Protokół nr VII/ 2007
z Sesji Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniu 2
lutego 2007 roku
w Sali konferencyjnej
Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich
Godzina rozpoczęcia 14 05
Godzina zakończenia
1705
W sesji udział wzięli :
Radni
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Stanisław Jurcewicz Przewodniczący Sejmiku Samorządowego
Krzysztof Kotowicz
Burmistrz Ząbkowic Śląskich
Ireneusz
Woźniakowski Zastępca Burmistrza
Beata Bizub Zastępca
burmistrza
Iwona
Aibin Sekretarz Gminy
Bożena
Kurczyna Skarbnik Gminy
Oraz
goście zaproszeni wg listy obecności:
Nieobecni radni to :
Józef
Marcinów nieobecny
Janusz
Labok nieobecny
usprawiedliwiony
Na
podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca
1990 roku o samorządzie gminnym
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej
Dominik - o t w o r z y ł VII
Sesję Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji, stwierdzając ze uczestniczy w niej 18 radnych , co stanowi odpowiednie
quorum przy którym rada może obradować i podejmować
prawomocne uchwały .
Poinformował
że protokół obrad sesji prowadzić będzie
Elżbieta Perfikowska - inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej.
Następnie
przedstawił porządek posiedzenia:
Ad. pkt. 1
Rada
Miejska przyjęła porządek obrad.
Ad. pkt. 2
Rada
Miejska przyjęła protokół z VI sesji Rady Miejskiej z dnia 12 stycznia 2007 roku.
Głos zabrał Stanisław
Jurcewicz -
przewodniczący Sejmiku Samorządowego Województwa Dolnośląskiego -poinformował,
że na wniosek radnego Henryka Zięby jak również pana Kazimierza Figzał odbędzie
się w najbliższym czasie posiedzenie komisji Rolnictwa i Gospodarki
Żywnościowej z udziałem przewodniczącego Komisji Rolnictwa Sejmiku Samorządowego
Pana Stanisława Longawy .
Przybliżył temat obrad ostatniej sesji
Sejmiku gdzie omawiany był budżet Województwa Dolnośląskiego, który na rok 2007
wynosić będzie 692 mln zł., z czego 315 mln zł przeznaczone zostanie na
inwestycje .
Z tych 315 mln bardzo dużo środków przeznaczone zostanie na
transport i łączność , między innymi będzie wykonywana droga wojewódzka
Ziębice- Ząbkowice -Dzierżoniów -Świdnica.
Podkreślił
iż zostały zwiększone środki na stypendia.
Sejmik podjął bardzo ważną uchwałę w
sprawie kwalifikalności podatku VAT w
projekcie programu rozwoju obszarów
wiejskich na lata 2007-2013 .Procedura, która powoduje, aby uznać jako
wydatek kwalifikowany. W chwili obecnej jest to zbyt skomplikowana i dosyć trudna sprawa dla
beneficjentów. Druga uchwała dotycząca programu współpracy z organizacjami
pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalności pożytku publicznego na
Dolnym Śląsku.
Radni podziękowali za informację
Ad.pkt. 3
Andrzej Dominik , przewodniczący
Rady Miejskiej
przedstawił informację z pracy od ostatniej sesji .
W
okresie miedzy sesyjnym uczestniczył w zabawie noworocznej dla dzieci
niepełnosprawnych organizowanej przez Stowarzyszenie Integracja .
Z
Wiceburmistrzem Ireneuszem Woźniakowskim, brał udział w spotkaniu z Marszałkiem
Województwa Dolnośląskiego , tematem
którego były fundusze strukturalne na lata 2007-2013 gdzie poinformowano że samorządom łatwiej będzie składać wniosku.
Ponadto była mowa o tym że duży nacisk i duży strumień środków będzie
skierowany na budowę obwodnic, dróg wojewódzkich .
19
stycznia uczestniczył w obchodach 10 -lecia Dolnośląskiej Izby Rolniczej ,
które odbywały się we Wrocławiu w Instytucie Przyrodniczym .
