Protokół  nr LVI/2006

z Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

z dnia 26  października    2006 roku

 

 

 

 

Pierwsza cześć sesji  odbyła się w Sali Centrum Terapeutycznego w Ząbkowicach Śląskich gdzie  Wicewojewoda Dolnośląskie Pan Roman  Kulczyki dokonał wręczenia odznaczeń państwowych  " Krzyża Zesłańców  Sybiru  dla 27 osób .

 

Odznaczeni  zostali  .

  1. Jaszkowska Zyta
  2. Moryl-Giryn Aleksandra
  3. Ostrega Jadwiga
  4. Zaleska Karolina
  5. Worek Anna
  6. Berdowicz Tatiana
  7. Brzezińska Wanda
  8. Dzik Stanisława
  9. Fieliksik Maria
  10. Gawłowska Zofia
  11. Grochola Anna
  12. Juras Anna
  13. Kadyrko Leon
  14. Kuniak Eugeniusz
  15. Jaszek Bolesław
  16. Lewkowicz Jan
  17. Mika Krystyna
  18. Paszowski Mieczysław
  19. Styga Stefania
  20. Sułyk Eugeniusz
  21. Wilk Wanda
  22. Wisniowska Alicja
  23. Niemiec Józef
  24. Krawczyk Janina 
  25. Kitlińska Janina
  26. Kołodziej  Stanisław
  27. Żaczek Józefa 

 

              Po ceremonii wręczenia odznaczeń przemówienia okolicznościowe wygłosili - Roman Kulczyki , wicewojewoda dolnośląski , burmistrz  Józef Marcinków , Włodzimierz  Maj - Prezes Związku Sybiraków w Ząbkowicach Śląskich oraz przewodniczący  Rady Miejskiej.  

 

Cześć oficjalna zakończył wystąp dzieci  Związku Wnuków Sybiraków . 

 

 

 

II Część   sesji odbyła się w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego  

 

 

Nieobecni radni to :

 

W sesji udział wzięło:

20 radnych Rady Miejskiej 

 

Józef Marcinów                       Burmistrz Ząbkowic Śląskich

Wojciech Jankowski              Sekretarz   Gminy

Bożena  Kurczyna                   Skarbnik   Gminy

 

Ponadto udział wzięli goście zaproszeni   wg listy obecności , stanowiącej załączniki do protokołu .

                                   Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, powitał wszystkich po czym stwierdzam, że w II części sesji uczestniczy 20 radnych, co stanowi odpowiednie quorum, przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  3. Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej sesji Rady Miejskiej
  4. Informacja burmistrza z pracy od ostatniej  sesji Rady Miejskiej
  5. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia  do sporządzenia zmiany  miejscowego planu zagospodarowania  przestrzennego  terenu górniczego złoża  gabra Braszowice II  w granicach gminy Ząbkowice Slaskie .
  6. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na  2006 rok .
  7. Interpelacje i zapytania radnych.
  8. Sprawy różne
  9. Zakończenie obrad.
  10. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  11. Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej sesji Rady Miejskiej
  12. Informacja burmistrza z pracy od ostatniej  sesji Rady Miejskiej
  13. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia  do sporządzenia zmiany  miejscowego planu zagospodarowania  przestrzennego  terenu górniczego złoża  gabra Braszowice II  w granicach gminy Ząbkowice Slaskie .
  14. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na  2006 rok .
  15. Interpelacje i zapytania radnych.
  16. Sprawy różne
  17. Zakończenie obrad.

 

 

 

Ad. 1 

Porządek obrad został przyjęty

 

Ad. 2

 

Protokół  LV sesji Rady Miejskiej z dnia 6 października 2006 roku został przyjęty

 

Ad. Pkt. 3

Informacja przewodniczącego Rady Miejskiej od ostatniej sesji Rady Miejskiej

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik, ostatnia sesja miała miejsce 6 października tego miesiąca ,w tym krótkim okresie  czasu brałem udział w pracach stałych komisji Rady ,które się odbywały w tym czasie . Przyjmowałem interesantów.

W sprawach różnych zrobię   podsumowanie pracy Rady .

 

Ad.pkt. 4

Informacja burmistrza z pracy od ostatniej  sesji Rady Miejskiej.

 

Burmistrz  Józef Marcinków , panie przewodniczący , Wysoka Rado , szanowni państwo , ponieważ jest to ostatnia sesja w tej kadencji , dlatego mam przyjemności państwu  sprawozdanie z pracy miedzy sesjami burmistrza i Urzędu Miejskiego. Natomiast szczegółowe sprawozdanie  z całej kadencji jeżeli dane mi będzie będę chciał złożyć na  pierwszej  sesji Rady Miejskiej V kadencji  inauguracyjnej , podzielę  się z państwem jak również z nową Radą z nowym burmistrzem  tym  wszystkim co czyniliśmy w ostatnich  4 latach .

Jeżeli chodzi o sprawy bieżące !, króciutko , ponieważ ten okres od ostatniej sesji nie jest długim okresem , co się działo w urzędzie,  jakie sprawy zostały załatwione.

Jeżeli chodzi o realizacje inwestycji zgodnie z przyjętym harmonogramem , zgodnie z zapisem w planie przestrzennego zagospodarowania praktycznie przygotowane są do realizacji  wszystkie inwestycje które były zaplanowane , mówiąc o przygotowaniach mam  na myśli przygotowania i specyfikację przetargową i dokumentacje niezbędne żeby  rozpocząć przygotowanie i realizacje inwestycji należało przede wszystkim wykonywać projekty techniczne tutaj jest pewien poślizg i problem z wykonywaniem pewnych  projektów ponieważ firmy które  wygrały przetargi , które zobowiązały się  do wykonania w odpowiednim czasie niestety z poślizgiem wykonują . Istnieje konieczność przekładania terminów ich wykonania do końca roku, te wszystkie projekty które były zlecane powinny być wykonane.

Z inwestycji, która w ostatnim czasie została zakończona i naroście i po roku czasu   tj. zakończenie remontu muru oporowego w części oczywiście, bo cały mu oporowy przy ulicy Bat. Chłopskich nie został jeszcze zrealizowany, ale w tej części na  której był ogłoszony przetarg, gdzie były środki przeznaczone w budżecie i w miarę tych możliwości, które myśmy mieli, został wykonany , dało to możliwości otwarcia drogi,także w tej chwili droga jest już przejezdna. Natomiast na pewno w przyszłym budżecie i na następny rok trzeba będzie zaplanować środki przeznaczone na remont drugiej części muru, który właściwie nie zagraża dla ruchu kołowego przy ulicy Bat. Chłopskich niemniej jednak aby skończyć całość zadania należałoby również wykonać łącznie z tymi barierkami .

