Protokół  nr IV / 2006

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 15  grudnia  2006 roku

w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich

 

 

Godzina  rozpoczęcia 12 05

W sesji udział  wzięli :

 

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

Krzysztof  Kotowicz      Burmistrz   Ząbkowic Śląskich

Tadeusz Cymbała       Wicestarosta  Powiatu Ząbkowickiego

Sekretarz Gminy Wojciech Jankowski

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna 

 

Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:

 

 

            Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca  1990 roku o samorządzie  gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  - o t w o r z y ł   IV  Sesję Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich V kadencji ,  stwierdzając ze uczestniczy w niej 21 radnych , co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować i podejmować  prawomocne  uchwały .

 

Zwrócił się do Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej o odczytanie stanowiska Rady Miejskiej w 25 rocznicę wprowadzenia stanu wojennego.

 

Ryszard Barański odczytał stanowisko w następującym brzmieniu :

 

Rada Miejska V kadencji oddaje hołd wszystkim pomordowanym i prześladowanym w okresie stanu wojennego, a także wyraża najwyższe uznanie dla osób, które organizowały opór i aktywnie sprzeciwiały się represjom totalitarnej władzy .

Dziś Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich składają wyrazy wdzięczności wszystkim tym, którzy  podjęli walkę o wolność , niepodległość i sprawiedliwość .

Niech pamięć o13 grudnia 1981 roku zobowiązuje nas do ochrony demokracji , wolności i międzyludzkiej solidarności .

 

Minutą ciszy uczczono pamięć tych którzy zginęli w okresie stanu wojennego . 

 

Następnie przedstawił porządek posiedzenia:

1.      Przyjęcie porządku posiedzenia

2.      Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z pracy od ostatniej sesji

3.      Informacja Burmistrza Ząbkowic Śląskich z pracy od ostatniej sesji

4.      Podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu osobowego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

5.      Uzupełnienie składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej .

6.      Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Ząbkowic Śląskich

7.      Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich .

8.      Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży radnym oraz miesięcznej diety dla Przewodniczącego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich.

9.       Podjęcie uchwały w sprawie wyboru sołtysów, rad sołeckich, zarządów osiedli na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Slaskie na okres kadencji 2006 - 2010

10.  Interpelacje i zapytania radnych

11.  Sprawy różne

12.  Zakończenie obrad.

 

Zwrócił się do rady o wprowadzenie  do porządku obrad uchwałę w sprawie ustalenia diet  oraz zwrotu kosztów podróży dla przewodniczących organów wykonawczych , jednostek pomocniczych  Gminy Ząbkowice Śląskie są to sołtysi , przewodniczący rad sołeckich oraz przewodniczący rad  osiedli  .Poinformował że projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany  przez  Komisję  Rozwoju Gospodarczego i  Budżetu .

 

W wyniku głosowania Radni przyjęli propozycje przewodniczącego Rady Miejskiej i wprowadzono do porządku obrad projekt uchwały.

 

Ad. pkt. 1

Porządek obrad został przyjęty .

 

Ad. pkt. 2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , przedstawił  informacje z pracy od ostatniej sesji.

Poinformował że odbył spotkanie  z przewodniczącymi klubów radnych na którym omawiane były sprawy funkcjonowania Rady. W dniu 5 grudnia odbyłem spotkanie Prezydium Rady Miejskiej, na którym również omawiane były sprawy funkcjonowania i organizacji pracy rady. Na spotkaniu tym ustalono i będzie to propozycja dla rady, aby od miesiąca stycznia powrócić do dyżurów Radnych, aby przyjmowali oni interesantów. Rozważano również problem miejsca odbywania posiedzeń , sala nasza jest zbyt mała , bierze się pod uwagę odbywanie posiedzeń w sali Zarządu Budynków Komunalnych .Planuje się również sesje wyjazdowe na terenie sołectw.

