Protokół nr XL/ 2008
z Sesji Rady Miejskiej
w Ząbkowicach Śląskich
odbytej w dniach 12 grudnia 2008 roku
w Sali Ząbkowickiego Ośrodka Kultury
w Ząbkowicach Śląskich
Godzina rozpoczęcia sesji 14 00
W sesji udział
wzięli:
Radni Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Burmistrz Krzysztof
Kotowicz
Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski
Iwona Aibin Sekretarz
Gminy
Paweł Polewski Radca Prawny
Radni nieobecni :
Zdzisław Burnat nieobecny usprawiedliwiony
Oraz goście zaproszeni wg list obecności .
Na
podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady
Miejskiej Andrzej Dominik - o
t w o r z y ł XXXX Sesję Rady
Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich V kadencji, stwierdzając że uczestniczy w
niej 20 radnych, co stanowi odpowiednie
quorum przy którym rada może obradować i podejmować prawomocne
uchwały .
Następnie przedstawił porządek posiedzenia :
1.
Przyjęcie porządku obrad.
2.
Informacja z pracy Przewodniczącego Rady
Miejskiej od ostatniej sesji.
3.
Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od
ostatniej sesji.
4. Sprawy różne.
5. Podjęcie
uchwał :
.
W sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy
Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami
prowadzącymi działalność pożytku publicznego .
.
W sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w
Ząbkowicach Śląskich na 2009 rok.
.
W sprawie regulaminu przyznawania dodatków oraz innych składników
wynagrodzenia dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach lub placówkach
prowadzonych przez Gminę Ząbkowice Śląskie.
.
W sprawie górnych
stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości położonych na
terenie Gminy Ząbkowice Śląskie za usługi w zakresie odbierania odpadów
komunalnych oraz opróżniana zbiorników bezodpływowych i transportu
nieczystości ciekłych .
.
W sprawie
ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczej
straży pożarnej
.
W sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i
gminy na 2008 rok
.
W sprawie zmiany uchwały Nr VII/43/2007 w sprawie
zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Pawłowice
.
W sprawie
zmiany uchwały nr V/34/2007 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi
Koziniec
.
W sprawie zmiany uchwały nr XIII/85/ 2007 w
sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi
Stolec
.
W sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy miejscowości Strąkowa
6.
Rozpatrzenie skargi mieszkańców posesji przy ulicy Legnickiej 4 i 4 a/1
w Ząbkowicach
Śląskich na działalność Burmistrza .
7.
Interpelacje i zapytania radnych.
8.
Zakończenie obrad .
Chciałabym prosić wysoką radę ,
aby wycofać z porządku obrad uchwałę
w sprawie przyznawania dodatków oraz
innych składników wynagrodzenia dla
nauczycieli zatrudnionych w szkołach lub
placówkach prowadzonych przez gminę Ząbkowice Śląskie . Jest to wniosek Burmistrza ponieważ zostały zawieszone negocjacje
w sprawie tego regulaminu . Stąd taka prośba aby to wycofać z
dzisiejszego porządku obrad.
W związku z tym kto z pań i
panów radnych jest za tym aby wycofać to
z porządku obrad projekt uchwały :
Głosowanie : 20 głosów za
Również chciałabym prosić wysoką radę, aby wprowadzić do dzisiejszego porządku obrad
, projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr III/6/2008 Rady Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich z dnia 27 II 2008 roku w
sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego
Gminy Ząbkowice Śląskie na lata
2008-2010 i ten projekt uchwały byłby rozpatrzony przed projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta i gminy .
Czy ktoś z radnych chciałaby
coś wnieść do porządku obrad ?
Niewidzę. W związku z tym poddaję wysokiej radzie pod głosowanie kto jest za tym aby wprowadzić do porządku dzisiejszych obrad
zaproponowany projekt uchwały .
Głosowanie: przy 1 głosie
przeciwnym i 1 głosie
wstrzymującym rada przyjęła wniosek .
Ad. Pkt. 2
Informacja z pracy Przewodniczącego Rady
Miejskiej od ostatniej sesji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
W okresie międzysesyjnym brałem udział w obchodach święta Niepodległości . W uroczystej mszy świętej oraz w
złożeniu kwiatów pod pomnikiem .
Brałem udział w otwarciu
świetlicy wiejskiej w Braszowicach , w otwarciu Ośrodka Zdrowia w Braszowicach ,
w spotkaniu delegatów Dolnośląskiej Izby Rolniczej z władzami
samorządu Województwa Dolnośląskiego , które miało miejsce w Ząbkowicach
Śl.
Udział w Powiatowej Radzie
Zatrudnienia. Uczestnictwo w szkoleniu pn. "Efektywna praca Rady Gminy , powiat
, Sejmiku "
Przyjmowałem interesantów , jak
również brałem udział w pracach stałych
komisji Rady Miejskiej
Ad. Pkt. 3
Informacja z pracy Burmistrza Ząbkowic Śląskich od ostatniej
sesji.
Zastępca Burmistrza Ireneusz
Woźniakowski przedstawił
sprawozdanie z działalności za okres od
6 XI do 11 grudnia 2008 roku
( informacja stanowi
załącznik do niniejszego protokołu)
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
zanim otworze dyskusję , Panie burmistrzu niewinem dlaczego pan burmistrz nie
jest dzisiaj obecny i za chwile może pan odpowie na to pytanie . Natomiast
chciałabym powiedzieć w ten sposób , no bardzo źle zaczynam to odbierać i myślę że również rada miejska że pan burmistrz no nie uczestniczy w sesjach rady. Zawsze ustalam z panem burmistrzem temat sesji
a szczególnie datę tej sesji aby nie kolidowało to w obowiązkach pana burmistrza .
Powiem tak! , rozmawiam z
kolegami burmistrzami , wójtami z powiatu ząbkowickiego , oni sobie nie
wyobrażają żeby nie uczestniczyli w
sesji .
Bardzo proszę kończy się ten rok , będzie jeszcze jedna sesja .Ja z
panem burmistrzem będę rozmawiał . Ja
to tak odbieram że ta współpraca między nami miałaby się źle układać . My
naprawdę jesteśmy otwarci. Wspólnie tworzymy samorząd Gminy Ząbkowice Śl. . Jako organ
uchwałodawczy , pan burmistrz wykonawczy i myślę ze tych sesji nie ma tyle . Jest jedna sesja w miesiącu
i uważam że na każdej sesji powinien uczestniczyć pan burmistrz .
Jeśli pan może
uczestniczyć , dlaczego pana burmistrza
nie ma to bardzo proszę .
Zastępca Burmistrza Ireneusz
Woźniakowski ,
panie przewodniczący Ja ,
pozwolę się nie zgodzić z pana odbiorem .
Pan
Burmistrz przysyła tutaj wszystkich swoich przedstawicieli , kierowników ,
również mnie jako swojego zastępcę . Udzielamy państwu wszelkiej informacji . Pan burmistrz bardzo szanuje radę miejską
i przecież współpracujemy od 2-ch
lat, panie przewodniczący lepiej
lub gorzej . Natomiast ja chciałbym
zaznaczyć, że pan burmistrz jako burmistrz miasta i gminy Ząbkowice Śląskie ma też funkcje reprezentacyjne . W związku z
tym np. dzisiaj w Gimnazjum nr 1 w związku z uroczystościami kolejnej rocznicy
ogłoszenia stanu wojennego bierze udział w tym momencie w tym spotkaniu . Jest tam bardzo ważny
gość Pan Kornel Morawiecki i chciałabym
tylko poinformować że zaraz po tym
spotkaniu pan Burmistrz na pewno
będzie uczestniczył w sesji a nie rozumiem tego jęku zawodu , proszę państwa .
Przewodniczący Andrzej Dominik ,
panie burmistrzu § 28 naszego
statutu mówi - w sesjach rady uczestniczą
z głosem doradczym , burmistrz oraz sekretarz i skarbnik gminy Zabkowice . Do udziału w sesjach rady mogą zostać zobowiązani kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych
podlegających kontroli Rady Miejskiej .
Ja uważam, że Sesja Rady
Miejskiej jest ważniejszą jak udział w
jakimś spotkaniu. Pan Burmistrz ma prawo
pana oddelegować na takie spotkanie . Ale to już jest decyzja pana burmistrza .
Ja mam gorąca prośbę , ja z
panem burmistrzem będę rozmawiał ,
również pana proszę o przekazanie .
Myślę, że jest tutaj taka wola rady miejskiej że chcielibyśmy aby w każdej
sesji rady miejskiej uczestniczył pan burmistrz .Tym bardziej, że termin
ustalam z panem burmistrzem aby nie
kolidował panu burmistrzowi w
wykonywaniu jego obowiązków .
Otwieram dyskusję .
Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski.
Nie widzę żadnego problemu .
Radna Danuta Wojtczaka ,
A ja widzę panie burmistrzu problem
.
Panie burmistrzu , jako radna i
jako szef klubu musze również wyrazić
zdanie odnośnie tego . Cieszę się z obecności pana wiceburmistrza
na sesjach rady miejskiej. Wyrażam swoje
zaniepokojenie , uważam zlekceważenia
rady miejskiej i nieuczestniczenia pana burmistrza w sesjach
rady. Natomiast jak będą wyglądały pana opinie odnośnie udzielania wszelkich i konkretnych informacji
, to zaraz się wszyscy przekonamy . Jak pan jest w stanie , bo często spotykam
się z tym ze pan tych informacji nie
jest w stanie udzielić . Takich jakich udzieliłby prawdopodobnie
burmistrz Kotowicz .
Pani burmistrzu jesteśmy
wszyscy tutaj rozumni, że tak powiem. Umiemy czytać i sprawozdanie burmistrza jeżeli ma nadal wyglądać w takiej formie to
bardzo proszę przekazywanie nam go przed
sesją w formie pisemnej . My umiemy czytać
, zaświadczam panu .
Czytanie sprawozdania w takiej
formie np. naprawa dachu na Tarnawie - wizytacja
. pan burmistrz opowie czy ściągał dachówkę
? , czy co innego robił . Bo niewiem - i tu się chciałam zapytać .
Ale rzeczowo do sprawozdania
panie burmistrzu , i jak to ma być wszelka informacja o czym zaznaczyłam, co zdążyłam sobie zapisać
i zapamiętać .
19 XI odbyło się spotkanie -
Niewinem co ? , coś z Ministrem Kultury
, czy z osobą z Ministerstwa Kultury w
celu opracowania projektu . Proszę mi
powiedzieć odnośnie projektu .?
Następne , było jakieś ważne
spotkanie w sprawie ruin zamku .
Chciałabym wiedzieć do czego się
odnosiło ,bo jako radna chciałabym znać ten temat .
Na razie te dwa pytania aby pan
zapamiętał .
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski
Pani radna będzie przyjemniej naprawdę jak pani sobie zaoszczędzi tych złośliwości i takiego teatru . Można od razu zadać jakiś
pytanie . Będę naprawdę starał się bardzo dobrze na nie odpowiedzieć . Także ja
nie widzę tutaj problemu . No boje się że to
może to , że akurat pana burmistrza nie ma . Nierozumiem , czy chodzi
tutaj o pracę , czy o to ze ktoś może się czuć
niedowartościowany .
Ja naprawdę państwa tych głosów
, pana przewodniczącego i pani radnej nie rozumiem .
Natomiast 19 XI - źle pani
słuchała , bo 19 listopada było podpisanie umowy z Krajowym Rejestrem Długu .
Radna Danuta Wojtaczka , to proszę sprawdzić
? ,
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski , jak
mi pani podpowie
Radna Danuta Wojtaczka , nie mam możliwości sięgnięcia do pana materiału
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski
o jest !, 24 XI spotkanie z wiceministrem Infrastruktury Zbigniewem Rabciakiem w Kłodzku - proszę
państwa
Radna Danuta Wojtaczka , pani burmistrzu to
chodziło o spotkanie z ministrem coś o
opracowanie projektu ?
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski
Ja prosiłbym panią radną ,
jeżeli pani chce zadać pytanie , to zawsze można mnie poprosić żebym w trakcie referowania
powtórzył . Bo teraz nie będę się domyślał o co pani dokładnie chodzi . Bo mam spotkanie z
profesorem Jerzym Jasiegą w sprawie sporządzenia koncepcji funkcjonalno -
użytkowej dla ruin zamku . Może o to pani chodziło ?
