składał wniosku o dofinansowanie? .

 

Danuta Wyskwarska , odpowiedziała , że instytucja Kultury mogła składać wniosek   ale tylko wówczas kiedy to znajdowałaby się na terenie wiejskim .

 

poddał pod głosowanie projekt uchwały .

 

Głosowanie : 14 głosów za

 

Uchwała nr II/11/2009 w sprawie zmiany uchwały nr XIII/84/2007 z dnia 26 listopada 2007 roku   w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Tarnów.

 

Ponownie przewodnictwo sesji objął Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański

 

3.       

Wiceprzewodniczący  Ryszard Barański , odczytał projekt uchwały w sprawie ustanowienia kierunków działania   Burmistrza Ząbkowic Śląskich na 2009 rok     

( projekt uchwały stanowi załącznik do  protokołu)

 

Przewodnicząca  Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu  Ewa Figzał,  stanowisko komisji Gospodarczej jest pozytywne .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, zwrócił się do radnych o to aby do uchwały wpisać że sprawozdania składa  burmistrz co pół roku .

 

Wiceprzewodniczący  Ryszard Barański, stwierdził , że ma odmienne zdanie  , pół roku to jest odległy czas i  wnioskowałaby żeby zostać przy tym terminie  który jest wpisany .

 

Radny Józef Horowski, złożył wniosek w imieniu Klubu Ziemi Ząbkowickiej, aby sprawozdania   były składane co pół roku .

 

Radna Ewa Figzał, jako głos w dyskusji stwierdziła że  podzielenie tej uchwały na kwartały , jest zasadne z tego względu że inaczej byśmy omawiali   sprawozdanie  z           I półrocze z realizacji  budżetu , A tak  analizujemy te półrocze w tym okresie , W związku z tym myślę , że  w tej formie uchwała jest zasadna.

 

Radny Jozef Horowski , zapytał radną to po co ta uchwała ?

 

Radna Ewa Figzał ,  odpowiedziała że  po to  aby monitorować  na bieżąco  jakość  wykonywania budżetu.  

W ramach demokracji proszę o przegłosowanie tego wniosku stwierdziła .

 

Radny Franciszek Gawęda ,

Burmistrz składa swoje sprawozdanie  przede wszystkim z realizacji  uchwał pomiędzy sesjami. Proszę państwa zgodnie z tym co powiedziała pani przewodnicząca generalnie priorytety czy działania  burmistrza one się mieszczą właśnie w tym sformowaniu i Ja bym proponował aby zastanowić  się nad tym czy propozycja pana burmistrza jest słuszna . Jeżeli będziemy wymagali w sprawozdaniu  realizacji uchwał  bardziej niż te podstawowe rzeczy w których pan burmistrz bierze na co dzień  udział , wówczas będziemy  wiedzieli na bieżąco jaka jest realizacja tego co jest zawarte w statucie naszej gminy. Dlatego też myślę , że tutaj  należałoby się zastanowić  nad wnioskiem burmistrza .

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański poddał wniosek pod głosowanie aby  nie przekraczalnym terminie  półrocznym pan burmistrz składa sprawozdanie z wykonania kierunków jego działania na rok  2009  

 

Głosowanie : 5 głosów za 9 głosów przeciw

Wniosek radnego nie  został przyjęty   przez radę .

 

Następnie pod głosowanie poddał   całą uchwałę 

Głosowanie : 12 głosów za , 1 głos przeciw,2 głosy wstrzymujące się

  

Uchwała nr II/12/Uchwała nr II/12/2009 w sprawie  ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich na 2009 rok.

 

4.       

Bożena Kurczyna - Skarbnik  Gminy przedstawiła  projekt  uchwały w  sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie  na 2009 rok.

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu) .

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła pozytywna opinie  komisji 

 

Wiceprzewodniczący Rady Ryszard Barański , poddał pod głosowanie projekt uchwały .

 

Głosowanie  : 9 głosów za 4 głosy przeciw i 2 głosy wstrzymujące się .

 

Uchwała  nr II/13/2009 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie na 2009 rok

 

Ad. Pkt. 11   Rozpatrzenie  skarg wpływających do Rady Miejskiej

 

1.       