W dniu 13 grudnia uczestniczyłem w spektaklu - wieczornicy pt. " Za czym kolejka ta stoi " w wykonaniu uczniów Liceum Ogólnokształcącego. W dniu dzisiejszym odbyłem spotkanie opłatkowe w Domu Seniora . 

 

Ad. pkt. 3

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , złożył sprawozdanie z pracy za okres od 4 do 14 grudnia  br. ( szczegółowe sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik otworzył dyskusję nad sprawozdaniem.

 

Wiceprzewodniczący  Rady Miejskiej Ryszard Barański , wystąpił z zapytaniem odnośnie poszerzenia Strefy Ekonomicznej  na naszym terenie ? 

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz, w przypadku Ząbkowic Śląskich jest to w trakcie precyzowania między 50 a 70 ha

 

Ad. pkt. 4

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik- odczytał pismo z Krajowego Biura Wyborczego wskazującego kandydatów na radnych.( pismo stanowi załącznik do protokołu)

 

Odczytał oświadczenie Pana Władysława Witkowskiego o nie utraceniu czynnego i biernego prawa wyborczego ( pismo stanowi załącznik do protokołu), po czym odczytał projekt uchwały w sprawie uzupełnienia składu osobowego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

Która poddał pod głosowanie ;

 

Głosowanie : 20 głosów  za

 

Uchwała nr IV/9/2006 w sprawie uzupełnienia składu osobowego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich została podjęta.

 

Władysław  Witkowski złożył ślubowanie Radnego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich.

 

Ad. pkt. 5.

Uzupełnienie składów osobowych stałych komisji Rady Miejskiej.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował, że na ostatniej sesji rady powołane zostały stałe komisje Rady Miejskiej, pozostały 3 miejsca wolne w komisjach jest to w Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego- 1 miejsce, Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska 2 miejsca.

 

Radny Marek Ciapka, złożył rezygnację z pracy w Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego na rzecz kolejnego radnego.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ryszard Barański zwrócił się do Radnego Marka Ciapki  aby nie rezygnował z pracy w komisji z tytułu  tego że jest on strażakiem a jego udział byłby wskazany w pracach komisji .

 

Radny Marek Ciapka , decyzja została podjęta przeze mnie ale służę  pomocą i głosem doradczym .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał pod głosowanie przejęcie rezygnacji  z członkostwa w Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego przez pana Marka Ciapke .

 

Głosowanie : 18 głosów za , 2 głosy  przeciwne i 1 głos wstrzymując się

 

Wystąpił do radnych o zgłaszanie  kandydatur do  pracy w Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku

 

Radny Marian Tokarczyk zgłosił radnego Władysława Witkowskiego ,który to wyraził zgodę.

 

Przewodniczący Rady Andrzej Dominik , zgłosił Józefa Marcinków   

 

Radny Józef Marcinków , nie wyraził zgody .

 

Radny Władysław Witkowski , w wyniku  głosowania jednogłośnie "za " wszedł w skład Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego.

 

Do składu Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska zostali zgłoszeni:

Józef Marcinków i Władysław Witkowski - radni wyrazili zgodę.

 

Radny Tomasz Stępień , złożył rezygnację  z pracy w Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej .

 

Rada w wyniku głosowania przy 1 głosie przeciwnym przyjęła rezygnacje radnego Tomasza Stępnia.

 

Radna Ewa Figzał, zaproponowała aby dopisać do składu osobowego Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego radnego Tomasza Stępnia, który wyraził zgodę.

 

Radna Anna Józefowicz zaproponowała  aby w skład komisji Rolnictwa  i Gospodarki Żywnościowej  wszedł Józef Marcinków . Radny wyraził zgodę.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik przedstawił projekt uchwały w sprawie uzupełnia składu osobowego Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich i poddał go pod głosowanie  .

 

Głosowanie : 20 głosów za , 1 głos wstrzymujący się

 

Uchwała nr IV/10/.2006 w sprawie uzupełnienia  składów osobowych Rady Miejskiej została podjęta .  

