Protokół  nr VII/ 2007

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniu 2 lutego  2007 roku

w Sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Ząbkowicach Śląskich

 

 

Godzina  rozpoczęcia 14 05

 

Godzina  zakończenia  1705

 

W sesji udział  wzięli :

 

Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

Stanisław  Jurcewicz              Przewodniczący  Sejmiku Samorządowego 

Krzysztof  Kotowicz                Burmistrz   Ząbkowic Śląskich

Ireneusz Woźniakowski                    Zastępca Burmistrza

Beata  Bizub                           Zastępca burmistrza

Iwona Aibin                            Sekretarz  Gminy                  

Bożena Kurczyna                   Skarbnik Gminy

 

Oraz goście zaproszeni wg listy obecności:

 

Nieobecni radni to :

Józef Marcinów             nieobecny

Janusz Labok                nieobecny usprawiedliwiony

 

 

         Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca  1990 roku o samorządzie  gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  - o t w o r z y ł   VII  Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji,  stwierdzając ze uczestniczy  w niej 18 radnych , co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować               i podejmować  prawomocne  uchwały .

 

Poinformował że protokół obrad sesji prowadzić będzie  Elżbieta Perfikowska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.

 

Następnie przedstawił porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku obrad
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej  sesji
  3. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z pracy od ostatniej sesji.
  4. Informacja Burmistrza Ząbkowic Śląskich z pracy od ostatniej sesji .
  5. Podjęcie uchwały w sprawie uzupełnienia składu Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich
  6. Podjęcie uchwały w sprawie  wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej   w Ząbkowicach Śląskich Pana Ireneusza Woźniakowskiego
  7. Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich  Pana Józefa  Marcinków.
  8.  Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Miasta  i Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki                        i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania narkomanii w Ząbkowicach Śląskich  na 2007 rok  
  10. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu  zagospodarowania przestrzennego terenu górniczego złoża migmatytu " Kluczowa "
  11. Przyjęcie planów pracy Komisji Stałych Rady Miejskiej na I półrocze  2007 roku .
  12. Przyjęcie planu pracy Rady Miejskiej na I półrocze 2007 roku
  13. Interpelacje i zapytania radnych .
  14. Sprawy różne .
  15. Zakończenie obrad .

 

Ad. pkt. 1

Rada Miejska przyjęła porządek obrad.

 

Ad. pkt. 2

Rada Miejska przyjęła protokół z VI sesji Rady Miejskiej z dnia 12 stycznia 2007 roku.

 

Głos zabrał Stanisław Jurcewicz - przewodniczący Sejmiku Samorządowego Województwa Dolnośląskiego -poinformował, że na wniosek radnego Henryka Zięby jak również pana Kazimierza Figzał odbędzie się w najbliższym czasie posiedzenie komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z udziałem przewodniczącego Komisji Rolnictwa Sejmiku Samorządowego Pana Stanisława Longawy .

Przybliżył temat obrad ostatniej sesji Sejmiku gdzie omawiany był budżet Województwa Dolnośląskiego, który na rok 2007 wynosić będzie 692 mln zł., z czego 315 mln zł przeznaczone zostanie na inwestycje .

Z tych 315 mln  bardzo dużo środków przeznaczone zostanie na transport i łączność , między innymi będzie wykonywana droga wojewódzka Ziębice- Ząbkowice -Dzierżoniów -Świdnica.

Podkreślił iż zostały zwiększone środki na stypendia.

Sejmik podjął bardzo ważną uchwałę w sprawie  kwalifikalności podatku VAT w projekcie programu rozwoju obszarów  wiejskich na lata 2007-2013 .Procedura, która powoduje, aby uznać jako wydatek kwalifikowany. W chwili obecnej jest to  zbyt skomplikowana i dosyć trudna sprawa dla beneficjentów. Druga uchwała dotycząca programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalności pożytku publicznego na Dolnym Śląsku.

 

Radni podziękowali za  informację

 

Ad.pkt.  3

 

Andrzej Dominik , przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił informację z pracy od ostatniej sesji .

