Protokół  nr XXXXX/2006

z Sesji Rady Miejskiej

Ząbkowicach Śląskich

z dnia 9 czerwca 2006 roku

 

 

Godzina  rozpoczęcia   10.00

 

 

Nieobecni radni to:

Stanisław  Chochorowski         nieobecny usprawiedliwiony

Mariola  Tunik                         nieobecna  usprawiedliwiona

 

W sesji udział wzięli:

19 radnych Rady Miejskiej 

 

Józef Marcinów                       Burmistrz Ząbkowic Śląskich

Wojciech Jankowski              Sekretarz   Gminy

Bożena  Kurczyna                   Skarbnik   Gminy

 

Ponadto udział wzięli goście zaproszeni wg listy obecności, stanowiącej załączniki do protokołu.

                        Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym oraz na podstawie statutu Ząbkowic Śląskich –      o t w i e r a m  50 Sesję Rady Miejskiej . Stwierdzam że w sesji uczestniczy 19 radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

Przedstawię porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia
  2. Wręczenie mianowania dla pani Bogusławy Raba na stanowisko Dyrektora szkoły Podstawowej nr 3 w Ząbkowicach Sl.
  3. Akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego dla pani Edyty Rusnak ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Ząbkowicach Śląskich
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji rady
  5. Informacja przewodniczącego rady z pracy od ostatniej sesji
  6. Informacja burmistrza  z pracy od ostatniej sesji Rady
  7. Sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej w Ząbkowicach Sl.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr V/33/2002 Rady Miejskiej Ząbkowice Slaskie z dnia 28 czerwca 2002 roku w sprawie podziału gminy na okręgi  ich granic i numerów oraz ustalenia liczby radnych wybieranych w tych okręgach  w wyborach Rady Miejskiej  w  Ząbkowicach Śląskich .
  9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany znacznika graficznego nr 1 do uchwały nr VI/38/05 z dnia 29 czerwca 2005 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego  planu zagospodarowania  przestrzennego  miejscowości Jaworek w granicach obrębu geodezyjnego .
  10. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia działki nr 440/1/o pow. 947 bez zabudowań położonej w obrębie Grochowa
  11. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego i wartości jednego punktu dla Zarządu Budynków Komunalnych w Ząbkowicach Śląskich
  12. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2006 rok
  13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Ząbkowic Śląskich
  14. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy kompleksowi parkowemu na terenia miasta Ząbkowice Slaskie
  15. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy dla placu przyzamkowego na terenie miasta Ząbkowice Slaskie
  16. Interpelacje i zapytania radnych
  17. Sprawy różne
  18. Zakończenie obrad.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, czy ktoś z radnych chciałby wnieść coś do porządku obrad?

 

Radny Ireneusz Woźniakowski zgłaszam wniosek o wykreślenie punktu 13 z porządku obrad – uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Ząbkowic Śląskich.

Uważam że w obecnej sytuacji gospodarczej miasta nie ma jakichkolwiek przesłanek żeby podjąć jakąkolwiek dyskusje na temat podniesienia wynagrodzenia .

Wręcz uważam przeciwnie można  podjąć w obecnej sytuacji dyskusję nad tym aby obniżyć burmistrzowi wynagrodzenie.      

 

Sekretarz Wojciech Jankowski , proszę państwa wynagrodzenie burmistrza jest tak skonstruowane że składa się ono z wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego ,który jest dodatkiem obligatoryjnym .Zmianą rozporządzenia wynagrodzenia pracowników samorządowych został zmieniony najniższy punkt- pułap tego dodatku . Wcześniej burmistrz miał 1300 zł tego dodatku a teraz najniższy  jaki może być to 1400 zł  wchodzi to  z mocy prawa ale musi być to potwierdzone uchwałą .Chodzi o formalność prawną do zaakceptowania tego co jest w przepisach

 

Radny Kazimierz Figzał, chciałem wypowiedzieć się w sprawie pkt. 8 czyli   uchwały w sprawie zmiany uchwały nr V/33/2002 Rady Miejskiej Ząbkowice Slaskie z dnia 28 czerwca 2002 roku w sprawie podziału gminy na okręgi  ich granic i numerów oraz ustalenia liczby radnych wybieranych w tych okręgach  w wyborach Rady Miejskiej  w  Ząbkowicach Śląskich. Chciałem spytać pana sekretarza czy jeżeli zaistnieje taka sytuacja ze tą proponowaną uchwałę na dzisiaj przyjmiemy czy to zamyka nam drogę do wprowadzenia zmian w tychże okręgach wyborczych. To znaczy , dokładnie sytuacja była taka proszę państwa ze , nieszczęśliwie się stało ze komisja Gospodarcza praktycznie nie miała szans nad uchwałami dłużej  dyskutować gdyż wczoraj się odbyła .Zwyczajowo było że takie komisje  gdzie jest 9 uchwał  były w czasie rozłożone . Natomiast wczoraj powstał przy tej uchwale, na co teraz zwracam uwagę problem taki ze członkowie komisji zastanawiali się czy nie przywrócić takiego podziału na okręgi wyborcze, jaki był przed 2002 rokiem.

W związku z tym, reprezentując miedzy innymi część radnych komisji gospodarczej chciałem zapytać i uzyskać jednoznaczną odpowiedź czy przyjęcie tej uchwały w proponowanej formie może nam ostatecznie zamknąć drogę do ewentualnej dyskusji i następnej zmiany ewentualnej którą chcieliśmy zaproponować na następną sesje Rady Miejskiej.

 

Sekretarz Wojciech Jankowski , jeżeli państwo pozwolicie to z tego miejsca wyjaśnię bo to jest bardzo ważna sprawa zbliżają się wybory i obowiązkiem naszym jest przygotować odpowiednie dokumenty, u nas funkcjonuje uchwała z 2002 roku , dzieląca naszą  Gmine na okręgi wyborcze , są to trzy okręgi wyborcze które zostały powołane w 2002 roku w związku  ze zmianą liczby radnych , było 28 teraz jest 21 i tamta uchwała też była podejmowana przez Zarząd i tu chce zaznaczyć, że podział na okręgi wyborcze w Gminie jest podziałem stałym. Ustawa – ordynacja wyborcza przewiduje ze tylko w określonych sytuacjach można zmieniać te granice. Nasza dzisiejsza zmiana  uchwałą dotyczy wprowadzenia 4 czy 5 ulic, które zaistniały  już w istniejących okręgach wyborczych, natomiast w / g mojego rozeznania prawnego nie ma przypadku który by upoważniał do zmiany granic okręgów .

To jest cześć wyjaśniająca natomiast  odpowiadając wprost na pytanie radnego stwierdzam      i tu mam wielką prośbę o przyjęcie tej uchwały – ona jest opracowana zgodnie z wytycznymi                 i normami prawnymi zawartymi w ordynacji wyborczej skonsultowana z Biurem Wyborczym i taką uchwałę wprowadzającą jakiekolwiek zmiany  należy podjąć co najmniej trzy miesiące  przed zakończeniem kadencji i należy dodać jeszcze miesiąc na ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego , czyli praktycznie mamy cztery miesiące, aby tą uchwałę podjąć, aby miała ona pełną moc prawna.

Przy czym chce tu stwierdzić jedno, że po przyjęciu tej uchwały mogą państwo za tydzień, lub na drugi dzień przyjmować następną uchwałę w tej sprawie. Jeżeli państwo mają taką wolę zmieniania granic okręgów, co z góry mówię, że jest to niezgodne z przepisami na dzień dzisiejszy, bo żadna przesłanka nas do tego nie upoważnia, ale jeżeli jest wola Rady taka żeby to zmieniać – Rada ma takie prawo, bo zawsze może podjąć uchwałę i wysłać ją, ale w takim przypadku będziemy mieli to zabezpieczenie ze uchwała wg mojej oceny ta właściwa została podjęta. Bo jeżeli w terminie nie podejmiemy tej uchwały proponowanej dzisiaj to wtedy Wojewoda zarządzeniem wprowadza zmiany i to jest pogłos na całe województwo a może i dalej.Także jeszcze raz mam taka prośbę o przyjęcie tej uchwały,natomiast nie wstrzymuje to dalszych działań Rady w tym zakresie, chociaż to są ściśle pod względem prawa możliwości w tym zakresie tych zmian.

 

Radny Kazimierz Figzał, panie przewodniczący, szanowni państwo, czyli z wypowiedzi pana sekretarza wynika, że w komisji można zupełnie spokojnie popracować i zastanowić się nad tą uchwałą, ponieważ mamy w tej chwili pięć miesięcy przed wyborami. Dlatego moja propozycja jest taka żeby to zdjąć z porządku obrad.

 

Radny Witold Stolarczyk , ja proponuje tak jak było to na komisji gospodarczej żeby jednak tą uchwałę – która dotyczy dołączenia czterech nowych ulic przegłosować i uchwalić dzisiaj .

 

Radny Leszek Zub, ja mam pytanie panie sekretarzu, jeżeli my tą uchwalę podejmiemy na kolejnej sesji, którą zapowiedział pan przewodniczący końcem czerwca czy będzie to kolidować.

 

Sekretarz Wojciech Jankowski, proszę państwa będzie to prawie na styk, bo kadencja kończy się w październiku, proszę od października odjąć 4 miesiące – to jest ten okres, który daje gwarancję. Podejmując uchwałę wysyłam ja czekam miesiąc czasu na opinię prawną czy ona jest prawnie w porządku później następuje publikacja.

 

Radny Leszek Zub, kolejne pytanie, stwierdził pan, iż w chwili obecnej nie ma przesłanek do tego, aby dokonać zmiany,a jakie były w 2002roku skoro dokonano zmiany , zmieniając uchwalę zarządu z 1998 roku .

 

Sekretarz Wojciech Jankowski , proszę państwa przed 2002 rokiem stan prawny był taki ; jak podejmowana była ta uchwała- Rada  już nie działała bo skończyła swoją kadencjęi wtedy  została podjęta ta uchwała , tylko  wówczas proszę zobaczyć ja dostarczyłem stara uchwałe  tam było 28 radnych a przedstawicielstwo i podziały na okręgi dokonuje się w ten sposób że bierze się liczbę  mieszkańców na rok wcześniej i dzieli się  ją przez liczbę radnych i wychodzi przedstawicielstwo na jednego radnego. To było przesłanką do podjęcia takiej uchwały. Ordynacja wyborcza mówi że można zmienić granice , jeżeli zmieniają się  granice miasta i gminy ,  jeżeli przybywa liczba mieszkańców w danym okręgu i zachwiana jest  ta norma przedstawicielstwa np. budujemy osiedle na które  przeprowadza się 3 tys. ludzi i wtedy nie jest zachowana norma ,  natomiast wprowadzenie tych czterech ulic  gdzie mieszka  bardzo mało ludzi nic nam nie zmienia , nie ma podstaw do  zmian granic okręgów.

 

Burmistrz Józef Marcinków ,proszę państwa , należy sobie powiedzieć c co tu chodzi , te działania które są prowadzone w tej chwili zmianie tej uchwały dotyczą zmiany proporcji mandatów , chodzi o to aby w okręgu nr 1 nie było 8 a 7 natomiast , jeden mandat aby był przywrócony do okręgu nr 2 . Celu dyskusji naprawdę nie widzę .