 

Ad. pkt. 5

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik przedstawił  projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Ząbkowic Śląskich .( projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

W związku  z brakiem pytań  poddał projekt uchwały pod głosowanie :

 

Głosowanie : 21 głosów  za

 

Uchwała  nr IV/ 11/2006 w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Ząbkowic Śląskich została przyjęta .

 

Ad. pkt.  6 

 

Wice Przewodniczący  Rady Miejskiej Zdzisław Burnat , przedstawił projekt uchwały w sprawie ustanowienia kierunków działania  Burmistrza  Ząbkowic Śląskich ( projekt uchwały stanowi załącznik do  niniejszego protokołu )

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał, komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusję nad przedstawionym projektem

 

Radny Józef Marcinków ,  zgłosił uwagi odnośnie projektu uchwały , pierwsza dotyczy zapisu w pkt, 6 opracowanie kompleksowego rozwiązania odpadami komunalnymi ,nie wiem czy taki zapis winien być w momencie kiedy Rada Miejska poprzedniej kadencji przyjęła program gospodarki komunalnymi ,  bo jest to rozpoczęcie nowego procesu i wydatkowanie pieniędzy na cos co jest zrobione .

Kolejna uwaga dotyczy braku propozycji rozwiązania problemu budownictwa socjalnego, wiemy że Sejm RP przyjął ustawę o wspieraniu budownictwa socjalnego i gminy będą miały możliwość realizacji  budownictwa , w związku z tym powinno być również ujęte opracowanie programu budownictwa socjalnego , jak również sprawa rozwiązania kompleksowego uzbrojenia terenu   czyli wspierania budownictwa indywidualnego .Mamy ponad 10 ha gruntów pod budownictwo indywidualne jest tylko  kwestia jego dozbrajania. Chyba, że rada podejmie decyzje o sprzedaży działek nieuzbrojonych. Ale problem w tym momencie pozostaje .

Zgłasił  poprawki dotyczące wykreślenia pkt, 6  ze względu na to że mamy taki program opracowany i drugą dotyczącą  opracowania ramowego programu rozwiązania budownictwa socjalnego .

Jeszcze jedna uwaga dotycząca zapisu gdzie jest zapis określenie kierunków działania dla burmistrza - stworzenie podstrefy w 2007 roku - taka podstrefa jest i w związku z tym ten zapis nie jest potrzebny.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, jest wniosek, aby wykreślić pkt. 6 opracowanie kompleksowego rozwiązania gospodarki odpadami komunalnymi,

 

Radny Ireneusz Woźniakowski, zgłaszam wniosek dalej idący, aby przegłosować tą uchwałę  w  takiej treści, jaka ona jest ,  dyskutowaliśmy już tą sprawę na komisji budżetowej

i doszliśmy do wniosku ze jest to uchwała intencyjna która ma za zadanie nakreślić główne kierunku działania burmistrza i uważamy że ona nakreśla je .

Myślę, że te rzeczy, które powiedział radny Marcinków one są ważne i na pewno będą realizowane przez nowego burmistrza.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, na komisji zostały wytyczone najważniejsze kierunki działania burmistrza na 2007 rok.

 

Poddał pod głosowanie projekt uchwały  w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich .

 

Głosowanie  : 20 głosów za 1 głos przeciwny

 

Uchwała  nr  IV / 13 / 2006  w sprawie ustanowienia kierunków działania Burmistrza Ząbkowic Śląskich  została przyjęta .

 

Ad.pkt. 7

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Zdzisław Burnat przedstawił projekt uchwały  w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży radnym oraz miesięcznej diety dla Przewodniczącego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał, komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie .

 

Radny Marek Ciapka , w imieniu Klubu Radnych Ziemia Ząbkowicka , mówię że  będziemy głosowali przeciwko tej uchwale . Jako uzasadnienie tego podam fakt że w pełni podzielam zamierzenia Prezydium Rady oraz  radnych zmierzających do usprawnienia pracy rady ,czyli zmiany zasad  pracy ,sesji wyjazdowych , dyżurów radnych  , to są dopiero chęci a płaci się za owoce pracy . Stwierdzamy jako klub że powinniśmy poczekać do roku następnego zobaczyć jak nam to wyszły i dopiero  zrekompensować sobie naszą pracę .