Jeżeli chodzi o rozliczenie całej inwestycji Wydział  w tej chwili prowadzi rozliczenie , są tam naliczane kary umowne wynikające z nieterminowego wykonania umowy , braku przedłużenia terminu umowy , ale to wydział przedstawi propozycje rozliczenia całej inwestycji . 

Jeżeli chodzi o sprawy bieżące proszę państwa odbyłem spotkanie z prezesem ELSIN-u, panem Mikołajczykiem dotyczy to sprawy przekazania Gminie nieruchomości która była we władaniu w trwałym zarządzie Spółdzielni ,to jest ten biurowiec z częścią gospodarczą ponieważ ELSIN  zaczyna się ścieśniać w swojej działalności przenosi na zabudowę własna , w związku z tym wystąpił z wnioskiem do Gminy o przekazanie części nieruchomości których  my jesteśmy właścicielem z resztą my żadnej łaski nie robimy , jesteśmy zobowiązani do przyjęcia tej nieruchomości , oni nawet jednostronnie  podpisując akt notarialny zrzekają  się tej nieruchomości  - gmina z mocy prawa zobowiązana na ich przyjęcie . Ustaliliśmy tok postępowania w tym zakresie także niebawem powinien być podpisany akt notarialny z przekazaniem jak również cały protokół przekazania w tym zakresie.

Wydaje mi się ze załatwiona została sprawa pomyślnie dla firmy EMC która dzisiaj tak jak pan starosta wspomniał oddaje szpital do użytkowania przy ulicy  Chrobrego , dotyczy to  lokalizacji miejsca pod lądowisko , chodzi o ta cześć ratunkową.  Ponieważ była propozycja lokalizacji takiego lądowiska na jednym z boisk przy stadionie przy ulicy Kusocińskiego , oczywiście wg mnie było to miejsce nieodpowiednie na to , bo byłoby wyłączone całe boisko na to i byłyby problemy z ewentualnym transportem , chociaż oby takiej konieczności nie było . Znaleźliśmy wyjście i zaproponowaliśmy cześć gruntów przy ulicy Kamienieckiej , koło oczyszczalni ścieków jest część gruntów których jesteśmy właścicielem i te 25 arów pod lądowisko, będzie wydzielone i przekazane do tworzenia lądowiska dla helikopterów świadczących  usługi pomocowe , także temat ten mam nadzieje zamknięty.

            Odbyłem spotkanie z prezesem pływalni AQWA PARK w Bielawie a spotkanie to dotyczyło wystąpień  naszych szkól o nieodpłatne  pozwolenie na korzystanie z pływalni - dwie szkoły Szkoła Podstawowa nr 3 i nr 1  wcześniej występowały z takim wnioskiem , po moim wystąpieniu jest przychylność także klasy mają możliwość korzystania nieodpłatnego .

To co jest w tej chwili realizowane i te dzieci które korzystają z pływalni za darmo to jest w ramach  rezygnacji naszej z opłaty za baner który jest przy obwodnicy reklamujący  funkcjonowanie AQWA Parku - wyliczona została stawka  - pan dyrektor twierdzi  ze wpuszczanie już dzieci w tej chwili przewyższa wartość tej opłaty która była. Jest propozycja i niebawem prosiłem o złożenie na piśmie aby szkoły te które chcą korzystać z basenu będą miały ulgę w granicach 25  - 30 % wartości biletu .

            Finalizowana jest sprawa prywatyzacji , zbywania akcji Przedsiębiorstwa TOR , państwo pamiętacie że 15 % akcji przeznaczone zostało na rzecz pracowników jako tych którzy są uprawnieni a takich pracowników jest 73, zostało to uzgodnione z załogą na jakich zasadach będzie to przekazywane i jakiej wartości są te akcje, przez 2  dni podpisywałem umowy , do tej pory podpisało 48 pracowników o nabyciu akcji . Pozostali do końca kwietnia następnego roku takie umowy podpiszą i zakończy się proces prywatyzacji.

            Mam dla państwa także miłą wiadomość otóż m władze samorządowe miasta partnerskiego Uchate ,  przekazało  w darze samochód  lekki dla straży Pożarnej jest Volkswagen który ma przebieg 34 tys. km  jest w dobrym stanie w dniu jutrzejszym nastąpi  oficjalne przekazanie dla  OSP w Stolcu , tego samochodu bo jest to skierowane dla Stolca .

            Z rzeczy które  miały miejsce w Urzędzie , proszę państwa zgodnie z obietnicą , którą przekazałem i realizuje ją jest to rozpatrywanie podań  rolników , którzy doznali klęski żywiołowej w wyniku nadmiernych opadów  deszczu , zgodnie z ustaleniami i taką decyzję również podjąłem umarzana była III rata podatku jako zaległości IV rata nie była jeszcze umarzana bo nie stanowi to  zaległości . I i II rata nie była umarzana, chociaż takie wnioski spływały, dlatego że większość rolników te raty zapłaciło, 95 % wniosków zostało rozpatrzone, wnioski wpływały jeszcze w trakcie podejmowania decyzji, ale to nie była już duża ilość. Umorzono podatku na kwotę 63 tys. zł..

            Z pozostałych spraw bieżących otóż proszę państwa w miedzy czasie  w okresie tego miesiąca , był to miesiąc  w którym dosyć  dużo odbywało się imprez - imprez kulturalnych szczególnie , tak więc odbyła się sztandarowa impreza w ramach Polsko-Czeskich Dni Kultury Chrześcijańska w niedzielę jest zakończenie  tegorocznej edycji ,odbył się konkurs wiedzy o Polsce i Czechach  z udziałem konsuli , o szczegółach państwo czytaliście  w prasie  lokalnej . Chce tu podziękować szczególnie pani Buchwald i jej pracownikom za organizację i przygotowanie tego przedsięwzięcia.

            Odbył się również przegląd Pieśni Religijnej w Stolcu, tez jest ukłon do samorządu wiejskiego a szczególnie do Koła Gospodyń Wiejskich za przygotowanie tego.

            Mieliśmy również możliwość świętowania Dnia Edukacji Narodowej z udziałem pani przewodniczącej, 20 pracowników oświaty zostało odznaczonych nagrodą Burmistrza,            5 złożyło ślubowanie jako pracownicy mianowani. Takie krótki dane, my administrujemy przedszkola publiczne, jesteśmy organem założycielskim i nadzorczym prowadzącym szkoły podstawowe i gimnazja. Jeżeli chodzi o przedszkola to tak statystycznie w klasach poniżej O mamy 18 oddziałów - łącznie jest 471 uczniów a w klasie O jest 17 oddziałów z 216 uczniami, - czyli do placówek łącznie uczęszcza 687 dzieci. Jeżeli chodzi o szkoły podstawowe na tereni gminy funkcjonuje 6 szkół podstawowych z tego 3 szkoły w mieście i 2 na wsi w Braszowicach i w Zwróconej i również Zespół Przedszkolno - szkolny z oddziałami przedszkolnymi w Stolcu i we wszystkich placówkach łącznie uczy się 1443 uczniów. Jeżeli chodzi o Gimnazja od 1 września 1999 roku działają dwa gimnazja, Gimnazjum nr 1 w zaadoptowanych po obiektach pokoszarowych, Gimnazjum nr 2 w wygaszonej szkole nr 2. W placówkach gimnazjalnych uczy się łącznie 964 uczniów.

