Protokół nr II/ 2010
z II Sesji Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniu 10 grudnia 2010 roku
w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich
Godzina
rozpoczęcia sesji: 14.00
Godzina
zakończenia: 15:30
W sesji udział wzięli:
Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Sołtysi
Przewodniczący Zarządu Osiedli
Kierownicy Wydziałów Urzędu Miejskiego
Kierownicy i Dyrektorzy Jednostek Organizacyjnych
Ireneusz Woźniakowski Zastępca
Burmistrza
Iwona Aibin Sekretarz
Gminy
Bożena Kurczyna Skarbnik
Gminy
oraz osoby przybyłe
Radni nieobecni:
Krzysztof Kotowicz
Kazimierz Figzał
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca
1990 roku o samorządzie gminnym oraz na podstawie Statutu Ząbkowic Śląskich § 36 pkt. 1 Pan Andrzej
Dominik – o t w o r z y ł II Sesję Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich
VI kadencji.
Stwierdził, że w obradach uczestniczy 19
Radnych, co stanowi odpowiednie quorum, przy którym Rada może obradować i
podejmować prawomocne decyzje.
Serdecznie przywitał przybyłych gości.
Radny Jacek Górowski odczytał
rotę ślubowania o następującej treści:
"
Wierny konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuje uroczyście
obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie
dobro mojej gminy i jej mieszkańców”
Radny Zdzisław Burnat, złożył
ślubowanie, wypowiedział słowa:
„ślubuję, Tak
mi dopomóż Bóg”
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik,
przedstawił porządek obrad
1.
Przyjęcie porządku
obrad.
2.
Przyjęcie protokołu z I
sesji.
3.
Wybór
Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich.
4.
Podjęcie uchwały w
sprawie powołania składu osobowego stałych Komisji Rady Miejskiej Ząbkowic
Śląskich.
5.
Interpelacje i zapytania
radnych.
6.
Sprawy różne.
7.
Zakończenie obrad
Ad. pkt. 1
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, prosi wysoką
Radę o wprowadzenie do porządku obrad następujący projekt uchwały:
·
w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości
Pawłowice
W związku z brakiem innych propozycji do porządku
obrad, poddał pod głosowanie wprowadzenie projektu uchwały do porządku obrad.
Głosowanie
Wysoka Rada jednogłośnie wprowadziła ten punkt obrad.
Ad. pkt. 2
W związku z brakiem uwag, protokół z I
sesji został przyjęty.
Ad.
pkt. 3
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, zwrócił się do
Radnych o zgłaszanie kandydatur na Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej.
Radna Jolanta Mitręga, zgłosiła kandydaturę Radnej Ewy Figzał na
Wiceprzewodniczącą Rady Miejskiej.
Radna
Ewa Figzał, wyraziła zgodę.
Radny
Krzysztof Gnach, zgłosił kandydaturę Radnego Stanisława
Susza na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.
Radny
Stanisław Susz, wyraził zgodę.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, w związku z
brakiem innych kandydatur, złożył wniosek o zamknięcie listy, który poddał pod
głosowanie.
Głosowanie: 18 za, 1 wstrzymujący
W wyniku głosowania Wysoka Rada zamknęła
listę kandydatów na Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej.
Zwrócił się również do radnych o
zgłaszanie kandydatów do składu Komisji Skrutacyjnej dla
przeprowadzenia wyborów na Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej.
Radny
Krzysztof Gnach, zgłosił, aby w skład komisji skrutacyjnej
weszły te same osoby, które były w komisji skrutacyjnej na I sesji Rady
Miejskiej.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik, przedstawił
skład poprzedniej komisji i poddał pod głosowanie zgłoszony wniosek.
Komisja Skrutacyjna została powołana w następującym
składzie:
1.
Labok Janusz Przewodniczący Komisji
2.
Józefowicz
Anna Sekretarz Komisji
3.
Mitręga
Jolanta Członek Komisji
W/w osoby wyraziły zgodę na prace w Komisji.
Głosowanie
Wysoka Rada
jednogłośnie wybrała Komisję Skrutacyjną dla przeprowadzenia wyborów na
Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej.
Ogłoszono przerwę.
Komisja Skrutacyjna opuściła salę w celu
przygotowania kart do głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej
Janusz Labok, przedstawił
zasady głosowania.