 

Radny Kazimierz Figzał , panie przewodniczący ,panie burmistrzu , szanowni państwo , to jest prawda , właśnie ten manewr zastosowany został w 2002 roku i mnie chodziło o to aby przewrócić status quo nic więcej . Rzeczywiście będzie bardzo trudno przywrócić ta sytuacje jaka obowiązywała przed 2002 roku, ja wycofuje swój wniosek i mam nadzieję że pan przewodniczący Komisji Gospodarczej w odpowiednim terminie zwoła następną komisję po to aby wyjaśnić, po to aby państwu nie zabierać czasu. Natomiast ja chciałem zasygnalizować fakt tej nieprawidłowości, która zaistniała , aby nie rozwodzić tematu dalej proszę wycofać swój wniosek.

 

Radny Tadeusz Cymbała,panie przewodniczący, wysoka Rado tutaj można zachować proporcje, tylko może się okazać, że to będzie kosztem okręgu nr 3, bo ja rozumiem takie działania, aby zmniejszyć liczbę na okręgu wiejskim. Ja panie przewodniczący proszę o zamknięcie dyskusji w temacie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zarządzam głosowanie, aby z porządku obrad wykreślić pkt. 8 – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia burmistrzowi Ząbkowic Sl.

 

Głosowanie : 7 głosów za 7 głosów przeciw i 4 glosy wstrzymujące się 

Uchwała pozostaje w porządku obrad.

 

Ad. Pkt. 2

Wręczono mianowanie oraz akt powierzenia  stanowiska dla Pani Bogusławy Raba na  dyrektora  Szkoły Podstawowej nr 3 w Ząbkowicach Śląskich .

 

ad. Pkt. 3

Nadano stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego dla Pani  Edyty Rusnak ze szkoły Podstawowej nr 2 w Ząbkowicach Śląskich

Pani Edyta Rusnak złożyła również ślubowanie.

 

Ad. Pkt.  4

Rada Przyjęła protokół z 48 sesji Rady Miejskiej

 

 

 

Ad. Pkt. 5

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik złożył informacje z pracy od ostatniej sesji.   W okresie między sesyjnym uczestniczyłem w spotkaniach organizowanych w  ramach obchodów Święta Uchwalenia Konstytucji  3 Maja jak również Dni Ząbkowic Śląskich . Brałem udział w zawodach Gminnych Ochotniczych Straży Pożarnych które odbyły się w Sieroszowie. W zebraniu sprawozdawczo – wyborczym Zarządu Gminnego Ochotniczych Straży Pożarnych , brałem udział w Komisji do wyboru dyrektora Ośrodka Sportu i Rekreacji jak również wyboru audytora dla Gminy Ząbkowice Slaskie.

Po raz 9 odbyła się Olimpiada Integracyjna w naszej Hali Słonecznej gdzie również brałem udział, w bardzo miłej atmosferze się to odbyło, myśle że wszyscy byli zadowoleni zarówno dzieci jak  i obserwatorzy tej olimpiady . W ubiegłą sobotę obchodziliśmy 60 lecie Szkoły w Braszowicach, gdzie również wraz z panem burmistrzem uczestniczyłem.

Uczestniczyłem w spotkaniach organizowanych przez Urząd, brałem udział w pracach stałych Komisji Rady Miejskiej, jak również przyjmowałem interesantów.

 

Ad. Pkt. 6

 

Burmistrz  Józef Marcinków  złożył   sprawozdanie z działalności od ostatniej sesji .

Na początek pragnę poinformować Wysoką Rade, że udało nam się, a celowo to mówię, że udało nam się, bo bardzo ciężko znaleźć kandydatów na stanowiska kierownicze, na stanowiska inspektorów urzędu miejskiego, niemniej jednak w drodze przeprowadzonego konkursu rozstrzygnięty został konkurs pozytywnie i z wielka satysfakcją przedstawiam państwu nowego kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej - jest to pani Izabela Lisowska.

Druga informacja również personalna to jest ta, że nowym sołtysem miejscowości Braszowice został wybrany Pan Jan Stelmach.

Ze spraw, które miały miejsce od ostatniej sesji: odbyło się Walne Zgromadzenie Przedsiębiorstwa DOM, które jest w likwidacji a dotyczyło to finalnych spraw rozstrzygnięcia praw własności tych nieruchomości, które jeszcze są w dyspozycji likwidatora.Podjęte zostały uchwały w tym zakresie, także proces już likwidacji całkowitej likwidacji jest otwarty i niebawem powinno zniknąć z mapy przedsiębiorstw – Przedsiębiorstwo DOM.

Kolejna sprawa - zakończone zostały negocjacje w sprawie zakupu gruntu przeznaczonego na poszerzenie cmentarza komunalnego przy ul. Boh. Getta, niebawem państwu przedstawimy projekt uchwały w sprawie przyjęcia pozycji zakupu od prywatnych właścicieli ponad 1 ha gruntów, da nam to możliwość zagospodarowania całego terenu pod przyszły cmentarz i dobrze się stało bo planiści mają możliwość  dokonania projektu na budowę całej części .

Odbyło się w Sulisławicach spotkanie z mieszkańcami a dotyczyło to planów zagospodarowania budynków po byłej szkole podstawowej, mieszkańcy jak również samorząd wiejski z sołtysem na czele chcą, aby im przekazać prawie cały budynek do dyspozycji, na którym miałaby powstać na parterze świetlica środowiskowa i ta sala gimnastyczna, która jest pozostałaby do dyspozycji mieszkańców sołectwa natomiast piętro chcieliby również zagospodarować na potrzeby wsi; miedzy innymi reaktywować koło Gospodyń Wiejskich.

Odbyło się spotkanie z Zarządem OSP Tarnów,spotkanie dotyczyło omówienia niezmiernie ważnego tematu budowy Remizy na tym terenie ze względu na to, że posiadają samochód a nie posiadają możliwości jego garażowania. Powstał społeczny komitet budowy remizy i propozycje niebawem będą przedkładane również państwu, ale te propozycje dotyczyć będą ujęcia środków w przyszłorocznym budżecie.

Wyraziłem zgodę na przekazanie Zarządu OSP Tarnów dwóch pomieszczeń po byłej szkole podstawowej na potrzeby zarządu, w którym prowadziliby swoją działalność.

W związku z otrzymana informacją od Dyrekcji PKS Dzierżoniów o likwidacji komunikacji miejskiej z dniem 1 czerwca na terenie naszego miasta – spotkanie z dyrekcją  PKS, faktem jest że nie ma nowego prezesa ponieważ prezes który był został odwołany. Niemniej jednak ustaliliśmy proszę państwa nie ma likwidacji komunikacji miejskiej ograniczona została tylko do jazdy autobusów na tzw. pierwszej zmianie, czyli do godziny 14-ej .Udało nam się wynegocjować, mimo że koszty utrzymania przewyższają wpływy z tego tytułu i PKS podjął decyzję o ich likwidacji. Udało się również uzgodnić utrzymanie jeszcze jednej linii autobusowej, która dowozi pracowników do fabryki w Kłodzku.

Odbyło się spotkanie z Dolnośląskim Zarządem Dróg Wojewódzkich oczywiście temat jest jeden dotyczy stanu dróg na terenie naszej Gminy – szczególnie na terenie miasta. Po tym spotkaniu część obietnicy została spełniona, wyremontowano i załatano dziury przy ulicy Staszica, ulicy Kusocińskiego i na ulicy Ziębickiej częściowo. W następnym tygodniu miały być  remontowane odcinki na ciągu ulicy Kamienieckiej , Kłodzkiej . Bardzo ważnym tematem jest remont ulicy Bohaterów Getta, w związku z tym że w czasie rozmowy zaproponowaliśmy żeby ta ulicę właściwie prowadzić do planu na remont kapitalny, czyli wykonanie nowej nawierzchni, nowych chodników. Dyrektor ds eksploatacji wyraził wolę wprowadzenia tego do planu , ale to zależeć będzie czy zarząd a szczególnie Urząd Marszałkowski ujmie to w swoich planach aby w tym roku nie dokonywać łatania dziur tylko doprowadzić drogę do stanu przejezdności poprzez tzw. paczerowanie, aby nie było wybojów  była możliwość przejazdu ,natomiast wraził wolę wprowadzenia do planów na rok przyszły  do przeprowadzenia remontu kapitalnego na całej nawierzchni  w kierunku Stoszowic . Jak również wykonanie chodników po dwóch stronach ulicy Boh.Getta.Dziury na ulicy Legnickiej nie zostały załatane . na dzień dzisiejszy nie zostało to wykonane .

Odbyło się spotkanie z Zarządem Osiedla XX –lecia , który spotyka się raz w tygodniu , były omawiane tematy nurtujące bezpośrednio to środowisko , oczekuje tylko wniosków .Podstawowym wnioskiem który od dawna jest pilotowany przez zarząd Osiedla to jest aby rozwiązać problem świetlicy środowiskowej. Miejsca nie ma na otworzenia tej świetlicy, niemniej jednak zarząd deklaruje wolę przeznaczenia na ten cel tego pomieszczenia które jest użytkowane  w chwili obecnej przez zarząd osiedla . Natomiast kwestia otwarcia świetlicy środowiskowej na razie nie wchodzi w rachubę, bo takiego miejsca nie ma gdzie można byłoby to zlokalizować.

W związku z tym  że drugi konkurs na wyłonienie dyrektora  Ośrodka Sportu i Rekreacji nie  zakończył się  pomyślnie – wpłynęły dwie oferty , jedna oferta  została odrzucona przez Komisje konkursową , druga nie zdobyła uznania w członkach komisji konkursowej, w związku z tym że nie ma dyrektora – dyrektor Organiściak złożył rezygnację w miesiącu marcu , ale po rozmowie został przedłużony termin rozwiązania umowy z  dyr. Organiściakiem , który wyraził również na to zgodę i funkcjonuje do końca sierpnia br.

Pan przewodniczący wspominał o uroczystościach które miały miejsce w ostatnim okresie były to : jubileusz 60 lecia Straży Pożarnej w Tarnowie , 45 lecia Koła Gospodyń Wiejskich w Tarnowie , 60 lecia szkoły Podstawowej w Braszowicach . Wspomniał o paraolimpiadzie która się odbyła i tu słowa uznania dla pani radnej Szewczyk , za organizacje tej imprezy , za trud który sądzę że  zdobył uznanie wśród biorących udział w  tym.

Odbyła się również Festiwal Piosenki Religijnej w którym brała udział duża ilość dzieci .

Braliśmy również udział 10 lecia Świetlicy Środowiskowej KUBUSIA   PUCHATKA Odbyły się zawody strażackie w Sieroszowie oraz  zawody powiatowe z udziałem naszych drużyn. Drużyna z Braszowice zajęła III miejsce .

Odbyło się sprawozdawczo – wyborcze po upływie 5 letniej kadencji zarządu Ochotniczej Straży Pożarnej – Prezesem nowego zarządu mam przyjemność być ja , jak również wybrano komendanta Pana  Jerzego Stecyka.