Jeżeli chodzi o kadrę nauczycielską w placówkach oświatowych mamy 301 nauczycieli, czyli 1 nauczyciel jest na 10 uczniów, jeżeli chodzi o stopnie o przygotowanie zawodowe mamy bez stopnia 4 osoby,stażystów 16, kontraktowych 31, mianowanych 194 i dyplomowanych    56 nauczycieli . Wiec ten wskaźnik, te dane, które państwu przedłożyłem dotyczący posiadanych stopni nauczycielskich wskazuje na to, że kadra nasza jest dobrze przygotowana do tego nauczania, do prowadzenia zajęć dydaktyczno- wychowawczych.

W między czasie odbył się finał konkursu recytatorskiego Poezji Religijnej organizowany przez bibliotekę, odbyło się to w Grocie, która została odnowiona po pożarze.

Brałem również udział w inauguracji Roku Akademickiego, była to już 7 inauguracja, gdzie drugi rocznik opuszczał mury uczelni, wręczone zostały dyplomy ze stopniem magisterskim.

Była również miła i sympatyczna uroczystość obchodzenia jubileuszu ślubów 50 i 60 lecia było to bardzo wzruszające , szczególnie dla tych którzy o raz kolejny stanęli na ślubnym kobiercu składając sobie przyrzeczenia .

Brałem również udział w obchodach dnia seniora jak i również obchodów 10 lecia jubileuszu otwarcia trasy podziemnej w Złotym Stoku gdzie prezentowano również te dokonania, które na przestrzeni 10 lat zostały wykonane przez społeczników i władze samorządowe.

Byłoby to wszystko, co miałem państwu do przekazania, może będą jakieś pytania, na które odpowiem.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, dziękuję bardzo. Proszę o pytania odnośnie przedstawionego sprawozdania.

 

Radna Irena Szewczyk, czy jest szansa, aby Stowarzyszenie Integracja bezpłatnie korzystało z basenu?

 

Burmistrz Józef Marcinków , należy wystąpić bezpośrednio do dyrekcji AQWA Parku .

 

Radny Leszek Zub, panie burmistrzu ja mam pytanie, mówił pan i inwestycjach ile wynoszą kary umowne za ulicę Batalionów Chłopskich?.

 

Burmistrz Józef Marcinków, niewiem , mówiłem że jeszcze jest rozliczana inwestycja w całości , bo była cześć robót dodatkowych która była realizowana  i to trzeba wszystko trzeba zbilansować , wiem że w przybliżeniu byłoby około 13 tys. zł.

 

Radny Leszek Zub , mam jeszcze pytanie w kwestii takiej jeżeli chodzi o inwestycje , to co z remontem kanalizacji na ulicy Zacisze , pytałem kiedyś chyba 4 sesje do tyłu pana i mówił pan że jest w trakcie realizacji a do chwili obecnej nic nie jest zrobione ?  .

 

Burmistrz  Józef Marcinków , nie tylko Zacisze ale jest to również ulica Melioracyjna tez , rozstrzygnięty  został przetarg  na dostarczenie materiałów do wykonania tego podpisana została umowa niebawem zostaną one dostarczone, natomiast w dniu dzisiejszym otrzymałem informacje ze jest pewien problem z otrzymaniem pozwolenia na budowę na ulice Melioracyjna , jest problem z otrzymaniem pozwolenia ponieważ Starostwo żąda dodatkowych dokumentów łącznie z badaniem  gruntu i innych rzeczy .  

 

Radny Leszek Zub , panie burmistrzu ja pytam z uwagi na to iż tą samą informację która pan powiedział przed chwilą była już informacją pańską już w miesiącu lipcu lub sierpniu że już przetarg został ogłoszony , do chwili obecnej nagabują mnie ludzie i do chwili obecnej nic w tym temacie nie zostało zrobione .

 

Burmistrz Józef Marcinków , nie ,nie proszę pana na pewno w miesiącu lipcu nie mówiłem nic takiego .

 

Radny Leszek Zub, nie chcę grzebać w protokołach sesyjnych,

 

Burmistrz Józef Marcinków , na pewno nie składałem informacji o rozstrzygnięciu przetargowym ,dlatego że przetarg rozstrzygnięty został , przygotowana została informacja , ogłaszany był przetarg , rozstrzygnięty był dopiero niedawno 2 lub 3 tygodnie temu , podpisana została umowa w ubiegłym tygodniu ,natomiast jest pewien problem że do pierwszego przetargu nikt się nie zgłosił .

 

Radny Leszek Zub , panie burmistrzu jeżeli mogę wejść w słowo !  z uwagi na to    pan mówił że to nasze przedsiębiorstwo weźmie

 

Burmistrz Józef Marcinów , ale ja nie mówię o wykonawstwie , bo przetargu na wykonawstwo  nie ma ,mówię o dostarczeniu materiałów . Bo za te pieniądze które są w budżecie mamy zakupić materiał .

 

Radny Leszek Zub , czyli jest nadzieja że w tym roku nie zostanie wykonane .

 

Burmistrz Józef Marcinków, no niewiem czy tak będzie, ja mam nadzieje ze powinno być zrealizowane.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , czy ktoś  jeszcze chce zabrać głoś ?

Niewiedze  w związku z tym przechodzimy do następnego  punktu .

 

 

 

 

 

Ad. Pkt. 5

 

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia  do sporządzenia zmiany  miejscowego planu zagospodarowania  przestrzennego  terenu górniczego złoża  gabra Braszowice II  w granicach gminy Ząbkowice Slaskie .

 

Burmistrz Józef Marcinów , proszę państwa ta uchwała dotycząca  zagospodarowania terenu górniczego wraca po obrady po raz drugi , ponieważ myśmy państwu przedkładali projekt tej uchwały na poprzedniej sesji która została wycofana ze względu na to że nie było pełnej jasności dotyczącej przebiegu granic objętych w planie przestrzennego zagospodarowania .

Jest pani kierownik proszę o przedłożenie  projektu uchwały .

 

Grażyna Grzeszczak Kierownik Wydziału Planowania Przestrzennego przedstawiła projekt uchwały stanowiący załącznik do niniejszego protokołu.

 

Radny Tadeusz Cymbała , zastępca przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego      i Budżetu  , komisja  pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, dziękuje , otwieram dyskusję nad  projektem uchwały .

