Protokół nr
XLIII
z Sesji
Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniach 27 lutego 2009 roku
w sali konferencyjnej
Starostwa Powiatowego
w Ząbkowicach Śląskich
Godzina rozpoczęcia sesji 14 00
W sesji udział wzięli:
Radni Rady
Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich
Burmistrz Krzysztof Kotowicz
Zastępca
Burmistrza Ireneusz
Woźniakowski
Iwona Aibin Sekretarz Gminy
Paweł Polewski Radca Prawny
Radni nieobecni :
Zdzisław Burnat nieobecny
usprawiedliwiony
Marek Ciapka nieobecny usprawiedliwiony
Oraz goście
zaproszeni wg list obecności .
Na
podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik - o
t w o r z y ł XXXXI Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji, stwierdzając że uczestniczy w
niej 19 radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może
obradować i podejmować prawomocne
uchwały .
Następnie
przedstawił porządek posiedzenia :
1.
Przyjęcie porządku obrad.
2.
Przyjęcie
protokołu z poprzedniej Sesji.
3.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta
Ząbkowice Śląskie .
4.
Sprawozdanie z pracy Przewodniczącego Rady
Miejskiej od ostatniej Sesji .
5.
Sprawozdanie z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich
od ostatniej sesji.
6.
Sprawozdanie z działalności stałych Komisji Rady
Miejskiej .
7.
Informacja o przebiegu ferii zimowych.
8.
Analiza działalności Przedsiębiorstwa Wodociągów i
Kanalizacji " DELFIN" w Ząbkowicach
Śląskich oraz plan inwestycji na
rok 2009.
9.
Sprawy różne.
10.
Podjęcie
uchwał:
.
W sprawie zmiany studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Ząbkowice Śląskie.
.
W sprawie wyznaczenia podmiotu, w którym jest
wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna .
.
W sprawie zmiany uchwały nr XIII/84/2007 z dnia 26
listopada 2007 roku w sprawie
zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Tarnów.
.
W sprawie ustanowienia kierunków działania
Burmistrza Ząbkowic Śląskich na 2009 rok.
.
W sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i
Gminy Ząbkowice Śląskie na 2009 rok.
11.
Rozpatrzenie skarg wpływających do Rady Miejskiej:
.
Skarga pana Piotra Kuliga
.
Skarga pana Jerzego Brzezińskiego dotycząca
problemu drogi dojazdowej i chodnika do
osiedla garażowego "Wschód".
.
Skarga mieszkańców posesji przy ulicy Legnickiej 4 i 4 a w Ząbkowicach
Śląskich na działalność Burmistrza Ząbkowic Śląskich
12.
Rozpatrzenie wniosku o odwołanie
Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w
Ząbkowicach Śląskich.
13. Interpelacje i zapytania Radnych.
14.
Zakończenie obrad.
Przewodniczący Andrzej Dominik, zwrócił się do
radnych czy są pytanie odnośnie porządku obrad.
Radna
Ewa Figzał,
wniosła o przesunięcie pkt. 12 porządku obrad -
wniosku o odwołanie wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Ryszarda Barańskiego na
punkt 2.
Uzasadniła to tym, że pan wiceprzewodniczący siedzi
przy stole prezydialnym i nie wie czy będzie wiceprzewodniczącym czy też nie.
Proszę o przegłosowanie tego wniosku.
Przewodniczący
Andrzej Dominik, zapytała czy ktoś jeszcze chce zabrać głos w tym temacie.
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz,
stwierdził, że nie kwestionuje wniosku radnej Ewy
Figzał, ale chciałby by Lokalny Program Rewitalizacji pozostał jako 3 punkt.
Radna
Ewa Figzał,
podtrzymała swój wniosek i poprosiła o jego przegłosowanie.
Radny
Józef Horowski ,
W związku z sytuacją jaka się wytworzyła uznał, że
jest to polityczne wykorzystywanie tego punktu, ponieważ nie ma w tej chwili
dwóch radnych i zmiana porządku obrad mieć może wpływ na wyniki głosowania.
Przewodniczący
Andrzej Dominik,
Poinformował,
że radny Zdzisław Burnat przed sesja zgłosił swoją nieobecność na sesji a radny
Marek Ciapka poinformował przed trzema dniami że się spóźni na obrady sesji.
W związku z brakiem uwag do porządku obrad,
Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnej Ewy Figzał,
Głosowanie: 11 głosów za, 8 głosów przeciwnych
Wniosek
radnej przeszedł i przystąpiono do kontynuacji porządku obrad.
Ad.
2
Rozpatrzenie
wniosku o odwołanie Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Ryszarda Barańskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poinformował
że w związku z tym że głosowanie nad wnioskiem odbędzie się głosowaniu
tajnym w celu tym należy powołać
komisję Skrutacyjną .
Poprosił o zgłaszanie kandydatur do komisji.
Radny Józef Horowski zgłosił radnego Marian
Tokarczyka
Radny Ryszard Barański zgłosił radnego Franciszka Gawędę
Radna Jolanta Mitręga zgłosiła radnego Tomasza
Stępnia .
Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na pracę w komisji.
W wyniki głosowanie 19 głosami " za" skład komisji Skrutacyjnej został przyjęty
przez radę.
Następnie Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy.
W miedzy czasie Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik, poinformował że jest przygotowanych 21 kart do głosowania oraz
objaśnił zasadę głosowania. Odczytał również treść wniosku zgłoszonego.
Członkowie komisji wybrali ze swojego grona przewodniczącego
Komisji, którym został Marian Tokarczyk .
Komisja rozdała karty go głosowania i
przeprowadzono głosowanie.
Radny
Franciszek Gawęda, zgłosił wniosek aby przed zebraniem kart przeprowadzić dyskusję.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał wniosek pod głosowanie
Głosowanie : 14 głosów za , 3 głosy przeciwne ,1 głos wstrzymujący .
Wniosek
przeszedł.
Jako pierwszy głos zabrał radny Franciszek
Gawęda ,
Panie
Przewodniczący! Panie i Panowie Radni!
Przedstawiony
do rozpatrzenie przez Radę Miejską wniosek jest pewną "zasłoną dymną"
tych sześciu radnych, którzy swoją bezsilność w sprawowaniu mandatu, wynikającą
z uwikłania się w swoistą koterię, pragną przerzucić jak na razie na osobę
wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Ryszarda Barańskiego. I chyba się nie
pomylę - aczkolwiek chciałbym - to w okresie późniejszym tą swoją niemoc będą
próbować, w takiej lub innej formie, ukierunkowywać również i na inne osoby,
które nie postrzegają spraw tak jak powinni - czyli tak jak to widzą i postrzegają to oni, przeświadczeni o swojej
nieomylności.
Dotychczas
niektórzy z tych sześciu radnych próbowało umniejszać i dezawuować rolę innych
radnych, różnymi, w tym poza prawnymi sposobami i metodami. Jak na razie to
tylko ze szkodą dla naszego miasta i gminy, Rady Miejskiej oraz własnej.
Wniosek
w naszej, Ząbkowickiej rzeczywistości,
nie mający racjonalnego uzasadnienia,
jest rozpatrywany ze szkodą dla wizerunku pozostałych radnych Rady Miejskiej.
Szkoda
tylko, proszę państwa, że energia i uwaga wnioskujących radnych tak bardzo
ukierunkowana jest wyłącznie na urzędową koterię.
Wiceprzewodniczący
Rady Miejskiej - Pan Ryszard Barański swoją działalnością oraz podejmowanymi
decyzjami uwiarygodnił, że radny to nie
tylko "radny bezradny", ale osoba,
na którą można liczyć i zwrócić się o pomoc choćby w załatwianiu codziennych i
zwykłych życiowych spraw. Świadczyć o tym może chociażby ilość osób
zwracających się o pomoc do Ryszarda Barańskiego. Jak się częstokroć okazuje mieszkańcy powierzają mu swoje sprawy
bo przede wszystkim , w odróżnieniu od innych odpowiedzialnych za sprawowanie
urzędu osób:
1)
Wywiązuje się ze zobowiązań, których
podejmuje się na komisjach, sesjach i wobec mieszkańców naszego miasta i gminy
2) Reaguje bez zbędnej zwłoki na pojawiające się nieprawidłowości.
3) Podejmuje tematy związane z przejrzystością władzy lokalnej -
chociażby poprzez promowanie dostępu do informacji publicznej. Wyjaśnia zapytania i wątpliwości
wyborców.
4)
Przeciwstawia się nieodpowiednim zachowaniom urzędników wysokiego szczebla zarządzania naszym miastem i gminą, nie
mających nic wspólnego z kulturą obsługi, zachowaniem podczas sesji i komisji
Rady Miejskiej spowodowanych chęcią odwracania uwagi od meritum rozpatrywanych spraw i temu podobnych działań
mających się nijak do demokracji samorządowej.
5)
Potrafi swobodnie poruszać się zgodnie z przypisaną mu rolą samorządowca i
zgodnie z uprawnieniami jakie posiada
bezwzględnie z tego korzysta w sprawowaniu mandatu radnego.
6) W odróżnieniu od wielu z nas radnych nie
jest konformistą. Gdy ma odmienne zdanie niż większość rady po prostu nie boi
się tego mówić.
Ponieważ
wniosek o odwołanie Ryszarda Barańskiego z funkcji v-ce przewodniczącego Rady
Miejskiej, aczkolwiek zgodny z ustawą o samorządzie gminnym - w naszej
rzeczywistości nie ma racjonalnego uzasadnienia i jest rozpatrywany ze szkodą
dla miasta, gminy i wizerunku Rady Miejskiej, rozpatrywany będzie na zasadzie
głosowania tajnego, mam nadzieję, że
radni bez obaw wyrażą swoją opinię i podejmą decyzję zgodną ze swoim sumieniem
i odpowiedzialnością za sprawowany mandat.
