OGŁOSZENIE Nr 3/EKS/2012
Burmistrza Ząbkowic Śląskich
z
dnia 10 lutego 2012 roku
o konkursie
na realizację zadania publicznego w zakresie
upowszechniania
kultury fizycznej i sportu w Gminie Ząbkowice Śląskie
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz. U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z późniejszymi zmianami)
Burmistrz Ząbkowic Śląskich zaprasza działające w obszarze kultury fizycznej i sportu organizacje
pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy do udziału konkursie ofert na realizację następującego
zadania publicznego w formie wspierania:
Zadanie
: Szkolenie dzieci i młodzieży uzdolnionej
sportowo w dyscyplinie;
piłka
nożna
poprzez:
-
podniesienie ogólnej sprawności fizycznej wśród dzieci i młodzieży,
-
popularyzacja sportu wśród dzieci i młodzieży,
-
umożliwienie udziału utalentowanej sportowo młodzieży w zawodach sportowych,
-
prowadzenie działalności szkoleniowej.
I. Wysokość środków przeznaczonych na
realizację zadań w roku 2012 i w roku poprzednim:
1.Na
realizację n/w zadania 2012 r. przeznacza się:
kwotę w wysokości 30 000,00
zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych i 00/100)
2.Wymagany jest
wkład własny podmiotu (co najmniej 10 %
wartości zadania
w formie pieniężnej,
rzeczowej lub wolontariatu).
3.Wysokość środków publicznych przeznaczonych
na realizację zadania
w zakresie upowszechniania kultury fizycznej
i sportu w roku 2011 wyniosła
160 000,00 zł.
II. Warunki, termin i miejsce
składania ofert
1.Warunkiem
przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty na formularzu zgodnym ze wzorem
załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia
15 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25).
Oferty
należy składać w kopertach z oznaczeniem realizowanego zadania, w terminie do
dnia 2 marca 2012 r. w Biurze
Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich, parter lub
przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski, ul. 1 Maja 15, 57-200
Ząbkowice Śl.
2.
W przypadku nadesłania oferty pocztą, decyduje
data wpływu do Urzędu.
3.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4.
Do oferty należy dołączyć:
a.) aktualny odpis z rejestru sądowego
lub rejestru stowarzyszeń zwykłych prowadzonych przez starostę wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert,
b.) statut z pieczęcią instytucji zatwierdzającej jego treść
oraz aktualizację,
c.) sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności za rok ubiegły lub w
przypadku krótszej działalności – za okres działalności,
d.) oświadczenie osób reprezentujących organizację o nieprowadzeniu działalności w celu osiągnięcia zysku,
e.) oświadczenie pisemne oferenta, że
nie posiada zaległości finansowych w stosunku do właściwego Urzędu Skarbowego
oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
f.) dokumenty potwierdzające
kwalifikacje osób, które będą zatrudnione przy realizacji zadania.
5.Dokumenty,
o których mowa powyżej, powinny być złożone w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez uprawnione osoby reprezentujące
podmiot występujący o dotację.
6.
Oferta powinna być podpisana przez osoby uprawnione oraz powinna posiadać
wymagane pieczęcie.
7. Formularz oferty można otrzymać w Wydziale Edukacji ( II piętro, pokój 28) lub pobrać ze strony internetowej: www.zabkowiceslaskie.pl/ BIP ( w zakładce: Ogłoszenia Burmistrza).
8.
W okresie realizacji zadania oferent może dokonywać przeniesień wydatków
finansowych z dotacji między poszczególnymi pozycjami kosztorysu na skutek
zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia
umowy, z zastrzeżeniem spełnienia łącznie poniższych warunków:
-
suma przesunięć nie można przekraczać 10% środków dotacji,
-
środki nie mogą zwiększać wartości wydatków na wynagrodzenia.
9.
Oferent zobowiązany jest do każdorazowego pisemnego powiadomienia Zleceniodawcy
o wszystkich planowanych zmianach, np. dotyczących środków finansowych z
dotacji i własnych (pow. 10%), harmonogramu zadania,
zmian kadrowych itp. Zachodzących w realizacji zadania. Planowane zmiany mogą
być wprowadzone do realizacji tylko po akceptacji ze strony Zleceniodawcy i po
podpisaniu aneksu z zastrzeżeniem, że planowane zmiany w wydatkach będą
realizowane po podpisaniu aneksu przez obie strony.