 

Radny Józef Marcinów , poprosił przewodniczącego o podanie  kwot wynikających z tych procentów .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik,  nie jest to tajemnica , przewodniczący Rady Miejskiej 1807 zł.  wiceprzewodniczący rady 1399 zł., przewodniczący komisji 1127 zł. wiceprzewodniczący komisji  1049 i radni bez funkcji  952 zł. przewodniczący komisji doraźnej  408 zł. członek komisji doraźnej  194 zł.

 

Radny Józef Marcinków ,wysoka rado nie tak dawno będąc burmistrzem Ząbkowic sl. kiedy ustalano wynagrodzenie usłyszałem słowa chodziło  o kwotę 200 zł. usłyszałem słowa że jest to skok na kasę , że są to jakby rządy Łukaszenki . W tej chwili kiedy wysoka rada przyjmuje propozycje podwyżki wynagrodzenia , w wyniku tej uchwały tworzy się jakby etat  zawodowego radnego stwarzając wynagrodzenie.

Porównując sytuację materialną mieszkańców naszej gminy- porównując  zarobki pracowników Urzędu , zarobki bezrobotnych korzystających z zasiłku  w kwocie 400 zł. biorąc pod uwagę  zatrudnianych w ramach prac interwencyjnych czy robót publicznych biorących na rękę 500 zł.- grupa radnych wnioskuje o podwyższenie wynagrodzenia , nie będę mówił że diety o 100 a nawet 200 % . tworząc nowe etaty w radzie ?. Jak to się ma do wynagrodzeń pracowników .

Przede wszystkim budżet Gminy który jest bardzo napiętym budżetem nie wiem czy jest w stanie to wytrzymać . W chwili obecnej wynagrodzenie z tytułu wypłaty wynagrodzenia wg stawek które obowiązują jest to 130 tys. zł. państwo w budżecie na przyszły rok przyjmując te stawki które są proponowane musicie przewidzieć 280 tys. zł. Należy sobie postawić pytanie - czy nas stać na to? w sytuacji finansowej taka jaka jest .Proponuje utrzymanie tych stawek które obowiązują na dzień dzisiejszy.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik, nie wiem jaki jest pana wniosek bo raz pan wnioskuje aby utrzymać  te same stawki ? Poddamy projekt uchwały pod głosowanie jeśli on nie przejdzie to stawki będą utrzymane .

W związku z brakiem zapytań  zamykam dyskusję i podaję wysokiej radzie pod głosowanie projekt uchwały

 

Głosowanie : 15 za  i 6 głosów przeciwnych  

 

 Uchwala nr IV /14 /  2006 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży radnym oraz miesięcznej diety dla Przewodniczącego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich została przyjęta .

 

Radny Ireneusz Woźniakowski , zgłaszam wniosek o 10 minut przerwy .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poddał wniosek pod głosowanie

 

Głosowanie : 6 głosów za , 10  przeciw

Wniosek nie przeszedł  przystąpiono do kontynuowania porządku obrad .

 

Ad. pkt.  8

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Zdzisław Burnat ,przedstawił projekt uchwały  w sprawie wyboru sołtysów, rad sołeckich, zarządów osiedli na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Slaskie na okres kadencji 2006 - 2010

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał, komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, otworzył dyskusję.

 

Radny Marek Ciapka , mówię w imieniu Klubu Radnych Ziemia Ząbkowicka , ale zgodnie z przyjętą zasadą  ze wszyscy samorządowy i sołtysi mamy pakiet startowy taki sam na poziomie  z roku 2006 .........zapis nieczytelny

 

Sołtys wsi Sulisławice Jan Kalisz, wszyscy ubiegający się czy o urząd radnego czy o sołtysa na wsi każdy z nas deklarował się, że są to prace społeczne.Uważam, że dieta powinna zostać na tym poziomie, jakim jest.

