Protokół nr II / 2006
z Sesji Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniu 1 grudnia 2006
roku
w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich
W sesji udział wzięli :
Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Krzysztof Kotowicz Burmistrz elekt Ząbkowic Śląskich
Sekretarz Gminy Wojciech Jankowski
Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna
Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8
marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik - o t w o r z y ł II
Sesję Rady Miejskiej w
Ząbkowicach Śląskich V kadencji ,
stwierdzając ze uczestniczy w niej 20 radnych , co stanowi odpowiednie
quorum przy którym rada może obradować i podejmować prawomocne
uchwały .
Poinformował że protokół obrad sesji prowadzić będzie Elżbieta Perfikowska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.
Następnie przedstawił porządek posiedzenia w następującym brzmieniu :
1. Przyjęcie porządku obrad
2. Przyjęcie protokołu z I sesji
3. Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich Pana Krzysztofa Kotowicza
4. Podjęcie uchwały w sprawie powołania składu osobowego stałych Komisji Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
5. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od tego podatku
6. Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2006 roku będącej podstawą obliczania podatku rolnego na 2007 rok
7. podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
8. Interpelacje i zapytania radnych
9. Sprawy różne
10. Zakończenie obrad .
Ad. Pkt. 1
Przedstawiony porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański , chciałem podziękować że 20 głosami wybrano mnie na zastępcę Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej. Dziękuję serdecznie za zaufanie jakim radni mnie obdarzyli .
Mam nadzieję że współpraca w radzie będzie się układała ponad podziałami, deklaruję państwu że zrobię wszystko aby ta współpraca była twórcza ,abyśmy wspólnie pracowali dla dobra naszego miasta , naszej Gminy.
W tym miejscu chciałbym pogratulować również państwu wyboru na radnych a także panu Burmistrzowi Krzysztofowi Kotowiczowi za to że w wyścigu o fotel burmistrza zajął pierwsze miejsce .Chciałbym również pogratulować panu Figzałowi za to że uzyskał tez bardzo dobry wynik. Chciałbym abyśmy wszyscy przyjęli te wybory z pokorą, pamiętając o tym że jednak 65 % wyborców nie poszło do wyborów.
Chciałbym abyśmy wspólnie pracując dla dobra mieszkańców udowodnili ze jednak warto iść do wyborów , że warto zmieniać władze , bo ta władza nowa na pewno zrobi coś więcej niż ta stara.
Chciałbym powiedzieć ze nie zamierzam być malowanym wiceprzewodniczącym ze będę podejmował autonomiczne decyzje , będę stał na straży tego aby w Gminie , w radzie nie było bylejakości aby nie było łamania prawa , korupcji .
Proszę państwa chciałem skończyć dwoma maksymami : PROFUTURO - PROPUBLIKO BONO .
Ad. Pkt. 2.
Protokół z I sesji Rady Miejskiej z dnia 23 listopada 2006 roku został przyjęty jednogłośnie
Ad. Pkt. 3
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , odczytał uchwałę w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich Pana Krzysztofa Kotowicza .
W wyniku głosowania 19 głosami za - uchwała została przyjęta .
Uchwała nr II/3/2006 w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich Pana Krzysztofa Kotowicza stanowi załącznik do niniejszego
protokołu .
Ad. Pkt. 4
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przypomniał radzie że Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybiera Rada Miejska zaś skład osobowy komisji ma liczyć wg zapisu w statucie do 7 osób .
Zaproponował przegłosowanie wniosku aby składy osobowe pozostałych komisji wynosiły 6osób a komisji Gospodarczej 9 osób jak miało to miejsce w poprzedniej kadencji.
W wyniku głosowania rada przyjęła wniosek Przewodniczącego jednogłośnie .
Radny Ireneusz Woźniakowski , zwrócił się do przewodniczącego rady z zapytaniem dlaczego nie zwołał on żadnych konsultacji w sprawie obsady komisji , między przedstawicieli komitetów wyborczych , przedstawicieli oficjalnie powołanymi komitetami w Radzie Miejskiej , tym bardziej że ma informacje że były już jakieś nieoficjalne konsultacje w sprawie obsady funkcji w komisjach ?
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , stwierdził że nie złamał ani statutu ani tez ustawy o samorządzie gminnym ze takie konsultacje powinny się odbyć. Każden z radnych ma prawo pracy w komisjach rady , na 21 radnych oprócz przewodniczącego każden z nich będzie miał możliwość pracy w 2 komisjach . Zaś o składach osobowych decyduje Rada a nie przewodniczący .Ponadto przypomniał że zapis w statucie mówi że w skład komisji Rewizyjnej wchodzą przedstawiciele wszystkich klubów radnych i będzie to miało miejsce.