Radna Ewa Figzał,
Panie
przewodniczący, szanowni zebrani. Chciałem przedstawić stanowisko radnych Klubu Ząbkowickiego Forum
Samorządowego Centroprawicy .
Jako
Klub radnych Ząbkowickiego Forum Samorządowego
Centroprawicy jesteśmy przeciwni odwołaniu pana
Ryszarda Barańskiego z funkcji wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich.
Uważamy
, że pan Ryszard Barański ;
1.
Wykazuje
dbałość o poszczególne sprawy naszych mieszkańców oraz Gminy
Ząbkowice Śląskie jako całości.
2.
Jest
zdeterminowany w działaniu na rzecz w tworzeniu dobrej jakości prawa ustawodawczego nie budzącego
wątpliwości .
3.
Dba
skutecznie o jakość życia ząbkowickiego samorządu
oraz cechuje go skrupulatność i
dokładność w wykonywaniu obowiązków
radnego .
W
związku z powyższym jesteśmy przeciwni odwołaniu
w/w radnego z pełnionej przez niego
funkcji Wiceprzewodniczącego Rady .
Wnoszą;
Ewa Figzał Przewodnicząca oraz członkowie; Stanisława Mika , Jolanta Mitręga, Andrzej
Dominik , Janusz Labok , Stanisław Nędza
, Władysław Raba , Tomasz Stępień .
Radny Józef Horowski ,
Panie
przewodniczący , szanowni radni , drodzy goście .
Po
takiej laudacji osoby pana Ryszarda Barańskiego, radnego , wiceprzewodniczącego Rady ,
w imieniu wnioskodawców , chciałaby powiedzieć
tylko tyle ; myśmy specjalnie nie uzasadniali wniosku o odwołanie , jest
to zgodne z regulaminem - jest to pierwsza sprawa . Druga sprawa zasadnicza
była taka , żeby nie rozkręcać tutaj burzy , działalność pana Ryszarda jako
wiceprzewodniczącego jest doskonale wszystkim radnym i gością znana. Dlatego
uzasadnienie opuszczę , ono będzie bardzo krótkie. Po prostu w naszym imieniu pan wiceprzewodniczący
Ryszard Barański , nie jest godny - jeszcze raz powtarzam - nie jest godny
sprawować tej funkcji .
W
związku z brakiem głosów w dyskusji ,
powrócono do aktu głosowania .
Po przeprowadzonym głosowaniu komisja zebrała kart do głosowania i udała
się w celu liczenia głosów.
Przewodniczący
Komisji Skrutacyjnej Marian Tokarczyk odczytał protokół
z głosowania nad odwołanie wiceprzewodniczącego Rady
Miejskiej Ryszarda Barańskiego z którego
wynikło iż na 19 radnych uczestniczących w sesji radnych - za odwołanie było 5 osób , przeciw
odwołaniu 14 w związku z czym pana
Ryszard Barański nie został odwołany .
( protokół + kart do głosowania stanowią załącznik
do protokołu )
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
podziękował komisji i oddał głos panu
Ryszardowi Barańskiemu .
Ryszard
Barański ,
Proszę państwa dwa lata, przeszło temu kiedy zostałem wybrany przewodniczącym
rady , przepraszam wiceprzewodniczącym
rady powiedziałem i cytuje z pamięci - '
Ze póki Ja będę wiceprzewodniczącym
nie będzie w tym mieście układów , kolesiostwa , Korupcji i byle jakości
" i chciałem to tym razem powtórzyć . Nie będzie w tym mieście układów , korupcji, kolesiostwa i byle
jakości .
Chciałem wszystkim podziękować tym , którzy
głosowali przeciwko mojemu odwołaniu a tym którzy głosowali za odwołaniem , mam nadzieję , że moje dalsze postępowanie pozwoli zmienić zdanie .
Dziękuję uprzejmie .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , przeszedł
do pkt. 3 porządku obrad .
Ad
. pkt. 3
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie
przyjęcia Lokalnego Programu
Rewitalizacji Miasta Ząbkowice Śląskie .
Danuta
Wyskwarska - inspektor Wydziału Promocji i Rozwoju Lokalnego przedstawiła projekt uchwały w sprawie Lokalnego Programu
Rewitalizacji Miasta Ząbkowice Śląskie. (projekt stanowi
załącznik do protokołu)
Przemysław
Wojcieszak -reprezentant Firmy Dolnośląskiej Izby Rozwoju Lokalnego przybliżył
radnych jak wyglądały prace nad Lokalnym
Programem Rewitalizacji , który to stanowi załącznik do niniejszego protokołu. .
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz ,
mówiąc o Programie Rewitalizacji mamy do czynienia nie tylko i nie przede wszystkim; z naprawianiem! z remontowaniem , z odbudowywaniem tego co jest
materialne.
Nie myślimy przede wszystkim o tym aby upiększać obiektu , urządzenia , uzupełnić to co brakuje lub nawet
przywracać to coś co dzisiaj wygląda
czasami bardzo źle do stanu który dzisiaj był imponującym pięknem .
Ale przede wszystkim myślimy o tym iż w tych
obszarach które poddajemy tej odnowie
tej przemianie mieszkają konkretni
ludzie . Mieszkańcy Gminy Ząbkowice Śląskie
.
Wiec podstawowym celem jest to aby człowiek
zakotwiczony swoją biografią , swoim
miejscem urodzenia, tym gdzie mieszka ,
gdzie pracuje znajdował to miejsce, które codziennie ogląda , które codziennie
mija jako miejsce które jest jego miejscem . Które jest
cząstką jego życia a nie tylko
rzeczywistością , którą ktoś wybudował ,
ktoś o nią dbał . W jakimś momencie
przestał o nią dbać a teraz nagle znowu
zaczyna dba .
720 letnia historia Ząbkowic Śląskich , bo mówimy o
rewitalizacji miasta jest idealnym dowodem na to , że mamy do czynienia z miastem które swoim kształtem, może inaczej położeniem? , kształtem , sposobem zabudowy i
wszystkim co nas otacza może stanowić
perłę niejedną w Polsce .Niejedną w Europie . Ale program czy wizja unii
europejskiej mówi o tym iż staramy
się człowieka wkomponować w rzeczywistość kontynentu albo
określić żeby czuł swoją tożsamość lokalną .
Ta tożsamość lokalna to jest również lokalny
patriotyzm. Trudno być kimś
zakotwiczonym w jakimś miejscu i trudno jest być lokalnym patriotą , jeżeli
człowiek czuje wokół siebie przestrzeń
której nie akceptuje . W której się po prostu źle czuje .
Jeżeli człowiek ma się poczuć na swoim miejscu
to musi odnaleźć się w miejscu
wokół siebie coś, co mu się po prostu podoba i z czym się utożsamia.
W związku z tym należałoby tak potocznie
mówiąc zrobić wszystko aby mieszkańcy
Ząbkowic Śl. codzienni budzili się w innym świeci. Coraz piękniejszym , coraz bardziej ładniejszym. Czystym ,
zadbanym , atrakcyjnym - ale to jest
niemożliwe .
Lokalny Program Rewitalizacji nie jest deklaracją
cudów, Ja nie jestem zwolennikiem cudów- akurat mówimy o sferze gospodarczej.
Tym bardziej nie jestem zwolennikiem cudów. Natomiast jest deklaracją - programem
działań które mają zmienić naszą rzeczywistość na tą którą
będziemy czuli .Więc musi ona służyć
konkretnym ludziom .W związku z tym Lokalny Program
Rewitalizacji nie może być działaniem
jednostronnym . Musi docierać do człowieka
w każdym wymiarze jego życia i tym zewnętrznym tym które jest jego
częścią osobistą , życiem prywatnym i
rodzinnym nawet też .
Z tego powodu , nie sposób włożyć w ten dokument ,
w ten program wszystkiego co chcielibyśmy , co jest naszą ambicją.
Druga bariera , która nas ogranicza ,oczywista dla wszystkich tu obecnych osób to
jest bariera finansowa . Ponieważ każde
działanie kosztuje , a koszty ponosi
podatnik. Trzecia barierą , czy ograniczeniem - jest konieczność zdefiniowania do kogo konkretnie ma trafić
ten program i te działania. Ten program
musi mieć swoją, jak to się mówi
językiem marketingu grupę docelową i nie
można mówić że wszystkich to będzie dotyczyło .
Chciałabym, żebyśmy się nie skoncentrowali
wyłącznie na aspektach infrastrukturalnych , na aspektach , tych które będziemy za chwileczkę tu obserwować
już na obrazkach , bo one są tylko wycinkiem ambicji .
Następnie przystąpiono do prezentacji
multimedialnej Lokalnego Programu Rewitalizacji .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , otworzył dyskusję nad przedstawionym Programem
Radny
Franciszek Gawęda , w swoim wystąpieniu
podkreślił, że jest pod dużym wrażeniem
tego co pokazał pokaz
multimedialny . Tym pokazem burmistrz udowodnił, że warto jest z panem burmistrzem walczyć , a to
dlatego że , jak pamiętamy dwa lata temu
pan burmistrz przeciwstawił się mojej ocenie Ząbkowickiego Ośrodka Kultury. Nie wyobrażałem
sobie żeby instytucja kultury mogła się
wynieść poza miasto w kierunku Jaworka i
wówczas też proponowałem - panie burmistrzu trzeba się zastanowić? . Miałem wtedy odpowiedzi takie jak państwo
pamiętacie .
Zadał pytanie czy są jakieś zagrożenia? , obawy? czy jeśli się znajdą firmy albo osoby które
będą przyznawać te pieniądze unijne na ten cel . Czy mogą znaleźć jakieś zastrzeżenia
do tego planu ?
Przemysław
Wojcieszak , udzielając odpowiedzi
stwierdził że nie ma żadnych zagrożeń.