 

Radny Leszek Zub , pytanie , czy faktycznie nie naruszy to kwestii tej co pytałem na komisji budżetowej , w przyszłościowym   układzie kiedy nowa rada przystąpiłaby do  zbudowania tam składowiska odpadów komunalnych ?

 

Grażyna Grzeszczak, tak jak wyjaśniałam na komisji Gospodarczej, na pewno nie będzie to kolidować z obszarem, który zgodnie z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego jest przeznaczony pod budowę składowiska. Teren, który będzie podlegał zmianie leży bezpośrednio przy trasie E 8. Są to te grunty, które są zabudowane gdzie są baraki, biurowce, oni chcą te hałdy, które są blisko drogi E8 przemieszczać w głąb i sobie zapewnić dodatkowy zjazd na drogę 8.

 

Sołtys wsi Braszowice Jan Stelmach , ja mam takie pytanie  w uchwale mówi się o zwałowaniu ?

 

Grażyna Grzeszczak ,tak o zwałowaniu i wjazd .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik , dziękuję  zamykam dyskusję i poddaję  wysokiej radzie  pod głosowanie projekt uchwały

 

Glosowanie  :    20 głosów  za    

 

Uchwała nr X / 50 /2006   w sprawie przystąpienia  do sporządzenia zmiany  miejscowego planu zagospodarowania  przestrzennego  terenu górniczego złoża  gabra Braszowice II  w granicach gminy Ząbkowice Slaskie została przyjęta  . 

 

 

 

 

Ad. Pkt. 6

 

Skarbnik  Gminy Bożena Kurczyna przedstawiła projekt  uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na  2006 rok .( projekt stanowi załącznik do protokołu )

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , dziękuje, otwieram dyskusję

 

Radny Leszek   Zub  ,mam pytanie ? ile kosztował ten operat szacunkowy na sprzedaż nieruchomości w Brodziszoiwe ?

 

Jadwiga Mielnik  - kierownik Wydziału Rolnictwa ,kosztowało to 600 zł ,

 

Radny Leszek Zub, na ile była wycena?

 

Jadwiga Mielnik  - 69 tys. zł.

 

Radny Leszek Zub, te 35 tys., panie burmistrzu musimy oddać SKR, czyli suma sumarum , my to sprzedajemy za 34 tys. zł.

 

Burmistrz Józef Marcinków , działkę samą działkę zabudowania są własnością SKR .

Proszę państwa ponieważ pan radny porusza sprawę sprzedaży tej nieruchomości , otóż nieruchomości ta została zbudowana ze środków SKR , w związku z tym że my jesteśmy właścicielem gruntu , sprzedając grunt sprzedajemy grunt z tym co jest na gruncie , ponieważ oni mają dokumenty , udowodnili jakie ponieśli koszty z tego tytułu . Biegły dokonał wyceny nieruchomości zarówno gruntowej i zabudowanej w związku z tym my sprzedając jesteśmy zobowiązani te pieniądze za tą nieruchomość oddać.

Jeżeli chodzi o te 10 tys. zł., które otrzymaliśmy z Urzędu Marszałkowskiego na dofinansowanie zakupu materiału siewnego , zasada jest taka i tak było proponowane przez Urząd Marszałkowski żeby dofinansowywać zakup materiałów dla gospodarstw o powierzchni od 5 do 20 hektarów . Myśmy wystąpili do sołtysów dając również informacje na tablicy ogłoszeń żeby rolnicy do 10 października składali faktury za materiał siewny i będziemy realizowali te faktury poprzez refundację. Była możliwość refundacji lub zakupu materiału siewnego, natomiast ustaliliśmy ze zakup materiału siewnego może być nietrafiony i może nie odpowiadać niektórym rolnikom.

Natomiast składając faktury do nas mamy możliwość rozdzielenia tych środków między tych rolników którzy faktycznie zakupili materiał siewny,z informacji które dostałem z wydziału na dzień wczorajszy 21 rolników złożyło faktury na kwotę ponad 20 tys., w związku z tym średnio na gospodarstwo wypada 500 zł., ale nie można tego tak liczyć dlatego że niektórzy zakupili materiał za 120 zł lub 200 zł.,  to nie może dostać 500 zł. , dlatego w tej chwili będziemy analizowali , bo do 15 musimy przekazać informacje do Urzędu Marszałkowskiego.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , dziękuję .Poddaję wysokiej radzie pod głosowanie projekt uchwały    

 

Głosowanie  : 20 głosami za

 

Uchwała nr X/51/2006 w sprawie wprowadzenia zmian budżecie miasta i gminy na 2006 roku została przyjęta . 

 

 

Ad. Pkt 7

Interpelacje i zapytania radnych.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, nie wpłynęła żadna interpelacja w okresie od ostatniej sesji.

W związku z tym bardzo proszę czy ktoś z pań lub panów radnych chciałby złożyć interpelację bądź zapytanie?

Niewidzę , w związku z tym przechodzimy do kolejnego punktu .

 

Ad. Pkt. 8    Sprawy różne

 

1.

Radna Danuta Wojtaczka , ja mam prośbę do pana burmistrza aby rozpatrzyć sprawę oznakowania na ulicy Powstańców Warszawy , ponieważ to nowe Osiedle które powstało tam w drodze dojazdowej do Jaworka stało się bardzo niebezpieczne. Wczoraj był bardzo niebezpieczny wypadek, w tamtym tygodniu również był bardzo groźny wypadek. Mieszkańcy, którzy się wybudowali przy ulicy nie maja wjazdu na swoje posesje i zostawiają auta na ulicy. W związku z tym, że tam jest zakręt, zasłania się zupełnie widoczność samochodów z Ząbkowic od strony Jaworka. Jest to droga wojewódzka wiec niech pani kierownik wystąpi do Zarządu Dróg i zgłosi sprawę.

 

2.

Radny Antoni Dulęba ,ja mam pytanie czy został rozstrzygnięty przetarg na remont Krzywej Wieży.

 

Burmistrz Józef Marcinków, nie jestem w stanie odpowiedzieć.

 

3.

Marian Patela , mieszkaniec Ząbkowic Śląskich , ja chciałem serdecznie podziękować za to panu przewodniczącemu w imieniu tych ludzi z którymi ja się kontaktowałem za to że mimo sędziwego wieku , mimo pewnych utarczek zawsze znalazłem miejsce żeby wypowiedzieć swoje zdanie . Serdecznie panu dziękuję.