Dwa dni temu , ja tak sądzę odbyło się historyczne spotkanie , bo chyba po raz pierwszy w powojennej historii Rzeczypospolitej w Ząbkowicach gościł Ambasador Stanów  Zjednoczonych Ameryki , który skorzystał z mojego zaproszenia przez konsulat amerykański i z udziałem przedstawicieli konsulatu mieliśmy możliwość prowadzenia rozmów , choć krótkich rozmów dosyć znaczących z panem ambasadorem . Udział w tym spotkaniu brał  Starosta pan Zygmunt Kazimierczak jak również Sekretarz Gminy , interesowały go sprawy gospodarcze naszej gminy .Po spotkaniu, jakie miało miejsce w urzędzie wyjechaliśmy na Ząbkowice pokazaliśmy miasto. Byliśmy na Krzywej Wieży, w kościele św. Anny jak również na dziedzińcu naszego Zamku. Sądzę, że opinia jest pozytywna, był po raz pierwszy w okolicach Dolnego Śląska, nie miał wcześniej takiej możliwości.

Proszę państwa ogłoszone zostały konkursy które wynikają z wakatów jakie powstają w urzędzie, część pracowników przechodzi już na zasłużoną emeryturę, niestety wymagane są wzmocnienia niektórych wydziałów szczególnie wydziału Infrastruktury Technicznej,w którym praktycznie pozostały 2 osoby pracujące merytorycznie.Należy rozstrzygnąć konkurs na audytora , który z mocy prawa musi funkcjonować na terenie urzędu , ze względu na to że jest ustawa o finansach publicznych przekraczając pułap 35 mln obrotu środkami w danym roku jest  taki obowiązek zatrudnienia audytora .

Jeśli chodzi o realizacje inwestycji; remont szkoły podstawowej nr 3 w ramach zadania termomodernizacji jest w trakcie realizacji termin zakończenia jest do 31 stycznia 2007 roku, jest możliwość skrócenia tego terminu jest tylko kwestia płatności do stycznia przyszłego roku.

Jeśli chodzi o transport i unieszkodliwianie odpadów pogalwanicznych z terenu Cegielni przy ulicy Głowackiego nastąpiło już zakończenie procesu przyjmowania ofert  w chwili obecnej jesteśmy na etapie rozpatrywania tych ofert, pobranych zostało 27 specyfikacji  wpłynęło 5 ofert , jedna oferta została wykluczona , wartość – cena za wykonaną usługę od 684.800 do kwoty 2.653.600 taka jest rozpiętość ceny za wywiezienie odpadów pogalwanicnych . Komisja weryfikuje, w dniu dzisiejszym zostały przekazane do oceny dokumenty ekspertom w zakresie prawa z ochrony środowiska i w przyszłym tygodniu powinno dojść do podpisania umowy z wyłonionym wykonawca na wywiezienie odpadów pogalwanicznych.

Uzbrojenie terenów pod zabudowę mieszkaniową  przy ulicy Ziębickiej , termin projektu jest ustalony na dzień 31 08 2006 roku . Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania miasta Ząbkowice z wyłączeniem obszarów na których obowiązują miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego , otwarcie  ofert nastąpiło ceny wąchają się od 196 tys. do 364 tys. w przyszłym tygodniu powinno być podpisanie również umowy na wykonanie . Ponieważ projekt ma być realizowany do roku 2008 i ceny przedłożone w ofercie dają nam szanse że w tych cenach  które mamy ujęte w WPI  będziemy mogli ogłosić przetarg na wykonanie planu przestrzennego zagospodarowania dla części  wiejskiej  Ząbkowic .Także jest szansa że w jednym czasie Rada Miejska przyszłej kadencji uchwalać będzie dwa plany przestrzennego zagospodarowania , obejmujące obręb całej Gminy Ząbkowice Śląskie .

W trakcie realizacji jest dokumentacja na termomodernizacje naszego Ząbkowickiego Ośrodka Kultury , podpisano również umowę na wykonanie dokumentacji na dwa mosty w miejscowości Olbrachcice , termin wykonania – sierpień br.

Jeżeli chodzi o budowę kanalizacji we wsi Olbrachcice , dokumentacja jest już na ukończeniu, mimo że tam są problemy z uzgodnieniem na wejście na teren prywatnych posesji , w każdym bądź razie do końca miesiąca powinno być na zespół uzgodnień projektowej przedłożona dokumentacja  w pełni z  wydaniem pozwolenia na budowę .

Podobnie wygląda dokumentacja na kanalizacje wsi Bobolice , jeżeli chodzi o Tarnów mamy już pozwolenie na budowę , tylko proszę państwa wartość całej inwestycji jest to około 4 mln zł. , natomiast chcąc ogłosić przetarg wstrzymaliśmy się z ogłoszeniem przetargu na  wykonawstwo w związku z tym że ogłoszenie przetargu wstrzyma nam możliwość starania się o środki unijne , ponieważ możemy to robić tylko na etapie przygotowania dokumentacji i pozwolenia . Rozpoczniemy inwestycje i nie będzie możliwości starania się o środki unijne.

Jeżeli chodzi o modernizacja ulicy Krzywej – do końca czerwca powinna być wykonana dokumentacja , także w miesiącu lipcu można będzie już rozpoczynać proces przetargowy , jeżeli chodzi o modernizacje ulicy Melioracyjnej również do końca czerwca dokumentacja ma być gotowa , podobnie dotyczy to modernizacji ulicy Młynarskiej jak również uzbrojenie terenów pod zabudowę ul. Powstańców Warszawy , wykonawstwo jest również na etapie uzgodnienia .

W miesiącu sierpniu pan Prezes Szymański przystąpi do remontu kanalizacji na ulicy Zacisze, jeżeli chodzi o Bat. Chłopskich jest to w trakcie realizacji.Inwestycja przebiera bardzo ślamazarnie, konsekwencją tego będą kary umowne które na pewno będą naliczane dla wykonawcy.

Na spotkaniu z dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich omawialiśmy temat tzw. małej obwodnicy – przedstawiony projekt który myśmy tu wspólnie przyjęli , spotkał się z dużym uznaniem i stwierdzili oni że w pierwszej kolejności będą chcieli wprowadzić do planu Urzędu Marszałkowskiego właśnie wykonanie tej małej obwodnicy od obwodnicy do ulicy Ziębickiej , nawet zaprzestając  realizacje inwestycji dużej obwodnicy , od Jaworka koło Strąkowej, Pawłowic i to jest realne do wprowadzenia  do planu Urzędu Marszałkowskiego

Jeżeli chodzi o Wałbrzyska Strefę Ekonomiczną – utworzenie podstrefy tu w Ząbkowicach Sl. – otrzymaliśmy pismo ponieważ w miesiącu czerwcu ub.  wysłane zostało do specjalnej strefy ekonomicznej pismo intencyjne , właściwie propozycja na ujecie gruntów do podstrefy ekonomicznej - o powierzchni 57 ha są to grunty pomiędzy ulica Kamieniecką a ulicą Ziębicką ,ten cały ciąg gruntów aż do rzeki Garbnik .

 ( odczytał pismo)

Odbyło się Zgromadzenie Wspólników Przedsiębiorstwa TOR Sp. z o.o. ,niestety nie jesteśmy już właścicielem tej spółki ,mamy swój udział 15 %, zatwierdzone zostało sprawozdanie zarządu Spółki odnośnie bilansu wyników zysku i strat roku 2004/2005  rok  zamknął się zyskiem w kwocie 54 .760 . jest to po raz pierwszy w historii TOR-u , że taki zysk został wypracowany .Przyjęto sprawozdanie , udzielono absolutorium dokonano szereg zmian – zapisów w akcie założycielskim spółki , z częścią tych zmian ja jako 15 % udziałowiec nie zgadzałem się głosowałem przeciw. Walne Zgromadzenie odwołało członków Rady Nadzorczej którzy funkcjonowali do tej pory , powołując nowych członków , ustalając  dietę za posiedzenie  w wysokości 70 % stosunku do najniższego wynagrodzenia obowiązującego w dniu posiedzenia . 70 % dla przewodniczącego 50 % dla pozostałych członków .

            Informowałem państwa że składaliśmy w miesiącu grudniu 2 wnioski na finansowanie w ramach funduszy unijnych 1 na remont konserwatorski Krzywej Wieży i na remont Izby Pamiątek .Nasze wnioski w rankingu zajęły dwa pierwsze miejsca, przyznano na Krzywą Wieże 194.428 . na remont Izby 96.898 . Łącząc te  środki z naszymi, które mamy w budżecie jestem przekonany że w zakresie  Izby pamiątek wykonamy to co jest najpilniejsze więc remont dachu ,jak również remont stropów na pierwszym  piętrze , jak również w ramach środków które posiadamy łącznie z tymi ze środków unijnych chcemy wykonać pełny zakres remontu w obrębie Krzywej Wierzy , tak aby dopuścić Krzywą Wierze do użytkowania .  

Otrzymaliśmy również środki z funduszu INTERREG III przeznaczone na imprezę organizowaną przy udziale Ząbkowickiego  Ośrodka Kultury jest to impreza pt. Plener Malarski dookoła Krzywej Wieży, ogólny koszt to 15 tys. zł. W ramach środków INTERREG III przy udziale Euroregionu  przyznano nam 11.250 .

Jeszcze taka informacja bo my składając wnioski musimy również poinformować o środkach jakie otrzymywaliśmy z różnych źródeł  w 3  ostatnich  latach .

Od roku 2003 otrzymaliśmy pomoc publiczną  ze środków unijnych na realizacje  zadań kwotę 2.743.912 ., taka kwota została pozyskana przez Gminę , sadze ze to nie mała kwota.

Natomiast na ostatnim posiedzeniu dyskutowano również na temat pozyskiwania , braku starania się o środki z zewnątrz , chce państwa poinformować  jaka jest sytuacja i możliwości starania się o środki z zewnątrz na dzień dzisiejszy ;

Norweski Mechanizm Finansowy i Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego II nabór wniosku zostanie ogłoszony  w III kw 2006 roku , początkowo był planowany na  II kw. ale został przełożony , minimalna wartość dofinansowania projekty to 250  tys, euro sa to na prace termomodernizacyjne w budynkach użyteczności publicznej na budowę , przebudowę modernizację komunalnych oczyszczalni scieków , systemów kanalizacji zbiorczej .

Jeżeli chodzi o Fundusz Wyszochradzki , nabór wniosku będzie we wrześniu i w grudniu dotyczy to małych grantów do 4000 euro i przeznaczone sa te środki na  współpracę  kulturalna , naukową , na badania naukowe .

SPOR – działania tej chwili i dotyczą działań 2-4 reorientacja zawodowa dla osób odchodzących z rolnictwa dofinansowana jest również dla osób zagrożonych procesami restrukturyzacyjnymi, takie konkursy i nabór wniosków jest do 29.09.2006 on nie obejmuje Gminy , ale sa środki na infrastrukturę i ochronę środowiska z przeznaczeniem na budowę i modernizacje sieci wodociągowej, budowa i modernizacja stacji uzdatniania wody minimalna wartość projektu jest to kwota 4 mln zł. i teraz proszę sobie odpowiedzieć czy nas stać na staranie się i jeżeli my w budżecie takiej kwoty nie mamy a musi być w własny udział żeby rozpocząć cokolwiek w tym zakresie . Bardzo proszę Panią Izę aby wspomniała cos na temat budowy tego basenu .

