Protokół nr V / 2006
z Sesji Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniu 27 grudnia 2006 roku
w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich
Godzina rozpoczęcia 12. 05
W sesji udział wzięli :
Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Krzysztof Kotowicz Burmistrz Ząbkowic Śląskich
Sekretarz Gminy Wojciech Jankowski
Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna
Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:
Nieobecni radni to :
Józef Horowski nieobecny nieusprawiedliwiony
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8
marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik - o t w o r z y ł V
Sesję Rady Miejskiej w
Ząbkowicach Śląskich V kadencji ,
stwierdzając ze uczestniczy w niej 20 radnych , co stanowi odpowiednie
quorum przy którym rada może obradować i podejmować prawomocne
uchwały .
Poinformował że protokół obrad sesji prowadzić będzie Elżbieta Perfikowska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.
Następnie przedstawił porządek posiedzenia:
Poprosił Wysoką Rade aby wprowadzono do porządku obrad uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian w uchwałę XII/ 85 / 2005 w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy na lata 2006 - 2008 .
Rada wyraziła zgodę na wprowadzenie
do porządku obrad powyższej uchwały .
Ad. pkt. 1
Porządek obrad został przyjęty z uwzględnieniem wniosku Przewodniczącego Rady Miejskiej
Ad. Pkt. 2
Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna przedstawiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2006 rok .
( projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał, przedstawił opinie komisji i stwierdził że komisja po wnikliwej analizie projektu uchwały zaopiniowała projekt pozytywnie .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , otworzył dyskusje nad projektem uchwały . W związku z brakiem pytań poddał projekt od głosowanie .
Głosowanie: 18 głosów za , 1 głos
wstrzymujący się
Uchwała nr IV / 17 / 2006 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2006 rok . została przyjęta .
Ad. Pkt. 3
Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna uzupełniła projekt uchwały, stwierdziła, że na posiedzeniu komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu do załącznika nr 1 włączona została jedna pozycja jest to dotacja, którą otrzymaliśmy z budżetu państwa w wysokości 14.222 zł. . W związku z tym że zadanie będzie realizowane w 2007 roku aby nie oddawać dotacji została ona wprowadzona do planu finansowego jako wydatki nie wygasające, które będą wydatkowane w 2007 roku .
Następnie przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają wraz z upływem roku kalendarzowego.
( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,wyjaśnił że w pierwotnej wersji jaką radni otrzymali w materiałach na sesję był tylko zapis kultura i ochrona dziedzictwa narodowego i kwota 4100 zł. , przed komisją Gospodarczą pani skarbnik przekazała członkom komisji zweryfikowany plan wydatków gdzie została umieszczona kwota 13.200 , natomiast w trakcie prac komisji i dzięki sugestii radnej Ewy Figzał, gdzie naświetliła tą sprawę przeprowadzono konsultację z Urzędem Wojewódzkim że te dwie kwoty 9.786 zł. i 4436 zł powinny również znaleźć się w tym projekcie uchwały. Dlatego ostateczny projekt uchwały brzmi w takiej wersji jaką przekazała pani skarbnik .
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał, po wprowadzeniu powyższych poprawek komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Radna Irena Szewczyk, zapytała, jakie straże otrzymają dotację z PZU?
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, będzie to Ochotnicza Straż Pożarna w Braszowicach i Stolcu , tyczy się to wydatków jednostek które są w systemie ratownictwa medycznego . Stolec jest już taka jednostką , natomiast Braszowice będą w 2007. Są to środki przeznaczone na zakup torby ratowniczej.
W związku z brakiem pytań poddał projekt uchwały pod głosowanie .
Głosowanie: 19 głosów za
Uchwała nr IV /18 / 2006 w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają wraz z upływem roku kalendarzowego została przyjęta .
Ad. Pkt. 4
Danuta Wyskwarska inspektor ds. promocji Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmiany w uchwale XII/ 85 / 2005 z dnia 30 grudnia 2005 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Ząbkowice Slaskie na lata 2006-2008
( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu )
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figał , stwierdził że projekt uchwały uzyskał pozytywną opinie komisji .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusje nad projektem uchwały. W związku z brakiem pytań poddał projekt od głosowanie.
Głosowanie: 19 głosów za
Uchwała Nr IV /16 / 2006 w sprawie wprowadzenia zmiany w uchwale XII/ 85 / 2005 z dnia 30 grudnia 2005 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Ząbkowice Slaskie na lata 2006-2008 została przyjęta .
Ad. Pkt. 5
Interpelacje i zapytania radnych
Nie zgłoszono żadnych interpelacji ani zapytań.