Brał
udział w szkoleniu Przewodniczących Rady
Gmin w dniu 25 stycznia , również w tym samym dniu uczestniczył w posiedzeniu Powiatowej Rady
Zatrudnienia, gdzie między innymi został wybrany nowy Przewodniczący .
Przewodniczącym został pan Zygmunt Stelmach a naszą Gminę będzie reprezentowała
Pani Sekretarz Iwona Aibin .
Na
posiedzeniu tym zaopiniowany został projekt uchwały w sprawie szkolenia osób
bezrobotnych i poszukujących pracy planowany do realizacji w 2007 roku.
Uczestniczył
również w spotkaniu zorganizowanym przez Urząd w sprawie organizacji obchodów
720 lecia Ząbkowic Śląskich.
W dniu wczorajszym brał udział w spotkanie
z Przewodniczącymi stałych komisji rady Miejskiej gdzie przygotowany był plan pracy na 2007 rok, jak również ustalany
był plan dyżurów dla radnych. W każdy poniedziałek w Biurze Rady od godziny 14
do 16-tej pełnić będą dyżury radni.
W okresie tym również uczestniczył w
pracach stałych komisji rady.
Ad. pkt. 4
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz ,
przedstawił informacje z działalności w
okresie między sesjami :
12
.01.2007
.
Spotkanie
robocze z Prezesem Towarzystwa Budownictwa Społecznego Panem Antonim Drożdżem
.
Spotkanie
robocze z Prezesem PWiK DELFIN Panem Markiem Szymańskim
.
Spotkanie
robocze w Prezesem Zakładu Gospodarki Komunalnej Panem Rafałem Żurakowskim
.
Udział
w sesji Rady Miejskiej
.
Uczestnictwo
w zebraniu sprawozdawczo -wyborczym wsi
Strąkowa
13.01.2007
14.01.2007
15.01.2007
17.01.2007
18.01.2007
19.01.2007
.
Konferencja
prasowa z udziałem Zastępców Burmistrza Pana Ireneusza Woźniakowskiego i Pani
Beaty Bizub ,oraz sekretarza Gminy Pani Iwony Aibin -prezentacja nowego kierownictwa Urzędu.
.
Rozmowa
z panem Kornelem Colomfilescu - konsulem Republiki Rumunii w Polsce dotyczące
odnowienia współpracy miedzy
rumuńskim miastem Braan a Ząbkowicami w związku z podpisanym 5 lat temu partnerstwem
naszych miast, finałem rozmów
było spotkanie na szczycie Krzywej Wieży
zarejestrowane kamerami Telewizji Polskiej realizującej w tym czasie program o historii
i walorach Ziemi Ząbkowickiej
.
Spotkanie
z dziećmi zorganizowane przez
Stowarzyszenie " Integracja " w
świetlicy Terapeutycznej i wystąpienie.
.
Uczestnictwo
w zebraniu sprawozdawczo - wyborczym wsi
Zwrócona
20.01.2007
.
Obserwacja finału turnieju szachowego
organizowanego przez Starostwo Powiatowe Ząbkowice Śląskie i
wręczenie nagród
.
Uczestnictwo
w zebraniu sprawozdawczo -wyborczym wsi Olbrachcice
22-23.01.2007
24.01.2007
25.01.2007
26.01.2007
27.01.2007
29.01.2007
30.01.2007
31.01.2007
01.02.2007
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz ,
poinformował poza sprawozdaniem że od godziny 14 -tej trwają próby
geotektoniczne na terenie Braszowic ,
aby zweryfikować wpływ działania
Kopalni działającej obok Braszowic na zabudowania kościelne i nie tylko wsi
Braszowice . Wykonuje to niezależny instytut naukowy, który prowadzi taką próbę
kontrolna w obszarze działania kopalni i w pasie przyległym .