Radny Marek Ciapka , zgłosił wniosek aby przyjąć zasadę ze przedstawiciele wszystkich klubów mają zadeklarowane jedno miejsce w składzie komisji .
Wniosek został przyjęty przez radę.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zwrócił się radnych o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Radny Ryszard Barański zgłosił kandydaturę radnego Mariana Tokarczyk, uzasadnił to tym że w poprzedniej kadencji był również przewodniczącym komisji , dał się poznać jako dobry organizator , współpracował z mieszkańcami oraz organizacjami poza rządowymi .
Marian Tokarczyk wyraził zgodę.
Więcej kandydatur nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał pod głosowanie kandydaturę Mariana Tokarczyk , która została przyjęta 19 głosami za .
Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej został Radny Marian
Tokarczyk.
Do składu Komisji Rewizyjnej zgłoszeni zostali :
Irena Szewczyk
Józef Horowski
Ewa Figzał
Kazimierz Figzał
Henryk Zięba
Marek Ciapka
Radni zgłoszeni wyrazili zgodę na prace
w komisji
Przewodniczący Rady odczytał pisma nieobecnych radnych Janusza Laboka i Józefa Marcinków , którzy zadeklarowali chęć pracy w komisjach . ( pisma stanowią załączniki do protokołu )
Skład komisji został przegłosowany przez Radnych i przyjęty jednogłośnie .
Do składu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu zgłoszeni zostali
:
Zdzisław Burnat
Marek Ciapka
Kazimierz Figzał
Ewa Figzał
Tomasz Stepień
Stanisław Nędza
Ryszard Barański
Anna Józefowicz
Ireneusz Woźniakowski
Radni zgłoszeni wyrazili zgodę na prace
w komisji .
Skład komisji został przegłosowany przez Radnych i przyjęty jednogłośnie .
Do składu Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego
zgłoszeni zostali :
Franciszek Gawęda
Władysław Raba
Ryszard Barański
Marek Ciapka
Marian Tokarczyk
Radni zgłoszeni wyrazili zgodę na prace
w komisji
Skład komisji został przegłosowany przez Radnych i przyjęty jednogłośnie .
Do składu Komisji Oświaty ,Kultury , Sportu , Turystyki i Promocji
Gminy zgłoszeni zostali :
Irena Szewczyk
Franciszek Gawęda
Jolanta Mitrega
Janusz Labok
Józef Horowski
Zdzisław Burnat
Radni zgłoszeni wyrazili zgodę na prace
w komisji
Skład komisji został przegłosowany przez Radnych i przyjęty jednogłośnie .
Do składu Komisji Zdrowia , Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska
zgłoszeni zostali:
Bogdan Rembisz
Jolanta Mitręga
Władysław Raba
Anna Józefowicz
Radni zgłoszeni wyrazili zgodę na pracę
w komisji
Skład komisji został przegłosowany przez Radnych i przyjęty jednogłośnie .
Do składu Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej zgłoszeni zostali :
Bogdan Rembisz
Józef Horowski
Henryk Zięba
Stanisław Nędza
Janusz Labok
Tomasz Stępień
Radni zgłoszeni wyrazili zgodę na pracę
w komisji .
Skład komisji został przegłosowany przez Radnych i przyjęty jednogłośnie .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zaproponował krótką przerwę aby komisje dokonały w swoich składach wyboru przewodniczącego komisji , zastępcy i sekretarza .
Wybór przedstawił się następująco :
Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu
Kazimierz Figzał Przewodniczący
Zdzisław Burnat Zastępca Przewodniczącego
Anna Józefowicz Sekretarz
Komisja Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego
Ryszard Barański Przewodniczący
Franciszek Gawęda Zastępca Przewodniczącego
Władysław Raba Sekretarz
Komisja Oświaty , Kultury , Sportu , Turystyki i Promocji Gminy
Irena Szewczyk Przewodnicząca komisji
Franciszek Gawęda Zastępca Przewodniczącego
Jolanta Mitręga Sekretarz
Komisja Zdrowia , Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska
Jolanta Mitręga Przewodnicząca komisji
Władysław Raba Zastępca Przewodniczącego
Bogdan Rembisz Sekretarz
Komisja Rolnictwa i Gospodarki
Nieruchomościami
Henryk Zięba Przewodniczący komisji
Józef Horowski Zastępca Przewodniczącego
Tomasz Stępień Sekretarz
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,odczytał treść uchwały w sprawie powołania składów osobowych komisji
W wyniku głosowania 19 głosami za - uchwała została przyjęta .