Komisja Skrutacyjna rozdała karty do
głosowania Radnym, którzy oddali swój głos.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował, że Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej wybieramy bezwzględną
większością głosów.
Komisja Skrutacyjna rozdała karty do
głosowania Radnym, którzy oddali swój głos.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik ogłosił 15 minutową przerwę na czas liczenia głosów.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej
Janusz Labok, po przerwie przedstawił
protokół z przeprowadzonego głosowania na Wiceprzewodniczących Rady
Miejskiej Ząbkowic Śląskich.
(Protokół
komisji skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
W wyniku przeprowadzonego głosowania Radna Ewa Figzał
otrzymała 14 głosów za, Radny Stanisław Susz otrzymał 13 głosów za.
W związku z tym w/w Radni zostali wybrani na
Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej VI kadencji.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił
projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej Ząbkowic
Śląskich
(projekt uchwały
stanowi załącznik do protokołu)
Przedstawił
również, pisma dot. utworzenia Klubów Radnych.
(pisma
stanowią załącznik do protokołu)
Ad. pkt. 4
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, zwrócił
się do Radnych o zgłaszanie kandydatur na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Zaproponował na
w/w funkcję Panią Anną Józefowicz, gdyż w poprzedniej kadencji była Radną oraz
pełniła funkcję Wiceprzewodniczącej Rady Miejskiej
Radna Anna Józefowicz, wyraziła zgodę.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik,
w związku z brakiem innych kandydatur, poddał pod głosowanie zgłoszoną
kandydaturę.
Głosowanie: 17
głosów za, 1 głos przeciw, 1 głos wstrzymujący
W wyniku
głosowania Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej została Radna Anna Józefowicz.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował
wysoką Radę, że w myśl Statutu w skład Komisji Rewizyjnej wchodzą
przewodniczący, zastępca przewodniczącego i sekretarz i do 4 członków tejże
komisji. Jest również zapis, że w skład komisji rewizyjnej powinni wchodzić
przedstawiciele wszystkich Klubów Radnych działających w Radzie Miejskiej.
Zaproponował Wysokiej Radzie, aby skład Komisji Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu wynosił do 9 osób, natomiast w pozostałych komisjach do 8 osób, oprócz
komisji rewizyjnej.
W związku z brakiem innych propozycji, poddał pod głosowanie Wysokiej
Radzie w/w propozycję.
Głosowanie
Wysoka Rada jednogłośnie zaakceptowała przedstawioną
propozycję Przewodniczącego Rady Miejskiej Andrzeja Dominika.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, po
uprzednich konsultacjach z Radnymi zaproponował składy ilościowe i osobowe
danych komisji, do których można wnosić swoje inne propozycje.
Odczytał wstępne
propozycje.
(wstępna propozycja
stanowi załącznik do protokołu)
Radny
Franciszek Gawęda, poprosił o
przeniesienie z Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego do Komisji
Rewizyjnej
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, w
związku ze zgłoszonym akcesem Pana Franciszka Gawędy, wedle Statutu Gminy, Rada może ustalić liczbę
członków Komisji Rewizyjnej. Nikt, nie złożył rezygnacji z członków komisji,
więc należy zwiększyć z 7 do 8 osób.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, w
związku z powyższym poddał pod głosowanie, aby skład osobowy Komisji
Rewizyjnej wynosił do 8 członków.
Głosowanie: 17 głosów za, 2 głosy przeciwne
W wyniku głosowania Wysoka Rada podjęła decyzję, aby w skład Komisji
Rewizyjnej wchodziło 8 osób.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, zaproponował,
aby Pan Radny Franciszek Gawęda, również pracował w Komisji Przestrzegania
Prawa i Porządku Publicznego, gdyż jest mało liczna.
Radny
Franciszek Gawęda, odpowiedział, że
Komisja Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji Gminy jest niezwykle
ważną Komisją, dlatego też tj. zbyt duża odpowiedzialność w tej Komisji, żeby
być uczestnikiem trzeciej Komisji.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, zapytał,
czy są jakieś inne propozycje odnośnie składów osobowych Komisji.
Poinformował, że na dzisiejszej sesji jest również nieobecnych dwóch radnych,
którzy jeżeli podejmą mandaty radnych, będą też pracowali w jakiś komisjach.
