Protokół  nr II / 2006

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 1 grudnia  2006 roku

w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich   

 

 

 

W sesji udział  wzięli :

 

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

Krzysztof  Kotowicz      Burmistrz elekt  Ząbkowic Śląskich

Sekretarz Gminy Wojciech Jankowski

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna 

 

Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:

 

 

            Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca  1990 roku o samorządzie  gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  - o t w o r z y ł   II  Sesję Rady Miejskiej   w Ząbkowicach Śląskich V kadencji ,  stwierdzając ze uczestniczy w niej 20 radnych , co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować i podejmować  prawomocne  uchwały .

 

Poinformował że protokół obrad sesji prowadzić będzie  Elżbieta Perfikowska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.

 

Następnie przedstawił porządek posiedzenia w następującym brzmieniu :

1.      Przyjęcie porządku obrad

2.      Przyjęcie protokołu z I sesji

3.      Podjęcie uchwały w sprawie  wygaśnięcia  mandatu radnego Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich Pana Krzysztofa  Kotowicza

4.      Podjęcie uchwały w sprawie powołania  składu osobowego stałych Komisji Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

5.      Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości  stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od tego podatku

6.      Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta  za okres  pierwszych trzech kwartałów  2006 roku będącej  podstawą  obliczania podatku rolnego na 2007 rok

7.      podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych

8.      Interpelacje i zapytania radnych

9.      Sprawy różne

10.  Zakończenie obrad .

 

Ad. Pkt. 1

Przedstawiony porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Barański , chciałem podziękować że  20 głosami wybrano mnie na zastępcę  Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej. Dziękuję serdecznie za zaufanie jakim radni mnie  obdarzyli .

Mam nadzieję że współpraca  w radzie będzie się układała ponad podziałami, deklaruję państwu że zrobię wszystko aby ta współpraca była twórcza ,abyśmy wspólnie pracowali dla dobra  naszego miasta , naszej Gminy.

W tym miejscu chciałbym pogratulować również państwu wyboru na radnych a także panu Burmistrzowi Krzysztofowi Kotowiczowi  za to że w wyścigu o fotel burmistrza  zajął pierwsze miejsce .Chciałbym również pogratulować panu Figzałowi za to że uzyskał tez bardzo dobry wynik. Chciałbym abyśmy wszyscy przyjęli te wybory z pokorą, pamiętając  o tym że jednak 65 % wyborców nie poszło do wyborów.

 Chciałbym abyśmy wspólnie pracując dla dobra mieszkańców udowodnili  ze jednak warto iść do wyborów , że warto zmieniać władze , bo ta władza nowa na pewno zrobi coś więcej niż ta stara.

Chciałbym powiedzieć ze nie zamierzam być malowanym wiceprzewodniczącym ze będę podejmował autonomiczne decyzje , będę stał na straży tego aby w Gminie , w radzie  nie było bylejakości aby nie było łamania prawa , korupcji .

Proszę państwa chciałem skończyć dwoma maksymami : PROFUTURO - PROPUBLIKO BONO .

 

Ad. Pkt. 2.

 

Protokół z I sesji Rady Miejskiej   z dnia 23  listopada 2006 roku został przyjęty jednogłośnie

 

Ad. Pkt. 3  

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  Andrzej Dominik , odczytał uchwałę w sprawie wygaśnięcia  mandatu radnego Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich Pana Krzysztofa  Kotowicza .

 

W wyniku głosowania  19 głosami za - uchwała została przyjęta   .

 

Uchwała nr II/3/2006 w sprawie wygaśnięcia  mandatu radnego Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich Pana Krzysztofa  Kotowicza stanowi załącznik do niniejszego protokołu .

 

Ad. Pkt. 4

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przypomniał radzie że  Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej  wybiera Rada Miejska zaś skład osobowy komisji  ma liczyć wg zapisu w statucie  do 7 osób . 

Zaproponował  przegłosowanie  wniosku aby  składy osobowe pozostałych komisji wynosiły 6osób  a komisji Gospodarczej 9 osób jak miało to miejsce w poprzedniej kadencji.