Uchwała nr II/4/2006 w sprawie powołania składów osobowych stałych Komisji
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , ogłosił przerwę na czas obrad Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu oraz Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej które dokonały zaopiniowania projektów uchwał w sprawie podatków i opłat lokalnych .
Ad. Pkt. 5
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od tego podatku ( projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał, przedstawił opinie komisji w sprawie przedstawionego projektu uchwały. Komisja zaproponowała utrzymać stawki na poziomie roku 2006,i tak :
1/ od gruntów
a/ 0,49 zł.
b/ 3.61 zł
c/ 0.16 zł
2. od budynków lub ich części :
a/ 0,43 zł.
b/ 14,50 zł.
c/ 6,75 zł.
d/ 3.71 zł.
e/ 3.52 zł.
f/ 4.48 zł
Zaproponował wykreślić par. 2 i zamienić go następującym zapisem
"
zwalnia się z podatku od
nieruchomości budynki i grunty zajęte na prowadzenie działalności w zakresie
kultury oraz kultury fizycznej i sportu
pod warunkiem ze nie jest w nich prowadzona
działalność gospodarcza , nie są one przedmiotem najmu i dzierżaw" .
Szkoły z mocy prawa są zwolnione jeżeli nie prowadzą działalności
gospodarczej.
Odnosząc się do uzasadnienia stwierdził że komisja nie zgadza się z uzasadnieniem przedstawionym przez panią Skarbnik. Podkreślił że w tej chwili komisja ma na uwadze progospodarcze kierunki pracy Rady V kadencji w związku z tym Komisja postanowiła utrzymać podatki na poziomie z 2006 roku i kierować się interesem gospodarczym tej gminy. W 2005 - 2006 roku spadła drastycznie liczba firm zarejestrowanych w Ząbkowicach Śląskich , jeżeli będzie nadal prowadzona taka gospodarka jak do tej pory liczba tych firm będzie nadal spadać . Postanowiliśmy utrzymać podatek od nieruchomości na poziomie roku 2006 a docelowo prowadząc kreatywną gospodarkę ta Rada i nowy burmistrz mam taka nadzieję, że będzie podatki obniżać. Jest to jedyna metoda na to abyśmy mogli z gospodarką w naszej gminie ruszyć a możliwości w tym budżecie są bardzo duże .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z brakiem pytań ze strony radnych , zaproponował aby przegłosować projekt uchwały przedstawionej przez komisje Rozwoju Gospodarczego i Budżetu ,
Głosowanie : 19 głosów za
Uchwała nr
II/5/2006 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień
od tego podatku została przyjęta
Ad. Pkt. 6
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , przedstawił projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2006 roku będącej podstawą obliczania podatku rolnego na 2007 rok
( projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Henryk Zięba przedstawił opinię komisji - twierdząc że w chwili obecnej sytuacja w rolnictwie i całym społeczeństwie nie sprzyja podnoszeniu podatków . Wiadomo że budżet jest to jakiś rozwój Gminy , ale śmiało można zadeklarować że jeśli stopa życiowa w naszym społeczeństwie się poprawi to wszyscy dołożymy się do tego budżetu . Natomiast na dzień dzisiejszy członkowie komisji wspólnie zadecydowali że obniżamy ten podatek z 34.55 zł. na 33 zł.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z brakiem pytań ze strony radnych , zaproponował aby przegłosować projekt uchwały
Głosowanie :19 głosów za
Uchwała nr II/6/2006 uchwały w sprawie
obniżenia średniej ceny skupu żyta
za okres pierwszych trzech
kwartałów 2006 roku będącej podstawą
obliczania podatku rolnego na 2007 rok została przyjęta .
Ad. Pkt. 7.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych ( projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał , odczytał zmiany które komisja dokonała w projekcie który został jej przedstawiony otóż w
. par. 1 w pkt. 1 lit. 1 od samochodów ciężarowych : w pkt. Lit a - od 3,5 do 5,5 tony włącznie komisja z 500 zł. obniżyła do 400 zł. obowiązujących w 2006 roku , w lit. B powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie komisja obniżyła z 900 zł. na 800 zł. .,w lit, c z 1100 zł. na 1000 zł., czyli są to stawki obowiązujące w 2006 roku .
. W pkt. 1 lit. 2 przedstawionej tabeli zostaje bez zmian .