Jest
to badanie które za dwa tygodnie przyniesie ewidentnie na piśmie zmierzone rezultaty potwierdzające lub zaprzeczający wpływowi tej kopalni na
zabudowania wsi Braszowice .
Radny Marek Ciapka , odniósł się do modernizacji
Ząbkowickiego Ośrodka Kultury , wystąpił z zapytaniem do pani dyrektor czy jest dokumentacja dotycząca modernizacji
tego obiektu ? ,
Danuta Tkaczonek ,
dyrektor Ząbkowickiego Ośrodka Kultury , odpowiadając uznała że pytanie to należy przekwalifikować
do pana Burmistrza z racji tego że Ząbkowicki Ośrodek Kultury użytkuje
lokal na zasadzie umowy użytkowania , więc na zasadzie
ponoszenia kosztów . Nie posiada własności prawnej do tego obiektu.
Sprawy dotyczące stanu obiektu były
przedstawione Gminie w 2005 roku , gdzie
pod warunkiem Inspektora Nadzoru Budowlanego
dano Gminie rok czasu aby do września 2007 roku nastąpiło ruszenie z
remontem, a więc z modernizacją i z
termomodernizacją . Z czego proces ten się rozpoczął w 2006 roku - na jakim etapie są te prace, zaproponowała to pytanie przekierunkować do Burmistrza .
Radny Marek Ciapka ,
podkreślił że sprawa Ząbkowickiego Ośrodka Kultury ciągnie się już około 10 lat , rozumie że jest to stan
zastany , który obciąża budżet Gminy .
Burmistrz Krzysztof Kotowicz , stwierdził że szczegółowe informacje przekaże radnym na
piśmie .Wychodząc na przeciw pytaniom i
wątpliwością pani dyrektor oraz członkom
komisji Gospodarczej chciałbym powiedzieć w ten sposóbże decyzja nadzoru
Budowlanego która się ograniczyła na moją osobistą prośbę wyłącznie do sali
widowiskowej i jej bezpośredniego zaplecza mogła być rozciągnięta i to
teoretycznie może być rozciągnięta w
każdej chwili na teren całego obiektu , co więcej zamknięcie całego obiektu
oznaczenie wyłączenie części Rynku i
ulicy Ziębickiej . To nie jest prosta decyzja - pan inspektor był
uprzejmy uwierzyć że w budżecie Gminy
zostały zabezpieczone środki na to aby wyjść z sytuacji awarii sali widowiskowej
i jej zaplecza .A więc jakby zapobiec rozszerzaniu się dewastacji czy
degradacji tego budynku dalej . Natomiast zaszłości o których częśc państwa
radnych poprzedniej kadencji wie , zaniechania które miały miejsce w wyniku
decyzji budżetowych mszczą się w tej chwili powielokroć .
Powiem w ten sposób że w
tej chwili kwota 200, 300, 400, 500
tys. Zł nie zalatwia sprawy , to
oznacza że tak naprawdę chcąc mówić o rzeczywistej modernizacji a nie o
załataniu dziury oznacza wydatek rzędu milionów złotych. Oznacza to ze należy ograniczyć wszelkie inne wydatki
rzeczowe w obszarze inwestycji na
terenie Gminy .Bo albo utrzymujemy budynek ZOK-u i inwestujemy w tą
infrastrukturę która jest niezbędna nam
wszystkim 23 tysiącom mieszkańców albo rozpraszamy środki i nic nie robimy
dalej pożytecznego .
Ten dylemat stoi
przedemną i ja jestem skłonny koncentrować środki i tak jak tutaj powiedziałem
przed chwilą ze pani dyrektor może być absolutnie spokojna o to ze obszar
kultury będzie inwestowany przez Gminę przynajmniej taki będzie mój wniosek do
Rady Miejskiej .
Radna Ewa Figzał, poinformowała że Komisja Gospodarcza 2 razy pochyliła się
nad prowizorium budżetowym na 2007 rok , dokonała analizy dochodów i wydatków , zadawała określone pytania
na posiedzeniu , odpowiedzi na pytania
nie uzyskaliśmy .