 

W wyniku głosowania  rada przyjęła wniosek Przewodniczącego  jednogłośnie .

 

Radny Ireneusz Woźniakowski , zwrócił się do przewodniczącego rady z zapytaniem dlaczego nie zwołał on żadnych konsultacji w sprawie obsady komisji , między przedstawicieli komitetów wyborczych , przedstawicieli oficjalnie powołanymi komitetami w Radzie Miejskiej , tym bardziej że ma informacje że były już jakieś nieoficjalne konsultacje w sprawie obsady funkcji w komisjach ?

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , stwierdził że nie złamał ani statutu ani tez ustawy o samorządzie gminnym ze takie konsultacje powinny się odbyć. Każden z radnych ma prawo pracy w komisjach rady , na 21 radnych oprócz przewodniczącego każden z nich będzie miał możliwość pracy w 2 komisjach . Zaś o  składach osobowych decyduje Rada a nie przewodniczący .Ponadto przypomniał że zapis w statucie mówi że w skład komisji  Rewizyjnej wchodzą  przedstawiciele wszystkich klubów radnych i będzie  to miało miejsce.

 

Radny Marek Ciapka , zgłosił wniosek aby przyjąć zasadę ze przedstawiciele wszystkich klubów mają zadeklarowane jedno miejsce w składzie  komisji .

 

Wniosek został przyjęty przez radę.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zwrócił się radnych o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

 

Radny Ryszard Barański zgłosił kandydaturę radnego Mariana Tokarczyk, uzasadnił to tym że w poprzedniej kadencji był również przewodniczącym komisji , dał się poznać jako dobry organizator , współpracował z mieszkańcami oraz  organizacjami poza rządowymi .

 

Marian Tokarczyk wyraził zgodę.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, poddał pod głosowanie kandydaturę  Mariana Tokarczyk , która została przyjęta  19 głosami za .

 

Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej został Radny Marian Tokarczyk.

 

Do składu Komisji Rewizyjnej zgłoszeni zostali :

Irena Szewczyk

Józef Horowski

Ewa Figzał

Kazimierz Figzał

Henryk Zięba

Marek Ciapka

Radni zgłoszeni wyrazili zgodę na prace w komisji

 

Przewodniczący Rady odczytał pisma nieobecnych radnych Janusza Laboka i Józefa Marcinków , którzy zadeklarowali  chęć pracy w komisjach . ( pisma stanowią załączniki do protokołu )

 

Skład komisji został przegłosowany przez  Radnych i przyjęty jednogłośnie . 

 

Do składu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu zgłoszeni zostali :

Zdzisław Burnat

Marek Ciapka

Kazimierz Figzał

Ewa Figzał

Tomasz Stepień

Stanisław Nędza

Ryszard Barański

Anna Józefowicz

Ireneusz  Woźniakowski

Radni zgłoszeni wyrazili zgodę na prace w komisji .

Skład komisji został przegłosowany przez  Radnych i przyjęty jednogłośnie . 

 

Do składu Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego zgłoszeni zostali :

 

Franciszek Gawęda

Władysław Raba

Ryszard Barański

Marek Ciapka

Marian  Tokarczyk

Radni zgłoszeni wyrazili zgodę na prace w komisji

 

Skład komisji został przegłosowany przez  Radnych i przyjęty jednogłośnie . 

 

Do składu Komisji Oświaty ,Kultury , Sportu , Turystyki i Promocji Gminy zgłoszeni zostali :

Irena Szewczyk

Franciszek Gawęda

Jolanta  Mitrega

Janusz Labok

Józef  Horowski

Zdzisław   Burnat

Radni zgłoszeni wyrazili zgodę na prace w komisji

 

Skład komisji został przegłosowany przez  Radnych i przyjęty jednogłośnie . 

 

Do składu Komisji Zdrowia , Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska zgłoszeni zostali:

 

Bogdan Rembisz

Jolanta Mitręga

Władysław Raba

Anna  Józefowicz

Radni zgłoszeni wyrazili zgodę na pracę w komisji

 

Skład komisji został przegłosowany przez  Radnych i przyjęty jednogłośnie . 