W okresie miedzy sesyjnym uczestniczył w zabawie noworocznej dla dzieci niepełnosprawnych organizowanej przez Stowarzyszenie Integracja .

Z Wiceburmistrzem Ireneuszem Woźniakowskim, brał udział w spotkaniu z Marszałkiem Województwa Dolnośląskiego ,  tematem którego były fundusze strukturalne na lata 2007-2013 gdzie poinformowano  że samorządom łatwiej będzie składać wniosku. Ponadto była mowa o tym że duży nacisk i duży strumień środków będzie skierowany  na budowę  obwodnic, dróg wojewódzkich .

19 stycznia uczestniczył w obchodach 10 -lecia Dolnośląskiej Izby Rolniczej , które odbywały się we Wrocławiu w Instytucie Przyrodniczym .

Brał udział w szkoleniu Przewodniczących  Rady Gmin w dniu 25 stycznia , również w tym samym dniu  uczestniczył w posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia, gdzie między innymi został wybrany nowy Przewodniczący . Przewodniczącym został pan Zygmunt Stelmach a naszą Gminę będzie reprezentowała Pani Sekretarz Iwona Aibin .

Na posiedzeniu tym zaopiniowany został projekt uchwały w sprawie szkolenia osób bezrobotnych i poszukujących pracy planowany do realizacji w 2007 roku.

Uczestniczył również w spotkaniu zorganizowanym przez Urząd w sprawie organizacji obchodów 720 lecia Ząbkowic Śląskich.

W dniu wczorajszym brał udział w spotkanie z Przewodniczącymi stałych komisji rady Miejskiej gdzie przygotowany był  plan pracy na 2007 rok, jak również ustalany był plan dyżurów dla radnych. W każdy poniedziałek w Biurze Rady od godziny 14 do 16-tej pełnić będą dyżury radni.

W okresie tym również uczestniczył w pracach stałych komisji rady.

 

Ad. pkt. 4

 

Burmistrz  Krzysztof  Kotowicz , przedstawił informacje z  działalności w okresie między sesjami :

12 .01.2007

.        Spotkanie robocze z Prezesem Towarzystwa Budownictwa Społecznego  Panem Antonim Drożdżem

.        Spotkanie robocze z Prezesem PWiK DELFIN Panem Markiem Szymańskim

.        Spotkanie robocze w Prezesem Zakładu Gospodarki Komunalnej  Panem Rafałem Żurakowskim

.        Udział w sesji Rady Miejskiej

.        Uczestnictwo w  zebraniu sprawozdawczo -wyborczym wsi Strąkowa  

 

13.01.2007

 

14.01.2007

 

15.01.2007

 

17.01.2007

 

18.01.2007

 

19.01.2007

.        Konferencja prasowa z udziałem Zastępców Burmistrza Pana Ireneusza Woźniakowskiego i Pani Beaty Bizub ,oraz sekretarza Gminy Pani Iwony Aibin  -prezentacja nowego kierownictwa Urzędu.

.        Rozmowa z panem Kornelem Colomfilescu - konsulem Republiki Rumunii w Polsce  dotyczące  odnowienia współpracy  miedzy rumuńskim miastem Braan a Ząbkowicami w związku z podpisanym 5 lat temu  partnerstwem  naszych miast, finałem rozmów  było spotkanie na szczycie Krzywej Wieży  zarejestrowane kamerami Telewizji Polskiej  realizującej w tym czasie program o historii i walorach Ziemi Ząbkowickiej

.        Spotkanie z dziećmi  zorganizowane  przez  Stowarzyszenie " Integracja "  w świetlicy Terapeutycznej i wystąpienie.