Radny
Janusz Labok ,
podkreślił iż LPR ma być zatwierdzany przez Urząd
Marszałkowski i powinien być zgodny ze stanem faktycznym . Zgłosił zmiany
do planu na stronie 20 dot. kościała w Bobolicach uważa że należy
wpisać-że jest to sanktuarium w
dalszym ciągu . strona 29 Zespół szkół
ponadgimnazjalnych i str. 31 Poradnia
ul. Mickiewicza oraz strona 75 . wykaz szkół winien być aktualny .
Burmistrz Krzysztof Kotowicz , stwierdził , że poprawki zostaną uzupełnione .
Radny
Ryszard Barański zadał pytanie -jakie kryteria decydowały o tym że powstała lista rezerwowa
? i następne pytanie dotyczyło ile
jest dokumentacji na dane obiekty
,? Dlaczego lista rezerwowa jest taka a
nie inna ? , Dlaczego ul. Krzywa jest na liście rezerwowej a będzie ona załatwiona kompleksowo? .Dlaczego na liście tej budynek mieszkalny przy ul Konopnickiej , a jest tam ponoć cała dokumentacja
techniczna ?
Odniósł się do wypowiedzi burmistrza dotyczącej cmentarza , cmentarz
przyszpitalny jest objęty rewitalizacją ? a co z zespołem klasztornym Ojców
Bonifratrów ? zapytał . Nie można rozdzielić
tego zespołu który jest w rejestrze zabytków .
Pytanie -
dlaczego pozwolono żeby na zespole zabytkowym Ojców Bonifratrów
wybudowano Biedronkę i dlaczego
burmistrz na to pozwolił , skoro Konserwator zabytków wyrażanie
sugerował żeby zawiesić decyzje w tym temacie gdyż Gmina przystąpiła do
opracowywania planu zagospodarowania przestrzennego a zgodnie z ustawą o
zabytkach można zabezpieczyć ochronę
konserwatorską poprzez wpisanie do planu zagospodarowania strefy ochronnej .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , odpowiedział iż
na podobnej treści pytanie
udzielane były odpowiedzi na komisji Gospodarczej.
Przewodniczący
Zarządu Osiedla Stare Miasto Marian Patela , stwierdził że będzie dobrze jeśli
ten plan zostanie zrealizowany.
Zapytał czy Plan Rewitalizacji był poddany
konsultacją społecznym ?
Radna
Danuta Wojtaczka , zgłosiła wniosek o zamknięcie dyskusji nad projektem uchwały i
przegłosowanie jej .
Zastępca
Burmistrza Ireneusz Woźniakowski , powiedział , że większość odpowiedzi na zadawane pytania już
padło .
Ogranicza
nas suma na ten cel jest 6 mln ,
w tej sumie chcieliśmy włączyć konkretne zadania . W oparciu o konsultacje
społeczne burmistrz powołał zespół koordynujący.
Dlaczego te zadania a nie inne zadania ?.
Rewitalizacja czyli udostępnienie Ząbkowic
również turystom , czyli
pobudzenie gospodarcze Ząbkowic .
Zbigniew
Biernacki , Prezes Spółki Powiernik , odpowiadając na pytanie ile jest dokumentacji ,
stwierdził ze są pełne dwie dokumentacje . Wykonana została w 2004 roku w chwili obecnej jest ona aktualizowana .
Przewodnicząca
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, stwierdziła że
projekt uchwały otrzymał pozytywna opinię komisji .
Przewodniczący
Andrzej Dominik , zamknął dyskusję i poddał wysokiej radzie pod głosowanie projekt
uchwały .
Głosowanie
19 głosów za
Uchwała nr II/9/2009 w sprawie Lokalnego Programu
Rewitalizacji Miasta Ząbkowice Śląskie została przyjęta .
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz , panie przewodniczący , wysoka rado , te poprawki
czysto merytorycznie zgłoszone będą uzupełnione
zanim zostanie przekazana do Urzędu Marszałkowskiego
. Chce podziękować wysokiej radzie , że uchwalony Plan Rewitalizacji jest to bardzo ważny strategicznie plan dla Ząbkowic Śląskich .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
, ogłosił 10 minut przerwy .
Po przerwie wznowiono obrady .
Ad.pkt.4
Sprawozdanie
z pracy za okres międzysesyjnym złożył
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik .
Ad.
pkt. 5
Sprawozdanie pracy Burmistrza Ząbkowic
Śląskich za okres międzysesyjny stanowi załącznik do niniejszego protokołu .
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz , poinformował że zostały podpisane dokumenty
aplikacyjne dotyczące wykonanie remontów
świetlicy wiejskiej w Kozińcu w ramach
rozwoju obszarów wiejskich. W okresie międzysesyjnym wydał 11 zarządzeń .
Odnośnie realizacji uchwał
podjętych 23 stycznia stwierdził ze one w trakcie realizacji .
Poinformował, że w zakresie organizacyjnym
przystąpiono do realizacji szeregu zadań związanych miedzy innymi ze szkoleniami pracowników samorządowych , są to szkolenia z zakresu prawa samorządowego
, tworzenia prawa lokalnego oraz innych czynności legislacyjnych . Nawiązał do prowadzonego remontu w budynku Urzędu Miejskiego .
Poinformował że w związku z nowelizacją ustawy
z dniem 6 lutego br. pani Iwona Aibin ma wszelkie pełnomocnictwa do
kierowania Urzędem Miejskim. Upoważnienie dotyczy dokonywania w imieniu Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach
Sl. jako pracodawcy czynności w zakresie prawa pracy wobec pracowników za
wyjątkiem nawiązywania i rozwiązywania
stosunku pracy.
Na
koniec stwierdził że ogłoszony
został po raz kolejny nabór na
urzędnicze stanowisko ds. zarządu
drogami w Wydziale Infrastruktury . Trudno
jest pozyskać pracownika na to
stanowisko .
Ponadto w dniu 6 lutego ogłoszony został nabór stanowisko kierownika Wydziału Rozwoju Lokalnego i Promocji .
Radny
Ryszard Barański , zapytał jaki jest stosunek burmistrza do planu przeniesienia Starostwa
Powiatowego do budynku po byłym Liceum Ogólnokształcącym .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik zaproponował aby tą sprawę wyjaśnić
w punkcie sprawy różne .
Radna
Ewa Figzał,
Zwróciła uwagę że od listopada jest remontowana
sala konferencyjna Urzędu Miejskiego - zapytała kiedy zakończy się jej remont?
.
Wojciech
Jankowski , Kierownik Wydziału Infrastruktury Technicznej odpowiedział ,że ponieważ weszliśmy w kwotę
wydatków która wymaga zamówienia
publicznego , są małe przesunięcia .Planowane
zakończenie remontu jest to koniec
kwietnia .
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz , koniec kwietnia jest terminem , który zakładamy
ze powinniśmy wszystkie prace wykonać
. Przypomniał ze remont dotyczy nie
tylko sali konferencyjnej .
Radna
Ewa Figzał,
Stwierdziła, że nie
uzyskała konkretnej odpowiedzi w
tym ważnym dla radnych i nie tylko dla
radnych temacie . Zwróciła się do
burmistrza że jest on zobowiązany do tego
statutem i nie tylko aby radnym zapewnić godne warunki pracy . Rada gościnnie korzysta
z sali konferencyjnej Starostwa mając
swoją salę w której to remont trwa od miesiąca listopada ubiegłego roku .
Radna uważa, że
remont nie wymaga technologii kosmicznej
aby go zakończyć . Uznała, że jako Przewodnicząca komisji Statutowej i
komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu
nie ma godnych warunków do pracy.
Z chwilą kiedy zaczął się remont -
przewodniczący Rady Miejskiej pytał o termin zakończenia tych prac , była mowa o styczniu , Minął styczeń , luty
też się kończy i dalej sprawa jest nie
załatwiona .
Robiliśmy ten remont jeszcze w ubiegłym roku , są
działania niewygasające , stwierdzam
jeszcze raz jako przewodnicząca komisji Statutowej i jako przewodnicząca
komisji Gospodarczej nie mam warunków
pracy i jako radna .
Burmistrz Krzysztof Kotowicz ,
Prace które rozpoczęły się w listopadzie dotyczyły wymiany okien. Wiec nie możemy tego
łączyć , bo wymiana dotyczyła całości
budynku. Budżet miasta został uchwalony w
terminie 23 stycznia, w tym budżecie znalazła się gwarancja finansowa na remonty w tym siedziby Urzędu Miejskiego.
Przygotowanie postępowań przetargowych
trwało jak najszybciej. Ogłoszony został przetarg na to zadanie 23
lutego. Staramy się aby sala
konferencyjna spełniała wszelkie normy pracy
radnych i nie tylko radnym.
Jeśli mówimy o godnych warunkach , to Ja współczuję kolejnym 4 kadencjom rady ze pracowała w godnych warunkach . Ona dopiero teraz będą godne .
Przypomnę również , że tuż
kiedy zostałem burmistrzem zostało przygotowane nowe pomieszczenie, wyposażone
, umeblowane dla Rady Miejskiej . Jest ono bezpośrednio przy sali
konferencyjnej . Poprzednio rada
pracowała w zupełnie innych warunkach . Śmiem twierdzić , że to nie były
warunki godne pracy radnych Ząbkowic Śląskich . Postępowanie przetargowe
określa terminy , poniżej których zejść nie można .
Radna
Ewa Figzał,
Jesteśmy na tych samych spotkaniach , a pan mówi o
czymś czego Ja nie rozumiem . Nie zależy
mi na siedzeniu na złotym krześle, ale zależy mi na tym aby jeżeli komisja robi
spotkania, miała klucz do pomieszczenia do którego może wejść , usiąść przy stole i obradować na temat
który ma w swoim planie pracy . Tylko i
wyłącznie tyle .
