Protokół  nr II/ 2010

z  II Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 10 grudnia 2010 roku

w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich

 

Godzina rozpoczęcia sesji: 14.00

Godzina zakończenia: 15:30

W sesji udział wzięli:

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

Sołtysi

Przewodniczący Zarządu Osiedli

Kierownicy Wydziałów Urzędu Miejskiego

Kierownicy i Dyrektorzy Jednostek Organizacyjnych

Ireneusz Woźniakowski    Zastępca Burmistrza

Iwona Aibin             Sekretarz  Gminy   

Bożena Kurczyna                Skarbnik Gminy

oraz osoby przybyłe

Radni nieobecni:

Krzysztof Kotowicz           

Kazimierz Figzał                           

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz na podstawie Statutu Ząbkowic Śląskich § 36 pkt. 1 Pan Andrzej Dominik  – o t w o r z y ł II  Sesję Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich  VI kadencji.

Stwierdził, że w obradach uczestniczy  19 Radnych, co stanowi odpowiednie quorum, przy którym Rada może obradować i podejmować  prawomocne  decyzje.

Serdecznie przywitał przybyłych gości.

Radny Jacek Górowski odczytał rotę ślubowania o następującej treści:

" Wierny konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuje uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”

Radny Zdzisław Burnat, złożył ślubowanie, wypowiedział słowa:

ślubuję, Tak mi dopomóż Bóg

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił porządek obrad

1.                  Przyjęcie porządku obrad.

2.                  Przyjęcie protokołu z I sesji.

3.            Wybór Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich.

4.                  Podjęcie uchwały w sprawie powołania składu osobowego stałych Komisji Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich.

5.                  Interpelacje i zapytania radnych.

6.                  Sprawy różne.

7.                  Zakończenie obrad

Ad. pkt. 1

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, prosi wysoką Radę o wprowadzenie do porządku obrad następujący projekt uchwały:

·        w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Pawłowice

W związku z brakiem innych propozycji do porządku obrad, poddał pod głosowanie wprowadzenie projektu uchwały do porządku obrad.

Głosowanie

Wysoka Rada jednogłośnie wprowadziła ten punkt obrad.

Ad. pkt. 2

W związku z brakiem uwag, protokół z I sesji został przyjęty.

 

Ad. pkt. 3

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zwrócił się do Radnych o zgłaszanie kandydatur na Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej.

Radna Jolanta Mitręga, zgłosiła kandydaturę Radnej Ewy Figzał na Wiceprzewodniczącą Rady Miejskiej.

 

Radna Ewa Figzał, wyraziła zgodę.

 

Radny Krzysztof Gnach, zgłosił kandydaturę Radnego Stanisława Susza na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

 

Radny Stanisław Susz, wyraził zgodę.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z brakiem innych kandydatur, złożył wniosek o zamknięcie listy, który poddał pod głosowanie.

 

Głosowanie: 18 za, 1 wstrzymujący

 

W wyniku głosowania Wysoka Rada zamknęła listę kandydatów na Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej.

Zwrócił się również do radnych  o zgłaszanie  kandydatów do składu Komisji Skrutacyjnej  dla przeprowadzenia wyborów na Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej.

Radny Krzysztof Gnach, zgłosił, aby w skład komisji skrutacyjnej weszły te same osoby, które były w komisji skrutacyjnej na I sesji Rady Miejskiej.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił skład poprzedniej komisji i poddał pod głosowanie zgłoszony wniosek.

Komisja Skrutacyjna została powołana w następującym składzie:

1.    Labok Janusz                       Przewodniczący Komisji

2.    Józefowicz Anna                 Sekretarz Komisji

3.    Mitręga Jolanta                    Członek Komisji

W/w osoby wyraziły zgodę na prace w Komisji.

Głosowanie

 

Wysoka Rada jednogłośnie wybrała Komisję Skrutacyjną dla przeprowadzenia wyborów na Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej.

Ogłoszono przerwę.

Komisja  Skrutacyjna opuściła salę w celu przygotowania kart do głosowania.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Janusz Labok, przedstawił zasady głosowania.