 

Radna Ewa Figzał , wysłuchaliśmy sprawozdania pana burmistrza , w związku z tym że mamy tak napięty haromonogram ja bym prosiła aby pan przewodniczący raczył przejść do następnych punktów natomiast a wyjaśnienia przenieść na sprawy różne . Dlaczego o tym mówię wczoraj odbyła się Komisja Gospodarcza gdzie zadawaliśmy określone pytania na które nie uzyskaliśmy odpowiedzi, na pewno te informacje zostały uzupełnione do dnia dzisiejszego i z całym szacunkiem je wysłuchamy, ale prosiłabym w sprawach różnych ze względu na obszerny porządek obrad dzisiejszego posiedzenia?

Panie przewodniczący czy ja mogę odnieść się do sprawozdania Pana burmistrza?

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik – tak proszę jest to dyskusja nad sprawozdaniem .

 

Radna  Ewa  Figzał, w związku z tym ja mam taka uwagę ,oprócz tych spraw merytorycznych które tu pan podniósł , ja nie będę odnosiła się do spraw unijnych ponieważ  wyraziłam swoją odmienną opinię w stosunku do tego co nie usłyszałam wczoraj na komisji gospodarczej a usłyszałam dzisiaj na sesji , w to nie będę wnikała tylko stwierdzam że mam odrębne stanowisko w te sprawie, ale na komisji gospodarczej sobie to przedyskutujemy i wyrazimy to w formie stanowiska i przedłożymy na sesji jako propozycje konkretnych działań .

Natomiast w innej kwestii chciałaby poprosić o zlikwidowanie pewnych nieprawidłowości z którymi się nie zgadzam i które nie wymagają żadnych nakładów finansowych a mogą doprowadzić do polepszenia jakości pracy w Radzie , współpracy z burmistrzem , do czego się odnoszę? - mówię tu o nieprawidłowych stosunkach – kontaktach  Burmistrz – Rada i tutaj zadaje pytanie dlaczego ? Dlaczego np. radni nie byli poinformowani a chcieliby  o przybyciu ambasadora USA do naszej miejscowości Ząbkowice Slaskie – jest to jakieś ważne wydarzenie , my nie musimy być na obradach decydentów naszego miasta na tej części oficjalnej ale na pewno chętnie  bylibyśmy na spotkaniu jeżeli takowe  byłoby takie  zorganizowane . Uważam że jest to takie odsuwanie radnych ,niedoinformowanie radnych i pytam dlaczego ?.

Dlaczego nie wiemy tym że do Ząbkowic przyjechał burmistrz   Wisloch , i radna i radny Figzał spotykają burmistrza Wisloch na  trotuarze miasta , jest to nasze miasto partnerskie i mówimy, co wy tutaj robicie  jesteśmy- ono oni sa jako  delegacja. Nie powinno tak być , Więc tutaj zadaje pytanie dlaczego?

Trzecia rzecz – jestem członkiem Komisji Gospodarczej i  wszyscy członkowie tej komisji byli bardzo zainteresowani drogami ? Też pytam dlaczego radni  nie wiedzieli o przybyciu Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich tez byśmy chcieli nijako wesprzeć działania władzy wykonawczej tej gminy ,wojewódzkich  byłoby im lepiej zadziałać.

Osobiście czuje się tak jakoś odsuwana ,niedoinformowana podałam tylko te trzy przykłady, dlaczego nie mamy tej informacji.

Ten wniosek apropos wczorajszej komisji Gospodarczej myśmy, ja osobiści dałam wniosek z komisji gospodarczej o przedłożeniu harmonogramu ds. basenu -  dzisiaj dziwie się, dlaczego wczoraj nie uzyskaliśmy konkretnych informacji. Natomiast dzisiaj mamy przygotowana informacje w tym zakresie, ale wczoraj uzyskaliśmy informacje, że defakto żadnych dokumentów nie ma.

 

Burmistrz Józef Marcinków , proszę państwa życzenie pana Ambasadora było spotkanie w granie takim jakie miało miejsce , konsulat który organizował to spotkanie typował osoby jakie mogły się spotkać . Uważam że  pretensji nie można mieć.

    Jeżeli chodzi o udział delegacji z Niemiec, zarówno z Uchte jak i Wisloch ,urząd jako organizator tego spotkania , uzgadniał również z gośćmi , kto bierze udział , w jakim zakresie spotkania , co będzie omawiane . Wiem, że państwo byliście w kontakcie, nie widzę żadnych przeszkód, co do spotkania.

Brak informacji o basenie w dniu wczorajszym, trudno jest, abym ja przychodząc na komisje kierowane do mnie pytanie gdzie ja nie uczestniczę w całym procesie odpowiadał na pytanie. Przygotowujemy pełną odpowiedz i udzielimy ją państwu przez pracownika merytorycznego posiadającego tą wiedze , a że w dniu wczorajszym pani Iza nie mogła uczestniczyć , bo uczestniczyła w spotkaniu z szkole nr 3 z inwestorem oraz na ul. Batalionów Chłopskich w związku z tym nie było takiej możliwości i właśnie dlatego chcielibyśmy w tym gronie państwu udzielić informacji .

 

Prowadzenie obrad przejął wice przewodniczący Rady Miejskiej Witold Stolarczyk .

 

Radny Tadeusz Cymbała, panie burmistrzu ja mam do pańskiego wystąpienia pytanie,bo Rada przeznaczyła dodatkowe pieniądze na remont dróg i chodników na terenie Gminy, nic pan nie wspomniał na temat remontów dróg  nieutwardzonych asfaltem , bo jest taka potrzeba, aby pracownicy urzędu odpowiedzialni za to przejechali po tych drogach.

 

Burmistrz Józef Marcinków , na ten temat również powie pani Izabela.

 

Radny Tadeusz Cymbała, panie burmistrzu również mam pytanie odnośnie budowy tego kanalika w Grochowiskach, bo z tego, co wiem pan nic na ten temat nie mówił?,

Bardzo się cieszę panie burmistrzu ze propozycja grupy radnych; pana Woźniakowskiego , Witkowskiego i moja przeszła by jednak tą obwodnicę zacząć budować od Ulicy Kłodzkiej na oczyszczalnie ścieków .

Natomiast jeszcze ja, popieram wniosek radnej Ewy Figzał , że radni o wielu rzeczach nie wiedzą ? , Jeśli jest już współpraca między miastami partnerskimi to nie powinna ona się odbywać na spotkaniach z całą Radą, bo to nie jest nic robione pod stołem, skoro zaprasza Urząd gości no to powinniśmy wiedzieć, kto chce to przyjdzie . Dziękuję.

 

Radny Antoni Dulęba, panie burmistrzu mnie interesuje, bo nie zdążyłem sobie zanotować najniższa i najwyższa cena za wywóz odpadów pogalwanicznych ?

 

Burmistrz Józef Marcinków – najniższa 684.800 . i 2mln 683 zl.

 

Radna Ewa Figzał, ja tutaj adwocem do pana burmistrza, chce tutaj podkreślić ze radni nie roszczą sobie prawa do sterowania ręcznego urzędem i nie zabierają zakresu  kompetencji panu panie burmistrzu i pracownikom urzędu , tylko pragną mieć informację o ważnych sprawach które są poruszane na komisji Gospodarczej . A moje skromne słowo było podyktowane tym aby usprawnić  współpracę , natomiast  czuje się tak jak nie powinno być  nie ten poziom współpracy .

 

Radny Kazimierz  Figzał ,panie przewodniczący , panie burmistrzu , szanowni państwo , ja się odniosę do dwóch kwestii; w pierwszej chciałem zwrócić uwagę na zapis w budżecie  - budowa kanalizacji we wsi Tarnów 100 tys. zł. a więc pan burmistrz zakładał konstruując budżet  że kanalizacja w Tarnowie  nie będzie robiona, tak więc tłumaczenie że nie możemy składać wniosku bo potrzebne jest 4 mil zł. , dwukrotnie  pan powtarzał w czasie swojej wypowiedzi  jest chybione . Z jedenej  strony dotyczyło to wniosku Tarnowa a z drugiej strony ogólnie  odnośnie składania wniosków, czyli minimalnej kwoty jaka powinna być na ten cel zapisana . Krótko mówiąc ja bym się czuł jako Tarnowianin oszukany takim zapisem w budżecie i takim stawianiem sprawy.

Dwa! rzeczywiście , potwierdzam to że radnych i burmistrza Wisloch  spotkałem na ulicy i pracownicy Urzędu byli świadkami naszego  zaskoczenia że w ogóle się widzimy w takich okolicznościach , tym bardziej się przyjaźnimy , żadnych informacji na temat tego spotkania nie było .

Obwodnica - ubolewam proszę państwa nad tym że cześć radnych – trójka radnych cieszy się że obwodnica zostanie wybudowana od ulicy Kłodzkiej, ja bym też był bardzo ostrożny tym stwierdzeniem – jest to stwierdzenie na wyrost tym bardziej że trzeba to powiedzieć – panowie radni, panie burmistrzu, szczególnie panie burmistrzu mieszkańcom ulicy Wrocławskiej, Zeromskiego, Staszica , Kusocińskiego i Ziębickiej , bo to szczególnie ta uciążliwość ich dotyczy . Jeśli państwo forujcie coś takiego, że jeden odcinek budujemy a drugi na potem – wierzcie tego potem nigdy nie będzie. Tą sprawę należy proszę państwa załatwić kompleksowo i do was do tej trójki mam prośbę abyście nas wspierali, żebyśmy nie dzielili zadania bo nas oszukają , musimy tą sprawę załatwić kompleksowo i wierzcie mi da się , tylko jeśli my się tu podzielimy w tej kwestii , wiecie że niezgoda rujnuje – my musimy iść jednym frontem , żałuję bardzo  że pan burmistrz nie doprowadził do spotkania przynajmniej z udziałem komisji Gospodarczej , tym bardziej  że wypowiadanie się pana burmistrza w  sprawie jakiś spięć z przedstawicielami DZDW – chciałbym już skomentować bo byłem na tym spotkaniu  nie byłem na tym spotkaniu niemniej jednak udało  mi się dowiedzieć i na to spotkanie dotrzeć . Otóż, już państwu powiem o co chodziło ! – na uwagę  radnej Mitręgi że widziała jak pracownicy  DZDW podjeżdżają i łopatą wysypiają asfalt , następnie przyklepują i depczą nogami – i pan burmistrz i przedstawiciel DZDW  stwierdzili ze jest to normalna technologia ze tak się robi . Natomiast ja na to stwierdziłem, że jedyną rzeczą na to jest, jaką pamiętam jest deptanie kapusty i to świetlnie robiłem w latach 60 – jak byłem małym dzieckiem. Natomiast nie słyszałem żeby deptać asfalt nogami a byłem tego świadkiem również DZIW to było całe spięcie. Jeżeli DZDW wysyła takiego przedstawiciela, który w ten sposób reprezentuje firmę to jest po prostu jakieś nieporozumienie, marnowanie naszego czasu i lekceważenie radnych i to było cale spięcie.