Natomiast dalej podtrzymuje, że czas trwania tego
remontu jest wydłużany i dezorganizuje pracę
moją jako osoby która pełni funkcję radnego .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
Uznał że jeszcze te dwa miesiące radni wytrzymają i
miejmy nadzieję że znajdzie się
wykonawca a burmistrz i kierownik dopilnują
aby do końca kwietnia sala była w
pełni funkcjonalna .
Ad.
6
Sprawozdania
z działalności stałych Komisji Rady Miejskiej .
.
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu Ewa Figzał, złożyła sprawozdanie z działalności komisji . (
sprawozdanie stanowi załącznik do
protokołu )
.
Przewodnicząca Komisji Zdrowia , Opieki Społecznej
i ochrony Środowiska Jolanta Mitręga
złożyła sprawozdanie z działalności komisji . ( sprawozdanie stanowi
załącznik do protokołu )
.
Przewodnicząca Komisji Oświaty , Kultury , Sportu ,
Turystyki i Promocji Gminy Irena Szewczyk złożyła sprawozdanie z działalności
komisji . ( sprawozdanie stanowi
załącznik do protokołu )
.
Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Henryk
Zięba złożył sprawozdanie z działalności Komisji ( sprawozdanie
stanowi załącznik do protokołu)
.
Przewodniczący Komisji Przestrzegania Prawa i
Porządku Publicznego Ryszard Barański złożył sprawozdanie z działalności
Komisji ( sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
dziękuję serdecznie panią i panom przewodniczącym
Komisji za organizację pracy i pracę
komisji , jak również wszystkim członkom
poszczególnych komisji .
Następnie otworzył
dyskusje nad sprawozdaniami .
Sołtys
wsi Jaworek Dyda Kazimierz, zapytał Przewodniczącego Komisji Przestrzegania
Prawa i Porządku kiedy zostanie uporządkowany teren przynależny do działek
budowlanych , które gmina sprzedała od ul. Powstańców Warszawy w stronę Jaworka .
Przewodniczący
Komisji Ryszard Barański , odpowiedział że komisja zajmowała się tym tematem .Była wizja
lokalna. Komisja zobowiązała poszczególne
jednostki Urzędu do modyfikacji uchwały dotyczącej utrzymania czystości
i porządku na terenie Gminy. Prace w tym temacie trwają .
Ad.
Pkt .7
Informacja
o przebiegu ferii zimowych .
Maria
Pater, kierownik Wydziału Edukacji , Kultury i Sportu przedstawiła
informację o przebiegu ferii zimowych .
W dniach 19- 31 stycznia były ferie dla Województwa
Dolnośląskiego i naszej Gminy. Jak co roku zależy nam aby objąć
jak największą liczbę dzieci opieką
i zaproponować im ciekawe zajęcia, całą organizację tego wzięła na siebie pani Dyrektor
Biblioteki Helena Wolnik - Kliber przy współpracy z Ząbkowickim Ośrodkiem
Kultury i Ośrodkiem Sportu i Rekreacji .
Ponadto zajęliśmy się również sprawą
dożywiania dzieci w okresie ferii . Dzieci pochodziły z rodzin niepełnych wychowawczo i z uzależnieniami. Zajęcia dla dzieci
organizowane były w Ratuszu oraz w oddziałach wiejskich . Zajęciami objęte było
625 dzieci i one były prowadzone pod hasłem
programów profilaktycznych przygotowanych przez bibliotekę .
Były to
zajęcia w oparciu o równego rodzaju działania
detektywistyczne , bo takie hasło przyjęła sobie w tym roku biblioteka.
Również obejmowały one bezpieczny Internet . Zajęcia internetowe i zagrożenia
wynikające z tego tytułu.
Były zabawy, bal karnawałowy, zajęcia plastyczne.
Spotkania i prelekcje z różnymi osobami
.
Jeśli chodzi o ZOK - były projekcje filmowe ,
zespoły taneczne dla dzieci . Poza tym
były zajęcia taneczne dla dzieci na
wsiach . Objęły one 490 dzieci , natomiast OSiR przygotował 29 bardzo
atrakcyjnych imprez , które objęły ponad 1000 dzieci .
W tym również wyjazdy na basen do Bielawy,
Lodowisko w Świdnicy , zajęcia na hali sportowej.
Jeśli chodzi o koszty, były one zabezpieczone w Gminnym Programie Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i na tą działalność
przeznaczonych zostało 11.850 zł. Wykorzystano środki w całości . Zostały również objęte opieką dzieci które są w Domu Dziecka
w Bardo , dla 6 dzieci współfinansowaliśmy ferie za kwotę 600 zł.
Dla 100 dzieci szkoły podstawowej nr 1 w pierwszym tygodniu i w Gimnazjum nr 2 i 1 i przedszkolu w Szklarach Huta , przez
cały okres dwóch tygodni były
przygotowywane posiłki , z tym ze z tej
100 dzieci 30 było dofinansowywane z
innego programu a pozostałe dofinansowane były przez Ośrodek Pomocy Społecznej.
Gimnazjum nr 2 w drugim tygodniu obejmowało żywieniem , 20 obiadów dofinansowanych było z Programu i Przedszkolu
Szklary Huta 50 dzieci było objętych dożywianiem
z tego 25 z programu alkoholowego . Cały koszt żywienia dzieci 1904 zł. a pozostałe środki były przyznane przez OPS .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , podziękował i przeszedł do omawiania
kolejnego punktu .
Ad.
Pkt. 8
Analiza
działalności Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji " DELFIN" w Ząbkowicach Śląskich oraz
plan inwestycji na rok 2009 .
Prezes Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Spółka Delfin
Marcin Gwóźdź - przedstawił
sprawozdanie z działalności za
2008 rok i plan inwestycyjny na rok 2009 .
( pisemne sprawozdanie i
plan inwestycyjny stanowią załącznik do protokołu )
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , podziękował i otworzył dyskusję nad sprawozdaniem .
Radny
Franciszek Gawęda, pogratulował prezesowi dobrego wyniku finansowego.
Zapytał czy spółka będzie korzystała z pomocy ze
środków unijnych lub pomocowych .
Marcin
Gwóźdź , nie ma możliwości. Jeśli
chcemy inwitować i uczestniczyć w jakich kolwiek programach pomocowych, należy
mieć wkład własny. My mamy zaciągnięty
kredyt i nie otrzymamy drugiego.
Radna
Ewa Figzał.
Zapytała, czy zainwestowanie odpisów z Narodowego
Funduszu Ochrony Środowiska na realizację oczyszczalni ścieków wymusza podwyższanie kapitału założycielskiego w firmie Delfin ?
Marcin
Gwóźdź , stwierdził że nie rozumie
pytania ?
Radna
Ewa Figzał,
Powiem tak mamy odpis z Narodowego Funduszu za
inwestycję pn. modernizacja oczyszczalni ścieków - Dokonaliśmy podwyższania kapitału
założycielskiego w firmie , w związku z tym że miała być przeprowadzona
określona inwestycja na ...
Podjęliśmy niedawno również decyzję o podwyższeniu kapitału
założycielskiego , Na komisji gospodarczej
powiedział pan że , musi być pan pośrednikiem ponieważ
można ten odpis uzyskać kiedy pan
podpisze przetarg i procedura będzie wdrożona. Pytam się , bo są to środki które będą
sukcesywnie narastały dla firmy i dlatego pytam czy jedyna drogą
wykorzystywania tych środków będzie podwyższanie kapitału założycielskiego firmy
? , czy są inne możliwości ?
Marcin
Gwóźdź , wtedy jak rozmawiałem o budowie łącznika pomiędzy Jaworkiem a
Bobolicach tłumaczyłem , że będziemy próbowali sprawę rozwiązać dwutorowo .
Mieliśmy dwie alternatywy , jeżeli
wpisujemy we wniosek to zadanie bo musiało być to zadanie związane z
budowa kanalizacji , dlatego wspominałem że ujmujemy we wniosku Narodowego Funduszu . jeżeli
otrzymamy to umorzenie wtedy musimy na drodze zamówień publicznych to zadanie realizować tylko w ten sposób jest to możliwe żeby
uzyskać środki , a jeżeli nie otrzymamy decyzji wtedy będziemy realizowali to
zadanie własnymi środkami i jako
przedsiębiorstwo tą inwestycję będziemy realizowali.
Plan który złożony jest z funduszu będziemy
realizować z własnych środków, które
pozostaną nam dzięki umorzeniu rat kapitałowych
.
Jerzy
Brzeziński , mieszkaniec ulicy Jasnej
Poruszył sprawę zalewania budynku przy ul. Jasnej 1
c . Od 30 lat następuje zalewania budynku nieczystościami . Rożne ekspertyzy
były prowadzone w tym zakresie
. Zapytał kiedy to utrudnienia się
skończą dla mieszkańców . ?
Marcin
Gwóźdź ,
Ustosunkował się do sprawy. W poprzednim roku przedsiębiorstwo
zajęło się tym problemem. W trakcie wykonywania prac okazało się że są tam inne
problemy natury technicznej i aby rozwiązać ten problem docelowo , musieliśmy
to zadanie podzielić na dwa etapy . 100 metrów nowej kanalizacji zostało już wybudowane będzie ona służyła dla Osiedla Kwiatowego . A w tym roku rozepniemy
Osiedle Jasne i po drugiej stronie będzie wybudowany drugi odcinek kanalizacji , który będzie
włączony do ulicy Działkowca .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , w związku z brakiem pytań zamknął
dyskusję i ogłosił przerwę .
Po przerwie wznowiono obrad.
Obrady prowadził
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański .
Ad.
Pkt. 9 Sprawy różne
1. Ryszard Barański , przedstawił pismo jakie wpłynęło do Rady od Zarządcy nieruchomości "SEZAM" dotyczące niedrożnej kanalizacji . Zwrócił
się do prezesa o stanowisko w tej sprawie .