Skarga pana Piotra Kuliga dotycząca  przydziału lokalu socjalnego

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański , odczytał pismo Naczelnego Sądu Administracyjnego  , który to skierował skargę do Rady .

Poinformował że pan Piotr Kulig nigdy nie był mieszkańcem naszej Gminy . Mieszkał on w Gminie   Ciepłowody . 

 

Otworzył dyskusję w tym temacie .

 

Radna Danuta Wojtaczka , zgłosiła   wniosek żeby uznać skargę jako bezzasadną .

 

Wiceprzewodniczący Rady Ryszard Barański , w związku z brakiem głosów                   w  dyskusji poddał  uchwałę pod głosowanie  iż skarga jest bezzasadna .

 

Głosowanie :   14 głosów za , 1 głos wstrzymujący się .

 

Uchwała nr II/ 14/ 2009 w sprawie rozpatrzenia skargi  Pana Piotra Kuliga została podjęta .

 

2.       

Skarga pana Jerzego Brzezińskiego dotycząca problemu drogi dojazdowej                 i chodnika  do osiedla  garażowego "Wschód".

 

Wiceprzewodniczący Rady Ryszard Barański ,  zwrócił się do Pana Jerzego Brzezińskiego , czy podtrzymuje on skargę  złożoną ?

 

Jerzy Brzeziński ,  stwierdził że w całości  podtrzymuję swoja skargę  .

Zwróciłem się   z prośba do burmistrza   , to jest teren   gdzie na planach   jest droga i powinna ona być . Chodzi o to aby zalegalizować ten stan prawny .   

Problem  pojawił się w zeszłym roku , ponieważ Spółdzielnia Mieszkaniowa która zarządza tym terenem , jest jego wieczystym użytkownikiem i ma prawa  sprzedać tą ziemię na działki  na poszerzenie  działalności gospodarczej . Są tam pawilony handlowe,  pasaż handlowy , gdzie powinny być wyznaczone chodniki i drogi dojazdowe . Jeśli te działki zostaną  sprzedane  przez spółdzielnię  jest to na mapach .

Urząd Miasta ponosi w tej sprawie winę , ponieważ wg tego planu osiedle  projektowane było na 7  boksów garażowych . Była narysowana droga. Wszystkie dokumenty znajdują się w Urzędzie . Ktoś z Urzędu wydał  wybudowanie w tym miejscu 8-ego boksu garażowego. W związku  z powyższym ta droga  która była fizycznie i jest na mapach została  zabudowana  tym  8 boksem .

W związku z powyższym nie ma teraz wjazdu  i nie można zrealizować tej drogi. Właściciele tego osiedla garażowego jeżdżą inna drogą.   

My jako właściciele  tych garaży musimy mieć drogę  jak gdyby dwukierunkową . Może dojść do takiego nieszczęścia że któryś z boksów zapali się np. i wtedy jak straż podjedzie ?, kiedy tej drogi  nie ma  ?.

Tą drogę drugą można zaprojektować  , czyli   zalegalizować . Jest porozumienie , bo pan burmistrz był w tej sprawie w spółdzielni mieszkaniowej , rozmawiał .

Do załatwienie tego problemu potrzebna jest tylko dobra wola , nie potrzeba pieniędzy na to .

Ten temat nie jest tylko moją sprawą , tylko  jest to dla uporządkowania wszystkich właścicieli  użytkowania tego terenu.

 

Radna Jolanta Mitręga ,

Uznała, że  radni rozpatrując skargę uznając ją za zasadną bądź  niezasadną  nie zalegalizują tej drogi. Skarga powinna  przejść pod obrady  Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego w celu jej   wnikliwej analizy .

 

Radna Ewa Figzał ,  Zwróciła się do burmistrza z zapytaniem  czy istnieje możliwość   spotkania się burmistrza z prezesem spółdzielni  na komisji Przestrzegania Prawa .

Należy przygotować stanowisko i podjąć określone w tym celu rozstrzygnięcie konsensusu społecznego .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz ,

Podtrzymuje swoje stanowisko które pan dokładnie zna.

