Protokół  nr XL/ 2008

z  Sesji Rady Miejskiej

w Ząbkowicach Śląskich

odbytej w dniach 12 grudnia    2008 roku

w Sali  Ząbkowickiego Ośrodka Kultury

w Ząbkowicach Śląskich

 

 

Godzina rozpoczęcia sesji 14 00

 

W sesji udział wzięli:

Radni Rady Miejskiej            w    Ząbkowicach Śląskich

Burmistrz                                        Krzysztof  Kotowicz  

Zastępca Burmistrza                    Ireneusz Woźniakowski

Iwona Aibin                             Sekretarz  Gminy              

Paweł Polewski                       Radca Prawny

 

Radni nieobecni :

Zdzisław   Burnat                 nieobecny usprawiedliwiony

 

Oraz goście zaproszeni wg list obecności .

 

                     Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku   o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej  Dominik  -    o t w o r z y ł  XXXX  Sesję Rady Miejskiej  w Ząbkowicach Śląskich  V kadencji, stwierdzając że uczestniczy w niej 20   radnych, co stanowi odpowiednie quorum przy którym rada może obradować i podejmować  prawomocne  uchwały .

Następnie przedstawił porządek  posiedzenia :

          

1.            Przyjęcie porządku obrad. 

2.            Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej  od ostatniej sesji.

3.            Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji. 

4.         Sprawy różne.

5.      Podjęcie  uchwał : 

.         W sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego .

.         W sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Ząbkowicach Śląskich na  2009 rok.

.         W sprawie regulaminu  przyznawania dodatków oraz innych składników wynagrodzenia dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach lub placówkach prowadzonych przez   Gminę  Ząbkowice Śląskie. 

.         W sprawie górnych  stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniana zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości  ciekłych . 

.         W sprawie  ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczej straży pożarnej 

.         W sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy  na 2008 rok 

.         W sprawie zmiany uchwały Nr VII/43/2007 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Pawłowice

.         W sprawie  zmiany uchwały nr V/34/2007 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Koziniec

.         W sprawie zmiany uchwały nr XIII/85/ 2007 w sprawie  zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Stolec

.         W sprawie zatwierdzenia  Planu Odnowy miejscowości   Strąkowa  

      6.  Rozpatrzenie skargi mieszkańców posesji przy ulicy Legnickiej 4 i 4 a/1 w Ząbkowicach

            Śląskich        na działalność Burmistrza .

     7.   Interpelacje i zapytania radnych.

     8.  Zakończenie   obrad .

 

Chciałabym prosić wysoką radę , aby wycofać z porządku  obrad uchwałę w   sprawie przyznawania dodatków oraz innych składników  wynagrodzenia dla nauczycieli  zatrudnionych w szkołach lub placówkach prowadzonych przez gminę Ząbkowice Śląskie . Jest to wniosek  Burmistrza ponieważ zostały zawieszone  negocjacje  w sprawie tego regulaminu . Stąd taka prośba aby to wycofać z dzisiejszego porządku obrad.

W związku z tym kto z pań i panów radnych jest za tym aby wycofać  to z porządku obrad  projekt uchwały :  

Głosowanie : 20 głosów za  

 

Również chciałabym  prosić wysoką radę,  aby wprowadzić do dzisiejszego porządku obrad , projekt uchwały  w sprawie   zmiany uchwały nr  III/6/2008 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich  z dnia 27 II 2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego  Gminy Ząbkowice Śląskie na lata  2008-2010 i ten projekt uchwały byłby rozpatrzony  przed projektem uchwały  w sprawie zmian  w budżecie miasta i gminy .

 

Czy ktoś z radnych chciałaby coś wnieść do porządku obrad ?

Niewidzę. W związku z tym  poddaję wysokiej radzie pod głosowanie  kto jest za tym  aby wprowadzić do porządku dzisiejszych  obrad  zaproponowany  projekt uchwały .

Głosowanie: przy 1 głosie przeciwnym   i 1 głosie wstrzymującym   rada przyjęła wniosek .

 

Ad. Pkt. 2

 

Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Miejskiej  od ostatniej sesji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,

W okresie międzysesyjnym  brałem udział w obchodach święta  Niepodległości . W uroczystej   mszy świętej oraz  w  złożeniu kwiatów  pod pomnikiem .

Brałem udział w otwarciu świetlicy wiejskiej w Braszowicach , w otwarciu Ośrodka Zdrowia w Braszowicach , w spotkaniu  delegatów  Dolnośląskiej Izby Rolniczej  z władzami  samorządu Województwa Dolnośląskiego , które miało miejsce w Ząbkowicach Śl.

Udział w Powiatowej Radzie Zatrudnienia. Uczestnictwo w szkoleniu pn. "Efektywna praca Rady Gminy , powiat , Sejmiku  "

Przyjmowałem interesantów , jak również  brałem udział w pracach stałych komisji Rady Miejskiej

 

Ad. Pkt. 3

Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej sesji. 

 

Zastępca Burmistrza  Ireneusz Woźniakowski przedstawił   sprawozdanie  z działalności  za okres od  6 XI do 11 grudnia  2008 roku  

( informacja stanowi załącznik   do niniejszego protokołu)

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , zanim otworze dyskusję , Panie burmistrzu niewinem dlaczego pan burmistrz nie jest dzisiaj obecny i za chwile może pan odpowie na to pytanie . Natomiast chciałabym powiedzieć w ten sposób , no bardzo źle zaczynam  to odbierać i myślę że  również rada miejska że pan burmistrz  no nie uczestniczy w sesjach rady.  Zawsze ustalam z panem burmistrzem temat sesji a  szczególnie  datę tej sesji aby nie kolidowało  to w obowiązkach pana burmistrza  .

Powiem tak! , rozmawiam z kolegami burmistrzami , wójtami z powiatu ząbkowickiego , oni sobie nie wyobrażają  żeby nie uczestniczyli w sesji .

Bardzo proszę kończy się  ten rok , będzie jeszcze jedna sesja .Ja z panem burmistrzem będę   rozmawiał . Ja to tak odbieram że ta współpraca między nami miałaby się źle układać . My naprawdę jesteśmy otwarci. Wspólnie tworzymy samorząd  Gminy Ząbkowice Śl. . Jako organ uchwałodawczy , pan burmistrz wykonawczy i myślę  ze tych sesji nie ma tyle . Jest jedna sesja    w  miesiącu i uważam że na każdej sesji powinien uczestniczyć pan burmistrz .

Jeśli pan może uczestniczyć  , dlaczego pana burmistrza nie ma to bardzo proszę .

 

Zastępca Burmistrza  Ireneusz Woźniakowski ,

panie przewodniczący Ja , pozwolę się nie zgodzić z pana odbiorem .

Pan Burmistrz przysyła tutaj wszystkich swoich przedstawicieli , kierowników , również mnie jako swojego zastępcę . Udzielamy państwu wszelkiej  informacji . Pan burmistrz  bardzo szanuje  radę miejską  i przecież współpracujemy od 2-ch  lat, panie przewodniczący  lepiej lub gorzej . Natomiast  ja chciałbym zaznaczyć, że pan burmistrz  jako burmistrz  miasta i gminy Ząbkowice Śląskie  ma też funkcje reprezentacyjne . W związku z tym np. dzisiaj w Gimnazjum nr 1   w  związku z uroczystościami kolejnej rocznicy ogłoszenia stanu wojennego bierze udział w tym momencie  w tym spotkaniu . Jest tam bardzo ważny gość  Pan Kornel Morawiecki i chciałabym tylko poinformować że  zaraz po tym spotkaniu  pan Burmistrz na pewno będzie  uczestniczył w sesji a nie   rozumiem tego jęku zawodu , proszę państwa .

 

Przewodniczący Andrzej Dominik ,

panie burmistrzu § 28 naszego statutu mówi - w sesjach rady uczestniczą  z głosem doradczym , burmistrz oraz sekretarz i skarbnik  gminy Zabkowice  . Do udziału w sesjach rady mogą zostać  zobowiązani kierownicy  gminnych jednostek organizacyjnych podlegających  kontroli Rady Miejskiej  .

Ja uważam, że Sesja Rady Miejskiej jest  ważniejszą jak udział w jakimś spotkaniu. Pan Burmistrz  ma prawo pana oddelegować na takie spotkanie . Ale to już  jest decyzja pana burmistrza .

Ja mam gorąca prośbę , ja z panem burmistrzem będę  rozmawiał , również pana proszę o przekazanie  . Myślę, że jest tutaj taka wola rady miejskiej że chcielibyśmy aby w każdej sesji rady miejskiej uczestniczył pan burmistrz .Tym bardziej, że termin ustalam z panem burmistrzem  aby nie kolidował panu burmistrzowi  w wykonywaniu  jego obowiązków  .

Otwieram dyskusję .

 

Zastępca Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski.

Nie widzę żadnego problemu .  

 

Radna Danuta  Wojtczaka ,

A ja widzę panie burmistrzu problem .

Panie burmistrzu , jako radna i jako szef klubu musze  również wyrazić zdanie  odnośnie tego  . Cieszę się z obecności pana wiceburmistrza na sesjach  rady miejskiej. Wyrażam swoje zaniepokojenie  , uważam zlekceważenia rady  miejskiej i  nieuczestniczenia pana burmistrza w sesjach rady. Natomiast jak będą wyglądały pana opinie odnośnie  udzielania wszelkich i konkretnych informacji , to zaraz się wszyscy przekonamy . Jak pan jest w stanie , bo często spotykam się z tym ze  pan tych informacji nie jest w stanie  udzielić  . Takich jakich udzieliłby prawdopodobnie burmistrz Kotowicz .

Pani burmistrzu jesteśmy wszyscy tutaj rozumni, że tak powiem. Umiemy czytać  i sprawozdanie burmistrza  jeżeli ma nadal wyglądać w takiej formie to bardzo proszę  przekazywanie nam go przed sesją w formie pisemnej .  My umiemy czytać , zaświadczam panu  .

Czytanie sprawozdania w takiej formie  np. naprawa dachu na Tarnawie - wizytacja .   pan burmistrz opowie czy ściągał dachówkę ? , czy co innego robił . Bo niewiem - i tu się chciałam zapytać .

Ale rzeczowo do sprawozdania panie burmistrzu , i jak to ma być wszelka informacja  o czym zaznaczyłam, co zdążyłam sobie zapisać i zapamiętać .

19 XI odbyło się spotkanie - Niewinem  co ? , coś z Ministrem Kultury , czy z osobą z Ministerstwa  Kultury w celu opracowania projektu  . Proszę mi powiedzieć odnośnie projektu .?

Następne , było jakieś ważne spotkanie  w sprawie ruin zamku . Chciałabym wiedzieć do czego  się odnosiło ,bo jako radna chciałabym znać ten temat  .

Na razie te dwa pytania aby pan zapamiętał .

 

Zastępca   Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski

Pani radna  będzie przyjemniej  naprawdę jak pani sobie  zaoszczędzi tych złośliwości  i takiego teatru . Można od razu zadać jakiś pytanie . Będę naprawdę starał się bardzo dobrze na nie odpowiedzieć . Także ja nie widzę tutaj problemu . No boje się że to  może to , że akurat pana burmistrza nie ma . Nierozumiem , czy chodzi tutaj o pracę , czy o to ze ktoś może się czuć  niedowartościowany .

Ja naprawdę państwa tych głosów , pana przewodniczącego i pani radnej nie rozumiem .

Natomiast 19 XI - źle pani słuchała , bo 19 listopada było podpisanie umowy z Krajowym Rejestrem Długu .

 

Radna Danuta Wojtaczka , to proszę  sprawdzić  ? ,

 

Zastępca   Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski ,  jak mi pani podpowie 

 

Radna Danuta Wojtaczka ,   nie mam możliwości   sięgnięcia do pana  materiału

 

Zastępca   Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski

o jest !, 24 XI spotkanie  z wiceministrem  Infrastruktury  Zbigniewem Rabciakiem w Kłodzku - proszę państwa

 

Radna Danuta Wojtaczka , pani burmistrzu to chodziło  o spotkanie z ministrem coś o opracowanie projektu ?