Komisja Skrutacyjna rozdała  karty do głosowania Radnym, którzy oddali swój głos.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował, że Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej wybieramy bezwzględną większością głosów.

Komisja Skrutacyjna rozdała  karty do głosowania Radnym, którzy oddali swój głos.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ogłosił 15 minutową przerwę na czas liczenia głosów.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Janusz Labok, po przerwie przedstawił protokół z przeprowadzonego głosowania na Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich.

(Protokół  komisji skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokołu)   

W wyniku przeprowadzonego głosowania Radna Ewa Figzał otrzymała 14 głosów za, Radny Stanisław Susz otrzymał 13 głosów za.

W związku z tym w/w Radni zostali wybrani na Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej VI kadencji.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich

(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Przedstawił również, pisma dot. utworzenia Klubów Radnych.

(pisma stanowią załącznik do protokołu)

Ad. pkt. 4

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zwrócił się do Radnych o zgłaszanie kandydatur na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

 

Zaproponował na w/w funkcję Panią Anną Józefowicz, gdyż w poprzedniej kadencji była Radną oraz pełniła funkcję Wiceprzewodniczącej Rady Miejskiej

 

Radna Anna Józefowicz, wyraziła zgodę.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z brakiem innych kandydatur, poddał pod głosowanie zgłoszoną kandydaturę.

 

Głosowanie: 17 głosów za, 1 głos przeciw, 1 głos wstrzymujący

W wyniku głosowania Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej została Radna Anna Józefowicz.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował wysoką Radę, że w myśl Statutu w skład Komisji Rewizyjnej wchodzą przewodniczący, zastępca przewodniczącego i sekretarz i do 4 członków tejże komisji. Jest również zapis, że w skład komisji rewizyjnej powinni wchodzić przedstawiciele wszystkich Klubów Radnych działających w Radzie Miejskiej.

Zaproponował Wysokiej Radzie, aby skład Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu wynosił do 9 osób, natomiast w pozostałych komisjach do 8 osób, oprócz komisji rewizyjnej.

W związku z brakiem innych propozycji, poddał pod głosowanie Wysokiej Radzie w/w propozycję.

Głosowanie

Wysoka Rada jednogłośnie zaakceptowała przedstawioną propozycję Przewodniczącego Rady Miejskiej Andrzeja Dominika.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, po uprzednich konsultacjach z Radnymi zaproponował składy ilościowe i osobowe danych komisji, do których można wnosić swoje inne propozycje.

Odczytał wstępne propozycje.

(wstępna propozycja stanowi załącznik do protokołu)

Radny Franciszek Gawęda, poprosił o przeniesienie z Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego do Komisji Rewizyjnej

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku ze zgłoszonym akcesem Pana Franciszka Gawędy, wedle Statutu Gminy, Rada może ustalić liczbę członków Komisji Rewizyjnej. Nikt, nie złożył rezygnacji z członków komisji, więc należy zwiększyć z 7 do 8 osób.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z powyższym poddał pod głosowanie, aby skład osobowy Komisji Rewizyjnej wynosił do 8 członków.

Głosowanie: 17 głosów za, 2 głosy przeciwne

W wyniku głosowania Wysoka Rada podjęła decyzję, aby w skład Komisji Rewizyjnej wchodziło 8 osób.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zaproponował, aby Pan Radny Franciszek Gawęda, również pracował w Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego, gdyż jest mało liczna.

Radny Franciszek Gawęda, odpowiedział, że Komisja Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji Gminy jest niezwykle ważną Komisją, dlatego też tj. zbyt duża odpowiedzialność w tej Komisji, żeby być uczestnikiem trzeciej Komisji.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zapytał, czy są jakieś inne propozycje odnośnie składów osobowych Komisji.

Poinformował, że na dzisiejszej sesji jest również nieobecnych dwóch radnych, którzy jeżeli podejmą mandaty radnych, będą też pracowali w jakiś komisjach.