. W par 1 pkt 1 lit. 3 obowiązuje ta sama stawka
. W par. 1 lit. 4 bez zmian za wyjątkiem , w przypadku 2 osi nie mniej niż 31 ton , komisja postanowiła utrzymać stawki z 2006 roku , to znaczy się obniżyć z 1514 zł. do 1413 zł. i inne systemy osi jezdnych z 1900 na 1800 zł. . Dla systemy ryz osiowego bez zmian.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zgłosił uwagę odnośnie pkt, trzy osie i więcej - poprosił aby nie utrzymywać stawki 2000 zł. , tylko zmienić na 1950 zł. , ponieważ jest to stawka wykraczająca ponad maksymalną stawkę jaka jest podana w Dzienniku Urzędowym .
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał, kontynuował ; w ostatniej tabeli -
Podkreślił że uzasadnienie jest podobne jak w pierwszym przypadku , chodzi o pobudzenie kreatywnej działalności zarówno Gminy jak i burmistrza i decyzja komisji idzie w tym kierunku .Zysk jaki byłby osiągnięty podnoszą podatki wynosłyby 30 tys. zł. w skali 40 mln budżetu jest to bardzo mała kwota .
Sołtys wsi Jaworek Kazimierz Dyda ,wystąpił z zapytaniem odnośnie tematu przyczep rolniczych - czy w tym roku zostaną rolnicy zwolnieni z płacenia podatku od ich posiadania ?
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , odpowiedział że przyczepy i ciągniki rolnicze są zwolnione ustawowo z podatku .
W związku z brakiem pytań przewodniczący zamknął dyskusję i podał pod głosowanie projekt uchwały .
Głosowanie : 19 głosów za ,
Uchwała nr II/7/2006 roku z w
sprawie określenia wysokości stawek
podatku od środków transportowych została przyjęta .
Ad. Pkt. 8
Interpelacje i zapytania .
Nie zgłoszono żadnych interpelacji ani zapytań
Ad. Pkt 9 Sprawy różne
Radny Stanisław Nędza , mam taki wniosek - chodzi o to że poprzednia Rada uchwaliła zmianę w planie przestrzennym Garbra - to jest tam gdzie jest kamieniołom i na dzień dzisiejszy nie było przeprowadzonej konsultacji w Braszowicach , a ten cykl idzie dalej. Nie było rozwieszone w zwyczajowo przyjętych miejscach ogłoszenie o tym że będzie zmiana w projekcie planu przestrzennego i osoby trzecie czyli zainteresowani którzy powinni być poinformowani nie były poinformowane o tym że taka zmiana w planie przestrzennym która była ustalona w 2001 roku będzie.
Do 8 grudnia należy złożyć wnioski i skargi dotyczące tego planu , Jak mogą ludzie coś składać skoro nie wiedzą co w tym planie jest ? Proszę o przedłużenie tego terminu i oczywiście żeby to poszło normalnym cyklem , tak jak jest to napisane , a nie aby iść na skróty . Chciałem w tej chwili takie coś złożyć.
Grażyna Grzeszczak, Kierownik Wydziału Planowania Przestrzennego, procedura ustawy o planowaniu przestrzennym jest zachowana . Uchwała która była podjęta przez Radę miesiąc temu dotyczy tylko i wyłącznie przystąpienia do sporządzenia planu . W ślad za tym ukazało się w prasie obwieszczenie - tak mówi ustawa. Dopiero teraz kiedy kopalnia podpisze umowę z Biurem Projektów - Biuro projektów będzie prowadziło całą procedurę formalno - prawną. Wtedy będzie opracowany projekt, będą kolejne obwieszczenia, wtedy będzie spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami i potem będzie następny etap składanie wniosków do projektu planu. Proszę się nie obawiać wszystko jest zgodne z prawem.
Radny Stanisław Nędza , niewiem czy to jest zgodne , skoro w 2001roku miał być teren ochronny aby Braszowice nie były zasypywane pyłem - miał być las mieszany posadzony a w tej chwili tam się zgarnia ziemię . Czy to można wykonywać coś takiego kiedy obowiązuje nadal plan przestrzenny uchwalony w 2001 roku .
Grażyna Grzeszczak , proszę pana proszę rozdzielić działalność firmy a proszę rozdzielić cały etap przygotowania dokumentacji projektowej ? . Plan na Braszowice na dzień dzisiejszy obowiązuje , Rada podjęła tylko wyłącznie uchwałę o zmianę w części ?
Jeżeli firma zachowuje się niezgodnie z przepisami od tego są inne instytucje kontrolne .
Proszę rozdzielić - odpowiedzialność i kompetencje Gminy dotyczące prowadzenia procedury i zmiany opracowania planu zagospodarowania a inna działalność jaka prowadzi zakład .