 

Zastępca   Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski

Ja prosiłbym panią radną , jeżeli pani chce zadać pytanie , to zawsze można mnie poprosić  żebym w trakcie   referowania  powtórzył . Bo teraz nie będę się domyślał o co  pani dokładnie chodzi . Bo mam spotkanie z profesorem Jerzym Jasiegą  w sprawie  sporządzenia koncepcji funkcjonalno - użytkowej dla ruin zamku . Może o to pani chodziło ?

 

Przewodniczący Andrzej Dominik ,

o ruiny zamku   również chodziło , pan odpowie  panie burmistrzu na to ?

 

 Zastępca   Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski

Proszę państwa , rada miejska dokonała w jednym z  budżetów zmiany , przeznaczając  około 60 tys. zł , na dokumentacje związane z  Starym Miastem . Pan Burmistrz uważa, że kolejnym zabytkiem , który należy przywrócić  ruchowi turystycznemu w Ząbkowicach , po Krzywej Wieży, która jest już dzisiaj naszą  dumą i chluba i wygląda tak jak powinna wglądać  , są ruiny zamku  ząbkowickiego , ponieważ są one   umieszczone blisko drogi krajowej   nr 8. Na pewno  będą przyciągać  rzeszę  turystów i podobnie jak  forty w Srebrnej Górze , czy Kopalnia Złota w Złotym Stoku , będą tą perłą  którą wszyscy w Ząbkowicach   będą chcieli zobaczyć .

W związku z powyższym  , pan burmistrz odbył spotkanie  z fachowcem , panem profesorem Jasięgą  i ustaliliśmy sobie taki  harmonogram   , jak doprowadzić do remontu zamku .

Pierwszym dokumentem który musimy sporządzić  jest właśnie to o co zapytała pani radna , czyli program funkcjonalno - użytkowy dla tego obiektu i na podstawie tego programu  będziemy mogli się starać o  dotacje lub dofinansowanie . Musimy mieć konkretny dokument  już   w kolejnym etapie na konkretną dokumentację budowlaną . My liczymy że to może być od 200 do 400 tys. zł.. Następnie  na podstawie tych dwóch dokumentów , czyli koncepcji  funkcjonalno - użytkowej , oraz  dokumentacji budowlanej , będziemy mogli  przystąpić już  do  właściwych prac na zamku . O wszystkim państwa będziemy we właściwym czasie informować .

 

Przewodniczący   Andrzej Dominik ,

Panie burmistrzu , może pani radna zapozna się z tym sprawozdaniem?. Będą sprawy rożne , może do tematu wróci ? .

 

Radny Franciszek Gawęda ,

Panie przewodniczący , szanowni radni

Po raz pierwszy chyba od dwóch lat , stanę w obronie pana burmistrza , a  mianowicie przypominam państwu  że to państwo kilka miesięcy temu mój wniosek mówiący o tym  żeby pan burmistrz swoje sprawozdania dostosował do § 31 statutu - państwo żeście to zbagatelizowali. Dlatego też proponuje,  panie burmistrzu aby te szczegółowe informacje  były dalej przekazywane . To była zgoda rady .

 

Radna Irena Szewczyk ,

Panie burmistrzu ja chciałam zapytać czy są już projekty dalszej przebudowy szkoły w Braszowicach?

 

 Zastępca   Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski

To spieszę odpowiedzieć pani Irenie  , radnej  Szewczyk na pytanie . Proszę państwa , w związku z tym że dach był w fatalnym  stanie , my wprowadziliśmy ta inwestycję w ostatniej chwili do budżetu , który państwo uchwalaliście na początku roku i opracowaliśmy od razu panie kierowniku jakby  mnie pan poprawił , opracowaliśmy  pełną dokumentacje i mamy pozwolenie na budowę - na  przebudowę tego dachu. I teraz z tego co wiem , w następnym roku  w propozycji budżetu chyba  nie ma pieniędzy na dalszą przebudowę .

 

Przewodniczący   Andrzej Dominik ,

Ja jeszcze do radnego Franciszka Gawędy , przypominam sobie taki wniosek pan składał - natomiast rada nie głosowała tego wniosku. Rada przyjęła ten wniosek. Ja ten wniosek odczytałem na sesji  rady , natomiast  nie był głosowany . Rada przyjęła ten wniosek. Ja ten wniosek odczytałem na sesji , natomiast on nie był głosowany , czy ma być sprawozdanie tak czy tak. Ja myślę, że rada się  przychyliła  do pana wniosku aby to sprawozdanie było .

 

Radna Ewa Figzał,

Panie przewodniczący , szanowna rado , zaproszeni goście  wracając do  tutaj wątku dyskusji dotyczącego udziału pana  burmistrza Krzysztofa Kotowicza w radzie miejskiej w udziale w sesjach rady miejskiej chce stwierdzić, że był to temat  posiedzenia komisji Rewizyjnej , która wyraziła   sugestię aby   pan burmistrz Krzysztof Kotowicz uczestniczył w posiedzeniach i Rady Miejskiej  i komisji resortowych .

Tak jak powiedziałam jest to sugestia jeżeli my jako radni musimy swoją wolę  wyrazić w formie wniosku, to taki wniosek sformujemy ale do tej pory nie było takiej potrzeby żeby przy współpracy  z innymi  burmistrzami  i mam nadzieję , że ten wątek  na tym poziomie   zostanie zamknięty.

Natomiast wracając  do  inwestycji  ulicy Krzywej. Na komisji Gospodarczej padło zapytanie dotyczące kolektora deszczowego, który miał być wyprowadzony a którego nie ma  w dokumentacji z pasa drogi  do posesji 6, 6a, 6b - Jaki jest stan na ten moment , ponieważ informacji na posiedzeniu komisji nie otrzymaliśmy ? . Czy będzie wyprowadzony ten kolektor ? jeżeli tak to dlaczego nie był ujęty w dokumentacji?  i  dlaczego ta dokumentacja  nie obejmuje prac  sanitarnych i instalacji deszczowej na tym odcinku ulicy Krzywej  do posesji 6, 6a,6b

 

Zastępca Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski

Szanowni państwa, do pierwszego aspektu . Ja jeszcze raz państwa zapewniam że pan burmistrz stara się uczestniczyć w każdym posiedzeniu Rady Miejskiej a odbyliśmy w tym roku  rekordową ilość  jeżeli chodzi o samorząd  po 1990 roku .

Proszę państwa ,uwierzcie mi ,że pan burmistrz życzy sobie  dobrej współpracy z radą miejską . Od dwóch lat wykonuje bardzo dobre gesty. To że nawet dzisiaj tu spotykamy się w ZOK-u to jest wynik tego , że w sali konferencyjnej  trwają prace  remontowe. Również po to żeby rada miejska  miała możliwość pracy  w lepszych warunkach .

Naprawdę ja wolałbym żebyśmy na sesjach rady miejskiej  , to już w swoim imieniu  skupiali się na  problemach,  a nie na tym czy pan burmistrz jest  obecny czy też nie? , bo to naprawdę nie jest problem. Pan Burmistrz stara się uczestniczyć  we wszystkich sesjach rady miejskiej  , dzisiaj również   będzie, ale reprezentuje nasza   gminę w gimnazjum .

Proszę państwa   odpowiedzieliśmy na to pytanie na komisji gospodarczej  , także nie zgadzam się ze nie odpowiedzieliśmy .

     Do pani radnej Wojtaczki  , nie wszyscy którzy są tutaj obecni , są  przedstawicielami Wysokiej Rady stad  też odczytujemy sprawozdania aby wszyscy mieszkańcy Ząbkowic mogli się zapoznać ze sprawozdaniami pana Burmistrza .

My odpowiadaliśmy pani przewodnicząca  na komisji  gospodarczej , być może  pani to umknęło - ja powiem  tak ; proszę państwa gdy pan burmistrz 15 stycznia powołał  mnie na swojego zastępcę i pan Jankowski został kierownikiem Wydziału infrastruktury przejrzeliśmy  zasób inwentarza i okazało się, że na ulice Krzywą mamy  projekt - ale tylko wymiany nawierzchni i to jest ten projekt obejmował  dokładnie to co dzisiaj robimy  dodatkowe dokumentacje   budowlane , z pozwoleniami na budowę  , pozwoleniem na oświetlenia , na  kanalizacje burzową  i kanalizację  deszczową w zakresie poprzedniego projektu , który   zastaliśmy .

Pracujemy nad tym tematem, będziemy musieli ustalić pewne kwestie również   z mieszkańcami wspólnoty mieszkaniowej 6 - pan radny Gnach tutaj zna temat , bo chodzi koło tematu i pracujemy nad tym żeby  rozwiązać ten problem .

 

Radna Ewa Figzał,

Szanowni państwo, Ja chcę  stwierdzić że komisja Gospodarcza nie uzyskała rzetelnej odpowiedzi w tym temacie i  panie burmistrzu  z całym szacunkiem - odpowiedzi natury ogólnej   kiedy radny pyta o szczegół , są zbyt małe  w stosunku do rangi sprawy  . Dziękuję .

 

Radny Franciszek   Gawęda

panie burmistrzu na tą chwilę oczywiście pytam w sprawie ulicy Krzywej  . Ponieważ jak wszyscy  widzimy prace  są bardzo daleko  zaawansowane - czy nie będzie problemu z chwilą kiedy podejmiecie decyzję że ten kolektor będzie  skierowany w kierunku domu , żeby znowu nie przebudowywać , czy ta decyzja będzie w tym momencie podjęta kiedy są tam prace . Na wysokości szkoły nr 1 .

 

Zastępca   Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski

Oczywiście panie radny , proszę pana kierownika aby udzielił odpowiedzi na to pytanie .

 

Wojciech Jankowski,

proszę państwa   jest wstępnie ustalone , że w przyszłym tygodniu , będzie spotkanie robocze z grupa projektantów , którzy to projektowali   i tam w szczegółach zostanie to rozwiązane. Do końca  nam też nie jest jasne dlaczego  w ten sposób został rozwiązany ten odcinek . Na razie zbliżamy się do tego  odcinka i na pewno nie zostanie on pominięty.  Jeżeli zajdzie taka potrzeba   i nie będzie innych rozwiązań to trzeba będzie uznać jako roboty dodatkowe. Wybudowanie studzienki a żeby była możliwość w przyszłości podłączenia się, przy czym rozwiązanie kanalizacji  sanitarnej  tych budynków , nie jest  do ulicy Krzywej . Te dalsze   budynki schodzą dołem . Tu natomiast , będziemy i rozwiążemy ten problem , tylko potrzebujemy trochę czasu  . Bo dzień w dzień  musimy dopowiadać na te same pytania , proszę o trochę cierpliwości. Na pewno poinformujemy o rozwiązaniu .

 

Radna Danuta Wojtaczka ,

panie burmistrzu to moje trzecie pytanie  to dotyczy uzyskania wszelkich informacji rzetelnych , tak jak pan powiedział , bo zawsze je otrzymujemy tutaj i następne .

Pamięta pan , na  ostatniej sesji pytałam pana Burmistrza  Woźniakowskiego dlaczego  zniknęły słupki ograniczniki przy chodnikach na ulicy Św. Wojciecha i Armii  Krajowej  . Ja wtedy zadałam takie pytanie, bo miałam taką wiedzę. Wtedy to pan burmistrz Woźniakowski , można  czytać w protokole , powiedział do mnie że one uległy zniszczeniu , jak tam sprzęt wyjeżdżał  od remontu św. Anny  i dlatego zostały  pamiętacie państwo wzięte do remontu . Ja przyjęłam tą informację    jako rzetelną, tak jak mówi pan burmistrz. Niestety rzetelność pękła szybko w tym dniu nie miałam czasu ale na drugi dzień jadąc przez miasto zobaczyłam, że wszystkie ograniczniki  zniknęły. Proszę mi wytłumaczyć  sytuację , ponieważ informował mnie pan , że to tylko do czasu remontu te słupki zniknęły . Zniknęły one w całym mieście  , mieszkańcy się niepokoją i są  w niebezpieczeństwie  że tak powiem , ponieważ  jazda autem w rynku odbywa się chodnikami - brzegiem chodnika . To jest narażenie dzieci i pieszych na niebezpieczeństwo . To jest straszny koszmar dla mnie , kiedy siłą rzeczy  kiedy się chodnikiem jedzie .