.        Uczestnictwo w zebraniu  sprawozdawczo - wyborczym wsi Zwrócona

 

20.01.2007

.        Obserwacja  finału turnieju  szachowego  organizowanego przez Starostwo Powiatowe Ząbkowice Śląskie i wręczenie  nagród

.        Uczestnictwo w zebraniu sprawozdawczo -wyborczym wsi Olbrachcice

 

22-23.01.2007

 

24.01.2007

 

 

25.01.2007 

 

 

26.01.2007

 

 

27.01.2007

 

29.01.2007

 

 

30.01.2007

 

 

31.01.2007

 

 

01.02.2007

 

 

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz , poinformował poza sprawozdaniem że od godziny 14 -tej trwają próby geotektoniczne na terenie Braszowic ,  aby zweryfikować wpływ  działania Kopalni działającej obok Braszowic na zabudowania kościelne i nie tylko wsi Braszowice . Wykonuje to niezależny instytut naukowy, który prowadzi taką próbę kontrolna w obszarze działania kopalni i w pasie przyległym .

Jest to badanie które za dwa tygodnie przyniesie ewidentnie na piśmie zmierzone  rezultaty potwierdzające  lub zaprzeczający wpływowi tej kopalni na zabudowania wsi Braszowice .

 

 

Radny Marek Ciapka , odniósł się do modernizacji Ząbkowickiego Ośrodka Kultury , wystąpił z zapytaniem do pani dyrektor  czy jest dokumentacja dotycząca modernizacji tego obiektu ? ,

 

Danuta Tkaczonek , dyrektor Ząbkowickiego Ośrodka Kultury , odpowiadając uznała że pytanie to należy przekwalifikować do pana Burmistrza z racji tego że Ząbkowicki Ośrodek Kultury użytkuje lokal  na zasadzie  umowy użytkowania , więc na zasadzie ponoszenia kosztów . Nie posiada własności prawnej do tego obiektu.

 Sprawy dotyczące stanu obiektu były przedstawione  Gminie w 2005 roku , gdzie pod warunkiem Inspektora Nadzoru Budowlanego  dano Gminie rok czasu aby do września 2007 roku nastąpiło ruszenie z remontem, a więc z modernizacją i  z termomodernizacją . Z czego proces ten się rozpoczął  w 2006 roku - na jakim etapie są te prace,  zaproponowała to pytanie  przekierunkować do  Burmistrza . 

 

Radny Marek Ciapka ,   podkreślił że sprawa Ząbkowickiego Ośrodka Kultury ciągnie się już  około 10 lat , rozumie że jest to stan zastany , który obciąża budżet Gminy .

 

Burmistrz  Krzysztof Kotowicz , stwierdził że  szczegółowe informacje przekaże radnym na piśmie .Wychodząc na przeciw pytaniom i wątpliwością pani dyrektor oraz  członkom komisji Gospodarczej chciałbym powiedzieć w ten sposóbże decyzja nadzoru Budowlanego która się ograniczyła na moją osobistą prośbę wyłącznie do sali widowiskowej i jej bezpośredniego zaplecza mogła być rozciągnięta i to teoretycznie może być rozciągnięta   w każdej chwili na teren całego obiektu , co więcej zamknięcie całego obiektu oznaczenie wyłączenie części Rynku i  ulicy Ziębickiej . To nie jest prosta decyzja - pan inspektor był uprzejmy uwierzyć  że w budżecie Gminy zostały zabezpieczone środki na to aby wyjść z sytuacji awarii sali widowiskowej i jej zaplecza .A więc jakby zapobiec rozszerzaniu się dewastacji czy degradacji tego budynku dalej . Natomiast zaszłości o których częśc państwa radnych poprzedniej kadencji wie , zaniechania które miały miejsce w wyniku decyzji budżetowych mszczą się w tej chwili powielokroć .

Powiem w ten sposób że w tej chwili kwota 200, 300, 400, 500  tys.  Zł nie zalatwia sprawy , to oznacza że tak naprawdę chcąc mówić o rzeczywistej modernizacji a nie o załataniu dziury oznacza wydatek rzędu milionów złotych. Oznacza to  ze należy ograniczyć wszelkie inne wydatki rzeczowe  w obszarze inwestycji na terenie  Gminy .Bo albo utrzymujemy  budynek ZOK-u i inwestujemy w tą infrastrukturę  która jest niezbędna nam wszystkim    23 tysiącom mieszkańców  albo rozpraszamy środki i nic nie robimy dalej pożytecznego .