Radny Stanisław Nędza , w przyjętym planie przestrzenny pisze ze powyższą uchwałę - czyli ten plan z 2001 roku powierza się do wykonania burmistrzowi Miasta i Gminy
Grażyna Grzeszczak , uchwałę o opracowaniu , to wynika z ustawy , ustawa wszystko reguluje . Całą gospodarkę przestrzenną w Gminie prowadzi burmistrz - Rada podejmuje uchwały wstępne, o przystąpieniu i potem o zatwierdzeniu. Mamy ten pierwszy etap.
Radny Stanisław Nędza , czyli mam uważać że ludzie mogą spać spokojnie .
Grażyna Grzeszczak , tak, oczywiście. Pierwsze obwieszczenie zgodnie z ustawa ukazało się w prasie, czyli była informacja dla społeczności że takie działania zostały podjęte a teraz proszę czekać na kolejne etapy , na spotkania z mieszkańcami i na konsultacje społeczne .
Radny Kazimierz Figzał, ja osobiście nie jestem zadowolony z tej wypowiedzi - z tego względu że z wypowiedzi radnego wywnioskowałem ze firma która tam funkcjonuje w tej chwili weszła w taki teren który nie jest objęty planem przestrzennego zagospodarowania na tego typu działalność? i jest pytanie takie , pani powiedziała ze mają się tym zająć odpowiednie instytucje - Jakie , jeżeli nie Burmistrz ?
Radny zasygnalizował że działalność firmy przekroczyła granice planu przestrzennego zagospodarowania obowiązującego dla kopalni Gabra , w związku z tym jego niepokój idzie w tym kierunku czy rzeczywiście tak jest i jaka jest procedura żeby to sprawdzić , żebyśmy nie zdziwili się ze firma działa metodą faktów dokonanych .
W związku z tym uważam, że tutaj instytucja Burmistrza jest najlepszą instytucją, którą może na to pytanie odpowiedzieć.
Grażyna Grzeszczak, panie burmistrzu żeby wejść na tereny prywatne czyli do jednostek zakładowych musimy mieć upoważnienia .My takich upoważnień nie mamy - inspekcjom, która kontroluje zakłady pracy jest tylko Wojewódzka Inspekcja Ochrony Środowiska , ona może wchodzić do zakładów czynnych .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , mam takie pytanie więc jeżeli urząd gminy, bo zgłoszona jest sprawa - może wystąpić do prokuratury czy nie wiem gdzie aby ta sprawę zbadali .
Wojciech Jankowski , Sekretarz Gminy ,jeżeli można w tym temacie , bo rozumiem że odstąpienie od planu przestrzennego zagospodarowania polega na czym ? - czy oni kopia? , składają? , czy co ?
Radny Stanisław Nędza, na tym terenie gdzie oni robili teraz prace ziemne tam powinien być las mieszany posadzony, jako ekran ochronny dla wsi Braszowice. Spychają tam ziemie a nie sadzą tam drzewa.
Wojciech Jankowski Sekretarz Gminy, do Ochrony Środowiska zostanie zgłoszony wniosek.
Sołtys wsi Braszowice Jan Stelmach, proszę państwa , kolega radny podnosił ta sprawę na komisji wiejskiej , obawia się o to że w poprzednim planie przestrzennym zakład górniczy , - zakład górniczy to jest teren proszę państwa jest to teren na którym można wykonywać różne prace , natomiast zakład górniczy eksploatacyjny nie może wydobywać surowców . Na tym terenie górniczym może składować , pan Nędza radny ma obawę , w tej chwili tam składują , podnoszą tam wał , jest to wymagane przez Urząd górniczy i proszę pana ja podejrzewam że na tym wale zamierzają , bo tak jest faktycznie jak pan Nedza mówi ekran ochronny powinien być przez zakład wybudowany , ale w tej chwili w tamtym roku zakład wykupił od rolników wsi Braszowice teren na poszerzenie terenu górniczego . Wiem, czego pan się obawia, Ja pana zapewniam, który się znam na tym górnictwie że na pewno zakład nie posunie się w kierunku Braszowice tylko chcą jechać w kierunku lasu.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, myślę ze w tej kwestii mamy wyjaśnienia , a jeśli będzie taka obawa to tak jak powiedział pan sekretarz będzie to można zgłosić do odpowiednich służb .
Ad. Pkt. 10
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamknął 2 sesje Rady Miejskiej
Na tym protokół zakończono
Protokołowała
Elżbieta Perfikowska
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Andrzej
Dominik .