 

Radny Józef Marcinów zaooponował wniosek aby w par. 2 dopisać i Komisji Rady Miejskiej

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik,  poddał wniosek  pod głosowanie :

 

Głosowanie : 1 głos za , 14 głów przeciw , 5  wstrzymujących się .

 

Następnie podał pod głosowanie cały projekt uchwały

 

Radny Józef Marcinków zgłaszam wniosek  żeby  zobowiązać pana przewodniczącego do przygotowania projektu uchwały w sprawie podwyższenia prowizji za pobór podatku przez sołtysów , dlatego że  sołtysi w tej chwili mają obowiązek roznoszenia decyzji podatkowych które są . Projekt uchwały powinien zakładać wzrost do 10 %.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik, myślę że ten wniosek pana  będzie tu przyjęty , ale panowie sołtysi ja do was się zwracam z apelem przygotujcie taki projekt  uchwały żeby później nie było takiego zamieszania jak jest  dzisiaj  ,bo nie wiem czy sołtys Jan Kalisz reprezentował wszystkich sołtysów czy tylko siebie .

Bo to nie jest  wymysł radnych ze sobie tak robią - były takie wnioski ze strony sołtysów w związku  z tym był przygotowany taki projekt uchwały na dzisiejszą sesję, ale widzę że mamy rozbieżne poglądy _ Rada chce , sołtysi mówią że nie , więc nie możemy uszczęśliwiać wszystkich na siłę .

W związku z tym ogłaszam 5 minut przerwy .

 

Sołtys wsi Braszowice  Jan Stelmach , panie przewodniczący , szanowni radni , w związku z tym że są wybory w najbliższym czasie sołtysów proponujemy aby ta uchwałę wstrzymać i przyjąć ją  po wyborach . Takie jest zdanie sołtysów.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, jestem również sołtysem i zgłaszam taki wniosek aby powyższy projekt uchwały rozpatrzyć miesiącu lutym po wyborach sołtysów.

 

Głosowanie: 20 głosów za

 

Ad. pkt. 9

 

Sekretarz Gminy Wojciech Jankowski przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru sołtysów, rad sołeckich, zarządów osiedli na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie na okres kadencji 2006 - 2010 ( projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał pod głosowanie projekt uchwały .

 

Głosowanie : 20 głosów za

 

Uchwała nr IV/15/2006 w sprawie  wyboru sołtysów, rad sołeckich, zarządów osiedli na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Slaskie na okres kadencji 2006 - 2010 została przyjęta .

 

 

Ad. pkt. 10 Interpelacje i zapytania radnych

 

1.

Radny Bogdan Rembisz , zgłosił dwie sprawy , jedna dotyczy świetlicy środowiskowej dla Koła Gospodyń Wiejskich ,mieszkańców i młodzieży po byłej Szkole Podstawowej w Sulisławicach . Zwróciła się do mnie przewodnicząca KGW z prośbą aby w budynku po szkole otworzyć świetlicę środowiskową dla młodzieży .Proszę  zastanowić się nad tą decyzją

 

Następna sprawa dotyczy wyborów sołtysów , zapytał kto i dlaczego włączył  Szklary Huta  

do Sulisławic ,są  obawy mieszkańców ze zostaną oni sami sobie .  

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik, odnośnie pierwszego pytania wniosek zostanie skierowany do pana Burmistrza . Kiedy była szkoła likwidowana  mieszkańcy mówili aby na bazie tej szkoły powstała świetlica , więc nie powinno być sprzeciwu ze strony Rady w tej sprawie .Napewno burmistrz przygotuje nam jakąś propozycje.

Odnośnie następne rzeczy , myślę że była to wola mieszkańców , połączenie takie mogło nastąpić na początku lat 90 . Taki podział na sołectwa jest w statucie zapisany , myślę że burmistrz  rozezna sprawę i przedłoży Wysokiej radzie .