Nie
mniej jednak jaka jest filozofia na dzień dzisiejszy działania komisji
budżetowej - doszliśmy do porozumienia z panem Burmistrzem ze termin 12 lutego będzie takim terminem ze pan burmistrz
da przygotowany przez siebie budżet .Również padły takie daty jak 23 II
zatwierdzenia budżetu na rok 2007. Komisja czeka na projekt i stwierdziliśmy że
będzie pracowała aby ten budżet uchwalić jak najszybciej. Dlatego że padły tu
informacje apropos pozyskiwania środków z zewnątrz które by to wzmacniały ten
budżet . Dlatego przykład ZOK-u i nazwanie tej inwestycji modernizacją , jeżeli
w starym budżecie było 200 tys. , my proponujemy 300 tys. To jest już jakaś
wartość do tego aby tą inwestycje
rozpocząć . Musimy wiedzieć , co
my w tym ZOK-u chcemy mieć i jaką funkcję on ma pełnić , oprócz tej funkcji
która na dzień dzisiejszy jest.
Ad. pkt. 5
Zastępca
Przewodniczącego Rady Miejskiej Zdzisław
Burnat przedstawił
projekt uchwały w sprawie uzupełnienia składu Rady Miejskiej o Panią
Stanisławę Mikę. ( projekt uchwały stanowi
załącznik do niniejszego protokołu )
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik
, poddał pod głosowanie projekt uchwały
Głosowanie
17 głosów za
Uchwała nr II/9/2007 w sprawie uzupełnienia składu
osobowego Rady Miejskiej została
podjęta .
Następnie Radna
Stanisława Mika złożyła
ślubowanie zgodnie z ustawą o
samorządzie gminnym .
Ad. pkt. 6
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik,
przedstawił projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady
Miejskiej Pana Ireneusza Woźniakowskiego ( projekt uchwały stanowi załącznik do
niniejszego protokołu )
Następnie
poddał pod głosowanie projekt
uchwały
Głosowanie
18 głosów za
Uchwała nr II / 10 / 2007
w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej Ireneusza
Woźniakowskiego została przyjęta .
Ad. pkt. 7
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik,
przedstawił projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady
Miejskiej Pana Józefa Marcinków ( projekt uchwały stanowi załącznik do
niniejszego protokołu )
Następnie
poddał pod głosowanie projekt
uchwały
Głosowanie
1 głosów za
Uchwała nr II / 11 / 2007
w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej Józefa Marcinków została przyjęta.
Ad. pkt. 8
Kierownik Wydziału
Edukacji , Kultury i Sportu Maria Pater przedstawiła projekt uchwały w sprawie
przyjęcia rocznego programu współpracy Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie z
organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego
. (
projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
Przewodnicząca Komisji
Ewa Figzał ,
przedstawiła pozytywną opinie komisji odnośnie
projektu uchwały . Poinformowała że zmiana komisji dotyczy tylko składu
zespołu opiniodawczego .W skład którego również wejdzie 5 radnych oraz osoba
wyznaczona przez burmistrza .
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik,
wystąpił z zapytaniem do burmistrza - czy wyraża zgodę na poprawki które naniosła komisja .
Burmistrz Krzysztof Kotowicz , wyraził zgodę na propozycje komisji Gospodarczej .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik
otworzył dyskusję nad projektem .
W
związku z brakiem pytań poddał pod głosowanie projekt uchwały .
Głosowanie : 17 głosów za
Uchwała nr II/12/2007 w
sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie
z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego
została przyjęta .
Ad. pkt. 9
Anna Marcinków -
inspektor Wydziału Organizacyjnego
przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu
Profilaktyki i
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania narkomanii w
Ząbkowicach Śląskich na 2007 rok (projekt stanowi załącznik do niniejszego
protokołu)
Przewodnicząca Komisji Zdrowia
, Opieki Społecznej i ochrony Środowiska Jolanta Mitręga poinformowała że komisja pozytywnie
zaopiniowała powyższy projekt uchwały .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik otworzył dyskusję nad projektem .