Dlaczego ta piękna struktura moim zdaniem , bo były to ładne kute słupki i bardzo drogie które zostały zakupione w poprzedniej kadencji  ,w tej chwili zniknęły . Rynek w  Ząbkowicach  nie jest niestety zamknięty ruchem, tylko odbywa się ruch i to bardzo duży i uważam, że panie burmistrzu udzielił mi pan mylącej informacji .

Ja bardzo proszę o rzetelna informację , ponieważ kiedy Ja  w tym samym dniu poinformowałam mieszkańców, że to jest  kwestia remontu słupków  na ulicy Armii Krajowej  , to  na drugi dzień doznałam szoku , i spytali się mnie - co Ty mówisz jak one  zniknęły w całym mieście . 

 

Zastępca   Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski

No, Ja niestety nie mam aż tak dobrej pamięci  jak pani radna i nie zapoznałem się z protokołem .

Proszę państwa , no te słupki może były ładne , no ale nie zgodzę się z tym że one były kute . To były słupki z tworzywa .

 

Przewodniczący Andrzej Dominik ,   nieważne jakie one były - panie  burmistrzu ale co się z nimi stało ? 

 

Zastępca   Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski

Zdemontowaliśmy te słupki, ponieważ po kolei one były  dewastowane , na wszystkich miejscach  w których one się znajdowały  były w stanie szcząkowym . Proszę państwa musimy ustawić - jeżeli te słupki mają spełniać swoją rolę , my myślimy o tym żeby ustawić  konkretne słupki granitowe z kamienia i tutaj przy zderzeniach z takimi słupkami, one będą wtedy  dopiero spełniać swoją rolę .

 

Radna  Danuta Wojtaczka ,

Droga rado , panie burmistrzu , Ja  jestem w tej chwili strasznie zaniepokojona,  a wogóle te koszty które zostały zainwestowane a za chwilę zostały   zdjęte słupki i niewiadomo gdzie się podziały  , bo takiej odpowiedzi nie dostaliśmy jaki kiedyś z kostką . Niewiemy co się stało z tymi  słupkami ?.

Ja może  Wysoką radę poproszę o złożenie takiego wniosku że proszę o  odpowiedź - co się stało  ze słupkami i żeby to było przywrócone, ponieważ dla mnie jest karygodne to dla bezpieczeństwa naszych mieszkańców i dla nas dla naszych dzieci , że taka   wizja  pana burmistrza  jest i że będą inne granitowe .

Drodzy państwo bo , nie zgadzam się z tym co pan burmistrz powiedział że one były zniszczone , bo wszystko jest niszczone i trzeba naprawiać , ale one nie były naprawdę zniszczone  wszędzie i jeżeli pan burmistrz ma pomysł na nowe  kamienne słupki to ja się z tym po prostu nie zgadzam . Bo przepraszam bardzo czy budżet nasz jest tak duży , że my nie mamy robić co z pieniędzmi ?

Żeby jedno niszczyć a drugie spowrotem stawiać teraz pomyśl na kamienne .

Niewinem co mam powiedzieć , bo tak   duże pieniądze  Ja nie chce odnaleźć to  bo byłam wtedy radną , jak duże pieniądze  poszły na te odlewy  - nie kute , tylko odlewy pomyliłam się panie burmistrzu i w tej chwili mamy to ściągnąć  , bo  tej obecnej władzy się to nie podoba .

Ja apeluję  , Radzie się to chyba podoba!

 

Zastępca   Burmistrza   Ireneusz Woźniakowski

Panie przewodniczący , mogę  odpowiedzieć ?

Proszę państwa , to co niektórzy radni robią i zakładanie z góry złej woli mojej czy pana burmistrza , czy pana kierownika , czy któregoś z urzędników uważam za  duże nadużycie              i proszę państwa sugerowanie że kostka  którą  zdjęliśmy wyparowała ?, słupki wyparowały ?  Jest , powiem szczerze niepoważne  .

Dlatego proszę państwa , to nie jest tak ze jakaś przyszła  władza , jej się słupki nie podobały i te słupki  zostały  zlikwidowane  - Ja poproszę o  szczegóły w sprawie tych słupków , bo to widzę bardzo ważna informacja i dla mnie również. Chciałbym tylko przypomnieć, że cały rynek   proszę państwa jest strefą zamieszkania i obowiązuje  tam ograniczenie do 20 km na godz.

 

Wojciech Jankowski - kierownik Wydziału Infrastruktury Komunalnej  ,

Proszę państwa  w tej sprawie co padły opinie ,   informacje wszystkie są prawdziwe .

Chodzi o to, że te słupki  bardzo często zwłaszcza na ulicy Wojciecha i ul. Ziębickiej ulegały zniszczeniu przez samochody . Ich konstrukcja jest taka że one są niby  solidne , ale są na jednej śrubce która bez przerwy łamała się  i gnie . Problem polega na tym że już takich   słupków nie produkują . I po ostatnich tych , jak zostało ich po remoncie kościoła następny tir jak  tam najechał i zniszczył , podjęliśmy decyzje o zdjęciu miejsc  z tych zakrętów  tych słupków  i zostawienia ich jako rezerwa i one są  złożone i zabezpieczone , proszę zwrócić uwagę ze koło ZOK-u one są  zostawione i w tym terenie  zostało i będzie to uzupełniane i tych 10 czy 12 słupków  musi być , bo nie mamy   gdzie kupić .

Natomiast jest propozycja żeby te zabezpieczenia  na tych  zakrętach,  musza być trwałe , bo to co były te słupki to one praktycznie nie chroniły nic - i czy to będą kamienne  czy inne , a na pewno nie będą to takie bariery jak koło prokuratury. Tu musi być cos ze smakiem  i coś mocnego zrobione i do tematu się wróci  ale nowych słupków nie można  już kupić .

 

Radny  Henryk Zięba ,

Panie przewodniczący , proszę przerwać tą farsę , naprawdę siedząc tam z tyłu to wyglądamy śmiesznie troszeczkę . Ja powiem państwu tak , wszystkie te pytania  co burmistrz powiedział to my na komisjach resortowych wałkujemy kilka razy. Nie rozumiem dlaczego te tematy wychodzą na sesji . Sesja jest  właśnie wysiłkiem naszych prac na komisjach , tu powinniśmy się zajmować  problemami  uchwał  i ważniejszymi sprawami . Dziękuję .

 

Przewodniczący Andrzej Dominik , 

Panie radny w dalszej części porządku obrad jest rozpatrywanie projektów uchwał  . Jest sprawozdanie burmistrza i dyskusja nad tym sprawozdaniem  i można zadawać pytania i jest zaraz kolejny punkt sprawy różne gdzie można mówić też o wszystkich sprawach .To może    zmienimy nasz statut, że nie będzie ani spraw różnych , ani sprawozdania burmistrza                      i będziemy  tylko na sesji   zajmowali się  uchwałami rady miejskiej .

Dlatego Ja uważam że  każdy radny ma prawo zapytać  i również  wszyscy którzy  przychodzą na  sesję  udzielam głosu i również mają prawo do uzyskania  odpowiedzi . Takie jest moje zdanie .

 

Bardzo proszę  czy jeszcze ktoś ?  Jeśli nie to zamykam dyskusję i zamykam ten punkt   .

 

Ad. pkt 4  Sprawy  różne

 

1.      Przewodniczący  Rady Miejskiej Andrzej Dominik , chciałaby   zaprosić  , a w szczególności chciałbym zaprosić  panie i panów sołtysów, aby poinformować wszystkich mieszkańców  ze w dniu 15 XII  o godzinie 15 30 w sali konferencyjnej Starostwa  ul Prusa odbędzie  się  otwarte spotkanie    z Ministrem Rolnictwa Markiem  Sawickim.  Jest to  spotkanie otwarte. Będzie można  zadawać  pytania . Bardzo serdecznie zapraszam.

Chciałbym  poinformować wysoka radę , że wpłynęło do mnie pismo rezygnacja  z członkowstwa   w klubie  radnych SLD przez radnego Franciszka Gawędę  .

2.      Odczytał pismo  SKR w Ząbkowicach Śl.  dot. sprzedaży nieruchomości rolnych w miejscowości Jaworek .

3.      Odczytał pismo RIO we Wrocławiu odnośnie opinii  o przedłożonym przez Burmistrza Ząbkowic Śl. projekcie budżetu na rok 2009 .  Skład Orzekający wydał pozytywna opinię .

 

4.      Radna Danuta Wojtaczka , wysoka rado ja chcę postawić wniosek    dotyczy to  sprawozdania burmistrza, a niestety nie miałam możliwości udostępnienia tych dokumentów . Stawiam wniosek  o przekazywanie w formie  pisemnej sprawozdania burmistrza z okresu międzysesyjnego  radnym przed sesją . Umożliwi to zapoznanie się nam z tymi dokumentami i rzeczowe zadawanie pytań .

 

Przewodniczący   Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,

dobrze dziękuję. W związku z tym  stawiam  pod głosowanie   wniosek który złożyła  pani radna  aby pan burmistrz składał przed każdą sesją swoje sprawozdanie w formie pisemnej żeby radni mogli się z tym sprawozdaniem  przez sesją zapoznać .   

Głosowanie : 14 głosów za , 2 głosy przeciwne , 4 głosy  wstrzymujące .

 

Wniosek przeszedł  i zostanie przekazany  burmistrzowi ,

 

Ad. Pkt  5 Podjęcie uchwał :

 

1.        

Anna Marcinków , inspektor Wydziału Edukacji , Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Ząbkowice Śląskie  z organizacjami  pozarządowymi oraz innymi podmiotami  prowadzącymi działalność  pożytku publicznego .( projekt uchwały stanowi załączniki do protokołu )

 

Przewodnicząca Komisji Oświaty  Irena Szewczyk ,

Na wczorajszym posiedzeniu Komisji Oświaty rozpatrywaliśmy projekt tej uchwały   i przy jego analizie najwięcej wątpliwości  budziły priorytety  - rozdział VII dotyczące tej współpracy z organizacjami pozarządowymi , a dokładnie mówiąc przy tej tabeli tam gdzie jest nazwa - zadania publicznego , proszę popatrzeć na dwa  ostatnie punkty . Jeden dotyczy  prowadzenia poradni rodzinnej  i drugi dotyczy profilaktycznej opieki zdrowotnej  nad uczniami .

Jeżeli chodzi o prowadzenie poradni rodzinnej , oczywiście komisja nie ma nic przeciwko temu. Natomiast postawiliśmy tylko   pytanie - Czy ta poradnia rodzinna zostanie utworzona , bo już w ubiegłym roku to samo hasło było , niestety tej poradni rodzinnej nie utworzono .

W związku z tym jeżeli to zadanie już jest  to Ja sądzę , że  powinniśmy taką poradnię rodzinną powołać do życia , bo na pewno ona jest  niezbędna .

Natomiast strasznie dużo kontrowersji  budziło to kolejne  zadanie dotyczące - prowadzenia profilaktycznej opieki zdrowotnej nad  uczniami . Z jednego konkretnego powodu , Ja myślę że członkowie komisji jak i wszyscy radni chcieliby dokładnie  znać ramy , które by określały na czym ma polegać  profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami podlegającymi  wszystkim jednostkom , mówimy o przedszkolach   o szkołach podstawowych i gimnazjach . Ponieważ , może wyjść taka sytuacja, że jeżeli zostanie ogłoszony konkurs na to działanie, to  Stowarzyszenie które wygra  konkurs , sprowadzi się to wszystko do tego , że będzie  tą działalność prowadziło tylko i wyłącznie ze środków jakie  przeznaczy gmina na tą profilaktykę .

W tej chwili już są problemy , jeżeli chodzi o  prowadzenie tej profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami , ponieważ  pielęgniarki  a dokładnie higienistki , które pracują  w naszych przedszkolach, szkołach są pracownikami firmy z Dzierżoniowa.  I wychodzą problemy , lokalowe , problemy z  medykamentami .

Dlatego jeszcze raz zwracam się w imieniu  całej komisji z gorąca prośbą żeby  Urząd przygotował najpierw ogólne ramy , jak   ma wyglądać ta profilaktyka opieka   zdrowotna  nad uczniami , a jest ona niezbędna . dziękuję bardzo .

 

Radna Ewa Figzał,

Chciałam uzupełnić swoją wypowiedz jeśli chodzi o komisję gospodarczą. Komisja Gospodarcza poprostu przeanalizowała czy w przyszłorocznym  budżecie są zabezpieczone  pieniądze  na realizację tych haseł , które są ujęte  w programie. Natomiast komisja Oświaty merytorycznie analizowała ten program , stad tutaj  też te pytania komisji Oświaty. Dziękuję .