Przewodniczący Andrzej Dominik ,
o ruiny zamku również chodziło , pan odpowie panie burmistrzu na to ?
Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski
Proszę państwa , rada miejska dokonała
w jednym z budżetów zmiany , przeznaczając
około 60 tys. zł , na dokumentacje
związane z Starym Miastem . Pan
Burmistrz uważa, że kolejnym zabytkiem , który należy przywrócić ruchowi turystycznemu w Ząbkowicach , po
Krzywej Wieży, która jest już dzisiaj naszą dumą i chluba i wygląda tak jak powinna
wglądać , są ruiny zamku ząbkowickiego , ponieważ są one umieszczone blisko drogi krajowej nr 8.
Na pewno będą przyciągać rzeszę
turystów i podobnie jak forty w
Srebrnej Górze , czy Kopalnia Złota w Złotym Stoku , będą tą perłą którą wszyscy w Ząbkowicach będą chcieli zobaczyć .
W związku z powyższym , pan burmistrz odbył spotkanie z fachowcem , panem profesorem Jasięgą i ustaliliśmy sobie taki harmonogram
, jak doprowadzić do remontu zamku .
Pierwszym dokumentem który
musimy sporządzić jest właśnie to o co
zapytała pani radna , czyli program funkcjonalno - użytkowy dla tego obiektu i
na podstawie tego programu będziemy
mogli się starać o dotacje lub
dofinansowanie . Musimy mieć konkretny dokument
już w kolejnym etapie na
konkretną dokumentację budowlaną . My liczymy że to może być od 200 do 400 tys.
zł.. Następnie na podstawie tych dwóch
dokumentów , czyli koncepcji
funkcjonalno - użytkowej , oraz
dokumentacji budowlanej , będziemy mogli
przystąpić już do właściwych prac na zamku . O wszystkim
państwa będziemy we właściwym czasie informować .
Przewodniczący Andrzej Dominik
,
Panie burmistrzu , może pani
radna zapozna się z tym sprawozdaniem?. Będą sprawy rożne , może do tematu
wróci ? .
Radny Franciszek Gawęda ,
Panie przewodniczący , szanowni
radni
Po raz pierwszy chyba od dwóch
lat , stanę w obronie pana burmistrza , a
mianowicie przypominam państwu że
to państwo kilka miesięcy temu mój wniosek mówiący o tym żeby pan burmistrz swoje sprawozdania
dostosował do § 31 statutu - państwo żeście to zbagatelizowali. Dlatego też
proponuje, panie burmistrzu aby te
szczegółowe informacje były dalej
przekazywane . To była zgoda rady .
Radna Irena Szewczyk ,
Panie burmistrzu ja chciałam
zapytać czy są już projekty dalszej przebudowy szkoły w Braszowicach?
Zastępca Burmistrza Ireneusz Woźniakowski
To spieszę odpowiedzieć pani
Irenie , radnej Szewczyk na pytanie . Proszę państwa , w
związku z tym że dach był w fatalnym
stanie , my wprowadziliśmy ta inwestycję w ostatniej chwili do budżetu ,
który państwo uchwalaliście na początku roku i opracowaliśmy od razu panie
kierowniku jakby mnie pan poprawił , opracowaliśmy pełną dokumentacje i mamy pozwolenie na
budowę - na przebudowę tego dachu. I
teraz z tego co wiem , w następnym roku
w propozycji budżetu chyba nie ma
pieniędzy na dalszą przebudowę .
Przewodniczący Andrzej Dominik
,
Ja jeszcze do radnego
Franciszka Gawędy , przypominam sobie taki wniosek pan składał - natomiast rada
nie głosowała tego wniosku. Rada przyjęła ten wniosek. Ja ten wniosek
odczytałem na sesji rady ,
natomiast nie był głosowany . Rada
przyjęła ten wniosek. Ja ten wniosek odczytałem na sesji , natomiast on nie był
głosowany , czy ma być sprawozdanie tak czy tak. Ja myślę, że rada się przychyliła do pana wniosku aby to sprawozdanie było .
Radna Ewa Figzał,
Panie przewodniczący , szanowna
rado , zaproszeni goście wracając
do tutaj wątku dyskusji dotyczącego
udziału pana burmistrza Krzysztofa
Kotowicza w radzie miejskiej w udziale w sesjach rady miejskiej chce stwierdzić,
że był to temat posiedzenia komisji
Rewizyjnej , która wyraziła sugestię
aby pan burmistrz Krzysztof Kotowicz uczestniczył
w posiedzeniach i Rady Miejskiej i
komisji resortowych .
Tak jak powiedziałam jest to
sugestia jeżeli my jako radni musimy swoją wolę
wyrazić w formie wniosku, to taki wniosek sformujemy ale do tej pory nie
było takiej potrzeby żeby przy współpracy z innymi
burmistrzami i mam nadzieję , że ten
wątek na tym poziomie zostanie zamknięty.
Natomiast wracając do
inwestycji ulicy Krzywej. Na
komisji Gospodarczej padło zapytanie dotyczące kolektora deszczowego, który
miał być wyprowadzony a którego nie ma w
dokumentacji z pasa drogi do posesji 6,
6a, 6b - Jaki jest stan na ten moment , ponieważ informacji na posiedzeniu
komisji nie otrzymaliśmy ? . Czy będzie wyprowadzony ten kolektor ? jeżeli tak
to dlaczego nie był ujęty w dokumentacji? i
dlaczego ta dokumentacja nie
obejmuje prac sanitarnych i instalacji
deszczowej na tym odcinku ulicy Krzywej do
posesji 6, 6a,6b
Zastępca Burmistrza Ireneusz
Woźniakowski
Szanowni państwa, do pierwszego
aspektu . Ja jeszcze raz państwa zapewniam że pan burmistrz stara się
uczestniczyć w każdym posiedzeniu Rady Miejskiej a odbyliśmy w tym roku rekordową ilość jeżeli chodzi o samorząd po 1990 roku .
Proszę państwa ,uwierzcie mi ,że
pan burmistrz życzy sobie dobrej
współpracy z radą miejską . Od dwóch lat wykonuje bardzo dobre gesty. To że nawet
dzisiaj tu spotykamy się w ZOK-u to jest wynik tego , że w sali
konferencyjnej trwają prace remontowe. Również po to żeby rada
miejska miała możliwość pracy w lepszych warunkach .
Naprawdę ja wolałbym żebyśmy na
sesjach rady miejskiej , to już w swoim
imieniu skupiali się na problemach, a nie na tym czy pan burmistrz jest obecny czy też nie? , bo to naprawdę nie jest
problem. Pan Burmistrz stara się uczestniczyć
we wszystkich sesjach rady miejskiej
, dzisiaj również będzie, ale
reprezentuje nasza gminę w gimnazjum .
Proszę państwa odpowiedzieliśmy na to pytanie na komisji
gospodarczej , także nie zgadzam się ze
nie odpowiedzieliśmy .
Do pani radnej Wojtaczki , nie wszyscy którzy są tutaj obecni ,
są przedstawicielami Wysokiej Rady
stad też odczytujemy sprawozdania aby
wszyscy mieszkańcy Ząbkowic mogli się zapoznać ze sprawozdaniami pana
Burmistrza .
My
odpowiadaliśmy pani przewodnicząca na
komisji gospodarczej , być może pani to umknęło - ja powiem tak ; proszę państwa gdy pan burmistrz 15
stycznia powołał mnie na swojego zastępcę
i pan Jankowski został kierownikiem Wydziału infrastruktury przejrzeliśmy zasób inwentarza i okazało się, że na ulice
Krzywą mamy projekt - ale tylko wymiany
nawierzchni i to jest ten projekt obejmował
dokładnie to co dzisiaj robimy
dodatkowe dokumentacje budowlane
, z pozwoleniami na budowę , pozwoleniem
na oświetlenia , na kanalizacje
burzową i kanalizację deszczową w zakresie poprzedniego projektu ,
który zastaliśmy .
Pracujemy nad tym tematem,
będziemy musieli ustalić pewne kwestie również
z mieszkańcami wspólnoty mieszkaniowej 6 - pan radny Gnach tutaj zna
temat , bo chodzi koło tematu i pracujemy nad tym żeby rozwiązać ten problem .
Radna Ewa Figzał,
Szanowni państwo, Ja chcę stwierdzić że komisja Gospodarcza nie
uzyskała rzetelnej odpowiedzi w tym temacie i
panie burmistrzu z całym
szacunkiem - odpowiedzi natury ogólnej kiedy
radny pyta o szczegół , są zbyt małe w
stosunku do rangi sprawy . Dziękuję .
Radny Franciszek Gawęda
panie burmistrzu na tą chwilę
oczywiście pytam w sprawie ulicy Krzywej
. Ponieważ jak wszyscy widzimy
prace są bardzo daleko zaawansowane - czy nie będzie problemu z
chwilą kiedy podejmiecie decyzję że ten kolektor będzie skierowany w kierunku domu , żeby znowu nie
przebudowywać , czy ta decyzja będzie w tym momencie podjęta kiedy są tam prace
. Na wysokości szkoły nr 1 .
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski
Oczywiście panie radny , proszę
pana kierownika aby udzielił odpowiedzi na to pytanie .
Wojciech Jankowski,
proszę państwa jest wstępnie ustalone , że w przyszłym
tygodniu , będzie spotkanie robocze z grupa projektantów , którzy to
projektowali i tam w szczegółach
zostanie to rozwiązane. Do końca nam też
nie jest jasne dlaczego w ten sposób
został rozwiązany ten odcinek . Na razie zbliżamy się do tego odcinka i na pewno nie zostanie on pominięty.
Jeżeli zajdzie taka potrzeba i nie będzie innych rozwiązań to trzeba
będzie uznać jako roboty dodatkowe. Wybudowanie studzienki a żeby była
możliwość w przyszłości podłączenia się, przy czym rozwiązanie kanalizacji sanitarnej tych budynków , nie jest do ulicy Krzywej . Te dalsze budynki schodzą dołem . Tu natomiast ,
będziemy i rozwiążemy ten problem , tylko potrzebujemy trochę czasu . Bo dzień w dzień musimy dopowiadać na te same pytania , proszę
o trochę cierpliwości. Na pewno poinformujemy o rozwiązaniu .
Radna Danuta Wojtaczka ,
panie burmistrzu to moje
trzecie pytanie to dotyczy uzyskania
wszelkich informacji rzetelnych , tak jak pan powiedział , bo zawsze je
otrzymujemy tutaj i następne .
Pamięta pan , na ostatniej sesji pytałam pana Burmistrza Woźniakowskiego dlaczego zniknęły słupki ograniczniki przy chodnikach
na ulicy Św. Wojciecha i Armii Krajowej . Ja wtedy zadałam takie pytanie, bo miałam
taką wiedzę. Wtedy to pan burmistrz Woźniakowski , można czytać w protokole , powiedział do mnie że one
uległy zniszczeniu , jak tam sprzęt wyjeżdżał
od remontu św. Anny i dlatego
zostały pamiętacie państwo wzięte do
remontu . Ja przyjęłam tą informację
jako rzetelną, tak jak mówi pan burmistrz. Niestety rzetelność pękła
szybko w tym dniu nie miałam czasu ale na drugi dzień jadąc przez miasto
zobaczyłam, że wszystkie ograniczniki
zniknęły. Proszę mi wytłumaczyć
sytuację , ponieważ informował mnie pan , że to tylko do czasu remontu
te słupki zniknęły . Zniknęły one w całym mieście , mieszkańcy się niepokoją i są w niebezpieczeństwie że tak powiem , ponieważ jazda autem w rynku odbywa się chodnikami - brzegiem
chodnika . To jest narażenie dzieci i pieszych na niebezpieczeństwo . To jest
straszny koszmar dla mnie , kiedy siłą rzeczy
kiedy się chodnikiem jedzie .