Chciałem postawić pytanie które jest powtarzane na ulicy Sienkiewicza w imieniu części tych ludzi , ja bym prosił żeby nie dziś na to odpowiadać bo to nie jest sprawa na dzisiaj , ale żeby znalazła się odpowiedź prasie - większość , ludzi mieszkańców Sienkiewicza pamięta że kiedy budowano ten wspaniały dom  na zapleczu starego cmentarza  było tam powiedziane że  dojazd do tej posesji jest z ulicy 1 Maja - dzisiaj robi się tam przejazd na wysokości posesji 5- 7 ,ludzie się  obawiają ze jeżeli będzie to droga która utrudni komunikacje dla pogotowia ratunkowego ,dla samochodów  przyjeżdżających do starostwa że będzie to źle dla tych mieszkańców ,  ja na ten temat pisałem w Wiadomościach Powiatowych dziś powtarzam ten problem ,  jeżeli to jest przejazd tylko dla tych ludzi do tych garażów  to mają prawo wykupić kawałek ziemi od posesji nr 7 i na warunkach normalnych tak jak wszyscy mieszkańcy ulicy Sienkiewicza dojeżdżać i korzystać z tej ulicy -  to oczywiste , ale jeśli to ma być droga przejazdowa to ludzie proszą żeby  tego nie robić.

Bardzo proszę o odpowiedź w tej sprawie na łamach prasy . Dziękuję za możliwość  wypowiadania się w imieniu  ludzi nie zrzeszonych ,jeszcze raz serdecznie dziekuje.

 

 

 

4.

Radny Tadeusz Cymbała, panie przewodniczący , wysoka rado w związku z tym że jest to ostatnie posiedzenie rady miejskiej IV kadencji ,pozwolicie państwo że ja w imieniu jak         i członków Niezależnego Klubu Samorządowego którego jestem przewodniczącym  przy Radzie miejskiej  chciałabym  serdecznie podziękować  wszystkim radnym Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich , panu burmistrzowi  , sołtysom ,przewodniczącym rad sołeckich , przewodniczącym zarządów osiedli , prasie lokalnej ,pracownikom Urzędu  Miejskiego oraz mieszkańcom Gminy Ząbkowice Slaskie za współpracę za ostatnie 4 lata. Myślę, że funkcję radnego wykonywaliśmy dobrze, wszystko, co czyniliśmy było podyktowane dobrem mieszkańców jak i misja, jaką sprawuje radny Rady Miejskiej. Za wszystkie niedogodności, jakie sprawialiśmy wszystkim państwu sprawując funkcję radnego rady Miejskiej IV kadencji serdecznie przepraszamy.

Marian Tokarczyk , Ireneusz Woźniakowski , Ryszard Przyszlak , Tadeusz Cymbała, Bogusław  Romaszewski .

 

5.

Radna Irena Szewczyk, panie przewodniczący, wysoka rado,panie burmistrzu ,goście zaproszeni, jako przewodnicząca komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji Gminy chciałam króciuteńko powiedzieć, co nam się udało zrobić a czego się nie udało zrobić i potem jeszcze swoje takie uwagi.

Na ostatnim posiedzeniu komisji Oświaty ja dokonałam szczegółowej analizy pracy komisji oświaty tych działań, które nam się udało zrobić, chciałam państwa poinformować, że w ciągu tych 4 lat odbyło się 57 posiedzeń komisji na terenie urzędu i kilkanaście komisji wyjazdowych.Najwięcej pracy komisja poświęciła sprawą oświaty z tego powodu, że jak wszyscy wiemy prawie 50 % budżetu miasta i gminy to są pieniądze, które są przeznaczone na rozwój i prawidłową działalności oświaty na terenie miasta i gminy Ząbkowice Slaskie.

Proszę państwa jeżeli chodzi o oświatę to myślę ze do najważniejszych rzeczy które nam się udało wspólnie razem zrobić to jest reorganizacja sieci szkół na terenie miasta             i gminy , dokończenie remontu Gimnazjum nr 2, remont budynku Zespołu szkolno-przedszkolnego  w Stolcu , W obecnej chwili kończy się remont i modernizacja budynku szkoły Podstawowej nr 3 i dokonywanie bieżących remontów na terenie  Gminy Ząbkowice Slaskie .

Myślę proszę państwa że, jeżeli chodzi o oświatę największym osiągnięciem dla naszej gminy jest fakt ze w ciągu tych 4 lat udało się szkole podstawowej  nr 3 utworzyć  6 klas integracyjnych , krótko przypomnę  są to klasy w których pracuje dwoje nauczycieli i klasy te liczą  conajmnie od 3 do 5 dzieci o odpowiedniej niepełnosprawności pozostałe dzieci są to dzieci które nie borykają się z problemem niepełnosprawności . Udało nam się utworzyć klasę integracyjną w Gimnazjum nr 1 , mam nadzieję że przyszła rada będzie kontynuowała  tworzenie klas integracyjnych w integracyjnych Gimnazjum nr 1 i jest jedna grupa przedszkolna w przedszkolu na Osiedlu  XX -lecia .

W związku z tym proszę państwa mam taki wniosek dla kolejnej Rady  dobrze byłoby zastanowić się nad przekształceniem Szkoły Podstawowej  nr 3  w Szkole Podstawową integracyjna  bo wówczas ta szkoła będzie mogła zdobywać dodatkowe środki na prace z dziećmi niepełnosprawnymi .

Chciałam podziękować całej Radzie , panu burmistrzowi , wszystkim organom Urzędu Miejskiego którym leży na  sercu dobro naszej oświaty ale szczególnie którym leży na sercu dobro rodzin , dzieci i młodzieży o problemie niepełnosprawności . Liczę na to ze kolejna Rada te działania które nam się  udało zrobić będzie  kontynuować .

Proszę państwa jeżeli chodzi o kulturę to myślę ze właściwie takim najważniejszym zadaniem jakie udało się nam wykonać naszej Radzie to było uchronienie Ząbkowickiego Ośrodka Kultury przed upadłością finansową. Pamiętają państwo jaka była tragiczna sytuacja finansowa w Ząbkowickim Ośrodku Kultury i myślę że powinnam tutaj państwu przypomnieć ze ogromny wkład w tą sprawę wniósł wówczas pełniący obowiązki burmistrza pan Zdzisław Burnat , który wspólnie z Radą  nie bał się podjąć bardzo trudnych decyzji ale myślę ze były to decyzje trafne i dzisiaj Ząbkowicki Ośrodek Kultury może spokojnie funkcjonować . Możemy mieć różne zdanie o promocji tej kultury o pracy Ośrodka - jako Ośrodka Kultury natomiast ja tutaj chciałam szczególnie zwrócić uwagę na fakt że mieliśmy wielki dylemat  który wspólnie razem udało się nam rozstrzygnąć .

Jeśli proszę państwa chodzi o sport to myślę że największym osiągnięciem  naszej Rady był fakt otworzenia hali sportowej Słoneczna , bo nie ukrywajmy tego że poprzednia Rada wybudowała surowy  budynek , pozostałe  rzeczy należały do tego żeby nasza Rada uruchomiła ta halę wspólnie razem z wszystkimi którzy są tutaj i z wszystkimi tymi którzy wcześniej te swoje działania tak pokierowali działaniami ze udało się nam tą halę uruchomić .