 

Przewodniczący Andrzej Dominik , bardzo proszę otwieram dyskusję :

 

Radna Danuta Wojtaczka ,

Chciałam tylko zadać pytanie . Niewiem czy pani inspektor , czy  pani skarbnik ,- jakie środki zaplanowano  na te zadania w  budżecie 2009 ?

 

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna ,   zaplanowano 390 tys. zł. ogółem .

 

Przewodniczący Andrzej Dominik , 

Dziękuję , czy ktoś  chce zabrać głos ? . Niewidze , w związku z tym zamykam  dyskusję  i podaję pod głosowanie projekt uchwały

 

Głosowanie : jednogłośnie za

 

Uchwała nr  XVIII/81/2009 w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego  została przyjęta .

 

2.      Anna Marcinków   przedstawiła   projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania  Problemów  Alkoholowych  oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Ząbkowicach Śląskich na 2009 rok . ( projekt uchwały stanowi załączniki do protokołu )

 

Przewodnicząca   Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,

Komisji  Rozwoju Gospodarczego i budżetu pozytywnie  zaopiniowała   projekt uchwały .

 

Przewodnicząca   Komisji Zdrowia , Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska  Jolanta Mitręga .

Komisja Zdrowia również pozytywnie zaopiniowała  projekt uchwały z tym że jeśli mogę , chciałabym tutaj dodać że mieliśmy pewne sugestie , jeżeli  chodzi o ta uchwałę .

Ja osobiści mówiłam państwu, że brałam udział w takim posiedzeniu w Starostwie Powiatowym , byli tam  przedstawiciele wszystkich Gmin z naszego powiatu i odnośnie  rozdziału środków  z tego funduszu antyalkoholowego wszyscy byli zgodni, że w tych  posiedzeniach przynajmniej z głosem doradczym powinni brać udział radni .

Mielibyśmy taką propozycję do pana burmistrza Woźniakowskiego, ponieważ on jest przewodniczącym tej komisji , jeżeli by była taka możliwość  żeby informował Przewodniczącego Rady a przewodniczący rady ewentualnie osoby  które by chciały brać udział w takich posiedzeniach . Jeżeli  pan Woźniakowski  wyrazi zgodę to  radni   mogliby brać udział w posiedzeniach z głosem doradczym .

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały .

 

Przewodniczący Andrzej Dominik ,

dziękuję otwieram dyskusję nad  projektem  uchwały .

Niewidze w związku z tym zamykam dyskusję i poddaję pod głosowanie 

 

 Głosowanie : przy 1 głosie  wstrzymujący się   .

 

Uchwała nr  XVIII/82/2009   uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania  Problemów  Alkoholowych  oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Ząbkowicach Śląskich na 2009 rok  została   podjęta .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej   Andrzej Dominik , w tym momencie ogłaszam 10 minut przerwy .

W czasie przerwy obradowała komisja  Rozwoju Gospodarczego i Budżetu . 

 

 

Po przerwie wznowiono obrady ,

 

Przewodniczący Andrzej Dominik, zanim przystąpimy do podjęcia uchwały bardzo proszę o zabranie głosu przez radną Irenę Szewczyk .

 

Radna Irena Szewczyk ,

Panie przewodniczący , wysoka Rado, szanowni gości - Ja chciałam na moment do mojej wypowiedzi wrócić bo niektórzy źle zrozumieli .

Moim zadaniem było dobrze  prosić urząd żeby przygotował  ramowe zasady  prowadzenia  opieki i tej profilaktyki zdrowotnej  nad uczniami , w szkołach , przedszkolach  na terenie miasta  i gminy . W tym projekcie maja być zawarte zasady , które mają mówić o tym że nie zabraknie leków , nie będzie problemu z wynajmowaniem sal . Natomiast Komisja  nie ma żadnych  uwag , jeżeli chodzi o  dotychczasową pracę wszystkich higienistek na terenie naszej szkoły . Także w tej chwili nie brakuje leków , sale są . Kto źle zrozumiał tą moją  wypowiedź , to jeszcze raz mówię ze zupełnie  mi o co innego chodziło . Dziękuję .

 

3.       

Grażyna Grzeszczak, Kierownik   Wydziału Gospodarki Przestrzennej przedstawiła  projekt uchwały w sprawie górnych stawek opłat ponoszonych przez  właścicieli nieruchomości  położonych  na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżnianie    zbiorników  bezodpływowych i transportu nieczystości   ciekłych .  ( projekt uchwały   stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,

Panie przewodniczący   ,  szanowna rado , zaproszeni   goście .

Komisja Rozwoju Gospodarczego w następujący sposób opiniowała powyższą uchwałę , za 3 głosy, przeciw 0 i 4 wstrzymało się . 

Również chciałam powiedzieć, że w dniu dzisiejszym jako przewodnicząca komisji Rozwoju gospodarczego i budżetu otrzymałam dokument  , dotyczący  systemu selektywnej  zbiorki odpadów opakowaniowych w Ząbkowicach Śląskich.

Komisja prosiła o program selektywnej  zbiórki odpadów. System selektywnej zbiórki  to nie program. Dziękuję

 

Przewodniczący Andrzej  Dominik, dziękuję bardzo , otwieram dyskusję nad zaprezentowanym projektem uchwały .

 

Radna Irena Szewczyk , panie przewodniczący . Wysoka rado , zaproszeni  goście .

Ja chciałam tylko zapytać , jak ta uchwała   będzie  praktycznie realizowana dla  mieszkańców , którzy  są pod władaniem spółdzielni mieszkaniowych  .Czy na to pytanie dostanę odpowiedź  ?

 

Prezes Zakładu Gospodarki  Komunalnej  Dawid Tomczak ,

Dzień dobry. Witam  państwa  serdecznie. Nie ma innej możliwości jak , pozostanie , tak   jak było rozliczenie od osoby , ponieważ  zmiana , wprowadzenie naliczania   od pojemnika , może odbywać się w przypadku  takim gdzie ten pojemnik jest wyodrębniony   w  gospodarstwie domowym lub jeżeli jakaś   wspólnota   Mieszkaniowa będzie chciała  by przejść na liczenie od pojemnika  - jeżeli jest możliwość  techniczna ustawienia tego pojemnika. To już będzie miała swój pojemnik i wówczas  ilość zadeklarowana opróżniania tego pojemnika  będzie podzielona przez liczbę  mieszkańców i tak to będzie  wyglądało . Technicznie wyglądało .

 

Sołtys wsi Jaworek  Kazimierz Dyda ,

 chodzi o sprawy   bliżej przytoczyć  , bo tu jest od tony . To jest nie tak,  żeby mieszkańcy wiedzieli , żeby można było powiedzieć konkretnie byłoby dobrze od pojemników . Jaka   wartość będzie , a nie od tony .

 

Prezes Zakładu Gospodarki  Komunalnej  Dawid Tomczak,

Przy  założeniu, że Rada uchwali  w zaproponowanej stawce  100 zł. od metra sześciennego   dzisiaj, -wówczas maksymalna cena  po jakiej ZGK będzie mogło świadczyć  usługi , w pojemniku 110 litra  tj. . 11,30 zł, brutto .  za jednorazowe opróżnianie pojemnika. Spowoduje to również  , to że firma konkurencyjna  działająca na terenie Ząbkowic Śląskich też będzie musiała do tej uchwały  się  stosować i przy założeniu pojemników  jakie oni stosują  , przy uchwaleniu tej  stawki , firma konkurencyjna maksymalnie będzie mogła świadczyć usługi ze swoich pojemników za 12 zł. , czyli  więcej nie będzie mogła  za pojemnik   liczyć . Jest to niezmierny plus że do tej pory  ciężko było wyegzekwować i tutaj firma konkurencyjna stosująca   stosowanie od pojemnika miała taką dowolność , bo ciężko było   ustalić ile oni mogą za jednorazowe opróżnienie pojemnika wziąć.  Teraz  jak będzie uchwalona ta uchwała , jest czarno na białym  jaką cenę maksymalna mogą stosować  .

 

Radny Stanisław   Nędza ,

panie prezesie , tutaj pani radna Szewczyk się pytała    czy to będzie od osoby . Myślmy ustalili , ostatnia nasza uchwała  to było 8.03 zł.  brutto . W tej chwili się zmienia ta cena  i ile będzie to  wynosiło od 1 osoby.

 

Prezes Zakładu Gospodarki  Komunalnej  Dawid Tomczak ,

Państwo dobrze wiecie, ZGK  funkcjonuje nie jako samodzielny tutaj jedyny podmiot  monopolistyczny  tylko w warunkach konkurencji . Cena będzie musiała uwzględniać ceny jakie stosuje konkurencja  - Ja przewiduję maksymalnie o ile może wzrosnąć cena , od osoby jaka  będzie taka liczona o 1,50 zł.  miesięcznie   maksymalnie netto .  Propozycja jest taka aby był to wzrost od 10 %  od 20 % maksymalnie .

W przypadku kiedy podwyżka będzie 10 % -  8.83 zł.  od osoby w przypadku 15 %  - będzie 9.23 zł. i 20 % będzie  9.63 zl. maksymalnie  . Większych  podwyżek na pewno nie będzie .

 

Radna   Danuta  Wojtaczka ,

panie prezesie czy obecnie również mówimy o wzroście , bo dotąd słyszałam na wielu komisjach i na spotkaniach o  ustaleniu stawki najwyższej  i ustaleniu stawki od kubła.

A teraz słyszę ,że będzie również  w związku z tą uchwałą podwyżka od osoby śmiecie ? ,

 

Prezes Zakładu Gospodarki  Komunalnej  Dawid Tomczak ,

Propozycja która została państwu złożona daje możliwości jednej, jak i drugiej formy  naliczania.  W związku z tym że ZGK ,  na prośbę , albo oczekiwania   klientów swoich , którzy chcą przejść na system  rozliczania od pojemnika  , to Ja przedstawiłem  jaka może być maksymalna cena od pojemnika. W przypadkach  takich jak ; gęstej zabudowy gdzie nie ma możliwość  aby każde gospodarstwo domowe ustawiło sobie swój pojemnik . Siłą rzeczy zmuszeni są do wrzucania  do pojemników zbiorczych i tam ta forma od osoby dalej będzie utrzymana , ponieważ   nie ma  fizycznie możliwości aby każdemu  ustawić osobny pojemnik - bo nie ma miejsca .

 

Przewodniczący  Andrzej Dominik , Ja mam pytanie panie prezesie tzn. , jeżeli jest  zabudowa , że są te pojemniki wyodrębnione  to nie będziemy mieli wyboru ?  

 

Prezes Zakładu Gospodarki  Komunalnej  Dawid Tomczak ,

Jeżeli  jest zabudowa wielorodzinna .  

 

Przewodniczący Andrzej Dominik ,

Ja mówię konkretnie o terenie   wiejskim ? , czy będzie możliwość wyboru ? , od osoby ? , od pojemnika ? czy wchodzimy już od razu z pojemnikiem ?   

 

Prezes Zakładu Gospodarki Komunalnej Dawid Tomczak,.

Powiem tak , od tym decyduje klient , ZGK nie może zmusić żadnego klienta  do zmiany umowy bez jego zgody .My zaproponujemy zmianę klient sam sobie przeliczy, jeżeli mu się bardziej opłaca, podpisze umowę, albo nie.

 

Radna Jolanta Mitręga,

Panie prezesie Ja mam takie pytanie, na jak najkrótszy okres można umowę podpisać, bo ludzie np. nie wiedzą czy będzie dla nich korzystanie na trzy miesiące?, Spróbują czy od osoby , czy od kubła ? . Czy jest jakiś termin?.

         

Prezes Zakładu Gospodarki Komunalnej Dawid Tomczak,.

Nie ma, zadanego terminu, jeśli chodzi o przepisy. W przypadku takim będę wychodził , tak jak od roku od zasady klient nasz pan . Przyjdzie klient , który będzie chciał się dowiedzieć  jaki sposób jest korzystniejszy dla niego - dostanie  wszystkie wyliczenia . Jeżeli to go dalej nie przekona, bo będzie to chciał na własnej " skórze" przećwiczyć, no to nie ma problemu, aby zawarł umowę na miesiąc. Umowę na czas określony i potem sobie zobaczy. Sam zdecyduje, w jaki sposób mu się kształtują te koszty, jak te odpady są wytwarzane, ponieważ przy tej okazji, ZGK będzie zmuszone, aby również kliencie mieli możliwość zakapowania worków.