Prezes
Delfina Marcin Gwóźdź , w mojej ocenie sprawa jest jasna . Umowa została podpisana ze wspólnotą która wszystko
określa pkt.4.
Stanowiska swojego nie zmienię - przedsiębiorstwo
tej awarii nie usunie . Proponuje takie rozwiązanie - jeżeli wspólnota czuje
się pokrzywdzona a problem istnieje, wspólnota może usunąć na własny koszt tą
awarię ale ewentualne roszczenie dochodzić
na innej drodze .
Moje stanowisko jest zawarte w piśmie skierowanym do wspólnoty i to stanowisko
podtrzymuję .
Ryszard
Barański , zapytał czy burmistrz nie
uważa ze trzeba pomóc tej wspólnocie
rozwiązać tą sprawę ? .
Prezes
Delfina Marcin Gwóźdź , z punktu widzenia ludzkiego jestem za tym
aby wszystkim wspólnotą w obrębie
Starego Miasta pomóc. Tylko musze być konsekwentny i jeżeli umowa stanowi i
wskazuje punkt odbioru ścieków, jest to dla mnie jasny kierunek a podkreślam,
że jesteśmy spółką prawa handlowego i zawieramy
umowy na świadczenie konkretnych usług.
Ryszard
Barański , zaproponował aby sprawę tą przekazać do komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu w celu jej rozpatrzenia .
2
Radna
Danuta Wojtaczka , zgłosiła problem występujący na ulicy Kamienieckiej a dotyczy regulacji rzeczki Budzówki . Należy
sprawą się zająć jak najszybciej przed
wiosennymi roztopami .
3.
Radny
Stanisław Nędza , złożył dwa oświadczenie :
- pierwsze dotyczyło pomówienia przez pana
Wiceburmistrza Ireneusza Woźniakowskiego o to, że był on przeciwny remontowaniu
dachu na szkole podstawowej w Braszowicach . Oświadczył, że nigdy nie był przeciwny remontowi tego dachu.
Jestem przeciwny adaptacji strychu na pomieszczenia
lekcyjne. Może tam być biblioteka , może tam być gabinet dyrektora lub
sekretariat ale nie pomieszczenia lekcyjne . Wracam do swojego pomysłu , że
musimy pójść w kierunku przybudowy tzw. łącznika do sali
gimnastycznej. W tym łączniku rozwiązać problem sal lekcyjnych , czy też
oddziału przedszkolnego . Uważam, że jeżeli mamy adaptować strych tak jak wiceburmistrz Woźniakowski powiedział
na komisji Gospodarczej , będzie musiała być szkoła zamknięta , bo są to wymogi
budowlane i wozić dzieci przez pół roku gdzie indziej to myślę , że rozwiązanie
budowy łącznika wyjdzie taniej i wyjdzie lepiej . Jeśli chodzi o przedszkola to
uważam , że jeżeli od września ma być dwie grupy a pani kierownik Pater wspomniała na ostatniej komisji że jest
40 dzieci chętnych do oddziału II , rzeczą niemożliwa jest aby dyrektor szkoły zrobił
miejsce na dwa oddziały. Panie Burmistrzu ja nigdy nie byłem przeciwny że
te pieniądze zostały w Braszowicach na dachu .
Drugie oświadczenie dotyczy uchwały Braszowickiej
,
Oświadczenie stanowi
załącznik do niniejszego protokołu .
4.
Radna
Irena Szewczyk, poinformowała że odbyło się posiedzenie komisji Oświaty , której głównym
tematem było wyjaśnienie sprawy oddziału Przedszkolnego , który to od września jest pod opieką Szkoły Podstawowej w
Braszowicach .
Komisja przeszła do tego budynku i uważamy że
bezwzględnie od 1 września 2009 roku oddział przedszkolny nie ma racji bytu w
tym miejscu w którym się znajduje .
Zwróciła się do radnego Nędzy , że komisja długo rozmawiała z dyrektorem szkoły,
który stwierdził, że jest on w stanie od 1 września 1 oddział przedszkolny umieścić w
szkole i jest w stanie na strychu adoptować pomieszczenie
na inne zadanie a nie sale lekcyjne .
Uważam , że nie ma najmniejszego sensu ,pompować
duże pieniądze w remont tej części , w
której znajduje się to przedszkole.
Sołtys
wsi Jan Stelmach , zwrócił się do radnego Nędzy aby pozwolił on aby za szkołę i
przedszkole decydował dyrektor szkoły.
Zgodził się z radną Szewczyk, że rzeczywiście
szkoda jest łożyć środki finansowe na budynek przedszkolny, który jest w stanie
bardzo złym.
Radny
Stanisław Nędza, adwocem pana sołtysa uznał że był on dwie poprzednie kadencje radnym
i nic nie zrobił . Nie wytykajmy sobie równych rzeczy , stwierdził.
Radna
Ewa Figzał, radny Nędza zawsze aktywnie działał w tym kierunku aby dach
został naprawiony i wyremontowany . Dziwi mnie tutaj takie stwierdzenie że
obarcza się pana Nędzę negatywnymi rzeczami , jeżeli chodzi o remont , czy
dbałości o Braszowice jako miejsca
swojego zamieszkania .
Jeśli chodzi o kwestie uchwały Braszowickiej to
jest to jedyna uchwała która przysporzyła nam tyle pracy na komisjach i gdyby praca była
prowadzona zgodnie z prawem i zgodnie z obowiązującą procedurą nie mielibyśmy problemu że ta uchwała jest teraz zła .
W związku z tym Ja chciałam się wypowiedzieć w tej
kwestii w imieniu Klubu radnych Ząbkowickiego Forum Samorządowego , któren w dalszym ciągu popiera radnego Nędze
i wystąpienie które było wygłoszone w
kwestii uchwały Braszowickiej wyraża
głęboką dezaprobatę dla działań które
towarzyszyły w podjęciu tej uchwały
Braszowickiej , efektem czego jest to że
jest ta uchwała w rozstrzygnięciu .
Złożyli podpisy : przewodnicząca Ewa Figzał, członkowie Stanisława Mika ,Jolanta Mitręga , Andrzej
Dominik, Janusz Labok , Stanisław Nędza
, Władysław Raba .
Sugestia pana Nędzy była tak niech odpowiednie
organy rozstrzygną to ,natomiast niech przy uchwalaniu studium - zmian
studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego my Jako Rada uchronimy się przed tymi złymi
rzeczami które były przy uchwalaniu uchwały Braszowickiej .
Jeżeli chodzi o tą zmianę która dzisiaj została
zdjęta z porządku obrad , chciałam zaprosić
wszystkich przewodniczących rad osiedla, sołtysów na 11 marca na godz.
14-tą w sprawie przedyskutowania zmian studium uwarunkowań kierunków
zagospodarowania przestrzennego.
5.
Radna
Danuta Wojtaczka, odniosła się do wcześniejszej wypowiedzi sołtysa wsi Braszowice ,który to miał uwagi do radnego Nędzy . Podkreśliła, że radny
Nędza zawsze działał na korzyść swojej
wsi i dla jej dobra .
6.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, odczytał odpowiedz Burmistrz na wniosek radnych w
sprawie odwołania Wiceburmistrza Ireneusza Woźniakowskiego. (
odpowiedź stanowi załącznik do protokołu)
Radny
Ryszard Barański, odniósł się do odpowiedzi pana burmistrza z gazety , który napisał - dlaczego Barański
nie powinien być wiceprzewodniczącym Rady
Miejskiej .
7.
Radny
Józef Horowski ,
Od dłuższego czasu
słyszy się o sprawie Braszowickiej , sołtys poinformował że ma się tam
odbyć zebranie wiejskie . Mam taką propozycje - , demokracja ma to do tego że wywodzi
się od słowa sprawowanie władzy
przez ludzi i tutaj rozmawiamy między sobą. Mamy prawo podnosić ręce za i
przeciw , spróbujmy skończyć wreście
taczki na linii pan sołtys Braszowic - pan radny Braszowic reprezentujący
mieszkańców . Mam propozycję dla radnych udajmy się dziś na zebranie wiejskie mieszkańców i
wyjaśnijmy sprawę .
8.
Radny
Franciszek Gawęda .
Panie przewodniczący , panie i panowie radny ,
panie burmistrzu Krzysztofie Kotowiczu.
Proszę państwa
już wyłamują się ze swojej tradycji ale już dzisiaj po raz drugi ,
proszę zwrócić na to uwagę ,będę chciał
podziękować panu burmistrzowi Krzysztofowi Kotowiczowie. Dziękuję panu że
zechciał pan się pochylić nad naszym
wnioskiem a raczej prośbą . Po krotce
na pana ...... obrazowo , odpowiem tak.
Nie ulega wątpliwości iż to pan pełniąc funkcję burmistrza Ząbkowic Śląskich jest w
szczególny sposób zobowiązany do przestrzegania prawa i praworządności i dołożenia szczególnych staranności by obsługa mieszkańców a co za
tym idzie poprawą warunków ich życia
była jak najlepsza . Temu ma
również służyć profesjonalna i etyczna praca podległych mu urzędników. Ze
znanych tylko sobie powodów nie chce pan
przyjąć nawet do wiadomości zawartych we wniosku rzeczowych i etycznych wątpliwości co do
urzędniczej postawy pana Ireneusza
Woźniakowskiego . Pana wola i pana odpowiedzialność .
I kończąc
ten temat chciałabym posłużyć się taką refleksją - pan Burmistrz bardzo
ładnie posługuje się refleksjami wobec czego chciałabym skorzystać z jego umiejętności i zastosować
to w swoim przypadku .
Walery Tarket - sekretarz Związku Zawodowego Sędziów
Trybunału Administracyjnego
we Francji , mówi Administracja jest
jak fortepian koncertowy . Wymiana samych
klawiszy niczym nie narusza ładu całego instrumentu .