 

Do składu Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej  zgłoszeni zostali :

 

Bogdan Rembisz

Józef   Horowski

Henryk Zięba

Stanisław  Nędza

Janusz Labok

Tomasz  Stępień

Radni zgłoszeni wyrazili zgodę na pracę w komisji .

 

Skład komisji został przegłosowany przez  Radnych i przyjęty jednogłośnie . 

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik zaproponował krótką przerwę aby komisje dokonały w swoich składach wyboru przewodniczącego komisji , zastępcy i sekretarza .

 

Wybór przedstawił się następująco :

 

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu

Kazimierz  Figzał                     Przewodniczący

Zdzisław Burnat                       Zastępca Przewodniczącego

Anna Józefowicz                      Sekretarz

 

Komisja Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego

Ryszard  Barański                    Przewodniczący

Franciszek Gawęda                 Zastępca Przewodniczącego

Władysław Raba                     Sekretarz

 

Komisja Oświaty , Kultury , Sportu , Turystyki i Promocji  Gminy

Irena Szewczyk                       Przewodnicząca komisji

Franciszek Gawęda                 Zastępca Przewodniczącego

Jolanta Mitręga                        Sekretarz

 

Komisja Zdrowia , Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska

Jolanta  Mitręga                       Przewodnicząca komisji

Władysław Raba                     Zastępca  Przewodniczącego

Bogdan  Rembisz                     Sekretarz

 

Komisja Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami

Henryk Zięba                          Przewodniczący   komisji

Józef Horowski                       Zastępca  Przewodniczącego

Tomasz  Stępień                      Sekretarz

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,odczytał treść uchwały w sprawie powołania składów osobowych komisji

 

W wyniku głosowania  19 głosami za - uchwała została przyjęta   .

 

Uchwała nr II/4/2006 w sprawie powołania składów osobowych stałych Komisji Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik , ogłosił przerwę na czas obrad  Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu oraz  Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej które dokonały zaopiniowania projektów uchwał w sprawie podatków i opłat lokalnych .  

 

Ad. Pkt. 5

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik , przedstawił projekt  uchwały w sprawie określenia wysokości  stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od tego podatku ( projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał, przedstawił opinie komisji w sprawie przedstawionego projektu uchwały. Komisja zaproponowała utrzymać stawki na poziomie roku 2006,i tak :

1/ od gruntów

 a/  0,49 zł.

b/  3.61 zł

c/  0.16 zł

2. od budynków lub ich części :

a/  0,43 zł.

b/ 14,50 zł.

c/ 6,75 zł.

d/ 3.71 zł.

e/ 3.52 zł.

f/ 4.48 zł

 

Zaproponował  wykreślić par. 2 i zamienić go następującym zapisem

"  zwalnia się z podatku od nieruchomości budynki i grunty zajęte na prowadzenie działalności w zakresie kultury oraz kultury  fizycznej i sportu pod warunkiem  ze nie jest w nich prowadzona działalność gospodarcza , nie są one przedmiotem najmu i dzierżaw" . 

Szkoły z mocy prawa są zwolnione jeżeli nie prowadzą działalności gospodarczej.

Odnosząc się do uzasadnienia stwierdził że komisja nie zgadza się z uzasadnieniem przedstawionym przez panią Skarbnik. Podkreślił że w tej chwili komisja ma na uwadze progospodarcze kierunki pracy Rady V kadencji w związku z tym Komisja postanowiła utrzymać podatki na poziomie z 2006 roku i kierować  się interesem gospodarczym tej gminy. W 2005 - 2006 roku spadła drastycznie liczba firm zarejestrowanych w Ząbkowicach Śląskich , jeżeli będzie nadal prowadzona taka gospodarka  jak do tej pory liczba tych firm będzie nadal spadać . Postanowiliśmy utrzymać podatek od nieruchomości na poziomie roku 2006 a docelowo prowadząc kreatywną gospodarkę ta Rada i nowy burmistrz mam taka nadzieję, że będzie podatki obniżać. Jest to jedyna  metoda na to abyśmy mogli z gospodarką w naszej gminie ruszyć a możliwości w tym budżecie są bardzo duże .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z brakiem pytań ze strony radnych , zaproponował aby przegłosować projekt uchwały przedstawionej przez komisje Rozwoju Gospodarczego i Budżetu ,