 

Radny Henryk Zięba,

Panie przewodniczący, szanowni państwo, Ja powiem tak, ostatnio było takie spotkanie sołtysi z prezesem i doszliśmy do takiego konsensusu, że ta uchwała terenom wiejskim będzie na rękę. Dlatego że my sołtysi przyjedziemy się po mieszkańcach, zaproponujemy im ilość wywozu w ciągu powiedzmy miesiąca. Ja powiem o sobie tak, no powiedzmy - Ja będę chciał, aby prezes przyjechał mi raz w miesiącu, czy dwa razy w miesiącu, Czyli jak Ja zapłacę 11 zł. Od 1 pojemnika to uważam, że mieszkańcy będą zadowoleni.

 

Prezes Zakładu Gospodarki Komunalnej Dawid Tomczak,.

Ja tytułem uzupełnienia, Sprawa będzie wyglądała tak, klient - mówimy o terenach wiejskich np. decyduje że chce mieć odebrany pojemnik raz w miesiącu, albo dwa razy w miesiącu wiadomo że produkcja odpadów jest czasami nieprzewidywalna. Czasami się  ich produkuje więcej a czasami mniej . Jeżeli więcej wyprodukuje to nie będzie żadnego problemu , będzie można zaopatrzyć się w worki do odpadów różnych na selektywna zbiórkę i worki każdy worek z logo firmy ZGK będzie odbierany  to będą oczywiści  mniejsze opłaty w granicach kilku złotych  za te  worki na selektywna  zbiórkę  , czy po cenie worka .

 

Radny Krzysztof   Gnach ,

Panie prezesie , czy z chwilą obowiązywania , załóżmy że uchwała zostanie dzisiaj przyjęta pozytywnie  z mocą obowiązującą , będzie możliwość  podpisania umowy na wywóz śmieci od pojemnika ?

 

Prezes Zakładu Gospodarki  Komunalnej  Dawid Tomczak ,tak ,

 

Radna Ewa  Figzał

Szanowni państwo, chciałam tutaj jeszcze raz podkreślić, że  uchwałą  którą się dzisiaj zajmujemy , zmiana uchwały  wprowadzenie  tych decyzji  zapisanych w tej uchwale wynikają  ze zmiany wysokości jednostkowej stawki  opłat  za umieszczenie odpadów komunalnych  na składowiskach śmieci  z 75 zł. do 100  zł. .

Na komisji Rozwoju Gospodarczego chcieliśmy mieć dokument pod nazwą  program selektywnej   zbiórki odpadów  w  Ząbkowicach Śląskich . Dlaczego ? - dlatego że   mówię hipotetycznie mając  trzy samochody płacimy od 3 samochodów, w tym roku 75 zł. od tony , w przyszłym roku 100 zł  od tony .   Za rok  nie wiemy  jaka  ta opłata będzie .

Program selektywnej zbiórki odpadów umożliwi ze te trzy  samochody nie będziemy musieli odstawiać trzech , a może dwa. Wiec od tych dwóch będziemy płacili opłatę ,  natomiast będziemy płacili tą  opłatę , natomiast   ten trzeci samochód  będzie przeznaczony tam będzie szkło , plastik , można to sprzedać  i będzie to zysk dla firmy .

W związku z tym uważam za nieodzowne aby program selektywnej zbiórki  odpadów  dla Gminy Ząbkowice Śląskie , dlatego że nie możemy iść w jednym kierunku  aby tylko obciążać kosztami  odbierania śmieci  mieszkańców , natomiast my żyjemy w błogiej nieświadomości i nie robimy strategicznych rzeczy jeżeli chodzi o firmę .

 Ja mówię "My" , ponieważ utożsamiam się  panie prezesie z pana firmą i  życzę tej firmie jak najlepiej . Ale stanie w miejscu  i tutaj Ja osobiście czuje się  w pewnym sensie wprowadzona w błąd , bo pan na którejś tam komisji powiedział  za 2 dni dam panu burmistrzowi program selektywnej zbiórki odpadów - ja tu uzyskuje dokument , który  nie jest programem , w związku z tym  uważam ze  taki program należy stworzyć żeby ,  obniżyć te koszty odpadów składowanych na składowisku bez względu na to jaka będzie  cena za odbiór tych odpadów .      Jest to priorytet   i  proszę aby napisał pan taki program , więc wtedy my możemy również  , analizując budżet na kolejne lata tez do tego programu się przygotować .  Uwaga moja .

 

Dawid Tomczak ,

Szanowni państwo  , panie przewodnicząca .

Całkowicie się z panią zgadzam, kwestia programu moim zdaniem i zresztą tak jak rozmawiałem           z większością radnych - Ja nie chciałbym niczego w żaden sposób narzucać .  Propozycję , jeżeli rada życzy sobie  program taki już szczegółowy z kilkoma wariantami  nie ma najmniejszego problemu  , natomiast uważam i z resztą  tak to chyba było do tej pory że to Rada  decyduje o kierunkach. To rada decyduje o sposobie i wybiera sobie najkorzystniejsze zdaniem radnych wariant , ponieważ  przy określonych decyzjach, z tym wiążą się  poważne koszty   , kwoty które  potrzeba zabezpieczyć   na wprowadzenie  takiego z prawdziwego zdarzenia zbiórki odpadów są  ,  liczą się w setkach tysięcy  ponad milion zł.

 

Radna Ewa Figzał,

Jeszcze  raz panie prezesie , chcę  panu uświadomić że za tą uchwałą  głosowało z komisji gospodarczej   3 osoby , 4 osoby wstrzymało się od głosu .

Komisja żąda tego programu , dlatego że  jest tutaj bardzo wielu radnych z poprzedniej kadencji , którzy mają różne doświadczenia i w poprzednich kadencjach  występowaliśmy z  określonymi kosztami  aby likwidować dzikie wysypiska śmieci .

Myśmy to przećwiczyli , ta gmina poniosła koszty w tym obszarze i dlatego też nowe uwarunkowania  prawne , które dzisiaj   występują i stoją przed nami od 1 stycznia   wymagają od nas konkretnych działań . Ale żeby rozmawiać  nie rada miejska będzie  kierowała firmą , ponieważ do kierowania firmy  jest prezes tej firmy .

 

Dawid Tomczak ,

Panie  przewodnicząca , Ja nawet nie zasugerowałem tego  aby to o czym pani powiedziała , aby przerzucać jaką kolwiek odpowiedzialność  na kogo innego niż mnie  . Także  program dotyczący selektywnej zbiórki Ja mam taka prośbę , ponieważ   pan burmistrz  w propozycji budżetu przedstawił  określone środki na utrzymanie czystości w mieści , jak również problem selektywnej zbiórki w tym budżecie  się mieści   i przy okazji debatowania nad tymi  zapisami , Ja deklaruje  chęć i gotowość  a nawet  proszę o umożliwienie na poszczególnych komisjach przedstawienia tego programu o którym pani przewodnicząca mówiła , jak również  całego systemu polepszenia w tej materii  w Ząbkowicach Śląskich zorganizowania  tych  spraw dotyczących czystości i porządku .

 

Jan Stelmach , Sołtys wsi Braszowice ,

Panie prezesie czy dalej pan podtrzymuje tą sprawę o której żeśmy rozmawiali na spotkaniu z sołtysami ? że firma która w tej chwili  , konkurencyjna SULO , daje pojemniki nieodpłatnie ?  natomiast pańska   firma oferuje  odpłatnie te pojemniki . Czy cos się zmieniło ?

 

Dawid Tomczak ,

wszyscy klienci  ZGK , posiadają swoje pojemniki , czyli tutaj  problemu  takiego wprost nie ma  , Ja nie dostaję sygnału aby była  konieczność  wymiany tych pojemników . Natomiast z chwilą wprowadzenia tej nowej zasady  , my również wychodząc naprzeciw oczekiwaniom  klientów będziemy. Po pierwsze  poszerzyliśmy  wachlarz - czy asortyment tych pojemników , nie są to już 110 litrowe i metalowe. Mamy również inne pojemności , plastikowe  na kółkach  i w  zależności od życzenia klienta , taki pojemnik   sprzedawany .  Niestety nie może ZGK  pozwolić  sobie , w ramach umowy na  oddawanie  tych pojemników , natomiast   na pewno będzie możliwość czy rozłożenia na raty czy  zaliczania   przy opłacie  wg umowy   jakiejś  tam określonej  sumy co miesiąc , tak żeby to nie był tak duży jednorazowy wydatek i możliwość rozłożenia tego będzie . na pewno .

 

Roman Stępień , sołtys wsi Bobolice .

Panie prezesie Ja bym chciał się pana spytać , na czym będzie polegała ta selektywna  zbiórka . Pan powiedział , ze można przyjść do pana do firmy wziąć  sobie  worek , do tego worka wrzucić szkło , do drugiego worka wrzucić plastik . Teraz system odbioru ? , czy to będzie  dalej tak jak przedtem było , że przyjechał samochód po 3-4 tygodniach zabrał ten worek ze szkłem , który stał tam pod płotem ? , czy to będzie  tak ze przyjedzie  ten samochód który  zbiera kontenery i wsypuje  od razu to szło ?

Dla mnie to jest istotne . Skoro Ja w domu przeprowadzę  selekcję  , osobno  włożę   szkło np. , żółty worek , plastik , wiadomo że są na terenie wiejskim kosze plastikowe i do tych koszy się wrzuca . Bardzo proszę o wyjaśnienie?

Jeszcze jedno czy Ja mam za ten worek jeszcze zapłacić? bo jeżeli Ja mam za niego zapłacić to ja sobie wrzucę to szkło do tego kubła .

 

Dawid Tomczak,

 i w tym momencie pan sołtys doszedł do tego samego tematu o którym pani przewodnicząca wspomniała. Powiem w ten sposób, z doświadczeń ZGK dotyczących wprowadzania elementów selektywnej zbiórki, to za moich poprzedników jeszcze, był taki pomysł on został zrealizowany, aby rozdawać worki za darmo. Musze państwu powiedzieć że, metodą prób i błędów jest to zupełnie nieefektywne ponieważ, na 100 % rozdanych worków, tylko 30 wróciło w postaci zapełnionych tymi odpadami segregowanymi.

Ja stoję na stanowisku takim, że jeżeli nie będzie " wymuszała tego sytuacja na producentach tych odpadów, czyli na poszczególnych mieszkańcach to im nie będzie zależało na selektywnej zbiórce.

Jeżeli będą mogli ograniczyć sobie ilość wywożonych odpadów tych drogich , czyli tych zmieszanych np. 11 zł. od pojemnika, poprzez to że segregują  nie będzie trzeba co tydzień odbierać  tylko co dwa tygodnie to już to będzie  zysk dla  wytwórcy  odpadów  . Segregacja, wszystko to zależy od  kierunku w którym  rada podejmie decyzje  to będzie przy okazji właśnie uchwalenia  budżetu , ponieważ  tutaj te kwoty konkretne zostały zabezpieczone                 i jak będzie ten system  zorganizowany  po pierwsze zależy  od decyzji  która uzależniona  jest od  środków jakie  będą na to przeznaczone .

To będą te zbiorcze pojemniki , Ja nie chciałabym aby to wyglądało tak jak do tej pory , słusznie pan zwrócił uwagę, że dopiero na telefon przyjeżdżał , jeżeli gdzieś był przepełniony pojemnik - przyjeżdżał samochód i odbierał te odpady . Ja, w tym programie, który tak się dopomina pani przewodnicząca zaproponuję w jaki sposób to ma wyglądać. To ma być osobna ekipa, czy brygada ludzi, którzy będą tylko i wyłącznie się tym zajmowali.

Na chwilę obecną, ZGK nie ma środków, do tego i możliwości osobowych, aby przeznaczyć jakiś jeden samochód i dwie osoby żeby tylko się tym zajmowali. To jest takie incydentalne z tych oczywistych względów i dlatego tak to wygląda. Dziękuję

 

Radna Jolanta Mitręga, ja mam takie pytanie do pani Skarbnik, czy w tegorocznym projekcie budżetu są zabezpieczone jakieś środki na selektywną zbiórkę odpadów.