Dlaczego ta piękna struktura
moim zdaniem , bo były to ładne kute słupki i bardzo drogie które zostały
zakupione w poprzedniej kadencji ,w tej
chwili zniknęły . Rynek w
Ząbkowicach nie jest niestety
zamknięty ruchem, tylko odbywa się ruch i to bardzo duży i uważam, że panie
burmistrzu udzielił mi pan mylącej informacji .
Ja bardzo proszę o rzetelna
informację , ponieważ kiedy Ja w tym
samym dniu poinformowałam mieszkańców, że to jest kwestia remontu słupków na ulicy Armii Krajowej , to
na drugi dzień doznałam szoku , i spytali się mnie - co Ty mówisz jak
one zniknęły w całym mieście .
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski
No, Ja niestety nie mam aż tak
dobrej pamięci jak pani radna i nie
zapoznałem się z protokołem .
Proszę państwa , no te słupki
może były ładne , no ale nie zgodzę się z tym że one były kute . To były słupki
z tworzywa .
Przewodniczący Andrzej Dominik , nieważne jakie one były - panie burmistrzu ale co się z nimi stało ?
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski
Zdemontowaliśmy te słupki,
ponieważ po kolei one były dewastowane ,
na wszystkich miejscach w których one
się znajdowały były w stanie szcząkowym
. Proszę państwa musimy ustawić - jeżeli te słupki mają spełniać swoją rolę ,
my myślimy o tym żeby ustawić konkretne
słupki granitowe z kamienia i tutaj przy zderzeniach z takimi słupkami, one
będą wtedy dopiero spełniać swoją rolę .
Radna Danuta Wojtaczka ,
Droga rado , panie burmistrzu ,
Ja jestem w tej chwili strasznie
zaniepokojona, a wogóle te koszty które
zostały zainwestowane a za chwilę zostały
zdjęte słupki i niewiadomo gdzie się podziały , bo takiej odpowiedzi nie dostaliśmy jaki
kiedyś z kostką . Niewiemy co się stało z tymi
słupkami ?.
Ja może Wysoką radę poproszę o złożenie takiego
wniosku że proszę o odpowiedź - co się
stało ze słupkami i żeby to było
przywrócone, ponieważ dla mnie jest karygodne to dla bezpieczeństwa naszych
mieszkańców i dla nas dla naszych dzieci , że taka wizja
pana burmistrza jest i że będą
inne granitowe .
Drodzy państwo bo , nie zgadzam
się z tym co pan burmistrz powiedział że one były zniszczone , bo wszystko jest
niszczone i trzeba naprawiać , ale one nie były naprawdę zniszczone wszędzie i jeżeli pan burmistrz ma pomysł na
nowe kamienne słupki to ja się z tym po
prostu nie zgadzam . Bo przepraszam bardzo czy budżet nasz jest tak duży , że
my nie mamy robić co z pieniędzmi ?
Żeby jedno niszczyć a drugie spowrotem
stawiać teraz pomyśl na kamienne .
Niewinem co mam powiedzieć , bo
tak duże pieniądze Ja nie chce odnaleźć to bo byłam wtedy radną , jak duże
pieniądze poszły na te odlewy - nie kute , tylko odlewy pomyliłam się panie
burmistrzu i w tej chwili mamy to ściągnąć
, bo tej obecnej władzy się to
nie podoba .
Ja apeluję , Radzie się to chyba podoba!
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Woźniakowski
Panie przewodniczący , mogę odpowiedzieć ?
Proszę państwa , to co
niektórzy radni robią i zakładanie z góry złej woli mojej czy pana burmistrza ,
czy pana kierownika , czy któregoś z urzędników uważam za duże nadużycie i proszę państwa sugerowanie że kostka którą
zdjęliśmy wyparowała ?, słupki wyparowały ? Jest , powiem szczerze niepoważne .
Dlatego proszę państwa , to nie
jest tak ze jakaś przyszła władza , jej
się słupki nie podobały i te słupki
zostały zlikwidowane - Ja poproszę o szczegóły w sprawie tych słupków , bo to widzę
bardzo ważna informacja i dla mnie również. Chciałbym tylko przypomnieć, że
cały rynek proszę państwa jest strefą
zamieszkania i obowiązuje tam
ograniczenie do 20 km na godz.
Wojciech Jankowski - kierownik Wydziału Infrastruktury Komunalnej ,
Proszę państwa w tej sprawie co padły opinie , informacje wszystkie są prawdziwe .
Chodzi o to, że te słupki bardzo często zwłaszcza na ulicy Wojciecha i
ul. Ziębickiej ulegały zniszczeniu przez samochody . Ich konstrukcja jest taka że
one są niby solidne , ale są na jednej
śrubce która bez przerwy łamała się i gnie
. Problem polega na tym że już takich
słupków nie produkują . I po ostatnich tych , jak zostało ich po
remoncie kościoła następny tir jak tam
najechał i zniszczył , podjęliśmy decyzje o zdjęciu miejsc z tych zakrętów tych słupków
i zostawienia ich jako rezerwa i one są
złożone i zabezpieczone , proszę zwrócić uwagę ze koło ZOK-u one są zostawione i w tym terenie zostało i będzie to uzupełniane i tych 10 czy
12 słupków musi być , bo nie mamy gdzie kupić .
Natomiast jest propozycja żeby
te zabezpieczenia na tych zakrętach, musza być trwałe , bo to co były te słupki to
one praktycznie nie chroniły nic - i czy to będą kamienne czy inne , a na pewno nie będą to takie
bariery jak koło prokuratury. Tu musi być cos ze smakiem i coś mocnego zrobione i do tematu się
wróci ale nowych słupków nie można już kupić .
Radny Henryk Zięba ,
Panie przewodniczący , proszę
przerwać tą farsę , naprawdę siedząc tam z tyłu to wyglądamy śmiesznie
troszeczkę . Ja powiem państwu tak , wszystkie te pytania co burmistrz powiedział to my na komisjach
resortowych wałkujemy kilka razy. Nie rozumiem dlaczego te tematy wychodzą na
sesji . Sesja jest właśnie wysiłkiem
naszych prac na komisjach , tu powinniśmy się zajmować problemami
uchwał i ważniejszymi sprawami .
Dziękuję .
Przewodniczący Andrzej Dominik ,
Panie radny w dalszej części
porządku obrad jest rozpatrywanie projektów uchwał . Jest sprawozdanie burmistrza i dyskusja nad
tym sprawozdaniem i można zadawać
pytania i jest zaraz kolejny punkt sprawy różne gdzie można mówić też o
wszystkich sprawach .To może zmienimy
nasz statut, że nie będzie ani spraw różnych , ani sprawozdania burmistrza i będziemy
tylko na sesji zajmowali
się uchwałami rady miejskiej .
Dlatego Ja uważam że każdy radny ma prawo zapytać i również
wszyscy którzy przychodzą na sesję
udzielam głosu i również mają prawo do uzyskania odpowiedzi . Takie jest moje zdanie .
Bardzo proszę czy jeszcze ktoś ? Jeśli nie to zamykam dyskusję i zamykam ten
punkt .
Ad. pkt 4 Sprawy różne
1. Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
chciałaby zaprosić , a w szczególności chciałbym zaprosić panie i panów sołtysów, aby poinformować
wszystkich mieszkańców ze w dniu 15 XII o godzinie 15 30 w sali
konferencyjnej Starostwa ul Prusa
odbędzie się otwarte spotkanie z
Ministrem Rolnictwa Markiem Sawickim.
Jest to spotkanie otwarte. Będzie
można zadawać pytania . Bardzo serdecznie zapraszam.
Chciałbym poinformować wysoka radę , że wpłynęło do
mnie pismo rezygnacja z członkowstwa w klubie
radnych SLD przez radnego Franciszka Gawędę .
2. Odczytał
pismo SKR w Ząbkowicach Śl. dot. sprzedaży nieruchomości rolnych w miejscowości
Jaworek .
3. Odczytał
pismo RIO we Wrocławiu odnośnie opinii o
przedłożonym przez Burmistrza Ząbkowic Śl. projekcie budżetu na rok 2009 . Skład Orzekający wydał pozytywna opinię .
4. Radna
Danuta Wojtaczka , wysoka rado ja chcę postawić wniosek dotyczy to sprawozdania burmistrza, a niestety nie miałam
możliwości udostępnienia tych dokumentów . Stawiam wniosek o przekazywanie w formie pisemnej sprawozdania burmistrza z okresu międzysesyjnego
radnym przed sesją . Umożliwi to
zapoznanie się nam z tymi dokumentami i rzeczowe zadawanie pytań .
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik ,
dobrze dziękuję. W związku z
tym stawiam pod głosowanie wniosek który złożyła pani radna aby pan burmistrz składał przed każdą sesją
swoje sprawozdanie w formie pisemnej żeby radni mogli się z tym
sprawozdaniem przez sesją zapoznać
.
Głosowanie
: 14 głosów za , 2 głosy przeciwne , 4 głosy
wstrzymujące .
Wniosek przeszedł i zostanie przekazany burmistrzowi ,
Ad. Pkt 5 Podjęcie uchwał :
1.
Anna Marcinków , inspektor Wydziału Edukacji
, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego przedstawiła projekt uchwały w
sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego .( projekt
uchwały stanowi załączniki do protokołu )
Przewodnicząca Komisji Oświaty Irena Szewczyk ,
Na
wczorajszym posiedzeniu Komisji Oświaty rozpatrywaliśmy projekt tej
uchwały i przy jego analizie najwięcej
wątpliwości budziły priorytety - rozdział VII dotyczące tej współpracy z
organizacjami pozarządowymi , a dokładnie mówiąc przy tej tabeli tam gdzie jest
nazwa - zadania publicznego , proszę popatrzeć na dwa ostatnie punkty . Jeden dotyczy prowadzenia poradni rodzinnej i drugi dotyczy profilaktycznej opieki
zdrowotnej nad uczniami .
Jeżeli
chodzi o prowadzenie poradni rodzinnej , oczywiście komisja nie ma nic
przeciwko temu. Natomiast postawiliśmy tylko
pytanie - Czy ta poradnia rodzinna zostanie utworzona , bo już w
ubiegłym roku to samo hasło było , niestety tej poradni rodzinnej nie utworzono
.
W związku
z tym jeżeli to zadanie już jest to Ja
sądzę , że powinniśmy taką poradnię
rodzinną powołać do życia , bo na pewno ona jest niezbędna .
Natomiast
strasznie dużo kontrowersji budziło to
kolejne zadanie dotyczące - prowadzenia
profilaktycznej opieki zdrowotnej nad
uczniami . Z jednego konkretnego powodu , Ja myślę że członkowie komisji
jak i wszyscy radni chcieliby dokładnie
znać ramy , które by określały na czym ma polegać profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami
podlegającymi wszystkim jednostkom ,
mówimy o przedszkolach o szkołach
podstawowych i gimnazjach . Ponieważ , może wyjść taka sytuacja, że jeżeli
zostanie ogłoszony konkurs na to działanie, to
Stowarzyszenie które wygra
konkurs , sprowadzi się to wszystko do tego , że będzie tą działalność prowadziło tylko i wyłącznie
ze środków jakie przeznaczy gmina na tą profilaktykę
.
W tej
chwili już są problemy , jeżeli chodzi o
prowadzenie tej profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami ,
ponieważ pielęgniarki a dokładnie higienistki , które pracują w naszych przedszkolach, szkołach są
pracownikami firmy z Dzierżoniowa. I wychodzą
problemy , lokalowe , problemy z medykamentami
.
Dlatego
jeszcze raz zwracam się w imieniu całej
komisji z gorąca prośbą żeby Urząd
przygotował najpierw ogólne ramy , jak
ma wyglądać ta profilaktyka opieka
zdrowotna nad uczniami , a jest
ona niezbędna . dziękuję bardzo .
Radna Ewa Figzał,
Chciałam
uzupełnić swoją wypowiedz jeśli chodzi o komisję gospodarczą. Komisja
Gospodarcza poprostu przeanalizowała czy w przyszłorocznym budżecie są zabezpieczone pieniądze
na realizację tych haseł , które są ujęte w programie. Natomiast komisja Oświaty merytorycznie
analizowała ten program , stad tutaj też
te pytania komisji Oświaty. Dziękuję .