Czy ona spełnia nasze oczekiwania - proszę państwo to pytanie musze państwu zadać?   ja tez mam sporo wątpliwości ze ta hala nie jest do końca wykorzystana ale myślę  że nowa  Rada , nowy powiew  jaki będzie tutaj w naszym urzędzie na pewno wniesie cos nowego jeżeli chodzi o pracę  na hali SŁONECZNEJ.

 Natomiast proszę państwa myślę że nasza komisja najmniej zajmowała się promocją miasta mimo że ta promocja miasta  jest wkomponowana  w ta komisje , przyznaje się do tego że komisja po prostu nie miała czasu , tyle było innych ważnych spraw które należało na bieżąco rozpatrywać ze ten problem troszeczkę jak gdyby pozostał w tyle  i patrząc na moje doświadczenia w pracy jako tej osoby która była przewodniczącą tej komisji , nasuwa mi się taki wniosek czy nie dobrze byłoby pomyśleć o tym  żeby w kolejnej kadencji został zmieniony statut naszej rady w ten sposób żeby jednak komisje o tak dużej nazwie rozdzielić na dwie . Ale to już będzie decyzja kolejnej Rady.

Dziękuje wszystkim za wyrozumiałość, za współprace, myślę że nie wszystko  do końca nam się udało zrobić , ale tak jak tu powiedział kolega radny Cymbała myślę że  każdemu z nas przyświecał  jeden cel , to co potrafiliśmy zrobić próbowaliśmy robić    dla dobra ogólnego , oczywiście ze po drodze proszę państwa czasami też i załatwiamy swoje takie  drobne sprawy - ja się tego wcale nie wstydzę ,  te drobne sprawy które mnie się udaje załatwić są to sprawy które leżą mi na sercu , jest to sprawa dzieci i młodzieży niepełnosprawnej .

Nie ukrywam ze po raz kolejny próbuje startować jako radna do Rady Miejskiej po to żeby promować oświatę na terenie naszego miasta ,  sport i kulturę , ale też żeby ewentualnie mieć wpływ ma to żeby ten problem niepełnosprawności w dalszym ciągu miał taki dobry klimat jaki jest  w naszej gminie do tej pory .

Jeszcze raz wszystkim gorąco dziękuje. Za wszystko, co było nie tak przepraszam.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik,wysoka rado,szanowni państwo pozwólcie, że ja też do was wszystkich obecnych na tej sali jak również nieobecnych  .     Mija kolejny czas - czas   funkcjonowania samorządu gminnego  IV  kadencji Rady Miejskiej  myślę że każdy z nas któren pracował w tym samorządzie na pewno wychodzi z jakimś bagażem doświadczeń , nowych wyzwań . W przypadku mojej osoby było to pełnienie zaszczytnej funkcji którą mi państwo powierzyliśmy Wysoka Rado funkcje  przewodniczącego Rady , starałem się tą funkcję wykonywać sumiennie i rzetelnie na  ile potrafiłem to robić ,miałem również swoje niedociągnięcia i wpadki tak jak każdy człowiek za to chciałabym wysoka Radę i państwa przeprosić .

Chciałbym powiedzieć tak że ta rada IV kadencji myślę pracowała sumiennie i realizowała ten program, ten plan pracy który sobie narzucała w pierwszym, drugim, trzecim i czwartym roku. Te plany realizowane przez Wysoką Radę , przez komisje rady , były realizowane .     Na pewno nie wszystkim z nas tutaj radnym udało się zrealizować wszystkiego czego oczekiwaliśmy z czym przychodziliśmy tutaj do pracy. Myślę ze nie ma takiej rady w naszym kraju ze wszystkim radnym od a do z uda się zrealizować swój program. Powiem taką krótką statystykę;

W czasie tych 4 lat, odbyliśmy 56 sesji Rady Miejskiej , podjedliśmy 297 uchwał. Rozpatrzyliśmy w czasie tej kadencji 21 skarg. Bardzo wysoko jako przewodniczący oceniam frekwencję radnych Rady Miejskiej w pracach stałych komisji rady jak i w pracach sesji. Są bardzo małe przypadki, że ktoś opuścił 2 lub 3 sesje, ale powiem, że było 3 radnych, którzy nie opuścili ani jednej sesji. Byli to radna Danuta Wojtaczka, radny Leszek Zub i moja skromna osoba.

W tym czasie przyjąłem 82 interesantów, którzy przychodzili do Biura Rady, do mnie ze swoimi problemami. W miarę swoich możliwości starałem się im pomóc.

Jeszcze jedna taka sprawa - na pewno jest tak, że kończy się kadencja, rozpoczyna się nowa kadencja, przychodzą nowi radni, i nigdy tez tak nie będzie ze będzie nowa rada, że wszystko, co było odsunie, co jest w realizacji, przychodzi kolejna zmiana te sprawy, które zostały podjęte na forum Rady kończy, tak samo miało to miejsce w tej kadencji, jak również w poprzednich kadencjach. Ale myślę tak; wszyscy obecni radni IV kadencji rzucili sobie wyzwanie ze kandydują po raz kolejny, większość do Rady Miejskiej część radnych do Rady Powiatu i myślę, że ta praca tej rady zostanie oceniana przez wyborców.Myślę, że to będzie ukonorowanie tej pracy nas wszystkich.

Serdecznie podziękuję  za pracę, współprace ,realizację  naszych  przedsięwzięć które podejmowaliśmy i były realizowane przez pana burmistrza , przez kierowników wydziałów przez pracowników. Także panie burmistrzu w imieniu Rady Miejskiej i w imieniu Rady Miejskiej dziękuję.

Chciałbym podziękować panu wiceburmistrzowi Burnatowi za współpracę również, pracował z nami przez cześć tej kadencji . Serdecznie dziękuję panu sekretarzowi za współpracę  , dziś nie jest obecny , są wybory musiał być w Wałbrzychu .

Dziękuję serdecznie pani skarbnik, Bożenie Kurczynie , pani Krystynie Drożdż - radcy prawnemu która tu czuwała nad tym prawem ,nieraz spieraliśmy się ale owocem tego jest że nie mieliśmy wpadek, że Nadzór Wojewody nie uchylał uchwały. Dziękuję Kierownikom Wydziałów Urzędu, dziękuję prezesom spółek,kierownikom jednostek,którzy również z nami współpracowali. Dziękuję dyrektorem, sołtysom ,przewodniczącym rad sołeckich i przewodniczącym Zarządów Osiedli. Dziękuję również prasie lokalnej, która swoim okiem mierzyła te nasze dokonania, w różny sposób to przedstawiała.