 

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna ,

Proszę państwa nie ,tam w rozdziale są zabezpieczone środki na oczyszczanie miasta środki z wyszczególnieniem tylko zapisu oczyszczanie miasta . Tam jest podana konkretna kwota. Być może w autopoprawce jaka pan burmistrz zgłosi do projektu budżetu może taki zapis ? . ? być ? . Ja jeszcze szczegółów dokładnych nie znam, pan burmistrz jeszcze pracuje nad autopoprawką z chwilą.? kiedy Ja to otrzymam być może taki zapis będzie wniesiony przez pana burmistrza . W projekcie budżetu takiego zapisu nie ma.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,

Pani kierownik mi tutaj podpowiada ze  jest  . Wczoraj była narada i taki zapis  został wniesiony .

 

Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski ,

W tej kwestii , pan burmistrz Kotowicz zobowiązał mnie że jeżeli nie zdąży wrócić a  będzie jeszcze  dyskusja nad tą uchwałą  to żeby  zapewnić państwa ze w budżecie  zaplanuje 200 tys. zł. - jako autopoprawka .

Natomiast , korzystając z okazji ze jestem   przy głosie ,  panie prezesie mam takie pytanie - bo Ja rozumiem ze wprowadzenie tej selektywnej   zbiórki będzie trochę trwało i teraz mam takie pytanie , - Mam kubeł 110 litrowy zapełniam go śmieciami , ale   segreguje   te śmieci . Mam jakieś dwa wielkie wory , do jednego segreguje szkło  kolorowe , do drugiego szkło niekolorowe i jeszcze  trzeci mam  do którego segreguje pety ? .

Czy jeżeli będę płacił od kubła  ,  czy jak sam przywiozę  do pana firmy te worki  to czy pana firma  będzie je odbierać ? , a jeżeli tak czy odpłatnie ? , czy nieodpłatnie .

 

Dawid Tomczak ,

to o czym pan burmistrz wspomniał funkcjonuje już na chwilę obecną . Każdy klient ZGK ,   każdy mieszkaniec Ząbkowic Śląskich ,  który ma taka ochotę , wolę i nie ma co zrobić  z odpadami w postaci, butelek plastikowych , szkła czy zużytego sprzętu  elektromechanicznego  , elektrycznego , może na teren  siedziby Spółki przy ulicy Dalekiej 2   przywieść te odpady  nieodpłatnie . Może je zostawić  i tutaj nie ma żadnego problemu .  

 

Radna Anna   Józefowicz ,

Ja chciałam zapytać o taką sprawę  w projekcie budżetu nie ma  znaczonej żadnej kwoty na prowadzenie selektywnej zbiórki . Słyszymy od pana prezesa , że jest pewna kwota ,  zresztą pan  burmistrz też zapewnia , i jest to kwota 200 tys. to  pewnie  na otarcie łez byłoby   dla pana , bo jak pan  przedstawił  takie wstępne koszty  na komisji budżetowej , więc one krążą w okolicy  1.700 , 2 mln . Co za  ta kwotę pan by mógł zrobić ?

 

Dawid Tomczak,

 to tak  jak wspomniałem  już wcześniej  . Cały proces  wprowadzania  zorganizowanego systemu selektywnej zbiórki  na terenie gminy jest bardzo  kosztowny . Moim zdaniem należałoby  go wprowadzać w pewnych etapach . Pierwszym nieodzownym etapem  o którym jestem przekonany , jest zakup sprzętu specjalistycznego który mógłby te pojemniki duże opróżniać zbiorcze , a podstawową rzeczą jest  zakup tych pojemników , ponieważ te które obecnie teraz są w dyspozycji ZGK  , to są pojemniki które nie są zupełnie  przystosowane  do  szybkiego sprawnego opróżniania ich . Co wydłuża czas i jest zupełnie nieefektywne .

W pierwszym etapie , czyli zakup samochodu  specjalistycznego i tych pojemników  byłby takim dobrym  początkiem aby  ten  system selektywnej zbiórki rozpocząć . Kwota jaka będzie przekazana, o tym decydujecie państwo. Prawda?. Dlatego Ja proszę o na etapie dyskusji nad tą kwotą na posiedzenie każdej komisji bardzo chętnie przyjdę i przedstawię szczegóły dotyczące sposobów i możliwości wykorzystania kwoty. Być może państwo uznacie, że ta kwota jest za mała - należy ją zwiększyć być może należy ją zmniejszyć to ja dostosuję się oczywiście do państwa decyzji, bo to jest uzależnione od środków jakie będą na to przeznaczone i taki program czy propozycję przygotuję o jakich wysokości kwocie państwo zdecydujecie.

 

Sołtys wsi Bobolice Roman Stępień,

panie prezesie ja jeszcze wrócę do sprawy tych kubłów - pan mówi ze można będzie płacić od pojemnika lub od osoby .W zależności jak z panem podpisze się umowę - prawda? .

Ja mogę zadeklarować ze chcę żeby wywozić mi dwa razy w miesiącu, Przykładowo na 100 mieszkańców.? danej miejscowości będzie deklarowało tylko 10 rodzin , a reszta będzie chciała co dwa tygodnie przykładowo . Inni będą chcieli co miesiąc . Transport? , Niewinem   czy pan policzył transport czy do tych 10 osób przykładowo  będzie się opłacało jechać   do tych 10 kubłów? , a druga sprawa wg mnie to powinien pan zadecydować czy będzie od kubła  ? , Czy będzie od osoby?. Bo to powinno być ujednolicone. Jeżeli jest jedno to niech będzie jedno, a nie takie mieszkanie. Ja tak uważam, oczywiście.

 

Dawid Tomczak ,

Jeżeli chodzi o wsie?, Tutaj uważam, że sprawa jest przesądzona. Każdy mieszkaniec wsi zdecyduje się na sposób od pojemnika. W jaki sposób to będzie zorganizowane logistycznie to już mówię - prawdopodobnie w zależności od tego jak kliencie będą deklarowali , jeżeli na danej wsi będzie więcej osób którzy chcą raz w miesiącu wówczas będziemy jeździć raz w miesiącu a tym klientom , którzy będą chcieli częściej zaproponujemy możliwość  składowania w workach . Tak żeby to nie było gdzie tych odpadów zbierać , wszystko jest tak jak pan sołtys powiedział kwestią przeliczeń ekonomicznych , Jeżeli się okaże, że  na danej wsi , zdecydowana większość mieszkańców chce mieć co dwa tygodnie  opróżniane , będziemy jeździli  co dwa tygodnie a te osoby które  raz  zadeklarują to w tych terminach  uzgodnionych oczywiście będzie odbierany raz. Nie widzę zadanego problemu technicznego .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,

dobrze , dziękuję   zamykam dyskusję  nad przedstawionym projektem uchwały  i poddaje  pod głosowanie  projekt uchwały w sprawie górnych stawek opłat ponoszonych przez  właścicieli nieruchomości  położonych  na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników  bezodpływowych i transportu nieczystości   ciekłych .

 

Głosowanie :  11 głosów za  , 3 głosy przeciw , 6 głosów wstrzymujących się

 

Uchwała nr XVIII/83.2008 w sprawie górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników  bezodpływowych i transportu nieczystości   ciekłych została  przyjęta .

  

4/

Rafał Kozak , inspektor Wydziału Spraw Obywatelskich przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości , ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczych straży pożarnej . ( Uchwała stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,

Szanowni państwo komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała uchwałę

 

Przewodniczący Andrzej Dominik, dziękuję otwieram dyskusję. Nie widzę głosów. Poddaję wysokiej radzie pod głosowanie projekt uchwały.

 

Głosowanie: 20 głosów za

        

        Uchwała nr XVIII/84/2008 w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczej straży pożarnej została przyjęta.

 

5/

Danuta Wyskwarska inspektor Wydziału Rozwoju Lokalnego i Promocji Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr III/6/2008  Rady Miejskiej z dnia 27 lutego  2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2008-2010   ( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu) .

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, komisja zaopiniowała uchwałę w następujący sposób - za 4, przeciw 1, 3 wstrzymało się od głosu.

 

Przewodniczący Rady Andrzej Dominik, dziękuję, Otwieram dyskusję nad zaprezentowanym projektem uchwały.

 

Radny Franciszek Gawęda, panie przewodniczący, panie i panowie radni. Szanowni państwo, ponieważ uchwała ta jest bezpośrednio związana z kolejną uchwałą, czyli wprowadzenie zmian w budżecie miasta i gminy na 2008 rok, nie sposób nie wypowiedzieć kilka słów dotyczących bezpośrednio jednej i drugiej uchwały.

Szanowni państwo, bardzo duży dyskomfort czuje w tej chwili po raz któryś z rzędu od dwóch trzech miesięcy. Stawia nas się pod ścianą ponownie, że musimy, bo to już! Bo tak trzeba!.

Przypominam państwu , że z chwilą kiedy podejmowaliśmy wspólnie razem decyzję           o  budowie  ORLIKa 2012 , aczkolwiek ten pomysł  myślę , że był  pomysłem dobrym  w skali również ogólnokrajowej  to jednak głosowaliśmy za kwotami 330 tys ,urząd wojewódzki   330 minister sportu  i 330 tys. zł. nasz budżet . Kwota zamknięcia ORLIKA miała wynosić 1 ml zł. . W chwili obecnej po dodaniu tej kwoty , którą tutaj mamy czyli 50 tys. zł. wg moich wstępnych wyliczeń ORLIK wyniósł około 1.800 tys. zł. .

Chciałbym państwu przypomnieć, że radny Barański wogóle wielokrotnie podważał sens robienia ORLIKA w tamtym miejscu, a mianowicie w pobliżu 5 już istniejących boisk. Wskazując na to,że są miejsca inne  chociażby    śródmieście  Pallotyńskie , czy chociażby tak jak pan burmistrz powiedział szkołą Podstawowa nr 3 na przyszły rok jest modernizowana , podejrzewam że to ze względu właśnie sportowych. Tak myślę. Podejrzewam , że również jest tam ujęty sport i boiska sportowe itd. i w związku z powyższym samoistnie narzuca się ze ORLIK , które ma tam miejsce swoje wymarzone , bo jest ta odpowiednia powierzchnia przy szkole Podstawowej nr 3 . na dodatek powierzchnia zabezpieczona  poprzez to że  o ile dobrze pamiętam,  proszę mnie poprawić jest tam osoba która  dozoruje 24 godziny. Proszę państwa  już ta kwota  burzy moje obawy  , aby nikogo nie urazić  sposób  przygotowania  kolejny raz inwestycji . Nieoszacowany 70 % , tj. liczyłem w granicach na 20 % 7 i myślę że byłbym wówczas za . Mój dyskomfort duży również budzi  i to że tak jak pani Mitręga jak i Ja po raz  kolejny raz , niewinem czy pani Jola będzie to podtrzymywać , składamy wniosek o rozbijaniu  kwot na poszczególne  . wiem ze są to znowu koszty itd., tylko proszę państwa stawiacie nas państwo takiej dyspozycji .  Ja powiem przykładowo na swoim , jestem przeciwny daniu ORLIKowi , mimo  ze jest to już po obiedzie , ale  będę przeciwny. Ale natomiast jestem za  wnioskiem Komendanta   Straży Miejskiej o zabezpieczanie samochodu,

Proszę państwa , i teraz głosując przeciwko całości tej uchwały będę przeciwko samochodowi dla straży i uzupełnieniu itd. To jest po prostu  dla mnie dyskomfort , po raz kolejny składam wniosek o takie dawanie zmian w WPI  i zmian w budżecie aby było to jednostkowe aby każdy miał spokojne sumienie  .

 

Przewodniczący Rady Andrzej Dominik

 ale w trakcie procedury nad projektem uchwały w sprawie   zmian w budżecie  można zgłosić  wniosek o wkreślenie  którejś pozycji .