Przewodniczący Andrzej Dominik ,
bardzo proszę otwieram dyskusję :
Radna Danuta Wojtaczka ,
Chciałam
tylko zadać pytanie . Niewiem czy pani inspektor , czy pani skarbnik ,- jakie środki
zaplanowano na te zadania w budżecie 2009 ?
Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna , zaplanowano 390 tys. zł. ogółem .
Przewodniczący Andrzej Dominik ,
Dziękuję
, czy ktoś chce zabrać głos ? . Niewidze
, w związku z tym zamykam dyskusję i podaję pod głosowanie projekt uchwały
Głosowanie
: jednogłośnie za
Uchwała nr XVIII/81/2009 w sprawie przyjęcia rocznego
programu współpracy Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz
innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego została przyjęta .
2. Anna Marcinków przedstawiła projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w
Ząbkowicach Śląskich na 2009 rok . ( projekt uchwały stanowi
załączniki do protokołu )
Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa
Figzał,
Komisji Rozwoju Gospodarczego i budżetu
pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały .
Przewodnicząca Komisji Zdrowia , Opieki Społecznej i
Ochrony Środowiska Jolanta Mitręga .
Komisja
Zdrowia również pozytywnie zaopiniowała
projekt uchwały z tym że jeśli mogę , chciałabym tutaj dodać że mieliśmy
pewne sugestie , jeżeli chodzi o ta
uchwałę .
Ja
osobiści mówiłam państwu, że brałam udział w takim posiedzeniu w Starostwie
Powiatowym , byli tam przedstawiciele
wszystkich Gmin z naszego powiatu i odnośnie
rozdziału środków z tego funduszu
antyalkoholowego wszyscy byli zgodni, że w tych posiedzeniach przynajmniej z głosem doradczym powinni
brać udział radni .
Mielibyśmy
taką propozycję do pana burmistrza Woźniakowskiego, ponieważ on jest przewodniczącym
tej komisji , jeżeli by była taka możliwość
żeby informował Przewodniczącego Rady a przewodniczący rady ewentualnie
osoby które by chciały brać udział w
takich posiedzeniach . Jeżeli pan
Woźniakowski wyrazi zgodę to radni
mogliby brać udział w posiedzeniach z głosem doradczym .
Komisja
pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały .
Przewodniczący Andrzej Dominik ,
dziękuję
otwieram dyskusję nad projektem uchwały .
Niewidze
w związku z tym zamykam dyskusję i poddaję pod głosowanie
Głosowanie : przy 1 głosie wstrzymujący się .
Uchwała nr XVIII/82/2009 uchwały w sprawie Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Ząbkowicach Śląskich na 2009 rok została
podjęta .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik , w tym
momencie ogłaszam 10 minut przerwy .
W
czasie przerwy obradowała komisja
Rozwoju Gospodarczego i Budżetu .
Po przerwie wznowiono obrady ,
Przewodniczący Andrzej Dominik, zanim przystąpimy
do podjęcia uchwały bardzo proszę o zabranie głosu przez radną Irenę Szewczyk .
Radna
Irena Szewczyk ,
Panie przewodniczący , wysoka Rado, szanowni gości
- Ja chciałam na moment do mojej wypowiedzi wrócić bo niektórzy źle zrozumieli .
Moim zadaniem było dobrze prosić urząd żeby przygotował ramowe zasady
prowadzenia opieki i tej
profilaktyki zdrowotnej nad uczniami , w
szkołach , przedszkolach na terenie
miasta i gminy . W tym projekcie maja
być zawarte zasady , które mają mówić o tym że nie zabraknie leków , nie będzie
problemu z wynajmowaniem sal . Natomiast Komisja nie ma żadnych uwag , jeżeli chodzi o dotychczasową pracę wszystkich higienistek na
terenie naszej szkoły . Także w tej chwili nie brakuje leków , sale są . Kto źle
zrozumiał tą moją wypowiedź , to jeszcze
raz mówię ze zupełnie mi o co innego
chodziło . Dziękuję .
3.
Grażyna
Grzeszczak, Kierownik Wydziału
Gospodarki Przestrzennej przedstawiła projekt uchwały w sprawie górnych stawek opłat
ponoszonych przez właścicieli
nieruchomości położonych na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie za usługi
w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników
bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych . ( projekt uchwały stanowi
załącznik do protokołu)
Przewodnicząca
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,
Panie przewodniczący ,
szanowna rado , zaproszeni
goście .
Komisja Rozwoju Gospodarczego w następujący sposób
opiniowała powyższą uchwałę , za 3 głosy, przeciw 0 i 4 wstrzymało się .
Również chciałam powiedzieć, że w dniu dzisiejszym
jako przewodnicząca komisji Rozwoju gospodarczego i budżetu otrzymałam
dokument , dotyczący systemu selektywnej zbiorki odpadów opakowaniowych w Ząbkowicach
Śląskich.
Komisja prosiła o program selektywnej zbiórki odpadów. System selektywnej zbiórki to nie program. Dziękuję
Przewodniczący
Andrzej Dominik,
dziękuję bardzo , otwieram dyskusję nad zaprezentowanym projektem uchwały .
Radna
Irena Szewczyk , panie przewodniczący . Wysoka rado ,
zaproszeni goście .
Ja chciałam tylko zapytać , jak ta uchwała będzie
praktycznie realizowana dla mieszkańców , którzy są pod władaniem spółdzielni mieszkaniowych .Czy na to pytanie dostanę odpowiedź ?
Prezes
Zakładu Gospodarki Komunalnej Dawid Tomczak ,
Dzień dobry. Witam państwa
serdecznie. Nie ma innej możliwości jak , pozostanie , tak jak było rozliczenie od osoby ,
ponieważ zmiana , wprowadzenie naliczania od pojemnika , może odbywać się w
przypadku takim gdzie ten pojemnik jest wyodrębniony w
gospodarstwie domowym lub jeżeli jakaś
wspólnota Mieszkaniowa będzie
chciała by przejść na liczenie od
pojemnika - jeżeli jest możliwość techniczna ustawienia tego pojemnika. To już
będzie miała swój pojemnik i wówczas ilość
zadeklarowana opróżniania tego pojemnika
będzie podzielona przez liczbę
mieszkańców i tak to będzie
wyglądało . Technicznie wyglądało .
Sołtys
wsi Jaworek Kazimierz Dyda ,
chodzi o
sprawy bliżej przytoczyć , bo tu jest od tony . To jest nie tak, żeby mieszkańcy wiedzieli , żeby można było
powiedzieć konkretnie byłoby dobrze od pojemników . Jaka wartość będzie , a nie od tony .
Prezes
Zakładu Gospodarki Komunalnej Dawid Tomczak,
Przy
założeniu, że Rada uchwali w
zaproponowanej stawce 100 zł. od metra
sześciennego dzisiaj, -wówczas
maksymalna cena po jakiej ZGK będzie
mogło świadczyć usługi , w pojemniku 110
litra tj. . 11,30 zł, brutto . za jednorazowe opróżnianie pojemnika. Spowoduje
to również , to że firma konkurencyjna działająca na terenie Ząbkowic Śląskich też
będzie musiała do tej uchwały się stosować i przy założeniu pojemników jakie oni stosują , przy uchwaleniu tej stawki , firma konkurencyjna maksymalnie będzie
mogła świadczyć usługi ze swoich pojemników za 12 zł. , czyli więcej nie będzie mogła za pojemnik
liczyć . Jest to niezmierny plus że do tej pory ciężko było wyegzekwować i tutaj firma
konkurencyjna stosująca stosowanie od pojemnika
miała taką dowolność , bo ciężko było
ustalić ile oni mogą za jednorazowe opróżnienie pojemnika wziąć. Teraz
jak będzie uchwalona ta uchwała , jest czarno na białym jaką cenę maksymalna mogą stosować .
Radny
Stanisław Nędza ,
panie prezesie , tutaj pani radna Szewczyk się
pytała czy to będzie od osoby . Myślmy
ustalili , ostatnia nasza uchwała to
było 8.03 zł. brutto . W tej chwili się
zmienia ta cena i ile będzie to wynosiło od 1 osoby.
Prezes
Zakładu Gospodarki Komunalnej Dawid Tomczak ,
Państwo dobrze wiecie, ZGK funkcjonuje nie jako samodzielny tutaj jedyny
podmiot monopolistyczny tylko w warunkach konkurencji . Cena będzie
musiała uwzględniać ceny jakie stosuje konkurencja - Ja przewiduję maksymalnie o ile może wzrosnąć
cena , od osoby jaka będzie taka liczona
o 1,50 zł. miesięcznie maksymalnie netto . Propozycja jest taka aby był to wzrost od 10
% od 20 % maksymalnie .
W przypadku kiedy podwyżka będzie 10 % - 8.83 zł.
od osoby w przypadku 15 % -
będzie 9.23 zł. i 20 % będzie 9.63 zl.
maksymalnie . Większych podwyżek na pewno nie będzie .
Radna Danuta
Wojtaczka ,
panie prezesie czy obecnie również mówimy o
wzroście , bo dotąd słyszałam na wielu komisjach i na spotkaniach o ustaleniu stawki najwyższej i ustaleniu stawki od kubła.
A teraz słyszę ,że będzie również w związku z tą uchwałą podwyżka od osoby śmiecie
? ,
Prezes
Zakładu Gospodarki Komunalnej Dawid Tomczak ,
Propozycja która została państwu złożona daje
możliwości jednej, jak i drugiej formy
naliczania. W związku z tym że
ZGK , na prośbę , albo oczekiwania klientów swoich , którzy chcą przejść na
system rozliczania od pojemnika , to Ja przedstawiłem jaka może być maksymalna cena od pojemnika. W
przypadkach takich jak ; gęstej zabudowy
gdzie nie ma możliwość aby każde
gospodarstwo domowe ustawiło sobie swój pojemnik . Siłą rzeczy zmuszeni są do
wrzucania do pojemników zbiorczych i tam
ta forma od osoby dalej będzie utrzymana , ponieważ nie ma
fizycznie możliwości aby każdemu ustawić
osobny pojemnik - bo nie ma miejsca .
Przewodniczący Andrzej Dominik , Ja
mam pytanie panie prezesie tzn. , jeżeli jest
zabudowa , że są te pojemniki wyodrębnione to nie będziemy mieli wyboru ?
Prezes
Zakładu Gospodarki Komunalnej Dawid Tomczak ,
Jeżeli jest
zabudowa wielorodzinna .
Przewodniczący
Andrzej Dominik ,
Ja mówię konkretnie o terenie wiejskim ? , czy będzie możliwość wyboru ? ,
od osoby ? , od pojemnika ? czy wchodzimy już od razu z pojemnikiem ?
Prezes
Zakładu Gospodarki Komunalnej Dawid Tomczak,.
Powiem tak , od tym decyduje klient , ZGK nie może zmusić
żadnego klienta do zmiany umowy bez jego
zgody .My zaproponujemy zmianę klient sam sobie przeliczy, jeżeli mu się
bardziej opłaca, podpisze umowę, albo nie.
Radna
Jolanta Mitręga,
Panie prezesie Ja mam takie pytanie, na jak
najkrótszy okres można umowę podpisać, bo ludzie np. nie wiedzą czy będzie dla
nich korzystanie na trzy miesiące?, Spróbują czy od osoby , czy od kubła ? .
Czy jest jakiś termin?.
Prezes
Zakładu Gospodarki Komunalnej Dawid Tomczak,.
Nie ma, zadanego terminu, jeśli chodzi o przepisy.
W przypadku takim będę wychodził , tak jak od roku od zasady klient nasz pan . Przyjdzie
klient , który będzie chciał się dowiedzieć
jaki sposób jest korzystniejszy dla niego - dostanie wszystkie wyliczenia . Jeżeli to go dalej nie
przekona, bo będzie to chciał na własnej " skórze" przećwiczyć, no to nie ma problemu,
aby zawarł umowę na miesiąc. Umowę na czas określony i potem sobie zobaczy. Sam
zdecyduje, w jaki sposób mu się kształtują te koszty, jak te odpady są wytwarzane,
ponieważ przy tej okazji, ZGK będzie zmuszone, aby również kliencie mieli możliwość
zakapowania worków.