 

Radny Bogdan Rembisz , myślę że takie połączenie wsi winno odbyć się  poprzez referendum i powinna być przede wszystkim decyzja mieszkańców w tej sprawie , a nie tak aby mieszkańcy nic nie wiedzieli . Może teraz jest taki czas aby tą sytuację przywrócić .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, żaden taki wniosek w poprzedniej kadencji nie wpłynął i pierwszy wniosek zgłosił pan dziś w tym temacie .

 

Radny Kazimierz Figzał, stwierdził że  radny poniósł problem a zatem  sprawa zostanie skierowana do pana burmistrza . Proponuję  aby Burmistrz  zaplanował wybory  w Szklarach bliżej 12 lutego a do tego czasu  przedłoży  swoją propozycje w tym temacie .

 

Burmistrz  Krzysztof Kotowicz ,   zgodził się z taką propozycją .

 

Radny Józef Marcinków , kiedy tworzono nowe sołectwa Szklary Huta były w tym czasie traktowane jako przysiółek . Sołtysem był akurat wówczas pan Bereźnicki z Rakowic , natomiast na wniosek mieszkańców  Szklary Huta zostały włączone do sołectwa Sulisławice.

 

2.

Radny Franciszek Gawęda  , poprosił aby radnym skserować Raport o Stanie Gminy który Burmistrz Józef Marcinków w dniu ślubowania  Burmistrza Krzysztofa Kotowicza  przekazał Następnie zadał pytanie do Burmistrza Krzysztofa Kotowicza czy planuje on stworzenie takiego dokumentu który  nazywałby się "bilansem otwarcia "

 

3.

Radna Irena Szewczyk , poinformowała że ma informacje z Wydziału Edukacji że świetlica środowiskowa we wsi Sulisławice działa .

 

4.

Radny Ciapka ,w związku z wyborami  do Izb Rolniczych wystąpił z zapytaniem   gdzie będą znajdować się siedziby  komisji wyborczych ?

   

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , każda gmina jest jednym obwodem i  Zarząd Dolnośląskiej zwrócił się do burmistrzów  i wójtów  o wytyczenie jednego lokalu wyborczego gdzie będą przeprowadzone wybory . Miasto i Gmina  Ząbkowice jest jednym obwodem  do głosowania  i będzie jeden lokal wyborczy wskazany przez  Burmistrza .

 

Ad.pkt. 11 Sprawy różne

 

1.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poinformował że wpłynęło pismo do rady Miejskiej od Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji z prośbą o podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości za 2007 rok .

Zwolnienie takie jest w gestii Pana Burmistrza .

 

2.

Radna Irena Szewczyk , wystąpiła do burmistrza z zapytaniem czy członkowie komisji  Oświaty mają  pracować na projekcie budżetu który otrzymali radni , czy tez pan burmistrz przedstawi swoją propozycje budżetu .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz ,odpowiedział że  autoryzowany  projekt  budżetu przedstawi  radzie nie później niż 15 stycznia przyszłego roku .

 

 

 

 

 

3.

Radny Marek Ciapka , zgłosił wniosek dotyczący pracy Rady a konkretnie glosowania nad uchwałami. Zaproponował aby na stronie internetowej Urzędu Miejskiego gdzie jest zakładka uchwały -  aby w tej zakładce podawać imienny wykaz glosowania nad uchwałami.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w myśl ustawy o samorządzie gminnym jest tam zapis ze jedynie głosowanie imienne obywa się odnośnie zwołania referendum. Nie wyobrażam sobie, aby za każdym razem pisać jak głosowali poszczególni radni. Wniosek zostanie poddany pod rozwagę Radzie.

 

4.

Radny Kazimierz Figzał, zgłosił uwagi odnośnie złej jakości wykonywania prac remontowych przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji DELFIN

 

5.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański , przy remoncie muru oporowego przy ulicy Bohaterów Getta zdewastowana została nawierzchnia asfaltowa przez wykonawcę proszę aby zająć się tym tematem .