Ten dylemat stoi przedemną i ja jestem skłonny koncentrować środki i tak jak tutaj powiedziałem przed chwilą ze pani dyrektor może być absolutnie spokojna o to ze obszar kultury będzie inwestowany przez Gminę przynajmniej taki będzie mój wniosek do Rady Miejskiej .

 

Radna Ewa Figzał, poinformowała  że Komisja Gospodarcza 2 razy pochyliła się nad prowizorium budżetowym na 2007 rok , dokonała analizy dochodów        i wydatków , zadawała określone pytania na posiedzeniu , odpowiedzi  na pytania nie uzyskaliśmy .

Nie mniej jednak jaka jest filozofia na dzień dzisiejszy działania komisji budżetowej - doszliśmy do porozumienia z panem Burmistrzem ze termin 12  lutego będzie takim terminem ze pan burmistrz da przygotowany przez siebie budżet .Również padły takie daty jak 23 II zatwierdzenia budżetu na rok 2007. Komisja czeka na projekt i stwierdziliśmy że będzie pracowała  aby ten budżet uchwalić  jak najszybciej. Dlatego że padły tu informacje apropos pozyskiwania środków z zewnątrz które by to wzmacniały ten budżet . Dlatego przykład ZOK-u i nazwanie tej inwestycji modernizacją , jeżeli w starym budżecie było 200 tys. , my proponujemy 300 tys. To jest już jakaś wartość do tego aby tą inwestycje  rozpocząć .  Musimy wiedzieć , co my w tym ZOK-u chcemy mieć i jaką funkcję on ma pełnić , oprócz tej funkcji która  na dzień dzisiejszy  jest.

 

 

Ad. pkt. 5

 

Zastępca Przewodniczącego  Rady Miejskiej Zdzisław Burnat przedstawił projekt uchwały w sprawie uzupełnienia składu Rady Miejskiej o Panią Stanisławę  Mikę. ( projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poddał pod głosowanie projekt uchwały 

 

Głosowanie 17 głosów za

 

Uchwała nr  II/9/2007 w sprawie uzupełnienia składu osobowego Rady Miejskiej    została podjęta .

 

Następnie  Radna    Stanisława Mika  złożyła ślubowanie zgodnie  z ustawą o samorządzie gminnym .

 

 

Ad. pkt. 6

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił  projekt uchwały  w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej Pana Ireneusza Woźniakowskiego ( projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Następnie poddał  pod głosowanie projekt uchwały 

 

Głosowanie 18 głosów za

 

Uchwała nr II / 10 / 2007 w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej Ireneusza Woźniakowskiego  została przyjęta .

 

 

Ad. pkt. 7

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej Pana Józefa  Marcinków  ( projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Następnie poddał  pod głosowanie projekt uchwały 

 

Głosowanie 1 głosów za

 

Uchwała nr II / 11 / 2007 w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej Józefa Marcinków została przyjęta.

 

Ad. pkt. 8

 

Kierownik  Wydziału  Edukacji , Kultury i Sportu Maria Pater przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami  prowadzącymi działalność pożytku publicznego . ( projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Przewodnicząca Komisji Ewa Figzał , przedstawiła pozytywną opinie komisji odnośnie  projektu uchwały . Poinformowała że zmiana komisji dotyczy tylko składu zespołu opiniodawczego .W skład którego również wejdzie 5 radnych  oraz osoba  wyznaczona przez burmistrza .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, wystąpił z zapytaniem do burmistrza - czy wyraża zgodę na poprawki które  naniosła komisja .

 

Burmistrz  Krzysztof Kotowicz , wyraził zgodę na  propozycje komisji Gospodarczej .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik  otworzył dyskusję  nad projektem .

W związku z brakiem pytań poddał pod głosowanie projekt uchwały .

 

Głosowanie  : 17 głosów za 

 

Uchwała nr II/12/2007 w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami  prowadzącymi działalność pożytku publicznego została przyjęta .