Radny
Henryk Zięba,
Panie przewodniczący, szanowni państwo, Ja powiem tak,
ostatnio było takie spotkanie sołtysi z prezesem i doszliśmy do takiego konsensusu,
że ta uchwała terenom wiejskim będzie na rękę. Dlatego że my sołtysi
przyjedziemy się po mieszkańcach, zaproponujemy im ilość wywozu w ciągu
powiedzmy miesiąca. Ja powiem o sobie tak, no powiedzmy - Ja będę chciał, aby
prezes przyjechał mi raz w miesiącu, czy dwa razy w miesiącu, Czyli jak Ja
zapłacę 11 zł. Od 1 pojemnika to uważam, że mieszkańcy będą zadowoleni.
Prezes
Zakładu Gospodarki Komunalnej Dawid Tomczak,.
Ja tytułem uzupełnienia, Sprawa będzie wyglądała tak,
klient - mówimy o terenach wiejskich np. decyduje że chce mieć odebrany
pojemnik raz w miesiącu, albo dwa razy w miesiącu wiadomo że produkcja odpadów
jest czasami nieprzewidywalna. Czasami się
ich produkuje więcej a czasami mniej . Jeżeli więcej wyprodukuje to nie
będzie żadnego problemu , będzie można zaopatrzyć się w worki do odpadów różnych
na selektywna zbiórkę i worki każdy worek z logo firmy ZGK będzie
odbierany to będą oczywiści mniejsze opłaty w granicach kilku
złotych za te worki na selektywna zbiórkę
, czy po cenie worka .
Radny
Krzysztof Gnach ,
Panie prezesie , czy z chwilą obowiązywania , załóżmy
że uchwała zostanie dzisiaj przyjęta pozytywnie z mocą obowiązującą , będzie możliwość podpisania umowy na wywóz śmieci od pojemnika
?
Prezes
Zakładu Gospodarki Komunalnej Dawid Tomczak ,tak ,
Radna
Ewa Figzał
Szanowni państwo, chciałam tutaj jeszcze raz
podkreślić, że uchwałą którą się dzisiaj zajmujemy , zmiana
uchwały wprowadzenie tych decyzji
zapisanych w tej uchwale wynikają
ze zmiany wysokości jednostkowej stawki
opłat za umieszczenie odpadów
komunalnych na składowiskach śmieci z 75 zł. do 100 zł. .
Na komisji Rozwoju Gospodarczego chcieliśmy mieć
dokument pod nazwą program
selektywnej zbiórki odpadów w
Ząbkowicach Śląskich . Dlaczego ? - dlatego że mówię hipotetycznie mając trzy samochody płacimy od 3 samochodów, w tym
roku 75 zł. od tony , w przyszłym roku 100 zł
od tony . Za rok nie wiemy
jaka ta opłata będzie .
Program selektywnej zbiórki odpadów umożliwi ze te
trzy samochody nie będziemy musieli
odstawiać trzech , a może dwa. Wiec od tych dwóch będziemy płacili opłatę
, natomiast będziemy płacili tą opłatę , natomiast ten trzeci samochód będzie przeznaczony tam będzie szkło ,
plastik , można to sprzedać i będzie to
zysk dla firmy .
W związku z tym uważam za nieodzowne aby program selektywnej
zbiórki odpadów dla Gminy Ząbkowice Śląskie , dlatego że nie
możemy iść w jednym kierunku aby tylko obciążać
kosztami odbierania śmieci mieszkańców , natomiast my żyjemy w błogiej
nieświadomości i nie robimy strategicznych rzeczy jeżeli chodzi o firmę .
Ja mówię
"My" , ponieważ utożsamiam się panie
prezesie z pana firmą i życzę tej firmie
jak najlepiej . Ale stanie w miejscu i
tutaj Ja osobiście czuje się w pewnym
sensie wprowadzona w błąd , bo pan na którejś tam komisji powiedział za 2 dni dam panu burmistrzowi program
selektywnej zbiórki odpadów - ja tu uzyskuje dokument , który nie jest programem , w związku z tym uważam ze
taki program należy stworzyć żeby ,
obniżyć te koszty odpadów składowanych na składowisku bez względu na to
jaka będzie cena za odbiór tych odpadów
. Jest to priorytet i
proszę aby napisał pan taki program , więc wtedy my możemy również , analizując budżet na kolejne lata tez do
tego programu się przygotować . Uwaga
moja .
Dawid
Tomczak ,
Szanowni państwo
, panie przewodnicząca .
Całkowicie się z panią zgadzam, kwestia programu
moim zdaniem i zresztą tak jak rozmawiałem z większością radnych - Ja nie chciałbym
niczego w żaden sposób narzucać . Propozycję
, jeżeli rada życzy sobie program taki
już szczegółowy z kilkoma wariantami nie
ma najmniejszego problemu , natomiast
uważam i z resztą tak to chyba było do
tej pory że to Rada decyduje o
kierunkach. To rada decyduje o sposobie i wybiera sobie najkorzystniejsze
zdaniem radnych wariant , ponieważ przy
określonych decyzjach, z tym wiążą się
poważne koszty , kwoty
które potrzeba zabezpieczyć na wprowadzenie takiego z prawdziwego zdarzenia zbiórki
odpadów są , liczą się w setkach tysięcy ponad milion zł.
Radna
Ewa Figzał,
Jeszcze raz
panie prezesie , chcę panu uświadomić że
za tą uchwałą głosowało z komisji
gospodarczej 3 osoby , 4 osoby
wstrzymało się od głosu .
Komisja żąda tego programu , dlatego że jest tutaj bardzo wielu radnych z poprzedniej
kadencji , którzy mają różne doświadczenia i w poprzednich kadencjach występowaliśmy z określonymi kosztami aby likwidować dzikie wysypiska śmieci .
Myśmy to przećwiczyli , ta gmina poniosła koszty w
tym obszarze i dlatego też nowe uwarunkowania
prawne , które dzisiaj występują
i stoją przed nami od 1 stycznia
wymagają od nas konkretnych działań . Ale żeby rozmawiać nie rada miejska będzie kierowała firmą , ponieważ do kierowania
firmy jest prezes tej firmy .
Dawid
Tomczak ,
Panie
przewodnicząca , Ja nawet nie zasugerowałem tego aby to o czym pani powiedziała , aby
przerzucać jaką kolwiek odpowiedzialność
na kogo innego niż mnie .
Także program dotyczący selektywnej
zbiórki Ja mam taka prośbę , ponieważ
pan burmistrz w propozycji
budżetu przedstawił określone środki na
utrzymanie czystości w mieści , jak również problem selektywnej zbiórki w tym
budżecie się mieści i przy okazji
debatowania nad tymi zapisami , Ja deklaruje chęć i gotowość a nawet
proszę o umożliwienie na poszczególnych komisjach przedstawienia tego
programu o którym pani przewodnicząca mówiła , jak również całego systemu polepszenia w tej materii w Ząbkowicach Śląskich zorganizowania tych
spraw dotyczących czystości i porządku .
Jan
Stelmach , Sołtys wsi Braszowice ,
Panie prezesie czy dalej pan podtrzymuje tą sprawę
o której żeśmy rozmawiali na spotkaniu z sołtysami ? że firma która w tej
chwili , konkurencyjna SULO , daje
pojemniki nieodpłatnie ? natomiast
pańska firma oferuje odpłatnie te pojemniki . Czy cos się zmieniło
?
Dawid
Tomczak ,
wszyscy klienci
ZGK , posiadają swoje pojemniki , czyli tutaj problemu
takiego wprost nie ma , Ja nie
dostaję sygnału aby była
konieczność wymiany tych
pojemników . Natomiast z chwilą wprowadzenia tej nowej zasady , my również wychodząc naprzeciw
oczekiwaniom klientów będziemy. Po
pierwsze poszerzyliśmy wachlarz - czy asortyment tych pojemników ,
nie są to już 110 litrowe i metalowe. Mamy również inne pojemności ,
plastikowe na kółkach i w zależności
od życzenia klienta , taki pojemnik
sprzedawany . Niestety nie może ZGK pozwolić sobie , w ramach umowy na oddawanie
tych pojemników , natomiast na
pewno będzie możliwość czy rozłożenia na raty czy zaliczania
przy opłacie wg umowy jakiejś
tam określonej sumy co miesiąc ,
tak żeby to nie był tak duży jednorazowy wydatek i możliwość rozłożenia tego
będzie . na pewno .
Roman
Stępień , sołtys wsi Bobolice .
Panie prezesie Ja bym chciał się pana spytać , na
czym będzie polegała ta selektywna
zbiórka . Pan powiedział , ze można przyjść do pana do firmy wziąć sobie
worek , do tego worka wrzucić szkło , do drugiego worka wrzucić plastik
. Teraz system odbioru ? , czy to będzie
dalej tak jak przedtem było , że przyjechał samochód po 3-4 tygodniach
zabrał ten worek ze szkłem , który stał tam pod płotem ? , czy to będzie tak ze przyjedzie ten samochód który zbiera kontenery i wsypuje od razu to szło ?
Dla mnie to jest istotne . Skoro Ja w domu
przeprowadzę selekcję , osobno
włożę szkło np. , żółty worek ,
plastik , wiadomo że są na terenie wiejskim kosze plastikowe i do tych koszy
się wrzuca . Bardzo proszę o wyjaśnienie?
Jeszcze jedno czy Ja mam za ten worek jeszcze zapłacić?
bo jeżeli Ja mam za niego zapłacić to ja sobie wrzucę to szkło do tego kubła .
Dawid Tomczak,
i w tym
momencie pan sołtys doszedł do tego samego tematu o którym pani przewodnicząca
wspomniała. Powiem w ten sposób, z doświadczeń ZGK dotyczących wprowadzania
elementów selektywnej zbiórki, to za moich poprzedników jeszcze, był taki pomysł
on został zrealizowany, aby rozdawać worki za darmo. Musze państwu powiedzieć że,
metodą prób i błędów jest to zupełnie nieefektywne ponieważ, na 100 % rozdanych
worków, tylko 30 wróciło w postaci zapełnionych tymi odpadami segregowanymi.
Ja stoję na stanowisku takim, że jeżeli nie będzie "
wymuszała tego sytuacja na producentach tych odpadów, czyli na poszczególnych
mieszkańcach to im nie będzie zależało na selektywnej zbiórce.
Jeżeli będą mogli ograniczyć sobie ilość wywożonych
odpadów tych drogich , czyli tych zmieszanych np. 11 zł. od pojemnika, poprzez
to że segregują nie będzie trzeba co
tydzień odbierać tylko co dwa tygodnie
to już to będzie zysk dla wytwórcy
odpadów . Segregacja, wszystko to
zależy od kierunku w którym rada podejmie decyzje to będzie przy okazji właśnie uchwalenia budżetu , ponieważ tutaj te kwoty konkretne zostały
zabezpieczone i jak będzie ten system zorganizowany
po pierwsze zależy od decyzji która uzależniona jest od
środków jakie będą na to
przeznaczone .
To będą te zbiorcze pojemniki , Ja nie
chciałabym aby to wyglądało tak jak do tej pory , słusznie pan zwrócił uwagę, że
dopiero na telefon przyjeżdżał , jeżeli gdzieś był przepełniony pojemnik -
przyjeżdżał samochód i odbierał te odpady . Ja, w tym programie, który tak się dopomina
pani przewodnicząca zaproponuję w jaki sposób to ma wyglądać. To ma być osobna
ekipa, czy brygada ludzi, którzy będą tylko i wyłącznie się tym zajmowali.
Na chwilę obecną, ZGK nie ma środków,
do tego i możliwości osobowych, aby przeznaczyć jakiś jeden samochód i dwie
osoby żeby tylko się tym zajmowali. To jest takie incydentalne z tych
oczywistych względów i dlatego tak to wygląda. Dziękuję
Radna Jolanta Mitręga, ja mam takie
pytanie do pani Skarbnik, czy w tegorocznym projekcie budżetu są zabezpieczone
jakieś środki na selektywną zbiórkę odpadów.
