Protokół  nr V / 2006

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 27  grudnia  2006 roku

w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich   

 

 

Godzina  rozpoczęcia 12. 05

W sesji udział  wzięli :

 

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

Krzysztof  Kotowicz      Burmistrz   Ząbkowic Śląskich

Sekretarz Gminy Wojciech Jankowski

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna 

 

Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:

 

Nieobecni radni to :

Józef Horowski                       nieobecny nieusprawiedliwiony

 

 

            Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca  1990 roku o samorządzie  gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  - o t w o r z y ł  V  Sesję Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich V kadencji ,  stwierdzając ze uczestniczy w niej 20 radnych , co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować i podejmować  prawomocne  uchwały .

 

Poinformował że protokół obrad sesji prowadzić będzie  Elżbieta Perfikowska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.

 

Następnie przedstawił porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku obrad .
  2. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2006.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia  wykazu wydatków które nie wygasają wraz  z upływem roku budżetowego
  4. Interpelacje i zapytania radnych
  5. Sprawy różne
  6. Zakończenie obrad .

 

Poprosił Wysoką Rade aby wprowadzono do porządku obrad uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian w uchwałę XII/ 85 / 2005 w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy na lata 2006 - 2008 .

Rada wyraziła zgodę na wprowadzenie  do porządku obrad powyższej uchwały .

 

Ad. pkt. 1

Porządek obrad został przyjęty z uwzględnieniem wniosku Przewodniczącego Rady Miejskiej  

 

 

Ad. Pkt. 2

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna przedstawiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2006 rok .

( projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodniczący  Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał, przedstawił opinie komisji i stwierdził że komisja po wnikliwej analizie projektu uchwały zaopiniowała projekt pozytywnie .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , otworzył dyskusje nad projektem uchwały . W związku z brakiem pytań poddał projekt od głosowanie .

 

Głosowanie: 18 głosów za , 1 głos wstrzymujący się

 

Uchwała nr IV / 17 / 2006 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2006 rok . została przyjęta .

 

Ad. Pkt. 3

 

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna uzupełniła projekt uchwały, stwierdziła, że na posiedzeniu komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu do załącznika nr 1 włączona została jedna pozycja jest to dotacja, którą otrzymaliśmy z budżetu państwa w wysokości 14.222 zł. . W związku z tym że zadanie będzie realizowane w 2007 roku aby nie oddawać dotacji została ona wprowadzona do planu finansowego jako wydatki nie wygasające, które będą wydatkowane  w 2007 roku . 

Następnie przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają wraz z upływem roku kalendarzowego.

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,wyjaśnił że w pierwotnej wersji jaką radni otrzymali w materiałach  na sesję był tylko  zapis kultura i ochrona dziedzictwa narodowego i kwota 4100 zł. , przed komisją Gospodarczą pani skarbnik  przekazała członkom komisji  zweryfikowany plan wydatków gdzie została  umieszczona kwota 13.200 , natomiast w trakcie prac komisji i dzięki sugestii radnej Ewy Figzał, gdzie naświetliła tą sprawę przeprowadzono konsultację z   Urzędem Wojewódzkim  że te dwie kwoty  9.786 zł. i 4436 zł powinny również znaleźć się w tym projekcie uchwały. Dlatego ostateczny projekt uchwały  brzmi w takiej wersji jaką przekazała pani skarbnik .

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał, po wprowadzeniu powyższych poprawek komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusję nad projektem uchwały.

 

Radna Irena Szewczyk, zapytała, jakie straże otrzymają dotację z PZU?

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, będzie to Ochotnicza Straż Pożarna w Braszowicach i Stolcu , tyczy się to  wydatków jednostek które są w systemie ratownictwa medycznego . Stolec jest już taka jednostką , natomiast Braszowice będą w 2007. Są to środki przeznaczone na zakup torby  ratowniczej.

 

W związku z brakiem pytań poddał projekt uchwały pod głosowanie .

 

Głosowanie: 19 głosów za

 

Uchwała nr IV /18 / 2006  w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają wraz z upływem roku kalendarzowego została przyjęta .

 

Ad. Pkt. 4

 

Danuta Wyskwarska inspektor ds. promocji Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmiany w uchwale XII/ 85 / 2005 z dnia 30 grudnia 2005 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Ząbkowice Slaskie na lata 2006-2008

( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu )

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figał  , stwierdził że projekt uchwały uzyskał pozytywną opinie komisji .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusje nad projektem uchwały. W związku z brakiem pytań poddał projekt od głosowanie.

 

Głosowanie: 19 głosów za 

 

Uchwała Nr IV /16 / 2006  w sprawie wprowadzenia zmiany w uchwale XII/ 85 / 2005 z dnia 30 grudnia 2005 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Ząbkowice Slaskie na lata 2006-2008 została  przyjęta .