 

Głosowanie :  19 głosów za

  

Uchwała nr  II/5/2006 w sprawie   określenia wysokości  stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od tego podatku  została przyjęta

 

Ad. Pkt. 6

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , przedstawił projekt uchwały w sprawie  obniżenia średniej ceny skupu żyta  za okres  pierwszych trzech kwartałów  2006 roku będącej  podstawą  obliczania podatku rolnego na 2007 rok

( projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Henryk Zięba przedstawił opinię komisji - twierdząc że w chwili obecnej sytuacja w rolnictwie i całym społeczeństwie  nie sprzyja podnoszeniu podatków . Wiadomo że budżet jest to jakiś rozwój  Gminy  , ale śmiało można zadeklarować że jeśli stopa życiowa  w naszym społeczeństwie się poprawi to wszyscy dołożymy się do tego budżetu . Natomiast na dzień dzisiejszy członkowie komisji wspólnie zadecydowali  że obniżamy ten podatek z 34.55 zł. na 33 zł.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, w związku z brakiem pytań ze strony radnych , zaproponował aby przegłosować projekt uchwały

 

Głosowanie  :19 głosów za

 

Uchwała nr II/6/2006 uchwały w sprawie  obniżenia średniej ceny skupu żyta  za okres  pierwszych trzech kwartałów  2006 roku będącej  podstawą  obliczania podatku rolnego na 2007 rok została przyjęta .

 

Ad. Pkt. 7.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik , przedstawił  projekt uchwały w sprawie  określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych ( projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i  Budżetu Kazimierz Figzał , odczytał zmiany które komisja dokonała w projekcie który został jej przedstawiony otóż w

.        par. 1 w pkt. 1 lit. 1  od samochodów ciężarowych : w pkt. Lit a  - od 3,5 do 5,5 tony włącznie  komisja  z 500 zł. obniżyła do 400 zł. obowiązujących w  2006 roku , w lit. B  powyżej 5,5 tony do 9 ton  włącznie  komisja obniżyła z 900 zł. na 800 zł. .,w lit, c  z 1100 zł. na 1000 zł., czyli są to stawki obowiązujące w 2006 roku  .

.        W pkt. 1 lit. 2 przedstawionej tabeli  zostaje bez zmian .

.        W par 1 pkt 1 lit. 3 obowiązuje ta sama stawka

.        W par. 1 lit. 4  bez zmian za wyjątkiem , w przypadku 2 osi nie mniej niż 31 ton , komisja postanowiła utrzymać  stawki z 2006 roku , to znaczy się obniżyć  z 1514 zł. do 1413 zł. i inne  systemy osi jezdnych  z 1900 na 1800 zł. . Dla systemy ryz osiowego bez zmian.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zgłosił uwagę odnośnie pkt, trzy osie i więcej - poprosił aby  nie utrzymywać stawki  2000 zł. , tylko zmienić na 1950 zł. , ponieważ jest  to stawka wykraczająca ponad maksymalną stawkę jaka jest podana w Dzienniku Urzędowym .

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Kazimierz Figzał, kontynuował ;   w ostatniej tabeli -

 

Podkreślił że uzasadnienie jest podobne jak  w pierwszym przypadku , chodzi o pobudzenie kreatywnej działalności zarówno Gminy jak i burmistrza i  decyzja komisji idzie w tym kierunku  .Zysk jaki byłby osiągnięty  podnoszą podatki wynosłyby 30 tys. zł. w skali 40 mln budżetu jest to bardzo mała kwota .

 

Sołtys wsi Jaworek Kazimierz Dyda ,wystąpił z zapytaniem odnośnie tematu przyczep rolniczych - czy w tym roku zostaną rolnicy zwolnieni z  płacenia podatku od ich posiadania ?