Panu panie burmistrzu ... dała się coś
wyjątkowego . Wymieniając klawisze na inne o
dyskusyjnej jakości naruszył pan jeszcze
połączenie klawiatury z mechanizmem fortepianu oraz .... . Nie dość
ze fortepian się rozroił to jego
struny są wciąż szarpane zamiast
strojone. A jak fortepian brzmi każdy widzi i słyszy.
Zastępca
Burmistrza Ireneusz Woźniakowski ,
Panie Przewodniczący , Wysoka Rado , szanowni
goście .
Chciałabym się odnieść do tego wszystkiego co
tutaj dzisiaj padło . Ja mam tylko jeden
apel do państwa radnych . Jest pewne forum publicznej dyskusji i odbywa się ona
na łamach prasy i każdy ma do niego prawo
proszę państwa . Zarówno państwo , jak i Ja , zarówno wszyscy jak tu jesteśmy na tej sali.
Proszę państwa Ja mam taki apel tj.
posiedzenie Rady Miejskiej , Ja bym
prosił żeby nie wykorzystywać tej mównicy żeby analizować artykuły , żeby
analizować to co kto powiedział , o kim ? , Jest godzina wpół do czwartej a tak
naprawdę nie przegłosowaliśmy ani jedną
ważną uchwałę . Ja rozumiem , państwa że
państwo się denerwujecie , bo mam
wrażenie że też nie potraficie przyjąć
krytyki .
Ja przyjmuję krytykę z pokorą proszę państwa . A ostatnio krytyki na mój temat jest bardzo dużo.
Proszę państwa jeden fakt siedzimy tu od
10-tej przegłosowaliśmy strategiczną
uchwałę dla naszej gminy , i tak naprawdę czekają kolejne uchwały . Komentujemy
artykuły - nie rozumiem tego , Ja
apeluję żebyśmy na sesjach rady miejskiej naprawdę skupiajmy się na
rzeczach pryncypialnych - najważniejszych
dla naszych mieszkańców , bo to oni
nas wybierają . Oni nas oceniają i oni czekają na nasze decyzje. Nie
czekają na to że my jeden drugiemu będziemy udowadniać kto jest niedobry , do
tego są łamy pracy . Tutaj skupiajmy się na najważniejszych sprawach .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , panie burmistrzu - mamy czas. Jesteśmy powołani
przez naszych mieszkańców. Są sprawy różne , wobec tego mówimy o wszystkich nurtujących sprawach . Jedni lubią
pisać artykuły ? , inni lubią czytać . W tym punkcie są sprawy różne i
rozmawiamy na wszystkie tematy . Ja myślę
ci którzy mieli obowiązki już wyszli . Pracujemy w tym momencie .
9.
Radna
Jolanta Mitręga zadała pytania do burmistrza dotyczące :
- w czasie remontu pod wiaduktem na ulicy
Wrocławskiej , zostały zdjęte osłony chroniące
osoby przed ochlapaniem .
Mieszkańcy proszą o ich ponowne
zamontowanie.
- 5 lutego na zebraniu Zarządu Osiedla XX-lecia
mieszkańcy poprosili o zainteresowanie Gminy lokalem
po byłym sklepie PLUS-a .Mieszkańcy
proponują aby w tym miejscu powstał punkt gastronomiczny .
- mieszkańcy ulicy Wrocławskiej i Osiedla XX -
lecia zwracają się do zarządu
osiedla dotyczącym terenu przy Zespole
szkół Ponadgimnazjalnym przy ul Wrocławskiej , który jest terenem Starostwa
wystawionym na sprzedaż . Proszą o ewentualne
wykupienie przez Gminę tego terenu
na stworzenie tam parkingu.
- Dlaczego w
bieżącym roku oraz ubiegłym Zakład Gospodarki Komunalnej nie odśnieżał głównych
ulic Ząbkowic Śląskich .
10.
Radny Krzysztof Gnach ,
Zwrócił się w imieniu mieszkańców Ulicy Partyzantów
o oświetlenie tej ulicy. Mieszkańcy
kierują pisma w tej sprawie od lat i nic się w tym temacie nie robi ani
również nie otrzymali żadnej odpowiedzi
w tej sprawie .
11.
Radny
Ryszard Barański , ponowił swoje pytanie odnośnie sali
gimnastycznej na Osiedlu Pallotyńskim . Jakie pan podjął działania aby ta sala wróciła do szkoły , zapytał burmistrza ?
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz ,
Udzielił odpowiedzi na zapytania radnych i tak :
- pytanie radnego Nędzy w sprawie
rekultywacji wysypiska w Braszowicach . Stan formalny , finansowy tego
przedsięwzięcia które było lub miało być
realizowane w ramach Międzygminnego Związku Celowego
w Kłodzku , temat był państwu referowany. Wszyscy wiemy, że okoliczności się
zmieniały jak w kalejdoskopie. Obecnie
mamy przysądzoną kwotę w budżecie na ten rok i nie ma powodów że po raz
kolejny będę wycofywał się z tego zadania
, zasłaniając się Międzygminnym Związkiem Celowym w Kłodzku . Natomiast
jest faktem iż Międzygminny Związek Celowy w Kłodzku, jeszcze kontynuuje
swoją działalność w kierunku
objęcia wspólnym projektem kilku byłych wysypisk
odpadów komunalnych na terenie działania Związku. Myślę , że równoległe z
czynnościami które podejmuje aparat urzędników
podległych mi trwają czynności które
realizuje Międzygminny Związek Celowy w
Kłodzku i jeżeli te czynności i działania
MZC , nie zaskutkują podpisaniem stosownej umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska
do końca czerwca tego roku to nasze działania które by szły równolegle doprowadzą do tego samego finału .
Rozpoczęcia rekultywacji w tym roku.
Ja nie cofnę się przed tym z kilku powodów , ale
jeden jest najważniejszy . Mieszkańcom Braszowic nie wolno po raz kolejny deklarować
czegoś i nie zrobić tego
wysypiska. Za wiele deklaracji samorząd
Ząbkowic Śląskich różnym mieszkańcom i
różnym grupą społecznym składał w
poprzednich kadencjach i należy z tych obietnic
się wywiązać .
W
sprawie osłon pod wiaduktem na ulicy Wrocławskiej - Urząd zwróci się do
zarządcy drogi .
Odnośnie wykupienia przez gminę lub koordynowania
takiej operacji lokalu po sklepie PLUS , trudno jest cokolwiek mówić . Mogę się
zwrócić do firmy z zapytaniem jaki będą
ich działania w tym zakresie .
Wykup tego lokalu czy też
wykup terenu przy ulicy
Wrocławskiej koło szkoły pod parking,
wchodzi wtedy w grę gdy państwo
zdecydujecie że chcecie ująć środki .
Pytanie dotyczące
sali gimnastycznej dla szkoły nr 2 . Nie mogłem uczestniczyć w dyskusji , która była prowadzona na Osiedlu Pallotyńskim , dowiedziałem się o niej z prasy lokalnej . Na pewno pan dyrektor i pan
Przyszlak potwierdzą , że Ja się nie uchylam od spotkań . Nieprawdą jest, że
nic nie zrobiłem w sprawie tej sali i
jeszcze większą nieprawdą jest to że
sala jest użytkowana bez umownie. Jest zgoda pana starosty na użytkowanie tej sali do końca tego roku szkolnego.
Wielokrotnie publicznie deklarowałem sprzeciw temu .
To jest obiekt który jest własnością
Starostwa.
Odśnieżanie ulic
- tak się składa że ZGK już od kilku dni
wywozi masy pośnieżne i błota z ulic. Kolejne ulice są oczyszczane. Systematycznie
na moje polecenie były utrzymywane
wszystkie studzienki kanalizacji
burzowej na terenie miasta tak aby
uniknąć zablokowania w razie
roztopów . W tej chwili są wywożone masy tego błota.
Ja odpowiadam za ulic gminne a szereg dróg to drogi
powiatowe .
Ad.
Pkt. 10 Podjęcie uchwał:
1. Rozpatrzenie
uchwały w sprawie wyznaczenia podmiotu ,
w którym jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczne .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
odczytał projekt uchwały .
( uchwała stanowi
załącznik do protokołu)
Przewodnicząca
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła
pozytywną opinię w sprawie uchwały .
Przewodniczący
Rady Andrzej Dominik ,
owarzył dyskusję. W wyniku braku uwag poddał pod głosowanie projekt
uchwały .
Głosowanie : 16 głosów za
Uchwała
nr II/10/2009 w sprawie wyznaczenia podmiotu, w którym jest
wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna .
2. Danuta
Wyskwarska inspektor Wydziału
Rozwoju Lokalnego i Promocji przedstawiła
projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIII/84/2007 z dnia 26
listopada 2007 roku w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Tarnów.
( uchwała stanowi
załącznik do niniejszego protokołu )
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła pozytywną opinię w sprawie uchwały .
Przewodniczący Rady Andrzej Dominik , otworzył
dyskusję.
Radna Danuta Wojtaczka ,zapytała
dlaczego Ząbkowicki Ośrodek Kultury nie składał wniosku o dofinansowanie? .
Danuta Wyskwarska , odpowiedziała , że instytucja
Kultury mogła składać wniosek ale tylko
wówczas kiedy to znajdowałaby się na terenie wiejskim .
poddał pod
głosowanie projekt uchwały .
Głosowanie : 14
głosów za
Uchwała
nr II/11/2009 w sprawie zmiany uchwały nr XIII/84/2007 z dnia 26 listopada 2007
roku w sprawie zatwierdzenia Planu
Odnowy wsi Tarnów.
Ponownie przewodnictwo sesji objął
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański
3.
Wiceprzewodniczący Ryszard Barański , odczytał
projekt uchwały w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich na 2009 rok
( projekt uchwały
stanowi załącznik do protokołu)
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,
stanowisko komisji Gospodarczej jest pozytywne .