 

Ad. Pkt. 5

Interpelacje i zapytania radnych

 

Nie zgłoszono żadnych interpelacji ani zapytań.

 

Ad. pkt. 6 Sprawy różne

 

1. 

Sekretarz Gminy Wojciech Jankowski, przekazał informacje, że zgodnie z podjętą wcześniej uchwałą o wyborach jednostkach pomocniczych- sołtysów i rad sołeckich został opracowany harmonogram wyborów który został  zatwierdzony przez burmistrza, znajduje się on w Biurze rady i jest do wglądu. Wybory zaczynają się od 5 stycznia i trwać będą one do 12 lutego br.

 

2.

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poinformował że do Biura Rady wpłynął projekt uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawicieli Gminy Ząbkowice Slaskie do Zgromadzenia  Miedzygminnego Związku Celowego w Kłodzku . Zgodnie ze statutem tego stowarzyszenia w skład przedstawicieli wchodzi automatycznie burmistrz danej gminy , natomiast rada Gminy desygnuje jeszcze dwie osoby .

Burmistrz zaproponował aby przedstawicielami z ramienia gminy była pani Agnieszka Gnach  jak również Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu .

Projekt uchwały został przedstawiony na komisji członkowie komisji przełożyli rozpatrzenie projektu uchwały na następne posiedzenie Rady .   

 

Następną sprawą która wpłynęła to pismo Burmistrza aby Rada Miejska wytypowała  5  przedstawicieli do składu Komisji Mieszkaniowej.

Przypomniał że rada poprzedniej kadencji podjęła taką decyzje aby w skład tej komisji wchodzili przedstawiciele Rady Miejskiej. W trakcie prac tej komisji niektórzy radni wycofali się i dlatego poddaje pod rozwagę aby to przemyśleć i abyśmy na następnej sesji również  zajęli stanowisko w tej sprawie . Jeśli są radni chętni do pracy w tej komisji poprosił o zgłaszanie się do Biura Rady.

 

3.

Radna Ewa Figzał zwróciła się z prośba o dostarczenie jej jednolitego tekstu Wieloletniego Programu Inwestycyjnego.

 

4.

Radny Kazimierz Figzał zwrócił się z prośba o dostarczenie haromonogramu spotkań  wyborów rad sołeckich .

Ponadto poprosił członków Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu po pozostanie po sesji , gdyż chciałaby przekazać informacje które uzyskał od burmistrza odnośnie trzech zapytań  z którymi państwo wystąpili na komisji .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poprosił, aby Przewodniczący pozostałych komisji również pozostali po sesji .

 

Radna Irena Szewczyk zaproponowała aby informacje  te zostały przekazane całej Radzie .

 

Przewodniczący  Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał , pytania te dotyczyły przede wszystkim dwóch spraw: dotyczyły sprawy obsadzenia stanowiska skarbnika i sekretarza oraz informacji na temat  budżetu który został nam  przekazany  zgodnie z prawem po 15 listopada po przekazaniu tego projektu budżetu do Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Zaproponował aby  Burmistrz przedstawił te wszystkie informacje .

 

Burmistrz  Krzysztof Kotowicz , jeśli chodzi o obsadzenie stanowisk sekretarza i skarbnika zgodnie z przepisami będą wnioskował do Rady  Miejskiej o powołanie tych osób w momencie  gdy zaistnieją ewentualne wakaty na tych stanowiskach .

W tej chwili współpraca z panem sekretarzem i panią  skarbnik układa się pozytywnie , rzeczywiści nie ukrywam i obie osoby o tym wiedzą ze planuję zmianę na tych stanowiskach. Zmiany będą miały miejsce w styczniu .

Jeśli chodzi o projekt budżetu , chciałbym  żeby dotarł on do państwa radnych w wersji przezemnie   autoryzowanej i tak jak zapowiadałem  do 15 stycznia , przy czym pewne wycinki tego budżetu będą miały charakter budżetu  zadaniowego .

 

5.

Przewodniczący   Rady Miejskiej Andrzej Dominik , szanowni państwo pozwólcie że złoże państwu w przededniu Nowego Roku 2007 aby te zamierzenia państwa i nasze wspólne które zamierzamy  przyjąć i  realizować w 2007 roku się spełniły  . Natomiast państwu i  państwa rodzinom życzę zdrowia , radości  wzajemnej życzliwości i spełnienia   wszystkich zamierzeń i ustaleń aby się w 2007 roku się zrealizowały . Aby ten rok nie był gorszy od 2006 roku . 

 

Radny Kazimierz  Figzał  do życzeń przewodniczącego rady dołączył życzenia dla pracowników Urzędu Miejskiego .

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik  , w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamknął V sesje Rady Miejskiej V kadencji .

 

Godzina zakończenia   1300

 

 

Na tym protokół zakończono

Protokołowała

Elżbieta Perfikowska

 

 

                                                                                  Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                              Andrzej Dominik .