 

Burmistrz Józef Marcinków , proszę państwa , państwa wolą było dyskutować na tematy niezmiernie ważne a widzę że zaczynamy się rozdrabniać i wchodzimy w sprawy szczegółowe nie powiem że polityczne i nie powiem że stwierdzenia są w pewnym sensie nieprawdziwe , chciałem państwu zaproponować żeby pani kierownik poinformowała państwo o tym o co były pytania i skończylibyśmy temat inwestycji i wiele spraw byłoby wyjaśnionych .

Jeżeli chodzi o 100 tys. w Tarnowie, proszę zobaczyć na ile lat jest rozłożona inwestycja, to nie jest inwestycja do realizacji w ciągu bieżącego roku, jest to inwestycja rozłożona na parę lat i w sumie ona ma 4 mln zł, w cenie ogólnej a w tym roku ma być tylko 100 tys.

Jeżeli chodzi o małą obwodnice, tu się zaczyna dziać coś, co ma prawdziwe powiedzenie, że sukces ma wielu ojców – czy nam zależy żeby to proszę państwa zrobić i to byłoby nasze wspólne ze zależy nam na tym żeby ktoś się pod tym podpisał ze to ja zaproponowałem lub zrobiłem. Ja uważam, że to powinien być nasz wspólny sukces.

Kwestia realizacji obwodnicy, to nie jest tak że my rozmawiamy i robimy to, stwierdzono na tym posiedzeniu żeby rozwiązać problem ulicy Kamienieckiej , Staszica , Wrocławskiej , Kusocińskiego to trzeba wykonać obwodnicę od strony Kłodzka w tym momencie mamy ruch cały poprowadzony w kierunku na Kamieniec i na Ziębice poprowadzony tą częścią obwodnicy , realizując całość , natomiast  ruch który w momencie  jeśli nie byłaby wykonana dalsza cześć obwodnicy tymczasowo puszczony byłby w kierunku na Strzelin ulicą Strzelińską i mamy odciążone całe śródmieście . 

Proszę państwa nigdy, ja miałem pretensje, ja się w ogóle śmiałem że depcze się asfalt , bo takie informacje do mnie dochodziły . Dla mnie to może być nonsens, który może być wykonywany, nigdy takich działań nie popierałem i tego robić nie będę, mimo że udowadniają, że jest taka technologia. Dla mnie jest to nieporozumienie żeby robić w ten sposób, bo wiemy jakie są efekty tego. Także panie Kazimierzu na pewno nie popierałem takich działań w ich wykonaniu – chodziło, o co innego.

 

Radny Ireneusz Woźniakowski , jeżeli chodzi o małą obwodnicę to ja do radnego Figzała ,my w trójkę spotkaliśmy się i przedyskutowaliśmy ta kwestie , po prostu jesteśmy realistami , wzięliśmy pod uwagę głównie czynnik społeczny czyli możliwość jak najszybciej wykonania małej obwodnicy i w sposób możliwie najlepszy . Jeżeli będziemy walczyć , my stoimy na takim gruncie o całą małą obwodnicę to my stoimy na gruncie że niewykonana byłaby żadna jej cześć – wylalibyśmy dziecko z kąpielą . Ta zaproponowana przez nas mała obwodnica to jest najkrótszy odcinek i jak okazało się dzisiaj jak pan burmistrz powiedział możliwe do wykonania.

Następna rzecz , panie burmistrzu mówił pan o środkach unijnych że zakwalifikowały się najwyżej dwa projekty – remontu Krzywej Wieży i Izby Pamięci , chciałbym i myśle , że jest małe nieporozumienie ze pan łączy środki z naszymi srokami budżetowymi – natomiast my musimy wydać najpierw pieniądze czyli  ponieść jakieś koszty i dopiero z tego co wiem procedura jest taka że odpowiedni Wydział merytorycznie w Urzędzie Wojewódzkim zakwalifikuje nam koszty  czy zostały one wydane zgodnie z realizacją i dopiero nam zostaną zwrócone te środki .

Ostatnie rzecz, panie burmistrzu mówił pan o wakatach w Urzędzie Miejskim – chciałbym żeby pan rozszerzył tą informację, jakie są to wakaty? ,i kiedy odbędą się konkursy i mam pytanie w związku z tym czy przewiduje pan jeszcze przed wyborami jakąś reformę lub reorganizację Urzędu ?

Jeszcze kwestia uzupełnienia, te środki unijne gdzie musimy mieć 4 mln. żeby pozyskać ze SPOR-u , to ja uważam ze trzeba tutaj nadmienić że my już przegraliśmy te środki , bo wtedy kiedy realizowaliśmy  inwestycję pn .modernizacja oczyszczalni ścieków – to uważam że należało to połączyć z kanalizacją wsi , przedstawić to jako jeden projekt i starać się o fundusze . Niestety nie zrobiliśmy tego i to jest nasza stracona szansa. Dziękuję.

 

Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej Witold Stolarczyk, nie chciałabym w  dyskusji ciągle wracać  do historii , ze nie zrobiliśmy czego ?, Cały czas przytaczana jest historia, a jej już nie zmienimy.

 

Burmistrz Józef Marcinków, proszę państwa to myśmy podjęli decyzje o staraniu się o środki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska,bo uznano że otrzymanie 50 % umorzenia jest najkorzystniejsze.

Jeżeli chodzi o wakaty; Kierownik Infrastruktury Technicznej , inspektor Infrastruktury technicznej , Kierownik Rolnictwa , audytor. Jesteśmy już w trakcie konkursów, sa ogłoszone na stronie internetowej, myślę że do 10 lipca zgodnie z procedura powinny być zakończone. Jeśli  chodzi o reformę to jeśli zdarzę to tak  będzie reorganizacja  polegająca na łączeniu wydziałów. Likwidujemy tzw. samodzielne stanowiska powstaje tzw. Wydział Rozwoju Lokalnego który będzie skupiał stanowisko aktywizacji gospodarczej , stanowisko ds. pozyskiwania środków unijnych , wydział Inicjatyw Gospodarczych . Sprawy Obywatelskie  będą przeniesione  bo musza , i chcemy otworzyć biuro podawcze gdzie petent  będzie załatwiał  wszystko na dole przenosząc archiwum , żeby usprawnić . Wykonany będzie projekt techniczny na przebudowę całego parteru, aby zachować ciąg komunikacyjny. Faktycznie my porównując się do innych urzędów jesteśmy słabi.

 

Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej Witold Stolarczyk ogłosił  5 minut przerwy .

 

Ad. Pkt. 7

 

Komendant Straży Miejskiej Ryszard Sobala  przedstawił  sprawozdanie z działalności Straży  Miejskiej .

( szczegółowe sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu )

 

ad. Pkt 8 Podjęcie   uchwał

 

1.

Sekretarz   Gminy Wojciech  Jankowski  przedstawił  projekt  uchwały w sprawie zmiany uchwały nr V/33/2002 Rady Miejskiej Ząbkowice Slaskie z dnia 28 czerwca 2002 roku w sprawie podziału gminy na okręgi  ich granic i numerów oraz ustalenia liczby radnych wybieranych w tych okręgach  w wyborach do Rady Miejskiej  w  Ząbkowicach Śląskich .

W dniu dzisiejszym został dostarczony załącznik aktualny z tymi okręgami wyborczymi przepraszam, że z opóźnieniem, ale wymagało to uzgodnienia z Krajową Komisją Wyborczą.

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Wice przewodniczący Rady Miejskiej  Witold Stolarczyk podał projekt uchwały pod głosowanie

 

Głosowanie  : 15 głosów za

 

Uchwała nr V / 17 / 20006  w sprawie zmiany uchwały nr V/33/2002 Rady Miejskiej Ząbkowice Slaskie z dnia 28 czerwca 2002 roku w sprawie podziału gminy na okręgi  ich granic i numerów oraz ustalenia liczby radnych wybieranych w tych okręgach  w wyborach do Rady Miejskiej  w  Ząbkowicach Śląskich została przyjęta .

 

2.

Grażyna  Grzeszczak , kierownik Wydziału Planowania Przestrzennego   przedstawiła projekt  uchwały w sprawie zmiany znacznika graficznego nr 1 do uchwały nr VI/38/05 z dnia 29 czerwca 2005 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego  planu zagospodarowania  przestrzennego  miejscowości Jaworek w granicach obrębu geodezyjnego .

( projekt uchwały  stanowi załącznik do protokołu )

 

Wice przewodniczący  Rady Miejskiej  Witold Stolarczyk podał projekt uchwały pod głosowanie

Głosowanie  : 15 głosów za

 

Uchwała nr V/18/2006 w sprawie zmiany znacznika graficznego nr 1 do uchwały nr VI/38/05 z dnia 29 czerwca 2005 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego  planu zagospodarowania  przestrzennego  miejscowości Jaworek w granicach obrębu geodezyjnego została podjęta .

 

3.

Gabriela Nowak  Kierownik Wydziału Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami - przedstawiła projekt  uchwały w sprawie nabycia działki nr 440/1/o pow. 947 bez zabudowań położonej w obrębie Grochowa

( projekt uchwały stanowi załącznik  do protokołu )

 

Przewodniczący  Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Władysław Witkowski , komisja pozytywnie zaopiniowała uchwałę .

 

Wice przewodniczący Rady Miejskiej  Witold Stolarczyk podał projekt uchwały pod głosowanie

Głosowanie  : 15 głosów za

 

Uchwała nr V/19/2006 w sprawie nabycia  działki nr 440/1 o pow. 947 bez zabudowań położonych w obrębie Grochowa  została podjęta . 

 

4.

Grażyna  Grzeszczak  - Kierownik Wydziału Planowania  Przestrzennego przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego i wartości jednego punktu dla Zarządu Budynków Komunalnych w Ząbkowicach Śląskich

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu )

 

Wice przewodniczący  Rady Miejskiej  Witold Stolarczyk podał projekt uchwały pod głosowanie

Głosowanie  : 13 głosów za ,

 

Uchwała nr V/20/2006  w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego i wartości jednego punktu dla Zarządu Budynków Komunalnych w Ząbkowicach Śląskich została przyjęta .

 

5/

Skarbnik Gminy Bożena   Kurczyna  przedstawiła projekt uchwały  w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2006 rok ( projekt uchwały stanowi załącznik  do protokołu ) 

 

Wice przewodniczący  Rady Miejskiej  Witold Stolarczyk podał projekt uchwały pod głosowanie

Głosowanie  : 14 głosów za ,

 

Uchwała nr V/21/2006 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie  miasta i gminy na 2006 rok została podjęta.

 

6.

Sekretarz Gminy  Wojciech  Jankowski przedstawił projekt  uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Ząbkowic Śląskich ( projekt stanowi załącznik do protokołu )

 

Przewodniczący  Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Władysław Witkowski , komisja pozytywnie zaopiniowała uchwałę .