Dziękuję raz jeszcze wszystkim radnym,przewodniczącym stałych komisji za wspólną pracę, za wysiłek, za konsensus podejmowanych decyzji, za konstruktywne i wartościowe decyzje zarówno na komisjach jak i na sesjach. Za te racjonalne działanie w celu poprawy standardu życia naszym mieszkańców. Dziękuję w imieniu własnym i w imieniu radnych pani inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej   Elżbiecie Perfikowskiej, z którą, na co dzień dane mi było pracować jak również przewodniczącym stałych komisji , myślę, że ta współpraca również układała się bardzo dobrze. Jeśli kogoś pominąłem to przepraszam, ale pozwólcie ze jeszcze 5 minut bo chce wręczyć podziękowania dla państwa.

 

Radny Kazimierz Figzał, panie przewodniczący, panie i panowie radni, szanowni goście, chciałem podziękować w imieniu Ząbkowickiego Forum Samorządowego za te 4 wspólnie przepracowane lata Państwa uznanie z Rada poprzednią kadencji i ta radą to były dwie różne rady i dwie dobre rady, takie jest moje zdanie. Jeśli chodzi o wykonanie inwestycji, ta kadencja jest zupełnie inną kadencją w mojej ocenie.

Dzisiaj chciałem podziękować bardzo serdecznie za te 4 lata - panu burmistrzowi  Józefowi Marcinków  ,jeżeli były jakieś chwile panie burmistrzu większych emocji i spięć , to oboje wiemy  ze było to dla dobra naszej wspólnej ojczyzny - małej Ziemi Ząbkowickiej Myślę że z odpowiednim dystansem podchodziliśmy i z korzyścią dla Gminy, my wszyscy radni z prawej jak i lewej strony tego stołu zasiadający.

Bardzo dziękuję panu przewodniczącemu Andrzejowi Dominikowi za owocną współpracę, dziękuje wszystkim pracownikom Urzędu Miasta za pomoc merytoryczna i wyrozumiałość, nawet wtedy, kiedy w różnych sprawach pytaliśmy po kilka razy zawsze znajdowali czas dla nas i cierpliwość. Gościom zaproszonym i Gościom  tu obecnym dziękuję za wyrozumiałość i cierpliwość w wysłuchiwaniu naszych sporów które się toczyły, mam nadzieję że państwo rozumiecie że były to spory dla dobra naszej Ziemi Ząbkowickiej . Radnym dziękuję za współprace , również chciałem zwrócić uwagę na te akcenty , te momenty kiedy dochodziło do konstruktywnych wymian zdań , nieraz  były to ostre ale zawsze na pewnym poziomie który nie został  nigdy przekroczony . Kolegom z Ząbkowickiego Forum Samorządowego       z mojego klubu pięknie dziękuje za pomoc i współprace za wsparcie przez te 4 lata , przede wszystkim dziękuję  za to że właśnie w takim stanie  jak zaczynaliśmy , jako jedyny klub przetrwaliśmy - z czego jestem osobiście bardzo dumny i dziękuję wam za to . Również chciałem wszystkich tych przeprosić, których w jakiś sposób obecnych uraziłem. Proszę mi uwierzyć, że jeżeli to robiłem tom nie robiłem to celowo, - dlatego bardzo państwu za to wszystko, co przezuliśmy w ciągu tych 4 lat dziękuję.

Mam nadzieje, że wszyscy ci z państwa, którzy biorą udział w wyborach samorządowych osiągną sukces osiągną sukces, czego im serdecznie życzę. Wierzę głęboko w to że wszystko co robiliśmy, to co robimy i co będziemy robić będzie to dla wspólnego naszego dobra, dla dobra naszych mieszkańców ,dla naszej ukochanej Ziemi Ząbkowickiej .  Dziękuję.

 

Burmistrz Józef Marcinków, panie przewodniczący, wysoka rado , szanowni państwo , historia kołem się toczy i w dniu dzisiejszym zamyka się pewien etat historii Samorządu terytorialnego który odrodził się w roku 1990 i ja jednym z tym którzy mieli przyjemność pracy przez ten okres 16 lat, tworzenia czegoś co oczekiwane było przez nasze społeczeństwo  przez społeczeństwo Ząbkowic Śląskich i Gminy Ząbkowice Slaskie państwa udział w przeciągu tych 4 lat  jako radnych IV kadencji  ja osobiście   wbrew temu co niektórzy mówią  jako złą kadencje - ja oceniam że była to kadencja  dobra , być może że w czasie tych 4 lat zapominamy o niektórych sprawach które były realizowane przez okres tych 4 lat , szczególnie zadań inwestycyjnych ale śmiem twierdzić że nie mamy się czego wstydzić , że  wiele rzeczy zostało dokonanych wiele  rzeczy pozostaje dla potomnych , choć wiele jeszcze można było  dodatkowych rzeczy zrobić ,może i moja wina w tym jest również że byłem  zbyt mało ekspansywny , może bałem się podejmować pewnego ryzyka w tym zakresie , ale uważam że z podniesionym czołem możemy kończyć ta kadencję zostawiając  Gminę w dobrym stanie , szczególnie w stanie  finansowym , że wiele rzeczy które rozpoczynano - dokończono  ale również przekazujemy następnej Radzie , następnemu burmistrzowi  bardzo mocny fundament . Fundament  na który będzie można  jeszcze wiele budować - dlatego że Rada V kadencji będzie miała   dokumenty gotowe , dokumenty do ich realizacji ,  pamiętacie  państwo przyjęliśmy WPI , który jest dokumentem podstawowym do realizacji  , mamy Program Rozwoju Lokalnego , mamy  program rewitalizacji  zabytków , mamy wiele innych zabytków które należy wcielać  w życie i po woli je realizować i myślę, że to są te podstawy, to jest ten trwały fundament, na którym będzie można stawiać wiele dobrego, cos, co zostanie dla potomnych.

Wspomniałem państwu o podstawowej rzeczy, jaką są finanse, wprawdzie przygotowujemy budżet, tak się zastanawiam tylko czy, z reszta nie pozwoliłoby mi sumienie żeby był to inny budżet, niż ten, który będzie przygotowany z wizją na przyszłość jak również z wiedzą, którą ja posiadam, którą posiadają pracownicy Urzędu że być może ten budżet będzie przewrócony przez następnych, ale będziemy robili wszystko żeby te zadania, które były planowane tu przez tą Rade, które zostały ujęte w programie były wpisane i realizowane w następnym etapie samorządu V kadencji.

Wspomniałem o tym fundamencie ze jest fundamentem trwałym a wynika to z tego, że proszę państwa, niewiem czy państwo pamiętacie ze nasze zadłużenie, bo niektórzy mówią, że zadłużaliśmy Gminę bardzo, ze nasze finanse są bardzo skromne,nie ma tej możliwości nie proszę państwa?, Nasze zadłużenie na rok 2006 na koniec roku kształtować się będzie około 24 % w skali całego kredytu zaciągniętego tych wszystkich zobowiązań,natomiast roczna spłata na rok 2006 stanowi w stosunku do budżetu 4,6 % przy 15 % możliwych a przy 60 które daje możliwość zaciągania kredytu w stosunku do całego roku.