 

Wojciech  Jankowski , Kierownik  Wydziału  Infrastruktury Technicznej ,

ORLIK  kosztuje 1.700 tys. zł. w tym mieści się dokumentacja , nadzór  i inne  koszty które są  związane . Natomiast ,same boiska  które są w tej chwili  są wykonane , kosztują  1,248 tys. zł.. Natomiast  to co chcemy zrobić to znaczy  ten II etap polegający na   wykonaniu parkingów które  nie tylko będą służyły ORLIK-owi , oraz budowie budynku socjalnego , zagospodarowania   terenu wokół tego budynku  będą kosztowały 392 tys. zł.    Przy czym proszę państwa jesteśmy wszyscy zaskoczeni  i nie można tu mówić o planowaniu .

Na początku roku  było określone  ze ORLIK  ma kosztować   1 mln zł. , tylko niestety już któryś  raz z kolei Ministerstwo mówiąc o tym milionie myślało netto   , oni   Ja Niewinem dlaczego  tak się dzieje już któryś raz   z kolei dotacja  jest określona , 330 tyś.  a  w wyniku zmian personalnych, mówią VAT sobie zrobicie - Gmina nie jest vatowcem.

Oni powiedzieli  na tych spotkaniach, że to było liczone netto , że jak my zapłacimy 22 % VAT - to my sobie to weźmiemy.

Spółka nasza tak , ale nie Gmina . Gmina nie jest watowcem i to jest problem . ¼ ze 100 % te wszystkie inwestycje  , które my dostajemy , robimy musimy ¼ kwoty wracać powrotem do budżetu . Jak coś kosztuje  100 tyś z vatem razem , to my 22 tyś zł. musimy oddać  do budżetu. Nas kosztują tyle inwestycje . Inny wykonawca - inwestor który jest płatnikiem VAT. Może to odliczyć, a my nie odliczamy  . To jest pierwsza zmiana , druga   sprawa niestety nikt nie przewidział  rynku , że na początku roku , w styczniu za roboczogodzinę płaciło się 10 - 11 zł. i to było dużo  a proszę państwa  w lipcu , sierpniu jak to ogłaszaliśmy to,  to firmy brały 18 zl. za godzinę . W tej chwili znowu jest tendencja   spadkowa ze szukają   firmy roboty , bo nie mają  i te stawki idą w dół.

Natomiast musze powiedzieć , że przy pierwszym podejściu do tego drugiego etapu , zostało zgłoszone, jakiś monopol zapanował  i prawdopodobnie   weźmie się za to prokurator , bo  to porobiła się mafia , która powiedziała tak , że  dwie czy trzy firmy które wykupiły już na przyszły rok produkcję  tych budynków i w rzeczywistości ten budynek kosztuje gdzieś  około 130 tyś.  zł i są firmy które zawarły  kontrakty na przyszły rok  . Jak się chce poza kolejnością , poza tą firmą  np. TAMEX , zamówić taki budynek socjalny , to od razu ci wytwórcy mówią 300 tyś . zł. netto ,  jak chcecie  poza kolejnością  , bo ja mam przez cały rok co robić .

Dzięki zaangażowaniu kilku osobom , nie będę tu wymieniał  z imienia i nazwiska  , ominęliśmy  ta zmowę  i my załatwiliśmy   budynek za  130 tyś zł.  a nie za 300 . To są takie  zdarzenia  które rzutują na cenę , na sposób  załatwiania no i na wyniki. No takie jest życie    i to nie to że ktoś  czegoś nie dopatrzył czy tez nie zrobił  , po prostu w takie rzeczywistości  żyjemy i się obracamy  .

 

Radny Ryszard Barański ,

Proszę państwa  ja byłem jednym z niewielu radnych , który wyrażał  negatywne  podejście do  ORLIK-a , ale nie pod tym kątem że byłem przeciwny w ogóle  takiemu projektowi , bo taki projekt jest sensowny ,po to chociażby  żeby młodzież miała zajęcia a poza tym  niedługo będą  Mistrzostwa  Europy żeby ten narybek miał gdzie grać .

Z tym że proszę państwa rząd zrobił tak  dlatego żeby to były typowe obiekty , które mają określone już w projekcie zadania i projekt był typowy. Nie można odstępować od projektu. Dlatego rząd podpisał z niektórymi  tylko firmami , wykonywanie niektórych  zadań  ze względu żeby było taniej , bo jak oni będą dużo robić to  koszty obniżą , żeby inni nie byli podwykonawcą .

Orliki już są pooddawane około  100 ORILKów jest oddanych i ORLIKI   zamykają się w tej sumie 1 miliona . Tak było planowane.

Proszę   państwa trzeba mieć wizję - Ja miałem tą wizję kasandryczną  i mówiłem ze ORKLIK  będzie kosztował  2 mln zł. , i mówiłem  na tej sali . Nikt mnie nie słuchał  , że proszę państwa  nie róbmy  tego  przedsięwzięcia tam , bo tam jest las. A koło lasu będą zawsze problemy . Będą niszczyć ten obiekt i nawet monitoring  nie pomoże  , bo proszę państwa tam będzie ogrodzenie  które będzie demontowane i sprzedawane na złomie .

A przeniesienie , jak pan burmistrz proponuje tam Straży Miejskiej , jest to poroniony pomysł, bo Straż Miejska powinna być w Centrum w Ratuszu .

Milion zł, -30 maja  rada Miejska była zaskoczona , gdy przyszedł pan burmistrz i złożył   wniosek o przeniesienie punktu właśnie  ORLIKa na pierwsze miejsce , bo za godzinę , ma do Ministerstwa wysłać informacje , czy rada  przyjęła 1.400 zl.   . 9 grudnia Komisja  dostaje  od pana burmistrza ,że   potrzebuje 100 tys. zł na ORLIKa natychmiast  , stajemy znowu pod ścianą. I to nie po raz pierwszy . W sumie ORLIK na tym etapie  będzie nas kosztował  1.774 tys. zł.  jak powiedziała pani Skarbnik na komisji   , 720 kredyt , 388 z własnych środków  , dotacja.  Wiec proszę państwa są to kolosalne pieniądze.   Dziękuję .

 

Radny Józef Horowski , panie przewodniczący , wysoka Rado  , jakoś tak zmuszony jestem kolejny raz   .

Panie Barański , myli sie pan  mówiąc, że na około 100 boisk , itd.  Dwa tygodnie temu przedstawiciel rządu, przy okazji otwierania  98 boiska i to jest akuratnie  prawdą ,  tylko dwa w Polsce zostały wybudowane za  cenę 1 mln zł. , którą to ceną podał nasz pan  premier , początkiem roku obecnego lub poprzedniego  .Także Ząbkowice akuratnie jeżeli chodzi o koszty  budowy , nie są żadnym wyjątkiem   , gdzie ta cena   wynosi grubo , grubo ponad milion zl.

Słuchając samorządowców  tam gdzie te boiska  były wybudowane sa   różne głosy ,  od tej decyzji nie ma już  jako tako  odwrotu  , bo to jest naturalna rzecz  , trzeba to skończyć . Natomiast my się musimy zastanowić  co jest  dobrą taką może  nauczka   dla nas wszystkich  . Nad tym co nam obiecują nasze władze, łącznie z  naszym panem    premierem ze jednak komu jak komunale nie wszystkim musimy wierzyć. Tu akurat żeśmy się przewieźli , bo przypadek odliczania a nie odliczania tego vatu jest jedna rzeczą, milion  złotych jest druga rzeczą  a trzecia rzeczą taką naturalną przy tym wszystkim  jest taki bum który się zrobił na początku roku , gdzie faktycznie te ceny roboczo godzin poszły tak drastycznie w górę że po prostu to był rynek wykonawcy ,a nie rynek inwestora  . Także  z tego powodu ja będę głosował oczywiście  za . Dziękuję.

 

Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski ,

szanowni państwo  . Wysoka rado ,panie przewodniczący .Ja zgadzam się  z tym co powiedział  pan Gawęda i nie zgadzam się tylko z jednym. Adresat  panie radny  jest  nie ten  ,bo nie pan burmistrz powinien być  adresatem tego co pan mówi tylko  rząd Rzeczypospolitej Polskiej  to tylko miałbym taka uwagę .           

    Panie Barański -  ORLIK  2012 , w Ząbkowicach Śląskich  , gdy pojawiła się taka szansa , pan burmistrz zdecydował,że będzie jednym elementów większej infrastruktury   sportowej .

Panie Barański ,pan  tam gdzie stoi  Orlik , widzi las . Natomiast Ja! , pan burmistrz! , pan Wojciech Jankowski ! widzimy tam stadion , widzimy tam basen , szkołę z jednej strony , gimnazjum z drugiej strony  , Szkołę Podstawową  nr 3. ORLIK znajduje się również  miedzy dwoma osiedlami , Osiedlem Słonecznym i Osiedle XX - lecia . Miasto Zabkowice Śląskie - Ja przypominam panu ze miasto jest stolicą naszej Gminy , ale jest  również miastem powiatowym  . W stadion- pan burmistrz , wysoka Rada zainwestowaliśmy   około 700 tys. zł., bo stadion  przy lesie ,który  pan widzi , był w stanie opłakanym , katastrofą budowlaną  i tylko było kwestią czasu ,żeby pan inspektor nadzoru budowlanego mógł ,ta rzecz zamknąć - panie Barański .

Następna  rzecz , mówi pan, że rząd podpisał jakieś umowy z wykonawcami ,po to aby ORLIK był tańszy ,no niestety  proszę państwa jest to totalna bzdura . Rząd nie podpisał żadnych umów z nikim , po to żeby ORLIK był tańszy.  Wszystkie Gminy ,które  realizują tą inwestycję  pani Barański ,robią ją na zasadzie przetargów nieograniczonych i dopiero te przetargi pokazują prawdziwą wartość  ORLIKÓW .

Dlaczego ta lokalizacja jest właściwa ,już państwu powiedziałem - nasza gmina również w wyniku państwa decyzji opracowała program funkcjonalno - użytkowy ,który w tym miejscu oprócz ORLIKA , który oprócz stadionu przewiduje również na miejscu naszego basenu , starego ,który też jest już w opłakanym stanie bodowe kompleksu kąpielisk?.       W miejscu  miedzy stadionem miedzy ul Kusocińskiego a Powstańców Warszawy jest przewidziana budowa  hotelu i od roku  może pan o tym nie wiele szukamy inwestora na taką inwestycję . Żałujemy tylko ze zbliża się dużymi krokami do naszego państwa kryzys .

Panie Barański - dlaczego ORLIK , tylko ktoś kto nie ma bladego pojęcia na temat jak wygląda w Ząbkowicach sport , może twierdzić że taka  inwestycja jest niepotrzebna i nietrafiona . Jeżeli państwo korzystacie z usług hali  naszej to wiecie państwo, że ma ona pełne obłożenie. Co więcej Ja lub pan burmistrz musimy pośredniczyć między poszczególnymi klubami żeby odstąpiły sobie nawzajem godziny? Żeby np. dzieci  czy  młodzież mogły uprawiać tam sport . Ma pełną obsadę mimo tego ,że pan Henryk Saryczew podniósł ceny korzystania za halę .

Hala wreście zaczęła przynosić zyski .  ORLIK jest alternatywą dla hali . Na ORKLIKU  można uprawiać nie tylko  kopanie w piłę  - panie Barański i Orlik nie był tylko i wyłącznie pomyślany jako zaplecze dla  Orła . To jest kolejna bzdura . Orlik jest  pomyślany aby bezpłatnie  mogła tam grac młodzież  jak również  dorośli .

Boiska wielofunkcyjne , jest to boisko na którym można grać w kosza a można również  zagrać w tenisa ziemnego i przewidujemy że ORLIk jako miejsce spotkań   młodzieży aktywnego uprawiania sportu będzie służył wszystkim dzieciom naszej gminy  . Centralne usytuowanie   tej inwestycji . Państwo  mówicie ORLIK będzie kosztował 1.700 tys. zł. ?       Naszą Gminę ORLIK będzie  kosztował 1 mln . , bo prawie 700 tys. zł , pozyskujemy   w formie dotacji z Urzędu marszałkowskiego i od rządu.

To wszystko co mam w tym momencie do powiedzenia proszę państwa . Zachęcam do tego aby dokończyć tą inwestycję .

 

Radny Ryszard Barański ,

musze odnieść się do wypowiedzi  , ciekawa wizja . Basen , gimnazjum ,  szkoły , szklane domy ! Żeromski !