 

Wice przewodniczący  Rady Miejskiej Witold Stolarczyk podał projekt uchwały pod głosowanie

Głosowanie: 8 głosów za,4 głosy przeciw , 3 glosy wstrzymujące się w

 

Uchwała nr V/22/2006  w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Ząbkowic Śląskich została podjęta.

 

Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej Witold Stolarczyk ogłosił 5 minut przerwy .

 

Po przerwie  wznowiono obrady .

 

7.

Burmistrz  Józef Marcinów  przedstawił projekt uchwały w sprawie  nadania nazwy kompleksowi parkowemu na terenia miasta Ząbkowice Slaskie ( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu ) .  

 

Wice przewodniczący  Witold Stolarczyk podał projekt uchwały pod głosowanie

Głosowanie: 13  głosów za

 

Uchwała nr V/23/2006  w sprawie nadania nazwy kompleksowi parkowemu na terenie miasta Ząbkowice Slaskie została podjęta .

 

 

 

8.

Kierownik Wydziału Rolnictwa  Gabriela Nowak  przedstawiła projekt uchwały w sprawie nadania nazwy dla placu przyzamkowego na terenie miasta Ząbkowice Śląskie ( projekt uchwały  stanowi załącznik do protokołu )

 

Przewodniczący  Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Władysław   Witkowski , komisja negatywnie zaopiniowała projekt  powyższej uchwały .

 

Radny Antoni Dulęba,  wiadomo że jest to niepopularne ale skoro w uzasadnieniu pisze się  że z perspektywy 700 letniej historii naszego miasta można ocenić że Karol I Podjebrad był władcą który wybitnie przyczynił się do rozwoju Ząbkowic Sl. to dlaczego się nadaje jakieś ruiny zamku jego imieniem , on był twórcą kultury a nadaje się to temu co najgorzej wygląda coś to koliduje z tym wszystkim .

 

Wice przewodniczący Rady Miejskiej  Witold Stolarczyk , myślę że możemy przystąpić do głosowania tej uchwały .

 

Burmistrz Józef Marcinów, proszę państwa żeby wyjaśnić sprawę, w tym roku mija rocznica urodzin tego księcia jest to inicjatywa naszego Towarzystwa Ziemi Ząbkowickiej żeby nadać ruinom zamku. Ja uważam panie Antoni że ruiny zamku są piękne nie ma się czego wstydzić.Jedynie do czego możemy mieć pretensje to może to że nie sa utrzymane tak powinny. jest taka wola towarzystwa naszego które chciałoby uczcić pamięć  i nadanie imienia placowi przyzamkowego .

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Witold Stolarczyk , poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały .

 

Głosowanie: 5 głosów za, 6 głosów przeciwnych i 2 wstrzymujących się

 

Uchwała nie została przyjęta.

 

Głos zabrał Władysław  Maj   - jestem  przewodniczącym  Związku Sybiraków w Ząbkowicach Śląskich w imieniu Koła Sybiraków członków naszego koła i własnym chciałem  podziękować za przychylenie się do mojej propozycji odnośnie przyjęcia nazwy  parku . Będzie to również hołdem i uczczeniem pamięciom ludzi tych którzy pozostali tym którzy wrócili i równocześnie przestrogą dla przyszłych pokoleń aby nie dopuścić w przyszłości do takiej gehenny. Pragnę dodać iż mimo równych niebezpieczeństw grożących ze strony rzeszy wszyscy broniliśmy polskości. Jeszcze raz serdecznie dziękuję.

 

 9.

Interpelacje i zapytania radnych

 

1.

Władysław Witkowski,  panie burmistrzu mam pytanie kiedy zakończy się remont ulicy Batalionów  Chłopskich ?

 

Burmistrz  Józef Marcinków , mówiłem to w swoim sprawozdaniu że został przedłużony czas do końca miesiąca powinien być zakończony ale ja w dalszym ciągu mam wątpliwości mam i zapewniałem że będą naliczane kary umowne z tego tytułu bo termin właściwie minął . Nie podpisywaliśmy żadnego aneksu do umowy.W tej chwili nabrało to większego tępa, wylane zostało zbrojenie tej części muru oporowego musi to dojrzewać przez okres 2 tygodni wtedy przystąpią do rozkopania części nawierzchni, aby zobaczyć bezpośrednio, co tam się dzieje gdzie były pęknięcia tej nawierzchni.

 

2.

Radny Lesław Zub , ja mam takie przewodniczący pytanie do pana – czy prawda jest iż w ostatnim okresie wpłynęło do Biura Rady Miejskiej czyli do pana przewodniczącego pismo od Pana Wojewody iż odwołuje pana Burmistrza Józefa Marcinków  ze stanowiska .

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Witold Stolarczyk , na dzień dzisiejszy czynię zastępstwo i nie zostało mi przekazane że takie pismo wpłynęło .

 

Radny Lesław Zub , dlaczego pytam bo krążą takie pogłoski po kuluarach naszej rady w związku z tym moje pytanie  

 

Burmistrz Józef Marcinków , ja wyjaśnień bo dotyczy sprawa mnie , jeżeli jakiekolwiek pismo wpłynie od pana Wojewody -na pewno nie będzie to pismo odwołujące mnie ze stanowiska  bo na ten czas pan wojewoda nie ma takich uprawnień będzie to pismo kierowane  do Rady Miejskiej o podjęcie uchwały o wygaszeniu mandatu . Ale jak będę znał treść tego pisma i będzie posiedzenie rady ja szczegółowo odniosę się do tego tematu.

 

3.

Radny  Ireneusz Woźniakowski ,proszę państwa ja mam taką propozycję żebyśmy jako Rada na następnej sesji  przyjęli może stanowisko  odnośnie zbiornika Kamieniec . Sprawa zbiornika Kamieniec dotyczy przede wszystkim Gminy Kamieniec, ale uważam, że jest to sprawa dotycząca mieszkańców naszej gminy, gminy Zloty Stok, Barda.Taki zalew jak zbiornik Kamieniec byłby dodatkową atrakcją na terenie naszego powiatu.

Na najbliższej Komisji Budżetowej powinniśmy opracować stanowisko i zaadresować do Ministra i podjąć stanowisko, że jesteśmy przeciwni temu, że wykreślono Kamieniec z realizacji, aby wesprzeć Kamieniecką Radę, Starostwo. To jest moja propozycja.

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Witold Stolarczyk, myślę, że zasadne byłoby, aby kolega radny formalnie zgłosił ten wniosek to by wpłynęło do Komisji Gospodarczej i na komisji byłby dopracowany.

 

Radny Ireneusz Woźniakowski , zgłaszam wniosek aby komisja przygotowała wniosek na najbliższą radę .

 

Burmistrz Józef Marcinków , panie radny uważam że pan składając wniosek ma wiedzę na ten temat większą niż komisja i taki wniosek przygotował na komisję .

 

4.

Radny Kazimierz  Fiałkowski , rok minął od czasu  kiedy zgłosiłem problem własności  aby ktoś opiekował się tymi słupami ogłoszeniowymi . Nic w tym temacie się nie robi .?

Następna sprawa przy Aptece pod Korona przy rynnie została wyrwana dość duża dziura i te kostki zostały wyrwane ,to się powiększa . 

 

5.

Radny Kazimierz  Figzał ,  panie przewodniczący , panie burmistrzu szanowni państwo , chcę zadać kilka pytań ; pierwsze dotyczy ulicy Batalionów Chłopskich , mianowicie chciałem się dowiedzieć kiedy ta inwestycja będzie zakończona , bo z tego co wiemy termin zakończenia pierwotnie minął , natomiast jak się państwo tam przejdą widać na placu budowy 2 osoby  . Ja osobiści byłem tam kilka razy nie było tam więcej osób jak 2.

W związku z tym po prostu jest to przerażające, dlatego że to nie tylko dotyczy mieszkańców, którzy mieszkają poniżej skarpy, ale dotyczy nas wszystkich, którzy musimy nadkładać po klika km żeby dojechać do Rynku np. z ulicy Bat. Chłopskich. W związku z tym chciałem się dowiedzieć, jakie czynności podjął Urząd w stosunku do nierzetelnego wykonawcy.

Dalej – nie dostałem odpowiedzi od pana burmistrza do dzisiaj dotyczącej rozliczenia kostki, o której już mówię od przynajmniej 3 lub 4 miesięcy. Kostki pozyskiwanej w czasie przekopów na terenie miasta Ząbkowic .

Kontynuując temat pana Dr Fiałkowskiego , chciałem zwrócić uwagę  że wielokrotnie mówiłem na temat słupków które są totalnie zaniedbane – słupków zabezpieczających  pieszych w Rynku , te słupki  są bądź połamane lub wyrwane i to dotyczy tylko i wyłącznie ulic przejazdowych bo od strony parkingu słupki są nietknięte . Proponowałbym żeby większą uwagę zwróciła Straż Miejska na huśtających się młodych ludzi po 10, 15 lat chłopców na łańcuchach, bo to oni są powodem tego że te słupki są wyrwane a nie kierowcy.

Dalej proszę państwa wraca temat łatania dziur , te główne ciągi zostały załatane , ale nierówności na skrzyżowaniu ulicy Aliantów i Długiej opatrzone  w dziury funkcjonują od 2- 3 lat . na ulicy Aliantów źle wykonane zabezpieczenie po przekopach - to jest przynajmniej okres dwuletni też na naszej sesji była o tym mowa .

Dodatkowo w kontekście tego rejonu miasta chciałem spytać pana burmistrza czy zostały podjęte jakieś kroki w celu realizacji uchwały budżetowej dotyczącej tematu remontu ulicy Krzywej.Tak niedawno pan burmistrz chwalił się ze bardzo ładnie wygląda ten teren, kiedy ambasador USA odwiedzał naszą Ziemię Ząbkowicką , akurat musiał przejść przez Ulice Krzywą w tamtej części wszyscy wiemy jak ta ulica wygląda  fatalnie, jest to ulica zabytkowa i wydaje mi się że odpowiednie kwoty zostały na to przeznaczone i należy przystąpić do realizacji . Ja dlatego bardzo proszę panie burmistrzu żeby na następna komisje gospodarczą Wydział Infrastruktury Technicznej przygotował informację i harmonogram czynności podjętych w celu wykonania  tego zadania  inwestycyjnego .

Następną sprawą którą chciałem poruszyć jest sprawa – stadionu Ząbkowickiego , mianowicie była tutaj podnoszona kwestia tego że od miesiąca czerwca , jeśli nie dostosujemy stanu technicznego do wymogowi europejskich nie będzie mogła rozgrywek na naszym stadionie. A chodzi tutaj dokładnie o przeznaczenie pieniędzy na projekt pod zadaszenie części trybun na siedziska miało być wykonane za te pieniądze ok. 200 siedzisk, Uważam, że należy tutaj przyspieszyć działania , będąc na meczach nie zauważyłem żeby w tej sprawie się coś działo, jestem zaniepokojony że od nowego sezonu po prostu możemy rozgrywać swoje mecze na innych zaprzyjaźnionych stadionach a to przecież kosztuje pieniądze.