W związku z
brakiem uwag, poddał pod głosowanie projektu uchwały w sprawie powołania składu
osobowego stałych Komisji Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich
(projekt uchwały
stanowi załącznik do protokołu)
Głosowanie
W wyniku
głosowania Wysoka Rada jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
Zaproponował
również krótką przerwę, aby komisje dokonały w swoich składach wyboru przewodniczącego
komisji, zastępcy i sekretarza.
Do składu Komisji Rewizyjnej zgłoszeni zostali:
1.
Anna Józefowicz Przewodniczący
Komisji
2.
Marek Ciapka Zastępca
Przewodniczącego
3.
Irena Piotrowska Sekretarz
Komisji
4.
Jolanta Mitręga Członek
5.
Dorota Krusze Członek
6.
Ryszard Przyszlak Członek
7.
Jacek Górowski Członek
8.
Franciszek Gawęda Członek
Do składu Komisji Rozwoju
Gospodarczego i Budżetu zgłoszeni zostali:
1.
Bogdan Tkaczyński Przewodniczący
Komisji
2.
Ryszard Przyszlak Zastępca
Przewodniczącego
3.
Antoni Dulęba Sekretarz
Komisji
4.
Zdzisław Burnat Członek
5.
Anna Józefowicz Członek
6.
Ewa Figzał Członek
7.
Marek Ciapka Członek
Do składu Komisji Przestrzegania
Prawa i Porządku Publicznego zgłoszeni zostali:
1.
Krzysztof Gnach Przewodniczący
Komisji
2.
Jacek Górowski Zastępca
Przewodniczącego
3.
Dariusz Gancarz Członek
Do składu Komisji Oświaty ,Kultury
, Sportu , Turystyki i Promocji Gminy zgłoszeni zostali :
1.
Zdzisław Burnat Przewodniczący
Komisji
2.
Janusz Labok Zastępca
Przewodniczącego
3.
Ryszard Pawłowski Sekretarz
Komisji
4.
Franciszek Gawęda Członek
5.
Stanisław Susz Członek
6.
Bogdan Tkaczyński Członek
Do składu Komisji Zdrowia , Opieki
Społecznej i Ochrony Środowiska zgłoszeni zostali:
1.
Jolanta Mitręga Przewodniczący
Komisji
2.
Stanisław Susz Zastępca
Przewodniczącego
3.
Grażyna Sobór Sekretarz
Komisji
4.
Krzysztof Gnach Członek
5.
Dorota Krusze Członek
Do składu Komisji Rolnictwa
i Gospodarki Nieruchomościami zgłoszeni zostali:
1.
Antoni Dulęba Przewodniczący
Komisji
2.
Grażyna Sobór Zastępca
Przewodniczącego
3.
Irena Piotrowska Sekretarz
Komisji
4.
Janusz Labok Członek
5.
Ryszard Pawłowski Członek
6.
Dariusz Gancarz Członek
Zgłoszeni Radni
do poszczególnych Komisji wyrazili zgodę na prace w tych komisjach.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, poprosił
o zaprezentowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia
Planu Odnowy Miejscowości Pawłowice.
Inspektor
Danuta Wyskwarska, zaprezentowała w/w projekt uchwały.
(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył
dyskusję.
Przypomniał, że
już była podejmowana uchwała odnośnie wsi Pawłowice, zapytał, czy wystąpił tam
jakiś błąd.
Inspektor
Danuta Wyskwarska, odpowiedziała i wyjaśniła, że wystąpił błądw
uchwale zebrania wiejskiego, uchwała brzmiała : „w sprawie zatwierdzenia udziałów
w projekcie planu odnowy wsi” natomiast powinna brzmieć „w sprawie przyjęcia planu
odnowy wsi” i w planie odnowy wsi należało uzupełnić wniosek o jeszcze jeden
załącznik. Takie były uwagi z Urzędu Marszałkowskiego.
Ta uchwała pozwoli, kontynuować wniosek złożony w
Urzędzie Marszałkowskim, że nie zostanie odrzucony z przyczyn formalnych.