Na rok 2007 biorąc pod uwagę te zadłużenia, które są w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym i w budżecie naszym zostało to w prognozie naszego budżetu ujęte , na rok 2007 ten wskaźnik spłaty naszego kredytu obciąża budżet 5,7 %,natomiast roczne zobowiązania z całości w stosunku do budżetu całość zadłużenia stanowić będzie 20,6 %   czyli jest o 4 % niższa od tego co jest w roku bieżącym , oczywiście  te dane  będą się zmieniały w momencie kiedy Wysoka Rada nowa rada podejmować będzie nowe uchwały budżetowe , bo tam wprowadzone będą zadania inwestycyjne do realizacji. Kwoty wynikające z tych zadań będą zapewne nieco inne, w każdym bądź razie finanse nasze są przekazywane w dobrym stanie finansowym.

Szczegółowe informacje - taki raport którym zechce się podzielić z nową Rada Miejską i mam nadzieję z państwem również jeżeli dotrwam do tego czasu, w raporcie zechce się podzielić bardziej szczegółowo o zadaniach realizowanych przez nas, szczególnie w zakresie oświaty bo zrobiliśmy naprawdę dużo wspominała również o tym pani przewodnicząca Szewczyk, w zakresie infrastruktury technicznej może mniej ale przygotowane mamy dokumenty na realizację tych zadań , tylko trzeba będzie wcielać to w życie i tak wiele , wiele innych rzeczy .

Chce serdecznie podziękować państwu za te 4 lata współpracy, za to że wspólnie mogli rozwiązywać wiele trudnych problemów, chce podziękować wszystkim którzy mają swój udział w budowaniu tego wspólnego dobra, a szczególnie chce podziękować na początek waszemu Przewodniczącemu Andrzejowi Dominikowi przekazując jemu również list który odczytam w całości (list stanowi załącznik do protokołu).

Drodzy państwo  chce również podziękować wszystkimi radnym Rady Miejskiej  a szczególnie klubowi powiem - mojemu Klubowi Porozumieniu Społecznemu które wspomagało te moje działania powiem było ze mną w chwilach trudnych i radosnych również dlatego pozwólcie że wręczając te podziękowania dla państwa ,chcę być wdzięczny za wszystko to czego doświadczałem od państwa , zanim wręczę chce również serdeczne podziękowania złożyć sołtysom tu obecnym jak również tym których nie ma tutaj, przewodniczącym rad sołeckich , przewodniczącym zarządów osiedli z którymi dane mi było współpracować w okresie  mijających czterech lat .To dzięki  państwa udziałowi wiele rzeczy  działo się na wsi , dzięki państwa udziałowi  i w mieście również .

            Słowa podziękowania na koniec tej kadencji  kieruję do pracowników Urzędu , szczególnie  do kierowników Urzędu Miejskiego który na co dzień współpracowali z Rada Miejską  jak również realizowali wszystkie te zadania które wynikały z podejmowanych uchwał przez Radę , jak również  zarządzeń burmistrza i z konieczności chwili . sam fakt podjęcia przez Rade Miejską w przeciągu 4 lat  prawie 300 uchwał, świadczy o ogromie pracy jaki wkładali pracownicy  urzędu w realizację tych wszystkich zadań , dlatego serdecznie również  dziękuje państwu .   

            Słowa podziękowania szczególne chce skierować do pani Krysi Drożdż - radcy prawnego  która swoją wiedzą , doświadczeniem  stała na straży prawa i przestrzegania tego prawa i zawsze miała racje . Zawsze miała racje uchwały które były podejmowane prawie ze w100 % zostały przyjęte przez nadzór Wojewody ,niektóre które były uchylane z pewnej procedury merytorycznej lub czasami może z dobrego serca naszego ze chcieliśmy przedabrzając zapisy w uchwale  niemniej jednak jest to naprawdę znamienity sukces bo chyba jesteśmy jedną  z nielicznych jednostek której uchwały zostały przez organ nadzorczy dobrze .

Dziękuję dyrektorom szkół , prezesom naszych jednostek administracyjnych ,spółek , kierownikom naszych jednostek , dyrektorom ośrodków kultury , wszystkim tym którzy pracowali na rzecz dobrego imienia naszej jednostki samorządowej .

Szczególne słowa podziękowania chce skierować do naszych mieszkańców Miasta i Gminy Ząbkowice , szczególnie za znoszenie trudów codzienności , za współpracę na co dzień za życzliwość , za wszystko co jest ich udziałem a szczególnie za zrozumienie .słowa podziękowania kieruje również do prasy lokalnej , która w dniu dzisiejszym również jest z nami tutaj, państwo przekazując informacje z pracy urzędu staraliście się przekazywać to w sposób należyty , czasami niestety i to trzeba powiedzieć pewne fakty zostały przeinaczane  ale takie jest życie , ze wszystkim należy się godzić  niemniej jednak , serdecznie dziękuje również za współprace za te miłe spotkania które  dane nam było przy stole  spędzić . Dlatego raz jeszcze serdecznie dziękuje.

Wszystkim tym z którymi dane mi było współpracować , kierować , podejmować pewne  decyzje, jeszcze raz  serdecznie  dziękuje i życzę państwu szczególnie tym  którzy zdecydowali się na kandydowanie w wyborach samorządowych  na  kolejną  taką małą jubileuszową kadencję bo V - życzę przede wszystkim pomyślnych wyników  uznania u wyborców którzy są  bacznymi obserwatorami tego co się dzieje , co robimy i mam nadzieję że  dokonają słusznego wyboru   zarówno nowej Rady Miejskiej  jak również nowego Burmistrza Ząbkowic Śląskich . Dlatego wszystkim tym którzy biora udział powodzenia wyrażając przekonanie ze na początku grudnia albo może pod koniec listopada   państwo spotkacie się przy tym stole jak ci którzy będą decydowali o losach  Gminy  w następnej kadencji .     Tak więc jeszcze raz dziękuje za wszystko dziękuje wszystkiego dobrego.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik , odczytał pismo skierowane do Rady od Stanisława Jurcewicza Przewodniczącego Sejmiku Województwa  Dolnośląskiego ( pismo stanowi załącznik do protokołu .   

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik , w  związku z wyczerpaniem porządku  dzisiejszych obrad - zamykam 56 a zarazem ostatnią  Sesję   Rady Miejskiej IV kadencji . 

 

 

Protokół sporządzony

na podstawie zapisu

taśmy magnetofonowej

Elżbieta Perfikowska

 

 

                                                                                              Przewodniczący  Rady Miejskiej

                                                                                                          Andrzej Dominik