W
związku z brakiem pytań poddał pod głosowanie projekt uchwały .
Głosowanie : 17 głosów za
Uchwała nr II/13/2007 w
sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania narkomanii w Ząbkowicach
Śląskich na 2007 rok została przyjęta .
Ad.pkt. 10
Grażyna Grzeszczak -
Kierownik Wydziału Planowania Przestrzennego przedstawiła projekt
uchwały w sprawie przystąpienia
do sporządzenia miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego terenu górniczego złoża migmatytu "
Kluczowa "(projekt
stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa
Figzał, stwierdziła że komisja wydała opinię pozytywna wobec tej uchwały .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,otworzył dyskusję nad projektem .
W
związku z brakiem pytań poddał pod głosowanie projekt uchwały .
Głosowanie : 17 głosów za
Uchwała nr II/14/2007 w
sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego terenu górniczego złoża
migmatytu " Kluczowa "
Ad. pkt. 11
Przyjęcie
planów pracy Komisji Stałych Rady Miejskiej na I półrocze 2007 roku .
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury , Sportu , Turystyki
i Promocji Gminy Irena Szewczyk
przedstawiła plan pracy Komisji na I półrocze ( plan pracy stanowi załącznik do
niniejszego protokołu )
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik
, poddał plan pracy pod głosowanie . w wyniku którego 15 głosami " za" został
on przyjęty .
Przewodnicząca Komisji
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa
Figzał przedstawiła
plan pracy Komisji na I półrocze
(
plan pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik
, poddał plan pracy pod głosowanie . w wyniku którego 15 głosami " za" został
on przyjęty
Przewodnicząca Komisji Zdrowia , Opieki Społecznej i Ochrony
Środowiska Jolanta
Mitrega przedstawiła plan pracy Komisji na I półrocze
(
plan pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik
, poddał plan pracy pod głosowanie . w wyniku którego 15 głosami " za" został
on przyjęty
Przewodniczący
Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Marian Tokarczyk przedstawił plan pracy Komisji na I półrocze
(
plan pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
Radna Ewa Figzał, zaproponowała aby
w miesiącu marcu komisja zajęła się
działalnością Przedsiębiorstwa
Wodociągów i Kanalizacji "DELFIN' w Ząbkowicach Śląskich.
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik
, poddał plan pracy pod głosowanie z uwzględnionym wnioskiem radnej . Plan
został przyjęty 16 głosami " za"
Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej
Henryk Zięba
przedstawił plan pracy Komisji na I półrocze
(
plan pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik
, poddał plan pracy pod głosowanie . w wyniku którego 16 głosami " za" został
on przyjęty
Zastępca Przewodniczącego
Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku
Publicznego Franciszek Gawęda
, przedstawił plan pracy Komisji na I
półrocze ( plan pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik
, poddał plan pracy pod głosowanie , w wyniku którego 12 głosami " za" i 4
głosami wstrzymującymi się został on przyjęty
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik,
przedstawił plan pracy Rady Miejskiej na I półrocze 2007 roku.
Następnie
poddał go pod głosowanie, w wyniku, którego 16 głosami "za" został on przyjęty.
Ad. pkt. 12
Interpelacje i zapytania Radnych.
1
Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik
poinformował, że wpłynęła w ostatnim okresie interpelacja radnego Franciszka
Gawędy dotycząca zamiaru Burmistrza o utworzenie w Gminie Ząbkowice Śląskie
dodatkowego stanowiska obejmującego swym zakresem upowszechnianie kultury na
terenie wiejskim. ( Interpelacja
stanowi załącznik do protokołu)
Powyższa
interpelacja została przekazana do Burmistrza. Z odpowiedzi wynika, że, burmistrz
nie podjął decyzji o zatrudnieniu kogokolwiek w celu upowszechniania kultury na
terenie wiejskim w Gminie Ząbkowice Śląskie. Wobec powyższego nie było potrzeby
konsultowania zatrudnienia Pana Witolda Wiśniewskiego .