Ostatnia rzecz o która chciałem spytać mianowicie, chciałem panie burmistrzu prosić o to żeby na następna sesję, ewentualnie przygotować harmonogram prac związanych z pracami zmierzającymi do wykonania projektu basenu krytego, jak dowiedzieliśmy się na ostatniej komisji przez te 6 miesięcy nic nie zostało zrobione, jeżeli to są rozmowy ustne, to wiemy że tam gdzie są pieniądze tam gdzie jest dzieło inwestycyjne – rozmowy ustne są w ogóle rozmowami nie wiążącymi. W związku z tym bardzo jestem zaniepokojony tym że w takich trudach wywalczenie wprowadzenia tego punktu do realizacji, najpierw do WPI następnie do budżetu, możemy mieć to zadanie przesunięte na następną radę. Ta Rada sobie  nie zasłużyła  na to aby pominąć ten temat i uważam że w tej chwili już zmarnowaliśmy 6 miesięcy , cykl wykonania takiego projektu to jest 8 – 10 miesięcy , w związku  z tym już można powiedzieć że w tym roku już przegraliśmy sprawę i na pewno nie jest to z winy Rady Dlatego chciałbym usłyszeć szczegółowy harmonogram  prac jakie będą podjęte bo wiem że na dzień dzisiejszy  te prace nie zostały rozpoczęte.

Chciałem jeszcze spytać pana burmistrza czy Urząd podjął jakieś określone działania w celu przywrócenia miejsca dla Teatru Miejskiego do użytku, jak wiemy stało się nieszczęście przez czyjąś lekkomyślność został wzniecony pożar, uszkodzone zostały okna i część elewacji naszego Ratusza. W związku z tymi uszkodzeniami, praktycznie zaprzestał działalności swojej  Ząbkowicki Teatr i tutaj wyrażam swój wielki niepokój z tego powodu gdyż wiemy jak się cieszymy na każdy sukces tego Teatru wtedy mówimy wszyscy głośno że jest to nasz Teatr , chwalimy się tym teatrem a nie zastanawiamy się nad tym jak dużo wysiłku ,jak dużo pracy kosztuje tych ludzi zaangażowanych w  to co my widzimy na finale . W tej chwili oni są bezbronni, jeżeli my im nie pomożemy, jeżeli nie pomoże urząd to w zasadzie poślizg który będzie spowodowany biurokratyczną nierychliwą machiną może spowodować zaniechania prac tego teatru a nie chcielibyśmy do tego dopuścić .

 

Burmistrz  Józef Marcinkow , jak bardzo krótko , bo chciałem żebyście wysłuchali panią Izę  jeszcze na temat tych rzeczy które pan poruszył aby  wyjaśniła ,

Batalionów Chłopskich , ja się zgadzam z tym że wybraliśmy oferenta do wykonawstwa , nie trafiliśmy po prostu firma robi to bardzo ślamazarnie z resztą odpowiedz udzielałem dzisiaj dwukrotnie dzisiaj . Będzie na pewno obciążona karami umownymi, bo umowa nie została realizowana terminowo, natomiast w tym zakresie, w jakim robią – robią najbardziej pracochłonną rzecz jest to wylewanie uzbrojenia.

Rozliczenie kostki, na ten temat wyjaśniałem i informowałem kostka nie była liczona, nie było inwentaryzacji nie było potrzeby żeby liczyć. Polecone zostało dla firmy, która rozbierała żeby wywoziła ta kostkę i magazynowała ta kostkę na placu Zarządu Budynków Komunalnych i tam została składowana. W jakiej ilości i sztukach tego nie jestem w stanie odpowiedzieć.

Niepokój budzi w nas tez to że w Rynku tak dewastowane sa te słupki , wyłamywane sa tez łańcuchy Straż Miejska tez tego nie dopilnuje w nocnych godzinach to się dzieje . Kosztuje nas to, bo ciągle trzeba to naprawiać, wmontowywać nowe elementy i na bieżąco my to robimy.

Jeżeli chodzi o łatanie dziur, myśmy skończyli łatanie dziur na drogach tych głównych  pozostały nam jeszcze do załatania te dziury które są na drogach bocznych . Konopnicka , Aliantów o Aliantów o tej dziurze o której mówimy to został zobowiązany Delfin do naprawy  Delfin częściowo zrealizował naprawę tych wykopów. Naprawione zostały przekopy wykonywane przez Zakład Gazowniczy na ul. 1 Maja .

Jeżeli chodzi o stadion, ja bym się tak bardzo nie bał ze nam zamknął, nie zamkną bo przystosowanie przedłużone zostało chyba na dwa lata. Natomiast nie jest tak panie radny , że myśmy nie podjedli żadnych czynności , my po rozmowie z zarządem Klubu Orzeł ustaliliśmy że zakupujemy 500 krzesełek i jest kwestia poszukania pieniędzy na zakup elementów stalowych . Prowadzone są rozmowy z firmami, które mogłyby zasponsorować ewentualnie, mamy takie dwie firmy i myślę ze w okresie wakacyjnym zostanie to zrobione bez żadnych problemów.

Natomiast kwestia basenu będę bardzo prosił panią Izę aby powiedziała i poinformowała o problemach z tym związanych i nie używałbym takie sformułowania że ten rok został zmarnowany bo tak nie jest. Skoro wykonanie projektu będzie trwać miesięcy to i tak nie mamy pieniędzy żeby w tym roku zapłacić za cały projekt i tak będzie musiała być umowa podpisana o realizacji w cyklu tego i przyszłego roku projekt będzie kosztował ponad 200 a my mamy 145 tys. w budżecie.

Jeżeli chodzi o ratusz ,tez bym bardzo prosił aby się tym nie niepokoić dlatego że już sa zamówione okna  a nie mogliśmy podjąć czynności  wcześniej dopóki  nie było dokonanych oględzin i wyceny  przez zakład który ubezpieczył imprezę na kwotę 20 tys. zł, na bardziej zaniepokoiła cena szkody na jaką została wyceniona szkoda , na kwotę 5 tys. zl. Skoro 1 okno będzie kosztowało w granicach 2 tys. zł. Okna musza być drewniane, zostało to już zlecone firmie i uzgodnione z konserwatorem. Nie widzę żadnych problemów żeby Teatr miał problemy z funkcjonowaniem, dlatego że Teatr może w tej chwili   skorzystać przy dobrej woli i współpracy z dyrektorem Ząbkowickiego Ośrodka Kultury i tam robić działalność tą kulturalną. Jest gorszy problem , dokonujący ekspertyzy o stanie ratusza stwierdził że Ratusz się skręca , dlatego tam dokonano przy proteście użytkowników Groty dokonano wykopów w  środku w Grocie w 4 miejscach żeby znaleźć przyczynę tego skręcania . Co się okazało , w prawdzie nie ma ekspertyzy ostatecznej ale okazało się że jest bardzo wysoki poziom wód i ta wilgoć która jest ciągnie od dołu , bo tam nie ma żadnych fundamentów , tam nie ma żadnego odwodnienia i po wykopie który został dokonany momentalnie woda napłynęła do tych wykopów i w tej chwili są one zalane wodą i tu będzie problem bo tu będzie trzeba dokonać suszenia – obkopania całego Ratusza?.

Jeżeli chodzi o ulice Krzywą  tez mówiłem w swoim sprawozdaniu wykonywany jest projekt techniczny powinien on być wykonany do końca lipca , wszystko idzie na zespół  opiniowania dokumentacji, pozwolenie na budowę to przystępujemy do wykonania ulicy Krzywej .Także nie ma żadnego zagrożenia w tym roku powinna być zrobiona  .

 

Radny Kazimierz Figzał, panie burmistrzu ja jeszcze chciałem wrócić do sprawy wyglądu a właściwie stanu technicznego dróg po remontach a zwłaszcza wykonywanych przez PWiK  Delfin , czy jeszcze będziemy długo tolerować fuszerkę jak mówi radny Fiałkowski jaką funduje nam  Zakład Wodno -Kanalizacyjny  „Delfin „ ,i już tutaj podaje przykłady; około miesiąc temu przez trzy tygodnie było na przeciw wejścia do Legrand Fael  dziura , po tych trzech tygodniach po interwencjach pan Szymański tą dziurę zasypał , po następnych dwóch tygodniach , to musiało być dłużej została ta dziura zaasfaltowana cienką warstwę asfaltu- proszę państwa tam można koło urwać jadąc nawet 40 na godz.jest tak żle zrobiona ta droga . bo jest tylko  przykład w ząbkowicach bo takich kwiatków   mamy takich  dużo więcej . To nie zima doprowadziła takiego stanu tylko nasz zakład, dlatego pytam, bo są to zapytania radnych jak długo będziemy jeszcze to tolerować .  

 

Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej Witold Stolarczyk , ja myślę że tu należy się uwaga do odbierającego, kto odbiera. My poruszamy to co sesję a to nie nasza rola, ja nie dopuszczam do tego że ktoś odbierający płaci za to albo w ogóle przyjmuje to.

 

Radny Lesław Zub ,panie burmistrzu ja w ubiegłym roku zwracałem  się z prośbą w imieniu mieszkańców Osiedla XX lecia 48-51 i rodziców dzieci które uczęszczają do szkoły nr 3 aby zamknąć ten łącznik od ulicy Orkana do ul. Asnyka i do tej chwili nie zostało to zrobione .Chodzi tam gro dzieci do szkoły i stwarza to duże zagrożenie.

Kolejne pytanie, jak jest możliwość, bo występuje również w imieniu rodziców dzieci uczęszczających do SP nr 3 i mieszkańców ul. Żeromskiego postawienia przed przejściem dla pieszych od strony basenu progu zwalniającego.

 

Burmistrz Józef Marcinów, jest to droga wojewódzka , Zarząd Dróg Wojewódzkich nie wyraża zgody na ograniczenie prędkości poprzez ułożenie progu zwalniającego na swoich drogach. Takie wnioski były zgłaszane i nie wyrażają zgody na to.

 

Radny Ireneusz Woźniakowski, do tego co pan burmistrz powiedział o dziurach i wszelkich niedogodnościach które powinny być zgłaszane do naszej gminy zgadzam się . Chciałem przypomnieć że już kiedyś postulowałem  na forum Rady Miejskiej aby jeden z urzędników na ½ etatu nadzorował miasto, wyposażyć go  w aparat fotograficzny wtedy będą wszystkie te niedogodności zinwentaryzowanie , podobnie robi się we Wrocławiu w Wydziale nadzoru , gdzie urzędnicy biegają i nadzorują wykonanie np. remontów przez spółki np. dbające o zieleń miejską  i tyle w tej kwestii . Jeszcze jedno, dzisiaj rozmawialiśmy o naszym zamku, powiedziałem, że nad małą sceną z tego sklepienia cały czas odrywają się elementy, kamienie należy to zabezpieczyć. Chodzą tam turyści i może być tam wypadek.

 

Radna Jolanta Mitręga,panie burmistrzu ja w związku z pismem, jakie dwa tygodnie temu złożyłam, chciałem się zapytać czy podjął pan działania odnośnie uporządkowania terenów  zielonych i trawników  a w szczególności chodzi mi o teren  przed bokami nr 1 i 2  jest to teren gminy – kiedy to będzie uporządkowanie .