Skarbnik Gminy Bożena Kurczyna ,
Proszę państwa nie ,tam w rozdziale są
zabezpieczone środki na oczyszczanie miasta środki z wyszczególnieniem tylko
zapisu oczyszczanie miasta . Tam jest podana konkretna kwota. Być może w autopoprawce
jaka pan burmistrz zgłosi do projektu budżetu może taki zapis ? . ? być ? . Ja
jeszcze szczegółów dokładnych nie znam, pan burmistrz jeszcze pracuje nad autopoprawką
z chwilą.? kiedy Ja to otrzymam być może taki zapis będzie wniesiony przez pana
burmistrza . W projekcie budżetu takiego zapisu nie ma.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
Pani kierownik mi tutaj podpowiada ze jest .
Wczoraj była narada i taki zapis został
wniesiony .
Zastępca
Burmistrza Ireneusz Woźniakowski ,
W tej kwestii , pan burmistrz Kotowicz zobowiązał
mnie że jeżeli nie zdąży wrócić a będzie
jeszcze dyskusja nad tą uchwałą to żeby
zapewnić państwa ze w budżecie
zaplanuje 200 tys. zł. - jako autopoprawka .
Natomiast , korzystając z okazji ze jestem przy głosie , panie prezesie mam takie pytanie - bo Ja rozumiem
ze wprowadzenie tej selektywnej zbiórki
będzie trochę trwało i teraz mam takie pytanie , - Mam kubeł 110 litrowy
zapełniam go śmieciami , ale segreguje te śmieci . Mam jakieś dwa wielkie wory , do
jednego segreguje szkło kolorowe , do
drugiego szkło niekolorowe i jeszcze
trzeci mam do którego segreguje
pety ? .
Czy jeżeli będę płacił od kubła , czy
jak sam przywiozę do pana firmy te
worki to czy pana firma będzie je odbierać ? , a jeżeli tak czy
odpłatnie ? , czy nieodpłatnie .
Dawid
Tomczak ,
to o czym pan burmistrz wspomniał funkcjonuje już
na chwilę obecną . Każdy klient ZGK ,
każdy mieszkaniec Ząbkowic Śląskich , który ma taka ochotę , wolę i nie ma co
zrobić z odpadami w postaci, butelek
plastikowych , szkła czy zużytego sprzętu
elektromechanicznego ,
elektrycznego , może na teren siedziby Spółki
przy ulicy Dalekiej 2 przywieść te odpady nieodpłatnie . Może je zostawić i tutaj nie ma żadnego problemu .
Radna
Anna Józefowicz ,
Ja chciałam zapytać o taką sprawę w projekcie budżetu nie ma znaczonej żadnej kwoty na prowadzenie
selektywnej zbiórki . Słyszymy od pana prezesa , że jest pewna kwota , zresztą pan
burmistrz też zapewnia , i jest to kwota 200 tys. to pewnie na otarcie łez byłoby dla pana , bo jak pan przedstawił
takie wstępne koszty na komisji
budżetowej , więc one krążą w okolicy
1.700 , 2 mln . Co za ta kwotę pan
by mógł zrobić ?
Dawid
Tomczak,
to tak jak wspomniałem już wcześniej
. Cały proces wprowadzania zorganizowanego systemu selektywnej
zbiórki na terenie gminy jest
bardzo kosztowny . Moim zdaniem
należałoby go wprowadzać w pewnych etapach
. Pierwszym nieodzownym etapem o którym
jestem przekonany , jest zakup sprzętu specjalistycznego który mógłby te
pojemniki duże opróżniać zbiorcze , a podstawową rzeczą jest zakup tych pojemników , ponieważ te które
obecnie teraz są w dyspozycji ZGK , to
są pojemniki które nie są zupełnie
przystosowane do szybkiego sprawnego opróżniania ich . Co
wydłuża czas i jest zupełnie nieefektywne .
W pierwszym etapie , czyli zakup samochodu specjalistycznego i tych pojemników byłby takim dobrym początkiem aby ten
system selektywnej zbiórki rozpocząć . Kwota jaka będzie przekazana, o
tym decydujecie państwo. Prawda?. Dlatego Ja proszę o na etapie dyskusji nad tą
kwotą na posiedzenie każdej komisji bardzo chętnie przyjdę i przedstawię
szczegóły dotyczące sposobów i możliwości wykorzystania kwoty. Być może państwo
uznacie, że ta kwota jest za mała - należy ją zwiększyć być może należy ją zmniejszyć
to ja dostosuję się oczywiście do państwa decyzji, bo to jest uzależnione od środków
jakie będą na to przeznaczone i taki program czy propozycję przygotuję o jakich
wysokości kwocie państwo zdecydujecie.
Sołtys
wsi Bobolice Roman Stępień,
panie prezesie ja jeszcze wrócę do sprawy tych
kubłów - pan mówi ze można będzie płacić od pojemnika lub od osoby .W
zależności jak z panem podpisze się umowę - prawda? .
Ja mogę zadeklarować ze chcę żeby wywozić mi dwa
razy w miesiącu, Przykładowo na 100 mieszkańców.? danej miejscowości będzie
deklarowało tylko 10 rodzin , a reszta będzie chciała co dwa tygodnie
przykładowo . Inni będą chcieli co miesiąc . Transport? , Niewinem czy pan policzył transport czy do tych 10
osób przykładowo będzie się opłacało jechać do
tych 10 kubłów? , a druga sprawa wg mnie to powinien pan zadecydować czy będzie
od kubła ? , Czy będzie od osoby?. Bo to
powinno być ujednolicone. Jeżeli jest jedno to niech będzie jedno, a nie takie mieszkanie.
Ja tak uważam, oczywiście.
Dawid
Tomczak ,
Jeżeli chodzi o wsie?, Tutaj uważam, że sprawa jest
przesądzona. Każdy mieszkaniec wsi zdecyduje się na sposób od pojemnika. W jaki
sposób to będzie zorganizowane logistycznie to już mówię - prawdopodobnie w
zależności od tego jak kliencie będą deklarowali , jeżeli na danej wsi będzie
więcej osób którzy chcą raz w miesiącu wówczas będziemy jeździć raz w miesiącu
a tym klientom , którzy będą chcieli częściej zaproponujemy możliwość składowania w workach . Tak żeby to nie było gdzie
tych odpadów zbierać , wszystko jest tak jak pan sołtys powiedział kwestią
przeliczeń ekonomicznych , Jeżeli się okaże, że
na danej wsi , zdecydowana większość mieszkańców chce mieć co dwa
tygodnie opróżniane , będziemy
jeździli co dwa tygodnie a te osoby które raz
zadeklarują to w tych terminach uzgodnionych
oczywiście będzie odbierany raz. Nie widzę zadanego problemu technicznego .
Przewodniczący
Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
dobrze , dziękuję
zamykam dyskusję nad
przedstawionym projektem uchwały i
poddaje pod głosowanie projekt uchwały w sprawie górnych stawek
opłat ponoszonych przez właścicieli
nieruchomości położonych na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie za usługi
w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych .
Głosowanie :
11 głosów za , 3 głosy przeciw ,
6 głosów wstrzymujących się
Uchwała
nr XVIII/83.2008 w sprawie górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli
nieruchomości położonych na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie za usługi w
zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych została przyjęta .
4/
Rafał
Kozak , inspektor Wydziału Spraw Obywatelskich
przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości , ekwiwalentu pieniężnego
dla członków ochotniczych straży pożarnej . ( Uchwała stanowi załącznik
do protokołu)
Przewodnicząca
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał,
Szanowni państwo komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała
uchwałę
Przewodniczący
Andrzej Dominik, dziękuję otwieram dyskusję. Nie widzę głosów. Poddaję
wysokiej radzie pod głosowanie projekt uchwały.
Głosowanie: 20 głosów za
Uchwała nr XVIII/84/2008 w sprawie ustalenia
wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczej straży pożarnej
została przyjęta.
5/
Danuta
Wyskwarska inspektor Wydziału Rozwoju Lokalnego i Promocji Gminy
przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr III/6/2008 Rady Miejskiej z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu
Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2008-2010 ( projekt uchwały stanowi
załącznik do protokołu) .
Przewodnicząca
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Ewa Figzał, komisja
zaopiniowała uchwałę w następujący sposób - za 4, przeciw 1, 3 wstrzymało się
od głosu.
Przewodniczący
Rady Andrzej Dominik, dziękuję, Otwieram dyskusję nad zaprezentowanym
projektem uchwały.
Radny
Franciszek Gawęda, panie przewodniczący, panie i panowie radni. Szanowni
państwo, ponieważ uchwała ta jest bezpośrednio związana z kolejną uchwałą,
czyli wprowadzenie zmian w budżecie miasta i gminy na 2008 rok, nie sposób nie
wypowiedzieć kilka słów dotyczących bezpośrednio jednej i drugiej uchwały.
Szanowni państwo, bardzo duży dyskomfort czuje w
tej chwili po raz któryś z rzędu od dwóch trzech miesięcy. Stawia nas się pod ścianą
ponownie, że musimy, bo to już! Bo tak trzeba!.
Przypominam państwu , że z chwilą kiedy podejmowaliśmy
wspólnie razem decyzję o
budowie ORLIKa 2012 , aczkolwiek
ten pomysł myślę , że był pomysłem dobrym w skali również ogólnokrajowej to jednak głosowaliśmy za kwotami 330 tys
,urząd wojewódzki 330 minister sportu i 330 tys. zł. nasz budżet . Kwota zamknięcia
ORLIKA miała wynosić 1 ml zł. . W chwili obecnej po dodaniu tej kwoty , którą
tutaj mamy czyli 50 tys. zł. wg moich wstępnych wyliczeń ORLIK wyniósł około
1.800 tys. zł. .
Chciałbym państwu przypomnieć, że radny Barański
wogóle wielokrotnie podważał sens robienia ORLIKA w tamtym miejscu, a mianowicie
w pobliżu 5 już istniejących boisk. Wskazując na to,że są miejsca inne chociażby
śródmieście Pallotyńskie , czy
chociażby tak jak pan burmistrz powiedział szkołą Podstawowa nr 3 na przyszły
rok jest modernizowana , podejrzewam że to ze względu właśnie sportowych. Tak
myślę. Podejrzewam , że również jest tam ujęty sport i boiska sportowe itd. i w
związku z powyższym samoistnie narzuca się ze ORLIK , które ma tam miejsce
swoje wymarzone , bo jest ta odpowiednia powierzchnia przy szkole Podstawowej
nr 3 . na dodatek powierzchnia zabezpieczona
poprzez to że o ile dobrze
pamiętam, proszę mnie poprawić jest tam
osoba która dozoruje 24 godziny. Proszę
państwa już ta kwota burzy moje obawy , aby nikogo nie urazić sposób
przygotowania kolejny raz
inwestycji . Nieoszacowany 70 % , tj. liczyłem w granicach na 20 % 7 i myślę że
byłbym wówczas za . Mój dyskomfort duży również budzi i to że tak jak pani Mitręga jak i Ja po
raz kolejny raz , niewinem czy pani Jola
będzie to podtrzymywać , składamy wniosek o rozbijaniu kwot na poszczególne . wiem ze są to znowu koszty itd., tylko
proszę państwa stawiacie nas państwo takiej dyspozycji . Ja powiem przykładowo na swoim , jestem
przeciwny daniu ORLIKowi , mimo ze jest
to już po obiedzie , ale będę przeciwny.
Ale natomiast jestem za wnioskiem
Komendanta Straży Miejskiej o zabezpieczanie
samochodu,
Proszę państwa , i teraz głosując przeciwko całości
tej uchwały będę przeciwko samochodowi dla straży i uzupełnieniu itd. To jest
po prostu dla mnie dyskomfort , po raz
kolejny składam wniosek o takie dawanie zmian w WPI i zmian w budżecie aby było to jednostkowe
aby każdy miał spokojne sumienie .
Przewodniczący
Rady Andrzej Dominik
ale w
trakcie procedury nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie można zgłosić
wniosek o wkreślenie którejś
pozycji .
Wojciech Jankowski , Kierownik Wydziału
Infrastruktury Technicznej ,
ORLIK
kosztuje 1.700 tys. zł. w tym mieści się dokumentacja , nadzór i inne
koszty które są związane . Natomiast
,same boiska które są w tej chwili są wykonane , kosztują 1,248 tys. zł.. Natomiast to co chcemy zrobić to znaczy ten II etap polegający na wykonaniu parkingów które nie tylko będą służyły ORLIK-owi , oraz
budowie budynku socjalnego , zagospodarowania
terenu wokół tego budynku będą
kosztowały 392 tys. zł. Przy
czym proszę państwa jesteśmy wszyscy zaskoczeni
i nie można tu mówić o planowaniu .