Nie
zamierza utworzyć stanowiska dla
konkretnej osoby lecz analizuje celowość spersonalizowania odpowiedzialności
upowszechniania kultury na terenie wiejskim .(
odpowiedź stanowi załącznik do protokołu)
2.
Radny Tomasz Stępień , wystąpił z prośbą do burmistrza o
zweryfikowanie pracy służb
odpowiedzialnych za odśnieżanie dróg i
chodników . Jest wiele uwag w tej kwestii.
Ad.
pkt. 13 Sprawy różne .
1.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik,
odczytał pisma Klubów radnych informujące o powołaniu klubów radnych. Klub
Radnych Ząbkowickiego Forum Centroprawicy i Klub Sojuszu Lewicy Demokratycznej.
2.
Zastępca
Przewodniczącego Zdzisław Burnat
, odczytał pismo odnośnie przydziału pomieszczenia dla Związku Harcerstwa
Polskiego , które stanowi odpowiedź na
pismo Zarządu osiedla XX -lecia .
( pismo stanowi załącznik do
niniejszego protokołu)
3.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik
, odczytał pismo Pani Krystyny Burzyńskiej
dotyczące udzielenie pomocy finansowej .
Poinformował że wystąpił do Ośrodka Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich z prośba o
ustosunkowanie się do sprawy . Z
odpowiedzi uzyskanej wynika że Pani Krystyna Burzyńska jest od lat objęta pomocą. OPS reguluje rachunki za prąd
, gaz oraz faktury za zakup leków jak również udziela pomocy finansowej .
4.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik,
zapoznał z pismem pana Mieczysława Żuradzkiego
w sprawie przekwalifikowania garażu na lokal mieszkalny. Poinformował,
że sprawa zostanie przekazana do rozpatrzenia przez Komisję Przestrzegania
Prawa i Porządku Publicznego.
Podkreślił że w chwili obecnej nie ma
możliwości sprzedaży bezprzetargowej lokali użytkowych, garaży na rzecz
najemców .
5.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik
, zwrócił się do sołtysów z informacją aby zrobili rozeznanie w swoich miejscowościach
i sporządzili listy rolników którzy chcieliby
zbadać zasobność gleby .
Ponadto poinformował o wyborach do Izby
Rolnej, które odbędą się w dniu 4 lutego 2007 roku.
6.
Radny
Marek Ciapka , zgłosił
sprawę uzupełnienia popalonych żarówek w oświetleniu na terenie miasta , oraz
rozważenie możliwości założenia po 1 punkcie świetlnym na ulicy Ciasnej , Poprzecznej oraz
Partyzantów w Ząbkowicach Śląskich .
Poinformował również o zawalonym ogrodzeniu znajdującym
się na ulicy Powstańców Warszawy na przeciw sali gimnastycznej , które stwarza
zagrożenie dla ludzi .
7.
Zastępca
Przewodniczącego Zdzisław Burnat
, zawnioskował o dokonanie przez Straż
Miejską kontroli- starych , nieaktualnych reklam znajdujących się na terenie miasta , które
to szpecą ulice oraz reklamują firmy których już dawno
nie ma . Funkcjonariusze winni wydać nakazy likwidacji , bądź naprawy oraz wymiany na nowe przez firmy które funkcjonują .
Nieaktualne reklamy powinien pozdejmować Zakład Gospodarki Komunalnej .
8.
Sołtys
ulicy Kamienieckiej Jerzy Rzepka
, zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej o
informowanie sołtysów o posiedzeniach tej komisji .
W związku z wyczerpaniem porządku Obrad
VII sesji Rady Miejskiej - Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik zamknął obrady o godzinie 17 05 .
Protokołowała
Elżbieta Perfikowska
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Andrzej
Dominik