 

Ad. pkt. 9

 

Anna Marcinków - inspektor Wydziału Organizacyjnego przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki                        i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania narkomanii w Ząbkowicach Śląskich  na 2007 rok  (projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Zdrowia , Opieki Społecznej i ochrony Środowiska Jolanta Mitręga poinformowała że komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały .

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik  otworzył dyskusję  nad projektem .

W związku z brakiem pytań poddał pod głosowanie projekt uchwały .

 

Głosowanie  : 17 głosów za 

 

Uchwała nr II/13/2007 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki                        i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania narkomanii w Ząbkowicach Śląskich  na 2007 rok  została przyjęta .

 

Ad.pkt. 10

 

Grażyna Grzeszczak - Kierownik Wydziału Planowania Przestrzennego przedstawiła projekt  uchwały w sprawie  przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu  zagospodarowania przestrzennego terenu górniczego złoża migmatytu " Kluczowa "(projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

Przewodnicząca   Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, stwierdziła że komisja wydała opinię pozytywna wobec tej uchwały .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,otworzył dyskusję  nad projektem .

W związku z brakiem pytań poddał pod głosowanie projekt uchwały .

 

Głosowanie  : 17 głosów za 

 

Uchwała nr II/14/2007 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego  terenu górniczego złoża migmatytu " Kluczowa "

 

 

Ad. pkt. 11

Przyjęcie planów pracy Komisji Stałych Rady Miejskiej na I półrocze  2007 roku .

 

Przewodnicząca  Komisji Oświaty, Kultury , Sportu , Turystyki i Promocji Gminy Irena Szewczyk przedstawiła plan pracy Komisji na I półrocze ( plan pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poddał plan pracy pod głosowanie . w wyniku którego 15 głosami " za" został on przyjęty .

 

Przewodnicząca  Komisji  Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa  Figzał przedstawiła plan pracy Komisji na I półrocze

( plan pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poddał plan pracy pod głosowanie . w wyniku którego 15 głosami " za" został on przyjęty

 

Przewodnicząca  Komisji Zdrowia , Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska Jolanta Mitrega przedstawiła plan pracy Komisji na I półrocze

( plan pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poddał plan pracy pod głosowanie . w wyniku którego 15 głosami " za" został on przyjęty

 

Przewodniczący Komisji  Rewizyjnej Rady Miejskiej Marian Tokarczyk  przedstawił plan pracy Komisji na I półrocze

( plan pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Radna  Ewa Figzał, zaproponowała  aby w miesiącu   marcu komisja zajęła się działalnością  Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji "DELFIN' w Ząbkowicach Śląskich. 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poddał plan pracy pod głosowanie z uwzględnionym wnioskiem radnej . Plan został przyjęty 16 głosami " za"

 

Przewodniczący  Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Henryk Zięba przedstawił plan pracy Komisji na I półrocze

( plan pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poddał plan pracy pod głosowanie . w wyniku którego 16 głosami " za" został on przyjęty

 

Zastępca Przewodniczącego Komisji Przestrzegania  Prawa i Porządku Publicznego Franciszek Gawęda , przedstawił  plan pracy Komisji na I półrocze ( plan pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu )

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poddał plan pracy pod głosowanie , w wyniku którego 12 głosami " za" i 4 głosami wstrzymującymi się został on przyjęty

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, przedstawił plan pracy Rady Miejskiej na I półrocze 2007 roku.

 

Następnie poddał go pod głosowanie, w wyniku, którego 16 głosami "za" został on przyjęty.

 

 

Ad. pkt. 12

Interpelacje i zapytania Radnych.

 

1

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik poinformował, że wpłynęła w ostatnim okresie interpelacja radnego Franciszka Gawędy dotycząca zamiaru Burmistrza o utworzenie w Gminie Ząbkowice Śląskie dodatkowego stanowiska obejmującego swym zakresem upowszechnianie kultury na terenie wiejskim. ( Interpelacja stanowi załącznik do protokołu)

Powyższa interpelacja została przekazana do Burmistrza. Z odpowiedzi wynika, że, burmistrz nie podjął decyzji o zatrudnieniu kogokolwiek w celu upowszechniania kultury na terenie wiejskim w Gminie Ząbkowice Śląskie. Wobec powyższego nie było potrzeby  konsultowania  zatrudnienia Pana Witolda Wiśniewskiego .