Na początku roku
było określone ze ORLIK ma kosztować
1 mln zł. , tylko niestety już któryś
raz z kolei Ministerstwo mówiąc o tym milionie myślało netto , oni
Ja Niewinem dlaczego tak się
dzieje już któryś raz z kolei
dotacja jest określona , 330 tyś. a w
wyniku zmian personalnych, mówią VAT sobie zrobicie - Gmina nie jest vatowcem.
Oni powiedzieli
na tych spotkaniach, że to było liczone netto , że jak my zapłacimy 22 %
VAT - to my sobie to weźmiemy.
Spółka nasza tak , ale nie Gmina . Gmina nie jest
watowcem i to jest problem . ¼ ze 100 % te wszystkie inwestycje , które my dostajemy , robimy musimy ¼
kwoty wracać powrotem do budżetu . Jak coś kosztuje 100 tyś z vatem razem , to my 22 tyś zł. musimy
oddać do budżetu. Nas kosztują tyle
inwestycje . Inny wykonawca - inwestor który jest płatnikiem VAT. Może to
odliczyć, a my nie odliczamy . To jest
pierwsza zmiana , druga sprawa niestety
nikt nie przewidział rynku , że na
początku roku , w styczniu za roboczogodzinę płaciło się 10 - 11 zł. i to było
dużo a proszę państwa w lipcu , sierpniu jak to ogłaszaliśmy to, to firmy brały 18 zl. za godzinę . W tej
chwili znowu jest tendencja spadkowa ze
szukają firmy roboty , bo nie mają i te stawki idą w dół.
Natomiast musze powiedzieć , że przy pierwszym podejściu
do tego drugiego etapu , zostało zgłoszone, jakiś monopol zapanował i prawdopodobnie weźmie się za to prokurator , bo to porobiła się mafia , która powiedziała tak
, że dwie czy trzy firmy które wykupiły
już na przyszły rok produkcję tych
budynków i w rzeczywistości ten budynek kosztuje gdzieś około 130 tyś. zł i są firmy które zawarły kontrakty na przyszły rok . Jak się chce poza kolejnością , poza tą
firmą np. TAMEX , zamówić taki budynek socjalny
, to od razu ci wytwórcy mówią 300 tyś . zł. netto , jak chcecie
poza kolejnością , bo ja mam
przez cały rok co robić .
Dzięki zaangażowaniu kilku osobom , nie będę tu
wymieniał z imienia i nazwiska , ominęliśmy
ta zmowę i my załatwiliśmy budynek za
130 tyś zł. a nie za 300 . To są
takie zdarzenia które rzutują na cenę , na sposób załatwiania no i na wyniki. No takie jest
życie i to nie to że ktoś czegoś nie dopatrzył czy tez nie zrobił , po prostu w takie rzeczywistości żyjemy i się obracamy .
Radny
Ryszard Barański ,
Proszę państwa
ja byłem jednym z niewielu radnych , który wyrażał negatywne
podejście do ORLIK-a , ale nie
pod tym kątem że byłem przeciwny w ogóle
takiemu projektowi , bo taki projekt jest sensowny ,po to chociażby żeby młodzież miała zajęcia a poza tym niedługo będą
Mistrzostwa Europy żeby ten
narybek miał gdzie grać .
Z tym że proszę państwa rząd zrobił tak dlatego żeby to były typowe obiekty , które
mają określone już w projekcie zadania i projekt był typowy. Nie można
odstępować od projektu. Dlatego rząd podpisał z niektórymi tylko firmami , wykonywanie niektórych zadań
ze względu żeby było taniej , bo jak oni będą dużo robić to koszty obniżą , żeby inni nie byli
podwykonawcą .
Orliki już są pooddawane około 100 ORILKów jest oddanych i ORLIKI zamykają się w tej sumie 1 miliona . Tak
było planowane.
Proszę państwa trzeba mieć wizję - Ja miałem tą wizję
kasandryczną i mówiłem ze ORKLIK będzie kosztował 2 mln zł. , i mówiłem na tej sali . Nikt mnie nie słuchał , że proszę państwa nie róbmy
tego przedsięwzięcia tam , bo tam
jest las. A koło lasu będą zawsze problemy . Będą niszczyć ten obiekt i nawet
monitoring nie pomoże , bo proszę państwa tam będzie
ogrodzenie które będzie demontowane i
sprzedawane na złomie .
A przeniesienie , jak pan burmistrz proponuje tam Straży
Miejskiej , jest to poroniony pomysł, bo Straż Miejska powinna być w Centrum w
Ratuszu .
Milion zł, -30 maja
rada Miejska była zaskoczona , gdy przyszedł pan burmistrz i złożył wniosek o przeniesienie punktu właśnie ORLIKa na pierwsze miejsce , bo za godzinę ,
ma do Ministerstwa wysłać informacje , czy rada
przyjęła 1.400 zl. . 9 grudnia Komisja dostaje
od pana burmistrza ,że potrzebuje
100 tys. zł na ORLIKa natychmiast ,
stajemy znowu pod ścianą. I to nie po raz pierwszy . W sumie ORLIK na tym
etapie będzie nas kosztował 1.774 tys. zł. jak powiedziała pani Skarbnik na komisji , 720 kredyt , 388 z własnych środków , dotacja.
Wiec proszę państwa są to kolosalne pieniądze. Dziękuję
.
Radny
Józef Horowski , panie przewodniczący , wysoka Rado , jakoś tak zmuszony jestem kolejny raz .
Panie Barański , myli sie pan mówiąc, że na około 100 boisk , itd. Dwa tygodnie temu przedstawiciel rządu, przy
okazji otwierania 98 boiska i to jest
akuratnie prawdą , tylko dwa w Polsce zostały wybudowane za cenę 1 mln zł. , którą to ceną podał nasz
pan premier , początkiem roku obecnego
lub poprzedniego .Także Ząbkowice
akuratnie jeżeli chodzi o koszty budowy ,
nie są żadnym wyjątkiem , gdzie ta
cena wynosi grubo , grubo ponad milion
zl.
Słuchając samorządowców tam gdzie te boiska były wybudowane sa różne głosy , od tej decyzji nie ma już jako tako
odwrotu , bo to jest naturalna
rzecz , trzeba to skończyć . Natomiast
my się musimy zastanowić co jest dobrą taką może nauczka
dla nas wszystkich . Nad tym co nam
obiecują nasze władze, łącznie z naszym
panem premierem ze jednak komu jak
komunale nie wszystkim musimy wierzyć. Tu akurat żeśmy się przewieźli , bo
przypadek odliczania a nie odliczania tego vatu jest jedna rzeczą, milion złotych jest druga rzeczą a trzecia rzeczą taką naturalną przy tym
wszystkim jest taki bum który się zrobił
na początku roku , gdzie faktycznie te ceny roboczo godzin poszły tak
drastycznie w górę że po prostu to był rynek wykonawcy ,a nie rynek
inwestora . Także z tego powodu ja będę głosował
oczywiście za . Dziękuję.
Zastępca
Burmistrza Ireneusz Woźniakowski ,
szanowni państwo
. Wysoka rado ,panie przewodniczący .Ja zgadzam się z tym co powiedział pan Gawęda i nie zgadzam się tylko z jednym.
Adresat panie radny jest
nie ten ,bo nie pan burmistrz
powinien być adresatem tego co pan mówi
tylko rząd Rzeczypospolitej
Polskiej to tylko miałbym taka uwagę
.
Panie Barański - ORLIK 2012 , w Ząbkowicach Śląskich , gdy pojawiła się taka szansa , pan burmistrz
zdecydował,że będzie jednym elementów większej infrastruktury sportowej .
Panie Barański ,pan
tam gdzie stoi Orlik , widzi las
. Natomiast Ja! , pan burmistrz! , pan Wojciech Jankowski ! widzimy tam stadion
, widzimy tam basen , szkołę z jednej strony , gimnazjum z drugiej strony , Szkołę Podstawową nr 3. ORLIK znajduje się również miedzy dwoma osiedlami , Osiedlem Słonecznym
i Osiedle XX - lecia . Miasto Zabkowice Śląskie - Ja przypominam panu ze miasto
jest stolicą naszej Gminy , ale jest również
miastem powiatowym . W stadion- pan
burmistrz , wysoka Rada zainwestowaliśmy
około 700 tys. zł., bo stadion
przy lesie ,który pan widzi , był
w stanie opłakanym , katastrofą budowlaną
i tylko było kwestią czasu ,żeby pan inspektor nadzoru budowlanego mógł
,ta rzecz zamknąć - panie Barański .
Następna
rzecz , mówi pan, że rząd podpisał jakieś umowy z wykonawcami ,po to aby
ORLIK był tańszy ,no niestety proszę
państwa jest to totalna bzdura . Rząd nie podpisał żadnych umów z nikim , po to
żeby ORLIK był tańszy. Wszystkie Gminy
,które realizują tą inwestycję pani Barański ,robią ją na zasadzie
przetargów nieograniczonych i dopiero te przetargi pokazują prawdziwą
wartość ORLIKÓW .
Dlaczego ta lokalizacja jest właściwa ,już państwu
powiedziałem - nasza gmina również w wyniku państwa decyzji opracowała program
funkcjonalno - użytkowy ,który w tym miejscu oprócz ORLIKA , który oprócz
stadionu przewiduje również na miejscu naszego basenu , starego ,który też jest
już w opłakanym stanie bodowe kompleksu kąpielisk?. W miejscu miedzy stadionem miedzy ul Kusocińskiego a
Powstańców Warszawy jest przewidziana budowa
hotelu i od roku może pan o tym
nie wiele szukamy inwestora na taką inwestycję . Żałujemy tylko ze zbliża się
dużymi krokami do naszego państwa kryzys .
Panie Barański - dlaczego ORLIK
, tylko ktoś kto nie ma bladego pojęcia na temat jak wygląda w Ząbkowicach
sport , może twierdzić że taka
inwestycja jest niepotrzebna i nietrafiona . Jeżeli państwo korzystacie
z usług hali naszej to wiecie państwo, że
ma ona pełne obłożenie. Co więcej Ja lub pan burmistrz musimy pośredniczyć
między poszczególnymi klubami żeby odstąpiły sobie nawzajem godziny? Żeby np.
dzieci czy młodzież mogły uprawiać tam sport . Ma pełną
obsadę mimo tego ,że pan Henryk Saryczew podniósł ceny korzystania za halę .
Hala wreście zaczęła przynosić zyski . ORLIK jest alternatywą dla hali . Na
ORKLIKU można uprawiać nie tylko kopanie w piłę - panie Barański i Orlik nie był tylko i
wyłącznie pomyślany jako zaplecze dla
Orła . To jest kolejna bzdura . Orlik jest pomyślany aby bezpłatnie mogła tam grac młodzież jak również
dorośli .
Boiska wielofunkcyjne , jest to boisko na którym
można grać w kosza a można również zagrać
w tenisa ziemnego i przewidujemy że ORLIk jako miejsce spotkań młodzieży aktywnego uprawiania sportu będzie
służył wszystkim dzieciom naszej gminy .
Centralne usytuowanie tej inwestycji .
Państwo mówicie ORLIK będzie kosztował
1.700 tys. zł. ? Naszą Gminę ORLIK będzie kosztował 1 mln . , bo prawie 700 tys. zł ,
pozyskujemy w formie dotacji z Urzędu
marszałkowskiego i od rządu.
To wszystko co mam w tym momencie do powiedzenia
proszę państwa . Zachęcam do tego aby dokończyć tą inwestycję .
Radny
Ryszard Barański ,
musze odnieść się do wypowiedzi , ciekawa wizja . Basen , gimnazjum , szkoły , szklane domy ! Żeromski !
Panie burmistrzu
, zapraszam , chociaż moja komisja już chodziła po niektórych obiektach, z resztą mamy zdjęcia
, jak wyglądają szkoły . Niektóre są
doinwestowane jak tysiąc latka, gdzie można tam np., ORLIKa dać i byłoby o połowę taniej .