 

Grażyna Grzeszczak, kierownik Wydziału PKS, wystąpiliśmy do pana Worobca o złożenie oferty na utrzymywania tego terenu. Oferta wczoraj wpłynęła i będziemy negocjować cenę.

 

10  Sprawy różne

1.

Izabela Woronowicz ,inspektor Wydziału Infrastruktury Technicznej , Wysoka Rado , panie i panowie radni jesteśmy po rozmowach z projektantami i wykonawcami którzy wykonywali baseny , każdy z nich twierdzi i przekazuje nas do tego że najlepszym rozwiązaniem dla nas dla gminy byłoby zrobienie nie dokumentacji ,tylko ogłoszenie przetargu na wykonanie dokumentacji łącznie z budową basenu .Miałoby to się odbyć jednym przetargiem. Jest to spowodowane tym ze projektantów którzy wykonują projekty basenów krytych jest niewielu i każdy z nich ma swoje technologie , które używa w projektach , będziemy jeśli taki projekt zostanie opracowany będziemy ograniczać wykonawców do basenu ,natomiast jeśli zdecydujemy się na wybranie takiego wariantu projektu , wykonawca w uzgodnieniu z nami zrobi najkorzystniejszy projekt i ten projekt będzie synchronizowany z możliwościami wykonawca czyli z tą technologią jaką wykonuje ,  oprócz tego sa też kwestie finansowe , przy tym  wykonywaniu projektu i budowy  koszt wykonania dokumentacji to  się nazywa programu funkcjonalno – użytkowego tj kwestia do 30 – 40 tys. Natomiast tak jak już mówiliśmy koszty wykonania całej dokumentacji jest to koszt między 250-600 tys. , jeżeli nie wejdziemy do wykonania w roku następnym po otrzymaniu pozwolenia na budowę , będzie się sto przedłużało to wiąże się to z tą kwestią że taka dokumentacja będzie musiała być uaktualniana przez projektantów którzy ją wykonywali i to tez są koszty między 20 a 50 tys., za uaktualnieniem .

 

Radny Antoni Dulęba,nasuwa się tutaj uwaga, bo to koliduje z wystąpieniem pana burmistrza ze nie możemy wystąpić po żadne inne środki skoro nie mamy projektu wcześniej zrobionego? A jak

 

Burmistrz Józef Marcinków , nie tak , podstawową rzeczą -dokumentem do pozyskania środków jest posiadanie projektu z pozwoleniem na budowę , natomiast zamyka nam ewentualną  drogę  starania się o środki  rozpoczęcie inwestycji , fizyczne rozpoczęcie inwestycji .   Dlatego jest prośba do państwa i rada dla nas czy rzeczywiście ogłaszamy przetarg i wykonujemy dokumentację czy robimy całość , bo jeśli faktycznie brakuje nam pieniędzy to może rzeczywiście ogłośmy przetarg na dokumentację z koncepcjąaby wybrac najlepsza koncepcję a dopiero później w następnych latach przystępować do realizacji inwestycji i fizycznie  do jej wykonywania

 

Wice przewodniczący Rady Miejskiej Witold Stolarczyk , ja tu czegoś nie rozumiem tu fachowcy nie my mamy doradzić jakie ma być rozwiązania .

 

Izabela Woronowicz ,ja chciałabym tylko powiedzieć że to co mówiłam projektuj i wybuduj na chwilę obecną jest najbardziej korzystny dla Gminy . A w budżecie mamy tylko wpisane tylko wykonanie dokumentacji.

 

Radny Kazimierz Figzał, panie przewodniczący , szanowni państwo chce powiedzieć że jedyną rzeczą która była tu warta podkreślenia pani Izy , to jest to że jesteśmy po rozmowach, jeżeli jesteśmy po rozmowach po 6 miesiącach , to gratuluje .Myśmy zrobili wielki wysiłek w celu aby budżet został ustalony w 2005 roku tak żebyśmy mieli dużo czasu na realizację inwestycji, ja się obawiam że teraz kiedy my będziemy się domagali dlaczego ta inwestycja nie jest realizowana to za każdym razem będziemy mówili o proszę zbliżają się wybory i tutaj już są politycy. To są zwykłe gospodarcze pytania a odpowiedź była dla mnie po prostu bardzo nie merytoryczna i rozczarowała mnie ta odpowiedź .

Myśmy prosili wczoraj o harmonogram prac odnośnie budowy basenu , należałoby przedstawić ,mówię w przybliżeniu ale od pierwszych dni stycznia już można było bardzo merytorycznie pracować nad tym aby w określonym krótki czasie ogłosić przetarg i bylibyśmy już po tym etapie ogłoszenia przetargu czekalibyśmy na produkt. W tym momencie uważam że te 6 miesięcy niestety zostało zmarnowane, jednak dalej stawiam wniosek o to aby na następną komisję gospodarczą wydział przygotował dla radnych na razie członków komisji -  harmonogram prac dotyczących wykonania projektu na basen, bo tutaj często się mówiło że ten basen to wy se narysujecie tutaj, nie namalujecie . Tak to jest prawda bo żeby go wybudować trzeba go najpierw namalować, taka jest procedura,najpierw koncepcja tak jak robiliśmy to z halą, później do tej koncepcji był robiony projekt,następnie kiedy było to zrobione uzyskaliśmy pozwolenie na budowę i otwiera nam to drogę do przeprowadzenia przetargu. Dzisiaj jesteśmy na samym początku drogi a właściwie nic nie rozpoczęliśmy, bo dopiero jesteśmy po rozmowach. Słowo po rozmowach dla mnie osobiści nic nie oznacza i jestem głęboko rozczarowany tym, co się w tej kwestii do tej pory zrobiło.

 

Danuta Wyskwarska, w kwestii basenu i wątpliwości pana radnego, że, jeżeli to będzie budowane systemem zaprojektuj i wybuduj to nie kwalifikujemy się do pozyskiwaniu środków – nie? Fundusze unijne również przewidują taką technikę.

 

Radny Kazimierz Figzał, proszę państwa ja przepraszam, że pytam i z taką dociekliwością pytam, ale wynika to z ostatnich informacji można było przeczytać w prasie dolnośląskiej, że mamy przygotowane 20 ha pod strefę, z tego, co ja wiem to jest w, 2,3,4wkawałach kawałach okolicy ulicy Cukrowniczej, dlatego jestem dociekliwy,dlatego że napotkałem na pewne nieścisłości, które były podawane w prasie.

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Witold Stolarczyk , ja uważam że tu była bardzo dobra informacja ze ja nie wyobrażam sobie że będziemy robić pierw. projekt klepniemy projekt a potem ten projekt będzie nas kosztował niewiem ile. Trzeba to łączyć i to jest bardzo dobra informacja uzyskana. Nie wracajmy do historii, że 6 miesięcy żeśmy stracili, jesteśmy w czerwcu przed nami wakacje i skoncentrujmy się nad tym żeby w końcówce naszej rady podjąć jakieś decyzje wiążące na następna radę i to będzie tez sukces.

 

Burmistrz Józef Marcinków ,  i proszę pana jest prawie 20 ha , bo jeżeli mamy ponad 4 ha przy ulicy Wrocławskiej , 7 ha przyjęte od SKR przy  ulicy Kamienieckiej i  9 ha przy ulicy Cukrowniczej – to jest  20 ha więc dane są prawdziwe .

Natomiast,proszę państwa dziwię się wypowiedzi radnego który ma pretensje że uchwaliliśmy budżet w miesiącu grudniu , to dobrze że uchwaliliśmy . Budżet realizuje się przez cały rok tak jak wczoraj tłumaczyłem to na komisji Gospodarczej , do budżetu opracowany jest haromonogram wydatków  przychodów przychodów harmonogram przychodów i na podstawie  tego harmonogramu który został przekazany do RIO jest realizowany ten budżet . To nie jest tak że my w ciągu jednego miesiąca lub dwóch cały budżet załatwimy, zrealizujemy i nic więcej nie mamy do roboty i nic więcej . Mamy rok czasu do realizacji budżetu, w założeniach mamy projekt techniczny na budowę basenu i taki przetarg powinien się odbyć. Mamy 145 tys. zl. napewno wykonawca nie zrobi tego w ciągu  miesiąca lub dwóch , natomiast będzie musiał to wykonywać w granicach 8 - 10 miesięcy , może gdybyśmy ogłosili przetarg w miesiącu  styczniu mielibyśmy w tym roku , ale nie mamy za co zapłacić w tym roku .  W związku z tym robimy po gospodarsku aby nie było żadnych kłopotów. Dlatego proszę nie wypominać tego że budżet uchwaliliśmy w miesiącu grudniu . W pierwszym okresie zostało wykonane wiele przetargów, już wiele robót rozpoczęto .

Kwestia basenu, ja nie wiem czy nas będzie stać, trzeba byłoby koniecznie ustalić zmianę do budżetu i do WPI gdybyśmy chcieli robić wszystkie inwestycje, może ograniczmy się do projektu, zróbmy projekt techniczny i projekt techniczny na hale robiony był łącznie z koncepcją, która jest, tylko wybieraliśmy i projekt i koncepcję i później do tego dopracowywano. Może zróbmy w ten sposób abyśmy w przyszłym roku wiedzieli, co mamy a później w przyszłym roku możemy się o te środki starać i w zależności od tego ustalamy sobie cykl inwestycji.

 

Radny Kazimierz Figzał, pan burmistrz oczywiści swoim starym sposobem pięknie sprawę uogólnił ,natomiast ja w swojej wypowiedzi wskazałem jedną rzecz tylko wskazałem basen i zaniechania wokół tej kwestii , o niczym więcej nie mówiłem .

 

Radna Jolanta Mitrega , panie przewodniczący , pan burmistrz na początku swoim sprawozdaniu stwierdził  że Samorząd  mieszkańców osiedla XX-lecia stara się  o uruchomienie świetlicy dla dzieci i młodzieży .Tak jest to prawda , robimy w tym kierunku duże starania  i również chciałabym państwu powiedzieć że pana Prezes Szlachta  zobowiązał się że Spółdzielnia Mieszkaniowa  wyremontuje i wymaluje nam to pomieszczenie , mimo  że jest to budynek gminny .Również zobowiązał się do częściowego wyposażenia tej świetlicy , ale mam  z tego tytułu zapytanie do pana burmistrza – czy  samorząd mieszkańców może liczyć na pomoc ze strony Gminy jeśli chodzi o  jakieś ½ lub ¼ etatu , ponieważ tą świetlicę  chcielibyśmy uruchomić od 1 IX .

 

Burmistrz Józef Marcinków,  proszę państwa  to pomieszczenie na świetlice jest małe w budżecie naszym mamy środki rozdysponowane , kwestia etatowego zatrudnienia nie widzę takie możliwości .

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Witold  Stolarczyk , zbliżyliśmy się do końca , chciałbym podziękować burmistrzowi , pracownikom urzędu , sołtysom , wszystkim radnym za zakończenie  50 sesji .   

 

 

Protokół sporządzony

Został  na  podstawie

Zapisu na taśmie magnetofonowej .

Elżbieta Perfikowska 

 

 

 

 

 

                                                                  Przewodniczący   Rady Miejskiej

                                                                           Andrzej   Dominik