Poprosił wiceburmistrza Woźniakowskiego o wypowiedź w tej sprawie .

 

Wiceburmistrz Ireneusz Woźniakowski,  

Pan Jerzy Brzeziński zwrócił uwagę na bardzo ważną sprawę , ponieważ Spółdzielnia  Mieszkaniowa chcąc zadecydować swoim gruntem , do którego ma prawo wieczystego użytkowania  postanowiła podzielić działki i w tym momencie wynikła bardzo ważna sprawa, ze  droga którą zawsze ludzie na Osiedlu słonecznym dojeżdżali do swoich  garaży , okazało się ze ona  prawie w całości  leży na gruncie spółdzielni mieszkaniowej . Oczywiście , pan burmistrz nie mógł odpowiedzieć  panu Brzezińskiemu inaczej jak opisując stan faktyczny, że teren należy do spółdzielni i że to spółdzielnia  decyduje w jaki sposób  gospodaruje własnym terenem. Czy podzieli to na działki i czy go sprzeda.

Po spotkaniu z panem Brzezińskim, po zapoznaniu się myślę z ważnym problemem  bo tu jest ponad 300 garaży i wielu mieszkańców  może nie znać problemu tak jak pan Brzeziński  i mógłby wystąpić ,bo po zbyciu tych  działek , właściciele mogliby je  ogrodzić i pewnie by je tak zrobili i nie byłoby dojazdu do tych garaży od tej strony .

Tylko że tu nie ma winy pana Burmistrza i nie ma winy Urzędu Miejskiego                           w Ząbkowicach Śl. Po tym spotkaniu , jak również po wymianie pism , Ja  prowadziłem wstępne rozmowy  z panem prezesem i ustaliśmy konkretne spotkanie gdzie  udało mi się  pana prezesa spółdzielni na Osiedlu  XX -lecia , i rozpoczęliśmy negocjacje  i te negocjacje są na dobrej drodze  . Nasza   wina to tylko to ze te 300 garaży , ludzie którzy maja tam garaże  tak naprawdę w przytłaczającej większości są to mieszkańcy  spółdzielni . My z panią Grażyną uświadomiliśmy  panu Prezesowie jak wielki  to jest problem i zaproponowaliśmy swoje rozwiązanie. Żeby dzieląc działki pan prezes wyznaczył  pas , czyli tak podzielić działki aby wydzielić  jeszcze działkę którą my jako gmina ewentualnie  przejmiemy i wtedy ta droga będzie na naszym terenie  .

Przedstawiliśmy na dziś jasno swoje stanowisko , że Gmina Ząbkowice Śląskie jeżeli przejmie ten  teren to nie  jest zainteresowana  ponosić koszty , bo my będziemy musieli ponosić koszty  związane z utrzymaniem tej drogi. Użytkownicy tych garaży  również walczą o utwardzenie  terenu .

Z tego co wiem wstępnie pan prezes wyraził wolę co do porozumienia  , Ja wczoraj uczestniczyłem w imieniu pana Burmistrza w spotkaniu  zarządu osiedla Słonecznego  , gdzie również był przedstawiciel  Spółdzielni pani Maria Rusnak , która poinformowała mnie że  jest wola  aby raz na zawsze  załatwić sprawę zgodnie z  sugestią pana Brzezińskiego. Idziemy w tym kierunku aby przejąć teren  i zakończyć sprawę . 

 

Radna Danuta Wojtaczka , radni powinni zobowiązać pana burmistrza aby w najbliższym czasie załatwił  sprawę .  Głosowanie  zasadności skargi nie rozwiąże    dziś tego problemu .

 

Grażyna Grzeszczak ,  proszę państwa  żeby zrealizować oczekiwania mieszkańców,   należy - przedmiotem interwencji jest  nieruchomość która jest w użytkowaniu wieczystym   Spółdzielni Mieszkaniowej  i dlatego spółdzielnia powinna złożyć do gminy nowy projekt podziału nieruchomości. Burmistrz na podstawie  postanowienia wydaje  zaopiniowanie tego projektu . W tym projekcie powinien być uwzględniony wydzielony pas , który byłby przeznaczony na poszerzenie tej drogi. Po wydaniu postanowienia przez burmistrza  Spółdzielnia Mieszkaniowa  składa do Gminy wniosek o zatwierdzenie  projektu podziału. Tutaj burmistrz wydaje już decyzję . Jeżeli będzie wydana decyzja o zatwierdzeniu podziału , pozostaje kwestia rozwiązania  przejęcia  terenu przez gminę. Następną sprawą, jest likwidacja lamp oświetleniowych , które są w pasie drogi .