Ad. pkt. 6 Sprawy różne
1.
Sekretarz Gminy Wojciech Jankowski, przekazał informacje, że zgodnie z podjętą wcześniej uchwałą o wyborach jednostkach pomocniczych- sołtysów i rad sołeckich został opracowany harmonogram wyborów który został zatwierdzony przez burmistrza, znajduje się on w Biurze rady i jest do wglądu. Wybory zaczynają się od 5 stycznia i trwać będą one do 12 lutego br.
2.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poinformował że do Biura Rady wpłynął projekt uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawicieli Gminy Ząbkowice Slaskie do Zgromadzenia Miedzygminnego Związku Celowego w Kłodzku . Zgodnie ze statutem tego stowarzyszenia w skład przedstawicieli wchodzi automatycznie burmistrz danej gminy , natomiast rada Gminy desygnuje jeszcze dwie osoby .
Burmistrz zaproponował aby przedstawicielami z ramienia gminy była pani Agnieszka Gnach jak również Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu .
Projekt uchwały został przedstawiony na komisji członkowie komisji przełożyli rozpatrzenie projektu uchwały na następne posiedzenie Rady .
Następną sprawą która wpłynęła to pismo Burmistrza aby Rada Miejska wytypowała 5 przedstawicieli do składu Komisji Mieszkaniowej.
Przypomniał że rada poprzedniej kadencji podjęła taką decyzje aby w skład tej komisji wchodzili przedstawiciele Rady Miejskiej. W trakcie prac tej komisji niektórzy radni wycofali się i dlatego poddaje pod rozwagę aby to przemyśleć i abyśmy na następnej sesji również zajęli stanowisko w tej sprawie . Jeśli są radni chętni do pracy w tej komisji poprosił o zgłaszanie się do Biura Rady.
3.
Radna Ewa Figzał zwróciła się z prośba o dostarczenie jej jednolitego tekstu Wieloletniego Programu Inwestycyjnego.
4.
Radny Kazimierz Figzał zwrócił się z prośba o dostarczenie haromonogramu spotkań wyborów rad sołeckich .
Ponadto poprosił członków Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu po pozostanie po sesji , gdyż chciałaby przekazać informacje które uzyskał od burmistrza odnośnie trzech zapytań z którymi państwo wystąpili na komisji .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił, aby Przewodniczący pozostałych komisji również pozostali po sesji .
Radna Irena Szewczyk zaproponowała aby informacje te zostały przekazane całej Radzie .
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał , pytania te dotyczyły przede wszystkim dwóch spraw: dotyczyły sprawy obsadzenia stanowiska skarbnika i sekretarza oraz informacji na temat budżetu który został nam przekazany zgodnie z prawem po 15 listopada po przekazaniu tego projektu budżetu do Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Zaproponował aby Burmistrz przedstawił te wszystkie informacje .
Burmistrz Krzysztof Kotowicz , jeśli chodzi o obsadzenie stanowisk sekretarza i skarbnika zgodnie z przepisami będą wnioskował do Rady Miejskiej o powołanie tych osób w momencie gdy zaistnieją ewentualne wakaty na tych stanowiskach .
W tej chwili współpraca z panem sekretarzem i panią skarbnik układa się pozytywnie , rzeczywiści nie ukrywam i obie osoby o tym wiedzą ze planuję zmianę na tych stanowiskach. Zmiany będą miały miejsce w styczniu .
Jeśli chodzi o projekt budżetu , chciałbym żeby dotarł on do państwa radnych w wersji przezemnie autoryzowanej i tak jak zapowiadałem do 15 stycznia , przy czym pewne wycinki tego budżetu będą miały charakter budżetu zadaniowego .
5.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , szanowni państwo pozwólcie że złoże państwu w przededniu Nowego Roku 2007 aby te zamierzenia państwa i nasze wspólne które zamierzamy przyjąć i realizować w 2007 roku się spełniły . Natomiast państwu i państwa rodzinom życzę zdrowia , radości wzajemnej życzliwości i spełnienia wszystkich zamierzeń i ustaleń aby się w 2007 roku się zrealizowały . Aby ten rok nie był gorszy od 2006 roku .
Radny Kazimierz Figzał do życzeń przewodniczącego rady dołączył życzenia dla pracowników Urzędu Miejskiego .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamknął V sesje Rady Miejskiej V kadencji .
Godzina zakończenia 1300
Na
tym protokół zakończono
Protokołowała
Elżbieta
Perfikowska
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej
Dominik .