W związku z brakiem uwag, poddał pod głosowanie projektu uchwały w sprawie powołania składu osobowego stałych Komisji Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich

(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Głosowanie

 

W wyniku głosowania Wysoka Rada jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

 

Zaproponował również krótką przerwę, aby komisje dokonały w swoich składach wyboru przewodniczącego komisji, zastępcy i sekretarza.

 

Do składu Komisji Rewizyjnej zgłoszeni zostali:

 

1.                  Anna Józefowicz                             Przewodniczący Komisji

2.                  Marek Ciapka                                  Zastępca Przewodniczącego

3.                  Irena Piotrowska                             Sekretarz Komisji

4.                  Jolanta Mitręga                                Członek

5.                  Dorota Krusze                                 Członek

6.                  Ryszard Przyszlak                          Członek

7.                  Jacek Górowski                               Członek

8.                  Franciszek Gawęda                        Członek

 

Do składu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu zgłoszeni zostali:

1.                  Bogdan Tkaczyński                                    Przewodniczący Komisji

2.                  Ryszard Przyszlak                          Zastępca Przewodniczącego

3.                  Antoni Dulęba                                 Sekretarz Komisji

4.                  Zdzisław Burnat                             Członek

5.                  Anna Józefowicz                             Członek

6.                  Ewa Figzał                                       Członek

7.                  Marek Ciapka                                  Członek

 

Do składu Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego zgłoszeni zostali:

1.                  Krzysztof Gnach                             Przewodniczący Komisji

2.                  Jacek Górowski                               Zastępca Przewodniczącego

3.                  Dariusz Gancarz                             Członek

 

Do składu Komisji Oświaty ,Kultury , Sportu , Turystyki i Promocji Gminy zgłoszeni zostali :

1.                  Zdzisław Burnat                             Przewodniczący Komisji

2.                  Janusz Labok                                   Zastępca Przewodniczącego

3.                  Ryszard Pawłowski                       Sekretarz Komisji

4.                  Franciszek Gawęda                        Członek

5.                  Stanisław Susz                                 Członek

6.                  Bogdan Tkaczyński                                    Członek

 

Do składu Komisji Zdrowia , Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska zgłoszeni zostali:

1.                  Jolanta Mitręga                                Przewodniczący Komisji

2.                  Stanisław Susz                                 Zastępca Przewodniczącego

3.                  Grażyna Sobór                                 Sekretarz Komisji

4.                  Krzysztof Gnach                             Członek

5.                  Dorota Krusze                                 Członek

 

Do składu Komisji Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami zgłoszeni zostali:

 

1.                  Antoni Dulęba                                 Przewodniczący Komisji

2.                  Grażyna Sobór                                 Zastępca Przewodniczącego

3.                  Irena Piotrowska                             Sekretarz Komisji

4.                  Janusz Labok                                   Członek

5.                  Ryszard Pawłowski                       Członek

6.                  Dariusz Gancarz                             Członek

 

Zgłoszeni Radni do poszczególnych Komisji wyrazili zgodę na prace w tych komisjach.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poprosił o zaprezentowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Pawłowice.

Inspektor Danuta Wyskwarska, zaprezentowała w/w projekt uchwały.

(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusję.

 

Przypomniał, że już była podejmowana uchwała odnośnie wsi Pawłowice, zapytał, czy wystąpił tam jakiś błąd.

 

Inspektor Danuta Wyskwarska, odpowiedziała i wyjaśniła, że wystąpił błądw uchwale zebrania wiejskiego, uchwała brzmiała : „w sprawie zatwierdzenia udziałów w projekcie planu odnowy wsi” natomiast powinna brzmieć „w sprawie przyjęcia planu odnowy wsi” i w planie odnowy wsi należało uzupełnić wniosek o jeszcze jeden załącznik. Takie były uwagi z Urzędu Marszałkowskiego.

 

Ta uchwała pozwoli, kontynuować wniosek złożony w Urzędzie Marszałkowskim, że nie zostanie odrzucony z przyczyn formalnych.