W pierwszej kolejności musi być nowy wniosek Spółdzielni Mieszkaniowej złożony          w Urzędzie o zatwierdzenie wstępnego  podziału .

 

Radny  Franciszek Gawęda , składam oficjalny wniosek popierający wniosek pani Ewy Figzał , aby doprowadzić do spotkania pana prezesa Szlachty i panów Burmistrzów aby   rozstrzygali  ten problem.

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , poprosił żeby nie zobowiązywać do negocjowania w czasie komisji takiej czy innej. Taką sprawę rozwiązuje się w gronie urzędników a nie w czasie komisji .  Komisja będzie miała informację .

 

Radna Ewa Figzał, panie burmistrzu chce powiedzieć że  chodziło mi o samą pracę nad rozwiązaniem tego problemu. Niech na komisji Przestrzegania Prawa finał  tego konsensusu będzie znany .    

 

Burmistrz  Krzysztof Kotowicz ,  jeżeli na poziomie negocjacyjnym  pan prezes   złoży wniosek o zmianę podziału , Ja tego  wniosku nie będę trzymał  w szufladzie .

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański, zamknął dyskusję w tym temacie .     

Poprosił   pana Jerzego Brzezińskiego aby  wycofał on   skargę dziś a Rada  zobowiąże pana burmistrza żeby kwestia drogi załatwiona   była w okresie trzech miesięcy .

 

Poddał  wniosek pod głosowanie aby  skarga ta została skierowana pod obrady Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego z której to komisji wypłynął wnioski do pana   burmistrza

Głosowanie :  10 głosów  za  2 głosy przeciwne .  

 

 

3.      Skarga mieszkańców posesji  przy ulicy Legnickiej 4 i 4 a w Ząbkowicach Śląskich  na działalność Burmistrza  Ząbkowic Śląskich 

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański , poinformował że komisja Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego brała udział w spotkaniu  z mieszkańcami, poprosił radnego Gawędę o informacje w tym temacie .

 

Radny Franciszek Gawęda , sprawa została rozwiązana ,pan Jankowski  przystąpił do działań związanych z wyjaśnieniem jak również pan komendant Straży Miejskiej.          To spotkanie doprowadziło do tego że, mogę złożyć wniosek o wycofania  skargi. Sprawa została rozwiązana , zdecydowana postawa Pana Jankowskiego doprowadziła do wyjaśnienia wniesionej skargi. Wobec powyższego składam wniosek o wycofanie skargi bez głosowania jako niezasadnej.  

 

Wiceprzewodniczący Rady Ryszard Barański , poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie rozpatrzenia skargi  mieszkańców  przy ulicy Legnickiej 4 , 4 a na działalność burmistrza Ząbkowic Śl.  jako skargę niezasadną .

 

Głosowanie  10 głosów za ,  3 głosy wstrzymujące  się  .    

 

 Ad. Pkt.  12. Interpelacje i zapytania Radnych.

 

1.      Radna  Ewa Figzał, stwierdziła że 7 listopada 2008 roku za pośrednictwem Andrzeja Dominika złożyła zapytanie do burmistrza , w sprawie wydatków inwestycyjnych  ujętych w budżecie na 2008 rok. na którą nie dostała kompletnej odpowiedzi .

Odnosząc się do dokumentów  stwierdziła, że  w oparciu o § 41 ust. 2  oraz § 40 ust. 7 naszego statutu w razie uznania odpowiedzi za  niezadawalającą , radny może zwrócić się do przewodniczącego rady o nakazanie niezwłocznego uzupełnienia odpowiedzi.  Taką procedurę zachowałam a odpowiedzi dalej nie mam . Stwierdziła że pytania zostały sformowane zgodnie z  sztuką 7 listopada 2008 .