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz, zwrócił się do radnych o to aby do uchwały wpisać
że sprawozdania składa burmistrz co pół
roku .
Wiceprzewodniczący Ryszard Barański, stwierdził , że
ma odmienne zdanie , pół roku to jest
odległy czas i wnioskowałaby żeby zostać
przy tym terminie który jest wpisany .
Radny
Józef Horowski, złożył wniosek w imieniu Klubu Ziemi Ząbkowickiej, aby
sprawozdania były składane co pół roku .
Radna
Ewa Figzał, jako głos w dyskusji stwierdziła że
podzielenie tej uchwały na kwartały , jest zasadne z tego względu że
inaczej byśmy omawiali
sprawozdanie z I półrocze z realizacji budżetu , A tak analizujemy te półrocze w tym okresie , W związku
z tym myślę , że w tej formie uchwała
jest zasadna.
Radny
Jozef Horowski , zapytał radną to po co ta uchwała ?
Radna
Ewa Figzał , odpowiedziała że po to
aby monitorować na bieżąco jakość
wykonywania budżetu.
W ramach demokracji proszę o przegłosowanie tego
wniosku stwierdziła .
Radny
Franciszek Gawęda ,
Burmistrz składa swoje sprawozdanie przede wszystkim z realizacji uchwał pomiędzy sesjami. Proszę państwa
zgodnie z tym co powiedziała pani przewodnicząca generalnie priorytety czy
działania burmistrza one się mieszczą właśnie
w tym sformowaniu i Ja bym proponował aby zastanowić się nad tym czy propozycja pana burmistrza
jest słuszna . Jeżeli będziemy wymagali w sprawozdaniu realizacji uchwał bardziej niż te podstawowe rzeczy w których
pan burmistrz bierze na co dzień udział
, wówczas będziemy wiedzieli na bieżąco
jaka jest realizacja tego co jest zawarte w statucie naszej gminy. Dlatego też
myślę , że tutaj należałoby się
zastanowić nad wnioskiem burmistrza .
Wiceprzewodniczący
Rady Miejskiej Ryszard Barański poddał wniosek pod głosowanie aby nie przekraczalnym terminie półrocznym pan burmistrz składa sprawozdanie z
wykonania kierunków jego działania na rok
2009
Głosowanie : 5 głosów za 9 głosów przeciw
Wniosek radnego nie
został przyjęty przez radę .
Następnie pod głosowanie poddał całą uchwałę
Głosowanie : 12 głosów za , 1 głos przeciw,2 głosy
wstrzymujące się
Uchwała
nr II/12/Uchwała nr II/12/2009 w sprawie
ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich na 2009
rok.
4.
Bożena
Kurczyna - Skarbnik Gminy
przedstawiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i
Gminy Ząbkowice Śląskie na 2009 rok.
( projekt uchwały
stanowi załącznik do protokołu) .
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu Ewa Figzał, przedstawiła pozytywna opinie komisji
Wiceprzewodniczący Rady Ryszard Barański , poddał
pod głosowanie projekt uchwały .
Głosowanie :
9 głosów za 4 głosy przeciw i 2 głosy wstrzymujące się .
Uchwała nr II/13/2009 w sprawie wprowadzenia zmian w
budżecie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie na 2009 rok
Ad.
Pkt. 11 Rozpatrzenie skarg wpływających do Rady Miejskiej
1.
Skarga
pana Piotra Kuliga dotycząca przydziału
lokalu socjalnego
Wiceprzewodniczący
Rady Miejskiej Ryszard Barański , odczytał pismo Naczelnego Sądu Administracyjnego
, który to skierował skargę do Rady .
Poinformował że pan Piotr Kulig nigdy nie był
mieszkańcem naszej Gminy . Mieszkał on w Gminie Ciepłowody .
Otworzył dyskusję w tym temacie .
Radna
Danuta Wojtaczka , zgłosiła wniosek żeby uznać skargę
jako bezzasadną .
Wiceprzewodniczący
Rady Ryszard Barański , w związku z brakiem głosów w dyskusji poddał uchwałę pod głosowanie iż skarga jest bezzasadna .
Głosowanie :
14 głosów za , 1 głos wstrzymujący się .
Uchwała
nr II/ 14/ 2009 w sprawie rozpatrzenia skargi
Pana Piotra Kuliga została podjęta .
2.
Skarga
pana Jerzego Brzezińskiego dotycząca problemu drogi dojazdowej i chodnika do osiedla
garażowego "Wschód".
Wiceprzewodniczący
Rady Ryszard Barański , zwrócił się do
Pana Jerzego Brzezińskiego , czy podtrzymuje on skargę złożoną ?
Jerzy
Brzeziński , stwierdził że w całości podtrzymuję swoja skargę .
Zwróciłem się z prośba do burmistrza , to jest teren gdzie na planach jest droga i powinna ona być . Chodzi o to
aby zalegalizować ten stan prawny .
Problem
pojawił się w zeszłym roku , ponieważ Spółdzielnia Mieszkaniowa która
zarządza tym terenem , jest jego wieczystym użytkownikiem i ma prawa sprzedać tą ziemię na działki na poszerzenie działalności gospodarczej . Są tam pawilony
handlowe, pasaż handlowy , gdzie powinny
być wyznaczone chodniki i drogi dojazdowe . Jeśli te działki zostaną sprzedane przez spółdzielnię jest to na mapach .
Urząd Miasta ponosi w tej sprawie winę , ponieważ
wg tego planu osiedle projektowane było
na 7 boksów garażowych . Była narysowana
droga. Wszystkie dokumenty znajdują się w Urzędzie . Ktoś z Urzędu wydał wybudowanie w tym miejscu 8-ego boksu
garażowego. W związku z powyższym ta
droga która była fizycznie i jest na
mapach została zabudowana tym 8
boksem .
W związku z powyższym nie ma teraz wjazdu i nie można zrealizować tej drogi. Właściciele
tego osiedla garażowego jeżdżą inna drogą.
My jako właściciele
tych garaży musimy mieć drogę jak
gdyby dwukierunkową . Może dojść do takiego nieszczęścia że któryś z boksów
zapali się np. i wtedy jak straż podjedzie ?, kiedy tej drogi nie ma
?.
Tą drogę drugą można zaprojektować , czyli
zalegalizować . Jest porozumienie , bo pan burmistrz był w tej sprawie w
spółdzielni mieszkaniowej , rozmawiał .
Do załatwienie tego problemu potrzebna jest tylko
dobra wola , nie potrzeba pieniędzy na to .
Ten temat nie jest tylko moją sprawą , tylko jest to dla uporządkowania wszystkich
właścicieli użytkowania tego terenu.
Radna
Jolanta Mitręga ,
Uznała, że
radni rozpatrując skargę uznając ją za zasadną bądź niezasadną
nie zalegalizują tej drogi. Skarga powinna przejść pod obrady Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku
Publicznego w celu jej wnikliwej
analizy .
Radna
Ewa Figzał , Zwróciła się do burmistrza z
zapytaniem czy istnieje możliwość spotkania się burmistrza z prezesem
spółdzielni na komisji Przestrzegania
Prawa .
Należy przygotować stanowisko i podjąć określone w
tym celu rozstrzygnięcie konsensusu społecznego .
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz ,
Podtrzymuje swoje stanowisko które pan dokładnie
zna.
Poprosił wiceburmistrza Woźniakowskiego o wypowiedź
w tej sprawie .
Wiceburmistrz
Ireneusz Woźniakowski,
Pan Jerzy Brzeziński zwrócił uwagę na bardzo ważną
sprawę , ponieważ Spółdzielnia
Mieszkaniowa chcąc zadecydować swoim gruntem , do którego ma prawo
wieczystego użytkowania postanowiła
podzielić działki i w tym momencie wynikła bardzo ważna sprawa, ze droga którą zawsze ludzie na Osiedlu
słonecznym dojeżdżali do swoich garaży ,
okazało się ze ona prawie w całości leży na gruncie spółdzielni mieszkaniowej .
Oczywiście , pan burmistrz nie mógł odpowiedzieć panu Brzezińskiemu inaczej jak opisując stan
faktyczny, że teren należy do spółdzielni i że to spółdzielnia decyduje w jaki sposób gospodaruje własnym terenem. Czy podzieli to
na działki i czy go sprzeda.
Po spotkaniu z panem Brzezińskim, po zapoznaniu się
myślę z ważnym problemem bo tu jest
ponad 300 garaży i wielu mieszkańców
może nie znać problemu tak jak pan Brzeziński i mógłby wystąpić ,bo po zbyciu tych działek , właściciele mogliby je ogrodzić i pewnie by je tak zrobili i nie
byłoby dojazdu do tych garaży od tej strony .
Tylko że tu nie ma winy pana Burmistrza i nie ma
winy Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śl. Po tym spotkaniu , jak
również po wymianie pism , Ja
prowadziłem wstępne rozmowy z
panem prezesem i ustaliśmy konkretne spotkanie gdzie udało mi się
pana prezesa spółdzielni na Osiedlu XX -lecia , i rozpoczęliśmy negocjacje i te negocjacje są na dobrej drodze . Nasza
wina to tylko to ze te 300 garaży , ludzie którzy maja tam garaże tak naprawdę w przytłaczającej większości są
to mieszkańcy spółdzielni . My z panią
Grażyną uświadomiliśmy panu Prezesowie jak
wielki to jest problem i zaproponowaliśmy
swoje rozwiązanie. Żeby dzieląc działki pan prezes wyznaczył pas , czyli tak podzielić działki aby
wydzielić jeszcze działkę którą my jako
gmina ewentualnie przejmiemy i wtedy ta
droga będzie na naszym terenie .