 

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna, zapytała, jakie są konsekwencje i skutki, ponieważ to zadanie nie jest w ogóle wciągnięte do projektu budżetu.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w wyniku dyskusji, przedstawił, że podjęcie tej uchwały przez Radę Miejską nie przesądza o tym, że będzie ta świetlica realizowana, będzie dalej rozpatrywany na tej podstawie wniosek złożony przez tut. Urząd, bo taki wniosek został złożony. Podjęcie tej uchwały nie ma skutków w tym, że taki zapis odnośnie remontu świetlicy w Pawłowicach musi się znaleźć się w projekcie budzetu. Decyduje cała Rada Miejska, ale uważa, że taka uchwała powinna zostać podjęta. Jest 14 dni na uzupełnienie formalności.

 

Radny Marek Ciapka, zgodził się z przedmówcami, żeby nie zamykać na wstępie szansy do pozyskania tej aplikacji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z brakiem głosów w dyskusji, zamknął dyskusję.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Bogdan Tkaczyński, poprosił członków Komisji o przegłosowanie projektu uchwały.

Głosowanie Komisji

Przedstawił pozytywną opinię komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał pod głosowanie zaprezentowany projekt uchwały.

Głosowanie

W wyniku głosowania Wysoka Rada jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.

 

Ad. pkt. 5

W tym punkcie nie zgłoszono interpelacji ani zapytań.

Ad. pkt. 6

 

Radny Bogdan Tkaczyński, poprosił Komisję Rozwoju Gospodarczego i Budżetu o spotkanie w dniu 13 grudnia br. o godz. 10:30 w sprawie rozpatrzenia projektu uchwały o wynagrodzeniu Burmistrza.

 

Przewodnicząca Zarządu Osiedla Halina Narwojsz, zaapelowała do radnych w sprawie rozpoczętej pracy przez poprzednią kadencję nad statutem zarządu osiedla jak również rad sołeckich. Odbyły się konsultacje z mieszkańcami, zostały złożone projekty, również komisja do tego powołana tym się zajęła. Zadanie to nie zostało zrealizowane, funkcjonuje w dalszym ciągu statut z przed 20 lat.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował, że taki projekt uchwały zostanie przygotowany.

 

Sekretarz Gminy Iwona Aibin, poinformowała, że projekt uchwały znajduje się w Biurze Rady Miejskiej.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował, że na najbliższej sesji taki projekt uchwały zostanie przyjęty.

 

Radna Jolanta Mitręga, w związku z roztopami, z uszkodzoną nawierzchnią zaproponowała czasową organizację ruchu na ulicach dolnośląskiej i częściowo na ulicy Kościuszki gdzie była kładziona nowa instalacja gazowa.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poprosił o złożenie takiego wniosku na piśmie, gdyż tym muszą się zająć odpowiednie służby.

 

Radna Ewa Figzał, nawiązała do kwestii statutów osiedli i sołectw, poinformowała, że te dokumenty są gotowe, była również w bieżącym kontakcie z Panią Sekretarz, aby wprowadzić to pod obrady sesji, nie wie, dlaczego nie zostało to wprowadzone. Jest to materiał praktycznie gotowy do pracy w poszczególnych komisjach tej Rady Miejskiej.

 

 

 

Przewodniczący Zarządu Osiedla Marian Patela, poinformował, że ok. miesiąca temu, zostały złożone wnioski do projektu budżetu na 2011 rok, zapytał, czy zostanie udzielona odpowiedź na ten temat, które ewentualnie wnioski zostały do budżetu wprowadzone.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował, że jest harmonogram, do kiedy można składać wnioski do budżetu, do kiedy jednostki organizacyjne mogą kierować te wnioski. Wnioski, które wpłynęły, propozycje…..

 

W związku z brakiem pytań, Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zaprosił zgromadzonych na poniedziałek 13 grudnia br. na godz. 11.00 do Starostwa Powiatowego na Sesję, na której ślubowanie złoży Elekt Burmistrz Marcin Orzeszek.

 

Poinformował również Radnych o składaniu oświadczeń majątkowych w terminie 30 dni.

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął obrady II Sesji VI kadencji Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich.

 

Protokołowała

M. Gwóźdź

                                                                                                                            Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                                                                                                 (-) Andrzej Dominik