Skarbnik
Gminy Bożena Kurczyna, zapytała, jakie są konsekwencje i skutki,
ponieważ to zadanie nie jest w ogóle wciągnięte do projektu budżetu.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, w
wyniku dyskusji, przedstawił, że podjęcie tej uchwały przez Radę Miejską nie
przesądza o tym, że będzie ta świetlica realizowana, będzie dalej rozpatrywany
na tej podstawie wniosek złożony przez tut. Urząd, bo taki wniosek został
złożony. Podjęcie tej uchwały nie ma skutków w tym, że taki zapis odnośnie
remontu świetlicy w Pawłowicach musi się znaleźć się w projekcie budzetu.
Decyduje cała Rada Miejska, ale uważa, że taka uchwała powinna zostać podjęta.
Jest 14 dni na uzupełnienie formalności.
Radny Marek Ciapka, zgodził się z przedmówcami, żeby nie zamykać na
wstępie szansy do pozyskania tej aplikacji.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, w
związku z brakiem głosów w dyskusji, zamknął dyskusję.
Przewodniczący Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Bogdan Tkaczyński, poprosił członków Komisji o
przegłosowanie projektu uchwały.
Głosowanie Komisji
Przedstawił pozytywną opinię komisji w
przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, poddał pod głosowanie zaprezentowany projekt uchwały.
Głosowanie
W wyniku
głosowania Wysoka Rada jednogłośnie przyjęła projekt uchwały.
Ad.
pkt. 5
W tym punkcie nie zgłoszono interpelacji ani
zapytań.
Ad.
pkt. 6
Radny
Bogdan Tkaczyński, poprosił Komisję Rozwoju Gospodarczego i
Budżetu o spotkanie w dniu 13 grudnia br. o godz. 10:30 w sprawie rozpatrzenia
projektu uchwały o wynagrodzeniu Burmistrza.
Przewodnicząca
Zarządu Osiedla Halina Narwojsz, zaapelowała
do radnych w sprawie rozpoczętej pracy przez poprzednią kadencję nad statutem
zarządu osiedla jak również rad sołeckich. Odbyły się konsultacje z
mieszkańcami, zostały złożone projekty, również komisja do tego powołana tym
się zajęła. Zadanie to nie zostało zrealizowane, funkcjonuje w dalszym ciągu
statut z przed 20 lat.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował,
że taki projekt uchwały zostanie przygotowany.
Sekretarz Gminy Iwona Aibin, poinformowała, że projekt uchwały znajduje się w
Biurze Rady Miejskiej.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował,
że na najbliższej sesji taki projekt uchwały zostanie przyjęty.
Radna
Jolanta Mitręga, w związku z roztopami, z uszkodzoną
nawierzchnią zaproponowała czasową organizację ruchu na ulicach dolnośląskiej i
częściowo na ulicy Kościuszki gdzie była kładziona nowa instalacja gazowa.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, poprosił
o złożenie takiego wniosku na piśmie, gdyż tym muszą się zająć odpowiednie
służby.
Radna Ewa Figzał, nawiązała do kwestii statutów osiedli i sołectw,
poinformowała, że te dokumenty są gotowe, była również w bieżącym kontakcie z
Panią Sekretarz, aby wprowadzić to pod obrady sesji, nie wie, dlaczego nie
zostało to wprowadzone. Jest to materiał praktycznie gotowy do pracy w
poszczególnych komisjach tej Rady Miejskiej.
Przewodniczący
Zarządu Osiedla Marian Patela, poinformował,
że ok. miesiąca temu, zostały złożone wnioski do projektu budżetu na 2011 rok,
zapytał, czy zostanie udzielona odpowiedź na ten temat, które ewentualnie
wnioski zostały do budżetu wprowadzone.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował,
że jest harmonogram, do kiedy można składać wnioski do budżetu, do kiedy
jednostki organizacyjne mogą kierować te wnioski. Wnioski, które wpłynęły,
propozycje…..
W związku z brakiem pytań, Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zaprosił zgromadzonych
na poniedziałek 13 grudnia br. na godz. 11.00 do Starostwa Powiatowego na
Sesję, na której ślubowanie złoży Elekt Burmistrz Marcin Orzeszek.
Poinformował
również Radnych o składaniu oświadczeń majątkowych w terminie 30 dni.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad,
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął obrady II Sesji VI
kadencji Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich.
Protokołowała
M. Gwóźdź
Przewodniczący Rady
Miejskiej
(-)
Andrzej Dominik