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , odpowiedział że przyczepy i ciągniki rolnicze są zwolnione ustawowo z  podatku .

 

W związku z brakiem pytań przewodniczący zamknął dyskusję i podał pod głosowanie projekt uchwały .

 

Głosowanie : 19 głosów  za ,

 

Uchwała  nr II/7/2006 roku z w sprawie określenia wysokości  stawek podatku od środków transportowych została przyjęta .

 

Ad. Pkt. 8

Interpelacje i zapytania .

 

Nie zgłoszono żadnych interpelacji ani zapytań

 

Ad. Pkt 9 Sprawy różne 

 

Radny Stanisław Nędza , mam taki wniosek -  chodzi o to że poprzednia Rada uchwaliła zmianę w planie przestrzennym Garbra - to jest tam gdzie jest kamieniołom i na dzień dzisiejszy nie było przeprowadzonej konsultacji w Braszowicach , a ten cykl idzie dalej. Nie było rozwieszone w zwyczajowo przyjętych miejscach ogłoszenie o tym że  będzie zmiana  w projekcie planu przestrzennego  i osoby trzecie czyli zainteresowani  którzy powinni być poinformowani nie były poinformowane o  tym że taka zmiana w planie przestrzennym która była ustalona w 2001 roku będzie.

Do 8 grudnia należy złożyć wnioski i skargi dotyczące tego planu , Jak mogą ludzie coś składać skoro nie wiedzą co w tym planie jest ? Proszę o przedłużenie tego terminu      i oczywiście żeby to poszło normalnym  cyklem , tak jak jest to napisane , a nie aby iść na skróty . Chciałem w tej chwili takie coś złożyć.

 

Grażyna Grzeszczak, Kierownik Wydziału Planowania Przestrzennego, procedura ustawy o planowaniu przestrzennym jest zachowana . Uchwała która była podjęta przez  Radę  miesiąc temu dotyczy tylko i wyłącznie przystąpienia  do sporządzenia planu .       W ślad za tym ukazało się w prasie obwieszczenie - tak mówi ustawa. Dopiero teraz kiedy kopalnia podpisze umowę z Biurem Projektów - Biuro projektów będzie prowadziło całą procedurę formalno - prawną. Wtedy będzie opracowany projekt, będą kolejne obwieszczenia, wtedy będzie spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami i potem będzie następny etap składanie wniosków do projektu planu. Proszę się nie obawiać wszystko jest zgodne z prawem.

 

Radny Stanisław Nędza , niewiem czy to jest zgodne , skoro w 2001roku  miał być teren ochronny aby Braszowice nie były zasypywane pyłem - miał być las  mieszany posadzony  a w tej  chwili tam się zgarnia ziemię . Czy to można wykonywać coś takiego kiedy obowiązuje nadal plan przestrzenny uchwalony w 2001 roku .

 

Grażyna Grzeszczak , proszę pana proszę rozdzielić działalność  firmy a proszę rozdzielić cały etap przygotowania  dokumentacji projektowej ? .  Plan na Braszowice na dzień dzisiejszy obowiązuje , Rada podjęła tylko wyłącznie uchwałę o zmianę w części ?

Jeżeli firma zachowuje się niezgodnie z przepisami od tego są inne instytucje kontrolne .

Proszę rozdzielić - odpowiedzialność i kompetencje Gminy dotyczące  prowadzenia procedury i zmiany opracowania planu zagospodarowania  a  inna działalność jaka prowadzi zakład .

 

Radny Stanisław  Nędza , w przyjętym  planie  przestrzenny  pisze ze powyższą uchwałę - czyli ten plan z 2001 roku powierza się do wykonania burmistrzowi Miasta i Gminy

 

Grażyna Grzeszczak , uchwałę o opracowaniu  , to wynika z ustawy , ustawa wszystko reguluje . Całą gospodarkę przestrzenną w Gminie prowadzi burmistrz - Rada podejmuje uchwały wstępne, o przystąpieniu i potem o zatwierdzeniu. Mamy ten pierwszy etap.