III. Zasady przyznawania
dotacji na realizację zadania publicznego:
1.
Oferty będą analizowane i oceniane przez Komisję Konkursową, składającą się z
przedstawicieli Urzędu i przedstawicieli organizacji pozarządowych, z wyłączeniem organizacji biorących
udział w konkursie.
2.
Oferty, które będą złożone na niewłaściwych formularzach, wypełnione
niepoprawnie bądź nieczytelne zostaną odrzucone i nie będą rozpatrywane.
3.
Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej pod rygorem nieważności, wypełnioną
komputerowo lub czytelnym pismem ręcznym, drukowanym wraz z ponumerowaniem
każdej strony.
4.
W przypadku, gdy suma dofinansowania zgłoszonych ofert przekracza wysokość
środków przeznaczonych na wsparcie zadania, Burmistrz zastrzega sobie możliwość
zmniejszenia wysokości dofinansowania, stosownie do posiadanych środków.
IV. Kryteria i tryb wyboru
oferty
1.
Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 5 dni roboczych licząc od ostatniego
dnia składania ofert.
2.
Komisja Konkursowa dokona oceny ofert, przyznając określoną liczbę punktów
poszczególnym ofertom w ramach przyjętych kryteriów:
a.) ocena możliwości realizacji zadania
przez oferenta;
b.) ocena posiadanych przez oferenta zasobów rzeczowych i
kadrowych z uwzględnieniem kwalifikacji osób biorących udział w realizacji
zadania wymienionego w ogłoszeniu, analiza i ocena wykonania zadań zleconych w
okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji
oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków;
c.) ocena wkładu rzeczowego w tym
świadczenia wolontariuszy oraz praca społeczna członków;
d.)
ocena kalkulacji
kosztów realizacji zadania w tym odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania
biorąc pod uwagę rodzaj wydatków, który powinien odpowiadać ściśle zakresowi
zawartemu w nazwie zadania;
e.) uwzględnia planowaną wysokość
środków własnych, środków publicznych i możliwość pozyskania środków
finansowych z innych źródeł;
f.) analizę i ocenę zadań realizowanych
przez organizację w latach poprzednich,
g.) nowatorskie podejście do realizowanego projektu,
h.) wiarygodność oferenta, w tym brak
zaległości płatniczych wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu
Skarbowego,
3.
Po rozpatrzeniu ofert zostanie sporządzony protokół.
4.
W terminie 5 dni po zakończeniu procedury konkursowej oferenci, którym zostanie
przyznana dotacja, zostaną poinformowani poprzez ogłoszenie na stronie Urzędu: www.zabkowiceslaskie.pl /BIP ( w zakładce: Ogłoszenia Burmistrza).
V. Terminy i warunki
realizacji zadania
1.Wyłonienie
i dofinansowanie ofert jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy z oferentem.
2.
Termin realizacji zadania od dnia
zawarcia umowy do dnia 15.12.2012 r.
3.
Podmiot wyłoniony w otwartym konkursie ofert zobowiązany jest do wyodrębnienia
w ewidencji księgowej środków otrzymanych z budżetu Gminy Ząbkowice Śląskie na
realizację zadania.
4.
Podmiot otrzymujący środki na realizację zadania publicznego, zobowiązany jest
do stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.
5.
Podmiot, który uzyskał dotację, po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany
jest do złożenia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z
wykonania zadania w terminie 30 dni od dnia zakończenia zadania na formularzu
zgodnym ze wzorem załącznika nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011 r., Nr 6,
poz. 25 ).
6.
Niezłożenie sprawozdania z wykonania zadania
spowoduje nieprzyznanie dotacji na następny rok.
VI. Dotacja nie może być
przyznana na:
1.Zadania
finansowane z budżetu Gminy z innego tytułu.
2.
Pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć.
3.Zakup
środków trwałych.
4.Działalność
gospodarczą.
5.
Działalność polityczną.
6.
Remonty siedzib i pomieszczeń, gdzie wykonywane jest zadanie.
Burmistrz Ząbkowic Śląskich
/-/Marcin Orzeszek