Nie zamierza utworzyć stanowiska  dla konkretnej osoby lecz analizuje celowość spersonalizowania odpowiedzialności upowszechniania kultury na terenie wiejskim .(  odpowiedź stanowi załącznik do protokołu)  

 

2.

Radny Tomasz Stępień , wystąpił z prośbą do burmistrza o zweryfikowanie  pracy służb odpowiedzialnych za odśnieżanie  dróg i chodników . Jest wiele uwag w tej kwestii.

 

Ad. pkt. 13 Sprawy różne .

 

1.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, odczytał pisma Klubów radnych informujące o powołaniu klubów radnych. Klub Radnych Ząbkowickiego Forum Centroprawicy i Klub Sojuszu Lewicy Demokratycznej.

 

2.

Zastępca Przewodniczącego Zdzisław Burnat , odczytał pismo odnośnie przydziału pomieszczenia dla Związku Harcerstwa Polskiego , które stanowi odpowiedź na  pismo Zarządu osiedla XX -lecia .

( pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

3.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , odczytał pismo Pani Krystyny Burzyńskiej  dotyczące udzielenie pomocy finansowej .

Poinformował że wystąpił  do Ośrodka Pomocy Społecznej  w Ząbkowicach Śląskich z prośba o ustosunkowanie się  do sprawy . Z odpowiedzi uzyskanej wynika że Pani Krystyna Burzyńska jest od lat  objęta pomocą. OPS reguluje rachunki za prąd , gaz oraz faktury za zakup leków jak również udziela pomocy finansowej .

 

4.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik, zapoznał z pismem pana Mieczysława Żuradzkiego  w sprawie przekwalifikowania garażu na lokal mieszkalny. Poinformował, że sprawa zostanie przekazana do rozpatrzenia przez Komisję Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego.

Podkreślił że w chwili obecnej nie ma możliwości sprzedaży bezprzetargowej lokali użytkowych, garaży na rzecz najemców .

 

5.

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , zwrócił się do sołtysów z informacją aby zrobili rozeznanie w swoich miejscowościach i sporządzili  listy rolników którzy  chcieliby  zbadać zasobność gleby .

Ponadto poinformował o wyborach do Izby Rolnej, które odbędą się w dniu 4 lutego 2007 roku.

 

6.

Radny Marek Ciapka , zgłosił sprawę uzupełnienia popalonych żarówek w oświetleniu na terenie miasta , oraz rozważenie możliwości  założenia po  1 punkcie świetlnym  na ulicy Ciasnej , Poprzecznej oraz Partyzantów w Ząbkowicach Śląskich .

Poinformował  również o zawalonym ogrodzeniu znajdującym się na ulicy Powstańców Warszawy na przeciw sali gimnastycznej , które stwarza zagrożenie dla ludzi .

 

 

7.

Zastępca Przewodniczącego Zdzisław Burnat , zawnioskował o dokonanie  przez Straż Miejską kontroli- starych , nieaktualnych reklam  znajdujących się na terenie miasta , które to   szpecą  ulice oraz reklamują firmy których już dawno nie ma . Funkcjonariusze winni wydać nakazy likwidacji , bądź naprawy oraz  wymiany na nowe przez firmy które funkcjonują . Nieaktualne reklamy powinien pozdejmować Zakład Gospodarki Komunalnej .

 

8.

Sołtys ulicy Kamienieckiej Jerzy Rzepka , zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej o informowanie sołtysów o posiedzeniach tej komisji .

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Obrad VII  sesji Rady Miejskiej - Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął obrady o godzinie 17 05 .

 

 

Protokołowała

Elżbieta Perfikowska

 

 

 

                                                             Przewodniczący Rady Miejskiej 

                                                                      Andrzej Dominik