 

Radny Stanisław Nędza , czyli mam uważać że ludzie mogą spać spokojnie .

 

Grażyna Grzeszczak , tak, oczywiście. Pierwsze obwieszczenie zgodnie z ustawa ukazało się w prasie,  czyli była informacja dla społeczności że takie działania  zostały podjęte a teraz proszę czekać na kolejne etapy , na spotkania z mieszkańcami i na konsultacje społeczne .

 

Radny Kazimierz Figzał, ja osobiście nie jestem zadowolony z tej wypowiedzi - z tego względu że z wypowiedzi radnego wywnioskowałem ze firma która tam funkcjonuje w tej chwili weszła w taki teren który nie jest objęty planem przestrzennego zagospodarowania na tego typu działalność? i jest pytanie takie , pani powiedziała ze mają się tym zająć odpowiednie instytucje - Jakie , jeżeli nie Burmistrz ?

Radny zasygnalizował że działalność firmy przekroczyła granice planu przestrzennego zagospodarowania obowiązującego dla kopalni Gabra , w związku z tym jego niepokój idzie w tym kierunku czy rzeczywiście tak jest i jaka jest procedura żeby to sprawdzić , żebyśmy nie zdziwili się ze firma działa metodą faktów dokonanych .

W związku z tym uważam, że tutaj instytucja Burmistrza jest najlepszą instytucją, którą może na to pytanie odpowiedzieć.

 

Grażyna Grzeszczak, panie burmistrzu żeby wejść na tereny  prywatne czyli  do jednostek zakładowych musimy mieć  upoważnienia .My takich upoważnień nie mamy - inspekcjom, która kontroluje zakłady pracy jest tylko Wojewódzka Inspekcja Ochrony Środowiska , ona może wchodzić do zakładów czynnych .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , mam takie pytanie więc jeżeli urząd gminy, bo zgłoszona jest sprawa - może wystąpić do prokuratury czy nie wiem gdzie aby ta sprawę zbadali .

 

Wojciech Jankowski , Sekretarz Gminy ,jeżeli można w tym temacie , bo rozumiem że odstąpienie od planu przestrzennego zagospodarowania polega na czym ? - czy oni kopia? , składają? , czy co ?

 

Radny Stanisław Nędza, na tym terenie gdzie oni robili teraz prace ziemne tam powinien być las mieszany posadzony, jako ekran ochronny dla wsi Braszowice. Spychają tam ziemie a nie sadzą tam drzewa.

 

Wojciech Jankowski Sekretarz Gminy, do Ochrony Środowiska zostanie zgłoszony wniosek.

 

Sołtys wsi Braszowice Jan Stelmach, proszę państwa , kolega radny podnosił ta sprawę na komisji wiejskiej , obawia się o to że w poprzednim planie przestrzennym zakład górniczy , - zakład górniczy to jest teren proszę państwa  jest to teren na którym można wykonywać różne prace , natomiast zakład  górniczy eksploatacyjny nie może  wydobywać surowców . Na tym terenie górniczym może składować , pan Nędza radny ma obawę , w tej chwili tam składują , podnoszą  tam wał , jest to wymagane przez Urząd górniczy i proszę pana ja podejrzewam że na tym wale  zamierzają ,  bo  tak jest faktycznie jak pan Nedza mówi ekran ochronny powinien być przez zakład wybudowany , ale w tej chwili w tamtym roku  zakład wykupił od rolników  wsi Braszowice teren na poszerzenie terenu górniczego . Wiem, czego pan się obawia, Ja pana zapewniam, który się znam na tym górnictwie że na pewno zakład nie posunie się w kierunku Braszowice tylko chcą jechać w kierunku lasu.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, myślę ze w tej kwestii mamy wyjaśnienia , a jeśli będzie taka obawa to tak jak powiedział pan sekretarz będzie to można zgłosić do odpowiednich  służb .

 

Ad. Pkt. 10

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik , w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamknął  2 sesje Rady Miejskiej 

 

Na tym protokół zakończono

Protokołowała

Elżbieta Perfikowska

 

 

 

                                                                            Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                        Andrzej Dominik .