Pan chyba
fruwa w obłokach , nie chodzi pan po ziemi a Ja chodzę i ostatnio chodziłem. Zapraszam do szkoły podstawowej na
Piastowskiej , gdzie dach się wali , gdzie dzieci nie mogą wychodzić , gdzie
budynek gospodarczy stoi i grozi zawaleniem. Ale skoro pan chce, to moja
Komisja zawnioskuje do Inspektora Nadzoru Budowanego o przeprowadzenie szczegółowej kontroli wszystkich obiektów gminnych ,
wtedy się okaże w jakim są one stanie . Bo wizja jest piękna tylko, kiedy ją zrealizujecie?.
Oprócz obchodów swięta 13 grudnia -
tragicznej daty w historii polskiej , jest dzisiaj też historyczna data , bo
mamy połowę kadencji - panowie burmistrzowie . Kiedy Wy to zrobicie ! Czy wy myślicie ze będziecie przez 10 - 20
lat burmistrzami ? Utopia ! .
Na to społeczeństwo już się nie da nabrać.
Proszę przejść i
zobaczyć jak wygląda rzeczywistość
. Wizje trzeba mieć ale wpierw trzeba załatwić ratusz - nie możemy jeździć koła ratusza . Skarpa
- koło skarpy nie możemy jeździć ,
niewypał budowlany i tak po kolei można wymieniać .
Murek na Kozim Rynku podparta jest belkami drewnianymi , to już parę lat tam stoi.
Pan Chce basen budować ? , chyba
sadzawkę koło siebie koło domu . Dziękuję bardzo .
Radna
Danuta Wojtaczka,
panie przewodniczący , Wysoka Rado . Panie burmistrzu .
Ja powiem może tak , dużo dyskusji w tej chwili ,
ale drodzy państwo o czym my mówimy dzisiaj
jak dostaliśmy zaproszenia na
otwarcie ORLIKA , które jest przewidziane 21 XII i stawianie nas w takiej sytuacji ,
kiedy ta decyzja musi być podjęta , bo nie bez Kozery wszystkie
pieniądze , tak potężna inwestycja musiałaby dzisiaj być nieskończona ,
i to chyba również nie jest naszym celem .
Drodzy państwo , panowie
burmistrzowie , należy się zastanowić nad tym , że inwestycje i lokalizacje o
czym państwo dzisiaj mówią , Ja niewinem po co mówić o lokalizacji ORLIKA , on
już jest . ! Tam brakuje chwila moment do przecięcia
wstęgi i o czym my dzisiaj dyskutujemy.
A o tym panie burmistrzu jakie sa potrzeby , o czym
zapoznał pan Barański w terenie , potrzeby szkół , potrzeby naszych ulic,
naszych wiosek to chyba moment na to
abyśmy się wspólnie zajęli przy układaniu nowego budżetu i nie denerwowali się
zapisami typu basen. Myślę ze debaty
które się odbędą w sprawie budżetu , doprowadzą
do wstawienia w ten budżet rzeczywiście zadań koniecznych , ważnych , bo one wszystkie są ważne ale tych
ważniejszych i najważniejszych .
Przestańmy dzisiaj już dyskutować o lokalizacji ,
bo to już się stało i trzeba to skończyć
.
Przewodniczący
Rady Andrzej Dominik ,
Czy ktoś jeszcze chciałaby zabrać głos ?
Jeśli nie to dziękuję w tym temacie i poddaję
wysokiej radzie pod głosowanie w sprawie
zmiany uchwały nr III/6/2008 Rady
Miejskiej z dnia 27 lutego 2008 roku w
sprawie Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata
2008-2010
Głosowanie : 13 głosów za , 5 głosów przeciwnych , 1 głos wstrzymujący
się .
Uchwała
nr XVIII/85/2008 w sprawie zmiany uchwały nr III/6/2008 Rady Miejskiej z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie Wieloletniego Programu
Inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie na lata 2008-2010 została podjęta .
6/
Skarbnik
Gminy Bożena Kurczyna przedstawiła
projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy
na 2008 rok ( projekt stanowi załącznik do protokołu )
Przewodnicząca
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu , Ewa Figzał,
Szanowni państwo powyższą uchwałę komisja zaopiniowała
pozytywnie - za 4 , przeciw 0 , 5 wstrzymało się .
Przewodniczący
Rady Andrzej Dominik , dziękuje otwieram dyskusję .
Nie widzę , w związku z tym zamykam i poddaję wysokiej radzie pod głosowanie projekt uchwały .
Głosowanie :
14 głosów za , 4 wstrzymujące się
Uchwała
nr XVIII/86/2008w sprawie wprowadzenia
zmian w budżecie miasta i gminy na 2008
rok została podjęta.
7/
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , mamy
takie trzy uchwały . te uchwały dotyczą
tak jak pamiętacie państwo na którejś sesji , żeśmy mówili że te
wszystkie plany które zostały podjęte i tam była mowa o planach odnowy
wsi , natomiast powinno być plan odnowy
miejscowości i te trzy projekty
będą dotyczyły właśnie tej zmiany
.
Dlatego bardzo proszę o odczytanie jednego z projektów
a głosować będziemy poszczególne bez odczytywania.
Danuta
Wyskwarska , przedstawiła
projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VII/43/2007 w sprawie
zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Pawłowice. ( projekt uchwały stanowi
załącznik do protokołu)
Przewodnicząca Komisji Ewa Figzał, komisja
pozytywnie zaopiniowała tą uchwałę jak i pozostałe uchwały dotyczące planu odnowy miejscowości .
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik ,
poddał pod głosowanie :
Głosowanie : jednogłośnie za
Uchwała
nr XVIII/87/2008 w sprawie zmiany
uchwały Nr VII/43/2007 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Pawłowice została
podjęta.
8.
Poddał pod
głosowanie projekt uchwały w sprawie
zmiany uchwały nr V/34/2007 w
sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Koziniec
Głosowanie : jednogłośnie za
Uchwała
nr XVIII/88/2008 W sprawie zmiany
uchwały nr V/34/2007 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Koziniec została
podjęta
9.
Poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr
XIII/85/ 2007 w sprawie zatwierdzenia
Planu Odnowy wsi Stolec
Głosowanie :
jednogłośnie za
Uchwała
nr XVIII/89/2008w sprawie zmiany uchwały nr XIII/85/ 2007 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Stolec została
podjęta .
10.
Danuta
Wyskwarska przedstawiła projekt uchwały w sprawie
zatwierdzenia Planu Odnowy
Miejscowości Strąkowa ( projekt stanowi załącznik do niniejszego
protokołu )
Poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu odnowy Wsi Strąkowa
Głosowanie :
jednogłośnie za
Uchwała
nr XVIII/90/2008 w sprawie zatwierdzenia
Planu Odnowy miejscowości
Strąkowa została podjęta .
Ad.
Pkt. 6
Rozpatrzenie skargi mieszkańców
posesji przy ulicy Legnickiej 4 i 4 a/1 w Ząbkowicach Śląskich na
działalność Burmistrza .
Przewodniczący Rady Andrzej Dominik, zwróciłem się do pana
burmistrza aby się ustosunkował do skargi. Czy ktoś może nam w tym temacie opowiedzieć
.
Komendant Straży Miejskiej Ryszard
Sobala,
Panie Przewodniczący ,
szanowni państwo . Zapoznałem się niedawno ze skargą powiem szczerze znam temat tej posesji
Legnicka 4 i 4 a , jest tam jakiś swoisty konflikt miedzy mieszkańcami . Na
początku stycznia jesteśmy umówieni na
spotkanie w Urzędzie z wszystkimi mieszkańcami i mam nadzieję ze ten problem zostanie rozwiązany i sprawa tego konfliktu zostanie zażegnana .
Radna Danuta Wojtaczka ,
Ja chciałam powiedzieć że
skarga ta była na komisji Rewizyjnej . Pani która składała skargę była obecna na tym
posiedzeniu . W zasadzie nie udało nam
się dojść do porozumienia ponieważ jest tam konflikt mieszkańców . Jeden z
mieszkańców ma samochody większe i chce trzymać je na własnej posesji tak jak inni,
a innym to przeszkadza.
Mieszkańcy nie zgadzają się na to
żeby na wspólnej posesji stały samochody powyżej tonowe.
Ryszard Sobala ,
jeśli można coś dopowiedzieć . Jest możliwość
ustawienia znaków drogowych . Jest to
droga wewnętrzna gminy i gmina ma uprawnienia do tego żeby tam ustanawiać
oznakowanie .
Tak było dwa lata temu , dwa
lata temu pomagałem tym ludziom , rzeczywiście doprowadzić do porządku i ten
problem już wówczas był i myśmy
rozwiązali . Ustanowiliśmy tam oznakowanie
Ale ten pan , jeden z tych
lokatorów , jest w konflikcie. Miał osobowe auto , on tam wjeżdżał, blokował
innym mieszkańcom miejsce . Ograniczono
to wtedy tym oznakowaniem , teraz
zmienił się problem bo pan zmienił
tonaż auta i zaczyna wjeżdżać
samochodami ciężarowymi i oni się
zwrócili o zimne oznakowania .
Ja sam osobiście będę szukał możliwości
porozumienia miedzy tymi ludźmi, jakiegoś ugodowego.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , ja
mam pytanie czy prawda jest ,
ponieważ ci państwo piszą w tym piśmie , że burmistrz nie udziela odpowiedzi na to pismo ? .
Pytanie moje jest czy prawdą
jest ze Urząd nie odpowiedziała
na to pismo .
Wojciech Jankowski , proszę państwa tych pism wpłynęło dużo . Myśmy cały czas odpowiadali na te pisma , jeździliśmy na wizje lokalne i teraz niewiadoma
na które pisma była odpowiedź ,
Myśmy zaczęli odpowiadać ze
sprawa dotyczy tego samego co sprzed miesiąca . Nie idzie nadążyć im odpowiadać . Tak jak wcześniej pan komendant odpowiedział
jest to konflikt między sąsiadami . Państwo
wiecie co to jest .
Przewodniczący Rdy Andrzej Dominik ,
Ja mam
taką propozycję , ponieważ ta skarga
wpłynęła do Rdy Miejskiej - tylko rada
miejska jest władna rozpatrzeć tą skargę
, również do wiadomości Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego . Wiem że komisja na jakimś posiedzeniu próbowała się tą
sprawą zająć , ale nie do końca zajęła
stanowisko . Moja propozycja jest taka abyśmy
przełożyli rozpatrzenie tej skargi do czasu rozpatrzenia jej przez komisję
. Myślę ze w tym czasie mo0że odbędzie się spotkanie z mieszkańcami i może wycofają tą skargę .
Radni wyrazili zgodę .
Ad. Pkt. 7 Interpelacje i zapytania radnych .
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik, poinformował że wpłynęła jedna interpelacja od radnego
Krzysztofa Gnacha dotycząca inwestycji
pn. przebudowa sieci
ogólnospławnej na sieć
kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz budowa oświetlenia ulicznego wraz z przebudowa
nawierzchni przy ulicy Krzywej .
Burmistrz Krzysztof Kotowicz ,
szanowni państwo przepraszam za
nieobecność na sesji , ale obowiązkami które
były wcześniej ustalone i to tak dosyć dawno
już powodowały że błem już gdzieś indziej . Dziękuję bardzo , bo wiem z relacji ze państwo uchwałę
przyjmowaliście w dyskusji i w
życzliwości . Bardzo jestem za to wdzięczny .
Mam nadzieję ze państwo już
otworzyliście kopert z zaproszeniem na 29 XII ,. Bardzo serdecznie zapraszam
wszystkich państwa na spotkanie
opłatkowe , w którym będą brali również
udział pracownicy Urzędu .
23 XII br.
Zapraszam na sesje sołtysów i
Przewodniczących osiedli miejskich .
2.
Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik , złożył życzenia świąteczne .
W związku z wyczerpaniem
porządku obrad zamknął Rady Miejskiej .
Stenogram
Sporządziła
Elżbieta Maciejewska
Przewodniczący Rady Miejskiej
Andrzej Dominik