Przedstawiliśmy na dziś jasno swoje stanowisko , że
Gmina Ząbkowice Śląskie jeżeli przejmie ten
teren to nie jest
zainteresowana ponosić koszty , bo my
będziemy musieli ponosić koszty związane
z utrzymaniem tej drogi. Użytkownicy tych garaży również walczą o utwardzenie terenu .
Z tego co wiem wstępnie pan prezes wyraził wolę co
do porozumienia , Ja wczoraj
uczestniczyłem w imieniu pana Burmistrza w spotkaniu zarządu osiedla Słonecznego , gdzie również był przedstawiciel Spółdzielni pani Maria Rusnak , która poinformowała
mnie że jest wola aby raz na zawsze załatwić sprawę zgodnie z sugestią pana Brzezińskiego. Idziemy w tym
kierunku aby przejąć teren i zakończyć
sprawę .
Radna
Danuta Wojtaczka , radni powinni zobowiązać pana burmistrza aby w najbliższym czasie
załatwił sprawę . Głosowanie zasadności skargi nie rozwiąże dziś tego problemu .
Grażyna
Grzeszczak , proszę państwa żeby zrealizować oczekiwania mieszkańców, należy - przedmiotem interwencji jest nieruchomość która jest w użytkowaniu
wieczystym Spółdzielni
Mieszkaniowej i dlatego spółdzielnia
powinna złożyć do gminy nowy projekt podziału nieruchomości. Burmistrz na
podstawie postanowienia wydaje zaopiniowanie tego projektu . W tym projekcie
powinien być uwzględniony wydzielony pas , który byłby przeznaczony na
poszerzenie tej drogi. Po wydaniu postanowienia przez burmistrza Spółdzielnia Mieszkaniowa składa do Gminy wniosek o zatwierdzenie projektu podziału. Tutaj burmistrz wydaje już
decyzję . Jeżeli będzie wydana decyzja o zatwierdzeniu podziału , pozostaje
kwestia rozwiązania przejęcia terenu przez gminę. Następną sprawą, jest
likwidacja lamp oświetleniowych , które są w pasie drogi .
W pierwszej kolejności musi być nowy wniosek Spółdzielni
Mieszkaniowej złożony w Urzędzie
o zatwierdzenie wstępnego podziału .
Radny Franciszek Gawęda , składam
oficjalny wniosek popierający wniosek pani Ewy Figzał , aby doprowadzić do
spotkania pana prezesa Szlachty i panów Burmistrzów aby rozstrzygali ten problem.
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz , poprosił żeby nie zobowiązywać do negocjowania w
czasie komisji takiej czy innej. Taką sprawę rozwiązuje się w gronie urzędników
a nie w czasie komisji . Komisja będzie
miała informację .
Radna
Ewa Figzał, panie burmistrzu chce powiedzieć że
chodziło mi o samą pracę nad rozwiązaniem tego problemu. Niech na
komisji Przestrzegania Prawa finał tego
konsensusu będzie znany .
Burmistrz Krzysztof Kotowicz , jeżeli na poziomie negocjacyjnym pan prezes
złoży wniosek o zmianę podziału , Ja tego wniosku nie będę trzymał w szufladzie .
Wiceprzewodniczący
Rady Miejskiej Ryszard Barański, zamknął dyskusję w tym temacie .
Poprosił
pana Jerzego Brzezińskiego aby
wycofał on skargę dziś a
Rada zobowiąże pana burmistrza żeby kwestia
drogi załatwiona była w okresie trzech
miesięcy .
Poddał wniosek
pod głosowanie aby skarga ta została
skierowana pod obrady Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego z
której to komisji wypłynął wnioski do pana
burmistrza
Głosowanie : 10 głosów
za 2 głosy przeciwne .
3.
Skarga
mieszkańców posesji przy ulicy
Legnickiej 4 i 4 a w Ząbkowicach Śląskich
na działalność Burmistrza
Ząbkowic Śląskich
Wiceprzewodniczący
Rady Miejskiej Ryszard Barański , poinformował że komisja Przestrzegania Prawa i
Porządku Publicznego brała udział w spotkaniu
z mieszkańcami, poprosił radnego Gawędę o informacje w tym temacie .
Radny
Franciszek Gawęda , sprawa została rozwiązana ,pan Jankowski przystąpił do działań związanych z
wyjaśnieniem jak również pan komendant Straży Miejskiej. To spotkanie doprowadziło do tego że,
mogę złożyć wniosek o wycofania skargi.
Sprawa została rozwiązana , zdecydowana postawa Pana Jankowskiego doprowadziła
do wyjaśnienia wniesionej skargi. Wobec powyższego składam wniosek o wycofanie
skargi bez głosowania jako niezasadnej.
Wiceprzewodniczący
Rady Ryszard Barański , poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie
rozpatrzenia skargi mieszkańców przy ulicy Legnickiej 4 , 4 a na działalność
burmistrza Ząbkowic Śl. jako skargę
niezasadną .
Głosowanie 10
głosów za , 3 głosy wstrzymujące się
.
Ad. Pkt.
12. Interpelacje i zapytania Radnych.
1. Radna Ewa
Figzał, stwierdziła że 7 listopada 2008 roku za pośrednictwem Andrzeja
Dominika złożyła zapytanie do burmistrza , w sprawie wydatków
inwestycyjnych ujętych w budżecie na
2008 rok. na którą nie dostała kompletnej odpowiedzi .
Odnosząc się do
dokumentów stwierdziła, że w oparciu o § 41 ust. 2 oraz § 40 ust. 7 naszego statutu w razie
uznania odpowiedzi za niezadawalającą ,
radny może zwrócić się do przewodniczącego rady o nakazanie niezwłocznego
uzupełnienia odpowiedzi. Taką procedurę
zachowałam a odpowiedzi dalej nie mam . Stwierdziła że pytania zostały
sformowane zgodnie z sztuką 7 listopada
2008 .
2. Radna Jolanta Mitręga, zwróciła się do
burmistrza z zapytaniem czy otrzyma odpowiedź na zapytanie które
złożyła na początku lutego w sprawie rozwiązania umowy spółki Zakładu
Gospodarki Komunalnej ze Spółdzielnią Mieszkaniową .
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz, odpowiadając na zapytanie radnej Mitręgi ,
stwierdził że jeśli chodzi o rozmowy które prowadził prezes Spółdzielni
Mieszkaniowej z ZGK to jest kwestia negocjacyjna. W wyniku których okazało się ze poziom
opłacalności usługi które miałoby płacić ZGK wobec Spółdzielni nie był właściwy. Warunki które stawiała Spółdzielnia wobec ZBK były nieprzystępne.
W związku z tym umowa została
wypowiedziana . Wygrał Rynek !.
Uważa, że z punktu widzenia rachunku ekonomicznego dla ZGK, ryzyko wzięcia
się za wykonywanie umowy na warunkach z
których nie chciał zejść pan prezes Szlachta, nie byłoby opłacalne. Zakład Gospodarki Komunalnej i tak generuje swoje obroty , państwo zresztą
będziecie mieli okazję analizować wyniki
ZGK , więc dowiecie się , że jest tam inna sytuacja aniżeli rok temu. Również
na wskutek podjętych uchwał przez państwa niedawno. Myślę że tu się nic nie
stało , z punktu widzenia biznesowego ,
uważam że ZGK zachowuje się racjonalnie. Faktem jest , że przegrywa z firmą , koncernem ponad europejskim i to jest normalne , że wielki połyka małego.
Odnośnie udostępniania informacji , to nie jest złośliwość
z mojej strony , jeżeli ktoś tak odbiera to jestem zaskoczony . Te wszystkie
informacje o które prosiła pani Figzał, są dostępne na oficjalnej stronie Urzędu Miejskiego w
Biuletynie Informacji Publicznej , nie są żadną tajemnicą . Są informacją
przetworzoną w sposób formalny. Dziwię się że nie chcecie państwo sięgać
po środki które są każdemu z nas dostępne. Nie odbieram
dzisiejszego wystąpienia pani Figzał jako złośliwości , odbieram to jako niezadowolenie , ale proszę przyjąć do wiadomości że jeżeli
pytamy panią o sprecyzowanie gdzie jest
brak informacji, powiem tak ! Ta informacja została pani wskazana , ona jest dostępna .
Radna
Jolanta Mitręga , powróciła do wypowiedzi
Burmistrza , że nic się nie stało że
Spółka ZGK , pozbyła się 2 tysięcy
odbiorców . Zdaniem radnej stało się i
to bardzo źle .Tym bardziej że Rada Miejska dała około 400 tys. dla tej firmy w
tegorocznym budżecie . Jak można się
lekka ręką pozbyć tylu odbiorców .
Burmistrz
Krzysztof Kotowicz , rachunek
ekonomiczny tj. pewien proces oceny przepływów gotówkowych w firmie . Prezes
firmy , która działa poprzez kodeks spółek handlowych ma obowiązek prosić o generowanie zysku . Jeżeli transakcja z założeniem ,bo parametry kontrahenta na to
wskazują prowadzić ma do działania poniżej kosztów, które każda firma ocenia we
własnym zakresie. To wówczas nieodpowiedzialnym byłoby podpisywanie umowy , które
z założenia prowadzi do generowania
strat. Natomiast nie przykładać do tego wizji ze chodzi o 2 tysiące klientów ,
ponieważ typ klienta generuje koszty , akurat klient zbiorowy jakim jest Spółdzielnia Mieszkaniowa jest
droższym od klienta indywidualnego.
Wiceprzewodniczący
Rady Miejskiej Ryszard Barański, poinformował o interpelacjach jakie wpłynęły do biura rady . Treść
interpelacji jest do wglądu w biurze.
W związku z
wyczerpaniem porządku obrad Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej zamknął obrady
XLIII
Sesji Rady Miejskiej .
Protokół
sporządziła
Elżbieta
Maciejewska
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej
Dominik