 

2.      Radna Jolanta Mitręga, zwróciła się do burmistrza  z zapytaniem  czy otrzyma odpowiedź na zapytanie które złożyła na początku lutego w sprawie rozwiązania umowy spółki Zakładu Gospodarki Komunalnej ze Spółdzielnią Mieszkaniową  .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, odpowiadając na zapytanie radnej Mitręgi , stwierdził że jeśli chodzi o rozmowy które prowadził prezes Spółdzielni Mieszkaniowej z ZGK  to jest kwestia negocjacyjna.  W wyniku których okazało się ze poziom opłacalności usługi które miałoby płacić   ZGK wobec Spółdzielni nie był właściwy. Warunki  które stawiała Spółdzielnia wobec ZBK były nieprzystępne.        W związku z tym umowa została wypowiedziana . Wygrał Rynek !.

Uważa, że z punktu widzenia  rachunku ekonomicznego dla ZGK, ryzyko wzięcia się za wykonywanie umowy na  warunkach z których nie chciał zejść pan prezes Szlachta, nie byłoby opłacalne.  Zakład Gospodarki Komunalnej  i tak generuje swoje obroty , państwo zresztą będziecie mieli  okazję analizować wyniki ZGK , więc dowiecie się , że jest tam inna sytuacja aniżeli rok temu. Również na wskutek podjętych uchwał przez państwa niedawno. Myślę że tu się nic nie stało , z punktu widzenia  biznesowego , uważam że ZGK zachowuje się racjonalnie. Faktem jest , że przegrywa  z firmą , koncernem ponad europejskim  i to jest normalne , że wielki połyka  małego.

 

Odnośnie udostępniania informacji , to nie jest złośliwość z mojej strony , jeżeli ktoś tak odbiera to jestem zaskoczony . Te wszystkie informacje o które prosiła pani Figzał, są dostępne  na oficjalnej stronie Urzędu Miejskiego w Biuletynie Informacji Publicznej , nie są żadną tajemnicą . Są informacją przetworzoną w sposób formalny. Dziwię się że nie chcecie państwo sięgać po  środki  które są każdemu z nas dostępne. Nie odbieram dzisiejszego wystąpienia pani Figzał jako złośliwości  , odbieram to jako niezadowolenie , ale  proszę przyjąć do wiadomości że jeżeli pytamy  panią o sprecyzowanie gdzie jest brak informacji, powiem tak ! Ta informacja została  pani wskazana , ona jest  dostępna .

 

Radna Jolanta Mitręga ,  powróciła do wypowiedzi Burmistrza , że  nic się nie stało że Spółka ZGK , pozbyła się  2 tysięcy odbiorców . Zdaniem radnej stało się   i to bardzo źle .Tym bardziej że Rada Miejska dała około 400 tys. dla tej firmy w tegorocznym budżecie . Jak można   się lekka ręką pozbyć   tylu odbiorców .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz ,  rachunek ekonomiczny tj. pewien proces oceny przepływów gotówkowych w firmie . Prezes firmy , która  działa poprzez kodeks  spółek handlowych ma obowiązek prosić  o generowanie zysku . Jeżeli transakcja  z założeniem ,bo parametry kontrahenta na to wskazują   prowadzić ma do działania  poniżej kosztów, które każda firma ocenia we własnym zakresie. To wówczas nieodpowiedzialnym byłoby podpisywanie umowy , które z założenia prowadzi do  generowania strat. Natomiast nie przykładać do tego wizji ze chodzi o 2 tysiące klientów , ponieważ typ klienta generuje koszty , akurat klient zbiorowy  jakim jest Spółdzielnia Mieszkaniowa jest droższym od klienta indywidualnego.   

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański, poinformował o interpelacjach  jakie wpłynęły do biura rady . Treść interpelacji jest do wglądu w biurze.

   

W związku  z wyczerpaniem porządku obrad  Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej zamknął obrady  XLIII Sesji Rady Miejskiej .

 

Protokół sporządziła

Elżbieta Maciejewska

                                                                                     Przewodniczący  Rady Miejskiej

                                                                                              Andrzej Dominik