Następne pytanie skierowane do Burmistrza to, kiedy będzie świetlica środowiskową w Szklarach?

 

6.

Sołtys wsi Braszowice Jan Stelmach,zawnioskował, aby wystąpić do Policji, o wzmożenie patroli kontroli radarowej we wsi Braszowice. Jest tam duże zagrożenie dla mieszkańców.

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , udzielił odpowiedzi na zapytania : odnośnie raportu o stanie Gminy - zostanie on dostarczony radnym .

Raport otwarcia będzie przeze mnie  sporządzony  nie później niż w ciągu 100 dni od chwili objęcia urzędu .

Jeśli chodzi o monitorowanie stanu dróg, które mają zniszczenie na wskutek pracy Spółki DELFIN będą one sprawdzone. Ul. Mickiewicza sprawdzone zostanie to również .

Sprawa muru oporowego na ulicy Bohaterów Getta zgłaszałem również swoje zastrzeżenia i oczekuję pilnej reakcji tak, aby już istniejące uszkodzenia tej nawierzchni zostały zlikwidowane.

Co do kwestii świetlic środowiskowych mam prośbie o pewną wyrozumiałości , nie chciałabym rzucać słów bez wcześniejszego uzgodnienia i konsultacji z osobami odpowiedzialnymi w Urzędzie?.

Jeśli chodzi o drogę w Braszowicach , jest już nawiązany kontakt z dyrekcją Generalną Dróg Publicznych która ma ustawić znaku ograniczające prędkość , ponadto Komenda Powiatowa Policji zadeklarowała również ustawienie  fotoradarów.

 

7.

Radny Marian Tokarczyk, zapytał czy w najbliższym czasie będzie zatrudniony wiceburmistrz .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , na pewno nie będę praktykował samotności w roli burmistrza dłużej niż miesiąc.

 

Radny Kazimierz Figzał, rada poprzedniej kadencji podjęła decyzje o budowie małej obwodnicy zwracam się do pana aby tej sprawy nie zaniechać. Chętnych na takie pieniądze jest bardzo wielu w naszym województwie, abyśmy nie przeoczyli w którymś momencie spraw proceduralnych, aby ta inwestycja nas nie ominęła. Tym bardziej, że w haromonogramie prac dotyczącym budowy małej obwodnicy rok 2007 ujęty jako rozpoczęcie inwestycji.

              Chciałem się jeszcze zwrócić do pana o wyjaśnienie faktu prasowego. Jak wiemy  tak już w naszym kraju się utarło ze plotka ma większe znaczenie niż fakt oczywisty .

W  związku z tym proszę, aby pan się odniósł do swoich słów które  zostały przedstawione w prasie  Ma pan w chwili obecnej mniejszość  a Radzie , jak zamierza pan rządzić .....

 

Panie burmistrzu  proszę aby  się pan odniósł - czy zostało to niefortunnie wypowiedziane czy celowo .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , podtrzymuje wszystko co powiedziałem ,rzeczywiści jest tak ze chce działać zgodnie z prawem . Nie wyobrażam sobie żeby  burmistrz działał przeciwko czy w konflikcie z radą i nie wyobrażam sobie żeby Rada chciała działać w konflikcie z burmistrzem .A statystyka wyborcza jest taka jaką powiedziałem ,rzeczywiście liczba głosów oddanych na mnie jest większa niż łącznie liczba głosów oddanych na wszystkich radnych . Jest to tylko fakt arytmetyczny.

 

Radna Ewa Figzał , kończąc stwierdziła że Rada nastawiona jest na współpracę Burmistrzem.

 

Burmistrza Krzysztof  Kotowicz , złożył powtórna deklaracje współpracy z Rada miejską te deklaracje złożyłem w trakcie sesji kiedy przyjąłem urząd burmistrza .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,   w związku  z wyczerpaniem porządku obrad , zamknął IV sesje Rady Miejskiej

 

Na tym protokół zakończono

 

 

                                                                                              Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                          Andrzej Dominik