Panie burmistrzu  , zapraszam , chociaż moja komisja już chodziła  po niektórych obiektach, z resztą mamy zdjęcia , jak wyglądają szkoły . Niektóre są  doinwestowane jak tysiąc latka, gdzie można  tam np., ORLIKa  dać i byłoby o połowę taniej .

 Pan chyba fruwa w obłokach , nie chodzi pan po ziemi a Ja chodzę i ostatnio  chodziłem. Zapraszam do szkoły podstawowej na Piastowskiej , gdzie dach się wali , gdzie dzieci nie mogą wychodzić , gdzie budynek gospodarczy stoi i grozi zawaleniem. Ale skoro pan chce, to moja Komisja zawnioskuje do  Inspektora  Nadzoru Budowanego o przeprowadzenie szczegółowej   kontroli wszystkich obiektów gminnych , wtedy się okaże w jakim są one stanie . Bo wizja jest piękna tylko, kiedy ją zrealizujecie?. Oprócz obchodów  swięta 13 grudnia - tragicznej daty w historii polskiej , jest dzisiaj też historyczna data , bo mamy połowę kadencji - panowie burmistrzowie . Kiedy Wy to zrobicie !  Czy wy myślicie ze będziecie przez 10 - 20 lat  burmistrzami ? Utopia ! .

Na to społeczeństwo już się nie da nabrać.

Proszę przejść i  zobaczyć jak wygląda rzeczywistość  . Wizje trzeba mieć ale wpierw trzeba załatwić  ratusz - nie możemy jeździć koła ratusza . Skarpa - koło  skarpy nie możemy jeździć , niewypał budowlany i tak po kolei można wymieniać .

Murek na Kozim Rynku podparta jest belkami  drewnianymi , to już parę lat tam stoi.

Pan Chce basen budować ? ,  chyba  sadzawkę koło  siebie  koło domu . Dziękuję  bardzo .

 

Radna Danuta Wojtaczka,

panie przewodniczący , Wysoka Rado  . Panie burmistrzu .

Ja powiem może tak , dużo dyskusji w tej chwili , ale drodzy państwo o czym my mówimy dzisiaj  jak dostaliśmy zaproszenia na   otwarcie ORLIKA , które jest przewidziane 21 XII  i stawianie nas w takiej sytuacji , kiedy  ta decyzja musi być  podjęta , bo nie bez Kozery  wszystkie  pieniądze , tak potężna inwestycja musiałaby dzisiaj być nieskończona , i to chyba również nie jest naszym celem .

Drodzy państwo , panowie burmistrzowie , należy się zastanowić nad tym , że inwestycje i lokalizacje o czym państwo dzisiaj mówią , Ja niewinem po co mówić o lokalizacji ORLIKA , on już  jest . !  Tam brakuje chwila moment do przecięcia wstęgi  i o czym my dzisiaj dyskutujemy.

A o tym panie burmistrzu jakie sa potrzeby , o czym zapoznał pan Barański w terenie , potrzeby szkół , potrzeby naszych ulic, naszych wiosek  to chyba moment na to abyśmy się wspólnie zajęli przy układaniu nowego budżetu i nie denerwowali się zapisami typu basen. Myślę ze  debaty które się odbędą w sprawie budżetu , doprowadzą  do  wstawienia  w ten budżet rzeczywiście zadań  koniecznych , ważnych  , bo one wszystkie są ważne ale tych ważniejszych i najważniejszych  .

Przestańmy dzisiaj już dyskutować o lokalizacji , bo  to już się stało i trzeba to skończyć .

 

Przewodniczący Rady Andrzej Dominik ,

Czy ktoś jeszcze chciałaby zabrać głos ?

Jeśli nie to dziękuję w tym temacie i poddaję wysokiej radzie pod głosowanie  w sprawie zmiany uchwały nr III/6/2008  Rady Miejskiej z dnia 27 lutego  2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2008-2010  

 

Głosowanie : 13 głosów za ,  5 głosów przeciwnych , 1 głos wstrzymujący się .

 

Uchwała nr XVIII/85/2008 w sprawie zmiany uchwały nr III/6/2008  Rady Miejskiej z dnia 27 lutego  2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2008-2010 została podjęta .

 

6/

Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna przedstawiła  projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2008 rok ( projekt stanowi załącznik do protokołu )

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu , Ewa Figzał,

Szanowni państwo powyższą uchwałę komisja  zaopiniowała  pozytywnie - za 4 , przeciw 0 , 5 wstrzymało się .

 

 Przewodniczący Rady Andrzej Dominik , dziękuje otwieram dyskusję .

Nie widzę , w związku z tym zamykam i  poddaję wysokiej radzie  pod głosowanie projekt uchwały  .

 

Głosowanie  : 14 głosów za ,  4 wstrzymujące się

Uchwała nr XVIII/86/2008w  sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy  na 2008 rok  została podjęta.

 

7/

Przewodniczący   Rady Miejskiej Andrzej Dominik , mamy takie trzy uchwały . te uchwały dotyczą   tak jak pamiętacie państwo na którejś sesji , żeśmy mówili  że te   wszystkie plany które zostały podjęte i tam była mowa o planach odnowy wsi , natomiast  powinno być plan odnowy miejscowości i te trzy projekty   będą  dotyczyły właśnie tej zmiany .

Dlatego bardzo proszę o odczytanie jednego z projektów a głosować będziemy poszczególne bez odczytywania.

 

Danuta Wyskwarska , przedstawiła   projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VII/43/2007 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Pawłowice. ( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)

 

Przewodnicząca Komisji Ewa Figzał, komisja pozytywnie zaopiniowała tą uchwałę jak i pozostałe uchwały dotyczące  planu odnowy miejscowości .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , poddał pod głosowanie :

 

Głosowanie : jednogłośnie za

 

Uchwała nr XVIII/87/2008 w  sprawie zmiany uchwały Nr VII/43/2007 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Pawłowice została podjęta.

 

8.

Poddał  pod głosowanie projekt  uchwały w   sprawie    zmiany uchwały nr V/34/2007 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Koziniec

 

Głosowanie : jednogłośnie za

 

Uchwała nr XVIII/88/2008 W sprawie  zmiany uchwały nr V/34/2007 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Koziniec została podjęta

 

9.

Poddał pod głosowanie  projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIII/85/ 2007 w sprawie  zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Stolec

 

Głosowanie :  jednogłośnie za

 

Uchwała nr XVIII/89/2008w sprawie zmiany uchwały nr XIII/85/ 2007 w sprawie  zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Stolec została podjęta .

 

10.

Danuta Wyskwarska przedstawiła projekt uchwały  w sprawie  zatwierdzenia Planu Odnowy    Miejscowości Strąkowa ( projekt stanowi załącznik do niniejszego protokołu ) 

 

Poddał pod głosowanie  projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia  Planu odnowy Wsi Strąkowa

 

Głosowanie :  jednogłośnie za

 

Uchwała nr XVIII/90/2008 w sprawie zatwierdzenia  Planu Odnowy miejscowości   Strąkowa  została podjęta .   

 

 

Ad. Pkt.  6

 Rozpatrzenie skargi mieszkańców posesji przy ulicy Legnickiej 4 i 4 a/1 w Ząbkowicach Śląskich    na działalność Burmistrza .

 

Przewodniczący Rady Andrzej Dominik, zwróciłem się do pana burmistrza aby się ustosunkował do skargi. Czy ktoś może nam w tym temacie opowiedzieć .

 

 

Komendant  Straży Miejskiej Ryszard Sobala,

Panie Przewodniczący , szanowni  państwo  . Zapoznałem się niedawno ze skargą  powiem szczerze znam temat tej posesji Legnicka 4 i 4 a , jest tam jakiś swoisty konflikt miedzy mieszkańcami . Na początku stycznia jesteśmy umówieni na  spotkanie w Urzędzie  z  wszystkimi mieszkańcami  i mam nadzieję ze ten problem zostanie rozwiązany  i sprawa tego konfliktu zostanie zażegnana .

 

Radna  Danuta Wojtaczka ,

Ja chciałam powiedzieć że skarga ta była na komisji Rewizyjnej . Pani która  składała skargę była obecna na tym posiedzeniu . W zasadzie  nie udało nam się dojść do porozumienia ponieważ jest tam konflikt mieszkańców . Jeden z mieszkańców ma samochody większe i chce trzymać je na własnej posesji tak jak inni, a innym to przeszkadza.

Mieszkańcy nie zgadzają się na to żeby na wspólnej posesji stały samochody powyżej tonowe.

 

Ryszard Sobala ,

 jeśli można coś dopowiedzieć . Jest możliwość ustawienia znaków drogowych  . Jest to droga wewnętrzna gminy i gmina ma uprawnienia do tego żeby tam ustanawiać oznakowanie .

Tak było dwa lata temu , dwa lata temu pomagałem tym ludziom , rzeczywiście doprowadzić do porządku i ten problem już wówczas był i  myśmy rozwiązali . Ustanowiliśmy tam oznakowanie

Ale ten pan , jeden z tych lokatorów , jest w konflikcie. Miał osobowe auto , on tam wjeżdżał, blokował innym mieszkańcom  miejsce . Ograniczono to wtedy tym oznakowaniem , teraz   zmienił się problem bo pan zmienił  tonaż auta i zaczyna  wjeżdżać samochodami  ciężarowymi i oni się zwrócili o zimne oznakowania .

Ja sam osobiście będę szukał możliwości porozumienia miedzy tymi ludźmi, jakiegoś ugodowego.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , ja mam pytanie czy  prawda jest , ponieważ  ci państwo piszą  w tym piśmie , że  burmistrz nie udziela  odpowiedzi na to pismo ? .

Pytanie moje jest  czy prawdą  jest   ze Urząd nie odpowiedziała na to pismo .

 

Wojciech Jankowski , proszę państwa tych pism wpłynęło  dużo . Myśmy cały czas odpowiadali na te  pisma , jeździliśmy na wizje lokalne i teraz niewiadoma na które pisma była odpowiedź ,

Myśmy zaczęli odpowiadać ze sprawa dotyczy tego samego co sprzed miesiąca . Nie idzie nadążyć im  odpowiadać . Tak jak wcześniej pan komendant odpowiedział jest to konflikt  między sąsiadami . Państwo wiecie co to jest .

 

Przewodniczący Rdy Andrzej Dominik ,

 Ja mam taką propozycję  , ponieważ ta skarga wpłynęła  do Rdy Miejskiej - tylko rada miejska jest władna  rozpatrzeć tą skargę , również do wiadomości Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego  . Wiem że komisja   na jakimś posiedzeniu próbowała się tą sprawą  zająć , ale nie do końca zajęła stanowisko . Moja propozycja jest taka abyśmy  przełożyli rozpatrzenie tej skargi do czasu rozpatrzenia jej  przez komisję  . Myślę ze w tym czasie mo0że odbędzie się spotkanie  z mieszkańcami  i może wycofają tą skargę .

 

Radni wyrazili zgodę . 

Ad. Pkt. 7 Interpelacje i zapytania radnych .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej   Andrzej Dominik, poinformował że  wpłynęła jedna interpelacja od radnego Krzysztofa Gnacha  dotycząca   inwestycji  pn. przebudowa sieci  ogólnospławnej na  sieć kanalizacji deszczowej  i sanitarnej  oraz budowa oświetlenia ulicznego wraz  z przebudowa  nawierzchni przy ulicy Krzywej .

 

Burmistrz Krzysztof Kotowicz ,

 szanowni państwo przepraszam za nieobecność  na sesji , ale obowiązkami które były wcześniej ustalone i to tak dosyć dawno  już powodowały że błem już gdzieś indziej  . Dziękuję bardzo  , bo wiem z relacji ze państwo uchwałę przyjmowaliście  w dyskusji i w życzliwości . Bardzo jestem za to wdzięczny .

Mam nadzieję ze państwo już otworzyliście kopert z zaproszeniem na 29 XII ,. Bardzo serdecznie zapraszam wszystkich  państwa na spotkanie opłatkowe  , w którym będą brali również udział  pracownicy Urzędu .

23 XII   br.   Zapraszam na sesje sołtysów  i Przewodniczących osiedli miejskich .

 

2.

Przewodniczący Rady Miejskiej   Andrzej Dominik ,  złożył życzenia świąteczne   .

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad  zamknął   Rady Miejskiej .

 

Stenogram

Sporządziła

Elżbieta Maciejewska

Przewodniczący Rady Miejskiej

Andrzej Dominik